Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hier zitten jongens op de bank die verder overal in de basis zouden staan’

Laatste update:

Vitesse verloor afgelopen topscorer Wilfried Bony en middenvelder Marco van Ginkel, maar onder leiding van trainer Peter Bosz staan de Arnhemmers op de helft van de competitie op de eerste plaats. Volgens Jan-Arie van der Heijden is de breedte van de selectie de kracht van Vitesse.

/

De verdediger maakt zich er niet druk om dat de Arnhemse club door sommigen beschouwd wordt als een filiaal van Chelsea, dat diverse spelers heeft ondergebracht in de selectie van Bosz; Van der Heijden benadrukt dat Vitesse ook veel Nederlandse talenten heeft. “Natuurlijk is er aanvulling van buitenaf, maar dat is bij elke club in Nederland het geval”, vertelt de linkspoot aan het ANP.

“Bovendien gaat het in alle gevallen om spelers die voor elke Eredivisieclub een aanwinst zouden zijn. Ik denk zelfs dat er bij ons jongens op de bank zitten die verder overal in de basis zouden staan”, vervolgt Van der Heijden. “En voor voetballers als bijvoorbeeld Lucas Piazón en Christian Atsu komen de mensen naar het stadion. Het is toch geweldig dat die in Nederland spelen”, vindt de voormalig Ajacied.

Vind je dat Vitesse de sterkste selectie van de Eredivisie heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Peter jij weet ook wel dat een Piazon gedwongen is door Chelsea om bij Vitesse te gaan voetballen. Chelsea verpest heel de eredivisie. Vitesse wordt kampioen.

16 december 2013 om 10:21

Peter? Piazon gedwongen? Ken je feiten eens. Piazon had natuurlijk liever op een hoger niveau gespeeld, maar hij beseft heel goed dat hij wekelijks 90minuten moet maken. En Peter is helemaal irrelevant. On: Vitesse heeft echt een sterke selectie en met nog 1 of 2 aankopen/huurspelers steken ze echt boven de rest uit.

16 december 2013 om 11:25

Tja, je hebt wel gelijk maar het blijft een soort competitievervalsing. Chelsea had hetzelfde kunnen doen met Go Ahead Eagles en dan werden die kampioen...

16 december 2013 om 12:42

@ Alvaro Arbeloa,

Nee hoor. Je onderschat de inbreng van de eigen spelers van Vitesse dan enorm. De 3 spelers die in de basis staan zijn zeker een meerwaarde, maar dan zijn eigen jongens als Veldhuizen, Leerdam, Propper en Ibarra bijvoorbeeld net zo.

16 december 2013 om 14:29

Uh die spelers konden nooit worden gehaald zonder die rijke Rus. Beetje omgedraaide wereld die jij beschrijft. Heel vitesse is van die Russen van Chelsea, dus die clubs zijn vanwege de zelfde eigenaren zo met elkaar verweven dat eigenlijk alle spelers van Chelsea zijn. Chelsea is uiteraard het hoofddoel, want voor hen is de Nederlandse competitie totaal niet interessant.
En zo is de cirkel rond!

16 december 2013 om 10:23

"verpest"? Piazon stond was vorig jaar na de winterstop sterkhouder bij Málaga in de Primera Dívision. Zulke spelers willen we inderdaad écht niet in onze Micky Mouse-competitie.

Heerlijke voetballer, de stadions stromen vol!

16 december 2013 om 11:17

@ Va1.
Alleen de Gelredomde krijgt zijn poorten nog niet vol oftewel uitverkocht. Gelukkig zit er een stijgende lijn in maar ik vind dit nog steeds een smet op dit Vitesse.
Overigens degene die ik het meeste mis is die Bony. Tsjonge wat een geweldenaar was dat.

17 december 2013 om 21:17

Weet je als Vitesse kampioen wordt is de competitie verpest als Ajax kampioen wordt dan is de competitie geweldig. Zo denken Ajaxieden. Zo is het nu eenmaal. Ik reageer er niet meer op. Al die kul van die lui. Het duurt niet lang meer voordat ik voor Basel ben.

16 december 2013 om 10:23

Ik vind dit wel een typerende opmerking voor ons Nederlanders. Aan de ene kant altijd miepen dat het niveau in de Eredivisie te laag is, maar als er dan een club is die het goed doet moeten we het ook weer massaal afzeiken. Wat zijn we toch een negatief volkje, bah.

(niet persoonlijk naar jou hoor Niels, ik neem jou alleen even als voorbeeld nu, sorry daarvoor)

16 december 2013 om 10:55

Ik vind het weer typisch dat jij als Nederlander (dat neem ik tenminste aan) zegt dat wij Nederlanders maar een negatief volkje zijn. Je scheert daarmee de hele bevolking over één kam. Denk je dat alle Fransen, Italianen, Duitsers, Belgen, Amerikanen, enzovoorts altijd positief zijn? Zielig gelul man.

16 december 2013 om 10:55

Ik vind het weer typisch dat jij als Nederlander (dat neem ik tenminste aan) zegt dat wij Nederlanders maar een negatief volkje zijn. Je scheert daarmee de hele bevolking over één kam. Denk je dat alle Fransen, Italianen, Duitsers, Belgen, Amerikanen, enzovoorts altijd positief zijn? Zielig gelul man.

16 december 2013 om 11:16

Tuurlijk is dit niet op de hele bevolking van toepassing. Wat ik echter toch vaak zie is dat wij als volk onszelf altijd klein proberen te houden. Onze lijfspreuk is "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg". Als iemand boven zichzelf uitstijgt zijn we er als de kippen bij om die persoon weer met beide benen op de grond te zetten. We zijn op weinig dingen trots; we vinden onze films kut, de muziek slecht, politiek gezien zijn dingen slecht geregeld, etc.

Als je al kijkt hoe vaak wij als Nederlanders afgeven op ons openbaar vervoer... moet je eens in Spanje of Portugal met het openbaar vervoer gaan.

In voetbal kan je het terug zien in het commentaar. Als ik Engels voetbal kijk met Brits commentaar, dan merk je dat die commentatoren altijd het positieve benadrukken. Zij benadrukken bij een doelpunt bijvoorbeeld dat er een geweldige opbouw aan vooraf ging, terwijl onze commentatoren bij dezelfde actie eerder zouden opmerken dat die en die verdediger verkeerd instapte.

16 december 2013 om 11:42

Prima verwoord Filmfreak,. Doorsnee zijn we een zuur, mouwend en afgunstig volkje. Wat men zelf niet heeft daar gaat men op afgeven is hier vaak van toepassing, jaloezie voert de boventoon. We zijn zeker in vergelijking met Engeland maar nog veel meer landen zo ontzettend negatief over sportprestaties, het is nooit goed.

16 december 2013 om 13:25

Dat is ook precies wat de Duitsers de laatste tijd als negatief aspect van ons aanmerken... Nu nog eraan werken!

16 december 2013 om 14:18

Oke je hebt een punt.

16 december 2013 om 14:40

Reacties zijn groot en deels negatief. Dus blijkbaar zit in de opmerking van filmfreak toch kern van waarheid.

In elk bericht over Vitesse gaat het er inmiddels over. Vitesse wint van NAC, gezeik over beleid, bezoekersaantal enz. NAC trainer vind Vitessw beste club vd Eredivisie, gezeul over bovenstaande. Jan Arie weerlegt het, gezeik over bovenstaande..

En wij als Vitessesupporters kunnen alles weerleggen met feiten, de rest blijft zeiken.

Bang voor ons?

16 december 2013 om 20:08

Ben ik met je eens. Ik snap de afgunst richting vitesse ook niet zo hoor. Eigenlijk best balen voor ons (psv) dat het nu vitesse is dat leuke spelers kan huren, om zo n goede ploeg te krijgen dat ze CL kunnen halen. Waardoor je weer inkomsten genereert, waardoor je weer kunt versterken..er was een tijd dat psv zich zulke puike constructies liet aanmeten, om competatief te worden in de (sub)top van europa. Toen kwam daar ene Reker en die moest de zogenaamde financiele rotzooi opruimen en brak ook maar de banden met toch wel handfige zaakwaarnemers, om eeer baas in eigen huis te worden. Nou, dat is allemaal gelukt....helaas ten koste van kwaliteit op t veld.

Huurlingen als gomes, alex, bojan en hoe heette de voorganger van pelle ook al weer zijn toch ook aanwinsten voor de eredivisie genoemd? En als we straks ola john zien spelen of luuk de jong op huurbasis???

16 december 2013 om 20:14

Dit is exact de reden dat ik stopte met kijken naar VI op tv. Dat programma zou reclame moeten maken voor voetbal. Maar 98% van het programma is negatief ouwehoeren en lachers scoren. T is zo grappig dat t vervolgens blind wordt door gecopieerd naar andere media.als het een kookprogrammna zou zijn die zo over de restaurants zou praten...dat kun je je toch niet voorstellen.

16 december 2013 om 10:52

Misschien worden we dan eens wakker en beseffen we dat de eredivisie niets voorstelt zonder wat aangekochte spelers. Ik vind het een hele goede zaak dat Vitesse kampioen kan worden, dat laat zien dat we in Nederland verkeerd bezig zijn!

Ik heb trouwens helemaal niets met Vitesse maar dat terzijde

16 december 2013 om 20:17

Misschien kun je het omdraaien en concluderen dat we in nederland niet genoeg talenten hebben, om een hele competitie mee te vullen. En dus mogen we blij zijn dat goede spelers uit andere landen bereid zijn hier te komen voetballen. Ik zeg niet dat een aanwinst uit buitenland per definitie beter is, maar t is een positievere kijk op de zaak

16 december 2013 om 11:12

En welke jongens op de bank van Vitesse zouden dan bij Ajax, Feyenoord, Twente in de basis staan?

16 december 2013 om 11:45

Je kunt beter vragen welke niet?

16 december 2013 om 12:05

Allemaal niet. Der zit geen 1 speler op de bank van Vitesse die bij Twente in de basis zou staan, sterker nog, geen bankspeler van Vitesse zou bij Twente op de bank zetten.

16 december 2013 om 12:11

Waarom vraag je het dan? Maar ik zou zeggen, neem een keer een kijkje bij de training van Vitesse en oordeel dan. Je zult versteld staan.

16 december 2013 om 12:13

Ik vroeg het omdat ik er geen 1 kon verzinnen die bij Ajax, Feyenoord of Twente in de basis zou staan.
Bank van Vitesse dit weekend:

M. Meerits
S. Hutchinson
D. Mori
F. van der Struijk
G. Kakuta
G. Chanturia
V. Qazaishvili

Ik sta inderdaad versteld.

16 december 2013 om 12:27

Moet zeggen dat ik het inderdaad ook een vreemde uitspraak vind.
Qazaishvili en Kakuta zouden nog in aanmerking komen, de rest zou alleen in de clubs uit het rechterrijtje in de basis staan, maar niet in die uit het linker rijtje.

16 december 2013 om 13:13

Nou nou, Vitessea1. Nog niet gek lang geleden stond PSV in het rechterrijtje... Kon van der Struijk daar even mooi spelen!

16 december 2013 om 13:54

Ja maar van der Struijk is een held, en dus een uitzondering.

17 december 2013 om 22:13

Die laatste drie zou je zo op kunnen stellen in zowel PSV als Feyenoord als Ajax als Twente.

17 december 2013 om 22:24

Liever niet, kvind de mids en aanvallers van Twente in de basis een stukkie beter :'

16 december 2013 om 12:22

Tuurlijk, en daarom staan Cuevas, Hutchinson en Kakuta er ook elke wedstrijd in. In andere seizoenen kregen we Van Aanholt, Davila en Delac van Chelsea. Stonden er ook grotendeels niet in die seizoenen.

Nee, de trainer wordt niet gedwongen om spelers op te stellen, anders hadden deze spelers ook gewoon in de basis gestaan.

Ik vind de selecties van ajax en PSV niet onder doen voor die van vitesse. Als bij PSV bijvoorbeeld iedereen fit is heb je Narsingh, maher, matavz of schaars op de bank.
Vitesse zakt nog wel in dit jaar.

16 december 2013 om 10:33

Inderdaad. De zelfoverschatting bij Vitesse begint toch wel grote vormen aan te nemen als de spelers hier nu ook al aan mee doen. Vitesse heeft een leuk elftal, maar ook niet meer dan dat. Zowel Twente, Feyenoord, PSV en Ajax zijn kwalitatief minimaal even sterk.

Ik ben overigens zeer benieuwd op welke spelers hij doelt. Volgens mij zijn er namelijk zelfs een hoop van de basis die bij de andere clubs al niet aan de bak zouden komen. Laat staan de bank van Vitesse.

16 december 2013 om 10:46

Zoo hee, volgens mij heb jij nog nooit een wedstrijd van Vitesse gezien?? Je reactie is puur om Vitesse af te zeiken beetje jammer!

16 december 2013 om 10:48

ik denk dat hij met name Kakuta, Kazaisvili en Chanturia bedoelt.

16 december 2013 om 11:21

@polop
Wacht even, als Twente fan heb ik wel Vitesse zien winnen uit bij Ajax en uit bij Psv. Dit maakt waarom ik extra genoot van Vitesse. 2 hele mooie overwinningen onder welke omstandigheden dan ook (vorm v Ajax /psv).

16 december 2013 om 12:09

Die zouden alle drie niet bij Ajax, PSV of Twente in de basis staan kan ik je vertellen.

16 december 2013 om 12:16

@ Walnoot, H3rri3, Tdirk

Noem dan eens 1 speler van de bank van Vitesse die bij een van de clubs die ik schrijf in de basis zou staan. Helemaal niemand. Met name PSV en Ajax hebben een veel sterkere bank.

16 december 2013 om 12:21

Overigens beweer ik nergens dat Vitesse niet goed speelt. De overwinningen tegen PSV en Ajax waren volledig terecht. Echter is het nog altijd zo dat het kampioensschap in 9/10 gevallen gewonnen wordt door het team met de meeste kwaliteit. En ik ben absoluut van mening dat Vitesse niet dat team is.

16 december 2013 om 15:42

Misschien heeft Ajax een sterkere basiself, maar de namen die ik noemde zouden iig niet misstaan in de basis van de overige teams

16 december 2013 om 16:03

Wellicht dat ze bij Feyenoord enige kans zouden maken. Zowel bij PSV als Twente lopen veel betere vleugelspelers.

16 december 2013 om 16:10

De beste vleugelspeler van het moment speelt bij Feyenoord.
Schaken of Goossens zouden wel vervangen kunnen worden door een Chanturia maar dan houdt het ook echt op.

17 december 2013 om 23:58

Toch heeft PSV met al die sterke spelers nog niet zo heel veel punten gepakt.

16 december 2013 om 10:57

13 punten achter staan na 17 wedstrijden is toch wel het minste bewijs dat ik kan aanvoeren dat de selectie van PSV minder is dan die van Vitesse/ajax/feyenoord/twente.

Jullie horen er gewoon even niet bij, deal with it!

16 december 2013 om 15:35

Een selectie hoeft niet beter te zijn om te winnen. Er zijn meer aspecten (moraal, tactiek)

16 december 2013 om 11:14

Ik blijf van mening dat het middenveld en aanval van PSV gewoon kampioenswaardig is maar de verdediging heeft toch al meerdere malen, zowel in competitie als Europees bewezen dramatisch te zijn.
Ongelofelijk als ik Bruma ook tegen Utrecht weer belachelijke dingen zie doen.

16 december 2013 om 11:16

Dit is toch wel het toppunt. Een PSVer die over zelfoverschatting praat en vervolgens PSV gelijkstelt aan Ajax Vitesse en Twente. Joh dit jaar doen jullie even niet met, wen er maar aan.

16 december 2013 om 11:24

Als PSV ballen had gehad dan waren ze verder gekomen in de EL. Wat heb je er nu aan dat je dit zwakke Utrecht heftig oprolt ? Hoogstens (tijdelijk) goed voor het zelfvertrouwen.
PSv heeft Nederland een uiterst slechte dienst bewezen met al die sneue optredens binnen Europa.

16 december 2013 om 12:18

@ Objectiv

Ik kan een glimlach niet onderdrukken. Deze Psv'er is namelijk niet voor PSV maar voor Ajax. En ik vind PSV inderdaad een sterkere selectie hebben dan Vitesse.

16 december 2013 om 13:59

Om even de feiten er bij te pakken: behaalde punten in Europa in het huidige seizoen tot nog toe:

37 ajax 10.0
39 az Alkmaar 10.0
55 psv Eindhoven 7.5
170 fc Utrecht 0.5
170 vitesse Arnhem 0.5
205 feyenoord 0.0

Volgens mij doet PSV het dit jaar helemaal nog niet zo slecht, zeker in vergelijking met een aantal andere Nederlandse teams die in Europa mochten uitkomen.

Beetje dubbel gevoel,geniet van Vitesse en dan met name Piazon Propper Atsu en Van der Heyde,maar ben fan van Ajax en hoop niet dat er in de winterstop een sterke spits gehaald word.want dan zie ik Vitesse wel kampioen worden. En verder moeten we blij zijn dat Chelsea spelers uitleent die we anders niet te zien krijgen in nederland,daar moeten we niet moeilijk over doen,ajax leent ook bij Barcelona(kricic) en psv vroeger ook bij chelsea(alex)...dus alleen maar goed!

Vitesse komt ervaring tekort, die worden geen kampioen. In de laatste weken zullen ze de titel verspelen aan Ajax. Ajax is overigens goed op weg om alleenheerser van het Nederlandse voetbal te worden. Stel je eens voor dat ze de belangrijke namen kunnen behouden, dan worden ze echt oppermachtig.

16 december 2013 om 10:26

klopt, maar zoals je weet gaan er elk jaar weer belangrijke namen weg bij ajax. Dat zal dit jaar niet anders zijn

16 december 2013 om 10:31

Mwa, dat hoeft niet. Ik denk dat er in de selectie van dit jaar geen spelers zitten die nu al een echt mooie transfer kunnen maken. De selectie van dit jaar moeten ze zeker kunnen behouden. Vooral gezien de stijgende lijn die nu te merken is (wedstrijd tegen Cambuur daargelaten).

16 december 2013 om 10:32

Jaa man zou geweldig zijn.. Als Ajax een zak met geld kan krijgen voor een speler dan verkopen ze hem gewoon. Alleenheerser.. Echt lachwekkend!

16 december 2013 om 10:39

Gelukkig krijgt Vitesse die zak met geld van de Russen. Scheelt.

16 december 2013 om 11:28

Ajax is zeer goed op weg. Ook dit Ajax is nog steeds niet sterk genoeg om te kunnen "alleenheersen". Denk maar aan gisteren tegen Cambuur. Ajax zal niet 3 x op rij zoveel sterker uit de winterstop komen. heel simpel; indien Ajax (in de winterstop) een Bony of een Finnbogason gaat halen dan zie ik Ajax pas weer een hele grote stap maken. Ik gun het iedereen die het Nederlandse voetbal lief heeft.

16 december 2013 om 11:37

Ja daarom zeg ik ook goed op weg om (...). Ze moeten uiteraard wel de juiste stappen blijven zetten.

16 december 2013 om 12:22

ik vind het woordje "alleenheersen" niet zo'n fijn woord. Beetje hautain en ongepast. Ook Ajax kent zo zijn dalen (nog steeds).

16 december 2013 om 13:57

Gok inderdaad dat Ajax weer kampioen wordt om die reden die jij noemt. Op de laatste 5 wedstrijden zal de druk enorm worden en dat kan ons de kop kosten.

18 december 2013 om 00:07

Doe niet zo negatief joh, gok eens een keertje op je eigen club.

18 december 2013 om 00:28

Ik geloof er wel in hoor, heb niet voor niets al driemaal geld ingezet op de wedstrijd Vitesse-Ajax, Ajax-Vitesse, met resultaat. Maargoed, dit het hele seizoen volhouden is niet gemakkelijk natuurlijk.

18 december 2013 om 00:39

Makkelijk is het nooit maar ik heb er veel vertrouwen in.

Vitesse wordt geen kampioen. Vorig seizoen zei ook iedereen dat, totdat het ineens wat minder ging. We zijn nog maar op de helft van het seizoen dus er kan nog van alles gebeuren. Ik zie Ajax gewoon weer kampioen worden. Dat zie je aan wedstrijden winnen, zelfs wanneer je slecht speelt (cambuur). Sowieso hoop ik gewoon op een traditionele top 3 met PSV en Feyenoord op 2 en 3.

16 december 2013 om 10:34

Vorig seizoen hebben wij niet 1 keer bovenaan gestaan en werden wij als outsider bestempeld. Toen waren we afhankelijk van van Ginkel en Bony. Maar nu staat er een team en kunnen veel posities opgevangen worden! Conclusie in dan toch dat Vitesse met dit soort voetbal gewoon kandidaat is?

16 december 2013 om 10:40

Sowieso met het spel wat Bosz speelt, kan het ineens een paar wedstrijden minder gaan. Vind het namelijk gewoon te riscant, als je zo gaat spelen. Tegen PSV hadden ze vorige week ook geluk. Ze zullen nog wel een paar x op de bek daan. Helemaal als er wat geschorst zijn. Zo'n sterke selectie hebben ze in de breedte niet, dan acht ik die van Twente en Ajax breder en sterker.

16 december 2013 om 14:02

Een schorsing is goed op te vangen dit seizoen, Velthuizen is het moeilijkst op te vangen.
Voor de verdediging hebben we Hutchinson en van der Struijk, voeren hun taak altijd prima uit.
Op het middenveld kan Qazaishvili prima spelen, daar wordt je niet slechter van.
Verder heb je met Tighadouini, Kakuta en Chanturia als wissels nog veel kwaliteit voorin.

Daar maak ik me niet zo druk om, in tegenstelling tot vorig jaar.

16 december 2013 om 17:41

Ben het niet met je eens. Je ziet dat Vitesse ook gewoon verdedigend kan staan. Ik vind hoe Bosz speelt dit jaar met Vitesse lang niet zo riskant als vorig jaar met Heracles.

Idd te smalle selectie op hoog niveau. Selectie gaat ons opbreken, net als vorig jaar.

Ik hoop zo dat Vitesse geen kampioen wordt.
Die club verneukt de hele eredivisie. Hoe kan een club nou zoveel huurspelers van een club hebben, dat zou toch niet moeten mogen. Wat mij betreft stelt de Knvb een regel in dat een club maximaal 3 huurspelers onder contract mag hebben, want Vitesse is geen Nederlandse club meer, maar een academie van Chelsea. Werkelijk belachelijk

16 december 2013 om 10:35

Zeker voor Ajax? Wat een afgunst.. Haha ik lach er om!

16 december 2013 om 10:40

Wat heeft Ajax hier mee te maken? Ik vond Vitesse vroeger een sympathieke club, maar dat is tegenwoordig wel verdwenen. Afgunst? Ja, ik gun het ze niet..

En ik ben overigens al 30 jaar trouw supporter van Fc Groningen

16 december 2013 om 10:57

Kan je mij dan uitleggen hoe ze de hele Eredivisie 'verneuken'?

Heel simpel tegenargument is namelijk dat ze met 6 Nederlanders in de basis spelen, waarvan enkelen eigen jeugd. Er spelen doorgaans 3 huurlingen in de basis, waarvan de Nederlander van Aanholt nu al zijn 3de seizoen in gaat.

Daarnaast waren de handen enigszins gebonden met oog op de FFP en hebben ze via hun link met Chelsea de breedte van de selectie op peil weten te houden door wat extra gehuurde spelers, waarvan alleen Kakuta met regelmaat invalt.

Dankzij Vitesse kunnen we nu ook spelers als Piazon en Atsu op de Nederlandse velden bewonderen. Spelers die normaliter voor geen enkele Nederlandse club haalbaar zijn.

Enige punt waar je denk ik terecht kritiek op kan hebben is dat ze het (enigszins ongelukkig) in de EL hebben laten liggen. Dat kwam mede doordat de selectie niet op peil was. Ik neem aan dat ze die fout niet nogmaals maken, zeker niet als ze de CL weten te halen.
Ik ga er ook van uit dat Bosz als trainer blijft, dat zal ook een hele hoop schelen.

16 december 2013 om 11:17

"dankzij Vitesse kunnen we nu ook spelers als Piazon en Atsu op de Nederlandse velden bewonderen. Spelers die normaliter voor geen enkele Nederlandse club haalbaar zijn."

Ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord, elk seizoen breekt er wel een speler als Piazon door bij een Ajax, Psv, Feyenoord, Twente. Die Piazon speelt goed maar draai nou niet door. Weet je nog hoe Maher vorig seizoen speelde bij AZ? zeker niet minder dan Piazon nu.

16 december 2013 om 12:23

Het is natuurlijk geen goed nieuws voor het Nederlands voetbal in het algemeen dat je als een rijke Rus een Nederlandse club kan overnemen en dan er genoeg geld in kan pompen om zo de Champions League in te gaan.

Ik vind dat net zo slecht als al die 15 jarigen die naar Engeland gaan voor een 'opleiding'.

16 december 2013 om 13:24

@nolimit,

Onzin. Die jongen was toen hij 17 jaar was gewoon een toptalent die door enkele Europese topclubs begeerd werd. Dergelijke gasten zijn gewoon niet meer haalbaar voor Nederlandse clubs. Net zoals een talent van Porto ook niet haalbaar is voor een Nederlandse club.

Afgezien van het feit dat ik spreek over het aantrekken van een speler, is de echt complete onzin om te stellen dat er jaarlijks een speler als Piazon doorbeekt bij Ajax, Psv, Feyenoord of Twente. Natuurlijk breken er jaarlijks spelers door in Nederland, echter is het wel veilig om te stellen dat Piazon buitencategorie is.

Laat ik het in ieder geval mijn originele formulering wat aanpassen en zeggen dat dankzij het dankzij de link die Vitesse met Chelsea heeft nu mogelijk is dat we spelers als Piazon op de velden kunnen bewonderen. En dan zeg ik nogmaals dat zo'n speler normaal gesproken onhaalbaar is voor Nederlandse clubs.

16 december 2013 om 14:06

Een speler als Piazon, die eigendom is van Chelsea, was anders inderdaad niet naar Nederland gekomen. En ja Piazon is bijzonder goed voor Eredivisiebegrippen, 15 wedstrijden, 10 doelpunten, 8 assists en niet eens als spits, dat zijn erg goede cijfers.

16 december 2013 om 14:35

Grappig dat jij en je mede fans het over de link met Chelsea hebben. Vitesse is Chelsea. Want waarom zouden die rijke Russen vitesse willen bezitten? De Nederlandse competitie is voor hen totaal niet interessant.

16 december 2013 om 15:53

Hoi Pieter Jan,

Wellicht handig dat jij jouw eigen vraag eens beantwoord. Je zegt immers dat de Nederlandse competitie, en daarmee dus ook Vitesse, voor hen helemaal niet interessant is. Dus waarom bezitten die rijke Russen (alexander Chigirinsky is slechts 1 persoon, maar dat terzijde) Vitesse dan wel?

17 december 2013 om 21:25

Zeg maar gerust beter. Ik ben blij dat we Piazon hebben nu en niet Maher toen gekocht.

16 december 2013 om 10:48

maximaal 3 huurspelers werkt niet. NAC met financiële problemen heeft nu juist huurspelers nodig om de spelerskosten omlaag te krijgen.

Overigens gun ik Vitesse ook weinig succes. Vind het helemaal niks wat zo'n club voor elkaar kan krijgen op deze manier.
Doe mij Ajax maar kampioen, die doen het tenminste op eigen kracht / met eigen jeugd.

16 december 2013 om 11:04

Dan gewoon maximaal 2/3 van dezelfde club. Ze kunnen zo hele reserve team van Chelsea huren ja.

Aan de andere kant zie ik het niet als een groot voordeel zoveel gehuurde spelers in de selectie hebben. Vitesse schiet er geen hol mee op aangezien ze die spelers niet houden er dus ook geen geld voor vangen.

16 december 2013 om 14:07

Dus je zegt dat je eigen club (nac) ook huurspelers nodig heeft om voort te bestaan, maar je gunt ons om die zelfde reden weinig succes? Lijkt me ergens een beetje vreemd niet?

16 december 2013 om 10:59

Vitesse stelt elke wedstrijd dezelfde 3 huurlingen op. U mad, bro?

ja ik hoop wel dat psv weer bijtrekt maar natuurlijk ajax weer kampioen en hopelijk zakt vitesse een hoop want die gun ik helemaal niks met al dat oliegeld

J.a. heeft hierin gelijk. De selectie van Vitesse is behoorlijk breed. Maar op sommige posities zijn slecht vertegenwoordigd.

In de winterstop zou ik opteren om Lachman te halen voor centraal achterin (liefst de vervanger van Van der heijden) en om Luuk de Jong te huren. Pas dan kunnen we echt een gooi naar de titel doen.

16 december 2013 om 10:49

Het liefst de vervanger van Van der Heijden??

Van der Heijden is DE reden dat Vitesse dit verzorgde voetbal vanuit achter kan spelen. Ik snap er werkelijk niks van dat van der Heijden er bij de meeste supporters zo slecht op staat. Zijn verdedigende slordigheden van de voorgaande jaren zijn er totaal uitgeslepen en voetballend is het een verademing. Zeker vergeleken met de voetballende kwaliteiten van Kashia. Mijn inziens vullen Kashia en van der Heijden elkaar perfect aan. Het zou mij ook echt niet verbazen als van der Heijden een uitnodiging krijgt voor het Nederlands elftal.

Verder is de optie die je aangeeft om Lachman wel een goede, want we moeten het nu doen met Mori, achter ons centrale duo. Mori kan echt niet mee in het niveau. De Jong zou prachtig zijn,
maar ik schat dat hij niet te halen is. Er gaan de nodige geruchten over die Mosquito, die bij Vitesse gestald gaat woren door Chelsea. We zullen het wel zien.

16 december 2013 om 10:54

VD Heijden was gisteren een van de besten van het veld. Totale rust aan de bal, ook onder druk. Voetbalt zich er vaak zo heerlijk onderuit. Ondanks dat ik enorm veel sympathie voor Kashia heb vind ik dat je beter hem kan vervangen. Maakte gisteren ook weer een stomme fout door een bal achterin te lang vast te houden en zich er zo vanaf laat lopen door de teruglopende spits.

16 december 2013 om 10:56

van Der Heijden maakt een zeer goede ontwikkeling door. 1,5 jaar geleden had ik niet gedacht dat ik dit nu zou gaan zeggen maar gisteren was hij met afstand de beste van het veld.

Ik verwacht dat er weinig mogelijk is in de winter tenzij er een sponsor eindelijk wordt gepresenteerd. We zullen anders nog een spits moeten huren en daar blijft het dan wel bij. In de zomer misschien weer wat transfervrije spelers toevoegen zoals dat met Leerdam en Vejinovic is gedaan. Die twee halen ook beide een hoog niveau.

16 december 2013 om 11:00

Ja, ik ben ook geen fan van Van der Heijden. Verdedigend te lief en te naief. Gisteren dom een penalty veroorzaakt.
Oké hij brengt van achteruit veel voetbal met zich, maar Lachman is fysiek goed en kan ook behoorlijk voetballen. Dus vandaar mijn keuze.

Mosquiti ken ik niet. Maar waarom is Luuk onhaalbaar ? Hij wil graag voetballen. Vitesse mag niet kopen, dus een huuroptie is dan een mogelijkheid. En BMG kan hem op niveau bij ons stallen.

16 december 2013 om 11:43

Wat betreft van der Heijden zullen we het maar houden op verschil van inzicht.
Aangezien Luuk de Jong het meeste salaris opstrijkt van alle BMG-selectiespelers verwacht ik dat Vitesse het in salarissfeer niet opbrengen kan. Maar ik laat me in dit geval graag het ongelijk bewezen worden door Vitesse.
Zou een fantastische aanwinst zijn.

16 december 2013 om 14:55

1 van de beste? Als je het mij vraagt DE beste. 1 foutje, de handsbal bij de penalty, verder meer dan uitstekend. Jarie is idd de reden waarom Vitesse zo kan spelen.

Daarbij is het ook nog eens een jongen die je heel goed in je groep kan gebruiken. Zeurt niet, altijd meer dan 100 en niets van arrogantie te ontdekken. Laat zich niet gekmaken en is ook bijzonder kritisch op zichzelf. Wat mij betreft de aanvoeder van dit 11tal.

Het is inderdaad mooi dat zulke spelers nu ook in Nederland te bewonderen zijn. Uiteraard vinden vele supporters het niet leuk zoals het nu gaat, maar ieder heeft zijn eigen visie denk ik dan. De term vreemdelingenlegioen gaat niet meer op met de vele nederlanders in het basiselftal en de jeugd die lijkt door te stromen, dat is dus al positief. Denk niet dat Vitesse de uiteindelijke kampioen gaat worden, gezien geen van de spelers de ervaring heeft(janssen is geblesseerd) om kampioen te worden en ze nog geen terugslag hebben gehad met deze selectie, die gaat vanzelf een keer komen. De 2e plek zit er zeker in, net als het kampioensschap overigens, maar daarvoor schaar ik Ajax te sterk in de breedte.

Ja, ze hebben een sterke selectie, maar het jammere is dat als ze kampioen zouden worden en dus CL gaan spelen waarschijnlijk hetzelfde gebeurt als dit seizoen: snelle uitschakeling. Veel spelmakende spelers gaan dan terug naar Chelsea en dan is de selectie weer karig tot nieuwe talenten ingevlogen worden.

16 december 2013 om 11:00

Dat is een mogelijkheid, maar ik weet niet zeker of al die spelers terug zouden gaan naar Chelsea. Wie van Vitesse is er volgend jaar klaar voor om regelmatig bij Chelsea aan de bak te komen? Aleen Piazon is goed genoeg denk ik, maar hij staat dan ook gelijk op de positie die bij Chelsea overbezet is met kwaliteit. Ik denk dat mochten ze de Champions League in gaan, Chelsea er verstandig aan doet om al die spelers bij Vitesse te laten, aangezien de waarde van die spelers na een jaar Champions League ervaring alleen maar zal stijgen en ze ook eerder van toegevoegde waarde kunnen zijn bij Chelsea zelf.

16 december 2013 om 11:06

Als ze kampioen worden kunnen ze niet sneller uitgeschakeld worden in de CL dan Ajax de afgelopen 3 jaar. Dat gaat dus verder niet echt op.

Daarnaast lijkt het me logisch dat met het behalen van de CL de club interessanter wordt voor zowel spelers als sponsoren. Ook de grotere talenten van Chelsea kunnen dan wellicht beschikbaar worden voor Vitesse, zoals dit jaar met Piazon en Atsu het geval is.

Uiteindelijk komt dan ook nog het financiële plaatje van de CL meekijken, zeker als de nr 2 van Nederland zich niet weet te kwalificeren voor de groupsfase van de CL. Leverde Ajax de afgelopen jaren toch ook 15+ per jaar extra op.

Ik wordt een beetje moe van de opmerking Chelsea 2 . De zogenaamde top 3 heeft jaren lang de kleinere clubs leeggekocht. Dat moet maar geaccepteerd worden . Nu haalt Vites de spelers van buiten en is het ook weer niet goed

16 december 2013 om 10:37

Dat is met geld dat verdiend wordt door beleid te voeren. Vitesse voert geen beleid, want iemand (volgens mij een vriendin van Abramovich) van Chelsea vertelt precies wat er moet gebeuren.

Vitesse is onderdeel van Chelsea, dus dat er gesuggereerd wordt dat het het tweede elftal is, is niet zo gek.

16 december 2013 om 11:14

Joh, fuck beleid. Het gaat erom wat er op het veld staat en hoe er gevoetbald wordt. Jij bent blijkbaar supporter van beleid. Ik ben gelukkig supporter van het voetbal.

16 december 2013 om 11:24

En hoe kom jij aan de wijsheid dat 'een vriendin van Abramovich' vertelt wat er bij Vitesse moet gebeuren? Omdat hij bij een wedstrijd was met Marina Granovskaya, zoals hier ergens in een nieuwsbericht werd aangegeven?

Wil allerminst zeggen dat zij aan alle touwtjes trekt bij Vitesse namelijk.
Feit is dat van alle Chelsea huurlingen er 3 standaard in de basis staan, terwijl Kakuta meestal in mag vallen. De overige 2 spelen niet of nauwelijks. Als Chelsea de opstelling zou bepalen zoals velen beweren zouden die spelers toch wel wat vaker in de basis staan lijkt me. Vitesse huurt spelers van Chelsea, dat is het enige feit dat bekend is. Andere beweringen zijn immer gebaseerd op aannames of speculatie.

Vitesse zal met enkele jaren ook gewoon een sluitende begroting moeten hebben. Om in korte tijd de stappen te zetten die Vitesse wil zetten is investering nodig. Dat die worden bekostigd door een rijke eigenaar zal me verder een worst zijn. Gezien de Ffp, waar Vitesse zich ook aan zal moeten houden, is daar sowieso een limiet aan gesteld. Als Vitesse zich daar aan weet te houden dan is daar niets mis mee.

Sowieso reppen dat een club geen beleid voert terwijl er net gigantisch in een trainingscomplex is geïnvesteerd is lachwekkend.

16 december 2013 om 14:40

Vitesse een sluitende begroting?? Hoe dan?? Met een shirtsponsor die er nog steeds niet is zal het nooit lukken. Binnen een paar jaar zal vitesse nooit structureel 20 of 30 miljoen euro per jaar aan inkomsten kunnen genereren.
Jij hebt het over stappen zetten. Wat is het uiteindelijke doel dan?? Spelers opleiden voor Chelsea wellicht?? De Nederlandse competitie is totaal niet interessant voor die rijke Rus(sen).

16 december 2013 om 16:01

Hoi Pieter Jan,

Bijvoorbeeld door als club te groeien, te investeren in jeugd en daar de vruchten van plukken, de club dankzij betere prestaties aantrekkelijker maken voor sponsoren en randzaken, etc. Daarnaast zou het behalen van de CL een enorme opsteker zijn. Er zitten bij Vitesse tegenwoordig capabele mensen die daar aan werken. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze niet dusdanig bezig zijn om een gezonde club van Vitesse te maken zonder dat er geld bij moet van een eigenaar.

Ik heb het inderdaad over stappen zetten. Misschien dat jij je het niet kan herinneren, maar niet veel seizoenen geleden speelde Vitesse nog nacompetitie. Nu staat ze halverwege de competitie op plek 1 in de Eredivisie en is er onder anderen een prachtig trainingscomplex gebouwd. Dat noem ik stappen zetten. Het uiteindelijk doel, dat tot vermaak van vele enkele jaren geleden als is uitgesproken, is om kampioen te worden en structureel mee te doen voor de bovenste plaatsen in de Eredivisie.

Als dat kan terwijl er ondertussen 2-3 meerwaarden van Chelsea gehuurd kunnen worden die Vitesse zelf niet aan kan trekken dan vind ik dat helemaal prima. Zolang de basis maar vooral bestaat eigen of zelf opgeleide (nederlandse) spelers bestaat zoals nu het geval is.

Mocht vitesse dit niveau volhouden en de meeste punten halen dan verdienen ze het gewoon! Net zoals ajax de afgelopen jaren terecht de titel won.meeste punten=terecht kampioen. .echter nu is het hosanna maar naarmate de competitie vordert gaan andere factoren meespelen en dan hoop ik persoonlijk toch dat ajax daar het beste mee om kan gaan. .voor nu gefeliciteerd vitesse met hoe er gespeeld wordt..piazon is een topper..

Nou de mensen komen echt naar het Stadion voor deze twee toppers, is dat de reden dat het stadion week in week uit niet vol zit?

16 december 2013 om 14:14

Dat krijg je als je stadion te groot is voor je aanhang. Maar goed dat je dit punt nog even aankaart, ik gok dat niemand hier nog overna gedacht had.

Als het straks vol zit, roep je dan: Successupporters?

16 december 2013 om 14:18

Nee hoor dat roep ik dan niet, ik begrijp heus wel dat het stadion gebouwd is voor het Ek.
Vitas heeft nou niet echt een grote achterban, best vreemd met een grote stad als Arnhem achter je.

16 december 2013 om 14:32

Hoeft niet per definitie vreemd te zijn, Tilburg, , Den Haag Nijmegen, Breda en Utrecht zijn bijvoorbeeld allemaal grotere steden dan Arnhem. Maar bij hun clubs zitten gemiddeld niet meer supporters dan bij Vitesse.

Vitesse doet er onderhuids alles aan om hoog te eindigen in de Eredivisie, snel uitgeschakeld worden in Europees verband, de Europa League levert toch niet veel op.
Ben benieuwd of ze in de Beker nog wat willen proberen of zich echt alleen op de Eredivisie zullen gaan focussen.

Hun trainer lijkt me trouwens een uitstekende trainer, laat zich door niets of niemand gek maken en blijft gewoon zijn eigen mening verkondigen ongeacht wat anderen daar van vinden.

Vitesse heeft zeer zeker de beste en wellicht ook wel de meest brede selectie van Nederland.
Ik vind ook dat Vitesse, onder leiding van Peter Bosz, erg leuk en aanvallend voetbal speelt.
Dus wat dat betreft snap ik heel goed dat het voor van der Heyden erg lekker voetballen is daar.

Aan de andere kant, als jij veel geld hebt dan is het niet zo moeilijk om in Nederland een topteam neer te zetten natuurlijk. Elke club in Nederland voert voorzichtig beleid doordat het weet dat het niet meer geld kan uitgeven dan dat het heeft. Vitesse had geen geld maar daar kwam de rijke Rus en nu heeft het dus wel geld. De spelers zal het een zorg zijn, die willen lekker voetballen en zijn met een of twee jaar toch weer vertrokken. Degenen die wel binding hebben met de club zien leuk voetbal maar hebben daarentegen niet echt iets waar ze met trots na kunnen kijken. (tenminsten, zo zie ik het)

16 december 2013 om 11:54

Je mag het natuurlijk zo zien, echter als je naar de feiten kijkt komt er naar mijn mening toch een andere conclusie naar voren. In het eerste jaar dat Jordania bij Vitesse binnen kwamen enkel en alleen transfervrije spelers (bijn allemaal geflopt overigens) naar Arnhem. De enige grote uitgaven die aan spelers in de afgelopen jaren zijn gedaan is Bony (3,8 miljoen), Ibarra (+/- 2 miljoen. en Akcentijevic (+/- 2 miljoen). Verder zijn er telkens transfervrije spelers of huurlingen ontvangen in Arnhem.

De grote uitgaven die jordania (of Abramovic als je de media geloven mag) gedaan hebben zijn in de langetermijn visie van Vitesse gestoken. Namelijk het mooiste trainingsaccomodatie in Papendal, het opvullen van de begrotingstekorten in de afgelopen jaren en een bedrag aan de Vrienden van Vitesse die Vitesse in de afgelopen decennia gered hebben van de ondergang.

16 december 2013 om 13:51

@remco : Je hebt wel een punt qua geld. Echter, Vitesse heeft in 3 jaar tijd 'slechts' 10 miljoen aan transfers uitgegeven, dan kun je dus niet van een 'gekocht' team spreken maar eerder van een uitgekiend beleid. Vergelijk dat maar eens met de uitgaven van Ajax en met name PSV aan transfers...

16 december 2013 om 14:52

Lekker makkelijk Yatsemata..haha...zeggen dat ze weinig aan transfers uitgeven, maar wel dure spelers kunnen herbergen. Wat is nou de definitie van de club vitesse? Vitesse en Chelsea zijn van de zelfde eigenaren, dus dan geeft vitesse officieel niet veel aan transfers uit, maar wij weten uiteraard wel beter. Als Chelsea spelers koopt en ze dus bij vitesse laat spelen dan zijn ze dus wel gekocht. Die spelers hebben nooit een minuut voor Chelsea gespeeld en ze lopen al bij vitesse. Chelsea en vitesse zijn zo met elkaar verweven door de eigenaren dat ze eigenlijk gewoon een en de zelfde club zijn.

16 december 2013 om 20:17

Ga jij je lekker met je eigen club bezig houden. Gezien het degradatiegevaar kunnen ze dat goed gebruiken. Al die praatjes van jou over Chelsea en allerlei verzonnen constructies begint me een beetje de neus uit te komen. Natuurlijk zijn er nauwe banden (dat had PSV indertijd ook), maar 1 eigenaar? Jij denkt serieus dat een miljardair als Chygirinsky niet zelf die miljoenen kan missen die inmiddels in Vitesse gestoken zijn?

18 december 2013 om 00:18

Ach ja Pieter Jan is zo n gefrusteerde NEC supporter. Die gunnen ons sowieso niks en staan zelf stijf onderaan haha

17 december 2013 om 21:32

Als je geen speler mag kopen wat moet je dan? Dan kun je toch alleen maar huren.
Of had jij een andere oplossing? We blijven gewoon huren totdat we weer mogen kopen.
Natuurlijk zouden we dat liever doen. Dan kun je ook nog wat vangen als ze weer gaan.

Ik snap die afgunst ook niet hier, Ja tuurlijk het zijn vaak Ajax supporters die bang zijn dat hun club nu niet kampioen wordt maar jullie vinden jullie zelf toch de beste club van Nederland dan moet je ook van een Vitesse kunnen winnen. Neem nou zo'n Piazon, dat soort spelers hadden we anders nooit meer gezien in Nederland. Heb er geen problemen mee. Enig nadeel wat er kan zijn is dat Vitesse het ene jaar een heel goed elftal heeft en het andere jaar gewoon een mindere daar is Vitesse afhankelijk voor geworden van Chelsea maar denk wel dat als Vitesse Champions league zou spelen dat er dan nog weer betere spelers uitgeleend worden. En als de traditionele clubs daar tegen in willen gaan moeten ze zelf maar investeren. Want Ajax heeft toch geld zat volgens jullie.

16 december 2013 om 11:10

Ajax heeft idd geld zat maar er is verschil tussen willen en kunnen. .ik ben totaal niet bang of ajax dit jaar wel of niet kampioen wordt..er is rust duidelijkheid en 3 titels op rij. .de selectie is talentvol en zal grotendeels in tact blijven dus ziet er goed uit voor de toekomst! Vitesse is afhankelijk van een rus..ook prima maar voor hoelang heb je deze geldkraan? Wat gebeurt er dadelijk als het even tegenzit? Hoe goed zijn ze dan ? Ik ben benieuwd

16 december 2013 om 14:19

als deze rus een visie heeft om de jeugd door te laten stromen en die dan weer met winst te verkopen is er niets aan de hand;-)

16 december 2013 om 11:10

Ach volgens mij was Piazon ook een gokje. Wat heeft die jongen nou bij Malaga gepresteerd dan? Natuurlijk is hij nog jong, maar dat hij het zo goed zou doen had niemand verwacht denk ik.

17 december 2013 om 21:38

Bony was ook al zo goede gok. Dus eigenlijk zijn we goede gokkers hier in Arnhem.
Nou ik ga anders nooit naar het casino.

16 december 2013 om 12:38

ik citeer "haha je moest per se een stok zoeken om Ajax mee te slaan hè? Maak jij je maar druk over FC Groningen." en dat doe ik hoor maak je maar geen zorgen maar reageer alleen maar op supporters die met afgunst reageren op een andere club die niet eens hun club is, zoals jou reactie, dus je praat jezelf alleen maar tegen met deze Quote omdat jij uit rotterdam komt, hetzelfde geldt dus ook in dit geval voor jou, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken..

Gun Bosz het kampioenschap wel, de club Vitesse niet. Oliemannetjes die zo'n club als hun speeltje zien en vervolgens niet eens het stadion vol krijgen, ik vind het maar niks.

Al hoop ik wel, dat als Vitesse kampioen word, ze heel wat aankopen gaan doen. Je moet gewoon goed voor de dag komen in de CL als kampioen van Nederland, zij zijn dan verantwoordelijk voor de punten in Nederland. En als al die huurlingen weg gaan, mag je wel heel wat kwaliteit inkopen.

Wat zit iedereen trouwens maar te zeiken over oliegeld? Vitesse heeft echt niet een gigantisch zwaarbetaalde selectie met allemaal buitenlandse toppers. Dat kán zelfs niet eens vanwege Ffp. Hetgeen wat vooral met dat geld is gebeurd is een trainings en jeugdcomplex bouwen wat in het voordeel is van ónze Nederlandse talenten, die ook daadwerkelijk voetballen bij Vitesse. Verder is er gewoon slim ingekocht en een paar goede spelers gehuurd. Slim bedrijfsvoeren dus en niks belachelijk veel geld over de balk smijten.

16 december 2013 om 11:29

Ik moet toch wel erkennen dat Vitesse ook wel flink betaald hoor. Dat was dan ook nodig aangezien ze spelers moesten 'lokken'. Het zijn de noodzakelijk investeringen die je moet doen wil je in korte tijd stappen zetten.

Uiteindelijk moet het zo zijn dat spelers weer graag naar Vitesse komen omdat ze de zaken goed voor elkaar hebben, ze zien dat je er kan groeien en omdat er leuk gepresteerd wordt. Als ze er nou in zouden slagen om de CL te bereiken dan geeft dat natuurlijk sowieso een gigantische impuls.

16 december 2013 om 11:35

Flink betalen doen wel meer clubs natuurlijk, maar Vitesse mag niet meer uitgeven dat het binnenkrijgt ivm Ffp. En investeringen tellen niet of maar voor 20% ofzo mee als inkomsten bij Ffp. Er is uiteraard wat meer slagkracht geweest, maar men moet doen als Vitesse alleen maar met miljoenen ligt te strooien. Er kunnen veel clubs zich een voorbeeld nemen aan dit beleid.

16 december 2013 om 13:27

Ik bedoel eigenlijk op gebied van salarissen. Het is wel een feit dat Vitesse een te groot salaris heeft/had om zo in het begin spelers te overtuigen om bij Vitesse te komen ballen.

Qua investeringen in spelers heeft Vitesse inderdaad zeer weinig geïnvesteerd.

16 december 2013 om 14:58

Uh vitesse komt tientallen miljoenen euro's per jaar te kort en dan heb ik het nog niet eens over al die gehuurde spelers! Op papier lijkt het alsof vitesse niet veel geld uitgeeft, maar al die gehuurde spelers kosten de eigenaren van Chelsea en dus van vitesse, een bak met geld. Spelers hebben nog geen minuut voor Chelsea gespeeld en ze worden al in Arnhem neer gezet. Chelsea en vitesse is gewoon de dezelfde club met dezelfde eigenaren.

Het is toch wel lachen geblazen dat vooral de supporters van de wat kanshebbende grotere clubs uit de eredivisie maar 1 commentaar kunnen bedenken tegen Vitesse. En dat is dat het Chelsea 2 is. Lekker belangrijk dat ze spelers van Chelsea huren. Wat maakt dat nu weer uit? Ze spelen leuk voetbal toch? Als er al iemand zich zorgen over identiteit of wat dan ook zou moeten maken dan zijn het de supporters zelf wel. Maar dat doen ze niet, en dat begrijp ik best. Ik zelf gun het Vitesse van harte om kampioen te worden, diegene die eind van het jaar bovenaan staat verdiend het gewoon. Zo gaat dat nu eenmaal.

16 december 2013 om 13:55

Het is vooral grappig als dergelijke verwijten uit Eindhoven komen aangezien de laatste titels in Eindhoven alleen maar tot stand kwamen doordat ze spelers van datzelfde Chelsea huurden...

Vitesse heeft inderdaad wel een hele goede selectie, maar ik zou het wel erg vinden als ze kampioen worden. In mijn ogen is Vitesse qua beleving een modale provincieclub met goede contacten en financiele mogelijkheden.

Ik zal het geen Chelsea 2 noemen, maar ik hou er niet van dat het NL voetbal door Russische contacten wordt gedicteerd. Je kan zeggen dat er ook genoeg jeugd doorstroomt, maar Vitesse staat gewoon bovenaan door Piazon, Atsu en van Aanholt die van Chelsea gekomen zijn.

Ik zie serieus nog liever Ajax kampioen worden dan Vitesse. En dat zegt nogal wat.

16 december 2013 om 12:31

Je bedoelt mede door. Er lopen nog meer voetballers die net zo goed hun inbreng hebben.

Dat Atsu en Piazon duidelijk hun inbreng hebben lijkt me logisch. Die jongens zijn niet voor niets onhaalbaar voor Nederlandse ploegen.

Dat zal allemaal wel, maar haalde Feyenoord niet eén van de grootste successen de afgelopen jaren door een gehuurde spits van City? En die beleving is er best wel maar het begint een beetje zielig te worden dat men dus bij de traditionele topclubs moet behoren om CL te verdienen in dit land. Alsof men bang is voor een nieuwe concurrent.
Wees blij met betere spelers, hoger nivo in de competitie, meer weerstand voor ploegen ipv dat de competiie nog verder afglijdt met Ajax de komende 100 jaar kampioen.

16 december 2013 om 12:19

Ajax is de enige Nederlandse club van CL niveau dus liever hun kampioen dan Vitesse, Twente of Feyenoord.

16 december 2013 om 12:40

Ook Ajax komt al jaren de poulefase niet door.

Van alle Nederlandse clubs is Ajax de club met het hoogste gemiddelde niveau en daarmee ook de meest waarschijnlijke om enigszins te presteren in de CL.
Desondanks weet Ajax de Eredivisie ook niet echt te domineren, ondanks dat ze de afgelopen jaarlijks 15-20 miljoen aan extra inkomsten via de CL hebben ontvangen. Dat is meer dan de begroting van (meer dan?) de helft van de Eredivisieclubs.

Afgezien daarvan is het denk ik een goede zaak als een andere club het eens mag proberen. Wellicht qua resultaten niet per se een goede zaak, maar het is voor de competitie op zich denk ik een goede zaak als eens een andere club aan de haal gaat met de CL miljoenen.

16 december 2013 om 12:50

Teddi

Je bedoelt, Ajax is de enige club die de laatste CL gespeeld heeft. Niet één keer de poulefase doorgekomen dus zijn ze niet van CL maar van EL nivo.
Andere Nederlandse clubs zullen het vast niet slechter doen als ze kampioen worden.

16 december 2013 om 12:53

Haha wat een grap man. Vitesse kan niet eens van een nietszeggend Roemeens clubje in de voorrondes winnen dus nee die hoeven onze toch al onstabiele rangschikking in de coefficienten niet verder te verpesten door in de CL opzichtig te gaan falen.

En Ajax komt al jaren niet door de poulefases..laten we even opsommen hoe dat komt. Vorig jaar was natuurlijk terecht..jaar daarvoor besloot Lyon om om te kopen en dit seizoen komen ze 1 doelpunt tekort om door te stoten, spelen ze het beste team van de afgelopen 5 jaar ruim 65 minuten van de mat en domineerde ze vorige week in San Siro.

Dit soort prestaties zullen clubjes als Vitesse en Twente niet evenaren en Feyenoord zou dit ook niet kunnen. Zelfs als PSV-fan moet ik toegeven dat mijn club daar op dit moment ook niet toe in staat is.

De CL is niet om te experimenteren, daar heeft de Uefa al de EL voor.

16 december 2013 om 12:57

Vitesse kan niet domineren tegen Barcelona en AC Milan, Twente ook niet, dus ja andere Nlse clubs zouden het wel slechter doen.

16 december 2013 om 13:57

Met lekker simpel denken kan je alles bagatelliseren.

Ik kan gaan roepen dat ze niet eens konden winnen van de huidige nr. 12 van Italië, ondanks dat ze 70 minuten tegen 10 man speelden. Als je omkoping als reden voor het niet doorkomen van de poulefase moet gaan noemen dan is het sowieso niet al te serieus te nemen natuurlijk.

Verder kan ik dan ook weer gaan stellen dat Ajax als de kampioen van Nederland direct uitgeschakeld werd door Steau, de kampioen van Roemenië. Vitesse knalde er als nr 4 van Nederland uit tegen de Nr 3 van Roemenië. Wat is het grote verschil?

Wat jij zegt is in feite dat je het liefst een hegemonie van Ajax ziet, want andere Nederlandse clubs kunnen in Europees verband niet presteren wat Ajax doet. Ik zie liever dat een andere club kampioen wordt en dat een andere club de kans krijgt om zich eens te laten zien en om eens een financiële boost te krijgen. Lijkt me voor Nederland en de Eredivisie een goede zaak.

Laat Ajax dan maar tweede worden en zich plaatsen via de CL voorrondes. Als ik jou zo moet geloven dan moet dat geen probleem zijn voor Ajax. Hebben we 2 clubs in de CL, des te beter.

Een hegemonie van 1 club die jarenlang de financiële voorsprong uit kan bouwen dankzij de CL is gewoon veel schadelijker voor de Eredivisie dan dat een andere club het eens kan proberen en wellicht een puntje minder haalt. Als je kampioen wordt ben je over een heel seizoen beter gebleken dan de anderen en mag je gewoon terecht naar de Cl.

Ajax is trouwens ook niet de hoogst genoteerde Nederlandse club op de coëfficiëntenlijst van de Uefa.

16 december 2013 om 14:25

Teddi

Volgens jou kunnen Vitesse en Twente niet domineren tegen Barcelona en AC Milan, dat gegeven geloof ik wel. Maar als Ajax zo ontzettend goed is, en de rest zo minderwaardig. Hoe kan het dan dat Ajax al driemaal op rij verliest van Vitesse in de competitie?

Dus zijn we wel zo minderwaardig?

16 december 2013 om 15:15

Vitesse kan wel domineren in de arena....

16 december 2013 om 16:45

Ajax wist 6 competitiewedstrijden op rij niet te winnen van Utrecht. Betekend dat ook gelijk dat Ajax slechter is als hun? En leuk voor Vitesse dat ze in de Arena winnen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze beter zijn. Of is Vitesse dan ook beter dan Barcelona?

16 december 2013 om 19:18

Wij zijn op dit moment heel blij met waar we staan en het huidige spel. Maar als we na 34 wedstrijden 2de of 3de staan dan is ons seizoen niet mislukt.

Maar op dit moment staan wij boven jullie en hebben bij jullie gewonnen dus dat neerbuigende slaat nergens op Teddie.

Maar goed, ik gok dat de grote mond vooral voort kom uit angst. Niemand die verwacht had dat Vitesse dit zo presteren en voorlopig lijkt het er ook niet op dat de jongens een grote terugval gaan krijgen.

Maar alles kan natuurlijk! Geldt trouwens ook voor Ajax, FC Twente en Feyenoord.

Vitesse is nog lang geen kampioen maar Ajax (Twente of Feyenoord) ook niet..

17 december 2013 om 22:20

Ze konden anders niet winnen tegen tien Italianen.

17 december 2013 om 23:22

Ach ja, Milan had natuurlijk totaal geen geluk tegen Ajax..met bal op de paal in de 2e minuut bijvoorbeeld.

18 december 2013 om 00:30

Ach ja Ajax had natuurlijk alleen maar weer pech dat ze niks klaar konden maken met bijna de hele wedstrijd een man meer.

18 december 2013 om 10:09

Ajax heeft genoeg klaargespeeld. Als de bal er niet in wil houdt het echter gewoon op. Ajax heeft haar sporen echt wel verdiend in de CL. Ze hebben aangetoond dat ze zich op een goede dag kunnen meten met de grootste. Twente, Feyenoord, Vitesse maar ook PSV komen daarvoor tekort.

16 december 2013 om 14:23

Het voorbeeld Feijenoord is iets eenmaligs geweest. Het jaar daarna neemt Feijenoord wel de gok op de toenmalige mislukkeling Pelle een nieuwe kans te geven. En Feijenoord heeft heel veel eigen jongens lopen in het basisteam. Dat betekent dat ze daar dus ook weer geld op kunnen verdienen.

Ik gun het een iedere andere club om champ league te spelen, maar dan gun ik het een Twente, heerenveen of een Az meer, die creatief moeten scouten en of met eigen jeugd het team goed laten spelen.

Geweldige speler die Piazon echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. Mocht hij zo doorgaan dan zou hij weleens een grote toekomst tegemoet gaan.
Als het helemaal gaat lopen bij Vitesse en ze hebben er een scorende spits bij die garant staat voor doelpunten dan zijn ze kampioenskandidaat nummer 1.

Ik denk dat Sam Hutchinson een van de beste verdedigers van de eredivisie is op het moment. Heb die ene keer dat hij speelde echt van zijn spel genoten.
Jammer dat we hem niet kunnen zien spelen. Wellicht later in het seizoen.

Het blijft maar doorgaan die afgunst tegen Vitesse, ongelooflijk.

Kunnen we er nu eindelijk eens een keertje mee ophouden.
Iedere club in de Eredivisie had graag een suikeroom gehad zoals Vitesse die heeft gekregen. Over de hele wereld worden clubs overeind gehouden door Sjeiks en Miljardairs. In Spanje zorgen de grote banken zelf dat clubs als Barcelona en Real Madrid kunnen blijven bestaan.

In Nederland hebben de clubs ook de gemeentes nodig, of zogenaamde "vrienden van". Kan me nog herinneren dat zelf Feijenoord met Manchester City heeft gesproken over een samenwerking.
Maar dat allemaal terzijde.

We mogen blij zijn met Vitesse, mooie spelers, mooie wedstrijden een top accomodatie op Papendal dat de toekomst van de jeugd spelers alleen maar ten goede komt. En ga zo maar door.

Ik zeg, Vooral zo doorgaan Vitesse en hopelijk worden jullie kampioen!

Btw: Ontopic: Jan-Arie heeft helemaal gelijk. Wat er bij Vitesse op de bank zit, zou zeker bij andere clubs in de Eredivisie in de basis staan, kijk maar naar Room bij Go-Ahead bijvoorbeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren