Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gladbach zoekt oplossing: 'Misschien verhuren we hem'

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar is al een tijdje geblesseerd en Dirk Kuyt en Robin van Persie haakten ook af bij het Nederlands elftal. Er kwam daardoor ruimte vrij voor Luuk de Jong, maar Louis van Gaal heeft waarschijnlijk geen seconde aan de aanvaller van Borussia Mönchengladbach gedacht. Het gaat niet goed met de voormalig goaltjesdief van FC Twente, die in Duitsland nauwelijks aan de bak komt.

/

De Jong moet het dit seizoen doen met korte invalbeurten en speelde nog geen enkele keer langer dan twintig minuten in een wedstrijd. Bestuurslid Hans Meyer beseft dat de huidige situatie voor niemand goed is en zoekt naar een oplossing. "Misschien verhuren we hem in de winter, zodat hij aan spelen toe kan komen", zegt Meyer in de Rheinische Post. "Maar we sturen hem in ieder geval zeker niet naar een concurrent. We zullen gaan zoeken naar een oplossing."

De woorden van Meyer klinken mogelijk als muziek in de oren bij de technische leiding van Ajax: de Amsterdammers werden vorige week in verband gebracht met de 23-jarige De Jong, die graag met zijn broer Siem zou willen samenspelen. Laatstgenoemde is de aanvoerder van Ajax en werd in tegenstelling tot zijn broer wél opgeroepen voor de oefeninterlands tegen Japan en Colombia.

Ajax moet werk maken van de komst van Luuk de Jong

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien wel interessant, alleen gaat het wel ten koste van Sigthorsson die niet eeuwig op linksbuiten kan blijven spelen. Zie liever een buitenspeler als John komen.

12 november 2013 om 16:08

Van mij hoeven die beide niet te komen.
Met Fischer, Bojan, Andersen en De Sa eb je genoeg goeie opties.
Het is alleen te hopen dat iedereen weer in vorm komt of blessurevrij wordt.

De selectie is gewoon goed. Schone doet het ook niet onverdienstelijk

En Siggy, Hoesen en De Jong kunnen allemaal in de spits.
Hoeft in mijn ogen niet per se. Talentontwikkeling en weer de normale vorm vinden vind ik het belangrijkst

12 november 2013 om 16:17

Van mij mogen beide heren komen. Het wordt eens tijd dat de selectie goed versterkt wordt. Fischer ; kansloos uit vorm, Bojan ; geblesseerd + weinig van gezien, Andersen ; moet eerst rijpen, De Sa ; te licht.

Je hebt spelers nodig die of ; Er al staan, of er na een periode staan. Van dat rijtje zie ik er 2 staan ; Fischer, en Andersen. Als je kampioen wilt worden zul je toch echt een move moeten maken op de transfermarkt. Scorend vermogen is ook een probleem en met Luuk de Jong erbij heb je dat in huis. Alles met eigen jeugd oplossen is wel leuk en aardig maar kan niet altijd. Gecombineerd met ervaring is de beste optie.

12 november 2013 om 16:24

Ik ben het grotendeels met je eens. Denk dat met de tijd de flanken vanzelf goed komt.
Voor de spits vind ik Luuk wel goed om evt. bij te halen. Hoesen speelt dit seizoen denk ik voornamelijk bij Jong Ajax. Ze kunnen hem ook maar een X-aantal wedstrijden inzetten in de Eredivisie (volgens mij 10 wedstrijden of zoiets?). Dan zou De Jong 2.0 een welkome aanvulling zijn.
Denk dat Luuk een goed aanspeelpunt kan zijn bij Ajax. Hij speelde bij Twente al goed vond ik. Het is voor mij bedenkelijk dat hij niet uit de verf komt bij Gladbach.
Tevens ook goed voor het Nederlandse voetbal! Misschien komt hij weer helemaal in vorm en kan hij in de toekomst iets betekenen voor het WK, mits andere spitsen uit vorm zijn.

12 november 2013 om 16:28

Alle spelers die je opnoemt zijn buitenspelers en de jong is een spits. Ik hoop wel dat ie komt. Lijkt me de perfecte spits van ajax, ik vind sigi echt een baksteen. Veel te weinig techniek en daarbij scoort hij te weinig. De jong heeft bij twente bewezen een goeie spits te zijn

12 november 2013 om 17:16

@afca020!: De Sa is niet goed genoeg en Bojan, Fischer en Andersen hebben dit seizoen nog helemaal niks gebracht.

12 november 2013 om 17:20

Als je nog in die Siggy van je gelooft dan heb je hoogstwaarschijnlijk oogkleppen op! Wat een trage houten Klaas is dat zeg! Heeft nog geen moet laten zien. En op talenten kun je heeeeel lang wachten bij Ajax!

12 november 2013 om 18:03

Inderdaad niemand met wat talent halen. Des te blijer ik word

12 november 2013 om 19:35

@afca020

Dan hebben wij toch een heel andere maatstaf mbt kwaliteit. Het is gewoon een drama wat er nu loopt. Achterin is de potentie voldoende maar op het middenveld en vooral voorin is het Ajax onwaardig. Ajax is geen vriendenelftal waar iedereen speelminuten moet krijgen. Siggy is gewogen en te licht bevonden. Jammer maar helaas de wetten van de topsport. Bojan is altijd al 1 van de meest overschatte spelers van Europa geweest en Andersen en Fischer zijn nog te onervaren maar hebben wel degelijk talent.

De rest is helemaal onvoldoende en dan reken ik de Jong als middenvelder natuurlijk niet mee. Die is namelijk wel Ajax waardig maar Serero bijvoorbeeld. Dat is toch lachwekkend, dat kaboutertje

12 november 2013 om 22:25

De Jong is technisch niet beter dan Sigthorson zelfs nog statischer vind ik. Past imo niet bij Ajax, ze kunnen beter een buitenspeler met een goede voorzet halen, zul je zien dat Sigthorson weer opbloeit.

12 november 2013 om 16:28

@streepan Sightorsson is slechts wegens gebrek aan gewicht boven komen drijven. Sightorsson had nu zijn wedstrijden in jong Ajax gespeeld als Bojan niet geblesseerd geraakt was.

12 november 2013 om 17:59

Sigi had gewoon al tig keer gescoord als die man eens fatsoenlijke aanvoer had gekregen in plaats van allemaal ego's als Fischer om zich heen die alleen voor zichzelf gaan en hem in de weg lopen. Zo'n gemiste kans van zondag kan iedereen overkomen maar die jongen krijgt nooit eens normale voorzetten!

12 november 2013 om 16:30

Sigthorson doet het op links beter dan in de spits. In de spits is hij niet aanspeelbaar en gaat hij de bal zelf ophalen, waardoor de spitspositie leeg is. Zet daar Luuk de Jong maar neer! Of Siem, dat blijkt beter te werken dan Sigthorson op die plek.

12 november 2013 om 17:28

Ik heb Sigthorsson nog op geen fout kunnen betrappen in de spits (fout tegen NEC nagelaten). Je kan zijn situatie een beetje vergelijken met Soldado bij Tottenham. Beide zijn goed in kansen afmaken, maar dan moet je ze wel goed in de stelling brengen. Momenteel staan ze allebei op een half eiland en moeten ze zelf iets creëren, maar ze zijn niet het soort spelers die dat kunnen.
Met De Jong haal je eigenlijk eenzelfde soort spits als Sigthorsson binnen, lijkt mij geen goed idee.

12 november 2013 om 17:30

In zijn tijd bij AZ was Siggi een echte afmaker maar toen werd hij ook bediend vanaf de flanken, terwijl er nu veel meer naar binnen wordt getrokken. Het is gewoon niet de juiste spits voor het voetbal dat Ajax wil spelen...

12 november 2013 om 17:47

Dat hoeft eigenlijk niet eens, wanneer Ajax meer kansen zal creëren kan Sigthorsson zich prima redden.

12 november 2013 om 16:40

Het zou leuk zijn als er ipv Chili, Colombia staat, maar je kan ook niet teveel verwachten

12 november 2013 om 17:17

Bojan kan op linksbuiten spelen en Luuk dan gewoon in de spits. Ik zou Luuk in ieder geval huren als ik Frank was.

12 november 2013 om 17:25

Van mij hoeft hij niet te komen, we hebben vier opties voor in de spits (bojan, De Jong, Sigthorsson en Hoesen), we moeten ons eerder op een goede buitenspeler focussen. John wordt door velen hier genoemd, die lijkt me wel geschikt alhoewel ik ook heb vernomen had dat Ajax interesse heeft in Tom Ince. Niet dat de kans groot is dat we hem binnenhalen, maar ik hoop wel dat Ajax het op zijn minst probeert, het zou zomaar kunnen.
Eventueel zouden we misschien Zaha of Shaqiri kunnen proberen te huren, lijkt me uitgesloten, vooral bij Shaqiri, maar we kunnen het net als bij Ince op zijn minst proberen.

12 november 2013 om 18:57

Interessant? Heb je hem van de zomer zien spelen op het jeugd EK? Hij kon geen bal meer aannemen en was daardoor niet de kapstok die het team nodig had. Hij was geen schim van zichzelf bij Twente. Ik neem aan dat hij daarom niet meer speelt bij Gladbach. Laten we BMG alsjeblieft niet groter maken dan dat het is, Ajax is een veel grotere club, en het lijkt me dan ook dat de druk om te presteren bij Ajax vele malen hoger is dan bij Gladbach. Er wordt bij Ajax sowieso bizar veel gevraagd van een spits. Een spits van Ajax moet balvast zijn, moet kunnen kaatsen, moet en man kunnen passeren, moet kunnen passen en daarmaast kunnen scoren via de voet of het hoofd. Ik denk niet dat Luuk de Jong ook niet kan voldoen aan de schaduw van Patrick Kluivert, dus ik denk dat hij een miskoop zal blijken. Zeker gezien zijn prijskaartje. Luuk verdient bij BMG €2,8 miljoen per jaar en kostte die club €15 miljoen aan transfergeld.

12 november 2013 om 20:07

wat maakt het uit of ajax groter is. ik denk dat je beter wordt als je tegen clubs als Bayern Dortmund Leverkusen etc etc speelt dan tegen een ajax psv of twente dus daarom is het beter om bij BMG te spelen als ajax

13 november 2013 om 00:50

Ik bedoel ermee te zeggen dat wanneer hij de druk bij BMG niet aankan, hij het bij Ajax zeker niet aankan. Bij Ajax moet hij elke wedstrijd winnen en worden zijn prestaties onder een vergrootglas gelegd. Kijk bv naar wat er over Sigthorsson of Fisher wordt gezegd.

Ajax speelt in de CL tegen net zulke grote en sterke clubs als Dortmund of Bayern. Daarnaast speelt Luuk geen wedstrijd, en van bankzitten wordt niemand beter.(dat zie je ook aan Bakkal bij jullie.) Dat hebben we op het jeugd EK kunnen zien. Zoals ik al aangaf herkende ik hem niet meer terug.

Maar nogmaal: de beste man tikt €2,8m per jaar af en moet een flinke transfersom kosten, dus waarom hebben we deze discussie eigenlijk?

12 november 2013 om 19:01

Hij lijkt echt veel op Nolan van anger management

13 november 2013 om 00:04

Leuk om te zien hoe de Ajax supporters zitten te verkneuten op deze andere de Jong. Misschien gewoon even een poosje terug naar Twente. Indien dit zou kunnen lukken dan mogen de andere clubs in Nederland de alarmbal hijsen.

13 november 2013 om 00:53

Twente of Ajax, sla je slag voordat Vitesse jullie voor is

Ajax zal er zeker niet minder op worden. Zal het ook wel leuk vinden de gebroeders samen te zien spelen.

Maar toch heb ik liever dat ze iemand huren of kopen voor een buitenpositite waardoor Sigthorsson kan doen waar die voor is, Ola John bijvoorbeeld!

12 november 2013 om 16:08

Minder zullen ze er niet op worden inderdaad, maar dit gaat wel ten kostte van een Hoessen en/of Sigthorsson.
Luuk de Jong is wat mij betreft een prima spits, maar niet nodig voor Ajax. Prioriteit heeft nog altijd een goede rechtsbuiten, op linksbuiten kun je er al genoeg zetten.

Bojan heeft laten zien dat hij geen RB maar meer een 10 of spits is, er moet dus gewoon een goede RB komen die er eigenlijk direct al staat. Lukoki en De Sa komen voor nu gewoon nog te kort voor die plek.

12 november 2013 om 16:21

De Sa is gewoon een goede rechtsbuiten. Snap uberhaupt niet waarom die jongen geen kans krijgt. Vind dat er altijd dreiging uitkomt van die jongen

12 november 2013 om 16:30

Misschien omdat ie geblesseerd was, en gister eindelijk weer minuten kon maken in Jong Ajax. Zodra hij fit is zal hij wellicht weer kansen krijgen, al vind ik schone rechtsbuiten een verademing.

12 november 2013 om 16:32

Kan geen man passeren dat hebben we nu toch wel gezien. Eveneens als Lukoki renderen ze vooral goed als er ruimte is. Laat dit er nou niet zijn als clubs tegen Ajax spelen.

12 november 2013 om 17:33

Wat mij betreft zijn de (enigszins) haalbare buitenspelers:

Ola John;
Tom Ince;
Xherdan Shaqiri;
Wilfried Zafa.

Ik heb zelf ook liever een buitenspeler die er gelijk staat, maar goede buitenspelers zijn tegenwoordig schaars en de spelers die al één seizoen gepresteerd hebben, hebben al gelijk een aardig prijskaartje. Voor een ervaren (daarmee doel ik op de leeftijdscategorie 25-30) en haalbare buitenspeler moet je heel goed scoutwerk doen als Ajax zijnde.

12 november 2013 om 18:15

Ja shaqiri en zaha gaan never nooit komen. Ince misschien wel, maar betwijfel of het een directe versterking is. John zou mooi zijn, hopen dat Benfica hem laat gaan.

13 november 2013 om 02:54

Kerel blijf realistisch man...

Wilfried Zaha is eigenlijk al onhaalbaar want die is al voor een veel te hoog bedrag gehaald om naar de Eredivsie verhuurd te worden.

Laat staan Shaqiri die is namelijk echt ontzettend goed!
Het is dat hij bij Bayer Munchen speelt want ik denk dat hij bij ontzettend veel clubs in de basis zou staan.

Het zou echt een droom zijn als 1 van hun komen.

De andere 2 zijn inderdaad wel haalbaar.

13 november 2013 om 11:16

Ik heb daarom er ook enigszins bijgezet. Met wat geluk zouden we Shaqiri of Zaha kunnen huren, maar die kans is niet groot zoals jij net al aangaf.

12 november 2013 om 16:30

Inderdaad. Maar als je een vleugelspeler huurt verleg je, mijns inziens, alleen maar het probleem. De flankspelers zijn erg jong (fischer/andersen/de Sa/bojan) en hebben meer tijd nodig denk ik.
Als je John haalt heb je 2 huurlingen op de flanken die je volgend seizoen kwijt bent.. Heb je dan opnieuw het probleem met de eigen spelers (fischer/andersen/de Sa/lukoki). Kun je hen beter nu laten spelen voor ritme/inspelen.
De spitspositie is altijd wel voorzien, maar als je een betere spits voor het systeem hebt (hoesen of Luuk de Jong), heb je een tijdelijke oplossing. Luuk vertrekt toch weer na dit seizoen.
Siggi dan maar flank of back-up spits, aangezien hij normaliter toch bijna geen bal krijgt van de flanken..

12 november 2013 om 17:30

Ajax moet hem huren met een optie tot koop.
Dan heb je mooi een half jaar de tijd om te kijken of dat die goed genoeg is voor Ajax.
Ajax heb geld zat en als je echt naar een hoger niveau wil dan zal je ook wat kwaliteit en ervaring moeten kopen zonder natuurlijk de jeugd te vergeten.
Het salarisplafon wat omhoog om zo te proberen Siem te verleiden voor een nieuw contract en dan een elftal bouwen om de gebroeders de Jong die voor eredivisie begrippen heel wat ervaring hebben.
Ze komen allebei tekort voor de Europees top, als ze nou net zoveel bij Ajax kunnen verdienen als bij de nummer 15 van Engeland of Duitsland waarom zal je dan niet bij Ajax gaan spelen voor de prijzen en altijd Europees voetbal?

12 november 2013 om 19:29

Willem, helemaal met je eens! Ik zie het ook graag gebeuren.
't Enige is, dat voetballers niet alleen voor de poen, maar ook voor de ervaring en de entourage naar het buitenland gaan. Een hele ander beleving. Maakt je als mens ook rijker... Dus ze zullen onherroepelijk na een paar jaar vertrekken.

Dus dan Luuk in de spits, Siem weer op het middenveld en Sigthorsson verkopen?

12 november 2013 om 17:35

Dat lijkt me dom, Sigthorsson doet het gewoon goed, maar De Boer gebruikt hem niet goed. Je moet hem niet al teveel in het spel betrekken omdat hij daar niet heel goed in is. Als we nou eens meer kansen voor hem gaan creëren, schiet hij er per seizoen waarschijnlijk 20 in.

12 november 2013 om 17:54

Nou lennon hij doet het niet 'gewoon goed' dat is natuurlijk onzin, Iedereen ziet dat hij niet in goede doen is en dat bewees die bal voor open doel tegen Nec wel.
Verder heeft hij best goede periodes laten zien en met Hoesen, Bojan (als ie weer fit is) en eventueel Siem heb je genoeg alternatieven in de spits dus lijkt me Luuk overbodig

Ik zou het ook niet erg vinden als PSV hem huurt. Er worden te veel kansen gemist bij PSV!

12 november 2013 om 16:08

Ja, maar dan moet toch eerst Matavz verkocht worden? Anders zit je straks met 3 centrumspitsen en Mönchengladbach gaat hem niet verhuren als hij bij PSV tweede spits is.

12 november 2013 om 16:09

maar bij PSV speelt naar mijn weten geen Siem de Jong

12 november 2013 om 17:18

@robbinoort: Als Ajax hem niet wil en PSV wel dan zit hij zo in Eindhoven. Dat vergroot zijn kansen op Brazilie namelijk aanzienlijk.

12 november 2013 om 17:32

ajax heeft al aangegeven geïnteresseerd te zijn en hij wil heel graag met zijn broer spelen. ik schat psv's kansen erg laag in!

12 november 2013 om 16:29

@PSV-GAE Dat is een understatement. PSV betaald waarschijnlijk meer dan Ajax, maar ja als je Matavz niet eens kwijt wilt voor 8 miljoen dan doe je toch echt iets verkeerd.

12 november 2013 om 17:47

Gaat niet om kopen, maar om huren dat weet je?

12 november 2013 om 16:49

Of bij Twente daar word ook heel wat gemist

12 november 2013 om 17:47

Ja dat is ook een goeie club inderdaad. Wat zou dat geweldig zijn voor de Twente-supporters zeg!

Meteen halen, goeie spits!

12 november 2013 om 16:46

Voor Nederland wel, maar zo goed is ie blijkbaar ook weer niet anders stond hij wel in de basis bij Gladbach

Misschien iets voor Psv. Matavz verkopen, daar heb je geen drol aan en dan kan Locadia in de schaduw van de Jong doorgroeien naar een basisplaats volgend seizoen. Jammer dat ze Matavz trouwens niet al eerder verkocht hebben.

12 november 2013 om 16:27

Denk dat hij ook wel wat voor Vitesse is. Ze hebben een vrij sterk team maar ben niet echt onder de indruk van Havenaar. En ik weet niet of MG verlangt dat de club die hem huurt zijn complete salaris over moet nemen. Maar dat kan dan ook nog weleens een probleem worden voor een aantal clubs.

12 november 2013 om 19:05

Jaa Vitesse is ook een goeie voor de Jong. Eigenlijk kan de hele eredivisie de Jong nog wel gebruiken. Qua salaris zal hij toch niet zóveel verdienen, dat de top van Nederland hem niet meer kan halen? Wel zonde dat op deze manier de carriere van die jongen niet echt tot bloei komt, denk je met Mönchengladbach een mooie, realistische tussenstap te zetten, staaat ie er nog naast.

Ik vraag me af waarom hij daar niet presteert... volgens vele was hij heel erg goed toch?

12 november 2013 om 16:59

Altijd lastig inschatten waardoor het komt, het kan van zoveel factoren afhangen: bv het speelsysteem, vertrouwen vd coach, niveau van de competitie, of persoonlijke problemen zoals aanpassen, de druk die er op je staat als je de duurste aankoop ooit bent van een club enz. maar De Jong en Gladbach is tot nu toe duidelijk geen goede match gebleken.

Ik schrijf de Jong in ieder geval nog niet af, en ben heel benieuwd hoe hij gaat spelen als hij verhuurd wordt.

In eerste instantie denk ; Ajax zou mooi zijn. Maar dan.. zou je ook iets moeten doen aan de vleugels. Want al stel je L.dejong op, krijgt hij ook geen ballen voor de pot en heb je t zelfde probleem als met Kolbeinn, die geen(fatsoenlijke) ballen krijgt. Al dat maar naar binnen knijpen schiet voor de spits niet veel op. Dus zou Ajax dus( ook )echt achter Ola John moeten gaan.ben wel van mening dat hij voetballend sterker is dan Kolbeinn, dat is wel weer een pluspunt. Ben benieuwd hoe zn situatie al verlopen

Dus als Luuk komt, gaat Ajax zo spelen? Ben benieuwd, maar van mij hoeft hij eigenlijk niet te komen. Van wat ik van hem gezien heb wordt ik nou niet bepaald warm... Liever gewoon buitenspelers halen!

Jasper
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Boiles/Blind
Siem/Klaass
Blind/Pouls
Duarte/Serr
Bojan/Lasse
Luuk
Fisher/Siggi

Waarom niet verhuren aan Twente?

12 november 2013 om 16:12

Wij hebben al een Luc.

12 november 2013 om 16:17

Een spits van niks, tenminste, niet voor FC Twente. Luuk de Jong is een echte afmaker en geen counter spits zoals onze luc.
Zal er ook vast niet komen aangezien luc stom te veel gekost heeft en z'n tweeling broer djordjevic gehuurd is.

Jammer, hij zou goal naar goal maken met deze selectie.

12 november 2013 om 16:28

Ik snap niet waarom je daar zo zeker van bent. Afgelopen EK raakte hij namelijk helemaal geen knikker en vooralsnog laat Luc meer zien bij Jong Oranje.

12 november 2013 om 16:39

Je ben het toch met mij eens dat als jee een spits van 6 miljoen koopt hij er wel direct mag staan! En het verhaaltje, hij werkt veel slaat ook nergens op, want hij is een spits, en een spits moet scoren. Wat hij voor als nog te weinig doet bij Twente.
Leuk dat hij bij jong oranje veel scoort, maar het word tijd dat hij bij Twente eens laat zien.

Met Luuk de Jong heb je dus een stuk meer zekerheid.

12 november 2013 om 16:46

4,8 miljoen eigenlijk. Maar ja, dat ben ik met je eens inderdaad. Hij maakt zijn kansen te weinig af. Ik ben alleen van mening dat we wat meer geduld moeten hebben. In de eerste jaren van Nkufo zat ook iedereen op die gozer te zeiken. Dat is later ook wel goed gekomen.

12 november 2013 om 16:51

Luuk de jong heeft ook aanvoer nodig van de flanken. Met een zwakke Tadic en naar binnen trekkende Promes gaat De Jong falen.
Ik denk zelfs dat Castaignos beter rendeert omdat hij zelf erg veel creëert. Hij creëert genoeg kansen, nu het afmaken nog.

12 november 2013 om 17:28

Waar heb je het over Viswinkel? Nkufo was juist in zijn beginjaren geweldig. In zijn laatste jaren kreeg hij pas echt kritiek te verwerken toen alle spelers rondom hem heen beter werden en de nadruk vaak werd gelegd op wegwerpgebaren en de lakse houding van Blaise. Van mij mag De Jong naar Enschede komen. Als er weer een kopsterke spits in de punt van de aanval staat gaat Tadic die ballen ook wel weer geven.

12 november 2013 om 16:36

@greunkop Dat komt toch nooit meer goed met Munsterman? Munsterman schoffeert per definitie iedereen die weg gaat bij Twente.

12 november 2013 om 16:43

Die verhalen geloof ik ook niet helemaal(media circus).
De ene speler krijgt net niet helemaal wat hij voor ogen had en gaat klagen en de andere speler die het voorgeschoteld zoals hij voor ogen had vind het prima en de beste club ooit.

12 november 2013 om 16:52

Waar heb je het over? De Jong had gewoon nog een langlopend contract.
Hij was zelf niet netjes om een transfer af te dwingen.

Kom maar lkker na Ajax samen met John, Siem weer op het middenveld John links sigthorson mee voorin, denk da Siem en Luuk elkaar makkelijk vinden! Zou mooi zijn, Lets hope

12 november 2013 om 19:26

Ja, laten we nog meer opknapprojectjes huren. Lekker betalen om andermans spelers weer op niveau te krijgen en, als ze op niveau zijn, ze zien vertrekken...

Luuk heeft al anderhalf jaar niks gepresteerd.

Ik weet niet of Ajax hem moet huren... Ajax heeft inmiddels een heleboel spelers die in de spits kunnen spelen waaronder; Hoessen, Sigthórsson, de Jong en zelfs Bojan.

Sigthórsson is hopeloos uit vorm, Hoessen is (nog) niet van het gewenste niveau en Bojan is geblesseerd. Om nu nog een speler te halen die compleet uit vorm is, hopende dat hij terug in vorm keert is te opportunistisch. Gewoon lekker met Siem in de spits, mocht er iets zijn zou Hoessen en wellicht Bojan hem kunnen vervangen zodra hij terug is van zijn blessure.

Mocht Ajax hem voor een habbekrats kunnen kopen dan is het een mogelijke optie maar huren lijkt mij geen optie.

Ajax is al sinds de zomer bezig met Luuk. Denk dat ie het wel interessant vindt om samen met Siem te spelen. Laat maar komen!

12 november 2013 om 16:19

Luuk heeft volgens mij al meerdere keren aangegeven dat Ajax geen optie is.

12 november 2013 om 16:21

Ja, maar dat kan ie ook zeggen om nog voor zijn kansen bij Gladbach te gaan in het begin van het seizoen. Nietszeggend antwoord dus. Siem kan altijd een goed woordje voor Ajax doen..ik zie het wel gebeuren

12 november 2013 om 16:24

Ik niet. Ik denk dat Ajax wel zo'n beetje de laatste keus is voor Luuk. Dat zou namelijk betekenen dat hij gewoon gefaald heeft. Nee, Luuk komt wel ergens bij een lager geklasseerde club aan de bak.

12 november 2013 om 16:30

Hou ik je aan. Spreken we elkaar na de winterstop weer!

12 november 2013 om 19:49

En jij hebt mij ooit beschuldigt van stoken? Hetgene wat jij ongeveer elk topic doet waar Ajax bij betrokken is? Hypocriet figuur!!

Natuurlijk wil Luuk wel naar Ajax. Dat is toch de beste manier om zijn carriere nieuw leven in te blazen en hij speelt met zijn broer. Er is niets waarom hij het niet zou willen dus ik snap totaal niet waarop jij baseert waarom Ajax de laatste keus is. Een domme redenering.

12 november 2013 om 20:22

Ik neem aan dat je het over mij hebt. Ik weet niet waar ik jou ooit van beschuldigd hebt maar die zwakke ad hominems maken jouw relaas niet veel geloofwaardiger.

Je doet net alsof het een vanzelfsprekendheid is dat Luuk naar Ajax wil maar je komt niet verder dan matige gespeculeer. Zelf heeft hij al meerdere keren aangegeven Ajax niet eens als optie te zien. Ik presenteer het helemaal niet als feit dat hij Ajax als laatste optie ziet. Ik ga er gewoon van uit dat hij vrijwel elke andere competitie boven de Nederlandse zal verkiezen aangezien hij anders laat blijken dat hij een verkeerde stap heeft gemaakt. Daarnaast leer je meer als je in je eigen competitie kan spelen tegen sterkere tegenstanders.

Maar ja, zoals jij reageert lijkt het alsof je in de hersenspinselen van Luuk kan kijken. Daar kan niemand wat tegen inbrengen natuurlijk.

Zou voor Ajax mooi zijn, Sigthorsson komt voor het combinatiespel wat ajax zou willen spelen gewoon handelingssnelheid te kort. Tevens heeft hij niet een geweldige individuele actie/techniek om zichzelf vrij te spelen in de 16.

12 november 2013 om 19:24

Je doet alsof het zeker is dat Luuk de Jong er direct staat. Voorlopig heeft hij anderhalf jaar niks bewezen en speelt hij steeds minder. Kortom, weer een opknapprojectje als hij gehuurd wordt. Waarom betalen om een speler op te knappen en, als die is opgeknapt, hem naar zijn oude club zien vertrekken? Ajax moet enkel huren als de speler direct een meerwaarde is en gezien de Jong's prestaties de afgelopen anderhalf jaar is het zeer twijfelachtig of hij er direct staat.

Kom maar naar Psv. Nu we Matavz missen, kunnen we wel een goede spits erbij gebruiken.
Ook is hij in de winter al terug, ik zei de Jong graag komen.

12 november 2013 om 16:19

Kleine kans dat het PSV wordt. Luuk wil niets liever dan samen met zijn broer in 1 team spelen dus mocht hij verhuurd worden dan zal Ajax optie nummer 1 zijn.

12 november 2013 om 16:24

Dan wordt het tijd dat ajax siemetje gaat verkopen aan b.v. Swansea , kunnen ze mooi samen spelen , papa de jong ook weer tevreden.........

12 november 2013 om 16:26

Optie nummer 1? Reken je maar niet rijk. De eredivisie zal sowieso optie nummer 30+ zijn aangezien hij eerder in de Bundesliga verhuurd wil worden natuurlijk.

12 november 2013 om 16:30

Dat kan inderdaad, maar ik heb niets gehoord over interesse dat Ajax hem wilt huren, is ook een dure speler voor de loonlijst.

Bij PSV kan hij altijd wel spelen, want misschien gaat Toivonen of Matavz weg en bij PSV kan hij in de punt spelen of erom heen rouleren.

12 november 2013 om 16:41

Gladbach wil hem niet verhuren aan een concurrent dus de Bundesliga valt dan in zijn geheel al af.

12 november 2013 om 16:44

Het lijkt mij dat ze met 'concurrent' vooral clubs bedoelen die dezelfde doelstellingen hebben. Geen degradatiekandidaten en andere middenmoters.

12 november 2013 om 17:01

Als Luuk in de Bundesliga wilt blijven kom je bij clubs uit die in de middenmoot spelen. Als speler moet je de garantie hebben op speelminuten met het oog op het WK en bij Ajax krijgt hij dat sowieso. Daarnaast kan hij ook nog Europees spelen tenzij Ajax laatste wordt in haar poule.

12 november 2013 om 19:53

Dus jij denkt dat hij naar een club in Duitsland wil. Het land waar hij te boek staat als grootste miskoop ooit. Dat is toch totaal niet logisch. Zelfs bij een degradatiekandidaat in Duitsland heeft hij een slechte naam en niet zomaar een basisplek. Ik snap totaal ñiet waarom jij zo onlogisch denkt!

12 november 2013 om 20:26

Matig van je dat een Ajacied zegt dat je bij Ajax een 100% garantie hebt op speelminuten. Dat is namelijk niet zo, hij zal daar ook zijn plek moeten afdwingen. De kans dat Ajax laatste wordt in de poule is niet heel klein. Verder is het beter voor zo'n speler om binnen de eigen competitie te spelen waar je sterkere tegenstanders hebt en hij net zo goed een basisplaats kan afdwingen.
Verder heeft Luuk op het moment een miljoenensalaris en het is maar de vraag of Ajax daar aan wil voldoen met dit alom geprezen 'nieuwe beleid'.

12 november 2013 om 20:34

@boesz
Het is helemaal niet relevant waar hij al dan niet heen wil. Luuk wordt toch niet verhuurd en al helemaal niet aan Ajax.

13 november 2013 om 00:25

Matig? Als je een speler huurt mag je aannemen dat je hem veel speeltijd gaat geven of niet? Dit heeft niks met matig te maken. Voor Luuk is het belangrijk dat hij aan spelen toe komt met het oog op het WK.

12 november 2013 om 17:06

@peskens

En Locadia dan? Waarom krijgt hij niet gewoon echt een kans?

12 november 2013 om 22:19

Genoeg kansen voor de winterstop hoor. Als hij nu niet presteert, dan Luuk huren.

Niet zo raar dat zoveel Ajacieden en Psv'ers hun huidige spitsen zo matig vinden. Stel Luuk zou komen, dan zou dat geen verschil maken.
Probleem bij beide clubs is namelijk dat de flankspelers enorme egoïsten zijn die altijd naar binnen willen komen om dan voor eigen succes te gaan. PSV heeft ego's Depay en Bakkali, Ajax ego Fischer en eerst ook Bojan. Die mensen zijn of simpelweg incapabel om een normale voorzet te geven, óf ze hebben een te groot ego dat ze alleen voor eigen succes gaan.
Daar komt bij dat bij beide clubs de backs de laatste tijd dramatisch spelen. Van Rhijn moet zijn eerste goede voorzet van dit seizoen nog geven. Idem voor Willems. De backs komen vaak ook naar binnen. Door al deze dingen kunnen de spitsen beter op de bank plaats gaan nemen zodat er meer ruimte ontstaat voor de acties van de flankspelers. Nu loopt zo'n spits alleen maar in de weg. Er is een reden waarom Matavz alleen maar scoort uit rebounds en Sigthorsson al weken droog staat en dat heeft niets met zijn vriendin te maken.

12 november 2013 om 16:12

PSV heeft Narsingh, die jongen geeft werkelijk waar alle ballen af.

12 november 2013 om 16:17

Ja die hebben nu inderdaad Narsingh weer terug. Jammer dat Narsingh niet links is, zou Depay mooi op rechts kunnen. Misschien dat hij dan niet meer letterlijke elke bal op goal probeert te peren. Soms zelfs vrije trappen van 35 meter. Dat kereltje heeft het echt te hoog in zijn bol.

12 november 2013 om 16:13

Gewoon John links L. De jong spits rechts sigthorson en R back ligeon sigthorson trekt na binne staan er 2 man voor de bal binne te koppen op voorzetten van legeon en John!

12 november 2013 om 16:29

Ik vind het toch wel zo verschrikkelijk om te zien hè. Sigthorson op de flanken. Dat is zeker bij een club als Ajax vloeken in de kerk. Of in de spits of op de bank. Anders niet wat mij betreft. Vind hem sigthorson een behoorlijke spits maar niet goed genoeg voor het niveau dat ajax nastreeft. Te beperkt in de kleine ruimte vooral.

12 november 2013 om 16:36

Dat gaat de bank dus worden als Bojan terug is over twee weken. Bojan is een spits.

12 november 2013 om 17:42

Het ligt niet alleen aan wat er op de flanken gebeurt hoor. Het middenveld doet het ook niet goed, als ze de vleugelspelers meer steekballen geven tot posities waar ze gedwongen zijn tot een voorzet, gaat de spits ook meer scoren en leren de vleugelspelers vanzelf een wat betere voorzet te geven. Ook geeft het middenveld te weinig steekpasses aan de spits waaruit die kan scoren. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

12 november 2013 om 20:27

Dat ook inderdaad. Punt is gewoon dat het probleem niet primair bij de spits hoeft te liggen en dat een nieuwe spits daarom het gebrek aan voetbal in de rest van de ploeg niet zomaar gaat verbloemen.

Ik weet niet waar de term goaltjesdief vandaan komt. Deze jongen heeft slechts één seizoen echt veel gescoord. Als je dus doelpunten zoekt is dit dus een speler die je niet moet hebben - ook Ajax niet. Als kapstok is hij echter wel geschikt (rug naar de goal, bal verdelen over aanvallend ingestelde spelers) en mogelijk dat samenspelen met broer Siem iets extras oproept bij hem, maar eerlijk gezegd lijkt hij niet te passen bij Ajax.

Tuurlijk niet naar Ajax, wat een onzin.. en Sigthorsson en Hoesen dan? En op basis van wat haal je de Jong dan? een goed seizoen twee jaar terug en een slecht anderhalf seizoen daarna? Das ook nogal een gok natuurlijk.. Wel raar wat er gebeurd is met deze jongen, leek toch grote toekomst tegemoet te gaan.

12 november 2013 om 16:13

Sigthorsson zit nu voor z'n 3e jaar bij Ajax, maar heeft nog niet bepaald veel gepresteerd of wel? Het is gewoon niet de spits die bij het voetbal wat ajax wil spelen past.

12 november 2013 om 16:24

@ Kingmarcel

Klopt, dat wordt nu gezegd maar zoveel tijd heeft hij ook niet gekregen om zich te bewijzen, ligt uiteraard ook aan zichzelf, maar hij heeft ook nog het probleem dat hij een afmaker is, en hij krijgt geen voorzetten van de flanken. Bovendien is de Jong voetballend misschien wel wat sterker, maar het seizoen dat hij bij Twente zoveel scoorde lag dat (bijv. net als bij Dost) voornamelijk aan de aanvoer en zo'n ander type spits is hij niet dus de vraag is dan of hij wel het type spits is dat ajax zoekt.

Gewoon ruilen met Sigi. Probleem opgelost.

12 november 2013 om 17:08

Haha zou mooi zijn ja, alleen ik weet niet of Gladbach hun duurste aankoop ooit willen ruilen tegen een niet overtuigende spits als Sigi. Want ik denk dat De Jong bij Twente meer liet zien als Sigi nu bij Ajax, dus de kans dat Sigi slaagt bij Gladbach is nog veel kleiner.

Vind Sigi niet echt uit de verf komen sinds hij bij Ajax is. Heeft ook blessureleed gekent, maar dit seizoen komt er nou ook niet zo heel veel meer uit. Niet dat hij slecht is hoor, maar dat extratje heeft hij gewoon niet.

12 november 2013 om 17:17

Gewoon de video's van AZ meesturen. Dan maakt Ajax misschien nog kans op deze ruil, zoals we dat in de Middeleeuwen ook deden.

1) dag beleid, zou LdJ nu beter zijn dan die talenten die er blijkbaar aan zitten te komen?
2) vraagt iedereen zich uberhaupt wel af Waarom hij niet wekelijks speelt...??

12 november 2013 om 16:17

Nope, aub geen luuk de jong, matige spits

12 november 2013 om 16:24

Hahahaha, de Jong is een véél betere spits als Havenaar, Vitesse moet hartstikke blij zijn als Luuk naar Arnhem komt.

12 november 2013 om 16:57

Doet die denk ik niet wegens de haat tussen Doetinchem en Arnhem

13 november 2013 om 15:11

Volgens mij heb ik het ook niet over havenaar? Jij maakt die vergelijking, niet ik. En op die vergelijking in te gaan: dat lijkt me evident, maar ik zou liever een andere spits uit het buitenland zien dan luc de jong bij vitesse

luuk in de spits, siem er direct achter, op rechts bojan op links fisher.

Denk eerder dat een buitenspeler zoals Ola John de eerste prioriteit is, Luuk De Jong vind ik een prima speler wen zal bij Ajax prima passen een goeie voetballer maar met Siggy,de Jong,hoesen en als Bojan terugkomt dan word het wel dringen voorin.

@vz
de oefeninterlands zijn tegen Japan en Columbia

12 november 2013 om 16:15

2 centrale spitsen 1 links buite geen rechtsbuiten lekker veel aanvoer veel vrijheid tegenstander weet geen raad met LDJ en KS

Misschien een ruil met siggy, fysiek sterker

Luuk gaf al eerder aan niet verhuurd te willen worden aan Ajax. Ik hoop dat hij inmiddels van gedachte is veranderd.

12 november 2013 om 16:17

toen was hij natuurlijk nog wel in de veronderstelling dat hij 1e spits zou zijn. Denk dat hij met het oog op het WK nu gewoon wil voetballen.

12 november 2013 om 16:27

Luuk wil alleen maar naar de topclubs die bovenaan staan , dus dan wordt het geen psv of ajax....

Verhuren aan Feyenoord krijg je alle kansen om je weer te bewijzen..

12 november 2013 om 16:26

Heeft Feyenoord niet al een of andere Italiaan in de spits lopen die er opzich wel aardig wat inprikt?

12 november 2013 om 16:27

Feyenoord heeft Pellè en Te Vrede

Niet doen Ajax, genoeg opties.

Bojan - Siem - Schone

Fischer - Sigthorsson - De Sa

Andersen - Hoesen - Meleg

12 november 2013 om 17:32

Ik zou Fischer altijd opstellen, die jongen moet nog veel leren maar is in potentie in een van de beste spelers van Ajax. Als er bij die jongen nog 1 of 2 knopjes om gaan, kan hij van grote waarde worden voor Ajax. En veel geld opleveren.

Maar je hebt wel gelijk, Ajax heeft opties zat.

12 november 2013 om 18:53

Op zich wel ja. Momenteel zou ik Bojan de voorkeur geven door Fischer z'n vorm maar ik zou sowieso liever Fischer dan Sigthorsson op de linker flank hebben.

Het is zonde dat die jongen al z'n rust en vertrouwen kwijt is, want inderdaad hij is 1 van de of misschien wel de beste. Maarja er moet wel gepresteerd worden.

Zou een goeie versterking zijn voor Anderlecht!
Mitrovic - De Jong zou mooi zijn. Sissoko ook een contract geven en we worden kampioen.

12 november 2013 om 17:45

Eindelijk iemand die niet over een Nederlandse club begint! Ik kan geen een club bedenken waar Luuk echt nodig zou zijn.

Voor de Nederlandse en voor ajax zou dit goed zijn, versterking zou het kunnen zijn echt een neus voor doelpunten ik zeg doen

12 november 2013 om 19:20

Hij is dan al anderhalf jaar uit vorm. Kortom, weer een speler die Ajax op moet gaan knappen.. Waarom betalen om een speler op te knappen en, als de speler net weer opgeknapt is en gaat presteren, hem weer moeten laten gaan.. Huren is alleen interessant als een speler er direct kan staan en er is niks dat aangeeft dat Luuk de Jong er direct gaat staan.

De aanvoer blijft het probleem, hoeveel spitsen je ook binnenhaalt. Lasse Schöne, een aanvallende middenvelder, is momenteel de beste optie als rechtsbuiten en een klassieke linksbuiten is momenteel niet voorhanden.

Daarentegen zou Luuk de Jong een prima Ajax-spits zijn. Bij een versterking op de vleugels zou de spits, met een optie tot koop, een aanwinst kunnen zijn.

Alsjeblieft niet naar Ajax zeg. Buiten het feit dat de spitspositie totaal geen prioriteit bij Ajax heeft, vind ik hem ook te kort komen. Bij Jong Oranje op het Ek vond ik hem misschien wel de minste van het hele team.

Het liefst zie ik Ola John in de winter naar Ajax komen. Als het even kan door hem te kopen. Geen idee of dat haalbaar is maar ik zie in hem wel de gewenste versterking voor het team.

Denk dat PSV hem het beste kan gebruiken.
Vind Matavs te zwak spelen en Locadia is (nog) geen constante speler.

12 november 2013 om 19:20

Zelfde probleem als bij Ajax; geen aanvoer, dus geen spits die rendeert.

Zou een goede supersup zijn bij Bvb. Zou in een betere ploeg zichzelf misschien beter kunnen ontwikkelen, want laten we niet vergeten, het was een echte topper in de Eredivisie

Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt bij Psv. Zij hebben pas écht een spits nodig. Matavz is helemaal niks en nu ook een tijdje uitgeschakeld en voor Locadia is het nog iets te vroeg om alles al te spelen.

Twente moet Castaignos zien te slijten in de zomer. Dan valt er flink wat salaris vrij (+-1 miljoen) en dan kun je De Jong een half jaar huren en Parzyszek bij De Graafschap ophalen.

Marsman
Rosales
Bengtsson
Bjelland
Koppers
Promes
Gutierrez
Eghan
Corona
De Jong
Tadic

De Jong moest en zal weg bij Twente. Munsterman in de media zwart maken om een transfer te forceren.
En wat heeft hij er nu mee bereikt ? Sportief is zijn cariere in de slop, hij mist het WK en ook finacieel gaat hij er op de lange termijn op achteruit.
Hij had gewoon vast aan zijn plan moeten houden, 1st topscoorder in NL worden en dan als een speler met aanzien naar een echte grote club

De Jong is een goed voorbeeld van hoe het niet moet, spelers die te snel weggaan en in zijn geval ook een speler die niet de juiste club kiest geschikt voor zijn kwaliteiten. Juist doordat zijn, destijds in mijn ogen, broer met mindere kwaliteiten wel een goede keuze maakte en je ze daarna kan vergelijken is dit een mooi / wrang bewijs van loopbaanplanning gone wrong and good.

Zie liever siem als luuk in de spits die momenteel geen speeltijd krijgt maar dus ook op de trainingen het niet laat zien.
Nee ajax heeft iemand nodig die meteen meedraait.
Wel jammer voor luuk.

Nou dit lijkt me de ideale kans voor Ajax!

Geniale opstelling misschien na de winterstop:
John - de Jong - Bojan
Fischer - de Jong
Blind
Boilesen - Moisander - Veltman - Van Rhijn
Cilessen

Aleen het is de vraag of de Boer Fischer aanvallende middenvelder wil maken en deze twee spelers wil huren.

12 november 2013 om 17:47

Idd mooie opstelling alleen v rhijn misschien ligeon.
Op de een of andere manier zie ik bojan niet meer terug komen.
En van fischer is het de vraag of hij daar loopvermogen voor heeft maar zou ik best wel eens willen zien.

ja ik hoop dat de jong komt hij is echt een goed aanspeelpunt en hij heeft scorend vermogen

en ik hoop op Ola john wat er nu staat is niet goed

Fischer: zwaar uit vorm
Bojan: geblesseerd verder weinig van gezien afwachten of dat nog gaat komen
Andersen en De Sa zijn leuke opties voor invalbeurten maar voor basis zijn ze gewoon nog niet ver genoeg.

Siggy verkopen omdat het een blessuregevoelige speler is en erg afhankelijk van voorzetten
en Hoesen als tweede spits of eventueel Siem de jong

heb je ook direct 2 spelers meer met scorende vermogen als John en L. de Jong komen.
Nu heb je alleen schone en S. de jong die kunnen scoren

Cillessen
Boilessen
Moisander
Veltman
Ligeon
Duarte
Blind
S. de Jong
Bojan/Schone
L. de Jong
John

Luuk de Jong lijkt mij een uitstekende Ajax spits. Sightorsson komt vooral technisch tekort en wordt ook niet goed naar zijn kwaliteiten gebruikt momenteel. Met Fischer en Andersen die niet echt bruikbare voorzetten geven zou een meer voetballende spits zoals Luuk de Jong beter tot z'n recht komen.

Kom maar lekker naar Vitesse. Luuk speelt een half jaar goed in arnhem en komt weer in beeld bij oranje! Tevens heeft Vitesse een spits nodig!

12 november 2013 om 18:02

Als vitesse de jong erbij krijgt zijn ze top favoriet

Met Luuk in de spits en een middenveld met Siem, Klaassen en Blind heb je een zeer sterk team. Ik stel daarom voor im de portemonnee te trekken, huur lijkt mij niet interessant.

Vitesse wil hem hebben , dus ajax wees er snel bij

12 november 2013 om 18:01

Als vitesse hem binnenhengelt gaan ze een grote kans maken op het kampioenschap. Havenaar is geen topper.

13 november 2013 om 15:26

Veel te duur joh, hij verdient bij gladbach een vermogen en er zijn veel spelers die gelijwaardig of beter zijn dan hem te vinden.

Ja, Ajax.. Pak je kans.. Huur nog een aanvaller, want Cuenca was en Bojan is (tot nu toe) zo'n gigantisch groot succes.... Huur ook Ola John...

De technische staf van Ajax kan spelers beter maken en hierdoor in waarde doen stijgen. Laten we andere clubs betalen om dit met hun spelers te doen, terwijl wij zelf nauwelijks voordeel zullen hebben bij de ontwikkelingen die de spelers doorgemaakt hebben, omdat ze dan alweer weg zijn..

Als je huurt dan moet je een speler huren die al in vorm is en anders moet Ajax geld toe krijgen. Ajax moet geen garage worden die betaalt om een auto op te mogen opknappen, omdat er iets aan schort om hier vervolgens niks aan te hebben, want degene wiens auto het is is er dan alweer mee aan de haal gegaan. Dat schiet niet op. We doen niet aan liefdadigheid.

Ajax een half jaar huren kan geen kwaad!! Zeker het proberen waard

12 november 2013 om 19:17

Ja, laten we hem huren, omdat het geen kwaad kan.

We hebben met Cuenca en Bojan al projectjes gehuurd die opgeknapt moesten worden, laten we dat nu ook doen met Luuk de Jong en ondertussen betalen wij zelf voor het opknappen van andermans speler....

13 november 2013 om 20:47

Beide waren geblesseerd..... Niet echt vergelijkbaar op de Jong he....

Verder wat wil je dan doen?
Er wordt nu gewoon te weinig gescoord, dus moet je daar wat aan doen....
Sigthorson en Hoesen redden het niet...
Dus een half jaar huren kan de oplossing zijn

Bij Ajax kan hij met zijn broer spelen, bij Vitesse lekker in Doetinchem wonen, thuis of elders.
Beide clubs kunnen hem betalen. Maar inderdaad bij Ajax zal hij ook niet presteren zonder buitenspelers. Ik denk dat het voor hem en de club het beste is als hij voor Vitesse kiest. Zou voor Mönchengladbach en Oranje ook niet slecht zijn als Luuk een top helft bij Vitesse draait.

Mo Allach is al bij Gladbach geweest, zal me niets verbazen als hij naar Vitesse gaat. Huurprijs icm salaris is voor veel clubs het probleem

hoeveelste staat gladbach eigg in de bundesliga? middenmoot of?

12 november 2013 om 20:35

4e op 6 punten van de nummers 2 en 3. Respectievelijk BVB en Leverkusen.

Vandaag kwam het Duitse RP-Online met het nieuws dat Luuk de Jong de komende winter mag worden verhuurd aan een andere club. Onzin aldus voormalig FC Twente trainer Hans Meyer die tegenwoordig bestuurslid is bij Borussia Mönchengladbach.

“Ik was in een basisschool voor te lezen en uiteraard vroegen de kinderen me ook naar het voetbal”, zegt Meyer op de officiële site van Gladbach. “Om uit hetgeen ik heb gezegd deze conclusie te trekken is onzin. Meer is er niet over te zeggen.”

Luuk de Jong is op dit moment ongelukkig in Duitsland. De voormalig FC Twente spits komt nauwelijks aan spelen toe waardoor hij waarschijnlijk het WK 2014 in Brazilië moet missen. Om nog kans te maken op een plek bij de WK-selectie lijkt een verhuur de beste oplossing voor de Jong maar Borussia Mönchengladbach weigert hieraan mee te werken.

“Op dit moment mag er niemand vertrekken”, aldus Mönchengladbach sportdirecteur Eberl. “We hebben een plan uitgewerkt voor het gehele seizoen, niet voor een half seizoen. We hebben hierdoor een brede selectie om te kunnen reageren op bepaalde situaties, zoals nu in de verdediging het geval is. Natuurlijk horen we iedereen aan maar uiteindelijk gaat het om het succes van de club.”

Dat zou mooi zijn, het duo De Jong bij Ajax!!!

Nou, Vitesse, sla je slag! Met Luuk de Jong hebben ze net die speler die ze nog missen om kampioen te worden. Een voetballende spits. Is wel iets minder lang dan Havenaar, dus qua lengte lever je wel wat in. Maarja.. Havenaar is wel handig als pinchitter.

Lachen dat iedereen denkt dat Luuk weer naar Nederland komt. Daar schiet hij toch geen drol mee op? Spelen tegen al die matige clubs hier, dat heeft hij al jarenlang gedaan. Daarbij zal hij het als een nederlaag zien. Ajax zal zijn loon ook niet willen betalen. Dan houdt het al op lijkt me....

Luuk gaat hopelijk gewoon naar een andere Bundesliga club uit de onderste regionen. Heeft hij elke week tegenstand en BMG kan hem goed beoordelen wanneer hij tegen andere Bundesliga clubs speelt.

Dit is de man die vitesse kampioen kan maken. Perfecte match voor alle partijen na de winterstop

12 november 2013 om 20:30

Haha, een speler die anderhalf jaar niks heeft laten zien en steeds minder speeltijd krijgt gaat het verschil maken..

Zeker een aanwinst, maar wel zelfde soort speler als siggi. Ajax kan hem halen, al zal hij voorzetten moeten krijgen van buitenspelers die er op dit moment (nog) niet zijn.

Ik denk dat of Fischer of Siggthorson bij ajax nog wel hun goals gaan maken. Als dat eenmaal loopt hebben ze Luuk de Jong helemaal niet meer nodig. Daarbij hoop ik vooral niet dat hij naar Ajax gaat, ik hoop namelijk dat hij komt helpen om ons in Arnhem aan ons eerste kampioenschap te helpen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren