Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘John is nummer één op mijn verlanglijstje’

Laatste update:

Ajax probeerde in het slot van de zomerse transferperiode een vleugelaanvaller aan te trekken. De club had in de periode ervoor afscheid genomen van Miralem Sulejmani en Derk Boerrigter, die naar Benfica en Celtic vertrokken. Ook Jody Lukoki was weggegaan, als huurling naar SC Cambuur. Ajax slaagde er niet meer in een extra flankspeler te halen, maar wil heel graag dat Ola John erbij komt.

/

Dat bevestigt hoofdtrainer Frank de Boer in gesprek met AT5. “Hij is nummer één op mijn verlanglijstje. Ik zou hem graag naar Amsterdam zien komen. We hebben momenteel niet de klassieke links- en rechtsbuiten”, geeft de Ajax-trainer aan. De 21-jarige John zit momenteel op een dood spoor bij Benfica, waar hij bezig is aan zijn tweede seizoen.

De aanvaller debuteerde drie jaar geleden bij FC Twente in het betaald voetbal en vertrok na twee sterke seizoenen naar Portugal, voor een transfersom van zo’n negen miljoen euro. Later onthulde John dat hij eigenlijk niet weg wilde uit Enschede, maar dat er druk werd uitgeoefend om de transfer toch door te laten gaan. In zijn eerste seizoen bij Benfica speelde John meer dan twintig wedstrijden, zonder te scoren. Dit seizoen bleef het bij vier invalbeurten. Als Ajax erin slaagt John te halen, zal dit waarschijnlijk op huurbasis zijn.

Denk je dat Ajax erin slaagt Ola John aan te trekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, dan had je toch iets meer energie in Boerrigter moeten stoppen. Die was ondanks alles wel snel en heeft een aardige voorzet.

21 november 2013 om 14:18

Blegh, blij dat ie weg is, jongen zonder ruggegraat.

21 november 2013 om 14:35

@deeveedee Had hij maar geen ruggengraat, dan had Ajax nog wat aan hem gehad...

21 november 2013 om 14:35

Bijna letterlijk haha. Boerrigter was qua type een goede voor Ajax. Qua persoonlijkheid niet. Goed bedrag voor gehad en nu moet Ajax verder zoeken.

21 november 2013 om 17:19

Vandaar al die rugblessures

21 november 2013 om 17:27

Hahaha scherp urkgast.. Maar was een vervelde jongen die teveel naar de pers lulde.. Blij dat ie weg is. Totaal nie collegiaal

21 november 2013 om 14:28

Boerrigter kan er geen reet van

21 november 2013 om 14:31

Boerrigter is de beste vleugelaanvallers die ajax had de afgelopen 5 jaar.

21 november 2013 om 14:33

Dat zegt meer over onze vleugelspelers dan over boerrigter

21 november 2013 om 14:56

Derk is blessuregevoelig. Celtic kan erover meepraten.

Eriksen was overigens de beste vleugelaanvaller. Hij speelde vaak linksvoor in zijn beginperiode met Siem op 10, Suarez in de spits en Sulejmani rechts. Urby speelde daar trouwens ook vaak en deed het toen ook behoorlijk, heeft mede daardoor zijn transfer naar Milan afgedwongen.

21 november 2013 om 15:04

Wat een onzin, veruit de beste klassieke buitenspeler en precies het type waar de Boer het over heeft. Hij was te blessuregevoelig anders had hij nu nog steeds in de basis gestaan.

21 november 2013 om 15:18

In zijn laatste periode lukten zijn acties niet meer zo goed zoals voor zijn blessure. Hij heeft daardoor ook wat krediet verloren, maar enige blaam moet ook doorgeschoven worden aan FDB omdat hij hem op rechts zette ten faveure van Fischer.

Hij kreeg dus genoeg kansen na zijn blessure, maar maakte het niet echt waar waardoor hij vaker op de bank belandde en daardoor weg wou.

21 november 2013 om 15:42

@NeymayNarsingh, zegt genoeg over het niveau in Amsterdam dan!

21 november 2013 om 16:05

Valt ook wel mee Bobby, soms passen bepaalde spelers gewoon niet bij Ajax of hebben ze te weinig kansen gehad. Neem Sulejmani, Cvitanich, Lodeiro en Ozbiliz bijvoorbeeld.

21 november 2013 om 17:27

Je weet dat in de afgelopen 5 jar ook Suarez bij Ajax heeft gespeeld en die speelde altijd als rechtsbuiten.

Maar ik snap ook wel dat je Boerigter beter vindt hoor.

OT: John lijkt me een goede versterking voor Ajax ook al ben ik PSV supporter. Zie hem als toekomstige links/rechtsvoor van Oranje

21 november 2013 om 14:43

Nog meer energie in Boerrigter? Is dat mogelijk?

We hebben echt een klassieke buitenspeler nodig. Ik vind het nog steeds wel zonde dat Narsingh voor Psv gekozen heeft, zo'n type hebben we echt behoefte aan.

21 november 2013 om 14:36

Deeveedee

Ik dacht dat ik de enige was,, die nog steeds flink de pe erin had dat Narsingh niet bij Ajax speelt. Ik hoop dat de komst van John lukt, meer dan geweldig alternatief.

21 november 2013 om 16:29

Geloof mij maar ik vind het ook erg jammer.
Ook jammer dat het met van Ginkel niet gelukt is. Hij was ook perfect geweest.

21 november 2013 om 14:49

Tja, Narsingh, Maher, Amsterdamse jongens waarvan we eigenlijk blij moeten zijn dat ze toch niet zijn aangetrokken, wat zo goed spelen ze niet, in het geval Maher, die bakt er gewoon niks van. Narsingh is op de weg terug, maar ook veelste behouden nog, heeft alleen wel een verdomd goede voorzet.

Als Ajax John wilt halen, vind ik dat hij gekocht moet worden, maar hij speelt in Portugal, dus kan je een flinke hoofdprijs verwachten. Aan de andere kant, rendeert hij goed bij Ajax, gaat hij voor het dubbele weg na 2/3 jaar.

21 november 2013 om 14:58

Benfica wil van hem af dus het zal waarschijnlijk een zacht prijsje worden. Enige probleem kan er misschien komen van het investeringsbureau dat zijn rechten heeft, die willen natuurlijk niet teveel verlies lijden.

21 november 2013 om 15:30

Een Maher op volle kracht is beter dan die hele Ajax selectie bij elkaar en een type Narsingh kan Ajax alleen maar van dromen.

21 november 2013 om 15:45

Voorlopig staat Ajax 3e en PSV 8e en zelfs 9e als Heerenveen zijn inhaalwedstrijd wint. Dit spreekt dus in het voordeel van Crimz.

21 november 2013 om 16:53

@damsco93: zozo, mooie bril heb je op!

Als je 'm ff afzet kunnen we objectief over voetbal praten als je zin hebt

21 november 2013 om 17:54

En dat zeg jij als ajax fan? Geef gewoon toe sat ajax hele matige spelers heeft.

21 november 2013 om 18:48

We hebben momenteel zeker matige spelers maar Maher is ook niet het wonderkind dat velen van hem dachten, hij presteert zelfs dramatisch slecht. Dat de concurrentie iets meer of zelfs minder punten heeft zegt genoeg over de andere ploegen.

21 november 2013 om 16:49

In de jeugd loopt er een Anouar El Ghazi is de naam. Bekijk hem op youtube

21 november 2013 om 17:25

Ook geen klassieke buitenspeler. Niet iemand die de achterlijn zoekt en een voorzet geeft

21 november 2013 om 17:33

Idd. We hebben alleen De Sa en Lukoki... dat zegt wel genoeg.

Waarom probeert Ajax Ligeon en e.v.t. Boilesen niet uit als buitenspelers?

21 november 2013 om 19:50

Boilesen stond als ik het goed heb nog linksbuiten tegen Barcelona uit, dat was ook geen daverend success. Nou is dat misschien niet een hele geschikte graadmeter omdat het A tegen Barcelona is en B was zijn voornaamste rol om Dani Alves af te stoppen. Toch ben ik er niet echt voor om Boilesen linksvoor neer te zetten, heb daar gewoon weinig vertrouwen in.

21 november 2013 om 20:46

Maarja wat wil je nou, tegenwoordig hebben we moderne flankspelers die graag naar binnen komen met een actie en schot.

21 november 2013 om 22:07

@vesta

Anwar is WEL een klassieke buitenspeler die de achterlijn opzoekt.

21 november 2013 om 22:08

@balotelli45

Ik snap ook niet dat hij niet bij de selectie wordt genomen. Nu toch op papier wat makkelijkere tegenstanders.

21 november 2013 om 23:40

Ja klopt ken hem persoonlijk vandaar hij komt er wel moet rustig gebracht worden heeft al keer met 1e getraind

22 november 2013 om 12:47

Narsingh mist echt iets in de zestien, heeft geen schot geen overzicht.hij heeft alleen veel assists als er een kopsterke/scherpe spits loopt met zijn blinde voorzetten, maar laat Ajax die nu niet hebben. En zijn grote mond achteraf, ben heel blij dat hij niet gekomen is!

Huurbasis...hoe graag ik 'm ook zie komen, op huurbasis hoeft het niet. Tuurlijk is ie anders te duur, maar het is toch veel fijner om een speler een lang contract te geven. Heb je ook zekerheid voor het volgende seizoen.

21 november 2013 om 14:21

Ik ben allang blij dat er wordt ingezien dat er versterkingen moeten komen. Misschien weten ze wel een optie tot koop te bespreken en kan die voor een mooo bedrag overgenomen worden.

On: sowieso een goede speler voor Ajax. Goede versterking mocht hij komen

21 november 2013 om 14:37

Arie Vink, ik begrijp je beweegredenen en dat huren niet ideaal is. Maar dat we totaal lamme velugels hebben, is echt nog funester. Al is het voor een halfjaar, ben er van overtuigd dat John veel zal toevoegen.

21 november 2013 om 14:51

Duur grapje, half jaartje huren. Straks krijgt hij een blessure voor een paar weken, half seizoen is zo voorbij als je een paar weken stil staat, wat hij overigens nu ook al doet door niet te spelen. Het wedstrijd fit worden alleen al, ben je weer 3 wedstrijden kwijt aan Jong Ajax, alsof hij daar zin in heeft.

21 november 2013 om 15:04

Oh oh Crimz.. Jij ziet echt je glas halfleeg of niet?

21 november 2013 om 15:19

Gertjuh..

Hoezo glas halfleeg?

Ajax zou normaliter geen spelers moeten huren. Simpelweg omdat je dan spelers opleidt voor een andere club en wij er niets aan over houden. Dat kleine clubs dat doen uit het financiële oogpunt dat snap ik maar ik vind Ajax daar toch 'te groot' voor.

21 november 2013 om 16:43

Het nieuwe beleid van Ajax.....

Ze willen geen grote bedragen meer uitgeven en dus vertrekt Narsingh naar Psv. Vervolgens komt daar wel een "goedkope" Sana naar Ajax die er niets van bakt, wordt Krkic gehuurd en nu ook nog John huren? Hoezo was Narsingh te duur....

Verder zouden er ook geen grote bedragen worden uitgegeven voor posities waar talent binnen 6 maanden eraan zit te komen. Nou dan is de interne scouting ook niet op orde wanneer je dan miljoenen neertelt voor van der Hoorn terwijl Veltman en Denswil nu toch aantonen beter te zijn...

De drie kampioenschappen verbloemen een hoop....

21 november 2013 om 17:36

Ajax trok Mike aan, omdat ze een dubbele bezetting nodig hadden.. daarnaast was Veltman geblesseerd en later ook Moisander, dan had Ajax alleen Denswil over gehad als waardige cv. Van Rhijn kon ook niet als cv, aangezien er 2 reserve-rb's geblesseerd waren.

21 november 2013 om 23:29

Crimz

Dat is wel erg doemdenken, het is natuurlijk een mogelijkheid.
maar het is duidelijk. Veel geld uitgeven doen wij niet meer, waar ik volledig achter sta. Maar het is duidelijk dat we een versterking op de vleugels nodig hebben, zal het hele team ten goede is.

21 november 2013 om 23:50

Arenacum

Het is glas is halfvol in deze vind ik, en ik blijf absoluut staan achter het nieuwe beleid. Je moet niet vergeten dat het nieuwe beleid pas ingezet, en dat overal fouten worden gemaakt.

Dat die verhuurperiodes zo zouden verlopen zou niemand weten, want dat is ook heel veel pech. Vooral door die blessures, achteraf gezien ben ik wel met je eens dat we achteraf beter Narsingh konden halen. Het verschil was namelijk niet meer groot.

21 november 2013 om 15:01

Ajax gokt op de spelers die door gaan komen. Meleg en Lobotka etc. zitten heel dichtbij het 1e en met een huur zit je niet vast aan een speler. Als het er niet uitkomt dan ben je in ieder geval verlost na de zomer en mocht hij het wel goed doen kan je alsnog een contract aanbieden.

21 november 2013 om 15:29

Scrump..

Dat ben ik niet met je eens.

Mochten Meleg en Lobotka tegen het 1ste aanzitten, dan moeten die twee maar uitvechten wie er op deze positie komt te voetballen. Dat is de visie, toch?

Mochten beide heren tekort komen voor deze positie dan zou ik gaan voor kopen. Niet half-half huren. Er vol voor gaan of wachten op de jeugd! Niet huren want dat schiet, in mijn optiek, niet op.

Daarbij weten we allemaal dat de goede spelers van Ajax jaarlijks verkocht (kunnen) worden. Met dat in het achterhoofd is het dus helemaal niet erg om én John én Meleg of Lobotko in je selectie te hebben..

21 november 2013 om 15:47

@scrumpti0uz

Meleg zit nog niet dicht bij het eerste aan Acolaste zit er dichterbij zelfde geld voor de Sa jammer voor Meleg maar hij is gewoon derde keus om erbij te halen.

Lobotka is een middenvelder wie gehuurd is een pas volgend jaar waarschijnlijk over wordt genomen.

Overmars had al aangeven en dat Acolaste en Menig en nog zo talent uit de A1 dicht aan het eerste zitten en ze daarom spelers huren zodat ze niet in de weg worden gestaan.

21 november 2013 om 16:13

Meleg heeft bijna alles gespeeld bij Jong Ajax dus die heeft een streepje voor op Acolatse denk ik. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de Sa, maar die is pas net terug van blessure.

En dan hebben we inderdaad nog spelers als El-Ghazi, Kishna, Becker etc. wat dus mijn standpunt versterkt. Menig is volgens mij meer een spits.

Lobotka is een middenvelder, maar zal daardoor ook minder kans maken als er een speler bijkomt in de selectie. Net zoals dat Anderson minder speelminuten maakt omdat Duarte erbij is gekomen ook al spelen ze op een andere positie.

Goeie zet, ook komt John zo weer lekker in beeld bij Oranje.

Ik zie John graag komen maar dan niet op huurbasis, Ik ben wel een beetje klaar met huren. We weten allemaal wat John kan probeer hem los te weken voor 5/6 miljoen met nog eventuele bonussen.

21 november 2013 om 14:21

Of huur met optie op koop. Hij heeft nu al een tijdje niet meer gespeeld, dus misschien valt hij wel tegen (wat ik niet verwacht overigens). Dan zou het zonde zijn als je 5/6 miljoen hebt betaald. Daarbij komt dat ze bij Ajax op de centen letten en niet snel 5/6 miljoen op tafel leggen.

21 november 2013 om 14:27

Droom verder. Hij heeft een clausule van 30 miljoen of zo in zijn contract staan.
Huren is de beste optie voor Ajax.

21 november 2013 om 15:01

Leuk hoor die clausule, maar als Benfica hem helemaal niet laat spelen of verhuren dan kunnen ze 30 miljoen pepernoten krijgen voor hem.

21 november 2013 om 15:13

Je kan een speler ook voor minder dan de clausule overnemen.

21 november 2013 om 16:06

Ja schattig hoor maar ze gaan ondanks dat nooit van 30 mil naar 5 mil kom op zeg. Ze hadden hem zelfs voor 9 miljoen gekocht.

21 november 2013 om 16:34

Die 30mil is een clausule he. Die worden in Portugal altijd extreem hoog gehouden. Als ze dat bieden dan heeft de club geen keus. En waarom zouden ze de prijs niet kunnen laten zakken? Als je een speller koopt en die word te licht bevonden. Dan zal je je wonden moeten liggen en je verlies accepteren

21 november 2013 om 17:31

Probleem is dat er bij John een investertingsbedrijf tussen zit. Die snullen hun verlies niet snel nemen.

21 november 2013 om 17:49

Heb je enig idee hoe ze John uberhaupt hebben gefinancierd?
Alsof ze daaro genoegen nemen met 5 miljoen.
En ook al namen ze daar genoegen mee, Marc netto vindt zoveel te duur. Met zijn lachwekkende manier van onderhandelen. Hij probeert sterk over te komen maar hij is dat totaal niet.
Perfect voorbeeld vind ik met duarte. 1 miljoen take it or leave it!
Heracles zei no deal en wie komt er een maand later smeken om duarte met meer geld? Mr netto.
Zal me niet verbazen als hij gewoon nog een Sana naar Amsterdam haalt met als reden: we kunnen hem veel leren.

21 november 2013 om 18:54

Zoals met alles is het een kwestie van vraag en aanbod en als je nooit speelt wil ook niemand je overnemen en ben je uiteraard veel minder waard. Er is toch geen club die nu meer dan 5 mln voor hem neerlegt. Dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen. Dan kan er 100 mln in je contract staan maar feitelijk kost hij nu alleen maar salaris en is er geen club die meer dan 5 gaat betalen.

Of hij naar Nederland wil komen is een 2e maar op huurbasis voor een korte periode wel denk ik.

21 november 2013 om 21:56

Al heb je een clausule van 900 miljoen in je contract.. dan nog kan de club akkoord gaan met 1 euro.
Die clausules zijn er veelal om te prijs op te krikken.
Denk je dat er een club is die 100 miljoen voor Alexis Sanchez gaat betalen...? die heeft dacht ik ook een clausule van 100 miljoen.
Die kan je voor veel goedkoper afhalen.
Nou loopt het nu wel wat beter bij hem, maar hiervoor was het heel matig.

21 november 2013 om 23:13

Misschien moet jij gaan begrijpen dat de investeerders van John niet zitten te wachten op 5 miljoen euro.
En ook al vonden ze dat een redelijk bedrag (wat ik betwijfel voor zo een jong talent) alsnog wilt Ajax die 5 miljoen niet betalen. het enige wat ze kunnen doen is huren, want anders ligt zo een aankoop een potentieel talent dwars of wil je dat ontkennen?

21 november 2013 om 14:52

John heeft een clausule van 40 miljoen in zijn contract. Geen schijn van kans dat Ajax hem gaat kopen

21 november 2013 om 16:03

als Benfica van hem af wilt, houden ze die clausule niet aan hoor lijkt mij.

21 november 2013 om 16:43

En wat denk jij dat Benfica gaat vragen? Ze hebben hem voor 9 miljoen gekocht en hij heeft een contract tot 2017....minder als 15 zullen ze niet accepteren dus kopen is geen optie voor Ajax.

21 november 2013 om 18:59

En welke idioot gaat 15 mln betalen voor een speler die nooit speelt en nu alleen maar een vermogen aan salaris kost? Ik wil ook wel zoveel maar in deze situatie is 15 een utopie.

21 november 2013 om 20:08

Ja heel leuk argument, maar jij vergeet dat John voor 50% eigendom is van Doyen Sports en de andere helft Benfica. Je moet dus wel heel naief zijn als je denkt dat hij voor een prikkie is op te halen. Benfica wil sowieso geen verlies lijden want een deel moeten ze afstaan aan Doyen.

21 november 2013 om 21:57

Bij verlies, deelt Doyen ook het verliest.
Dus zo zwaar zal het niet tillen.

Ik hoop dat het lukt. Is in mijn ogen zeker een versterking voor Ajax. Daarnaast is het voor hem ook een goede stap denk ik, want nu staat hij nagenoeg stil in zijn ontwikkeling.
Benfica zal veel geld voor hem vragen, dus het zal wel huren worden.

Dus Bojan of Fischer op de bank?
Ik dacht dat Ajax verstandig was met haar geld?

21 november 2013 om 14:24

Bojan en Fischer zijn buitenspelers waar een spits als Sigtorsson minder aan heeft dan aan een type Ola John, een die een speler buitenom kan passeren en dan met de voorzet komt.

Off: Totaal niet aan de orde en volledig onzinnig, maar als PSV O. John zou huren, dan kun je een snelle voorhoede opstellen waarbij Matavz profijt kan trekken: John - Matavz - Narsingh

21 november 2013 om 14:26

goed idee voor PSV hoor, maar hoe zit het dan met Locadia en Depay? Dan schiet je jezelf toch behoorlijk in de voet lijkt mij.

Juist deze twee lijken mij een stuk verder dan de ajax 'talenten' op het moment en moeten gewoon meer wedstrijden spelen om verder door te kunnen groeien.

21 november 2013 om 14:58

Dat is nou net het probleem waar PSV tegenaan loopt. 2 geweldige buitenspelers met ontzettend veel potentie (depay & Bakkali) zouden flink de dupe zijn van de komst van John. Dit verstoord duidelijk de ontwikkeling en daarmee het resultaat van het team aan het einde van het seizoen.

Daarnaast loopt Narsingh er ook nog rond.

21 november 2013 om 16:03

Aangezien Ajax achter Ola John aanzit zal psv er inderdaad ook wel weer werk van gaan maken ja.

Tradities moet je nooit over boord gooien...

21 november 2013 om 14:25

Bojan kan ook in de spits uit de voeten. Is zeker een optie als Sigi blijft kwakkelen met zijn vorm en fitheid.

21 november 2013 om 14:28

Das waar.. dan heb je ook iets meer keuzevrijheid. Nu helaas ook weer een blessure voor jullie man van glas en zo ben je iets flexibeler.

21 november 2013 om 14:40

Het is treurig en ik zie hem graag spelen maar ik vrees dat sigi een van de spitsen gaat worden die het niet gaat redden bij ajax. Toch heel zonde voor beiden.

21 november 2013 om 14:27

Beetje concurrentie kan geen kwaad toch. Dit type speler missen we echt, ouderwets buitenom ipv continu die trechter in. De John van Twente zou zeker een toevoeging zijn.

21 november 2013 om 14:28

Het gaat om huren ten eerste, ten tweede red je het geen heel seizoen met twee buitenspelers, ten derde is een beetje concurrentie ook wel prettig en tot slot hebben we gewoon een duidelijk tekort aan creativiteit. Ik zie hem graag komen in de strijd om de titel. Als er 1 club in Nederland momenteel verstandig met geld omgaat is het Ajax wel. Ik heb het idee dat je maar wat roept, maar heel snugger komt het niet over.

21 november 2013 om 14:32

Volgens mij was het een normale vraag. Ik vind het vreemd dat je voor dezelfde posities dubbelbezet bent met dure en goede spelers waarvan het jammer is wanneer ze op de bank plaats zouden moeten nemen.

Jouw antwoord is overigens belachelijker. Want huren is gratis? Waarom zou je het niet met de huidige buitenspelers een heel seizoen redden? John een speler voor de creativiteit? Het enige wat hij moet doen en goed kan is zo hard mogelijk met de bal tot de achterlijn rennen en hem goed voorzetten. Dat heeft niets met creativiteit te maken.
Heel snugger kom je niet over...

21 november 2013 om 14:29

Ik denk eerlijk gezegd dat de Boer John en Fischer uiteindelijk op de vleugels wil zien en Bojan in de spits gaat plaatsen. De Jong en Duarte/Schone achter de spitsen. Aangezien Siggi geblesseerd is en erg tegenvalt wanneer hij speeld.

21 november 2013 om 14:35

Zou in principe kunnen, maar Bojan is niet echt een kopsterke spits toch?
Als je John haalt, heb je toch denk ik meer aan een kopsterke spits als Sighthorsson.

21 november 2013 om 15:01

Ajax is zeker verstandig met zijn geld, want volgens de tekst zou Ajax dan voor een huur kiezen.

21 november 2013 om 16:11

Is huur gratis dan?
Ook voor een huurspeler moet aardig in de buidel worden getast. Daarnaast krijg je niets van je geïnvesteerde geld daarvoor terug.

21 november 2013 om 17:05

Huren doe je alleen als het een verbetering is voor je prestatie en presteren levert geld op.

21 november 2013 om 15:06

Wat is er niet verstandig aan om je in de winterstop te versterken? Ajax heeft zijn enige traditionele flankspeler zien vertrekken naar Celtic en moet daar dus nog een vervanger voor vinden. Ajax doet nog in alle competities mee dus voldoende mogelijkheden zowel Bojan als Fischer om minuten te maken. Je ziet nu bijvoorbeeld ook dat het heel handig is om Hoesen er nog bij te hebben nu Siem en Sigie geblesseerd zijn.

21 november 2013 om 15:34

Vanwege de blessure van Sigi zal dit meevallen. Fischer recht, John links, Siem in de punt en Bojan naast Duarte op het middenveld. Probleem opgelost

21 november 2013 om 16:15

Lijkt mij geen gekke opstelling. Maar blessure van Sigthorsson lijkt mee te vallen toch?
Tegen de tijd dat John zou kunnen komen, zou hij wel weer fit zijn.

21 november 2013 om 16:23

Hier moet ik nu heel eerlijk in zijn, ik las dat hij zijn enkelbanden had ingescheurd. Hoe lang daar voor staat weet ik dus echt niet. Maar inderdaad, je hebt wel gelijk. Stel dat het 3 maanden duurt bijv dan kom je in de problemen. Maar als de Jong draait in de spits, dan zie ik Sigi niet snel weer terugkomen in de basis

21 november 2013 om 16:50

Ja voorzichtig met geld en een sterke selectie, ajax heeft nog maar weinig uitgegeven en heeft veel geld.

21 november 2013 om 19:05

Als je een bepaald soort speler mist en sowieso kwaliteit te kort komt moet je spelers halen. Dat hadden ze al in de zomer moeten doen maar gelukkig gaan de ogen nu open. Er is geld plenty en kwaliteit te kort. Fischer is een talent maar als je niet presteert kom je op de bank. Zeker bij een club als Ajax waar presteren moet.

Ik ben blij dat ze eindelijk spelers willen gaan halen. Je moet absoluut niet kopen om het kopen maar voorin is het nu een trieste bedoeling. Zo slecht heb ik het nog nooit gezien en bovendien zijn er nu pittige blessures. Daarom moeten ze ook achter Luuk de Jong aan gaan. Achterin is er voldoende potentie maar op het middenveld mag ook nog wel wat gehaald worden. Ik ben voor de jeugd maar een club als Ajax kan niet een jaartje overslaan en nu is er zichtbaar te weinig kwaliteit en komt er nog niet voldoende uit de jeugd.

21 november 2013 om 22:01

Doen 'ze' dat dan niet?
Hoeveel heeft Ajax uitgegeven en hoeveel is er binnengekomen de afgelopen 4 jaar.
Aan transfers even een paar: Suarez 24 miljoen, Van der Wiel 6 miljoen, steek 4 miljoen, Vertonghen 12 miljoen, Eriksen 12 miljoen, Alderweireld 8 miljoen.
in de 60 miljoen aan transfers 4 jaar op rij ongeveer 18 miljoen uit de CL= 72 miljoen
Natuurlijk is er veel gewerkt aan het salarisplafond, maar een kampioenschap brengt ook kosten met zich mee.

ruim 40 miljoen van Aegon. 3x kampioen = 12 miljoen (36)en 1 x via de vCL naar het kampioenenbal gegaan wat ook weer een bonus oplevert.
Dit is natuurlijk maar wat simpel gegokt.
Maar zo zit het in elkaar.

Ik hoop dat hij (tijdelijk) terugkomt. Is een jonge, talentvolle buitenspeler die ergens de kans moet krijgen om veel minuten te maken. PSV heeft met Depay, Bakkali, Narsingh en Jozefzoon al genoeg buitenspelers, maar bij Ajax zou hij in mijn ogen goed passen.

De Boer heeft twee goede backs weg getreiterd ,te weten Boerichter en Sulimani.
Beide waren zeker Ajax waardig, maar de Boer koos voor eigen belang, net als dat hij Elhamdaoui heeft laten gaan. Ik ben van mening dat de Boer zijn club met alle drie tekort heeft gedaan

21 november 2013 om 14:23

Ik ben me goed bewust dat ik heel veel ajaciden hiermee een discussie uitlok. Maar ik ben een neutrale kijker, die niet gekleurd kijkt

21 november 2013 om 14:26

Gezien de prestaties valt De Boer uiteindelijk niks te verwijten, maar ik ben het met je eens dat hij beter om had kunnen gaan met Sulejmani en El Hamdaoui. Boerrigter vind ik eerlijk gezegd een zeurpiet zonder zelfkritiek.

21 november 2013 om 14:34

Nee helemaal niet, fijn zo iemand die neutraal kijkt. Is ook wel eens leuk.

Ik vind dat De Boer in het geval van El Hamdaoui goed heeft gehandeld. Anders was het waarschijnlijk een gevalletje Toivonen geworden. Nu en de komende jaren weet iedereen bij Ajax dat het team en de club boven de individuen staan. De voetbalkwaliteiten van El Hamdaoui valt niet over de twisten, maar daarom vind ik het juist extra knap van De Boer hoe hij heeft gehandeld. Het kampioenschap dat jaar maakte het er voor hem wel makkelijker op, geef ik toe.

De kwaliteiten van Sulejmani zijn er nooit uitgekomen bij Ajax. van Heerenveen naar Amsterdam was een te grote stap, dan bedoel ik met name buiten het veld.

En Boerrigter die liep altijd te klagen als hij iets fout deed dat het door iedereen kwam behalve door hem zelf. Hij miste een beetje zelfkritiek. Daar werd de Boer (en de supporters) een beetje ziek van. Daarnaast kwam hij maar moeilijk op zijn oude niveau sinds zijn blessure.

Ik vind dus dat De Boer wel goed heeft gehandeld. Komt misschien ook wel door drie kampioenschappen moet ik toegeven. Mijn vertrouwen in De Boer is groot!

21 november 2013 om 14:35

Mwah ik kan je standpunt wel begrijpen. Kwalitatief waren deze spelers zeker ajax waardig maar ze passen niet qua karakter binnen het team. Ik denk wel dat 1 zo'n klootzak (el Hamdaoui) waardevol was geweest.
Boerigter voldeed maar was niet zelfkritisch en verstoorde het groepsproces dus was begrijpelijk
Sulejmani was lui en wilde niet bijtekenen tegen normale voorwaarden, dus ook daar jammer maar helaas.
El Hamdaoui was misschien wel de klootzak die gewenst was, Sigthorsson is natuurlijk wel een lieve jongen, maar niet een die het verschil gaat maken. Achteraf is makkelijk praten want bij de komst van Kolbein was ik tevreden
Dus in die zin zijn je punten begrijpelijk.

21 november 2013 om 14:36

@steward
gezien het feit dat je vrij regelmatig ajax of de boer aan het bashen bent, zou ik je toch echt geen neutrale kijker noemen. Maargoed, meningen verschillen he.

Verder zijn discussies altijd goed. Ookal word er een klein beetje in geprovoceerd.

21 november 2013 om 15:16

Gezien de prestaties?????? Door falen van PSV is de tekortkoming van de Boer niet opgevallen. Zie je hoe belabbert Ajax nu speelt? Maar deboer blijft maar slap lullen, We speelde goed.pff . De man heeft totaal geen zelf reflectie

21 november 2013 om 17:02

Je wordt toch altijd kampioen omdat je concurrent faalt? Een zwakker argument bestaat niet. Ajax was overigens in de onderlinge duels ook veel beter dan Psv.

21 november 2013 om 17:53

Wat een onzin! Vind dat Ajax niks maar als er 1 iemand zich goed opstelt dan is het wel De Boer. Sulejmani werd gewoon veels te dik en zag het niet meer zitten. Derk is alles behalve een aanwinst. Met zijn eeuwig durende blessures!

21 november 2013 om 19:02

Nou Sulejmani heeft me toch een partij kansen gehad. (bij 3 trainers)
Dat was soms een goede speler, maar over het algemeen had je er geen reet aan.
Die viel altijd op verkeerde momenten.

En van El Hamdaoui is het niet meer dan logisch. die kerel was slecht voor het moraal van het team. Dus goede zet. rotte appels moet je weghalen.

Had Cocu dat gedaan met Toivonen. Dan kwam hij iets daadkrachtiger over

21 november 2013 om 22:15

Steward.... ja en omdat RKC faalde werd Ajax ook kampioen.
En in ik dacht 06-07 werd PSV kampioen door het falen van Ajax en Az...
Zo kan ik eeuwig doorgaan.
in 10-11 werd Ajax terecht kampioen in de 2e seizoenshelft was sterk het jaar daarna was het ongekend sterk bijna tot niet verloren.
En afgelopen jaar met genoeg punten voorsprong kampioen geworden, en als alle scheidsrechters goed floten met 9 punten voorsprong kampioen geworden(onderzoek Ad)
Wat wil je nog meer?
Wat een kul en onzinnig argument.

21 november 2013 om 14:27

ipv backs bedoel je waarschijnlijk buitenspelers?

Het is wel een feit dat de drie genoemde spelers bepalend waren bij hun vorige clubs en alle drie op een vervelende manier bij Ajax zijn weggegaan.

21 november 2013 om 14:30

Of backups*

21 november 2013 om 14:27

Zijn allemaal jongens waar je niks mee kunt. Hebben een onrealistisch zelfbeeld en niet de instelling die bij een topsportmentatiteit hoort. Blij dat deze jongens weg zijn alleen aras özbiliz hadden ze niet moeten verkopen.

21 november 2013 om 14:30

Als je een miljoen kan vangen voor iemand die dusdanig wisselvallig presteert, dan doe je dat gewoon. Dat was geen rare zet

21 november 2013 om 14:29

Hallo zeg, Sulejmani zat meer in de shoarmatent en te zuipen in the Escape en bij Derk ligt het altijd aan een ander, totaal geen zelfreflectie. El Hamdaoui kunnen wij niet over oordelen aangezien de waarheid tussen die 2 in het midden zal liggen. Dus wat is je punt?

21 november 2013 om 15:19

Cruijff rookte, en was toch de beste, dus dat zegt niet heel veel

21 november 2013 om 15:29

Op de kleinigheid na dat de ene de grootste speler ooit in NL was en de andere als een drol speelde bij Ajax, zijn die twee inderdaad vrijwel identiek.

21 november 2013 om 16:05

Cruijf met Suljemani vergelijken...

21 november 2013 om 17:06

Stekelenburg rookt ook en paar weken terug zag ik Huntelaar nog in een club.c Dat is geen enkel probleem, als je ook presteert. Kijk naar Janssen. Ajax vond het niet erg dat hij rookte.

Ze hebben er uiteraard wel moeite mee als je gewoon met een zwakke mentaliteit het veld op loopt. Sulejmani kreeg het voor elkaar om na elke vakantie te dik terug op de club te komen.

Ajax heeft van alles geprobeerd. Harde aanpak, zachte aanpak, vertrouwen geven, terug zetten naar het tweede. Maar niks hielp. Telkens dacht hij dat het de schuld van een ander was als hij zich weer vol had gepropt met junkfood.
Ook het publiek bleef constant achter hem staan, tot logischerwijs de maat vol is. Zelfs Sulejmani had niet het eeuwige vertrouwen.

Ik vraag mij af waar het lef vandaan komt om de schuld niet bij Sulejmani te leggen.

21 november 2013 om 17:28

Hahahahaha.. zou 1960/1970 en 2013 er iets mee te maken hebben? Dus jij zegt ook niet zo heel veel. Je probeert alles wat krom is recht te praten.

21 november 2013 om 22:18

Ja maar als je rookt kan je conditie nog wel goed zijn.
Ik rook ook maar heb toch een redelijk goede conditie... en dat terwijl ik niet elke dag hard train.
Sulejmani werd te dik en dat is in de voetballerij ongezond, hij werd trager en ook qua flair werd het minder... dat tilt even zwaarder dan een peuke af en toe opsteken.
En volgens mij rookte hij vooral na zijn carriere.

21 november 2013 om 14:30

Sulejmani..totaal niet gemotiveerd. Rare instelling. Wilde niet knokken voor z'n plek en kon niet accepteren dat er in het teambelang werd gedacht. Als het even niet ging zoals Miralem wilde, ging meneertje erbij lopen. Hij rende niet eens meer naar een bal. Mounir is al zovaak uitgelegd. Die zag zichzelf helemaal als de 'big star'. Boerrigter vond ik toch tegenvallen vorig seizoen. Dat en zijn instelling zorgen er dan voor dat hij verkocht werd. Bij alle 3 de heren werd er niet aan het team gedacht. Iets wat bij Ajax heilig is. En volgens mij bij meerdere clubs...

21 november 2013 om 14:31

Of boerigter het niveau aankon betwijfel ik wel , maar over Sulejmani heb je gelijk ( Let op de spelling van de namen volgende keer ). Mounir kon het niveau met gemak aan en is gewoon een dodelijk spits , maar het boterde inderdaad niet met de Boer.

De Boer lijkt me persoonlijk niet zo'n goede "personal" coach als je ziet met hoeveel mensen het al mis ging. En hoeveel mensen hij de kans geeft , zoals de ene speler te veel en de ander niet. Velen zien de Boer als wereld coach , maar ik nog niet.

21 november 2013 om 15:18

eindelijk iemand die het snapt.

21 november 2013 om 17:10

Met El Hamdaoui ging het mis en met Sulejmani.

Sulejmani had totaal geen motivatie en was altijd te dik. Maar het is natuurlijk Frank zijn schuld dat hij zich vol propte en El Hamdaoui voelde zich belangrijker dan het team en dat is niemand. De Boer heeft echter toegegeven daar wat foutjes te hebben gemaakt en heeft El Hamdaoui twee keer de kans gegeven. Echter bleef El Hamdaoui dezelfde nare trekjes houden.

En Boerriger is ook weer een geval apart, als het niet lukte lag het altijd aan een ander.

Dat zijn de enige drie namen die ik kan verzinnen.

21 november 2013 om 17:34

@lunny

Maar dat zijn er helaas wel drie te veel.
En het zijn ook geen jeugdspelertjes die voor een stuiver zijn gekomen , dat is ook het probleem. Sulejmani moest gemotiveerd worden maar werd dat niet. En die nare trekjes van Mounir vallen wel mee , aangezien het alleen in Amsterdam zo was. Wie is dan schuldig ?

21 november 2013 om 19:12

@arsenallz Boerrigter was ten eerste niet zo duur.
En Sulejmani deed het bij geen 1 trainer van Ajax goed.
En Mounir kon misschien niet goed gebruikt/aangepast worden in de huidige systeem.

21 november 2013 om 22:20

Omdat hij het deels met je eens is snapt hij het?
Oke....
Of jij snapt het gewoon niet goed, De Boer heeft het beste met zijn spelers voor, traint ook echt met de groep mee en haalt veel jonkies bij de trainingen.
Hij is juist een goede personal coach, hij neemt vaak wat jonkies apart om met ze te praten.
Maar als buitenstaander neem ik het je niet al te kwalijk dat je dit niet weet.
Er zijn weinig trainers in NL beter dan hem.

21 november 2013 om 22:55

@ndisdenaam

Een van de betere trainers IN NL is ook niet echt lastig aangezien het niveau soms echt belachelijk laag ligt. Dat de Boer het misschien het beste met zijn spelers voor heeft is logisch , maar hij weet in sommige situaties gewoon niet wat hij moet doen , dat kan elk blind paar zien. En onder personal coach staat niet alleen jonkies apart nemen , het staat ook voor de oudere mensen als Mounir aankunnen bij wijze van.

En dan iemand afstempelen als buitenstaander ? Alles wat jij weet over je club is waarschijnlijk internet informatie. Je weet niet hoe het tussen hem en bepaalde spelers gaat en dat kun je ook niet weten. Dat je jezelf ziet als insider betekend niet meteen dat een ander die geen fan is het niet kan weten.

21 november 2013 om 22:57

@glennwell

Ik weet dat Boerrigter niet zo duur was , maar het blijft toch wel zonde.
Sulejmani deed het inderdaad bij geen trainer goed , maar die trainers waren dan ook geen wereld trainers , toch ? De potentie heeft die jongen zeker wel.
Mounir paste misschien niet in het systeem nee. Maar een jongen als Mounir is het Ajax van toen zet je er niet zomaar uit na alles wat hij toen al voor de club had gedaan.

21 november 2013 om 14:34

@steward

hou toch op man. ten eerste waren Boerrigter en Sulejmani geen backs. verder wel leuke spelers maar met Sulejmani kwam het er niet uit onder van basten, jol en/of de boer. Ik hoor weinig positiefs uit Portugal maar het zal allemaal wel. Het is niet de schuld van de boer dat deze jongen niet op een goeie manier uit de verf komt. Zelfde met El hamdauoi.

Absoluut niet de spelers die je ten koste van je geloofwaardigheid tegenover de rest van het team aan de club gebonden moet houden. Liever kwijt dan rijk.

21 november 2013 om 14:46

Twee goede backs? Nooit geweten dat Boerrigter en Sulejmani backs waren maar bedankt voor de update!

De Boer koos niet voor eigen belang maar voor Ajax. Er werd destijds een duidelijke statement gemaakt ; Niemand is groter dan Ajax, en El Hamdaoui dacht daar anders over dus een verbanning + transfer is een logisch gevolg.

Dat Sulejmani niet meer aan spelen toe kwam was ook logisch te verklaren ; Overgewicht, en een aflopende contract. Waarom zou je een speler met een aflopende contract de voorkeur geven boven een talentvolle jeugdspeler? Je blokkeert daarmee een ontwikkeling en dat is tegen het beleid van Ajax. Al met al heeft de Boer juist gehandeld.

Hopelijk kan Ajax John op huurbasis halen, of nog beter ; kopen. John is nou net het type speler dat voor gevaar kan zorgen en goede voorzetten kan geven.

21 november 2013 om 14:58

Of je volgt Ajax niet of je ziet het verleden mooier dan het daadwerkelijk was.
Boerrigter heeft een half jaar zeer goed gespeeld bij Ajax (zijn eerste half jaar).
Toen raakte hij geblesseerd en dat niveau van voor de blessure heeft hij nooit meer bereikt en er was bij hem absoluut geen zelf kritiek betreffende zijn prestaties. En het laatste halve jaar zat hij iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.
Nu zit hij bij Celtic en daar is hij ook geen 1e keus (dus het is de Boer zijn schuld dat Lennon hem ook niet als 1e keus ziet?).

Sulejmani heeft bij Ajax nooit zo goed gespeeld als in zijn Heerenveen tijd.
Heel af en toe zag je een actie waarin je zijn klasse zag maar het bleef dan vaak bij die ene actie.
Hij wist niet goed te presteren onder v. Basten en Jol maar dat hij onder Jol en v. Basten geen indruk wist te maken was zeker ook de Boers schuld?
Onder v. Basten en Jol was Sulejmani gewoon te dik maar beide trainers deden hier niets tegen.
De Boer zette Sulejmani ernaast en gaf hem een trainings programma om de kilo's die hij teveel had eraf te werken en hij verloor die kilo's en hop in zijn voorlaatste jaar bij Ajax (onder de Boer) had Sulejmani zijn beste jaar bij Ajax.
Na dat jaar zat Sulejmani in zijn laatste contracts jaar en wilde niet verlengen en Ajax heeft het beleid dat spelers met aflopende contracten die niet willen verlengen ook niet spelen (psv heeft dat beleid ook maar hun laten de betreffende speler gewoon bij het 1e zitten en de boel verzieken).
Dus de Boer zette hem volledig volgens beleid terug naar de jeugd en ze zijn dat jaar gewoon kampioen geworden.

Nu zit Sulejmani bij Benfica waar hij bankzitter is.

Dus leg mij eens uit hoe de Boer Boerrigter en Sulejmani weg getreiterd heeft?
Boerrigter voegde niets toe en Sulejmani kende zijn beste periode onder de Boer maar wilde zijn aflopende contract niet verlengen.
Beide zijn nu bankzitter bij hun nieuwe club.

El Ham was een storende factor binnen het team en had een negatieve invloed op spelers.
Zonder hem ging het team beter presteren.
Denk je echt dat als dit niet zo was dat de andere spelers niet in opstand gekomen waren?

21 november 2013 om 15:22

Hoe kan het dat van Gaal hem wel kon handelen en de Boer niet?? Heb je niet in de gaten dat er iets anders aan de hand was??? Jol had Elham naar Ajax gelokt , Elham is een spits die het niveau van Ajax aankon in tegenstelling van Siggi.

21 november 2013 om 16:08

Wie zegt dat el hamdaoui geen stoorzender was @ az?
Verschil was dat hij@ ajax gewoon op zijn plek werd gezet.

21 november 2013 om 16:53

Steward....
Je begint je "neutrale" mening over met name FdB wel erg Niet neutraal meer te maken zo he!!
Ik begin meer het idee te krijgen dat jij je gelijk Wilt/moet halen en niet luistert naar de Vzers die toch met een goede onderbouwing vertellen dat de hoofdreden van het wegsturen van deze spelers is dat ze het groepsproces verstoorde, dan wel gewoon niet het gewenste niveau haalden..
Ik respecteer je mening dat je FdB een slechte coach vind, dat mag je helemaal zelf weten al ben ik het niet met je eens, maar je moet niet gaan doen alsof je een "neutrale" mening hebt over FdB en de weggestuurde spelers..

On:
Ik zou het een juiste beslissing vinden van Ajax om werk te maken van John, we kunnen wel een buitenspeler gebruiken die ook daadwerkelijk langs de lijn speelt

21 november 2013 om 20:15

Dus jij denkt da van Gaal niet in staat was om Elham op zijn plek te zetten?

21 november 2013 om 22:23

Waarom haal je steeds elham er bij terwijl je het eerst over meerdere spelers had?

21 november 2013 om 16:53

Jouw neutrale stand is anders altijd anti ajax. Sulejmani, Boerrighter en El Hamdaoui gedroegen zich niet zaligmakend. En je kunt veel zeggen, maar de Boer heeft een aantal keer ingegrepen maar weet er altijd een goed team van te maken.

21 november 2013 om 17:09

Steward, grote vriend van me! Dagelijks maak je je belachelijk in Ajax topics, en nu beweer je zelfs dat je neutrale kijker bent? Man jou toch op!

Sinds waneer zijn Sulejmani Boerrigter backs? Het is algemeen duidelijk dat El Hamdaoui het groepsproces verstoorde, en zich groter waande dan de club Ajax. Wat een misvatting was. Als coach hoor je dan in te grijpen, anders ben je je geloofwaardigheid kwijt! Boerrigter had geen zelfreflectie, en zat niet goed in de groep. En Sulejmanien wat ben ik blij dat die opged*nderd is, al vanaf het begin op handen gedragen door de supporters. Altijd toegezongen en ondersteund, maar altijd te dik terugkomen, ongeïnteresseerd you name it. Wat een vreselijke geldverspilling. En je tweede post spreekt boekdelen, je bedoelt dat je daarom gaat het provoceren. Wat je overigens heel goed lukt.

21 november 2013 om 19:28

Ha! Leuke naam ;-)

Als ze john halen zou ik dat geweldig voor ze vinden. Misschien kunnen ze hem wel kopen?

21 november 2013 om 14:28

huren met optie tot koop zou mooier zijn. dan hou je alles in eigen hand. Alhoewel ik me wel afvraag hoe het met de salariseisen van deze jongen is gesteld. Volgens mij ligt het in Portugal toch een behoorlijk stukkie hoger dan in NL.

Ik begrijp niet waarom deze gasten op jonge leeftijd naar het buitenland gaan. Meestal worden ze voor de breedte gehaald en niet als basisspeler in eerste instantie.

21 november 2013 om 14:28

Lees de tekst, twente wou hem graag verkopen.

21 november 2013 om 15:09

Twente had al een principe akkoord met Tadic en moest dus Ola John verkopen. Hijzelf wou helemaal niet al zo jong vertrekken, overigens zijn eigen woorden dus ik weet niet wie de waarheid spreekt.

Huurbasis met vaste afkoopsom van 5 miljoen . Ajax een fantastische buitenspeler, Benfica ziet nog wat van de investering terug en Ola John gaat mee naar Brazilië. Iedereen blij .

21 november 2013 om 14:58

...gaat niet gebeuren. Benfica heeft helemaal niets te vertellen over John, die is eigendom van Doyen. De kans dat hij aan Ajax verhuurd wordt lijkt me minimaal, als hij vertrekt bij Benfica zal het hij wel bij een andere club waarmee Doyen banden heeft ondergebracht worden.

Wel als koop anders laat maar zitten. John op links, Fischer spits en Bojan op rechts waar Fiscjer en Bojan kunnen rouleren.

mijn nummer 1 is het ook
john-bojan-fischer is toch een heerlijke dynamische aanval

Wat een grap zeg. Heb gehoord dat Zlatan ook gesignaleerd is samen met Jan Verthongen en Alfred schreuder @ van der Valk Hengelo. Jezus man John is niet haalbaar voor ajax. Snap dat gewoon. John Guidetti zal ook niet naar ajax gaan. Kansloze actie van de Boer.

21 november 2013 om 14:57

Kan je onderbouwen waarom je denkt dat het net zo onhaalbaar is als Zlatan terughalen?

21 november 2013 om 14:58

Deveste,

Daarom zal Ajax hoogstwaarschijnlijk John willen huren. Staat zelfs nog voor je voorgekauwd in de tekst.

21 november 2013 om 19:18

Ik begrijp dat je een beetje zenuwachtig wordt maar een speler die zelden speelt krijgt de kans om spelritme op te doen bij een club als Ajax met redelijke kans op een WK selectie en jij denkt dat hij dat niet wil? Het gaat om huren he?

John is een rechtsbenige linksbuiten, waar heeft De Boer het over...

21 november 2013 om 14:44

Ola John is tweebenig!

21 november 2013 om 15:31

Hij dribbelt met rechts.

22 november 2013 om 12:58

Wat heeft dat er nou mee te maken dan? Elke tweebenige speler heeft wel een voorkeur qua been. En dat is bij hem rechts

Het huidige niveau van John is moeilijk te beoordelen omdat hij zeer weinig gespeeld heeft. Vorig seizoen wel wat wedstrijdjes maar ook te weinig gescoord.
Als hij speelt zoals bij twente dan is het zeker een aanwinst voor ajax. Je moet je wel afvragen of het nuttig is om een speler voor een half jaar te huren, dat is wel erg kort als hij ook nog eens een periode moet wennen.

''we hebben momenteel niet de klassieke links- en rechtsbuiten”, geeft de Ajax-trainer aan.'''

Had je toch beter je best moeten doen bij Narsingh want dat is wel een klassieke rechtsbuiten en was de rechtsbuiten probleem allang opgelost. Denk dat Sigi ook veel beter had gepresteerd als Narsingh rechtsbuiten had gestaan.

21 november 2013 om 14:41

Roerend met jou eens rbn_ baal er nog altijd heel erg van dat Narsingh bij Psv speelt. Hij had zoveel kunnen toevoegen op de rechtsbuiten positie. En dat had Sigthorsson er misschien al een stuk of 12 inleggen. We hadden voor Narsingh iets slagvaardiger moeten zijn, het verschil van vraag en aabod scheelde niet veel.

Meer dan 20 wedstrijden zonder te scoren, dat is wel veel, hij heeft al 1,5 jaar niet gescoord!

Als hij naar Ajax komt hoop ik wel dat hij in een goede vorm aankomt want nog een speler die uit vorm is is wel erg veel van het goede.

21 november 2013 om 14:56

John heeft vorig seizoen vier doelpunten gemaakt en 8 assists gegeven voor Benfica, ook dit seizoen heeft hij al gescoord. VZ heeft blijkbaar niet alle statistieken paraat, die 20 wedstrijden vorig seizoen waren er in werkelijkheid 41, dit seizoen heeft hij 6 wedstrijden gespeeld.

21 november 2013 om 20:01

Voetbalzone schreef:
"in zijn eerste seizoen bij Benfica speelde John meer dan twintig wedstrijden, zonder te scoren. "

Maar goed, ik geloof je op je woord, zo'n extreem verval leek me inderdaad al erg sterk.

Weer een voorbeeld dat jonge spelers sneller falen in het buitenland waar je het moet laten zien, in plaats dat een Nederlandse club je voorzichtig laat ruiken aan het grote werk. Één leuk seizoen bij Twente en dan gelijk al naar de grootste club van Portugal Benfica gaan. Benfica draait ook niet lekker en vooral niet in de Champions League! Zou mooi zijn als hij naar Ajax komt. Daarna nog even Luuk de Jong huren en we kunnen weer mee op Europees niveau. Want ik ga er vanuit dat Ajax minimaal Europa League speelt in Februari. Over eventueel kampioenschap mogen we nog niet aan denken. Anders vinden mensen ons weer arrogant.. Maar met de ex Tukkers Ola en Luuk zie ik Ajax weer als grote titelfavoriet. Al kan Vitesse en Feyenoord of misschien zelfs AZ dat ook zomaar zijn. Psv schrijf ik af. Dat zijn Europa League liefhebbers

21 november 2013 om 14:55

Ik weet niet of jij de tekst wel hebt gelezen, maar volgens mij staat er toch heel duidelijk in de tekst dat Twente druk uitoefende om John te verkopen.

Cillessen
van Rhijn Denswil Veltman Blind
Schone De Jong Duarte
Fischer Bojan John

Vermeer-Moisander-Poulsen-Boilissen-Sigthorson-Hoe...

Het zal toch jammer zijn als een jeugdspeler van en uit Twente uiteindelijk voor de concurrent gaat spelen.
Toch komt dit vooral door Twente zelf, want is snap de ,logica er niet van om een buitenspeler (tadic) te kopen voor 7 M om vervolgens je eigen jeugdspeler uit de regio te verkopen voor 9 M.

21 november 2013 om 14:53

...niet zo moeilijk, Chadli en John rendeerden allebei alleen op links, één van beiden moest dus vertrekken, Tadic is in principe voor de rechterzijde gehaald.

21 november 2013 om 15:11

Tadic speelde bij groningen ook vanaf links. En speelt bij twente nu ook op links.

22 november 2013 om 09:30

Dat kan zijn maar Tadic was de beoogde opvolger van Ruiz en speelde vorig seizoen bijna alle wedstrijden vanaf rechts of op tien, daar haalde hij overigens een hoger rendement dan hij nu vanaf links doet.

Overigens speelde Tadic bij Vojvodina en in het Servisch elftal ook als linksbuiten, bij Servië scoort hij dan ook wel.

21 november 2013 om 15:03

John en Chadli wilden allebei graag vertrekken. Twente werkte hieraan mee, in het geval van Chadli omdat hij anders een jaar later gratis de deur uit kon lopen en in het geval van John ging het om een te hoog bedrag om af te wijzen.

Ben het met je eens dat het hartstikke zonde is als blijkt dat John (tijdelijk) naar Ajax vertrekt. Zal Joop Munsterman ook niet lekker zitten.

21 november 2013 om 15:11

Twente mag wel de laatste zijn om te klagen dat een voormalige jeugdspeler bij een concurrent speelt.

21 november 2013 om 15:14

Er wordt altijd wel hard geroepen door de (westerse) media dat twente geen goede jeugdopleiding heeft, maar recent speelde bij elke traditionele topclub wel een jeugdspeler van Twente.

21 november 2013 om 15:22

Beste Staatsen van Ajax alleen al heeft Twente recent Koppers, Schilder, Promes, Plet, Joshua John, Tiendalli en Landzaat.

21 november 2013 om 15:38

Verschil is dat John 1 van de toppers was van Twente in dat seizoen en 1 van onze groeibriljantjes. Die spelers die jij opnoemt zijn toch de afdankertjes en Promes komt uit de jeugd van HFC Haarlem als ik het goed heb?

Het is zeker een leuke speler.
Maar ja als je ni bewijst met je invalbeurten en steeds niet j best doet. Maar ja de concurrentie zoals gaitan. Dat wint je ni. En cavaleiro is nu op dreef. Dat nog een beetje pit heeft. Ik vind Ola maar een beetje lui en geen pit hebben. Gooi hem nou in het 2e team. En naar een flut team als Ajax laten verhuren. Dan kan ie nog tenminste van iets zijn carrière maken

'in zijn eerste seizoen bij Benfica speelde John meer dan twintig wedstrijden'

41 wedstrijden inderdaad....

Nou goed, laat ik maar eventjes een bommetje leggen.

Dit is het directe bewijs dat het idee van Johan de Verlosser niet werkt. Ajax wil zich graag manifesteren als een club die via een vast systeem speelt. Het zogenaamde "ajaxsysteem". Ajax wil zich graag manifesteren als een opleidingsclub door ofwel spelers van jongs af aan in Nederland te scouten en bij de club te halen ofwel een vracht Deense jongens te kopen. Met de uitspraak van de Boer geeft hij eigenlijk al aan dat dit niet werkt. Want ze zijn niet in staat hun eigen spelers op te leiden binnen het systeem die voldoen aan het gevraagde niveau. Ook dit team is gewoon een bij elkaar gekochte club. Hypocrisie ten top.

21 november 2013 om 15:09

Ooit aan gedacht dat die jongens de kwaliteit nog niet hebben omdat ze 17 of 18 jaar zijn?

Cillessen, Va Rhijn, Denswill, Boilesen, Blind, De Jong, Serero, Fischer, Sightorsson, Schöne dit is de basis 11 waarvan 5 volledig opgeleide jongens, en de rest bij elkaar 11 miljoen heeft gekost. Toch houden ze zich staande op Europees niveau. De bedoeling is dan ook zoveel mogelijk talent hebben en of dat nou uit Nederland uit Portugal of uit Angola komt interesseert niemand.

21 november 2013 om 15:37

Sorry maar wie zijn de 5 volledig opgeleide jongens? Denswil, van Rijn, Blind en de Jong? Die denen zijn toch gewoon aangekocht, dat kun je geen opleiding noemen vriend. Die spelen er vanaf hun 16e.

21 november 2013 om 16:07

Veltman vergeten op te stellen.

21 november 2013 om 16:15

Ik zie hier anders maar 2 zelf opgeleide spelers tussenstaan...

21 november 2013 om 17:15

Volledig opgeleid zegt hij verkeerd.. Het gaat om opgeleid, of dat nou 1 of 2 of 8 jaar is, dat boeit niet, ajax heeft ze voor een bepaalde periode opgeleid en ontwikkeld. Ja ze zijn ook gekocht en vervolgens opgeleid.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor, of denk je soms dat ze meteen na aankoop in het eerste elftal opgesteld kunnen worden.. Niet dus, na het kopen eerst opleiden en dan kunnen ze debuteren.

Dat is juist de hele truc en het slimme, spelers zijn niet alleen goedkoper maar ze kennen ook ajax, het systeem en spreken vaak de taal waardoor ze makkelijker door kunnen breken en ajax er meer baat bij heeft. Nou nog eens uitleggen waarom het niet werkt

21 november 2013 om 15:15

"dat dit niet werkt"

3 keer op rij kampioen

"niet in staat hun eigen spelers op te leiden"

Hoeveel voormalige en huidige Ajacieden zitten er de laatste jaren bij Oranje?

"bij elkaar gekochte club"

Huur en transfervrij is niet gekocht beste SE en heb je ook geteld hoeveel er van de A1 zijn doorgeschoven?

21 november 2013 om 15:39

3 keer op rij kampioen met gekochte spelers vriend. De jaren van eigen opleiding zijn voorbij. Dat is prima. Ik ben liever voor prijzen. Dus het is niet erg dat Ajax een beetje het heerenveen van Noord Holland aan het worden is. Maar manifesteer jezelf dan niet als opleidingsclub.

21 november 2013 om 15:52

Wie zijn dan die gekochte spelers waar jij het over hebt? Dat zijn er namelijk niet bijster veel kan ik je zeggen als je het vergelijkt met een FC Utrecht bijvoorbeeld.

Vermeer, Babel, Blind, Ligeon, Emanuelson, Nigel de Jong, Denswil, van Rhijn, Ebecilio, Klaassen etc. allemaal in Amsterdam of in de buurt geboren.

Ajax heeft meer spelers in de huidige selectie en de afgelopen jaren vanuit de jeugd overgehaald dan bv. Feyenoord.

21 november 2013 om 15:33

Niet werkt? Daar wilde ik eigenlijk al stoppen met lezen. Je betoogje is een aaneenschakeling van onzin. Ik noem het ook wel 'letterdiaree'. Als je een bommetje wilt leggen doe dan dat dan goed, dit vond ik vrij teleurstellend.

21 november 2013 om 15:42

Waar is de échte eigen opleiding dan? Niet gasten die 8 jaar van hun opleiding genoten hebben bij een andere club. Maar spelers die écht door ajax zijn opgeleid? Spelers van 16 halen en het dan eigen opleiding noemen kan ik ook. Dan is Januzaj ook gewoon eigen opleiding bij United, maar zo werkt het niet.

21 november 2013 om 16:03

Ik zal ze wel even opnoemen voor je aangezien je liever van de loze opmerkingen bent ipv eventjes het zelf te Googelen. Met Wiki kom je al ver.

Dit seizoen:

Vermeer 27, sinds 1999
van der Hart 19, sinds 2007
Ligeon21, sinds 2000
Nieuwpoort 20, sinds 2003
van Rhijn 22, sinds 2002
Veltman 21, sinds 2001
Denswil 20, sinds 2001
Blind 23, sinds 1998
de Kamps 21, sinds 2000
Klaassen 20, sinds 2004
Lukoki 21, sinds 2003
de Jong 24, sinds 2004
Castillion 22, sinds 2005

Dat is een heel elftal plus nog wat wisselspelers SE.

21 november 2013 om 17:21

Echte, wat voor jouw echt is, is voor een ander minder echt. Definieer wat in jouw ogen echt is. Het maakt hoe dan ook geen ene flikker uit, het is gewoon een feit dat als een talent gekocht is en een jaar in de jeugdopleiding speelt dat hij door ajax is opgeleid.

Beantwoord de volgende vraag; wat deed jij toen je op school zat, werd je toen opgeleid/onderwezen of niet? Het is heel mooi voor jouw dat jij dat ook kunt, ajax kan het ook. Volgens jouw werkt het zo niet, maar volgens mij en ajax werkt het wel en werkt het zelfs heel goed.

Januzaj heeft toch ook in de opleiding gezeten? Nou dan is hij opgeleid door man utd, klaar.

21 november 2013 om 19:25

@stretfordend waarschijnlijk word Januzaj over 3 jaar wel gezien als eigen jeugdspeler.

21 november 2013 om 15:46

Stretfordend,

Het idee van Johan is natuurlijk ook binnen 2 jaar uit te voeren.

Volgens mij snap je niet waar je over praat. Cruijff wilde wat met de jeugd doen en daar is Ajax nu mee bezig.

Wat is er veranderd in de jeugd:
- Juiste trainers op de juiste plaatsen
- Overbodige jeugd laten vertrekken
- Gaten gevuld met voornamelijk exceptionele talenten
- Zeer veel jeugdcontracten ontbonden
- Betere communicatie tussen jeugd, Jong Ajax en selectie d.m.v. een zg. technisch hart.

Dus jij verwacht dat sinds de invoering van het nieuwe beleid dat het verwacht wordt dat deze jongens, die destijds in de C, D, of A elftal zaten nu goed genoeg zijn om als basisspeler bij Ajax te kunnen functioneren?

Jong Ajax speelt nu Jupiler League en die zal gebruikt worden om de jeugd door te laten stromen. Daar kunnen ze hun ervaring opdoen om klaargestoomd te worden voor Ajax 1.

21 november 2013 om 16:12

Dit is geen bommetje.

Dit is een lullig rotje met een heel erg nat lontje.

Het idee van Johan de Verlosser zoals jij hem noemt is geen idee voor de korte termijn.
Maar als ik je dat al moet uitleggen dan wordt het een Gebed zonder Stretfordend.

21 november 2013 om 17:09

Eventjes? Dat poog je constant Stretford end, wat direct bewijst dat je anti ajax en niet neutraal bent. Ik raad je aan een telraam te pakken en de door ajax opgeleide spelers te tellen. (van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen (ja ook), Blind, de Jong, Klaassen en Fischer in de laatste wedstrijd) laat ik voor jouw genot Serero nog even buiten beschouwing, terwijl ajax CT gewoon onderdeel is van AFC Ajax. Dat zijn er 9 van de 14. Dat terwijl wij pas aan het begin van de revolutie zitten, het moet vooral kwalitatief nog een stuk beter.

Nergens wordt beweert dat wij niet mogen of kunnen kopen of huren, wij kopen ook andere talenten maar in Denemarken doen we het inderdaad erg goed.

Daarnaast het beleid van Cruijff is een lerende organisatie, mocht het technische hart ontdekken samen met de directie dat ze de koers moeten wijzigen dan kan dat ten aller tijde. Daar kunnen we van leren. Waardoor jouw mening bij voorbaat krom is.

21 november 2013 om 21:59

Ten eerste gaat het jeugdbeleid van Ajax pas over enkele jaren zijn vruchten afwerken. Tot die tijd moet Ajax het doen met jeugdspelers die wel aanhaken bij het niveau en op de overige posities moet inderdaad versterkt/gekocht worden.

Ola John kan een speler zijn die iets toevoegt aan Ajax wat jeugdspeler nog niet toe kunnen voegen. Het streven is in de toekomst zelf dergelijke spelers op te gaan leiden. Het is geen hypocrisie, maar een doel (zoveel mogelijk met jeugd invullen) dat nu nog niet waargemaakt kan worden.

Frank de Boer heeft het over het ontbreken van een klassieke buitenspeler, maar in mijn ogen is John ook geen klassieke links- of rechtsbuiten. John kwam bij Twente vanaf links en kwam vaak naar binnen, omdat hij rechtsbenig is. Volgens mij is een klassieke buitenspeler iemand die de achterlijn haalt en vanaf daar voorzet met z'n goede been

21 november 2013 om 22:09

Eens. Snap ook niet waarom De Boer John zo hoog op het lijstje heeft staan...laat El Ghazi of Meleg gewoon een keer meetrainen met de selectie. Ik snap niet waar De Boer de laatste maanden mee bezig is. Hij maakt zo veel, voor mij, vreemde keuzes.

Wat een lulkoek. Ola John is toch geen klassieke buitenspeler?
Als hij gehaald wordt als een klassieke buitenspeler, dan wordt het weer een mislukkeling. Zijn kwaliteiten in het verleden waren goed, maar dit is geen speler die een spits een goede voorzet kan geven. Het is weer van hetzelfde type, Fischer, Krikic etc.

21 november 2013 om 16:09

Onzin. John is altijd van de voorzet geweest, of hij nou buitenom of binnendoor ging, met links of met rechts. Gaf destijds veel betere voorzetten dan bijvoorbeeld een Tadic nu.

21 november 2013 om 16:47

Ik stel voor dat je even de samenvatting van Twente-Groningen seizoen 2011-2012 terug kijkt. Of beter nog, kijk even alle wedstrijden terug, kijken of je dan nog steeds vindt dat hij geen goede voorzetten geeft. 15 assists dat seizoen, gedeeld 2e plaatst wat dat betreft, dus hoezo geen goede voorzetten.

Alweer een half jaar huren ? Zou john dan geen aanpassingsproblemen hebben ?

21 november 2013 om 15:31

Jij bent helemaal de weg kwijt volgens mij....john is geen buitenlander zoals Cuenca wel was. Daarnaast is het gewoon een speler die te goed is voor de eredevisie en daarnaast zal hij nooit voor een andere club als Twente spelen in Nederland. Kan Frank de Boer nog zo lang janken huilen en met krijtjes gaan gooien als hij wil, maar John die komt niet.

21 november 2013 om 22:01

Te goed voor de Eredivisie? Op basis van een goed jaar bij Twente kan een speler al te goed zijn voor de Eredivisie?

Zie Ola John wel naar Ajax gaan, maar denk dat dit niet heel slim is, ik schat hem namelijk ietsje beter dan de eredivisie.

Volgens mij heeft Ajax al een klassieke buitenspeler in de vorm van de Sa. Van de enkele wedstrijden die ik heb gezien vond ik het een mooie speler. Misschien niet goed genoeg, maar dat kun je ook van schöne, Poulsen, Serero en Sigthorsson zeggen. En ik tel al een stuk of 4 buitenspelers bij ajax, dus lijkt me een beetje overbodig. Ik zou gewoon de Sa erin zetten en het vertrouwen geven. Goede speler die John maar niet waar Ajax naar op zoek is, naar mijn mening.

21 november 2013 om 22:15

Hij geeft Ajax kwalitatief meer opties. Eind vorig seizoen heeft Ajax afscheid genomen van Boerrigter, Babel, Cuenca, Lukoki en Sulejmani die allemaal op de flanken uit de voeten konden. Enkel Bojan is daarvoor teruggekomen. Logisch dat er kwalitatief en in de breedte een tekort is.

Verder is de Sa een leuke speler en door zijn manier van spelen kan hij zeker van waarde zijn voor Ajax, maar de Sa alleen is niet voldoende en Ola John kan ook op links uit de voeten.

Ik dacht dat de Boer had aangegeven niemand nodig te hebben?

Niet om het een of ander, maar John is toch ook geen klassieke buitenspeler? Die speelt normaal gesproken op links, en komt dan ook naar binnen. Volgens mij heeft hij trouwens ook tijdje rechts gespeeld bij Twente toch? Slechter zal Ajax er zeker niet van worden, alleen het is altijd de vraag hoeveel iemand die weinig wedstrijdritme heeft en dus ook weer zal moeten wennen in een half jaar kan brengen.

21 november 2013 om 16:04

John is wel degelijk een klassieke buitenspeler. Rechtsbenig inderdaad, maar had een perfecte voorzet in de benen met links. Kon daardoor buitenom en binnendoor maar ging dan ook bijna altijd voor de voorzet. Hij speelde een tijdje op rechts omdat tussen Chadli en hem hij het minst slecht was op rechts.

Zou niet een heel verkeerde optie zijn, maar hopelijk wel koop of optie tot koop. Aangezien Sigi nog wel even langs de kant staat zou ik deze opstelling kiezen.

Cillessen
v Rhijn/Lige
Veltman
Denswil/Mois
Boilesen
Bojan
Blind
Duarte
Fischer
de Jong
John
21 november 2013 om 15:50

Weet je wat ook geen verkeerde optie is? Zlatan, verthongen, Alderweild en Erikssen naar Twente. Aangezien de rest vast wel geblesseerd raakt hebben we alvast een paar achter de hand.

On: Misselijke vent die de boer, zomaar namen gaan roepen. Speler is totaal onhaalbaar voor ajax. Provoceren weer op het hoogste niveau.

Marsman
Rosales
Alderweild
Bjelland
Verthongen
Ebecilio
Erikssen
Guttierez
Corona
Huntelaar
Tadic
21 november 2013 om 16:04

Huren is echt niet onhaalbaar , bij benfica komt hij niet aan de bak nu dus voor benfica zou het juist goed zijn als hij wedstrijdritme blijft opdoen.

21 november 2013 om 16:10

Ik snap je niet echt waarom je nu hier mee aan komt zetten hoor Deveste. Er word een naam genoemt en ik zet die in een elftal. Worden Zlatan Vertonghen Alderweireld en Eriksen met Twente in verband gebracht? Nee toch?
Of voel je je aangevallen omdat Ajax interesse toont in een oud-speler van Twente?

21 november 2013 om 17:07

Ik snap je niet echt waarom je nu hier mee aan komt zetten hoor Cocqie. Ik link spelers aan Twente en zet ze in een elftal, precies zoals Frank de Boer en zijn voetbalzone sletjes hier doen. Of voel je je aangevallen omdat ik als Twente supporter interesse toon in een oud-speler van ajax?

21 november 2013 om 17:13

Hahahahahaha nog duimpjes krijgen ook voor je stukje "calimero" tekst..

On: Als jij de tekst van FdB als provocerend ervaart zegt dat uiteraard heel veel meer over jou dan over wat FdB hier in deze tekst roept...
John is helemaal niet onhaalbaar, je weet namelijk helemaal niet of Benfica/investeringsmaatschapij van John af willen, je weet niet of John bijvoorbeeld graag weer naar Nederland wilt komen, je weet niet of Ajax gaat voor kopen of huren, je weet niet of Ajax misschien wel eens de portomonee wilt gaan trekken...... kortom, je weet helemaal niets en is er dus nog genoeg ruimte om niet onhaalbaar te zijn!!

21 november 2013 om 17:21

Ola John: “het was een moeilijke beslissing om FC Twente te verlaten. Ik heb in die jaren veel geleerd en veel meegemaakt bij FC Twente. Ik ben er opgegroeid en de club zit dan altijd in je hart.

Oftewel, ajax geen schijn van kans. En ola John is geen Dirk Kuyt

21 november 2013 om 19:32

Omdat een club in je hart zit kan je nog wel ergens anders gaan spelen.

21 november 2013 om 20:03

Deveste,

Weet jij wat pas misselijk is? Eén van je beste spelers onder druk zetten om hem te laten vertrekken.

Maar dat hoef ik jou niet uitleggen, want blijkbaar ben je enorm eigenwijs aangezien jij al eerder onzin aan het verkondigen was op dit topic en anderen jou moeten uitleggen dat het om een huurperiode gaat.

Tip voor jou: Tekst eerst lezen, lezen en lezen, want nu kom je alleen maar over als een 20-jarige gefrustreerd en eigenwijs pubertje die alles probeert om gelijk te krijgen, terwijl velen jou niet voor serieus nemen doordat je totaal niet weet wat er in de tekst staat.

21 november 2013 om 21:46

Wat ben je toch een kinderachtig ventje. Je voelt je meteen aangevallen en door deze reactie bewijs je maar weer dat het klopt. Jij verzint zelf iets, iets wat ook onrealistisch is. John naar Ajax is wel realistisch. Al helemaal als het om een huur gaat

Nee joh we gaan niks meer halen. We hebben een beleid ingezet en daar houden we ons aan, langzaam maar zeker krijgt men te zien dat het een luchtbel is daar in Amsterdam. Het was puur een machtsstrijd . De tanks zinnig niet in Bagdad...niveau Ajax bla bla bla

21 november 2013 om 19:49

Waar staat geschreven dat Ajax John gaat halen? Elk trainer heeft toch een verlanglijstje, volgens mij staat Messi zelfs bij de meeste trainers bovenaan. Echter is het de vraag of zo'n speler haalbaar is of nodig geacht wordt.

De Boer is coach en een coach heeft altijd een verlanglijstje. Echter heeft De Boer niet de portemonnee van Ajax in zijn bezit, want dat heeft de man die goed bezig is met het beleid van Ajax.

Snap je nu eens een keer hoe het in elkaar zit in het profvoetbal?

John is zeker voor een huurperiode goed want Overmars zei ook dat ze keken om Cuenca overtenemen van Barca ook gaf hij aan spelers zoals Acolaste en Menig dicht bij het eerste zitten. Lukoki krijgt denk ik ook nog wel een kans omdat De Boer hem verhuurde om meer speeltijd op te doen en om volwassener te worden omdat Lukoki te speels was Maar lijkt bij Cambuur een stuk volwassener te spelen en zijn voorzetten zijn ook een stuk verbetert. Ook gaf De Boer aan dat Lukoki een van de grooste talenten voor de vleugels was maar niet volwassen was in zijn spel en het alleen op talent wou doen. Daardoor is Castillion ook verprust net als Sneijder en Zeegelaar wie niet de top motevatie hadden

Ik blijf het zeggen.. Labyad! Kan je kopen voor een prikkie ipv huren, is even goed zo niet beter, en kan ook op het middenveld spelen.

21 november 2013 om 16:08

Alleen heeft hij een el hamdaoui mentaliteit.

21 november 2013 om 16:13

Flauw om dat te gaan roepen. Iedereen maakt op jonge leeftijd weleens fouten, jongen is mans genoeg geweest om zijn excuses aan te bieden bij Psv en daarmee is voor mij de kous ook af. Ik denk wel dat hij er van heeft geleerd en nu wat verstandiger is geworden.

21 november 2013 om 22:13

@jaziejuve

Het gaat niet om de acties die hij heeft gedaan...maar het is een mentaliteitskwestie. Je kan je zelf niet zomaar Echt veranderen. In de basis past Labyad wat mij betreft niet bij Ajax. Dus niet halen/huren.

Ik heb dit continu gezegd! Ben zelf een enorme fan van Ola John! Vorig jaar goed gespeeld bij Benfica, maar vanwege de slavische machtstrijd nu ondergesneeuwd. Met beide benen levert deze een goede voorzet af. Sigi en Siem de Jong zouden hier enorm van profiteren, in mijn inziens kan een rechtsbuiten die ook nog is zijn man voorbij komt de ontbrekende schakel zijn voor het kampioenschap.

@ de veste

jij praat echt onzin , als ajax intresse in hem heeft waarom niet ook al is hij onhaalbaar niet geschoten is altijd mis , zelfde zou zijn als twente nu een oud speler van ajaz probeert te halen van mij mogen ze.

on:

ik zou een spits halen , bojan keerd terug eind van hetseizoen , hoessen en siggi heb je dan ,in winterstop zou ik siggi verkopen , schone en hoessen op rechtervleugel , fischer en anderson op de linker vleugel , bazoer naar eerste halen , de jong een verbetert contract geven zodat hij blijft , ben bang dat hij eind van het seizoen ook gaat

Hij moet niet naar de Nederlandse competitie gaan, wat kan hij hier nou leren. En voor het Europese gedeelte is Ajax ook niet echt interessant. Bovendien heeft hij al Europees gespeeld dit jaar.

Bojan is toch een flankaanvaller?

Als hij terug gaat na de eredivisie is dat z'n grootste fout moet hij niet doen ga naar fulham ofso of Duitsland ook wel iets voor hem

Eerlijk is eerlijk, het zou een goeie aankoop zijn voor Ajax. Ola John beschikt over geweldige capaciteiten en kan gemakkelijk de spitsen bedienen, wat nu niet goed genoeg gebeurt

Robben zei in een interview dat de klassieke buitenspeler achterhaald is. Als je kijkt naar wereldtop is dat ook wel een beetje zo. Spelers als Ribery, Hazard, Robben zelf of ook Ronaldo staan nu op se flank en dat heeft misschien toch meer rendement

21 november 2013 om 18:18

Klopt. Het belangrijkste is dat Ajax iemand mist die gewoon een man voorbij gaat, of tenminste een beetje snelheid heeft en wat diepte aan het spel geeft.

21 november 2013 om 22:20

Trends in speelstijl wisselen elkaar natuurlijk af. Ik verwacht dat doorschuivende verdedigers, klassieke 10's en ook klassieke buitenspelers ooit terug gaan keren. Het voetbal blijft altijd zoekende en telkens veranderen dingen, maar uiteindelijk komt het ook weer terug. Als iedereen met naar binnen trekkende buitenspelers speelt dan raken de backs daar ook weer aan gewend, dus dan kunnen klassieke buitenspelers ineens weer meer rendement hebben, omdat verdedigers daar niet meer aan gewend zijn..

Ik heb het gevoel dat hij niet gaat komen. Spelers die komen hoor je meestal geen berichten van te voren. Je leest opeens dat ze hebben getekend.

Dit wordt weer zo'n mediacircus en dan repliceert John iets in de trend van: ''ik wil strijden voor mijn kansen bij Benfica''

Ik ben geen Ajax fan en dit zou slecht nieuws voor mij zijn maar het doet pijn om John zo te zien verpieteren op die bank in Portugal. Laat hem dan maar lekker los in de Arena en zijn oude vorm terug pakken

En dan te bedenken dat boerighter voor een fooitje vekocht is, jammer hoe hij begon was geweldig.

Als je hem graag ziet frank zeg ik knip open niet zeuren, al ben ik niet voor huren en al helemaal niet voor een bankzitter zoals john of luuk liever iets meer voor iemand die er meteen staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren