Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nu zitten ze tussen Ajax-supporters, dat is eigenlijk een veel groter risico’

Laatste update:

Er vindt woensdag overleg plaats over de vraag of supporters van Ajax en Feyenoord weer welkom zijn als hun favoriete ploeg een uitwedstrijd speelt in Rotterdam of Amsterdam, nadat dit vijf jaar lang verboden is geweest. Advocaat Christian Visser vraagt zich af of de boycot überhaupt wel zinvol was.

/

Volgens Visser heeft de maatregel weinig opgeleverd en was het bovendien niet de juiste ingreep. “Ik vond het een onterechte maatregel, omdat de problemen die er waren tussen de supporters van de thuisspelende ploeg en de politie waren”, vertelt de advocaat aan BNR. “Dus ik kon niet inzien waarom je dan uitfans niet toelaat”, legt Visser uit.

De komende bekerwedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is niet het beste moment om weer uitsupporters toe te laten bij De Klassieker, vindt de advocaat. “Normaal gesproken gaat bijna negentig procent van de kaarten naar seizoenkaarthouders en nu kon iedereen gewoon kaarten kopen. Dus mijn verwachting is dat een deel van de Feyenoord-fans kaarten heeft gekregen. Nu zitten ze tussen Ajax-supporters, dat is eigenlijk een veel groter risico.”

Ben je het met Christian Visser eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw.... supporters kunnen gerust bij elkaar (Familievak) maar met een wedstrijd als deze is dat denk ik vragen om problemen...

8 januari 2014 om 09:44

Ik ben ook voor het toelaten van uitsupporters.
Hoop alleen dat als ze komen die dwazen zich een beetje kunnen gedragen.
Moet niet ten kosten gaan van de veiligheid en ik vind het belangrijk dat wanneer zij hierheen komen, wij 2 maart sowieso ook daarheen mogen.
Wat er in Amsterdam ook gebeurd. Je moet ook minimaal 1x daarheen mogen vind ik.

Anders krijg je dalijk die comp vervalsing van Ado. Zij wel naar Amsterdam, maar omdat hun het niet kunnen regelen niet andersom….
Dus 2 maart dan ook sowieso aankijken….

8 januari 2014 om 09:58

@afca020

het is te hopen dat beide dwazen zich kunnen gedragen. (of ben je celtic uit en thuis alweer vergeten)

en je maakt nogal een scheef argument waarom jullie 2 maart wel mogen komen.
want wij konden niet komen omdat de regeling toen niet veranderd werd maar jullie mogen nu wel komen in de competitie dus is dat zoals jij zegt net zoals bij ado competitievervalsing in jullie voordeel want jullie mogen wel uitsupporters meenemen.
en aangezien het bekertoernooi een apart toernooi is die los staat van de competitie is het dus competitievervalsing in het nadeel van feyenoord als ze geen uitsupporters mee mogen nemen.

8 januari 2014 om 10:13

Wat een slecht argument zeg, wat er ook in amsterdam gebeurd, dat ajax supporters sowieso 2 maart daarheen mogen, want anders is het competitie vervalsing?

Daarnaast is het, volgens jou redenatie, competitie vervalsing als ajax supporters straks naar rotterdam mogen komen, want feyenoord supporters waren ook niet bij de wedstrijd in amsterdam.

Daarnaast vind ik het een raar argument van Christian Visser, eerst zegt hij dat de problemen niet tussen de supporters groepen waren, maar tussen supporters en de politie. Dat de straf ongterecht is geweest daarom. En nu is het een groter gevaar omdat ze door elkaar heen zitten.

Als zij geen problemen hadden, waarom is dat ineens een groter gevaar dan?
Zoals hij het zegt zou het alleen een groter gevaar moeten zijn als je politie tussen de supporters neerzet.

8 januari 2014 om 10:30

Ik heb het niet over een bepaalde groeperingen.... Of ze nou van Ajax of Fyenoord zijn, ik hoop dat de dwazen zich kunnen gedragen als ze komen.

En nee ik zou dat meer dan terecht vinden, anders is het weer zo dat in Amsterdam alles maar kan maar zodra het andersom is ineens niet meer.
Dat er geen uitpubliek was in de eerste wedstrijd kwam doordat de rdamse burgervader vanuit rotterdam niets wilde bekostigen. Maar als het nu dus wel doorgaat vind ik dat ongeacht wat er gebeurt Ajax ook de kans moet krijgen om zich te mogen bewijzen om te laten zien hoe het ook kan...

8 januari 2014 om 11:12

@afca20 Als jijzelf wel eens naar Ajaks gaat weet je donders goed wie er net zulke grote dwazen zijn als die van Feyenoord. Iets met een pot en een ketel. Kijk eerst eens naar je mede"supportertjes".

8 januari 2014 om 11:13

Zeker na de laatste tijd is dit een wel héél kansloze uitspraak

8 januari 2014 om 11:15

Oh laat maar, je had het over een bepaalde groep van beide clubs. Was niet duidelijk in je eerste bericht. My fault

8 januari 2014 om 11:15

@afca020

Oke maar zonder dat ik een grammaticanazi wil zijn zeg je in je eerste reactie die wat verwijst naar de supporters die komen en de tweede naar de dwazen wat zorgt voor de algemene term
Maar we zijn het er allebei over eens dat de dwazen het voor ons verpesten

8 januari 2014 om 12:35

Dat bedoelde hij denk ik ook, alleen het kwam er wat ongelukkig uit. Met die bedoeld hij de 'dwazen' van beide partijen.

8 januari 2014 om 12:43

Ajaks? Stoer hoor. Gewoon lekker je mondje houden.

8 januari 2014 om 14:50

Dat wel of niet verbieden is sowieso een grap in Nederland.

Perfecte voorbeeld is eigenlijk Cambuur-FC Groningen wat in de gedoogdbeleid is gegaan. Groningen probeert uit te breken en mag daarom volgend jaar niet komen. Cambuur probeert het net zo goed, maar gooit vervolgens ook nog een baksteen door de supporters bus maar zijn volgend seizoen wel welkom. De logica is dus in wezen zo krom als maar kan.

Ben vroeger ooit 1x op uitnodiging van Ajax bij de klassieker geweest omdat mijn broer onderzoek deed naar supporters, belevenis en rivaliteit, hoe denken de normale mensen, hoeveel provoceert het thuis spelende ploeg etc.

Destijds was er nog geen doek voor het uitvak, de Ajacieden daagden Feyenoorders vollop uit en logischerwijs kwam daar reactie uit. In de kuip is het omgekeerd precies het zelfde trouwens. Destijds bleek uit onderzoek dat je ratdraaiers levenslang moet weren. Echter het problematische in dit land is dat een stadion verbod werkelijk niks waard is. Mij is nog nooit om identiteit gevraagd bij een wedstrijd. Ik check in en sta waar ik wil. Herkent een steward mij niet heb ik de wedwstrijd eenvoudig kunnen bezoeken.

Aboutaleb is in wezen voor publiek een lul, maar voor welzijn, zorg en kosten besparing een legende. Hij laat niks toe als het niet kan. Ooit zelf bij Excelsior - FC Groningen opgepakt geweest, waar we overigens uiteindelijk onze onschuld bewezen kreeg omdat er slechts een enkele raddraaier aanwezig was, die man zit er dus kort op. Gevolg is dat de individu en vooral de bezoekende supporter van hem walgt, zo kregen wij dit jaar het prijskaartje 27.50 van Feyenoord dankzij deze meneer voor een autocombi. Iets wat dus 250% hoger ligt dan marktcomfort. Gevolg was wel dat geen hond met de auto ging en toch het uitvak redelijk goed gevuld was.

Aboutaleb zou dan ook de eerste wezen die het voetbalwet zou ondertekenen. Iets wat dringend nodig is in onze ultra wereld. Haten mag, tot op zekere hoogte. Overschrijf ik die lijn mag ik levenslang iedere wedstrjid dag van mijn club melden bij de Politie. Dit is overigens een geweldig succes. In Engeland zijn de problemen echt met 90% afgenomen en lopen de supporters door elkaar heen terwijl er hooguit 4 a 5 agenten op die 100 meter lengte aanwezig zijn. Hiermee zorg je inderdaad dat je de eerste jaren wat rellen hebt, gezinnen die zullen morren. Maar binnen 5 jaar kan jij naar Ajax - Feyenoord met je Feyenoord vriend zonder dat er iets gebeurd omdat iedereen op bureau Bijlmer present is. Zolang deze wet niet ondertekend is, zijn de kosten en de risico's voor de klassieker te hoog.

groetjes

8 januari 2014 om 09:53

Kan makkelijk naar mijn idee. Als we niks doen, gebeurt er nooit meer wat tussen beide teams.

8 januari 2014 om 10:02

Het gebeurt al 5 jaar en er zijn al 5 jaar amper problemen. Ik snap je opmerking dus niet zo

8 januari 2014 om 10:04

Er is wel een probleem, Aboutaleb. Hij wilt geen uit-fans. Ja dan is er toch een probleem.

8 januari 2014 om 10:13

@vd vaart

breek me de bek niet open die abou is een groot probleem

8 januari 2014 om 10:50

Nee, de achterlijke idioten die elke keer zeik lopen te bouwen bij en om wedstrijden zijn het probleem. Aboutaleb wil het beste voor zijn stad, groot gelijk.

8 januari 2014 om 11:10

Elke keer?
Als je het niet weet moet je maar niks zeggen.

8 januari 2014 om 11:17

@roda wesley

Overtollig veel politie inzetten bij wedstrijden daardoor extra hoge kosten voor de stad prima
Om nog maar te zwijgen over wat die nare mannetjes allemaal rondom de wedstrijd doen

8 januari 2014 om 11:25

@vdv: Ja oke, Abou is een probleem, maar dat heeft niet zoveel te maken met de opmerking van Ajaxsoest

8 januari 2014 om 12:53

Ooit bij een klassieker geweest? Ik denk het niet.

8 januari 2014 om 16:32

Wat zou het mooi zijn als Ajax- en Feyenoordsupporters gewoon naast elkaar en door elkaar heen in het stadion zouden kunnen zitten zonder problemen. Dat ze gewoon hun clubs toejuichen en schreeuwen in plaats van zich op elkaar te richten. De twee mooiste en beste clubs van Nederland zouden op deze manier een voorbeeld kunnen zijn voor de hele voetbalwereld.
En toen werd ik wakker...

Het moet eens afgelopen zijn met het verbod. En vooral de mensen op bestuurlijk niveau moeten eens leren dat angsten ongegrond en onredelijk zijn. Waar in Duitsland de mensen door elkaar en naast elkaar in het stadion zitten bij de grootste derby's. Dat is nog geen 200 km weg van de arena. Is er dan zo een verschil?

De kosten voor de politie, politiek en gemeente. Allemaal leuk maar dan zou geen enkele profvoetbalclub meer mogen bestaan. De gemeentes verdienen ook heel veel geld aan de voetbalclubs in de omgeving. Rondom de arena is een compleet park opgezet waar de grootste bedrijven zijn opgebouwd met recentelijk de ziggo dome. Maar zo zijn er genoeg voorbeelden.

De kosten wegen lang op tegen de baten, tijd dat men eens een keertje van het fluweel af stapt en een klassieker mee maakt met 2 supportersgroepen. Die sfeer vergeet je namelijk nooit

8 januari 2014 om 09:48

Er is wel degelijk een verschil tussen Duitse en Nederlandse supporters. In Duitsland kan men gewoon naast elkaar zitten inderdaad. In Nederland lopen zoveel gekken rond tussen de echt supporters in, dat dit niet realiseerbaar is. In Duitsland heeft men tenminste respect voor elkaar en slaan ze elkaar niet de grond in omdat ze voor een andere club zijn......

8 januari 2014 om 09:52

@ Lesleydesa

Denk je dat er in Duitsland geen gekken rondlopen? Het land dat 5 x zoveel inwoners heeft als Nederland en waar de stadions groter zijn dan in Nederland. Elk land heeft zijn gekken rondlopen. Maar waarom gebeurt er in Duitsland niets? Omdat er sociale controle is en omdat de politie kan en mag optreden.

De politie inzet bij een voetbalwedstrijd in Nederland ligt hoger dan in Duitsland, terwijl onze stadions gemiddeld kleiner zijn. Het respect voor de politie is verdwenen en dat is mede de schuld van de gemeente's omdat politie nooit pro-actief mag handelen.

Zet voor elk supportersvak een groepje van 5 ME mensen en je zal de gehele wedstrijd nergens problemen mee hebben. In Engeland staan er ook maar 5 politie mensen voor een vak die 5000 man in bedwang houden.

8 januari 2014 om 10:00

Sluit me hier bij aan. Nogal naief om te denken dat er in duitsland geen gekken rondlopen toch? Politie straalt daar gezag uit kunnen we hier iets leren.

Parkeer ik hier mn vw verkeerd kan ik rekenen op een boete, zet een drugsrunner zn m3 ernaast gebeurd er niets.

Slecht voorbeeld maar oke

8 januari 2014 om 10:07

Hm.

Zou kunnen.

Zelf denk ik toch echt dat je de oorzaak bij de mentaliteit van de gemiddelde Nederlandse stadionbezoeker moet zoeken. Ik heb de nodige wedstrijden in het buitenland gezien. Ja, daar lopen ook gekken rond. Maar hun aandacht heb je over het algemeen pas als je dat door vervelend gedrag zelf opzoekt. In Nederland kan je van achteren neergetrapt worden terwijl je een frietje wilt bestellen omdat je zoon een sjaaltje van de andere club heeft. En de meute kijkt ernaar en eet rustig verder. En geloof me, de politie handelt echt wel pro actief hoor. Niets minder dan in het buitenland.

8 januari 2014 om 10:23

In Duitsland kan men gewoon naast elkaar zitten? Wat een grap zeg. Het voetbalgeweld neemt juist hand over hand toe in Duitsland en de laatste paar jaar kan je gerust van een ware geweldsgolf in het Duitse voetbal spreken.

8 januari 2014 om 10:35

Hahaha jij bent zeker nog niet in oost duitsland geweest, ga daar eerst maar eens kijken of de supporters zo gezellig met elkaar omgaan

8 januari 2014 om 11:20

In Duitsland hebben ze ook voetbalvandalisme. Alleen maken ze er daar niet zo'n ophef over in de media als hier in Nederland. Clubs als Dortmund, Schalke en Bayern Muchen en Monchengladbach en Hamburg hebben heel veel problemen met supporters en vooral met derbys.
Het gaat erom hoe je er mee omspringt. Laat je 5000 man de dupe worden van een 10tal of 100 tal personen? In Nederland doen we dat maar in alle andere landen om ons heen wordt daar compleet anders over gedacht.

Tuurlijk zullen er enkele Feyenoorders in thuisvakken zitten, maar ik geloof niet dat er hele groepen Feyenoorders bij elkaar zullen zitten.

8 januari 2014 om 10:21

Klopt, het zijn voor eenlingen of hele kleine groepjes en zeker geen fanatieke groeperingen. Wij zijn vorig jaar zelf ook met een groep Ajacieden naar Ajax Feyenoord geweest en onder ons was ook een Feyenoorder. Verder weet ik dat een collega ook altijd als Feyenoorder naar Ajax Feyenoord gaat. Als je gewoon op de lange zijde gaat zetten en normaal doet gebeurd er ook niks.

8 januari 2014 om 10:34

Ik heb alle 3 de Cl wedstrijden in de arena met mij ajax vriend
Heerlijke sfeer en geweldige wedstrijden gezien!

On: Het zal wachten zijn totdat het weer fout gaat, die gasten die komen niet voor het voetbal maar juist voor het rellen! En die zitten bij elke club die het willen verpesten.
Verslaafd aan geweld zijn ze!

Ik snap niet waar hij het over heeft met: “normaal gesproken gaat bijna negentig procent van de kaarten naar seizoenkaarthouders en nu kon iedereen gewoon kaarten kopen".

Het is geen vrije verkoop je moet een clubkaart hebben op zijn minst. Tuurlijk kan er een bevriende feyenoorder mee met een ajacied. Maar dat zullen er enkele zijn.

8 januari 2014 om 09:48

Hahahahaha neem van mij aan dat er zat mogelijkheden zijn om verschillende kaarten te kopen. Ook voor grotere groepen? Jazeker is dat ook mogelijk. Sommige mensen zijn hier zo slim.....

8 januari 2014 om 09:59

Iedere persoon die ook maar een beetje Ajacied is zal naar deze wedstrijd willen gaan. Waar denk jij dat er plek is voor grote groepen feyenoorders? Let maar op dit is zwaar overdreven en er zal helemaal niets gebeuren.

8 januari 2014 om 10:20

Prive bericht

8 januari 2014 om 10:25

Net zoals de afgelopen 2 wedstrijden in de arena, waar zeker 4000 man van feyenoord aanwezig waren. Dit hebben ze zelfs laten zien !

8 januari 2014 om 12:40

4000 man van feyenoord? Haha grapjas! Er zitten dan 40000 scc houders, 10000 vrije verkoop waarvan een clubcard verplichting geld... Dus nee er zaten tientallen tot misschien honderd feyenoorders. 1 spandoek en een rookpotje... Nou nou wat hebben ze zich laten zien!

8 januari 2014 om 12:46

4000 steekt natuurlijk magertjes af tegen de 6000 Ajacieden die de afgelopen 2 wedstrijden in de kuip aanwezig waren.

8 januari 2014 om 10:24

Ik ken in ieder geval een Feyenoorder met een Ajax cc om naar Ajax Feyenoord te kunnen. Iedereen kan gewoon zo een kaart aanvragen hoor. Als je het zou willen, dan kan je gewoon met een hele groep er naartoe als je zou willen. Meestal kan je ook meerdere kaarten tegelijk kopen op 1 cc.

8 januari 2014 om 11:53

Je kunt toch maar van 1 club een CC hebben? Dus hij heeft geen fey cc?

Het is een lachertej die hele regeling. Men doet net alsof als deze regeling er niet is men mekaar de koppen in slaat. Grote onzin, op wat spreekkoren na zal er wederom niks gebeuren! Maar goed een iedere Ajax of Feyenoord die het stadion bezoek zal dit beamen. Helaas zijn de meeste hier niet zo vaak in het stadion en geloven dus maar al te graag wat er in de media wordt geschreven. De gemeente/burgemeester moet natuurlijk die (overdreven) politie inzet verantwoorden. Nogmaals lachertje!

8 januari 2014 om 10:03

Haha ajaxboys. Jij hebt makkelijk praten. De mensen die deze besluiten hebben gemaakt kunnen zich niet veroorloven dat er rellen ontstaan, waardoor deze beslissingen ook zijn genomen. Voor de echte respectvolle supporter is het jammer, maar helaas pindakaas.

8 januari 2014 om 10:26

Numbernine ben je weleens in de Arena geweest? Ja vast wel neem ik aan, dan neem ik aan dat je ook weet dat de kampioen speerwerpen de trein met Fey supporters nog niet weet te halen. Mooie is namelijk als men zegt dat er 15 (zogenaamde) hooligans zijn opgepakt de meeste worden opgepakt worden voor wildplassen, beledigen van een politieagent of het afsteken van een fakkel. Maar goed dat scoort neit zo in kranten. Weet je wat het mooie is? Dat wanneer een Qlimax verloopt en er 80 worden opgepakt zegt men dat het rustig is verlopen. Dan zijn er notabene minder mensen maar is het wel rustig maar owee als er een Ajax-Fey is en er 15 worden opgepakt.

8 januari 2014 om 12:06

@ajaxboys
precies het punt wat ik nog niet eerder voorbij zag komen.
Ook bij die feesten heb je mongolen die niet goed bestand zijn tegen de middeltjes en aggresief worden of stennis gaan lopen trappen. Die gasten zitten ook in de stadions bij ajax, feyenoord, PSV en noem ze allemaal maar op.

Meestal lees je dan ook nog 15 voetbalhooligans opgepakt! waarom staat er niet bij, en wanneer blijkt dat ze onterecht opgepakt zijn komt dat echt niet in de kranten te staan.

Er zitten sinds het verbod al honderden zo niet duizenden Feyenoorders op losse kaarten bij iedere Klassieker in de arena. De fanatiekste jongens gaan toch wel, met of zonder verbod van fans.

De supporters die zich willen misdragen doen dat ook bij andere uitwedstrijden
Daarom vind ik dat uitsupporters afgeschaft moeten worden
Dan bespaar je veel geld

8 januari 2014 om 09:57

Ja, maar dan wordt de sfeer in alle stadion ook saai. Uitsupporters zorgen altijd voor extra sfeer in het stadion.

8 januari 2014 om 10:03

Voor mij is het geen klassieker met geen uit-fans. Als de uit ploeg scoort, is het dood stil of het een begrafenis is.

Dit kan niet meer langer..

8 januari 2014 om 12:09

@vd.vaart
mee eens. Het kan een logische maatregel zijn bij zware ongeregeldheden.

De afgelopen tijd heb ik alleen steeds meer het idee gekregen dat het niet toelaten van supporters in de klassieker meer komt doordat men gewoon niet weet hoe het wel goed aangepakt kan worden. Dingen uitproberen brengt teveel risico, dan maar gewoon zo. Lekker makkelijk, weinig gezeik behalve van die paar trouwe supporters aan beide kant. Maar dat kunnen ze prima naast zich neer leggen.

8 januari 2014 om 11:21

@koempels
We komen toch wel zorg dan dat het goed geregeld is

Uitsupporters tussen de thuissupporters? Geen probleem. Ik heb ook een Feyenoorder meegenomen naar de Klassieker in de Arena en mag met hem mee naar Feyenoord-Ajax. Je moet niet als een gek gaan juichen in het stadion van de thuisspelende ploeg als de bezoekers scoren, maar voor de rest levert het geen problemen op. Ik denk dat je in de meeste vakken in de Arena op een normale manier zelfs Feyenoord aan kan moedigen zonder aangevallen te worden. Als het maar op een sportieve wijze gebeurt.

8 januari 2014 om 10:27

Echter gaat het niet om mensen die met Ajacieden meegaan, maar feyenoorders die met zijn alle gaan. Er zit zeker een groepje van 500 tot 1000 man vlakbij elkaar !

8 januari 2014 om 11:23

@ melvinplatje

In welk vak zatten die?

8 januari 2014 om 11:26

Hahahaaa. ,waar haal jij deze onzin vandaan? Dat er feyenoorders waren ga ik niet ontkennen maar 1000 hahahaaaaa
Trouwens bij Feyaja zitten er ook ajacieden in de kuip hoor en terecht want dat moet ook kunnen

Moet wel zeggen dat ik stond te kijken van de agressie dit seizoen in de Arena. Ik kom niet zovaak in de Arena, maar als ik ga dan zit ik op de F-Side, omdat een vriend van me daar altijd zit. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik verwachtte wel veel felle Ajacieden, maar zo erg!? Jongens we gaan gewoon voetbal kijken. Er werd een groene rookpot afgestoken (waar ik best om kon lachen! Goede actie!) en heel 410 een groot gedeelte van de F-Side stroomde leeg om die stoute jongens maar even een lesje te leren. Waar gaat het over...

Wel ben ik van mening dat er vrij weinig kan gebeuren als er uit fans toegelaten worden, dus wat mij betreft laat je ze gewoon toe. Let wel: In de uitvakken! Je gaat via een tunnel naar het vak en dit vak wordt volledig beschermd. Mocht het dan alsnog fout gaan dan stop je er gewoon mee. Geen gezeik.

8 januari 2014 om 10:02

Bij die wedstrijd was ik volgens mij ook. Dat sloeg echt nergens op. En dan doel ik vooral op het aantal supporters dat zich ermee ging bemoeien. Logisch dat een paar dat doen, want zij willen waarschijnlijk niet de schuld krijgen van dit soort acties (zal niet gewenst zijn zo'n pot af te steken). Echter was dit wel overdreven. Volgens mij gebeurde dit trouwens tijdens de Klassieker en volgens mij ging het gerucht door het stadion dat een Feyenoorder hem af had gestoken (uitshirt van Feyenoord is groen toch?).

8 januari 2014 om 10:06

Een Feyenoorder had hem afgestoken: Rotterdam is Groen, Feyenoord is groen (en nee, dan doel ik niet op de ecologisch/natuurlijke manier). Zelfde als een Klassieker daarvoor met het spandoek van "jozef, Heyn en Koohen Groeten Godenzonen!" waarin de letters van Feyenoord rood waren gemaakt. Ludieke acties die meteen aantonen dat het verbod zinloos waren, want Feyenoorders waren er toch wel

8 januari 2014 om 10:07

Ja ik doel op de Klassieker. Qua agressie in de wedstrijden die ik gezien heb viel het reuze mee, maar tegen Feyenoord...
Een Feyenoorder had inderdaad die pot afgestoken en werd meteen daarna het stadion uitgegooid. Dus toen ongeveer 100 man het vak op stormde om die gastjes te vinden waren ze natuurlijk allang weg. Zelden zo'n rare wedstrijd meegemaakt (wedstrijd was saai, op de tribune niet..).

Je weet dat het sowieso toch wel weer uit de hand gaat lopen. Voor de sfeer is het goed, maar voor de politiekosten zeker niet. Nu is het raden wat Aboutaleb belangrijker vindt..

Misschien dat hij het nog een keer toelaat en er vervolgens weer een verbod van 5 jaar op legt, maar als dit al gaat gebeuren dan zal het feest van korte duur zijn ben ik bang.

8 januari 2014 om 10:41

Je weet ook dat als ze niet worden toegelaten, ze er toch zitten. En is dat beter? Als ze wouden vechten had het allang gebeurd, je moet ze een keer toelaten.

8 januari 2014 om 12:21

Dat is ook waar, maar het is wel op een stuk kleinere schaal. Hierdoor loopt het niet helemaal uit de hand, maar zijn er alleen een paar incidenten.

8 januari 2014 om 11:15

Hoe loopt het dan uit de hand?
Op wat woorden na loopt het bijna nooit uit de hand.

8 januari 2014 om 12:18

Haha loopt het bijna nooit uit de hand? Toen ik een seizoenskaart had bij Feyenoord liep het altijd uit de hand tegen Ajax. Er hoefde maar iets te gebeuren tijdens de wedstrijd of de barrieres werden gebroken en het uitvak werd bestormd. De ME kon er altijd wel tussenkomen, maar toch.

Daarnaast werd er ook altijd na de wedstrijd geprobeerd om te vechten.

Het kosten gewoon tonnen om te zorgen dat het niet een gigantisch zooitje wordt. Dat is gewoon een feit. Ik vind het ook vervelend, want ik zie ook liever een klassieker met uit en thuissupporters. Maar ik snap wel dat ze er terughoudend in zijn.

8 januari 2014 om 12:50

Bestormen van het uitvak is zwaar gechargeerd. Verder dan wat infantiel tegen plexiglas trappen is het nooit gekomen. En voor de verbouwing stond er zoveel politie, da het bij het overgooien van marsen en raiders bleef.

8 januari 2014 om 13:53

Je moet je puur en alleen afvragen of je de kosten wil dragen voor de politiemacht die opgetrommeld moet worden per wedstrijd als je uitsupporters weer wilt toelaten. De tijden dat het echt goed los ging binnen het stadion zijn allang vervlogen juist door de politie.

Je hebt als gemeente dus extra politie nodig, maar die heb je dus ook echt nodig omdat 't aantal gekkies wat zo'n uitvak aantrekt en de daarbij behorende 'kijk mij eens stoer doen' gehalte veel hoger gaat zijn dan dat wanneer ze er niet zijn.

8 januari 2014 om 15:17

Kan best hard aan komen zon mars

De advocaat heeft er volkomen gelijk in dat de situatie de laatste paar jaren gevaarlijker was dan toen er nog uitsupporters welkom waren. Iedere wedstrijd in de Arena zitten er weer meer Feyenoorders (niet in grote groepen bij elkaar overigens) in de Arena tussen het Ajaxpubliek. Voor een hoop fanatieke Ajaxsupporters zal vooral de groene rookbom van de laatste keer niet lekker liggen en zij zullen dan ook wel op scherp staan. Hopelijk hoeven de agenten ditmaal hun pistolen niet te trekken.

Beste lezers,

Het is toch heel simpel. Als je ziet wat het kost aan maatschapsgeld om een zootje ongeregeld van r dam naar a dam en vice versa in goede banen te leiden. Dan kun je bezoek van uitsupporters bij de klassieker toch beter definitief afschaffen!

8 januari 2014 om 15:44

Waarom moet jij nou weer iedereen over 1 kam scheren? Moraalridder 1e klas
Dat er politie bij moet zijn bij deze wedstrijden kan niet anders maar ze kunnen al die politiebussen met ME die ik zie staan bij de Arena met een wedstrijd tegen RKC bv gewoon afschaffen.
Die ME gasten zitten gewoon een halve dag op hun reet. Dat kost pas geld.
Als ze het goed doen heb je maar pakweg een 6 tal wedstrijden per jaar politie nodig

Er zitten altijd wel een paar supporters die het toch lukt om elkaars stadion binnen te komen, bij mijn weten heeft dat nog nooit tot opstootjes geleid. Dit is typisch weer zo iemand die denkt te kunnen scoren over de rug van het voetbal.

Overigens heeft men deze regel al langer in leven gehouden dan volgens mij was afgesproken. Zo ie zo vind het een regel van lik me vestje om de goede te straffen omdat een klein deel van beide supporterschare zich misdragen. Overigens gebeurde er volgens mij niks noemenswaardigs toen deze maatregel werd ingevoerd, iedereen wist gewoon dat als er ook maar een scheet gelaten werd dat men dat zou aangrijpen om deze idiote regel in te voeren.

Met dat koste plaatje valt het ook allemaal wel mee, onlangs werd er bekend dat door deze regel er in totaal een miljoen bespaard is. Natuurlijk is een miljoen veel geld maar eigenlijk dat een druppel op een gloeiende plaat als je kijkt naar de verspilling van gemeentes en hoeveel men daarmee zou kunnen besparen.

Laat gewoon weer uitsupporters toe over en weer, zonder hen is het toch stukken minder. Als we dit al niet eens in goede banen kunnen leiden moeten we het niet eens willen om een WK te organiseren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren