Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Emanuelson: ‘Laten we hopen dat Ajax de Europa League wint’

Laatste update:

Urby Emanuelson kon woensdag door een blessure zelf niet in actie komen, maar zag vanaf de bank hoe AC Milan met een man minder stand hield tegen Ajax (0-0) en zo de knock-outfase van de Champions League bereikte. Bijna drie jaar geleden ruilde de 27-jarige Emanuelson Ajax in voor Milan en hij wenst zijn oude club nog altijd het beste toe in de rest van dit seizoen.

/

“Het was een spannende, maar ook een rare wedstrijd waarin gekke dingen gebeurden”, sprak Emanuelson na afloop aan AT5. “Van onze kant waren er wat trucjes, denk ik. Onze tactiek veranderde na de rode kaart voor Riccardo Montolivo, wij gooiden het achterin op slot. Het was zaak voor Ajax om daar een klein gaatje in te vinden en gelukkig voor ons is ze dat niet gelukt.”

Milan eindigt nu als tweede achter Barcelona in Groep H: de Catalanen verzamelden dertien punten en Milan negen, één meer dan Ajax dat als derde finisht. De Amsterdammers blijven Europees wel actief, maar niet in het gewenste toernooi. “Er zit ontzettend veel talent in deze groep, wie weet kan Ajax hoge ogen gooien in de Europa League. Laten we hopen dat ze die dan winnen”, suggereert Emanuelson.

Zal Ajax hoge ogen gooien in de Europa League, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie is we? Daar hoor jij en Nigel niet bij. Ajax gaat maar gewoon volgas voor de titel. Europa League is een verbittering voor Ajax. Laten we hopen, dat we Tottenham loten. Een tegenstander van Champions League formaat.

Heb vertrouwen in dit Ajax. Doen het elk jaar beter.

12 december 2013 om 08:11

Haha, Tottenham, laat me niet lachen. Dat zijn ook maar een stelletje koekenbakkers. Geen champions league formaat. Maar ik denk wel een mooie pot tegen Ajax. Al kunnen ze eerst beter een of andere slechte onbekende club loten uit bv. Bulgarije

12 december 2013 om 08:25

Tottenham doet echt niet onder voor clubs als Milan, Olympiacos en Schalke hoor. En als je serieus denkt dat Ajax een kans zou maken ben je al helemaal niet lekker.

12 december 2013 om 08:35

Haha inderdaad.. Ajax gaat er gewoon weer uit als het tegen een relatief onbekend oostblok team speelt, laat staan tegen Tottenham

12 december 2013 om 09:50

Denk dat ze eerder eruit vliegen tegen een laf voetballend Oostblok team dat vechtvoetbal speelt dan tegen Tottenham. Engelse clubs liggen ons over het algemeen beter.

12 december 2013 om 10:21

Ja want als je als Ajax zijnde wint van manchester united, city, Barcelona en 2x gelijk speelt tegen Milan waar je eigenlijk 2x had kunnen/moeten winnen, dan ben je idd kansloos tegen Tottenham?

Ik wordt echt schijtziek van die lui die elke keer weer een excuus zoeken om de behaalde resultaten naar beneden te halen.

Ga lekker allemaal naar je eigen club kijken die of geen eens in Europa speelt of verliest van een stel postbodes uit een of ander vaag land.

12 december 2013 om 11:59

Leuk dat je een keer wint van die ploegen maar over 2 wedstrijden heeft Ajax weinig kans. Verder hebben die winstpartijen je ook niet een hele boel opgeleverd he? Tegen United verlies je thuis waardoor je er niks aan hebt. Tegen Milan en Barca speel je dan goed maar dan verlies je wel van Celtic uit waardoor dat ook niet boeit. Die wedstrijden tegen City heeft je dan de 3e plek opgeleverd maarja dan verlies je in de eerste ronde van de Europa league van een team als Steaua. Al die grote wedstrijden winnen is leuk maar als je dan steeds de mist in gaat in de kleine heb je er niks aan.

12 december 2013 om 12:16

Juist niet. Dit Ajax doet het goed als het feitelijk niets te verliezen heeft maar als de Steaua's en Spartak Moskou's de tegenstander zijn gaat het vaak veel minder.

12 december 2013 om 13:46

@ haakneus.. Amen

12 december 2013 om 08:12

Misschien maar beter dat we leren elk jaar dat we uitgeschakeld worden wat we beter kunnen doen omdat die jongens het niet gewend zijn op europees niveau en nooit tegen zo'n verdedigende ploegen hoeven te spelen

12 december 2013 om 08:12

Waarom zou Emanuelson geen "we" mogen zeggen?

12 december 2013 om 08:17

Hij bedoelt het goed hoor. Ongetwijfeld gunt hij ajax het beste toe.

12 december 2013 om 11:05

Waarom horen nigel en er niet bij mischien zijn hun zelf ook fan van ajax.

13 december 2013 om 03:30

@ ahjacied:

Jij bent dan ook geen 'we'. Alleen het personeel van Ajax als je het zo gaat bekijken. Urby en Nigel kunnen toch nog steeds net als jij gewoon supporter zijn van hun oude club. Ga dan niet huilen over 'we', want ik denk dat zij nog meer recht hebben om dat te zeggen dan jij.

Verder ben ik het met je eens. Tottenham zou een mooie tegenstander zijn. Ik zie ook liever een topploeg uit een grote competitie dan een Oost Europees land. Liefst niet te ver reizen en een mooie club. Lyon lijkt mij ook prima. Even revancheren tegen de Fransen.

Iig 20.000.000 rijker .. Nu nog paar ton opstrijken in Uefa cup..

12 december 2013 om 08:14

Wat boeit ons dat geld joh? Sportief wil je presteren op t hoogste niveau! Liever onderuit gaan in de CL dan in de EL. Urby heeft zich nog zacht uitgedrukt. De hele avond was een trucendoos.

12 december 2013 om 08:32

Ja mee eens, beter vlieg je na 2 mooie potjes uit die ellende league, niet dat dat te min is maar iedereen ziet nu dat Ajax een plek in de groepsfase meer dan verdient! Wordt in godsnaam weer kampioen haha

12 december 2013 om 10:17

Totaal niet mee eens, als Ajax zijnde moet je altijd voor de winst gaan, en zo denk FdB volgens mij ook. Ik zie de EL gewoon als een mooie europese competitie, geen CL, maar toch

12 december 2013 om 10:25

Ja ach... voor de ervaring is het wel goed dat ze in Europa actief blijven. Dan is het hopen dat ze de selectie volledig bij elkaar houden, zodat Ajax zelf van die ervaring kan profiteren...

Ik denk dat dit ajax ver in de EL kan komen als ze het serieus nemen (waar ik ook van uit ga). Tot mijn eigen verbazing ben ik dit seizoen tot de conclusie gekomen dat Ajax gewoon de enige ploeg is die in staat is om Europees iets neer te zetten. Ze doen in ieder geval niet onder voor sommige cl 2de ronde deelnemers.
Off: wat kan ik toch van die Klaassen genieten zeg. Zeer groot talent. Iedere keer als ik hem zie spelen dan vraag ik me af wat er van die jongen terecht was gekomen als maher werd gehaald. Zo zie je maar weer geduld is kostbaar.

12 december 2013 om 09:46

Ajax heeft zeker de mogelijkheid om verder te komen. Vooral als je kijkt naar de kwaliteit. Echter is vaak het grootste probleem dat je een B-garnituur oostblok land treft die hetzelfde afbraak voetbal als milan gister spelen, maar dan ook nog eens gaan schoffelen. En net als bijvoorbeeld tegen Steau vorig jaar weet Ajax zich daar geen raad mee. Het kan zich op de een of andere manier ook niet goed opladen voor zo'n wedstrijd, terwijl mijns inziens de motivatie dan toch hoog zou moeten zijn, aangezien je 9 van de 10 keer van zo'n ploeg wint, mits je je eigen spel speelt en dit vol overgave doet.

Wat betreft Klaassen kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn!

Ik denk dat ajax tegen grote clubs best wel de winst kan gaan pakken in de EL, maar kleinere onbekendere clubs uit Oostbloklanden worden toch lastiger. Onbewust zijn ze beter en gemotuveerder tegen grote namen. Zag je vorig jaar ook tegen Steaua.

12 december 2013 om 09:14

Juist, Ajax kan beter een voetballende en sterke ploeg loten met speelstijl als arsenal of barcalona. Ajax heeft moeite met kansen afmaken en voetballen tegen 'beton'ploegen zoals Milan en ploegen die niet willen voetballen.

Dat Milan is zo triest he en die balotelli die steeds valt
Totaal geen spel om te zien

12 december 2013 om 08:34

Nou ik ben voor ajax maar je kunt milan/balotelli niets verwijten. Ajax heeft er alles aan gedaan, helaas niet voldoende. ..nu hopen op mooie loting bv swansea (vervelende anti-ajax vZweden) en dan gewoon de focus op de titel..

Voor het huidige Ajax zou het heel goed zijn eens volle bak voor de Europa league te gaan. De europacup 2 in 1987 en de UEFA-cup in 1992 waren ook de opmaat voor de champions league. Op die manier bouw je weer ervaring op in knock-out wedstrijden en meer ontzag in europa. Vorig jaar hebben we tegen steaua gezien dat daar voor Ajax nog heel veel rek in zit. Je zult in de Europa league ook moeten afrekenen met napoli, porto, Juventus etc. Me dunkt genoeg uitdagingen!

Het blijft zo ontzettend zuur. Zo dichtbij en dan op zo'n manier verliezen. Bij die laatste actie van ons Ajax, de omhaal van Klaassen, zag ik in een flits van een seconde de krantenkoppen al in m'n hoofd. Een sprookjesboek met Davy, exponent van de ingezette revolutie, als aanjager. Lang geleden dat ik met zoveel emotie in m'n lijf het eind signaal van een wedstrijd van ons Ajax heb horen luiden. Na een dag vol verdriet, teleurstelling en boosheid heffen we nu ons hoofd maar op. Op naar een nieuw hoofdstuk. Gezien het spel van de afgelopen weken staat ons vast nog een hoop moois te wachten!

12 december 2013 om 08:53

Bij dat moment van Klaassen sprong ik juichend van de bank. Ben daarna snel maar weer gaan zitten

Een raspaardje als Urby zal zich wel lekker thuisvoelen tussen dat anti-voetbal. Die moet eens naar een Spaanse middenmoter, kan die beter zijn ei kwijt dan in dit theater.

Hoop dat hij de laatste was die begint over het winnen van de uefacup. Dat is echt nog te hoog gegrepen. Zie dit maar als het seizoen 91/92, dan volgend jaar stunten in de UEFA cup, onderweg wat spelers verliezen, doorselecteren en over een jaar of 3 knallen, en aanhaken bij de laatste16 CL. Die termijn / orde van grootte, lijkt mij realistisch.

Je zult er maar trots op moeten wezen, trots zijn dat je scheidsrechters uren achter elkaar in de maling weet te nemen. Hoe triest ben je dan? In Italië weten ze het wel. Ben benieuwd of ze weer doping hebben moeten gebruiken bij het voetbal om verder te komen.

12 december 2013 om 08:34

Haha het zit je dwars niet?
Ik snap dat je kwaad bent om het anti-voetbal van Milan, maar dit kan je weten als je móét winnen in Italië en zij achteruit mogen leunen.
Dan wordt het betonvoetbal, iets waar ze 'goed' in zijn.

Gooi het nou niet op doping, want dit soort verwijten brengt je niks.

12 december 2013 om 08:36

Als ajacied moet ik je gelijk geven..ajax heeft er alles aan gedaan maar ontbeerde kleine beetje geluk.

12 december 2013 om 10:43

Ik ben een liefhebber van voetbal, niet van oplichterij en doelbewuste sabotage, ik erken het eerlijk.

12 december 2013 om 11:22

Precies. Verliezen van een ploeg dat wilt voetballen en eer heeft is helemaal niet erg. Dit is gewoon walgelijk.

Begrijp me niet verkeerd: dit Ajax kan veel, maar ik denk toch dat ze door Napoli ofzo worden uitgeschakeld.

tottenham of juventus vergeten?

Ajax zal in de EL gelijk stuiten op weer een Italiaanse club namelijk Napoli hahaha

12 december 2013 om 11:11

De afvallers van de cl kunnen elkaar niet direct loten.

Ajax zal gekoppeld worden aan een nummer twee uit de europa-league.

Ook psv en az vallen zo mogelijk af, omdat je volgens mij ook niet in de eerste knock-out fase een team uit eigen land kan/mag lotem.
Correct me if i am wrong.

12 december 2013 om 12:01

Pot 1: 12 groepswinnaars + beste afvallers CL: Napoli, Basel, Sjachtar en Benfica
Pot 2: 12 nrs 2 + slechtste afvallers CL: Ajax, Juventus, Porto en Pilzen.

Tenminste, was het vorig jaar.

Over dat laatste heb je dacht ik wel gelijk, alleen in de eerste ronde kun je niet tegen een club uit hetzelfde land loten

Alsjeblieft niet zeg! Zet gewoon een B-elftal in in de Europa League, dan zijn we van dat afbraaktoernooi af. Europa League is een surrogaatcompetitie.

12 december 2013 om 11:09

Mooie denigrerende post van je.

Net als het bekertoernooi is het alleen een prijs bij jullie als je hem wint....hou toch op man, beetje zielige reactie.

Snap dat je telleurgesteld bent na gisteren, maar wees blij dat ajax nog europees speelt zodat spelers nog meer ervaring kunnen op doen.

12 december 2013 om 11:14

Ak-87
Haal die ajax embleem weg en ga juiche voor psv ofzo die hebben dezelfde mentaliteit als jij

12 december 2013 om 16:31

Valt wel mee hoor. Ajax heeft als insteek om komend jaar CL te spelen. Wat je dat, dan moet je eerst kampioen worden. Wil je kampioen worden, dan moet je iedere wedstrijd in de competitie winnen, zeker gezien de opmars van Vitesse. En dan heb je je allerbeste spelers nodig, en die moeten geen onnodige blessures oplopen. Voor de beker gebruik je ook je b-elftal, zodat je mer energie hebt voor de competitie. Mocht je met je b-elftal toch verder bekeren, ja dan kun je er aan denken om ook in dat toernooi j best te doen

Wat mij het meest stoorde aan de wedstrijd waren de verschrikkelijk slecht voorzetten van Blind en Van Rhijn..
Man-o-man, wordt daar niet op getraind of zo?

Had het Ajax gegund, om het voetbal, maar ook om mijn toto...

12 december 2013 om 08:42

Ik stoorde me eerder aan Fischer. Hij bakt er serieus zeeeer weinig van ik blijf het maar zeggen gevalletje bakkali

12 december 2013 om 09:16

Fisscher vond ik ook maar dramatisch spelen -_-'
van Rhijn en Blind gaven inderdaad slechte voorzetten maar verder stond Blind wel z'n mannetje vond ik. Voor de rest speelde iedereen wel aardig. Klaassen blijft toch gevaarlijk hoor voorin. Talentje.

We mogen trots zijn op het Nederlands voetbal!! Ajax heeft zich kranig geweerd en hopelijk zullen PSV en AZ dat ook gaan doen vanavond. Ajax moet ook volle bak in de Europa League, want dat is belangrijk voor de coefficente lijst! Daarnaast zijn er zat hele mooie tegenstanders in de europa league, waardoor er genoeg mooie wedstrijden op het programma kunnen staan. Kampioenschap is natuurlijk belangrijker, maar dat wordt mijn inziens al moeilijk zat met Vitesse en Twente erbij. Maar dan nog Europees niet zoals PSV vorig jaar laten gaan bitte!!

Moet toch niet gekker worden. Geen schijn van kans met de blinde aanval. Het Nederlands voetbal boekt zo weinig resultaten in Europa door de speelwijze. We moeten anders naar het spelletje kijken. Weg met dat z.g. hoge school voetbal. Op deze manier worden we soms geprezen maar veel vaker gewoon uitgelachen. Ik ben jaloers op clubs als Milaan. Met 10 man bikkelen, slepen trekken duwen tijdrekken... Voetbal kan een fantastisch gevecht zijn.

12 december 2013 om 09:32

Wat? Alles leuk en aardig, maar een resultaat halen was lastig maar ze hebben er alles aan gedaan misschien niet altijd het juiste maar ach.. Dit had niks met voetbal te maken

En ga vooral verontwaardigd doen nadat Ajax in een poule met Barca, Milan en Celtic(waarvan iedereen zei dat ze beter zouden zijn haha) 3e is geworden met maar 1 punt minder en in de laatste wedstrijd 1 doelpunt tekort komt voor overwintering in de CL. Maar EL was zeker gesteld, hoe Ajax speelt is de enige manier hoe je succes kan boeken fysiek leg je het sowieso af man.

12 december 2013 om 11:18

Ja op zo'n manier ligt elke club er binnen de 1e ronde helemaal uit. Raken we steeds meer punten kwijt. Krijgen we alleen nog startbewijs voor EL. Lopen de stadions in Nederland leeg. Ja goed plan hoor.

12 december 2013 om 13:50

laten we in nederlands alsjeblieft nog wat aan de mensen zien qua voetbal.

ik moet er niet aan denken dat heel de eredivisie catennacio gaat spelen.

dat liever knotsgekke wedstrijden met teams die willen proberen te voetballen.

Urby is wel een van ons ! Hij is altijd erg positief over Ajax en wenst de club altijd het beste ! Nigel de jong daarentegen is gewoon een vies ventje onsportief persoon die voor mij nooit meer hoeft terug te komen bij Ajax of Ned elftal just fair play

12 december 2013 om 09:25

Wat was/is er vies aan Nigel? Ik snap het niet, waarom mensen z'n haat aan hem hebben. Ja heeft hij een aantal benen gebroken, het overgrote deel daarvan vind ik persoonlijk ongelukkig. Je kan beter een hekel hebben aan spelers als Balotelli, Dani Alves en Pepe. Waarom? Zij kunnen namelijk wel uitdelen maar incasseren ho maar. De Jong speelt altijd fair en bij hem zie ik geen intentie om iemand aan te pakken, maar de bal te pakken. Dat hij die bal ff een tikje geeft om 5 sec te winnen is gewoon slim in mijn ogen, deed Ajax ook bij Barca met Klaassen en toen was het een en al lofzang dat hij dat deed.

Napoli, Porto, Juventus of Tottenham. Je verdient er slechts een paar ton mee. Financieel on interessant, deze sterke en mooie tegenstanders. Jammer, want het is prof voetbal.

Moet Ajax niet gewoon uitgesloten worden door de Uefa? Rellen in een buitenlandse stad had in het verleden namelijk nogal wat gevolgen voor een andere Nederlandse club.

12 december 2013 om 10:42

Omdat er 4 Ajax fans zijn neergestoken moet Ajax worden uitgesloten door de uefa?

12 december 2013 om 11:09

Ajaxbosna, ook Milan moet natuurlijk zwaar gepakt worden. Maar lijkt me ook dat je niet met een bus vol hooligans even een rotonde protestanten leeg mag slaan. En flessengooiend door de stad kan trekken, enz.

Wel boetes geven voor een spandoek, mar bij de belangrijke zaken geeft de Uefa ineens niet thuis.

12 december 2013 om 12:08

Die 'hooligans' hadden net een busreis van 17 uur achter de rug. Door de protestanten kon de bus er niet langs. Toen zijn er een aantal uitgestapt om de weg voor de bus vrij te maken. Bovendien kan Ajax er niet zoveel aan doen als de supporters zich misdragen. Door torenhoge boetes en lange stadionverboden uit te delen voor vaak nutteloze dingen, doen ze er meer dan genoeg aan om deze 'hooligans' aan te pakken. Als er voor dit soort zaken clubs worden uitgesloten door de uefa blijven er wel heel weinig teams over.

12 december 2013 om 11:07

Er is wat man een bus uitgestapt, had niet mogen gebeuren, maar als dit rellen zijn ben ik Kees Kwakman

Lijkt me iets te veel van het goede. De kwart/halve finale is al zeker een hoge prestatie, aangexien er nog enorm sterke teams aanwezig zijn.

hahaha grappig dat mensen Ajax oppeens titel kandidaat voor de EL zien.

Ik kan je op een briefje meegeven dat de achtste finales max eindstation zal zijn.

12 december 2013 om 10:30

Een gunstige loting en we kunnen zeker ver komen in de EL. Titel kandidaat vind ik ook wat ver gezocht met teams als T'ham, Napoli, Juventus in de gelederen. Ach, Atletico Madrid doet dit jaar tenminste niet mee

Helaas zijn we ook in de EL alweer niet geplaatst (niet dat dit altijd wat zegt, tegen een gemiddelde Oost-blokker kan je er ook uit liggen) dus het zou prima kunnen dat je na 2 potjes EL er ook daar uit ligt.

Haha hilarisch hoe Emanuelson praat over wij terwijl hij gewoon lekker op de bank zat. Waarschijnlijk zegt hij dit om in een goed blaadje bij Ajax te komen zodat hij daar nog eens terug kan keren wanneer Milaan genoeg van zijn middelmatige kwaliteiten heeft. Ik verwacht echter niet dat hij nog welkom zal zijn in Amsterdam.

12 december 2013 om 11:22

Waarom is dat hilarisch, hij doet precies hetzelfde als jij. Vanaf de bank zijn team een hart onder de riem steken desondanks heeft hij meer betekent voor ajax dan jij voor bayeren. Wie is er nu lachwekkend

De meeste mensen hier vinden alleen aanvallend voetbal mooi, dit terwijl ik ook kan genieten van het spel van Milan gister. De pot op slot, hard spel , fantastisch. Milan heeft verdedigend meer kwaliteit dan ajax aanvallend had. Dus gewoon terecht dat Milan door is.

12 december 2013 om 11:20

Het is wel de reden dat de stadions leeg lopen in Italie dus gelukkig maar dat niet iedereen anti voetbal als jij denkt.

12 december 2013 om 11:30

Want jij hebt een steekproef gehouden en iedereen ondervraagt of dat de reden is? Lul niet zo slap.

Ik stoorde me niet per se aan het tijdrekken, je wist dat dat ging komen. Ik stoorde me wel aan de bikkelharde en smerige overtreding van Montolivo. Die vent is gek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren