Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marca kiest geen enkele speler uit Premier League in elftal van het jaar

Laatste update:

L'Equipe en La Gazzetta dello Sport kwamen deze week al met interessante teams aanzetten en vrijdag komt ook Marca met een 'elftal van het jaar'. De Spaanse sportkrant heeft in dit team 'slechts' plek voor drie spelers van Bayern München en selecteerde geen enkele speler die actief is in de Premier League.

/

Net als in de teams van L'Equipe en La Gazzetta dello Sport zit er ook in het elftal van Marca geen Nederlander. Arjen Robben wordt ook door de Spanjaarden genegeerd; de spelers van Bayern in het team van Marca zijn Philipp Lahm, David Alaba en Franck Ribéry. Op doel kiest Marca voor Victor Valdés van Barcelona, in plaats van Manuel Neuer.

In de achterhoede staan naast Lahm en Alaba ook Thiago Silva (Paris Saint-Germain) en Sergio Ramos (Real Madrid), terwijl het middenveld wordt gevormd door Andrés Iniesta (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid) en Ribéry. In de voorhoede staan Lionel Messi (Barcelona), Zlatan Ibrahimovic (Paris Saint-Germain) en Cristiano Ronaldo (Real Madrid).

Het elftal van Marca:
Victor Valdés (Barcelona), Philipp Lahm (Bayern München), Thiago Silva (Paris Saint-Germain), Sergio Ramos (Real Madrid), David Alaba (Bayern München); Andrés Iniesta (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid), Franck Ribéry (Bayern München); Lionel Messi (Barcelona), Zlatan Ibrahimovic (Paris Saint-Germain), Cristiano Ronaldo (Real Madrid).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 december 2013 om 14:26

Valdes in het elftal van het jaar?

Wat een grap zeg. Neuer, Cech en Buffon waren 10x beter dit jaar.

27 december 2013 om 14:32

Hoe vaak kijk jij eigenlijk Barcelona ? Valdes was tot zijn blessure gewoon ijzersterk.

Als zelfs Marca (huisblad van Real) dat erkent door hem in hun beste elftal op te nemen, is de conclusie eens te meer dat jij gewoon niet nuchter kunt redeneren wanneer het over Barcelona of één van zijn spelers gaat.

Trouwens Buffon, die is echt wel over zijn top heen.

Persoonlijk zou ik ook voor Neuer gaan en Cech, die hebben ze niet gepakt omdat hij in Engeland speelt ; het is te opvallend dat er niemand bij is uit de Premier League want dat is natuurlijk ook onzin.

Kompany, Touré, Cech,... er valt wel iets voor te zeggen.

27 december 2013 om 14:34

Ik vind xabi alonso eerder een grap veel geblesserd geweest. En sergio ramos is gewoon zwaar overschat. . Goede verdediger natuurlijk, maar geen thiago silva of kompany. is net een wilde trapboer met al die kaarten

27 december 2013 om 14:37

Hoe meet je dat? En weet je zeker dat het echt 10x beter was, en geen 9x of 11x? Eigenlijk typ ik dat jouw reactie subjectieve Bull shit is.

27 december 2013 om 14:40

Cech op de plek van Valdes

Kompany op de plek van Ramos

En Touré op de plek van Alonso

Als ze dit hadden gedaan waren ze nog een beetje geloofwaardig bij mij overgekomen maar nu lijkt het meer op een van de honderden wanhopige pogingen om de Primera Division beter dan de Premier League te laten lijken.

27 december 2013 om 14:42

Met Kompany en Ramos ben ik met je eens, met Cech dus niet. Neuer is wat mij betreft de beste keeper op de Europese velden, dat heeft hij veelvuldig laten zien.

27 december 2013 om 14:44

Ijzersterk misschien. Maar de beste keeper van het seizoen? Dat zeker niet.

27 december 2013 om 14:46

Voetbal technisch is de pd ook beter. En als we het toch over geloofwaardig hebben, Chech? Neem aan dat je in de war bent met Neuer

27 december 2013 om 14:48

* Cech

27 december 2013 om 14:49

Eens, hij was voor ons fenomenaal dit seizoen, Maar alsnog absoluut niet de beste doelman.

Wel begrijp ik absoluut niet hoezo iedereen maar aanneemt dat Neuer de beste doelman is zonder dat ze hem genoeg in actie hebben gezien. Die man wordt ten eerste in de Duitse competitie amper getest. Tegen Raja heb ik hem een paar ziekenhuisballen zien geven....hij is goed, maar ik geloof echt niet dat hij de beste is.

Want dan was Valdes jaren ook gewoon de beste, want Barca was toen 's wereld beste club en ze kregen ook amper tegendoelpunten om de oren, vergelijkbaar met Neuer, al weet ik ook wel dat Neuer beter is dan Valdes.

27 december 2013 om 14:51

Stretford : klopt. Ijzersterk maar niet de beste. Dat was voor mij Neuer.

Er valt over Ramos en Xabi Alonso ook wel wat aan te merken. Persoonlijk zou ik daar Kompany en Schweinsteiger hebben neergezet.

27 december 2013 om 15:07

Idd, de grootste grap van dit elftal. Het ontbreken van Sweiny.

27 december 2013 om 15:29

Centraal middenveld met Iniesta en Xabi is een grap. Twee super spelers, maar afgelopen jaar niet speciaal gepresteerd. Schweinsteiger verdient zeker zijn plaats op het midden en daarlangs (als je kijkt naar balans, want de meeste van deze elftallen zijn gewoon 1 keeper, 3 verdedigers en 7 aanvallers) Yaya Touré. Die speelt die seizoen fantastisch.

27 december 2013 om 16:19

Leuk maar dit geeft aan dat je niks hebt gezien want het is gewoon meer als terecht want hij is de afgelopen jaren geen topkeeper geweest maar 2013 was hij gewoon echt top dus mijn advies kijk eens wat meer voetbal.

27 december 2013 om 16:36

En courtois?

27 december 2013 om 17:39

Frankbaarschot er staat wel tsilva

27 december 2013 om 16:13

Nee , Neuer en Cech hebben het beter gedaan ookal deed valdes het prima maar prima is niet genoeg.

En voor de rest moet Toure op Alonso's plek.

27 december 2013 om 16:14

En Modric moet nog op Iniesta's plek

27 december 2013 om 16:37

En courtois?

27 december 2013 om 17:25

Waarom staat alonso erin? En niet robben of ozil?

27 december 2013 om 19:30

Spelen op andere posities.
Ik had persoonlijk zowel Schweinsteiger als Toure boven Alonso verkozen.
Neuer zou ik de voorkeur geven boven Valdés.

27 december 2013 om 19:22

Ja maar kom op Neuer is en was veel beter dan Valdes zelfs Diego Lopez was beter.

28 december 2013 om 02:55

Suarez ivp zlatan.

Als ik zo dat team bekijk is het niet eens zo heel gek, alleen vind ik Xabi Alonso en Valdes wel een beetje vreemd.

27 december 2013 om 14:30

Xabi Alonso vind je vreemd maar een speler als Iniesta niet?

Wat heeft Iniesta dan gepresteerd dit jaar? Juist. Helemaal niks.

27 december 2013 om 14:51

Iniesta was in de eerste paar maanden van het jaar echt ijzersterk. Mede daardoor heeft Barcelona afgelopen seizoen de titel gewonnen. Het is geen waan van de dag team, maar het team van het jaar. Daarbij vind ik ook dat de tweede seizoenshelft het zwaarste moet meetellen, het gedeelte waar de prijzen verdeeld worden.

27 december 2013 om 14:52

Nah, Iniesta is gewoon te eng dus die moest er wel in.

27 december 2013 om 15:05

Iniesta is goed, maar wordt naa rmijn mening soms een beetje teveel opgehmeld door zijn waanzinnige techniek. Je zou denken dat hij bij de afwezigheid van Messi zou opstaan, maar hij was echt nergens toen, vooral bij de CL matchen kon je dat zien.

27 december 2013 om 17:05

Waar halen jullie het gore lef vandaan om Iniesta af te schrijven?

Moet hij de gouden schoen winnen en er 60 inschieten om wat gepresteerd te hebben dan? Hij was zo belachlijk sterk het hele jaar en was een onmisbare schakel voor Barcelona en dan komen jullie zeggen dat hij niets heeft gepresteerd. Inhoudloze scorebordjournalisten. Hij was de beste middenvelder van de Liga Bbva het hele jaar en verdient een plek in het elftal.

Wie zouden ze uit de PL erin moeten zetten dan

Kan alleen een spits zijn en tsja Zlatan was de beste

27 december 2013 om 15:54

Lewandowski was alleen in het vorige seizoen heel goed, over het hele jaar gezien verdient Zlatan die plek.

Neuer
Lahm
Kompany
Silva
Alaba
Schweinsteiger
Touré
Ribèry
Zlatan
Messi
Cr7

Spelers die het ook verdienen zijn bijv. Robben, Busquets, Subotic, Cech, Aguëro en Suárez.
Er zijn jammer genoeg maar 11 plekken..

Ach wanneer Valdes er al in staat in plaats van Neuer dan is dit team al niet meer serieus te nemen..

27 december 2013 om 14:28

Jij had liever Mignolet erin gehad of niet soms?

Valdes keept gewoon uitstekend dit jaar. Hij verdient het.

27 december 2013 om 14:32

Frank zegt toch gewoon Neuer of niet? En dan kom jij met mignolet tjonge jonge

27 december 2013 om 14:33

Hij keept goed inderdaad, maar was zeker niet de beste. Neuer, Courtois en Cech waren een stuk beter hoor.

27 december 2013 om 14:37

Zeg ik dat? Iedereen kan toch zien dat Neuer over het gehele seizoen de betere is geweest van de twee.

27 december 2013 om 14:41

Hoezo iedereen, heb jij elke wedstrijd van Bayern en Barca dit seizoen gezien? Is Bayern verdedigend echt in de problemen gekomen in die competitie van niets? Is Neuer überhaupt getest geweest... Valdes daarentegen heeft dit seizoen door die gatenkaas achterin de ene na de andere redding moeten verrichten. Ben verre van fan van Valdes, maar je kan moeilijk erkennen dat hij het gewoon tot aan zijn blessure fenomenaal deed, hij heeft ons echt punten gered, iets wat hij daarvoor nooit deed.

27 december 2013 om 14:46

Lol de Bundesliga is veel sterker dan La Liga. En Valdes is echt niet beter volgens mij ben jij de gene die geen Bayern kijkt.

27 december 2013 om 14:53

In tegenstelling tot de Primera Division zijn anders wel alle 4 de afgevaardigden uit die competitie van niets doorgedrongen tot de knock-out fase van de Champions League en stonden 2 teams uit die competitie van niets vorig seizoen in de finale van de Champions League.

27 december 2013 om 14:54

Heb genoeg wedstrijden van Bayern gezien, vooral als Thiago speelde, dus ik baseer mijn mening ergens op.

Verder zeg ik toch nergens dat Valdes beter is als Neuer? Ik zeg alleen dat mensen elkaar gewoon napraten en klakkeloos zeggen dat Neuer de beste is terwijl hij amper wordt getest.

En ik vind de de PD echt wel beter dan de BL. De Bundesliga heeft wel meer potentieel omdat hun financiën daar beter ervoor staan. Maar zo is Duitsland altijd al geweest wat betreft financiën. Dat staat daar als een rots omdat er gewoon overal goed beleid wordt gevoerd en dan heb ik het niet alleen over voetbal.

Voetballend is de PD echt gewoon nog beter en ook gewoon spannender. Dus praat niet elkaar gewoon na en ga zelf een oordeel vellen nadat je beide competities echt hebt gevolgd.

@kl0r1d43

Allemaal relatief en erg gemakkelijk. Als vorig seizoen bijvoorbeeld Dortmund gewoon uitgeschakeld was door Malaga had je een Duitse club minder en een Spaanse club meer. Dan zouden de mensen wel iets anders hebben gezocht.

27 december 2013 om 14:54

Hoe is de Bundesliga beter lol. Het wordt volledig gedomineerd door Bayern? Eenzijdiger dan de Bundesliga kan het niet.

27 december 2013 om 14:59

Dan telt dat niet, alleen als Barca en Real en nu ook Atletico om de titel spelen is het een saaie competitie. In Duitsland heb je enkel Bayern, maar daar maakt dat argument niets uit. Ze gebruiken het alleen wanneer het hun uitkomt.

27 december 2013 om 15:40

@ Grandepulga2

Je zegt dat in een van je reacties dat:

"mensen elkaar gewoon napraten en klakkeloos zeggen dat Neuer de beste is terwijl hij amper wordt getest."

Ja, het klopt hij heeft niet altijd evenveel te doen.. Dat komt (zoals jij ook zegt) doordat Bayern niet veel toe laat. Maar daar kan hij toch niets aan doen.

Echter komen er momenten dat spelers er wel door komen. Dan staat hij er over het algemeen gezien altijd. Als een keeper ik zeg maar (overdreven) 85min niets te doen heeft en dan opeens in moet grijpen met een wereldredding. Is dat toch super knap. Misschien wel knapper en ook lastiger dan dat hij 20 ballen op goal krijg en de hele wedstrijd "warm" wordt gehouden.

Op 3 spelers na vind ik dit elftal zo wel ok.

Valdes boven Neuer verkiezen is de grootste grap en daar kan men niet omheen.
Ramos hoezo hij erin staat is mij ook een raadsel
En Xabi Alonso had wellicht ook met iemand anders kunnen worden vervangen.

27 december 2013 om 16:00

Toen Barcelona in topvorm was en toen er amper tegendoelpunten waren, stond Valdes ook steeds voor dat 1 balletje om die tegen te houden. Hij was de minste gepasseerde doelman en dat enkele seizoenen op rij. Zelfs toen, werd hij (terecht) niet als beste doelman ter wereld gezien. Waarom is dit met Neuer nu anders?

Overigens vind ik Neuer sowieso wel een betere doelman dan Valdes, maar dat ga ik niet blijven herhalen. Mijn punt alleen is dat mensen consequent moeten zijn en een oordeel moeten vellen op basis van wat ze zien en niet omdat anderen het zeggen of omdat Bayern de beste is. Ik ben niet van mening dat Neuer de beste doelman ter wereld is, er zijn er een paar die nog beter zijn in mijn ogen.

27 december 2013 om 16:08

Je hebt in Duitsland eenzelfde soort top 3 als in Spanje hoor...
1. Bayern München
2. Borussia Dortmund
3. Bayer Leverkusen (of een andere club)
4. Een Schalke 04, Wolfsburg, Mönchengladbach...

1. Barça
2. Real Madrid
3. Atletico Madrid
4. Bijv. Sevilla/sociedad

Het is misschien nog wel spannender in de Bundesliga, aangezien Barça altijd kampioen wordt, met als 2 en 3 Real en Atletico, en daarachter meestal een Sevilla.. in Duitsland heb je meerdere clubs die daarachter kunnen komen.

27 december 2013 om 16:21

@ Grandepulga2

De echte goede kansen liet hij vaker door dan dat hij ze pakte. Maar zo'n goede kansen van de tegenstanders kwamen eens in de 5 wedstrijden voor. Omdat Barca ook niemand aan de bal liet.

Hij heeft het dit eerste seizoen helft wel goed gedaan. Daar niet van maar nog is dat in mijn ogen niet genoeg om boven Neuer te eindigen.

Verder ben ik juist wel van mening dat Neuer de beste keeper van de wereld is. Die jonge beheerst alles wat een keeper moet kunnen beheersen. En daarnaast kan hij ook nog eens mee voetballen. Er is geen enkele keer die voetballend zo goed is als Neuer..
Iker niet, Cech niet, Buffon niet, Courtois ook niet (waarvan ik wel veel veracht de komende jaren). Het is geen must voor een keeper om dat te kunnen maar het is mooi meegenomen en een extra kwaliteit.

Natuurlijk heeft Neuer ook een paar behoorlijke blunders op zijn naam staan. Maar wie heeft dat tegenwoordig niet?

In mijn ogen is Neuer de onbetwiste nr.1 wat de keepers betreft.

27 december 2013 om 16:45

World. Atletico speelt voor het eerst sinds jaren in de champions league, lijkt me geen geschikt voorbeeld. Valencia is toch meer de ploeg geweest die in de top vier eindigt.

De Primera division is de competitie met de meest gevarieerde vertegenwoordiging in zowel de champions league, als de europa league. Dus buiten Real, en Barca is de variatie het grootst. Dat veegt je argument volledig van tafel.

27 december 2013 om 16:10

De lezers die stemmen zien Valdes vaker spelen dan Neuer. Gezuen Valdes voor zijn doen uitzonderlijk goed presteert vinden ze dat een plek waard. Maakt hem natuurlijk niet beter, maar zo een beetje alle fans uit grote voetballanden kijken eerst naar hun eigen competitie.

Vraag het een Duitse, of Engelse fan, en er zullen ongetwijfeld opmerkelijke keuzes bijzitten.

27 december 2013 om 16:25

Daar heb je gelijk in. Slaat ook helemaal nergens op om Messi en Silva er in te zetten als het gaat om team van het jaar terwijl ze grote delen geblesseerd eruit lagen.

Eindelijk een opstelling die klopt, alleen had ik Xabi Alonso veranderd voor Pirlo aangezien Xabi veel geblesseerd is geweest.

27 december 2013 om 14:33

In plaats van Xabi Alonso eerder Schweinsteiger, Touré of Busquets (in die volgorde).

Valdes en geen Neuer. Daar stopt het al

27 december 2013 om 14:30

Haha echt he. De Objectiviteit is ver te zoeken.

27 december 2013 om 14:34

Laat die Spanjaarden maar lekker nationalistisch zijn, wij weten wel beter!

27 december 2013 om 23:50

Er wordt lezers gevraagd om een subjectief oordeel te vellen, dan is objectiviteit altijd ver te zoeken.

Is wel eerlijk dat ze zowel Ronaldo Messi Zlatan als Ribery opstellen, kijk je gaat nooit zo spelen maar wat maakt het uit het is maar elftal van het jaar

In ieder geval beter dan die van La Gazzetta.

Ik mis Melvin Platje! Verder inderdaad een aardig team!

27 december 2013 om 18:29

Platje had inderdaad ook een plek verdiend. Centraal achterin zou ik gaan voor Breuer en Kruiswijk. 2 prima voetballers die het niveau makkelijk aan kunnen. Als backup heb je dan nog altijd Kwakman die voor mij alle 3 eerder in aanmerking komen voor een plek in het 'team van het jaar'.

Neuer ipv Valdes
En ik denk Schweinsteiger ipv Iniesta of Xabi want Schweinsteiger heeft een beter jaar gehad vind ik

Alonso..4 goals & 6 assist..sorry maar dit is niet voldoende.

27 december 2013 om 14:36

Ben met je eens dat hij er niet in hoort, maar beoordelen op basis van doelpunten en assists is niet eerder. Hij is een cvm/cm dus moet je beoordelen op onderschepte pases, succesvolle tackels enz.

27 december 2013 om 14:38

Edit: ik zou persoonlijk Xabi vervangen voor Pirlo of Yaya Touré.

27 december 2013 om 14:39

Jezus HTC wilt niet meewerken.
Eerder=eerlijk.

27 december 2013 om 14:47

He bah, welke keeper moeten we dan kiezen? Zijn er niet veel met doelpunten of assists...

Kom op man. Je moet een speler beoordelen op de resultaten die bij hem van belang zijn.

27 december 2013 om 15:57

Valdes ook echt met zn 0 assists 0 goals, man man man, wat doet ie daar toch?

27 december 2013 om 16:27

Ik vind dat Begovic erin hoort. Hij heeft in ieder geval gescoord.

Dit is inderdaad wel een elftal wat kans zou maken. AL moet natuurlijk Neuer erin ipv Valdes en Schweinsteiger ipv Xabi Alonso.

Geen slechte keuze, alleen Ramos zou vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld Kompany.

Ik denk dat dit team wel het beste elftal ter wereld nadert. Als je Neuer en Yaya Touré/sweinsteiger erinzet voor Valdés en Alonso heb je in mijn ogen het beste te formeren elftal ter wereld op dit moment. Al zou je altijd nog kunnen twijfelen of Ribery niet gewoon een linksbuiten is. Maarja, daar speelt helaas voor Ribery de beste voetballer ter wereld (in mijn ogen) al en Ribery kan je niet uit het elftal halen na zo'n topseizoen.

Wat een grandioze onzin is dit zeg! Neuer heeft een fantastisch seizoen achter de rug waarin hij prijs na prijs pakte en toch verkiest men Valdes boven hem? Neuer is nu al 2 klassen beter dan Valdes.

27 december 2013 om 14:51

Dat is Neuer altijd geweest ondanks Valdes bezig is met zijn beste keepersseizoen uit zijn carriere.

27 december 2013 om 17:59

Inderdaad, en belangrijker nog, ik vind het een heel verstandige, mentaal sterke persoonlijkheid. Die man straalt zoveel rust uit en een soort van onverslaanbaarheid. Oud Duits, alsof hij van de generatie Voller is.

Sowieso Yaya Toure i.p.v. Xabi Alonso.
En dan Valdes... Wat een grap.

Ben gestopt met lezen toen ik Valdes zag staan. Neuer is 10x beter en heeft een betere seizoen gehad..

27 december 2013 om 14:37

En Ramos en Alonso!!! Dat Marca een Spaanse krant is ok, maar ze zijn wel heeeel erg bevooroordeeld!

27 december 2013 om 14:42

Marca stemt niet, mensen kunnen op hun site stemmen. Aangezien de meeste lezers van Marca Spaans zijn, is het niet raar dat ze op Spaanse spelers stemmen.

Valdes, Ramos en Alonso?
hahaha Alonso heeft niet gespeeld en zelf als hij heeft gespeeld loopt er in die competitie ene Busquets rond die een klasse beter is. In Engeland loopt ook ene Yaya rond die veel beter is.

Ramos is ook een grap dat hij er überhaupt bijstaat. Kan een paar betere centrale verdedigers opnoemen, maar hoef er eigenlijk maar 1 op te noemen die ook meteen een paar klasses hoger staat dan Ramos en dat is Kompany. Aanvallend beter, verdedigend beter, rustiger aan de bal, goed in de opbouw, beter in de lucht, veeeeeel beter. Technisch beter en meer overzicht.

Valdes deed het dit seizoen fenomenaal goed maar er zijn ook betere doelmannen. Courtois, Buffon, Cech, Neuer, Begovic, Mignolet en die keeper van Celtic. Overigens ben ik niet van mening dat Neuer de beste is.

27 december 2013 om 16:21

Nou ik denk dat jij hem niet volgt en daarbij is Xabi veel geblesseerd geweest en Busquets samen met Touré de beste.

Niemand van Dortmund? Gündogan hoort op de plaats van Xabi Alonso

27 december 2013 om 16:05

Is individueel en een Spaanse verkiezing. Ik vind het al een wonder dat er 3 spelers uit de Duitse competitie in zitten.

27 december 2013 om 17:57

Dit is ook gewoon niets officieels ofzo, weinig mensen die dit waardevol vinden. Als je zoiets in Nederland zou doen krijg je ook een andere lijst waar onder andere van Persie, Sneijder en Robben in staan.

Blijft fascinerend om te zien hoe Busquets jaar in jaar uit door iedere verkiezing genegeerd wordt, terwijl een Alonso wel vaak voorkomt in dit soort lijstjes.

27 december 2013 om 14:38

Misschien omdat Xabi Alonso gewoon de veel betere is? Enige nadeel is zijn blessure gevoeligheid waardoor hij minder duels speelt.

27 december 2013 om 14:45

Alonso beter dan Busquets Forzae, je kan subjectief zijn, maar dit is gewoon te erg. In alles is Busquets superieur aan Alonso. Het enige wat Alonso heeft en hem ook kenmerkt en Busquets heeft dat niet of minder, zijn die crosspasses. Zet Alonso onder druk en je lijdt balverlies. Over de grond voetballen kent Alonso ook niet tenzij het een tikje naar achter of opzij is. Verdedigend is Busquets beter, recupereert veel meer ballen en heeft daar zelden een foutje voor nodig ( kan je opzoeken, zijn statistieken), Alonso heeft dat niet, is vaak net te laat of moet een fout maken. Busquets laat het team beter draaien, kan een elftal in moeilijke momenten (onder druk) redden met zijn rust aan de bal, is technisch veel beter....ga zo maar door.

Maar goed ,wat ik me afvraag. Als jij vind dat ondanks dat hij amper heeft gespeeld hij beter is, ben je dan ook van mening dat Messi de Gouden bal moet krijgen, die is ook geblesseerd, maar die is ook beter dan Ronaldo, toch?

27 december 2013 om 14:48

Het is natuurlijk zo dat Busquets de veel betere is maar dat Marca of jij als Realadept dat anders zien, dat verbaast niet echt.

Zelfs Del Bosque zegt dat hij, als hij kon kiezen, hij zou terugkeren als een speler zoals Busquets.

27 december 2013 om 15:04

Niet alleen dat, de echte voetbalkenners in de wereld, allemaal zelf grote voetballers geweest erkennen allemaal dat Busquets zo vreselijk wordt onderschat in de voetbalwereld en dat hij gewoon zo enorm goed is.
Maar goed, hij gebruikt geen driedubbele scharen dus techniek zal die jongen wel niet hebben, hij heeft geen 20 assists dus passen zal hij wel niet kunnen...

Sinds dat Busquets zijn professionele wedstrijden speelt wint zijn team overal prijzen, Barca B, Barca en Spanje.

Busquets is Barca's belangrijkste voetballer, Alonso is makkelijk te vervangen, zegt genoeg.

27 december 2013 om 23:52

Nee absoluut niet, want heb jij busquets ooit wel eens zien spelen? Jullie kijken niet verder dan alleen messi en neymar in het team maar busquets is de motor van barca waar het allemaal begint.

27 december 2013 om 16:06

Omdat ie in Spanje misschien niet zo populair is vanwege zijn gedrag? Hier in Nederland word ie helemaal opgehemeld, dat doen ze daar niet.

Slaat natuurlijk nergens op deze opstelling het begint al bij Valdes en 2 linksbuitens en maar 2 middenvelders..... Ik was ook altijd een fan van Ramos maar die speelt echt bedroevend dit seizoen.
Nee dit is een veel betere opstelling: Neuer; Lahm,kompany,silva,alaba;toure, Iniesta,schweinsteiger;ribery,messi,ronaldo.

Valdes? Ramos? Alonso en niet Schweinsteiger? Oké..

Marca heeft niks gekozen. Lezers van Marca kiezen. Daarnaast is het nog niet eens afgelopen. Je kunt nog steeds stemmen op Marca's site.

27 december 2013 om 14:44

Als het puur gekozen wordt door lezers dan kun je jezelf afvragen hoe objectief deze lijst dan wel niet is. Mensen zijn er erg naar geneigd spelers van de eigen club of uit de eigen competitie te kiezen. Dan krijg je wel heel erg scheve verhoudingen. Ik bedoel maar, Valdes verkiezen boven Neurer?

27 december 2013 om 14:49

Dat zou verklaren waarom Iniesta, Alonso, Ramos en Valdes erin staan. Blijkbaar kijken die lui niet verder als Spanje.

Yaya toure zeker in plaats van Alonso

Ramos en Xabi Alonso gekozen. Die lezers van Marca stonden ook niet voor aan in de rij toen het verstand werd uitgedeeld...

Oftewel niet serieus te nemen.
Xabi alonso?

Sorry, maar Valdes is eigenlijk pas sinds dit jaar eigenlijk echt goed bezig.
Daarvoor had ik echt me vragen bij de kwaliteiten van Valdes.
Heb altijd het idee gehad wanneer hij geen Catalaan was geweest of Barca hem wel zo lang op doel had laten staan of dat hij uberhaupt bij Barca 1 had kunnen komen.
Want hij was nou niet echt het voorbeeld van een betrouwbare keeper de afgelopen jaren. Tuurlijk had hij goede reddingen maar dat wisselde hij soms af met onbegrijpelijke blunders.
De afgelopen jaren waren er absoluut betere opties geweest dan Valdes.

Van alle lijstjes die er tot nu toe zijn gekomen, komt deze nog het beste in de buurt. Alleen Ramos moet eruit voor Kompany, Chiellini of Dante, Xabi Alonso eruit voor Vidal of Javi Martinez, Valdes eruit voor Neuer of Cech en Ribery eruit voor Toure.

Neuer
Lahm
Thiago Silva
Kompany
Alaba
Toure
Vidal
Messi
Iniesta
Ronaldo
Zlatan

Ramos en Alonso horen in mijn ogen niet in de opstelling thuis maar als Spaanse lezers mogen kiezen zullen ze waarschijnlijk toch de Spanjaarden kiezen. Net zoals veel Nederlanders Robben in het team zouden zetten.

Neuer is zeker niet de best misschien op fifa jaa... maar statistieken gezien van redding/goals dan is Neuer zeker niet de beste van afgelopen jaar maar dat is thibaut Courtious.... Zelf vind ik dat Weidenfeller het verdient

Wat heeft iedereen toch met die Ribéry? Prima speler hoor, maar Robben is afgelopen jaar beslissender geweest op bepalende momenten. Voor de rest vind ik het een beetje van hetzelfde laken en pak. Maar goed, misschien kijk ik wel met een oranje bril op, want Ribéry wordt echt overal gehyped.

27 december 2013 om 17:57

Ik snap het ook niet, eigenlijk is Robben altijd ondergewaardeerd, dat jaar onder Van Gaal bijvoorbeeld, ik vond hem beter dan Sneijder maar niet eens top5.

27 december 2013 om 15:47

Hahahahaha, ja tuurlijk! Breng je stem uit op Marca dan. Ik ben bang dat je wel de enige bent.

Slaat helemaal nergens op, net als dat team van die Italianse krant

De lijst is enigszins wel Ok..

Maar het begint al hilarisch met Valdes.. Dat er hier ook nog eens mensen zijn die deze keuze begrijpelijk vinden slaat ook alles.

Het mag voor iedereen toch wel duidelijk zijn dat Neuer daar had moeten staan. Er is geen (objectief) argument op de wereld te bedenken van waarom men Valdes boven Neuer zou verkiezen. Valdes haalde nooit in zijn leven het niveau van Neuer. Nog zal hij daar ooit een keer in de buurt komen.
Het enige waarin Valdes beter is dan Neuer, is een sprint over 100 meter over het veld om de scheids te belagen. Dat is een uniek kwaliteit en misschien werd hij daarom wel verkozen.

Veder.. Ik ben dan wel Real fan maar Sergio Ramos? Absoluut niet.

Verder het centrale middenveld duo (in deze opstelling uitgaande van een 4-2-3-1).
Xabi Alonos en Iniesta. Dat gaat ook weer nergens over. Op een van die 2 plekken (en dan neig ik naar die plek van Xabi Alonso) had gewoon Schweinsteiger moeten staan daar kan men ook absoluut niet omheen. Heeft deze eerste seizoenshelft wel wat last van blessures. Maar Xabi Alonso was ook geblesseerd dus dat zou dan niets uit moeten maken.

Opvallend is ook dat niemand van Dortmund erin staan. CM had ook wel Gundogan mogen zijn. Die jonge speelde een super jaar. Jammer genoeg nu geblesseerd (maar zoals ik al zei dat waren/zijn anderen in deze lijst ook).

Maar goed, we moet natuurlijk ook niet vergeten dat het een Spaanse krant is die deze lijst heeft gemaakt. Dus het merendeel van de spelers komt uit de Spaanse competitie.

Trekt op niets hun elftal van het jaar

Messi hoort er altijd in te staan alleen wat hij al heeft
Bereikt

van mij mag valdes vervangen worden en suarez mag best erin

kompany in plaats van sergio. suarez in plaats van zlatan en yaya in plaats van xabi.
beetje anti premier league dit... maar het valt wel op dat het de ''beste competitie'' is en ze toch wereld spelers missen.
waarom kunnen ze spelers als thiago silva enzo niet halen? het is gewoon jammer dat zulke spelers als zlatan en thiago in frankrijk spelen en niet in engeland. geld is een beetje te belangrijk geworden voor sommige voetballers.

Zo te zien hebben ze in Spanje de sterkste competitie ter wereld

27 december 2013 om 17:56

Veel van de voorgaande jaren wel, maar momenteel vind ik toch echt de PL en BL kwalitatief van hoger niveau. Spanje voelt niet meer top of the bill aan en dat doet mij eigenlijk wel deugt gelet op de onsportieve verhoudingen op gebied van geld.

Geen Suarez, hoe is het mogelijk. Die vind ik momenteel Zlatan voorbij gaan als spits.

Ook zie je maar weer dat je afhankelijk bent van je team om een hoge rating te krijgen, Van Persie is eigenlijk nog steeds dezelfde speler maar onder Moyes loopt alles spaak en hoppa, weg ben je.

Eigenlijk zie je dat bij Messi ook wel een beetje, natuurlijk nog steeds top maar zo goed als onder Pep heb ik hem niet meer zien spelen.

Voetbal = teamsport, punt.

dit is hem

neuer
lahm
silva
dante
alaba
muller
schweinsteig
gundogan
robben
messi
ronaldo

ik vind dit

neuer
lahm
silva
ramos
alaba
ribery
iniesta
muller
ronaldo
ibra/suarez
aguero

Ik blijf bij deze opstelling als beste. Die onzinopstellingen houd ik sowieso niet van, Maak gewoon echt een beste elftal, wat goed zou kunnen presteren als elftal en niet alleen de beste 11 individuen. Dus niet Ribery als middenvelder opstellen, of alleen maar aanvallende middenvelders.

Neuer
Lahm
Kompany
Thiago Silva
Alaba
Yaya Touré
Schweinie
Iniesta
Messi
Ibrahimovic
Ronaldo
27 december 2013 om 18:53

muller?

Iniesta, Xabi en Ramos wat een grap.

Ongelofelijk hoe Busquets wordt onderschat door mensen hij is gewoonde motor van barca en dat wordt door weinig mensen gezien.

Dante en Robben waren toch opvallend goed. Als je die er dan niet inzet.....

Dit wordt het dan : Omfg, te bedenken wat er gebeuren kan als Pirlo en Iniesta de passes op Ronaldo, Robben of Messi gaan geven!

Neuer
Lahm
Dante
Hummels
Alaba
Iniesta
Pirlo
Ribery
Robben
Messi
Ronaldo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren