Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chelsea blijft Liverpool de baas in boeiende thriller

Laatste update:
/

Chelsea heeft de punten tegen Liverpool in eigen huis gehouden. De Londenaren zegevierden met 2-1 over de titelconcurrent en blijven daarmee op de derde plaats staan, met een achterstand van slechts twee punten op koploper Arsenal. Het Liverpool van Brendan Rodgers heeft slechts één van de laatste zes uitwedstrijden in de Premier League gewonnen. Tottenham Hotspur won zondagavond met 3-0 van Stoke City en klimt onder leiding van Sherwood gestaag naar de top.

Liverpool stond bij aanvang van Kerst bovenaan, maar door de nederlaag tegen Chelsea nu op de vijfde plaats. De eindstand stond al na 34 minuten op het scorebord op Stamford Bridge, al het leek eerst nog een plezierige middag voor de bezoekers te worden. Liverpool schoot immers uit de startblokken en kwam na vier minuten op voorsprong: na een vrije trap bleef de bal liggen voor de voeten van Martin Skrtel, die van dichtbij kon binnentikken. De roodhemden waren in de eerste tien minuten de bovenliggende partij, maar Chelsea rechtte de rug. Eden Hazard was dicht bij de gelijkmaker, maar zijn lage inzet werd voor de doellijn weggewerkt door Glen Johnson en na tien minuten schreeuwde Mourinho om een strafschop na een vermeende overtreding op Hazard. De Belg ging echter makkelijk naar de grond na contact met Lucas Leiva.

/

Chelsea werd sterker en sterker en Simon Mignolet voorkwam na een klein kwartier de gelijkmaker door een pegel van Frank Lampard met zijn vingertoppen over te tikken. Hazard tekende na zeventien minuten voor de gelijkmaker. Na een rappe counter kwam de bal via onder anderen Oscar terecht voor de voeten van de Rode Duivel, die het leer beheerst en hard in de bovenhoek schoot. Chelsea rook bloed. Het tempo was moordend en Liverpool dook voor rust ook nog twee keer gevaarlijk op voor het vijandelijke doel. Gary Cahill voorkwam met een ingreep dat Joe Allen kon scoren en laatstgenoemde zette Cech na de 2-1 nog aan het werk. Die Chelsea-goal werd verzorgd door Samuel Eto’o, die na een lage voorzet van Oscar de bal binnengleed. De gastheer ging met een brede glimlach rusten.

Het eerste wapenfeit na rust kwam van Liverpool-kant: Mamadou Sakho knikte een voorzet van Jordan Henderson tegen de kruising. Aan de andere kant had Eto’o Chelsea op een 3-1 voorsprong moeten schieten na dom balverlies van Lucas, maar de bekritiseerde Kameroener ramde de bal tegen de arm van doelman Mignolet. Liverpool bleef hierdoor in leven en hoopte op een bevlieging van Luis Suárez. De Uruguayaan was echter vrij onzichtbaar en kwam in negentig minuten niet verder dan een volley na een klein uur spelen, die in de handen van Cech terechtkwam. Het team uit Merseyside appelleerde kort na de kans voor Suárez, na 65 minuten, om een penalty nadat John Terry El Pistolero naar de grond zou hebben getrokken, maar scheidsrechter Howard Webb liet doorspelen.

/

Chelsea en Liverpool streden om elke vierkante meter gras en schuwden de duels niet. Beide ploegen kregen in de laatste twintig minuten mogelijkheden om nog een keer toe te slaan. Oscar schoof de bal voorlangs en Cech verwerkte een afstandspoging van Johnson tot hoekschop. Na 83 minuten kwamen de Londenaren goed weg toen Eto’o Suárez in het strafschopgebied omver maaide, maar Webb het incident negeerde. Twee minuten voor tijd kreeg Fernando Torres, die was ingevallen voor Eto’o, de kans om de kraker op slot te gooien, maar de inzet van El Niño werd gepakt door Mignolet. Chelsea sleepte de minimale marge over de streep.

/

Tottenham Hotspur - Stoke City 3-0
Tim Sherwood heeft zijn eerste overwinning als hoofdcoach van Tottenham Hotspur binnen. Na het teleurstellende debuut van afgelopen donderdag tegen West Bromwich Albion (1-1), rekenden de Londenaren zondag betrekkelijk eenvoudig af met Stoke City. De bezoekers, met Erik Pieters en de prima spelende Oussama Assaidi bij de eerste elf, zorgden in de eerste helft echter voor de nodige problemen. De thuisploeg had weliswaar het betere van het spel, maar had wederom grote moeite om het net te vinden. Een strafschop, acht minuten voor rust, bracht uiteindelijk verlossing. Emmanuel Adebayor schoot tegen de hand van Ryan Shawcross, die niets anders kon doen dan de straf accepteren. Roberto Soldado mikte vervolgens vanaf elf meter raak.

Ook na de onderbreking waren the Spurs sterker, maar het duurde tot de 65e minuut alvorens Moussa Dembélé de marge verdubbelde en het duel min of meer besliste. De voormalig speler van Willem II en AZ toonde zijn klasse en schoot na een aantal fraaie schijnbewegingen knap binnen. Daarmee was de druk van de ketel en kon de thuisploeg in alle rust de wedstrijd uitspelen. Wel werd het publiek op White Hart Lane nog getrakteerd op een derde treffer: Soldado vond via Adebayor Aaron Lennon, die de bal oppikte en hard en hoog afrondde: 3-0. Die treffer zou ook het laatste serieuze hoogtepunt van de ontmoeting blijken.

Een terechte zege voor Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 december 2013 om 20:32

El capitano, de tweede helft was LFC duidelijk de bovenliggende partij. Chelsea speelde geweldig de eerste helft, en was zeer effectief, Liverpool was nergens. De tweede helft liet Chelsea echter niks meer zien. Liverpool was gevaarlijker en had minimaal 1 strafschop moeten hebben, eigenlijk zelfs 2. Op basis daarvan hadden ze zeker een punt verdiend.

2 penalties niet gekregen … Howard Webb mag hopen dat hij heel thuis komt

29 december 2013 om 19:00

Enkel die van Eto'o was een 100% penalty

29 december 2013 om 19:04

Die juist níet. Suarez had de bal niet eens of kon er nooit meer bij.

29 december 2013 om 19:06

Terry verdedigde gewoon subliem en volgens Engelse normen echt geen penalty

29 december 2013 om 19:08

Maakt niet uit, overtreding in de 16.

29 december 2013 om 19:10

Inderdaad, Eto'o ging duidelijk naar de man

29 december 2013 om 19:12

Wat een onzin Premiergunner,

Eto'o ging gewoon voor Suarez en niet de bal, en die blinde kip van een Webb stond er bovenop.

29 december 2013 om 19:13

Daarom is het juist een penalty. De bal was niet eens in de buurt..

29 december 2013 om 19:15

Dus omdat je de bal niet hebt kan het geen pingel zijn?
Dat laatste waarbij Suarez een knietje kreeg was gewoon een pingel.

29 december 2013 om 19:33

De aanval was over, klaar, Suarez kon geen gevaar meer stichten. En precies op dat moment zet Eto'o een knietje in op Suarez. Dat is dom ja, maar daar kun je toch nooit voor fluiten? Wat als Webb er wel voor gefloten had. Dan zou iedereen roepen dat ie veel te makkelijk gegeven was. Chelsea fans die zeggen dat het een penalty is proberen gewoon goedkoop te scoren, want ja, de penalty is toch niet gegeven en achteraf kan het geen kwaad he.

29 december 2013 om 19:33

Ik snap ook niet hoe mensen dat een penalty kunnen vinden. Terry schopt netjes de bal ondanks het feit dat Suarez neer gaat zonder enige overtreding.

De overtreding van Eto'o was wel een penalty, ook al was de bal al weg.

30 december 2013 om 01:43

dus als de bal uit de 16 is mag je zomaar ongestraft iemand neerleggen in de 16?
wat een redenering?

29 december 2013 om 19:00

Jullie zijn inderdaad flink genaaid vandaag. Oscar had nog een rode kaart moeten krijgen, Eto'o in de 2e minuut had het zelfs al kunnen krijgen. Maar die tik van Eto'o, recht voor de ogen van Webb slaat alles, daar viel me de mond van open; op de eerste plaats dat Eto'o het in z'n hoofd haalt om die tik uit te delen en op de tweede plaats omdat Webb daar geen pingel geeft. Ongelofelijk, had een gelijk spel terecht gevonden, hoewel Liverpool de tweede helft geen uitgespeelde kansen gehad heeft.

29 december 2013 om 19:16

Vond dat Oscar en Lucas beide dom deden op het einde, Lucas begon volgens mij, tenminste ik heb alleen een herhaling gezien van die actie op mijn laptop.
Wat er aan voorafging heb ik even gemist.

29 december 2013 om 19:25

Oscar komt met twee benen in op de enkels van Lucas terwijl de bal allang weg is, donkerrood maar Webb was alweer aan het slapen. Lucas reageert fel, maar in mijn ogen heeft hij groot gelijk. Hij mag blij zijn dat hij niet vol op zijn enkel kwam, want dan had hij pas in april weer kunnen voetballen.

29 december 2013 om 19:25

Liverpool had geluk dat die Lucas geen rood heeft gekregen anders zou hij zeven wedstrijden geschorst worden.

29 december 2013 om 19:26

Oscar komt veel te laat met beide benen vooruit inglijden op Lucas. Terwijl het spel verder gaat, ruziën de twee nog door. Lucas duwt Oscar naar de grond en er volgt nog wat duw- en trekwerk.

29 december 2013 om 19:27

Zelfde geldt voor Oscar voor die schandalige tackle. Cahill trouwens ook nog en Eto'o. Hadden allemaal rood kunnen krijgen.

29 december 2013 om 19:31

Hoezo Lucas rood? Oscar komt als een gek in en niet Lucas..

30 december 2013 om 10:58

Ik denk dat je het stuk gemist hebt dat Oscar inkomt met een schaar gericht op de enkels van Lucas.

29 december 2013 om 19:02

En vergeet de rode kaart voor Eto'o niet, juist de man die de 2-1 scoorde.

30 december 2013 om 01:40

Welke rode kaart voor Eto'o? Dat moment in de 2e minuut vind jij toch geen rood hé? Hij aaide hem iets maar het viel allemaal wel weer mee....

29 december 2013 om 19:03

Precies.
Voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens een hele wedstrijd van Chelsea gekeken maar dat is alleen omdat Liverpool de tegenstander was.
Wat een anti-voetbal van Chelsea. Ze hadden een paar rode kaarten verdiend en mogen blij zijn dat ze geen strafschop tegen kregen. Mourinho krijgt het telkens weer voor elkaar om van een leuke ploeg een verschrikkelijke schopploegen te maken. Goed voetbal interesseert hem helemaal niets. De tweede helft was het aanzien niet waard met al die vertragingstactieken. Jammer dat dit voetbal beloond word met 3 punten.

29 december 2013 om 19:45

Anti-voetbal?

Heb jij de eerste helft wel gezien? Ik vond Chelsea geweldig voetballen. Ik ben geen fan van Chelsea maar ik vond het in de eerste helft fantastisch om naar te kijken en er was geen bus te zien.. 2e helft was wat minder maar dat is begrijpelijk.

Ik hoop dat Chelsea zo doorgaat als ze op de manier van hoe ze de 1e helft speelden. Dan kan het wel eens een mooi jaar worden.

Gait1701, jij moet niet zo haten. Chelsea was gewoon beter.

29 december 2013 om 19:55

Haha hij maakt zichzelf sowieso al compleet belachelijk door te zeggen dat hij de hele wedstrijd heeft gekeken, terwijl hij met zo'n reactie komt.
Chelsea speelde leuk voetbal in de eerste helft, in de tweede helft was het een stuk minder leuk, maar Liverpool is op een incidenteel moment na niet eens gevaarlijk geworden in deze wedstrijd en vooral in de tweede helft niet. Al met al gewoon een terechte overwinning

29 december 2013 om 19:03

In de PL fluiten alleen de beste scheidsrechters, Howard Webb is daar één van. Howard Webb floot vandaag een prima wedstrijd, je moet tegen schoppen kunnen in de PL, anders hoor je daar niet thuis als speler.

29 december 2013 om 19:06

Ach, je kunt je beter bij de Primera division houden, want blijkbaar kijk je niet veel naar de Premier League. PL alleen de beste scheidsrechters en Webb die vandaag goed gefloten heeft. Ik beweer dat je met je ogen dicht gekeken hebt.

29 december 2013 om 19:10

Ik lees altijd tijdens de wedstrijden van Real Madrid en Barcelona dat de scheidsrechters in de PL zo geweldig zijn, dat heb ik vandaag wel gezien. Die 2 penaltys had Webb wel kunnen geven, maar het waren echt hele lichte overtredingen.

29 december 2013 om 19:29

En de overtredingen van Eto'o, Cahill en Oscar? En het geduw en getrap onderling tussen Oscar en Lucas? Daar moeten gewoon kaarten voor gegeven worden. Webb durft dit niet en heeft dus slecht gefloten.

29 december 2013 om 19:35

Allemaal veel te licht voor een kaart, de PL is nou eenmaal een fysieke competitie en Howard Webb heeft daarom dus ook prima gefloten.

29 december 2013 om 19:53

hou aub met je onzin.
het waren overduidelijk 2 strafschoppen. maar standaard sommigen real fans, als zij een strafschop niet krijgen dan was het een overduidelijke penalty. maar als de tegenstander hem niet krijgt dan was het geen penalty. als deze geen penalty was, waarom gingen jullie zeiken over die duw van mascherano op ronaldo in de clasico. echt triest. leer een keer leven met de waarheid huilbaby's.

30 december 2013 om 00:16

Wat heeft Chelsea - Liverpool nou te maken met Real Madrid? Kun je dit uitleggen aub?

29 december 2013 om 19:03

Eto'o had er ook al gelijk afgestuurd kunnen worden, maar niet eens geel om over de tackle van Oscar maar te zwijgen. Het is gewoon een schande hoe Webb vandaag heeft gefloten en hoop dat Rodgers hem helemaal afbrandt in de persconferentie! Die buitenspelkans van Eto'o ook, staat gewoon een meter buitenspel, maar nee hoor niet vlaggen. Liverpool is hier bestolen!

29 december 2013 om 19:26

Lucas is een crimineel. Hij is diegene die rood had moeten hebben.

29 december 2013 om 19:59

Agh, Chelsea kreeg bij het minste of geringste al geel. Terry en Luiz konden al snel helemaal niks meer, maar Liverpool was gelukkig niet goed genoeg om daarvan te profiteren.
Eens in de spiegel kijken bij een nederlaag mag ook wel, Liverpool was duidelijk de mindere vandaag, face it

29 december 2013 om 21:10

@depayy

Heb jij onlangs heel hard met je hoofd tegen de muur gebonkt, toevallig? Of een lichaamstemperatuur van boven de 43 C? Want anders kan ik niet heel goed verklaren waarom je klaarblijkelijk ijlt. Oscar komt terwijl de bal al weg is met twee benen vooruit in glijden. Dat is een dikke rode kaart. Lucas reageert vervolgens door Oscar van zich af te gooien. Daar kun je geel of rood voor geven. Hoe dan ook lijkt me dat (voor iemand die in het bezit is van normale verstandelijke capaciteiten) geen goede aanleiding om Lucas voor een crimineel uit te maken én te beweren dat alleen hij rood verdiende. Je mag best een hekel aan Lucas hebben, hoor. Maar vermoei mensen die serieus over voetbal willen praten niet met je gekleuter.

29 december 2013 om 19:04

De eerste situatie heb ik niet gezien, maar de tweede waarin Eto'o Suarez een zetje geeft, vond ik geen penalty waard. Azpillicueta ging er met de bal vandoor vóór dat Suarez werd neergehaald. Webb had geen reden om te fluiten.

29 december 2013 om 19:18

Is dat een nieuwe regel? Als je medespeler er met de bal vandoor is, mag jij je tegenstander neerschoppen, vasthouden of een elleboog geven. Gaat leuk worden in de toekomst dan. Wat een ongelofelijk debiele redenering!

29 december 2013 om 19:21

Belachelijke redenatie. Als de bal in de zestien meter van Chelsea is maar Torres besluit om op de middellijn een elleboog uit te delen dan is dat ook rood. Het maakt helemaal niet uit of de speler de bal heeft, je hebt enkel verschil tussen domme en ontzettend domme overtredingen, dit was er een van de laatste categorie. Hoe dan ook een 100% penalty die het resultaat gigantisch beïnvloed heeft.

29 december 2013 om 19:29

Dat maakt de overtreding van Eto'o alleen nog maar dommer. Maar het blijft een overtreding. Wat voor moois Azpillicueta daarna ook met de bal doet.

29 december 2013 om 19:39

Respect en manieren zijn ver te zoeken hier. Mijn standpunt is anders dan die van jullie, maar dat houdt nog niet in dat die van jullie wel juist is. Sterker nog, het geeft jullie helemaal niet het recht om het een 'debiele redenering' of 'belachelijke redenatie' te noemen. Grow up!

@frisianreds
Een werkelijk idiote actie van Eto'o die hij eigenlijk helemaal niet had hoeven uitvoeren. Wat is ie afgezakt zeg, speelt al weken drama. Hoe dan ook, kijkend naar de situatie is een penalty voor die overtreding veel te licht. Suarez kon niks. Voor een pingel moet er wel wat zwaarders gebeuren. Maar toegegeven, hij had op de stip gekund.

29 december 2013 om 21:16

@premiergunner

Het is moeilijk respect op te brengen voor een stelling die heel erg duidelijk indruist tegen wat we 'de spelregels' noemen. Jij kunt hier best verdedigen dat het geen penalty waard is als iemand de bal in de hand neemt, omdat hij jeuk aan zijn neus heeft of dat Chelsea best met 12 man mag spelen als Mourinho hoofdpijn heeft (ik noem maar wat voorbeelden), maar daarmee laat je alleen maar zien dat je de regels niet kent of het kennelijk over een ander spelletje hebt. Dit spel heet 'voetbal' en kent een stel tamelijk goed omschreven regels. En er is geen regel die luidt dat overtredingen niet of minder bestraft hoeven te worden als er geen spraken is van gevaar of de bal niet in de buurt is. Die regel verzin jij en daarom nemen jouw mening niet serieus. Want je mag best een mening hebben, maar als je onderbouwing slecht is, dan hoeft niemand enig respect te hebben voor die mening.

29 december 2013 om 22:24

Leonov, je praat alsof je het licht hebt uitgevonden, maar in feite heb je zelf geen idee waar je het over hebt. En eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om je letterdiarree te pareren.

Allereerst kun jij helemaal niet weten wat de juiste beslissing zou zijn geweest. Iedereen interpreteert de situatie op zijn eigen manier en regels zijn er alleen maar om die interpretaties te vertalen naar een straf.
Jouw logica is ook ver te zoeken met je "als je onderbouwing slecht is, dan hoeft niemand enig respect te hebben voor die mening". Als je niet in ziet dat respect niets te maken heeft met wat je inhoudelijk schrijft, ben jij degene dit totaal niet serieus te nemen is!

30 december 2013 om 04:22

Larie, met alle respect. Ik heb respect voor iedereen, tenzij ze dat verliezen, als persoon. Maar een mening respecteer ik alleen als die goed onderbouwd is. Iedereen kan alles roepen wat hij wil, maar als je serieus wil deelnemen aan een discussie, zul je een serieus standpunt in moeten nemen. En dat doe jij niet, ook nu weer. Het feit dat elke situatie aan interpretatie onderhevig is, is heel iets anders dan de niet bestaande regel die jij aanvoerde,namelijk dat er geen sprake zou zijn van een overtreding omdat Suarez de bal kwijt was. Natuurlijk kun je van mening verschillen over of er sprake was van een overtreding, maar je kunt niet een niet bestaande spelregel introduceren. Zo simpel is het.

Van Howard Webb kan je niet winnen. Helaas toch weer duidelijk bepalend geweest voor de einduitslag.

Samuel Eto'o is ook een vieze speler geworden. Had zeker 2 keer geel moeten krijgen en ook dat zag Webb niet.

wat een zaad wedstrijd! Chelsea verdiend gewonnen gefeliciteerd op basis van de 2e helft hadden we misschien wel een puntje verdiend, en 2 penalties maar goed voetbal duurt 2 helften! en Howard Webb is nodig toe aan een goede bril.

Johnson, Lucas, Skrtel stuk voor stuk op de transferlijst.

Johnson is echt werkelijk een afschuwelijke speler brengt aanvallend veel te weinig(9/10 voorzetten zijn dramatisch) en verdedigend is het gewoon Jupiler league niveau roep al 2 jaar dat hij weg moet zie daar liever Kelly staan.
Kelly is aanvallend misschien wel iets minder maar komt ook regelmatig mee op en is verdedigend gewoon een beest.

Skrtel is ook maar een matige ordinaire houthakker zit 0,0 voetbal in.. is alleen handig voor corners en aangezien wij graag voetballend alles oplossen mag hij van mij weg.

Lucas is dit seizoen gewoon echt te slecht vorig seizoen en seizoen ervoor wel ok.. een stille motor zeggen ze weleens maar brengt gewoon te weinig naar mijn mening.

laat Carragher maar weer de kicksen aantrekken alles beter dan Skrtel.

in de winterstop kan je best een aantal spelers halen die niet (te) duur zijn.

Xabi Alonso kan nog 2 jaar mee in de PL dus die moeten ze terug halen ipv Lucas.
daarnaast past ook M'vila wel in ons spel echt een heerlijke speler vind ik dat.

voorin zou ik voor Jay Rodriguez gaan, aangezien Salah al zeker is(zeggen ze) een andere goede optie zou zijn Yevhen Konoplyanka van Dnipro hij kan op links en rechts uit te voeten aangezien hij 2 benig is..

achterin Kelly gewoon neer zetten en Bertrand proberen te huren met optie tot koop of Luke Shaw voor de Lb.

ziekenboeg helemaal vol na vandaag.. Allen, Gerrard(komt wel snel terug), Sturridge, Sakho, Enrique.
toch allemaal stuk voor stuk goede spelers die we op dit moment hard nodig hebben!

29 december 2013 om 19:00

Montoya, Salah en Fernando erbij. Skrtel wisselen voor Agger en wachten tot Enrique, Gerrard en Sturridge terug zijn. Het valt allemaal wel mee.

29 december 2013 om 19:03

Skrtel deed echt nix fout vandaag e, goede safes gedaan net

29 december 2013 om 19:08

Zo een reactie had ik niet verwacht te zien hier. Complimenten!

Vond Chelsea de eerste helft duidelijk de betere. Liverpool herpakte zich goed in de tweede helft, maar uiteindelijk was het toch net niet. Chelsea bleef gevaarlijk terwijl Liverpool inderdaad een penalty had moeten hebben. Oerdom van Eto'o, kan het nog steeds niet bevatten. Jammer voor jullie dat het de eerste helft onvoldoende was, want er zit echt wel voetbal in de ploeg. Spannende wedstrijd waarin veel gebeurde. Ik heb me in ieder geval vermaakt.

Johnson en Skrtel mogen weg zoals je zegt. Bertrand weet ik niet of je daar nou echt beter van wordt. Maar Jay Rod en Salah lijken mij wel goede aankopen. Stevie en Sturridge die nog terugkomen... Liverpool blijft gewoon meedoen om de bovenste vier.

Het went maar niet, week in week uit worden we genaaid door de scheidsrechter. Ik was van te voren blij met Webb maar nu hij deze enorme fout heeft begaan heeft hij ook bij mij zijn krediet verspeeld. Puntje was hier terecht geweest, Chelsea had de grootste kansen maar Liverpool heeft het houtwerk geraakt en had minimaal een strafschop moeten hebben.

Vertekend dit dat we 0 punten hebben behaald uit de afgelopen twee wedstrijden. Hadden er minimaal twee moeten zijn.

En zeg alsjeblieft niet dat Suarez slecht was, aanvoer had hij nauwelijks.

29 december 2013 om 19:07

Ik ga niet zeggen dat Suarez slecht is, maar die jongen scoort alweer niet in een topwedstrijd. Alleen tegen Everton wist ie het doel te vinden.

29 december 2013 om 19:18

Vind je het gek dat hij niet scoort tegen Chelsea. Hij heeft maar 20x(!) heel de wedstrijd de bal aan geraakt. Hij kan echt niet alles alleen

29 december 2013 om 19:24

Vind je het heel gek? Suarez was de enige speler die Chelsea in de gaten moest houden. Ze konden het daardoor permitteren om hem met minimaal drie topverdedigers continu op de huid te zitten. Dan kan je nog zo goed zijn maar geen een speler kan normaliter schitteren in zo'n situatie. Als Suarez in een voorhoede zou staan met Sturridge of pak 'm beet Ronaldo en Bale dan trapt hij er gewoon iedere topper een in.

29 december 2013 om 19:43

Daar gaat het toch om? Topspitsen weten dat gaatje juist nét wel te vinden, precies daar staan op het juiste moment, van een halve kans profiteren etc. Ik insinueer niet dat Suarez geen topspits is, maar om te zeggen dat het niet aan hem ligt vind ik iets te makkelijk.

29 december 2013 om 19:43

Tottenham? Maar hij moet scoren om te laten zien dat hij goed is? Hij speelde tegen City iedereen het bos in, helaas resulteerde dit niet in een doelpunt.

29 december 2013 om 19:47

Hoe kan je van een halve kans creëren als de bal maar 5x in het strafschopgebied was en de bal maar 1x voor de voeten van Suarez valt. Hij heeft niet eens een kwartkans gekregen.

29 december 2013 om 19:48

Nee dat zeg ik niet. Suarez is een fenomeen, of ie nou scoort of niet. Vind alleen wel dat je zijn prestaties in perspectief moet plaatsen als je ziet dat ie veelal tegen de kleinere clubs scoort. Waarom lukt het nou steeds niet in een topper, kun je jezelf afvragen?

29 december 2013 om 19:50

@feyenoorfan

Het ligt toch niet alleen aan andere spelers dat Suarez amper in het spel betrokken is geweest. En ik zag genoeg momenten waar Suarez voor gevaar kon stichten. Had zelfs een vrije schotkans, maar schoot recht op Cech.

29 december 2013 om 19:51

Premiergunner

Maar geen enkele topspeler in de CL weet week in week uit in een topwedstrijd haar stempel te drukken, misschien Wayne Rooney. Maar verder kan ik niet direct iemand noemen.

Suarez heeft vandaag gewoon nauwelijks aanvoer gehad, een echte kans gehad en dat was die volley buiten de 16.

29 december 2013 om 20:40

Dat mag alleen over Özil gezegd worden Premiergunner, dat snap je toch wel. Suarez heeft het tegen Arsenal, City en Chelsea niet laten zien, begint op te vallen. Fenomenaal tegen Norwich, onzichtbaar tegen toppers.

29 december 2013 om 22:08

Jij hebt deze wedstrijd duidelijk niet gezien premiergunner.. Reageer dan gewoon niet

30 december 2013 om 01:29

75draytonpark

Dus Messi is ook shit omdat hij nooit tegen Chelsea gescoord heeft? Kom op, als hij net als vandaag gewoon gesoleerd staat kan hij weinig doen. Tegen City was hij fenomenaal dus ik weet niet waarom je die partij noemt en tegen Arsenal was het tactisch dramatisch en waren Kos en Per fantastisch.

Bij Ozil is het veel anders, die moet het spel maken en heeft de kwaliteiten daarvoor. Maar dat doet hij niet. Suarez moet het meer van zijn team hebben.

29 december 2013 om 19:07

Je kunt de ref de schuld geven als je denkt dat het 2-2 had moeten worden, maar over het algemeen was Chelsea wel de verdiende winnaar. Vorig seizoen werden wij op Anfield genaaid toen Suarez nog de 2-2 maakte terwijl de wedstrijd al 2 minuten afgelopen had moeten zijn. Minuut 97 ofzo, terwijl er 5 minuten gegeven waren. Soms zit het je mee en soms zit het je tegen. Deal with it.

29 december 2013 om 19:07

Ik heb altijd al een hekel aan die Webb gehad, en nu al helemaal.
Die Eto'o vind ik ook zo'n vieze speler die helemaal geen topspeler meer is.
Webb stond er duidelijk bovenop en Eto'o ging gewoon voor Suarez en niet de bal.

Ze moeten echt eens actie ondernemen op de scheidsrechters en lijngrenzen daar in Engeland, het is elke week wel wat ergens.

29 december 2013 om 19:13

Henderson kan er wel degelijk wat van

29 december 2013 om 19:09

Ik vind je reactie om 19:00 uur van hierboven mooi afgesloten: het valt allemaal wel mee.
Zo zie ik het ook. Vind dat we tegen City zeker een punt hadden verdiend, maar qua spel was het vandaag niet genoeg. Tuurlijk hadden we zeker één, misschien wel twee penalty's moeten krijgen, maar je moet ook naar de verhoudingen kijken. Liverpool was te zwak op het middenveld vandaag, waar ze andere wedstrijden juist heer en meester waren. Ik vond Henderson en Coutinho (tweede helft einde op middenveld) bij vlagen nog wel goed, maar Allen en ook Lucas minder.

We hebben vandaag verloren door het gebrek aan breedte in de selectie. Versterkingen zijn dus zeker welkom.

29 december 2013 om 19:58

Het valt ook mee.

Tottenham en United zijn niet zo goed als ik had gedacht. We missen Enrique, Gerrard en Sturridge. Hadden vorige week tegen City eigenlijk gewoon moeten winnen en spelen al een aantal weken op rij goeden wedstrijden. Voeg aan deze huidige kern een middenvelder a la Sandro toe, een goede vleugelspeler in de vorm van Salah en een back die zo snel mogelijk Johnson kan vervangen. Die man is ook helemaal niks meer sinds zijn blessure.

Daarnaast hebben we op United en Southampton na alle zware teams al uit gehad.

Ik zie ons nog steeds als grootste favoriet voor plek 4.

29 december 2013 om 20:44

Petsen, als er iets veranderlijk is op deze site is het de mening van frank_lfc. Tijdje terug wilde hij Papadopoulos en Konoplyanka, nu zijn het Salah en Montoya, over twee weken zijn het weer twee anderen die op dat moment in geruchten op Twitter circuleren.

30 december 2013 om 01:31

75draytonpark

Grappig. Ik wil nog altijd Kono en die heb ik ook liever dan Salah. Maar Salah gaat komen en daar ben ik redelijk tevreden mee. Papadoupulos wil ik ook nog altijd maar is op het moment geen prioriteit. Dus ga alsjeblieft geen poep praten.

29 december 2013 om 19:10

Je was blij met Webb? Hij is de grootste thuisfluiter in de hele Premier League. Je kon op voorhand weten dat hij nooit penalty's geeft aan de uitploeg.

29 december 2013 om 19:22

Nouja, komt goed uit voor Liverpool dan. Die krijgen de hele top nog thuis op bezoek, waarschijnlijk zal hij dan wel 2 of 3 van die duels mogen fluiten.

29 december 2013 om 19:23

Ik beschouw Webb wel als de beste scheids van Engeland, dus ik had op iets beter gehoopt. Maar ja, is niet zo gebleken.

29 december 2013 om 19:24

Ja echt superchill voor Liverpool dat alle keren dat ze benadeeld zijn, misschien nog gecompenseerd gaan worden..

29 december 2013 om 19:26

Pff echt joh? Webb ziet echt bizar veel fout. Ik weet niet wie de beste is, maar ik vind Webb een van de slechtste. Teert puur op zijn naam en uitstraling. Doordat hij overtuigend overkomt bij zijn beslissingen tuimelen de commentatoren er vaak in, maar die man ziet zoveel verkeerd he. Ook alle kleine beslissingen, die ervoor kunnen zorgen of je onder druk uit kan voetballen, of juist druk kan blijven zetten en domineren, zijn altijd fout of in het voordeel van de thuisploeg. Ik erger me er kapot aan. Vooral omdat iedereen hem zo goed vindt, inclusief hijzelf

29 december 2013 om 20:00

Net als bij Chelsea - United toen hij even twee ballen op de stip legde voor United waardoor zij weer terugkwamen in de wedstrijd?

29 december 2013 om 19:15

Frank, op basis van wat verdienen jullie een punt? De tweede helft kon ik niet zien, maar in de eerste helft was Chelsea gewoon duidelijk de beste.

29 december 2013 om 19:49

Tweede helft was redelijk evenwichtig. Maar gezien de kansen en de ontnomen strafschoppen hadden we minimaal een punt verdient. Chelsea had ook niet heel erg veel kansen.

29 december 2013 om 19:16

Als Suarez geen aanvoer heeft gehad, lijkt me toch dat Liverpool op dat vlak gefaald heeft? (dit is geen aanval van mijn kant, maar gewoon een vraag).

Ik had juist verwacht dat het doel nr 1 zou zijn om Suarez te bereiken, met zijn bevliegingen was hij jullie grootste kans op de overwinning in mijn ogen.

29 december 2013 om 19:30

Chelsea had in de eerste helft 4-0 moeten voor staan en in de tweede helft waren ze min of meer gelijkwaardig. Liverpool speelt dit seizoen aardig maar ik denk dat Chelsea, Man.city en Arsenal asowieso de top drie gaan vormen. Manchester United zal de laaste ticket pakken.

Wat speelde hazard en heel chelsea goed in de 1ste helft. 2de helft wat minder, maar al bij al verdiend gewonnen. Liverpool verdiende wel een pingel.

een 2-2 zou wel zeer terecht zijn zeker dat liverpool nog een penalty moest krijgen.

Suarez weer niet gescoord in de wedstrijden waar het echt nodig is.

29 december 2013 om 19:01

Tja als spelers je onrechtmatig mogen afstoppen wordt het lastig.

Tegen City was Suarez de beste man van het veld overigens. Vandaag was hij stukken minder, het gemis van spelers als Gerrard en Sturridge merk je gewoon aangezien Suarez dan de hele voorhoede en middenveld op sleeptouw moet nemen.

Ongelooflijk, wat een drolclub Chelsea. Je zult maar een seizoensticket hebben en je komt kijken naar zo een voetbal. Bravo, je hebt jezelf zojuist gepromoveerd naar de club waar ik de meeste minachting voor heb.

En Webb is een achterlijke debiel die alleen voor de thuisclub fluit.

29 december 2013 om 18:59

Dan heb jij de wedstrijd niet gevolgd. Als er 1 team was die domineerde dan was het wel chelsea

29 december 2013 om 19:14

1e helft, 2e helft was het niet om aan te zien.

29 december 2013 om 19:06

Kan meneer niet tegen z'n verlies?

29 december 2013 om 19:09

Tegen een 2e onterecht verlies in 4 dagen, neen meneer.

29 december 2013 om 19:11

Gewoon terecht verloren hier, er mag van geluk gesproken worden dat Chelsea niet al met 4-1 voorstond in de eerste helft.

29 december 2013 om 19:11

Hahahaha gefrustreerd omdat Chelsea jullie alle hoeken van het veld heeft laten zien?

Wees blij dat het maar 2-1 eindigde, met een normale spits stond het vandaag minstens 4-1..

29 december 2013 om 19:26

alle hoeken van het veld....
Man welke pot heb jij gekeken?
Rugby of zo?
Zo geweldig was chelsea ook weer niet en veel uitgespeeld kansen...idem dito.

29 december 2013 om 19:14

@the sandman als je dit na de wedstrijd tegen Arsenal had gezegt had ik het nog kunnen begrijpen maar vandaag speelde chelaea gewoon goed voetbal

29 december 2013 om 19:20

Heb ik gezegd dat het over deze wedstrijd ging
Dit was de eerste wedstrijd waar Chelsea goed speelde (en dan nog alleen in de eerste helft) over de hele wedstrijd gezien vond ik wel een gelijkspel op zijn plaats.

29 december 2013 om 19:28

Vind het persoonlijk wel mooi nu alle Liverpoolfans dit seizoen ineens over dit soort onderwerpen precies dezelfde mening hebben als gooners de afgelopen jaren, nu het ze zelf overkomt.

Welkom in de wereld van onrechtvaardigheid.

29 december 2013 om 19:50

Enige verschil is dat jullie het over moeilijke beslissingen hebben en Liverpoolfans over makkelijke.

29 december 2013 om 20:14

Maar het probleem is is dat wij al 1.5 jaar constant genaaid worden. Vorig seizoen 15 punten verloren door die fucking arbitrage.

Jullie hebben vorig seizoen juist het meeste voordeel aan de arbitrage gehad.

29 december 2013 om 20:19

Dat zal allemaal wel, maar met fatsoenlijke refs was Arsenal in 10/11 kampioen geworden met 10 punten voorsprong..

29 december 2013 om 19:31

Heerlijk die frustraties ! Drie punten blijven wel in London.

Weer een onnodige nederlaag, echt waar.
Het spel was niet goed, maar er zijn duidelijk 2 penalty´s ontnomen, Eto´o had er duidelijk afgemoeten.
1 helft was zeer zwak, 2e helft beter en Liverpool verdiende een gelijkspel.
0 punten, wat er zeker 4 moesten zijn..
Toch nog hoop, op United na alle toppers nog thuis en het gat is niet erg groot.

Liverpool wordt voor de tweede week op rij weer zwaar benadeeld. Suarez had wederom een duidelijke penalty moeten hebben en Oscar had ook een rode kaart moeten krijgen. Dan laat ik die rode kaart voor Eto'o en dat ander penalty moment buiten beschouwing. Het lijkt er op alsof die olieclubjes de arbitrage stiekem wat geld betalen, want zulke blunders zijn echt te erg en veel te verdacht.

Liverpool zakt nu wel, maar toch staat de top 8 op maar 9 punten van elkaar en alles is nog mogelijk.

29 december 2013 om 19:35

Ook al zou Oscar rode kaart krijgen? Het is was in 92 minuut en Lucas moest ook rood krijgen maar dat zeg je niet. Calimero reactie van het maand heb in ieder geval wel binnen.

29 december 2013 om 19:55

Het gebeurd gewoon consequent in Engeland dat scheidsrechters niet fluiten voor iets. Beide ploegen hadden meer gele kaarten kunnen krijgen maar meestal blijft het onbestraft.

Bij City - Liverpool was het hetzelfde verhaal. Ik denk dat het wel een goede zaak is dat scheidsrechters weinig fluiten. Mensen zeggen wel dat je dan een grens trekt maar ik denk juist dat wedstrijden uit de hand lopen en mensen elkaar kaarten gaan aannaaien.

Voor het voetbal is het het beste om zoveel mogelijk door te laten gaan. Liverpool had vandaag absoluut een penalty verdiend maar verder heeft Webb weinig verkeerd gedaan.

Eto'o die scoort en Suarez niet. Dit had je niemand kunnen wijsmaken vooraf. Liverpool verdiende één à twee penalty's.

29 december 2013 om 19:05

Kerel, jij was geweldig vanavond. De eerste helft heb ik je, voor Chelsea zelden zo goed zien spelen, echt wat een niveau!! Als je dit nou elke week gaat doen, ben je in no time gouden bal kandidaat

29 december 2013 om 19:16

Hazard staat eindelijk op in een topper.

Wel bizar gewoon, iedere club uit de top-4 speelde de afgelopen 4 weken tegen 2 andere teams uit de top-4.

Liverpool moet op gaan passen dat United ze niet inhaalt...

29 december 2013 om 19:20

Ik zag een Hazard die durfde, die initiatief nam. Die niet omkeek naar medespelers maar richting doel speelde. Deed deugd om hem zo te zien spelen.

29 december 2013 om 19:26

Stravven

Klopt, al vond ik hem tegen City bij tijd en wijle ook wel aardig spelen maar nu was hij de 1e helft echt heeeerlijk bezig.

Eden

Absoluut, was volgens mij helemaal zichzelf en in zijn element, heb er van genoten!! Duidelijk is dat Mourinho opzoek is naar de formule om snel druk te zetten. Nu lukt (voor het eerst) een hele eerste helft, volgens mij wil ie dat ook invoeren voor de 2e helft..

Ik kan niet wachten Als me conclusie klopt natuurlijk

29 december 2013 om 19:36

@ stravven

Nu Ozil nog zou ik dan zeggen

29 december 2013 om 19:50

Klopt al mag het in de afronding nog wat beter. In de tweede helft had hij een paar geniale acties alleen de afwerking schiet dan net nog te kort bij hem. Verder was hij in de tweede helft een beetje laks en resulteerde dat een keer in een gevaarlijke counter voor Liverpool waaruit uiteindelijk een corner ontstond.

Terechte overwinning voor Chelsea.
Suarez doet het al 2 wedstrijden rustig aan. Onzichtbaar? nee dat valt wel mee, probeerde het wel.
Countinho...aardige speler aan de bal, maar niet de speler die je naar de top zal lijden, ik zeg haal Pastore op bij Psg in januari.
Hazard was lekker bezig.

zou mourinho nu ook over de arbitrage beginnen, want iedereen kan zien dat dit een strafschop was.

Elke keer weet Webb weer een wedstrijd te kantelen... Zucht.

Liverpool had minstens (!!!) 1 penalty verdiend.

Misschien had Chelsea de scheids wat mee op sommige punten, maar dat neemt niet weg dat we de over het algemeen beter waren dan Liverpool wat bijna geen kansen heeft gehad. Dus je kan zeggen wat je wil over Webb en ik vind ook dat hij vreselijk floot, maar het is een terechte uitslag.

29 december 2013 om 19:01

terecht of niet, dit is een aparte situatie die je hebt of je nu goed speelt of slecht speelt. ik zeg niet dat de overwinning niet terecht is, maar de situatie is toch gewoon een strafschop?

29 december 2013 om 19:04

Klopt het was ook een strafschop. Op de een of andere manier lopen wedstrijden die Webb fluit altijd uit op chaos.

Liverpool verdiende 2 penals. En Eto 2 rooie kaarten.

Liverpool had twee strafschoppen moeten hebben, verder had Chelsea de grootste kansen. Omdat Webb echter niet durfde te fluiten op Stamford Bridge blijven de punten bij Chelsea, en zo staat Liverpool alweer zes punten achter de koploper. Het kan dus zomaar weer anders zijn in de top blijkt maar weer.

Lekkere drie punten. Hele goede eerste helft, wat mindere tweede. Verder wel heel veel gebeurd in deze pot, typische PL wedstrijd. Nog steeds ongeslagen thuis die Mourinho, mag van mij nog een hele lange tijd duren.

Oscar had rood moeten krijgen op het einde, zo eerlijk ben ik wel Maar dat van Suerez vond ik geen penal. De bal was al weg en Eto was te laat.. Maar goed is algemeen bekend van Webb dat ie thuisfluiter is.

Ikzelf irriteerde me wel aan het gedrag van sommige spelers in de 2e helft. Duidelijk was dat Liverpool moest komen en duidelijker werd dat Liverpool niet beter kon..

29 december 2013 om 19:06

Dus als de bal weg is mag je alles doen?

29 december 2013 om 19:08

Nee maar ik vermoed dat dit de reden is voor het ontzeggen van de penalty. Denk dat Webb daarom ook zo nadrukkelijk wees, van de bal is niet hier ofzo..

Achja Chelsea is ook genaaid uit bij Liverpool toen die eerst Ivanovic beet en daarna nog de 6e minuut, van de 5e minuut een goal maakte..

All part of the game

29 december 2013 om 19:07

Nee, joh, check de herhaling.. Dat was helemaal geen rood. Als iemand rood moest krijgen dan was het Lucas wel. Zijn reactie was totaal overbodig.

29 december 2013 om 19:09

Vond je? Ik zag 2 benen vooruit terwijl duidelijk was dat de bal al weg zou zijn.. Ik had er igg rood voor gegeven.

29 december 2013 om 19:13

Nee de bal was van nobody. En hij vloog niet met 2 gestrekte benen.
De penalty van Eto'o op Suarez was duidelijker.. Al had ik dat ook niet gegeven.

L'pool moest gewoon beter spelen. Ze willen telkens de voordeel van de twijfel krijgen om hun wedstrijden te winnen.

29 december 2013 om 19:09

Geen penalty? En het feit dat de bal allang weg was, maakt het juist een penalty en een hersenloze actie. En 'te laat' is geen argument, want waarvoor was hij te laat? Voor de bal waarvoor Azpilicueta al weg mee was? Je zegt toch dat de bal al weg was? Vind dat je jezelf een beetje tegenspreekt, maar komt waarschijnlijk omdat je voor Chelsea bent.

29 december 2013 om 19:13

God hebben we zon domme achterlijke fanboy die even popie jopie wil komen doen omdat ie wel jaar lang fan is van een club die al jaren niks meer voorstelt..

Kerel ik leg net hierboven uit dat het geen penal was 1 omdat de bal al weg is 2 eto dus telaat komt op het moment dat de bal weg gaat. Ja het is geen slimme actie, ja je had em kunnen geven, maar ja je had hem ookniet kunnen geven.

Het feit dat Liverpool supporters nu massaal vergeten hoe ze ons op Anfield hebben egnaaid met goal van Suarez die ervoor Ivanovic beet en scoorde in de 6e minuut terwijl het er maar 5 waren, zegt voor mij dat sportiviteit gewoon blijkbaar geen rol speelt bij jullie.

Ik maak me niet druk, jij wel.

29 december 2013 om 19:28

Waarom zo een denigrerende reactie? Ten eerste, ik ben fan van Arsenal sinds 2005, heb hier nog een shirt van Pires liggen, maar afijn. Begrijp niet waarom je zo aangevallen uit de hoek komt.

De 2 argumenten die je noemt weerleg ik, het is een overtreding binnen het strafschopgebied, en het is niet dat Eto'o te laat bij de bal was, hij had het gewoon gemunt op Suarez. En ik begrijp niet waarom je opeens over de vorige wedstrijd op Anfield hebt, want ten eerste ben ik niet voor Liverpool en ten tweede reageer ik inhoudelijk op deze wedstrijd. Ik heb geen reden om me druk te maken, want Arsenal staat na 19 wedstrijd netjes eerste op de ranglijst, dus mij hoor je niet klagen.

29 december 2013 om 19:38

Je zegt toch dat de bal al weg was? Vind dat je jezelf een beetje tegenspreekt, maar komt waarschijnlijk omdat je voor Chelsea bent.

Als jij zulk commentaar levert dan ga ik op die manier reageren simpel. Ben een beetje klaar met dat constante geklaag etc over Chelsea. Suarez verliest de bal, bal is gaat weg en Eto'o komt in, ik heb vaak genoeg zulke acties gezien en er werd amper voor gefloten. Dat de Nederlandse commentator met hoge stem gaat gillen dat het een penal is kan ik ook vrij weinig aan doen..

City - Lpool was vele malen erger en daar heb je ook bijna niemand over gehoord. Los daarvan, ben ik nog sportief genoeg om toe te geven dat ik dan mijn standaards te hoog heb zitten en dat het wss dan een penal is. Shit happens, net als bij Chelsea..

29 december 2013 om 19:45

Daarmee bedoel ik dat ik je mening subjectief vind, wat niet zo raar is. Verder heb ik niks te klagen over Chelsea, ik zeg slechts dat ik het een overduidelijke pingel vind omdat Suarez opzettelijk werd neergehaald in het strafschopgebied. Dit had ik ook gevonden als dit bij Hull vs Stoke gebeurde.

29 december 2013 om 19:56

Hmmm, excuses dan voor de felle tegenreactie Ik blijf erbij dat ik h et niet zie, maar goed hij kan ook gegeven worden.

29 december 2013 om 21:49

Hahahaha grote grote arsenal? Ook zeker een grote prijzenkast van de afgelopen 10 jaar of niet? Heb echt diep respect voor arsenal en hun beleid maar als je chelsea een hool stront vind dan geeft dat aan dat je jaloers bent aangezien jullie nooit prijzen winnen..

29 december 2013 om 19:12

200% penalty en gewoon heel smerig en onnodig van Eto'o. Gewoon toegeven.

29 december 2013 om 19:16

Zola kom op, ook al is de bal 1000 meter verder, is het nog een overtreding en Eto'o was niet te laat, het was opzettelijk.
Qua spel een verdiende overwinning, maar Liverpool verdiende duidelijk meer.

29 december 2013 om 19:22

Hmmm ja dan ligt het denk ik toch echt aan mij Ik vind het voor Engelse begrippen vrij normaal een dergelijke actie. Zeker na de wedstrijd City - Lpool..

Maar goed, een penalty vooruit

29 december 2013 om 19:26

Je kunt het gewoon niet ontkennen, en het ergste van al is dat Webb er duidelijk op stond te kijken.
Maar Liverpool speelde vandaag voor het eerst weer slecht, laatste keer was tegen Hull.
Hier verdiende het een punt, puur op basis van de penalty en eventueel 2e helft, ging gelijk op. 1e helft voor Chelsea.

29 december 2013 om 19:29

Nee ik ontken het ook niet hoor, bedoel ik zal dan wel me standaards aan moeten passen. Lpool verdiende dan idd een punt, maar goed vorige keer zoals ik al een paar keer heb gezegd was Chelsea uit bij Anfield genaaid.

Dus niet te zwaar aan tillen.

29 december 2013 om 19:30

Dat kan ik ook niet ontkennen nee, maar het is gewoon zuur dat het 2x in een week gebeurd bij 2 hele belangrijke wedstrijden.
Maarja, gebeurd is gebeurd..

29 december 2013 om 19:32

Precies.. het is wel lekker dat we nu een keertje mee hebben op momenten dat we het echt nodig hebben..

Maar ik heb jullie programma gezien, ik meende dat jullie de eerste 8 games thuis spelen? Profiteren en volop winst pakken.

29 december 2013 om 19:45

Thuis Hull
Uit Stoke
Thuis Aston Villa
Thuis Everton
Uit Wba
Thuis Arsenal
Uit Fulham
Thuis Swansea
En dan nog wat uitwedstrijden met tussendoor thuis tegen Spurs, City, Chelsea en Newcastle.

Alle thuiswedstrijden moeten gewoon gewonnen worden, uitwedstrijden moeten veel beter.

29 december 2013 om 19:54

Uit idd beter maar daar hebben alle topploegen last van. City is uit bagger, Liverpool, Chelsea en ook Arsenal heeft er moeite mee.

Misschien is dat wel kenmerkend voor dit seizoen..

29 december 2013 om 20:00

Ik ben gewoon blij als Liverpool in de top 4 eindigt.

Webb verpest de wedstrijd. Die overtreding van Eto'o was gewoon een penalty. Zeer zonde...

Webb heeft deze wedstrijd veel te veel beinvloed! Ben geen voorstander van Chelsea of Liverpool maar wat is Liverpool vandaag genaaid!

Suarez verdient 2x een zuivere penalty. 1x door Terry en 1x door Eto'o!
En dan durft hij Cahill ook geen rood te geven na zijn zieke overtreding op Suarez.
En dan natuurlijk Oscar nog die een zuivere rode kaart verdient met die charge op Lucas.

29 december 2013 om 19:19

Als oscar rood had gekregen had Lucas dat denk ik ook gehad voor natrappen

29 december 2013 om 19:46

Wat een onzin zeg. Over Eto'o heb je gelijk maar Cahill gleed hard in en schampte Suarez alleen maar. Never nooit een rode kaart.

En dat met Terry was nooit een penalty. Terry deed echt helemaal niks fout, ja hij hing wat op de schouder van Suarez maar Suarez blokte hem ook. In zo'n situatie kun je als verdediger moeilijk braaf je schouders op je rug houden en toekijken.hij ging gewoon een fair duel aan en won de bal.

Oscar had mogelijk ook rood verdiend, hij kwam duidelijk met twee benen in en ondanks dat hij Lucas niet echt raakte kun je hier rood voor krijgen.

Heerlijke spitsengoal van Eto'o. Eens een baas, altijd een baas. Even in zijn nadagen een topwedstrijd in Engeland beslist, moet heerlijk voor hem zijn. Verder weten we het verhaal van Mourinho en scheidsrechters wel. Lucky Chelsea.

Liverpool helemaal zoek gespeeld in de eerste helft. Als wij een fatsoenlijke spits zouden hebben, gingen we gewoon met 4-1 de rust in. Tweede helft ging het gelijk op.

Zeer verdiend gewonnen.

29 december 2013 om 19:10

Waarom speelde Torres niet in de basis?

29 december 2013 om 19:21

Is ook niet zo moeilijk om Liverpool weg te spelen wanneer je met twaalf man speelt.

29 december 2013 om 19:41

En dat zegt een Barcelona fan?

29 december 2013 om 19:43

Kan je niet lezen? Hij zegt toch eerste helft.

29 december 2013 om 19:51

En dat zegt een barca fan?

29 december 2013 om 20:10

Ja, als Barcelona fan kan ik me namelijk goed inleven in de situatie van Liverpool. Verder ziet iedereen ongeacht clubvoorkeur dat de scheids Chelsea heeft bevoordeeld.

Tottenham heer en meester tegen een zwak Stokecity. We speelden erg positief en aanvallend maar man man we hadden 7-0 moeten winnen. Adebayor en Soldado die 100 kansen missen echt ongelofelijk. Maar we speelden op momenten wel weer het lekkere voetbal dat we horen te spelen. Ik zie het wel zitten met Sherwood. Maar we hebben nu een erg moeilijk programma, hopelijk hebben de spelers veel zelfvertrouwen gekregen en kunnen we een goede reeks neerzetten.

29 december 2013 om 19:08

Verkeerde topic gast

29 december 2013 om 19:10

Je hebt verkeerde ogen..gast.

29 december 2013 om 19:12

Niet, er staat ook een samenvatting van Tottenham-Stoke onder.

30 december 2013 om 10:26

Excuses, jullie hebben helemaal gelijk!

Die haat op Webb is weer overdreven en door het verleden gedreven. Vond hem zelf, als neutrale supporter, prima fluiten.

Wedstrijd overspelen met nieuwe scheids. Wat een ramp die Webb

Typische Mourinho-wedstrijd. 2e helft de bus parkeren en op het eind nog even de volksmenner uithangen.

Wat Pinanti, hoe Pinanti, waar Pinanti? ..pinanti is Pinanti!

2 strafschoppen door de neus geboord, 2 rode kaarten niet gegeven voor bezopen acties van Eto'o helemaal in het begin en Oscar, tegen het einde. Duidelijk buitenspel toch toestaan waardoor Eto'o bijna scoort.

Heb me wel vermaakt met Luiz vandaag.

Verder is het gewoon FC Hazard, als hij het op zijn heupen krijgt ontstaat er iets leuk, verder is het gewoon maar wat. Chelsea viel wel goed aan in de eerste helft. Maar dat was gewoon weer opportunistisch aanvallen en gebruik maken van Liverpool dat slecht stond te verdedigen. Nog steeds geen lijn in Chelsea's spel. Liverpool stelde vandaag wel zwaar teleur in de eerste helft.

29 december 2013 om 19:07

Eerste helft waren geweldig in druk zetten. Geen lijn zeg je? Aanvallend nog geen structuur, maar onder Benitez was die lijn er wel en het werd duidelijk dat iedereen met creativiteit werd tegengehouden door de opdrachten. Onder Mourinho, wanneer iedereen zo snel druk zet, kunnen ze doen wat ze willen, dan hoef je wat mij betreft absoluut geen lijn erin te hebben.

Laat Hazard, Willian en Oscar dan maar lekker rommelen en bezig zijn

29 december 2013 om 19:10

Zola vriend...mata Mata Mata....!!!!!!

Maar je hebt wel gelijk over dat druk zetten dat deden ze wel geweldig in de eerste helft en daarom creëerden ze ook zo veel kansen. Maaar voor een ongetraind oog zou je bijna kunnen zeggen dat Chelsea fenomenaal speelde en dat er echt goed positiespel werd gespeeld, wat niet het geval was. Druk zetten en tegenstander tot fouten dwingen...

Mata, damn , hoe kun je hem zo links laten liggen?! En dat de supporters het maar zomaar accepteren van Koning Mourinho...die heeft zoveel voorde club betekent voor zijn komst!

29 december 2013 om 19:14

Ja maar dat snappen wij nu ook niet.. Het is allang duidelijk dat Mata nu wel druk kan zetten en precies het spel kan spelen van Chelsea. Met Mata hadden we hier wss wel met een verschil of 3 gewonnen..

Maar goed, wie ben ik? Ik win geen wedstrijden bij Chelsea, Mourinho wel

29 december 2013 om 19:24

Ik zeg Zola voor trainer van Chelsea, weg met die idioot van Mourinho...

29 december 2013 om 19:31

Haha ik wil me best kandidaat stellen

29 december 2013 om 19:09

Jij bent echt een troll geworden zeg
Continu Chelsea afkraken

29 december 2013 om 19:11

Mourinho coacht Chelsea nu toch. Dus de haat is groter jegens Chelsea. Je moet maar wachten tot hij door zijn pubertijd fase heen is. Dan pas kan hij fatsoenlijke reacties plaatsen.

29 december 2013 om 19:15

Marre123,

Ik ga je eerlijk toegeven , vandaag deed ik het er een beetje om, ook omdat die Luiz mij gewoon zo aan het lachen bracht.

Geloof me of niet, maar na Arsenal en Everton is Chelsea de club die ik het graagst heb en waar ik het meest naar kijk. Het is gewoon zo zonde om te zien hoe er jaar in jaar uit geen lijn inkomt.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat KDB voor hij vertrekt één keer op het middenveld mag spelen, 1 keer gewoon en dan op de positie waar ze het meest problemen hebben, als Cvm. Pas dan zullen ze beseffen wat ze door hun vingers laten glippen. Blijf hem maar opstellen als winger nu en dan, blijf Mata maar op de bank houden, je drukt gewoon de potentie van deze groep de kop in

Ow en Zola , nog 1 ding, er is iets mij vandaag opgevallen, is Willian geen optie als verdedigende middenvelder? Heb hem vandaag meer ballen zien recupereren dan alel Chelsea spelers bij elkaar en hij speelde gewoon uitstekend en in tegenstelling tot Luiz speelde hij wel de meeste ballen vooruit, bleef hij rustig en bewaarde hij het overzicht, leuke speler!

29 december 2013 om 19:20

Willian heeft zijn beste games als 10 gespeeld. Dus ik denk niet dat ie snel daar opgesteld zal worden. En tsja over Luiz, we hebben het gezegd, als middenvelder is ie gewoon niet nodig.. EN dan die mensen bij Fox ook nog durven te stellen dat zolang alles tegenhoudt, het geweldig gaat..

29 december 2013 om 19:28

Blink182, meest objectieve lid hier op VZ, ten eerste ben jij de laatste die mij moet aanspreken over pubertijd, want ik ben je juist minder serieus gaan nemen nadat ik jouw foto's heb bekeken...

Ten tweede, ik haat Chelsea helemaal niet, Chelsea frustreert me alleen wel vaak omdat ze een lul van een trainer hebben.

Zorg jij maar dat jij objectieve fatsoenlijke reacties kan schrijven jongetje en kom mij dan zeggen hoe ik mijn reacties moet typen.

Alvast bedankt
'chelsea Hater'

29 december 2013 om 19:45

Altijd die Belgen maar ophemelen. Hazard speelde geweldig maar er spelen er dit seizoen wel meer goed dan alleen Hazard.

Alleen de 2e helft gezien, vond Liverpool vele malen beter en vond Chelsea tegenvallen. Suarez vond ik trouwens ook tegenvallen, maakt het bijna nooit waar in de topwedstrijden dit seizoen, heb het gevoel dat hij vooral scoort tegen de kleinere ploegen. Hij had trouwens wel een penalty moeten krijgen bij het duel met Eto’o, Webb floot weer eens ongelofelijk. Vond het ook merkwaardig dat er geen kaarten werden uitgedeeld bij het duel tussen Lucas en Oscar. De verschillen in de top zijn trouwens heel erg klein, Tottenham en Man United staan bijvoorbeeld maar 2 punten achter Liverpool. Ik ben benieuwd naar de tweede seizoenshelft, verwacht een sterk Liverpool (bijna alle topwedstrijden die ze moeten spelen zijn op Anfield) en een sterk Man United, aangezien Moyes de tweede seizoenshelft altijd beter presteert. Desalniettemin hoop ik heel erg dat mijn club Arsenal met de titel ervan doorgaat.

Terecht overwinning.
Web is een drama, maar dat heb ik al zo vaak aangegeven.
Discussies over de penalty, Vond Suarez te makkelijk naar de grond gaan.
Als dit een penalty was dan hadden ze die tegen Hazard ook kunnen geven.

Heerlijk dit, 3 belangrijke punten gehaald. Wat een fantastische eerste helft gezien met veel druk naar voren, goede combinaties en veel kansen. Ze zette ook vroeg druk bij balverlies en dit was de beste helft van Chelsea dit jaar. Liverpool werd gedeeltelijk weggespeeld. In de tweede helft zette Chelsea iets minder druk naar voren. Liverpool verdiende toen een penalty, Webb was dramatisch. Goed de zware week doorgekomen. Eerste helft was Chelsea beter, tweede helft was gelijkwaardig en dus een terechte overwinning.

ondanks dat liverpool 2 penalty,s moest krijgen, heeft liverpool niks laten zien en mag het zichzelf naar spiegel kijken. webb is toch altijd waardeloos, blijf me verbazen hoe vaak hij de toppers en de finales mag fluiten, wat een angsthaas eerste klas. door een politie man uit te hangen wekt hij de indruk dat hij alles onder controle te hebben.

suarez was zeer matig, kon niets uitrichten, viel me echt zwaar tegen. jammer dat mourinho wanneer het op voorsprong komt ploegen laf laat spelen. mourinho deed dit bij real inter...

Chelsea verdiend gewonnen in een heerlijke wedstrijd. Suarez had wel een penalty moeten krijgen voor de overtreding van Eto'o, in de situatie van Terry was er niets aan de hand.

Chelsea speelde fantastisch eerste helft en 2de helft toch weer gaan controleren.

Vandaag ook duidelijk te zien dat Liverpool qua spel echt tekort komt. Maar een penalty hadden ze zeker verdiend

Hazard en Willian waren vandaag geweldig bezig. Steeds kwam er veel dreiging van hun af in de eerste helft en continu zorgde ze voor mooie combinaties. Ook maakte Hazard een mooie gelijkmaker. Chelsea was vandaag de betere op het veld.

Liverpool speelde niet zoals ze tegen Manchester City deden, ook vonden Coutinho en Suarez elkaar totaal niet. Ze hadden wel 1 penalty verdiend!

Chelsea is dus de enige titelkandidaat die tegen geen enkele concurrent heeft verloren. Thuis heeft die zn toppers zelfs gewonnen.

Is nu duidelijk wie titelkandidaat nummer 1 is?...

Ik zie die hatertjes al zitten, met de tranen in de ogen....

29 december 2013 om 19:07

Eeeeeerlijk haha, toen Mou het publiek ging opwinden, kreeg jij ook'n stijve dat je hem gewoon zo diep in je eigen reet kon stoppen? Daaaamn wat zijn die Chelsea supporters helemaal weg van zo'n gek. Het lijkt wel een cult ofzo.

29 december 2013 om 19:10

Haha eerlijk is eerlijk. Vind ook dat sommige mensen te ver gaan in het ophemelen van Mourinho. En van dat juichen word ik ook niet echt vrolijk. Maar de haat die jij voor Mourinho hebt is misschien nog wel lachwekkender dan dat alles. Bewijs je hier ook weer.

29 december 2013 om 19:11

Je gaat te ver man

29 december 2013 om 19:11

En jij begon van die mooie kunstwerken in je arm te snijden toen chelsea op voorsprong kwam? Met de vinger in je reet al klaar om mourinho af te kraken toen chelsea achter kwam, maar toen ging het toch weer mis he ....

29 december 2013 om 19:20

Kun je me uitleggen hoe ik een kunstwerk op mijn hand kan snijden terwijl ik men vinger in men reet heb ? O.o Volgens mij heb je die stijve gewoon nog iets verder en dieper je reet in geduwd want je praat zelfs lulkoek...

Ik heb niets met die man, zoveel is wel duidelijk. Zijn wisselbeleid trekt op niets, zijn opstellingen zijn walgelijk, hij is gek, vol van zichzelf, verpest het voetbal en is hypocriet. Waarom zou ik dan met zo'n man iets moeten hebben?

29 december 2013 om 19:30

Nog serieus de tijd nemen om over zoiets te gaan zitten filosoferen ook.... Brugklas zeker?
Maar goed, iemand die in een discussie dingen typt als O.o kan beter met Justin Bieber-poppen gaan spelen volgens mij...

Volgens mij boeit het niemand of jij iets hebt met die man? Of heeft dat volle groene balkje je het idee gegeven dat je nog serieus wat voorstelt in het voetbalwereldje?

29 december 2013 om 20:13

Grandepluga2

Geniale reactie haha.

En het meest trieste is eigenlijk nog dat er toen nog steeds geen sfeer was, wat een ontzettend saai en sfeerloos publiek heeft Chelsea.

29 december 2013 om 19:11

True, maar als we dan realistisch zijn zie je dat we tegen belachelijke tegenstanders dan weer wel teveel verliezen. Daar waar City er vaak doodleuk met 5,6-0 overheen dendert. Pas als we ook de kleintjes niet steeds zo stom verliezen zie ik ons als kandidaat nr 1, nu geef ik City de beste papieren.

29 december 2013 om 19:13

Maar ondertussen verliest Chelsea wel van Stoke, waar geen enkele concurrent van heeft verloren.. Begrijp het nou, het maakt geen ene moer uit of je van de top vijf wint of niet. Zolang je maar alle kleinere wedstrijden wint.

29 december 2013 om 19:16

Ik zou er heel trots op zijn als ik jou was.

29 december 2013 om 19:34

Nou ja.. Arsenal-fans liepen elkaar te feliciteren toen ze na 3 rondes aan kop stonden...dus ik wilde me graag aan die maatstaven houden en dus ben ik idd trots! Bedankt he!

29 december 2013 om 19:36

Na drie rondes stond Arsenal niet aan kop dus dat lijkt me sterk.

En Chelsea staat niet aan kop of zie ik dat verkeerd?

Maar inderdaad, gefeliciteerd! Een selectie van 500 miljoen, de 'beste coach ter wereld', en een derde plek. Zeer puike prestatie!

29 december 2013 om 19:40

Wat is dat toch met al die figuren hier die alles letterlijk nemen?? Denk je dat ik hier met de wekelijkse ranglijst voor mn neus zit???

Man mn punt is dat Arsenal-fans al lopen te feesten omdat ze nog amper halverwege zijn en al liepen te vieren dat ze bovenaan stonden, dus wilde ik op dat niveau reageren.

Is dat zo moeilijk te begrijpen??

Echt, ik zweer het: als ik niet beter wist, zou ik denken dat VZ vol zit met autisten...

29 december 2013 om 19:51

Acht jaar geen prijs gewonnen en zo praten? Wat een misplaatste arrogantie.

29 december 2013 om 19:54

Dat jij de positie van Arsenalfans niet in perspectief kan plaatsen met die van Chelseafans, dat vind ik dan weer belachelijk.

Chelsea, dat de laatste jaren prijs na prijs wint, tegenover Arsenal, dat nooit prijzen wint en continu naar beneden wordt gehaald door media en analisten en dergelijken. Dan is het heel logisch dat Arsenalfans heel blij zijn als dit na zo'n vijf jaar eindelijk afgelopen is en dat we ons weer kunnen meten met de top.

Als je het vergelijkt met de afgelopen jaren en de financiele mogelijkheden, is dit jaar voor Arsenal veel positiever dan voor Chelsea. Voor Chelsea is deze positie de afgelopen jaren normaal, voor Arsenal. Zo is het dus ook logisch dat gooners meer opgelaten zijn dan Chelsea-fans.

Capiche?

29 december 2013 om 19:55

Depayy

Ja want ik moet mag geen mening hebben omdat Arsenal weinig wint. Sterk punt ggast.

29 december 2013 om 19:59

Dus je mag als Chelsea fan niet blij zijn omdat de selectie 500 miljoen heeft gekost ? Sterke punt gast.

29 december 2013 om 20:05

Haha ben je echt zo dom? Ik ga het niet eens uitleggen..

29 december 2013 om 19:27

Kom eens even heel snel terug op aarde, ze staan gewoon derde hoor ondanks al dat oliegeld dat is besteed.

29 december 2013 om 19:47

Met behulp van Webb.
En ik zit niet met traantjes in me ogen, want overmorgen is het mijn lievelingsdag, dus ik verheug me daar op.
En wacht maar aan het eind van het seizoen wie de beste is, want toppers thuis winnen is makkelijker dan uit winnen.

Liverpool kon geen vuist maken, maar jezus man, wat was Chelsea aan het trekken, duwen en schoppen. Tegen zo´n Chelsea kan bijna niemand voetballen, en dat je daar dan ook nog zo´n m*** als scheidsrechter bij hebt kun je niet winnen. Die tackle van Cahill op Suarez was ook gewoon rood, en dan nog die tackle van Oscar.. En dan nog niets gezegd over de 2 penalties die niet gegeven worden.

Chelsea heeft verdient gewonnen, maar wat een k*t overwinning

29 december 2013 om 19:54

Wat heeft Jezus met deze wedstrijd te maken?

Let op je woorden alsjeblieft!

Chelsea heeft verdiend gewonnen, gezien de hele wedstrijd. Liverpool werd weggespeeld in de eerste helftm maar ze speelden beter in de 2e helft.

Ik snap niet wat Eto'o aan het doen was.. Suarez was niet eens in balbezit... het had een penalty kunnen zijn, maar niet perse moeten zijn.

En Lucas, jonge, en hij werd niet eens bestraft met geel. Het had ook rood kunnen zijn..

29 december 2013 om 19:07

Heb je het nou over dat Lucas rood had moeten hebben? Je bedoelt toch zeker Oscar die gewoon met twee benen op hem inkomt met geen bal in de buurt. Het had een penalty moeten zijn, maar je hebt vast geen blauw brilletje op...

29 december 2013 om 19:08

Heb je de herhaling gezien of wat! Lucas wordt amper geraakt! Lucas heeft smerige overtredingen gemaakt en nu probeert hij zijn maatje te naaien terwijl het niet eens zo'n harde overtreding was. Hem wil ik niet bij a selecao zien.

Nee ik heb een wit brilletje

29 december 2013 om 19:15

amper geraakt is wel erg subjectief hoor, t was een forse tackel. Toch ben ik het met je eens dat Lucas' reactie niet kan.

29 december 2013 om 19:20

Ach, Lucas laat die snotneus even merken dat die niet als een malloot moet inkomen, terwijl de bal allang weg is. Twee benen op de man is gewoon rood en hij raakt hem wel degelijk. Dat Lucas hem dan twee keer een zet geeft, is een prima reactie maar had hij hoogstens geel voor mogen krijgen.

29 december 2013 om 19:22

twee keer een zet geven is nooit een prima reactie. Ik vind sowieso Lucas steeds minder op het middenveld domineren zoals vroeger.

29 december 2013 om 19:25

Blink, ben je op je achterhoofd gevallen? Hij kwam met twee gestrekte benen in. Gewoon gewonnen dankzij de scheids. Chelsea heeft wel opvallend vaak de scheids mee nu Mourinho daar zit.

29 december 2013 om 19:27

Ik herkende Lucas totaal. Kan niet tegen zulke spelers. Lucas bood ook meteen z'n excuses aan toen de wedstrijd afgelopen was. Dit zegt ook alles.

Ik vond het zeker geen rode kaart. Alleen in Nl zien men dit als een rode kaart. De penalty op Suarez kan ik nog accepteren (ookal ik het niet zou hebben gegeven), maar rood voor Oscar? komop nou!

Lucas moet zich focussen op zijn spel. Zijn reactie had niks te maken met de overtreding. Hij reageerde zo omdat hij z'n dag niet had.

29 december 2013 om 19:29

Lucas heeft paar seizoenen met blessures lopen sukkelen en dan wordt je hier bijna weer de wedstrijd uitgetrapt. Ik snap het wel.

29 december 2013 om 19:30

Lol wat een zever Lucas bood zijn excuses aan?? Jij interpreteert dan ook echt alles hoe jouw het best uitkomt. Ik heb een Oscar gezien die het is gaan uitleggen bij Lucas...

29 december 2013 om 19:37

Jonge... Lucas werd geinterviewd door Globo (10 sec lang) en hij bood dus zijn excuses aan en zei dat dit part of the game is. Dus wat lul je?

29 december 2013 om 19:44

Ik zeg het je toch, je interpreteertalles op de manier die jouw het best uitkomt. Lucas excuseert zich voor zijn reactie. Wat trouwens ook rood had moeten zijn, maar je reageert niet zo als er een bezopen fout op jouw wordt gemaakt dat jij goed probeert te praten, Oscar verdiende rood. Op het middenveld met een chaar inkomen met studs vooruit terwijl de bal weg was..

29 december 2013 om 19:09

Oscar dan met 2 gestrekte benen erin, diep rood.

Wat een afbraak voetbal van Chelsea zeg pfff eerste helft ging het nog wel maar 2e helft was weer ouderwets Mourinho tactiek tegen houden loeren op de fouten van de tegenstanders ja je moet er maar van houden als neutrale toeschouwer

29 december 2013 om 19:09

1e helft ging het nog wel? Ze waren heer en meester, gaven liverpool geen schijn van kans. De 2e helft kregen beide ploegen niet echt geweldige kansen dus...

Wat een slechte wedstrijd. Helemaal niks, geen creativiteit, geen strijd, geen concentratie. Ik ben al blij dat we voor rust niet met 4-1 achterstonden. Wat dacht Rodgers trouwens om een 19 jarige in te brengen in een slecht draaiend team. Lucas heeft helemaal gelijk, zomaar met 2 benen komen. Webb is een m***, heeft ons ook al de WK laten verliezen. Lucas mag op de transferlijst, veel te langzaam in alles. Johnson mag worden gesloten. Vergeleken met hem lijken Smith en Cissoko wereldklasse, zelfs Willian leek goed. Skrtel mag naar de tribune, Carragher kan beter zijn voetbalschoenen weer pakken. Chelsea is niks minder dan een schop ploegje als ze voorstaan.

2 punten achter Everton en 2 voor Man U. Van 1ste plaats naar 5 plaats binnen 5 dagen.

29 december 2013 om 19:09

Wat een frustratie zeg.... Webb was van beide kanten zeer matig. Totaal inconsequent al kwam Chelsea daar in de penalty situaties goed mee weg. Webb kent de voordeelregel ook nog niet want daarmee haalde hij er een gevaarlijke aanval van ons uit. Maar een ordinair schopploegje? Heb op Oscar, waarvan ik het totaal niet had verwacht, geen harde schoppen gezien.

29 december 2013 om 19:09

Op Oscar na*

29 december 2013 om 19:10

Dus Nigel de Jong verdiende volgens jouw geen rode kaart in de WK-finale?

29 december 2013 om 19:12

Delusional. Echt helemaal de weg kwijt dit soort gasten.

29 december 2013 om 19:22

De Jong had idd een rode kaart moeten krijgen. Net zoals andere Spanjaarden die wedstrijd

29 december 2013 om 20:10

Het gaat inderdaad snel maar dat komt omdat het zo dicht bij elkaar staat dit jaar.

suarez niet gezien, dat zegt ook genoeg over liverpool.
de rest van het team kan er helemaal niks van

willian en hazard speelde wel heerlijk trouwens

Chelsea heeft in de eerste helft gedomineerd en veerkracht getoond na die vroege 1-0 achterstand. 2e helft lieten ze Liverpool meer komen, maar kregen ze toch nog een aantal goede kansen om het duel op slot te gooien. Eto'o dramatisch, Willian en Hazard man of the match.

29 december 2013 om 19:18

Webb was nog meer dramatisch.. Twee penalties ontnomen, geen rood voor Oscar.. wat een thuisfluiter.. overigens was de zege terecht op basis van de eerste helft. Tweede was van beiden zeer slecht.

30 december 2013 om 11:56

Twee penalty´s ontnomen? Heb er maar één gezien. Terry verdedigde gewoon zeer sterk en Suarez liet zich vallen. Oscar had rood kunnen krijgen, maar was niet persé een rode kaart. Dat zijn in Engeland gewoon ´normale´ tackles.

Waar was suarez? Had wel gehoopt dat hij de beslissende man was deze wedstrijd. Maar wel nice dat chelsea heeft gewonnen, pracht goal van hazard.

29 december 2013 om 19:24

Nee, volgens mij begrijp jij het niet. Liverpool hebben 2x 2-1 gespeeld dat betekent dat ze hebben verloren in beide wedstrijden en niet de arbitrage.

29 december 2013 om 19:36

Ach man, jij loopt weer vooraan te provoceren en bijdehand te doen zoals gewoonlijk!

29 december 2013 om 19:50

George Best ga nou niet bij de hand lopen doen.
Hij heeft gewoon gelijk, de FA gaat al lopen janken als Rodgers iets over de leiding zegt, maar onderzoek stellen naar de leiding die er weer niks van bakte, ho maar.

29 december 2013 om 19:55

@lfc11 Is dit provoceren? Kom op zeg..... Five-Times zit al weken lang te provoceren over United dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Howard Webb ffs. Wat een thuisfluiting b****. Al de vierde keer dat hij een team dat ik support benadeel (NL elftal, Ajax en nu Liverpool weer). Ik hoef hem nooit meer te zien...

Over het voetbal: Chelsea speelde eerste helft goed druk. We kwamen er niet onderuit. 2e helft was ietsjes beter maar nog creerden we amper een kans. Nu was goed te zien dat we een winger en een nieuwe rechtsback nodig hebben. Bovendien zie ik al erg naar het moment uit wanneer Steven Gerrard en Sturridge terug komen. Op deze manier speelt Suarez bijna in zijn eentje daar in de voorhoede (constant alleen in gezelschap met Coutinho). En als Suarez dan driedubbele dekking krijgt wordt het scoren wel heel lastig.

kom op man kunnen jullie niet gewoon toegeven dat chelsea rerecht heeft gewonnen. lekker voor iedereen die chelsea haat, ongeslagen in alle topduels

1ste helft was van heel erg hoog niveau en het was spannend tot de laatste minuut. Een prachtige wedstrijd en verdiend gewonnen. De premier league is top aan het worden. Top 3 Arsenal, city, Chelsea

het kan alle kanten op

Waarom kan die Howard Webb nou nooit eens normaal fluiten? Sinds de WK-finale heeft hij poep in zijn ogen. Als je die schop op Suarez niet als penalty beoordeeld en die doodschop (2 benen) van Oscar op Lucas niet beoordeeld met een donkerrode kaart. Dan ben je niet geschikt als scheidsrechter. Liverpool wordt in een paar dagen tijd genaaid door de arbitrage! Schande.

Het is me wel opgevallen als het Chelsea tegen zit dan krijgen ze altijd voordeel van de scheids, ook tegen West Brom kwam chelsea mee weg en vandaag weer....

Chelsea met hun anti voetbal.... jammer voor Liverpool had ze zeker gegund. Zo zie je maar hoe sterk de PL is, Liverpool stond eerste en nu 5de.

29 december 2013 om 19:10

Chelsea speelde in de 1e helft de sterren van de hemel en jij noemt het meteen anti voetbal. Ga lekker hockeyen ofzo. Chelsea speelde vandaag alles behalve antivoetbal.

29 december 2013 om 19:15

Op basis van de eerste helft heeft Chelsea verdiend gewonnen. Tweede helft was van beiden zeer matig. En Webb was nog minder..

Jammer dat Chelsea in de 2e helft niet doordrukte zoals in de 1e helft. Liverpool werd toen bij vlagen weg gespeeld.

Aan de liverpool fans, u never walk alone

Chelsea heeft verdiend gewonnen op basis van het vertoonde spel. LFC speelde niet goed genoeg vandaag, maar je kunt er niet onderuit dat er minimaal 1 penalty gegeven moest worden. In mijn ogen zelfs twee. Webb was zeer matig. Zo had Chelsea een aantal vrije trappen moeten hebben, Oscar rood en LFC penalties.. Helaas helaas.

We waren simpelweg niet goed genoeg en hadden minder creativiteit dan Hazard in zijn linker teen (vandaag). Op basis van het algemene spelbeeld is het een terechte nederlaag, maar we hebben nooit eens dat geluk dat we een onterecht puntje meepakken dmv een strafschop

weet je wat gaat iriteren??

Dat overal waar Howard Webb fluit de winnaar op voorhand vast staat!!! verschrikkelijke vent die echt alles wat hij kan manupileren ook doet.

Onterecht. Op de basis van de tweede helft verdiende Liverpool een punt.
Chelsea heeft voor de tweede keer deze week de scheidsrechter ontzettend mee, waar ze tegen Arsenal Rood en een penalty tegen zouden moeten hebben had Liverpool hier ook minimaal een penalty verdiend. Helaas zorgt dit ervoor dat Chelsea nog volop meedoet in de titelrace terwijl het bij lange na niet speelt zoals het zou kunnen met dit materiaal en het veel minder punten zou moeten hebben. Hopelijk laat de FA Webb nooit meer een topper fluiten (al is die hoop tegen beter weten in, hij had al lang met pensioen moeten zijn).

Grappig, zo sta je bovenaan en zo ben je weer buiten de top 4, met 6 punten achter de koploper.
En het grappigste is nog dat dit binnen een week tijd gebeurd is

De eerste helft veegde Chelsea de vloer aan met Liverpool. De tweede helft was de hand van Mourinho weer zichtbaar: lelijk, defensief spel. Zonde om met zulke geweldige voetballers zo te spelen. Hij is niet de juiste trainer voor Chelsea.

Uiteindelijk een terechte overwinning voor Chelsea. Liverpool wilde wel in de 2e helft, maar kwam kwaliteit tekort.

29 december 2013 om 19:37

Wiens hand was het de eerste helft dan? Die van Koeman? Volgens mij waren beide helften onder dezelfde coach, maar corrigeer me als ik het fout heb...

29 december 2013 om 20:09

@j.mourinho jr.

True story, maar iedereen weet dat Mourinho liever een voorsprong verdedigt dan uitbouwt.
Alsof hij zijn mannen vertelt dat ze de 2e helft niet van eigen helft af mogen komen.
De eerste helft moest Chelsea van een achterstand terugkomen en dan mogen de rasvoetballers wel hun kwaliteiten tonen.

Dit zijn patronen die je steeds bij de teams van Mourinho terugziet.
Met een dergelijke selectie is het onbegrijpelijk dat je kiest voor tegenhouden.
Ik vind het zonde, een Guardiola of Van Gaal had ze meesterlijk kunnen laten voetballen.
Mata, Hazard, Willian, Oscar... wat een voetballers!

Hahahahha Mourinho werd net geïnterviewd. Hij werd gevraagd of Liverpool een pingel verdiende en hij zei dat Chelsea een pingel verdiende en dat Suarez geel verdiende voor een schwalbe lol!

29 december 2013 om 19:23

Haahahahahahahah neee dit gaat tever. Hahaha ik kan er nu wel om lachen maar mijn god, hahaha dit kan toch niet xd En ik weet nou niet of ie dood serieus is of dat hij gewoon het erom doet

29 december 2013 om 19:26

Haha ik kon mijn lach ook niet inhouden tijdens dat interview haha

29 december 2013 om 19:33

Hij bedoelt de penalty op Hazard. Waarom is dat van Suarez wel en die op Hazard niet? Het waren gelijkwaardige overtredingen.
Maar beiden had ik niet gegeven.

29 december 2013 om 19:35

@blink,

Suarez word duidelijk geraakt. Hazard zet zijn been tegen Lucas zijn been aan.

29 december 2013 om 19:39

Hahahaha gaat die blink dan er nog serieus op in en dan echt helemaal mee met die Mourinho zijn onzin. Subjectiever kan niet.

Ik ben misschien een gigantische fan van Hazard, maar hij had daar geel verdiend, hij bracht zijn been bewust naar die Liverpool verdediger.

Hahaha en Mou zijn reactie ook, had al zoiets voorspeld in Livemeepraten

29 december 2013 om 19:40

Niet niet aan het trollen nee. Tegen Arsenal werden jullie ook weggespeeld (erger dan vndg) maar het lag toen ook aan de scheids. Geen enkele fan zei dat Suarez en consorten poep waren.

Gelijkwaardige overtredingen. Hazard zet zijn been voor Lucas om de bal te beschermen.

29 december 2013 om 19:34

Hahah ja ik zag het kon het niet geloven. Weet niet wat erger is dat het geen pingel was volgens webb of dat mourinho het ontkent like ussal. Lol snap dat liverpool zich genaaid voelt.

Verder vond ik liverpool echt matig vooral 2 de helft. Je moet bidden als liverpool zijnde dat de basis elf fit blijven want de bank is echt zwak van lpool.

Chelsea speelde in de eerste helft echt geniaal. Er zat zo ontiegelijk veel beweging in het team en op de schaarse momenten dat Liverpool de bal leek te hebben anticipeerde de verdediging fantastisch. Chelsea voetbalde ongelofelijk goed en was tegelijkertijd ontzettend fel.

Ik vond vooral Lampard, Azpilicueta en Cahill in verdedigend opzicht fantastisch en voor het eerst dit seizoen waren zowel Oscar, als Hazard als Willian tegelijk top in dezelfde wedstrijd

In de tweede helft was het helaas wat minder. We hebben de wedstrijd goed uitgespeeld maar hadden in de counter absoluut moeten scoren. Liverpool heeft op die kans van Sakho na geen kansen gehad maar had absoluut een penalty verdiend. Gelukkig heeft Suarez de schijn tegen en leek het op snelheid misschien alsof Eto'o hem wou ontwijken. Daarnaast speelde Liverpool gewoon met tien man toen Allen eruit moest voor Smith...

Heerlijk dat we eindelijk weer eens winnen van Liverpool. Lekker dat Suarez goed werd aangepakt & jammer dat Torres op het eind niet scoorde.

Pff in 4 dagen van de top naar plek 5.. Everton weer boven ons en ManU maar 2 punten onder ons.

Bij beide topwedstrijden hadden we minstens 1 punt verdient maarja, ipv daarover klagen, of over de rode kaart die eto'o had moeten hebben op het begin, of de niet gegeven penalty, kunnen we ook positief kijken. Behalve tegen ManU spelen we nu de eerste 8 allemaal thuis op Anfield. En de andere ploegen hebben nog genoeg toppers uit. Het is van belang om nu consistent te zijn bij de kleine wedstrijden en vlammen op Anfield! Ennnnn Stevie G en Sturridge komen nog terug :D

Man of the Match : Howard Webb.

29 december 2013 om 19:41

Webb was veel beter.

Heerlijke overwinning om het kalenderjaar mee af te sluiten, weer eens 3 punten in de zak en ook nog steeds in de achtervolging van Arsenal en City. Geweldige inzet getoond door de aanvallende trio Oscar, Hazard en met name Willian. Cahill en JT ook voortreffelijk gedaan hebben door Suarez grotendeels onschadelijk te maken. Nogmaals geweldig gedaan door de boys, maar wat was Ramires een gemis zeg. Jammer genoeg gingen Iva en Lampard er ook af, hopelijk is het niets erg.

Liverpool fans moeten niet zeuren, vorig jaar scoorde jullie ook de 2-2 via Suarez die gewoon met donkerrood van het veld moest voor het bijten van Ivanovic. Dat is nou eenmaal voetbal ...

Op na de volgende wedstrijd in Southampton tegen de Saints, kijk er al nu naar uit! #ktbffh

I don't mind losing to a better team. But to lose those 2 games in the manner we have is sickening

29 december 2013 om 19:50

Waarom praat je niet gewoon Nederlands? Ik begrijp wat je bedoelt en vind het jammer voor Liverpool, maar praat gewoon Nederlands.

Wat een goal van Dembele! Heerlijke actie en dito schot.

29 december 2013 om 19:41

Hahaha weet je dat je echt een glimlach op mijn gezicht hebt getoverd met jouw reactie, echt een baas haahaha! Zijn wij hierboven alles aan het ruïneren met Liverpool- Chelsea en dan kom jij met zo'n nuchtere bazenreactie.

29 december 2013 om 19:47

GP2 , Haha die discussie hierboven is me wat te druk En toegeven, was een heerlijke goal van Moussa ! :D

29 december 2013 om 19:51

pfff vind hem zo'n heerlijke voetballer, al jaren, maar hij frustreert mij ook net zo hard als hij mij betoverd soms. Ook bij het nationaal elftal. Doe jongen kan fenomenaal voetballen, verliest zelden de bal, ...maar doet dat o zo weinig.

29 december 2013 om 19:57

Ik weet het, hij heeft het potentieel van de absolute absolute wereldtop, Moussa had al lang bij een club uit de top 3 moeten zitten en niet bij (met alle respect) Spurs. Hij kan beter, hij kan meer, maar hij piekt en valt dan weer terug. Als hij wat focus toont is hij één van de meest complete balvaste middenvelders op deze planeet. Hij is beresterk, kan aanvallen, verdedigen, bezit zo gek veel techniek, hij is gewoon enorm compleet op één factor na, hij kan geen constante houden. Snap er ook niets van, maar in deze vorm moet hij gewoon bij een absolute topclub spelen.

29 december 2013 om 19:43

Je verdiend een groen randje man!! Iedereen over Lpool en Chelsea en jij komt over Dembele lullen hahaha

29 december 2013 om 19:48

Haha sorry Zola maar je moet die van Dembele maar eens opzoeken, echt de moeite :D

29 december 2013 om 19:52

Ga gelijk kijken!!

29 december 2013 om 19:57

Vind hem niet op youtube -.-

29 december 2013 om 20:03

http://www.youtube.com/watch?v=uv6cdrwxrzo

Dit is hem GP & Zola

29 december 2013 om 20:04

Ik ook niet haha, word match of the day kijken dan..

Oh dat is snel

Heeerlijke dribbel... lekker speels alles.

29 december 2013 om 20:12

Haha Ja inderdaad, wat een klasse!

29 december 2013 om 20:15

Zeker waar, moet met zijn kwaliteiten alleen veel vaker scoren.

29 december 2013 om 20:29

Vind ik ook, hij heeft die potentie om echt absolute wereldtop te zijn, misschien dat de nieuwe coach bij jullie hem die constante kan bijbrengen?

31 december 2013 om 15:05

Zou zeker mooi zijn ja.

Suarez heeft 18 goals tegen de 12 onderste ploegen gemaakt , en 1 goaltje tegen een top 8 ploeg . LOL

Webb is overgestapt van Manchester United naar Chelsea. Hoeveel heeft chelsea hem betaalt??

29 december 2013 om 20:14

Nee hoor, dit is goed voor Manchester want die staan nu 2 punten van hun oude rivaal af en kunnen ze nu makkelijker inhalen.

"het team uit Merseyside appelleerde kort na de kans voor Suárez, na 65 minuten, om een penalty nadat John Terry El Pistolero naar de grond zou hebben getrokken"

Leuk artikel. Als het over feiten gaat dan doen ze ineens alsof het slechts een vermoeden is. Zonder kant te kiezen: Liverpool moest twee strafschoppen krijgen. Dit zijn cruciale fases waar Webb geen aandacht aan heeft geschonken.

Met meester marchandeur Webb aan de knoppen staan veel uitslagen bij voorbaat al vast. Daarnaast: je zal maar fan zijn van dat (anti) reactie voetbal van Chelsea, met die foute Mourinho aan het bewind. Dan toch maar liever Footballclub Liverpool, daar wordt nog niet iemand met geld doodgeslagen;-)

Suarez was vandaag een natte krant. Hij blijft maar liggen en janken. Ik denk dat hij prima thuishoort bij Barca. Lekker een seizoen lang op de grond liggen.

Engels voetbal blijf ik geweldig vinden. Sommige duels voeren ze uit waar hun leven vanaf hangt. Heerlijk! Wij als Nederlanders moeten eens een voorbeeld nemen aan die Engelsen.

Lekkere pot en een terechte winnaar. Chelsea speelde een geweldige eerste helft. Liverpool had een penalty verdiend met het gebeuren met Eto'o. Ik hoop dat Gerrard en Sturridge snel weer fit zijn want Liverpool speelt geweldig met die twee en ik denk dat Liverpool met deze twee jongens had kunnen winnen.

Chelsea terecht gewonnen

Suarez vandaag weer nergens te bekennen? Ben toch bang dat ie alleen maar tegen de kleintjes gaat excelleren.

29 december 2013 om 21:16

Daarbij komt ook nog kijken dat Liverpool behalve tegen United alle toppers thuis heeft. Maar vergis je niet, Manchester United werd ook gemakkelijk kampioen omdat de concurrentie dramatisch was. Je ziet dit seizoen toch wel dat Chelsea, City en arsenal hun nodige wedstrijden winnen.

Chelsea heeft terecht gewonnen, maar Liverpool heeft wel erg veel ongeluk met de scheids. Ze hadden een penalty gekregen, Eto had een buitenspel kans dat net zo goed een doelpunt had kunnen zijn en Oscar had rood moeten krijgen. Maar ookal was de scheids waardeloos, vond ik Chelsea wel de betere ploeg.

Jongens jongens, worden jullie niet moe van jezelf, en dan spreek ik de Arsenal, Chelsea, Liverpool en United fans(in mindere mate) aan. Gaan we echt in werkelijk ieder topic erbij halen wat scheidsrechters seizoenen geleden hebben belist etc. Ja dit keer hebben wij geluk gehad, soms hebben wij hem tegen, soms hebben wij hem mee, United ook etc. Er wordt inderdaad niet altijd best gefloten in Engeland, maar wordt het nu niet een beetje kinderachtig om iedere keer met een bril van je eigen club te kijken in steeds over hetzelfde hebben in iedere topic?

Voor de rest speelde Chelsea de eerste helft gewoon sterk. Het was goed dat Liverpool snel op voorsprong kwam waardoor Chelsea gelijk ging aanzetten. Eigenlijk hebben we de gehele eerste helft gedomineerd en Mourinho heeft toch tactisch het middenveld van Liverpool ontregeld. Tweede helft was minder, desondanks de belangrijke punten gehaald. Een punt halen in de uitduels tegen de topteams en thuis winnen is een prima resultaat.

29 december 2013 om 23:57

Helemaal met je eens. Ik vind het jammer dat bijna iedereen kinderachtig reageert en niet gewoon de scheidsrechters accepteert ,want van al de fouten die ze maken doen ze het meest goed en zoals je al zei soms heb je ze tegen en soms heb je ze mee.

Bedankt voor uw bericht Paci_pensioner, je hebt gesproken als een volwassen en oprechte persoon. Mensen neem een voorbeeld van hem.

Beetje jammer dat je in deze al loodzware week je city en chelsea achter elkaar uit krijgt. Helaas bij beide wedstrijden het dubbeltje de verkeerde kant opgevallen. Maar liverpool heeft goed gespeeld en een top 4 plek zit er zeker in dit jaar.

Wat een wedstrijd. Spannend vanaf het begin tot het eind.Alles zat in deze wedstrijd met name strijd van beide clubs. Vond de actie van Eto o op Suarez niet handig en had best op de stip gemoeten. Maar als dit een penalty zou zijn dan had Chelsea er ook een moeten krijgen . Namelijk de actie op Hazard . Maar Chelsea bracht meer beleving in de wedstrijd dan Liverpool dus kortom: een goede overwinning.

Het is duidelijk dat liverpool niet kampioen mag worden. Een zuivere goal wordt afgefloten voor buitenspel tegen manchester city zodat het 2-1 blijft.

En nu bij chelsea zware overtredingen en 2 penalties waar niet gefloten voor wordt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren