Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal baalt niet van underdogrol: 'Het zorgt juist voor extra motivatie'

Laatste update:

Arsenal heeft het grootste gedeelte van dit seizoen bovenaan gestaan in de Premier League en is ook momenteel nog de koploper van de competitie. Toch worden the Gunners niet gezien als favoriet voor het winnen van het kampioenschap: de zogenaamde kenners voorspellen dat Manchester City en Chelsea nog wel zullen passeren. Alex Oxlade-Chamberlain stoort zich er niet aan.

/

Volgens de aanvaller van Arsenal kan zijn ploeg prima leven met de rol van underdog. "Als er mensen zijn die aan je twijfelen, zorgt dat alleen maar voor motivatie om die mensen hun ongelijk te bewijzen", zegt Oxlade-Chamberlain op de website van zijn club. "Tegelijkertijd kunnen wij zonder druk aan het werk gaan. We weten wat we moeten doen om te eindigen waar we willen eindigen, dat is het enige dat telt."

Het verschil tussen nummer een Arsenal en nummer zes Everton bedraagt maar negen punten. "De verschillen zijn dit seizoen enorm klein", weet Oxlade-Chamberlain. "Dat is ook een compliment aan de teams uit de onderste regionen van de ranglijst, want zij hebben ook gewoon goede ploegen. Het is een heel zwaar seizoen en je kan nu nog niet zeggen wie er kampioen zal worden. Dat maakt het een erg leuk jaar."

Denk je dat Arsenal kampioen van Engeland wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat het wederom niets gaat worden dit seizoen. Ik begrijp echt niet dat ze die Wenger niet ontslaan daar Arsenal al jaren geen prijs meer heeft gewonnen. Zo zonde dat zo een mooie club het zo slecht doet doordat daar een fransman zit die denkt dat hij Sir Alex is.

22 januari 2014 om 17:13

En jij mag je mond houden. Heb je enig idee van de situatie bij Arsenal? Jaren hun beste spelers moeten verkopen, toch top 4 blijven halen, echt, enkel buitenstaanders vinden dat Wenger weg moet.

22 januari 2014 om 17:18

Inderdaad, je ziet dit seizoen wat een mindere manager met een team kan doen bij United. Ik weet zeker dat menig trainer niet met de matige selectie van Arsenal de afgelopen twee jaar in de top vier zou weten te eindigen.

22 januari 2014 om 17:18

Hou toch op met die onzin, dat hoor ik al jaren. Ze pretenderen een topclub te zijn dan moet je je ook zo gedragen. Feit is dat ze onder Wenger een paar prijzen hebben gepakt, nog nooit de CL hebben gewonnen of de Uefa cup en al jaren geen FA cup of landstitel hebben gepakt.

22 januari 2014 om 17:20

Stravven, klopt ben het met je eens. Maar vind wel, als arsenal een prijs wil pakken, MOET het wel dit jaar zijn.

22 januari 2014 om 17:22

Nee hoor, het wordt de komende jaren alleen maar beter.

22 januari 2014 om 17:30

Weet je, ik heb er zelfs vrede mee winnen we dit jaar ook geen prijs. Op volgend jaar is alles gericht en dan moeten we richting het niveau van de absolute wereldtop. Dit jaar presteren we beter dan verwacht en de titel zou eventueel mooi meegenomen zijn. Maar pas vanaf volgend jaar is jaarlijks meedoen om de titel een must.

22 januari 2014 om 17:31

Ikbencool, kan Arsenal er iets aan doen dat clubs als Chelsea en City met miljoenen kunnen smijten en dus zo hun kampioenschappen indirect kopen? Ik dacht t niet. Arsenal is met United de enige Engelse topclub die gelijk door de FFP heen kan, Chelsea en City niet.

Ik ga niet eens moeite doen om zulke onwetenden iets uit te leggen, they are too stubborn to learn.

22 januari 2014 om 17:31

Nou dat weet ik nog niet zo zeker hoor. Misschien plukken real madrid, psg en zo arsenal wel helemaal leeg.

22 januari 2014 om 17:31

@stravven Je kan niet ontkennen dat heel wat managers met een mindere selectie toch wel prijzen hebben gepakt de laatste 8 jaar, dat is Wenger niet gelukt.

22 januari 2014 om 17:32

"ze pretenderen een topclub te zijn dan moet je je ook zo gedragen."

Kan best kloppen, maar er zijn meer factoren die bepalen of een team presteert, niet alleen de trainer. Als je iets gaat veranderen ga je toch eerst kijken wat er precies mis gaat, ipv meteen de trainer te vervangen en er dan later achter te komen dat het toch aan de spelers lag.

Of vervang jij ook altijd hetzelfde onderdeel als je auto niet werkt? Lekke band, hup nieuwe motor erin, want onder deze motor rijdt hij niet goed.

22 januari 2014 om 17:38

@ikbennerd

Wenger ontslaan?? Hahaha! Altijd top vier gehaald zonder grote uitgaven, super verzorgd mooi voetbal. Wenger heeft Arsenal gemaakt tot de club die het nu is. Je begrijpt er werkelijk nikss van. Sorry, jou woorden hebben geen waarde als je dit verkondigd.
On: Hoop Arsenal gaat het redden dit jaar ben bang dat de grote wedstrijden verloren gaan. Tegen city en Chelsea wordt het zo lastig.. De rest verslaan ze.

22 januari 2014 om 17:43

Georgie!! Ouwe amigo!

Ga knikkeren man. Kijk jij nou maar lekker kijken naar dat kut voetbal bij united. Die geven giga bedragen uit en staan 8e.. Manchester had de ster van Arsenal nodig om kampioen te worden! Opgeleid door? Precies.. Mnr Wenger.

22 januari 2014 om 18:06

Ik was vandaag van plan om te gaan knikkeren totdat ik er achter kwam dat ik ze in mijn verkeerde broek had gelaten, die zaten nog jammer genoeg in mijn wasmachine maar misschien kan ik ze straks nog vinden, ik win vaak met knikkeren. Sterker nog, je mag me wel een meester noemen in knikkeren!

United staat niet op plaats 8, ken je feiten voordat je wat roept.

22 januari 2014 om 18:19

Deze George heeft wel een punt. Zeker als je kijkt naar wie het laatste jaar de FA Cup pakte. Juist: (het gedegradeerde) Wigan Athletic.

22 januari 2014 om 18:32

Nee. Maar een capitol one cup interesseert ons ook niet. Jij kan ook niet ontkennen dat er andere managers met betere selecties niet in geslaagd zijn om je structureel te plaatsen in de top4 en dus Champions League!

22 januari 2014 om 18:33

Het wordt toch komende jaren beter voor jullie. En ik als voor arsenal was zou k liever dit hebben wat we er nu is dan eindigen zoals united

22 januari 2014 om 18:36

@stravven. Onzin wat je zegt. Jij zegt dat de clubs met het grootste budget altijd kampioen worden. In Nederland zijn twente en az toch echt kampioen geworden zonder het grootste budget te hebben. Jij zegt eigenlijk dat ajax en psv ieder jaar kampioen moeten worden daar ze het meeste kunnen uitgeven.

22 januari 2014 om 18:46

Over dat Wigan en kleinere clubs winnen wel argument:
Dat is nogal logisch. Ten eerste kunnen die clubs zelf zich veel beter voorbereiden; een oorwassing in de competitie maakt toch niks uit. Voor Arsenal maakt dat zeker wel uit want voor het project wat gaande is, is geld nodig. CL halen mag dan wel geen prijs zijn, het levert bij elkaar meer op dan de Fa Cup, Capital Cup en Europa Eague winnen. Ten tweede bereiden grote clubs zich veel anders voor tegen een Wigan dan tegen Arsenal. Spelers worden gespaard, tegen Arsenal gebeurt dat niet want dat kost je de cub en de motivatie om te winnen is veel minder.

22 januari 2014 om 19:07

@vp10arsenal. Je hebt gelijk. Ik vind en aantal reacties echt te gek voor woorden. Getuigt van bijzonder weinig voetalverstand of dienen enkel om te provoceren. Eerlijk gezegd had ik van George Best ook een meer gefundeerde reacte verwacht. Deze "scorebordjournalistiek" is te simpel en idd voorbehouden aan jongetjes die nog knikkeren. Jammer, wat een slecht presterend United al niet kan doen met een mens

22 januari 2014 om 19:11

De enige reden dat Arsenal niet met miljoenen smeet is het nieuwe stadion. Nu het kan wordt er zonder blikken of blozen 50 miljoen voor een speler uitgegeven.

22 januari 2014 om 19:50

Wat bedoel je precies? Op de reacties van Zizou en Gunnerbegr8 ga ik natuurlijk niet serieus op in....

Verder kan je toch niet ontkennnen dat het niet zo is? Het is een feit dat Arsenal de laatste 8-9 jaar geen prijzen wint, tuurlijk hadden ze niet het geld dat United/chelsea en later ook City had maar dat had een Wigan ook niet en die pakken ook ''gewoon'' de fa cup.

22 januari 2014 om 20:00

@stretfordend

wat is daar mis mee? Als Arsenal zelf het geld heeft? is heel wat anders dan een rijke Sjeik of Rus.

22 januari 2014 om 20:04

@george Best

Meen je dit? De FA Cup is heel wat anders dan de PL zelf of begrijp je dat niet?
De eerste 2 ronde's van de FA Cup begint bijna elke topclub met jeugdspelers/wisselspelers.

22 januari 2014 om 20:07

@george Best er zijn genoeg redenen om te verklaren dat Wigan wel een FA-Cup kan winnen en Arsenal niet, zie mijn post hierboven.

Als je niet kan inzien dat Wenger een geweldige coach is, ondanks dat hij de afgelopen 8 jaar niks gewonnen hebt, dan heb je er geen kennis van of geen verstand van zaken. Wenger presteert het al jaren om met selecties die minder hebben gekost dan menig degradatiekandidaten, bovenin alle competities mee te draaien.

22 januari 2014 om 21:02

Hahah Georgie!

Wigan 'pakt' ook lekker een degradatie pipo. Niet te vergelijken man. Incidenteel succes vergelijken met structureel boven aan meespelen. Jij bent toch niet serieus te nemen man.

22 januari 2014 om 21:44

Wenger is een voetbalgenie, punt uit.

22 januari 2014 om 17:29

Jij bent echt niet cool

22 januari 2014 om 17:33

Mensen zoals jij hebben totaal geen verstand van voetbal, als je iets niet weet reageer dan ook niet aub.

Ten eerste zoek eerst maar is uit wat de reden is dat Wenger de laatste jaren geen prijzen heeft gepakt, kom dan pas praten.

En door wie is Arsenal een mooie club geworden?!?!

23 januari 2014 om 08:18

Wenger ontslaan?
Weet je wel wat je zegt..
Hij is zelfs veel beter dan SIF, vind ik.

Tsja, er werd ook gezegd(ja, ook door mij) dat Arsenal per 1 januari niet meer mee zou doen om de titel, en kijk hoe dat gelopen is.

22 januari 2014 om 17:21

Ik dacht dat we na de kerst niet meer bovenaan zouden staan. Maar goed, als we de algemene opinie sowieso nagaan: per dit jaar (eigenlijk elk jaar) zouden we uit de top vier geschopt worden. De reeks in november zou ons wel terugbrengen naar waar we hoorden. December idem.

We worden denk ik geen kampioen, maar het zal niet veel schelen.

22 januari 2014 om 20:18

Het kan echt een mooi seizoen worden, als Arsenal zo zakelijk blijft spelen dan draait alles om die topwedstrijden. Bij United zal iedereen wel weer fit zijn zodra wij daar tegen moeten. Ik geef ons een kans thuis tegen City, maar dan moeten wij wel echt top zijn en City lieffst wat in een dip. Liverpool uit zal ook geen makkelijke wedstrijd worden, al moeten Per en Kos Suarez wel redelijk in toom kunnen houden. Wij hebben het de laatste jaren relatief makkelijk uit bij Chelsea, maar Mourinho weet het toch altijd zo neer te zetten dat wij het lastig hebben met hun. Het is niet des Arsenals, maar eigenlijk moet je tekenen voor een gelijkspel uit bij Chelsea. Wil je kampioen worden, dan moet je Everton, Spurs, etc. uit gewoon winnen.

Waar ik me het meest zorgen om maak, is het statische. Willen we kans maken tegen City en Bayern, dan moet dat er wel echt uit.

Is inderdaad nooit erg de underdog te zijn maar laten we eerlijk zijn City en ook Chelsea hebben een Betere en een bredere selectie!

Ben benieuwd hoe lang Arsenal het gaat volhouden, gun het ze van harte. Vrees dat uiteindelijk City ermee aan de haal gaat, beste en meest brede selectie.

het maakt opzicht niet uit dat underdog zijn en ik vind dat ze zeker goed presteren , alleen het volhouden word moeilijk en city en Chelsea beginnen nu beiden wel op dreef te komen dus het is afwachten denk ik. zouden ze nog aankopen gaan doen? ik gun het ze wel van harte!

Arsenal is goed bezig en heeft in de vorm van Ozil natuurlijk een geweldige aankoop gedaan. Maar kampioen zie ik ze niet worden. Chelsea en Man City hebben gewoon in de brede een betere selectie en ook betere spelers, op Ozil na. Laat ik wel voor op stellen dat ik hoop dat Arsenal, Liverpool of misschien toch nog Man United kampioen word, zijn veel leukere teams!

Ik zie City als grootste naaste belager.. Arsenal is sterk dit seizoen en wint eigenlijk alles vrij makkelijk.

Ik denk toch dat Man City kampioen wordt, ze hadden al de beste selectie maar nu is er ook nog een coach die goed en verzorgd voetbal speelt

Laat iedereen maar denken wat ze willen. Feit is dat Arsenal bovenaan is en het aardig lang volhoudt zelfs toen een paar goede spelers geblesseerd raakten (cazorla, wilshere, Ramsey, Ox, Poldi) en maar met 1 spits spelen (giroud)
Nu komen spelers terug en geraken ze zelfs in vorm en nu kunnen ze ook nog eens een spits erbij kopen.
Dan lijkt het mij juist makkelijker om bovenaan te blijven dan de periode ervoor.

Verdedigend zijn ze ook solide geworden wat afgelopen jaren niet het geval was en ze wisten dit seizoen hun spelers te behouden en zelfs een superster als Ozil te kopen

22 januari 2014 om 19:13

@zizoufan. Ik ben ook een echte Arsenal-fan maar zie het ze toch erg moeilijk krijgen straks. Komt een zware serie aan in de komende maanden. De selectie van Manc is zo sterk én breed...
Chelsea wint vaak met de hakken over de sloot (dit helpt/heb je nodig om hoog te kunnen eindigen).
Daarom gaan ze het denk ik niet redden in the end om de PL te winnen. Ik hoop op volgend jaar, met een paar goede aankopen die de selectie breder maakt!
Coyg!!!

Arsenal is constanter geworden, wat het grote verschil is. Natuurlijk hoop ik dat ze dat kunnen blijven.

Ik hoop dat het ons dit jaar eindelijk gaat lukken en met de underdog-rol zorgt het er ook wel voor dat de media minder druk op ons gaat zetten en meer focussen op de kapitaal krachtigere clubs en brede topselecties die Chelsea en Man City hebben. Maar we zijn zeker niet kansloos aangezien we dit seizoen weinig punten verliezen in de wedstrijd tegen de kleinere clubs volgens mij alleen maar verloren van Villa, United,city en Chelsea (kan het fout hebben) Maar al met al loopt het helemaal geweldig dit seizoen. Ramsey die uitzonderlijke goed speelde voor zijn blessure , Wilshere die geweldig speelt, Özil die veel belangrijke keypasses heeft en wat kijk ik graag naar Giroud door sommige fans niet geliefd maar ik vind dat zo een geweldige spits met body, werkt hard en hij kan ook wel afmaken maar hij is er ook vooral om de bal op te houden en dan een passje te geven aan de spelers die vertrekken en daarna is hij vaak weer het eindstation of een solo van de vertrekker . Hopen dat het lukt!! Come on you Gunners!!

Ik heb helaas zo'n gevoel dat Manchester City kampioen zal worden. Zou voor de PL een mooie kampioen zijn, maar ik ben een Gooner. Misschien wel de FA Cup.

Dat mensen überhaupt nog beginnen over Wenger die de laatste 8 jaar geen prijzen heeft gewonnen? Echt lachwekkend. Je zou apetrots moeten zijn dat hij er afgelopen tijd geen gewonnen heeft. Als het hem echt alleen om prijzen te doen was, was hij lang vertrokken naar Real Madrid of recenter Psg. Gelukkig zijn er nog mensen met een soort eergevoel of clubliefde. Hij wist na het invicible tijdperk deksels goed dat hij verscheidene moeilijke jaren tegemoet ging maar bleef toch. En vanaf volgend jaar gaat hij, wij en heel arsenal daar de vruchten van plukken. En wie weet krijgen we dit jaar al een appeltje voor de dorst.

22 januari 2014 om 19:21

Mooi. Dan pretendeer je dus een topclub te zijn, maar heb je een coach die prijzen winnen niet het belangrijkste vindt. Maar die liever Franse talentjes opleidt.

22 januari 2014 om 19:43

Het draait hem niet louter om prijzen winnen nee. Prijzen winnen met mooi voetbal is natuurlijk wel zijn hoogste streefdoel maar het verleden leert dat hij dat niet het belangrijkste vindt.
Wat is je punt trouwens met die Franse talentjes? Is toch maar een gevolg van mij post hierboven. Het was lange tijd onmogelijk om toppers te halen dus moest Wenger het met talentjes doen. En welke markt kent hij het beste? Juist ja, de Franse..
Maar dat hij dat liever doet dan prijzen winnen is echt een belachelijke uitspraak. Dat weet je zelf ook wel

22 januari 2014 om 20:13

Zwakke opmerking betreffende je sneer naar "franse talentjes". Juist toen het team voornamelijk uit "franse talentjes" bestond, zijn ze ongeslagen kampioen geworden.

Gelukkig draait voetbal niet alleen om prijzen winnen. De amateurverenigingen zouden het dan maar moeilijk hebben. Ook in het profvoetbal is het geen beslissende factor, maar bij topclubs natuurlijk wel het streven. Daarom zit Wenger ook nog steeds bij Arsenal.

Je hebt geen verstand van voetbal of geen kennis van zaken als je denkt dat andere coaches het beter hadden gedaan. In jouw geval neig ik nog te kiezen voor optie 3; je wilt het niet zien.

22 januari 2014 om 23:41

Even off-topic
Hoorde dat Wenger en Gazidis vanavond bij de wedstrijd van Barcelona aanwezig waren. Ben benieuwd.....

Pfff als ik sommige reacties hier..... "wenger moet ontslagen worden" Daar ga ik maar niet op in.....
ON gun het arsenal echt om de PL te winnen, 1 van de weinige topclubs die niet met miljoenen smijt en winst maakt. Suc6 wenger en co

Het zou niet goed zijn als Arsenal dit seizoen kampioen wordt. Dan worden de verwachtingen van komend jaar veel te hoog. Als ze de top 3 halen dan is dat al een hele prestatie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren