Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal stuurt uitnodiging naar Amsterdam na wegvallen van Kuyt

Laatste update:

Louis van Gaal heeft Siem de Jong toegevoegd aan de selectie van Nederland. Oranje speelt op 16 en 19 november tegen Japan en Colombia, maar Dirk Kuyt moest zich zondag afmelden voor de twee duels. Hij liep eerder op de dag een hamstringblessure op en liet Van Gaal weten dat hij er niet bij kon zijn. De bondscoach selecteert daarom nu De Jong.

/

De Jong was de voorbije twee wedstrijden bij Ajax spits. Tegen Celtic en NEC ging hem dat prima af en zondag maakte hij tegen de Nijmegenaren zelfs twee doelpunten. Nu mag hij hopen dat hij zijn vijfde en wellicht ook zesde cap bij Oranje kan verzamelen. Tot nu toe speelde hij er vier en maakte hij twee doelpunten in het nationale shirt. Clubgenoten Jasper Cillessen, Joël Veltman en Daley Blind waren al geselecteerd.

Hofleveranciers zijn nu Ajax, PSV en Feyenoord, met ieder vier spelers. Van Gaal ziet de twee interlands als kansen voor zijn internationals om hem volledig te overtuigen, hen mee te nemen naar het WK 2014 in Brazilië. Van Gaal zei al eens dat slechts drie spelers zeker zijn van een plek op het toernooi: Kevin Strootman, Arjen Robben en Robin van Persie.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (Fulham)

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi (beiden Feyenoord), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain), Joël Veltman (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Jonathan de Guzman (Swansea City), Nigel de Jong (AC Milan), Stijn Schaars (PSV), Kevin Strootman (AS Roma), Rafael van der Vaart (HSV)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Siem de Jong (Ajax), Jeremain Lens (Dynamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München) en Luciano Narsingh (PSV).

Het is logisch dat Louis van Gaal kiest voor Siem de Jong

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me een logische keus, zit in een vormdipje maar heeft al bewezen het niveau aan te kunnen.

11 november 2013 om 14:27

Inderdaad dit is niet meer dan logisch. hij hoort er altijd bij te zitten.

Hoop dat Van Gaal vanaf nu hem erbij houdt.
En ben ook blij dat Van Gaal zijn selecties steeds reëler gaat samen stellen.
Maar mis nog steeds wel iets maar wordt al iets beter.

11 november 2013 om 14:37

idd, ik zie eigenlijk na van persie geen andere spits lopen die het verdient om erbij te zijn, de jong heeft gewoon een neusje voor het doel en is zeer effectief in tegenstelling tot andere, wat er met van wolfswinkel, L. de jong etc. is gebeurt weet ik niet, maar er moet iniedergeval een jong talent gaan opstaan voor het spitsposititie in de toekomst, hierbij denk ik toch aan spelers zoals: Richairo Živković, Locadia etc. Spelers als luc castaignos, zeefuik , L. de jong en van wolfswinkel zijn naar mijn idee toch een verloren generatie en zijn geen volwaardige oranje klanten voor nu en in de toekomst alhoewel je het maar nooit weet.

11 november 2013 om 14:48

Ben het voor een groot deel met je eens. Maar vind dat mensen Castaignos altijd heel snel afschrijven. Ook al ben ik geen fan van hem is hij nog steeds heel lang en beschikt hij over veel potentie. Ik las laatst eens stuk dat Van Nistelrooij en Huntelaar op zijn leeftijd nog in de 1ste divisie speelden. Dus er is nog tijd zat voor Castaignos.

11 november 2013 om 14:49

Van Duinen!

11 november 2013 om 14:55

Haha van Duin... Siem de Jong gelukkig

11 november 2013 om 14:56

Snap sowieso niet waarom Kuyt er nog bij zit?!

11 november 2013 om 15:27

Hij er hoort er altijd bji te zitten? Op basis waarvan? Zijn laatste 2 goede wedstrijden?
Op welke positie wil je hem neerzetten dan?

Ik geloof niet dat er nog veel rek zit in Siem de Jong, nuttig speler voor Ajax.

11 november 2013 om 15:48

Van Gaal reëel samenstellen, hahaha. Jij bent echt een grappenmaker. Veltman selecteren en van Dijk niet, ja heel reëel hoor.

11 november 2013 om 15:52

Siem is als spits zeer verdienstelijk. Hij scoort veel, kan vanaf de zijkanten bediend worden en kiest goed positie. Waarom zou hij noet als back-up kunnen dienen voor RVP. Siem is altijd nog een klasse beter dan Kuijt.

11 november 2013 om 16:33

siem is een meer dan degelijke speler voor ajax, maar ik denk zodra hij naar het buitenland gaat 'een gevalletje luuk' word.

11 november 2013 om 18:20

@afca020

De Afca in je naam zegt al genoeg over je objectiviteit.

Siem de Jong hoort in nog geen 20 jaar in Oranje, wat een waardeloze speler.
Ook in vorm is hij geen speler voor Oranje. Op zijn positie is Nederland nog wel sterk, hij is geen verdediger he!

Van Kuyt naar Siem de Jong, tja ik was eerst wel blij dat Kuyt niet mee kon gaan.
Maar met Siem ga je van flut (kuyt) naar nog flutter (siem de Jong)

11 november 2013 om 18:23

@zlatan

Voor de laatste minuten.
We spelen straks een toernooi.
Dat betekend dat je veel mogelijk scenario's hebt.
Je kunt 3-0 voor komen, 1-1 staan of 1-2 achter komen.
Daarvoor ga je kijken wat voor een middelen je kan selecteren om op de situaties in te spelen.
Een speler die heel veel ervaring heeft, neusje voor de goal, sterk, redelijk kan koppen en altijd met de volledige inzet speelt is voor mij een goede spelers die je voor de laatste minuut kan inbrengen.
Het is allemaal niet zo moeilijk

11 november 2013 om 21:21

uhmm, op basis van het feit dat hij vele malen beter is als Kuyt mischien?

11 november 2013 om 22:32

Zeefuik?!?!

11 november 2013 om 15:35

Ik dacht dat Van Gaal alleen spelers in vorm selecteerde... Zal wel zijn omdat het oefenpotjes zijn.

De Jong hoort er sowieso al bij naar mijn mening, nog steeds onderschat!

11 november 2013 om 14:38

Hoezo onderschat ? Hij kan goed koppen en afmaken maar daar hebben we al andere spelers voor in de spits. Op het middenveld voegt hij helemaal niks toe aan Oranje........

11 november 2013 om 14:47

Als Oranje met een echte 10 gaat spelen, dus met de punt naar voren, is hij na vd Vaart de beste keus in de huidige selectie. Precies om de redenen die jij noemt, dat hij goed kan afmaken, zowel met de voet als met het hoofd. Hij is ook balvast en leest het spelletje perfect, dus hij heeft meer kwaliteiten dan dat. Het is wat dat betreft raar dat hij er niet al bijzat. Ook omdat Sneijder thuis zit. Hij heeft namelijk meer scorend vermogen dan bv de Guzman en het scorend vermogen van een 10 is essentieel in dat syteem.

Gezien alle defensieve middenvelders die van Gaal opgeroepen heeft, lijkt het mij niet zo gek te veronderstellen dat van Gaal met de punt naar voren gaat spelen.

Ik ben zeer benieuwd naar de samenwerking tussen de Jong en van Persie. Dat zou perfect moeten kunnen werken. Hoewel Siem een stuk minder is dan Rooney, is hij wel zo'n soort type.

11 november 2013 om 14:49

Voetbal bestaat niet alleen maar uit fysieke kwaliteiten zoals koppen, afmaken, passen enz. Voetbal bestaat ook uit slimheid, gochme zoals meneer Van Halst het altijd noemt. De Jong maakt ruimte voor andere spelers, kan goed tussen de linies spelen en is mede daardoor heel belangrijk voor oranje. Daarom zeggen (voornamelijk) ajacieden dat hij onderschat wordt, zij kijken de analyses wel en verdiepen zich in dit soort dingen, terwijl anderen alleen kijken naar of iemand een mooi passje geeft of niet.

11 november 2013 om 14:50

Ik bedoel heel belangrijk voor Ajax, niet voor oranje.

11 november 2013 om 14:57

Hij kan goed koppen en afmaken? Dat bedoel ik met onderschat.. Hij heeft een prima passing, sterk in duels, loopvermogen, nee het is geen vdvaart ofzo maar hij voegt sowieso meer toe dan Kuyt sowieso nog kan..

11 november 2013 om 14:59

roep dan immers op.

11 november 2013 om 15:16

we gaan niet rugbyen

11 november 2013 om 15:22

prima passing ?? juist niet
daarom speelt hij ook zo matig sinds Eriksen weg is
hij kan niet goed dribbelen en is geen goeie passer en is niet snel,zonder Eriksen is hij vleugellam en dat is ook duidelijk geworden toen die weg ging

vind hem een goed speler maar niet voor oranje
liever de guzman die is veel technischer

2 goals tegen NEC is leuk maar dat is niet niveau oranje
rest van het seizoen is hij gewoon matig

11 november 2013 om 15:36

@lacinatrare

Ik moet toegeven dat Siem inderdaad minder lijkt zonder Eriksen, maar is dat heel raar? Natuurlijk is het voor veel Ajacieden weer zoeken als je beste speler het team verlaat. En je argument van z'n snelheid is bullshit, want vorig jaar was Siem de snelste ajacied op de eerste 10meter (zelfs met een Lukoki die meedeed erbij).

11 november 2013 om 16:14

Hij is toch ook gehaald als spits voor oranje. De laatste twee wedstrijden speelde hij weer prima als spits. Louis weet hoe hij in het verleden heeft gespeeld als spits en op basis hiervan roept hij m nu op

11 november 2013 om 18:34

Tja lekker makkelijk het hele team is minder, kan je moeilijk alleen op de Jong gooien, Eriksen was de motor. Zijn passing is gewoon goed hoor, aannames zijn vaak goed, soms beetje rommelig en dat hij niet snel is klopt ook niet zoals Jozefje zegt de tests bewijzen het! Maar ja we verschillen dus gewoon van mening want een goede speler is het sowieso ja. De guzman vind ik ook een goede speler, maar er is techniek genoeg de Jong heeft kwaliteiten die juist andere niet hebben..

11 november 2013 om 21:43

hahahhahaha

ont: Hoezo staat Kuyt uberhaupt boven Siem? raar beleid van die louis

11 november 2013 om 21:47

''rest van het seizoen is hij gewoon matig''

uhmm ik wil niet lullig doen, siem komt net terug van een klaplong en het seizoen is net 13wedstrijden oud.. waarom heb je het inhemelsnaam over de guzman? als je het stuk nou eens leest en ziet dat hij is opgeroepen als vervanger voor Kuyt, denk je dan ook niet dat hij voor de spits positie is geselecteerd? heb jij de guzman ooit in de spits zien spelen? verder is siem gewoon een goede voetballer, voetballen is meer dan alleen techniek..

11 november 2013 om 18:21

@manonthemoon

Siem de Jong is zoals eig altijd iedereen bij Ajax zwaar overschat. Sowieso niet onderschat

11 november 2013 om 18:35

Wat moet jou leven vrij treurig zijn zeg, zo rancuneus als het om Ajax gaat. Iedereen is zeker overschat bij Ajax, en als ze weg zijn niet meer he Zo dacht jij zeker ook over Jantje, greg en Luis en ga zo maar door

11 november 2013 om 18:21

@manonthemoon

Siem de Jong is zoals eig altijd iedereen bij Ajax zwaar overschat. Sowieso niet onderschat

Oei, ik zie niet echt een andere optie, maar of de jong echt in topvorm is betwijfel ik, maar zie er op dit moment ook niet een betere rondlopen die hij zou kunnen oproepen, op het middenveld heb je niks aan hem in het nederlands elftal, wellicht dat je wel wat aan hem hebt in de spits als een robin van persie bijv. uitvalt.

11 november 2013 om 14:56

Maar als 2e spits zou hij altijd opgeroepen worden. Laten we eerlijk zijn, Kuyt heeft zijn beste tijd gehad en voegt behalve ervaring niks meer toe. En verder lopen er niet zoveel goeie spitsen rond tot Huntelaar weer fit is. De Jong is heel balvast en een neusje voor de goal, dus lijkt me op dit moment de beste keuze.

Logisch! beste speler van de eredivisie

11 november 2013 om 14:35

Grapjas, ik noem er zo 4/5 op die sowieso al beter zijn.
Neemt niet weg dat het een goede speler is, maar de beste? hell no!

Tadic, Piazon, Pelle en Finnbogason,

11 november 2013 om 14:38

Ja. Bedankt voor het opnoemen van de betere spelers dan Siem.

11 november 2013 om 14:50

haha ben je 14 ofwa?
pelle, asjeblief zeg. meest overschatte speler van de eredivisie. zet demouge ipv pelle en hij zal er minimaal 20 in leggen.

de rest is zeker getalenteerd

11 november 2013 om 14:59

Haha Pelle is een fenomeen, loopt volgens mij bijna 1 op 1.

11 november 2013 om 15:00

@playboy999

Beste speler niet, meest nuttige komt hij wel voor in aanmerking. Neusje voor de goal, extreem balvast en kan op meerdere posities spelen.

En zeker beter dan die spelers die jij opnoemt. Je vergeet dat de Jong al 4/5 jaar in het eerste een bepalende speler is. Laat die 4 eerst maar eens een aantal jaren achterelkaar dat kunstje herhalen.

11 november 2013 om 15:00

Piazon kom op he over paar wedstrijdjes gesproken veelbelovend maar dat was Tadic ook, tadic heeft gister zelf nog aangegeven waarom hij zeker niet de beste is. Finnbogason en Pelle zijn prima spitsen maar presteren niet op het niveau van de Jong..

11 november 2013 om 15:05

''finnbogason en Pelle zijn prima spitsen maar presteren niet op het niveau van de Jong..''

Hoe bedoel je?

Ik vind het zelf lastig te vergelijken omdat ze normaal gesproken op verschillende posities staan. Als je puur naar de spitsen kijkt dan vind ik Finbogasson de beste spits en daarna Pelle.

11 november 2013 om 16:07

Ik vind het altijd zo mooi dat je een aanvallende middenvelder bij de punt naar achteren gaat vergelijken met een flankspeler als Tadic en spitsen als Pelle en Finbogason. Hilarische taferelen. Rbn_ heeft daarin volkomen gelijk.

11 november 2013 om 18:40

Het is ook lastig vergelijken omdat de Jong is geen spits maar een valse spits. Pelle vind ik juist beter als Finnbogason, omdat bij Feyenoord is het anders presteren als bij Heerenveen.

En wat ik bedoel met niveau is dat de Jong heeft laten zien met een andere druk om te gaan, en mee kan op CL niveau, moet ik van Finbogasson nog maar zien..

11 november 2013 om 21:53

pelle? wanneer de verdedigers nu eens gaan verdedigen en mee springen in de duels, dan blijft er vrij weinig over van Graziano, Tadic,piazon en finnbogason ben ik wel met je eens, verder zijn er ook genoeg spelers met meer potentie, noem een Fischer,maher,depay en zo zijn er natuurlijk nog meer.

11 november 2013 om 14:39

Nee, ik vind Dusan Tadic nog steeds beter.

Pas maar op dat Van Hanegem dit niet hoort Louis.

Tjsa het is een Ajax-fan he, dit had je kunnen zien aankomen

11 november 2013 om 14:24

Ajax fan? wat bezielt jullie? toen van gaal al die feyenoorders uitnodigingen stuurden die er niet bij hoorden gingen wij toch ook niet zitten roepen het is een feyenoord fan? mathijssen en schaken werden vaak genoeg geselecteerd terwijl ze gewoon niet erbij hoorden!!!! de vrij hoort er ook niet bij!

11 november 2013 om 14:26

Sarcasme... (ik geef toe bijna niet te doen op internet)

11 november 2013 om 14:27

@caribbean Sarcasme?? Kijk is naar zn naam, verklaard een hoop

11 november 2013 om 14:31

sarcasme of niet.. er zullen zat genoeg zijn die het gaan roepen en ook menen, met meneer van hanegem als voorbeeld!! slaat gewoon helemaal nergens op! als meneer van gaal meerdere feyenoorders uitnodig die er gewoon totaal niet bijhoren is van hanegem als eerst bij om te vertellen hoe goed van gaal het doet door feyenoorders te selecteren en wanneer meneer van gaal wat ajacieden selecteert is hij opeens een fan van ajax?

11 november 2013 om 14:35

Hij is sarcastisch ouwe reus.

Stiekem hoop ik dat de Jong om van Persie heen mag spelen.

11 november 2013 om 14:38

truus is feyenoord supporter

11 november 2013 om 22:00

dat verklaart dus die vele feyenoorders telkens in de selectie..truuske heeft dus een vinger in de pap bij de knvb

Terecht, ik zou al eerder de voorkeur geven aan Siem de Jong in plaats van Kuyt.

Kom er maar in Willem van Hanegem....

Wachten op het bericht dat hij Mitchell Te Vrede had moeten nemen

11 november 2013 om 14:27

Nou, volgens de logica van Van Gaal zou hij inderdaad voor Te Vrede moeten kiezen. Want ook Te Vrede heft 3 leuke potjes gespeeld ;-)

11 november 2013 om 14:28

Slaat nergens op dat een veltman wel wordt geselecteerd en een verdere andere jonge verdediger als Virgil van Dijk niet. Toch een aparte keuze van Van Gaal.

11 november 2013 om 22:08

waarom hoor je willem niet wanneer louis Nelom(!!) oproept die niet eens een speelt bij feyenoord? en wanneer veltman een basisspeler van Ajax word opgeroepen is het land te klein, 1 grote grap heel die willem van hanegem, feyenoord hier feyenoord daar, als er iets over ajax word vermeld is het altijd slecht

12 november 2013 om 18:00

Haha grappig, maar ik heb toen ook met genoeg anderen gezegd dat het belachelijk was dat Nelom werd uitgenodigd. Had toen ook liever een Emanuelson of Buttner gezien. Nu met Propper heb je ook een geval wat heel snel wordt gebracht. Ik kan me niet helemaal in van Gaal inleven. Heeft niks met veltman of ajax te maken.

Prima vervanger! Is een harde werker, net zoals Kuyt, maar mist de kwaliteit en compenseert dat door zich 110% in te zetten!

Toch een beetje cru dat PSV hofleverancier is, terwijl ze geen wedstrijd meer kunnen winnen in de Eredivisie. Dat geeft wel aan dat er genoeg potentie is, maar dat het er nog niet uitkomt. Overigens vind ik het wel terecht dat de Jong als vervanger geselecteerd is.

11 november 2013 om 14:24

gedeeld hofleverancier

Wel een logische keuze maar had ook graag eigenlijk Seedorf mee laten doen. Denk dat hij wel de nodige ervaring kan brengen.

team voor in Rio!

Cillessen
Van Rhijn
Velman
Denswil
Blind
N de Jong
S. de Jong
Van der Vaar
Van der Wiel
Huntelaar
van Persie
11 november 2013 om 14:24

S. de Jong voor Strootman????

11 november 2013 om 14:27

hahah ik moet er wel om lachen, deze jongeman moet je met een korreltje zout nemen. Kijk maar in andere topics.

On:
Mooi voor Siem de Jong, hij is weer langzaam op niveau aan het raken na zijn klaplong.

11 november 2013 om 14:26

Jij wilt meteen na de poulefase naar huis zie ik.

11 november 2013 om 14:27

Sinds wanneer is vdw rechtsbuiten ?

11 november 2013 om 14:27

Van der Wiel rechtsvoor? Je wilt gewoon niet dat we dit serieus nemen toch?

11 november 2013 om 14:32

Doet het daar prima, assist op assist op Zlatan.

Dit is mijn uitspraak, en hier moet u het mee doen.

11 november 2013 om 14:52

Beetje weinig Ajacieden in je team Jos!!
Haha goede gozer dit!

11 november 2013 om 18:34

Zullen we dan Stekelenburg in de spits zetten, die heeft lengte en kopt die voorzetten van hem vast wel erin

11 november 2013 om 14:29

Zet je Ajax bril ff af aub

edit; van der Wiel voor Janmaat

Krul
Janmaat
Veltman?
Martins Indi
Blind
vd Vaart
Strootman
N. de Jong
Robben
Persie
Lens
11 november 2013 om 14:40

Ajax Optical
Categorie: Brillen en opticiens [bewerken]
56 Av Harwood S
Ajax, ON L1S 2h6
(905) 683-2888

Liefst haal ik wel ff een brilletje, maar end weg hoor

11 november 2013 om 14:46

Je moet er wat voor over hebben hé

11 november 2013 om 22:16

haha idd, ach laat gaan. Ik zie het liefst deze opstelling: En dan twijfel ik bij de rechtsback positie nog tussen greg en Janmaat, mocht Greg zijn niveau halen geef ik hem de voorkeur.

Stekelenburg
Vdwiel/Janma
Van Dijk
Martins Indi
Blind
Vdvaart
Strootman
N.De Jong
Narsingh
V Persie
Robben
11 november 2013 om 14:29

Zwaar weekend gehad? Wiel rechtsbuiten? Van Persie linksbuiten? Geen Robben, Strootman en Lens?

11 november 2013 om 14:45

is dit soms het team voor het WK beach soccer?

11 november 2013 om 14:59

Boerrigter voor van Persie lijkt me een stuk logischer..

11 november 2013 om 15:04

Je hebt gelijk, pas hem aan

11 november 2013 om 15:12

kon je Van Persie er ook niet uithalen?
Dan vallen die andere 10 spelers niet zo uit de toon.
Iedereen mag zijn voorkeur hebben er er zijn meerdere goede opstellingen te bedenken maar we mogen met zijn allen heel blij zijn dat jij geen bondscoach bent.
Zelden zo'n wwardeloze opstelling gezien.

11 november 2013 om 16:03

Lekker aan het trollen Jos?

Vd Wiel op rechtsbuiten haha en je hebt een fout gemaakt; er staat namelijk 1 speler is die niet bij ajax speelt of gespeeld heeft.

Op zich wel logische keuze, maar niet volgens van Gaals redenering, want die zag de Jong altijd als aanvallende middenvelder er niet als spits, dus dan zou hij nu eigenlijk iemand anders moeten oproepen.

11 november 2013 om 14:28

Demouge?

11 november 2013 om 14:47

Ja of Vlemincx naturaliseren.

Het liefst zou ik ze ongeveer zo willen zien spelen. Echter denk ik dat Robben nog steeds het best rendeert op rechtsvoor, zoals hij ook speelt bij Bayern.

Edit: met de Jong bedoel ik N. de Jong

Krul
v/d Wiel
Vlaar
Veltman/BMI
Blind
de Jong
Vaart/Guzman
Strootman
Lens/Narsing
Persie
Robben

Goede selectie! De uitverkiezing van Van der Wiel lijkt me meer dan terecht.

Veltman krijgt de kans om aan Oranje te ruiken, wat altijd goed is. Dat Willems erbij zit vind ik opmerkelijk, maar misschien ziet Van Gaal wel weinig alternatieven. Desondanks lijken Pieters en Emanuelson mij - persoonlijk - betere keuzes. Over het middenveld valt denk ik weinig te klagen.

Narsingh zit er opmerkelijk snel weer bij. Denk dat het eerlijker was geweest om Ruben Schaken weer te selecteren, aangezien die de hele kwalificatiereeks erbij was én hij gisteren een zeer behoorlijke wedstrijd speelde tegen AZ.

11 november 2013 om 14:28

Klopt maar uiteindelijk heb jij toch ook liever Narsingh in Oranje als Schaken? Kuyt hoort er sowieso niet in, aan Schaken heb je ook meer als aan Kuyt.

11 november 2013 om 14:53

Als je de keuze heb tussen een weer fitte Narsingh of Schaken dan is de keuze snel gemaakt. Schaken lijkt, maar dat kan aan mij liggen, minder snel dan vorig seizoen. Beide hebben een vergelijkbare speelstijl. Dan zou ik altijd voor een jongere en snellere versie kiezen als die voorhanden is.

En de reden dat Schaken een groot gedeelte van de voorbereiding heeft gespeeld heeft wellicht ook te maken met de blessure van Narsingh.

11 november 2013 om 15:09

Uiteraard heeft het daarmee te maken, maar betekent dit dat je Schaken nu weer direct kunt afserveren? Bedankt voor bewezen diensten, maar nu we naar een toernooi gaan, kun je thuis blijven. Is niet echt fair.

11 november 2013 om 15:33

Moet hij Schaken er dan bijhouden, omdat hij vanwege blessures op dat moment gebruikt is?

11 november 2013 om 15:53

In ieder geval de kans geven om zich te laten zien, nu zijn concurrentie ook weer fit is.

11 november 2013 om 18:41

Tja niet fair, het is gewoon profvoetbal hoor, wat moest Huntelaar dan wel niet denken..

11 november 2013 om 18:50

Of Sneijder die eerst zijn aanvoerder was...

11 november 2013 om 15:54

Vriend, volgens mij noem ik een aantal spelers van andere clubs (ook Ajacieden), die ik er meer dan terecht bij vind zitten. Begin maar eens met begrijpend lezen en met helder typen, en zeg dan nog eens een keer iets.

11 november 2013 om 16:57

Ach, je gebrek aan Nederlandse taalbeheersing maakt het zinloos om te reageren.

''weet voortaan op wie j reageert en wrm je reageert..''

Anders kom je even langs?

11 november 2013 om 17:41

Heren.. jullie zijn beide objectief, meningen kunnen verschillen.. maak er geen oorlog van

11 november 2013 om 15:37

Waw, wat verfrissend een feyenoorder met een objectieve mening. Normaal gesproken worden ajacieden die geselecteerd worden bij voorbaat, inhoudsloos afgezeken door supporters van andere clubs. Linksback blijft een plek van discussie als ik eerlijk ben had ik deze ronde liever van Aanholt gezien ipv. Willems.

Narsingh staat er inderdaad snel in, maar de spoeling is daar best dun. Wijnaldum zou op het WK samen met Lens de beste keus zijn denk ik maar het zou ook nog Narsingh als tweede man kunnen worden. Schaken vind ik eerlijk gezegd tekort komen en Kuyt ook.

11 november 2013 om 17:39

Bacuna zou ik ook zeker een kans geven en Lens vind ik goed passen in het huidige NL elftal. Wie weet dat Hupperts (roda) zich nog leuk ontwikkeld, maar het komt denk ik te vroeg voor deze jongen, zit wel potentie in.

heeft die ouwe zeur v hanegem weer wat te schrijven :P . lijkt erop dat van gaal probeert zoveel mogelijk spelers van eigen bodem te selecteren.

11 november 2013 om 14:45

Dat laatste valt mij ook op. Ik vind het een positief signaal, zeker als hij het bewust doet. Spelers vertrekken veel te vroeg. Beloon de spelers die kiezen voor een geleidelijke opbouw van hun loopbaan maar. Prikkel jonge talenten om beter te worden door ze snel bij Oranje te halen, want dan krijgen ze direct het signaal dat als ze alles geven een mooie loopbaan binnen handbereik is. Ook het snel af laten vallen van spelers, om ze duidelijk te maken dat er concurrentie is, is een goede manier. Zo denken spelers niet direct dat ze bij Oranje horen..

Zeker in oefenwedstrijden is dit goed beleid. Op het Wereld Kampioenschap moeten natuurlijk de beste spelers, uit welke competitie dan ook, bij de selectie zitten.

Natuurlijk gewoon terecht Siem hoort eigenlijk de voorkeur te krijgen boven Kuyt maar blijkbaar ziet Louis het anders.

Ik had het al gezegd in het topic van Kuijt. Maar goed.. het was ook vrij voorspelbaar. Hij vult de spitspositie op dezelfde manier in als Van Persie, dus ik vind het een logische keuze van Van Gaal. Allebei zijn ze in de lucht ook sterk. Dus mocht Van Persie geblesseerd uitvallen, dan kun je op dezelfde manier verder.

Lens is een heel ander type spits, dus ik had het raar gevonden als Van Gaal geen vervanger had opgeroepen.

Haha, en van Hanegem kan zijn stukje van vandaag kopiëren voor morgen. Enkel Veltman vervangen door de Jong en klaar is Willem.

Goed dat Ajacieden eindelijk weer eens een klein beetje in beeld lijken te komen bij Oranje. Ik ben er in ieder geval zeer blij mee als ik puur als Ajax supporter denk. Vroeger waren we bijna standaard hofleverancier, terwijl de afgelopen jaren een beperkt aantal Ajacieden bij Oranje zaten. Dit kwam mede doordat Ajax met meerdere buitenlandse spelers (alderweireld, Vertonghen, Eriksen etc.) speelde. Allemaal niet erg dat Ajax met minder Nederlanders speelt of dat het Nederlands elftal voor een klein percentage uit Ajacieden bestaat, maar Nederlandse spelers bij Ajax en Ajacieden in Oranje is toch het mooiste voor een Ajacied. Feyenoorders, Psv'ers en supporters van andere clubs zullen daar hetzelfde over denken voor hun club volgens mij..

Hoe dan ook met spelers als Cillessen, Blind, Denswil, Veltman, van Rhijn, Klaassen en de Jong word Ajax steeds meer 'oranje' gekleurd. Ik vind het een positieve ontwikkeling al zijn spelers als Vertonghen en Eriksen, die echt iets toevoegen, altijd van harte welkom.

11 november 2013 om 14:44

De jong is natuurlijk een heel ander verhaal dan Veltman dat snap je toch zelf ook wel hoop ik.

11 november 2013 om 14:50

Haha, bij die opmerking had ik niet op een serieuze reactie gerekend. Was namelijk niet geheel serieus bedoelt en vandaar ook niet onderbouwt. Het ging er meer over dat van Hanegem net lekker op dreef was met van Gaal een Ajacied te noemen, omdat Veltman erbij gehaald werd. Dat er nu weer een Ajacied bijkomt zal voor van Hanegem als een bevestiging dienen haha. Dat er grote verschillen zijn bij het selecteren van Veltman of de Jong, ja, dat heb je goed gezien.

11 november 2013 om 16:06

De beste Nederlandse spelers moeten spelen. Dat sowieso. Of het nu gaat om spelers van Feyenoord, Ajax, PSV of Zwolle. De beste Nederlandse spelers horen in Oranje. Ook als dit inhoud dat Nederlandse Ajacieden niet meegaan. Toch heb ik, als Ajacied, het liefst dat spelers van Ajax opgeroepen worden, omdat dit dus inhoud dat de Nederlandse Ajacieden tot de beste spelers van Nederland behoren of in het geval van Veltman kunnen gaan behoren.

Als veel Feyenoorders bij Oranje zitten dan is dat ook een goed signaal richting Feyenoord. Dan ben jij daar ongetwijfeld ook trots op (neem aan dat je voor Feyenoord ben tenminste). Dat Ajax nu met meer Nederlandse spelers speelt en deze spelers ook steeds meer bij Oranje in beeld komen vind ik, vanuit het oogpunt van Ajax inderdaad, een positief signaal. Ajax is op de goede weg. Het is een compliment dat zelf opgeleide spelers als Blind en Veltman opgeroepen worden.

Het gaat er echt niet om dat er Ajacieden in Oranje zouden moeten staan van mij. Zeker als er betere opties zijn dan moeten die geselecteerd worden. Ik heb zeker een Ajax bril op, want Ajax is mijn club, maar ik gun het andere clubs ook.

11 november 2013 om 18:24

Haha leuk rijtje: Feyenoord, Ajax, PSV of Zwolle

Logische keuze, multi-inzetbaar als spits en middenvelder, ook al is het middenveld natuurlijk al goed bezet. Wel frappant dat toeb de Jong in een supervorm verkeerde hij er niet bijzat en nu hij, zoals die zelf zegt, niet in vorm is er wel bijzit. Maar ach, het zijn maar oefenpotjes he.

Terecht..Een van de weinige Nederlandse Ajaxieden die er wel bij hoort te zijn

moet toch kunnen, laat me weten wat jullie ervan vinden.. hiermee zou je vele aanvallers kunnen afstoppen, denkend aan aanvallers van brazilie etc in dit geval, tegen landen als japan etc zou je gewoon met blind en janmaat kunnen spelen, maar voor stekere landen lijkt dit me een ideale verdediging met wat horse power achterin.

Krul
Bruma
Vlaar
Veltman
BMI
Strootman
N.de jong
Sneijder
Robben
Van Persie
Lens
11 november 2013 om 15:27

Lijkt me toch ontzettend voorbarig om Veltman er al in te zetten. Eerst maar eens kijken of ie het volhoudt en als hij bij de besten hoort dan moet je hem inderdaad lekker laten spelen. Daarnaast heb ik liever van Dijk dan Vlaar, die heeft naast 'horsepower' ook nog opbouwende kwaliteiten. Bmi, pffft, alsjeblieft niet hem als linksback.. Zet daar maar Blind neer, hoewel ik hem ook wat te traag vind voor de top, maarja, wat moet je? Emanuelson mag daar wel geprobeerd worden van mij, maar dat zie ik niet gebeuren. Van de realistische kandidaten lijkt Blind me voorlopig nog de beste. En Bruma rechtsback is natuurlijk belachelijk, behoeft denk ik geen verdere beschrijving.
Verder is het middenveld ook voor verandering vatbaar, in mijn ogen nog een twijfelgevalletje tussen VDV en Sneijder, kijken wie het beter doet.. Lens, tsja, daar moet je ook nog maar kijken of er iemand komt kijken die er nog uitspringt, anders kun je die gewoon laten staan..
Ohja, dan nog de keeper: dat is nog lang niet uitgevochten, natuurlijk. Maar ik ben er toch wel 100% zeker van dat dat goedkomt, want we hebben zoveel goede keepers dat degene die het presteert de basis te halen bij het WK haast wel uitstekend moet zijn.

Hopelijk speelt Van Persie niet, hij heeft ook rust nodig met al zijn kwaaltjes. Of waren ze dit al van plan?

11 november 2013 om 14:57

van Persie speelt gewoon. Anders wat hij niet opgeroepen.

Goede keuze van Van Gaal, al is hij niet in grootse vorm. Hij kan de spitspositie en nummer 10 positie prima invullen. Toch komt hij in de kleine ruimte handelingssnelheid tekort. Min mening is dat Van Gaal niet met een veredeld jeugteam naar Rio kan, uitzonderlijke talenten als Rekik en Depay daar gelaten. Met deze opstelling zou ik het wel aandurven op het WK.

Krul
Van der Wiel
Douglas
Rekik
Pieters
N. de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Van Persie
Depay
11 november 2013 om 15:31

Niet met je eens, handelingssnelheid is juist vrij hoog van hem. Hij speelt vrijwel zonder uitzondering een keer raken en beweegt ook snel door, heeft bij een schot bijna nooit een extra aanname nodig. Daarnaast is hij sterk aan de bal in de kleine ruimtes, je krijgt hem als hij de bal vast wilt houden nauwelijks van de bal.

11 november 2013 om 16:11

Depay met het rendement van niks, geef mij dan maar Lens die presteert goed in het Nederlands elftal.

Logische keus. Goeie speler die op meerdere plekken uit de voeten kan.

Je moet de ned. selectie nu eenmaal aanvullen met de betere spelers vd zeer matige Ed.
In de basis zal ik geen enkele speler uit de ED opstellen(zie opstelling)

krul
VD Wiel
Vlaar
Douglas
emanuelson
de jong
sneijder
strootman
Robben
V Persie
Lens

Dit doet ie om van Hanegem te pesten

Maar ik zou zo spelen op het WK wanneer alles fit is en in vorm.

Krul
van der Wiel
Vlaar
Indi
Emanuelson
De Jong
Sneijder
Strootman
Narsing
van Persie
Robben
11 november 2013 om 15:12

Van Hanegem zou zo spelen als alles fit en in vorm is

Muldert
Janmaat
De Vrij
Indi
Nelom
Vormert
Clasie
Immers
Schaken
Te Vrede
Boetius
11 november 2013 om 15:26

Hhahahah klasse reactie

Prima back-upje, voor de rest heeft ie er niets te zoeken.

Even zonder gein, het is toch best triest dat wij een 2e rangs "aanvaller" van Ajax als 2e spits achter de beste spits van Europa (momenteel) hebben...
tot 2 weken geleden wilde de Boer hem niet meer als spits gebruiken, nu (na 2 doelpunten) is hij meteen de beste keus achter van Persie?? Is toch niet normaal of wel, kunnen we geen spitsen meer opleiden? (waar altijd de kritiek richting verdediging ging.....qua opleiden)

Siem komt te kort voor Oranje, handelingssnelheid, snelheid en gewoon kwaliteit.
sorry maar prima speler voor eredivisie maar niet voor Oranje (zeker niet als 2e spits)

11 november 2013 om 15:15

Siem de Jong kan prima in de spits spelen, bovendien is het niet een totaal ander type dan Van Persie, dus je kunt hetzelfde blijven spelen.

Verder kun je niet verwachten elk jaar 5 Hasselbainks of Bergkamps hebben. Ben zelf vooral blij dat Siem er weer eens bij zit.

11 november 2013 om 15:39

kom op je gaat toch niet zeggen dat hij en van Persie hetzelfde type zijn??? dan doe je van Persie zooooooooooveel te kort zeg!
klopt je kunt niet elk jaar zoveel spitsen opleiden maar het is momenteel ook niet echt breed in de spitsen hé?!?!?
en Siem was tot 2 weken geleden totaal niet in beeld als spits, maar door zijn vormcrisis en de vormdip van Sigthorsson is hij bij toeval weer daar beland omdat hij op het middenveld teveel balverlies leed en je de aanvoerder niet zomaar passeert.
verder is Siem voor Ajax heel belangrijk en nuttig maar blijf ik erbij dat hij van alles wel een beetje kan maar van alles wat hij kan net niet goed genoeg is voor Oranje.
dat is mijn mening!

en stanafca wat kwaliteit is??? alles wat Siem niet heeft zeg maar ;-)
nee zonder gein, de dingen die ik opnoem, snelheid, handelingssnelheid (kan jij wel zeggen dat dat in orde is,maar dat vind ik van niet), actie, passeren, duelkracht etc etc. dat allemaal is kwaliteit hé.

11 november 2013 om 15:45

Ik heb het er toch echt neergezet. Zowel Van Persie en De Jong zijn bewegelijke spelers die actief meedoen met het positiespel en combinatiespel met vleugelspelers en komende middenvelders. Misschien denk je dat ik bedoel dat De Jong even goed in de spits is als Van Persie, dat is niet het geval. Maar ze zijn wel hetzelfde type, als je dat niet ziet kan ik het je niet uitleggen.

Siem is altijd inzetbaar in de spits, dat hij de afgelopen tijd meer op het middenveld actief was doet niets af aan zijn rendement in de spits. Misschien zeg ik nu iets raars, maar het voetbal hangt van toevalligheden aan elkaar. En als je Siem niet goed genoeg vind, kun je altijd andere opties aanreiken, maar zoals je zelf al aangeeft zitten we niet breed in de spelers die in de spits kunnen.

11 november 2013 om 15:28

Handelingsnelheid? Dat is bij hem prima. Wees eens specifieker over kwaliteit, kwaliteit in het algemeen is nietzeggend. In mijn ogen heeft hij juist een unieke combinatie van kwaliteiten, zelden een speler gezien die zoveel scoort en tegelijkertijd ook verdedigend veel werk opknapt.
Snelheid en een individuele actie, dat zijn niet zijn sterkste punten maar verder is hij erg compleet.

Is er nu werkelijk niets anders te vinden dan bij Psv, Ajax of Feijenoord zo goed zijn die namelijk niet bezig.
Zo'n Gouweleeuwtje is weer aardig bezig en dat zal best voor meer talenten gelden die niet uit de traditionele top drie komen. In Belgie zitten ze immers ook niet meer te springen voor een Bakalli die ze tot voetbal Belg hebben gemaakt na drie leuke wedstrijdjes en het gehyp vanuit Nederland.

11 november 2013 om 15:19

Nee joh, ga weg. Gouweleeuw komt nog veel te kort hoor. Al helemaal in de spits, hahaha.
Maar goed.. buiten de traditionele top-drie zouden Gudelj en Ziyech ooit nog weleens het Nederlands elftal kunnen bereiken. Al geloof ik dat Gudelj ook een servisch paspoort heeft, dus wie weet kiest 'ie voor Servië.

Prima vervanger. Het is geen waardige Oranje speler maar ik vind het een prima speler om zulke blessures op te vangen. Niets op aan te merken dus

Kuyt of Siem?

Kuyt werk harder, dan wie dan ook en Siem snapt het spelletje!
Beide vind ik geen Oranje waardig en zeker Siem nu...ook al scoorde hij 2x, maar dat
was wel als Spits, daar vind ik hem wel beter spelen dan op het middenveld.

Prima keus, mag er van mij voortaan bijblijven i.p.v. Kuyt.

Ik vind het wel logisch, maar ben er niet blij mee. De Jong is typisch een speler waarmee je niets wint.

Kuijt is geen schim meer van wat hij ooit was, maar die zie ik nog wel in de laatste 10 minuten een bal erin frommelen. De Jong komt gewoon veel kwaliteit en handelingssnelheid tekort.

Maar de spoeling is dun, zeker voor de plaatsen 16 t/m 23.

11 november 2013 om 15:24

Echt zo’n nietszeggende one-liner, verklaar je nader. Waarom win je niks met Siem de Jong? Zijn statistieken wijzen juist de andere richting uit, vaak zeer beslissend geweest voor Ajax dat de laatste jaren veel prijzen heeft binnengehaald. Hij valt wellicht niet zoveel op maar is zeer nuttig en bezit kwaliteiten die andere NL elftal spelers niet hebben. Met hem op 10 heb je bv. bij voorzetten van de zijkant meteen twee spelers die gevaarlijk zijn in de 16 en als je achteruit moet kan hij duels voor je winnen. Dat combineert hij met kracht, veel loopvermogen, prima inzicht en positiespel met een functionele techniek.

11 november 2013 om 15:34

Zijn handelingssnelheid is erg laag, hij is niet bijster snel, heeft geen geweldig schot, is geen koele afmaker en ook geen enorm goede kopper. Kortom: hij kan van alles een beetje, maar is het net niet.

11 november 2013 om 15:42

Handelingssnelheid ben ik niet met je eens, hij oogt traag en is dat qua snelheid ook, maar met zijn voeten handelt hij juist erg snel. Het is bijna altijd een keer raken, aannames heeft hij vaak niet eens nodig ook qua schot (zie 0-3 Nec), zijn afstandschot is goed hoor, scoort hij regelmatig mee.

En een afmaker is hij ook, dat kun je gewoon zien aan het aantal goals dat hij maakt en hij is een goede kopper. Hij kan heel veel erg goed en een paar dingen totaal niet. Je hebt een nogal lage pet van hem op (onderschat hem) en de statistieken spreken je enorm tegen.

11 november 2013 om 15:43

@bondskoots, eindelijk iemand met dezelfde mening !!! lees bovenstaande mijn reactie, ook daar heeft stanafca op gereageerd!
mar het is precies zoals jij en ik zeggen: hij mist kwaliteit!
en nogmaals stanafca: belangrijk bij Ajax wilt niet zeggen dat je goed genoeg bent voor Oranja meteen hé! en prijzen pakken met Ajax (in deze competitie) zegt ook niks he!
en voorzetten van de zijkant is bij Oranje allang passe met Robben en Lens die geven nooit een voorzet met verkeerde been aan de zijkanten (robben op rechts, Lens op links)

11 november 2013 om 15:55

Als PSV-supporter schets je alles natuurlijk weer extra negatief. Als je bij Ajax speelt heb je geen lage handelingssnelheid. De Jong heeft soms wel moeite als het heel snel gaat, maar dat wil niet zeggen dat je handelingssnelheid laag is. Daarnaast vind ik hem juist wel een redelijke afmaker.

Er is een kwaliteit die alle andere spelers in de Eredivisie niet hebben en dat is er staan op de belangrijke momenten. Bij PSV zouden ze in hun handjes mogen knijpen met zo'n speler.

11 november 2013 om 15:58

Niet mee eens dat hij kwaliteit mist. Hij is erg belangrijk bij de club die 3x achter elkaar kampioen is geworden. Bovendien maakt hij ook het verschil in de CL tegen bv. Man City. Je hebt ook nog backs die voorzetten kunnen geven en daarnaast ook Depay, Narsingh met een prima voorzet. Ook zonder voorzet is hij gevaarlijk, hij kan ruimte maken voor spelers die naar binnen trekken.

11 november 2013 om 16:09

Het is geen wereldtopper nee maar wel een zeer bruikbare speler voor Oranje. Goede allrounder. Hij kan wel goed koppen. Hij kan wel goed schieten. Hij is wel sterk aan de bal. Hij heeft wel een goede handelingssnelheid. Hij is vrij snel ook nog. Hij blinkt nergens in uit maar hij is wel gewoon een goede allrounder.

Voorzetten van de zijkant gebeurd bij Ajax ook niet. Dus ja jammer joh. Je slaat onzin uit.

11 november 2013 om 16:44

@ timb078

Ik geef bij psv als schaduwspits toch liever de voorkeur aan Wijnaldem, Toivonen en Maher ipv De jong.

11 november 2013 om 17:09

''hij blinkt nergens in uit maar hij is wel gewoon een goede allrounder.''

Dat zeggen wij toch ook volgens mij. Hij mist gewoon echte kwaliteiten, maar is geen slechte speler.

Maar dat is Kuyt ook niet, en voor die invalbeurtjes zou ik lekker Dirk meenemen.

11 november 2013 om 15:53

Behalve drie kampioenschappen waaronder Ajax-Twente

11 november 2013 om 16:06

Siem de Jong scoort altijd belangrijke doelpunten. Heeft een prima moyenne als schaduwspits hoor. Is een vele malen betere speler als Kuyt. Al jaren.

Hehe eindelijk! Ik snap werkelijk niet dat Siem niet meteen opgeroepen wordt een van de beste spelers op de NL velden, dat heeft hij afgelopen jaren wel bewezen met zijn assists en doelpunten.

Hij wordt altijd al zwaar onderschat, een zeer complete en dynamische speler. Veel loopvermogen, kracht, fysiek en specifieke kwaliteiten zoals een afstandschot, kopkracht, sterk aan de bal, goede functionele techniek en uitstekende looplijnen. Kan ik tegenstelling tot van der Vaart of Sneijder ook eens een duel winnen en tegelijkertijd heeft hij ook aanvallende kwaliteiten.

Siem kan spelers om hem heen echt beter laten functioneren en kan ook afwisselen tussen de VM en AM rol waardoor je het team gedurende wedstrijd van tactiek kan laten wisselen. Ik denk dat Louis hem mee moet hem vanwege zijn dynamiek en zijn veelzijdigheid.

Niet meer dan logisch dit. Hij zou ook een mooi koppel kunnen vormen samen met van Persie. Van Persie laat zich vaak zakken en dat zijn mooie momenten voor Siem de Jong om door te lopen naar de spits positie.

Siem de Jong is geen wereldtop nee maar is wel al 3 jaar op rij megabelangrijk voor Ajax geweest en scoort altijd belangrijke doelpunten. Ook in de Champions League. Balvast, sterk, gewoon goede techniek. Kan koppen schieten passen. Gewoon een hele goede allrounder.

Hoort sowieso nu in de pikorde boven Kuyt te staan want die kan niks meer. Mits fit is Huntelaar natuurlijk gewoon de 2e spits achter van Persie. Dost, van Wolfswinkel en L de Jong bakken er niets van dus kom je automatisch op Siem de Jong uit.

Prima keus en verzaakt bijna nooit.

Oranje moet dit wk met lelijk voetbal spelen, net zoals in ZA. fysiek lekker bikkelen en wachten op een count er of bevlieging van de geniale voorhoede.

Krul
Janmaat
Vlaar
Virgil
Bruno INDI
N de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
RVP
Lens
11 november 2013 om 15:31

Maar dan niet met drie aanvallers!

Krul
Janmaat
Vlaar
Bruno
Blind
De Jong
Fer
Vd Vaart
Strootman
Robben
Van Persie

soms vraag ik me wel eens af wat Siem allemaal moet doen om geselecteerd te worden, is weliswaar de laatste tijd minder in vorm, maar daarvoor speelde die toch aardig goed op het middenveld.
en vind Siem wel wat belangrijker dan Stijn Schaars, maar goed keuze van van gaal he.

De jong is net als zijn broer een typische ere div. Speler en voor oranje eigenlijk niet goed genoeg, neem dan een reserve met potentie mee, vind hem zo overschat, vooral door de ajax fans....
Maar oké het zijn maar oefenpotjes maar volgens mij is van gaal iets aan het goedmaken met ajax anders is zijn keuze dit keer niet logisch.

11 november 2013 om 15:44

Overschat? Eerder onderschat, hij wordt totaal niet gewaardeerd en op waarde geschat.

Kuyt is volgens mij (weet niemand toch) een rechtsbuiten/ rechtsmidden. Op die positie zou ik dan eerder Bacuna als vervanger halen. En Siem/ Kuyt als spits? Kom op zeg....

11 november 2013 om 16:06

Lol dus jij gaat nu echt serieus beweren dat een Bacuna verkiezing logischer zou zijn dan de Jong?
Of is het pure sarcasme? (ik hoop het...)
Want wie wil je in de spits zetten dan? Zonder Huntelaar en van Persie hebben we geen alternatief, de Jong is dan de beste optie, of je het nou wil of niet.

11 november 2013 om 20:07

Van Gaal denkt in hokjes. Iedere speler krijgt een 'rol/ type' toegespeeld. Het is in zijn ogen niet mogelijk om een speler ergens neer te zetten, terwijl dat niet zijn basispositie is. Bacuna (rechtsvoor) is dan de logische vervanger van Kuyt (rechtsvoor). Daarnaast begrijp ik sowieso niet waarom Kuyt er uberhaupt bij zit. In mijn ogen is De Jong sowieso een betere speler. Dus als Van Gaal deze wissel maakt, dan heeft Kuyt helemaal niks meer te zoeken.

4 Ajacieden die met Oranje meegaan. Daar had ik niet op gerekend. Balen hoor, zie het liefst helemaal geen Ajacieden in Oranje. Programma is al druk genoeg en we zijn net weer een beetje compleet.
Op deze oefenwedstrijden zitten weinig supporters te wachten, ik zeker niet.

Virgil van Dijk mis ik nog !!!

Hoort er gewoon bij te zijn, multifunctioneel, goede kopper, positioneel erg sterk, en een prima afmaker, dus vergeleken met Kuyt is hij overal beter in en dus een logische keuze.
En wanneer je hem op 10 zet heb je ook iemand die een bal kan afpakken en 100% inzet geeft zowel verdedigend als aanvallend in tegenstelling tot Sneijder en Vdv.

Hoop toch nog wel stiekem op Van Dijk als stand-in voor Vlaar, en tja Veltman is nu leuk en aardig maar is veel te snel opgeroepen ookal geldt hetzelfde voor z'n concurrenten die ook nog is belabberd spelen.

Ik hoop dat we met het WK een mooi elftal neer kunnen zetten en ik ben van mening dat we met de volgende opstelling het prima kunnen doen daar:

Robben, RvP en Lens is mijn ideale voorhoede, 2 van de beste Nederlandse voetballers en de snelheid van Lens die het goed doet in het Nederlands elftal, neemt meer ervaring mee dan Depay bijvoorbeeld dus in mijn ogen nuttiger.
.
Een modern middenveld met een stofzuiger a la Nigel de Jong, een loper die daarnaast heerlijk kan voetballen in de vorm van Strootman en de technische spelverdeler Vdv. Ik kies voor VDV omdat van Persie beter rendeert met hem in de rug en meer de ruimte krijgt. Sneijder eist teveel op waardoor RvP geïsoleerd raakt. Ook kan Strootman nadrukkelijker aanwezig zijn met VDV naast hem.
.
Achterin is lastig, ik denk dat wanneer VDW zijn niveau doortrekt hij de eerste keuze op de RB moet zijn met Janmaat als zeer sterke backup. Op links is op dit moment Blind de keuze maar ik hoop stiekem toch op Bmi, meer kracht en meer snelheid. Mijn ideale centrum zou zijn Vlaar en Rekik. Rekik vind ik veruit het grootste talent en Vlaar heeft zich op dit moment ontpopt tot leider bij Aston Villa, met ervaring kan hij orde op zaken stellen achterin. Bruma heb je dan achter de hand en eventueel de Vrij, Veltman, Denswil etc.
.
Goal durf ik niet te zeggen, lekker klusje voor vgaal want daar barst het van het talent.
Op naar het WK !

11 november 2013 om 16:26

Hulde. Een supporter zonder een door zijn club gekleurde bril op.

11 november 2013 om 17:13

Ik ben het grotendeels met je eens.

Ik zou alleen Lens laten vallen voor nog meer power op het middenveld (bijv. Fer of Wijnaldum). En Janmaat valt niet echt weg te denken uit de basis. Die speelde gewoon erg goed de laatste wedstrijden in Oranje.

Blind blijft een twijfelgevalletje. Voetballend is het dik in orde, maar qua snelheid is het een waar risico. Gelukkig spelen er weinig landenteams met snelle rechtsbuitens.

Vlaar en Rekik is op dit moment de beste optie. Al zou ik graag wat oudere (en betere) spelers zien op die positie.

11 november 2013 om 17:15

Maar dan ga je dus in een 4-4-2 opstelling spelen of begrijp ik je nu verkeerd? Dat zou zonde zijn gezien we de gehele voorbereiding een andere formatie hebben gespeeld. Janmaat - VDW is voor mij een lastige keuze, Janmaat doet het bij Oranje erg goed maar ik denk dat VDW een hoger niveau (vooralsnog) kan halen. Blind afwisselen met BMI aan de hand v/d tegenstander zou het verstandigste zijn inderdaad.

11 november 2013 om 17:19

Ja, ik ben een sucker voor 4-4-2. Maakt het spel zoveel eenvoudiger.

Maar Louis zal dat niet doen.

11 november 2013 om 17:37

Zou best kunnen opzich. Vrije rollen voor RvP en Robben en dan een middenveld met Strootman, de Jong, VDV en bijv Fer / Wijnaldum etc. Je zou zelfs Seedorf mooi in dat systeem kunnen inpassen.. maar dat is een utopie.

Siem de Jong uitnodigen...

Het blijft lachen met deze rare bondscoach. Aan de andere kant, het is maar een oefenwedstrijdje, als het voor het " echie" is kan ie weer thuis aan de chips knabbelend tv kijken. Is natuurlijk niet NL- elftal waardig, maar goed er staan er meer van dat soort in!

Ik vond dat een Siem de Jong het wel verdiend ergens. Altijd beentjes op de grond, realistisch, bewust van wat hij kan en met name ook wetend wat hij niet kan. Helaas is dat nogal een hoop en juist om die reden vind ik het ook echt geen international. Daarvoor komt hij op alle gebied simpelweg een boel kwaliteit, talent en handelingssnelheid tekort. Prima sterkhouder voor ajax, maar komt helaas te kort voor de echte top.
Aangezien hij het toch altijd goed doet en zeker niet veel minder is dan een Kuyt vind ik zijn selectie nu dan ook wel terecht. Vaste international zal het echter nooit worden.

Stanafca, gozer, ga toch niet overal op in.
Als ik je reacties lees dan heb je in mijn ogen gelijk maar sommige mensen kunnen en willen niet zien dan de Jong gewoon een prima vervanger is.
Gelukkig zie en lees ik ook van Feyenoord supporters objectieve reacties.
De Jong is niet arrogant, de Jong is niet traag, heeft een redelijk hoog baltempo en kan goed afronden.
Is hij Nederlands elftal waardig?
Ik vind hem een prima aanvulling op de selectie maar vind hem NOG niet goed genoeg voor de basis 11.

Off-topic; selectie Veltman, hetzelfde verhaal... Van Dijk verdient in mijn ogen nog eerder een selectie maar Louise beslist en zal daar goed over hebben nagedacht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren