Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik koesterde een diepe haat jegens Arsenal, haat is het juiste woord’

Laatste update:
/

Tussen 1995/96 en 2003/04 werden maar twee clubs kampioen van Engeland: Manchester United en Arsenal. De rivaliteit was in die periode dan ook groter dan ooit en het ging het er geregeld stevig aan toe, ook buiten het veld. In februari 2005 kregen Patrick Vieira en Roy Keane het in de catacomben van Highbury met elkaar aan de stok. De Fransman heeft in de documentaire Keane and Vieira: The Best of Enemies toegegeven dat hij destijds de boosdoener was.

“Ik begon”, blikt de trainer van Manchester City Onder-21 terug. “Ik bleef wel rustig en glimlachte naar Roy, hij verloor zijn controle.” Tijdens de eerdere ontmoeting tussen Arsenal en United, in oktober 2004, beging Gary Neville en forse overtreding op Robert Pires. Daar was Vieira bij de return nog behoorlijk pissig over. “Die tackle was opzettelijk. Ik zei daarom tegen Gary: ‘Luister, we zijn hier niet op Old Trafford, dit is Highbury. If you touch Robert, I will come after you”, aldus Vieira.

Toen de spelers in de spelerstunnel stonden, escaleerde de boel. “Ik zag Vieira discussiëren met Neville”, zegt Keane. “Hij pikte Gary eruit, welhaast de zwakste schakel van het stel, daardoor werd ik boos. Ik koesterde een diepe haat jegens Arsenal, met geen ander woord is dat te omschrijven. Haat is het juiste woord.” Manchester United won de ontmoeting in Londen overigens met 2-4, ondanks een doelpunt van Vieira.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen werd Arsenal nog serieus genomen. Nu komen de supporters klaar als ze top-4 halen. Tijden veranderen jammer genoeg.

9 december 2013 om 22:57

Ik zou nu even een kijkje nemen naar de ranglijst.

On: Mis deze tijden wel, er was echt sprake van rivaliteit tussen de twee clubs. Hopelijk zal dat binnen kort weer opbloeien.

9 december 2013 om 23:03

Prachtig altijd om te zien, die wedstrijden tussen beiden op het scherpst van de snede. Is nu inderdaad wel verandert. De mentaliteit is ook verandert. Er lopen tegenwoordig nog maar weinig jongens met een over mijn lijk mentaliteit.

9 december 2013 om 23:11

Van Persie heeft de rivaliteit wel weer vergroot door Arsenal te verraden, echt een backstabber.

9 december 2013 om 23:16

Inderdaad, wat mis ik deze tijden zeg, ondanks dat ik toen nog een jochie van 13/14/15 was herriner ik me strijder als Viera nog al te goed, tegenwoordig zijn het softies die mekaar allemaal kennen via de social media en hypermoderne telefoons, vroeger had je nog strijders als Keane die bij wijs van spreke dood gingen voor de club.

9 december 2013 om 23:35

Er zijn nog genoeg spelers hoor.
Drogba voor chelsea? :D was ook een heethoofdje heerlijk!!

10 december 2013 om 00:14

Nu begint een nieuw tijdperk waarin de rivaliteit gaat tussen Arsenal, Liverpool, Chelsea en City (united misschien).

10 december 2013 om 00:20

Schrijf United er maar gerust bij hoor. Die krijgen het binnenkort ook wel op de rails. Bovendien is de rivaliteit Man tussen U en Liverpool en Man u en City ook altijd fel geweest. Ook al is dat op het veld niet altijd terug te zien. Bij de fans leeft het ontzettend.

10 december 2013 om 00:24

Echte rivaliteit is iets wat er altijd is. Anders zou het een simpel ruzietje zijn. Utd grootste rivaal is City met kort erop Liverpool. Ik denk dat dit gewoon een periode ruzie is. Je kunt moeilijk spreken van rivaliteit nu. Tis meer neutraler als je het mij vraagt.

10 december 2013 om 00:35

United hun grootste rivaal is zeker geen City.

10 december 2013 om 05:18

@jack2406 klopt, maar ik vind het wel een logische beslissing, hij won bij Arsenal nooit wat!

10 december 2013 om 09:44

True-legend of is het true maroon
Je schrijft manu uit omdat ze een seizoen jut zijn en het seizoen is nog niet gelope maar weet je wat rivaliteit überhaupt is ???????

10 december 2013 om 11:41

Ik word zo ziek van mensen zoals jou. Wooow Arsenal staat eerste... Als je kampioen wordt straks oke, maar wees niet blij dat Araenal nu eerste staat. Gaat om kampioen worden maar dat geeft ook al aan hoe de mentaliteit is veranderd van Arsrnal met de tijd.

10 december 2013 om 14:55

heeft niks met backstabben te maken is gewoon een stap nemen om veder te komen in zijn carriere dan waar arsenal hem bracht ik ben arsenal fan jammer dat ddie weg is maar gun het hem wel hij wil prijzen pakken en heeft die vorig jaar direct gedaan dus het was een goede keus tot dit jaar dan staan wij weer op ranglijst nummer 1 nu nog volhouden.

10 december 2013 om 18:52

Het is goed van je dat je me er even aan laat herinneren dat ik alleen op de 38e speeldag van de competitie, eventueel, van mijn club mag genieten.

9 december 2013 om 22:58

Haha ik weet niet in welke tijd je nu leeft dan chef?

9 december 2013 om 23:00

Klopt tijden veranderen. Elke ploeg heeft zijn slechtere en betere periodes. Arsenal lijkt nu weer uit het dal te komen en staat mooi eerste. United wat in een begrijpelijke overgangsfase zit doet het nu wat minder. Maar om nu zo te gaan provoceren vanachter je pc-tje is nergens voor nodig nordin... Arsenal zal altijd serieus genomen worden!

10 december 2013 om 09:48

He weet je wie provoceert die goonerdwerg

10 december 2013 om 09:49

Bedoel gunnerdwerg 8

9 december 2013 om 23:05

Inderdaad, Manchester United staat nu 9e terwijl ze altijd bovenaan meededen. Tijd gaat te snel.

10 december 2013 om 15:06

Bij United duurt de crisis echter 4 maanden, bij Arsenal 8 jaar. Dit jaar zie ik de rollen echter omgekeerd: Arsenal die voor plek 1 zal strijden en United die blij mag zijn met plek 4. Van United weten we echter dat ze mits enkele toptransfers meteen terug mee doen voor de titel. De grote spelers gaan nu ook niet plots klagen dat ze willen vertrekken omdat ze geen prijzen meer zouden kunnen winnen.

10 december 2013 om 08:52

Ik denk niet dat ze iets wat ze sinds 1996 ieder jaar gedaan hebben bij Arsenal als heel erg bijzonder beschouwen. Zeker niet als je nu naar de ranglijst kijkt.

Patrick.. Patrick.. You fucking shit wanker. Toch een beetje feyenoord tunneltje incident. Beetje gescheld en niks aan de hand.

Ik vind dit geweldig om te zien. :D. Mag wel zo voor de wedstrijd.

9 december 2013 om 22:59

Ja he tegenwoordig zijn het allemaal scheetjes, elkaar in de rust al om shirtje vragen.

9 december 2013 om 23:28

Vroeger had je nog gasten die met trots voor hun team en stad speelde. Tegenwoordig zijn het huursoldaten die voor het geld spelen en de club snel verlaten wanneer er elders iets meer wordt geboden.

10 december 2013 om 00:35

Uhu zag van de week ook die thiago silva op logo van psg kloppen, dan denk ik rot toch een eind op man, je slikt 2 ton per week naar binnen en dan effe op je borst kloppen. Zal die bij een city ook gedaan hebben.

10 december 2013 om 00:46

Inderdaad, wanneer er morgen een club komt die meer bied en Psg laat hem gaan dan klopt hij op dat logo'tje. Dat was vroeger wel anders. Toen waren er nog gasten die voor minder geld bij hun oude club bleven om de regio trots te maken. Jammer dat dat niet meer is met al dat geld en dat zal ook nooit meer terug komen. Tenzij er een salarisplafond komt waarbij alle clubs hetzelfde betalen. Dan komen er andere belangen bij kijken.

10 december 2013 om 08:06

Je hebt er nog wel een paar uitzonderingen tussen zitten, met name Italianen zijn nog wel trouw. Als je kijkt naar Totti en ook de Rossi van Roma. Het zijn er niet veel, maar ze bestaan nog wel .

On: Ik vind dit ook altijd wel mooi om te zien, zolang het tussen de fans niet te erg uit de hand loopt. Zoals dat opstootje bij Feyenoord en PSV is toch mooi om die emotie te zien.

10 december 2013 om 09:39

Nee, ik lig er inderdaad ook niet wakker van. Vind het altijd prachtig als er iets gebeurt wat eigenlijk niet kan/mag. Beetje duwen en trekken mag wat mij betreft altijd, dat gebeurt ook gewoon in het echte leven.

Dit was nou echte rivaliteit, prachtig gewoon

Haat is toch onzin in voetbal. Het mooiste in de wereld is winnen van de goomers. Maar dat heet rivaliteit. Als Arsenal goed speelt geniet ik ook (behalve tegen de mooiste cult club uit Londen).

9 december 2013 om 23:00

Wie geniet nou niet van arsenal, in tegenstelling tot jullie.

9 december 2013 om 23:22

Hij schrijft letterlijk dat hij dat wel doet..

10 december 2013 om 09:56

Gunnerdwerg8
Jullie arsenal supporters zijn verdacht actief allemaal opzich mooi na 10 jaar winterslaap tehebben gehad gunnen wij jullie ook een jaartje iets om te winnen maar dat hebben ze afgesproken bij alle primier leuge clubs we laten arsenal winnne want is zielig voor arsene wenger

9 december 2013 om 23:04

Hoe kan Arsenal tegen zichzelf spelen?

10 december 2013 om 09:50

Hij bedoelt Arsenal - Chelsea .

9 december 2013 om 23:23

Ik zie toch liever iemand anders mooi spelen als ik eerlijk ben.

9 december 2013 om 23:27

Het is ook wel een groot verschil om Als Hollandse jongen op een dag ineens fan te worden van thespurs of om op te groeien in een echte Spurs familie in Londen.

9 december 2013 om 23:53

threelions, ik ben opgegroeid in een Arsenal-familie, maar echte haat naar Spurs heb ik niet, ook al denken mensen op VZ wel dat dat zo is om een of andere reden. Antipathie is denk ik een beter woord. Ik heb wel haat naar alle fanboys en gloryhunters, maar dat is iets anders.

Maar dat is inderdaad wel een groot verschil tussen de echte Engelse fans en de fans van de rest van de wereld, de echte fans hebben serieuze rivaliteit, voor buitenlanders is het gemaakte rivaliteit.

10 december 2013 om 06:33

In Liverpool lopen binnen families de emotie hoog op, daar lopen Everton en Liverpool dwars door families heen. Ze zitten daar wel door elkaar. Waarom moet ik Arsenal supporter worden omdat mijn vader dat is? Je vormt toch een eigen mening. Vond White Hart Lane, de sfeer het shirt kortom alles mooier als die ouwe dat rode shirt en club mooier vind so be it, jennen elkaar en dan is de een 1 a 2 dagen ziek. Ik snap hem niet hij mij niet. Dat is maar goed anders waren we allemaal supporter van dezelfde club. Btw Arsenal is volgens mijn Engelse vrienden niet de grootste rivaal dat is Chelsea al staan ze niet sympathiek tegenover Arsenal ha ha

10 december 2013 om 08:39

@stravven

Ik denk dat het komt doordat je vaak een erg negatieve toon hebt wanneer je over Spurs praat, waardoor het lijkt als of je ze echt heel erg haat.

Prachtige tijden dit! Nog voor de tijden van het oliegeld en arabische sjeiks #bahhhh.

9 december 2013 om 23:10

Denk dat dit los staat van al die rijkelui.. Ook rotzakken ala keane zijn gewoon te koop..

Vond dit heerlijk toendertijd. Naast de club rivaliteit ook persoonlijke vetes uitvechten.. Dit wordt wel gemist hedendaags. Vond die opmerking van Ramsey over de fa cup loting vam afgelopen zondag ook fenomenaal :D!

9 december 2013 om 23:14

Was gewoon sarcasme, helaas.

9 december 2013 om 23:21

Snap ik, maar bleef leuk

9 december 2013 om 23:22

En er zal sowieso iemand van Spuds erop reageren en dan kan het moddergooien beginnen :D!

10 december 2013 om 08:01

Dat had je laatst bij Stoke.

9 december 2013 om 23:41

Wat heeft Rambo gezegd dan over de FA cup loting?

10 december 2013 om 00:25

" oh, and just a small FA cup tie to look forward to in the new year" plaatste hij na de wedstrijd tegen everton

10 december 2013 om 01:16

Hah thanks voor je reactie! Geniale reactie van Ramsry. Je merkt nu echt dat de spelers die bij Arsenal spelen ook echt van Arsenal houden en niet echt huursoldaten lijken. Szesney, Gibbs, sagna, mertesacker, wilshere,chambo, ramsey, enz enz. Ze houden echt van de club.

10 december 2013 om 09:46

Arsenal is sowieso een club waar je heen gaat omdat je er van houdt, als je het voot het geld wilt doen kun je naar Chelsea of man C gaan. Er zijn zo veel Arsenal supporters over de wereld en genieten allemaal van de club vanwege het mooie voetbal en het niet smijten met geld!

10 december 2013 om 08:40

Wat zei hij dan?

10 december 2013 om 11:49

Dat zegt gundie nog. Lees eerst eens.

Dat waren nog eens tijden!

Dat was wel een echt Man Utd team! Ook de jaren met Becks , Ruud , Barthez waren echt leuke jaren om Man Utd te volgen. Maar met die miskukels nu op het veld heb ik echt 0,0.. Keane had die lamzakken allang een schop gegeven op het trainingsveld.
En niet te vergeten Alan Smith haha! Teminste een speler met karakter.. mogen sommige spelers toch eens een voorbeeld aan nemen.

9 december 2013 om 23:20

Dat waren inderdaad nog een wedstrijden. Spelers als Scholes, Keane, Neville maar bijvoorbeeld ook Van Nistelrooij waren toen niet vies van harde overteding. En andersom natuurlijk ook niet. Highbury was sowieso een fantastisch stadion, zoveel sfeer!

Jammer dat het geld zoveel doet veranderen in de voetballerij. Spelers komen en gaan een jaar later weer weg etc. Zo blijft de rivaliteit door de gschiedenis wel van de clubs wel overeind, maar op het veld is hier niet meer veel van te merken de laatste jaren.

9 december 2013 om 23:33

Highbury is nu een apartementencomplex met op het veld een binnentuin. Alleen de lange zijde en de spelerstunnel staan nog maar is van binnen helemaal verbouwt. Ik stond er twee zomers geleden op de middenstip waar nu een fontein staat. Als je je ogen dicht deed zag je het nog allemaal voor je. Een heel vreemde gewaarwording als je je ogen opendeed en tegen de rustige ramen van de woningen aan keek.

Haha, die Roy Keane is sowieso niet op zijn mondje gevallen en ook Viera is niet vlug bang. Dan is dit toch juist mooi om te zien, rivaliteit ten top. Zelf ben ik niet zo van rivaliteit, maar dit is gewoon mooi om te zien, temperamentvol, vooral die Keane.

Heerlijke rivaliteit, echt geweldig vind ik. Ook nu zie je wel passie en strijd hoor maar simpelweg niet hetzelfde als toen.

Wie geeft er nou een duimpje aan Crewnordin@.....
Zal wel net als Nordin,een united of spurs fan zijn, die behoorlijk gefrustreerd en jaloers is dat Arsenal bovenaan staat!!

9 december 2013 om 23:30

Inderdaad, wat zijn we toch jaloers op alle prijzen die Arsenal de laatste 8 jaar heeft gewonnen..... Ook zou ik graag zien dat United eindelijk even veel Cl als Arsenal kan winnen!

9 december 2013 om 23:36

Haha ja United is echt jaloers op de eerste koppositie in 10 jaar van Arsenal!

Ik haat Arsenal ook. Vieira heeft geluk dat Keane ziin been niet brak.

9 december 2013 om 23:36

Haha wat denk jij dan jonge, als Vieira wou dan schopte hij Keane door midden. Keane was een strijder met een soms bedenkelijke reputatie (hij ging vaak over het randje) maar fysiek kwam hij nog niet in de buurt van Vieira. Vieira zou niks van hem heel laten als het er op aan moest komen

10 december 2013 om 05:14

Vieira stelt niets voor, die ging bijna janken om Mihajlovic

Grappig dat ronaldo toen al wedstrijden besliste.. Mooie wedstrijd en John o shea die zich cantona waande. En paar seconde in schok was na het maken van z'n goal..

Vieira wat een baas was het ook.. Hij was één van de spelers waarom ik op vroege leeftijd fan werd van Arsenal, voor zulke spelers ga je gewoon naar het stadion, die geven altijd de volle 100%. Dit soort speler mist Arsenal op het moment ook gewoon. Deze boezemde de tegenstander gewoon angst in met zijn persoonlijkheid en zijn fysiek. Toen dacht je wel effe na voordat je een speler van Arsenal een doodschop verkocht want je wist dat Vieira je dubbel zo hard zou terugpakken. Dit soort speler heeft Arsenal gewoon niet in de selectie zitten op dit moment (flamini komt er wel een beetje in de buurt qua mentaliteit). Nu staan er om het maar te zeggen 11 brave schooljongens op het veld. Dit lukt perfect tegen de kleinere ploegjes, maar als je naar een Old Trafford gaat, of Chelsea komt bij je op bezoek heb je wel zo'n speler nodig die laat zien dat ze niet met zich zullen laten sollen. Dit miste ik vooral bij de wedstrijd op Old Trafford, we leken wel bang om te voetballen terwijl we voetballend 3x beter zijn dan United op dit moment.. Is nog steeds vreemd dat Arsenal hem zo makkelijk heeft laten gaan Jammer dat hij zijn ziel nu min of meer verkocht heeft aan City, he zou een welkome aanwinst geweest zijn voor de Arsenal staff

10 december 2013 om 08:15

Bij Vieira had ik dat inderdaad ook. Alleen als je Vieira al tegenover je stond zou je al bang worden, zijn grote persoonlijkheid die ook niet bang was om je helemaal door midden te schoppen. Idem met Keane, die vond het niet erg om je door midden te schoppen. Dat dwingt toch wel respect af.

Vele schetsen hier een nostagisch idee over vroeger en ik ben het er wel mee eens. Je krijgt vandaag de dag meer het huursoldaten gevoel dan vechten voor je werkgever gevoel. Dat is uiteraard inherent aan de maatschappij vandaag de dag en dan heb ik het niet alleen over Nederland. Er zijn vele mensen die hun loyaliteit te koop zetten, zoals een v Persie ook gedaan heeft bij Man U. Ik kan persoonlijk namelijk niet bevatten waarom je liever prijzen hebt dan ergens een legende worden van een club waar je om geeft. Ik heb 10 x liever de status die Bergkamp heeft, dan de prijzenkast van welke willekeurige voetballer die heel veel miljoenen en prijzen bij elkaar gevoetbalt heeft.

10 december 2013 om 10:09

Arteta kan toch ook aardig uitdelen. Mertesacker, Koescielny en Giroud zijn ook geen mietjes. Vind het wel mee vallen bij deze selectie.

Ik haat beide clubs, maar zo'n rivaliteit is mooi.

Ja, toen was voetbal nog voetbal. Was het echt nog een harde sport voor mannen. Niet dat laffe geduikel en gekaartenvraag van nu. United-Arsenal en Arsenal-United was toen de mooiste wedstrijd van de wereld voor mij. Wat een voetbal werd er toen gespeeld. Fenomenaal.

9 december 2013 om 23:40

Scheentje breek van Neville en Keane bedoel je?

Jaa, waren erg leuke tijden.

10 december 2013 om 00:52

Ik heb een hekel aan Carrick, maar Keane stond daar toch wel ver boven. Wat een hatelijke kerel was dat. Andersom hadden anderen dat ook met Vieira. Vroeger waren die gevoelens toch wel sterker dan nu. Hoewel ik nu bijvoorbeeld nog steeds niet gewend ben aan Van Persie in een United shirt, heb ik wel bewondering voor hem. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik geen Engelsman ben. Ik denk dat Engelse supporters toch wat meer rivaliteit voelen dan buitenlandse supporters die niet zijn 'opgevoed' als fan van een Engelse club. Zo is mijn aversie tegen Feyenoord velen malen groter dan tegen Spurs.

Achterbakse periode van United destijds. Met een schandalige wedstrijd op Trafford, de 50e wedstrijd waarin Arsenal ongeslagen kon blijven. Waarbij Ferdinand, Neville, Rooney en Nistelrooy allen zeker rood hadden moeten krijgen.

Een ergere voorbeeld van bevoordelen door de arbiters is er niet te vinden. Sindsdien heb ik een genestelde haat tegen die club. Bah.

9 december 2013 om 23:57

Niks aan toe te voegen. Een paar steekwoorden: Fergie-time, mike riley, howard web, FA.

10 december 2013 om 00:06

Deze kunnen er ook wel tussen: 8-2, 8 jaar, 20 times.

10 december 2013 om 00:14

Deze ook: 9de plek, 13punten, moyes. Nu jij weer.

10 december 2013 om 11:54

Zielig ventje met je provocerende reacties George. Dit doe je nu al een paar keer. Kan je niet normaal reageren?

10 december 2013 om 18:56

George heeft iets te diep in het glaasje gekeken.

Wat een geweldige tijden waren dat toen zowel Arsenal als Manchester United een fantastische selectie hadden. Jammer dat zulke middenvelders als Vieira, Keane en Gattuso niet meer bestaan in het huidige voetbal.

9 december 2013 om 23:55

Tsja, goede spelers die ook hard kunnen spelen zijn er inderdaad niet meer veel. Pepe misschien, maar bij hem twijfel ik aan zijn geestelijke vermogen. Sowieso is het voetbal een stuk liever geworden met al het geduikel en tikvoetbal bij Barcelona. Als ze dat in de tijd van Keane en Vieira gedaan hadden denk ik dat ze Xavi en Iniesta ergens op de parking terug konden gaan halen.

10 december 2013 om 00:05

Haha en bij Keane twijfelde je niet over zijn geestelijk vermogen?

Nou nou, zo gefrustreerd. Vertel eens over je gevoelens als je die 20 landstitels bekijkt ))

Dat waren tijden. Ik weet nog goed hoe United op Old Trafford toen die ongeslagen reeks van Arsenal doorbrak, wat een achterlijk geschop was dat (http://www.youtube.com/watch?v=mm747l9wf8m). Scheidsrechter Mike Riley deed er leuk aan mee. Het was dus helemaal niet vreemd dat er zoveel haat was tussen United en Arsenal.

Toch heel wat anders dan onze linksback die voor de rust doodleuk het shirtje van RVP vraagt terwijl we als een natte krant spelen.

10 december 2013 om 00:00

We weten allemaal dat arbiters voor een significant groot deel verantwoordelijk zijn voor Uniteds successen de afgelopen 10-15 jaar.

10 december 2013 om 00:07

Die wedstrijd sloeg alles. Doorgebroken speler neergehaald door Ferdinand (doorspelen), ongelofelijke charges op Reyes door o.a. gebroeders Neville, Van Nistelrooy die abnormaal inkomt op Cole.. En dan die schwalbe van Rooney nog waar een strafschop uit kwam.

We werden toentertijd volledig van het veld geschopt, en dat was puur de tactiek van United. Hoewel de relatie Fergie-scheidsrechters misschien niet helemaal pluis was wil ik het succes van de club daar niet geheel op gooien, maar dat duel was echt asociaal.

10 december 2013 om 00:09

Hahaha wat een bullshit, het falen van Arsenal komt zeker doordat de scheidsrechters United altijd helpen? Kap nou met huilen en realiseer je dat Arsenal gewoon niet goed genoeg is om prijzen te winnen.

10 december 2013 om 00:23

Goed genoeg was, George. Vanaf 2011/2012 tot nu waren we niet goed genoeg, daarvoor was het vooral pech. Verhuizen naar een nieuw stadion, beperkte middelen (o.a. daardoor) en de opkomst van olie-clubs.

Op korte termijn kan Arsenal weer meedoen, hoewel dat misschien nog niet dit seizoen is. De financiële middelen zijn er, de topspelers willen nog altijd komen (getuige Özil) en Wenger is de beste coach van de BPL nu SAF er niet meer is.

Dat doet echter niks af aan het duel waar ik op doel. Zelf de meest subjectieve United fans moeten toch inzien hoe fout Riley daar bezig was? Maar goed, dat is verleden tijd. Wat belangrijker is, is dat Arsenal in de magere jaren altijd Champions League wist te behalen. Vraag de Liverpool fans maar hoe belangrijk dat is in de aantrekkingskracht op spelers. Mocht United - en zolang ze zo dramatisch voetballen is dat prima mogelijk - buiten de top vier eindigen, wil ik jullie de komende jaren nog wel eens zien.

Topspelers komen niet om donderdagavond met een grote club naar Oost-Europa te moeten reizen. Topspelers komen niet zomaar naar Moyes, die nog niks bewezen heeft en het momenteel dramatisch doet. Zoals het nu lijkt, George, zal United de komende tijd niet goed genoeg zijn om prijzen te winnen. In tegenstelling tot Arsenal.

10 december 2013 om 01:25

Prachtig verwoord en ik denk precies hetzelfde. Het is de laatste 3 jaar pas dat een titel dr gewoon weg niet inzat, vanwege de grote achterstand. Mensen vergeten ook dat Arsenal de enige club was toentertijd met de meeste blessures van key players. Van Pussy (van persie) was altijd geblesseerd wanneer je m nodig had. En zo nog meer belangrijke spelers, hele verdediging, middenvelders. En ook nog voor een langer periode. Mensen vergeten ook dat Arsenal geen sjeik of oliemagnaat heeft die ff 100 miljoen uitgeeft aan nieuwe spelers!!! Wil niet zeggen dat we dit seizoen gaan oogsten, maar t ziet er rooskleurig uit voor Arsenal fc. En ojaa zoals deze Gooner hier boven mij al zei. In al die jaren dat Arsenal volgens de onwetende mensen niet meedeed en niks voorstelde, plaatste t zit wel elke keer netjes voor de CL!

10 december 2013 om 08:41

Triest dat je de 20 jaar durende dominantie van United afschuift op scheidsrechters...dan ben je echt een heel slechte verliezer.
Ga daar verder ook geen eens woorden aan vuil maken.

@betgkamp

Je loopt te hard van stapel jongen. United heeft voor het eerst in 20 jaar een sportieve dip. Een dip die Chelsea, Liverpool, Arsenal en zelfs City (in die korte periode in de top) allemaal al vaker hebben gehad.
Een dip is geen ondergang, we hebben genoeg opgebouwd de afgelopen 20 jaar om hier weer keihard uit te komen.

"united zal de komende tijd niet goed genoeg zijn om prijzen te winnen, Arsenal wel"

Gedurfde uitspraak. Ik zal deze onthouden

10 december 2013 om 10:42

@ threelions

Zoals het nu lijkt zal United de komende tijd niet goed genoeg zijn om prijzen te winnen, Arsenal wel. Toch enige nuance vind je niet?

Daarbij ga ik er dus vanuit dat United een probleem heeft mochten ze geen top vier halen. Dat moet je toch wel met me eens zijn? Liverpool kon Willian en consorten niet halen omdat ze geen CL haalden, en Suarez kon om die reden best wel eens vertrekken.

Bovendien is George zo vaak aan het provoceren dat ik dat best ook eens mag

Zulke spelers zie je niet veel meer tegenwoordig, maar ik vind een Felipe Melo wel aardig in de buurt komen en Pogba kan als hij meer ervaring heeft zo'n speler worden.

Wat zou ik die jongen graag bij Arsenal zien. Ik zie in hem toch wel een soort nieuwe Viera.

10 december 2013 om 00:14

Ik wil overigens even toevoegen dat Melo nog niet in de buurt komt van Viera qua hoe goed hij is, maar ik vind hem toch een speler die zijn tegenstanders een soort angst inboezemt en die ook niet vies is van een harde overtreding.

Pogba is ook nog niet zo goed als Viera, maar heeft wel de potentie. Het enige wat ik me bij Pogba afvraag is of hij het charisma en de leiderscapaciteiten van Viera en Keane heeft, maar misschien komt dat nog wel als hij ouder en meer ervaren wordt.

10 december 2013 om 08:52

Inderdaad, Melo kan er oook wat van maar hij is niet meer zon heethoofd als voorheen. Hij is een stuk rustiger en beheerster maar weet precies wanneer hi wat moet doen. Daarnaast is hij ook altijd bezig met de fans van de tegenpartij na een gewonnen partij (shirtje uitdoen en tonen aan ze) etc. Bij Galatasaray is hij een regelrechte legende geworden, daarnaast is hij voetballend echt een topper. Hij zal echt niet misstaan bij Milan ofzo. Ik ben blij dat we hem hebben kunnen kopen voor slechts 5 miljoen euro. Hij is tenminste een echte man, geen mietjes zoals tegenwoordig die aleen maar schwalbes faken.

De echte killer der killers blijft voor mij Rustu in combinatie met Alpay Ozalan. Zoek maar eens hoe Alpay zijn tegenstanders afschrikte, weet nog hoe hij Beckham compleet de grond in boorde met zn geschreeuw hahahhaa.

En een landentoernooi zonder Rustu is gewoon geen Wk/ek. Zelfde geldt voor Oliver Kahn.

Kean prachtig! Viera was wel een van mijn favoriete spelers, kracht met souplesse echt een mooie atleet. Keane was een beetje gek maar ook briljant als voetballer. Het mooiste van het filmpje vind ik de spelers die naast Keane staan durven Viera, omdat hij het ook niet doet, niet eens meer een hand te geven en dan juist Neville en Rio weer wel

niet echt bijster intelligente tekst van roy keane. Maar goed, daar staat ie ook niet om bekend. Was altijd wel een heerlijke speler (als hij zich wist te gedragen)

Volgens mij zit Roy Keane gewoon aan de speed hier. Kijkt nogal strak uit zijn doppen en loopt flink zijn neus op te halen.

Precies wat United mist, een type Keane/cantona. Beide knettergek, maar goud waard voor je team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren