Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV kampioen? Als we dat nu uitspreken, lachen mensen ons uit’

Laatste update:

PSV gold in de eerste weken van deze competitie, waarin het elftal van trainer Phillip Cocu enige tijd koploper van de Eredivisie was, als een van de voornaamste titelkandidaten. Inmiddels zijn de Eindhovenaren echter afgezakt naar de achtste plaats en is er sprake van crisis bij PSV.

/

Hoewel aanvoerder Stijn Schaars er niet van uitgaat dat zijn ploeg ook aan het eind van dit seizoen nog in de grauwe middenmoot terug te vinden zal zijn en dat de dip van PSV tijdelijk is, heeft hij geen zin om het momenteel over een mogelijk kampioenschap te hebben. “Als we dat nu gaan uitspreken, lachen mensen ons uit”, vertelt de ervaren middenvelder aan Sp!ts.

Volgens Schaars is het voor het team van Cocu zaak om weer zelfvertrouwen te krijgen en, nadat er twee punten zijn gepakt in vijf duels, weer eens te winnen. “Dan kunnen we ook vijf of zes keer achter elkaar winnen. Zo zit deze competitie nu eenmaal in elkaar. Ik snap dat het voor de buitenwacht interessant is om over de tiende of eerste plaats te praten, maar voor mij is dat geen onderwerp.”

Zie je PSV nog als een serieuze titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

waarom niet? als PSV mentaal alles op orde weet te krijgen gaan ze zeker meedoen,psv heeft vooruit de meeste kwaliteit in de selectie, alleen zie ik ze de aankomende weken weer punten verliezen.

25 november 2013 om 09:19

Als ze de aankomende weken punten verliezen komt de titel wel heel ver weg. Dan kan je je beter gaan richten op Europees halen, en ook dat toernooi eens een keer serieus benaderen.

25 november 2013 om 09:25

wel lekker tegenstrijdig ben jij zeg... nu zeg je "waarom niet? als PSV mentaal alles op orde weet te krijgen gaan ze zeker meedoen"

terwijl je bij een ander bericht nog iemand liep uit te lachen die zei dat het nog mogelijk is...

"het feit is gewoon dat PSV nu 7 punten achter staat en dat zal naar alle waarschijnlijk alleen maar meer worden, en even voor jouw informatie ik zie psv niet doen wat ajax afgelopen jaren heeft gedaan dat kan alleen ajax namelijk heeft met hun visie te maken"

"en ook al winnen ze van feyenoord en vitesse ze hebben nog altijd Ajax voor zich die altijd na het winterstop pas echt los gaan komen. "

dus eeh wat vind je nou... :P

25 november 2013 om 09:29

Haha goed opgemerkt

Het is niet alleen mentaal bij Psv, het is het hele beleid dat faalt. Directie faalt, trainer faalt en spelers falen. Dan kun je zo veel kwaliteit hebben, maar als de trainer je niet weet te zeggen wat je moet doen (ja, alleen in de interviews na de wedstrijd weet die het altijd) en de directie niet weet waar ze mee bezig zijn met de 'nieuwe' filosofie, dan komt er gewoon niets van.

25 november 2013 om 09:33

De kwaliteiten bij PSV voorin vind ik niet zo denderend hoor, de spitsen laten het dit seizoen afweten. Ik vind alleen Depay echt goed en redelijk constant. Bakkali valt na zijn begin toch erg tegen.

25 november 2013 om 09:55

Nja dat heeft ook met vertrouwen te maken. Bakkali stond aan het begin gewoon in de basis, maar sinds z'n blessure rond de wedstrijden tegen Milan niet meer. Bij vlagen zie je echt nog wel dat ie een extreem talent is. En locadia moeten ze gewoon voor een langere periode laten staan dan komen z'n goals vanzelf.
Verder moet gewoon afscheid worden genomen van toivonen die staat symbool voor alle ellende. Gewoon lekker hiljemark op zijn plek en Maher op 10 met de punt naar voren en dan zul je zien dat de resultaten vanzelf komen. Zeker als wijnaldum weer fit is.

25 november 2013 om 09:50

@ Caribbean

Hij zegt ook niet dat ze geen kampioen kunnen worden, maar dat het belachelijk is om dat nu te zeggen. Dat klopt toch ook? Als je op plek 8 staat en al tijden niet meer gewonnen hebt kun je toch moeilijk zeggen dat je op dit moment een realistische titelkandidaat bent of dat je bezig bent met het kampioenschap? Moet er eerst gewonnen worden.

25 november 2013 om 12:36

PSV heeft een lastig programma voor de boeg. Donderdag uit tegen Ludogorets en dan zondag uit tegen Feyenoord. Rekensommetje is heel simpel ; Donderdag reserve spelers opstellen om krachten te sparen voor zondag. Zes dagen later komt Vitesse op bezoek en die week erop speelt PSV op donderdag thuis tegen Tsjornomorets Odesa en op zondag Utrecht-uit.

PSV zal zeker wel punten gaan verspelen.

25 november 2013 om 12:52

Precies het kan hard gaan nu, als ze zondag van Feyenoord verliezen is de beer toch wel los.
Vitesse een week later op bezoek die kan ze dan al op 13 punten zetten.
Eerste wedstrijd na de winterstop na Ajax dan kan het gat helemaal onoverbrugbaar worden.
Maar goed misschien winnen ze wel in de kuip en is de crisis in Rotterdam.

Talent en kwaliteit genoeg daar twijfel ik niet aan, nu moet het er weer op een goede manier uitkomen!
Mis afgelopen wedstrijden gewoon de strijdlust, mag allemaal wel wat extra kruit bij.

Ik verwacht nu zeker geen titel meer.. moet top 3 moet zeker te doen zijn
denk dat we daarmee ook tevreden moeten zijn, als ze dat halen

25 november 2013 om 10:46

Ook worden er teveel kansen gemist.
En komen we een keer op 1-0, dan gaan we met ze alle weer paniekerig verdedigen en kan je wachten op die tegen goal.

Psv kan van iedereen winnen en van iedereen verliezen, het verliest voornamelijk van zichzelf.

De verschillen zijn zo klein, als je na de winterstop alles wint doe je nog gewoon mee. En de concurrentie laat ook echt nog wel punten liggen. Al heeft Psv de komende tijd wel een pittig programma met Feyenoord uit en Vitesse thuis.

25 november 2013 om 09:26

Ja precies, alleen zie ik psv bij Feyenoord niet winnen. Als vitesse, ajax, az bv hun wedstrijden tegen respectievelijk cambuur, ado en nec wint, moet je alleen al op hun ( vitesse 10punten, ajax 8punten, en az 7 punten. Goedmaken) dat is al een hele hoop, laat staan als vitesse nog zou winnen een week later. Nee psv is na mijn mening afgehaakt. Ze moeten teveel punten goedmake op teveel ploegen.

25 november 2013 om 12:26

Aad de Mos, is that you?

Nou dat gebeurt al hoor, Schaars. Ach we zien wel, kampioenaspiraties de koelkast in en gewoon lekker vrij uit voetballen, want dat kunnen ze wel.

25 november 2013 om 10:19

Inderdaad! Aan het begin van het seizoen moesten we al lachen toen ze het uitspraken dus nu helemaal. Met deze selectie en deze coach moet het wel heel raar lopen wilt PSV kampioen worden.

25 november 2013 om 10:47

Het is ook totaal onrealistisch om te denken dat dit jonge team gelijk mee zou doen om de titel.
Het is dat de rest ook veel punten laten liggen, anders was je allang afgehaakt.
Vrees dat dit de komende 3 duels als nog gaat gebeuren. (feyenoord uit - Vitesse thuis - Utrecht uit)

25 november 2013 om 11:54

Ja ik moet zeggen in de voorbereiding was mijn verwachting ook niet dat ze kampioen zouden worden. Maar toen kwam Zulte en was ik er echt enthousiast over. Wat dat betreft heeft die wedstrijd een beetje zand in de ogen gegooid en stegen ze daar boven zichzelf uit ofs. En heeft het voor een ontzettend hoog verwachtingspatroon gezorgd.
Dan maar accepteren dat het een overgangsjaar is, hoe jammer dat ook is. Aankopen doen in de winterstop vind ik ook geen goed plan.

Ik als ajacied zeg ja waarom niet de competitie is nog vroeg maar denk zelf dat het gaat tussen ajax en twente want zijn de clubs die nu gaan lopen en ajax heeft de zware clubs uit al gehad

25 november 2013 om 09:29

Denk dat vitesse er aan het eind van het seizoen vandoor gaat met de schaal, aardig ploegje dat er nu staat

25 november 2013 om 09:29

Hebbem die de zware clubs al gehad? Twente speelt van de 4 wedstrijden die ze nog moeten onder andere roda en az uit, dat zijn echt geen makkelijke wedstrijden. Vitesse heeft een redelijk makkelijk programma met cambuur en nac thuis. Em heracles en psv uit. In deze vorm zijn dat minimaal 10 punten.

25 november 2013 om 09:29

Het is inderdaad nog vroeg in de competitie, maar PSV heeft nu al een achterstand van 5 en 7 punten op de nummer 2 en 1. De komende weken heeft PSV i.t.t. bijvoorbeeld Ajax nog een behoorlijk pittig programma, dus het kan straks zomaar zo zijn dat ze met 10 of meer punten achterstand de winterstop ingaan.

25 november 2013 om 09:42

Ik denk dat in deze competitie 4 of 5 clubs tot de laatste dag aanspraak gaan maken op de titel.

Inderdaad, als je dat nu gaat roepen dan wordt je uitgelachen. Dat is hetzelfde als Koeman roept dat er geen betere ploeg in Nederland is als Feyenoord. Dan wordt je uitgelachen en terecht.

PSV is een elftal dat als los zand aan elkaar hangt, geen spoortje vastigheid te zien in die ploeg. Cocu zal zijn zaakjes op orde moeten krijgen de komende weken, anders zie ik ze niet eens in de top 3 eindigen. Wat hij tot nu toe heeft laten zien is ver onder de maat. Het elftal draait niet en hij krijgt spelers als Maher niet aan de praat. Pittige uitdaging dus.

PSV speelt tot de winterstop nog vier competitieduels. Allereerst in de Kuip tegen Feyenoord, de week erop komt Vitesse op bezoek, daarna spelen ze uit bij FC Utrecht en het laatste duel voor de onderbreking is thuis tegen ADO Den Haag. Feyenoord, Vitesse en FC Utrecht zijn niet bepaald ploegen waartegen PSV even vertrouwen op kan doen. Feyenoord vind ik de laatste wedstrijden ook niet best, maar in de Kuip zie ik ze wel winnen van Psv. Vitesse is momenteel voetballend gewoon sterker.
In deze vorm verwacht ik dat ze zomaar zeven punten kunnen laten liggen in deze vier wedstrijden. Daarnaast spelen ze nog in Europees verband een uitwedstrijd in Bulgarije, dat hakt er ook in.

Voor de start van het tweede gedeelte van het seizoen staat meteen een uitwedstrijd tegen Ajax op het programma, waarna AZ op bezoek komt. Het worden nog twee hele zware maanden...

Voor een jonge ploeg uit vorm heeft PSV een loodzwaar programma en het is niet onmogelijk dat ze over drie speelronden op plekje 12 staan. Toivonen is de speler die de kar zou moeten trekken, bij afwezigheid van Wijnaldum, alleen heeft Toivonen andere dingen aan z'n hoofd. Het zit dit seizoen enorm dicht bij elkaar in de Eredivisie, maar het ziet er echt niet best uit voor Psv.

25 november 2013 om 09:33

Aan de andere kant, ze pakken tegen Feyenoord en Vitesse bij winst wel hele belangrijk punten als ze winnen. Het vertrouwen zal groeien, maar dat het wel een moeilijke opgave wordt met zo'n jonge ploeg dat staat wel vast.
Aan de andere kant de rest verspeeld ook continu punten, niks is zeker in onze competitie.

25 november 2013 om 09:41

Ik ben het met je eens dat wanneer PSV van Feyenoord en Vitesse wint, ze meteen weer titelkandidaat zijn. Dat is niet per se opportunistisch, dat is gewoon realiteit. Maar vooral wanneer ze van Vitesse zouden verliezen moeten ze, ondanks de wisselvalligheid van concurrenten, wel een heel sterke serie neerzetten tegen relatief sterke ploegen om zelfs maar op een punt of 6-8 van de koplopers te blijven.

25 november 2013 om 10:08

Ik zie PSV nog steeds als serieuze titelkandidaat. Laatste 3 jaar stond Ajax ook ver achter, en de rest is geschiedenis. 2 overwinningen en je staat er weer bij. Maar dat ze een moeilijk programma hebben, impliceert wel dat ze het schrikbarend slecht doen met een minder programma, dat is wel zorgelijk

25 november 2013 om 10:50

Ja dat was ajax, dit psv lijkt in de verste verte niet op ajax.
Is een beetje het ken merk geworden van ajax om een inhaal race na de winterstop in te zetten.
Ik hoop als psv-er dat Ajax de titel pakt, want dit gaat psv echt niet lukken.

25 november 2013 om 11:52

Ik zie de laatste tijd vrij veel van zulke reacties van PSV-ers. Hoe komt dat? Puur door de prestaties of spelen er ook andere dingen mee?

Snap ook niet dat PSV het zo slecht kan doen. Ze hebben de beste selectie van Nederland en nog loopt het voor geen meter. Begin zo langzamerhand wel te twijfelen of Cocu wel de beste keuze was voor Psv.

25 november 2013 om 09:37

Op papier hebben ze misschien de beste selectie, in praktijk blijkt dit toch lelijk tegen te vallen. maher heeft bijvoorbeeld al 20 wedstrijden voor PSV gespeeld, maar hij komt nog steeds niet uit de verf. Dan is het leuk en aardig dat hij te boek staat als toptalent, als het in praktijk niet loopt dan heb je daar dus helemaal niets aan.

25 november 2013 om 09:48

Ja ze hadden hem ook niet moeten halen als je hem niet op zijn favoriete positie neer zet. En waarom hij Toivonen blijft opstellen snap ik al helemaal niet.

25 november 2013 om 09:38

Je kunt wel de beste selectie hebben, maar er is altijd één persoon die de touwtjes in handen heeft.

25 november 2013 om 09:49

Klopt. Maar als de resultaten uitblijven met de beste selectie van Nederland, dan moet PSV zich toch afvragen of hij wel de beste persoon is voor die functie.

25 november 2013 om 10:12

Kijk, daar geef je nu zelf al het antwoord wat ik bedoelde met mijn reactie op jou.

Je geeft n.l. eerst aan dat je het niet snapt, omdat PSV de beste selectie heeft en wilde jou even duidelijk maken dat het wellicht aan de coach ligt.

25 november 2013 om 10:54

Dat zei ik ook al in mijn 1e post :P Maar oke, zijn we het daarover eens in ieder geval.

25 november 2013 om 11:42

Ooh ja, ik zie het al. Blijkbaar een beetje woordblind aan het worden.

25 november 2013 om 10:22

Ik hoor al vier jaar op rij dat PSV de beste selectie zou hebben en steeds ligt het aan de coach dat er niet gepresteerd zou worden? Volgens mij wordt die selectie hoger ingeschat dan het werkelijk is.

25 november 2013 om 10:58

Als je de selectie na gaat, kan je niet anders dan zeggen dat psv gewoon het meeste kwaliteit in de ploeg heeft. Aanval is met Depay, Bakkali en Narsingh verreweg het beste, middenveld met Schaars, Maher en Wijnaldum heeft ook aardig wat potentie, en de verdediging mag er ook wezen met Rekik en Bruma. Alleen de backs laten nog wat te vragen over.

Moet toegeven dat het een extreem jonge selectie is en dus nog heel wisselvallig kan zijn. Maar zoals het nu gaat moet het dus wel aan de coach liggen.

PSV wint makkelijk in de Kuip dus zo komt het zelfvertrouwen weer terug en gaan ze weer omhoog. Winnen in de Kuip kan veel aan het zelfvertrouwen doen en dit Feyenoord houdt nooit de 0 dus een goal voor PSV gaat er zeker komen en Feyenoord terug komen van een achterstand zijn ze nooit goed in geweest. Komt wel goed met PSV denk ik.

25 november 2013 om 10:54

Wij hebben altijd moeite om te winnen in de kuip volgens mij het seizoen 2009/2010 voor het laatst, daarna niet meer.

Feyenoord wint vaak thuis van ons, zoals wij vaak thuis van hun winnen.

Ook Vitesse en Utrecht zijn twee zware duels die je zomaar kan verliezen.
Of je tankt een hoop vertrouwen deze duels door goede resultaten, of je hebt na de winterstop een mega probleem om alles weer op de rails te krijgen voor een goede klassering.

Ik denk dat dit de taak van de trainer is. Cocu heeft te weinig ervaring en kwaliteiten om dit op de rails te krijgen. De clubleiding had aangedrongen om een ervaren man te nemen naast Cocu, echter wilde Cocu zijn "vrienden" in de staf en dit was zijn voorwaarde. Echter is dit kopieer actie van Ajax mislukt bij Psv.

Alles kan nog gewoon.ondanks het meest dramatische jaar ooit staat de boel nog gewoon kort op elkaar en is er voor geen enkele club al iets beslist.

25 november 2013 om 11:13

Wordt wel lastig voor Nec om die 19 punten in te lopen op Vitesse hoor.

We zullen het over een tijdje zien of alles nog bij elkaar staat, kan het me de ene kant niet voorstellen, aan de andere kant verbaasd mij niks meer in deze competitie.

PSV is een nieuwe weg ingeslagen, zijn nu een paar maanden bezig. afgelopen zaterdag stonden er 6 jeugdspelers in het elftal ( als ik mij niet vergis ). Er is heel veel scorend vermogen weg gegaan en er zijn 9 tot 10 basis spelers weg gegaan. Buiten Maher hebben ze niet voor veel geld ingekocht.
Alleen PSV moet communiceren naar de achterban dat een titel er dit jaar niet inzit. Dit komt ook door de vele blessures die PSV al heeft gehad en nog heeft.

Kampioensschap is idd het laatste waar ze aan mogen denken, laat ze eerst maar eerst maar eens 3 wedstrijden achter elkaar winnen.
Dat geldt overgens voor alle andere clubs in deze gekke ompetitie alleen Vitesse presteert het meest constant en misschien ook ajax de aankomende weken.

Ik zie voor PSV nog wel een Ajax-scenario plaatsvinden: terugkomen en kampioen worden vanuit een onoverbrugbare afstand. Tot de winterstop zal het slecht gaan, daarna kunnen ze terugkomen.

Bij Ajax ben ik namelijk bang voor nonchalance na 3 titels, Feyenoord is niet sterk genoeg, en Vitesse en Twente houden het niet vol.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren