Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ruiz waarschijnlijk pas donderdag gepresenteerd bij PSV

Laatste update:
/

PSV zal de tijdelijke komst van Bryan Ruiz in de komende uren wereldkundig maken. De club uit Eindhoven bereikte zaterdag overeenstemmming met Fulham en zondag werden de laatste details met de aanvaller zelf besproken. De Costa Ricaan is reeds medisch gekeurd. Volgens De Telegraaf moet PSV een bedrag van 950.000 euro naar Londen overmaken. Dat komt neer op circa 60.000 euro per optreden, daar de Eindhovenaren nog zestien wedstrijden zullen spelen.

PSV heeft geen optie tot koop bedongen, omdat Fulham een vraagprijs van tien miljoen euro heeft neergelegd. Daarmee is sprake van een kortetermijninvestering van grote omvang. Het dagblad vraagt zich openlijk af of Ruiz de meest geijkte oplossing is om een kwaliteitsimpuls te geven aan de jonge selectie van Phillip Cocu. Hoewel hij op Eredivisieniveau een topper is, ligt volgens De Telegraaf toch het gevaar op de loer dat hij de goede man op de verkeerde plaats gaat worden.

Ruiz is niet de allround middenvelder waar PSV naar op zoek was. Als rechtsbuiten was hij bij FC Twente een klasse apart, maar als linksbuiten en nummer tien rendeerde hij veel minder. In Eindhoven kunnen Luciano Narsingh, Ji-sung Park, Zakaria Bakkali en Florian Jozefzoon al als rechtsbuiten uit de voeten. “Ruiz is juist heel geschikt, omdat hij op meerdere posities inzetbaar is”, verzekert technisch manager Marcel Brands echter. “Hij kan niet alleen op beide flanken spelen, maar ook op het middenveld en zelfs in de spits, waar hij in de nationale ploeg speelt.”

Update 13 januari 20.40 uur - Ruiz waarschijnlijk pas donderdag gepresenteerd bij PSV
PSV leek Bryan Ruiz maandag te gaan presenteren als nieuwe aanwinst, maar de club heeft geen haast. Volgens het Eindhovens Dagblad zal de aanvallende middenvelder waarschijnlijk pas donderdag gepresenteerd worden. Ruiz ontbreekt nog bij de training van dinsdag en op woensdag heeft de PSV-selectie een vrije dag. Bij PSV rekent men erop dat de Costa Ricaan zondag mee kan doen tegen Ajax.

Bryan Ruiz is een dergelijke investering waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin dit.Ruiz is gewoon een uitstekende speler met ervaring in de eredivisie,scorend vermogen en gewoon handig op veel plaatsen te gebruiken.Wie moesten ze anders halen?Labyad?

13 januari 2014 om 07:36

Da's niet waar. Hij was als linksbuiten stukken minder omdat hij dan buitenom moest en snelheid mist. Als rechtsbuiten was ie wel fantastisch, maar zal mij benieuwen of hij in staat is PSV meteen te dragen.

13 januari 2014 om 15:33

Ten eerste klopt het huur bedrag niet hoorde ik op omroep brabant....het bedrag ligt een flink stuk lager.
Ten tweede dit is weer een bericht van de huiskrant van ajax...........dus...
Ten derde is gebleken dat je zoveel aanvallers nodig hebt.
Als psv ruiz in de eerste seizoenshelft hadden gehad,dan had je die tig blessure gevallen kunnen opvangen en waarschijnlijk tig punten meer gehad.
Prima aanwinst.
Al moet je natuurlijk altijd afwachten hoe het uitpakt.
Dat weet je nooit vantevoren.

13 januari 2014 om 21:11

Speltip één: 'als' telt niet in de voetballerij.

Als bij Ajax Eriksen was gebleven, hadden ze waarschijnlijk tig punten meer gehad.
Als Feyenoord Van Persie terug kon halen, hadden ze waarschijnlijk tig punten meer gehad.

Zo ken ik ze ook.

13 januari 2014 om 07:37

Labyad zal nooit meer in het shirt van PSV spelen geloof ik. Hij is er toen niet netjes met ze omgegaan toen hij naar Lissabon ging, dus dat zal nooit meer goedkomen

13 januari 2014 om 07:40

Natuurlijk is het een uitstekende speler, er wordt ook niet anders beweert. Maar er worden vraagtekens gesteld bij de reden. Waarom een speler halen die het beste rendeert op een plek waar je een international hebt staan normaal gesproken. En waar je een half jaar geleden een speler voor aangetrokken hebt en waar 1 van de grootste talenten van de nederlandse velden ook speelt. Op linkt speelt ook een international en op het middenveld heb je met Maher en Wijnaldum toch ook 2 spelers die je niet zo snel op de bank zet.

Wat er dus op neer komt dat hij in de spits zal spelen, waar je met Matavz en Locadia ook 2 spitsen hebt.

Dus over de kwaliteit van Ruiz wordt niet gerept, maar is dit de versterking die het team echt nodig heeft?

13 januari 2014 om 08:05

@ Shorty84

Jij snapt het helemaal. Alle posities waar Bryan Ruiz kan spelen zijn gewoon al dubbel bezet. En dus gaat dit ten koste van een Eigen talent of van een aangekochte speler. Waardoor het gewoon weggegooid geld is. Ze hebben een allrounder gehuurd, maar zo een speler hebben ze al in huis genaamd Park.

Rechtsbuiten: Narsingh, Park en Bakkali
Linksbuiten: Depay en Park
Spits: Locadia en Matavz
10 positive: Wijnaldum en Maher

Narsingh (5 miljoen) in vorm is de rechtsbuiten van het Nederlands elftal
Depay is de meest stabiele speler van heel Psv
Locadia is een groot talent terwijl Matavz 6 miljoen kosste
Wijnaldum ( 5miljoen) en Maher (8 miljoen)

Daarnaast heb je nog de ervaren Park die op (vrijwel) alle posities kan spelen. En je hebt Bakkali nog achter de hand die één van de grootste talenten van de Herdgang is. Voor de 4 posities hebben ze 8 spelers die samen 24 miljoen euro hebben gekost. En daar gaat er gewoon 1tje van banken omdat Ruiz gehuurd word...

Do I need to say more?

13 januari 2014 om 08:54

Ik zou het niet beter kunnen zeggen De- lano!

13 januari 2014 om 08:55

De-lano, helemaal met je eens (en met shorty84), op 1 punt na:
Hoewel Narsingh een goeie voetballer is, is hij natuurlijk niet de rechtsbuiten van het Nederlands elftal.

13 januari 2014 om 09:27

Exact @delano

Maar goed PSv wilde gewoon een naam erbij hebben. Dat Ruiz een goede voetballer is, dat staat buiten kijf. Alleen hij komt op een positie te spelen, die al heel goed bezet is.

PSv wilde een naam aantrekken om de fans wat te geven. Maar juist de backposities zijn zwak en onderbezet. Daar had je juist versterking nodig gehad.

Nu gaat Narsingh, Depay of Maher banken. Je zult begrijpen, dat deze spelers hiervan niet in the good mood raken.

Kortom een dure kracht erbij plus 1of 2 danig teleurgestelde eigen spelers !!

13 januari 2014 om 09:53

Maar waarom staat psv dan toch 11 ofs. Met al die internationals en geweldige spelers

13 januari 2014 om 10:15

Bryan Ruiz is 10x creatiever dan Matavz en Locadia bij elkaar. Ik denk dat hij wel het verschil kan maken het komend half jaar.

13 januari 2014 om 10:21

Omdat ze zoals gewoonlijk weer een dramatische verdediging hebben

13 januari 2014 om 10:32

@De-Lano

Het gaat hier helemaal niet om welke positie er nou dubbel bezet is of niet, het gaat om het feit dat er een aantal karrentrekkers zijn bij Psv, Park, Schaars en Wijnaldum, en dat er zelfs op momenten vorig jaar sprake was dat er geen enkel van deze spelers in het veld stond.

Het gaat erom dat PSV het erg moeilijk heeft gehad de laatste maanden en dat het duidelijk is dat PSV niet enkel op deze talenten kan teren.

Narsingh heeft er heel lang uitgelegen en Bakkali is nog erg jong, je moet zo'n jongen niet 34 wedstrijden laten spelen, bovendien is zijn lichaam daar ook nog helemaal niet klaar voor.

Depay is een uitzonderlijk talent maar heeft nog veel te leren, je gaat toch ook niet verwachten dat zo'n speler letterlijk elke wedstrijd gaat spelen zonder ook maar een keer gewisseld te worden?

Jozefzoon tel ik hier voor het gamak niet eens mee, want hij heeft de kwaliteit niet.

Park heeft er ook nog even lang uitgelegen, en gaat zich nu ook in een rol op het middenveld focussen. Bovendien hebben we op de nummer 10 enorm lang problemen gehad aangezien Wijnaldum geblesseerd is, en Maher niet rendeerde, waardoor Toivonen zelfs moest opdraven.

Kortom- jij snapt ook wel dat dit makkelijke zet is van PSV om verschillende redenen:

1. Je voegt kwaliteit toe, wat altijd boven talent hoort te staan, zelfs op de korte termijn gaat kwaliteit voor. We lijken verdomme wel een veredelde jeugd competitie op deze manier zeg.

2. Je voegt een leider toe, waar we het bij PSV toch wel degelijk aan ontbreken.

3. Je geeft een signaal af aan de jeugdige spelers, Bakkali, Depay etc. Deze hebben enorm veel talent, maar moeten niet denken dat ze nu maar alles kunnen maken en niet elke week top hoeven te presteren omdat ''er toch niets meer te winnen valt''

4. Je toont ambitie- door op de korte termijn een speler te halen die kwaliteit toevoegt aan de selectie, toon je aan de buitenewereld dat PSV helemaal niet zo laks is in wat ze willen bereiken.

5. Risico management- je wilt niet in dezelfde situatie als voor de winterstop terecht komen waar je denkt dat alles prima bezet is, maar waar schorsingen en blessures het toch ineens een stuk lastiger maken. Het is heel fijn om een allrounder te hebben die de gaten op kan vullen die er zonder twijfel zullen komen. Het is enorm opportunistisch om te denken dat al deze jongen spelers zonder blessures het jaar door zullen komen.

Toen Arsenal van de zomer Ozil haalde, en Ramsey en Wilshere het goed deden op het middenveld, en je Arteta, Cazorla, Flamini ook nog hebt voor het middenveld hoor je niemand zeuren over dubbele bezetting en bla bla bla bla direct krijgen Ramsey en Wilshere minder speeltijd help onze talenten dit en dat? Nee, kwaliteit staat buiten kijf, en kijk eens wat Ramsey dit jaar heeft gedaan? Basis, elke week.

13 januari 2014 om 10:41

Helemaal goed verwoord, Ruiz goede speler maar overbodige aankoop.
We gaan helemaal voor de jeugd, en dan komen ze hier in de winter al op terug, sterk beleid.

13 januari 2014 om 10:42

Helemaal met je eens De-lano,
Ruiz is een hele goede voetballer (althans, toen die bij twente wegging. Daarna weinig van m gezien en hij heeft ook niet heel veel laten zien). Maar voorin liggen niet de prioriteiten van psv. Hooguit een héle goede spits kunnen ze gebruiken, want ondanks dat matavz en locadia voor eredivisie-begrippen prima zijn renderen die nog niet heel goed.
Als psv iemand had moeten halen, had het voor positie van cvm of verdediger moeten zijn. Maar ik vraag me sowieso af of ze iemand moeten halen.
Ze staan 11 punten achter op de nr 1 en 2. Die zie ik ze eerlijk gezegd niet goedmaken (mocht vitesse of ajax wegvallen dan zullen ze niet ook over alle andere ploegen boven hun eindigen), oftewel ze worden geen kampioen en ook geen 2e (CL voorronde, waarna ze overigens ook niet zo snel CL eindronde zullen halen).
Dan is dit dus een hele dure investering, die ten koste gaat van je eigen talent of andere grote aankopen en je weet bij voorbaat dat ie hoe dan ook na dit seizoen weer weg is. En dat terwijl je er niks extra's mee bereikt. Ga er vanuit dat psv wel EL haalt en fianncieel is dat ook niet zo'n grote opsteker.... of zou deze huur vooral zijn om goodwill te kweken bij de achterban....???

13 januari 2014 om 11:00

@church89

1. Je voegt wat ervaring toe.....ervaring die de afgelopen 2 jaar op de bank heeft gezeten.
2. Een leider?! Bryan Ruiz een leider?! Nou is hij een hoop maar een leider toch echt niet!
3. Welk signaal geef je af dan?! Wij hebben geen vertrouwen in jullie?
4. Jij noemt het ambitie tonen, ik zie het eerder als een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Arsenal speelt 60 a 70 wedstrijden per jaar, kan je natuurlijk niet vergelijken met een PSV waar die 6 Europa league wedstrijden eigenlijk al teveel zijn.

13 januari 2014 om 11:07

Al die negatieve berichten van Ajax supporters word je ook wel moe van. Je kan wel alle posities op gaan noemen wie waar speelt maar wat hebben wij eraan of wij dat niet weten? Wees eens blij dat er een speler zoals Ruiz weer op Nederlandse velden staat te schitteren. Toivonen vertrekt waarschijnlijk deze transferperiode daar is Ruiz dan de vervanger/aanwinst van en vergeet niet dat Psv scorende vermogen misten dus met Ruiz erbij heb je een stuk scorend productie en ervaring erbij hoop ik. Hij is ook inzetbaar op meerdere posities, misschien een tikkeltje duur maar who cares?

13 januari 2014 om 11:13

Goed verhaal van church en helemaal juist.

PSV heeft alleen nog maar pubers in het team. Deze jongen staat er direct en kan ze scherphouden.

Gewoon een prima aankoop. Nu nog een paar verdedigers!

13 januari 2014 om 11:18

@tim_g

1. Ruiz heeft dit jaar gewoon 12 potten (waarvan de meestel wissel) in de PL gespeelt hoor.

Stats;
2013/14 English Premier League
Games goals assists shots
12 1 3 11

zeker geen verkeerde stats, mag ik voor het gemak even toevoegen.

punt 2:
Neem anders even een kijkje bij thijs slegers?

Van de vier potentiële leiders (park/schaars/wijnaldum/toivonen) mag laatste weg en is wijnaldum niet fit. Dus een extra kartrekker kan wel.

3. Een signaal van, jongens- jullie zijn enorm talentvol maar er staat daadwerkelijk nog wat op het spel en je bent Zeker niet gegarandeerd van je positie. Concurrentie is gezond en talent is niet zo godgangs heilig als dat iedereen hier loopt te verklaren. Het is een half seizoen, de talenten hebben duidelijk aangetoont de kar NOG niet te kunnen trekken? Ga je dan verder met het seizoen waar we gebleven zijn? Nee, je gaat het probleem op de korte termijn proberen op te lossen? Jij denkt oh, we laten die spelers gewoon genoeg speelminuten maken, en dan hopelijk valt het kwartje binnen de 6 maanden en kunnen ze ineens een team vooruittrekken? Leuke gedachte.

4. Nogmaals, thijs slegers:

Natuurlijk is Ruiz huren duur. Maar als hij t verschil maakt voor plaatsing EL, voorronde CL of -laten we eens gek doen- hoofdtoernooi Cl...

Het eventuele huren van Ruiz kun je daarom ook typeren als ambitie tonen. Bovendien is t een smaakmaker, goed voor je fans

huren van Ruiz kan ook duiden op korte termijn ambitie. Cocu wil presteren, hij is niet op voorhand tevreden met plaatsing voor El

Oh dus nu gaat het om aantal wedstrijden dat er gespeeld word? Oke- jij denkt dat het gezond is voor een Wijnaldum die net terugkomt van een zware rugblessure en een Narsingh die enorm lang buitenspel heeft gestaan om alle potten te gaan spelen, of voor Bakkali om te proberen om zoveel mogelijk van de 34 wedstrijden mee te pikken op z'n 17e????

13 januari 2014 om 11:29

Waarom Ajax Supporters benoemen? ik zie een Arsenal shirt, een feyenoord logo etc.. Maar de Ajax supporters zijn negatief...

Natuurlijk is het prachtig dat een speler als Ruiz weer in de eredivisie loopt.
En als je dit aan het begin van het seizoen doet of als je bovenin meedraait, dan is het een hele logische keuze.

Maar de situatie vraagt nu niet om zo'n speler. Straks zijn Maher en Wijnaldum op het middenveld er gewoon allebei. Narsingh is weer fit, Depay is de meest constante speler van PSV en inmiddels international. Schaars en Hiljemark voor verdedigend middenveld en Park voor eigenlijk alle plekken op middenveld en rechtsbuiten.

En hem een vervanger noemen van Toivonen is je reinste onzin, want Maher is de vervanger van Toivonen en Toivonen zou eigenlijk helemaal niet bij de selectie zitten. Personele problemen is daarvan de enige reden geweest om hem terug te halen. Op dit moment en is Ruiz een overbodig speler naar mijn mening, omdat je (vrijwel zeker) niets te winnen hebt en je bent hem volgend jaar weer kwijt.

13 januari 2014 om 11:37

Narsingh moet idd niet alles spelen, dat kan niet goed zijn. Maar daar heb je dus Bakkali en Josefzoon nog voor. Josefzoon die trouwens ook op links kan spelen, want daarvoor was die ook gehaald, als backup van Depay.

Wijnaldum is al heel lang buitenspel dus degene die daar nu speelde kan zijn backup zijn. En Park kan daar ook gewoon spelen.

Ruiz is een fantastische aanwinst, maar huren voor 1 miljoen voor 16 wedstrijden, waar je eigenlijk alle posities bezet hebt en je het enige wat er te winnen is, is voorronde CL want kampioen worden lijkt me net te lastig.
Dus alleen als je voorronde CL haalt heb je een win situatie.

13 januari 2014 om 13:48

@ Church

PSV heeft heeft al ruim 25 Miljoen geinvesteerd om de voorhoede/middenveld te versterken.

Kwaliteit en ervaring staat boven talent, maar zij moeten de talenten ook niet in weg staan. Hebben ze niet geleerd van Bazoer!?

Ik begrijp deels van wat je zegt, maar of het logisch is om Ruiz te halen, moet nog blijken.

13 januari 2014 om 14:48

De-lano,

En wat nou als een van die spelers geblesseerd raakt (wat al het hele seizoen gebeurd)?
Ruiz is voor dit geld een fantastische aanwinst. Reken bijvoorbeeld voor de grap maar eens uit wat een Pelle per wedstrijd verdient

13 januari 2014 om 19:34

@fairplay

om een voorbeeld te pakken - als Ruiz in de zomer was gekomen had iedereen hier enorm veel kritiek op gehad, hoe leuk het ook is om Bakkali en Depay op de vleugels te zien schitteren, deze jongens kunnen het niveau gewoon niet 34 potten volhouden. We hebben enorm geschutterd met de nummer 10 positie voor de winter- terwijl iedereen maar kritiek had op de aankoop van Maher. Als we Maher niet hadden gehad, dan hadden we gewoon zonder 10 kunnen gaan spelen.

Maargoed, het spreekwoord de beste stuurwal staan al wal is hier maar weer uitstekend van toepassing. De meeste mensen doen hier alsof ze er meer verstand van hebben dan bij Psv, wat getuigt van enorm kortzichtigheid en weinig inzicht, en 0 lange termijn denken. (lange termijn denken in het Voordeel van deze talenten die PSV heeft!!)

13 januari 2014 om 21:17

Een kat in het nauw maakt rare sprongen? Sind wanneer is Ruiz een rare sprong, volgens mij heeft hij meer bewezen in de eredivisie dan menig speler die er nu voetbalt...

13 januari 2014 om 21:44

@church89... lange termijn denken en psv gaan echt niet samen... mag aannemen dat het psv van Brands en Sanders dat wel duidelijk heeft gemaakt. Ieder jaar een andere tactiek die mensen als jij weer blij maken met een dooie mus... eerst was het met advocaat en bommel en de superaankopen strootman en mertens.. toen ging het publiek morren en deugde ineens niets meer... weet je wat we gooien het over de andere boeg: jeugdig talent...en Cocu, want dat wil het publeik... heel het elftal vervangen en het draait voor geen meter. Coach die er niets van bakt (vele blessures is duidelijk ook fout in technische staf... FdB maakte dezelfde fout in het begin en is hiermee aan de slag gegaan...cocu denkt: veel blessures, dus maar weer een nieuwe speler halen, ipv anders trainen).
Natuurlijk is het goed om alle posities dubbel te bezetten en zeker als je ziet dat de eerste seizoenshelft alles problematisch verliep. Dan kan Ruiz een verstandige zet zijn, maar in jouw posts hierboven ga jij alleen maar uit van het positieve... dat is leuk voor een trainer en de staf, maar als publiek mag je inmiddels toch wel eens wat realistischer zijn...
Je noemde de cijfers: 12 1 3 11 als ik het me niet vergis en noemde erbij dat het goede statistieken waren en dat de beste man er veel als invaller inkwam... Niet Gek Dus dat hij dan 1 x scoort en 3 assists geeft... want de tegenstander was al aardig moe... dit zijn simpelweg erbarmelijke statistieken man. Niet een "kampioensploeg" waardig.
Verder is het de vraag of 4 clubs zoveel punten gaan laten liggen dat psv nog kampioen kan worden of voorronde CL kan halen... EL speler is hoogst haalbare en lukt met deze selectie ook wel. Kwalitatief en in de breedte is psv sterker dan de 3 ploegen direct boven hen en dus moeten ze dit op lange termijn kunnen klaren...
Ruiz is erg duur voor Nederlandse begrippen en zeker voor een bankzitter bij een slechte ploeg in de PL. Daarom vallen mensen erover. En het is ronduit vermakelijk om te zien hoe jullie psv-ers iedere aankoop en uitspraak van Brands/cocu/sanders steunen en jullie al bijna 6 jaar geen kampioen geworden zijn... het is bijna meelijwekkend... Maar blijf optimistisch... op naar nog een opbouw jaartje met paniekaankopen!!!

13 januari 2014 om 21:48

Vindt het een beetje een wanhoops aankoop ,

13 januari 2014 om 22:06

je vergeet er nog 1 jozefzoon

13 januari 2014 om 22:23

@rvandoor

Volgens mij ligt het probleem in het feit dat jij het beleid niet helemaal snapt.

Sanders is gehaald om van PSV weer een financieel gezonde club te maken, in een periode van 4 of misschien 8 jaar. Dit is hem binnen 4 jaar Uitstekend gelukt. Zijn contacten in de zakenwereld en zijn business-know-how hebben PSV van een zekere afgrond gered.

Het halen van Van Bommel en Advocaat was een korte termijn strategie uitgedacht om PSV kampioen te maken in het jubileum jaar. Een uitstekende selectie en helaas is dit niet gelukt, getuigt dit niet van visie? Dit getuigt wel dergelijk van visie. Sanders en Brands hebben van Bommel en Advocaat gehaald voor de Korte termijn om ze dat jaar kampioen te maken, dat ze daar niet in geslaagd zijn betekent niet dat ze geen duidelijke visie kunnen uitstippelen. Het was al lang duidelijk dat Cocu de scepter zou overnemen nadat Advocaat zou gaan, het was allang duidelijk dat er dit jaar enorme hervormingen zouden plaatsvinden in de jeugd, met de aanstelling van Art Langeler als speerpunt. Met het idee om jonge spelers te halen om daar de kern omheen te bouwen. Jij denkt dat ze bij PSV elk jaar maar weer een nieuw beleid gaan bedenken? Komop vriend..

Het feit dat jij zegt dat Cocu er niets van bakt zegt wellicht meer over jouw gebrek om lange termijn visie te herkennen, dan over zijn kunnen, moge dat duidelijk zijn.

Ik kijk enkel naar zijn statistieken, omdat mij verteld werd dat deze beste man helemaal geen ervaring toevoegt en al 2 jaar op de bank zit te rotten..maar als ik Ruiz' z'n statis naast die van Eriksen leg, dan zie ik dat Ruiz een assist meer heeft, en het zelfde aantal wedstrijden (beide 12, en vaak als sub) maar iedereen is wel heel lyrisch over Eriksen- het ligt er maar net in hoe je de stats zelf interpreteerd, natuurlijk.

Kwalitatief in de breedte is PSV sterk? dit meen je? We hebben voor de winterstop anders ernstige problemen gehad met het goed invullen van de nummer 10 positie. Bovendien vind ik dit een uitstekende korte termijn aankoop om de punten die ik in mijn vorige post al duidelijk heb uitgelicht.

Ruiz mag dan wel duur zijn- moet ik nu nog een keer gaan uitleggen dat dit van ambitie betuigt? je doet net of het verboden is om 1 miljoen uit te geven? Weet je hoeveel Norwich aan Ricky Van Wolfswinkel heeft uitgegeven die op de bank ligt te rotten?

Ik denk dat veel PSV-ers het met de aankopen van Brands eens zijn, omdat er mensen zijn die het beleid en de gedachte erachter wel snappen, en die het werk die deze heren hebben gedaan voor onze club wel degelijk respecteren en bovendien eren. Dat we een gezonde toekomst tegemoet gaan.

Ik snap ook bovendien niet hoe jij dit als een ''paniek'' aankoop kunt betitelen, vind dat erg vreemd, aangezien hij gehaald is om de jeugd, zowel als de club een impuls te geven die ons volgend jaar erg veel geld op kan gaan leveren.

Het is een aankoop met een gedachte erachter, en duidt zeker niet van paniek als je eens goed gaat kijken waar het aan schortte voor de winterstop.

Ook nog even voor het gemak te melden dat PSV enorm veel doelpunten heeft ingeleverd t.o.v vorig jaar, en dat aanval nog steeds de beste verdediging is in voetballand - het is duidelijk geworden dat de talenten van PSV deze doelpunten niet kan leveren, in iedergeval nog niet- wat dus betekent dat deze Ruiz op de korte termijn enorm waardevol kan zijn voor Psv.

Maargoed, iedereen is natuurlijk fan van een andere club, en iedereen kijkt er anders tegenaan.



14 januari 2014 om 14:24

als ik jou reactie lees is het volgens jou een paniekaankoop?
snap ik wel want brands heeft denk ik niet nagedacht aan de posities die al overvol zijn, ze wilden ervaring dat hebben ze toch al met park en schaars?
en scorend vermogen thja daar weet ik niet wat ik moet van zeggen een ongelukkig moment om ruiz aan te trekken.

13 januari 2014 om 09:47

Ten eerste is dat van dat scoren onzin. Volgens mij heeft hij vanaf 2010 nooit meer dan 10 goals gescoord.
Zijn eerste jaar bij Twente was weergaloos, maar verder valt het best mee.

Wil niet zeggen dat ik het geen goede speler vond, want dat was hij wel, maar zo overdreven veel scoort hij nou ook weer niet.

Verder snap ik persoonlijk ook weinig van deze zoveelste investering.
Ja hij is potentieel een versterking (als hij zijn niveau van eerste twente jaar haalt), Maar deze pure paniek begrijp ik echt niet.

Psv heeft al een goede selectie, dat het dit jaar even niet lekker liep, is erg jammer. Maar gebruik het 2e halfjaar dan als investering in jezelf… Het is niet gezegd dat ze nu de voorronde Champions League nog kunnen halen. En zelfs al zou ze dat lukken. Wie zegt dat ze er dit keer eens doorheen komen?
De risico’s zijn groot, feyenoord is op deze manier op zijn plaat gegaan.
Psv, ga opleiden. Al die versterkingen voor de basis en zelfs de breedte zijn zo ongelooflijk zonde..
En of ze dan gekocht of gehuurd zijn maakt geen fluit uit. Volgens mij heeft psv er wederom een man of 5 bij en de markt is nog niet dicht dus zou me niets verbazen als ze met hun beleid nog meer halen.
Dit staat de doorstroming van talenten in de weg. En wat gebeurd er volgend jaar? Wanneer al die gehuurde jongens weer vertrekken?
Dan staan ze weer op nul? Dit doet pijn in mijn voetbalhart

13 januari 2014 om 10:34

@afca020
in November 2010 raakte hij aan zijn knie geblesseerd en werd daaraan geopereerd. Hij keerde eigenlijk te snel terug als wissel speler. Later helemaal uit de selectie gehouden. Pas 4 ronden voor het einde maakte hij weer deel uit van de basis.

Wat PSV doet, dat snap ik niet voor deze prijs. Als tukker had ik hem daarom ook niet willen zien bij Twente. Hij loopt dan op de plek van andere investeringen, gekocht of eigen.

13 januari 2014 om 10:39

@vierdag

Goede reactie met onderbouwing.

Ja dat is waar ook. Ik was vergeten dat hij geblesserd was geweest. Maar ik meen mij wel te herinneren dat hij plusminus 25 wedstrijd minstens had gespeeld met minder succes. Maar je zag wel dat hij het kon.

14 januari 2014 om 04:21

24 Wedstrijden, maar dat is inclu de invalbeurten. Tijdens de 16e wedstrijd uitgevallen. Toen hij aan het seizoens einde weer aansloot was hij niet in grootste doen. Pas na de zomer kon je de Ruiz weer zien. De goal in de JC schaal en 3x in 4 CL voorronde wedstrijden overtuigde Fullham om hem op de laatste transferdag te halen.
Op links of rechts met Tadic zou hij in de weg lopen van een Corona die extern gefinancierd is. Deze mensen moet je ook te vriend houden.

13 januari 2014 om 09:47

een fatsoenlijke verdedigende middenvelder en een robuuste betrouwbare verdediger die hebben ze namelijk wel nodig , aanvallend zijn er opties genoeg . En om dan een speler te halen die het al bijna 2 seizoenen niet meer laat zien bij notabene een club uit de onderste regionen van de PL. getuigt nu niet van inzicht ?

13 januari 2014 om 11:14

Bij een club uit de onderste regionen is het ook een stuk lastiger voetballen he? Ze spelen vaak de lange bal dan heb je niet veel aan Ruiz of wel? Nutteloze reactie

13 januari 2014 om 13:31

uhm...nutteloos tegenargument: die club heeft toendertijd zelf besloten Ruiz aan te trekken met hun spelwijze in het achterhoofd. De ambitie was toen misschien wel middenmoot maar dat zegt niet dat dit gepaard ging met een rustig opbouwende spelwijze met veel balbezit. Ook toen werd er de lange bal gehanteerd dus als je dan niets aan Ruiz zou hebben gehad zou hij nooit gehaald zijn. Conclusie - javaking heeft gelijk, 2 seizoenen gewoon gefaald in de PL.

14 januari 2014 om 07:58

@benjaminnn bij fulham lopen inderdaad niet de beste voetballers rond . des te erger dat Ruiz zelfs dan nog niet aan de bak komt en er boven uit steekt denk ik dan ?

13 januari 2014 om 13:17

Niet meer in de beker, niet meer Europees en een minimale kans op de kampioenschap!

Maar toch 1 Miljoen voor 16 wedstrijden?

Er is nog niets verkocht!

Zit er bij Jong PSV niemand die het gat kan opvullen als Wijnaldum of Toivonen weggaan?

Erg lullig voor de Nederlandse jongens die zich in de kijker willen spelen bij Oranje. Ruiz is geen spits, en dat was mss het enige dat ze nodig hadden. Al betwijfel ik dat zelfs .

13 januari 2014 om 11:16

Als men zich geblokkeerd voelt, moeten ze harder trainen en beter spelen. Wat ze de eerste competitiehelft hebben laten zien was onvoldoende. Bij een goede club wordt er dan ingegrepen.

Spelers selecteren zichzelf.

naar mijn mening had Psv, Anders Svensson moeten halen - met zijn 37 jaar oud, maar speelt nog vol op. speelde zelfs nog mee tegen portugal voor wk kwalificatie, heeft bij southampton gespeeld. had de jonkies zeker wat kunnen leren en misschien zelfs Toivonen kunnen aanspreken. verdedigend erg sterk, overzicht en een echte leider in het veld. klatsbak eerste klas zelfs voor zijn huidige leeftijd.

13 januari 2014 om 08:03

De scouting van PSV is niet zo goed om spelers uit het buitenland te halen. Wanneer was het voor het laatst dat ze een Goede(!) buitenlandse speler hebben gescout zonder eredivisie geschiedenis?

13 januari 2014 om 08:21

moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet, maar heb wel een lijstje liggen thuis met potentiele spelers, linksback, centrale verdediger, verdedigende middenvelder. de oudste is 21 jaar en de andere jonger maar veel potentie.

moet eerlijk zeggen nog nooit voor PSV gescout te hebben, alleen voor Heerenveen.

13 januari 2014 om 11:04

Dat vraag ook me ook af, buiten hiljemark hebben ze geen een speler zonder eredivisiegeschiedenis gehaald afgelopen 3 jaar. Dat kan je dus ook geen scouting noemen, buiten de eredivisie lopen ook hele goede voetballers en ik vind sowieso dat oloegen als ajax en psv daar te weinig kijken.

13 januari 2014 om 13:57

Mwa, voor Ajax valt het wel mee aangezien er bij Ajax veel jeugdspelers gekocht worden en er daar dus ook op gescout wordt(eriksen, Fischer, Andersen)

13 januari 2014 om 20:57

Bruma, Rekik, Zanka en Marcelo vergeten?

13 januari 2014 om 21:32

Ik zette expres een (!) achter goede. Marcelo is een regelrechte miskoop geweest en ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n hoge pet op van Zanka. En Bruma en Rekik hebben misschien geen Eredivisie geschiedenis(weet ik niet helemaal zeker), maar hebben wel een grote geschiedenis bij een nederlandse club. Rekik heeft vanaf 2002 tot 2011 bij Feyenoord gespeeld en Bruma tot z'n 15e.

Waar ik specifiek op doelde zijn totaal(bijna totaal) onbekende spelers waar veel nog niet van gehoord hadden en niet spelers die al in NL hebben gespeeld!

We zullen zien of hij die investering waard is, en als hij dat niet is mag hij lekker terug naar Londen.

Nu moet toivone wel verkocht worden anders is het echt een onzin investeering

PSV speelt nergens meer voor, miet voor de titel of beker of Europa. Waarom ze een miljoen uitgeven voor Ruiz is me daarom ook niet duidelijk. Misschien zijn ze bang dat se degraderen??? Onzin dat ze zo'n speler huren, met alle respect voor Ruiz want due zou voor elke eredivisie club een aanwinst zijn

13 januari 2014 om 07:48

Europees halen levert tegen de 5 miljoen euro op, dus ze spelen zeker nog wel ergens voor!

13 januari 2014 om 08:08

je weet toch zelf hoe ze met europees voetbal omgaan.... De europa league interesseert ze helemaal niks.
Dus dan zou ruiz moeten zorgen voor de 2e plek, dan kan het uit

13 januari 2014 om 08:34

Maakt toch niets uit hoe ze ermee omgaan, die miljoenen krijg je sowieso voor het behalen. Dat was waar ik op doelde. Als een investering van 1 miljoen je 5 miljoen oplevert, dan valt er wel degelijk iets te halen.

13 januari 2014 om 08:45

Maar zonder ruiz kan psv ook El halen, of je 4 of 5e wordt maakt dan ook zoveel niet uit. Blijft gewoon onzin, ruiz is een goede speler, maar 1,5 niks gepresteerd, dus nog maar de vraag of hij psv even aan de 2e plaats gaat helpen

13 januari 2014 om 09:02

Hoe kom je erbij dat Europees voetbal 5 miljoen oplevert?
Daarnaast is het maar de vraag of Ruiz ervoor gaat zorgen dat ze Europees gaan halen. Ontverantwoorde risico's noemen ze dat normaal gesproken

13 januari 2014 om 10:50

Klopt maar als je 4e of 5e word speel je nog voorrondes en dat is met dit psv ook niet zeker, ik vind het een domme investering want psv hebben qua aanval genoeg voetballers en middenvelders die op die posties kunnen spelen waar ruiz speelt.

Rechtsbuiten: Narsingh Bakalli en Jozefzoon, op 10 Maher en Wijnaldum (ola gaat naar alle waarschijnlijkheid weg) en vind ruiz niet iemand die in de spits op linksbuiten moet spelen want depay is een stuk beter op die positie

13 januari 2014 om 11:54

@nietsnut: excuses, 5 miljoen was overdreven. 4 miljoen is het eerder. 1.3 miljoen stratpremie, 1.4 miljoen tv gelden, en 200.000 voor ieder gewonnen wedstrijd. Uitgaande van Psv's resultaten de afgelopen 2 jaar zal dat maar 6 a 7 ton opleveren, maar vooral voor je sponsoren(en jouw spaarpot dus) is het belangrijk dat PSV in europa te zien is.

Het gaat mij er nu ook helemaal niet om dat PSV zonder Ruiz ook europees kan halen(lijkt me ook wel dat dat zou lukken), maar er wordt gezegd dat er niets meer te winnen valt en dat is niet waar! Welliswaar is alles minder dan een kampioenschap normaalgesproken geen prijs, maar als je nog europees kan halen, dan moet je als PSV zijn daar altijd voor gaan(betekent niet dat je met miljoen moet smijten, maar dit is een relatief laag bedrag als je naar de begroting kijkt).

Puur paniek voetbal van Psv! Hoe krijgen clubs ooit grip op salariskosten en zaakwaarnemers als clubs als PSV zich nog altijd laten regeren door visieloze mannen... Dit is een miljoen dat PSV in de zomer niet kan uitgeven, als PSV ook de salariskosten op zich neemt s het nog erger.

Komt bij dat dit dus ernstige onrust zal veroorzaken binnende selectie... Voor 60,000 per wedstrijd Moet Ruiz wel spelen anders is het echt wegggegooit geld, maar de huidige spelers/talenten zullen dat niet leuk vinden... Daar gaat hun kans op ontwikkeling... Met salariskosten betaalt brengt het nog meer onrust... Hij verdient tenslotte zoveel meer dan de rest...dus scheve, hele scheve gezichten..

13 januari 2014 om 10:01

Het is maar hoe je het bekijkt. Toivonen zijn salaris komt vrij, plus een bedrag wat je krijgt voor zijn transfer. En gelijk heb je die 60.000 per wedstrijd eruit. Geen punt. En dit is ook allang aangegeven vanuit de leiding!

13 januari 2014 om 10:32

Het salaris van Toivonen komt al 2 jaar vrij als ik de geruchten moet geloven. Waarom zou hij nu wel vertrekken, terwijl de afgelopen 2 jaar hij in betere vorm niet is weggekomen? FC Twente had ook zo iemand onder contract met Douglas. Die zou ook 4 transferperiodes vertrekken. Die speelt nu in de krochten van het Russische voetbal.

Ik zou mij nog niet rijk rekenen met een vertrek van Toivonen, want dat fabeltje heb ik al te vaak gehoord.

13 januari 2014 om 10:41

PSV-Bayern - de onrust in de selectie is het grotere probleem - let maar op dit schopt zeer tegen de ego's van een heleboel spelers aan... zijn salaris betaald door PSV en zijn eigenlijk gegarandeerde basisplaats.. zonder dat hij een "bewezen" versterking is.. ik ben benieuwd of ze Ruiz de bal gunnen

13 januari 2014 om 10:42

Laten we vandaag even afwachten. Dan weet je waarom ik dit heb gereageerd. De clubleiding snapt ook wel dat als toivonen blijft, Ruiz onnodig is!

13 januari 2014 om 12:52

Je weet eigenlijk totaal niet waar je het over hebt. 65.000 euro per wedstrijd klinkt veel. Maar psv betaalt naast die ene miljoen geen salaris. Ruiz is vergelijkbaar met spelers die 2 miljoen per jaar verdient dus! En die hebben we genoeg gehad in de eredivisie( Engelaar, El hamdiou, Atuba en Krompkamp Etc...) Daarnaast is Ruiz inmiddels al 28(bijna 29) dus is het zeer onverstandig als psv zijnde om hem aan te schaffen. Geen restwaarde. Als je dan een speler haalt die in het verleden een sterspeler was in het zelfde competitie zeg ik doen!

Wat een lompe krant zeg, men weet nog niet eens op welke positie hij gaat worden opgesteld. Hoezo dan verkeerde plek?

13 januari 2014 om 09:04

Ze hebben voor elke aanvallende positie al 2 spelers, dat zegt toch al meer dan genoeg. Maakt niet uit op welke positie hij dus gaat spelen

13 januari 2014 om 09:06

Omdat ie volgens statistieken maar op 1 plek rendeert!

13 januari 2014 om 09:52

Aah ja 'de telegraaf' levert kritiek en het ligt gelijk weer aan de telegraaf. Als je even naar de rechtsbuitenpositie kijkt, ruiz zijn favoriete positie, zie je daar narsingh, bakkali, jozefzoon en park voor in aanmerking komen. Het is pure kapitaalvernietiging als Ruiz nu een halfjaar gaat spelen op de positie van bijv. Narsingh, waarom ook? Geef narsingh gewoon het vertrouwen, die moet weer flink wat wedstrijden spelen na zijn blessure. De andere posities waar Ruiz voor in aanmerking komt zijn iets minder goed bezet, dus kan hij eerder gaan spelen. Echter speelt linksbuiten Depay altijd en is het ook kapitaal vernietiging om Ruiz ten faveure van Maher of Wijnaldum op het Middenveld te gaan posteren. Ik denk dat Ruiz in de spits gaat spelen, aangezien locadia en matavz allebei het minst presteren. Dat is Ruiz zijn positie echter niet, maar kan in dit systeem misschien wel goed uitpakken. Een echte spits (matavz en locadia) werkt namelijk blijkbaar ook niet.

14 januari 2014 om 00:42

Ruiz kan op meerdere posities spelen en dat weet je donders goed, maar je wilt je jaloezie weer uiten dat wij een geweldige voetballer erbij hebben.

Het is een grote gok. Ik had hem wel bij twente willen zien maar wanneer je niet bij de eerste 2 eindigt of hij raakt geblesseerd ben je de pineut

Een duur spelletje paniekvoetbal dat helemaalniets oplevert en veel te vel geld kost. Brands probeert hier overduidelijk de fans voor zich te winnen. Beetje fan prikt hier toch dwars door heen.

13 januari 2014 om 11:19

Volgens mij zijn vooral supporters van andere clubs in paniek.

Is toch gewoon prachtig, dat clubs als PSV en Vitesse kwaliteit kunnen inhuren in deze prutcompetitie?

Het lijken allemaal wel boekhouders hier, met de mentaliteit van Scrooge.

De Ruiz zoals ik die ken is een uitstekende speler voor eredivisienivo. Vraag is alleen hoe het is gesteld met zijn wedstrijdritme, maar dat zou niet heel slecht moeten zijn. Ik vind het wel triest dat een speler die top is in de eredivisie, op de bank belandt bij een PL degradatiekandidaat.

13 januari 2014 om 09:55

@cyprioot. Zo makkelijk is dat niet te zeggen natuurlijk. Niet elke speler die top is in de Eredivisie belandt op de bank ik Engeland. Kijk naar Suarez (op dit moment de beste in Engeland), vertonghen, Eriksen. Die spelen gewoon allemaal in de top en spelen ook vrijwel altijd.

13 januari 2014 om 10:49

Chadli speelt als hij niet geblesseerd is vrij veel, Bacuna speelt altijd, Tiote speelt altijd, Fer speelt altijd, Tiendalli speelt bijna altijd. Het is nog niet zo slecht als je denkt Cyprioot, 90% van de Twente suporters melde toen al dat de Engelse competitie niet de meest geschikte was voor Ruiz en Fulham van alle clubs de minst geschikte

Wist overigens niet dat psv het financieel nog zo goed voor elkaar heeft. Bedoel toch een paar jaar Champions legeau gemist, dure spelers gehaald en nog geld over, knap.

PSV moet omgerekend 60.000 euro overmaken per wedstrijd aan huursom. Maar hoeft PSV dan ook geen gedeelte van het salaris te betalen? Want dan wordt het bedrag een stuk hoger. Ik geef wel eerlijk toe dat ik een beetje jaloers ben op Psv. Ik had Ruiz toch heel erg graag weer bij onze Fc Twente willen zien spelen. Vooral in het kampioensjaar bij Fc Twente speelde Ruiz fantastisch en lukte hem bijna alles. Ik hoop dat hij weer heel Nederland laat zien hoe goed hij is, behalve tegen mijn clubje Fc Twente. PSV gefeliciteerd.

13 januari 2014 om 09:06

Tuurlijk zien wij Twente fans Ruiz graag weer in het FC Twente shirt, maar dat was op dit moment ten koste gegaan van de spelers die er nu staan. En zou niemand van de bestaande voorhoede wissel zetten voor een gehuurde Ruiz.

13 januari 2014 om 09:24

Inderdaad, en daarnaast zie ik Joop nooit 5 maanden lang 60.000 per wedstrijd verbranden. Toch jammer dat Ruiz niet voor Betis gekozen heeft.

13 januari 2014 om 09:32

In die 60.000 zit het salaris in of gedeeltelijk, wat Fullham als werkgever weer uitbetaald aan Ruiz.

Wat een paniek in Eindhoven! Ze vrezen naast Ajax waarschijnlijk ook de daadkracht van Vitesse en het uitstekende Twente.

Aangezien Matavz er nog niet weer is en Wijnaldum het ook ontbreekt aan wedstrijd ritme Locadia nog lang niet het juiste niveau heeft en misschien wel niet haalt dank ik god op de blote knieën dat Ruiz naar ons WIL komen zelfs, tis alleen wel te hopen dat zijn Twente niveau haalt ..

13 januari 2014 om 09:27

Al haalt hij 50% van zijn Twente niveau dan nog steeds is hij met voorsprong de beste van de Eredivisie, Ruiz is zo geweldig goed. Geniet er maar van...

13 januari 2014 om 09:33

Overdrijven is ook een vak de beste in de eredivisie wat heeft hij dan laten zien bij een laagvlieger als Fulham als de vergelijking maakt met Eriksen bij Tottenhan wat toch een veel betere ploeg is doet hij het wel naar behoren . Riuz heeft een goed jaar gedraaid en daarna redelijk gespeeld nier meer en niet minder ik snap PSV niet op die positie hebben ze al 2/3 speler die daar kunnen spelen ze hadden beter kunnen investeren in de achterhoede.

13 januari 2014 om 09:34

Ruiz is een klasse beter dan Eriksen, Ruiz had gewoon totaal geen geluk in de BPL iedereen kan zien dat dat zijn competitie niet is. En nee ik snap PSV inderdaad ook niet.

13 januari 2014 om 09:44

Ruiz een klasse beter dan Eriksen daarom heeft hij het ook zo goed gedaan in Engeland hou op man een goede speler kan overal spelen ik denk dat hij een beetje overschat is in Nederland het is een aardige speler maar geen top en dat zal hij ook nooit worden en dat wordt Eriksen wel omdat dat een veel completer speler is .

13 januari 2014 om 09:51

, spelers als Ruiz zul jij niet vaak meer meemaken in de Eredivisie, spelers als Eriksen wel. Ruiz heeft/had iets magisch waarmee hij elke wedstrijd kon doen kantelen/ beslissen. Vind mooie voorbeelden bijvoorbeeld: Twente - Feyenoord en Twente - PSV toen die tijd. Geweldig. Ruiz is een klasse beter dan Eriksen, Eriksen zal nooit het niveau van Ruiz halen en Ruiz is nu met afstand de beste speler in de Eredivisie.

13 januari 2014 om 10:51

Ruiz is/was een hele goede voetballer, de vraag is alleen of hij nog zo goed is als zijn laatste seizoen in de eredivisie.
Waar mensen vaak niet door heen willen of kunnen kijken, is dat een hele goede voetballer met het geluk aan zijn kont al heel snel een wereldspeler lijkt. En dit is wat er in mijn ogen met Ruiz gebeurde in de eredivisie, hij was heel goed vooral zijn eerste jaar, maar alle acties lukte ook en zo een seizoen draai je maar een of twee keer in je carrière.
Dus overschat Ruiz niet en onderschat Eriksen niet.

14 januari 2014 om 13:29

Zoals jij het verwoord klopt het helemaal want als hij een echte topper zou zijn had hij zich bij Fulham toch zeker wel staande weten te houden . En inderdaad Eriksen is er ook nog niet hoor die moet ook nog maar eens bewijzen dat hij een heel seizoen in de PL presteert maar ik schat hem wel wat hoger in omdat hij toch wel op meerdere posities kan spelen.

Gewoon een paniek huur......totaal onnodig veel geld uitgeven. Zou wel lullig zijn voor psv als na Maher ook Ruiz niets zou laat zien....

Paniekaankoop(huur)te met de huidige spelersgroep moet Europees voetbal te halen zijn kampioenschap is niet haalbaar meer. Kapitaal vernietiging maar PSV blijkt er niet van te leren laat deze jonge groep staan en investeer beter op de lange termijn

60.000 per wedstrijd en hoogstwaarschijnlijk niet inzetbaar tegen Ajax. Wat heb je dan aan deze vogel?

13 januari 2014 om 10:51

Wie gaat zijn salaris van 1.6 M. betalen?

Weer zo een speler van meneer Brands die nergens opslaat. PSV heeft meer een behoefte aan een echte spits en verdedigers.

Bizar als Twente supporter dit nieuws te lezen. Onbegrijpelijk vanuit PSV zijnde en onnodig. Vanuit Ruiz begrijp ik het wel

Weer eens slecht beleid door Psv.Voor die posities hebben ze genoeg spelers.Daarbei hebben ze al genoeg gehuurde spelers.Wanneer denken ze bij Psv nu eens op de lange termijn.

VI op 11 januari:het zal zeker nog een week of zes duren voordat Wijnaldum volledig inzetbaar is voor Psv. Mogelijk kan hij wel eerder als invaller zijn rentree maken.

Dus dat is eind februari. (wedstrijd 25)

Toivonen gaat weg.

Heel logisch om een ervaren aanvallende middenvelder te halen.

13 januari 2014 om 10:16

@veloso88: Maar wel een hele dure om die 6 weken te overbruggen. Het is een goede speler Ruiz alleen wel om op de flanken te spelen en als '10' toch minder geschikt maar dat is mijn mening.
Als je als Psv dan die 6 weken wilt overbruggen hadden ze gewoon de Zeeuw moeten huren van Anderlecht. Dan had je met een middenveld de Zeeuw - Maher - Schaars kunnen spelen. Dan had je een prima middenveld gehad. En had je de wissels gewoon met jeugdjongens kunnen aanvullen.

Dit oogt paniekerig om iemand die een miljoen kost voor zo'n korte overbruggingstijd aan te trekken.

13 januari 2014 om 10:37

Toivonen gaat al 2 jaar zogenaamd weg. Geloof het pas als hij gepresenteerd is bij een andere club.

De Telegraaf.. Do we need to say more? Deze jongen is voor Nederlandse begrippen een zeer goede versterking die inderdaad op meerdere plaatsen kan spelen. Dat het wat prijzig ok.. Maar van waarde is die zeker wel de komende tijd.

13 januari 2014 om 09:57

Op basis van wat is Ruiz een echte versterking? Volgens mij heeft hij sinds zijn overstap naar Fulham niks bijzonders laten zien.. We moeten afwachten wat hij nog kan brengen.

14 januari 2014 om 06:07

Zekere waarde? Of deze, toch grote investering waarde heeft, dat weten we pas aan het einde van de rit. Of hij met doelpunten de kar kan gaan trekken? Laat ik zeggen dat ik hoop dat het PSV publiek en andere voetbal fan's van hem kunnen genieten. Maar helaas worden daarop de prijzen niet verdeelt.

Wat een elftal krijgt Psv.
Ik zou met deze formatie spelen.
Matavz > Locadia
Park > Maher, Toivonen
Jozefzoon* = haalt elke keer een hoog niveau, is een van de meest constante Psvers. Belangrijk voor dit elftal zou afgewisseld kunnen worden met Narsingh.
Ruiz > Depay, Bakalli, Narsingh,
Schaars = belangrijk voor de balans in het elftal.
Hiljemark = heeft veel potentie verdient het vertrouwen te krijgen.
Arias > Brenet
Manolev >willems
Rekik > Zankha
Bruma > Hendrix
Tyton > Zoet

*= Jozefzoon zou vaak moeten afwisselen met Narsingh.

Tyton
Manolev
Rekik
Bruma
Arias
Schaars
Hiljemark
Ruiz
Park
Jozefzoon
Matavz
13 januari 2014 om 13:21

En Depay passeren het in mijn ogen grootste talent van Nederland? Dat moet onze linksbuiten worden op het wk die zet je er toch niet naast.
En park ipv een maher laten spelen is kapitaal vernietiging, dan komt maher er nooit meer bovenop.
Denk dat ze het beste zo kunnen spelen.

Zoet
Bernet
Bruma
Rekik
Willems
Park
Schaars
Maher
Narsingh
Ruiz
Depay
13 januari 2014 om 20:09

Ik stel het beste team op, spelers moeten leren dat ze moeten presteren willen ze in de basis komen.

Maher, Bakalli, Locadia, Willems, Brenet doen dit niet dus verdienen ze ook geen basis plaats.

Tyton is beter dan Zoet,
Jozefzoon geef ik de voorkeur boven Narsingh maar Narsingh zou ook een goeie keuze zijn.
Depay zou bij mij zou vaak mogen invallen waardoor hij toch beter word.

13 januari 2014 om 21:11

Manolev was ik idd vergeten, die is ws beter dan wat er nu staat.
Maar ik denk dat ze het geld beter hadden kunnen uitgeven aan een ervaren linksback, want Willems dat lijkt allemaal leuk en aardig maar is nog niet bewust genoeg van wat zijn taak is.
En tyton is zeker beter maar hij stelt toch zoet (in mijn ogen overschat talent) op.

Gewoon een hele goede set haters :-) moeten ze het hele seizoen weg gooien en niet ingrijpen ???
Als bijvoorbeeld Toivonen weg zou gaan de ideale opvolger, wijnaldum lig er al een half seizoen uit .......de spitsen van PSV doen hun werk niet goed dus hopen dat Ruiz de oude Ruiz gaat worden wees blij dat deze jongen op de Nederlandse velden komt te spelen............................................... investeren in de jonge groep lukt niet ze komen helaas te tekort.
Voor de PRO Ajacieden die altijd met 11 Nederlanders willen spelen en half Denemarken op de loon lijst hebben oh ja en over al jeugdspelers vandaan kapen Grow up jullie beleid veranderd al jaren ..het gekke is PSV doet de laatste 3 jaren niet meer mee maar toch heerst er angst bij andere clubs......een topclub moet elk jaar presteren anders heb je niets te zoeken in de eredivisie en Europa op welke manier dan ook!!!
Kijk studio voetbal gisteren hoe ze over Vitesse heen vallen, wees blij dat Vitesse een door groei huis is van Chelsea top talenten komen en gaan en wij als kijker kunnen ervan genieten, doe dat dan ook ..zeik niet over beleid , Ajax heeft het jaren fout gedaan, het gaat nu 3 jaar goed omdat de overige clubs het allemaal al laten liggen.)maar wees realistisch we kunnen nooit mee met Barcelona Real en de Engelse en en de Italiaanse clubs met onze zogenaamde visie van opleiden en de jeugd, voetbal gaat om punten pakken en winnen, anders is het maar en spelletje...

13 januari 2014 om 10:01

En wat probeer je ons nu precies duidelijk te maken. Heb geen enkel argument gezien dat een miljoen euro voor 16 wedstrijden rechtvaardigd.

Snap niet waarom je Ajax en Vitesse er nu bij haalt. Staat toch volledig buiten de discussie over Ruiz.

13 januari 2014 om 10:42

Ja, als Toivonen weg zou gaan. Maar Toivonen zou al 2 jaar weggaan en die staat er nog steeds onder contract. Als voor iedere keer dat hij zou vertrekken er een vervanger zou worden aangetrokken, dan waren er nu 4 overbodige middenvelders.

Ik hoop dat Ruiz zijn oude niveau haalt. Dan is het een echte aanwinst voor de Eredivisie. Echter ben ik benieuwd of het nog wel kan. Hij heeft in Engeland geen knikker geraakt en staat dus al een flinke tijd stil in zijn ontwikkeling.

PSV heeft niks te zoeken in Europa, want ze kunnen alleen nog EL halen en die nemen ze niet serieus. Het kampioenschap is weg, dus dan hoef je Ruiz niet te halen. Europees voetbal halen ze ook wel zonder hem.

Voor een club die enkele maanden geleden aangaf dat het in ging zetten op jonge talenten en langetermijnbeleid is het huren van een oudere, dure speler die op posities uit de voeten kan waar veel jong talent rondloopt een rare beslissing. Het druist in tegen "de nieuwe weg" die ingeslagen was. Op alle posities waar Ruiz kan spelen, spelen jonge, Nederlandse en getalenteerde spelers die bij een goede tweede seizoenshelft wellicht beloont kunnen worden met een plaats in de Oranje selectie voor het Wereld Kampioenschap; Depay, Wijnaldum, Narsingh en Maher. Ook spelers als Park, Jozefzoon, Bakkali en Vloet zijn er nog.. Kortom, 8 spelers voor 3, hoogstens 4, posities... PSV had beter niks kunnen doen, want op deze manier gaan zij in tegen hun gekozen beleid..

De auteur kan niet eens rekenen. Deze speler gaat 1000 Euro per minuut kosten in het meest goede scenario. ten eerste is het ondenkbaar dat hij 16 duels gaat sleen wat dus al 70K en geen 60K is per duel, want hij heeft nog geen werkvergunning. Die vergunning gaat minimaal 1 en waarschijnlijk 2 weken duren. Zolang hij geen werkvergunning heeft mag hij ook niet trainen. Kortom het duurt nog eens twee extra wedstrijden in het meest gunstige geval voordat hij zijn training achterstand heeft ingelopen. Dan moet hij wennen aan het spelsysteem en zijn medespelers dus gaat hij beginnen met 45 minuten tot maximaal 60 minuten per wedstrijd voor nog eens drie wedstrijden en dan moet je hopen dat er geen blessures en andere calamiteiten optreden. 60K per wedstrijd slaat dus nergens op. Een ton per wedstrijd is reëler

pfff...
Als we in jeugd investeren doen we Ajax na...
Als we spelers kopen, gunnen we de jeugd niets...

Er is altijd wel iets verkeerd...
Ow ja, alles wat ik/wij zeggen = uitsluitend Calimmero...

Maar nu de vraag: Waar maken jullie je toch druk om!?
Vindt je het niet fijntjes voor Psv?

13 januari 2014 om 10:35

Er is altijd kritiek, omdat PSV telkens andere wegen inslaat. PSV had afgelopen zomer een grootse persconferentie om het nieuwe beleid te presenteren; PSV ging inzetten op jeugd en de tijd dat veel geld uitgegeven werd was voorbij. Sanders, Brands en Cocu waren het erover eens dat PSV op die manier op de lange termijn het best zou presteren. Nu heeft PSV veel jonge talenten voor de aanvallende posities; Maher, Wijnaldum, Narsingh, Bakkali, Park, Vloet, Depay, Jozefzoon en Toivonen. Toch kiezen ze, tegen hun eigen beleid in, voor een relatief dure en al oudere kortetermijnoplossing. Dat strookt niet met hun eigen woorden in de zomer, dus is er kritiek. PSV krijgt relatief snel kritiek, omdat het niet standvastig is bij het uitvoeren van beleid, maar dit toch graag uit willen dragen...

13 januari 2014 om 10:43

Dutch-pepino jij begrijpt het en het komt allemaal voort uit jaloezie want elke club wil ruiz hebben als ze het zouden proberen en kunnen.....iedereen kan zich beter druk maken om zijn eigen ploegje PSV was begin 2000 jaren lang niet et stuiten en dat doet een hoop mensen pijn..........
Het rustige ploegje uit het gemoedelijke Brabant daar schopt men nu al jaren tegen en waarom :
Angst meer is het niet.............
Men zeikt altijd over Vitesse en PSV omdat ,......ach je kent het wel ik ga weer verder en me niet meer mengen in deze discussies ik kom dan uit een dorp waar iedereen voor Ajax is ze zitten er in het stadion , maar de meeste hebben nog nooit een Balletje getrapt , wisten niet eens wat buitenspel is , ze hebben romario of ronaldo van PSV nog nooit zien voetballen en zitten nu het mannetje uit te hangen in het stadion................succes supporters dus...... het valt gewoon op dat PSV Enemy NR 1 is geworden en dat zelfs feyenoord geen echte vijand meer is waar komt dat toch vandaan?? :-)

Ben het niet vaak eens met de Telegraaf, maar heb bij deze (tijdelijke) transfer toch ook zo mijn bedenkingen. Het lijkt een beetje op een paniek transfer. Dit seizoen is naar mijn mening toch al kapot. Dus waarom niet met de bestaande groep het seizoen uitzingen en de 9,5 ton op zak houden. Van de zomer kan je dan altijd nog kijken waar je dit geld goed kan investeren.

waar maakt iedereen zich druk over??? Zijn het jullie centjes? hoor je er niet alles aan te doen om te winnen? belangrijk is toch nog proberen zo hoog mogelijk te eindigen en Europees voetbal te halen..........
Voetbal gaat om de beste te zijn te winnen een zo goed mogelijk team te hebben.
Dit jaar komt voor de jonkies te vroeg ze moeten ritme opdoen met wat goede spelers erom heen.
Moeten ze dan zoals studio voetbal heeft aangegeven lekke voor hun plezier op deze manier doorgaan?

Het valt me op dat er een hoop Ajacieden negatief tegen overstaan vandaar die reactie, hou jullie bezig met je eigen cluppie.
Vitesse is ook een voorbeeld hoe het kan die het goed doen en daar is ook telkens commentaar op terwijl ze al 3 jaar goed presteren......ik wil wel weten hoe jullie zouden reageren als jullie club er slecht voorstaat , wat is dan de reactie, ach we voetballen dit seizoen gewoon mee omdat het een spelletje is????? geniet gewoon van als er goede voetballers in de eredivisie komen te spelen en zeik niet over beleid ................iedere club doet dat op een eigen manier soms pakt het heel goed uit en soms zit het even tegen..

Zonde van het geld. Voegt niets toe aan de selectie aangezien de te bespelen posities al ruim bezet zijn. Zitten een aantal lastige jongens in de selectie, dus het opstellen van Ruiz gaat ook voor onrust zorgen. En Toivonen-gate heeft laten zien hoe goed PSV daarmee omgaat.

Komt nog bij dat hij niet direct inzetbaar is door gebrek aan ritme. Heeft de voorbereiding niet meegemaakt, moet dus ook nog wennen aan medespelers.

Weet niet wat PSV wil bereiken. Trainer en spelers roepen wel dat het kampioenschap nog mogelijk is, maar dat is onrealistisch. Ajax mag het dan gepresteerd hebben, echter hadden zij niet 4 ploegen op flinke afstand boven zich staan. Dat er van deze vier 1 of 2 een terugval krijgen is mogelijk. Alle vier is een utopie.

Weggegooid geld in een verloren seizoen. Verdediging op orde krijgen en proberen 4e te worden is realistischer. Nu wordt het waarschijnlijk alleen maar play-off EL. Hebben ze in het gunstigste geval 20 wedstrijden de beschikking over Ruiz.

@patpsv en dan kans hebben op degradatie bij wijze van spreken?? ik ben echt anti Sanders en anti Brands maar dit kan een hele goede set zijn en zo niet jammer volgend jaar beter maar je moet wat,.
DIt PSV is met de Jonkies veels te vroeg dit werkt gewoon niet........en na dit seizoen kan je pas een menig erover geven. Iedere club had blij geweest met Ruiz......
Als voorbeeld wilde Ajax ook Ola John hebben alleen hij hield de boot af.(vergelijkbare situatie)..dus Voetbal gaat om de beste spelers op te stellen en om wedstrijden te winnen .................

Als buitenspeler komt Ruiz gewoon snelheid te kort voor de top. In de Eredivisie kan hij dat nog wel wat compenseren, maar in Engeland lukt dat niet meer. Zoals dit artikel al schetst vraag ik me ook af waarom psv hem heeft binnen gehengeld, zeker omdat dit verre van een goedkope huur is.. Wat willen ze hier nu mee bereiken vraag ik me af? Kampioen of tweede zullen ze toch niet meer worden..

Toivonen vertrekt op zeker, Wijnaldum nog tot eind Februari uitgeschakeld ( als het tegenvalt mischien nog langer ), Schaars vaak geblesseerd, Maher heeft simpelweg nog steeds de vorm niet, Narsingh is ook nog niet de Narsingh die we kenden, Bakkali is nog maar 18 jaar en heeft niet de vorm, Jozefzoon komt kwaliteit te kort voor basisplaats, Park lang geblesseerd geweest en is net terug ( hoe houdt hij het, want is niet meer de jongste ).matavz weet het doel niet te vinden en is lang geblesseerd, Locadia is ook nog geen goaltjesdief en scoort ook te weinig tot nu toe. Verder heb ik ergens gelezen dat de intentie van PSV is om Ruiz aan het einde van het seizoen definitief over te nemen. Als PSV Ruiz in gedachten heeft voor volgend seizoen moest PSV mijn inziens nu wel toeslaan, er was veel belangstelling voor hem en wacht je dan vis je mischien achter het net. Wijnaldum staat o.a. in de belangstelling van Liverpool, vertrekt mischien aan het eind van het seizoen. Toivonen is dan al weg. Depay ook populair bij buitenlandse clubs, Bakkali wordt veel gelinkt aan buitenlandse clubs, gaat Park volgend sezoen nog door, Maher wordt gevolgd enz enz. Als je dus voor volgend seizoen een goed vervanger wilt hebben voor 1 van bovenstaande dan is de keuze op Ruiz verantwoord want in goede doen is Ruiz een klasbak voor het niveau eredivisie. Koopt PSV niks en loopt het seizoen op een echt drama uit dan zeggen we dat PSV zich had moeten versterken, huren ze nu Ruiz voor best veel geld dan is het ook niet goed. Wil PSV nog iets van het seizoen maken dan hebben ze goals nodig en Ruiz zou aan die criteria kunnen voldoen, mits hij zijn oude vorm haalt. Er wordt ook geroepen dan PSV een verdediger had moeten halen, waarom ?? Alle posities dubbel bezet, centraal staan daar met Bruma, Rekik, Hendrixs, Zanka en Koch genoeg mogelijkheden. Als je als verdedigers weet dat de kansen voorin wel worden benut dan wordt het voor een verdediger al heel anders voetballen, dan hoeft een slippertje niet altijd fataal te zijn en dat voetbald een stuk rustiger. Als er nu een slippertje werdt gemaakt dan was dat in vele gevallen fataal. Kortom als Ruiz begint te scoren dan snijdt het mes aan 2 kanten, wedstrijden zullen vaker gewonnen worden en kweekt vertrouwen bij zowel middenveld als voorhoede, en achterin kunnen ze iets rustiger voetballen als je weet dat voorin jongens lopen die nu wel scoren en zo de druk bij de verdediging iets weghalen. Ruiz lijkt mij dus een geweldige aankoop, ik hoop dat het een succes wordt en dat ie de eredivisie verrijkt !!!!!!!

Ik vindt het gewoon een heel vreemde stap van Psv. Ten eerste, ik ben fan van FC Twente…maar ik heb altijd aangegeven dat je een speler niet zo snel terug moet halen. Dan ga je een gigantische druk op hem leggen, en dat is niet fair. Nu krijgt hij bij PSV die druk.
Ik begrijp de move, omdat Ruiz perfekt de bal kan vasthouden…dat deed hij toen bij twente ook heel goed….ik denk dat PSV een speler met die kwaliteit goed kan gebruiken. Alleen had Twente toen een team dat helemaal klopte. Na deze periode heeft Ruiz ook nooit meer zijn niveau gehaald. Ook bijvoorbeeld een Stoch is in het buitenland nooit uit de verf gekomen. Nu is de NL competitie duidelijk anders dan de Engelse…maar toch… Ruiz wordt nu gehaald voor een huursom van 1 miljoen, en ik neem aan daar bovenop nog 5 ton aan salaris….da's veel geld voor 5 maanden voetballen….
Iedereen rekent nu op de Ruiz uit 2010…..is die er nog wel? Daarnaast natuurlijk het feit fat voor dit geld hij ten alle tijde opgesteld gaat worden…vorm of geen vorm, anders sta je als club helemaal voor joker….dus houdt hij de ontwikkeling van andere spelers weer tegen….en volgens mij wat dat nu net wat PSV niet meer wilde…. Men is afgelopen zomer een weg ingeslagen, met een nieuwe coach (waarvan ik veel verwacht) en een jong team met veel potentieel goede spelers….men riep dat dit team de tijd zou krijgen om zich te ontwikkelen…….niet dus….nu alweer een paniekactie….

Daarnaast…hoe realistisch is het idee dat PSV hem deze zomer wel wil kopen? Als hij wel de smaakmaker gaat worden….drijft hij zijn eigen prijs op….en is dan voor een club uit NL helemaal onbetaalbaar!

13 januari 2014 om 11:46

Ik ben het voor 100% met je eens en je hebt het goed verwoord.

Bij Twente had Ruiz een middenveld met Perez (slimme voetballer, liep gaten dicht), Janssen (heerlijke passes en bikkelen) en Brama (harde werker, knapte vuile werk op). Daarbij stond naast hem 'n Kufo die welliswaar over zijn top was, maar nog steeds de bal goed kon afvangen en afschermen met passes uit het middenveld.

Ik hoop maar voor PSV dat Wijnaldum weer fit raakt, anders voorzie ik vooral de aanvoer naar Ruiz niet goedkomen.

13 januari 2014 om 12:00

In dit elftal van Twente had Ruiz ook uitstekend kunnen functioneren. Mischien zelf nog wel beter, want hij heeft in Eng ook weer stappen gemaakt en is in zijn kracht van zijn leven.

Word tijd dat die Brands opstapt,die is de weg kwijt. wat een geldverspilling dit. Voorin heb je genoeg talent lopen,het middenveld zou versterkt moeten worden met ervaring.maar vorig jaar vroeg Advocaat een verdediger en kregg een middenvelder,en nu komt Brandsieboy weer met een overbodige winteraankoop.

Voor de haters onder ons : de goals die psv maakt komen nu van depay depay en depay
Wijnaldum is nog koffiedik kijken.
Voordat Matavz weer wedstrijdfit is zijn we een maand verder.
Narsingh zit ook nog niet op de 100
Park is blessure gevoelig evenals schaars.
Maher brengt het niet tot nu toe
Bakkali is simpelweg nog te licht en josefzoon is de ideale 12/13

raar he dat psv iets probeert te doen.

13 januari 2014 om 11:55

Wel een beetje triest om de term haters er (weer) bij te halen, beetje schoolplein niveau.

Buiten alle redenen die je hier opnoemt, vind ik Ruiz ook nog eens een veel betere voetballer dan de spelers die in dit rijtje staan. Natuurlijk is het veel geld dat betaald moet worden, maar kwaliteit kost nu eenmaal geld. Wat ik wel heel apart vind is dat het juist nu gebeurd, 90% van de PSV supporters (die ik ken) had zich er bij neergelegd dat dit een verloren seizoen zou zijn, als PSV Ruiz zou kopen was het in mijn ogen logischer geweest, nu inversteer je veel geld, met in ijn ogen te weinig rendement.

Zou een stunt zijn, als Bryan in de laatste minuut de winnende tegen Ajax scoort en bij het verlaten van het veld de trap af struikelt en een 5 maanden durende blessure oploopt... Onbegrijpelijk dat hij bij PSV gaat spelen, een beste trap in het gezicht van de Twente supporters. Bryan-Broodvoetballer is het geworden. Het beleid in Lampentown wordt er nu ook niet echt duidelijker op. Ajax achterna gaan en zoveel mogelijk uit de eigen jeugd halen, na een mindere eerste seizoenshelft overboord gooien en 60.000 per wedstrijd betalen voor een speler die er gelijk Moet staan. Ben benieuwd of Ruiz de verwachtingen waar gaat maken. Hoop het niet natuurlijk, maar ben dan ook bevooroordeeld. Toch succes Bryan, behalve op 8 februari!

13 januari 2014 om 11:26

Jij dacht dat Brian Ruiz vanaf de andere kant van de aardbol bij Twente kwam spelen omdat die club zulke fijne sfeer en gehaktballen in de kantine had?

Elke voetballer is een broodvoetballer in de eredivisie en voor drie dukaten meer spelen ze morgen bij de concurrent. Is ook niets mis mee.

Het beleid van elke club is hetzelfde: zoveel mogelijk puntjes scoren en geld genereren door sponsors aan te trekken. Met een mooie voetballer als Ruiz erbij is die kans weer iets groter.

13 januari 2014 om 16:08

In eerste instantie kwam hij natuurlijk niet voor de fijne sfeer bij Twente voetballen, maar dit is wel zo gegroeid. Verklaar anders de tranen bij zijn afscheid eens.

Dat hij nu bij PSV aan de bak gaat is jammer maar begrijpelijk. Hij moet op deze leeftijd aan zijn carrière denken en een half jaar vlammen in Nederland kan hem interesse bezorgen van bijvoorbeeld een middenmoter in Spanje. Twente zou alleen nooit op een dergelijke wijze de portomonnee trekken voor een speler voor 5 maanden ( wereldtop daargelaten ) zonder optie tot koop, ookal is hij een levende legende bij ons.

Ik denk dat ze ruiz gehaald hebben om in de spits te gooien omdat die andere twee er ook niks van bakken , en anders kan je em nog altyd op het middeveld zetten. Ik denk dat hij puur gehaald is om die jongens wakker te schudden .

13 januari 2014 om 11:37

Dat weet ik wel zeker. Binnen de technische mensen is er zeer grote twijfel over het niveau van Locadia. Of hij PSV 1 waardig is/zal worden. Matavz vinden ze ook niet goed genoeg. Zal wel dit worden!

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Park
Maher
Schaars
Narsingh
Ruiz
Depay

Hoppa! Sanering achter de rug, Sanders de deur uit en direct weer geld over de balk. haha. Ze hebben er ook echt geen drol geleerd.

13 januari 2014 om 11:57

PSV heeft geld zat. Strootman zit in boekingsjaar 2014. Dat betekent dat ze op dit moment waarschijnlijk 10.000.000 positief saldo hebben. Dus een aankoop past wel in dat plaatje. Je moet geen dingen gaan zeggen waar je geen verstand van hebt.

13 januari 2014 om 12:53

Lijkt mij handiger dat jij je eigen raad te harte neemt. PSV draait nog steeds een operationeel verlies, plus Strootman was 16.000.000 plus waarschijnlijk 2.000.000 aan bonussen. Maher is 7.000.000, kan oplopen naar 8,5.000.000 Schaars en Arias 2,5.000.000, Bruma 3,5.000.000, huur Rekik 750.000 en nu Ruiz voor 1.000.000, dus afhankelijk van het operationele verlies is het bedrjfsresultaat met de cijfers die nu bekend zijn, maximaal 4 tot 5.000.000 positief

13 januari 2014 om 13:03

Lees je eigen reactie is terug. Die jongens zijn allemaal ingeboekt in het boekingsjaar 2013. Strootman daarin tegen in 2014. Ruiz komt ook in boekingsjaar 2014. dus de verkopen van Mertens en Lens Marcello enzovoort zitten in boekingsjaar 2013. Dus die heffen de aankopen van 2013 op.

13 januari 2014 om 13:28

Jammer maar helaas voor je, alle uitgaven die PSV de zomer transferperiode heeft gedaan vallen onder het boekjaar 2014, Hiljemark, Tyton (ja echt Tyton) en ik dacht (weet ik niet helemaal zeker)narsing zijn de aankopenn die in boekjaar 2013 vallen. Of het kan natuurlijk ook zo zijn dat Hendriksen (financieel manager PSV ) de Nederlandse pers voor staat te liegen.

Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben. Vind het ergens wel weer leuk om Ruiz terug te zien in de Eredivisie. Ben benieuwd of hij zijn oude niveau weet terug te vinden bij psv. Zo ja, dan wordt het een erg spannend 2e seizoenshelft! Leuk!

Hij gaat niet alleen niet op zijn beste positie komen te spelen maar de vraag is ook nog of ie uberhaupt het niveau weer gaat halen.
Bovendien zal ie eerst nog moeten aanpassen in het elftal.

Nee vind het het geld niet waard.

Ruiz kan idd eigenlijk alleen maar als RV spelen. Andere posities is hij wel goed, maar echt en stuk minder doorslaggevend.
Onvoorstelbaar dat Twente Ruiz niet heeft gehaald. Met Ruiz was Twente titelkandidaat nr. 1 en met PSV kan Ruiz geen kampioen meer worden. Wel zal PSv nu boven Twente eindigen , want Twente gaat met dit jonge elftal en staf traditioneel weer een vrije val maken de 2e seizoenhelft.

13 januari 2014 om 21:00

Natuurlijk was dat leuk geweest maar kom zeg je gaat geen 950000 euro betalen voor een half jaar huur.
Wat moeten andere spelers wel niet denken die dit in een jaar nog niet verdienen bij de club.
Het is leuk meer in mijn ogen niet echt verantwoord.

14 januari 2014 om 11:15

Die 950.000 gaar naar Fulham niet naar Ruiz. De spelers weten verder echt wel dat Ruiz in de PL meer verdient dan zij.
Verder verdient tadic ook 1,2 M per jaar, is dat ook een probleem ?

Als ze hem als spits gaan gebruiken dan snap ik het wel... Gaan ze hem op de andere posities zetten is dit weggegooid geld omdat je daar al meer dan genoeg spelers voor hebt. Verder zal ik als PSV zijnde een ervaren centrale verdediger halen (chivu, Hetinga) en een controlerende middevelder. Naast Schaars heb je alleen Hendrix daarvoor en die komt nog te kort.

Is er al iets van zijn salaris bekend bv wie gaat het betalen?..

13 januari 2014 om 13:08

Hij staat gewoon nog bij Fulham onder contract , dus die betalen zijn salaris.
PSV betaalt Fulham wel een huursom van € 950.000

13 januari 2014 om 13:30

Dus eigenlijk betaald psv helemaal geen huur, maar betalen ze alleen zijn salaris..

Hoe logisch is dat?

13 januari 2014 om 15:37

Nee PSV betaalt een huursom en Fulham betaalt het salaris. Dat is heel logisch want ondanks dat Ruiz nu voor PSV gaat spelen staat hij nog steeds bij Fulham onder contract.
De huursom is vaak ten hoogte van het salaris, maar in praktijk kan dit bedrag ook hoger of lager zijn. Is maar net wat beide partijen overeen zijn gekomen.

En als hij geblesseerd raakt....
Dan heeft fulham een miljoen gratis erbij.
Kapitaalvernietiging dit

13 januari 2014 om 16:59

En een geblesseerde Ruiz die in marktwaarde daalt.. Wat een vrouwenlogica.

leuke reacties allemaal maar waar het omgaat is dat genoemde spelers als rechtsbuiten niet voldoende brengen. Narsingh geeft niet thuis. Park is geen rechtsbuiten maar de ideale nr10, Bakkali, niet alleen de wereld draait om hem (mist het overzicht en ideaal voor het laatste halve uur) en Josefzoon is gehaald als noodoplossing ivm blessure Narsingh.
Maw Narsingh is het kind van de rekening.

Ga vanuit dat het salaris in die miljoen zit voor huur, en ik vind het ook een prima speler maar hij red natuurlijk niet psv dus als je hem niet koopt aan het einde van het seizoen snap ik ook deze zet niet.

13 januari 2014 om 13:32

Dan heeft psv een koopje aangezien zijn salaris 8 ton per 6 maanden is..

Even een vraagje ? Waarom probeert PSV Affelay niet te huren wat zouden jullie ervan te vinden ben benieuwd naar jullie mening

13 januari 2014 om 13:25

Zou mijn eerste keus geweest zijn ware het niet dat ibi helemaal niks heeft kunnen doen voor bijna een jaar.
Ruiz heeft in ieder geval zijn arbeid kunnen verrichten en iedere dag getraind.

13 januari 2014 om 14:04

Ik bedoelde meer voor het lange termijn vanaf begin 2014-2015

13 januari 2014 om 13:30

Ibi heeft geen wedstrijd ritme, PSV heeft directe versterking nodig omdat Wijnaldum 6-7 er nog uit ligt. Voordat Affelay weer wedstrijd ritme heeft is Wijnaldum ook weer fit

13 januari 2014 om 21:56

En bij Ruiz moet psv uitkijken dat hij niet overbelast raakt, want die jongen heeft zoooo ontzettend veel wedstrijden gespeeld en telkens de 90 minuten volgemaakt...
on: dappere huur met een risico: gaat het mis dat is het de zoveelste blunder... pakt het goed uit dan heb je het goed gedaan... Echter is het prijskaartje wel hoog en met het slechte vooruitzicht: 11 punten achter (nee Ajax heeft niet zoveel achter gestaan en had ook slechts 1 concurrent en niet 4 zoals nu het geval is) op de koploper en Landskampioen, is dit haast wel zeker weggegooid geld.

telegraaf moet zijn kop houden en alleen schrijven over hun hoerenzonen
is inderdaad veel geld maar we zullen zien wat het word
de telegraaf doet puur aan stemmingmakerij

13 januari 2014 om 17:05

Feiten uiteenzetten zie jij als stemmingmakerij? Feit blijft dat er 950.000 euro wordt betaald voor Ruiz om maximaal 16 wedstrijden mee te ballen.

Mocht hij echter wel weer presteren zoals bij Twente zijn de monden van de criticasters snel gesnoerd en loopt iedereen weer in de polonaise achter PSV en Ruiz aan.

13 januari 2014 om 21:56

Waarom MAG DIT Blijven Staan?????

Heel logisch beleid Bradley(een middenvelder) wil niet komen, en dan haal je een dure aanvaller.
In mijn ogen is er alleen plaats voor Ruiz in de spits, daar staat hij tenminste geen talent van de buiten categorie in de weg, en park moet er bij op het middenveld om het gemis van Wijnaldum op te vangen.

Zoet
Bernet
Bruma
Rekik
Willems
Park
Schaars
Maher
Narsingh
Ruiz
Depay

Jullie snappen er helemaal niks van... hij is gehaald voor jong psv !!!!

Nee snap helaas niet wat ze aan het doen zijn. een vm lb rb of cb zou ik nog snappen maar een aanvallende speler helaas niet. Zie hier mensen zeggen over als er geblesseerde spelers zijn maar dat is onzin.

Vind het jammer dat ze zo met hun geld omgaan.

14 januari 2014 om 01:49

Vervanger van Toivonen, best simpel. Ruiz kan bovendien ook in de spits spelen. Aangezien Matatvz er niks van bakt en Locadia zijn draai ook nog niet weet te vinden lijkt mij dit geen overbodige luxe. Op rechts heb je mogelijkheden genoeg, Met Narsingh Bakalli Josefzoon en Park. Alleen in de spits dus niet.

Waar haalt voetbalzone vandaan elke met 16 wedstrijden, nog 17

13 januari 2014 om 21:18

het zijn echt nog maar 16 wedstrijden voor psv en misschien nog play off wedstrijden.

13 januari 2014 om 22:19

De eerste ronde van de tweede helft is al voor de kerst gespeeld. Vandaar.

Hij wordt dus donderdag gepresenteerd, traint dan een enkele keer mee en begint dan gelijk tegen Ajax? Klinkt allemaal lekker logisch...

13 januari 2014 om 21:03

Hij zal zondag niet in de basis beginnen. Waarschijnlijk inval beurtje.

13 januari 2014 om 23:26

Hij komt er zondag in de 70e minuut in en in de 89e minuut knalt hij de winnende treffer tegen de touwen.
Ok mooi fantaseren

Als neutrale voetballiefhebber erger ik me aan al die anti psvers. Wat men daar ook doet, het is nooit goed en iedereen weet het beter. Lijkt mij dat Cocu, geen snotneus in voetballand, heel goed weet wat goed is voor zijn selectie. Of is hij zo dom en zijn jullie zo slim?

13 januari 2014 om 21:30

@dekers

Ik denk dat Cocu Ruiz kreeg voorgesteld door brands en hij dacht:ik heb een slecht presterende Narsingh,maher en Jozefsoon ook raak ik Toivonen kwijt en kan het nog even duren voordat Weinaldum de oude is.
Brands denktmaar aan een ding: als we niks winnen heb ik er al het mogelijke aan gedaan voor de buitenwereld,,ik heb grote namen gehaald dus kost het niet mijn hachje!!

Dit kan Cocu dus wel eens de kop kosten deze "salontransfer" en dan zou weer blijken hoezeer men daar beleid maakt!!

Ieder normaal denkende TD had een links en een rechtsback gehaald en een Centraleverdediger want daar gaat het fout niet bij hun aanvallende mensen.

13 januari 2014 om 23:23

@watcher38

Wat een dom gebral (voor de zoveelste keer...)

1. PSV heeft tijdens de vorige transferperiode al bij Fulham geinformeerd om Ruiz te huren. Dat was toen nog geen optie voor Fulham

2. PSV heft een huurovereenkomst met Fulham met daarin opgenomen een intentieverklaring tot koop (geen optie, omdat de huidige transferprijs van Ruiz te hoog is en na dit seizoen waarschijnlijk zal zakken omdat hij dan nog maar een jaar ondercontract staat.)

3. PSV is tot huur overgegaan omdat Toivonen nog verkocht wordt. Ruiz is in feite zijn vervanger maar kan op meerdere plaatsen ingezet worden dan Toivonen.
Met Toivonen verdwijnt meteen de grootste verdiener in het salarishuis. Dus is die huur ook financieel verantwoord.

4. Het gaat hier om de huur van zegge en schrijve een speler voor een periode van 5 maanden. Dat maakt dus geen ruk uit voor het beleid. Integendeel, A-Junior Vloet is inmiddels ook toegevoegd.

5. Jij hebt niet in de gaten waar het meest cruciale zwaktepunt van PSV ligt. Dat neem ik jou niet kwalijk omdat je uitsluitend zit te navelstaren naar jouw eigen club (en er de ballen verstand van hebt). Kijk anders de statistieken er maar op na. Dat helpt.

Degene op wie je reageert, VZ poster Dekers, had zijn vraag beter anders kunnen stellen, namelijk "is hij nu zo slim en jullie zo dom".
Daar kunnen we dan direct met een volmondig "ja" op antwoorden.

13 januari 2014 om 23:29

@oleguapa

Begin dit jaar hadden ze het in eindhoven over nieuw beleid..............
niks is veranderd.
men heeft voorin meer dan genoeg! geheel de achterhoede is matig tot zeer zwak,kijk het halfjaar overzicht van PSV maar na!

En toch nu ruiz halen............... geeft toch te denken?????

13 januari 2014 om 23:47

Heb jij niet eens in de gaten hoeveel jeugd PSV heeft laten doorstromen naar de A-selectie?
Qua gemiddelde leeftijd nog steeds het jongste team van de eredivisie..

Matig tot zeer zwakke defensie?
Zegge en schrijve 1 goal meer tegen dan kampioenskandidaat nr.1 Vitesse (imo) en Oranje hofleverancier Feyenoord.
En dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop de tegengoals onstonden. Dat had alles te maken met een onbalans in de omschakeling op het middenveld.
Maar dat had jij niet in de gaten, wel?

Of moet ik nu dezelfde redenatie ophangen voor Ajax-defensie die de Boer een "comedy capers" geval noemde?

dan denk je voor dat de competitie begint dat psv eindelijk het licht heeft gezien door een nieuwe koers te varen en niet meer geld over de balk te smijten en dan krijg je deze ontwikkeling. Geloof me, ruiz is gewoon een goede speler maar voor die paar wedstrijden wel een erg dure. Ik geloof 694 euro per minuut dat hij moet kosten. Gezien de ploegen die een straatlengte voor liggen op psv (ajax, Vitesse, twente en feyenoord) kun je dit als een verloren seizoen bestempelen. Naar mijn mening had psv gewoon op deze weg door moeten gaan en dan aan het eind van het seizoen moeten evalueren welke spelers mee kunnen met het niveau dat psv nastreeft. Nu heb je eindelijk veel talent op het middenveld en in de aanval en haal je zo'n dure kracht die echt nog wel een aantal wedstrijd nodig heeft om weer ritme op te doen. De paniek is groot bij psv en het gegeven dat dit jaar niet geoogst hoeft te worden maar dat de ontwikkeling van het elftal centraal staat, althans dat zijn de woorden van cocu, wordt met deze tijdelijke huur toch enigszins overboord gegooid. Dat is jammer want ondanks dat psv maar 7e staat zag ik toch wel hoopgevende dingen gebeuren. Eindelijk was er op papier eens sprake van een lange termijn beleid maar met de komst van ruiz is de korte termijn weer leidend. Ik vraag me af wie geslachtofferd wordt. Narsingh en maher hebben beiden veel geld gekost en zullen waarschijnlijk wel spelen maar waar zet je ruiz dan neer. Ook zal ruiz moeten wennen aan het spel van psv en aan zijn ploeggenoten en ook dat kost tijd. Effectief heb je dan nog maar weinig wedstrijden om het echt te laten zien. ik ben blij dat feyenoord en ajax hun beleid blijven volgen zonder bij de minste of geringste tegenslag weer op korte termijn terug te vallen. Jeugd heeft tijd nodig en moet je de tijd gunnen, zonder weer een kunstgreep uit te halen. Ik ben blij dat bijv ajax ola john heeft laten lopen en eigen talenten een kans geeft

Goeie speler, maar als je kijkt naar de kosten is dit toch wel behoorlijk veel. Ook is het maar de vraah of hij zijn vorm zoals hij bij twente had bij psv kan etaleren, al moet ik wel zeggen dat het niveau van de eredivisie natuurlijk stukken lager is dan die van de BPL

Het is juist de voorhoede en niet de achterhoede die bij PSV in gebreke blijft.
Er zijn maar 5 ploegen die minder doelpunten tegen hebben. PSV heeft een vele wedstrijden punten laten liggen, omdat het vooral veel kansen miste.
Ik ben van mening dat het scorende vermogen van Ruiz van toegevoegde waarden kan zijn. Het is toch juist goed voor de ontwikkeling van deze jonge selectie dat men tijdelijk een routinier toevoegt aan de selectie, staat niemands ontwikkeling in de weg, zeker niet op de lange termijn. Ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn speelminuten krijgt. Hopelijk voor PSV levert het scorende vermogen van Ruiz rechtstreekse plaatsing voor EL op, dan zijn ook die euro's terug verdiend.

Moest er niet nog een werkvergunning voor die jongen worden geregeld of kan dit al wanneer de overgang nog niet 100% rond is? Daarnaast lijkt 2-3 dagen training (en weinig wedstrijdritme) me wat kort om op niveau te komen en in het team te passen, dus Ajax lijkt me wat optimistisch maar who knows.

13 januari 2014 om 23:32

Ruiz heeft al een bsn nummer vanyuit zijn Twente periode en gaat bovendien de verkorte aaanvraagprocedure van een tewerkstellingsvergunning in.
Dat maakt de kans op een werkvergunning voor het komend weekeinde tamelijk realistisch.

Jouw tweede punt lijkt me volkomen juist.
Dus ik verwacht niet dat Ruiz tegen Ajax in de basis zal beginnen (niet erg want die scoort toch altijd in de laatste 5 minuten )

Het huren van Ruiz is een grote fout van Psv. Je voegt wel kwaliteit toe, maar daar heeft dit psv op die positie niemand nodig. Verdedigend hadden ze een speler met kwaliteit lengte en ervaring moeten halen. Dan maak je dit team sterker. Zo echt niet!

Schandalig dat ze daar zoveel geld voor hebben betaald. Voor slechts een half seizoen.

Ruiz er bij halen, kan misschien nog enigzins dit seizoen redden. Ze halen er een snelle en creatieve speler bij. En tuurlijk zijn de posities waar hij zich manifesteert dubbel bezet, maar die kunnen het tot nu toe ook niet waarmaken of zijn geblesseerd.

PSV mist gewoon die Killer voor het doel en die Ijzervreter op het middenveld. Achterin missen ze de ervaring, dus ze kunnen voor elke linie eigenlijk wel een versterking gebruiken, of ze moeten gewoon accepteren dat een 5e plek niet meer dan reeël is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren