Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is toch opmerkelijk dat FC Twente niet op trainingskamp gaat’

Laatste update:

Terwijl vrijwel alle clubs uit de Eredivisie zonnige oorden opzoeken, blijft FC Twente in Nederland. Nu hebben de Tukkers geluk met de weersomstandigheden, maar oud-speler Sjaak Polak vindt het desondanks uiterst opmerkelijk. Dat laat hij weten in gesprek met TwenteInsite.

/

“Er moet een reden voor zijn, dat kan niet anders. Normaal waren ze wel op trainingskamp gegaan. Het is opmerkelijk”, zegt Polak, die tussen 2001 en 2004 actief was bij de club uit Enschede. In 2001 won de inmiddels gestopte Polak het bekertoernooi met de Tukkers.

Volgens Polak is een trainingskamp juist goed voor het team. “De voorbereiding op de tweede seizoenshelft moet optimaal zijn. Teambuilding is enorm belangrijk, dus altijd goed voor het team. Ik vind het nog steeds geweldig om op trainingskamp te gaan.”

Een trainingskamp: geldverspilling of noodzaak?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is alles behalve niet opmerkelijk. Waarom zou je, het kost ook gewoon enorm veel geld. Ik snap ook best dat clubs het overwegen om het niet te doen. Gewoon even geld besparen en op trainingskamp gaan in de zomer. Zo gek vind ik dit niet.

6 januari 2014 om 15:38

Allesbehalve niet opmerkelijk? Zoals je het op die manier formuleert, is het opmerkelijk. Sjaak Polak is verrast door de keuze van FC Twente, juist door de traditie van trainingskampen. Financiën zouden de (opmerkelijke) reden kunnen zijn om niet te gaan.

6 januari 2014 om 15:40

Waarom zal geld geen rol spelen? Toch vind ik het goed een trainingskamp. Of het nu in het binnenland of buitenland is, dat maakt mij niet zoveel uit. Ik zie toch bij Ajax dat iedereen er veel sterker uitkomt.

6 januari 2014 om 15:56

Je vind het eerst niet opmerkelijk dat ze niet gaan, al schrijf je dat je da wel vind, maar dat ter zijde. En nu vind je het wel gek dat ze niet gaan, want een trainings kamp is juist goed.

Hij zegt trouwens dat geld een goede reden kan zijn dat je als club niet op trainings kamp gaat, maar het niet gaan is opmerkelijk.

6 januari 2014 om 17:21

Misschien wil Twente wat anders proberen?
Het is toch wel bekend dat Twente het niet vaak goed doet na de winterstop.

6 januari 2014 om 19:00

Zou nog wel eens idd de reden kunnen zijn.

6 januari 2014 om 15:40

Onzin. Het gaat al jarenlang zo, dus ik neem aan dat het op trainingskamp gaan een goed overwogen en verantwoorde keuze is. Een gezamenlijk trainingskamp is gewoon een onderdeel van een professionele sportcultuur. Elke club beschikt over genoeg kennis hieromtrent door de aanwezigheid van inspanningsfysiologen en andere professionals.
Wanneer het daadwerkelijk zo zou zijn geweest dat het niet van voldoende toegevoegde waarde is, hadden de clubs zich dit al jarenlang geleden gerealiseerd en de moeite niet genomen. Het feit dat dit nog steeds gebeurd is daarom reden genoeg te beseffen dat het geld dat er voor wordt uitgegeven een goede investering is.

6 januari 2014 om 16:04

"Het gaat al jarenlang zo dus zal het wel goed zijn."

Wat een drogreden. Slavernij gebeurde ook eeuwenlang, dus dat zegt niets.

6 januari 2014 om 17:21

El Jardinero,

Zoals Level100 al aangeeft is: "het gaat al jarenlang zo" een van de grootste fouten die je kan maken.

Ik heb echt geen enkel idee waarom er altijd op trainingskampen wordt gegaan in het (meestal warme) buitenland.

6 januari 2014 om 17:32

Je kunt het een drogreden noemen, maar ik geef ook aan wat waarschijnlijk de achterliggende redenering is en geef daarom niet louter een drogreden.
Ik was zelf ook wel zo ver dat alleen 'ze doen het omdat het altijd al zo gaat' geen afdoende verantwoording was.
Begrijpend lezen blijkt toch lastig heren!

6 januari 2014 om 18:03

@malafronte "ik heb echt geen enkel idee waarom er altijd op trainingskampen wordt gegaan in het (meestal warme) buitenland"
Omdat daar de velden er beter bij liggen op het moment (gemiddeld genomen)
Omdat daar de trainings voorzieningen over het algemeen beter zijn
Omdat het idee van een trainingskamp is om "samen te zijn" en een band te creeeren met het team. Dat gaat beter in een vreemde omgeving en op afstand van vriendenenfamilie dan op 5km rijden van je huis
Binnenharken van wat peseta's op een toernooi
Er zijn vast genoeg inspannings-experts te vinden die vinden dat trainen onder 20 graden beter is voor de conditie en herstel dan bij een graad of 0.

6 januari 2014 om 15:40

Het heeft niets met geld te maken (trainingskampen worden meestal betaald door sponsoren of organisatoren van toernooien), volgens de filosofie van de trainers kan de selectie zich beter in Hengelo voorbereiden op de tweede seizoenshelft dan naar één of ander warm oord te verkassen om vervolgens in het koude Nederland weer wedstrijden te moeten spelen. Men wil zich voorbereiden in dezelfde omstandigheden als waarin straks weer wedstrijden moeten worden gespeeld, daar is ook iets voor te zeggen.

Mocht het overigens echt koud of slecht weer worden dan zal Twente alsnog een trainingskamp in een warm land beleggen.

6 januari 2014 om 15:42

Denk dat de weer omstandigheden ook geen rol betekenen. Er zal misschien wel iets anders wezen. Durf niet te zeggen wat, misschien dat Twente daar zelf mee komt.

6 januari 2014 om 15:47

@riche ik citeer jou .. "men wil zich voorbereiden in dezelfde omstandigheden als waarin straks weer wedstrijden moeten worden gespeeld, daar is ook iets voor te zeggen.

Mocht het overigens echt koud of slecht weer worden dan zal Twente alsnog een trainingskamp in een warm land beleggen."

Huh?.... Dat was nou juist de reden om niet op trainingskamp te gaan toch?

6 januari 2014 om 15:52

Ze gaan helemaal niet op trainingskamp als het vriest. Trainingscomplex heeft een veld met veldverwarming, dus niet nodig.

6 januari 2014 om 16:13

Maar als het sneeuwt of permanent hondeweer is, dan valt er gewoon niet te trainen. Er zijn ook wel eens trainingskampen letterlijk in het water gevallen. Dus dan zul je moeten uitwijken. En dan alsnog die overgang in temperatuur moeten accepteren.

6 januari 2014 om 16:14

@fcgrunn10

Ik doel op het onwaarschijnlijke geval dat het niet mogelijk is om op het trainingscomplex te trainen. Die kans is klein omdat ook de velden op het trainingscomplex verwarmd zijn zoals reservebankje al opmerkt.

@ahjacied

Twente heeft een paar weken geleden al toegelicht waarom ze er voor hebben gekozen om niet op trainingskamp te gaan, de redenen zijn degene die ik al genoemd heb.

6 januari 2014 om 16:17

Door deze post krijg ik het vermoeden dat jij "wat meer weet" of "iets gehoord hebt"? Wat weet jij, dat wij niet weten?

6 januari 2014 om 16:36

@ Fcgrunn10

Als hier een meter sneeuw ligt dan kun je wel trainen in de omstandigheden voor zover mogelijk, maar dan weet je dat je niet zult spelen onder die omstandigheden. Als trainen onmogelijk is wordt er uitgeweken, maar gezien de temperatuur nu in Nederland kan ik best begrijpen dat ze hier blijven.

6 januari 2014 om 15:41

Een van de grote redenen was ook dat men ook moet overschakelen op het weer. Nu is dat niet het geval. Ze spelen gewoon onder dezelfde omstandigheden als dat ze in de competitie ook doen.
Volgens mij zien sommigen zo'n trip meer als een vakantie-uitje..

6 januari 2014 om 15:43

Hier in Nederland is het 14 of 10 graden zoiets. Ajax zit in Turkije en is het ook 18 of 14. Dus aan dat kan zoiets niet liggen. Waar ging Twente normaal heen? Ajax had echt dramatische kampen. Zoals naar Brazilie of naar China gaan.

6 januari 2014 om 15:57

Laten we wel wezen, normaal gesproken is het rond deze tijd een stuk kouder in Nederland. Behalve dat een trainingskamp goed is voor de teambuilding lijkt mij dat de temperatuur ook effect heeft op (het herstel van) de spieren.

Dit jaar hoopte ik stiekem ook weer op zo'n dramatisch trainingskamp in Rio, puur en alleen omdat ik er zelf ook ben dan.

6 januari 2014 om 16:05

Toevallig dit jaar wel, maar de beslissing is al veel eerder genomen. Normaal gesproken is januari niet zo warm als nu natuurlijk. Gemiddelde in Nederland is het in januari 2-3 graden (volgens wiki). Twente ging normaal naar Gran Canaria waar het normaal ongeveer 20 graden is.
Daarnaast heb je hier gewoon de juiste faciliteiten, normaal eten en een vergelijkbaar veld.

6 januari 2014 om 17:41

Twente ging normaal gesproken naar Marbella

6 januari 2014 om 22:48

Je kan ook op grote hoogte trainen zoals wat Ajax in het verleden heeft gedaan, hierdoor maakt je lichaam meer (of rode?)witte bloedlichaampjes aan.
Daardoor kan je lichaam met minder zuurstof alsnog een goede krachtprestatie uitoefenen.
Als je dan terug komt hier dan zou je het langer vol moeten kunnen houden.
Dan maakt het vrij weinig uit of het weer hier goed of minder goed is.

6 januari 2014 om 16:09

Alle trainingskampen worden door sponsors betaald pec zat bijv ergens in zuidafrica psv zat in india en ajax in brazilie

6 januari 2014 om 19:57

Men gaat op trainingskamp omdat het weer hier niet altijd meezit, daarom ligt de competitie ook stil rond deze periode. In de warme oorden waar de clubs masaal heen zijn gereist, zijn de omstandigheden optimaal. Daarnaast zijn er andere clubs aanwezig waar tegen geoefend kan worden.

Zover ik weet is alleen Go Ahead niet gegaan door financiele nood en heeft Twente geen problemen, dus het is inderdaad uiterst opmerkelijk. Geld is een non-argument, want op de begroting van Twente is deze besparing een druppel op de gloeiende plaat.

PS het is nu wel warm, maar toen die beslissing genomen werd, was een strenge winter voorspelt. Die is er ook, alleen in Noord America. Jouw argument dat het hier 10-14 graden is, (14??? Really?) geeft jouw kortzichtigheid weer.

6 januari 2014 om 22:53

Ja het was vandaag plaatselijk 14 graden, hier was het 13 graden.
Kan je wel verbaasd doen, maar als je een minuscule klein beetje het nieuws volgt weet je dat.

De Twente selectie is gezamenlijk een weekend in Barcelona geweest om te teambuilden dus een apart trainingskamp is overbodig.

Waarom zou een club op trainingskamp moeten gaan? Kost (veel) geld,en hier in Nederland kan je toch ook gewoon trainen + de winters hier stellen ook vaak niet zoveel voor.

6 januari 2014 om 15:38

De laatste 4 jaren hebben we koude winters gehad.. Alleen dit jaar niet

6 januari 2014 om 15:47

Ja maar altijd vanaf eind januari, begin februari, en dan is de competitie allang weer begonnen

Hoeven ze die prachtige beker van vorig jaar niet te verdedigen op Gran Canaria?

Sjaakie Polak wat een held was dat toch.. Prachtige gozer vooral de interviews met hem.

Eigenlijk het tegenovergestelde van de door sommige mensen geliefde open deuren intrapper Steve Mcclaren..

6 januari 2014 om 15:40

Hahahahaha Toen hij naast schoot in de beker finale tegen Utrecht hahahahaha Kerel ging helemaal uit zijn dak hahahaha

6 januari 2014 om 15:41

Was Sjaak diegene die bijna alle vrijetrappen op de lat schoot?

6 januari 2014 om 15:44

nee dat is zijn maatje ricky vd bergh.

6 januari 2014 om 15:43

@pelie

Ja, laten we die ook nog ff uit de oude doos halen!!!

On:
Niet gaan is weer eens de gebruikelijke gang van zaken doorbreken. Kan goed en niet goed uitpakken, hoe dan ook: ik zou er niet teveel waarde aan hechten!!!

6 januari 2014 om 16:16

Broek omlaag en de volle hand erop.
Polak, wat een held

6 januari 2014 om 22:54

inderdaad, die man kan je eigenlijk niet 'haten'.
Had wel altijd inzet.

Niet zo opmerkelijk, De laatste jaren volgt er iedere keer een desastreuze 2e seizoenhelft na een duur trainingskamp in het buitenhland. Dat ze het dit keer totaal anders gaan doen is natuurlijk geen verassing.

Ach met het weer momenteel in Nederland kan je hier ook prima trainen waarom zou je dan op trainingskamp moeten gaan? kost je alleen maar geld.

Het is sowieso volgens mij handiger om in Nederland te blijven aangezien ze toch in Nederland zullen moeten spelen. En het bespaart ook wat centjes.

Ze hoeven niet op trainingskamp, omdat 1 van de velden op het trainingscomplex ook veldverwarming heeft. Ook kunnen ze trainen onder dezelfde omstandigheden waarin ze in Januari Februari spelen aldus Michel Jansen. Geld uitgeven aan dure trainingskampen in de winter is ook idd onzin. Vroeger speelden ze vaak zaalvoetbal toernooien, doen ze tegenwoordig ook niet meer.

http://www.twentefans.nl/nieuws/11427/fc-twente-in...

6 januari 2014 om 23:09

Klopt zeker, maar afreizen naar een warmer land is zeker goed, je bent even weg, doet teambuilding en komt opgeladen en fit terug.
'dure' trainingskampen is onzin? nee dat is onzin dat je zegt dat het onzin is.

6 januari 2014 om 23:20

Ik bedoel ermee te zeggen dat die opmerkingen onzin zijn. Twente gaat al jaren op kosten van Arke op trainingskamp. Dus bedoel dat mensen dat zeggen

7 januari 2014 om 20:38

Nou ik had het wel geweten, lekker met arke op vakantie naar curacao met een grolsch-beugeltje.

Voor elke speler is een trainingskamp belangrijk. Voor de speler die er de afgelopen tijd niet zo goed inzat is het een manier om er even uit te zijn hoofdleeg maken enz enz. Voor de speler die juist goed of zelfs boven kunnen speelde is het helemaal belangrijk om even uit de media cultuur van Holland te zijn waar jonge voetballers doe het goed doen toch ineens opgehemeld worden omdat ze drie goede wedstrijden gespeeld hebben. Op trainingskampen zoals ik die ken bepaalt elke speler zelf of hij met de pers praat

6 januari 2014 om 16:18

Dat kan een reden zijn, de selectie van Twente is een paar dagen (zonder de technische staf) naar Barcelona geweest en hebben daar blijkbaar hun hoofd al voldoende leeg gemaakt.

Ik ben blij dat ze thuis blijven. Of het nou koud is of niet, ze hoeven dan niet wéér om te schakelen qua weer. Az deed het ook een aantal keren en dat pakte verdomt goed uit. Daarnaast is de gehele selectie zelf dit weekend naar Barcelona geweest om me de groep weg te zijn(zonder technische staf). Dát nou ik nou teamspirit. Nou lekker in eigen land trainen en nog even een oefenpotje meepakken. Meer is niet nodig.

Ach laat ze toch, dan blijven ze thuis, met dit weer hoef je trouwens ook niet naar het buitenland, maar dat wisten ze natuurlijk ook niet van te voren. Lekker belangrijk dit onderwerp, aangekaart door Sjaak Polak........sjaak wie, heeft ooit een blauwe maandag (is bijna 10 jaar geleden) voor Twente gespeeld en heeft hier nu een mening over. Laat toch lullen deze man! Heeft ooit ook voor ADO gespeeld, gaan die dan wel op trainingskamp?

6 januari 2014 om 16:55

Jep! Die gaan naar Spanje. Estepona om precies te zijn.

6 januari 2014 om 17:24

Triest dat je de man moet aanvallen omdat hij geen wereldvoetballer was. Hij mag toch zijn mening uiten of niet? En hij heeft ook gewoon een punt. En bovendien, als oud-voetballer van de club zelf heeft hij meer recht van spreken dan jou want jij hebt nóg minder bereikt.

9 januari 2014 om 18:36

Moeten we straks robin schmit en eddy achterbeg dan ook om een mening vragen dan! Hou toch op........sjaak Polak. Wat is dat, hij heeft een punt.......als een club niet op trainigskamp gaat, lekker belangrijk! In onze micky mouse competitie!

Mooi toch spaart weer geld uit en het is hier toevallig mooi weer. Zouden er meer moeten doen thuisblijven en ruggengraat tonen. Ja voetbalzone besteed er maar geen aandacht aan. Gewoon wegkijken net als een trainer die zegt dat ie voet trainer is en geen politicus. Domste uitspraak van de maand misschien wel van het jaar. Moest ik toch even kwijt.

De poll is onzin. Geldverspelling is het sowieso niet, want clubs kunnen geld verdienen door de oefenwedstrijden. Noodzaak is het ook niet, want in Nederland kan men net zo goed trainen. Het weer kan dan wel slechter zijn, maar daar moeten spelers toch aan wennen voor de competitie?

Hier om de hoek zit Nac. Ik irriteer er al jaren aan dat men in de winter lekker naar Spanje op trainingskamp gaat, maar wel steun van de gemeente moet blijven krijgen. Overigens kan je ook gewoon in Nederland op trainingskamp.

Ik vind het ook raar dat clubs zo vaak op trainingskamp gaan in zonnige landen. 9 van de 10 keer spelen de spelers na de winterstop in winterweer. In mijn ogen kan je dan ook beter gewoon in Nederland blijven en in het zelfde weer trainen. Duitsland of Belgie is ook mogelijk. Echter zorg dat er de zelfde weersomstandigheden zijn als bij het begin van de competitie. Je kan namelijk wel mooi trainen op mooie combinatie in Spanje, Portugal, etc maar vaak zie je dat je na de winterstop je punten moet pakken met puur vechtvoetbal. Velden zijn slecht, weersomstandigheden zijn slecht. Allemaal slechte condities om goed voetbal te spelen. Je moet het in die tijd juist hebben van standaardsituaties, counters etc.

Trainingskamp is voor veel clubs belangrijk. Gewoon even weg van alle aandacht in Nederland en rustig kunnen trainen in het buitenland. De jongens kunnen daar dan (gematigd) stappen en leuke activiteiten ondernemen. Allemaal goed voor de teambuilding en dat is weer belangrijk voor het kampioenschap. Daarnaast is het in onderzoek bewezen dat als je meer energie krijgt van de zon en de spieren herstellen beter. Gemiste kans voor Twente om niet te gaan en dat zal zeker zijn uitwerking hebben op de competitie.

Ik vind het ook wel opvallend. Op trainingskamp gaan hoort toch wel een beetje bij de status die je als professionele voetbalclub moet hebben. Dit komt een beetje amateuristisch over al zullen ze er vast goede redenen voor hebben.

Twente ging altijd op trainingskamp en presteerde na de winterstop altijd bagger de laatste jaren. Dat is al een reden om in Nederland te blijven

Daarbij kun je volgens mij beter in het klimaat blijven waar je straks ook weer moet voetballen.

De selectie is afgelopen weekend wel naar Barcelona geweest, dus aan teambuilding wordt wel gedaan.

na de uitleg is het eigenlijk helemaal niet onlogisch.

Het heeft simpelweg niets gebracht afgelopen 2 seizoenen en voor het weer hoef je Nederland niet te verlaten (lag wel een back up plan klaar voor wanneer het wel heel slecht weer was).

We zullen zien of het voordeel heeft of niet.

Hahah Sjaak Polak? Wat is het volgende topic? Cees Geel die zegt dat Ajax beter is dan Feyenoord?

Trainingskamp kan je zien als een soort voetbal vakantie met de hele selectie.
Verder is het geen geldverspilling want je word er beter van niet alleen voetballend maar je leert je team ook beter kennen.

Gewoon uit eten in bijvoorbeeld Turkije later op de avond nog wat drinken in de stad en de volgende morgen met ze allen op het veld.

Ja, inderdaad wel opmerkelijk. Misschien gewoon een Nederlandse stage, dat bespaart natuurlijk mooi wat geld.

Sjaak zegt dat ie zulke stages nog steeds leuk vindt. Weet iemand wat hij op dit moment doet?

Tijdens trainingskampen kunnen spelers en staf zich overgeven aan hoeren en drank, zoals onder Macclaren. Joop Munsterman is daar niet zo gek op, op die toestanden. Rare dingen.

6 januari 2014 om 23:01

Bedankt voor je bijdrage. We weten nu in ieder geval waarom Titty Bar geïrriteerd is dat hij FCT nu niet na kan reizen naar een warm oord met hoeren en drank.

Het zij vele speculaties waar je tot nu toe niet veel mee kunt. Start Twente goed in de tweede seizoenshelft, dan hoor je niemand meer en is iedereen ervoor om in de winter thuis te blijven. Ik wil wel eens zien of een vakantieoord met palmboompjes en 25 graden een goed voorafje is voor de regen en kou die er weer te wachten staat als ze weer terug zijn. In dit geval kun je je beter neutraal opstellen en de prestaties eerst eens afwachten na zo'n thuisblijvertje...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren