Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen: 'Ik denk dat we op dit moment wel iets verder zijn dan Feyenoord'

Laatste update:

Ajax had het woensdag in het eerste halfuur erg lastig met Feyenoord, maar knokte zich terug van een achterstand en bereikte dankzij een 3-1 overwinning de halve finale van de KNVB Beker. Na afloop concludeerden Ronald Koeman en Jordy Clasie dat de aartsrivalen én concurrenten in de titelstrijd elkaar niet zoveel ontlopen, maar Davy Klaassen denkt daar toch anders over.

/

Volgens de middenvelder van Ajax is duidelijk geworden dat zijn ploeg er toch wel wat beter voor staat dan de tegenstander van woensdagavond. "We staan bovenaan in de competitie en we hebben ze uitgeschakeld in de beker dus ik denk dat we op dit moment wel iets verder zijn dan Feyenoord", stelt Klaassen in gesprek met Novum.

"Ik denk dat Feyenoord buiten het eerste half uur niets in te brengen had", vervolgde Klaassen. "Ik vond het geen kopie van de wedstrijd tegen PSV. Zij probeerden echt op te bouwen, maar bij Feyenoord was het vaak meteen de lange bal naar Graziano Pellè. Daar hadden we moeite mee in het begin en dan scoren zij."

Ajax is verder dan Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al heeft het thuisvoordeel ook natuurlijk wel positief uitgepakt voor Ajax. Ik denk namelijk als het gister in de Kuip was gespeeld dat het een hele andere wedstrijd was geweest.

23 januari 2014 om 12:47

Ja, dan was de stand 1-3 in plaats van 3-1. Ga nou deze kaart niet spelen, want zo is het bekervoetbal nou eenmaal. Je moet van iedereen en overal kunnen winnen.

23 januari 2014 om 12:49

Het is verder ook niet aanvallend bedoeld hoor, jullie hebben gewoon verdiend gewonnen alleen heb ik zo mijn bedenkingen over of Ajax hetzelfde had kunnen presteren in een volle Kuip.

23 januari 2014 om 12:51

Ik kan me wel vinden in de stelling van de Feyenoorders dat als deze wedstrijd in de kuip had plaatsgevonden, dat de uitslag heel goed anders had kunnen zijn. Echter waren er gisterenochtend en middag heel wat feyenoorders die hun team de overwinning zagen behalen in Amsterdam.

23 januari 2014 om 12:58

In bekervoetbal moet je niet van iedereen kunnen winnen, je moet alleen winnen van de tegenstanders die je loot. Zwolle kan zomaar de beker winnen, terwijl ze in de halve finale pas haar eerste eredivisie club loot en dan ook nog NEC thuis.

23 januari 2014 om 13:02

Inderdaad, die onzin dat je van iedereen moet kunnen winnen geldt niet voor de beker. Het geldt enigszins voor de competitie, maar zelfs dan niet helemaal, want kampioen word je over het algemeen tegen de kleintjes.

23 januari 2014 om 13:04

@kyto070
Raar dat je nog duimpjes krijgt ook. Postduif zegt nergens dat ajax niet verdiend door is, of dat het oneerlijk is ofzo, hij zegt alleen dat als je een realistische indruk wilt hebben van de krachtsverhoudingen, dat dan een volle Arena met alleen ajax supporters niet de beste graadmeter is.

23 januari 2014 om 13:09

En zo heb ik ook mijn bedenken als Messi en Ronaldo bij Ajax zouden spelen of de stand nog groter zou zijn....ppfff !

Kom op hoor dit is beker voetbal, dan ga je jezelf toch niet strelen....met een " Als" verhaal.

Ik vind dat altijd zo zielig, voetbal is een spel waar je je kansen moet benutten of je nu uit of thuis speelt.

Wat voor Ajax belangrijk is, is het team en het systeem is heilig.
Wat voor jullie belangrijk is, is het Legioen...wij hebben de beste supporters, wij zeggen en wij zijn Ajax.

Feijenoord paste hun systeem aan en dat is zelfmoord, denk je nou echt dat de Boer het syteem gaat aanpassen als ze in de Kuip spelen?

Dat is zelfmoord ouwuh!

23 januari 2014 om 13:40

Het is geen Ajacied hoor als ik me niet vergis, ik zie het netnummer van Den Haag in zijn naam. En die verheerlijking van de kuip vind ik persoonlijk niet zo intimiderend nog beangstigend, maar dat ben ik persoonlijke mening.

23 januari 2014 om 13:44

@fairplay

Je kunt toch niet ontkennen dat het publiek invloed heeft/kan hebben op de prestaties van een team? Als je dan twee teams wilt vergelijken op basis van een onderlinge wedstrijd dan is dat wel een factor die je kan/moet meewegen vind ik. Hetzelfde geldt voor de scheidsrechter, die kan ook heel bepalend zijn. De uitslag van de wedstrijd hoeft dan niets te zeggen over welk team verder is. Ajax won ook van Barcelona, toch durf ik te zeggen dat Ajax nog niet zo ver is als Barcelona.

Ik ben juist een groot fan van teams die zich kunnen aanpassen aan de tegenstander. In mijn ogen vergroot dit juist je kracht als team. Je kunt blijkbaar op meerdere manieren spelen, en op basis van de kracht of zwakte van de tegenstander leg je de nadruk op een andere plek in het elftal.

Edit: overigens deel ik wel de mening dat Ajax verder is, maar dat is wat mij betreft vooral op basis van het positiespel, niet op basis van de uitslag. Daarnaast had ik het idee dat na de 1-1 het vertrouwen bij Feyenoord helemaal weg was. Ook mentaal is Ajax denk ik verder dan Feyenoord.

23 januari 2014 om 14:10

@t0m10 insinueer je nu dat wanneer er uit supporters waren geweest dat Ajax het dan moeilijker zou hebben gehad? Geloof je dat zelf?

23 januari 2014 om 14:31

Ajacied in hart en nieren, die 070 plak ik overal achter.
Niks met den haag te maken, want ben maar een simpele ziel uit Gelderland.

23 januari 2014 om 14:56

@Kyto070. Ach ga toch weg man. Ik als Ajax van moet ook gewoon eerlijk zijn, dat uit en thuis spelen een wereld van verschil is. Dus ga nou niet huilen er zit gewoon wat in wat postduif010 zegt. Hou van eerlijk mensen niet mensen met brillen op.

23 januari 2014 om 14:58

Jij praat helemaal onzin. Als het andersom was had je vast ook zo gereageerd.

23 januari 2014 om 17:03

Vertel, heeft het invloed gehad op Ajax de laatste jaren in de Kuip?

Je bent baas of je bent geen baas. Je moet de ballen hebben om te durven voetballen zoals je geleerd hebt. Leren ze dat ook in de jeugd bij Feijenoord om je aan te passen aan je tegenstander of hebben ze allemaal een Pelle in de jeugd voor de lange ballen.

Het publiek is zeker wel een 12e man, maar daar heeft Ajax de laatste jaren geen last van gehad in de Kuip.

Kijk maar goed naar de uitslagen de lastste jaren dat zegt genoeg!

Jullie bouwen maar op jullie legioen, zijn jullie dan nog niet wakker dat zij jullie geen kampioen gaan maken.

Als Feijenoord meer lef had getoond, hadden jullie het eventueel nog wat spannender kunnen maken.

Dat Feijenoord zich aanpaste is zo schijterig, als ze vinden dat ze niet onder doen voor Ajax....dan speel je eigen spel. Heb vertrouwen in je eigen spel.

Daarom bleef Ajax gewoon rustig na de 0-1, zo hoort het...kansen krijg je altijd wel.

23 januari 2014 om 18:49

Ajax had er geen last van in de Kuip omdat Ajax gewoon iets te sterk was. Als Feyenoord het beter opgelost had je gisteravond verloren en in de kuip zeker.

23 januari 2014 om 20:39

Heeft Niks met beker voetbal te maken, gaat erom dat er nog steeds geen uit supporters bij de klassieker aanwezig mogen zijn.

23 januari 2014 om 21:59

Vorig jaar speelde Feyenoord thuis ook met een hele nieuwe as op het veld, daarbij speelt de uitspelende club altijd in een heksenketel.

Als ik dan terug denk aan de tijden dat we vast rechterrijtje even waren....

Wij hebben in een paar jaar veel grotere stappen gemaakt zelfs dan Ajax, en het verschil word langzaam steeds kleiner.

23 januari 2014 om 23:10

Natuurlijk had Ajax thuisvoordeel, maar in de eerste helft had Feyenoord het allang af moeten maken. Het grote verschil is dat Ajax kan wisselen zonder zwakker te worden terwijl Feyenoord een magere bank heeft. Alleen Van Beek en Te Vrede hebben zich nog maat bewezen van de bankzitters.

23 januari 2014 om 12:50

Als een voetbalwedstrijd 30 minuten duurt had Feyenoord waarschijnlijk ook gewonnen.

23 januari 2014 om 12:54

Waarschijnlijk wel ja, maar in de Arena was dit Ajax gewoon beter. Terechte overwinning. Verschil tussen uit en thuis maakt echter best een groot verschil. Ajax gaat deze competitie echter nog naar Arnhem en Rotterdam, daar zullen ze het verschil moeten maken. Het thuisvoordeel voor zowel Ajax als Feyenoord is zeer behoorlijk. Uit valt er echter nog veel winst te boeken. Ajax heeft er 'slechts' 15 uit 9 en Feyenoord 14 uit 9.

23 januari 2014 om 13:10

Weet ik niet hoor. Dan had Feyenoord niet met de huidige tacktiek kunnen spelen en had Ajax dus meer ruimte. Ajax ruimte geven en je loopt op het mes. Denk dat Feyenoord meer kans had in Arena dan in Kuip al begrijp ik dat dat raar klinkt.

23 januari 2014 om 13:13

Martin,

Ik snap je punt maar denk dat dit momenteel(!) meer met Feyenoord te maken heeft dan met Ajax. Het verschil tussen uit- en thuiswedstrijden is bij Feyenoord groter dan bij Ajax.

Ajax speelt altijd hetzelfde spel en probeert altijd het spel te maken. Feyenoord daarentegen speelde gisteren niet het spel dat normaliter -in de Kuip- gespeeld wordt.

23 januari 2014 om 14:08

Maar feyenoord thuis is 2x zo sterk als uit en ajax is uit dit seizoen echt niet bijzonder.
Ik zeg het niet graag maar ik zie ons gewoon verliezen in Arnhem en Rotterdam @ de competitie.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

23 januari 2014 om 15:10

Ik ben niet bang voor Feyenoord in de Kuip, mooie uitdaging en natuurlijk een belangrijke en lastige wedstrijd. Feyenoord heeft behoorlijk wat zwakheden en ik vind ze aanvallend te beperkt, vooral vanuit het middenveld komt te weinig dreiging. De verdedigers van Feyenoord zijn vrij statisch zeker als je met mathijssen speelt, met ruimte in zijn rug verdedigen is toch niet zijn ding. Kortom als Feyenoord vol druk vooruit speelt speel je Ajax misschien nog wel eerder in de kaart in plaats van andersom. Gisteren waren we wat dat betreft behoorlijk effectief en succesvol. Krkic, Fischer en Serero zijn dan ook bij uitstek geschikte spelers voor dit type spel terwijl je ook prima met hun kunt combineren en domineren.

Pelle blijft altijd een wapen net als Boetius, laat die maar achter de verdedigers van Ajax aanlopen. Positionering is tegen Pele belangrijk en hij is sterk in de lucht, denk dat Siem de Jong voor de stabiliteit (ook voor luchtduels) wel handig kan zijn. Ook om rust aan de bal te creëren. Ik zou met Fischer – de Jong – Krkic spelen en daarachter Serero, Klaassen en Blind. De jong moet veel uit de spits bewegen en Fischer, Serero, Klaassen of Krkic in het gat laten komen.

23 januari 2014 om 13:13

Dat weet ik wel zeker ja, 1ste helft hadden ze moeten uitlopen en dat doen ze niet 2de helft was ajax beter en mis je nog 2 kansen waar er 1 van in moet. Je weet dat als je het niet afmaakt ajax genoeg in huis heeft om het dan af te maken. In die zin hebben ze het wel uit handen gegeven. Jammer, ajax heeft een les in effectiefiteit gegeven. 2 maart nog maar een keer proberen dan.

Verder mag ik hopen dat ajax nog een boete krijgt voor het schandalige spandoek over rooie marck en dat met het oog op " sta op voor k****" Meen dat twente er 1 kreeg voor een mider spandoek.

23 januari 2014 om 13:29

feyenoord heeft ajax gister een half uur aardig onder druk kunnen zetten en door een aantal opportunistische aanvallen aardig wat kansen gecreëerd maar je zag dat ze deze druk niet vol konden houden en na een half uur zaten ze er al zodanig doorheen dat ajax er makkelijk doorheen begon te voetballen.

23 januari 2014 om 14:07

@gimmert,

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien zeker? In het eerste half uur stond ajax helemaal niet onder druk.. Feyenoord schakelde gewoon snel om bij balverlies van ajax.. Jij doet net alsof feyenoord constant druk aan het zettenw was, maar ze counterden een aantal keren gevaarlijk.. Ajax had de eerste 30 minuten gewoon 67% van het balbezit..

23 januari 2014 om 14:35

Ik keur dat spandoek niet goed, maar ga nou niet lopen huilen. Ja dit was smakeloos inderdaad. Maar al die keren dat er vanuit het feyenoord vak K... joden wordt gezongen? Het spandoek “van dief in de nacht naar vallen in de gracht” is net zo smakeloos maar dat mag dan wel? Of wat te denken van hoe jullie Van Gaal toezongen na het overlijden van zijn vrouw? De herhaaldelijke liedjes en “ludieke” acties over beverwijk? De enige supporterskern die verantwoordelijk is voor 2 voetbal doden. Het keer op keer aanhalen van de holocaust? Liedjes over de Hamas en ga zo maar oneindig door.

Nogmaals ik keur dit niet goed, maar de feyenoorders moeten nu niet doen of ze roomser zijn dan de paus.
Daarbij was dit niets tegen de ziekte, deze actie was een reactie op het bommetje in De Arena vorige keer. Ipv groene rook, rode rook. De verwijzing was dan dus ook dat wij rode rookbommen afsteken in ons stadion ipv groen. Nogmaals het gaat te ver, maar feyenoord is absoluut niet beter.

23 januari 2014 om 15:02

Afca02, heb al een keer uitgelegd dat ik met jou geen discussie aangaat.

Stokkie,

Je kan dan wel zowel balbezit hebben maar dat zegt niets, Feyenoord speelt uit en is altijd moeilijker voetballen in de Arena. Feyenoord hield ze gewoon tegen en probeerde er onderuit te counteren. De kansen waren er voor feyenoord maar als je ze dan niet maakt help je de tegenstander en dat werd gisteren pijnlijk duidelijk. Ajax strafte het gewoon goed af, eigenschuld, zoals Pelle als zei we moeten veel scherper zijn voor die goal, tegen tegenstanders als ajax krijg je gewoon niet veel kansen en moet je daar dus inderdaad scherp in zijn.

23 januari 2014 om 15:18

afca020? Feyenoorders hebben zich in het verleden een keer misdragen, dus nu mag Ajax dat ook..? Dat meen je??

Als de Knvb consequent is geven ze die debielen die het spandoek hebben gemaakt een stadionverbod en geven ze Ajax een dikke boete. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat Ajax met dit soort lompe spandoeken aan komt zetten. Heel sneu dit...

23 januari 2014 om 17:54

Just

Helemaal eens met je terechte reactie het is schandalig, en heeft niks met rivaliteit te maken maar vooral met waardigheid. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken, dat het om maar een klein hersenloos percentage tuig gaat die zoiets doet. Ik hoop dat ze bestraft worden, zelf heb ik mijn vader ook k*** verloren. En in iedere familie heb je wel zo een slachtoffer die aan die ziekte lijdt, excuses namens alle Ajacieden die niet achter die walgelijke actie stonden en dat is zeker bijna het gehele stadion..

23 januari 2014 om 13:20

Als als als.
Als is niks en het zegt ook niks.

23 januari 2014 om 13:21

Nogal een open deur dit. Als je net iemand uitschakelt in de beker, vertellen dat je er beter voor staat. Vond Klaassen zelf trouwens echt onzichtbaar gister? Geen loopacties, weinig balcontacten. Moet zich toch ook in de topwedstrijden laten zien!

23 januari 2014 om 14:08

Ja dat weet je nooit inderdaad. Maar het is wel zo dat Ajax gewoon verder is.

Zoals Klaassen inderdaad terecht stelt: Ajax staat alweer 1e, Ajax heeft feyenoord uitgeschakeld voor de beker, dit is al de 2e keer dit seizoen en weer heeft Ajax gewonnen, daarbij heeft Ajax al een prijs en spelen ze er om 3 mee.
De statistieken dat feyenoord in de laatste 20 uit en thuisduels slechts 1 keertje kon winnen zeggen ook veel.

Tuurlijk moeten Clasoe en Koeman dat zeggen maar eigenlijk weten ze ook wel dat het nog een fors gat is.
Ik bedoel, cambuur heeft het Ajax ook moeilijk gemaakt, maar dat gat is ook fors.
Niet denigrerend, maar 30 minuutjes goed counteren en omschakelen maakt het natuurlijk niet zo dat het gat al is gedicht.

Hoop wel dat dat gauw weer gebeurt, sowieso zijn de Klassiekers dan mooier en spannender.
En daarbij, wat is er nou mooier dan dat Aartsrivalen ook weer serieuze concurrenten zijn?
Samen strijden om de prijzen.

23 januari 2014 om 14:39

Klopt, in de Kuip had Ajax het een stuk lastiger gehad en misschien wel verloren. Maar dat heeft niets te maken met het feit dat over het algemeen de Ajax spelers inderdaad verder zijn in hun positiespel, mentale volwassenheid, tactisch druk zetten etc. Dat is gewoon een conclusie die je kan trekken na een half seizoen wedstrijden kijken. Ajax is daarmee verder dan welke ploeg dan ook, omdat zij meer kwaliteit in huis hebben (vooral in de breedte) en een aantal spelers al 2/3 kampioenschappen op naam hebben staan.

Dit hoeft echter geen breekpunt te zijn, want met inzet en strijd is ook van Ajax te winnen en zeker in de Kuip. Voor het uiteindelijke kampioenschap is het wel bepalend. Koeman zij het zelf trouwens ook in de interviews met fox dat Ajax verder is en kwaliteit heeft waarover Feyenoord nog niet beschikt.

23 januari 2014 om 15:06

Ik denk dat Ajax meer kans maakt om te winnen in een volle kuip, dan feyenoord in een volle Arena. Dat zien we toch al jaren. Ajax speelt meestal gelijk in de kuip, terwijl feyenoord vaak verliest in de Arena. Lijken mij duidelijke statistieken.vanaf 2006 heeft Feyenoord slechts 1 keer gewonnen in de eigen kuip van Ajax (4-2 seizoen 2011/2012). en Ajax heeft niet verloren tegen Feyenoord in de Arena, ze wonnen de meeste zelfs.

23 januari 2014 om 20:42

Uit of thuis, Ajax zal zich nooit aanpassen aan zijn tegenstander en daarom moeilijk te bestrijden.

Clasie is het niet eens hiermee!

23 januari 2014 om 12:47

Leek bij Clasie wel of hij soms dacht dat hij bij Ajax voetbalde zovaak speelde hij de bal knullig in de voeten bij een Ajacied. Misschien dacht hij dat tijdens het interview nog steeds

23 januari 2014 om 12:55

Clasie zegt dat ajax niet Veel verder is...

Blijft lastig he; begrijpend lezen.

23 januari 2014 om 13:55

Clasie was gister de aller slechte speler op het veld. Die verdronk in de 2de helft.
Feyenoord begon goed, maar het was al snel afgelopen, die klote lange ballen daar word je noet goed van. 3 x de bal overspelen lukte niet eens ze kwamen niet onder de druk uit.
Ik heb me kapot geschaamd als feyenoorder en ajax is vele stappen verder. Als je 6 spelers kan vervangen er het niveau blijft hetzelfde dan ben je erg goed bezig. Ik vind ajax met afstand de beste club in nederland en zoals gewoonlijk hadden we niks te vertellen.

Ik mag hopen dat heel de selectie zijn kop houd over kampioenschappen of dat we gelijkwaardig zijn aan ajax. Laten we eerlijk wezen als feyenoorders er is nog een berg werk aan de winkel.

Je denkt?? Beste Davy: Ajax is verder dan dit Feyenoord. Dat hebben we toch wel weer bewezen gisteren

23 januari 2014 om 13:09

God god god...twee wedstrijden achter elkaar goed wegkomen omdat twee clubs verzaken kansen af te maken en dan op deze manier roepen dat Ajax wel weer even bewezen heeft verder te zijn. Feit is dat Feyenoord niet onderdoet voor Ajax. Ben ervan overtuigd dat je deze wedstrijd 10 keer speelt en Feyenoord er 5 wint. Voor mij de enige club die Ajax het tot het eind van de competitie lastig kan maken voor het kampioenschap!

23 januari 2014 om 13:16

God god god..goed wegkomen?? Ajax begon beide wedstrijden slecht, maar wist PSV en Feyenoord uiteindelijk wel kansloos naar huis te sturen. De enige concurrent van Ajax in het kampioenschap is Vitesse. Feyenoord komt duidelijk te kort. Als je ziet dat Ajax 4 andere spelers in het elftal zet en merkt dat ook zij het prima kunnen opvangen, dan kan je concluderen dat Ajax kwalitatief verder is. Het is geen feit dat Feyenoord niet onderdoet voor Ajax. Hoe kom je daar bij? Lijkt me toch wel dat Ajax bewezen heeft verder te zijn gisteren? Onbegrijpelijk dat je dat gaat zitten ontkennen. En met de uitspraak: Bij 10 wedstrijden zullen er 5 gewonnen worden door Feyenoord is een nutteloze, nietszeggende uitspraak.

23 januari 2014 om 13:20

Jij doet dan net zo hard mee met onzin uitkramen PSV-ADO.
Ik hoor nu al weer maanden dat Ajax overal met geluk goed weg komt etc.
Ajax wint deze wedstrijden tuurlijk omdat de tegenstander kansen mist maar Ajax mist ook kansen. Het is nu eenmaal niet zo dat tegenstanders nooit goede kansen krijgt. Sommige goede kansen worden uiteindelijk gewoon goed tegen gehouden door de keeper of verdediger en soms komt er wat geluk bij kijken.
Daarnaast is het een grote kwaliteit van Ajax dat ze ondanks dat ze achter komen of dat ze onder druk staan er gewoon rustig bij blijven en uiteindelijk gewoon de wedstrijd overnemen en terecht winnen. Gaat al een tijd zo. Het wordt nu alleen tijd dat Ajax ook de begin fase zich meteen laat zien.
Feyenoord zal in 10x deze wedstrijd echt geen 5x winnen.
Ik zit soms met heel veel spanning een wedstrijd te kijken. Dit had ik gisteren nu eenmaal niet. Geen moment.
Hopelijk kunnen ze dit doorzetten en uiteindelijk de beker en competitie winnen. Kan nog erg spannend worden.

23 januari 2014 om 13:25

God, god, god... wat voor wedstrijd heb jij gekeken. Feyenoord is in 30 min. uitgeraast en vanaf dat moment is er maar 1 club die gedomineert heeft. Denk dat Ajax 7 v.d. 10 wedstrijden wel zou winnen, Ajax is gewoon nog een stap verder. Psv maakte het Ajax moeilijker dan Feyenoord deed. Hoelang blijven mensen ook zeggen dat het geluk is? Als je 2/3e van de wedstrijd de betere partij bent, dan verdien je het gewoon?

23 januari 2014 om 13:52

PSV Ado

En Ajax dan? Heeft Ajax niet tal kansen laten liggen tegen PSV en tegen Feyenoord?

Tuurlijk heeft Ajax het lastig gehad tegen beide ploegen in de beginfase, maar om zoveel kansen te missen ligt gewoon aan kwaliteit. Want je moet rustig kunnen blijven voor een goal en mentaal sterk genoeg zijn om na al de missers er toch één te maken. In dat geval zijn beide clubs die in de Arena op bezoek kwamen door de mand gezakt want ze hebben hun kansen gewoon laten liggen.
Ajax daarintegen heeft haar mogenlijkheden met beide handen aangepakt. Er waren weliswaar een aantal missers maar ook kansen die optimaal werden benut.

Er wordt nu gedaan alsof Ajax in de 2 wedstrijden 4 doelpogingen had en die alle 4 maakte. Dat is onzin want Ajax heeft ook zat kansen die tegen de 100% aanzaten gehad en ook gemist.

Mensen hebben wel een selectief geheugen zie ik.

23 januari 2014 om 13:57

Hoezo is Vitesse de enige concurrent van Ajax? Qua stand doen FC Twente en Feyenoord ook volop mee. Waarbij ik Twente en Vitesse de meeste kansen geef het Ajax echt moeilijk te maken.

23 januari 2014 om 13:57

Doe ff normaal man en geef toe dat we te kort komen tegen ajax, zo lang ze niet elkaar durven in te spelen en alleen maar de lange bal komen kom je gewoon kwaliteit te kort dat heb ik gister duidelijk gezien als feyenoorder

23 januari 2014 om 14:39

Ik zeg nergens dat het geluk is. Dat woord komt niet in mijn reactie voor. Ben alleen van mening dat stappen verder overdreven is, wat vele hier doen voorkomen!

24 januari 2014 om 10:49

5 van de 10? Man schei toch uit. de laatste 20 uit en thuis duels tussen Ajax en feyenord heeft feyenoord maar 1 keertje kunnen winnen! dus 19x niet!

Ga dan asjeblieft geen populaire onzin uitkramen hier en houd je bij de echte feiten!

Grappig hoe een ploeg met zeven (cillessen, Veltman, Denswil, Boilesen, Klaassen, Duarte en Bojan) spelers die pas sinds dit seizoen in de basis staan of bij Ajax voetballen al verder is dan een ploeg met 10 spelers die ook vorig seizoen al een basisplaats hadden.

23 januari 2014 om 13:09

Heeft gewoon met kwaliteit te maken. Ajax heeft het geld om goede spelers aan te trekken waar Feyenoord vaak maar maximaal middenmoot niveau kan halen. Geef Feyenoord de omzet van Ajax, ze halen Tadic, Ruiter en Piazon en waren veel verder geweest. Makkelijk scoren.

23 januari 2014 om 13:16

Pijnlijke opmerking aangezien Veltman, Denswil, Klaassen uit de jeugd komen. Bojan zit daar puur vanwege de connecties en aanzicht in Europa. Duarte wilde naar één club en was goedkoop. Cillessen zit er al een tijdje, maar was volgens mij van Nec. En als laatste Boilesen was een aankoop van een half miljoen. Dus laten we zeggen dat ze voor bovenstaande spelers niet meer dan twee miljoen hebben uitgegeven in vier jaar. Dat is toch vrij gênant dat Feyenoord dat niet kan.

Met de omzet van Ajax moeten we niet meteen gaan smijten met geld, maar spelers als Tadic of Finnbogason zouden sneller naar Feyenoord kunnen. Bijvoorbeeld ook een Toornstra. Piazon acht ik nog steeds onhaalbaar. Het is dat Vitesse een samenwerkingsverband heeft met Chelsea, anders hadden we hem nooit in de Eredivisie gezien. Die is belachelijk goed en eigenlijk te goed voor de Eredivisie.

23 januari 2014 om 13:17

ja want alle bovenstaande spelers zijn voor zoveel geld aangetrokken ? nee het is goed scouten en goed opleiden . alleen bojan kan je over twisten of feyenorod die kan halen ivm financien maar die speelt bij ajax ook lang niet altid . duarte en cillessen is ook 'maximaal middemoot' en de rest is zelf opgeleid . jammer joh . het enige verschil is dat ajax jeugdspelers erin zet omdat ze goed zijn en bij feyenoord is het puur uit noodzaak maar dan kan je ook zeggen dat de jeugdopleiding van feyenoord minder is

23 januari 2014 om 13:22

Minder dan 2 miljoen?
Cilessen heeft 3,2 miljoen excl. 500k bonus gekost.
Duarte iets van 2 miljoen.
Boilessen 500k.
Dus samen toch zo'n 6 miljoen, bedragen die feyenoord inderdaad niet kan uitgeven.

23 januari 2014 om 13:23

Hoezo jeugdopleiding van Feyenoord minder? Wij spelen gewoon niet Europees, waar we alle benodigde inkomsten mislopen. Vandaar dat we iets achterlopen, maar qua jeugdopleiding worden we jaar in, jaar uit door experts als nummer één betiteld.

En dat jij Cillessen middenmoot noemt, vind ik ongelooflijk. Ik vind hem met Mulder dit seizoen de beste keepers van de Eredivisie. Een middenmoot keeper zal toch niet elke week in de basis staan bij een topclub in Nederland?

23 januari 2014 om 13:28

Bij Ajax is het als talent vaak ook makkelijker doorbreken aangezien je daar in een uitgebalanceerd elftal komt dat al goed draait. Spelers als Boetius en Vilhena komen erin en moeten direct al de kar trekken.

Veltman, Denswil en Klaassen zijn ook geen 18 maar al 20/21, genoeg tijd gekregen om zich in alle rust aan te passen en verder te ontwikkelen.

En Martyn7, wij hebben geeneens genoeg geld om Janmaat zijn contract te verlengen en kunnen dus geen aankopen doen van enkele tonnen of miljoenen. We kunnen geen jonge Eriksens of Fischers halen, die zijn zelfs al te prijzig.

23 januari 2014 om 13:33

@voetbal87

Ajax is ook zijn beste speler en een gewaardeerde basisspeler kwijt geraakt. Bovendien waren de inkomsten groter dan de uitgave. Feyenoord heeft zijn elftal bij elkaar kunnen houden en ook nog wat versterkingen kunnen halen ( Bakkal en Armenteros).

Dus dat constante gezeur over wij kunnen niks halen en andere wel, mag ook wel eens stoppen.

23 januari 2014 om 13:46

Armenteros en Bakkal versterkingen? Laat me niet lachen man. Armenteros is gehuurd, waarbij we niet eens het volledige salaris overnemen. Bakkal was bereid in te leveren, anders hadden we hem ook niet aan kunnen trekken. We hebben een paar belangrijke contracten verlengd, maar voor Janmaat is er inderdaad geen budget. Ik bedoel, als je niet begrijpt wat er met die opmerking bedoelt word kan je beter niks zeggen.

We zijn gewoon niet in staat om spelers te halen voor twee miljoen of iets dergelijks.

23 januari 2014 om 13:56

Het heeft heel weinig met geld te maken. De meeste spelers die bij Ajax belangrijk zijn komen uit de jeugd (daley, Boilesen, Veltman en Klaassen) of zijn transfervrij naar Ajax gekomen Schöne). Het komt vooral doordat Ajax een geweldige hoofdtrainer heeft en dat Ajax meer kwaliteit heeft klopt. Er stonden gisteren zowel bij Ajax als Feyenoord zeven spelers uit eigen jeugd. De zeven van Ajax zijn alleen samen beter dan de zeven van Feyenoord. De spelers van Feyenoord zijn voorafgaand aan dit seizoen enorm overschat en dat toont zich nu.

23 januari 2014 om 14:04

Je zegt het nu zelf ook, meer kwaliteit, de rest van je verhaal is meer onzin.

23 januari 2014 om 14:34

Wat heb je nou aan een goede jeugd opleiding als je jaar in jaar uit geen Europees speelt ?
Lekker met een zak chips op dinsdag en woensdag avond tv kijken, terwijl ( clasie) je leeftijdsgenoten tegen barca en milan spelen, ik zal je zeggen wat je er aan hebt, helemaal niks, 1 wedstrijd in de week tegen rkc en tegen utrecht , die je dan wint.
zonde van je opleiding en met name je verdere ontwikkeling, zoals clasie, die werd gisteren letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.

23 januari 2014 om 15:16

Ten eerste die omzet is een verdienste van Ajax, we hebben een uitstekend financieel beleid en hebben op zowel de transfermarkt als in de competitie en internationaal goed gepresteerd. De spelers die hierboven genoemd zijn hebben daarnaast niet extreem veel geld gekost (cillessen; 3,5 miljoen, Boilesen; 0,5 miljoen, Duarte; 3,2 miljoen en Bojan gehuurd; totaal 7,2 miljoen). Ajax leidt goed op en daar zit een groot deel van de resultaten, het zijn juist Klaassen, Veltman en Blind die er echt bovenuit springen. En dat zijn eigen opgeleide spelers.

23 januari 2014 om 18:49

@martyn7

Als Feyenoord voorafgaand aan dit seizoen Pelle en Clasie hadden verkocht, zouden ze dan nog niks kunnen aantrekken?

Ajax heeft zijn beste speler verkocht en voor dat geld kan je nooit een speler met dezelfde kwaliteiten terugkopen. Ze hebben 2 spelers terug gekocht en het opgevangen met jeugd. Dus het feit dat Ajax meer te besteden heeft als Feyenoord is alsnog een Non-argument.

iets beter?.. je bedoelt stukken beter dan een Feyenoord in Vorm..

Ik ken Davy als een bescheiden jongen. Maar bij zoveel lariekoek uit kamp Feyenoord kan hij zich blijkbaar toch niet inhouden. Beetje terecht ook.

Feyenoord had weinig in de melk te brokkelen, er zal weinig voetbal in en door opportunisme werden nog wat kansen gecreëerd. Ajax heeft, met Frank de Boer als grote aanjager, het vermogen om tegen elke tegenstander haar eigen spel te spelen. Mocht dat even niet lukken dan grijpt Frank in, en met resultaat.

23 januari 2014 om 13:22

Ik vind deze uitspraak anders vrij bescheiden hoor; 'ik denk dat we op dit moment wel I E T S verder zijn dan Feyenoord.'

Als Feyenoord thuis had gespeeld was het misschien wel een andere uitslag geweest dat zullen we natuurlijk nooit weten.
Ik denk ook dat Ajax verder is dan Feyenoord vooral in de breedte van de selectie!

Een stuk verder bedoel je.

23 januari 2014 om 12:54

Geen schande dat wij uit bij Ajax verliezen. Natuurlijk is Ajax verder en maar zorg dan dat je tenminste van de rest kan winnen, vooral tegen de kleintjes. Kater van gisteravond was wel hard. Vooral omdat veel spelers slechter werden

het is pijnlijk maar waar.
Dit was het briljante plan van Koeman.
Ipv te geloven in eigen kunnen (zie Utrecht/az etc) gingen we tegen een team met slechtere spelers opeens anders voetballen.

23 januari 2014 om 12:51

Team met slechtere spelers???

23 januari 2014 om 13:08

Ik zou niet eens de moeite nemen om hierop te reageren. Ondanks dat ik voor Feyenoord ben, kan ik genieten van een speler als Klaassen of Blind. Die gasten spelen alsof ze al jaren in de hoofdmacht spelen. Als iemand drie jaar geleden had gezegd dat Blind aanvoerder zou zijn van Ajax, hadden ze je opgenomen in het gesticht. Als je vorig seizoen had gezegd dat Veltman vaste basisspeler zou zijn, had iedereen je aangekeken: 'spoor je wel?'

Frank de Boer heeft gisteren bewezen een tacticus te zijn. Sven van Beek kan slecht opbouwen en Mathijsen kan het ook niet. Dus in plaats van een echte spits er tegen over te zetten, zet hij een zwervende spits als Bojan ertegenover. Die is overal aanwezig en kan druk zetten in combinatie met Klaassen.

Als je kijkt naar het spelersmateriaal en internationals, dan zou je ze gelijkwaardig kunnen noemen. Want ook Feyenoord heeft er flink wat rondlopen. Alleen Ajax is gewend tegen grote Europese teams te voetballen, waardoor ze niet in de war raken van een tegendoelpunt. Je ziet bij Feyenoord dat ze na de 1-1 denken: 'nee he, niet weer...' Dat is doodzonde, want we voetbalden goed tot aan de 1-1.

Ik denk dat Feyenoord en Ajax qua selectie gelijkwaardig is, maar dat Ajax ondanks de jeugd veel volwassener is door de Europese ervaring die zij hebben.

23 januari 2014 om 13:28

Scherpe analyse van jou Martyn7, kan me er zeer goed in vinden. Wellicht als het geluk weer eens echt aan de zijde van Feyenoord staat, en ze zich plaatsen voor de groepsfase van de Champions League, kunnen de jonge jongens ook van de grote wedstrijden in het kampioenenbal leren. Of dit dan qua resultaten dan positief uitpakt of niet, ze nemen die baggage dan wel gewoon mee in de competitie. Het is vrij vanzelfsprekend natuurlijk, maar ik denk dat dit voor Feyenoord als club zijnde heel essentieel zal zijn om door te groeien naar een niveau waarbij ze ook in de ArenA nog meer partij kunnen gaan bieden dan ze nu al doen.

23 januari 2014 om 13:35

dat feyenoord na de 1-1 werd overlopen had denk nog niet eens veel te maken met de tegengoal maar veel meer met het feit dat ze de druk die ze het eerste half uur wel konden opbrengen niet meer op konden brengen na een half uur.

Ik ben erg benieuwd hoe Ajax zich staande zal houden in de kuip. O.b.v. de wedstrijd gisteren kun je stellen dat Ajax verder is. Daarbij vind ik het jammer dat feyenoord niet durfde te voetballen. Waarom pas je zo aan de tegenstander aan?

Voor de competitie denk ik dat Feyenood alleen boven Ajax kan eindigen i.v.m. het drukke programma wat Ajax te wachten staat.

23 januari 2014 om 13:10

Nou, het probleem was dat we tot de 1-1 gewoon ons eigen spel aan het spelen waren. Compact, georganiseerd en zelden uit positie. Dan bij de 1-1 zie je een Mathijsen op de middenlijn proberen twee spelers uit te spelen en gaat hij verschrikkelijk in de fout. Dan staat alleen van Beek daar nog die twee keer onder een bal door gaat (ook bij de 2-1) en dan krijg je de deksel op de neus.

Wat er daarna gebeurd kon Koeman ook niet uitleggen, die begreep er helemaal niks van. Je speelt zo goed en bij een tegendoelpunt ga je terugvallen in een lange bal naar Pellè en hopen op het beste.

Gister was dit wel duidelijk.

Ajax herpakt zich na een slechte eerste 35 minuten en Feyenoord zakt in elkaar na 1 tegengoal. Dan ben je als team inderdaad verder.

Overigens een schandalige spandoek zien hangen, de meest schandalige, respectloze die ik ooit heb gezien. Hoop dat hier echt gevolgen voor zijn voor de club en de supporters die dat op hebben gehangen...echt misselijkmakend

23 januari 2014 om 12:57

Dit heb je in een ander topic ook al aangegeven. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dit een zeer ongepast spandoek is waar absoluut gestraft moet worden, maar wat wil je ermee bereiken om dit steeds te benoemen? Reacties uitlokken ?

23 januari 2014 om 13:11

Een statement maken. En van mij mag het in ieder topic gezegd worden wat ook maar gerelateerd is aan Ajax of Feyenoord of de wedstrijd van gisteren. Het is gewoon wangedrag wat absoluut niet door de beugel kan. En dan in de rust opstaan voor de vreselijke ziekte, terwijl je daarvoor dat spandoek ophangt? Ze zouden zich dood moeten schamen.

23 januari 2014 om 13:18

@magid

Volgens mij verwar je mij met iemand anders.
Ik heb dit namelijk niet eerder benoemd.

Ik wil zeker geen reacties uitlokken over deze misselijke actie...zoals Martyn aangeeft wil ik alleen een statement maken.

Ik geef in mijn reactie ook niet alle Ajacieden de schuld en weet ook dat veel Ajacieden hier schande van spreken.ik hou mijn bericht ook netjes...wilde wel alleen aangeven dat ik nog nooit zoiets schandaligs heb gezien en dat meen ik echt.

Hier moeten gewoon echt harde straffen op volgen in de naam van respect, vrienden en familie van deze man en in de naam voor die nare ziekte waar Edwin vd Sar ook nog bij stil heeft gestaan in de rust.

23 januari 2014 om 13:23

Oké ik was inderdaad in de veronderstelling dat jij het was. My bad!

23 januari 2014 om 13:24

No problem

23 januari 2014 om 15:23

Treurig inderdaad, dat er weer een paar zijn die het moeten verpesten. Ik hoop dat er nou eindelijk is onderling gecorrigeerd gaat worden, ik denk dat het alleen op die manier uit het voetbal kan verdwijnen..

Hetzelfde geldt trouwens voor de Feyenoorders die hier schande over spreken maar wel de leus JHK grappig vinden..

23 januari 2014 om 17:56

Martyn7

Helemaal eens met je terechte reactie het is schandalig, en heeft niks met rivaliteit te maken maar vooral met waardigheid. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken, dat het om maar een klein hersenloos percentage tuig gaat die zoiets doet. Ik hoop dat ze bestraft worden, zelf heb ik mijn vader ook k*** verloren. En in iedere familie heb je wel zo een slachtoffer die aan die ziekte lijdt, excuses namens alle Ajacieden die niet achter die walgelijke actie stonden en dat is zeker bijna het gehele stadion..

23 januari 2014 om 13:11

Dat spandoek was ook schandalig en is er door een paar hersenloze gastjes doorheen gedrukt. Onbegrijpelijk dat degene die de leiding hebben op 410 dit goed hebben gevonden. Het is nu een zaak voor de Knvb om dit op te lossen. Deze jongens moeten gestraft worden en dat zal ook gebeuren. Niet meer over hebben. Dan geef je ze een podium. Laat het nu maar gewoon rusten. Iedereen hier is het met je eens. Dus trek er een streep onder en ga weer door.

23 januari 2014 om 13:33

Je mag het juist wel even breed in de media uitmeten, want dat wordt bij zaken van Feyenoord ook meteen gedaan, zie gedonder op de tribune bij Utrecht uit bijvoorbeeld. Triest dat als VD Sar een mooie speech in de rust geeft en dat je dan zo'n schandalig spandoek ophangt en dat Ajax die niet weghaalt. De doden laat je met rust.

23 januari 2014 om 13:38

Oh zeker, maar er moet ook niet teveel aandacht aan besteed worden. Die idioten moet je zsm een stadionverbod geven.

Het spandoek werd voor de rust opgehangen. Dus voor de speech van Edwin. Dat maakte het allemaal erg vreemd. Je zag 410 opstaan terwijl ze 10 minuten daarvoor zo'n spandoek ophingen. Het doek hing er gelukkig niet al te lang..

Vind het erg jammer dat dit gebeurd is. Toch een smet op een voor mij prachtige overwinning. En zo dachten er veel meer mensen op de F-side over.

23 januari 2014 om 13:43

Dat ajax dat spandoek niet weg heeft gehaald kan er ook mee te maken hebben dat stewards en dergelijk niet wisten we rooie Marck zou zijn. Ik had zelf ook nog nooit van deze kerel gehoord.

Maar zo'n spandoek moet je gewoon niet ophangen, net zo goed als dat je het niet moet hebben over joden aan het gas, bommen op r'dam of over een Jood in de gracht. Ludieke liedjes zoals ken je psv die doen al jaren niet meer mee en kut kakkerlakken horen er bij en moet kunnen maar dergelijke zaken gaan te ver.

23 januari 2014 om 13:51

Klopt, maakt niet uit welke club zoiets doet, het hoort gewoon niet bij het voetbal en het was diep triest.

23 januari 2014 om 17:57

El fenomeno

Helemaal eens met je terechte reactie het is schandalig, en heeft niks met rivaliteit te maken maar vooral met waardigheid. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken, dat het om maar een klein hersenloos percentage tuig gaat die zoiets doet. Ik hoop dat ze bestraft worden, zelf heb ik mijn vader ook k*** verloren. En in iedere familie heb je wel zo een slachtoffer die aan die ziekte lijdt, excuses namens alle Ajacieden die niet achter die walgelijke actie stonden en dat is zeker bijna het gehele stadion..

23 januari 2014 om 13:13

Ik irriteer me ook aan het domme volk op 410.
Leuk dat ze sfeer proberen te maken, maar zulke acties?
Als puntje bij paaltje komt lopen ze allemaal hard weg.
Deze actie gaat natuurlijk nog een staartje krijgen.
En dan gaan die "hooligans" hier in de arena weer janken als er iemand klappen krijgt.

23 januari 2014 om 13:43

Ik schaam me eerlijk gezegd wel voor dat soort acties, zag het spandoek hangen, niets met het voetbal te maken. Alleen doe nou niet of dat alleen bij Ajax gebeurd.

23 januari 2014 om 14:04

Deeveedee

Waar doe ik alsof dit alleen bij Ajax gebeurt? Waarom moet dit altijd als soort verdediging worden gebruikt. De bekende "ja, wij zijn niet de enige"

Ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik nog nooit zoiets lelijks heb lelijks heb gezien. Je hebt hersenloze die de ramp van united gebruiken en aan de andere kant gebruiken hersenlozen de ramp van Liverpool, maar deze gaat nog een stap verder naar mijn idee...dit heeft niks met de club te maken en is gewoon een actie op een enkele supporter van Feyenoord die aan k*** is overleden.

Dat is toch gewoon ziek...probeer het dan ook niet te verdedigen met de bekende "ja jullie doen het ook" of "wij zijn niet de enige"...zo'n actie verdient geen enkele verdediging en is gewoon het laagste wat er is.

23 januari 2014 om 15:08

Ik verdedig het niet, ik distancieer mij van dat soort zaken aangezien ik niet dat 'type' supporter ben. Ik kom al jaren voor het voetbal naar de Arena, niet voor dat soort randverschijnselen. Dit soort figuren komen niet voor het voetbal maar zuipen en snuiven zich compleet van de wereld en komen dan met dit soort acties. Treurig..

23 januari 2014 om 17:55

three lions


Helemaal eens met je terechte reactie het is schandalig, en heeft niks met rivaliteit te maken maar vooral met waardigheid. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken, dat het om maar een klein hersenloos percentage tuig gaat die zoiets doet. Ik hoop dat ze bestraft worden, zelf heb ik mijn vader ook k*** verloren. En in iedere familie heb je wel zo een slachtoffer die aan die ziekte lijdt, excuses namens alle Ajacieden die niet achter die walgelijke actie stonden en dat is zeker bijna het gehele stadion..

Die 0-1 voelde ik al aankomen. Ajax wilt aanvallend voetballen en snel opbouwen en maakt dan een fout waar Feyenoord uitstekend op reageert (goede goal overigens) het kwartier na de goal bleef Feyenoord goed staan. de 1-1 valt na een fout van Mathijsen. Dan zie je in de tweede helft dat Feyenoord moeite heeft om het compacte spel vol te houden. Feyenoord eerste half uur de volledige controle over de wedstrijd en daarna vond ik ajax toch echt beter. ook in de duels feller. In de kuip was het waarschijnlijk inderdaad een andere wedstrijd geweest maar dan had Feyenoord deze tactiek zeker weten niet gehanteerd. Dan was er een open wedstrijd ontstaan waardoor Ajax dus ook meer ruimte had gekregen om te voetballen. Ik ben benieuwd naar feyenoord-ajax voor de competitie!
Ik vond overigens dat Bojan (vooral na rust) goed de bal bij zich hield. hij is fysiek sterker als ik dacht! lust voor het oog, voetbal; spat er van af!

Hmm, statistisch gezien ben je sowieso verder. Vond Feyenoord gisteren zeker niet kansloos tegen Ajax en had zo verlenging kunnen zijn, helaas, het mocht niet baten.

Off: Weet iemand al iets of Knvb onderzoek gaat instellen naar het spandoek? Hoort namelijk echt niet thuis in het voetbal, walgelijk

23 januari 2014 om 13:08

Ach boeboe spreekkoren in de galgenwaard over 410 en iemand die in de gracht valt is wel goed zeker? Hypocriet als je dat er niet bij pakt. Als ze van allebei de kanten zo blijven doorgaan zullen er nog heel lang geen supporters mee mogen

23 januari 2014 om 13:19

Wat kunnen wij eraan doen dat er iemand in de gracht dondert?

En trouwens, dat hele idee over spreekkoren vind ik een beetje overtrokken hoor. Ik bedoel, wij gaan volgens mij geen overleden mensen (overleden aan de gevolgen van de ziekte waar jullie in de rust voor gingen klappen) belachelijk maken. Ik bedoel, het is de boodschap die erachter zit die ongelooflijk misplaatst en misselijk is.

Maar goed, iedereen bij Ajax schaamt zich ervoor en dit zou alsnog een staartje moeten krijgen.

23 januari 2014 om 13:23

@buffon

Dus omdat 1 partij iets lelijks doet hoeven we de andere partij nooit meer te veroordelen.

Hou toch eens op met dat "ja, maar jullie deden dit", wees gewoon een vent en geef gewoon aan dat deze spandoek schandalig was.

En dat boehoe erbij is helemaal kansloos. Wat moeten de vrienden en familie van deze man wel niet denken als ze dit zien. Kinderen die net hun vader hebben verloren aan die nare ziekte en dan wordt daar gewoon een lacherige spandoek van opgehangen in de arena. Sorry hoor, maar jij laat ook duidelijk weten wat een kansloos persoon je zelf bent als je er zo op reageert

23 januari 2014 om 13:40

Zeker de spreekkoren tegen van Gaal alweer vergeten toen zijn vrouw net was overleden aan die vreselijke ziekte? Niet zo hypocriet doen.......het zijn allemaal hersenlozen die dat doen en helaas bevinden grote groepen zich tussen de zg. voetbalsupporters.

23 januari 2014 om 13:53

@rudel

Hypocriet? Wat is er hypocriet aan mijn reactie...kun je dat uitleggen?

Zeg ik dat dit alleen bij Ajax gebeurt? Die spreekkoren tegen vgaal waren ook schandalig, maar dat praat deze actie toch niet goed.

23 januari 2014 om 14:14

@ Martyn7

Bij Feyenoord heeft men (een deel van de supporters) ook vaak genoeg de doden bespot, dus het is niet iets wat alleen bij ons gebeurd. Die keren dat de Feyenoord aanhang zulke dingen deed hoorde we vanuit het legioen ook geen kritiek daarop. Nogmaals ik vind het van beide kanten onfatsoenlijk maar tegelijkertijd vind ik het ook selectieve verontwaardiging. Want hoeveel jaar er ook tussen zit, je weet dat de fanatiekere supporters dit soort zaken niet vergeten en dat je het dus een keer terug kan verwachten. Wat dat betreft is dit helaas een vicieuze die nooit door broken zal worden.

23 januari 2014 om 14:00

Ik ben ajax-fan, maar keur dit sterk af. Als mens mag je je nooit verlagen tot dit soort provocaties, maar om nou te zeggen dat alleen ajax supporters dit doen..... provocaties over supporters in een gracht en lang geleden over van gaal en zijn pas overleden vrouw...

k*** is de rottigste ziekte die er is. Rooie Marck gaf ziel en zaligheid aan Feyenoord en er zijn zat ajacieden die dat doen voor hun club.

Als ajacied schaam ik me voor dit gedrag, als ajacied ben ik heel trots op de overwinning gisteren.

23 januari 2014 om 14:09

Juist als Van de Sar was ingelicht had hij tijdens zijn speech kunnen vragen of ze dit uitermate zielige spandoek weg wouden halen

23 januari 2014 om 14:48

Ik deel je plaatsvervangende schaamte. Tuurlijk worden er over en weer door de harde kernen van beide clubs (die vaak niet verder komen dan blinde haat jegens andere supporters) situaties aangegrepen om te provoceren ...gaat er een supporter dood of raakt ernstig gewond word deze bij de volgende wedstrijd op niet te verstane wijze door de tegenstander onder de aandacht gebracht. Met de K ziekte moet je gewoonweg niet spotten...deze ziekte maakt geen onderscheid en kan ieder treffen en treft ook altijd de directe omgeving.

Dit spandoek had nooit gemaakt mogen worden met als overtreffende trap zeker niet die dag waar juist op positieve wijze om aandacht werd gevraagd voor de strijd tegen deze rot ziekte....ik schaam me niet alleen als Ajacied maar ook als mens...iets wat we allemaal zijn...ongeacht de club die we liefhebben.

Buiten de ergenis betreffende de idioten die het spandoek ophielden als de organisatie die erg traag regeerde wel genoten van de overwinning.

23 januari 2014 om 14:48

@aja113,

Het gaat erom dat het gewoon niet kan. Wat andere supporters doen keur ik ook zeer af. Van liedjes van Hamas tot de voorbeelden die jij noemt hoort ook niet. Maar het is ook juist dat v.d Sar in de rust met zoiets komt van staan voor k***. Initiatief is top, maar dan verpest dit spandoek dit geheel.

Sportief dat je ervoor schaamt en gefeliciteerd met de overwinning

23 januari 2014 om 15:02

Mee eens.. Juist gisteren iemand weggebracht die op zijn 45 ste is overleden aan die ziekte en dan dit..

Voetbal moet een feestie zijn. Plagen hoort, maar beledigen of iemand op zijn ziel trappen niet.

Vak 410 maakt goede sfeer en verpest vaak de rest. Maar ook bij veel andere clubs zie je helaas dit soort hersenloze acties

Ik vraag me af of vd sar het uberhaupt is opgevallen dat spandoek, maar dat zullen we wel nooit te weten komen.

23 januari 2014 om 17:18

Gecondoleerd, dan heeft bij jou wel extra pijn gedaan denk ik zo. Ik denk niet dat het Van der Sar opgevallen is, anders had hij er vast wel wat van gezegd tijdens zijn speech.

23 januari 2014 om 17:59

Banaantje


Helemaal eens met je terechte reactie het is schandalig, en heeft niks met rivaliteit te maken maar vooral met waardigheid. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken, dat het om maar een klein hersenloos percentage tuig gaat die zoiets doet. Ik hoop dat ze bestraft worden, zelf heb ik mijn vader ook k*** verloren. En in iedere familie heb je wel zo een slachtoffer die aan die ziekte lijdt, excuses namens alle Ajacieden die niet achter die walgelijke actie stonden en dat is zeker bijna het gehele stadion..

23 januari 2014 om 13:20

Je kan pas zeggen dat Klaassen beter is dan Clasie als hij dit niveau een heel seizoen of twee seizoenen vast gaat houden. Ik vond Clasie gisteren echt gênant slecht, maar normaal gesproken is hij de constante factor binnen Feyenoord en speelt hij ontzettend goed als aanjager op het middenveld. Dus die kwaliteiten zijn niet met elkaar te vergelijken.

Snap de ophef ook niet zo, Ajax is verder en dat is volkomen logisch. Ze konden gister gewoon even vier spelers rust geven en vervangen door vier spelers die zowat gelijkwaardig zijn en een Bojan vind ik zelfs beter dan die Ijslander. Ajax heeft gewoon een veel bredere selectie dan Feyenoord, ze hebben 7 wisselspelers die nauwelijks onderdoen voor de basisspelers. Schaken en Immers, twee basisspelers van Feyenoord, zouden bij Ajax geeneens in de selectie zitten. Tel daarbij op dat we dramatische wissels als Goossens, Verhoek, Armenteros en Bakkal er als eerste moeten ingooien en dan vind ik het nog knap dat we maar vier punten achterstaan.

Toch zette je Ajax de eerste 30 minuten onder druk en had je ze volledig in de tang, maar dat was conditioneel niet meer vol te houden en spelers die moe waren kon je niet wisselen zoals een Ajax dat wel zou kunnen omdat die kwalitatief veel te zwak zijn.

Ajax is veel verder natuurlijk. Feyenoord een team dat al jaren samenspeelt wordt overklast door een team waar op meerdere posities andere spelers zijn ingepast sinds september en dat ook nog eens niet met de sterkste opstelling speelt. Ajax is veel verder in een half jaar tijd dan Feyenoord die al jaren bouwt.

Het mooiste was dat serero na zijn goal de mondjes snoerde met zijn gebaar heerlijk! Maar of we verder zijn dan Feyenoord weet ik niet het is leuk dat je met 3-1 wint maar als Ajax niet uitkeek stonden ze bij rust ook 1-3 achter zo heb ik het gezien!

Je ziet wel weer, hoe belangrijk grote wedstrijden tegen zowel Barcelona Celtic en Milan zijn. Deze ervaring zie je nu alweer terug op het veld. Met een team, wat amper ervaring heeft, behalve dit seizoen pas debuteren. Dat zegt genoeg. Verder is het gewoon mooi om te zien, dat clubs als Feyenoord en Psv, het op een bepaald niet meer kunnen belopen en dat vind ik knap werk van Frank.

Davy speelde niet al te best maarja die is ook niet gewend om zoveel op dat niveau te spelen. Hoop dat Frank wat spelers rust geeft tegen GAE gewoon om ze niet een dip in te duwen!

23 januari 2014 om 13:27

Klopt, het was niet top. Toch zie je zo nu en dan geweldige balaannames, passjes en beweging bij die jongen. Ik heb in de Arena speciaal even over Davy gelet en het is mooi om te zien hoor. Die jongen straalt echt plezier uit. Bojan overigens ook. Wat een bewegelijke speler zeg. Kan geweldig ballen op een kleine ruimte.

23 januari 2014 om 13:55

Ik heb een hekel aan Bojan. Ik hoef echt geen huurspelers meer bij Ajax. Prima als we hem kopen maar anders hoeft het niet. Kan je beter met een speler spelen die je geld oplevert of waarop je kan bouwen.

23 januari 2014 om 14:40

Wellicht ziet ie er wat in om te blijven na dit seizoen. Er is een optie tot koop. Als ik eerlijk ben zou ik 'm er graag bij willen hebben.

23 januari 2014 om 15:16

Jij was zeker niet in de Arena? Miss wel de beste man aan de kant van Ajax. Continu in beweging, lekker kaatsend, vaak in de bal komen etc. Speelde een puike pot in mijn ogen.

Ik zat er gisteren. Ajax is hier echt verschrikkelijk goed weggekomen want de 1-1 was de eerste de beste kans en Feyenoord had toen allang op 0-3 moeten staan.

Na de 1-1 was Feyenoord overigens nergens meer, maar goed.

23 januari 2014 om 14:18

@ Wimpie87

Verschrikkelijk goed weg gekomen ? Feyenoord speelde echt niet de pannen van het dak hoor, ook niet in de eerste helft. Het is niet zo dat Feyenoord het doel van Ajax continue onder vuur nam en Ajax continue acheruit duwde. Daarnaast duurt een wedstrijd negentig minuten dus heb je nog gewoon tijd om dingen recht te zetten. Overdrijven is ook vak met je "verschrikkelijk goed weg gekomen".

23 januari 2014 om 14:44

Niks overdreven aan. Als Feyenoord tikkie meer geluk had, was het voor rust afgelopen. Zelfde geldt voor Ajax dat 'pech' had met de bal van de lijn (hoewel ik dat gewoon slecht afgerond vind), want dan was het al veel eerder beslist in Ajax voordeel.

30 minuten stond Feyenoord goed, heel goed zelfs maar toen Ajax het door had en breder ging staan ben ik het wel eens met Klaassen eens. Ajax is verder en vind de oplossing wel. Daar had Feyenoord geen antwoord op en zie je dat ze dan niet (nog niet) kunnen doorschakelen. Toch een team dat al langer met elkaar samen speelt. Mooie pot voetbal gezien en zeker eerste helft spannend. Blind echt een geweldenaar veel beter en verder dan Clasie (allebei cvm toch?)en Bojan vond ik ook lekker spelen.

Neeee, het enige is dat jullie de Boer hebben en wij Koeman.
De Boer is gewoon een van de beste trainers van de wereld zeker tactisch gezien.
Als jullie de Boer niet hadden waren jullie lang niet zo goed geweest als nu.
Ik ben ook bang voor jullie dat wanneer hij weg gaat het een soort SAF wordt moyes effect gaat hebben.

23 januari 2014 om 15:31

Waar eindigden jullie ook al weer voor dat Koeman kwam? Ik lees een boel onvrede over hem maar jullie hebben mazzel met hem, zonder Koeman hing Feyenoord nog steeds in de middenmoot. Als hij weggaat krijg je bij jullie het Mario Been effect.

23 januari 2014 om 15:45

Ik ben ook blij met wat Koeman heeft gedaan en hij doet het zeker verdienstelijk, maar hij doet soms zulke domme dingen zoals Nelom en Armenteros inbrengen tegen Ajax dat kun je gewoon beter niet doen in mijn ogen.
En boven dien zeg ik niet dat Koeman een slechte coach is, maar het is een beetje Pelle vergelijken met Messi. Pelle doet het goed en kan best ballen, maar hij gaat nooit zo goed worden als Messi. zelfde geldt voor Koeman en de Boer Koeman doet het goed, maar de Boer doet het fantastisch met een basis elf die in ieder geval gelijk is.

Ietjes verder? Ajax is minstens 4 stappen verder dan de hele club Feyenoord en hun team.

Het Ajax filosofie heeft die van Feyenoord(mag ik dit wel zeggen? Het was immers countervoetbal dat niet uit Rotterdam komt) verslagen. Ook hebben de spelers van Ajax laten zien dat haar voetbal en filosofie beter was en dat er meer talent in de Ajax-selectie zit dan in die van Feyenoord. Dan mag je gerust zeggen dat Ajax meer dan alleen 'iets' verder is dan Feyenoord.

En dit was alleen de wedstrijd van gister. Ik heb het niet eens over kwaliteit of beleid of wat dan ook gehad.

23 januari 2014 om 13:37

Jammer...had namelijk graag jouw bescheiden en objectieve analyse van de kwaliteit en het beleid ook willen lezen.

Wordt je zelf nou niet misselijk als je jouw reactie leest? Bahbah

23 januari 2014 om 13:44

Zucht, wat nou weer? Is het ooit goed genoeg voor mensen? Dit is gewoon mijn mening die ik geef. En je reageert altijd persoonlijk, zelden kom je met argumenten.

23 januari 2014 om 13:49

Dit is ook mijn mening, overigens helemaal niet persoonlijk, maar een mening over de reactie jij geeft.
Naar mijn idee een erg subjectieve reactie doordrenkt van arrogantie.

Nee, jouw argumenten zijn fantastisch
Ajax is minstens 4 stappen verder dan Feyenoord want;
-de Ajax filosofie heeft die van Feyenoord verslagen. (terloops vindt je het nodig om nog even een sneer uitdelen aan deze filosofie van Feyenoord)
-de spelers van Ajax hebben laten zien dat haar voetbal en filosofie beter was
-er zit meer talent in de selectie van Ajax dan Feyenoord.

Dit bepaal jij allemaal adhv deze ene wedstrijd. Ajax was gisteren gewoon de betere en een terechte winnaar, maar kom niet met de filosofie en dat alles bij Ajax fantastisch en geweldig in elkaar zit obv 1 wedstrijd,
-

23 januari 2014 om 13:55

Ik hou van reacties plaatsen met een arrogant tintje, maar subjectief? Ik zie niet echt wat er subjectief aan mijn reactie is. Als ik een leugen heb geplaatst dan zeg je het maar. Kan ik het toelichten.

23 januari 2014 om 14:05

Dat je houdt van arrogante reacties verklaart een hoop.
Misschien kun je ook even de definitie van subjectief opzoeken...dat heeft namelijk niets met leugens te maken

23 januari 2014 om 14:18

Fantastisch begrepen. Chapeau, aan de hand van 1 wedstrijd vind ik Ajax inderdaad 4 stappen verder dan de club Feyenoord en het team.

Ajax is 4 stappen verder;

Kijk alleen al naar het beleid wat beide clubs voeren en naar de prestaties van de afgelopen jaren. Wie speelt er beter internationaal? Wie heeft de beste pretaties geleverd? Wie heeft de meeste prijzen behaald? Wie is het actiefst bezig op het gebied van scouten? Wie maakt het meeste omzet? Stel jezelf deze vragen.

De Ajax-filsoofie heeft die van Feyenoord verslagen;

Wat heeft Feyenoord gister laten zien precies? Ik heb ze na 30 minuten alleen naar achteren zien hollen en verder helemaal niets. Ik verwachtte van zo'n talentvol team dat ze wel met wat beters konden komen dan iedereen achter de bal laten staan, geen druk zetten als de bal niet op hun helft is en niet verder komen dan de middenlijn wanneer Ajax opbouwt. Feyenoord stelde teleur gisteren. Ook vind ik ze mentaal niet helemaal in orde, na de 2-1 stortte ze helemaal in.

Ajax daarintegen is, zoals altijd, uitgegaan van eigen kracht en heeft Feyenoord zoekgetikt met combinaties en positiespel. Snap je het ? Eigen filosofie. Aanvallend combinatievoetbal met veel positiewisselingen. Welke filosofie is nou beter?

Jij suggereert dat countervoetbal niet hun filosofie is, mijn vraag is dan wat dan wel? En waarom hebben ze zich daar dan niet aan gehouden gisteren als iets anders wél hun filosofie was?

Er zit meer talent in de selectie van Ajax dan Feyenoord;

Waarom heeft Feyenoord meer talent in haar selectie?

Dit zijn alle jonge Ajax-talenten(spelers die eraan komen, hoeven niet perse onder 21 te zijn) in de selectie:

Boilesen
Veltman
Ligeon
Denswil
Klaassen
Andersen
Fischer
Sana

Die van Feyenoord:

Boetius
Vilhena
Sleegers
Van Beek
Kongolo

Enkel Boetius zou ik hoger inschatten dan bijvoorbeeld Sana en misschien Viktor Fischer. Maar voor de rest heeft Ajax veel meer talenten en meer talent in de selectie. Ik vind daarom dat Ajax meer talent in de selectie heeft dan Feyenoord. Erg subjectief ook.

23 januari 2014 om 14:25

Wie speelt er beter internationaal?
Logisch met meer kwaliteit en geld.
Wie heeft de beste prestaties geleverd?
Zie vorige punt.
Wie heeft de meeste prijzen behaald?
Zie vorig punt
Wie is het actiefst bezig op het gebied van scouten?
Geldkwestie wederom.
Wie maakt het meeste omzet?
Kwaliteit kwestie en indirect een geldkwestie.

Veltman is 22, wat weet je toch veel van je club. Wederom laat je de eerste 35 minuten met rust, terwijl je dan kan aangeven dat Feyenoord Ajax met succes onder druk zette en ze het niet meer wisten. Nee, laten we het alleen maar over de andere 65 minuten hebben.

Volgens Ronald de Boer zouden alleen Vilhena en Maher Eriksen kunnen opvolgen bij Ajax.

23 januari 2014 om 13:39

Hoe verantwoord je de eerste 35 minuten dan? Dan zie je een Feyenoord dat druk zet op Ajax die er niets tegen kon doen, strooide met foutieve passes, geen schot op doel en Feyenoord had zelfs de 0-2 kunnen maken. Ajax was toen nergens en dat was de verdienste van Feyenoord. Dat is toch een derde van een wedstrijd.

Daarna zie je gewoon dat Feyenoord conditioneel en op sommige plekken flink wat kwaliteit te kort komt. Het is ook geen schande als je kijkt dat Feyenoord zowat geen cent kan uitgeven. Wij doen het met Immers en Schaken waar Ajax doodleuk een speler als Bojan kan huren en miljoenen kan uitgeven aan spelers. Ajax is verder ja en dat is logisch.

Zulke reacties zijn we wel van je gewend, als Barcelona fanboy ook altijd zo ongecontroleerd en provocatief uit de hoek komen. Makkelijk om fan te worden van clubs die de meeste prijzen winnen. Ik denk dat ik maar snel fan wordt van City, kan ik ook lekker provoceren.

23 januari 2014 om 15:47

Ik zal het verklaren. Feyenoord verraste Ajax. Verdienste van Koeman. Het liep zo goed dat Ajax een derde van de wedstrijd naar een antwoord moest zoeken. En dat antwoord kwam. Jij stelt hierboven dat ze het niet meer wisten, maar ze wisten het juist heel goed. Geduldig blijven zoeken naar de vrije man.

Ik had de indruk dat de Feyenoorders het zelf al een hele prestatie vonden dat ze een derde wedstrijd goed stand hielden en het toen wel mooi vonden. Alle scherpte was daarna weg. Waardoor zou dit komen? In ieder geval niet door gebrek aan financiën.

23 januari 2014 om 13:52

je speelt thuis dat voetbald lekkerder vergeet dat niet.kan het niet zo zijn dat feyenoord slecht was en ajax daardoor won

wacht de wedstrijd in de kuip effe af als ajax de kuip tegen zich krijgt,win je die ben je verder

ajax kan zondag wel weer verliezen

23 januari 2014 om 14:01

Dat is een mooi compliment naar het Ajax publiek. Dat waardeer ik.

Maar om de hele winst op het thuisvoordeel te schuiven vind ik slap. Ik bedoel we hebben allemaal kunnen zien hoe Ajax Feyenoord gewoon onder de knie heeft gelegd met goed voetbal zelfs. Ik heb gister een team gezien die de hele wedstrijd koppie omhoog hield en niet opgaf ookal na fluitconcerten en boe-geroep van het publiek en een 0-1 achterstand in zo'n belangrijke en beladen pot zo vroeg in de wedstrijd.

Dat is toch ook doorslaggevend of niet, mentale kracht? En dan heb ik het niet eens over het voetbal. Ajax heeft goed voetbal laten zien met het gebruikelijke; veel driehoekjes, positiewisselingen, constant de medespeler zoeken, weinig ego, druk zetten, voetballend oplossen enzovoort. Met deze simpele dingen heeft Ajax prachtig voetbal laten zien waar het publiek echt geen aandeel in had.

Dus of het thuisvoordel écht doorslaggevend was betwijfel ik.

ja klaassen wij hebben immers en schaken , die een kan geen bal aannemen en de ander rent als een blind paard het veld over. dan spelen ze een goede wedstrijd en dan mogen ze weer 3 wedstrijden niet goed spelen.

23 januari 2014 om 13:43

Feyenoord zou leuk meedoen als ze die twee wisten te vervangen door echt goede spelers. Maar gezien het gebrek aan geld zit dat er gewoon niet in. En daarmee kan Feyenoord zich steeds net niet kronen tot nummer 1.

23 januari 2014 om 13:44

Wordt die Immers nu wel of niet gewaardeerd in Rotterdam ? Ene keer wordt er vol lof over m gesproken en de andere keer is het een houten klaas.

23 januari 2014 om 13:48

Ja, dat vraag ik me nu ook wel af. Voor de wedstrijd was Immers een topper en nu is het weer he-le-maal niks.

23 januari 2014 om 13:51

Door een klein deel wordt hij uitgekotst. Ik vind dat Immers echt onderbelicht wordt. Immers is nuttig op het middenveld als werkpaard, maar niet als een tacticus die de steekbal moet geven en een bal afmaakt. Soms schiet hij er zomaar twee in (heerenveen uit) maar andere keren mist hij alles wat voor zijn pad komt.

Hij is gewoon voor de balans op het middenveld zo ongelooflijk goed en hij is niet moe te krijgen. Hij zit bijna nooit voorover gebogen om op adem te komen, maar trekt de kar en dus Feyenoord mee. Dat is best klasse voor een speler die eigenlijk weinig balgevoel in zijn voeten heeft. Ik heb diepe respect voor hem en met mij veel Feyenoord supporters.

23 januari 2014 om 14:55

ik kots hem zeker niet uit en hij kan best nuttig zijn, voor een nummer 10 wat toch een cruciale positie in je team is heb je gewoon wat meer kwaliteit nodig.
Ik ben er niet zo van als een speler 1 a 2 goede wedstrijden speelt om te zeggen zie je wel hij kan t wel, als je over het hele seizoen kijkt is het gewoon niet goed genoeg.

23 januari 2014 om 13:55

Ik roep al jaren, dat je Immers op VM moet neer zetten, zal namelijk een hele goeie voor zijn. Is een echte bikkel en zal daar goed uit de verf komen. Vind namelijk al jaren dat AM nikd voor hem is. Ik hoop dat koeman dat een keer probeert, want denk dat, dat juist het team sterker maakt.

23 januari 2014 om 15:09

VM moet lijnen uitzetten en tactisch sterk zijn...dat vind ik niet terug bij Immers, en ondanks dat Clasie geen beste beurt maakte tegen Ajax vind ik hem op de VM positie beter.

23 januari 2014 om 15:46

Het probleem bij Immers is, dat hij dat moet op AM. Verdedigende middenvelder heeft dat juist niet, die moet een blok vormen voor de verdediging. breedte passes meer niet. Denk dat juist Immers daar het meest geschikt voor is. Vergelijk hem maar met Jan Wouters.

Vond het aardig gelijk opgaand.
Ajax had bij de 1-1 en de 1-2 wat mazzel door persoonlijke fouten. Mathijssen met zijn overtreding en Clasie die Bojan liet lopen. Maar naar het voetbal kijkend was het eerste half uur voor Fyenoord. tweede half uur ging gelijk op en laatste half uur was voor Ajax omdat Feyenoord risico ging nemen.maar echt uitgespeeld kansen op de 1-3 na heb ik niet gezien van Ajax. Pelle had nog twee grote kansen op de 2-2 maar het geluk was niet aan feyenoords kant.

klaasen vergeet erbij te melden dat ajax thuis een stappie extra doet tegen feyenoord ,ook vergeet hij te zeggen dat ajax 50.000 man achter zich hebben staan en feyenoord geen 1 fan.ook vergeet hij te zeggen dat ajax thuis speelde dus ook een voordeel had.dit feyenoord kom in een vijandig stadion.

hij moet dit pas gaan roepen als hij in de kuip is geweest en ajax daar de kuip tegen krijgt en zonder fans kan komen

23 januari 2014 om 13:52

Hij gaat het 2 maart meemaken, kijken of hij dan nog zo'n grote mond heeft

23 januari 2014 om 14:32

@ Martyn7

Ajax heeft geen Kuip vrees hoor, het legioen gaat uiteraard lekker tekeer als wij uit spelen, maar Ajax heeft desondanks vaak genoeg gewonnen in het recente verleden in de Kuip. Eerlijk gezegd denk ik dat vandaag de dag die zogenaamde intimidatie factor van het publiek overdreven word (wat niet betekend dat het de eigen spelers geen vleugels kan geven), niet alleen in Nederland maar ook in andere landen.

Nou Klaassen,verander dat 'denk ik' maar in 'weet zeker' ,feyenoord kon alleen de 1e helft mee doen,maar de tweede helft was het niks meer. Waarom kan mij cluppie nou nooit eens 90 minuten domineren

23 januari 2014 om 15:13

heeft met materiaal te maken op het veld...financieen zijn daar een belangrijk onderdeel van...ik verwacht met komende jeugd en een steeds gezondere geldkas Feyenoord nu redelijke stappen vooruit zal gaan (zie ranking van de afgelopen 5 seizoenen)...feyenoord is er bijna maar mist op een paar posities nog de juiste kwaliteit...ik verwacht dat het verschil nu al aardig klein is en ik denk met 1 a 2 jaar echt weg kan zijn.

23 januari 2014 om 15:47

Nou, zweetlepel, dat kan je cluppie wel, alleen niet tegen Ajax.

Vergeet niet dat jouw cluppie 5 jaar geleden nog structureel in de middenmoot terug te vinden was. Jouw cluppie was nagenoeg failliet.

Feyenoord heeft de weg naar boven ingezet, staat nu slechts 4 punten van de kop van de Eredivisie. Hoe lang is dat al niet meer gebeurd?

Alleen: Ajax heeft De Boer, Bergkamp en Jonk. De Boer heeft niet alleen een selectie tot zijn beschikking die exact weten wat er van ze verwacht wordt, maar ook de capaciteit om kleine omzettingen te doen. En als het eenmaal gaat lopen bij Ajax, is het een moeilijk te stoppen team.

Neemt toch niet weg dat je cluppie de laatste jaren heel veel progressie heeft geboekt

niemand kan zeggen dat ajax verder is ,normaal kan feyenoord dit zeggen met hetzelfde team als vorig jaar.ajax speelt vaak slechte wedstrijden en dan hoor je hem niet alleen bij winst.

nogmaals verlies ajax in de kuip roep hij dan feyenoord is verder dan ons

23 januari 2014 om 14:01

"normaal kan feyenoord dit zeggen met hetzelfde team als vorig jaar."

Normaal wel ja, des te opmerkelijker is het dat Ajax met een op verschillende posities gewijzigd elftal nog steeds van Feyenoord wint, dat intact is gebleven t.o.v. vorig seizoen.

23 januari 2014 om 15:27

Dat zou hij dan kunnen zeggen ja als dat zo is. Zeker zo''n nuchtere jongen als Klaassen.

kom feyenoord op 0-2 wil ik het nog zien ,ajax kwam terug in de wedstrijd.dat het 3-1 word kom dat ze risico;s gaan nemen

feyenoord zat gisteren niet goed in de wedstrijd vergeleken met de laatste 4 duels.

mischien angst voor het publiek

scoor feyenoord de 0-2 gaan ze beter spelen maar krijgen een tik bij de 1-1

Ajax is voetballend inderdaad verder, maar wat hij zegt ben ik het niet helemaal mee eens. Hij zegt dat de eerste goal uit een lange bal op Pelle komt, ik vind dit eerder een perfect uitgespeelde counter maar dat ter zijde. Verder vind ik die cijferbeoordeling ook onvoorspelbaar. Je hebt gisteren toch kunnen zien dat Klaassen er niet aan te pas kwam en dat Vilhena die duels continu won, dan vind ik het onbegrijpelijk dat Klaassen een hoger cijfer heeft. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de mensen die stemmen, hoe die gekleurd zijn.

Hoe moeilijk is het om toe te geven dat Feyenoord gisteren alleen maar in de Arena was om te counteren. En dat deden ze de eerste 30 minuten heel goed. Maar ga nou niet zeggen dat Feyenoord beter was dan Ajax. Ajax is 90 minuten lang de bovenliggende partij geweest, alleen de eerste 30 minuten gingen ze slecht om met het verdedigende voetbal van Feyenoord.

Feyenoord speelde hetzelfde als iedere degradatiekandidaat die in de Arena of de Kuip komt. Laf, verdedigend en hopend op een kansje.

zeker een ronde verder in ieder geval. Feyenoord was matig gister misten het lef zelf te voetballen. Terechte uitslag. Ajax beter meer balbezit en voetbalde zelf.

Wat een ongelofelijke kneus die davy klaassen, hij moet nog heel wat leren over voetbal wil ie ooit zoveel spelinzicht krijgen als bergkamp waar iedereen hem mee vergelijkt. meteen de lange bal... Boetius scoort omdat vilhena slim wegloopt uit het middenveld... hij kan blijkbaar niet verder kijken dan die neus van hem...als je 6 100% kansen tegen krijgt waarvan er inderdaad 4 in het eerste half uur, dan heb je buiten die 30 minuten om ook wat gecreerd? ik snap sowieso dat domme gelul niet van behalve dat en dat. RKC had ook 90 minuten niks te vertellen tegen feyenoord, ze winnen wel met 1-0. man man man wat een stom gelul van een nu al overschatte voetballer

23 januari 2014 om 14:58

zijn potentie word vergeleken met Bergkamp...dat wil zeggen dat hij er nog (lang) niet is maar dat het wel in hem zit om het te worden. Verder duurteen wedstrijd 90 minuten en niet 30...en kijkend naar de wedstrijd als geheel vond ik Ajax beter combineren en beter voetballen..ga je bepaalde stukken eruit halen...bijv.eerste 30 minuten dan zou ik zeggen dat Feyenoord veel feller was in de duels, makkelijk de bal bij een mede-speler in de 16 van ajax wist te krijgen en bij balbezit veel sneller kon schakelen...echter dit beeld was precies andersom vanaf de 1-1.

23 januari 2014 om 15:17

Kneus, leren over voetbal, 6 100% kansen?

"ik denk dat Feyenoord buiten het eerste half uur niets in te brengen had" Zegt verder ook niks raars dus doe maar even rustig

Zal de frustratie nog wel zijn

23 januari 2014 om 17:45

mensen die andere mensen manen tot rustig doen omdat ze een felle reactie geven op een iemand. Hoe kom je er bij dat ik gefrustreerd ben? ik had me er al bij neer gelegd toen ze vanaf minuut 1 achteruit gingen lopen. Maar dan op basis van 1 wedstrijd zeggen dat ze verder zijn. Het is dat soort misplaatste arrogantie waardoor mensen een hekel krijgen aan ajax. Feyenoord zette simpel psv opzij met 3-1 in eigen huis. Ajax met hangen en wurgen na 90 minuten dus feyenoord is verder, zelfde soort redenatie, slaat nergens op. Ajax heeft gewonnen omdat het efficienter brutaler en meer als collectief speelde. We zijn afgebluft, maar dat we niets in te brengen hadden vind ik kant noch wal raken. De enige eerlijke ajacied is Frank de Boer, die zegt dat ie blij was dat ze nog geen 4-0 achter stonden na een half uur.

23 januari 2014 om 18:13

Hoor het al geen discussie te voeren met jou. De frustratie druipt ervan af en waarom?

- Op 1 wedstrijd zeggen dat je verder bent?
We zijn al heel veel seizoenen verder. Dit zie je ook terug in de stand in de eredivisie, beker en Europees. Feyenoord heeft een goede ploeg begrijp me niet verkeerd maar zijn niet verder als Ajax.

- misplaatste arrogantie?
Omdat hij zegt dat hij denkt (let op: denkt) verder te zijn. Zegt ook nergens dat Feyenoord niks in te brengen had dus waar je dat nou weer vandaan haalt.

- wedstrijden tegen Psv?
Oh die wedstrijd met die dubieuze rode kaart enzo?. (wel terecht gewonnen maar ook nou niet zo overtuigend zoals jij doet voorkomen) En die wedstrijd van Ajax waar het idd de eerste helft niet goed speelde maar zich fantastisch herpakte

Je roept maar wat dingen die in je frustratie naar boven komen die helemaal niet gezegd zijn. Maar je vergeet nog te vermelden hoe lucky Ajax was en altijd is, hoe ze altijd de scheids en de Knvb mee hebben en dat de loting was gefixt. Oh en de supporters van Ajax natuurlijk...ook schandalig.....

Dat klopt ook wel. En dat is niet alleen het thuisvoordeel. Ajax zet reserve Bojan in de spits en dat maakt dan nog geeneens uit. Als Feyenoord blessures, schorsingen of een basisspeler uit vorm heeft staan er totaal geen waardige vervangers klaar. Alleen Vormer en Van Beek, maar vooral aanvallend is het droevig gesteld.

Off: Ben ik de enige die het gister opviel dat die waardeloze co- commentator van een bruggink en Kenneth perez een heel klein beetje voor feyenoord waren... Hahah wat een grap was dat zeg, arnold moest nog net niet huilen na de wedstrijd nadat feyenoord had verloren! Bij elke vraag aan bruggink en perez gaven ze aan dat ze het erg jammer vonden dat feyenoord de kansen niet eerder hadden afgemaakt, dat feyenoord zo ver weg zakte de tweede helft, dat clasie niet best was enz. enz..
Best wel triest dat zulke ex- professionals niet als neutrale supporter na een wedstrijd kunnen kijken, ook al heb je een voorkeur, verberg dat dan op tv.

23 januari 2014 om 15:39

Zo ken ik er ook een paar, wat te denken van nos die gewoon pro Ajax zijn. So what?! Zijn ook maar mensen met gevoelens en mogelijk en lichte voorkeur.

23 januari 2014 om 16:56

Hou toch op man, jankerd. Heel voetballiefhebbend Hilversum is lid van de Ajax Supportersclub. Commentatoren hemelen Ajax genoeg op, mocht je jezelf tekort gedaan voelen. Daarbij heb je ook nog Studie Voetbal, waarvan de studio volgens mij in de Arena staat. Er zijn ook nog wat kwaliteitskranten die hun voorkeur niet onder stoelen of banken schrijven. Nee, ik heb echt met je te doen.

23 januari 2014 om 16:57

Geen ide...zat in vak 114....nooit meer overigens...gewoon weer in mijn eigen vak 413 volgende keer. ^^

Ja ajax is verder dat klopt, ze hebben een bredere selectie ik zie bij feyenoord niet zomaar even 4 basisspelers worden vervangen.
Daarnaast zijn er natuurlijk een aantal spelers die al een titel gewonnen hebben en hebben ze cl ervaring feyenoord heeft dit niet.
het team ajax functioneert gewoon heel goed zonder dat ik er echt hele bijzondere spelers tussen zie lopen, neem de opstelling van gisteren er loopt geen echte vedette in een speler die niet te vervangen is een hoop nuttige spelers maar geen bijzonderen.

echter had deze wedstijd ook met feyenoord te maken, feyenoord speelt in uitwedstrijden veel minder in vergelijking met thuis. Uit vooral al ze voorkomen sluipt er angst in het spel en gaan ze teruglopen. Utrecht uit was de eerste wedstrijd in de afgelopen jaren waar er anders met meer bravoere werd gespeeld ook als ze voorkwamen. Echter tegen een tegenstander van het niveau ajax lukte dit nog niet. Dit had (deels) ook te maken met sven van beek die niet zo durft door te dekken als de vrij. Al met al ben ik zeer benieuwd naar de wedstrijd ado uit, kwalitatief veel minder als ajax kijken of hier wel het spel van utrecht uit kan worden gespeeld.

Het enige verschil tussen Feyenoord en Ajax is dat Ajax wel een absolute topcoach heeft. Een coach die altjd uitgaat van eigen kracht en het accent altijd op voetbal legt.

Onze coach daarentegen blijft volharden met een nonvoetballer op 10 (gek heh dat ons middenveld steeds compleet verzuipt tegen de beter voetballende teams). Er is geen enkele filosofie of gedachte achter ons voetbal te bekennen en de bal 3 keer overspelen blijkt lastig.

Nee, mijn club heeft absoluut een ander type trainer nodig om dit elftal verder te helpen.. met Koeman zijn we nu al 2 jaar aan het doormodderen. Daar doet 1 goede wedstrijd tegen een zwak Utrecht niet aan af..

Ajax had natuurlijk ook het thuisvoordeel met hun supporters op de achtergrond. Echter zag je wel hoe Ajax hun speelstyle aanpastte waardoor ze Feyenoord het moeilijk kon maken en Feyenoord had daar geen antwoord op. Daar zag je dan wel dat Ajax daarin iets verder ontwikkeld was.

Davy klaasen het wereldtalent die gister niets maar dan ook helemaal niets in had te brengen tegen zijn directe tegenstander, Tony Trindade Vilhena, wat volgens de ajaxcieden een prima talentje word genoemd, Jezus wat was die goed. Vele male groter talent, tonyyyyyyyyy trindade vilhenaaaaaaa

Klopt ze zijn een ronde verder geen spelt tussen te krijgen.

B team van ajax verslaat feyenoord. Aangezien Barcelona ook met een b team speelde volgens sommige feyenoordfans?

23 januari 2014 om 23:56

Ajax speelde tegen Barca ook met een B-team, maar dat hebben blijkbaar diezelfde supporters niet in de gaten gehad. Klaassen, Serero, Schöne en Hoesen waren n.l. op dat moment bij een volledige fitte selectie geen basisspelers geweest. Verder waren Veltman en Cillessen in het begin ook gewoon B-keus.

Maar tja, Ajax had natuurlijk verdiend gewonnen tegen een topclub en dan is het blijkbaar voor velen lastig om toe te geven dat Ajax gewoon goed was.

Nu zag je ook dat Feyenoord wel probeerde en Ajax wel lastig kon maken, maar Ajax pastte zich aan en de Feyenoord spelers hadden daar geen antwoord op. Men ziet dan dat Feyenoorders die kwaliteiten en ervaring missen.

Ik lees veel reacties dat Ajax "zo veel verder" is dan Feyenoord. En ik lees zelfs dat Feyenoord gisteren is weggespeeld. Dat eerste is natuurlijk zwaar overtrokken. Op Schaken(Fisher) Immers(elke willekeurige Ajacied op het middenveld) en misschien Mulder na, is de rest van de basis 11 gewoon beter. Al zou ik voor Blind ook wel een plekkie inruimen. Trouwens grappig om te zien dat deze jongen nog geen jaar geleden finaal werd afgemaakt door alle Ajax-fans. En nu als "grote leider" wordt bestempeld. Haha.
Het grootste verschil zit hem in de bank en Europese ervaring. Bovendien is Ajax in de Arena gewoon altijd ijzersterk. En zonder uit supporters is dat nog net wat erger denk ik. Ik werd gek van die stilte na de 1-0. Als er Feyenoord publiek was geweest, had dat naar mijn mening motiverender kunnen werken. (En nee kom nou niet met: als je daar motivatie uit moet halen etc. Want feit blijft gewoon dat het lekkerder voetballen is met publiek achter je).
Dan het overklassen. Eigenlijk wil ik er geen woorden aan vuil maken. Omdat iedereen die die wedstrijd heeft gezien niet kan zeggen dat Ajax, Feyenoord overklast heeft. Ajax was beter, ja, overklast? Nee.
Ajax heeft wel verdiend gewonnen. Wederom heeft mijn club het af laten weten. Wederom gaat Mathijsen de fout in. Wederom speelt Clasie verschrikkelijk slecht. We kunnen het wel op kwaliteit blijven gooien. Maar is er niet iets essentieels mis in die koppies? Hoe kan je de ene wedstrijd het hele middenveld in je eentje domineren en de andere wedstrijd zo slecht spelen? Dat is zo verbazingwekkend! Het mooiste voetbal dit seizoen: Feyenoord. Het slechtste voetbal dit seizoen: Feyenoord.

23 januari 2014 om 23:34

Stil na die 1-0? Welke wedstrijd heb jij zitten te kijken? Er werd de hele wedstrijd alleen maar gezongen en misschien was er een moment van stilte na die 1-0, maar dat was maar enkele minuten.

Verder lees ik ook dat menig Feyenoorders hier op dit topic met Klaassen eens zijn, dus fijn dat je over Ajacieden praat, maar kijk ook even naar je eigen supporters.

En ik lees ook weer eens kritiek dat Ajacieden sommigen spelers af hebben gemaakt, omdat ze teleurstellend speelden. Maar is het dan bij Feyenoord anders als spelers teleurstellend spelen? Ik kan mij zelfs nog herinneren dat Fer een rouwkaart heeft gekregen, omdat hij voor zichzelf geen toekomst zag bij Feyenoord. In een profsport verwachten supporters eenmaal prestaties en bijvoorbeeld Blind speelde 2 seizoenen geleden inderdaad als een krant en daar mogen supporters best hun kritiek op uiten. Nu speelt Blind vorig seizoen en ook weer dit seizoen een dijk van een wedstrijd en nu zijn de supporters blij met hem. Zo gaat het nou eenmaal in een topsportwereld.

Davy Klaassen heeft gewoon 100% gelijk. Wij Feyenoord supporters zien eindelijk weer een leuk voetballend feyenoord met aardig wat talent. Wij denken dan direct dat we kampioen kunnen worden, eerlijkheid gebied te zeggen dat we eerst maar eens moeten proberen om überhaupt de groepsfase te halen van de europa league.

Ajax is veel verder en dat is niets om je als feyenoord supporter voor te schamen. Als wij feyenoord vast houden aan onze visie dan komt het goed daar heb ik alle vertrouwen in.

Idd speelde fey wel weer de lange bal op Pelle, maar Ajax kon er niets tegen doen. Daarna waren ze wel beter, 2-1 was een goede stand geweest. Het is alleen niet helemaal eerlijk dat er alleen in de ArenA word gespeeld.

Laten we het allemaal eens zijn dat zulke teksten niet kunnen in een stadion, dat soort spandoeken kunnen en mogen niet, zeg ik als ajacied, net zo goed als dat er vol p grappen werden gemaakt van de man die in de gracht viel van 5 meter, jaja ook feyeenoorders maakten daar lachwekkend misbruik van.......en zongen er liedjes over met de tekst "" er ligt een jood in de gracht, ja,ja een jood in de gracht ""

wederzijds moet dit niet geuit worden richting elkaar, het gaat hier om zieke of mensen in levensgevaar, beperk je tot het voetbal en bij je club en niet persoonsgericht , Stop Hier MEE EN Wordt Volwassen EN Toon Meer Respect Voor Elkaar !als HET OM DIT Soort Dingen Gaat !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren