Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Leerdam memoreert 10-0 nederlaag bij PSV: ‘Voor mij nu extra lekker’

Laatste update:

Kelvin Leerdam had zaterdag een productief aandeel in de historische 2-6 overwinning van Vitesse op PSV. Zijn doelpunt in Eindhoven was alweer zijn zesde van het seizoen. De rechterverdediger weet echter dat het in het stadion van PSV ook heel anders kan aflopen. Drie jaar geleden leed hij in dienst van Feyenoord een monsternederlaag: de Rotterdammers verloren met 10-0.

“Het voelt goed, zeker voor mij persoonlijk is het nu extra lekker. Ik heb hier een verleden dat ik 10-0 verloren heb”, vertelde Leerdam aan Voetbal International. In tegenstelling tot trainer Peter Bosz vond Leerdam de uitslag niet geflatteerd. “In de tweede helft waren de krachten bij hen op en konden we ons spelletje spelen. Dan straf je af dat ze één op één tegen ons speelden. De 6-2 was niet geflatteerd.”

Vitesse blijft door de overwinning koploper van de Eredivisie, maar volgens Leerdam is de titel momenteel geen gespreksonderwerp in de kleedkamer. “We kijken van wedstrijd tot wedstrijd. Ajax is een grote club in Nederland die moet uitspreken kampioen te worden”, benadrukte Leerdam, die wel erkende dat het een mooi seizoen voor de Gelderlanders kan worden.

Kelvin Leerdam is de beste rechtsback van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk voor leerdam..die 10-0 vergeet je nooit meer

8 december 2013 om 10:48

2-6 winnen vergeet je ook nooit meer hoor er zijn altijd duels die je bij blijven, Pieter Huistra zal bijvoorbeeld altijd over de 2-3 winst van Groningen op Graafschap hebben, spelers van Utrecht zullen de wedstrijd met Liverpool nooit vergeten en Guidetti hoopt nooit meer in de Euroborg te komen na een 6-0 zeperd. Dit maakt gewoon een heel groot deel goed voor Leerdam en dat kan ik wel begrijpen.

Je kan zien dat zo'n uitslag je lang parten blijft spelen. Kan zijn standpunt zeker begrijpen.

Wat een held is dit. Speelt geweldig en doet op dit moment zeker niet onder voor een Van Rhijn en Janmaat. Als hij zo door gaat mag ie van mij mee naar het WK. Speelt een belangrijk aandeel in het succes van Vitesse en scoort en al 6 (!) tot nu toe....!

8 december 2013 om 10:19

Maar hij doet wel onder voor van der wiel...

8 december 2013 om 10:43

Klopt. Maar er gaan 2 rechtsbacks mee naar het Wk....

Niet geflatteerd? Voor rust had psv met 4-0 voor moeten staan en Vitesse had met 10 man op het veld moeten staan. Het zit diep bij hem, hahaha. Psv komt zeker uit dit dal, want op papier hebben ze de beste selectie van Nederland

8 december 2013 om 08:03

Het zit diep bij hem ?

Volgens mij zit het diep bij jou als je zegt dat je een 2-6 verliespartij in de rust al met 4-0 voor had moeten staan.

Dat met die beste selectie ben ik het ook totaal niet mee eens, want al die jeugdtalentjes hebben nog niks gepresteerd. Die hebben jullie zelf groot gehyped en nu vallen ze door de mand. De twee beulen Rekik en Bruma die gaan zelf voor de bijl, de een pakt kaart na kaart zelfs twee keer rood en de ander gaat huilend van het veld als hij twee goals heeft veroorzaakt.

Park is een blinde renner en toivonen een lapzwans, als Hildemark er instaat zie je hem 90 minuten niet terug en wat te denken van de spitspositie, wie staat daar nou eigenlijk ?

Dus op papier heb je ook niet zoveel, het enige wat je op papier hebt zijn 2 punten uit 7 wedstrijden. Ik denk dat de kabellift uit het dal stuk is.

8 december 2013 om 08:09

Het zit diep bij hem... Zegt wel genoeg als je daar je plezier uit moet halen kneus. Subtiel verschil is dat hij (toen 19 jaar) niet huilend van het veld ging.

We hadden 4-0 voor moeten staan? Dit is wel overtreffende trap van would have, should have, could have. Ongekend hoe die PSV'ers hun kop in het zand steken. Ik las ergens alweer iemand die beweerde dat dit jaar een bouwjaar is om volgend jaar te knallen... Hartstikke mooi die positiviteit maar precies waar het steeds misgaat. Het verwachtingspatroon moet omlaag. Neem een voorbeeld aan Feyenoord.

8 december 2013 om 10:00

Valt denk ik wel mee hoor, dat diep zitten. 4-0 is inderdaad overdreven, maar twee hadden ze er wel in mogen doen. Vervolgens worden ze weer genaaid door de scheids. Na Makkelie, die overigens gister opnieuw solliciteerde naar de slechtste van de maand, krijgt die concurrentie van Nijhuis.
Psv zit in de hoek waar de klappen vallen. Maar wat gebeurde er in Rotterdam na de 10-0 van Eindhoven?
Trouwens voor zo'n ploeg als vitesse ga je toch niet naar het stadion? Straalt niets uit. Geen wonder dat het in Arnhem nooit vol zit.
Lijkt Chelsea wel. ook niet om aan te gluren

8 december 2013 om 11:31

Genaaid door de scheidsrechter? Vergeet je dan ook even niet dat Vitesse al in de 5e minuut een 100% strafschop ontzegt is? Dan kun je niet spreken over genaaid...

8 december 2013 om 12:14

Hahaha Vitesse speelde PSV gewoon van de mat uiteindelijk en dan nog durf jij te zeggen dat het niet aan te gluren is? Vitesse speelt samen met Ajax gewoon het beste en mooiste voetbal van de Eredivisie op het moment. Je frustratie moet wel erg diep zitten als je zulke zinloos gefrustreerde uitspraken doet.

8 december 2013 om 21:24

Wat mij diep zou zitten is een lege prijzenkast... Aan het eind van het seizoen, Ajax kampioen.

8 december 2013 om 22:38

Hoe een deel van die PSV'ers hun kop in het zand steken lijkt me beter, ik ben namelijk zelf PSV'er en ik vind deze situatie ronduit schandalig. Brands moet zich eens achter de oren krabben en serieus denken aan ontslag om zijn eer hoog te houden.

9 december 2013 om 08:32

Ach guppenkop, volgens mij zit het je diep dat de laatste vijf edities van Ajax - Vitesse in Arnhems voordeel zijn afgesloten. De prijzen komen dichterbij.

8 december 2013 om 08:03

4-0? Haha ... PSV had kunnen scoren ja de eerste 30 minuten, maar dat deden ze niet. Daarna heeft Vitesse de rest van de wedstrijd voetballes gegeven, was heerlijk om te zien. De overwinning van Vites is dik verdiend, al had 2-4 de verhoudingen wellicht beter weer gegeven. Maar 2-6 is helemaal genieten!

8 december 2013 om 08:12

Dan wordt het hoog tijd om de grasmat te vervangen door een mooi laagje papier...

8 december 2013 om 08:14

En je hebt wel gelijk hoor wat betreft de geflatteerde uitslag, zelfs al had ik blijkbaar de beste helft van PSV gemist.

8 december 2013 om 08:13

Toen psv zeer geflatteerd van Ajax won hoorde je niemand. Nu zijn er excuses alom.

8 december 2013 om 09:13

Misschien hoorde je dat niet omdat het gewoonweg niet geflatteerd was.. Daar wel eens overna gedacht?

8 december 2013 om 10:17

Het was vergelijkbaar. Op een gegeven moment zakt alles in elkaar en vliegt elke kans erin. Ajax was toen niet in vorm en kon de mentale tik van een tegendoelpunt niet verwerken, evenals PSV gisteravond.

8 december 2013 om 08:43

@huub

4-0...Haha.... Wake up !

Op papier ziet het er misschien prima uit. De praktijk leert dat het allemaal ander is. Als je de backs van PSv en die van Vitesse bekijkt, dan zit daar al een giga verschil. Arias & Tamata versus Leerdam & Van Aanholt. En dan heeft Vitesse met Piazon, Propper en Atsu nog eens ontzettend veel voetbal en gogme in het elftal.

Mooi dat alweer er al verhalen in de media verschijnen van een tussenjaar en opbouwjaar. Met een zwalkend en steeds wisselend beleid wordt het moeilijk opbouwen ...

8 december 2013 om 09:32

PSV mist iemand die het leer erin schiet ja. Jij hebt klaarblijkelijk niet gekeken gister want PSV was wel degelijk veel beter de eerste helft en voetbalt vooral tegen zichzelf als je zo'n overwicht en zoveel mogelijkheden en kansen niet weet om te zetten in doelpunten. Dat na die 1-2 er nog vier vallen achter elkaar binnen minuut of 12, ja dat kan gebeuren als die jongens knakken na zoveel gegeven te hebben.

Locadia is de grootste teleurstelling dit seizoen bij Psv. Voegt werkelijk niks toe. Super traag en kan niet eens een bal fatsoenlijk aannemen. Harde werker hoor, maar gewoon niet goed genoeg. Moeten een spits hebben die veelmeer beweegt de diepte in en er 20 inlegt in een seizoen.

Vitesse is de beste ploeg van de Eredivisie, daar kan niemand meer om heen. Nederland moet blij zijn dat er nog zulke goede spelers rondlopen in de Eredivisie. PSV moet zich schamen dat het met een begroting die 2 keer zo groot is als die van Vitesse op de 10 de plaats staat.

8 december 2013 om 08:18

Jullie zijn Vitesse, jullie zijn de beste? Op het moment wel. Maar grootspraak als Nederland mag dankbaar zijn dit, dat... kan je bij je houden. Denk dat het een zegen is dat die Atsu meedoet ipv Janssen, ondanks dat iedereen Janssen graag ziet, het is een beetje vergane glorie.

8 december 2013 om 09:47

Atsu speelde al.. Vejinovic is op de plek van Janssen gaan lopen.. Dus wat was je punt nou eigenlijk?

8 december 2013 om 09:16

Lol, grootsheidswaanzin denk?
Aldus de club die nog maar op 2 fronten meedoet en dik faalt in Europa!.
Kijk als Ajax dat zegt, zeg ik op dit moment Ja! maar Vitesse.

8 december 2013 om 13:29

Gefeliciteerd, jouw tekst heeft helemaal niks te maken met dit artikel.
Ik zie Feyenoord en Twente overigens ook niet in Europa, en die doen het in de eredivisie ook prima.

8 december 2013 om 09:21

Vitesse kan niet eens van een Roemeense middenmotor winnen man. Hoe heette ze ookal weer?

8 december 2013 om 09:50

Haha.. En nu toch op de 1e plek staan.. Leg dat eens uit dan..

8 december 2013 om 09:58

Leuk, maar toch uitgeschakeld worden door een nietszeggend Roemeens ploegje. Net als Utrecht stelt Vitesse europees geen ruk voor.

8 december 2013 om 10:00

Nou dat is heel simpel, dit is een andere competitie..

8 december 2013 om 10:49

Tegen die Roemenen speelde ze maar met een half elftal een een nieuwe trainer. Na die wedstrijd kregen ze er pas spelers bij en een nieuwe trainer heeft nu eenmaal tijd nodig om zijn systeem erin te krijgen. Als ze nu tegen elkaar zouden spelen, dan zou het er heel anders uitzien.

8 december 2013 om 11:28

@teddiursa
Ik heb de Europese wedstrijden van PSV gezien en zou maar gauw zwijgen als ik jou was.
Ook PSV heeft daar behoorlijk lopen schutteren.

8 december 2013 om 12:57

@ yellowbacks

Vitesse speelt altijd met een half elftal omdat de rest allemaal gehuurd is.
Leuk als deze spelers weer terug keren na een goed seizoen, wordt je weer afgedroogd in de europese voorrondes.

8 december 2013 om 12:59

Spelen die ook in de Eredivisie dan?

8 december 2013 om 13:04

Psv stelt bij vitesse niks voor teddybeertje, ook 2x verliezen vam ludogorets is niet echt goed ofwel??

8 december 2013 om 13:45

Gewoon je mond houden teddiursa , gewoon tegenkunnen en niet vitesse heletijd zwart lopen maken.
Dank u

8 december 2013 om 16:39

Misschien dat dat volgend seizoen wel veranderd.

En er zijn toch al een aantal spelers die geruime tijd in Arnhem verblijven, zoals van Aanholt en Kakuta.

8 december 2013 om 09:35

En dat basser je op vier goals in tien minuten terwijl PSV open huis houdt en alles of niets speelt?(rekik stond zelfs spits voor de lange bal). Nadat je de rest van de wedstrijd eerste helft klasse minder was dan PSV en de tweede helft gelijkwaardig? Sorry hoor, maar vraag me af of jij wel gekeken hebt. PSV had het de eerstehelft al moeten belsissen.

Verdiend gewonnen hebben ze zeker, dat doe je namelijk altijd als de tegenstander de kansen niet afmaakt en jij wel. Maar goed kon je dit toch allerminst noemen. Nog nooit zo' geflatteerde uitlslag gezien als deze.

8 december 2013 om 10:59

Mazzelpot, havenare vent had rood moeten hebben, qua wedstrijdbeeld Vitesse weggespeeld eerste helft.
2e helft wilde PSV voor eigen publiek voor de overwinning gaan. Logisch dat het vertrouwen wegvloeide en Vitesse nog een paar goals maakt. Dit was overigens ook een paar keer zeer matig verdedigen. Dit gun ik PSV niet....vitesse mag van mij wel weer een paar verliezen. Ze zijn hun Eigen identiteit kwijt. En ze zijn er ook nog trots op ook..

8 december 2013 om 11:36

Vergeet ook even niet dat Vitesse al in de 5e minuut op 0-1 had moeten via een strafschop die niet gegeven is. Als dat was gebeurt was de wedstrijd heel anders verlopen en was die PSV -storm uit de eerste helft meteen gaan liggen...
En voor betreft dat gel*l over identiteit, grow up! Er staan twee zelfopgeleide jongens in de basis, slechts drie huurlingen en 'gewoon' 6 Nederlanders. We zijn geen nec met 10 buitenlanders in de basis. Vitesse is gewoon weer typisch Vitesse. Altijd anders dan de rest en daarom niet geliefd...

8 december 2013 om 13:13

Spreek voor jezelf, een supporter van een bedrijfssportclubje dat gaat kletsen over identiteit. De dag dat "" supporters"" van andere clubs gaan bepalen of Vitesse identiteit heeft of niet zal nooit komen, dat recht heb je gewoonweg niet..

9 december 2013 om 09:10

Mjam mjam mjam Maximuz, geef me meer van die afgunst, heerlijk!

10 december 2013 om 15:54

Dapper hoor nu витессе bovenaan staat..wat voor tenue krijgen jullie volgend jaar..russisch rood met groene biljetten en een olievat als logo? gnagna..mooi man

8 december 2013 om 13:53

Het is een zegen voor de Nederlandse voetbalfans dat Vitesse een onsuccesvolle middenmotor is. Want de grootspraak en hoogmoed van Vitesse fans nu hun club een keer bovenaan staat is nu al lichtelijk vermoeiend, laat staan wanneer de club daadwerkelijk ooit iets bereikt zou hebben. Op het moment speelt Vitesse heel leuk voetbal met leuke spelers, vorig jaar hadden ze ook al een mooie selectie. Maar het beleid vind ik weinig betrouwbaar (typisch Hollywood aan de Rijn korte termijn denken) en de selectie heeft weinig ervaring met de druk van een mogelijk kampioenschap. Ik moet nog zien of Vitesse dit niveau kan volhouden wanneer de druk toeneemt en spelers geblesseerd of uit vorm raken. Uitspraken als: Nederland moet blij met ons zijn, die zijn (sorry) echt om te kotsen en te lachen. Uitspraken als: Vitesse wordt kampioen kan ik wel waarderen, maar gek genoeg durft niemand binnen Vitesse dat te zeggen na de opmerking over het kampioenschap in 2013. Kortom, veel grootspraak bij fans, weinig lef binnen de club om de druk op te voeren.

8 december 2013 om 20:46

Het is misschien wat overdreven geformuleerd van Vitessesupport, maar je kunt niet ontkennen dat er weer een club bij is die goed en attractief voetbal laat zien en dat dit de Eredivisie interessanter maakt. En elke voetballiefhebber moet gewoon genieten van een talent als Piazon en moet (daar komt ie) 'blij zijn' dat zulke jongens en bijvoorbeeld v. Aanholt weer op de NL-velden te zien zijn, i.p.v. beleid alleen maar afzeiken. Dat bedoelt hij en dat typt hij ook.

Qua beleid is het echt geen korte termijn en vanaf dag 1 gelijk. Het huren van spelers is onderdeel van het 'project', dat een jaar vertraging opliep door 'clown' Ferrer: relatief snel bouwen aan een topclub met goede faciliteiten om op termijn zelf jeugd op te kunnen leiden en daarmee financieel je eigen broek ophouden. Vanaf dit jaar is de begroting in balans en vanaf volgend jaar stijgen als het goed is de inkomsten, waardoor er meer mogelijk is qua eigen spelers halen.

Ik vind dat Vitesse heel leuk voetbalt als je ziet wat voor jonge ploeg er staat. Misschien wel het aantrekkelijkst van de hele Eredivisie, maar dat kan ik met mijn geel-zwarte bril niet objectief beoordelen. Ben wel bang dat er met deze jonge ploeg en vrij smalle selectie nog wel een paar dipjes komen.

Vitesse is een nepclub, dan zie ik nog liever Ajax kampioen worden en dan zeg ik als Feyenoord liefhebber, Ajax heeft tenminste nog een eigen smoel dat kan je van Vitesse niet zeggen dat opgekocht is door één of ander duister persoon, bah!

8 december 2013 om 09:00

Hey, nog meer kuddevolk. Mooi man al die mensjes zonder eigen mening.

2-6 lalalalala

8 december 2013 om 10:24

Een Feijenoord supporter die liever Ajax dan Vitesse kampioen ziet worden??! Grappig.. Benieuwd hoe de rest daar van de Feijenoord supporters over denkt. Voorlopig heb ik voor week 4 teletekst pagina 819 als achtergrond aan staan..

8 december 2013 om 21:50

Ik ben voor Feyenoord en denkt hetzelfde

8 december 2013 om 21:50

*denk

8 december 2013 om 13:16

Nog zo'n eentje haha. Heerlijk die frustratie, geen fan van mooi en goed voetbal dus? Ik kijk liever naar op het veld gebeurd, jij als een klein meisje naar hoe het aangekleed is.

En dan de vergelijking maken met een beursgenoteerd clubje. Bij Vitesse weten we tenminste wie de aandelen in handen heeft Ga lekker buitenspelen.

8 december 2013 om 14:54

Dat beursgenoteerd clubje, is toevallig wel de grootste en succesvolste club van Nederland. Geniet nog maar van de eerste plek nu het nog kan halve tamme.

9 december 2013 om 09:14

niet schelden Sulej, das een zwaktebod. En als je dan toch je frustratie moet uiten, zeg dan iets waar we van onder de indruk zijn.

Het optimisme bij de vitessesupporters groeit nog sneller dan kool;-) de eerste helft was ik positief verrast over het spel van Psv. En een voorsprong van 2 à 3 0 zou verdient zijn.... In de 2e helft zag je dat PSV in de hoek zit waar de klappen vallen, het zakte helemaal weg na wat tegenslag.... En 6 2 is natuurlijk hartstikke geflatteerd..... Dat maakt niet uit voor het resultaat, maar beetje realisme kan geen kwaad;-)

8 december 2013 om 08:19

Tuurlijk is 2-6 geflatteerd, maar waarom wordt daarover gepraat terwijl je ook kan praten over het geweldige voetbal dat Vitesse speelde na de eerste 30 mimuten? :-} Vitesse heeft PSV gewoon overklast.

8 december 2013 om 09:38

Geweldige voetbal? Countervoetbal pur sang. Overklast? Die 4 goals in tien minuten omdat PSV alles of niet speelt met twee verdedigers? Knap hoor, maar clubs als Roda en Nac hadden met deze ruimte er ook 3 ingeschoten.

8 december 2013 om 20:57

Vanaf de 0-1 had PSV al nauwelijks overwicht meer. Bij de 1-1 een opleving en vanaf de 2-1 was het helemaal af. PSV heeft gewoon zo veel deuken opgelopen laatste tijd, dat bij elke tegenslag de koppies weer over ellende na gaan denken. Dat is niks geks: dat heeft Vitesse drie jaar terug meegemaakt en Feijenoord twee jaar terug en AZ vorig jaar. Ajax elk jaar een paar wedstrijden, maar die komen er altijd wat sneller overheen.

Maar dat neemt niet weg dat Vitesse het heel mooi heeft uitgespeeld en dat mag best benadrukken. Countervoetbal is geen scheldwoord en snelle omschakeling met mooie effectieve combinaties is geweldig voetbal.

8 december 2013 om 08:43

Op VZ zitten er een paar gasten die nu net doen alsof Vitesse wel even kampioen wordt. Als je echter de gemiddelde supporter in het stadion hier naar vraagt, heeft iedereen het vooral over het aantrekkelijke voetbal dat hopelijk vastgehouden wordt en misschien zelfs nog beter kan worden. Er wordt genoten van de rasvoetballers propper, piazon, kazaishvili etc, van de ontwikkeling van van der heijden en de werklust en teamgeest bij spelers als ibarra, leerdam en van aanholt. Vertrouw me, over kampioenschap wordt nauwelijks iets gezegd. Op dit moment zou bijna iedereen tevreden zijn met een top drie notering en plaatsing voor de groepsfase van een europees toernooi.

8 december 2013 om 21:00

Eens.
Maar met elke week dat we op #1 staan wordt de hoop en geloof wel groter.

Echter gaan wij ook nog wel moeilijke periodes krijgen met onze jonge, smalle groep. Dus kampioenschap... ik moet het nog maar eens zien.

8 december 2013 om 12:20

Dit zag ik allang aankomen. Makkelijk om achteraf te oordelen, maar de enige reden dat PSV meer aan de bak kwam in de eerste helft (let wel, slechts 1 kans meer dan Vitesse, balbezit 52 om 48) was omdat het er fysiek alles in gooide wat het had. De eerste helft was gewoon een ontzettende rommelpot, helemaal voor Vitesse.

Wat duidelijk was is dat Vitesse rust zou bewaren en in de tweede helft Psv, dat er dan doorheen zit, stuk zou spelen. En dat is precies wat er gebeurd is. Ik kan niet begrijpen dat Cocu zijn spelers heeft opgedragen met deze instelling het veld in te gaan, als je weet dat Vitesse zo elke tegenstander weg speelt in het laatste halfuur. Ik heb me weinig zorgen gemaakt, zo lang PSV maar niet te ver uit zou lopen in de eerste helft.

8 december 2013 om 12:36

Handig zo een glazen bol man;-)
Je moet 'toppers' altijd met veel intensiteit spelen, zeker thuis... En met 2 à 3 0 bij rust had ik Vitesse nog weleens terug willen zien komen....

Ben heel benieuwd of Vitesse na de winterstop dit niveau weet vast te houden wanneer tegenstanders meer terugzakken etc... Zitten paar leuke spelers bij... Alleen de voorhoede kan/moet wat bij...

8 december 2013 om 13:11

Ze hebbennet zoveel gescoord als twente en ajax. En jij met je 2of3-0, als vitesse een penalty krijgt staat het 0-1, dan kan jouw theorie de prullenbak in want dan krijg je een andere wedstrijd. Daarnaast, welke grote kansen heeft psv gehad dan, eentje van depay , de rest halve kansjes. Vitesse grotere kansen alleen was psv gewoon beter de eerste helft. 2e helft psv op 1 moment na niet meer gezien. Je kan wel zeggrn ze missen dit, ze missen dat. Maar ze zijn minimaal gelijkwaardig aan Ajax, een maandje geleden wonnen ze ook nog gewoom verdient. Ajax heeft net 3 goede wedstrijden gespeeld.

8 december 2013 om 15:27

Dat was toch geen pingel, als het een kaart was, dan was het voor een schwalbe... Ben benieuwd of en hoe lang Vitesse het volhoudt... Zitten paar echt leuke spelers bij... In de 2e seizoenshelft gaan tegenstanders zich ook meer op Vitesse instellen, benieuwd hoe het dan gaat...

Ik denk dat Ajax nog steeds DE favoriet is maar dat Vitesse Twente en PSV gevaarlijke outsiders zijn... Je krijgt later in het seizoen met andere druk te maken, daarin heeft alleen Ajax ervaring... Maar leuk dat er een nieuwe ploeg bijkomt hoe meer concurrentie hoe beter...

En ps., vertoon nou geen Calimero gedrag dat hoort in Eindhoven;-)

8 december 2013 om 21:05

Ben het wel eens met Ajaxglobal. Is logisch dat Cocu zo de wedstrijd in gaat. Als hij daarmee wel op 2- of 3-0 had kunnen komen dan was Vitesse niet meer zo makkelijk teruggekomen ben ik bang. Gelukkig pakte het anders uit

Door die 10-0 is Leerdam nog steeds alle realiteitszin verloren. 2-6 is gewoon een onterechte uitslag voor het overgrote deel bepaald door Bas Nijhuis.

8 december 2013 om 08:21

Boeiend! Waarom blijf je hier over praten terwijl je ook kan praten over hoe fantastisch Vitesse speelde na de eerste 30 minuten? Afgunstig ventje ben je.

8 december 2013 om 08:40

Hou toch eens op over je Nijhuis als dat mens een rode kaart over het hoofd ziet hoor je nog niet met 2-6 te verliezen als PSV zijnde, ik vond het gewoon slapen hap daar in Eindhoven ( eerste half uurtje was goed ) ik betwijfel of cocu wel de capaciteiten heeft om (op dit moment) Hoofd trainer van PSV te zijn.

8 december 2013 om 08:48

Volgens mij was er geen enkel doelpunt van Vitesse discutable enkel en alleen de overtreding van havenaar. Dus zon grote rol heeft nijhuis niet gespeeld. Daarnaast heeft psv in mijn ogen 1 ding goed gedaan en dat was goed druk zetten. Om nou te zeggen dat ze 4-0 voor hadden moeten staan gaat me te ver. Daarnaast vergeet iedereen hier de penalty waar we als vitessesupporter weer over hadden lopen zeiken als we verloren hadden.

PSV heeft goed druk gezet en veel inzet getoont in de eerste helft maar meer lijkt er momenteel niet in te zitten. Toen de energie op was heeft Vitesse gewoon op fantastische wijze met allemaal prachtige doelpunten de wedstrijd beslist.

8 december 2013 om 10:25

Klopt. Had 2-7 moeten zijn. Die penalty hadden we ook nog moeten krijgen.

8 december 2013 om 10:34

Als je omwaairt krijg je geen pingel! Eigenlijk moet je geel hebben. Als je zomaar valt is spelbederf en dat behoort bestraft te worden. Was Nijhuis ook vergeten

8 december 2013 om 10:52

Maak er maar 2-8 van. In de 2de helft trapte Zanka Piazon ook nog onderuit, dat zou zijn 2de gele kaart zijn en moest PSV met 10 man verder.

8 december 2013 om 10:59

Hij ging voor de benen en toen hij zag dat hij dat niet haalde ging zijn knie omhoog. Het gaat om de intentie, dat snap je toch wel?

8 december 2013 om 14:56

Sinds waneer zit een penalty altijd? Overigens onterecht

8 december 2013 om 16:45

Met 10 man kan je ook nog winnen.

Nou wellicht is dat een teken dat het misschien niet fantastisch was maar gewoon goed;-) zou het kunnen zijn dat mensen erover blijven doorgaan... En Vitesse speelde pas met PSV na de 3 1 toen kregen ze veel ruimte... Enne het is niet zo bijzonder dat je met veel ruimte goed aan voetballen toekomt toch?

Ik vraag mij af of de meeste mensen de hele wedstrijd hebben gezien. Psv was de eerste helft veel beter dan Vitesse. Eerste kwartier in de 2e helft trouwens ook. Vitesse was niet voor niets voortdurend aan het tijd trekken. Na de 1-3 knapte er iets bij psv. Maar ze komen er wel

8 december 2013 om 09:45

@ajax,kijk de wedstrijd maar terug,natuurlijk was psv beter in de eerste helft,maar ze verzuimen afstand te nemen,daarbij krijgt Vitesse ook goede kansen,ze werden dus niet helemaal weggespeeld,anders krijg je immers geen kansen.daarnaast kon Psv het conditioneel niet meer belopen in de tweede helft,leek het.
Vitesse is verder dan Psv op dit moment,maar we zullen wel net als tegen ajax alleen maar geluk hebben gehad.
We kijken gewoon van wedstrijd tot wedstrijd en dan zien we wel waar we eindigen maar ze doen het boven verwachting goed,sommigen zijn idd overoptimistisch ,maar liever oprimist tot in de kist dan een zuurpruim

Ach ja, mooi voor die jongen als hij hiermee zijn revanche enigzins heeft behaald. Maar bij die 10-0 stond hij niet meer op het veld, in theorie had hij maar met 1-0 verloren. Was maar een grapje, zoiets gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten. Is die Leerdam niet ondertussen clubtopscorder, scoort er zoveel.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wat mij betreft de gifbeker opnieuw gevuld mag worden.

PSV won 3 jaar geleden met 10-0 van ons en de supporters van PSV hebben toen heel hard gelachen om mijn Feyenoord. Het hele seizoen lachten ze ons uit ... tot wij van ze wonnen en Ajax kampioen werd.

Daarna wilde de club PSV wel lekker goedkoop shoppen bij mijn club, want welk talent wilde niet bij PSV spelen om de prijzen ipv degradatievoetbal bij Feyenoord. En volgens de PSV supporters zou het nooit meer wat worden met Feyenoord, dus wat had een talent daar nog te zoeken.

Zo zie je dat hoogmoed komt nog steeds voor de val. Jammer dat Feyenoord het vorige week niet afslachte, maar Vitesse gelukkig wel. En utrecht, kom op; slachten die handel 10 10 10 10 10 10 10

Echt, ik geniet van de hele situatie bij Psv, ik zou zeggen: ober, gooi de glazen nog maar weer een keer vol.

8 december 2013 om 10:50

Mooi, nog een kameraad die er hetzelfde over denkt. Heerlijk om deze situatie bij PSV te zien. Jarenlang lachtten ze ons uit, vooral na de verschrikkelijke 10-0. Nu is het onze beurt.

Laat PSV maar kapot gaan dit seizoen, en doe ook maar komend seizoen. En het is inderdaad jammer dat Feyenoord niet doordrukte vorige week. Had je gewoon met 5-1 moeten winnen.

Klote Psv. Laat ze rotten, vieze club.

8 december 2013 om 20:29

daarom hebben we ook zoveel plezier dat PSV zo slecht gaat .. Ober, schenk nog eens in

8 december 2013 om 21:25

Wahahaha echt he! Nog een glassie erbij.

Pijnlijk voor Adam Maher dat hij overklast werd door Davy Propper en op dezelfde avond deed Davy Klaasen ook nog eens van zich spreken. Hij zal zich pas na het WK op oranje moeten focussen, want er zijn op dit moment nog grotere talenten in vorm hij.

Bakkali 90 minuten op de bank, ook hij zal het WK uit z'n hoofd moeten zetten. Komt alleen uit de vorm tegen kleine tegenstanders (zulte waregem en NEC Nijmegen), misschien dat hij zich kan ontwikkelen tot een aardige spelers. Tot op heden is het ietwat druistig en naief.

Er wordt zo pessimistisch over die eredivisie gedaan, maar het Manchester United en een Chelsea van hedendaags wint absoluut niet van een ajax (wanneer deze iedereen fit heeft). En een Feyenoord en vitesse zijn ploegen die in belgie gewoon kampioen zouden worden, veel talent en (nog belangrijker) positief voetbal

9 december 2013 om 01:52

Ik heb nog nooit zoveel onzin in een bericht zien staan. Chapeau. Verder heeft het werkelijk niets maar dan ook niets met dit topic, Vitesse, Leerdam, en de 10-0 te maken. Maargoed, je punt is duidelijk, je bent een Ajax fan met een Ajax bril op en je denkt dat je je kan scharen met clubs als Manchester United en Chelsea omdat je een keer van Barcelona hebt gewonnen. Ik kan alleen maar zeggen; haha.

Natuurlijk blijf je dit onthouden. Ik vind het ergens nog steeds volledig respectloos dat PSV destijds een reeds op de grond liggend team nog even 10 keer nagetrapt heeft in die wedstrijd.
Feyenoord was al zo goed als knock out na de 3-0 maar ze gingen ongenadig hard door met klappen uitdelen.
Ik snap dat het topsport is en dat de spelers van PSV daarom rationeel niets te verwijten viel, maar dit was zo ontzettend pijnlijk en denigrerend dat je dat een destijds gevallen topclub niet aan had mogen doen.
Deze jongens dragen voor de rest van hun leven de schaamte van die nederlaag mee. Wat was er mis geweest met een (tevens ook al genante) nederlaag van bijvoorbeeld 7-0?

8 december 2013 om 13:29

Haha dat is een interessante opmerking. Ben het niet met je eens trouwens. Ben zelf een ajacied en kon me altijd ergeren aan de wedstrijden waarin niet werd doorgedrukt. De laatste ajax speler die doordrukte bij een 3-0 was Suarez. Ik denk dat die 10-0 een prachtige uitslag was (niet voor Feyenoorders uiteraard) en zou willen dat andere clubs vaker zo tot het gaatje zouden gaan bij een voorsprong. Dat is toch wat je als supporter wil zien?

8 december 2013 om 21:19

Ach nee joh. Je gaat toch niet rustig aan doen omdat het zielig is voor die andere topclub? Gewoon door en je eigen supporters de dag van hun leven geven wat ze aan hun kinderen kunnen doorvertellen. Iedereen roept dan 10 10 10, dan is het toch leuk als je er 10 maakt? En dat is niet alleen in de topsport hoor; als amateur kan ik daar ook van genieten.

Tja wel vervelend voor Feyenoord, maar dat is niet anders.

Schrale troost: de grootste uitslag van de eredivisie is helaas nog steeds voor mijn Vitesse (12-1 tegen Ajax in 1972):

Hij scoort wel veel goals, als rechtsback. Ongelooflijk eigenlijk! Maar dat Vitesse steekt gewoon heel goed in elkaar; goede doelman die gisteren toch ook op bepalende momenten ballen pakt, achterin lopen een paar prima verdedigers rond, ze hebben goede backs, een heel begaafd middenveld en een redelijke voorhoede. Ben geen fan van Havenaar en die blinde wingers, maar ze doen het niet slecht dat moet gezegd worden.
Benieuwd of het dit jaar dan toch gaat gebeuren, Vitesse kampioen. Wat psv betreft, top 3 klassering gaat hem absoluut niet meer worden, ze zullen nog wel wat klappen gaan krijgen. Fc Utrecht uit is ook niet de ideale wedstrijd nu en dan mag je na de winterstop meteen naar de Arena. Die gifbeker zal echt helemaal leeg moeten vrees ik voor de psv-ers.
Voor eigen publiek binnen een paar jaar 2x met 2-6 afgeslacht worden is trouwens wel heel erg grof..

Hoop dat het PSV bestuur achter Cocu blijft staan en dat ze uitspreken dat met deze jonge selectie CL of EL voetbal niet gehaald hoeft te worden. Hoop ook dat Schaars snel weer zal spelen. Zonder Schaars speelt PSV als een kip zonder kop.
Tenslotte: Toivonen niet meer opstellen. Is gewoon te lui voor het middenveld en spits wil/kan hij blijkbaar niet. Het is niet correct om een nederlaag aan een speler op te hangen maar zodra Toivonen verschijnt kan je al op verlies rekenen.

8 december 2013 om 21:27

Geen EL halen met deze selectie? Is qua selectie echt wel iets wat je mag eisen als club. Ook nu nog. En heel veel Nederlandse clubs die bovenin meedraaien hebben ook een jonge selectie. De gemiddelde leeftijd van de selectie van PSV verschilt minder dan 1 jaar met o.a. Ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse.

Heerlijke overwinning van Vitesse, ze laten de afgelopen twee seizoenen toch wel echt zien dat ze van iedere topploeg kunnen winnen uit of thuis (2 jaar achter elkaar uit gewonnen bij Ajax en PSV). De uitslag was licht geflatteerd maar aan de andere kant heeft Vitesse gewoon goed gebruik gemaakt van de ruimte die PSV ze gaf in hun 'alles of niets' fase.

Voor iedereen die die van mening is dat Vitesse verdiend heeft gewonnen, kijk de wedstrijd eens volledig na en baseer je oordeel niet op de uitslag alleen.
Als de wedstrijd van gisteren 10 x wordt gespeeld en beide ploegen hebben dezelfde instelling als gisteren, wint PSV 6/7 keer. Alleen al omdat PSV de eerste helft en het begin van de tweede helft domineerde en kansen creeerde.
Denk je nu werkelijk dat Havenaar 10 x met deze overtreding wegkomt??
Voordat iedereen over de niet gegeven penalty voor Vitesse begint; deze was zeer twijfelachtig. Het zegt ook veel dat de scheids er later niets over heeft gezegd.

Feit is dat werkelijk alles maar dan ook alles tegen zit bij Psv.
Als je vooraf voor PSV het meest nadelige scenario zou moeten omschrijven, zou dit er uitzien zoals het het gelopen is:
Alle ervaring overboord en alleen maar talenten. Vervolgens een zeer goed begin waarin het team als individuele spelers de hemel ingeprezen zijn. Dit heeft alleen maar het vewachtingspatroon torenhoog gemaakt. Dit zie je ook terug in de emoties. Men kan het niet verteren dat het nu niet lukt.
M.i. De meest slechte scenario voor een jonge team in opbouw. Want iedereen weet dat er tegenslag gaat komen.
Daarnaast heeft cocu bepalende spelers geblesseerd zien uitvallen. Het beetje routine wat er was, was weg. Enige speler met routine is Schaars. En laat nu juist hem gisteren een doodschop krijgen. Had ik al gezegd dat alles tegen zit. Is het daarnaast toeval dt elke keeper tegen PSV boven zichzelf uitstijgt?
En tenslotte de situatie Toivonen; tsja veel over gezegd en geschreven. Klopt allemaal.

Ik ben niet overtuigd van de kwaliteiten van Cocu, maar denk dat elke beginnende (zelfs de Boer) hier moeite mee zou hebben. De vergelijking me el hamdaoui is niet juist. El hamdaoui was vooraf geen bepalende speler, was makkelijker te vervangen. Toivonen was dit wel. Is daarom moeilijker te passeren. Zeker als al het andere tegenzit. Cocu is niet voor niets zonder toivonen aan het seizoen begonnen. Lijkt wel of we dat vergeten zijn.

Zoals alles in het voetbal ligt goed en slecht zeer dicht bij elkaar.
1 ding moet wel gebeuren, de verwachtingspatroon weghalen. Alle druk weghalen. Net zoals bij aanvang van de competitie. Niets moet, alles mag. Deze taak ligt bij Cocu. Ik hoop dat hij hierin slaagt.

Elke club heeft een periode dat ze pech hebben. Denk aan fey ook Ajax.
Toen PSV in 2008 voor de 4 keer op rij kampioen werd, zei iemand na 7 jaar geluk komt 7 jaar ongeluk. Hij kan wel eens gelijk gaan krijgen. Dit jaar is een overgangsjaar, misschien volgens volgend jaar ook.
Ik hoop alleen dat de verantwoordelijk mensen binnen de club hun hoofd koel houden en de lange termijn in gedachten houden. Spreek dit uit en blijf daarbij. En die zogenaamde PSV volgers die elke dag in de media zich storten op wat fout gaat en dat PSV PSV niet meer is. Dit zijn geen supporters.
Wat de supporters gisteren na afloop deden is precies wat PSV nu nodig heeft. Vertrouwen en warmte.
Laat dit de ommekeer zijn.

8 december 2013 om 13:17

Grote kansen niet gezien, vitesse grotere kansen. Over de penalty, niemand bij vitesse zeurt erover, maar dat het een penalty was is duidelijk. Iedereen zegt het ook gewoon, ze kunnen allemaal zeiken op vitesse, maar met 11 regen11 waren ze niet opgewassen tegen dit citesse, duidelijker kan niet!!!

8 december 2013 om 13:26

@ Lemi. dat je ervan uit gaat dan het een overtreding is maakt je verhaal al te kortzichtig. Wel twijfelen over de penalty maar niet of het een bewuste overtreding was? Kijk jij de wedstrijd nog maar een keer! Terechte overwinning, hoe eerder dat kan accepteren hoe beter voor jezelf.

Geflatteerd, onterecht, lijkt alsof iedereen opeens medelijden met PSV heeft. En natuurlijk heel hypocriet het lekker vinden als hun eigen clubje PSV verslaat. De discussie over Havenaar is zinloos en kortzichtig als je de mogelijke penalty daarvoor niet durft te noemen. Daarnaast kijkt Havenaar op dat moment niet naar Schaars en maakt hij zich alleen breed, Havenaar is geen absoluut geen speler van smerige overtredingen en hem dit verwijten is kinderachtig en te makkelijk.

Uiteindelijk gaat in het in de wedstrijden en de competitie om wie de langste adem heeft, gisteren was dat duidelijk Vitesse, naast het feit dan ze ook gewoon beter waren...punt

Wanneer je de 2 - 6 uitslag van deze wedstrijd niet geflatteerd noemt, heb je serieus een verstoord beeld van de werkelijkheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren