Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lewandowski tekent voor vijf jaar bij Bayern München

Laatste update:

De kogel is door de kerk: Robert Lewandowski verlaat Borussia Dortmund na dit seizoen voor een vijfjarig contract bij Bayern München. De regerend kampioen van Duitsland bevestigt het nieuws zaterdag via de officiële kanalen. Lewandowski werd zaterdag al gefotografeerd in München, waar hij de praktijk van clubarts Hans-Wilhem Müller-Wohlfahrt bezocht. Nu bevestigt Bayern zijn komst, vanaf de zomer tot en met het seizoen 2018/19.

/

De overstap van de 25-jarige spits uit Polen hing al vele maanden in de lucht. In de zomer wilde Bayern hem al graag aantrekken, maar Dortmund weigerde een miljoenenbod. De club liet Lewandowski liever transfervrij weggaan, dan hem te moeten verkopen aan een concurrent. Dat was tegen het zere been van de aanvaller, maar een fikse salarisverhoging stelde hem toch weer tevreden in het Signal Iduna Park.

Nu is het echter helemaal zeker dat de overstap er komt. Bayern heeft geduldig gewacht tot het wettelijk mocht onderhandelen met Lewandowski, wiens contract afloopt na dit seizoen. Verwacht werd dat de grootmacht donderdag zijn komst al zou bekendmaken, maar de zaak werd vertraagd tot het weekend. Lewandowski speelde voor vier verschillende clubs in zijn vaderland, voor hij in de zomer van 2010 bij Dortmund kwam.

De club betaalde destijds 4,5 miljoen euro voor hem en kreeg daar 65 doelpunten voor terug in 4 seizoenen tijd. Met Lewandowski voorin werd men tweemaal landskampioen; ook pakte men een DFB-Pokal en een Duitse Super Cup. De Pool is na Mario Götze de tweede speler in relatief korte tijd die overstapt van die Schwarz-Gelben naar de Allianz Arena. Dortmund is al met meerdere spitsen in verband gebracht ter opvolging van Lewandowski. Alle kosten daarvoor zal men zelf moeten ophoesten: voor de vertrekkende topscorer ontvangt men geen cent uit München.

Robert Lewandowski heeft er goed aan gedaan, voor Bayern München te kiezen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had hem graag bij Arsenal willen zien. Nu wordt Bayern het Celtic van Duitsland vrees ik

4 januari 2014 om 19:27

Leuk voor bayern munchen. Wat langzamerhand ook een koopclub begint te worden

4 januari 2014 om 19:28

Koopclub? Transfervrij..

4 januari 2014 om 19:30

Groot deel van de basis is uit eigen opleiding, rustig maar

4 januari 2014 om 19:30

Bayern kan wel een koopclub zijn, maar ze zijn een geweldig voorbeeld voor de rest. Hoe zij hun zaakjes financieel voor elkaar hebben, daar kan 99 procent van de professionele voetbalclubs een voorbeeld aan nemen

4 januari 2014 om 19:33

Koopclub? Lewandowski is transfervrij. Hij kon naar elke topclub gaan. Maar koos voor Bayern. Bovendien al werd hij gekocht, het is toch van de zotte dat je tegenwoordig met je eigen geld geen spelers mag kopen.

4 januari 2014 om 19:36

Villian

Plus het feit dat Bayern met een groot deel eigen jeugd speelt. Kroos, Muller, Lahm, Schweinsteiger, Alaba en op de bank heb je nog Contento, Hojbjberg, Green, Weihrauch en Schöpf

4 januari 2014 om 19:36

Vergeleken met andere clubs in Europa heeft de aanhang van Bayern gemiddeld meer geld te besteden en zijn ze vaak ook erg fanatiek. Vandaar dat het financieel zo goed gaat. Echt niet omdat Bayern zo goed met geld kan omgaan.

4 januari 2014 om 19:40

Bayern München is altijd al een koopclub geweest; geen schande als je de manier ziet waarop ze dat doen. Steeds de beste spelers van de concurrentie wegkopen gezien hun financieel superieure situatie en het elftal steeds meer versterken. Niet m'n favoriete manier van prijzen pakken...

4 januari 2014 om 19:40

Lewandowski was transfervrij!

Daar komt bij dat Bayern voor een groot deel eigenlijk altijd een koopclub is geweest. Het hangt er natuurlijk wel van af wat je precies onder een koopclub verstaat maar er zijn altijd topspelers en talenten aangetrokken. Uiteraard hebben we ook veel topspelers die gewoon uit de eigen opleiding komen. Ik zie het probleem van kopen niet zo, zo lang je gewoon je geld zelf verdient is er niets mis mee. Zelfs clubs als Dortmund en Barcelona kopen er lustig op los.

4 januari 2014 om 19:46

Groot deel ? er zijn maar 4 of 5 basisspelers die van bayern zelfs komen !

4 januari 2014 om 19:47

Bayern is toch wel een klein beetje een voorbeeld van de absolute wereldtop en hoe het ook kan.. Kopen zoals Bayern doet is helemaal niks mis mee uitgeven wat je hebt is toch normaal in mijn ogen.. Verder hebben ze juist ook altijd jeugd wat doorstroomt..

4 januari 2014 om 19:48

Ik vind het ook ontzettend jammer dat Lewa ervoor gekozen heeft om naar Bayern te gaan. Echter neem ik het hem minder kwalijk dan bijvoorbeeld Götze. Götze is een jongen van de Dortmund-jeugd terwijl Lewandowski maar een buitenlander is. Neemt niet weg ik het jammer vind dat de concurrent nu nog sterker wordt en dat ik vrees dat Bayern de komende jaren Europa zal blijven domineren.

4 januari 2014 om 19:50

@Gnst: het klopt bijna allemaal wat je zegt, behalve dat Lahm geen eigen jeugd is. Volgens mij komt hij van Stuttgart.

4 januari 2014 om 19:51

@koni020

Europa is te moeilijk, sterk in de breedte en te onvoorspelbaar om zomaar even jaren gedomineerd te worden, zelfs het grote Barcelona dat een geheel eigen stijl hanteerde/hanteert won geen twee seizoenen achter elkaar de CL, nee maak je geen zorgen, Bayern gaat Europa niet domineren, ze hebben genoeg evenwaardige opponenten die hun scalp willen, en de opponenten die qua niveau net onder Bayern zitten kunnen ook nog altijd verassen.

4 januari 2014 om 19:52

En dat zal spoedig veranderen. Gaat hetzelfde worden als met Barca. Guardiola gelooft niet in eigen jeugd en zal Bayern heel dankbaar zijn dat er veel centjes beschikbaar zijn. Bij Barca heeft hij ook weinig tot geen eigen jeugd gebracht. De eigen jeugd die er nog in stond stamde zo'n beetje allemaal uit de tijd van Rijkaard en Van Gaal.

4 januari 2014 om 19:53

Die zitten op de tribune bedoel je.

4 januari 2014 om 19:58

Noyoforever

Nee Lahm is eigen jeugd, alleen is het bij Bayern gebruikelijk om jonge talenten voor een lange periode te verhuren. Een 2 jarig verhuur is vrij normaal. Lahm en Kroos waren dus voor 2 jaar verhuurt aan Stuttgart en Kroos aan Leverkusen

4 januari 2014 om 19:59

Neuer, dante, boateng, gotze, robben, ribery , mandzukic, lahm (komt van stutgart) 8 van dw 11basisspelers..

4 januari 2014 om 20:00

Neuer dante boateng lahm gotze mandzukic robben ribery. 8 VAN DE 11 Basisispelers

4 januari 2014 om 20:09

@ilpinturicchio,

Maar Bayern heeft werkelijk alles wat een club nodig heeft om in Europa te domineren. Ze kunnen zich goed aanpassen aan de tegenstander als dat nodig is. Bij Barcelona bijvoorbeeld kon je in slechte wedstrijden zien dat het ontbrak aan een type speler als Mandzukic en in dit geval ook Lewa. De enige ploegen die ik in staat acht om het Bayern lastig te maken zijn Real Madrid en misschien PSG en Chelsea door de tactiek van Mourinho.

4 januari 2014 om 20:13

Lahm komt uit de eigen opleiding.
Hij is in het begin van carriere 2 jaar verhuurd aan VfB Stuttgart, maar dat 2e jaar was geen succes door een zware blessure.

4 januari 2014 om 20:16

Nou, als zelf Arsenal Bayern er bijna uitkegelde vorig seizoen, en Dortmund evenwaardig voor de dag kwam, kunnen teams als Real, Barça, City etc etc dat ook, City heeft al bewezen dat Bayern te pakken is. Dat Bayern enorm sterk is zowel in de basis als in de breedte als op vlak van beleid ben ik zeker met je eens, maar de CL bestaat nu al enkele jaren en nog nooit heeft men kunnen spreken van een club die dat toernooi echt domineerde en het jaar na jaar won, sinds de invoering van de CL is er nooit een winnaar geweest die zichzelf opvolgen kon. Zat tegenstanders die het Bayern moeilijk kunnen maken, dat is het mooie aan de CL.

Aan dit lijstje hieronder zie je die positieve ontwikkeling zeer goed,

Champions League



2012-2013 Bayern München (duitsland)

2011-2012 Chelsea

2010-2011 FC Barcelona (spanje)

2009-2010 Inter Milan (italië)

2008-2009 FC Barcelona (spanje)

2007-2008 Manchester United

2006-2007 AC Milan (italië)

2005-2006 FC Barcelona (spanje)
2004-2005 Liverpool
2003-2004 F.c. Porto (portugal)
2002-2003 AC Milan (italië)
2001-2002 Real Madrid (spanje)
2000-2001 Bayern München (duitsland)
1999-2000 Real Madrid (spanje)
1998-1999 Manchester United
1997-1998 Real Madrid (spanje)
1996-1997 Borussia Dortmund (duitsland)
1995-1996 Juventus (italië)
1994-1995 Ajax (nederland)
1993-1994 AC Milan (italië)
1992-1993 Olympique Marseille (frankrijk)

Europa Cup 1

1991-1992 FC Barcelona (spanje)
1990-1991 Rode Ster Belgrado (joegoslavië)
1989-1990 AC Milan (italië)
1988-1989 AC Milan (italië)
1987-1988 P.s.v. (nederland)
1986-1987 F.c. Porto (portugal)
1985-1986 Steaua Boekarest (roemenië)
1984-1985 Juventus (italië)
1983-1984 Liverpool
1982-1983 Hamburg S.v. (duitsland)
1981-1982 Aston Villa
1980-1981 Liverpool
1979-1980 Nottingham Forest
1978-1979 Nottingham Forest
1977-1978 Liverpool
1976-1977 Liverpool
1975-1976 Bayern München (duitsland)
1974-1975 Bayern München (duitsland)
1973-1974 Bayern München (duitsland)
1972-1973 AFC Ajax (nederland)
1971-1972 AFC Ajax (nederland)
1970-1971 AFC Ajax (nederland)
1969-1970 Feyenoord (nederland)
1968-1969 AC Milan (italië)
1967-1968 Manchester United
1966-1967 Celtic (schotland)
1965-1966 Real Madrid (spanje)
1964-1965 Inter Milaan (italië)
1963-1964 Inter Milaan (italië)
1962-1963 AC Milan (italië)
1961-1962 Benfica (portugal)
1960-1961 Benfica (portugal)
1959-1960 Real Madrid (spanje)
1958-1959 Real Madrid (spanje)
1957-1958 Real Madrid (spanje)
1956-1957 Real Madrid (spanje)
1955-1956 Real Madrid (spanje)

4 januari 2014 om 20:27

Klopt, daar erbij dat Bayern al jaren achter Lewandowski zit. Eerst afgewezen door Lewandowski, doordat hij op dat moment bij Dortmund speelde die het uitstekend deed. En nu het minder gaat, naar Bayern gaat... begrijpelijk. Zag het al jaar aankomen.. helaas..

4 januari 2014 om 20:28

Lahm heeft enkel 2 jaar op huurbasis gespeelt bij Stuttgart. Daarnaast moet men niet zeuren, zonder Bayern was Dortmund allang failliet geweest.

4 januari 2014 om 20:44

De fans zullen vast wel meer te besteden hebben, maar als de fanatieke aanhang altijd komt met seizoenskaart...
Volwassene Kind
Kategorie 1 750 Euro 375 Euro
Kategorie 2 630 Euro 315 Euro
Kategorie 3 510 Euro 255 Euro
Kategorie 4 340 Euro 175 Euro
Kategorie 5 140 Euro 140 Euro

Ter vergelijking met de andere meest gezonde club uit het voetbal Arsenal

De goedkoopste seizoenskaart daar is 1200 Euro en dat loopt op tot 2300 Euro voor de duurste seizoenskaart! En economisch gezien doet Duitsland het lichtelijk wel beter dan de UK.

Mocht Bayern om geld verlegen zitten kunnen ze op die seizoenskaarten lichtelijk de prijs verhogen.
Feit blijft dat ze de gezondste club zijn en hiermee gewoon goede zaken doen.

ON: Deze transfer is tog wel de nekslag voor Mandzukic die het altijd geweldig doet voorin bij Bayern! Die jongen moet daar weg, net zoals Gomez weg is gegaan. Zelf zou ik hem wel bij Dortmund willen zien nu die hun spits kwijt is aan Bayern.

4 januari 2014 om 21:18

Ilpinturicchio,

Natuurlijk zal Bayern ook weleens tegen nederlagen aanlopen, maar ik verwacht in ieder geval dat de CL-winst van vorig seizoen niet de laatste CL zal zijn die Bayern zal winnen. Bovendien zijn records om gebroken te worden, dat heeft Guardiola ook met Barca bewezen.

4 januari 2014 om 21:25

Ai wat lelijk van Bayern. De twee beste spelers weghalen bij de grootste concurrent. Een smerig transferbeleid en een schande voor het Duitse voetbal. Bah

4 januari 2014 om 22:05

@noyoforever klopt

4 januari 2014 om 22:10

@ tendeloo

Smerig of slim?
Hij was transfer vrij en wou een nieuwe uitdaging, hij had de clubs voor het uitzoeken, maar koos toch voor Bayern.
Bayern wordt sterker, concurrentie "zwakker (?)
Dortmund had het verlies van Gotze ook prima opgevangen, hoop dat ze dit ook kunnen met Lewandowski.
Vindt het wel jammer voor de spanning in de duitse competitie.

4 januari 2014 om 23:18

Hoezo? Gotze komt uit Beieren

5 januari 2014 om 00:28

Niet. Hij maakt zn seizoen af bij dortmund las ik.

5 januari 2014 om 00:31

Van Ajax, Feyenoord en bijvoorbeeld Arsenal toch ook (voor Ibraacadabra)

@damsco93: Bayern München heeft gewoon in de loop der jaren vrij weinig uitgegeven aan spelers, meer aan onvoltooide talentjes (alleen Robben voor 22 miljoen geloof ik). begin van Gaal kwamen er inderdaad wat spelers bij, Robben, van Buyten, Braafheid, Tymochuck enz. Met Heynkens erbij nog Dante, Pizarro, Mandzukic.

alleen dit seizoen Gotze en Thiago, maar ze verkochten in de afgelopen 3 jaar gomez, tymochuck, Pranjic, Can, Gustavo, Olic (twee waren ruildeal mandukic, pizarro, dante) Butt stopte, Altintop, Toni, ga maar door.

Kortom, koop club valt mee, ook helpen de sponsors en de aanhang natuurlijk flink mee, maar dat is niet alles, ook met de CL verdienen ze al veel.

Jammer dat Lewandowski weggaat, en zeker voor niks!
waarom zo'n actie als je al mandzukic hebt. Die man scoort al genoeg toch, sfeer gaat kapot daar. zelfde recept Gomez

5 januari 2014 om 01:43

Vrij weinig uitgegeven aan spelers?
Martinez 40M, Gotze 40M, Neuer 35M, Thiago 30M, Ribéry 30M, Robben 25M, Mandzukic 15M. Dat zijn toch wel serieuze bedragen..

5 januari 2014 om 02:55

Vond van gerwen mer darten beter.

5 januari 2014 om 16:00

lahm komt uit de eigen jeugd van bayern.

'lahm doorliep de jeugdopleiding bij bayern münchen, maar debuteerde in 2003 op het hoogste niveau in het shirt van vfb stuttgart, dat hem twee jaar huurde. in het seizoen 2005/06 werd hij in de selectie van bayern zelf opgenomen. daarmee werd lahm dat jaar zowel landskampioen als winnaar van de dfb-pokal en won hij beide prijzen ook in 2007/08 en 2009/10. in het najaar van 2010 besliste lahm om zijn contract tot 2016 te verlengen.'

bron: wikipedia

4 januari 2014 om 19:28

Idd bij arsenal zou hij het perfecte puzzelstukje zijn wat ze missen. Hoop nu dat er een andere foede spits komt naar arsenal

4 januari 2014 om 19:38

Mandzukic nu ophalen bij Bayern of Costa,Jackson Martinez en Gnabrybasisplaats geven

4 januari 2014 om 20:02

Waarom ziet iedereen Lewandowski als perfecte spits voor arsenal? Ik denk dat er alleen al in Engeland genoeg andere goede mogelijkheden voor ze zijn.

5 januari 2014 om 00:29

Juist jij snapt m. Hij wou zelf al na bayern gaan voordat bayern intresse toonde.

4 januari 2014 om 19:29

Ik vraag me af wat de supporters van bvb nu gaan doen in de tweede seizoenshelft als lewa aan de bal is haha....

4 januari 2014 om 19:43

Dik spandoek ophangen van een Dortmundfan met 2 messen in de rug, en de tekst eronder"danke Lewa."
In de tussentijd hem rondjes laten lopen in de jeugd.

4 januari 2014 om 19:29

Het Celtic van Schotland ;-).

Vind het zelf ook jammer. Bayern zal oppermachtig zijn de komende jaren. Zal geen bal aan zijn als Bayern fan.

4 januari 2014 om 19:38

Je snapt het niet... Hij bedoelt dat Bayern net zo gaat domineren in Duitsland als Celtic in Schotland doet. Dus vandaar het Celtic van Duitsland. Het is vrij gênant als je mensen ten onrechte verbetert.

4 januari 2014 om 20:29

Ik snap precies wat ie bedoeld, maar heb ik altijd geleerd dat dit soort uitspraken alsvolgt gaan: 'Bayern wordt het Celtic van Schotland'. Niet de veel gemaakte (imo) fout 'het Celtic van Duitsland', omdat Celtic een Schotse club is.

4 januari 2014 om 20:29

Ik snap precies wat ie bedoeld, maar heb ik altijd geleerd dat dit soort uitspraken alsvolgt gaan: 'Bayern wordt het Celtic van Schotland'. Niet de veel gemaakte (imo) fout 'het Celtic van Duitsland', omdat Celtic een Schotse club is.

4 januari 2014 om 20:52

Het is wel degelijk 'het Celtic van Duitsland' , Schotland heeft namelijk al een Celtic, dat is Celtic zelf.
Zet jezelf toch niet zo voor paal.

5 januari 2014 om 00:13

Wil je even normaal.doen met je populaire gepraat? Ik geef aan dat ik van mening was dat het zo in elkaar steekt. Als het anders is, dan is dat ook prima. Niks genant, niks.voor paal zetten, we mogen elkaar verbeteren op deze site. Dat je meteen als een groot mannetje erbovenop klapt zegt genoeg over jou. Raar ventje.

5 januari 2014 om 00:13

Wil je even normaal.doen met je populaire gepraat? Ik geef aan dat ik van mening was dat het zo in elkaar steekt. Als het anders is, dan is dat ook prima. Niks genant, niks.voor paal zetten, we mogen elkaar verbeteren op deze site. Dat je meteen als een groot mannetje erbovenop klapt zegt genoeg over jou. Raar ventje.

5 januari 2014 om 02:12

De smiley bij je opmerking gaf een misplaatste arrogantie weer. Je had ook kunnen zeggen; "Moet het dan niet het Celtic van Schotland zijn.". Waarschijnlijk dat het daarom in het verkeerde keelgat schiet bij sommigen hier.

5 januari 2014 om 04:32

Een speler bij de concurrent weg halen en gelijk de Duitse competitie met de Schotse gaan vergelijken ?
Al de 4 CL deelnemers zijn door de groepsfase gekomen. De Bundesliga is de best bezochte voetbal competitie ter wereld. Dat komt niet door 1 speler of 1 club
Bayern kan er nog steeds maar 11 opstellen.

4 januari 2014 om 19:46

Weet iemand waarom ze hem een salarisverhoging hebben gegeven terwijl hij niet wilde bijtekenen? Dit klinkt mij een beetje vreemd in de oren, iemand meer salaris geven terwijl hij het jaar daarna naar de grote concurrent gaat. Als het alleen is om hem tevreden te houden vindt ik dat een beetje zwak, hij kiest er zelf voor om naar de grote de concurrent te gaan. Dan zal je alsnog keihard moet trainen voor hoelang je onder contract staat ongeacht je salaris.

4 januari 2014 om 20:01

Ik wens hem het laatste half jaar veel sterkte. Ik denk niet dat de fans van Dortmund dit leuk gaan vinden en hem nog gaan aanmoedigen.

5 januari 2014 om 00:32

Hij is echt dom nu is hij de opvolger van gomez op de bank dus

Leuke competitie wordt dat zo...

De komende 5 jaar is Bayern verzekert van het kampioenschap en met dit elftal zouden ze elk jaar in de finale van de CL moeten staan.

4 januari 2014 om 19:49

Yup. Net zoals Real (al jaren lang) verwacht ik Bayern München elk jaar in de Champions League finale mits andere clubs ook zo'n bizarre goede brede team krijgen of tal van sterren.

Wat ik mezelf afvraag is, wie staan er sowieso in de basis? Wie gaat er vanaf volgend jaar gegarandeerd banken omdat Lewan er nu bij is?
Ik ben echt benieuwd, Pep heeft wel een luxe probleem zeg mijn hemel!

4 januari 2014 om 21:46

Hoezo Real? Die hebben al een tijdje niet meer in de CL finale gestaan.

4 januari 2014 om 23:01

Verwacht. Gezien het spelersmateriaal

5 januari 2014 om 18:51

Ik bedoelde met de spelers materiaal dat zij hebben verwacht je (& horen ze ook) ze elk jaar in de finale te staan ...

Wel makkelijk kampioen worden zo als je de beste spelers van je grootste concurrent wegkoopt. Hij spuugt ook in het gezicht van Dortmund, zonder die club was hij nergens.

4 januari 2014 om 20:05

hij is toch transfervrij?

4 januari 2014 om 23:36

Wat ik me afvraag is waarom ze hem een salarisverhoging hebben gegeven terwijl hij niet wilde bijtekenen? Dit klinkt mij een beetje vreemd in de oren, iemand meer salaris geven terwijl hij het jaar daarna naar de grote concurrent gaat. Als het alleen is om hem tevreden te houden vindt ik dat een beetje zwak, hij kiest er zelf voor om naar de grote de concurrent te gaan. Dan zal je alsnog keihard moet trainen voor hoelang je onder contract staat ongeacht je salaris. Erg vreemd dat ze wel respect naar hem tonen, maar er niks voor terug krijgen.

En wat moeten ze ermee bij Bayern?? Mandzukic is echt niet minder. Je gaat toch niet een van die 2 laten banken? En eventueel kan Muller ook nog in de spits. Idiote transfer dit.

4 januari 2014 om 19:29

Mandzukic niet minder dan Lewa? Deze transfer is juist de kers op de taart. Nu hebben ze op elke positie een wereldspeler. Geen enkele uitzondering.

5 januari 2014 om 02:49

Dus mandzukic vind jij geen wereldspeler?

4 januari 2014 om 19:29

Ik denk dat het ook een transfer is om de tegenstander te verzwakken.

4 januari 2014 om 19:30

Mandzukic is echt een stuk minder als je dat niet ziet begrijp je er helemaal niks van daarnaast past Lewandowski er veel beter.

Helaas ik had hem graag bij Dortmund zien blijven en anders Arsenal of Real.

5 januari 2014 om 02:44

Jij begrijpt er helemaal niks van. Bayern is een goed lopende ploeg die niet afhankelijk is van een spits. Mandzukic is iemand die er toch nog 15 inschiet met minder kansen als bij een ploeg als Dortmund. Bayern heeft Lewa helemaal niet nodig. Weet zeker dat hij er echt niet meer als 15 inschiet. Met de 2 ego's Robben en Ribery op de flanken krijgt hij veel minder kansen als bij Dortmund.

Idiote transfer gewoon, als je dat niet snapt moet je eens voetbal gaan kijken.

4 januari 2014 om 19:31

Transfervrij een speler van kaliber Lewandoswki is juist heerlijk. Een van de redenen dat Bayern de treble won is juist de breedte van de selectie en sterkte van de bank. Vorig jaar hadden wij ook Gomez, de jaren daarvoor Klose en Olic

4 januari 2014 om 19:32

Maareehh... Mandzukic is echt wel minder dan lewandowski. Bovendien waarom zouden ze het niet doen? Die jongen is transfervrij aankomende zomer, een buitenkans dus om een topspits binnen te halen.

4 januari 2014 om 20:22

Mandzukic doet dit seizoen absoluut niet onder voor Lewandowski en werkt sowieso harder

5 januari 2014 om 02:47

Je vergeet dat Bayern veel minder afhankelijk is van een spits. Dat Lewa er bij Dortmund jaarlijks 25 inlegt zeg niet dat hij dat bij Bayern ook doet. Mandzukic legt er met veel minder kansen alsnog 15 in. Daarom is die hele Lewadowski niet nodig.

4 januari 2014 om 19:32

Bayern, ze kopen hun concurrent leeg. Lewandowski ga ik nooit meer toe juichen, hij kon naar andere topclubs gaan zoals madrid bijvoorbeeld is toch beter dan na de aartsrivaal van je huidige club. Viezerikken man, maar dat doen ze omdat ze nu op dit moment de beste van de wereld zijn begrijp je. Als Manchester city morgen iedereen kapot speelt en de beste ter wereld gaat worden dan gaan ze spijt krijgen. Ik hoop echt dat er een wonder gebeurd en dat een sjeik Dortmund koopt ofso haha gekke spelers trekken en Bayern kapot maakt. Ik ben er zoiezo van overtuigd dat Bayern wordt gestopt, eerlijk is eerlijk ze worden steeds sterker en sterker!!!! Bundesliga is kapot klaar

4 januari 2014 om 19:40

De premier league is en blijft voor mij nog altijd de beste en onvoorspelbaarste league van de wereld, daar is waar je kan schitteren!

4 januari 2014 om 19:57

Och joh stel je niet aan, Robert had zelf al aangegeven dat hij naar Bayern wou. Dortmund geeft ervoor gekozen hem dit jaar nog te behouden en ze wisten dat dit uiteindelijk zou gebeuren.

5 januari 2014 om 02:38

Ja maar waarom zou Robert naar Bayern willen? Voor het geld hoeft hij het niet te doen, zoveel doet Dormund niet onder voor Bayern en als je een beetje logisch nadenkt ga je niet naar een rivaal van je huidige club. Enige reden die ik kan bedenken is dat iedereen ineens Guardiola-gek is ofzo, maar zo'n goeie trainer is het ook weer niet. Laat hem maar eens presteren met een subtopper ofzo.

5 januari 2014 om 02:47

Ja premier league is zoiezo nummer 1. Je hebt daar problemen met de laatste plaatst bij wijze van, premier league is van hoog hoog niveau

5 januari 2014 om 03:56

Dortmund draait pas de laatste jaren weer mee bovenin. De jaren daarvoor was het allemaal maar matig. Structureel horen ze er in mijn ogen gewoon niet bij dus is Bayern zeker ook n sportieve verbetering.

5 januari 2014 om 04:04

goed gezegd! die guardiola-hype wordt mij ook wel een beetje te veel. het stokje van een haast perfect gemaakte (rijkaard) barça overnemen kunnen veel trainers.

edit: @ ritalin

Die wordt lekker uitgefloten de komende 6 maanden. Toch jammer dat hij niet voor een Arsenal heeft gekozen, Al denk ik dat hij. Met zijn kwaliteiten en het feit dat het zijn droomclub is hij het wel zal maken, succes Lewa!

5 januari 2014 om 02:48

Ja over kwaliteiten gesproken weet ik dat hij een geweldenaar is, maar waarom moet je Dortmund zoiets aan doen. Dortmund verdiend veel beter dan dit man, nu ga hij scoren tegen Dortmund ik wordt boos man laat staan de mensen van Dortmund zelf

Misselijke overstap, medelijden met Dortmund..

4 januari 2014 om 21:34

Weer zo'n overstap en precies bij dezelfde club naar dezelfde club als Gotze. Echt zuur voor Bvb. Hopelijk komen ze er nog boven op en kunnen ze nog meestrijden in de titel komende jaren.

Wat goor van Lewan, doe het na het seizoen. Een club heeft je groot gemaakt, altijd vertrouwen in je gehouden en nu geef je ze dit terug.. ondankbaar noem ik dit.

Overigens maakt dit de Bundesliga ook niet leuker.

4 januari 2014 om 19:32

Lees ik verkeerd? Er staat dat hij na het seizoen gaat......

4 januari 2014 om 19:45

Na het seizoen tekenen.

4 januari 2014 om 19:51

Ja, hij gaat na het seizoen. Maar hij tekent nu al. Ik zou hem niet meer opstellen. Aubameyang lekker in de spits laten voetballen.

4 januari 2014 om 20:05

Club heeft er zelf toch ook alle belang bij dat een speler goed presteert. Er wordt, net als bij bijvoorbeeld Labyad en Psv, altijd gedaan alsof clubs een soort sinterklazen zijn en spelers parasieten.

Ik vind dat de relatie tussen een club en een speler gelijkwaardig is en Dortmund heeft heel bewust gekozen om hem dit seizoen te behouden. Daardoor kan hij transfervrij gaan, maar hij had afgelopen zomer meer dan 30 miljoen opgeleverd.

4 januari 2014 om 21:11

Zaak labyad is natuurlijk ook wel anders waar lewandowski dit ruim van tevoren aangeeft het bij de club bekend was en de club ook een. Bod heeft ontvangen wat heel behoorlijk was, wat zij niet accepteerden. Had labyad een gat in zijn contract misbruikt om ergens anders te kunnen tekenen zonder dit aan te geven of eerder aan te geven dat hij weg wilde of wat dan ook. Hij zorgde ervoor dat hij zonder dat psv er iets voor kon vangen (uiteindelijk een zeer klein bedragje voor de schijn. Je kunt het meer vergelijken met gini bij feyenoord.

On: Goede versterking voor Bayern, nu zijn ze al helemaal onverslaanbaar...

Off: Misschien iets voor Arsenal om Mandzukic in de zomer op te halen? Ze zoeken immers nog een spits.

Dat word ook de komende jaren een reis langs de wolken vrees ik..

Achja het judas gevoel kennen wij ook met Manuel Neuer 2 jaar geleden

Worden een paar heftige maanden voor hem met de BVB fans!

Nou, wie is de volgende? Gündogan, Hummels, Draxler, Meyer, Volland, Lasogga; welk talent rooft Bayern nu weer weg van de concurrentie en zorgt ervoor dat de Bundesliga doodbloed?

4 januari 2014 om 19:36

Je vergeet Marco Reus

On: Dortmund met zo'n prachtige achterban verlies weer een grote speler.. vind ik echt jammer. Lewa had niet naar Bayern moeten gaan, zo word je imago niet beter op. Had gewoon naar het buitenland gegaan bijv: Arsenal / Manchester United.

5 januari 2014 om 03:36

Reus is de laatste die naar Bayern Munchen zal gaan, geloof mij nou maar. Hij heeft echt een te groot hart!

4 januari 2014 om 19:38

Waarschijnlijk iemand van Leverkusen die nu het dichtst op ze staan. Ik denk dan aan een Son Heung-Min (pas 21) bijvoorbeeld.

4 januari 2014 om 19:39

Bayern rooft helemaal niemand, Lewandowki is transfervrij dus feitelijk komt hij zelf naar Bayern. Bovendien wordt dit ontzettend overdreven. Lewandowski is pas de tweede speler die van de concurrent komt. De overige spelers zijn nooit concurrenten geweest. Afijn als jij met de kudde wilt meepraten vind ik het best.

4 januari 2014 om 19:44

Gnst is niet helemaal waar, ten tijde van de transfer van Neuer bijvoorbeeld was Schalke een geduchte concurrent. Ze eindigden zelfs als 2e een keer.

4 januari 2014 om 19:45

Geef gewoon toe dat het een walgelijke overstap is en het vies beleid is om je concurrentie leeg te kopen jaar na jaar. Elke fan met een greintje inlevingsvermogen snapt dat.

4 januari 2014 om 19:46

Je kan ook zeggen slim van FC Bayern München om Lewandowski te halen, omdat hun weten dat de Pool het niveau van de Bundesliga aan kan en aan prijzen kan helpen.

Jurgen Klopp zou er helemaal gek van worden, zeker dat Lewa vandaag heeft aangekondigd om naar FC Bayern te verkassen.

4 januari 2014 om 19:49

In het geval van Lewandowski kan ik je standpunt begrijpen, de Pool heeft er namelijk zelf voor gekozen om voor Bayern München te gaan voetballen en heeft volledige medewerking gegeven aan de plannen van Dortmund. Maar verdedig jezelf maar eens tegen transfers als Manuel Neuer, Dante, Mario Goméz en zo kan ik nog wel even doorgaan (niet te lang, heb niet zoveel verstand van de Bundesliga). Nu kan je het wel 'met de kudde meepraten' noemen, maar feiten kan je niet ontkennen. Natuurlijk speelt Bayern met een aardig aantal jeugdproducten, wat ik fantastisch vind, maar ga nu niet ontkennen dat Bayern niet alles wat er ook maar een beetje bovenuit steekt in de Bundesliga binnenhaalt.

4 januari 2014 om 19:49

Elke fan met een beetje verstand weet dat Lewandowski hoe dan ook zou vertrekken. Je moet wel heel dom zijn om dit te zien als je concurrentie leeg te kopen. Als je de transfers rustig een voor een bekijkt zie je dat het de laatste jaren heel erg meevalt met wat Bayern hier doet.

4 januari 2014 om 19:51

scrumpti0uz

Op papier misschien, maar in realiteit is Schalke nog nooit kampioen geworden in de bundesliga, dus gewoon scorebord journalistiek dit.

4 januari 2014 om 19:53

Lul niet zo stom Guaporta.

Schalke stelde weinig voor toen Neuer vertrok. Moest vechten tegen degradatie in zijn laatste jaar en speelde zeer wisselend in de jaren daarvoor. De aankoop van Neuer was puur omdat Bayern problemen had met doelmannen (Rensing-Kraft-Butt) en dat waren ze zat. Dit zijn echte feiten/

Dante kwam van een middenmoter die een goede uitschiet seizoen had. Gomez kwam van Stuttgart dat allang uit de top was gevallen. Als je het zo bekijkt kan je ook de andere clubs wel bekijken.

Waar denk je dat Sokratis, Reus, Schieber & Gündogan vandaan komen? Sokratis was zelfs al mondeling akkoord met Leverkusen toen BVB even langskwam op het laatste moment om hem te halen. Hoor je trouwens niemand over.

Of Son, Sam, Can, Wollscheid, Leno, Schürrle & Toprak bij Leverkusen?

Of Aogo, Szalai, Santana, Obasi, Neustädter & Fuchs bij Schalke?

4 januari 2014 om 19:55

Guaporta

Hoeveel van deze spelers kwamen van de concurrent? 0. De enige concurrent is Dortmund. Schalke is dat nooit geweest. Die hebben nog nooit de bundesliga gewonnen. Stuttgart was 10 jaar geleden misschien een concurrent, maar ten tijde van Gomez bij lange na niet. Dante van Bmg? concurrent? comoon...

Zoals gezegd het wordt ontzettend overdreven, want in dat geval kwam Pinto, Alves, Alba, Adriano ook van concurrenten, wat natuurlijk onzin is. Zoals gezegd het wordt ontzettend opgeblazen.

4 januari 2014 om 19:57

Niet in de huidige vorm nee, maar ze zijn wel degelijk 7 keer kampioen geweest van Duitsland. En de afgelopen jaren dus een aantal keer 2e dus hoezo geen concurrent? Neuer is de nationale doelman van Duitsland he, dat is niet zomaar iemand.

4 januari 2014 om 19:58

Nog een paar namen dan; Mario Goméz, Mario Götze, Mario Mandzukic, Luiz Gustavo.

Nogmaals, ik neem Bayern niets kwalijk; in zo'n positie zou ik precies hetzelfde doen. Maar dat alle talenten die er ook maar iets bovenuit steken naar Beieren worden gehaald kan je niet ontkennen. En Gnst, Barcelona heeft inderdaad ook wel eens spelers gehaald van de concurrent. Maar echt roven was het enkel in het geval van Alves, David Villa en Alba, dat waren écht topspelers bij Sevilla en Valencia destijds.

4 januari 2014 om 20:02

Gnst leer je eigen competitie kennen.

Schalke werd dus wel degelijk kampioen in de Bundesliga, wel 7 keer!

4 januari 2014 om 20:04

Nee scrumpti0uz, want toen bestond de Bundesliga niet! die bestaat pas 50 jaar. Dus ik ken me competitie heel goed!

scrompti0uz

Ja bijna 60 jaar geleden, waar hebben we het over? Laatste keer dat ze 2de waren geworden is alweer 4 jaar geleden. In de afgelopen 60 jaar zijn ze maar 1 keer dichtbij geweest op de laatste speeldag.

4 januari 2014 om 20:09

@isimic

je kunt wel tegen Guaporta zeggen dat ie niet moet lullen, maar dan moet je het zelf ook niet doen.

Toen Neuer vertrok bij Schalke waren ze helemaal niet slecht en zeker wel een concurrent voor Bayern, ze waren dan niet al te goed in de Bundesliga, maar ze wonnen wel 1 keer van Bayern, eindigden in de halve finale van de Cl en wonnen de Duitse beker.

Guaporta heeft helemaal gelijk, iedereen die het een beetje goed doet in de Bundesliga wordt gekocht door Bayern.

4 januari 2014 om 20:09

Lieve schat Bayern telt die titels van de jaren 30 ook gewoon mee in hun totaal van 23 kampioenschappen.

Ajax is zelfs al 32 keer Nederlands kampioen en wij doen toch ook niet alsof we geen concurrentie hebben?

4 januari 2014 om 20:12

Ja allemaal leuk, maar gewoon onjuist. Ze waren ''kampioen'' van Duitsland misschien, maar niet van de Bundesliga, toendertijd werd er per regio gevoetbald(wat dus in veel makkelijker was voor sommige ploegen).. Net zoals Liverpool nog nooit de Barclays Premier League won.

Bovendien zeg ik nergens dat Bayern geen concurrenten heeft, dat maak jij ervan ik zeg dat Dortmund momenteel de enige directe concurrent is.

4 januari 2014 om 20:13

Je gaat nu random namen opnoemen. Wolfsburg werd 8ste, 15e en 8ste in de jaren voordat Mandzukic naar Bayern ging en hetzelfde geld voor Gustavo. Wolfsburg was al leeggekocht en je gaat me niet vertellen dat die concurrentie was.

Ik ontken nergens dat de grootste talenten naar Bayern gehaald worden maar dat is iets totaal anders dan zeggen dat ze hun concurrentie leeghalen.

4 januari 2014 om 20:14

Haha die laatste speeldag was mooi! 4 Minuten Meister

4 januari 2014 om 20:15

Aze/che 4 ever

toen Neuer vertrok eindigde Schalke 14de grote vriend. Schalke heeft af en toe een uitschieter in de top 5 maar dat maakt je nog geen directe concurrent. Net zoals BMG dat nu ook niet is.

4 januari 2014 om 20:16

Nee hoor die zitten namelijk nog onder Leverkusen en BMG op dit moment..

Pedantisch? Ja vind je?

4 januari 2014 om 20:30

Gnst, ben je je wel bewust van het feit dat Schalke 04 zich destijds concentreerde op de Champions League en zelfs door een uitblinkende Neuer doordrong tot de halve finales. En wie haalde door die prestaties die doelman naar z'n club? Juist.

isimic, laat ik het dan anders benaderen; kijk naar de kampioenen van de Bundesliga en zeg me dan niet dat er weggekocht wordt bij de concurrentie/clubs of talenten die er bovenuit steken. Borussia Dortmund was een ware concurrent; Götze en Lewandowski naar Bayern. VFB Stuttgart kampioen aan de hand van een Spaanse Duitser; Goméz een seizoen later naar Bayern.

En dan nog; het weghalen van zoveel mogelijk talent bij de betere clubs in je competitie is een strategie die logisch klinkt, maar ook tegenstand van liefhebbers met zich meebrengt.

4 januari 2014 om 20:36

Ze concentreerde zich zeker vanaf speelronde nummer 1 al op de Champions League? Anders zijn die zeer zwakke resultaten aan het begin van het seizoen zeer vreemd.

4 januari 2014 om 20:38

Wat een non argument zeg. Het was gewoon (zoals vaak) een verloren seizoen voor Schalke, zich richten op de CL, kom nou iedereen wist dat ze uitgeschakeld zouden worden toen Man Utd uit de koker kwam. Ja Neuer was geweldig toen, maar nu wijk je totaal uit. We hebben het over de concurrentie in de Bundesliga. Ik hoor graag de antwoorden op de vragen van Isimic en mij. Want anders kunnen we concluderen dat Barcelona hun ''concurrenten'' ook leeg plukt?

Verder Guaporta

Wat betreft talent spreek je ook onzin. Bayern contracteert talenten uit de jeugdopleiding van andere competitiegenoten. Wat is daar raar aan? als we kijken naar Barcelona is het niet anders. Sterker nog, er bestaat geen club die talenten vanaf de Fjes opleid zonder van buitenaf talent aan te trekken

4 januari 2014 om 20:54

Er zaten 2 seizoenen tussen trouwens. Gomez ging niet gelijk 1 seizoen later naar Bayern. Wat je kennelijk nog steeds niet begrijpt is dat Lewandowski hoe dan ook weg ging. Snap niet hoezo dit niet doordringt. Had Bayern hem geen aanbod gedaan dan was hij wel naar een club als Real of Chelsea gegaan. Hoe is een speler halen die toch al vertrekt opeens de concurrente leegkopen.

Wat je volgens mij ook niet begrijpt is dat je per transfer moet kijken. Jij maakt er nu van dat zodra je een speler koopt van de tegenstander je dat doet om ze zwakker te maken. Gotze is zonder twijfel 1 van de grootste talenten in de wereld. Ga je me nu serieus wijs maken dat Bayern hem haalde om BVB zwakker te maken? Dat was een bonus maar het is idioot om te denken dat dat de reden was. Bayern had problemen met doelmannen en Neuer was 1 van de grootste Duitse keeperstalenten en grootste talenten in de wereld. Hem halen zou in een keer een probleem oplossen wat Bayern al sinds het weggaan van Kahn had. Maar jij maakt ervan dat dit werd gedaan om Schalke te verzwakken.

En nogmaals. Kijk naar de andere clubs en hun transfers. De enige reden dat het hier voor mensen een probleem is is omdat Bayern bovenaan de piramide staat die dat doet. Over hoe BVB Leverkussen naait met de Sokratis transfer hoor je niemand. Of hoe Leverkussen jaarlijks een goede speler van een subtopper in Duitsland haalt is ook voor niemand hier een probleem.

4 januari 2014 om 23:58

@gnst

Liverpool won 18 x de titel.

4 januari 2014 om 19:47

Volgens mij is Lewandowski transfervrij, dan is het toch juist goed dat Bayern hem overneemt. Een hele goede zaak voor Bayern dit. Ze kunnen hem alsnog door verkopen na een seizoent of twee. Dit levert Bayern alleen maar winst op, zowel financieel als sportief.

5 januari 2014 om 10:52

Meyer is 18, die zal nog lang niet vertrekken, en daarbij hij heeft pas bijgetekend

Pfff dat Bayern! Zo financieel gezond en zo'n topteam! Weet hoelang dat nog duurt met Badstuber, maar met Lewandowski en ook nog Badstuber terug en ze nog meer de te kloppen ploeg.

Dortmund raakt een wereldspits kwijt maar ik weet zeker dat ze er of een goeie vervanger voor kopen of dat ze Aubemayang laten spelen, is een groot verlies maar niet zo groot dat Dortmund niet meer meetelt in de Bundesliga maar Bayern word zo wel steeds sterker door Dortmund leeg te kopen alleen Reus en Gundogan nog..

Dortmund moet hem nu niet meer laten spelen , zodat Lewan helemaal uit vorm in Munchen arriveert.

Maar ook raar van Bayern, als Lewan nu een erge blessure krijgt, dan heeft hij al zijn contract, niet slim.

4 januari 2014 om 19:44

Hij is transfervrij, dus geen risico in principe. (Natuurlijk wel salariskosten)

4 januari 2014 om 19:58

Vergeet tekengeld niet...

Lewa en zijn zaakwaarnemer krijgen waarschijnlijk toch redelijk wat geld.

4 januari 2014 om 19:45

Daar schiet Dortmund zelf ook niks mee op, je beste speler een half jaar laten banken

4 januari 2014 om 20:05

Dortmund wist dat hij graag naar Bayern wou maar heeft hem bewust gehouden omdat wanneer ze goed zouden presteren in de CL ze uiteindelijk meer geld over zouden houden. Robert heeft dit gerespecteerd en blijft zich ook gewoon netjes inzetten voor BVB. Iedereen die domme kreten als verrader roept moet eerst de voorgeschiedenis maar eens bestuderen. Dat hij naar Bayern wilde was allang bekend en BVB heeft er zelf voor gekozen hem zo lang mogelijk te behouden.

4 januari 2014 om 20:12

@superballack: Goede reactie. Dit is een ingecalculeerd verlies dat Dortmund wilde nemen. Dit zag iedereen in augustus al aankomen.

4 januari 2014 om 20:17

Precies. Het en Robert blijft ook gewoon goed zijn best doen. Er zijn zat spelers die in zo een situatie dwars gaan liggen om een transfer te forceren. De kaarten lagen allang op tafel dus hij handelt het gewoon correct af.

Zei Lewandowski laatst niet dat hij heen 5 jarig contract zou tekenen??

4 januari 2014 om 19:39

Hij tekent ook een 5 jarig contract.. bij Bayern Munchen.

hele goede aankoop van bayern wat natuurlijk al langer speelde.
Hoop voor bayern dat manzukic en lewandovski samen kunne spelen.
denk toch dat het ten koste gaat van de een of ander. of van de prestaties van 1 van de 2

Geweldige spits, maar dit Bayern begint mijn sympathie te verliezen. Tuurlijk wil je de beste spelers maar je enige concurrent zo afzwakken is echt sneu. Ook Guardiola vind ik maar een akelige/overschatte coach, dat Mourinho mijn favoriete coach is heeft niks met mijn mening te maken. Het spel spreekt me niet aan en zijn maniertjes zoals zlatan ze beschreef en hij Robben behandelde bevalt me niet. Persoonlijk vind het zonde van Bayern.

4 januari 2014 om 19:57

Het gedrag en speelstijl van mourinho spreekt dus jouw wel aan?... Mourinho is misschien nu wel de beste coach maar die man heeft nare trekjes, en laat zijn ploeg soms anti voetbal spelen terwijl dat absoluut niet nodig is met een selectie die chelsea heeft.

4 januari 2014 om 20:04

Als je mijn comment goed leest staat er dat ik die Mourinho kwestie er niet bij betrek dus ik ga je vragen niet beantwoorden omdat er dan zo'n Barça/real Messi/CR7 discussie ontstaat en die vind ik redelijk irritant.

Het was toch al lang bekend dat Lewandowski op een dag zal tekenen bij Bayern. Voor mij is dit geen verrassing, maar het is wel jammer dat dit gebeurd.

Hem een judas noemen? Lekker simpel. Mensen die zeggen dat 'bvb altijd het vertrouwen in hem hield'. OH Please, alsof Lewa ooit een echt slechte periode had voor Bvb. Hij bracht ze veel doelpunten en succes, en naar mijn mening had BVB al veel en veel eerder aan zijn contract moeten werken. Dan was hij nu niet gratis weggegaan!

4 januari 2014 om 19:40

Als hij zelf niet wil tekenen dan gaat dat niet he.

4 januari 2014 om 19:49

Ja dat weet ik, maar ik bedoel het meer als in 2011/12 ofzo. Dan kun je het met jaren verlengen en verdien je er nog wat aan waarschijnlijk!

Is niet meer leuk man, ik zit er echt mee en vind het echt erg voor Dortmund. Spelers verlaten hun voor Bayern München. Ga naar barca of madrid of een andere Europese topclub. Wat een lef hij tekent nu al en gaat pas in de zomer, hoop dat die fans hem echt onderste boven gaan gooien!!!

Begrijpelijke transfer. Ik zou m alleen echt niet meer opstellen Jürgen klopp was, zorgt alleen maar voor problemen met de fans. Gwn nu een goeie spits aantrekken. En die ze kunstje laten doen.

Walgelijke slang, heel lullig voor Dortmund en de fans dit.
Bayern gaat weer lekker door met de concurrentie afzwakken.

Het enige ¨voordeel¨ is dat Dortmund nu echt de beste counter van de wereld heeft als Aubeyang (of zoiets) in de spits staat. Het is nog steeds een wereldaanval als Reus blijft.

4 januari 2014 om 19:41

Aubamayang is een speler die alleen maar op snelheid een speler voorbij la

Duitse competitie hoeven we ook niet meer naar te kijken. Daar hebben ze elke vorm van spanning wel uitgekregen. Knap hoor dat Pep met deze wereldselectie prijzen gaat pakken. Dat kan iedere trainer met elke positie driedubbel bezet met een wereldspeler.

Hhhmpff ik vind Borrussia Dortmund persoonlijk een veel mooiere club dan Bayern. Ik vind het dan ook jammer dat Bayern spelers over gaat hengelen van Borrusia je kan niet verwachten dat er elk jaar weer nieuwe toptalenten komen binnen stromen of voor weinig geld worden gehaald. Hoop toch dat Borrussia in de komende jaren aan kan blijven haken bij Bayern anders word de competitie wel heel eenzijdig.

Zo zonde, oh wat zonde. Maar Bayern doet niks verkeerd, het is hun recht. Maar met Lewa in de aanval erbij zijn ze toch al helemaal onverslaanbaar zeg jemig.

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat lewandowski geen langdurig contract wou tekenen. Affijn, de bundesliga is geen zak meer aan zo... Ik verwacht dat gundogan ook nog wel vertrekt, gelukkig niet naar bayern, maar dan wordt borussia nog zwakker en dan is er echt niks meer aaan. Baal hier wel van, ik gun borussia dortmund echt het beste, mooie club met een goede,mooie visie en wanneer er geen blessures zijn ook mmoi voetbal. Zal hij niet zijn laatste half jaar worden uitgefloten? Borussia is niet zon club, ze hebben hem namelijk nooit uitgefloten maar nu het helemaal zeker is gaat daar misschien toch verandering in komen. Fiijne zes maanden nog in dortmund, lewa.

Goede zet ban bayern weet niet of dit nou slim is want de rest van het seizoen word hij waarschijnlijk uitgefloten

Bayern helpt zijn eigen competitie om zeep met deze transakties,de concurent flink verzwakt en er zelf beter van worden ,slim ? ja waarschijnlijk wel ,maar mij doe je er geen plezier mee

4 januari 2014 om 19:45

Je verzwakt een tegenstander niet door een speler te halen die vertrekt. Je verzwakt een tegenstander door een speler te halen die blijft. Wat is daar zo moeilijk aan?

Ik word echt misselijk van Bayern, lekker heel de concurrentie wegkopen. hoop met ziel en zaligheid dat Lewa keihard gaat falen daar

4 januari 2014 om 20:04

Ik heb ook niet veel respect voor Lewa, maar hij zou hoe dan ook vertrekken bij Dortmund. Bayern is juist slim door er als eerst bij te zijn.

4 januari 2014 om 20:36

Bayern contracteert een contracloze speler. Hoezo leegkopen?

Wel typisch weer dat de mensen hier nu op Bayern gaan zeiken. Die hebben kennelijk niet door dat Lewandowski no matter what zou vertrekken bij Bvb. Zou hij niet naar Bayern gaan dan ging hij wel in op het aanbod van Real of een andere grote club.

4 januari 2014 om 20:01

Ik neem het Bayern niet 'kwalijk', want ze willen altijd het beste voor hun club. Ze voeren een goede financiële beleid en ze hebben een topspeler transfervrij kunnen halen. Welke club zou dat niet willen.

Wel vind ik het laf van Lewandowski zelf. Hij heeft geen respect voor zijn jarenlange fans.

Dit maakt mij redelijk ''verdrietig'', ook al ben ik geen Dortmund fan.
Ik kan mij niet inbeelden hoe de die hard Dortmund fans zich moeten voelen nu...

4 januari 2014 om 19:53

Ik heb een klein vermoeden. Ze hebben het gevoel dat er een tweede mes recht in hun hart wordt gestoken door de club uit Beieren.

4 januari 2014 om 20:24

Het is al 6 maanden bekend! Dus, dat mes is er lang weer uit. Vreemd dat de feiten zo laat in Nederland bekend zijn.

5 januari 2014 om 11:39

Nee hoor, ook wij weten het al zes maanden. Het gaat er alleen om dat die supporters dit niet vergeten. En trouwens, niks was rond. Alleen een principe-akkoord, maar daar kan nog alles aan veranderen.

Jammer, Ik had gehoopt dat hij toch niet naar Bayern zou gaan. Maar naar een club uit de Premier League.

Nu is het nog wachten op het moment dat Draxler naar Bayern gaat... Nee maar even zonder flauwekul, ik vind het geen probleem dat Lewandowski naar Bayern gaat vanwege zijn kwaliteiten. Hij zal daar prima passen in het elftal. Het jammere is gewoon dat Bayern op deze manier de concurrentie verzwakt, wat het de laatste jaren vaker heeft gedaan. De salarissen moeten daar toch wel enorm zijn, want zo'n Lewandowksi zal toch wel de clubs voor het uitkiezen hebben gehad. Ik had hem bijvoorbeeld graag in Engeland zien spelen. Zelfde geldt voor Neuer, die ook makkelijk bij United aan de bak had gekund bijvoorbeeld. Ik hoop desondanks dat de Bundesliga de komende jaren een beetje spannend blijft, dus zonder een Bayern München dat met de winterstop al kampioen is bij wijze van spreken. Ik heb het tot nu toe altijd een hele aantrekkelijke competitie gevonden.

4 januari 2014 om 19:54

Lewa doet het niet voor het geld. Hij heeft altijd gezegd dat Bayern München en Arsenal zijn droomclubs zijn. Dus nu speelt hij bij zijn droomclub. Natuurlijk zit daar een leuk salarispostje bij, maar daar gaat het hem niet om. Sportieve redenen en bij de grootste club ter wereld spelen zal ook wel meetellen.

4 januari 2014 om 20:20

Jeetje in wat voor wereldje leef jij dan? Het gaat om professionele sport en daar gaat het om het geld en niets anders.

Lewa gaat van 4,5 m naar 7 m + premies. Hij geeft toe "brood voetballer" te zijn, geen tricot kussende schouwspeler, vind ik sympathiek. Zijn droom club volgens de Poolse journalisten is Arsenal. Nu zegt die dat plotseling over Bayern, en dat is een soort excuus.

Dom dat ze hem niet eerder verkocht hebben, konden ze tenminste nog wat aan hem verdienen.

en ze besteden hun geld ook verstandig niet zoals barcelona of madrid die spelers aantrekken voor veel geld terwijl ze die eigenlijk niet nodig hebben

Dit is niet meer leuk. De beste voetballers spelen bijna allemaal voor 1 club te weten Bayern.
De Bundesliga krijgt meer vorm van een 1-club competitie.
De Duitse voetbalbond kan hiertegen niks doen omdat het een persoonlijke keuze is van de speler.
Met deze ontwikkelingen zorg je ervoor dat de nationale concurrenten zwakker worden en dat is niet fijn voor het publiek en het aanzien van de Bundesliga.
Ook krijg je dat het publiek dat niet voor Bayern is, die club alles misgunnen en gaan hekelen.
Afgunst en haat zijn de gevaarlijkste hartziekten.

Met deze zeer waarschijnlijke aanstaande transfer van Lewandowski naar Bayern is een signaal voor de andere Europese grootmachten (rm, Barcelona etc. ect..) : Bayern wil Europa domineren.
Prachtige transfer, maar of het noodzakelijk is.....dat weet ik niet zo.

4 januari 2014 om 20:09

Noodzakelijk? Bayern heeft 1 echte spits. Positie is zeker niet dubbelbezet. Tenzij Guardiola voor Gotze een soort Messi-rol in gedachte heeft.

Ik vind het extreem logisch dat Bayern Lewandowski haalt. Hadden ze afgelopen zomer zelfs 30 miljoen voor over. Speler die al heeft laten zien zich thuis te voelen in de Bundesliga en de taal machtig is. Voor Bayern is dit een risicoloze investering. Dortmund had gewoon afgelopen zomer geld moeten vangen en hun scouting in orde moeten hebben.

Zonde voor Dortmund. Eerst veel geld mislopen en hem dan alsnog naar de rivaal zien gaan.. vraag me overigens af wat Guardiola met deze spits van plan is. Ik zal niet beweren dat hij geen techniek heeft, maar ik zie hem nog niet deel uitmaken van het positiespel van Bayern momenteel.

4 januari 2014 om 20:29

Guardiola kennende gaat hij hem eerst opstellen, maar al gauw verdwijnt hij uit de basis. Vervolgens gaat hij hem volkomen negeren. Buiten en in het veld praat hij nooit meer direct tegen en geeft hij boodschappen altijd door aan hem via tussenpersonen. Hij gaat zelfs zo ver dat hij Lewa niet eens een blik gunt hij weigert zelfs hem aan te kijken Aan het eind van het seizoen roept hij Lewandowski na zijn kantoor en deelt hij hem mee, dat ze een vervanger voor hem gehaald hebben. Lewandowski word boos en besluit de club te verlaten.

Dit is wat Guardiola met hem van plan is net zoals hij met zijn vorige topspit gedaan heeft: Ibrahimovic!

Als trainer zou ik hem de laatste halfjaar niet meer laten spelen. Bah... alleen maar voor het geld kiezen terwijl Dortmund hem groot heeft gemaakt. Hopelijk krijgt hij een blessure en valt die een jaar uit!!!! Wat een smerig persoon...

4 januari 2014 om 20:29

Hoho Hoezo een smerig persoon een van de smaakmakers van het voetbal en heeft dortmund eigenhandig naar de finale gebracht

Hoewel hij transfervrij is, is Bayern gewoon een koopclub. Niks mis mee als de cijfers netjes in orde zijn en er niet puur gekocht wordt. Hoewel het misschien jammer is voor de spanning maar goed in ruil krijgen we daar voor wel een nog sterker Bayern te zien.

mensen rustig aan, robert heeft munchen gekozen omdat hij dichtbij huis is en zijn vrouw die europees karate niveu doet, wilt ook denk het liefst dichtbij polen en famillie, en het is tenslotte de beste club ter wereld op dit moment, en hoe het met die fans zit, er is niemand boos op lewa! Kijk facebook na en fansite's toen met gotze was helemaal anders, maar toen bvb bijna faiett ging, haalden ze poolse spelers zoals kuba piszcek en lewa later, ze zijn dankbaar voorwat ze hebben gedaan en ze zijn robert ook heel erg dankbaar voor die 4jaar en hij is klaar om nog n hogere stap te maken, (zou ik ook doen) en mensen die dortmund vergelijken met bayern, hun zijn op dit moment hetzelfde niveu ja maar voor hoelang, en van bayern weetje het zeker, fans begrijpen dat hij naar een nog groottere club wil gaan en hij doet het niet om hun te pesten naar bayern te gaan, maar dichtbij huis zijn, en ook grootte deel de taal! Dus wrm zou je naar een andere club gaan die slechter is aks bayern, ander land, verweg, andere taal, en je kent niemand.

Wie houd Bayern nu nog tegen? Wat een verschrikkelijk goed elftal krijgen de zuid Duitsers! Lewandowski, Ribery, Gotze, Muller, Robben.. Dit team is het beste team wat ik ooit gezien heb!

Zuur voor Dortmund dat er weer een sterkhouder weggaat. Het is maar afwachten wat spelers als Hummels, Reus en Gundogan doen nu ze zien dat er weer een ploeggenoot naar de concurrent is gegaan.

Dat Lewandowski ook nog transfervrij weggaat maakt het ook nog bedroevender voor de ploeg van Klopp, maar ze kozen er zelf voor want ze hadden hem in de zomer al kunnen verkopen aan Bayern. Dat weer eens een versterking erbij haalt.

4 januari 2014 om 20:25

Ze konden hem het jaar daarvoor al verkopen aan clubs als PSG en City. Maar Lewandowski weigerde om die overstap te maken ( terwijl Man City en PSG veel meer salaris boden), puur omdat Bayern zijn droomclub is.

4 januari 2014 om 20:36

Agg volgens mij was twee jaar geleden Arsenal zijn droomclub... en gaf hij nog doodleuk aan dat hij niet naar Bayern hoeft omdat hij bij Dortmund speelt.

Lewandowski is geen clubman, en hij heeft het al paar keer soort van aangeven dit jaar.. dus zag het wel aankomen. Van Gotze vond ik het erger en pijnlijker eerlijk gezegd. Jullie aanval en middenveld is volgend jaar echt niet normaal sterk. Die jonge knalt er zeker meer dan 20 in, wel benieuwd of hij een basisplek krijgt onder Pep..

Verder is het enorm jammer voor de competitie en Bvb. Had gehoopt dat hij naar zijn echte droomclub ging Arsenal.

4 januari 2014 om 20:47

Hij zal natuurlijk niet zo nadrukkelijk Bayern noemen omdat het gevoelig ligt. Dan is het meer dan normaal om Arsenal, Real of Barcelona te noemen. Dan speel je in ieder geval op save.

4 januari 2014 om 21:21

In zijn Lech Poznan tijd gaf hij al meerdere malen aan dat Arsenal zijn droomclub is, mede door Henry. Maar even serieus, hij is alleen naar Bayern gegaan, omdat hij prijzen wilt winnen en daarvoor is Bayern op t moment de juiste club. Dat hij Bayern nu zijn droomclub vind.. is onzin.

Ik heb een vraag, waarom wordt hij nu al gekeurd? Normaal wordt je toch pas gekeurd als je er meteen gaat spelen, en niet pas over een halfjaar.

Hopen dat Reus nu ook weg wilt na dit seizoen. Kom maar lekker bij United spelen

Verder had ik dit niet helemaal verwacht nadat Lewa had aangegeven dat hij in de Premier League wou spelen.

4 januari 2014 om 20:33

Haha succes, reus is een echte voetballer die van zijn club houdt, net als een die hard fan, en droomde al vanaf hij kleine jongen was om voor dortmund te spelen, hij geniet van voetbal en niet zoals de rest die alleen bezig is met geld en laten zich omkopen.

4 januari 2014 om 20:38

Leuk en aardig, maar Reus gaat echt niet zijn hele leven voor Dortmund blijven spelen. Als United hem het dubbele salaris geeft dan speelt Reus volgend jaar waarschijnlijk gewoon voor United. Zeker nu alle sterren vertrekken bij Dortmund.

4 januari 2014 om 20:38

dachten we ook over Gotze.. ben benieuwd hoelang Reus nog bij Dortmund blijft.

4 januari 2014 om 21:13

Alle sterren? Er lopen ongeveer 8-10 sterren. Wie is dan nog vertrokken?

4 januari 2014 om 21:52

Haha, schmelzer is zeker ook een ster?

De sterren van Dortmund zijn(waren) Gotze,lewandowski,reus en misschien hummels.

4 januari 2014 om 22:51

Wie is gundogan dan, en piszcek beste rechtsback ter wereld ?

4 januari 2014 om 22:51

Know your facts, hahaha, In Duitsland is Schmelzer een ster, ja wel.

Ik weet niet wat erger is, dat hij nu transfervrij de deur uitloopt of dat hij zich bij de rivaal van BVB voegt.

Ach ja.. Wat ik al vreesde, is nu daadwerkelijk gebeurd. Lewa vertrekt naar Bayern. Helaas, het zij zo.

Je kan het laf noemen, je kan hem een judas noemen, je kunt hem de rest van het seizoen niet meer opstellen. Maar dat vind ik te ver gaan. Het is Roberts eigen keuze en die zullen we moeten respecteren, al is het voor ons, Bvb, een kutkeuze.

Ik wens hem veel succes bij Bayern en ik hoop dat hij mag vinden wat hij daar zoekt. Dortmund zal heus wel een goede vervanger vinden: dan wel Aubameyang, dan wel een andere spits als Volland of Costa. Dortmund zal ondanks dit vertrekt nooit echt onder doen voor Bayern, we zullen jullie angstgegner blijven.

Forza Bvb!

Voor jou maakt het niet uit, want als bvb slecht zit dan ga je barcelona steunen
Zoals op je profiel staat hoeveel clubs je steunt..

De vraag is hoeveel hij aan spelen toe zal komen..

Een gratis topspeler is natuurlijk mooi, maar wat zal er voor ruimte binnen deze selectie voor hem zijn?
De vraag is dus hoelang hij het daar naar zijn zin zal hebben.

Dortmund is fanancieel een sterke club, dus ik snap niet waarom ze geen goede verdedigers kopen/kochten in de zomer. Het blijkt nu dat blessures niet goed op te vangen zijn.

Verder snap ik niet waarom Dortmund-spelers naar andere clubs willen vertrekken. De finale van de CL halen is geen reden om naar een andere club te gaan en bij Dortmund kan je toch goed genoeg verdienen? De club heeft een fantastische achterban en ELKE wedstrijd zit er 80.000 man.

Spelers moeten bij Dortmund blijven en Dortmund moet de spelers beter lonen voor de goede prestaties.

Eerst Götze, nu Lewandowski? Ik kan hier totaal niet van genieten, het irriteert me zwaar. Borussia haalt je op uit Polen, leidt je op tot geweldenaar en dan steek je ze zo een mes in de rug? Ongelooflijk.. Het mag dan wel z'n favoriete team zijn maar dan nog, je speelt bij de concurrent. Hopelijk haalt Borussia een goede vervanger binnen..

Dus Bayern moet stoppen om een ultieme elftal te maken omdat het ''niet goed/leuk is voor de competitie''? *directie leden Bayern: Weet je, die snotaapjes van Voetbalzone hebben gelijk. Laten we middelmatige spelers halen voor middelmatige prestaties. Dat geeft andere clubs in de Bundesliga ook kans*. *buzzer* ga toch fietsen.

Wat een elftal hebben ze daar nu zeg... Op iedere positie hebben ze minimaal één topspeler. Ze zijn het team om te verslaan dit jaar, misschien ook wel de volgende jaren.

Zeer zeer jammer voor Dortmund, Bayern koopt al hun beste spelers. Eerst Gotze ( komt uit de Dortmund jeugd ), nu Lewandowski. Wie is het volgend jaar. Reus? Gundogan?..

4 januari 2014 om 21:52

Lewa is gratis.

4 januari 2014 om 21:59

Dan nog, Er waren nog andere Europese topclubs die interesse hadden en hij tekent juist voor de aartsrivaal. Dat is gewoon erg spijtig. Je moet denken dat hij nog 6 maanden voor Dortmund moet spelen terwijl hij en alle dortmund fans weten dat hij in de zomer naar Bayern gaat.

Tja wat moet ik hier van zeggen, het is een grijs gebied ik snap de dortmund supporters wel aan de andere kant het is ook het recht van het meeste geld hoe kloten het ook is.. en Bayern heeft idd een spel gespeeld bij de transfer van Gotzke, maar ligt dat aan Bayern , ja zeker wel maar ook zeker aan Gotzke zelf en het zelfde geldt voor Lewandowski, zij weten ook van de rivaliteit af.. Het alsof Pelle naar Ajax gaat transfervrij.. Maar goed .. het hoort niet zo te zijn maar het is nu eenmaal een harde business wereld, dan moet Dortmund de volgende keer maar een groot talent van Bayern jatten, die tegen het eerste aan hikt..

4 januari 2014 om 21:49

Hebben ze al gedaan, Hummels doorliep de Bayern jeugdopleiding.

5 januari 2014 om 00:08

heb net een discussie hierover met mij vriendin, en ja zij houdt niet echt van voetbal maar zij vind vooral de spelers in kwestie gewoon een fout maken, en daar is wat van te zeggen zowel Gotzke als Lewandowski konden naar de grote clubs van Europa, waarom dan Bayern.. zij weten ook hoe dat zit met rivaliteit, zegt echt veel over die spelers.. en dat is eigenlijk de essentie hier.. maar zeg eerlijk weet ook niet dat het in andere landen makkelijker geaccepteerd zou worden.. zeg het maar.. of ik ben ouderwets dat kan natuurlijk ook.. lol

5 januari 2014 om 10:08

Nou, ten eerste speelt geld altijd de belangrijkste rol. Lewandowski gaat van 4,5 m Euro naar 9 m per jaar.

Daarnaast kijken de spelers of ze bij de nieuwe club passen en of ze prijzen kunnen winnen. Kan ik iets nieuws leren bij de trainer. Is de club gezond...enzv.

Deze 2 door jou genoemde spelers zijn geen zogenaamde club spelers, maar welke speler is dat nog? Bij Dortmund loopt nog een, Kevin Grosskreutz, die stond 3 jaar geleden ook nog tussen de fans en nu koopt hij nog tickets voor de fans bij Europese uit wedstrijden. Maar dat is een uitzondering. De nieuwe spelerstype zoekt juist wel de rivaliteit, omdat daardoor een mentale en sportieve verbetering mogelijk is.

Jou opmerking, "konden naar de grote clubs van Europa", snap ik niet goed. Financieel staat Bayern inmiddels op plaats 3 in de wereld achter Real en Manu. Sportief gezien is het ook niet mis, in de laatste 5 jaren 4 keer de CL finale gespeelt, 1 keer gewonnen. Dortmund staat inmiddels op plaats 11 van de wereld qua geld, en heeft de potentie om de aansluiting aan de wereld top de voldoen. Bayer Leverkusen (bayer) en Wolfsburg (vollkswagen) hebben meer kapitaalkracht op de achtergrond dan Real, Bayern of Manu, alleen wil het bestuur van deze bedrijven (nog) een beetje meedoen in plaats van domineren. Dus op dat gebied snap ik de spelers wel, dat ze niet (meer) naar het buitenland willen verkassen.

Natuurlijk, dit is een super aankoop van bayern, nou aankoop, hij was transfervrij, maar ik vind dit gewoon zonde voor Dortmund zelf om deze belangrijke speler naar de concurent te zien vertrekken. Had hem liever naar Real of Arsenal gezien.

Zat er aan te komen...
Vind overigens 5 jaar wel erg lang voor een 25-jarige speler. houden ze rekening met een vertrek rond zijn 28e??

Tuurlijk heeft Lewandowski er goed aan gedaan om bij Bayern te tekenen. En hoe je het ook wendt of keert, dit is een stap omhoog voor hem. Ook al zien de supporters van Dortmund dit natuurlijk niet zo.

Op Spiegel-Online hebben ze net de waarde van de 5 jarige contract voor Lewandowski gepubliceerd. Ik had eerder 7 m per jaar geschreven. Dat is niet zo. Hij verdient in 5 jaren 60 m Euro.

Hadden ze beter mee kunnen wachten tot aan het eind van het seizoen.

Wat een smerige streek van Lewandowski, zeg dit dan aan het eind van het seizoen, nu belazer je Dortmund wel erg.
Overstappen naar de aartsrivaal, dat is natuurlijk niet zoals het hoort, en dan ook nog een halfjaar van tevoren het contract al tekenen...
Als ik Jurgen Klopp was zou ik het wel weten, lekker de tweede-seizoenshelft Aubameyang in de spits, en Lewandowski gewoon bij het b team gooien..
Helaas ben ik Klopp niet

Hzo koopt Bayern Lewandowski terwijl Bayern genoeg prima spitsen heeft bijv. Pizarro . Mandzukic

Treurig verhaal. Kagawa, Sahin, Götze, Lewandowski. Wie is de volgende? Gundogan? Loopt ook in 2015 af. Of misschien Bender?

5 januari 2014 om 01:01

vriend er zijn al geruchten rond met reus en hummels

ik vind dit Dortmund nu echt op Ajax lijken ze hebben goeie spelers uit de jeugd en dan die spelers die zo nodig weg willen.

als ik het was zou ik hem niet een meer opstellen

Zwaar fluit concert voor lewandovski! Belachelijk dat je dit doet nadat je zelf al de gevolgen hebt gezin bij gotze. Midden in het seizoen tekenen terwijl je nog een half jaar moet spelen. Schandalig!!

jammer maar waarom heeft dortmund hem niet vorig jaar verkocht:s? nu vangen ze helemaal niks.
ok je wilt je concurrent niet sterker maken maar als hij alsnog 6 maanden later weg gaat lijkt me dit een domme beslissing.
met abaumeyang hadden ze ook wel cl gehaald. beetje raar verhaal dit.
lewandovski eerst kwaad maken en niet laten gaan . zodat hij 100% niet bijtekent dan een hoger salaris geven en vervolgens mag hij gratis weg.
domdomdom denk dat beide partijen veelste koppig zijn geweest en met name dortmund.

En bayern zegt dat dortmund slecht is terwijl ze inkoop doen van hun

En dan wordt de trainer van mvv in elkaar geslagen..... en deze jongen flikt zo iets belachelijk

Veel succes de 2e helft bij Dortmund. Vraag me af hoe de supporters hierop zal reageren.

Echt super spijtig voor dortmund dat ze zoveel toppers zien vertrekken. Jurgen klop had juist een top team voor mekaar gekregen, wie zijn de volgende? Hummels? Reus?

Wist dat het er aan zat te komen, betekent toch dat Dortmund goede spelers in huis had gehaald een paar jaar geleden en nu allemaal beetje na beetje kwijt is geraakt, ben heel bang dat Dortmund in de dalende lijn gaat zitten, een paar jaar geleden had Schaaf ook goede spelers in Bremen en is nu ook bijna niets meer ik zie daar dus ook een neerwaartse spiraal. Bayern wordt weer de ploeg wat het was een alleenheerser in deze competitie. Er zit daar eenmaal een grote god en wel guardiola en Rummenige, wie ik wel kan waarderen is Robbe.

Smerig, heb er geen andere woorden voor... Als hij meer opties had waarom dan bayern? Snap best dat het op dit moment het beste team ter wereld is maar als lewandowski ook maar een beetje respect zou hebben in zijn donder had hij dit niet gedaan... Hoop dat borussia een goede vervanger kan vinden... Btw Mijn fifa teampje wordt zo wel erg uitgedund haha

#Respect voor de supporters van BVB!

Jammer voor dordmund dat deze deal hun nix oplevert finacieel

Beste Robert,

Ik ga je hoogst persoonlijk uitfluiten tijdens een thuis wedstrijd van Borussia Dortmund. Dat je nog tot de zomer blijft is me een raadsel, je gaat het niet leuk krijgen.

Groetjes,

Marco Reus fan.

Even een vraag:

Zijn contract liep tot de zomer door toch? Waarom krijgt Dortmund niks ?

Thanks!

5 januari 2014 om 04:15

Hij gaat pas in de zomer, niet nu direct.

5 januari 2014 om 13:58

Hoe durft hij zijn hoofd daar nog te laten zien tot de zomer....?

Ik vind het nogal dom dat ze Lewandoski hebben gekocht ik bedoel ze hebben al Mandzukic Robben en Ribery. En Gotze zit zelfs soms op de bank, laat staan Lewandoski. Ik gun het hem wel maar je gaat niet zomaar naar een club en nog een topclub ook je gaat naar een club waar je meer wil spelen maar dat was niet zo met Lewandoski hij speelde bijna elke wedstrijd als bayern niet de Cl had gewonnen dan was Lewandoski niet gegaan. Gotze wel omdat hij voor de finale in verband werd gebracht met Bayern geloof me Lewandoski gaat denk ik niet zoveel daar bereiken maar wel om beter te worden want Bayern is top.

Die gaat nog een leuke tijd tegemoet de laatste maanden bij Dortmund.
Bayern wordt beter en beter.
Ik weet wel zeker dat ze nu kampioen worden, maar ook de komende jaren.

dat het een koopclub is maakt niet zoveel uit, maar dat ze elk jaar de concurrentie leegkopen vind ik superlelijk...echt alle vedettes kopen ze bij de concurrent steeds weg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren