Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax en Barcelona bezig met samenwerking op opleidingsniveau

Laatste update:

Bij Ajax breken er weer de nodige talenten uit de eigen jeugdopleiding door en met spelers als Joël Veltman en Davy Klaassen in de basis werd er dit seizoen al gewonnen van Barcelona. De Spanjaarden zijn onder de indruk van wat er in Amsterdam gebeurt en heeft Ajax benaderd voor een samenwerking op het gebied van de jeugdopleiding, zo meldt Voetbal International.

/

Ajax en Barcelona hebben vorig najaar al voor het eerst met elkaar gesproken over een mogelijke samenwerking. "Na de eerste kennisuitwisseling gaan we nu een vervolgtraject in", zegt Ruben Jongkind, hoofd talentontwikkeling bij Ajax. Hij vertelt dat jeugdtrainers van de Amsterdammers mee gaan lopen bij Barcelona en andersom.

Volgens Jongkind krijgt Ajax wel 'zestig tot zeventig' verzoeken per jaar van clubs die een kijkje in de Amsterdamse keuken willen nemen. "Maar Barcelona is natuurlijk een ander verhaal", stelt Jongkind. Hoofd opleiding Wim Jonk benadrukt dat Ajax en Barcelona elkaars aanpak niet willen gaan kopiëren: "We willen bij Ajax onze eigen identiteit bewaren en dat wil Barcelona ook", benadrukt hij.

Voor Ajax betekent deze samenwerking goed nieuws

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker goed nieuws. Is toch wel een aardige bevestiging dat je goed bezig bent als Ajax zijnde.

8 januari 2014 om 09:18

Dat zijn ze zeker.
Ajax is heeel goed bezig, dat zien we al sinds de komst van Cruijff.

Echter ben ik benieuwd of Ajax wel een samenwerking moet willen.
Ajax staat bekend om de goede opleiding (toegegeven Barcelona nu ook), maar als deze samenwerking gaat betekenen dat je ook talenten uitwisselt moet je dat niet willen.
Ajax wil terug naar de top, wil weer structureel kwartfinale CL spelen.
Dan moet je niet afdankertjes gaan nemen en je beste talenten weggeven.

Dat lijkt me ook niet te gaan gebeuren, maar dat klinkt wel eng als ze het over “samenwerken” hebben

8 januari 2014 om 11:50

@ Afca020!

Ik denk dat er zeer weinig tot geen spelers over en weer gaan... Zoals ik het bericht lees gaat het meer over kennisoverdracht (hoe geef je de training, waar let je op, wat geef je aan, wat meet je, hoe begeleiden jullie talenten enz. enz. enz.)

Spelers als Bojan en Cuenca worden gehuurd, dit komt voort uit het verleden van Ajax mensen bij Barcelona.

8 januari 2014 om 12:03

Dan mag er nog wel heeeeel wat gebeuren wil Ajax kwartfinale CL gaan spelen en terug naar de top. Eerst maar eens beginnen met met behouden van spelers. Als talenten voordat ze uitgegroeid zijn al vertrekken gaat er nooit wat verbetering in komen. Ajax presteert nu al 3 jaar lang exact hetzelfde op CL niveau.

8 januari 2014 om 13:18

Waarom zorgen ze er niet voor dat Barcelona talenten zoals Deulofeu of Tello is een jaartje of iig halfjaartje bij Ajax onderbrengt!

8 januari 2014 om 09:23

Alsof Vitesse uit 11 huurspelers bestaat. Check je feiten eventjes.

8 januari 2014 om 09:28

Zo te lezen gaan jeugdtrainers bij de andere club meelopen. Het zal dus puur gaan om te leren van elkaar en zo de eigen opleiding te verbeteren. Dit juich ik toe, Ajax is goed bezig, maar er is altijd wel iets dat men kan leren van een club als Barcelona.

8 januari 2014 om 09:28

@fitbal
Bijna heel het elftal er staan er 3 in maar omdat het van de zelfde club is het slecht aub stop met vitesse gehaat want wat je nu zegt is dikste onzin!

8 januari 2014 om 09:29

volgens mij gaat het hier vooral over t uitwisselen van kennis en niet spelers.
Is alleen maar een goede zaak dus, want 2 weten meer dan 1

8 januari 2014 om 09:35

Waar denk je dat ze mee bezig zijn?
Ze huren alleen omdat er niemand is en daarna is het de bedoeling dat er jeugd doorstroomt.

Zie nu john.
Die willen ze huren voor het komend half jaar en daarna moet andersen el ghazi de sa of iemand anders het volgend jaar doorstromen.
Dan staat john niemand in de weg van eigen jeugd en zit je niet met spelers die bij jong ajax spelen terwijl ze eigenlijk de kans moeten krijgen in het eerste.

8 januari 2014 om 09:39

Dit seizoen zijn er met Traore, Kakuta, Hutchinson, v.aanholt, Piazon, Cuevas en Atsu anders behoorlijk veel huurlingen.

8 januari 2014 om 09:41

Vitesse speelt ook met maar 3 huurlingen de meeste wedstrijden, en bovendien veel Nederlanders vaak.

On: dit lijkt me een teken dat ajax goed bezig is, maar of dit ajax veel gaat opleveren vraag ik me af.

8 januari 2014 om 09:44

ehum, wel veel hoor...
even kijken:
1) kakuta
2) hutchinson
3) kalas
4) traoré
5) cuevas
6) piazon
7) atsu
8) fransisco junior
dat zijn er dus 8, vitesse is dus gewoon chelsea 2.
dus check jij beter even je feitjes

8 januari 2014 om 09:46

Reageer dan niet op die Vitesse schot!

8 januari 2014 om 09:49

Kalas speelt niet meer bij Vitesse. Die zit weer bij Chelsea. Verder heb je natuurlijk gelijk, het zijn er alsnog teveel.

8 januari 2014 om 09:50

Kan via telefoon reactie niet bewerken, maar ook Kakuta is deze winterstop terug gekeerd naar Chelsea. Maakt er op dit moment 6 huurlingen van haha.

8 januari 2014 om 10:25

Ik snap niet dat in deze topic over Vitesse gesproken word, maar jullie maken het meer dan duidelijk dat jullie roepen om het roepen en niet jezelf in de situatie verdiepen.

Kalas, Kakuta en Hutchinson zijn al weg! Dat maakt al 3 minder.
Daarnaast zijn cuevas en Fransisco Junior opvulling voor de beloften!

Dus spelen er 3 bij het 1ste basis en traore komt erbij.
Dat zijn 4 geweldige talenten die bij alle clubs niet zouden weerstaan.

En als laatste zou ik zeggen hou Vitesse weg uit deze topic.
Ik weet dat er graag over onze club gesproken word maar dat doen we zelf wel

8 januari 2014 om 10:29

Ook hutchinson is terug en junior niet van Chelsea

Hij en Cuevas zitten trouwens bij het 2de

8 januari 2014 om 10:33

AFC Ajaxfan, als jij zelf even beter je feiten checkt dan had je geweten dat Kalas dit seizoen niet eens in Arnhem is, hij is helemaal niet verhuurt aan Vites. Kakuta en Hutchinson zijn terug naar Chelsea en daar voor in de plaats gekomen is Traore. Daarnaast spelen alleen Atsu, Piazon en van Aanholt bij het eerste in de basis. Cuevas en Junior spelen bij jong Vitesse. Dus de teller staat nu op 4 huurlingen bij 1, dus niet 8 zoals jij stelt.

Verder snap ik niet wat Vitesse nu met dit nieuws te maken heeft. Zo te lezen gaat Ajax mee lopen bij Barca en omgekeerd ook. Lijkt me voor beide clubs leerzaam om eens te zien hoe een andere succesvolle jeugdopleiding dat doet.

8 januari 2014 om 11:09

Donshining nee, maar wel uit 7 of zo

8 januari 2014 om 11:43

Check idd je feiten en schrap er 4 van je lijstje. Je zoekt zelf maar uit welke spelers niet bij Vitesse zijn.

8 januari 2014 om 11:46

En andersom kan Barca natuurlijk ook veel van ajax leren!

8 januari 2014 om 12:03

Volgens mij zijn kalas, kakuta en hutchinson al weer weg

8 januari 2014 om 12:22

Kakuta en Kalas spelen niet eens meer bij Vitesse?

8 januari 2014 om 12:59

Fitbal.....moeilijk he gewoon even het stukje lezen. Dit gaat niet over spelers huren. Dit gaat heel ergens anders over.

Dat is goed nieuws!
Alle clubs die een goede jeugdopleiding/jeugdscouting bezitten zullen de toekomst hebben. Als je kijkt naar de financiële regels die de Bv's hebben.

Ik ben trots dat Barcelona een samenwerking wil aangaan met Ajax en vice versa.

Barcelona gaat het nieuwe Vitesse worden, alle talenten van Ajax worden daar gestald tot ze rijp zijn :D

8 januari 2014 om 09:21

Hahahahahaha

8 januari 2014 om 09:37

Dan kunnen die uitgerangeerde voetballers van Barcelona, zoals Messi, Xavi en Iniesta, in de Eredivisie aan de slag. Dat is voor hen een droom die uitkomt!

Ik begrijp dat nooit, waarom zou je iemand anders in je keuken laten kijken?
Heineken laat andere bierbrouwers toch ook niet zien hoe ze te werk gaan?

Ik denk dat het voor Ajax heel positief kan zijn om wellicht iets te leren van een club die met hun jeugdopleiding ongeveer op hetzelfde niveau zit. Zo hou je elkaar wellicht scherp en kun je elkaar aanvullen.

8 januari 2014 om 09:19

Gelukkig want Heineken is niet te drinken on-topic: goede zaak voor beide clubs denk ik

8 januari 2014 om 09:30

eerst zeg je dat je het niet snapt, vervolgens geef je de reden waarom ze het doen.
wat snap je nou precies niet?

8 januari 2014 om 09:42

'volgens Jongkind krijgt Ajax wel 'zestig tot zeventig' verzoeken per jaar van clubs die een kijkje in de Amsterdamse keuken willen nemen.'

Er komen geregeld clubs bij Ajax kijken hoe het daar loopt in de jeugdopleiding.
Mijn vraag is, waarom laten ze dat toe? Wat wint Ajax daarmee?

Ik zeg nergens dat ik niet begrijp dat Ajax en Barca gaan samenwerken.

8 januari 2014 om 09:57

@donshining

Er staat ook nergens dat Ajax samenwerkt met die zestig tot zeventig andere clubs. Integendeel, het zinnetje "maar Barcelona is natuurlijk een ander verhaal" duidt erop dat Barcelona een uitzondering is.

8 januari 2014 om 10:07

Nee dat zeg ik toch ook niet? Lees mijn vraag eens ipv zomaar te reageren.

Het gaat erom dat die clubs bij Ajax een kijkje willen nemen hoe het daar aan toe gaat. Niet over samenwerken.

Waarom laat Ajax clubs bij hun kijken hoe het bij Ajax eraan toegaat in de jeugdopleiding?

Er staat weliswaar alleen in de tekst dat het verzoeken zijn maar in het ajaxnieuws is geregeld een bericht over een club die op bezoek kwam om een kijkje te nemen bij Ajax.

8 januari 2014 om 11:41

Idd, zie regelmatig mensen van andere clubs bij de jeugd van Ajax langs de kant staan. Snap ook het voordeel voor Ajax niet zo..

8 januari 2014 om 10:12

Voor de vuurwerkramp in Enschede brouwde Heineken wel degelijk Grolsch bier en Grolsch Heineken. Na de vuurwerk ramp (red brouwerij Enschede) is de productie verhoogd bij Heineken. Na de nieuwbouw van Grolsch heeft Heineken meer laten brouwen bij de Grolsch, totdat hun de aanvraag ook weer aankonden. (dit doen wel meerdere brouwerijen).

OT: Goeie zaak voor Ajax, 2 weten meer dan 1. Ik gok, dat dit eerder andersom zou gaan worden, dat Barcelona veel meer spelers van Ajax zal overnemen en dat Ajax enkel een speler zal huren om een gat voor een jaar op te vullen. ZO gek is dat niet, Barcelona ziet ook in, dat Ajax gewoon goed opleid.

Ik vind het aan de ene kant een hele eer. Aan de andere kant staat al jaren bekend om de enorm sterke jeugdopleiding.. Samen met Dortmund de beste van de wereld. Barca hoort ook bij de top natuurlijk maar denk dat Barcalona hier meer van gaat profiteren dan Ajax.

8 januari 2014 om 09:22

Barcelona doet het net zo goed als Ajax, het opleiden, maar kan haar beste spelers behouden. Barcelona kan zo goed presteren, omdat de kern (een grote kern) van jongs af aan gewend is samen hetzelfde te spelen. Ajax moet echter verkopen.. Anders hadden we een selectie met o.a. Stekelenburg, Heitinga, Nigel de Jong, Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Anita, Babel, Eriksen, Vertonghen, Vermaelen en ga zo maar door. Maarja dromen over wat als levert in de realiteit niks op.

8 januari 2014 om 09:42

Verheet ibrahimovic en maxwell niet!

8 januari 2014 om 09:46

Wat zou het heerlijk zijn als Ajax niets hoefde te verkopen. Ze zouden dan gewoon meedoen met de Championsleague. En dan nog Zou Ajax minder uitgeven dan andere topclubs, omdat alle spelers zelf opgeleid zijn of goedkoop gekocht.

Stekelenburg
vd Wiel
Alderweireld
Vermaelen
Vertonghen
Sneijder
N. de Jong
Eriksen
?
Ibrahimovic
Suarez
8 januari 2014 om 09:56

Ajax staat natuurlijk bekend om de eigen jeugdopleiding. Ze zijn echter niet de enige natuurlijk.

In Nederland hoor je vaak niet veel meer namen dan onze eigen clubs en een Barca. Echter hebben clubs als United, Madrid, Lyon en bijvoorbeeld Rennes ook hele goede jeugdopleidingen.
Las vorig jaar nog een mooi onderzoek naar de meeste 'home grown' spelers in de top 5 competities in Europa. Ik weet niet of Ajax in dat onderzoek is meegenomen aangezien Nederland geen top 5 competitie is, maar Rennes was 5de met 17 dus ik denk dat Ajax daar ook niet aan komt.

Met zo'n onderzoekje zie je toch wel dat er best Europese topclubs zijn die heel wat opgeleide spelers hebben voortgebracht. Ze spelen alleen vaak elders in hun competitie omdat het natuurlijk bijna niet te doen is om een speler op te leiden die op jonge leeftijd mee kan bij een topclub.

8 januari 2014 om 10:31

Ajax heeft vanuit de eigen opleiding de meeste spelers in Europa lopen, dacht 65 ofzo. Was volgens mij hetzelfde onderzoek.

8 januari 2014 om 10:57

United heeft helemaal geen goede jeugdopleiding. Ze hebben één periode een aantal toekomstige topspelers opgeleidt maar dat is nu al meer dan 20 jaar geleden.

8 januari 2014 om 11:51

@reservebankje,

Het onderzoek wat ik las ging over de top 5 competities in Europa. Kwantiteit wil natuurlijk niet per se kwaliteit zeggen. Zo zullen de ploegen die bij dit onderzoek in de top stonden ook zat spelers in lagere competities hebben lopen. Ajax heeft natuurlijk wel een nadeel dat de Eredivisie niet tot de top wordt gerekend en ze dus alleen werden afgerekend op een handvol spelers die naar de topcompetities zijn vertrokken.

@ Johndylan,

United heeft sinds 30 October in 1937 in iedere wedstrijdselectie minimaal 1 zelf opgeleide speler. Sterker nog, tot 1 mei in 2011 heeft er in iedere wedstrijd ook 1 in de basis gestaan.

Jij doelt op de 'class of 92' wat gewoon een uitzonderlijk sterke lichting was. Dat wil niet zeggen dat het voor de rest knudde is. Ook de laatste jaren staan er voldoende zelf opgeleide spelers in het veld bij United.

Ook op dit moment lopen er gewoon zelf opgeleide spelers die international zijn geworden bij United. Hoe kan je dan stellen dat de opleiding niets voor stelt? In het onderzoek vorig jaar bleek dat United met 15 spelers in de top 5 competities niet ver van de top 5 stond. Rennes stond op de 5de plek met 17 spelers.

Het feit dat je niet weet wie er allemaal bij United zijn opgeleid betekent niet dat ze geen goede jeugdopleiding hebben. In het buitenland zal de gemiddelde fan ook slechts enkele recente spelers uit de Ajax opleidingen kunnen noemen. Betekent dat dan dat de Ajax opleiding slecht is?

Wat Jonk zegt kan bijna niet kloppen. Ja, beiden willen hun eigen identiteit behouden, maar beiden zullen de beste dingen van elkaar overnemen. Anders ga je niet bij elkaar in de opleiding rondkijken en samenwerken op het gebied van opleiden. Ald je het toch wil blijven doen, zoals je het nu doet, dan heeft rondkijken bij Barcelona ook helemaal geen toegevoegde waarde.

8 januari 2014 om 09:34

Ik denk dat beide clubs oog voor detail hebben en zullen natuurlijk hun eigen aanpak behouden. Jonk zegt ook alleen dat ze niet van aanpak zullen veranderen, dat neemt niet weg dat je kleine dingen van elkaar kunt overnemen. Ik zie niet in wat hier volgens jou niet kan kloppen?

8 januari 2014 om 09:35

Eigen identiteit behouden is niet hetzelfde als nooit iets aan je aanpak veranderen...

8 januari 2014 om 10:31

@De Toekomst

Het rondkijken in de jeugdopleiding van Barcelona heeft op meerdere vlakken een toegevoegde waarde. Het voorzetje is door Ronald de Boer enkele maanden geleden al gegeven:

'mijn ideaalbeeld is een jeugdacademie, zoals ze bij Barcelona met La Masia hebben. Die jongens wonen daar en hebben door het wegvallen van reistijd enkele uren per dag extra. Een dergelijk internaat zou ook bij Ajax mooi zijn. Het is nu nog toekomstmuziek, maar uiteindelijk zie ik het er wel van komen.'

Voor Ajax wordt het in de toekomst nog belangrijker om talentvolle voetballers te scouten in het buitenland. Zoals ze de laatste jaren hebben gedaan en onder het huidige beleid in stroomversnelling is geraakt. Met Eriksen, Boilesen, Fischer en Cerny heeft Ajax vier jaar lang het talent van het jaar uit het desbetreffende land binnengehaald of had deze al in huis. Deze jongens worden allemaal ondergebracht in gastgezinnen wat erg goed werkt voor Ajax. Het ideaal plaatje dat door Ronald de Boer wordt geschetst, is dat de jeugdopleiding van Ajax dé universiteit van jeugdopleidingen gaat worden. Naast de verplichte Nederlandse lessen die jonge buitenlandse talenten verplicht moeten volgen, krijgen zij nu ook allemaal Spaanse en Engelse lessen. Vanaf 13 jaar en ouder moeten de jongens al vier keer per week trainen en dat krijgen zij ook nog andere oefenstoffen te verwerken bedacht door Jongkind en zijn staff + het volgen van verplichte taallessen.

De jeugdspelers van Ajax worden steeds breder ontwikkeld en ze onderdak geven in gastgezinnen wordt zo langzamerhand een achterhaald concept. Als ze echt te boek willen staan als de universiteit van jeugdopleidingen, dan hoort daar een campus bij. Niet alleen voor de buitenlandse spelers, maar ook voor Nederlandse spelers die buiten een straal van 50km buiten Amsterdam wonen kan een campus de juiste uitkomst zijn. Dat alleen al maakt het de moeite waard om eens wat gesprekken en bezoekjes te plannen met Barcelona.

Daarbij is alles groter bij Barcelona in de jeugdopleiding. Ajax heeft 200 jeugdspelers, Barcelona 250. Ajax heeft 13 jeugdtrainers, Barcelona 37. Ajax heeft 12 jeugdteams (volgens mij met de nieuwe F2 nu 13), Barcelona 15.

Lijkt me een goede zet van beide clubs. Ze spelen allebei het zelfde spelletje, hebben de zelfde opvatting over talenten, filosofie etc. Hopelijk kan Ajax profiteren van de samenwerking met Barca, op welke manier maakt me niet uit in principe.

Een samenwerking zou gewoon goed uitpakken voor Ajax in de toekomst. Spelers van Barcelona gaan hun ervaring opbouwen bij Ajax wanneer ze weer rijp zijn haalt Barcelona ze weer op, dat is voor beide clubs goed. De jeugdopleiding van Barcelona en Ajax ligt dicht bij mekaar en het zou goed zijn voor beide clubs om elkaar op scherp te houden.

8 januari 2014 om 09:26

Op welke manier zou het voor Ajax goed zijn als talenten van Barcelona rijpen in Amsterdam om, als ze eindelijk goed presteren, teruggehaald te worden door Barcelona? Ajax kan beter haar eigen talenten laten rijpen in Amsterdam en ze vervolgens verkopen.. Daarbij is, tot nu toe, alleen Gabri een geslaagd als Spanjaard in Amsterdam.. Die spelers aarden hier niet. Wat jij oppert zou Ajax juist benadelen.

8 januari 2014 om 09:30

Ja maar in de toekomst zou Ajax er ook toch van kunnen profiteren om spelers van Barcelona te halen naar Amsterdam, net als wat ze nu willen met OLa John bijvoorbeeld kan straks met spelers uit Barcelona.

8 januari 2014 om 09:52

Misschien had ik het verkeerd uitgelegd dat was zeker niet mijn bedoeling geweest. Beide clubs zullen hiervan profiteren en in de toekomst zal Ajax hier alleen maar beter en beter van woorden.

8 januari 2014 om 09:58

Kennis uitwisselen tussen clubs die niet in elkaars vaarwater lijkt me altijd een goede zaak. Zowel Ajax als Barca staan bekend om hun sterke opleiding dus ik neem aan dat er sprake zal zijn van wederzijds voordeel.

Spelers uitwisselen of huren en dergelijke heeft hier verder niets mee te maken.

8 januari 2014 om 11:58

@ Alwaysbarca

Nee, je was duidelijk en ik ben het er niet mee eens. Spanjaarden aarden hier zeer moeilijk. Bojan en Cuenca zijn daar voorbeelden van en sowieso hoef ik geen huurspelers bij Ajax te zien.

8 januari 2014 om 09:29

Voor Barcelona kan het ook goed uitpakken, we weten allemaal dat de jeugdopleiding van Ajax een van de meest professionele jeugdopleidingen van de wereld is. Dus ik denk ook dat Barca hier zijn vruchten van kan plukken.

8 januari 2014 om 09:32

Ja alleen zou het voor Ajax beter zijn om te verkopen dan dat Barcelona alles wegplukt als je begrijpt wat ik bedoel. In principe zullen ze beiden moeten en kunnen profiteren. Lijkt me sterk dat er maar 1 club is dat kan profiteren

8 januari 2014 om 09:34

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk ook wel dat ze er uit kunnen komen zodat beide clubs er voordeel van hebben. Het moet ook wel kunnen, de clubs lijken in veel opzichten erg veel op elkaar.

8 januari 2014 om 11:47

Ik snap totaal niet hoe jij erbij komt dat hierdoor eventueel spelers tussen 1 van deze 2 clubs gaan switchen.
Er staat toch letterlijk in dit artikel dat de jeugdtrainers van beide clubs kennis met elkaar gaan uitwisselen met als doel het niveau van de opleidingen omhoog te tillen.

8 januari 2014 om 11:52

@timotheuss

Je hebt op mij gereageerd, maar ik denk dat het voor 'alwaysbarca' bedoeld is. Want ik spreek met geen woord over spelers uitwisselen oid.

8 januari 2014 om 16:17

Klopt, mijn reactie was inderdaad voor 'alwaysbarca' bedoeld.

Jaja, klinkt mooi allemaal maar zorg er wel voor dat Ajax niet alle afdankertjes uit Barcelona krijgt en dat de toppers uit Amsterdam weggekaapt worden door Barca. Hier ben ik wel een beetje bang voor.

8 januari 2014 om 09:27

Daar kun je zeker wel op rekenen, alleen denk ik dat de jeugd van barca die doorbreken hun ervaring gaan opbouwen bij Ajax en later weer woorden opgehaald.

8 januari 2014 om 09:48

Kwestie van goede afspraken maken dus. Ajax zou minimaal als voorwaarde voor een samenwerking moeten stellen dat Barcelona geen jeugdspelers overneemt van Ajax en dat ze deelnemen aan de next gen series. Ajax heeft immers wat te eisen aangezien Barca graag bij Ajax in de keuken wilt kijken. Ik weet dat ajax naast de youth CL graag de next gen in stand wilt houden. ‘a2’ kan dan in de next gen (er is geen echte A2 of A1) en A1 kan dan in de youth CL (mits Ajax daar ook in zit). Goed voor de weerstand.

8 januari 2014 om 09:50

Een samenwerking zou er niet van pas kunnen komen als bijvoorbeeld alleen barca zou profiteren. Ajax en Barcelona zullen hier allebei van profiteren en het zal ze allebei goed doen.

Je kennis en kunde gratis weggeven, ahum! Raar, het enige waarop ajax kan concurreren met de rijke clubs is juist de jeugdopleiding. Geef dat vooral maar weg. Kansloos verhaal dit.

8 januari 2014 om 09:27

We wisselen geen kennis uit met Chelsea, maar met een club die zelf een van de beste jeugdopleidingen ter wereld heeft. Ajax kan hier ook van leren.

8 januari 2014 om 09:45

Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Want Barcelona heeft totaal geen kennis tot het opleiden van topspelers? Wij kunnen daar niks van leren? Beide clubs staan bekend als een van de beste opleidingen van de wereld. Juist fantastisch dat je gaat samenwerken met een club die ongeveer dezelfde filosofie volgt.

En wat heeft ajax hieraan?

8 januari 2014 om 13:31

Kennis opdoen, met elkaar in discussie over aanpak van verscheidene zaken omtrent de jeugdopleiding. Samenwerken met een van de besten op dat gebied heeft enkel voordelen, twee weten meer dan een.

bij een samenwerking vraag ik me altijd af wat de toegevoegde waarde van de twee partijen werkelijk zal zijn. Ze willen elkaar niet kopiëren, hun eigen identiteit behouden, maar er worden wel coaches/trainers uitgewisseld.

Wat is dan de toegevoegde waarde? Dat de coaches aan beide kanten nieuwe dingen gaan zien en die dan mee naar huis nemen neem ik aan. Maar dat hoeft wat mij betreft niet in een "samenwerkingsverband", maar zou een uitwisselweekje kunnen zijn.

Wat zou nu de echte samenwerking worden?

8 januari 2014 om 09:50

Van elkaar leren.. aangezien Ajax een lerende organisatie heeft die continu naar verbeteringen streeft moet je ook openstaan voor andere werkwijzen. Voorwaarde is in mijn ogen dat Barca geen talenten meer overneemt van Ajax en dat ze ook deel willen nemen aan de next gen series die Ajax weer in ere wilt herstellen.

8 januari 2014 om 14:29

dat denk ik ook, maar wat je aangeeft wat ze kunnen doen (van elkaar leren), is dat dan meteen een samenwerkingsverband? T zou kunnen hoor, begrijp me niet verkeerd. De indruk die ik heb is dat je binnen een paar bezoekjes wel hebt gezien en gehoord van elkaar wat er wordt gedaan.

Dr zal toch wel iets achter zitten in de trend van...geld in ruil voor..?



Nu klinkt dat namelijk goed. Samenwerken met barcelona. Maar stel dat ajax zou gaan samenwerken met een veel kleinere club dan barca. Dan doen je dat als ajax toch vooral om er beter op te worden (cape town).

mwah. laat maar. Laten we voor beide partijen hopen dat t goed uitpakt.

""we willen bij Ajax onze eigen identiteit bewaren en dat wil Barcelona ook", benadrukt hij."
Waar heeft Barcelona zijn identiteit aan te danken? Zomaar een vraag

8 januari 2014 om 10:14

Aan Johan Cruijff

8 januari 2014 om 12:50

Barcelona heeft de identiteit van Ajax. Geen eigen identiteit

Prima natuurlijk, al denk ik dat Barcelona er meer aan heeft dan Ajax. Het opleidingsniveau van Ajax is simpelweg hoger. Echter zal er aan beide kanten een hoop kennis opgedaan en uitgewisseld gaan worden...

8 januari 2014 om 12:26

Onderbouwing waarom het opleidingsniveau hoger is?

8 januari 2014 om 12:40

De opleiding van Ajax is een van de beste ter wereld. Barcelona zal eerder talenten bij Ajax weghalen dan andersom. Daarnaast spelen er in Barcelona meer aankopen dan in Ajax.

8 januari 2014 om 12:53

Volgens mij haalt Ajax de laatste jaren juist talenten weg uit Barcelona. Denk aan Cuenca en Bojan (oud-barcelona). Barcelona zal nooit talenten weghalen uit Amsterdam, het niveau van de jeugdopleiding is simpelweg te laag. Barcelona's eigen kweekvijver brengt genoeg talenten tot aan topniveau. (tiago, messi, xavi, fabregas, iniesta enzovoort..) Dit kan je van Ajax niet zeggen!

8 januari 2014 om 14:34

Dat zijn 2 talenten die al een tijdje uit de jeugd zijn. De wegen worden normaliter andersom bewandeld. Barcelona heeft meer gekochte spelers in het elftal lopen dan Ajax... Als je Tiago en Messi noemt, mag je vd Vaart en Sneijder ook noemen. Iniesta komt van een andere club en Fabregas is redelijk snel vertrokken... Het is koffiedik kijken, hopenlijk hebben beide clubs er iets aan, ze liggen toch in elkaars verlengde...

8 januari 2014 om 15:34

Hou je gewoon stil met je niveau is te laag. Pannekoek.
Zoek voor de zekerheid eens op hoeveel voetballers er uit de Ajax school komen. Meer dan bij elke andere club ter wereld! Kom jij met 5 namen omdat het Spaanse voetbal nu toevallig een gouden periode kent. Hater.

Die Spanjaarden lachen zich helemaal suf! Zo kunnen ze gewoon op het veld kijken welke spelers er absolute talenten zijn en wat hun sterke en zwakke punten zijn. Barcelona weet ook wel dat spelers sneller van Ajax naar Barcelona willen dan andersom dus Barcelona heeft in deze niets te verliezen.

Altijd al geweten dat Ajax een jong Barcelona was

Interessant bericht. Ajax en Barcelona hebben de beste opleiding ter wereld. Ik denk zelfs dat de opleiding van Ajax beter is dus wat heeft Ajax hieraan? Uitwisseling van kennis is natuurlijk een groot goed en kan beide partijen verder verbeteren maar de jeugdopleiding is de enige manier waarop Ajax met andere clubs in Europa kan wedijveren. Waarom dat weg geven?

Omegod! Ajax wordt Barcelona 2!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren