Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Dit was waarschijnlijk het slechtste Barça van de afgelopen vijf jaar'

Laatste update:

Barcelona bleef in de eerste twintig wedstrijden van dit seizoen zonder nederlaag, maar dinsdagavond kwam er een einde aan die indrukwekkende reeks. De ploeg van Gerardo Martino ging op bezoek bij Ajax voor het eerst dit voetbaljaar onderuit en de Spaanse kranten hadden die zeperd niet zien aankomen. De media uit het Zuid-Europese land zijn erg kritisch op de prestatie van Barça.

/

Het ANP maakte een rondje langs de Spaanse sportkranten. "Dit was het slechtste Barça van het seizoen en waarschijnlijk het slechtste in vijf jaar", schreef Sport. "De houding van het elftal in de eerste helft was verkeerd en het spel lichtjaren verwijderd van het voetbal dat tot recent iedereen verblindde. De mannen van Martino, die traag, apathisch, en ideeloos speelden en het initiatief aan Ajax lieten, waren een schim van zichzelf."

El Mundo Deportivo vond dat Barcelona in de eerste helft vernederd werd door Ajax: "Ajax ging in de eerste helft als een pletwals over Barcelona heen", oordeelde de Catalaanse krant. "Door de druk van Ajax in de eerste twintig minuten lukte het de ervaren spelers van de gasten niet om elkaar twee passes achtereen toe te spelen. Het was een ramp."

"Barcelona kreeg in Amsterdam een ontnuchterende les van Ajax, dat zelfs bijna een helft met een man minder speelde", staat in AS te lezen. "De les voor Barcelona is des te vernederender vanwege de tegenstander, hun stijl en de plek waar het gebeurde. Ajax ontdeed de keizer van zijn kleding met een masterclass in positiespel van 45 minuten tijd. Barcelona werd behandeld zoals het gewend was andere teams te behandelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dankzij fantastisch spel van Ajax, dus hulde Boys!
Want het elftal van hun opzich was goed en ze deden er alles aan om te winnen in Amsterdam!

Cruijff doet goede zaken!

27 november 2013 om 12:18

Inderdaad, dat vergeet de Zuid-Europese media er dan nog wel even bij te zeggen. Ajax speelde fantastisch. Ik heb Ajax niet zo'n goede wedstrijd zien spelen in de afgelopen 10 jaar...

27 november 2013 om 12:23

Als een krant schrijft dat Barca werd behandeld zoals zij normaal gesproken anderen behandelen, is toch echt een compliment voor Ajax hoor.

27 november 2013 om 13:28

Niet overdrijven joh. Dit was natuurlijk een van de beste wedstrijden van Ajax onder FdB, maar om te zeggen dat het de beste wedstrijd is van de afgelopen tien jaar is wat overdreven.

27 november 2013 om 13:52

Welke dan? Voor de boer sowieso niet echt.

27 november 2013 om 18:42

Ac Milan-Ajax 3-2 return kwartfinale in 2003 90e min maakte Milan de 3-2 waardoor Ajax net niet door ging.

27 november 2013 om 12:21

Ik word er altijd een beetje gallisch van als geschreven wordt, ja maar de tegenstander was wel heel slecht. Vergeten wordt dan dat dit komt doordat (in dit geval) Ajax. Geweldige 1e helft, jammer van die rode kaart, verpeste voor mij de 2e helft het kijk plezier, werd toen alleen maar ballen zover mogelijk weg knallen.

27 november 2013 om 12:33

Die rode kaart maakte het tenminste nog een beetje spannend, want anders hadden we Barcelona nog meer opgerold. Iedereen was in vorm en, zoals altijd bij Champions League duels, was de sfeer fantastisch. Er hing echt een sfeer alsof Ajax niet kon verliezen. Ajax moet daar echt mee aan de slag gaan, want als die sfeer bij elk thuisduel zo zou zijn... Pfff.. Dan is Ajax thuis echt onverslaanbaar in Eredivisie duels..

27 november 2013 om 12:35

Is toch logisch... Messi, Alves, Alba, Busquets, Sanchez, Valdes ( allemaal basis spelers ) deden niet mee. Daarnaast kwamen Xavi en Puyol net terug van een blessure.
Nu kwamen namen als Song, Gabarrron,roberto Diarra en Montoya het veld op....
Daarnaast werd Barca een loepzuivere strafschop onthouden eerlijk is eerlijk..

Blijf het knap vinden, maar enige nuance is op zijn plaats en daarom vind ik het geen wereldprestatie, maar een hele goede prestatie...

27 november 2013 om 12:37

En daarnaast was Ajax inderdaad geweldig maar als Barca ook geweldig was was Ajax alsnog kansloos. Barca was drama en Ajax was geweldig, zo kun je het wel zeggen.

27 november 2013 om 12:43

Het een gaat natuurlijk niet zonder het ander

27 november 2013 om 12:46

Niet overdrijven toekomst.. De rode kaart was een uitkomst, want nu moest Ajax wel op blijven letten. Als zij nog meer aan hadden blijven vallen, hadden ze ook zomaar het deksel op de neus kunnen krijgen.

27 november 2013 om 12:52

Kom jij melden dat Ajax geweldig is, maar als Barca geweldig was was Ajax kansloos?
Als me zus 1 vinger meer had gehad, was het mijn broer geweest
Kom nou toch Ajax heeft gisteren een visite kaartje afgegeven in Europa
Dit had het Nederlands voetbal broodnodig om weer een beetje serieus genomen te worden in Europa
Eerste helft genoten als vanouds, tweede helft was overleven voor de Amsterdammers met 10 man en billen knijpen
Al met al een prima resultaat na een prachtige voetbalavond

27 november 2013 om 12:54

Prima verwoord.playboy 999
Denk als alleen al messi 1helftje had meegedaan datde score 2-4,2-5 was geweest. Laat staan als iedereen fit zou zijn bij barca.
Dus opm van hoessen : "we speelden toch het beste team ter wereld" slaat de plank totaal mis.
Barca wasgister van het niveau Marseille......daar kan je van winnen als ajax zijnde.
Maar toch netjes van ajax dat ze tegen barca B 3punten pakken.

27 november 2013 om 13:03

@ Playboy999: Ik ben helemaal met je eens dat Barcelona niet op volle sterkte was, met Alves, Alba, Busquets en Messi erbij hadden we Ajax zeer waarschijnlijk niet zien winnen. Echter speelde Ajax ook niet met de ideale elf spelers en waren de elf van Barcelona nog steeds, op papier, op ongeveer 9 van de 11 posities sterker.

Die 'loepzuivere strafschop' had gegeven kunnen worden, maar als je de herhaling goed bekijkt raakte Moisander Pedro maar licht aan, van vasthouden was geen sprake. Daarnaast was de overtreding en overigens zeer terechte rode kaart van Veltman helemaal geen penalty. Door de overwinning wordt daar weinig over gesproken, maar de tackle was niet binnen de 16.

Ik begrijp heel goed dat supporters van andere clubs 'onze' euforie overdreven vinden omdat Barcelona al geplaatst was en op vier tot zes plekken niet de sterkste spelers op kon stellen, maar het spel van Ajax in de eerste helft was echt fenomenaal. Dat staat gewoon buiten kijf. Evenals het feit dat het een buitengewone prestatie was om met tien man Barcelona 40 minuten van scoren te houden. Ergens was ik wel heel blij met het feit dat in de tweede helft Sergi Roberto en die jonge rechtsback erin kwamen, en niet Messi en Alves, maar daar kan Ajax niks aan doen.

Het was een bijzonder goede prestatie en haast iedereen bij Ajax haalde z'n topniveau, maar we moeten ook weer niet gaan doen alsof het met elf man 5-0 zijn geworden, zoals De Toekomst doet overkomen. Het zou kunnen, maar op de 2-1 moeten we gewoon heel trots zijn en niet praten over eventuele andere scenario's.

27 november 2013 om 13:05

Ga je mond spoelen met tandpasta. Een elftal met puyol pique xavi iniesta neymar pedro fabregas noem jij een b-team haha hater.

27 november 2013 om 13:05

@playboy999

Ga spelen...loepzuivere penalty? Nee...als je dan zo eerlijk wil zijn moet je ook mans genoeg zijn om eerlijk aan te geven dat de eerste penalty gen penalty was, maar een vrije trap. Wel rood.

Is gewoon een wereldprestatie, zeker de manier waarop Barcelona in de eerste helft van de mat werd gespeeld.

27 november 2013 om 13:10

Hahahaha haterrrrr, Marseille heeft ook een Pique Mascherano Neymar Pedro Xavi Iniesta en Fabregas in hun team lopen? Je ben gewoon een te klein persoon om Ajax de credits te geven die ze verdienen.

27 november 2013 om 13:13

Makkelijk om 3 spelers te noemen er als wissel in kwam. Buiten Montoya en Pinto is alles gewoon wereld top. Basis speler of niet ze zijn allemaal beter dan Ajax en dan bijna alle andere spelers op die positie. Des te knapper de overwinning van Ajax. Barca zonder Messi is gewoon 50% minder.

Ajax miste trouwens ook De jong sigthorsson bojan en duarte kwam terug van een blessure. Het is gewoon een wereld prestatie.

27 november 2013 om 13:16

Ook Ajax moest blessures van de Jong, Sigthorsson en Bojan opvangen, daarnaast kwam Moissander net terug van een blessure, Klaassen heeft er onlangs ook meer dan een jaar uit gelegen en viel Boilessen geblesseerd uit. Dus volgens mij kan je dat aardig tegen elkaar wegstrepen. Wat mij betreft heeft Ajax gisteren een topprestatie op de mat gelegd!!

27 november 2013 om 13:17

Playboy999

Barcelona deed er alles aan te winnen buitendat speelden ze gewoon met Pique, puyol, Mascherano, song, Iniesta, Xavi Fabregas, pedro Neymar etc.

Ze hadden wat blessures ja dat klopt, maar wij misten ook hele belangrijke basisspelers. Siem de Jong bijvoorbeeld? Bojan? Siggy? Etc. Daarbij kwam een Duarte ook terug van een blessure, Moisander teruggekomen van een blessure.
Boilesen raakt geblesserd waardoor je toch je tactiek moet aanpassen en je speelt een volledige 2e helft met 10 man. Dus dan kan je bij Ajax ook zulke dingen zeggen.

Ga het nou asjeblieft niet bagatelliseren. Ajax heeft het fantastisch gedaan, een wereldprestatie geleverd en elke Nederlander zou hier trots op moeten zijn!

27 november 2013 om 13:37

Ik heb de situatie inderdaad bekeken en het was inderdaad geen penalty! Was wel heel moeilijk in te schatten door de scheids, want het ging zo snel!

Ik vind het ook heel knap, geen misverstanden over, maar Ajax speelde 'fenomenaal" tegen een Barca dat 6 basisspelers mistte en daarom vind ik de euforie wel iets overtrokken..

27 november 2013 om 13:54

@ Playboy999.

Het schijnt dat Pedro een ziekte heeft dat als hij wordt aangeraakt (geeneens getrokken) aan zijn shirtje, dat zijn benen ermee ophouden en hij spontaan zijn evenwicht verliest en valt. Lullig voor die jongen.

Nee even zonder gekheid, er was amper sprake van contact, voor zoiets geef je geen penalty. Als wel, dan mag je als verdediger eigenlijk alleen maar toekijken in het strafschopgebied, anders ligt de bal op de stip.

Daarnaast kun je wel refereren aan een aantal belangrijke afwezigen bij Barcelona, maar met Iniesta, Xavi, Neymar etc. etc. zijn ze nog steeds wereldtop. Ze misten gewoon de bezieling en daarvoor betaalden ze de rekening. Zelfs met een man meer en een aansluitingstreffer werden ze maar zeer sporadisch gevaarlijk.

27 november 2013 om 13:56

Ja en een onzuivere strafschop geschonken, dus wat dat aangaat...

27 november 2013 om 15:06

@playboy999

Sanchez is geen onbetwiste basisspeler en iig doen Pedro/fabregas niet veel voor hem onder. Barca speelde naast Messi, de 2 backs en Busquets gewoon met een zo goed als basiselftal. En de keeper misten ze natuurlijk maar de keeper heeft weinig invloed op het pure veldspel. Bovendien maakte hij geen echte fouten oid, ja ramde de bal een paar keer de tribune in maar hij was niet de enige van Barcelona. De namen die jij noemt kwamen voornamelijk als invaller en de veldspelers die aan de basis stonden waren stuk voor stuk gevestigde grote namen, m.u.v. Montoya, maar toch wist Ajax ze te overrompelen. En natuurlijk was Barca niet 100 gefocust op deze wedstrijd maar meestal zijn ze dan alsnog op de helft van de tegenstander aan het tikken, maar in dit geval kwamen ze er voetballend echt niet uit terwijl ze er zeker de spelers voor hadden, wat zonder meer de verdienste van Ajax is.

En wat die zogenaamde penalty in de slotfase betreft, tja ik vond het absoluut geen penalty. Ik hoor veel te vaak ''er is contact, dus het is een penalty'' wat ik nergens op vind slaan. Dan kan je elke corner wel 10 penalties geven. Ja hij werd lichtjes aangeraakt maar denk je nou echt dat die Barca speler naar de grond ging omdat hij uit balans was. Tuurlijk niet, hij gaat gewoon liggen bij het minste of geringste. Er was licht contact maar geen hinderlijk contact waardoor de speler werd afgeremd of niet meer verder kon. Bovendien had Cilissen de bal uberhaupt wel gehad. Dit soort dingen komen tig keer voor in een wedstrijd en ik vond dit dus ook een goede beslissing van de scheids. De eerste penalty was uiteraard wel een hinderlijke overtreding alhoewel het de vraag was of het binnen of buiten de 16 was, maar dat is moeilijk te zien voor de scheids, vooral omdat Neymar wel erg zijn best deed om zo ver mogelijk het strafschopgebied in te rollen.
En ja, ik ben een Ajacied maar vind het sowieso belachelijk dat er zo snel gefloten wordt af en toe, vooral in Nederland. Als dit bijv. Feyenoord, of in jouw geval Vitesse, overkwam vond ik het óók geen penalty.

27 november 2013 om 15:38

Weer zo'n lompe reactie,je doet dit gewoon expres. Welke spelers deden er nog meer mee bij Barca? Puyol,neymar,iniesta,pedro,fabregas? Gister zei je nog dat ajax geen goed voetballende ploeg is....Denk dat je beter kan stoppen met je trieste reacties want het enige wat jij wil is mensen irriteren en uitlokken, en dat allemaal omdat jezelf een supporter bent van het prachtige en meest voetballende club op de wereld VITESSE. Omdat je club nog nooit wat heeft gewonnen hoef je dit niet af te reageren op een club die wel elk jaar prijzen pakt.

27 november 2013 om 16:02

Ajax speelde met 10 man .. En vergeet niet dat de Jong, bojan en siggi er niet waren..

27 november 2013 om 16:21

Je vergeet er wel bij te zeggen dat ze ook een penalty cadeau kregen, aangezien de overtreding duidelijk buiten de 16 werd gemaakt. En zonder al die basiskrachten, waren alle spelers individueel nog steeds beter dan Ajax. En ook Ajax mist de nodige spelers.. Dus gewoon een wereldprestatie.

27 november 2013 om 20:00

Jahh is barca b fabreagas bankt voor messi pedro voor alexis er stonden 6bank spelers in het veld 50/50 dus haha ajax gwn goed maar nier overdrijven

27 november 2013 om 12:36

Dus jij komt hier melden dat Ajax ook zou winnen als zowel Ajax als Barca goed zouden spelen?
Ajax was gisteren goed en Barca drama.
Nou doe je net of een goed Ajax van een goed Barca won ^^
Neemt niet weg dat het een geweldige prestatie is natuurlijk.

27 november 2013 om 14:28

Barca is gewoon vernederd. Hoeveel jij er ook aan probeert af te doen met je naar mijn mening kansloze opmerkingen, het maakt niet uit, Barcelona is vernederd. Barca was niet slecht vanuit henzelf. Barcelona werd gek gemaakt door Ajax. Spelers als Fabregas, Neymar, Mascherano, dat is gewoon wereldtop. Die zijn niet slecht. Maar ze werden te kijk gezet en konden zich niet beheersen. Ajax heeft gewoon gewonnen van een goed Barcelona, sterker nog, Ajax heeft een goed Barcelona slecht laten spelen en, zoals ik al zei, compleet vernederd en tot wanhoop gedreven.

27 november 2013 om 14:53

Pikkie luister nou.....

Ajax heeft er voor gezorgd dat Barca niet goed heeft kunnen voetballen.
Dat kwam door het fantastische spel waarmee Ajax die gasten compleet overklaste!
Zoals de Spaanse media schrijven, een goed keepende pinto heeft een ergere ruststand voorkomen voor Barca.

Dit elftal van Barcelona was niet slecht, sterker nog dit team Is op zichzelf al goed genoeg om de CL te winnen.

Dat ze er niet aan te pas kwamen, dat kwam door de klasse van Ajax, niet door hunzelf.
Ajax maakte ze het voetbal onmogelijk

27 november 2013 om 16:46

Je kunt hier toch niet gaan lopen verkondigen dat Ajax ervoor gezorgd heeft dat Barca niet goed kan voetballen terwijl niemand in Europa dat kan? Ajax was goed en Ajax was beter dan Barcelona maar jij denkt niet dat dat een klein beetje komt door Barca zelf? Deze discussie win ik toch niet van een Ajacied dusja.

27 november 2013 om 12:44

Barca was zonder een aantal sterkhouders en natuurlijk de beste voetballer allertijden(messi) maar een pover team,die totaal uit vorm leek.
Maar laten we de prestaties van ajax niet te kort doen.
Want ajax maakte uitstekend gebruik van de offday van barca,hulde daarvoor.
Prima prestatie en goed voor het nederlandse voetbal.

Nu hopelijk milan verslaan,en dat is niet onmogelijk,want net als barca verkeren zij helemaal in een vormcrisis.
Endat zij nu met 0-3 winnen van celtic,zeg meer over de zwakte van celtic(hebben we gezien tegen ajax...) dan de kracht van milan.

Dus verwacht ajax wel in de cl na de winterstop.

27 november 2013 om 13:09

Ajax was ook zonder een aantal sterkhouders.

Wat je in de eerste wedstrijd ook wel merkte is dat Messi enorm belangrijk is voor Barcelona en een wereld van verschil maakt...maar Ajax speelde gisteren gewoon geweldig. Klaar. Jammer dat Barcelona nu ineens een pover team is met Pique, Xavi, Iniesta en Neymar.

27 november 2013 om 14:27

Deze reacties kon je vooraf voorspellen. Eerst zou Ajax zelfs door het C-team worden geslacht en nu moeten we niet te euforisch zijn want het was maar een B-team..... gewoon heel kinderachtig en krampachtig geblaat om Ajax maar geen pluim te hoeven geven.

27 november 2013 om 15:32

Sorry hoor maar ik snap jouw reactie niet helemaal tandpasta...

Hahaha hoezo een pover team?
Kom op man, deze basiself hebben de kwaliteiten om de CL te winnen!
En hoezo offday? Die offday hadden ze helemaal niet!
Ajax speelde gewoon fenomenaal voetbal.

En asjeblieft ga nou niet zo over milan kletsen. Van de zomer was het nog een geweldige ploeg zeker toen ze psv naar de EL stuurde?
Mocht het zo zijn dat Ajax zich in deze sterke poule plaatst, dan is dat bizar knap!
De verwachting moet je niet hebben, maar de hoop mag je uitspreken.

En mocht Ajax het niet redden, dan bleken de schwalbe van Ballotelli en het vergeten af te maken van je kansen in Schotland erg duur…
Mocht Ajax wel nog 2e worden wat we allemaal hopen in Nederland…. Dan is dat ongelooflijk knap in deze poule!

27 november 2013 om 16:59

Dus Ajax heeft een Barca verslagen die geen offdag hadden?
Ga je nu de clown uithangen hier ofwat. Als dat het geval is dan moet Ajax de finale kunnen bereiken.
Ajax speelde inderdaad fenomenaal maar jij denkt ook dat Ajax dit gelukt was in de halve finale of finale tegen Barca?
Ik wil hier niets tekort doen aan de overwinning maar goh wat overdrijven we weer.

27 november 2013 om 14:45

De aller aller aller slechtste speler gister was altijd nog puyol

27 november 2013 om 14:56

Ik weet niet eens of Cruijff blij was met de overwinning, met ze Barça sjaaltje aan in de Arena. Wat een vertoning is dat zeg.

28 november 2013 om 09:41

dat was een match sjaal sukkel...... -_-

Zo'n ding krijg je in de skyboxen..... dus niet lomp gaan lopen lullen, Cruijff is een held!

Toch prachtig de laatste alinea!?

27 november 2013 om 12:29

Ajax heeft verdient gewonnen van Barca.. Want ze waren nergens te bekennen.

27 november 2013 om 12:33

Geweldig he, daar hoopten en stiekem dachten dachten wij daar al aan!

27 november 2013 om 12:31

Niet helemaal juist vertaald, maar de strekking is prachtig inderdaad.

27 november 2013 om 12:35

Marca, de pro-Madrid krant die haar geluk niet op kan dat Barca een keer verliest? Ja hoor.
Bovendien vond ik dat ondanks het feit dat Ajax geweldig speelde, Barcelona bizar slecht speelde. Vooral aan Song ergerde ik mij mateloos. De beste man liep overal en nergens, waardoor het bijna leek alsof barcelona met een man minder speelde. En hoe Martino op het rare idee kwam om Puyol op deze leeftijd op de flank te zetten verbaasde mij ook. Ik weet dat Puyol vroeger een back was, maar je moet op deze positie veel meer op en neer lopen, hetgeen hij op deze leeftijd niet meer goed kan. Tata had gewoon Patric in de basis moeten zetten en Bartra samen met Puyol centraal. Song vervangen door Busquets, en dan was het gewoon 2-0/3-0 geworden voor Barcelona. Desondanks doet dit niets af aan de goede overwinning van een hard werkend Ajax. Kudos.

Dit was inderdaad een drama wedstrijd van de kant van Barca. Gelukkig was dit precies tegen een Nederlandse ploeg en had Ajax ook een goeie avond. Mooie opsteker voor Ajax, toch denk ik niet dat ze het gaan redden (de 2e plaats).

27 november 2013 om 12:34

Waarom niet? Milan uit is al eens gewonnen onder de Boer en thuis zaten we ook heel dicht tegen een overwinning aan.

27 november 2013 om 12:54

Omdat Milan en Italianen er over het algemeen staan als het er om gaat. Dit wordt een alles of niets strijd in Milan en het zou me verbazen als Ajax wint. Ik hoop het uiteraard wel.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is voor Barcelona om een voetballende keeper en "een #6" te hebben die onder druk kunnen opbouwen. Het gemis van Busquets was gister groot bij Barca, we konden gister allemaal zien wat een beperkte voetballer Song daadwerkelijk is. Naar mijn inziens dribbelt hij nog altijd te veel met de bal en zijn z'n passes niet altijd even zuiver.

27 november 2013 om 12:19

Eens, die Song was echt DRA-MA-TISCH! 4x aannemen en een handelingssnelheid waar menig amateur nog van zal lachen.

27 november 2013 om 14:10

Leuk die frustratie van jou.
Maar Busquets zat gewoon op de bank.
Gewoon gelul want zelfs Xavi en Iniesta konden niet onder de druk uit voetballen. Gewoon een hele goede overwinning van Ajax.
En heeft Cruijff gelijk. "Een zak geld scoort niet"

27 november 2013 om 15:12

Een zak geld?? Volgensmij bestaat barca half tot 3 kwart uit eigen jeugd en daar hebben ze meer prijzen mee gewonnen dan dat ajax in de afgelopen 20 jaar heeft behaald.

27 november 2013 om 16:43

Dan nog hebben ze 57 miljoen voor Neymar betaald. 17,5 miljoen voor Song, 35 miljoen voor Fabregas en 20 miljoen voor Mascherano.
130 miljoen aan aankopen in het team tegen Ajax.

Ik kan ook echt alleen maar trots zijn op mijn club. Heb het gelukkig van dichtbij mee mogen maken in het stadion, echt een gekkenhuis!!

Masterclass in positiespel.. Mooi gezegd

Ik ben de hele dag aan het nagenieten van gisteren. Ben ontzettend trots op Ajax (spelers en staff).

"de les voor Barcelona is des te vernederender vanwege de tegenstander, hun stijl en de plek waar het gebeurde. Ajax ontdeed de keizer van zijn kleding met een masterclass in positiespel van 45 minuten tijd. Barcelona werd behandeld zoals het gewend was andere teams te behandelen."

Dit is toch alleen maar prachtig om te lezen? Trots op mijn club!

27 november 2013 om 12:20

Ja, die alinea is om in te lijsten! Ik ben nu nog aan het stralen

dat denk ik ook maar dat is grotedeels door ajax ze werden gewoon weggespeeld maar je zag hoe zwak het achterin was met mascherano die niet thuis hoort in de barca defensie en puyol op rb terwijl hij nooit meer zoveel meters kan maken. Ze moeten opzoek naar een nieuwe cv. Maar wat ajax betreft hoop dat ze deze lijn doortrekken en de volgende ronde halen

Spaanse kranten zeggen het. Spelers van Barca zeggen het en nog zie je overal anti's roepen dat Barca het niet serieus nam. Ze durven gewoon niet toe te geven dat Ajax gewoon beter was dan Barca.

27 november 2013 om 12:19

Geniet van deze reacties. Deze mensen hebben het de komende dagen erg zwaar namelijk . Ik vind het geweldig om te lezen.

Dat zei ik na afloop van de wedstrijd ook al. Dit Barca was onherkenbaar, ongelooflijk hoe je zo voor de dag kan komen. Geen enkele speler deed wat, ze waren zo gefrustreerd en gingen zelfs overtredingen maken. Onverklaarbaar, een offday zullen we maar zeggen?

Neemt niet weg dat Ajax fantastisch speelde, ze gingen er volledig voor en dwongen echt die overwinning af.

Wat ik niet snap is dat de hele wereld denkt dat Barcelona deze variant van spelen heeft bedacht?
Dit is toch de Cruyff filosofie die voorheen in Amsterdam speelde of ben ik nou gek?

Maar goed wat ook gelijk weer uit de wereld geholpen kan worden is dat continue gezeik van die Belgische trainers. "dit team zal in de Eredivisie makkelijk kampioen worden". Nee! Dat zooitje in België blijft gewoon kwalitatief minder dan Nederlandse clubs.

Felicitaties aan Amsterdam. Barca speelde "met een B team", Ajax ook (siem de Jong, Sigthorsson etc.)
En nu richt ik me weer op mijn eigen cluppie

27 november 2013 om 13:16

Er zijn meer teams die op balbezit gespeeld hebben waaronder inderdaad het Ajax van de jaren 70 en het Nederlands elftal van '74 maar Barcelona heeft wel de speelstijl verder ontwikkeld met het direct collectief druk zetten na balverlies.

Barcelona onder Guardiola was echt fantastisch in balbezit maar indrukwekkender was, althans voor mij, hoe snel zij de bal terug wisten te krijgen. Bovendien deden ze dit niet alleen tegen de mindere goden maar ook tegen Real, Arsenal en Bayern.

27 november 2013 om 17:04

Guardiola zegt ook in zijn boek dat het Ajax van ´95 voor hem een voorbeeld was van hoe het spelletje gespeeld diende te worden..

Mooie commentaren zeg. Vooral die laatste quote vind ik persoonlijk een tof compliment.

Zonder Ajax te kort te doen staat er eigenlijk dat Barcelona in hele slechte doen was. Ajax speelde juist sinds de kampioensoverwinning op Twente niet zo goed als gisteren.

27 november 2013 om 13:18

Klopt, maar in de eerste helft was Barca in slechte doen vooral omdat Ajax zo goed was in mijn optiek. Ze zaten er bij ieder duel fel bovenop en durfden vooruit te voetballen. Combinaties lukte, er was strijd, en gelukkig werd er ook tweemaal gescoord.

Ik dacht bij het lezen van de titel even dat Willem van Hanegem ook een column op woensdag heeft.

27 november 2013 om 12:28

Dacht precies hetzelfde. . . Zal me benieuwen wat ie te melden heeft

Oh wat is die laatste alinea mooi. Wij namen het tikkie takka voetbal van Barca over en versloegen ze met hun eigen spel.

Ajax was extreem zwak de eerste keer toen ze tegen barcelona speelden. Ze speelden alsof ze al verloren hadden. Dit keer lieten ze tenminste zien dat ze kunnen spelen en deden hun best. De nederlandse clubs spelen meetsal alsof ze bang zijn, maar dit keer gelukkig niet. Er wordt bijna altijd tegen grote clubs de hoop opgegeven.

Begin van het einde van een tijdperk. Barca is klaar uitgespeeld, als je met alle respect wordt vernederd door dit huidige Ajax.dan ben je verre van top misschien dat Messi t enigzins kan camoufleren maar die moet ook nog maar op niveau terugkomen.

27 november 2013 om 15:19

1 : Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want, Barcelona vernederde Ajax met 4-0 en dat was met de complete selectie.
2: Barcelona miste een van de belangrijkste basis spelers deze wedstrijd.
3: Dit is de eerste wedstrijd die ze hebben verloren dit heel seizoen en jij beweert dat het gelijk einde tijdperk is onzin..

Wel vind ik dat Ajax verdient gewonnen heeft en mede door de bovenstaande regels Barcelona op sommige momenten compleet heeft wegspeelt.

Het spel van Barca leek slecht, maar dat kwam vooral door de druk van Ajax die gwn met 4 a 5 man op de bal joegen. Daar raak je zelfs als ervaren speler van in de war. Uitstekend tactisch plan onder aanvoering van het technisch hart en niet te vergeten meesterscout Tonny Bruin Slot. Barca mistte spelers maar Ajax ook. Davy Klaassen speelde zelfs 1 van zijn eerste wedstrijden in de basis samen met Daley die pas voor de 4de keer op het middenveld uit de voeten kwam. Vind dus dat er geen enkel excuus mag zijn voor deze prachtige overwinning die geheel zelf is afgedwongen. Nu benieuwd wat Van Der Gijp vrijdag te zeggen heeft. Het kan dus wel

27 november 2013 om 12:58

Ajax en barca mistte spelers... maar die spelers kan je niet vergelijken, de jong bij ajax.. messi bij barca.. bullshit wat je zegt dus, gewoon een knappe overwinning, nu nog ac milan naar de europa leqeua sturen

27 november 2013 om 13:20

Siem is de aanvoerder en meest ervaren man samen met Siggi. Dus in verhouding is het wel degelijk gelijk. Dat Messi beter is weten we allemaal maar barca is ook beter dan Ajax. Dus de verhoudingn zal altijd hetzelfde blijven grapjas.

27 november 2013 om 14:56

Siem de Jong is net zo belangrijk voor Ajax als Messi voor Barcelona. Bijna dan toch. Heeft ons hoogstpersoonlijk twee kampioenschappen gegeven met belangrijke goals en is aanvoerder.

Maar jij bedoelt het anders. Jij bedoelt: Messi is beter dan De Jong, dus dat gemis is groter. Oké, dat klopt. Maar de stand-in voor Messi is ook een stuk beter dan de stand-in voor De Jong. Dus daar gaat je redenering. Jullie kunnen Pedro inbrengen, wij komen met Klaassen. Snap je het? Of wil je het niet snappen? Barcelona is vernederd door Ajax. Zo te kijk gezet dat jullie toppers Fabregas en Neymar zich niet konden beheersen. Ik heb genoten.

Ik had gister net zo'n gevoel als in 1995 toen Ajax voor het eerst aantrad -in dat jaar- tegen AC Milan.

Sorry moderators.. wellicht ongepast en ik neem een mogelijke ban op de koop toe, maar in het kader van komende CL-wedstrijd; dat jaar zongen we vlak voor de wedstrijd:

"milan, Milan, who the f..k is Milan"

Go Ajax!

27 november 2013 om 13:16

Of wat dacht je van "hallo Milaan, daar zijn we weer!"...een kreet van voor de finale.

27 november 2013 om 18:30

..kan, maar denk niet dat die italianen dat verstaan..., behalve dan de Jong en Emanuelson

Gewoon dikke respect voor Ajax hoe ze gisteren speelde. Ik had wel het gevoel dat er iets te halen viel maar niet op deze manier van voetballen. Ajax heeft barca echt overklast in de eerste helft en dan de tweede helft met tien man!

Gelukkig zijn de Spaanse kranten wel eerlijk over de Spaanse club op Europees gebied en geven ze niet de andere de schuld vanwege dit verlies. Ik vraag me eigenlijk af, waren de spelers van Barcelona nog objectief over zich zelf of gaven ze weer veld de schuld of andere bijzaken.....???

27 november 2013 om 13:20

Nee, daarin zie je wel de klasse van deze mannen. Ze zeiden eigenlijk allemaal dat Ajax gisteren gewoon beter was en ze geen antwoord hadden op het spel van Ajax en dat zag je in de eerste helft ook duidelijk op het veld. Spaanse kranten zijn ook wel vrij kritisch op hun teams als ze niet presteren.

Meteen weer kritiek op Barcelona hé. ze spelen een keer slecht en dan zijn ze niet meer de beste. Ze kunnen toch ook een tegenvaller hebben. In dit geval was Ajax gewoon goed. Maar Barcelona is toch al door en vandaar misschien het zwakke spel.

27 november 2013 om 12:34

Ookal ben je door je laat je toch niet uitspelen door Ajax komop en vooral met zoveel spelers van de a selectie. Gooi dan alleen maar wisselspelers en jeugdspelers erin dan heb je een 'excuus'

27 november 2013 om 13:22

Sorry, maar Ajax speelde gisteren gewoon echt geweldig voetbal in de eerste helft. Daar kunnen maar heel weinig teams iets tegenover stellen. Echter ontsteeg bijna iedereen bij Ajax zichzelf en dat gebeurd niet vaak.

De waan van de dag regeert weer eens in Nederland. Het is een mooie prestatie van Ajax, hulde daarvoor. Maar laten we wel even realistisch blijven. Dit Barcelona speelde op 30% van hun kunnen en verloor daarom terecht. Maar er wordt nu net gedaan of dat Ajax van hetzelfde niveau is Barcelona omdat ze er één keer van gewonnen hebben. Ajax heeft nog steeds een zeer middelmatige selectie en zal het aankomend weekend weer zeer lastig hebben tegen Den Haag. Ik sluit zelfs niet uit dat ze daar "gewoon" weer verliezen. Dus kom op mensen, geniet van de overwinning, maar schiet niet te ver door met de betogen. Ajax heeft het goed gedaan tegen een onthutsend zwak barca.

27 november 2013 om 12:45

De waan van de dag is over het algemeen zeer negatief, alleen kunnen mensen nu niks anders dan positief zijn. Is eens wat anders !

27 november 2013 om 12:51

Jij schiet weer te ver door in het bagatelliseren van deze overwinning. Barca speelde wel gewoon met spanje internationals die wereldkampioen werden en superster neymar die brazilie wellicht wereldkampioen kan maken. Die wilden echt niet verliezen , dat zag je wel aan de frustraties en gele kaarten bij de barca spelers. Dat je daarvan wint als nederlandse ploeg is gewoon een uitzonderlijke knappe prestatie.

27 november 2013 om 13:29

Altijd wel leuk dat iedereen altijd roept dat Barcelona ongeacht het belang altijd 100 geeft en altijd de tegenstander kapot wil spelen. Dit word dan altijd geroepen met de argumenten dat het 'winnaars' en 'rasvoetballers' zijn die gewoon lekker willen voetballen.

Wel toevallig dat wanneer ze dan verliezen tegen Ajax mensen vanachter hun TV al kunnen constateren dat ze dit keer maar op 30 speelde.

27 november 2013 om 14:50

Mrmihajlovic, je hebt ongelijk..
Ik heb het eens uitgerekend en Barcelona speelde op 78,3 procent van hun kunnen.
Ajax daarintegen kwam tot een 61,7 procent..

Maar door keihard werken, fantastisch positiespel en door schijt te hebben aan alle "wereldsterren" hebben ze toch knap de wedstrijd naar zich toe weten te trekken, met een bijna complete tweede helft met tien man.

Den Haag zal ook "gewoon" opgerold worden, ondanks de in jou ogen zeer middelmatige selectie.

27 november 2013 om 15:24

@mrmihajlovic Helemaal met je eens iedereen is zeker al vergeten dat de score in barcelona 4-0 was en ajax helemaal zoek werd gespeeld.

Inderdaad, Ajax verdient respect voor gisteren. Al speelde Barca ziellozer dan ik ooit gezien had, is het niet makkelijk om 2-0 voor te komen en nog vast te houden met 10 man ook. Erg knappe prestatie.

Maar wat schrok ik van het niveau van Barca zeg. Neymar had twee leuke dribbels maar was daarnaast lachwekkend slecht. Pique was zo slecht dat hij zelfs in de Jupiler League ondermaats zou presteren. Passjes van Xavi en Iniesta komen niet meer aan zoals ze vroeger deden. Die jongelingen zoals Montoya en Gabarron leken totaal niet talentvol. Konden amper een goede pass geven. Song mag niet eens de veters van Busquets strikken. En zelfs Boy Waterman zou nog beter keepen dan die Pinto die gister in het doel stond te dribbelen.

Dit is denk ik kenmerkend voor het toekomstige verval van Barca. Zodra Messi er niet is weten ze niet meer wat ze moeten doen. Het positiespel word steeds minder en ze werden gisteren zo onder druk gezet dat ze niet eens een mannetje aanspeelbaar hadden. Ik weet niet of het aan Martino of aan de spelers ligt, maar ze hebben echt een flinke peptalk nodig.

27 november 2013 om 12:47

Ze misten natuurlijk niet alleen Messi. Ik denk dat als Busquets had meegedaan, het niet zo ver was gekomen tot een nederlaag. Maar het is toch schrikken dat er bij Barca een groot verval gaande is. Er Moet echt een nieuwe verdediging komen op de backs na (alves, Alba). Ook mag er langzaam aan stand-ins voor Iniesta en Xavi worden gedacht. Iniesta is zeer bruikbaar als Barca voor staat en deze voorsprong vast wilt houden. Maar echt forceren zie ik hem op deze leeftijd niet meer doen. Xavi kan dit overigens nog wel.

27 november 2013 om 13:21

Ik denk gezien de leeftijden dat ze eerder Xavi is moeten gaan vervangen dan Iniesta want die kan nog wel een aantal jaren mee hoor

27 november 2013 om 13:26

@magid

Ik denk dat het verval wel meevalt. Barcelona is heel sterk en wint veel en makkelijk, maar is het hele seizoen al niet fantastisch. Daarnaast heeft Ajax gisteren gewoon erg goed gespeeld. Het is denk ik ook veelzeggend dat ervaren meesters als Iniesta en Xavi het niet meer weten. Dat hebben ze zelf achteraf aangegeven...erg mooi. Ik denk dat Barcelona gewoon ver komt in de CL.

Cruijff verdiend hier toch ook de credits voor , hij werd voor seniele oude gek gezien maar is nog altijd een genie.

Dat het in de eerste helft lukte was fantastisch, maar te veel mensen vergeten dat het Ajax voetbal sowieso achter de filosofie van Barcelona staat. Dat wij in Amsterdam niet het geld hebben is een feit anders ben ik zeker dat we nog vaker succes in Europa hadden gehad. Het hedendaagse Barcelona is gewoon een soort moderne versie van het oude Ajax.

27 november 2013 om 12:56

De filosofie van barca is hetzelfde als van ajax mede dankzij cruijff. Alleen de begrotingen liggen ver uiteen.

Des te meer is de actie van van Rhijn betreurenswaardig. Als we de tweede helft ook een open wedstrijd hadden gezien was de beoordeling van dit Ajax des te beter geweest. Desalniettemin is een voorsprong verdedigen na zo'n psychologische tik knap geslaagd met 10 man. Jammer dat media enige afbreuk doen aan de puike prestatie van Ajax. Dit was toch een wedstrijd naar het idee van de "fluwelenrevolutie".

Dit is de mooiste wedstrijd van Ajax ooit tegen een spaanse topclub sinds het seizoen 95/96. Ajax vernederde Real Madrid toen (vele hier zullen dat nog wel weten)
Ook veel respect voor de jongens, ze hebben gevochten als leeuwen en dat met 10 man!

Nu AC Milan nog en dan voor het eerst in jaren weer eens overwinteren in de Cl.
Niets is onmogelijk zo blijkt maar weer! Ajax komt er weer aan dus laten alle clubs hierbij gewaarschuwd zijn.

Ajax was zeer gemotiveerd gisteren en Barcelona totaal niet, net zoals de thuis wedstrijd vorig seizoen Galatasaray tegen Real Madrid. Elke ploeg heeft zo wel zijn dagen, maar als het echt moest, hadden ze er wel gestaan. Wel mooi van ajax (respect).

27 november 2013 om 13:28

Gemotiveerd of niet...je wil als Barcelona Nooit weggespeeld/vernederd worden en dat gebeurde gisteren echt bij vlagen. Dat is echt de verdienste van Ajax.

27 november 2013 om 15:29

4-0 in Barcelona vergeten toen ze alle spelers hadden ?

Ado Den Haag of Roda JC hadden dit Barcelona ook wel het scoren kunnen beletten. Wat een ongeïnspireerde verzameling van voetballers was dat zeg.

Barca speelde inderdaad waardeloos, zonder Ajax te kort te doen natuurlijk, zij waren geweldig.
Het is zo zonde dat de Nederlandse competitie te klein is, Ajax kan niet doorgroeien, met hun beleid en talent zouden ze in een hele europa league binnen een aantal jaar de titel pakken.
Nu blijft de begroting altijd een stuk lager dan grote clubs en worden talenten weggeplukt zodat ze niet optimaal kunnen profiteren van hun goede beleid zoals bv Barca dat wel kan.

Ach ik als neutrale supporter wil een ding tegen de Ajax supporters zeggen en dat is laat ze maar lullen. Er zijn altijd wel weer een paar jaloerse supporters van andere clubs die met hangen en wurgen en heel erg verdraaide mening maar half toegeven dat Ajax fenomenaal was. Het is natuurlijk altijd weer de schuld van Barcelona dat Ajax hier heeft gewonnen en het komt nooit door het fenomenale spel dat Ajax heeft gespeeld de eerste 45 minuten.

Erg jammer, dat Ajax hier won had alles met Ajax te maken en vrij weinig met Barcelona. Ik zou anders de wedstrijd nog is een keer bekijken want Ajax maakte Barcelona het voetballen onmogelijk. Want Puyol, Pique, Mascherano, Song, Xavi, Iniesta, Fabregas en Neymar dat zijn gewoon absolute wereldtoppers hoor.

Maar goed het is waarschijnlijk een zware avond geweest voor al die fanboys van Vitesse, Feyenoord, Twente en PSV want heel Nederland heeft gisteren weer kunnen zien wie er weer kampioen gaat worden. En laten we eerlijk wezen, dat is maar goed ook want er is echt maar 1 ploeg in Nederland die op Champions League niveau nog iets van een betekenisvolle rol kan spelen en dat is Ajax. Want er is echt geen ander team in de Eredivisie die dit tegen Barcelona had kunnen bewerkstelligen.

Alle lof voor jullie Ajax, fantastisch.

27 november 2013 om 13:34

Mooi gesproken duifmeneer. Nu fietsmeneer en vriend haatmeneer nog met een mooi postje en mijn dag is helemaal goed

Ik vind het ook wel grappig dat Ajax zo'n vreselijk matige selectie heeft en dat het nu alleen maar aan Barcelona ligt...tuurlijk. Gelukkig zijn er meer dan genoeg supporters, ook die vaak als haterje overkomen, die gewoon realistisch hebben gereageerd. Complimenten daarvoor.

Vanavond en morgen ga ik eens heerlijk genieten van CL voetbal en de andere Nederlandse clubs in Europa. Dat het een mooie ronde mag worden.

27 november 2013 om 13:41

Duifmeneer,
Daar ben ik het echt totaal niet mee eens.. Als je kijkt naar de eredivisie en die wedstrijden die daarin gespeeld zijn is Ajax geen onbetwiste nummer 1! Ze hebben gisteren echt fenomenaal gespeeld en laten zien waartoe ze in staat zijn echt fantastisch om te zien en zeer goed voor het Nederlandse voetbal. Wanneer ze dit voetbal blijven vasthouden dan geef ik je groot gelijk. Alleen zijn teams als Feyenoord, Twente, PSV en Vitesse in opbouw. Met allemaal potentie om ook te presteren in Europa. Gisteren klopte alles in Amsterdam. Maar voor hetzelfde geld verliezen ze in Milaan en komt PSV verder in de Europa League. Wat ik uiteraard niet hoop (dat ze verliezen tegen Milaan).
In Nederland zijn bijna alle teams zo wisselvallig als het maar zijn kan dus om de toekomstige kampioen door deze wedstrijd te weten is knap. Tegenwoordig gaat alles zo snel. Na 1 of 2 goede wedstrijden komt er weer een enorme hype aan dat stoort me steeds vaker. Alle lof gaat nu naar Ajax maar je moet niet net doen of ze alweer kampioen gaan worden.

27 november 2013 om 14:44

T. Alavez, Ajax is aan het begin van dit seizoen erg slecht en wisselvallig geweest. Je ziet echter dat Ajax steeds sterker aan het worden is en het spel van gisteren is wel een understatement.

Volg de tendens van de afgelopen jaren en je ziet dat zich een steeds herhalend patroon word afgespeeld bij Ajax, naarmate de competitie vordert word het een steeds grotere en beter geoliede machine. Met de filosofie die Ajax heeft, de potentie en het spel dat ze ook blijkbaar al kunnen spelen + de technische staf is het een logische optelsom dat Ajax weer kampioen word.

28 november 2013 om 12:19

Garanties in het verleden bieden geen enkele verzekering voor in de toekomst.
Ik snap wel wat je bedoeld alleen een zwaluwmaakt nog geen zomer. Het was een zeer goede wedstrijd en dit is het Ajax dat iedereen wilt zien. Maar je weet gewoon simpelweg niet of ze dit vast kunnen houden. Misschien hebben ze dadelijk een paar draken van een wedstrijd ertussen zitten en staan ze 7de. Het is dus nogal voorbarig om nou al te roepen dat ze kampioen worden.. Aangezien nog steeds alles mogelijk is in de Eredivisie

Wat ik zo jammer vind is dat er zo denigrerend wordt gedaan over deze mooie overwinning voor Ajax (en het nederlandse voetbal). Ja niet alle sterren waren erbij bij Barca, maar de spelers die er wel stond zijn ook geen semi-profs of amateurs er stond wereldspelers op het veld geen F-jes ofzo.
Als als als, doe nou eens niet zo triest en erken gewoon dat het een hele mooie prestatie is van een Nederlandse club. Het is zo jammer dat er niet wordt geroepen David Goliath heeft verslagen in plaats hiervan roepen de haters alleen maar dat Goliath is verslagen omdat hij geen ledematen had. Excuses excuses, het is gewoon pure onderschatting geweest van Barca (grote mannen) en een geweldige inzet van Ajax (de kleine jongens die zich nog niet hoeven te scheren)

Wat een geweldige wedstrijd en sfeer in het stadion, ik was er bij en zal dit nooit meer vergeten. De beste wedstrijd die ik ooit heb gezien

Ajax komt in Europees verband bij gebrek aan soortelijk gewicht bovendrijven als een uitgerangeerde en apathische tegenstander een atv-dag opneemt. Dat is een vorm van realisme die schuil gaat achter het rookgordijn van de tijdelijke euforie.

27 november 2013 om 13:37

Het realisme is gewoon: Ajax heeft Barcelona weggespeeld in de eerste helft en de Catalanen waren onmachtig tegen 10 Ajacieden. Dat jij daar een zeer kleinzielige draai aan wil geven zegt genoeg over jou. Neem een voorbeeld aan Xavi, Pique en Iniesta die gewoon aangaven dat ze geen antwoord hadden op het goede spel van Ajax.

27 november 2013 om 13:39

Of barcelona is gewoon stuurloos zonder messi

Ja ja ja... En Ajax mistte De jong, sigtorsson, bojan, na een half uur boilesen en duarte.... En speelden met z'n tienen een hele tweede helft waarin ze nauwelijks wat weggaven...

Kortom

Toch mooi dat er sommigen speciaal voor de buis waren gaan zitten om Ajax klop te zien krijgen.
En dingen schrijven als ik heb me geïrriteerd aan Song enz.
Maar geloof mij als Ajax zo voetbalt tegen jullie clubje dan lever je meteen je seizoenskaartje in.
Want dan krijgt jullie clubje dik klop.
Ajax dwong alles zelf af door te onderscheppen en druk te zetten.

Deze wedstrijd was duidelijk op een akkoordje gegooid via johan Cruyff. Barca speelde express op 55 procent.

Dus het is helemaal niks? We gaan het zien in de eredivisie, een van de zwakkere/kleinere in Europa. Barca pakt de draad weer op in Spanje en weet dat ze niks verloren hebben behalve wat goodwill van uit de media. Dat waait binnen 3 dagen over. En Ajax weet dan ook wat het waard was.

Volgens mij deden ze er juist niet alles aan om te winnen, vooral in de eerste helft niet. Neemt niet Weg dat Ajax goed speelde. Maar als Barcelona er alles aan zou doen om te winnen zou er wel een andere uitslag op het scorebord staan

27 november 2013 om 14:55

Da's ook consekwentie van het poulesysteem, helaas. Is eigenlijk geen oplossing voor. Of je moet de eindstand in een poule mee laten wegen bij de loting voor de kwartfinale.

Heb vandaag de SPORT maar even gehaald.
"Ajax heeft 45 minuten zonder 1 speler gespeeld, wij hebben 90 minuten zonder voeten en hoofd gespeeld"

Ajax speelde eerste helft bijzonder goed, gedurfd, terechte voorsprong.
Voor de wedstrijd doodzonde van de rode kaart, maar goed de scheids kon weinig anders (zeggen 'laat die man dan maar lopen' is achteraf geklets...), Rhijn herstelde zich goed trouwens.
Uitblinkers toch wel weer Cillissen, Veltman, Blind, Moisander. (veltman en Moisander mogen wat mij betreft direct centrake duo in Oranje vormen....ja, weet ik, zorg maar dat ie n asylaanvraag indient dan..haha)
Nou wordt gelukkig Milan vs Ajax nog mooi. Staat wat op het spel. Kijken of Ajax dit kan vasthouden tegen ADO
Nb wat voor idioot staat er op doel bij Barcelona nu? Elke Juupclub, incl Beloften, hebben een betere keeper. Begrijp t niet, zo'n grote club zo'n zwakke tweede keep. Puyol idem dito, over elke hill
Nb2 helaas mag ik niks schrijven/lezen in de topic over het grachtincident in de Arena, te kritisch over Ajax vinden de moderaters vermoed ik. Jammer. Iets over 'kalf' en 'put' en 'dempen'- nog lang geduurd..

Ajax heeft verdient gewonnen...., puike prestatie echter is dit eenmalig en speelde Barca heel en heel slecht, waren niet gemotiveerd en vonden het wel goed.
Een beetje als Nederland van Luxemburg verliest...., leuk voor Luxemburg maar is altijd eenmalig en Nederland moet een super offday hebben, voor Barca is dit nu het zelfde!

Barca hoefde niet en dat was duidelijk te zien. Ben benieuwd hoe Ajax gaat spelen in Milaan.

Eigenlijk is de grootste pluim voor dit Ajax, nast natuurlijk de overwinning gisteren tegen Barcelona, dat de mensen, die zich geroepen voelen om de prestatie te moeten baggetaliseren, hun toevlucht moeten nemen in excuses als dat spelers als Messi, Alves, Valdes en Busquets gemist werden.
Want ja..... zeg nou zelf, wat er overbleef was Puyol, Pique, Pedro, Fabregas, Xavi, Iniesta, Neymar.... stuk voor stuk spelers die je alleen tegen komt bij Krukkitas. Eigenlijk is het een schande, dat wanneer je deze spelers kunt opstellen, je alsnog moet vluchten in excuses als dat er spelers niet bij waren.......
En dat tegen Ajax?. Een club die Europees gewoonweg niets voorstelt, jaarlijks haar beste spelers ziet vertrekken, uitkomende in de al even belachelijke competitie, die de bijnaam Mickey Mouse?.

En dan is het enige dat ter vergoeilijking komt mbt Barcelona, dat ze spelers misten.......

Kom op nou zeg!. Barcelona heeft genoeg spelers om bijna twee bijna volwaardige topploegen te kunnen samen stellen Europees gezien. Dan moet je niet met dergelijke excuses komen.

45 minuten lang was het middenveld met Klaassen, Blind en Serero het wereldvermaarde middenveld van Barça met sterren Xavi, Fabregas en Iniesta de baas. Iniesta zei het zelf na afloop.... ze wisten niet hoe ze een antwoord moesten vinden op het spel van Ajax. Dat de rode kaart de wedstrijd welliswaar veranderde dat ze de controle terug kregen, maar zelfs toen niet de oplossing konden vinden om Ajax alsnog te verslaan.....

En dat komt uit de mond van Iniesta.... die toch echt wel weet wat voetballen is, of niet dan?.

Een ploeg als Barcelona speelt wel vaker niet in de ideale opstelling, ze spelen namelijk bizar veel wedstrijden als je de interlands meetelt. Dat is dan dus ook geen excuus.

Barcelona heeft ook wel eens slechtere wedstrijden gespeeld, moet wel zeggen dat gisteren óók een dieptepunt was.

Maar er is bijna geen ploeg die onophoudelijk blijft winnen. Natuurlijk was dit in de jaren 2009-2011 het geval met een Barcelona in topvorm. Maar dat is meer uniek te noemen dan de nederlaag van gisteren.

Het is flauw dat bij een nederlaag tegen een Nederlandse club meteen het idee op komt dat de grote buitenlandse club dan de slechtste wedstrijd ooit zou moeten hebben gespeeld. Toen Celtic met afbraakvoetbal van Barcelona won was het een geweldige prestatie van Celtic. Nu Ajax van Barcelona wint met respectabel voetbal ligt het zeker aan Barcelona.

Ik denk dat er zeker wat ontbrak aan de concentratie bij de spelers van Barcelona. Iets waar een coach moeilijk grip op kan krijgen en dat zie je bij iedere sport wel eens gebeuren. Maar dat is sport, dat was sport en dat zal altijd in de sport zijn. Dat maakt het spelletje ook zo mooi.

De overwinning is volgens mij hoofdzakelijk het gevolg van een goede coaching van De Boer, de juiste instelling van de spelers. Een verhaal over vechtlust en durf dat beloond is.

Hopelijk wint het voetbal zo een boel met deze ervaring en zien we meer overwinningen op de voetballende manier zoals Ajax gisteren deed dan de afbraak instelling zoals Celtic enkele jaren terug van Barcelona won.

Hoezo was het vernederender vanwege de tegenstander (Ajax), hun stijl en de plek waar het gebeurde?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Want Ajax heeft al vaker bewezen tegen topploegen goed voetbal te spelen (Man Utd, Man City, AC Milan en Lyon).

Ik vind het zo jammer dat als ajax 4 pnt haalt tegen City het door het slechte city komt.
Ajax wint van United het door united komt.
Ajax wint van Milan het door milan komt.
Wint van Barca het door Barca komt.

Altijd excuses wat zijn sommige mensen toch blind van haat tegen Ajax.
Jammer vind ik dat.
In europa hoop ik elk jaar weer op 2 europese voledig nederlandse finales!

''ajax ontdeed de keizer van zijn kleding met een masterclass in positiespel van 45 minuten tijd. Barcelona werd behandeld zoals het gewend was andere teams te behandelen."

Oh wat een heerlijk stukje tekst

'dit was waarschijnlijk het beste Ajax van de afgelopen vijf jaar'

Mijn hemel wat speelde Ajax heerlijk, het positiespel, het onder pressie spelen en pressie zetten, grandioos!

Ik ben dik tevreden en niks maakt mijn week meer stuk.

Mijn gedachte blijven bij de zwaargewonde Ajacied. Volhouden kerel!
Zijn lichamelijke welstand is een stuk belangrijker dan welke sport dan ook.

Ik vond Ajax gister heel erg sterk !
Maar ik vind het zo raar dat Ajax dit alleen kan op brengen tegen ''topclubs'' zoals hierboven werd gezegt bijvoorbeeld milan ,barca, man utd, man city etc.
Ik vind het ook raar dat alle supporters van Ajax gister voor het eerst weer een hele wedstrijd bleven zitten en de hele wedstrijd hebben gezongen, doe dat dan ook in de eredivisie maakt de wedstrijden mooier en de spelers gaan beter spelen.
Ik hoor ook dat spelers van Ajax extra gemotiveerd waren omdat Xavi aan de bal was omdat hij goed is maar waarom doen ze dat dan niet bij een doorsnee eredivisie middenvelder.
Ja, barca was gister ook niet op hun sterkst qua speler en qua spel en natuurlijk was Ajax gister erg dominant in de eerste helft en hebben ze goed tegen gehouden de tweede helft.
Het is heel erg mooi voor het Nederlandse voetbal, dat vind ik ook als PSV-fan.
Ajax speelde goed maar vond Barca gister van niveau Napoli meer ook niet.

Barcelona speelde slecht, maar dat moet niet als smoes gebruikt worden. Ajax was deze wedstrijd geweldig, maar ze moeten zo blijven spelen en alles geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren