Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Arsenal wil 44,5 miljoen euro uittellen voor nieuwe Van Persie’

Laatste update:

Arsenal was de laatste jaren vrij zuinig tijdens de transferperioden en verbaasde op deadline day in de zomer vriend en vijand, door Mesut Özil binnen te halen. De Duitse spelmaker kwam voor vijftig miljoen euro over van Real Madrid en viel direct in de smaak. Diverse Engelse media melden nu dat Arsène Wenger nog eens wil toeslaan en 44,5 miljoen euro durft uit te geven aan Julian Draxler.

/

De twintigjarige middenvelder maakt al een paar seizoenen naam bij Schalke 04 en ligt nog voor de lange termijn vast in de Veltins-Arena: tot medio 2018. Wenger zou er echter van overtuigd zijn dat hij miljoenen moet spenderen aan de jonge Duitser, die in zijn ogen wel eens de nieuwe Robin van Persie kan gaan worden. Wenger denkt dat hij Draxler kan omturnen tot aanvaller, zoals hij Van Persie jaren geleden omturnde van vleugelaanvaller tot centrumspits.

Hoewel Schalke 04 het niet wil bevestigen, zou er in Draxlers contract een clausule staan die het mogelijk maakt te vertrekken, als een club 44,5 miljoen euro uittelt. Een transfer in de maand januari is niet aan de orde. Niet alleen staat Draxler door een blessure nog tot maart aan de kant in Gelsenkirchen, ook gaf hij eerder al aan niets te voelen voor een winters vertrek bij die Königsblauen.

“In januari zal ik zeker niet vertrekken”, vertelde de Duits international zo’n twee maanden geleden nog. “Bij Schalke kan ik iedere week spelen en dat is belangrijk voor mij. Ik heb gezegd dat ik iedere zomer zal kijken wat ik ga doen en dat zal ik na dit seizoen dus ook weer gaan doen.” In de zomer kan hij rekenen op de warme belangstelling van Arsenal, dat al een paar Duitsers heeft in de selectie: Per Mertesacker, Serge Gnabry, Lukas Podolski en Özil. Bovendien komen Thomas Eisfeld en Gedion Zelalem er nog aan.

Is Julian Draxler een investering van 44,5 miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit waar is is het beleid van Arsenal echt veranderd. Dan is Wenger niet meer zo zunig en gaat hij ook grof betalen voor spelers. Draxler zou wel erg goed zijn, maar zou hij ook een goede spits zijn?

15 januari 2014 om 11:23

ag als we iets hebben geleerd de afgelopen jaren is het wel : Wenger nose
maar nee serieus wenger weet precies welke spelers arsenal naar een hoger level halen. Zo verbaasde hij iedereen met giroud die het uiteindelijk heel goed doet. Podolski die weer is opgeleefd enzovoorts. Alleen op wat uitzonderingen na als santos weet hij precies wie en waarvoor hij iemand nodig heeft

15 januari 2014 om 12:05

Wat is er met Wengers neus dan? Ik denk dat je bedoelt Wenger knows

Persoonlijk zie ik nog niet echt een spits in hem. En middenvelders hebben ze zat. Ik zou dus voor een andere speler kiezen.

15 januari 2014 om 14:10

Wengers neus? Nou die is enorm!

15 januari 2014 om 15:12

Er is hopelijk niets met Rosicky's neus

15 januari 2014 om 18:30

Is gebroken volgens mij.

16 januari 2014 om 00:38

Gebroken, hij mist de wedstrijd tegen Fulham, maar zal daarna met een masker spelen heb ik begrepen.
Monreal heeft een gekneusde voet.

Ramsey terug.

15 januari 2014 om 11:23

Het beleid is nog altijd hetzelfde, alleen is er nu simpelweg geld beschikbaar om te investeren. Als Wenger voelt dat Draxler in de punt kan spelen op den duur, dan is dat een weloverwogen beslissing.

45 miljoen is een boel geld, maar in het geval van Draxler ben je haast zeker dat hij zal slagen bij Arsenal en uit zal groeien tot een wereldspeler. Wanneer je het zo bekijkt heb je voor jaren een fantastische speler waardoor je in de toekomst minder de knip hoeft te trekken.

Edit:

Exclusive: Draxler's £37m move to Arsenal in doubt as Schalke wonderkid ruled out until March with ruptured tendon

Daily Mail.

Aiii

Edit2:

He’s the £37million man that Arsenal hope - or hoped - would win them the title. Time will tell on that one, especially with his tendon injury expected to keep him out until March. It is understood that this injury will NOT alter Arsenal's pursuit of the youngster.
It’s certainly a lot of money to spend on a 20-year-old, but Draxler is a man of huge talent and Arsene Wenger clearly thinks he justifies his hefty release clause. The intriguing thing is, Wenger is understood to see the Schalke forward as a project rather than a ready-made solution.

Edit3:

Bild reporting Arsenal want Draxler immediately schalke may sell due 2 finiancial crisis

Over zijn blessure valt niet veel te zeggen, de betrouwbaardere bronnen zeggen 10 dagen en andere 3 maand.. afwachten dus.

15 januari 2014 om 11:56

Omg, dat hebben wij natuurlijk weer...

15 januari 2014 om 12:15

Lol, zelfs spelers waar Arsenal interesse in heeft krijgen te maken met langdurige blessures.

15 januari 2014 om 12:15

Draxler is een super speler, die perfect in het plaatje van Arsenal zou passen denk ik. Goede aankoop.

Wat ik wel grappig vind is het eindeloze gehaat op andere clubs door Arsenal. Arsenal zou een jaar geleden nooit een grote aankoop doen, vernietiging van de markt noemden jullie dat. Dat doen alleen clubs als Chelsea, City en Real met hun Hazard's, Aguero's en Bale's. Dus dat het beleid hetzelfde is is complete onzin. Het geld is er altijd geweest. Als je nu in 1 jaar 100 miljoen wil uitgeven voor 2 spelers moet je nooit meer praten over Chelsea of City ofzo. Ik vind het leuk dat Arsenal dit doet want ik vind Arsenal een mooie club, wel vind ik dat Arsenal zijn gezicht verliest door dit beleid. En nu blijkt ook maar weer eens hoe hypocriet de Arsenal supporters zijn.

Deze aankopen geeft voor mij vooral aan dat Arsenal spijt heeft. Spijt dat ze niet eerder deze weg zijn ingeslagen. Spelers als V Persie, Fabregas en Nasri laten vertrekken. Die gaten vul je nu op door spelers van 50miljoen te halen. Arsenal ziet eindelijk in dat je geen succes gaat boeken met het beleid dat ze voerden.

15 januari 2014 om 12:17

45 miljoen is een boel geld, maar in het geval van Draxler ben je haast zeker dat hij zal slagen bij Arsenal en uit zal groeien tot een wereldspeler. Wanneer je het zo bekijkt heb je voor jaren een fantastische speler waardoor je in de toekomst minder de knip hoeft te trekken.

Dit is precies wat wij dachten over bv Hazard of Oscar. En dat was toen waren jullie zo op afgaven en zo wouden jullie als club niet zijn haha.

15 januari 2014 om 12:18

Wat dat betreft lijkt hij inderdaad op Rvp...

15 januari 2014 om 12:30

11oscar, praat niet over dingen waar je niets van weet. Natuurlijk wil Arsenal spelers als Fabregas en Van Persie niet laten gaan, maar we konden er gewoon niets tegen doen. Of ze transfervrij laten vergaan of ze verkopen. Arsenal had toen het geld niet om toppers aan te trekken, sinds vorig jaar Januari is dat geld er wel. Het beleid wat ze voerden levert geen prijzen op nee, maar moet je eens kijken wat er sinds de zomer is veranderd: Ozil en Flamini zijn er bij gekomen en ineens staan we gewoon eerste en doen we volop mee om de titel.

15 januari 2014 om 12:51

11oscar, je hebt er weinig kaas van gegeten. De markt wordt verstoord door de Russen en Arabieren die van clubs hun speeltje maken en daardoor de prijzen opblazen. Chelsea gaf al meer dan een miljard euro uit aan spelers de afgelopen tien jaar, en dat allemaal door Abramovich.

Clubs als United en Bayern hebben ook altijd grote aankopen gedaan, maar wel van eigen geld. Dat is een heel verschil, en Arsenal is door gezond financieel beleid nu ook in staat daar aan mee te doen. Dat je dat niet inziet..

En dat van RVP en Fabregas had te maken met het financiële beleid, we hebben een heel nieuw stadion laten bouwen.. Ook dat kost een klein beetje geld he.

15 januari 2014 om 12:55

@11oscar

Haha het verschil is dat Arsenal wel kijkt of die spelers perfect in hun team passen omdat ze niet oneindig met geld kunnen gooien zoals dat clubje van je met die louche rus. Arsenal zou bijvoorbeeld nooit of te nimmer 50M hebben betaald voor Torres zoals Chelsea gedaan heeft omdat Arsenal wel zou kunnen inzien dat hij niet in hun speelstijl zou passen. Chelsea had net 5 jaar een soort van betonvoetbal gespeeld, alle diepe ballen op Drogba, die hield hem wel bij en gaf hem terug aan de opkomende middenvelders of deed er zelfs iets leuk bij. Torres daarentegen is een voetballer die enkel bij een goed voetballende club tot zijn recht kan komen. De aankopen van Arsenal zijn ondanks de hoogte van de transferprijs nog altijd te rechtvaardigen ook gewoon omdat ze het geld Zelf genereren

In de periode 2003-2014 heeft Chelsea Netto 600m uitgegeven aan nieuwe spelers daar waar Arsenal Netto 17m heeft uitgegeven aan nieuwe spelers !!! En nog staan we boven jullie op dit moment. Dit ligt voor een stuk aan onze visionaire trainer die steeds het maximum uit de selectie weet te halen maar ook aan het feit dat het beleid daar op Stamford Bridge gewoon op niks trekt. Met dat geld zou je normaal een voetbalmachine moeten kunnen bouwen die zijn weerga niet kent. Echter leert de realiteit ons dat jullie voetbal (ondanks dat het de laatste 2 jaar al iets verbeterd is) bij sommige momenten nog altijd niet om aan te zien is, positiespel is jullie bijvoorbeeld nog altijd vreemd. Dus kom AUB nu niet aan met dat kul argument dat Arsenal supporters nu geen kritiek meer moeten geven op de hoogte van de transfersommen van Chelsea want in tegenstelling tot jullie voeren we wel gewoon een gezond beleid

15 januari 2014 om 12:55

Laat toch gaan stravven, er zitten hier zo ontzettend veel onwetenden die niets (willen) weten over de financiële positie van Arsenal de afgelopen jaren. Als Draxler komt zijn zij degenen die Arsenal een ordinaire koopclub zullen noemen en in het rijtje met City en Chelsea plaatsen. Terwijl we qua koopgedrag naast Bayern komen te staan in de loop van komende jaren.

15 januari 2014 om 13:07

Geoffarsenal had al aangegeven dat een wintertransfer sowieso niet aan de orde is, dat zijn slechts speculaties. Als er interesse is, is dat pas in de zomer.

15 januari 2014 om 13:10

Goonerar16

Als Wenger hem deze winter haalt dan werkt hij eigenlijk tegen zijn principes in. Maar wie weet, Monreal kwam afgelopen januari ook.

15 januari 2014 om 13:38

Jullie zijn één van de weinige ploegen die tenminste dat geld op tafel kan leggen zonder in de schulden te moeten zitten.gezond beleid wat Arsenal al jaren voert.ik denk dat ze nu wel wat kunnen permitteren.

15 januari 2014 om 13:52

@frank
Tsja, het is inderdaad wat apart, maar ik denk niet dat hij nu per direct gaat komen om eerlijk te zijn. Maar sowieso zit er een leuke tijd aan te komen voor de Gooners, the only way is up!

15 januari 2014 om 13:54

Monreal zou oorspronkelijk ook maar komen in de zomer hoor, die kwam reeds in de winter puur door de blessure van Gibbs

15 januari 2014 om 14:04

En nu komt Draxler puur door de blessure van Theo? Great.

15 januari 2014 om 14:08

Doe maar een edit3. Schijnt dat de blessure wel meeviel. Maar ach, who cares. Draxler komt echt niet al deze winter.

15 januari 2014 om 14:16

Draxler is begin februari terug waarschijnlijk, of midden februari

15 januari 2014 om 14:20

En waar heeft dat beleid jullie de afgelopen 10 jaar gebracht dan het is mooi dat Arsenal het wou doen met jeugdspelers en met kleine aankopen maar zo bestorm je de top niet vind je het gek dat alle abosulute vedettes daar weg zijn gegaan Nasri , Fabregas en V.Persie om maar even te noemen die willen prijzen pakken ook niet zo raar dat Arsenal zo veel blauwtjes heeft gelopen deze zomer zelfs Ozil had een voorkeur voor United de enige reden dat hij daar nu niet speelt is omdat Moyes vond dat die positie goed was opgevuld ik heb niks tegen Arsenal vind het een prachtige club maar Arsenal heeft niet echt recht van spreken als het daar ook niet echt lekker gaat qua prestaties

15 januari 2014 om 14:25

Lees je anders eerst even in voordat je ons van repliek dient..

15 januari 2014 om 15:06

Mijn reactie hier een stukje boven is precies voor jou bedoeld.

15 januari 2014 om 15:34

Ieder nadeel heb zijn voordeel

Zag net je laatste Edit, als ik me niet vergis is Bild een zeer betrouwbare bron niet? Zou wel "mooi" zijn voor Arsenal dat Schalke net nu financiele problemen zou krijgen waardoor ze Draxler moeten verkopen. Ik vind het zonde voor Schalke enerzijds aangezien het mooie club in Duitsland is met een rijke geschiedenis. Anderzijds is het wel symbolisch dat net Arsenal, die sinds jaar en dag bekend staan om hun zorgvuldig financieel beleid, hier van kan profiteren (net zoals ze dat deden bij Cazorla). Waar heb je trouwens gelezen dat hij nog maar 1-2 weken geblesseerd zou zijn? Dat hij minstens tot maart nog geblesseerd zou zijn kwam van die Daily X kranten dus daar hecht ik weinig waarde aan.

15 januari 2014 om 15:49

@frank_lfc
Monreal kwam in de winter, omdat Gibbs geblesseerd raakte.

15 januari 2014 om 16:23

Frank heeft wel gelijk Tomreniers, in principe is Wenger tegen de wintertransferperiode omdat het competitievervalsing is, waar ik hem geen ongelijk in kan geven.

15 januari 2014 om 17:13

Hier sla je plank volledig mis,
Arsenal heeft afgelopen jaren nooit grote aankopen gedaan omdat ze nog bezig waren met het aflossen van het stadion.

En het grote verschil met clubs als Chelsea, real, city, is dat Arsenal als organisatie al het geld zelf heeft verdiend door goed beleid.
Terwijl Chelsea, city hun geld uit bodemloze putten van externe financiers haalt. Daarnaast heeft real ook nog honderden miljoenen schulld...
Als die eigenaren het op een gegeven moment zat zijn en zich terugtrekken (zie Anzhi) komen die clubs in grote problemen.

Arsenal heeft het goed recht veel geld uit te geven, ze kopen goede jonge spelers, net zoals Bayern München

Bayern en Arsenal zijn gewoon de enige 2 topclubs (misschien ook Borussia Dortmund) die hun financiële zaakjes volledig op orde hebben en dus gewoon kunnen kopen wat ze willen!

16 januari 2014 om 00:41

Hij is er ook vooral tegen omdat de prijzen in de winterperiode meestal nog meer omhoog vliegen omdat niemand z'n spelers kwijt wil. Daarnaast zijn de meeste spelers Europees ook niet beschikbaar omdat ze vaak al hebben gespeeld.

15 januari 2014 om 11:23

Nee, het is meer dat Arsenal eerst geen grote bedragen uit kon geven en het nu wel kan. Verder wil Wenger best geld uitgeven voor echt goede spelers, maar gaat hij niet a la Chelsea of a la City 3 transfers van meer dan 30 miljoen per seizoen doen. Arsenal gaat qua transfers United achteraan, grote bedragen uit kunnen geven voor spelers die ze echt willen halen.

Als Draxler komt hebben we enkel nog een CB nodig, een RB is ook geen verkeerde keuze, dan kan je nog denken over Bender van Leverkussen maar dan is je selectie denk ik wel rond.

15 januari 2014 om 11:30

Een RB zou een hogere prioriteit moeten hebben. Sagna is niet meer zoals die was. Daarbij is Koscielny - BFG een goede combinaties die bar weinig tegendoelpunten te verwerken krijgt.

15 januari 2014 om 11:34

Ja, maar moet je eens in de breedte kijken bij de CB, we hebben Kos en Bfg, dan Vermaelen en dan helemaal niemand. Een back-up CB bedoel ik dus.

Als RB zou ik graag Corchia of Danilo zien komen.

15 januari 2014 om 13:01

@ Stravven

Je zou ook kunnen nadenken over Gundogan die aan het einde van het jaar nog maar een contract heeft voor een jaar en niet bij wilt tekenen. Dan kan je Arteta en Diaby lozen namelijk. Tegen de grotere ploegen speel je dan met Flamini en tegen de mindere ploegen met Gundogan.

Cvm: Gundogan/flamini
CM: Wilshere/ramsey
Cam: Ozil/rosicky/cazorla

Lam: Draxler/podolski
Ram: Walcott/gnabry/aoc

Dan heb je zowel het middenveld en de flanken dubbel gevuld met absolute wereldtop.

15 januari 2014 om 15:37

Zal altijd eeuwig zonde blijven dat Diaby zo blessuregevoelig is. Hij zou de natuurlijke opvolger van Vieira geweest zijn (wel minder sterk maar technisch vele malen beter).

15 januari 2014 om 15:55

De-lano. met gundogan haal je meer een speler als wilshere en ramsey binnen. Flamini zorgt juist voor de goede balans in het team. Een echte leider op het middenveld die verdedigend heel sterk is.

15 januari 2014 om 15:59

Vele malen technischer? Vieira was enorm technisch hoor, je overdrijft.

15 januari 2014 om 16:00

Aha, dat is natuurlijk wel mooi. Tegenwoordig is er veel geld voor nodig om een topteam te bouwen, je redt het niet meer om aan de absolute top te staan met alleen maar jeugd en transfers van 10-15 miljoen.

Arsenal koopt altijd wel gericht dus verwacht dat als ze veel geld voor Draxxler uitgeven, hij het wel goed gaat doen bij Arsenal, daar hebben ze het team voor.

15 januari 2014 om 16:59

Velen malen is misschien wat overdreven maar hij was toch een stuk technischer dan Vieira. Was een enorm talent, Blanc zei destijds dat hij altijd de eerste was op zijn papier voor de selectie van de Franse selectie indien hij fit bleef, heeft helaas niet zo mogen zijn

15 januari 2014 om 18:01

De laatste keer dat hij fit was stond hij ook gelijk in de basis bij Frankrijk en terecht.

Stel je is voor Frankrijk met Diaby, Pogba en Kondogbia.

16 januari 2014 om 00:42

Is dat niet heel erg verdedigend? Of bedoel je als je ze alle 3 in de selectie hebt?

15 januari 2014 om 11:25

Zij hadden de vorige jaren geen "geld" om grote aankopen te doen. Nu is alles bijna afbetaald als ik het goed heb. Vandaar dat zij nu aan grote aankopen denken. Arsenal heeft tijdens de Invincibles tijdperk ook veel geld uitgegeven hoor, dus vergis je niet.

15 januari 2014 om 11:29

Daarbij vergeten mensen dat Wenger al jaren achter Draxler aanzit en hem vorig jaar zo goed als zeker al wilde binnenhalen, totdat Özil beschikbaar kwam..

Wenger zal alleen grof geld betalen voor de spelers die bovenaan zijn lijstje staan, spelers die alle hokjes aanvinken. Wanner zo'n speler niet mogelijk is, wacht hij liever of gaat voor een tijdelijke oplossing, indien nodig.

15 januari 2014 om 11:27

Had toch met de hypotheek op het stadion te maken of zo, en nu zal er wel een gedeelte zijn afbetaald waardoor er geld vrij is gemaakt voor aankopen.

Vind Draxler wel een top talent, en ik denk dat hij met zijn techniek en inzicht zeker een goede spits kan zijn.

15 januari 2014 om 18:49

Het enige die veranderd is dat we nu niets meer moeten afbetalen. The emirates is volledig afbetaald en er kan nu geïnvesteerd worden in de ploeg zoals Wenger al enkele jaren heeft gezegd.

15 januari 2014 om 19:58

Dit zou geweldige aankoop zijn voor Wenger!
Hij heeft de Franse spelers een beetje achter zich gelaten en focust zich nu volledig op de Duitse spelers.

Sign him up!!

Dit zou voor Wenger weleens de ideale versterking kunnen zijn, aangezien hij een spits zoekt die zowel mét als zonder Giroud kan spelen en hem dus niet dient te vervangen.

15 januari 2014 om 11:27

Draxler is best veelzijdig, kan op 10, op de flanken en ook als spits spelen, dus Giroud hoeft zich geen zorgen te maken dat hij niet meer aan spelen toekomt. Ik vind Draxler echter meer een scorende 10 dan een type Özil, want hij heeft niet dat buitengewone overzicht (kan ernaast zitten, zie hem lang niet elke wedstrijd spelen) dat een echte spelmaker als Özil heeft, en hij schiet veel vaker van afstand en hij is veel directer en doelgerichter.

15 januari 2014 om 11:33

Draxler is geen pure spelmaker nee, dat hij zo veelzijdig is geeft simpelweg aan dat hij een ontzettend groot talent is. Zie in hem een valse 9, een speler die terugzakt net als van Persie deed.

Draxler kan overigens ook behoorlijk goed verdedigen, iets dat Robin niet zo geweldig kon.

Wanneer een team met Draxler, Özil, Wilshere, Ramsey en Cazorla ingespeeld raakt en dus voor een goede wisselwerking kan zorgen, zit ik voortaan met een luier voor de tv.

15 januari 2014 om 11:34

Speelt Draxler wel eens in de spits bij Schalke dan?
Zo niet vind ik het toch wel een erg grote gok van 44,5 miljoen.
Dan kun je beter van dat geld een echte 9 halen.

15 januari 2014 om 11:41

Natuurlijk is het een gok, dat is het altijd, maar dat neemt niet weg dat Draxler alles heeft om daar op den duur wel te spelen.

De Benzema's van deze wereld zijn niet beschikbaar. Je zou voor Martinez kunnen gaan, maar dat is een nog veel groter risicio (bijna 28 jaar, Portugese competitie ) Dus wat moet je dan? Je maakt je eigen aanvaller!

Als je kijkt naar onze veelzijdigheid (ontzettend veel scorend vermogen op het middenveld) is de nood aan klasse belangrijker dan aan een bepaalde positie. Draxler maakt ons sterker.

15 januari 2014 om 12:03

Precies mijn reactie ook! Je gaat toch niet de hoofdprijs betalen voor een speler die een seizoen of meer nodig heeft om in een nieuwe rol te gaan spelen? Dat zou kunnen met een aankoop van pakweg 15 miljoen, maar voor 45 miljoen zou ik iemand willen die er direct staat en die je écht nodig bent. Ozil is goed uitgepakt, een Di Maria zou ook een goede optie zijn, maar Draxler blijft een gok. Hij is jong, maar ga je op een aankoop van 45 miljoen ooit nog winst maken?

15 januari 2014 om 12:57

@ Arsenaladdict

Persoonlijk ga ik er vanuit dat Draxler een versterking voor op de vleugels word. Een positie waar hij bij Schalke ook vaak speelt en goed uit de voeten kan. Ondanks dat hij rechtsbenig is staat hij vrijwel altijd op links. Maar hij kan ook heel goed op rechtsbuiten op de voeten.

Tevens is dit bericht al langer bekend natuurlijk, de bedragen kloppen als het goed is geen eens aangezien Draxler een clausule heeft van 48 miljoen euro volgens meerdere media. Daarnaast was dit al door meerdere Arsenal insiders genoemd.

Draxler zal een aankoop worden voor de vleugels, heeft de kwaliteit die een Podolski mist namelijk.

Tevens gaan er ook geruchten rond dat Wenger toch een poging gaat wagen voor Gundogan aangezien die aan het einde van het jaar nog maar een contract heeft voor een jaar en absoluut niet bij wil tekenen. Dat zou ook een droomaankoop zijn voor een relatief laag bedrag.

Cvm: Gundogan/flamini
CM: Wilshere/ramsey
Cam: Ozil/cazorla/rosicky
Lam: Draxler/podolski
Ram: Walcott/gnabry/aoc

Dan heb je echt alles dubbel bezet met wereldtop.

15 januari 2014 om 13:19

Het gaat om de lange termijn, natuurlijk komt Draxler eerst op de vleugels te staan, maar op den duur zal Wenger hem centraal neerzetten.

Verder blijft alles gissen, niemand weet het daadwerkelijk.

15 januari 2014 om 13:42

@ Arsenaladdict

Het is niet te hopen dat we van een handige behendige en extreem getalenteerde nummer 10/flankspeler een spits gaan proberen te maken. Probeer dan in de zomer een Dzeko aan te trekken ofzo.

15 januari 2014 om 14:02

Wat is dat dan weer voor een scheve redenatie..

Doodzonde dat we Robin in de punt hebben gezet, doodzonde dat we van Henry een spits hebben gemaakt.. Draxler is helemaal geen pure spelverdeler, Draxler is een multifunctionele aanvaller die alle facetten van het spelletje beheerst.

Wenger heeft altijd gezegd dat hij Giroud niet wil vervangen, maar een speler zoekt die samen óf alleen kan functioneren. Vandaar dat Wenger zich volledig heeft ingezet voor Suárez.

En Dzeko? Geloof je het zelf.. Benzema komt niet, Suárez komt niet, Rooney komt niet, Cavani komt niet. Martinez is een risico en Costa heeft na de winter ook weinig laten zien, daar waar bovendien iedereen op zal zitten.

Topspiten zijn zo ongeveer het lastigst om aan te trekken, en dat zal altijd zo blijven.

Draxler om Giroud heen kan simpelweg voortreffelijk werken, en op den duur.. over een jaartje of 4, is het heel goed mogelijk dat wij de nieuwe van Persie in handen hebben en dat heeft verder niets te maken met het verspillen van kwaliteiten, integendeel.

Verder neem ik aan dat jij je ervan bewust bent dat Robin geen echte 9 was, maar zich geheel terug liet zakken om zich met de opbouw te bemoeien? Dát kan Draxler in de toekomst ook. Weliswaar deed RvP dit ook uit noodzaak, maar dat neemt niet weg dat dit ontzettend nuttig is in een team als Arsenal.

Of Draxler nu de nieuwe Ronaldo of de nieuwe Robin wordt, dat gaat mij om het even, als hij beschikbaar is moeten we hem absoluut oppikken.

15 januari 2014 om 11:31

Ik heb hem de laatste 2 jaar niet veel zien spelen maar is hij niet een vleugelspeler die ook als aanvallende middenvelder kan spelen? In dat geval zie ik hem niet zo een, twee, drie veranderen in een spits. En vleugelspelers annex aanvallende middenvelders hebben we genoeg in de selectie.

15 januari 2014 om 11:44

Van Persie was ook een vleugel speler die prima uit de voeten kon op de nummer 10 positie, precies hetzelfde als Draxler dus.

15 januari 2014 om 13:03

Van Persie werd dan ook niet ook voor zoveel gehaald en had Bergkamp, Henry voor zich die hem onder zijn hoede namen en de kneepjes leerden. Risico met Draxler is veel groter, hij heeft geen Henry of Berkamp voor zich die hem begeleiden. Zie Walcott, die 3 maanden dat hij samen met Henry trainde en speelde 2 jaar geleden maakten zoveel verschil uit.

Goeie speler maar moet wel zien of hij een spits kan worden maar als iemand dat kan omturnen is dat wenger wel

Allereerst heb deze jongen nog niet laten zien dat hij de top aan kan. En dan dient ie ook nog te worden omgedraaid tot spits alvorens hij nuttig is in de ogen voor Wenger. Ohja en 45m. Bechlachelijk

15 januari 2014 om 11:25

Inderdaad, helemaal met je eens.
Denk ook niet dat Wenger daadwerkelijk 45miljoen gaat neerleggen voor draxler.

Nieuwe Van Persie of nieuwe Henry? Draxler zit er toch wat meer tussenin.

15 januari 2014 om 11:25

Hij lijkt meer op van Persie met zijn manier van bewegen, alleen dan zonder het chocoladebeen.

15 januari 2014 om 11:29

hij is technischer in mij ogen dan Rvp, maar of die zo'n killer is betwijfel ik .
Ondanks dat kan die het natuurlijk wel word .

15 januari 2014 om 11:31

Chocoladebeen? Je beseft toch wel dat Rvp de helft van al zijn doelpunten vorig jaar met rechts heeft gemaakt hè?

15 januari 2014 om 11:34

Vroegah.. Draxler is simpelweg completer.

15 januari 2014 om 11:36

Het is nog steeds zijn chocoladebeen, met links is Van Persie gewoon een stuk beter.

15 januari 2014 om 11:39

Draxler heeft geen chocoladebeen Hij is tweebenig net als Cazorla.

15 januari 2014 om 11:44

Nja, tegenwoordig is het verwaarloosbaar bij hem. Draxler lijkt daarentegen van nature twee-benig te zijn. Dat is een groot voordeel.

44,5 miljoen vind ik toch wel een erg groot risico voor een speler van 20 die nog niet in de top heeft gespeeld.

15 januari 2014 om 16:58

3 jaar lang Champions league, waarvan een keer een halve finale. International bij Duitsland, en bijna 100 wedstrijden in een van de sterkste competities ter wereld. Waar hij ook nog een van de dragende spelers is...

edit: tekst was niet van toepassing hieronder

Heeft Arsenal zelf nog niet genoeg middenvelders om te proberen om te turnen naar aanvaller? Ik zou het zonde vinden als ze dit met Draxler zouden proberen, die jongen is een prima middenvelder. Ze kunnen het geld beter steken in een aanvaller die ze niet hoeven om te turnen.

Marc, Waar komen Mertesacker Ozil Podolski Rosisky Giroud enzo vandaan dan? Arsenal is ook een koopclub alleen geven ze geen gekke bedragen uit, alle clubs kopen!

15 januari 2014 om 11:26

Inderdaad, Arsenal voert gewoon gezond beleid in tegenstelling tot andere clubs. Veel spelers die we hebben gehaald zijn trouwens wel een koopje gebleken: Ramsey, Cazorla, Koscielny, Sagna, Flamini, Giroud en Mertesacker hebben allemaal niet heel veel gekost en hebben hun transfersom allemaal wel al opgebracht denk ik.

15 januari 2014 om 11:48

idd, maar Arsenal is wel een koopclub of je nou 40 mil er speler geef of 10 zoals Arsenal kkopen is kopen

15 januari 2014 om 11:55

Ieder club is een koopclub . Maar je hebt koopclubs en koopclubs.

Als draxler komt betekent dit het einde van podolski. Dat gevoel heb ik trouwens al want podolski is wel weer fit maar speelt niet echt. Maar ik wacht tot zaterdag voordat ik verdere conclusies trek.

Draxler is een geweldige toevoeging voor de selectie aangezien the ox wordt omgetoverd tot een centrale middenvelder .

Draxler is helemaal niet geblesseerd tot maart maar tot begin februari. 6 weken zei zijn coach halverwege december.

Zou een geweldige versterking zijn en mogelijk ook al in januari gaan de geruchten.

Laat dit alsjeblieft waar zijn. Grootste talent dat er momenteel op de europese velden rondloopt Imo. Die jongen speelt nu al zo volwassen, en draagt Schalke nu al. Hij is 20...

Absolute buitencatagorie en ik weet zeker dat hij iedere cent voor je terugverdient!

15 januari 2014 om 11:46

Vind Mario Gotze toch het grootste talent. Hij droeg Dortmund op zijn 18e, en zorgde ervoor dat ze kampioen werden en Champions League speelde. Als je hem nu bij Bayern ziet denk je gewoon dat hij een jaar of 28 is. Zelf Thaigo vind hem het grootste talent van de wereld, al zegt dat natuurlijk weinig en het is tenslotte zijn mening.

15 januari 2014 om 12:10

Ach, Arsenal fans. Zodra een speler aan hun ploeg word gelinkt en/of getransfereerd is hij direct de beste op zijn positie en de nieuwe 'Messiah'.

Elk (redelijke) Bundesliga volger weet dat Gotze op een heel ander niveau wat betreft talent, potentie en vertoonde prestaties zit. Draxler is een heerlijk talent uiteraard dat de potentie heeft om uit te groeien tot een grote speler. Hij zit wat betreft talent in het straatje Reus, Ozil, Kroos etc

Gotze is sinds Beckenbauer het grootste Duitse talent ooit en is sinds zijn 18e al wereldtop. Een heus verschil.

15 januari 2014 om 13:03

Ach Gereed44, zodra er een topic over Arsenal is komt hij onder zijn steen vandaan gekropen met nutteloze provocatie en neerbuigende taal. Wat een treurig persoon ben je toch. Niets toevoegend, alleen maar afgeven.

15 januari 2014 om 13:10

Even puur naar de stats kijken, ik heb de stats van Gotze bij BVB gebruikt omdat hij daar net zo oud was als Draxler nu is. Gotze heeft iets betere stats, wat meer assists, maar Draxler heeft op jongere leeftijd meer wedstrijden, en wat je niet moet vergeten is dat het makkelijker is te presteren met Lewandowski en Reus bij je dan met Huntelaar en Farfan. Ook was Gotze een AM, terwijl Draxler als LW opgesteld word, ook geen onbelangrijk verschil.

15 januari 2014 om 13:12

Wat een onzin.

Dat jij van mening verschilt betekent niet dat ik het mis heb. Jij hecht blijkbaar aan andere dingen waarde bij een voetballer dan ik.

Bij Draxler is het allemaal minder spectaculair dan bij Götze, maar dit betekent niet dat hij slechter is. Daarbij moet je nog maar eens zien hoe Götze het gaat doen bij Bayern. Heeft nog niks kunnen laten zien bij Bayern, door zijn blessure. Maar de kans dat hij Robben, Ribery, Kroos of Müller uit de basis gaat spelen is klein.

Ik vind Götze een fantastisch talent, en stond vorig jaar te schreeuwen om zijn komst naar Arsenal, maar ik denk dat Draxler verder kan komen. Speelt net als bijvoorbeeld Pogba onzettend volwassen voor zijn leeftijd.

Maar goed, ook ik heb geen glazen bol. Echter ga ik dan niet verklaren dat ik gelijk heb. Ik geef alleen mijn mening.

Geweldige speler. Nieuwe van persie? Zal die ook 7 jaar lang geblesseerd zijn en de club behoudt vertrouwen in hem, na 1 blessurevrije jaar gelijk naar United.

Ik dacht dat Arsenal juist bekend stond om het goedkoop aantrekken van goede spelers, maar 44,5 miljoen voor een 20-jarige lijkt mij een beetje te veel van het goede. De vergelijking met Özil vind ik ook niet op zijn plaats, omdat Özil zich jarenlang op het allerhoogste niveau heeft bewezen, terwijl Draxler pas net komt kijken. Ik moet toegeven dat in de wedstrijden die ik van Draxler gezien heb hij het heel aardig doet, maar het zou geen gewoonte voor clubs moeten worden om te veel geld voor talenten neer te leggen.

dus hij zal in de spits spelen? waarom geen reus kopen dan al denk ik dat dortmund hem niet laat gaan.

Hij is wel erg goed voor ze leeftijd denk dat die het ook gaat maken bij arsenal.
Maar zover ik weet heeft hij altijd een vrije rol achter de spits van schalke of niet soms?

Uittellen? Uitbetalen of neertellen is het toch?

Maar zou een prachtige aankoop zijn. Zeer groot talent.

Ik hoop dat het waar is. Lijkt er ondertussen wel heel veel op dat Wenger hem echt wil. Hopelijk nog in Januari denk dat dit wel eens de speler kan zijn die ons langer mee zal laten doen. Kan zowel Giroud rust geven als op beide flanken. En de opvolger van Cazorla is dan al binnenshuis.

44,5 is enorm veel geld maar hij is het naar mijn mening degelijk waard. Ook als je nagaat dat die nog 12 jaar mee kan.

15 januari 2014 om 11:32

Geweldige speler, ik denk echt een Arsenal speler.

Het bedrag is natuurlijk hoog maar gezien de transferbedragen die er op de dag van vandaag worden betaald, vind ik deze niet echt enorm overprijst.

Als Arsenal het geld heeft, en ze willen hem echt hebben zie ik niets wat deze transfer zou moeten tegenhouden.

Toen ik zag staan 'de nieuwe Van Persie' dacht ik dat het om Kishna van Ajax ging

Wel jammer dat Arsenal nu ook een club van het grote geld begint te worden. Het is misschien wel zo dat het niet anders kan om in Engeland mee te blijven spelen om de bovenste plekken, maar ik heb en had voor Arsenal altijd veel sympathie omdat ze niet meegingen in dat maar klakkeloos gooien met geld. De aankopen die ze deden waren vaak echt gerichte aankopen, en daar hoefde dan geen 40 of 50 miljoen voor neergelegd te worden.(carzorla, Podolski, Giroud, Koscielny) Nu gaan ze mijns inziens een speler halen waarvan ze er al drie hebben, en hiermee gaan ze lijken op Chelsea, Man City, PSG etc. Ik zie in Draxler namelijk niet de nieuwe Van Persie.

15 januari 2014 om 11:37

44,5 miljoen zou ook wel ongeveer de waarde zijn van Kishna idd

15 januari 2014 om 11:39

Arsenal die 44.5 miljoen voor een jeugdspeler van Ajax zou geven?

Verder nog iet: United geeft ook grote bedragen uit, zie de 42 miljoen voor Ferdinand, 38 voor Berbatov, 37 voor Rooney, 30 voor Van Persie en Fellaini, maar is dat echt een koopclub?

Arsenal heeft in alle jaren welgeteld 1 speler voor meer dan 20 miljoen gekocht, moet je eens naar andere clubs kijken. United heeft er 12 voor meer dan 20 miljoen gekocht, Spurs 5, Liverpool 9, en zie je dat als koopclubs?

15 januari 2014 om 11:54

Kijk nu eens niet de hele tijd naar andere clubs, kijk nu eens naar Arsenal. Ze moeten het beleid dat ze voeren doorzetten, want door dat beleid doen ze nu mee in de strijd om de titel. Een speler als Draxler hebben ze al, ze moeten daar geen 44,5 miljoen voor neerleggen.

15 januari 2014 om 11:55

Jup inderdaad en sommige bedragen van de transfers van United zijn van meer dan 6 jaar geleden. Met de ongelooflijke inflatie in het voetbal (bedankt Real, Chelsea, Lazio,..) betekent dat m.a.w. dat de 38M die United 10 jaar geleden betaalde voor Ferdinand, nu gelijk zou zijn aan 50-60M om maar een voorbeeld te geven

15 januari 2014 om 12:00

En ze voeren datzelfde beleid nog altijd. Het verschil is nu dat ze grotere bedragen uit kunnen geven voor echte topspelers in plaats van kleinere bedragen voor mindere spelers. Podolski, Giroud, Cazorla, Mertesacker en Arteta zijn toch ook allemaal gekocht?

15 januari 2014 om 12:07

Het beleid wat Arsenal voerde was omdat Arsenal geen grote bedragen uit kon geven in verband met de lening voor het stadion en omdat de inkomsten door oude sponsordeals niet heel hoog waren. Nu dit allemaal is veranderd kan Arsenal gewoon fatsoenlijk bedragen uitgeven voor spelers. Arsenal koopt spelers ja, maar is geen koopclub. Ja, veel spelers zijn gekocht, kijk even voor wat voor bedragen, onze basis kost in totaal 108 miljoen. De helft van dat bedrag is afkomstig van Ozil terwijl er voor Wilshere, Flamini, Gibbs en Szczesny helemaal niets betaald is en ook de bedragen voor Sagna en Ramsey onder de 10 miljoen liggen.

En iedere club koopt spelers, alleen de mate waarin verschilt. En ja, ik kijk naar andere clubs, anders kan je alles wel roepen zonder het te vergelijken.

En als je even kijkt: Qua talent is hij vergelijkbaar met Gotze en Hazard, die kostten allebei ook zo'n 40 tot 45 miljoen.

15 januari 2014 om 11:45

De markt is heel anders vergeleken met 10 jaar geleden he. Zulke spelers zijn nou eenmaal zo duur, so deal with it. Arsenal had een paar jaar geleden ook veel spelers gekocht die absoluut niet nodig was, zoals andre santos, chu-young park enz. en dat waren echt geen koopjes.

15 januari 2014 om 13:47

@ Loopfiets

Heb je wel eens bedacht dat Draxler als linker vleugel speler gehaald gaat worden waar we in feite alleen Podolski hebben lopen? Cazorla/wilshere/rosicky kan er ook spelen maar zijn geen Wingers. En als je bedenkt dat Podolski ondanks dat hij fit is al vaak niet speelt op de linksbuiten ga je toch naar betere spelers zoeken voor op die positie die haalbaar zijn. En dan kom je uit bij Julian Draxler.

15 januari 2014 om 16:02

Heb je er wel eens over nagedacht dat Draxler het beste tot zijn recht komt op het middenveld en je hem dus niet moet verkrachten door hem als linkervleugelspeler te gebruiken?

15 januari 2014 om 19:17

Draxler speelt bij Schalke ook regelmatig/altijd op de linkerflank.

Sign him up Arsene!
Beast deze Draxler. Er zijn geruchten dat hij 2 maanden uitgeschakeld zou zijn?

Oke, draxler is een geweldig talent, maar hij is in veel wedstrijden nog niet bepalend genoeg om dit bedrag waard te zijn! Echter, zal schalke enorm met dit bedrag geholpen zijn.. Holtby, zou in dit geval moeten komen! Een vervroegde overname van Sidney Sam zou dan ook wel tot de mogelijkheden behoren/ belangrijk zijn!

Zelfde positie als v Persie in zijn jongere jaren alleen dan minder rebels.
Misschien dat v Persie een betere schot heeft, maar ik vind Draxler iets completer dan v Persie als speler (in vergelijking met v Persie toen hij jong was).
Geen idee of het goed zal uitpakken, weet wel dat het niet zo lang gaat duren voordat Draxler er staat in vergelijking met een v Persie die jaren nodig had (ongeacht de oorzaken zoals blessures).
Ik denk overigens dat Reus ook goed bij Arsenal zou passen.

Edit: Beetje naar de transfers gekeken van Wenger.

Aankopen onder € 1 miljoen: Suker, Toure, Campbell, Clichy, Fabregas, Bendtner, Song

Ankopen tussen € 4-6 miljoen euro:kanu, Silva, Sylvinho, Ramsey, Diarra, Pires, Sagna.

Aankopen plus € 10 miljoen : Henry, Wiltord, Reyes, Hleb, Nasri, Arshavin, Vermaelen, Koscielny, Gervinho, Arteta, Aoc, Mertesacker.

Wenger excels in three areas – under 1M, 4M-6M and more than 10m. However, exalting Arsene for being an astute judge of talent at bargain levels is a mistake.

15 januari 2014 om 12:08

Je vergeet er nog heel wat. Van Persie bijvoorbeeld, voor 3 miljoen gehaald.

15 januari 2014 om 12:24

@stravven

Nee ben ik niet vergeten. Puur omdat hij tussen de 1-4 miljoen lijstje staat. Ach wat maakt het uit, hij blijft een topaankoop. Stomme lijstjes

Lijst 1-4 € miljoen euro: Luzhny, Pennant, Stepanov, Eboue, Flamini, Diaby, Ljungberg, Diawara, Cygan, Rvp, Lehmann, Senderos, Almunia, Fabianski, Park, Denilson, Squillaci

Nou weet ik zelf niet of het euro of pond is lol

15 januari 2014 om 12:32

Is denk ik in ponden, maar dat maakt niet veel uit.

Draxler is zonder twijfel een geweldige speler maar of die nou als spits kan spelen in de PL, dat weet ik nog niet. Hij heeft alles wat een middenvelder moet hebben maar het is toch anders om in de punt te spelen tegen 2 grote en sterke verdedigers. Maar ik heb vertrouwen in Wenger, als hij er iets in ziet dan zal het wel waar zijn.

Goede speler voor Arsenal. Deze jongen heeft zelf al eerder aangegeven dat als hij buiten Duitsland wilt gaan spelen, Arsenal 1 van de eerste clubs op z'n lijstje is. Waarom niet een voorstel met: 35 miljoen + Podolski? Ik vind Podolski totaal niet bij Arsenal passen, en past ook totaal niet in 't systeem van Arsenal. Is meer een speler voor 2 spitsen systeem zodat ie om de vaste spits heen kan spelen. Maar daar heeft Arsenal Özil al lopen. En laat Özil nou 10x beter zijn dan Podolski. Daarbij denk ik dat Podolski wel bij Schalke zou passen. Als een soort nummer 10 om Huntelaar heen?

Sinds wanneer is Draxler een aanvaller? Ze kunnen beter gaan voor Jackson, Lukaku, Dzeko of die reus van Monaco.

Arsenal fans hebben zeker spijt van 'you can't buy class'

15 januari 2014 om 12:09

Nee, Arsenal heeft zijn ziel niet verkocht. En dat we in de laatste 15 jaar nou twee keer flink de knip trekken betekent niet dat we een club a la Chelsea, City of PSG zijn. United koopt ook gewoon spelers voor meer dan 30 miljoen. Bayern doet het ook, alle topclubs doen het maar Arsenal mag het niet?

15 januari 2014 om 12:34

Nou, Arsenal is altijd al een koopclub, nu komen die grote bedragen tevoorschijn

15 januari 2014 om 12:57

De jeugd van Arsenal krijgt genoeg kansen, dus wat is het probleem?

15 januari 2014 om 13:15

Welke jeugdspelers heeft Arsenal eigenlijk voortgebracht in de periode van Wenger (wat is dat 17 jaar ofzo)?

Ik kom niet verder dan Gibbs, Wilshere.
Daarnaast spelers die werden gekocht voordat ze hun debuut in de eerste hadden gemaakt; fabregas, szesney, ramsey(?)

Ik mis er zeker nog een hoop, maar toch denk ik dat het best matig voor 17 jaar vind ik.
In ieder geval voor een club die zo verschrikkelijk veel lof krijgt altijd over hoe ze jeugd in passen en hoe Wenger zo'n fantastisch oog heeft voor jonge talentvolle spelers.
Ik vind het dan wel meevallen voor 17 jaar, zeker gezien het aantal spelers dat ze op zeer jonge leeftijd kopen.

Ik heb deze opmerking wel eens vaker gemaakt, maar de meeste Gunners komen dan meestal met opmerkingen over andere clubs of dat iK wenger haat enzo.
Reageer gewoon inhoudelijk als je reageert, is niks provocerend of hatelijks aan..gewoon benieuwd

15 januari 2014 om 13:23

Genoeg jeugdspelers die nu ook bij andere clubs spelen. Natuurlijk zijn ze niet allemaal geslaagd, maar Arsenal heeft best veel jeugdspelers de kans gegeven.

15 januari 2014 om 13:33

Jij hebt het over spelers die op hun 8ste al bij een club zijn. Ik heb het over jonkies die wissel staan. Denk aan Ox, Gnabry en Zelalem.

Wenger's visie is altijd geweest om jonge potentiële toppers te kopen en op te leiden.

15 januari 2014 om 13:34

Bij andere clubs spelen telt natuurlijk niet...een kans geven ook niet.

De lijst is best karig voor 17 jaar, terwijl Arsenal en Wenger altijd zoveel lof krijgen hiervoor. Vreemd is dat, begrijp dat nooit.

15 januari 2014 om 14:23

Wat telt dan wel? Het is toch goed dat Arsenal juist wel veel kans geeft aan de jeugd? Dat niet iedereen slaagt, is logisch en niet altijd Arsenals schuld.

15 januari 2014 om 14:38

Ik begrijp dat niet iedereen kan slagen, ik zeg ook nergens dat dat wel moet.

Er is alleen nog wel een verschil tussen "niet iedereen" en die handvol spelers die ik opnoem die in 17jaar tijd uit de jeugd zijn doorgebroken.

Ik zeg niet dat het goed of slecht is...ik geef alleen aan dat ik niet begriojp hoe het kan dat Arsenal altijd wordt geroemd om jeugd en Wenger om het kopen van jonge talenten die hij laat instromen in het eerste elftal

15 januari 2014 om 15:00

Szczesny, Wilshere, Gibbs, Clichy(city), Cole(chelsea), Djourou(hsv), Bendtner, Sidwell(fulham), Larsson(sunderland), Traore(qpr), Nordtveit(speelt bij Bmg), Anelka was 17 toen hij naar Arsenal kwam, Stuart Taylor(vorig jaar City), Thomas(crystal Palace), Fabregas kwam toen hij 16 was naar Arsenal, Walcott kwam toen hij 16 was naar Arsenal, Vela toen hij 16 was, Song toen hij 17 was, Stokes van Celtic toen hij 16 was, Mannone(sunderland), Muamba, Ramsey toen hij 17 was en dan heb je nog spelers die het nu vrij goed doen zoals Ebecilio bij Twente en Ozyakup bij Besiktas.

Als het gaat om talenten in laten stromen: Henry, Ljungberg, Nasri, Vieira, Flamini, Eboue, Toure, Reyes, Adebayor, Lauren, Kanu, toch geen misselijke namen zou ik zo zeggen...

15 januari 2014 om 15:11

Hier komt een reactie op in de trant van:

Die zijn allemaal van andere clubs gekocht, zijn niet zelfopgeleid. Ik bewonder jouw inzet stravven, maar je kunt beter stoppen met het te proberen want er wordt nooit serieus naar gekeken, laat staan dat ze er iets van in hun hoofd door laten dringen. Wij als Arsenal-supporters moeten ook niet iedere keer happen, zo blijven ze doorgaan met het uitlokken. Ik ben er in ieder geval klaar mee, kan er alleen maar om lachen als er weer zo'n wijsneus uit probeert te lokken..

15 januari 2014 om 15:35

@stravven

met alle respect, maar ik heb het over talenten die uit de jeugd komen.

Hierin maakt het niet uit of ze 6 waren of 16, maar spelers als Vieira, Henry etc. opnoemen heeft hier niets mee te maken.

Zij hebben namelijk nog nooit in de juegdopleiding van Arsenal gezeten.

Spelers die uit de juegdopleiding komen, maar nooit in het eerste van Arsenal hebben gespeeld tel ik ook niet mee, aangezien ze dus niet doorgebroken zijn bij Arsenal.

Ik doe dus totaal niet moeilijk over de leeftijd dat de spelers hadden toen ze door Arsenal werden gekocht en zie een Fabregas of Szeszny als een even goed voorbeeld als Wilshere.

@drayton park

Lach er maar om.
Ik stel gewoon een heel normale vraag.

Welke spelers zijn er in 17 jaar doorgebroken uit de jeugdopleiding in het eerste van Arsenal?

Niks wijsneuzerigs aan deze heel duidelijke vraag toch?

15 januari 2014 om 16:28

Vieira en Henry valt onder jonge spelers een kans geven he...

Welke spelers? Clichy, Cole, Gibbs, dus in principe heeft de top-3 gewoon een LB die uit de jeugd van Arsenal komt lopen...
Wilshere, Szczesny, Oxlade heeft een tijd met de U-18 meegedaan, net zoals Walcott, Gnabry, Song, Fabregas, allemaal spelers die in de U-18 gespeeld hebben.

En nee, het is niet allemaal eigen jeugd, het zijn allemaal jonge spelers die Arsenal heeft gehaald en veel heeft laten spelen. Dat vind ik ook jonge spelers een kans geven, ik weet niet hoe ik het anders moet zien. Dat is wat ik bedoel, niet wat jij denkt.

Wat een schandalig slecht beleid zeg. Als dit waar is stel ik mijn mening over Wenger bij, negatief welteverstaan.

Twee spelers kopen voor 94,5 miljoen terwijl je op andere posities bij blessures soms terug moet grijpen op jeugdspelers. Arsenal heeft de laatste jaren een jasje uit gedaan, om dan weer aansluiting te vinden bij de echte top (lees: jaarlijks meedoen om de titel) heb je een bepaald fundament nodig, niet twee topspelers voor belachelijk veel geld. Wat als er eentje geblesseerd raakt? Gaat Arsenal dan zijn doelstellingen bijstellen?

Met 94,5 miljoen had je over de hele linie veel meer kunnen doen.

15 januari 2014 om 12:13

Ja inderdaad, met 94.5 miljoen had je evengoed 6-7 middelmatige spelers kunnen kopen zoals Tottenham gedaan heeft met hun 120m

En met middelmatig bedoel ik spelers die er niet bovenuit steken en die geen wedstrijden voor je winnen (paulinho is de enige goede aankoop die ze gedaan hebben)

15 januari 2014 om 12:14

Waar heb jij het over? Welke jeugdspelers en welke posities denk jij dat onderbezet is? Als je tekeergaat graag ook met voorbeelden komen aub.

Buiten het feit dat ik Draxler een geweldige speler vind, vind ik 44 miljoen toch wel een hoop geld. Ben ik trouwens ook de enige die vind dat de 50 miljoen voor Ozil toch een beetje te veel is geweest. Hij speelde in t begin een paar aardige wedstrijden maar ik vind m nu toch een beetje tegenvallen

Haha wat een wanbeleid zou dat zijn. Iedereen klaagt wel over Chelsea, maar Arsenal heeft voor de aanvallende middenveld/vleugelaanvaller posities Ozil, Cazorla, Walcott, Podolski, Wilshere, Ramsey en Oxlade Chamberlain. Dat zijn al 7 (potentiele) topspelers. Komt Draxler daar nog bij, dan heb je 8 spelers die eigenlijk allemaal tegoed zijn voor de bank, voor 3 a 4 posities. Dat is toch te zot voor woorden? Chelsea heeft er 6 (dadelijk 5) en die krijgen er hier op voetbalzone continu van langs, omdat dat wanbeleid zou zijn.
Beter steekt Arsenal dat geld in een goede nieuwe spits, als concurrentie voor Giroud, of een keeper van wereldniveau.

15 januari 2014 om 13:27

Hoewel Wilshere en Ramsey voor de posities achter de voorste drie zijn, al speelt Wilshere er soms uit noodzaak wel eens, is een Chelsea fan toch echt de laatste die moet oordelen over wanbeleid bij Arsenal. Al meer dan een miljard uitgegeven sinds de komst van het suikeroompje, en nog steeds waardeloos voetbal spelen onder The Special One. Bovendien betalen wij dit uit eigen zak, iets wat Bayern en United ook doet. Velen hebben respect voor die topclubs, in tegenstelling tot de speeltjes zoals jouw club.

15 januari 2014 om 13:34

die 'uit noodzaak' is eigenlijk al genoeg om de onzinnigheid van het bericht te tonen

15 januari 2014 om 13:56

Eigenlijk moet ik er ook niet op reageren, een Chelsea fan die een andere club van wanbeleid beticht. Het moet niet gekker worden

15 januari 2014 om 14:20

United? Serieus? Ik zal je zelf het onderzoek wel even laten doen, maar over een club met een giga schuld (van de Glazers) dit zeggen, zegt helaas heel wat over je voetbalverstand.

Verder staat mijn favoriete club hier helemaal los van natuurlijk. Met zoveel talent op de aanvallende posities achter de spits, terwijl de tweede spits bijvoorbeeld Bendtner is, hoort een aankoop van 44 miljoen niet voor die positie zijn. En ja, ik lees hier mensen zeggen dat Draxler voor de spits kan gaan, maar achter de spits is hij zoveel beter dan in de spits, dus dan is het al helemaal zonde van het geld.

15 januari 2014 om 17:49

@ Ajacxied

Je weet dat de Glazers United hebben gekocht door middel van een leveraged buyout? Google dat maar even, en dan zie je dat dat niet de schuld van United is en dat de situatie heel anders is dan een suikeroompje die zijn eigen vermogen uitgeeft aan zijn speeltje.

15 januari 2014 om 18:14

Dat weet ik inderdaad. Daarom zijn de supporters van United ook absoluut niet blij met de Glazers.
Maar ik bedoelde te zeggen dat het niet 'uit eigen zak' is, maar uit de zak van de banken (alsin, het is schuld). Waar Arsenal en Bayern daarentegen (ondanks schulden) het wel meer van 'eigen geld' doen.

15 januari 2014 om 13:35

Waarom reken je Draxler onder die drie posities? Heb je het bericht niet gelezen?

15 januari 2014 om 13:36

Chelsea supporter die over wanbeleid heeft bij Arsenal...
Ajacied verkeerd geschreven...

Jij snapt het echt niet allemaal he

15 januari 2014 om 13:52

Je moet iets als Ajacied bezet is he..
Omdat ik een Chelsea supporter ben mag ik geen kritiek uiten op andere clubs? Vind jij het normaal dat Arsenal dan 8 topspelers voor 4 posities heeft? Ik niet. Dood en dood zonde van de geweldige voetballers die dan op de bank belanden. Net zo goed als het dood en dood zonde is dat spelers als Mara en Schurrle op de bank zitten bij Chelsea.

15 januari 2014 om 14:24

Bij Arsenal is het altijd zo dat er iemand geblesseerd raakt, heel jammer maar dat is eenmaal zo.
Podolski en Cazorla zijn de spelers die op de linkerflank worden gezet. Ox en Walcott worden op de rechtervleugel geplaatst
Dan houd je Wilshire, Ozil, Ramsey die je opnoemt die het middenveld in beslag nemen.
En als Wenger Draxler wilt is het voor de spits positie en in Engeland wordt er veel gerouleerd, dus je hele argument slaat eigenlijk nergens op.

15 januari 2014 om 14:41

@ajaxcied.

Je mag als Chelsea supporter uiteraard ook kritiek hebben op andere clubs, maar wanneer je begint met "mensen hebben het over Chelse" en verder in je post verder gaat met vergelijken dan gaat het mij niet om de kritiek op arsenal, maar om die bizarre vergelijking en dat je dmv deze mogelijke aankoop het wanbeleid van Chelsea probeert goed te praten.
Daar zit een verschil in

15 januari 2014 om 16:34

Nope, dan begrijp je me niet goed. Ik vind het ook belachelijk dat Chelsea zoveel topspelers op de bank heeft zitten. Ik probeer alleen aan te geven dat het onterecht/hypocriet is dat mensen dit seizoen alleen praten over hoeveel top aanvallende middenvelders Chelsea heeft, terwijl Arsenal er net zoveel heeft. Ik praat toch op geen enkele manier goed dat Chelsea zoveel topspelers op de bank heeft? Het is ook belachelijk dat Mata bankzitter is en De Bruyne tribuneklant, zal de eerste zijn om dat toe te geven.

Dit zou een ideale versterking zijn! Alleen had ik er wel opgehoopt dat de transfer al in de winter kon worden gedaan, vanwege weinig kwalitatieve opties in de spits. Draxler is multifunctioneel en is jong, hij kan dus omgevormd worden naar een ideale Arsenal speler. In de zomer hem, een cv, een rb en een CVM in de zin van Gundogan wiens contract afloopt aantrekken en je hebt een kampioenswaardige selectie.

Dat Wenger Draxler naar Arsenal wil halen is al sinds vorige jaar al bekend. Draxler wil zelf ook naar Arsenal en heeft regel matig contact met Wenger, aankomende zomer zal hij naar Arsenal gaan. Maar je weet het nooit... het kan zijn dat Wenger zegt, haal hem deze maand... maar ik zie het niet gebeuren.

15 januari 2014 om 15:16

Het is verleidelijk om het nu te doen, aangezien hij dan alvast kan wennen aan de League. Volgend jaar kan je dan vlammen, al denk ik dat hij direct een impact kan maken.

Ook blijf je zo de grote clubs voor, want als Draxler een goed WK speelt zit heel Europa hem op de hielen, terwijl je nu de enige gegadigde bent.

Denk dat Schalke eerst Holtby wil hebben.

15 januari 2014 om 15:24

Denk niet dat hij als basisklant zal spelen voor Duitsland. Je hebt Ozil op 10; en dan speler als Reus en Gotze die ook nog eens op zijn positie spelen...

Deze speler is zwaar maar dan ook zwaar onderschat. Draxler is een parel. Véél clubs zijn mediageil en halen 'big' 'superbekende' wonderkids binnen, terwijl Draxler gewoon een monster is. Deze jongen heeft alles wat een aanvaller nodig heeft. Snelheid, geniale dribbel, schotkracht, techniek et cetera.

Voor een bedrag tussen de 25 en 30 mil heb je 'm.

15 januari 2014 om 16:36

Voor een bedrag tussen 25 en 30 mil heb je hem niet. 40/45 miljoen en je hebt hem mits hij ook zelf wilt komen natuurlijk.

Draxler is toch meer een middenvelder? Dan geef ik mijn voorkeur aan Jackson Martinez

Tottenham to block Lewis Holtby transfer to make Arsenal's Julian Draxler swoop more difficult

Tottenham chairman Daniel Levy is set to veto Lewis Holtby’s move to Schalke – because he doesn’t want to help Arsenal land Julian Draxler. Spurs tried in vain last summer to delay the sale of Gareth Bale to Real Madrid after realising the Gunners were lining up a move for the Spaniards' odd-man-out-to-be Mesut Ozil. The Germany midfielder DID join Arsenal for a record £42.5million and has inspired their impressive title challenge. In contrast to Ozil's league leaders, the White Hart Lane club have since sacked boss Andre Villas-Boas and are languishing behind their bitter rivals and neighbours in sixth. Schalke want a loan deal for their old boy Holtby as a replacement for Draxler, after admitting they could not stand in the way if a club triggered the 20-year-old’s £37million release clause this month. General manager Horst Heldt said: “We are still hopeful Julian (draxler) is to stay on at our club. However, there are certain arrangements we cannot change.”

Bron: http://www.sport.net/tottenham-to-block-lewis-holt...
Haha, dit zat er al aan te komen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren