Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Manchester City bevestigt suprematie in Noord-Londen

Laatste update:

Manchester City heeft de suprematie in Noord-Londen bevestigd. Tottenham Hotspur ging woensdagavond met liefst 1-5 het schip in en de club uit de Eastlands nam de koppositie daardoor over van Arsenal. Chelsea liet dure punten liggen in de strijd om de eerste plek in de Premier League; het team van José Mourinho kwam in eigen huis niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel.

/

Tottenham Hotspur - Manchester City 1-5
Manchester City is simpelweg niet te stoppen. De ploeg van Manuel Pellegrini vond tegen Tottenham vijfmaal het net en staat nu op 68 doelpunten dit seizoen; twee goals meer dan de totale productie uit het seizoen 2012/13. The Citizens gingen bij rust al verdiend aan de leiding door het vijftigste doelpunt van Sergio Agüero in de Premier League. De Argentijn werd na een kwartier in het strafschopgebied gevonden door David Silva en schoof de bal langs Hugo Lloris in het doel: 0-1. De Franse doelman voorkwam na twintig minuten de dubbele achterstand door een kopbal van Agüero op knappe wijze te neutraliseren. De bezoekers zetten Tottenham steevast onder druk, maar konden de score voor rust niet uitbouwen. De thuisploeg dacht zelfs even op 1-1 te komen, maar de treffer van Michael Dawson werd afgekeurd wegens buitenspel.

Vijf minuten in de tweede helft was het gedaan met de hoop van manager Tim Sherwood. Hij zag dat Danny Rose met rood van het veld werd gestuurd en dat Yaya Touré de daaropvolgende strafschop benutte: 0-2. Edin Dzeko pikte na 54 minuten eveneens zijn doelpuntje mee: nadat Silva de paal had geraakt was de rebound wel aan de Bosniër besteed. Étienne Capoue deed na een uur, na een hoekschop van Christian Eriksen, wat terug, maar een positief resultaat zat er voor de withemden niet meer in. Nadat Dzeko nog een grote kans had laten liggen, was het de beurt aan Stevan Jovetic. De Montenegrijn verving de geblesseerd uitgevallen Agüero en tekende ruim tien minuten voor tijd voor zijn eerste Premier League-doelpunt: 1-4. Het slotakkoord was aan Vincent Kompany.

/

Chelsea - West Ham United 0-0
Chelsea lijkt door het puntverlies even een pas op de plaats te moeten maken in de titelstrijd. De Londenaren hadden het lastig tegen het stugge West Ham , maar kregen wel de meeste en beste kansen. Doelman Adrian dook een inzet van Oscar uit de kruising en Samuel Eto’o, die alleen in de punt stond, kwam eveneens niet tot scoren. De thuisploeg werd vooral gedwongen tot afstandsschoten. Na rust bleef Chelsea de bovenliggende partij en creëerde het een handvol goede mogelijkheden, maar onder anderen John Obi Mikel, Oscar en Eden Hazard kregen the Hammers niet klein. Andy Carroll was aan de kant van West Ham nog het meest dicht bij een doelpunt, maar hij kwam net niet aan een voorzet van Stewart Downing. De thuisfans op Stamford Bridge werden ongeduldig, maar moesten uiteindelijk genoegen nemen met een punt voor hun favoriete vereniging. Chelsea ondernam overigens in totaal 38 pogingen om te scoren; West Ham slechts 1.

/

Aston Villa - West Bromwich Albion 4-3
De toeschouwers op Villa Park kreeg dit seizoen meer dan ooit waar voor hun geld. In de eerste helft kwamen beide ploegen driemaal tot scoren. Chris Brunt zorgde al snel voor de 0-1 en een eigen goal van Fabian Delph betekende dat er na negen minuten al een 0-2 tussenstand op het scorebord stond. Andreas Weimann, Leandro Bacuna en Delph zorgden in 25 minuten voor de ommekeer: 3-2. Het slotakkoord in het eerste bedrijf kwam echter op naam van Youssouf Mulumbu: 3-3. Een penalty zorgde na rust voor het klassenverschil. Diego Lugano was iets te handtastelijk jegens Christian Benteke, die leer vervolgens vanaf elf meter achter Ben Foster schoot: 4-3. De tweede helft was niet zo spectaculair als de eerste 45 minuten, maar daar hadden de thuisfans vrede mee.

/

Sunderland - Stoke City 1-0
Adam Johnson is bij Sunderland de man in de vorm en hij was verantwoordelijk voor de winnende treffer in de zeventiende minuut. Fabio Borini kreeg veel te veel ruimte van de defensie van Stoke City en zag hoe zijn lage schot half werd gekeerd door Asmir Begovic. Johnson reageerde snel: 1-0. De bezoekers reageerden goed, maar het creëren van kansen ging moeizaam. Vito Mannone keerde op uitstekende wijze een kopbal van Ryan Shawcross. Na de rust waren Jozy Altidore en Johnson al snel dicht bij de 2-0, maar hun pogingen misten precisie. Steve Nzonzi liet zijn team vervolgens al in de 52e minuut met tien man achter. Het duel ging desondanks op een neer, met Stoke dat alles of niets speelde en Sunderland dat via een counter wilde toeslaan. Het bleef echter 1-0.

Denk jij dat Man City de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een waardeloze voetballer is die Ramires toch zeg, met een straatlengte verschil de slechtste voetballer bij Chelsea op het veld!! Ik vat derhalve echt niet waarom deze man bij Chelsea in de basis staat. Hij is onhandig, zeer onrusitg aan de bal, heeft een beperkt speloverzicht en is daarnaast ook nog eens vreselijk onzuiver in zijn pasing.

En dan ook nog te bedenken dat Mourinho 2 dagen geleden zijn op één na beste speler verkocht heeft aan United. Als je het mij vraagt logica van likmevestje....

29 januari 2014 om 22:45

Nou wat voor aandeel heeft Mata gehad dit seizoen? Je loopt nu alleen over Mata te praten omdat Chelsea hier ongelukkig niet heeft gewonnen.

29 januari 2014 om 22:47

Geen aandeel, wat ik dus daarom uiterst merkwaardig vind gezien hij vorig seizoen juist de sterkhouder was van Chelsea!!

29 januari 2014 om 22:47

Ik vind Ramires juist een zeer nuttige speler voor Chelsea. Als je hem op rechtsback gaat zetten weet je dat je hem gaat misbruiken dus dan kan je vandaag van hem inderdaad een minder optreden verwachten.

29 januari 2014 om 22:49

Als je mourinho een beetje volgt weetje ook dat mourinho van dit soort spelers houdt. Verstand van een poffertje en maar beuken.

Als je met pepe op het middenveld speelt ja dan kijk ik nergens meer van op.

29 januari 2014 om 22:49

Over ramires heeft hij wel gelijk helaas.
Ramires is erg goed als CVM maar als RW/RM is hij echt veel te slecht.
Tenminste ik denk dat ramires op rechts speelde.
Elke voorzet zo slecht en helemaal fout gegeven.

29 januari 2014 om 22:50

hij stond rechtsback omdat mourinho wat wilde forceren door demba Ba erin te knallen en azplicueta eruit te halen. Slaat dus nergens op wat je zegt en dit was le laatste 15-20minuten.

29 januari 2014 om 23:12

Inderdaad zeg, zo ongeloofenlijk dom dat mensen meteen mata erbij betrekken zo van als ze die nou niet hadden laten vertrekken. Chelsea heeft een hele goeie 1e seizoenshelft gespeeld en daar heeft mata zo goed als geen aandeel in gehad en dan is mata weg, speelt chelsea een wedstrijd gelijk (die 9 van de 10 keer nog gewonnen word ook als je kijkt naar het spelbeeld en de kansen) en dan is het ineens dom geweest om mata te laten gaan, ongeloofenlijk

29 januari 2014 om 23:12

Ramires is niet goed als Dmf, het is niet eens een Dmf, de DMF bij Chelsea is Mikel of Matic. Ramires is een loper, ik vind hem het beste als RM, maar daar speelt bij Chelsea niemand omdat ze 4-2-3-1 spelen in plaats van 4-4-2.

29 januari 2014 om 23:13

Het toppunt was wel ergens in de laatste minuten, toen Hazard weer is een mooie actie maakte en met een hakje de bal aan ramires gaf. Ramires besloot echter toen ie alle tijd van de wereld had, de slechtste voorzet aller tijden te gaan geven... Chelsea heeft hier dure punten verspeelt

29 januari 2014 om 23:15

Hij leunde iets te ver naar achteren, als hij dat niet had gedaan was de voorzet gewoon perfect geweest.

29 januari 2014 om 23:20

Weet je wat ongelofelijk dom is?! Mensen die maar in het wilde weg reageren zonder dat ze weten wat ik eigenlijk bedoel !

29 januari 2014 om 23:28

Daar heb je er hier heel veel van, mensen die denken alles te weten. Ik betrap mezelf er ook wel eens op, daar niet van. Maar vooral mensen die amper Engels voetbal kijken en dan gaan oordelen over de PL, daar word ik zo niet goed van. Vooral Nederlandse commentatoren en analisten, die blijven maar azijnzeiken.

29 januari 2014 om 22:49

Hij heeft zeven longen en kan heel de wedstrijd lang lopen. Dat hij verder niet kan voetballen maakt niet uit. Als het kan lopen is het een 'mourinho' spelen.

29 januari 2014 om 23:21

het spijt me om het u zo te zeggen ma het is nu ni da hij bij Real speelt, het is gewoon Chelsea niveau dus ja....

Wat speelde Manchester City een heerlijke wedstrijd! Absolute uitblinker: David Silva!

29 januari 2014 om 22:47

Silva is natuurlijk geweldig en City was wel echt beter. Maar ik vond het geen penalty eigenlijk. Dat deed de wedstrijd wel de das om.

29 januari 2014 om 22:50

Nounou, Spurs kwamen nog een klein beetje terug met hoop bij die goal van capoue. Ze zijn wel 2x benadeeld geef ik toe, maar kom op als je zag hoe hard city speelde konden ze ook niet winnen. En trouwens als City geen penalty moest krijgen, moest Capoue ook gelijk geel moeten krijgen voor zijn charge. Volkomen terecht gewonnen, en arsenal mind the gap!

29 januari 2014 om 22:53

In principe konden ze niet winnen, klopt! Maar je weet nooit? Heb vaker "zekere" wedstrijden weggegeven zien worden.

29 januari 2014 om 23:03

Dat die doelpunt werd afgekeurd deed de wedstrijd de das al om. Toegegeven Man City was suprieur alleen bij zo'n doelpunt krijg je een heel ander wedstrijdbeeld. Vind het heel jammer voor Tottenham. Een tweede afslachting had ik ze niet gegeund.

29 januari 2014 om 23:06

Nee maar ze komen voorlopig tekort. Je ziet aan alles dat City echt een team is, gesmeed door Pellegrini.

29 januari 2014 om 23:13

Forzazitterd, lul niet over dingen waar je niets over weet. Mind the gap heeft niets maar dan ook niets met City en Arsenal te maken en alles met de rivaliteit in North-London.

En in voetbal kan alles, ik had ook gewoon verwacht dat Chelsea zou winnen vandaag, maar dat is ook niet gebeurt.

30 januari 2014 om 00:06

Ik vind Silva op dit moment de beste voetballer op de Europese velden. Hij is niet normaal in vorm.

30 januari 2014 om 01:15

Silva was terecht motm. Wat heb ik weer genoten van hem! Doodzonde dat Aguero nu geblesseerd is, want die twee samen is echt puur genieten. Een avondje bioscoop? Doe mij maar een avondje Man City!

30 januari 2014 om 01:44

Aguero kwam toch net terug van een blessure???

30 januari 2014 om 02:23

Hij is geblesseerd geraakt vandaag tegen Spurs. Hij is uit voorzorg van het veld af gegaan en binnenkort word het bekend hoe erg het is.

0-0 !!
geweldige uitslag voor West Ham. Ik ben gelukkig .

29 januari 2014 om 22:48

Hier nog 1 gun het WHU wel, mooie club met een mooie achterban!

Verdient het om in de BPL te spelen, en dan uit nog wel bij Chelsea een puntje pakken(betere club in Londen)

Zullen de rijkere deel van de Engelsen niet blij mee zijn, maar de mijnwerkers vieren hiermee feest.

30 januari 2014 om 00:11

Gun het WHU ook erg. Ben er 2x geweest heerlijke club. Maar mijnwerkers? Die vind je niet in Londen haha

29 januari 2014 om 22:59

Vond datvdie scheids wel lang doorging met die blessuretijd. 4 minuten waren al voorbij en hij liet gewoon nog twee volle minuten doorspelen. Gelukkig viel die doelpunt ook niet voor Chelsea en bleef het gelijk. Rare actie trouwens van Samuel op het eind door die bal in het doel te schieten terwijl die keeper bezig was met een doeltrap te nemen.

29 januari 2014 om 23:05

Volgens mij was het geen doeltrap...keeper had de bal vast en legt m neer, daarmee was de bal volgens mij weer in het spel.

29 januari 2014 om 23:25

Tuurlijk niet. De bal was nog niet in het spel, omdat de keeper de bal wel losliet, maar niet wegschoot. Dus wat Samuel deed was onprofessioneel en kinderachtig.

30 januari 2014 om 08:26

nee ik bedoel, volgens mij was het geen doeltrap en had de keeper de bal nog in zn handen. En daarmee is de bal nog in het spel.
Maar als het wel een achterbal of vrije trap was, dan was het inderdaad onprofessioneel en kinderachtig.

Man City superieur. Maar een ding van de wedstrijd van chelsea, de scheids vloot, dus dat goal van Eto'o was toch geldig?

29 januari 2014 om 23:01

Nee, de keeper had de bal niet geraakt dan telt het sowieso niet. Had die keeper die bal een mispeer gegeven of gewoon lichtjes aangeraakt dan zou die goal wel tellen. Zelfde gaat op bij een vrije trap bijvoorbeeld: als de scheids heeft gefloten kan de tegenpartij(muur) de bal ook niet zomaar wegschieten.

Afgeslacht door een team dat gewoon zoveel scorend vermogen heeft... Niet tegen op te spelen!

29 januari 2014 om 22:47

Wel, wij hadden minstens gelijk moeten spelen in het Etihad. Sherwood is tactisch gewoon een drama.

29 januari 2014 om 22:49

Tactisch gezien valt er nog wel wat te leren bij hem. Maar hij laat Spurs weer voetballen zoals het moet en dat is aanvallen. Ook heeft hij de Academie van de jeugd gerund dus maakt hij ook gebruik van de jeugd wat niet veel trainers in Engeland doen

29 januari 2014 om 22:54

Aanvallen zonder gedachte om eerlijk te zijn. Dembele en Bentaleb als twee controleurs is suicide.

29 januari 2014 om 22:57

4 keer gewonnen, 1 keer gelijk, 2 verloren, maar van de gewonnen wedstrijden was het 1 keer tegen een topclub, United, tegen Arsenal en City werd er verloren. Of Spurs er qua resultaten op vooruitgegaan is betwijfel ik nog steeds.

En United staat nog maar op 3 punten van Spurs, bizar gewoon.

Nu hopen op een gelijkspel tussen City en Chelsea, dat zou voor Arsenal echt ideaal zijn en ik denk dat ook Chelsea ervoor zou tekenen.

29 januari 2014 om 23:00

Stravven

Ik ben ervan overtuigd dat Pelligrini met volle kracht naar voren gaat, die wilt Mourinho zo hard terugpakken na zijn gedrag op Stamford Bridge. Jammer dat Agu niet mee kan doen.

29 januari 2014 om 23:05

Klopt, deze opstellingen zijn prima tegen West Brom maar tegen City is het een heel ander verhaal, denk dat Sherwood de gedachte had van dat hoe meer balbezit wij hebben hoe minder kansen hun kunnen creëren is niet gelukt!

De brutale tactiek van Sherwoord werpt dus geen vruchten af. Zo vaak gezegd, met kwantiteit red je het niet. Je hebt kwaliteit nodig, en dat heeft Tottenham niet echt heel erg veel. Natuurlijk is deze uitslag geflatteerd, fluit de scheids correct dan waren de Spurs met 1-1 de rust in gegaan en had Rose 90 minuten lang op het veld kunnen blijven staan. En het meest bizarre blijf ik vinden dat de Spurs met een negatief doelsaldo nog altijd zo dicht achter ons staan.

Kan alleen maar tevreden zijn met de resultaten van vandaag.

En die kans van Lampard op het einde nog, Tjuu, wat een safe. Best leuk, Mourinho mag zelf gaan aanvallen maar komt niet tot scoren. Typisch, ondanks de masterclass van Adrian.

29 januari 2014 om 22:47

Het aanvallend voetbal viel wel mee vandaag, speelden vandaag niet met het 4-4-2 systeem maar weer met 4-2-3-1.

29 januari 2014 om 22:49

Die save vond ik niet zo bijzonder,dat Lampard niet eens een beetje in de hoek schiet vind ik bijzonderder.
Verder is Chelsea eigenlijk qua creativiteit vrij matig dit seizoen als je ziet dat alles van Hazard en Willian moet komen en de spitsen dit seizoen van het niveau Sunderland zijn.

29 januari 2014 om 22:52

Tottenham maakt dit seizoen moeilijk doelpunten en heeft niet zo'n grote marge als ze winnen. Reken daarbij een paar serieuze nederlagen en je hebt een negatief doelsaldo.

29 januari 2014 om 23:01

Ik heb alleen de eerste helft gezien toen speelde City Spurs volledig weg, maar daarna zag je toch echt de zwakke punten van City. Spurs had dan ook gewoon pech dat het geen 1-1 werd (verkeerd afgekeurde goal) want ze hebben genoeg kansen gehad.

In verdedigende dode spelmomenten is City te kloppen. Erikssen leverde ze pan klaar af, hier kwam ook een goal uit en Adebayor had ook _moeten_ scoren uit zo een situatie. Aanvallend is City natuurlijk niet te stoppen. Aguero is zo een gruwelgoede spits. Suarez kan nog zo goed zijn, Aguero (en Van Persie Imo) is de spil van een aanvalsmachine die bovenaan staan en onklopbaar zijn. Saurez is onvoorspelbaarder en dat maakt hem interessant om naar te kijken maar Aguero is technisch fantastisch en is altijd aanspeelbaar. Aguero is completer dan Suarez. Tja en dan achter hem staan natuurlijk spelers als Silva, Navas en Touré... Silva was vandaag motm (gebaseerd op de eerste helft), die kerel speelde echt fenomenaal.

Maar goed, City's sterkte is dan ook gelijk City's zwakte. Ik wil nog niet net zeggen dat ze als blinde paarden naar voren rennen, maar toch doe ik het. Elk balverlies is ontzettend gevaarlijk en de verdediging in het algemeen is toch al niet zo bijzonder. Kompany is mijn inziens minder dan dat hij geweest is. Zijn buurman centraal en Clichy zijn natuurlijk verdedigend dramatisch en Zabaleta is verdedigend gezien ook niet zo een bijzondere back. Ze kunnen dat wel compenseren met een geweldige aanval maar er komt een tijd dat dit tegen ze gaat werken. Ze winnen nu alles, en vaak ook met grote cijfers, maar dit team is echt wel te kloppen.

Tegen Barcelona moet ik dan ook nog zien wie er gaat winnen. Als City onder de druk vandaan kan voetballen, wat ze kunnen, dan denk ik dat ze winnen want Barca is verdedigend ook dramatisch maar als Barca het op kan brengen om hun oude pressiespel te spelen dan denk ik dat ze er met de overwinning vandoor gaan. City is echt een geweldig team met een geweldige coach, maar ze hebben zeker een achilleshiel.

Ohja, die praatjes dat Erikssen het niveau van Ozil enigzins evenaart kunnen ook weer de prullenbak in, al weet iedereen natuurlijk dat het onzin is. Kijkers met een scherp oog zien hoe makkelijk Ozil Arsenal onder druk uit laat voetballen (net als Silva). Erikssen verstopt zich, Dembele is degene die dat bij Spurs nog enigszins kan.

30 januari 2014 om 01:29

Mijn complimenten, ik kan je uitgebreide reactie erg waarderen. Ik ben het er ook mee eens dat City verdedigend kwetsbaar is. Ze zetten zoals vandaag goed druk, maar wanneer de tegenstander zich daar uit speelt, is de tegenaanval levensgevaarlijk. Ik moet wel zeggen dat ik Zabaleta echt een goede RB vind, die verdedigend zijn mannetje staat.

Fernandinho is daarnaast heel erg belangrijk. Niet alleen als belangrijke speler in de opbouw van de aanvallen van City, maar ook in verdedigend aspect. Hij is de speler die veel tegenaanvallen stopt en die het verdedigende balans van City wat compenseert.

De wedstrijd tegen Barca wordt heel erg interessant. Als City zo druk gaat zetten als vandaag kan dat ook verkeerd aflopen, aangezien ik Barca in staat acht om zich uit de pressie van City te kunnen spelen. En dat krijgen spelers als Messi, Neymar, Pedro en Iniesta veel ruimte om tegen te aanvallen.

Tja, koekje van eigen deeg voor Chelsea. Mourinho was dacht ik degene die zei dat het team dat thuis speelt altijd moet scoren en nu heeft hij mooi het tegendeel bevestigd.

Man City was superieur, ik geef de rest in Engeland weinig kans voor het kampioenschap. Het is echt een ongelooflijke doelpuntenmachine, daar valt niet tegen op te boxen.

29 januari 2014 om 22:46

Overal is iets tegen te doen, als er eenmaal een coach is die weet hoe hij het moet afstoppen is het opgelost. En Als de arbitrage beter zou zijn zouden ze vandaag niet zo ruim hebben gewonnen en zou het tegen Arsenal ook geen 6-3 zijn maar minimaal 6-6. Maarja, als. Ieder team is af te stoppen, alleen willen veel clubs niet enkel afstoppen maar zelf scoren.

29 januari 2014 om 22:50

6-6?
Zogenaamd jullie waren moe?

29 januari 2014 om 22:53

Gibuwop, de wedstrijd geizen? Drie keer onterecht buitenspel waar de kans op een goal toch echt heel groot was, geen enkele verdediger van City haalt Walcott in, de enige verdedigers die dat zouden kunnen in Engeland zijn Walker, Gibbs, misschien Koscielny, maar dat is het dan ook wel.

29 januari 2014 om 22:59

Stravven

Mertesacker ook om niet te vergeten. Clichy houdt hem wel bij hoor, weet niet of hij speelde.

29 januari 2014 om 22:59

Prima, hadden jullie er 6 gescoord had City er gewoon 10 ingeprikt.
City is dit seizoen (vooral thuis) niet te stoppen, dat jullie een kans hadden in het Etihad kan best kloppen maar dan lag dat niet bepaald aan jullie.
Bovendien was dit een voetbalwedstrijd geen atletiekwedstrijd.

29 januari 2014 om 23:02

Frank, dit kwam ik tegen over onze Bfg: Mertesacker can still play when he's 40, it's nog like he has any pace to lose...

Het is wel echt gewoon waar, hij is niet zo snel, maar dat compenseert Koscielny gelukkig, die twee vullen elkaar gewoon perfect aan.

Maar Clichy is niet snel genoeg om Walcott bij te houden denk ik eigenlijk, Clichy is niet langzaam, maar zeker niet zo snel als Gibbs of Walker.

29 januari 2014 om 23:02

Ik vind City ook te stoppen. Verdedigend zijn ze enorm kwetsbaar, elk balverlies brengt ze in grote problemen.

29 januari 2014 om 23:07

Jammer dat je hele hoop op dat sprintertje was gevestigd.
Ik neem aan dat je zelf ook wel kan zien dat Walcott zonder zijn snelheid bij Fulham had gespeeld he?


29 januari 2014 om 23:07

Zeker, naast Kompany heb je geen topverdediger staan, Demichelis is te traag, Lescott hoef ik niet over te beginnen.

Chelsea zonder Nasri, Aguero, Milner en Garcia tegen Chelsea, het scheelt wel wat, nu moeten ze dus met Jovetic of met Dzeko en Negredo beginnen, toch anders dan met Nasri en Aguero erbij.

En ja, de snelheid van Walcott is een van zijn wapens, hij maakt het er een tegenstander lastig mee en heeft eigenlijk altijd dubbele dekking, wat ruimte vrijmaakt, hij is een van de weinige spelers van ons met diepgang, dus zo verkeerd is hij niet. Hij is meer dan enkel een loper, maar zijn snelheid heeft wel enorme voordelen. Technisch is hij niet heel goed maar omdat hij zo snel gaat is het moeilijker om een bal goed mee te nemen.

29 januari 2014 om 23:14

Snelheid is eigenlijk zijn enige wapen en doordat hebben jullie een speler met diepgang waardoor een ander speltype bij Arsenal mogelijk is.
Walcott is de Tello van Arsenal.

29 januari 2014 om 23:18

@stravven

Nastasic vergeten? En anders binnenkort Mangala.

29 januari 2014 om 23:19

Biguwop, als hij alleen maar kan rennen zijn zijn stats enkel maar indrukwekkender. Dit seizoen 7 goals 7 assists, vorig seizoen 14 goals 12 assists, seizoen daarvoor 8 goals en 11 assists, daarvoor 9 goals en 7 assists, en dan kan hij alleen maar hard rennen. Er zijn genoeg buitenspelers die mindere stats over kunnen leggen. Di Maria bijvoorbeeld, terwijl die in een veel beter team speelt.

29 januari 2014 om 23:22

Maakt niet uit joh, tuurlijk is het zuur dat Aguero niet mee speelt maar met Negredo en Dzeko kunnen ze dat gewoon aan. Hebben ze bewezen een maand lang.

29 januari 2014 om 23:23

Stravven

Daar hebben ze een punt mee.

Off: Sky Bet heeft de weddenschap van Draxler van de website afgehaald.. zegt genoeg.

29 januari 2014 om 23:26

We hebben het over de absolute top hier he?
Dat Walcott ook alleen maar bij Arsenal van toegvoegde waarde zal zijn is ook weer zoiets.
Chelsea, City, Man Utd zitten echt niet op hem te wachten hoor; dat hij betere stats dan Di Maria heeft zegt totaal niets aangezien je zoiezo Di Maria maar al te graag naar Arsenal zou zien komen ten faveure van Walcott.

29 januari 2014 om 23:28

Biguwop, ik weet ook wel dat Walcott geen wereldtop is, dat zal niemand ontkennen. Maar jij kan niet ontkennen dat hij gewoon een nuttige speler is.

29 januari 2014 om 23:34

Voor jullie systeem wel ja.
Draxler al binnen?

29 januari 2014 om 23:51

Ik kan me herinneren dat een maand ofzo geleden er een Arsenal fan was die Walcott de laatste stap naar totaalvoetbal noemde....

Hij heeft zijn nut door zijn enige specifieke kwaliteit en hij haalt goede stats maar een topper is het niet.

29 januari 2014 om 23:53

Nog niet, het zit niet ver meer uit elkaar, Arsenal bied 34 miljoen, Schalke wil niet verkopen maar moet verkopen bij 38. Arsenal en Draxler zouden er wel al uit zijn, medical zou ook al gedaan zijn door de clubarts van Bayern, Wohlfahrt dacht ik(die heeft dat ook gedaan voor Ozil, Mertesacker en Podolski). Maar of die transfer voor de huidige periode of voor die van de zomer is weet ik niet, Flamini heeft 3 of 4 wedstrijden gekregen, daar verschillen de reports over, Ramsey ligt er nog onbepaalde tijd uit, verschillend tussen 3 dagen tot 8 weken in de reports, dus dat weten we niet.

En nee, Walcott is geen topper maar wel gewoon nuttig. Ik denk dat hij meer toevoegt aan Arsenal dan Young of Valencia aan United.

30 januari 2014 om 00:00

Maar ik neem aan dat Draxler niet komt voor de positie van Ramsey of Flamini, een soort v Persie gaat Wenger van hem maken heb ik begrepen?

30 januari 2014 om 00:17

Pellegrini laat zien dat met creatief aanvalsspel en kwaliteit het net zo makkelijk is om te scoren in Engeland als in Spanje. Dat veegt meteen de ridicule veronderstelling dat clubs als Barcelona of Madrid niet zo vaak in de Premier League zouden scoren van tafel.

City heeft meer kwaliteit in de selectie dan de rest van de teams. Vooraf was het dan ook mijn favoriet, met als voorbehoud de tijd die ze nodig zouden hebben om hun spel te ontwikkelen. Dat ging toch redelijk snel, en met de gewoonte van Engelse topclubs om puntverlies als normaal te nemen, staan ze dus nu al bovenaan.

Nu is het afwachten hoe ze er mentaal voor staan. Hoe kom je door de tweeluik tegen Barca, waar leg je de nadruk? De belangrijkste prijs, en meest haalbare blijft het kampioenschap, dus ga ik er van uit dat de keuzes in het voordeel van die competitie vallen. Dan zie ik ook geen ander team als serieuze bedreiging meer. Hoe graag ik ook hoop dat Arsenal het volhoudt!

Ondanks de scheids heeft City terecht gewonnen, wat een afstraffing weer voor de Spurs.
Goede speelronde voor Liverpool.
Nederlaag Tottenham, gelijkspel Arsenal en Chelsea.

29 januari 2014 om 22:57

Je vergeet nederlaag Everton.

Toch een meevallertje dat Chelsea gelijkspeelt, nota bene thuis tegen West Ham.

Wat stond Adrian te keepen zeg, ongeloofelijk. En waarom denkt Eto'o uberhaupt dat het een goal is, er is gefloten voor een vrije trap en eigenlijk moet hij er gewoon geel voor krijgen....

Al met al verdiende Chelsea om te winnen, maar West Ham stond verdedigend gewoon heel goed. Ik vraag me nu alleen nog af wat O'brien precies heeft, het leek een schouder uit de kom.

29 januari 2014 om 22:46

Niet normaal wat WHU heeft geflikt... leek wel op Chelsea vs Barcelona semi finale CL.

29 januari 2014 om 22:48

Kan er wel van genieten, dat Mourinho afgestopt wordt door bus-voetbal.

29 januari 2014 om 22:49

We noemen het inderdaad maar karma, heerlijk gewoon.

29 januari 2014 om 22:55

Jullie zijn blij hé viezeriken. Die Taylor en die Keeper waren echt goed bezig, telkens als er op doel werd geschoten sprongen ze voor de bal, wat een strijders.

29 januari 2014 om 22:56

Peter Osgood

Wat Catenaccio dit wat ik ervan gezien heb, kunt zeggen wat je wilt. Maar WHU verdient een dikke pluim.

29 januari 2014 om 22:58

Peter, dat is gewoon Mourinho met zijn eigen tactiek bestrijden, heerlijk gewoon. Taylor speelde goed, en ook Adrian, maar ook Noble stond echt heel goed als Dmf.

29 januari 2014 om 23:09

Die Taylor had 15 schoten geblokt haha.

30 januari 2014 om 17:42

Het was niet verdiend, dat het op een gelijkspel is geëindigd. Chelsea verdiende het zwaar om te winnen, maar respect voor West Ham. West Ham wat een strijders zeg.

29 januari 2014 om 23:17

Was het wel een vrije trap? Gebeurde niet zoveel en de keeper had de bal klem. Ik had nl. niet in de gaten dat de scheids ook echt floot.

Mooi voor Arsenal dat Chelsea thuis punten laat liggen tegen West Ham, en City.. tsja, wat valt er over te zeggen. Fantastisch team, dat bulkt van de kwaliteit, maar ze hadden vandaag toch echt geluk met de arbitrage. Suprematie is overdreven vandaag.

29 januari 2014 om 23:05

Arsenal komt wel goed weg. Jammer dat City geen punten heeft laten liggen want met iets meer geluk had Spurs hier echt wel resultaat kunnen boeken. City moet nog uit naar Arsenal en United, als United toeren draait dan hebben ze best veel kans om een resultaat te boeken. Rooney en Van Persie maken gehakt van die verdediging.

Man City deelt hier wel even een tik uit zeg!
Gelijkspel Chelsea thuis had ik niet verwacht en ik denk zij zelf ook niet... serieuze tik dus

Wie schrijft deze artikelen toch? Man City een Londense club??

Maar City is natuurlijk torenhoge favoriet voor de titel, wordt hun jaar wel verwacht ik. Ben wel benieuwd of ze ook wat in de Cl kunnen laten zien.

29 januari 2014 om 22:48

Man city is toch gaan winnen op tottenham dat in london ligt..

29 januari 2014 om 22:50

Manchester City heeft de suprematie in Noord-Londen bevestigd. dat inpliceert dat City een club uit noord-london is.

En suprematie in North-London terwijl ze nog niet uit naar Arsenal zijn geweest? Dat is als de beste zijn in januari, niets dus.

29 januari 2014 om 22:54

dat impliceert dat ze in in noord london (tottenham) zijn gaan winnen.

29 januari 2014 om 22:59

Volgens de dikke Van Dale:
su·pre·ma·tie (de; v)
1 oppergezag

Oppergezag als je de helft hebt gewonnen? Dan heeft Duitsland dus ook de tweede wereldoorlog gewonnen?

29 januari 2014 om 23:23

Heb geduld jongen ook Arsenal zal over de knie gaan. Tot dan.

30 januari 2014 om 00:32

Zo lastig is de titel toch niet?

Ze bevestigden hun suprematie in de PL vanavond in Noord Londen.

30 januari 2014 om 08:32

Ze pakken wel de koppositie. Met andere woorden hebben zij het oppergezag (jouw woorden) over de Premier League. Die plaats hebben ze gepakt door te winnen in Noord Londen. Zo moet je grt zien denk ik

30 januari 2014 om 17:51

VZ heeft het al aangepast. Er stond eerst dat City won van een stadgenoot en dat ze de koppositie eveneens van een stadgenoot hadden overgenomen.

30 januari 2014 om 18:39

nope het artikel is exact hetzelfde gebleven geen aanpassingen.

30 januari 2014 om 19:24

Het artikel is wel degelijk gewijzigd ten opzichte van hoe het er in de eerste minuut bijstond. Waarschijnlijk heb jij het gewoon iets later gelezen.

Ondanks dat city misschien wat geluk had(rode kaart/doelpunt afgekeurd) hebben ze bij vlagen uitstekend gespeeld.

De rode kaart was in mijn opinie niet terecht. Maar ik denk dat City alsnog gewonnen zou hebben. Ze lieten de eerste 30 minuten zien veel sterker te zijn dan de spurs. Jammer dat er wel een foute beslissing is gemaakt. En de blessure van Aguero is de grote domper van de avond voor City.

Chelsea heeft gelijk gespeeld tegen West Ham. Het ziet er goed uit voor City!

29 januari 2014 om 22:47

City had niet met zoveel gewonnen, het zou 1-1 gestaan hebben dan, dus ik denk dat er best wat mogelijk zou zijn geweest. Maar net als tegen Arsenal heeft City de arbitrage weer mee.

29 januari 2014 om 22:49

Tegen Liverpool ook al.. City heeft het dit seizoen zeker niet slecht met de arbitrage.

29 januari 2014 om 22:51

Liverpool was ik nog vergeten ja, dat was ook gewoon bizar. Dat zijn toch minimaal 2 punten, misschien 4, misschien zelfs wel 6.

29 januari 2014 om 22:57

Ook tegen Newcastle, niet te vergeten.

29 januari 2014 om 23:14

Stravven

Ook zonder Arbitrage fouten had City van Arsenal en Spurs gewonnen daar ben ik van overtuigd. Tegen Liverpool had City inderdaad punten verloren en verdiende Liverpool over de gehele wedstrijd ook meer.

Trouwens had City in de eerste helft ook gewoon een penalty moeten krijgen.

29 januari 2014 om 23:16

Mee eens, City heeft het thuis eigenlijk alleen tegen Bayern en Liverpool moeilijk gehad.
Arsenal werd feitelijk weggespeeld net zoals de rest.

29 januari 2014 om 23:22

Je vergeet Liverpool , how dare you?

29 januari 2014 om 23:28

Niet iedereen slaapt onder een Suarez dekbedje hoor.

30 januari 2014 om 00:17

Biguwop

Ik heb twee dekbedden op het moment. Nu lig ik onder een dekbed dat bestaat uit de kleuren zwart, grijs en wit. Geblokt nog wel, het is ongeveer twee meter lang, de breedte durf ik niet te zeggen. De andere is een compleet zwarte. Na deze toelichting hoop ik dat je inziet dat ik geen Suarez dekbed heb.

29 januari 2014 om 22:59

Iedereen heeft de scheids wel eens mee of tegen, toevallig City tijdens een aantal topduels maar ze staan verdiend bovenaan, eerlijk is eerlijk! Congratz!

Wauw. Wat is City een geweldig team. Hier gaat Barca het nog verdomd lastig tegen krijgen.

Ik durf te wedden dat Chiriches nu wel even een drankje kan gebruiken

29 januari 2014 om 22:51

Volgens mij gaat Barca nip winnen of gewoon verliezen. Maar wedstrijden zoals tegen Ac milan, dan zijn wedstrijden die we tegen elke team kunnen winnen.

Daarnaast kleine voordeel voor Barca is dat City een moeilijke schema heeft, terwijl Barca voor de wedstrijd tegen City met een B team kan spelen tegen Rayo, dit zorg voor extra rust voor spelers als Pique, Xavi, Iniesta...

30 januari 2014 om 08:23

Als City met hoge druk en fysiek gaan spelen dan spelen ze Barcelona helemaal kapot; zie Arsenal, spelen hetzelfde voetbal als Barca.

Het kan echter ook de andere kant opvallen, als Barca onder de druk door kan voetballen die City geeft, denk ik dat Barca erover walst.

Ok de vraag hoe City omgaat met de CL druk, ging in het verleden niet zo super.

Ik kijk in ieder geval uit naar dit topduel!

Pff wat is Man City toch verschrikkelijk goed.. Genieten van full presure en zeer strakke passing. Dit in combinatie met een berg aan individuele klasse en een fitheid waar haast geen enkel team tegenop kan. Chapeau Pellegrini!

Tottenham verliest iedere topwedstrijd dik. Geeft wel aan dat ze nog lang niet de topclub in Engeland zijn die ze wilden zijn jammer genoeg. Vandaag hadden ze dan ook wel wat pech maar dit is niet de eerste keer dat ze dik verliezen natuurlijk. Bovendien was City voor rust met 11-11 al veel beter

29 januari 2014 om 23:03

Had altijd gedacht dat Eriksen Tottenham beter zou maken,maar dit is een ramp die jongen.
Alleen als hij veeeeeeel tijd heeft bij een hoekschop of een vrije trap kan hij voor gevaar zorgen.ik had tottenham verwacht bij de eerste vier of vijf in mei,ik denk dat dit een te groot vermoeden wordt.

29 januari 2014 om 23:15

Denk dat hij erg moet wennen aan het tempo, bij Ajax ging het vaak in zo'n slakkentempo. Fysiek is hij de sterkste ook niet dus zal hij dat dmv snel spel moeten compenseren.

30 januari 2014 om 00:22

Wat een onzin, de wedstrijden hiervoor keer op keer de belangrijkste man bij Tottenham geweest.

30 januari 2014 om 09:31

""belangrijkste man ""
Alleen bij hoekschoppen en vrijschoppen.
Maar zijn werktempo is beneden alle peil.

City heeft Tottenham Hotspur echt weggevaagd.. Tottenham mag blij zijn dat het maar bij 5 tegendoelpunten is gebleven.. Wat verprutste Dzeko veel kansen vandaag zeg. Dzeko alleen had al een hattrick kunnen hebben op zijn naam. Jammer dat Sergio Aguero geblesseerd is. Hij is toch echt een van de beste aanvallers op dit moment.

29 januari 2014 om 22:48

Vind je het heel gek, met 10 man? Tot de rode kaart was het echt geen wedstrijd die je met 4 goals ging winnen, dit is gewoon geflatteerd.

29 januari 2014 om 23:20

Stop met haten en richt je op de 2e plek.
City of Chelsea wordt gewoon kampioen en Arsenal grijpt zoals gewoonlijk overal naast, geen schande toch?
Maar aan je reacties te zien lijk je nog enigzins hoop te hebben op een prijs?

30 januari 2014 om 03:12

@BigGuwop.

Tegen Tottenham, Arsenal en vooral tegen Liverpool een zeer gelukkig verloop van de wedstrijd.

Arsenal speelde met maar 1 dag rust na de CL wedstrijd tegen Napoli, tegen City waar City 4 dagen had gerust.

City is ijzersterk maar in de wedstrijden waar ze niet bepaald overduidelijk en statistisch beter waren, kregen ze het wel in de voeten geschoven.

29 januari 2014 om 23:25

Dat viel me ook op. Beetje ongelukkig met zijn afronding. Maar hij schoot ook bijna alles met zijn links. Wel gedurfd moet ik zeggen. Op een training snap ik het maar in zo'n wedstrijd? Aguero en Negredo schieten nooooit met hun chocolade been haha. Naja Aguero soms. Maar precies een Dzeko in vorm had hier gewoon 4 goals gemaakt.

Rode kaart en penalty was een breekpunt in de wedstrijd. Arbritage heeft vandaag een grote rol gespeeld ondanks een natuurlijk beter City. Wedstrijd was gespeeld na de 2-0 en daarna was er ook niet veel meer aan.

Welke ploeg gaat Man City in deze vorm afstoppen. Het is echt niet normaal meer wat ze momenteel laten zien. Natuurlijk hadden ze vandaag geluk met die onterechte pingel en die afgekeurde goal, maar het voetbal dat ze nu laten zien en het scoringsdrift is echt heel goed.

29 januari 2014 om 22:49

Chelsea heeft vanavond de titel verspeeld.. Maandag uit bij City verliezen en we staan 6 punten achter...

29 januari 2014 om 22:52

Goed vertrouwen man, keep it up!

De topwedstrijden zijn tot nu toe heel goed gegaan en city thuis was daar ook één van, ondanks dat ze met een gelukje goed wegkwamen.

Chelsea gaat gewoon winnen.

29 januari 2014 om 23:01

Jullie hebben nog 2 dagen de tijd om er nog een paar te kopen.

29 januari 2014 om 23:03

Tja ik ben toch benieuwd hoe we tegen City gaan spelen. City gaat aanvallend en wij wat behoudend. Vergeleken met de eerste wedstrijd moest City nog in komen, maar nu staat daar een machine die niet te stoppen is. Ik ben al tevreden met een punt. Niet verliezen is noodzakelijk.

29 januari 2014 om 23:05

Een van de weinige keren in mijn leven dat ik voor Chelsea ben, apart gewoon. Maargoed, vandaag wilde ik ook dat Spurs zou winnen, en ik ging er vanuit dat Chelsea gewoon zou winnen, maar niet dus.

29 januari 2014 om 23:10

Je was niet voor Chelsea maar voor puntverlies van City omdat je zelf gister punten hebt laten liggen.

29 januari 2014 om 23:34

Vrij normaal toch? Ik hoop ook dat Manchester City met grotere cijfers van Liverpool wint. City de titel maar Manchester United in de CL of Liverpool in de CL ipv Manchester United... het is als kiezen tussen 2 kwaden maar in de huidige situatie heb ik liever optie 1.

'hup sky blue hup' zal ik niet niet roepen maar stiekem hoop ik op City winst

29 januari 2014 om 23:37

Je bent dus voor degene wie jou het beste uitkomt omdat jou team het zelf verpest heeft en je nu afhankelijk bent van een team wie je bijvoorbeeld vorige week nog kapot hebt gescholden?
Leuke spelletje is voetbal het toch he.

Jammer voor chelsea. Dit hadden ze moeten winnen. wederom anti voetbal van west ham. Bah wat mij betreft verdienen ze het om te degraderen. Heitinga heeft de goede keuze gemaakt om niet voor dit team te kiezen. Maar goed Chelsea moet deze wedstrijden ook winnen.

29 januari 2014 om 23:04

Oke dus je bent voor Chelsea maar je haat op West Ham dat ze verdedigend spelen...? Waar is het mis gegaan.

29 januari 2014 om 23:07

Mourinho bestreden met zijn eigen soort voetbal.

30 januari 2014 om 00:15

Originele opmerking!

Demichelis was top vandaag! Een verdediger die durft naar voren komen en meevoetballen!

29 januari 2014 om 23:27

Haha hij werd op VM gezet toen Yaya eruit ging. Vandaar dat dat zo leek.

City mag ook even de grensrechter bedanken voor een onterecht rood en penal en een onterecht afgekeurde goal. Zonder deze fout had spurs redelijk stand kunnen bieden.

Of ik denk dat City de titel pakt; ja. Of ik dat hoop; nee.

Tottenham was zwaar matig vandaag, zelfs met 11 man. Het blijft me verbazen hoe types als Walker de aanname van een muur hebben, blind met de bal rennen of over hun eigen poten struikelen. En dan ook nog Adebayor. Na een paar goals gescoord te hebben werd idereen al meteen euforisch over hem, maar zijn egoistische speelstijl en klungelige acrobatiek maken hem compleet nutteloos.

Om dan nog te zwijgen over die lange ballen wanneer de derde man vrij staat...

Verdiende overwinning van City vandaag. Mag ook wel als je zoveel investeert.

Villa en City, boordevol doelpunten. De scheidsrechter was niet altijd even gelukkig in White Hart en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Winnaars van het weekend, de clubs uit Manchester en Liverpool. West Ham pakt een bonuspunt, waar Lampard de kans in de slotseconden aan zich voorbij liet gaan voor de volle drie punten.

Hoe kun je zo'n wedstrijd beginnen met Mikel en Ramires op het middenveld, zo weinig voetbal.

Nu moet je minstens een punt pakken tegen City...

29 januari 2014 om 22:51

Inderdaad en drie keer raden wie wij op tien konden gebroken die de defensie van WHU kon open breken? Juist ja hij speelt tegenwoordig voor Manchester United ongelofelijk. Tegen een Manchester City of zo zou ik het nog begrijpen.

Als we maar niet worden weggevaagd door City ..

29 januari 2014 om 23:01

Matic als Cvm, Mata op 10 en De Bruyne tussenin. Dan kun je echt beginnen voetballen. Met Mikel en Ramires ben je niets in offensief opzicht.

29 januari 2014 om 23:05

Eens, ik had ook zo graag De Bruyne een kans zien krijgen naast een breker. Lampard kan dit ook niet meer elke wedstrijd opbrengen jammer genoeg.

Mata is voetballend zoveel beter dan Oscar hè

onbegrijpelijk die mourinho. heb je spelers die creativiteit brengen, verkoopt ie ze en laat hij techniekloze spelers zoals willian en oscar elke wedstijd spelen en die ramires is misschien wat voor go ahead eagles ofzo

29 januari 2014 om 22:48

Willian is toch niet echt techniekloos dacht ik. Er was zeker een gebrek aan creativiteit, maar Willian is toch een speler die de opening moet kunnen vinden, of zie ik dat verkeerd?

29 januari 2014 om 22:56

kijk, normaal zou ik ingaan op jou reactie maar dat is denk ik niet nodig want waarschijnlijk kijk jij geen wedstrijden van Cfc, dan zou je het namelijk zelf hebben gezien.

29 januari 2014 om 23:58

2 geweldige reacties van jou. Ik adviseer je om naar bed te gaan, het is al laat. Als er iemand een geweldige techniek beheerst dan is het Willian wel. Zelfde geldt voor Oscar. Maar goed, jij bedoelt vast wanneer een speler 4x een schaar kan doen, dat het dan een geweldige technicus is of niet? Wat een onzin.

29 januari 2014 om 23:29

Techniekloze Willian?? hahah ik heb in me leven nooit zo hard moeten lachen. Denk dat ik de buren zo kan verwachten.
Die man is na Hazard veruit de meest technisch begaafde speler van Chelsea man.
Dat hij heel behouden speelt en rust heeft wilt niet zeggen dat hij geen techniek heeft.
En zelfde geldt voor Oscar. Jij snapt er echt helemaal niets van kerel.

Manlonden City.

He really did Mata. Chelsea had het geluk echt niet mee. Tja, elk team heeft zo van tijd tot tijd het volste recht om de bus te parkeren.

de hype rondom city wordt ook groter gemaakt dan het is.
tottenham was niet slecht, alleen die rode kaart heeft hun hele wedstrijd verknalt.
en wat rare chelsea door hun heb ik mijn poen verloren.
city gaat dit niet volhouden, chelsea en arsenal gaan binnekort gewoon van hun winnen dat weet ik zeker.

29 januari 2014 om 22:49

Liverpool speelt nog thuis tegen City dus die winnen ook.

dat meeen je niet!! lampard knal die bal binnen in de 87ste minuuut , verder heeft chelsea prima gespeeld daar kan je als supporter niet kwaad om zijn. Ze missen echter wel een killer spits waar veel meer dreiging vanaf komt. Hazard was wederom van wereld niveau echt niet normaal in de kleine ruimtes met zulke versnellingen en kap bewegingen.

Manchester City veegt de vloer aan met stadsgenoot Tottenham Hotspur (1-5) en neemt de koppositie over van Arsenal.

Gaat weer lekker op de redactie van vz..

29 januari 2014 om 22:59

Iemand heeft denk ik iets te veel vodka op haha . Gaat de laatste maanden/jaren niet zo lekker meer bij voetbalzone . Je hoeft geen diploma te halen om artikels te schrijven hier op voetbalzone .

Niet te geloven, de zofeelste fout, oh nee wacht correctie ''zoveelste'' fout lol !

29 januari 2014 om 23:30

Zou het Chiriches zelf zijn haha?

Verdiende overwinning voor Manchester City dat geweldig speelde! Enige smet in deze wedstrijd was het uitvallen van Aguero. Begon heel sterk en had al in de eerste 25 minuten een hattrick op zijn naam kunnen hebben. Onder anderen die kans waarbij Lloris een geweldige save in huis had.

Eerste helft was zeer leuk om te zien in een hoog tempo. City was beter en had genoeg kansen om met een grotere voorsprong aan de tweede helft te beginnen. Tweede helft werd na de 3-0 eigenlijk al beslist, ondanks de goal van Tottenham.

Ben benieuwd. City lijkt toch de sterkste en meest uitgebalanceerd. Eto'o had nog een gele kaart moeten krijgen voor het wegtrappen van de bal in de 86ste minuut.

City was weer is uitstekend vandaag met een gruwlijk spelende Silva; beste spelmaker van de PL.
Dat scheids meezat was wel heel duidelijk vandaag maar dit team verdient het om bovenaan te staan met hun aankomende record aantal goals in 1 seizoen en het fantastische veldspel.

Mourinho on West Ham tonight: This is not Premier League, this is not the best league in the world. This is football from the 19th century.

Hypocriet ten top?

29 januari 2014 om 23:11

Misselijk makende man. Maja dit zijn Ferguson praktijken; aandacht verleggen van je eigen zwakke spel. Zwak, maar het werkt wel. Eerlijkere coaches als Wenger en Pelligrini zeggen altijd gewoon 'de tegenstander stond erg goed en wij kwamen er vandaag niet doorheen'. Het is een mooier gebaar, maar op topsportniveau is de vraag wat is beter. Fergie bouwde op deze manier een onoverwinnelijkheidsstatus om zijn teams heen.

29 januari 2014 om 23:23

''ferguson praktijken'' haha laat mij niet lachen man. Ik begin die haat reacties van de gunners ironisch te vinden. ''jullie'' hebben overal wel wat over te mopperen, United, Chelsea etc. Maar dat is natuurlijk wel begrijpelijk als je al (8 jaar?) zonder prijs zit. Nee Wenger die moppert natuurlijk nooit, zijn allemaal brave mannetjes daar zo haha.

29 januari 2014 om 23:31

Als Wenger moppert komt het recht uit zijn hart. Mourinho manipuleert heel de voetbalwereld en het werkt. Ferguson deed dit ook. Als je dat niet ziet dan wil je het niet zien, want de bizarre uitspraken van die twee zijn niet op 50 handen te tellen.

Als je zelf groot bent geworden met park-the-busvoetbal met selecties die honderden miljoenen hebben kost, dan mag je niet praten als je in je eigen stadion hetzelfde voetbal tegen je krijgt door de voornaamste degradatiekandidaat.

29 januari 2014 om 23:39

''als Wenger moppert komt het recht uit zijn hart. Mourinho manipuleert heel de voetbalwereld en het werkt. Ferguson deed dit ook''.

Shaking my head...

29 januari 2014 om 23:28

Eeelijk is eerlijk.. in de premier league heeft Mourinho zelfs in zijn meest defensieve tactiek wel een speler op of iets over de middenlijn staan, in bepaalde CL wedstrijden was dat niet eens het geval.

29 januari 2014 om 23:45

Mourinho: This is not Premier League, this is not the best league in the world. This is football from the 19th century. It's difficult to play a match when only one team wants to play. Because West Ham need points they came here the way they did. I don’t want to criticise too much because if I was in their position, I think i would do the same. My respect to West Ham's spirit and effort but my team tried everything so I cannot complain about my players"

Neem voortaan wel het hele verhaal mee en niet één zin. Mourinho had gewoon begrip voor de manier waarop West Ham speelde. Het is ook totaal te begrijpen want West Ham heeft op dit moment elk punt nodig. We moeten daar ook helemaal niet naar kijken, Chelsea moest beter omgaan met de kansen.

29 januari 2014 om 23:59

Haha wat hij zei over Arsenal dan, als je thuis speelt mag je niet niet scoren.

En die Mourinho maar zeggen dat Wenger zeurt. ..heeft hij ooit eens naar zichzelf gekeken langs de zijlijn?
Elke trainer zeurt laat me dat vooropstellen maar Mourinho is zwaar hypocriet.

Manchester City ging pas echt draaien na die rode kaart. Maar 1-5 is wel weer een aanzienlijke score.
23 wedstrijden 68 competitie doelpunten. Ze wonnen dit seizoen ook al van Bayrn München na een 2-0 achterstand en ik begin onder de indruk te raken. Binnenkort is Manchester City - FC Barcelona kunnen ze Messi en co uitschakelen en echt meedoen om de Cup winst of is Barca toch nog echt een maatje te groot?

city heeft de afgelopen jaren slecht gepresteerd buiten engeland maar dit seizoen zijn ze verandert. ze ogen echt sterk en stabiel barcelona gaat het zwaar krijgen

Die ploegen uit North London ligt City wel dit seizoen

Eerste half uur was City geweldig en kwam Tottenham er totaal niet aan toe. Na de Penalty was het over en uit. Of het een penalty was? Ik twijfel, hij speelt de bal. Maar hij neemt ook Dzeko mee in de tackle. Ik kan de beslissing van de grens wel begrijpen. Al had die rode kaart niet gehoeven. Helaas zijn dat de regels.

Maandag weer een geweldige clash, we zouden daar wel is een slagje kunnen slaan.

29 januari 2014 om 23:15

Lang geleden hoor dat drie zulke sterke ploegen om de titel streden. Ik zei het begin van het seizoen al, Arsenal groeit en heeft transfermogelijkheden. City had al een geweldige ploeg en trok Pelligrini aan, die maakt van elke ploeg een aanvalsmachine en Chelsea ging weer eens op spelersjacht en trok Mourinho aan.

Toch kan het nooit zo goed blijven gaan bij City zoals het nu gaat, het zit ze wel erg mee hoor hier en daar.

city maakt zeker kans, de kern van barca vind ik iets sterker maar het heeft ook te maken met de vorm van de dag. met die snelle aanvallers van city gaat barca het heel moeilijk hebben

Achja. Het had na 60 minuten 11 tegen 11 en 1-1 moeten staan maar het stond 3-0 met 10 tegen 12. Dit is de zelfde grensrechter die die fouten maakte bij Newcastle en Liverpool. Misschien toch maar gewoon hamburgers voeren aan Januzaj en zijn bitches ipv wedstrijdjes verpesten.

Ongelooflijk zeg dat we hier punten laten liggen. Dramatisch gewoon. Chelsea had zoveel balbezit en 39 keer op doel geschoten, maar geen 1 keer gescoord. Het afmaken moet echt zoveel beter. Dit zijn hele dure punten, nu moeten we minimaal een punt halen uit tegen City. Mijn hart gaat vol ongeloof nog tekeer, een hele zure wedstrijd.

29 januari 2014 om 23:04

Dit is gewoon Mourinho met Mourinho bestrijden, ik vind het gewoon geniaal, iets anders kan ik er niet van maken. En dan zo hypocriet zijn om te zeggen dat dit voetbal niet meer kan, dat het uit de 19e eeuw is terwijl hij zelf op deze manier de CL gewonnen heeft met Inter....

29 januari 2014 om 23:19

Heel grappig hoe jij je de woorden verdraaid, echter heeft Mourinho ook gezegd dat hij alle begrip heeft dat West Ham zo speelde omdat zij hier ook punt(en) wou(den) halen en hij precies hetzelfde zou doen in die positie.

29 januari 2014 om 23:23

Ik heb nochtans andere dingen gehoord.

Dat lijkt me nog wel wat, Mourinho bij een kleine club, die gaat daar dan waarschijnlijk perfect uitgevoerd countervoetbal introduceren. Ik denk echt wel dat hij dat zou kunnen, om met pakweg West Ham zo rond plek 8 te spelen.

29 januari 2014 om 23:36

Mourinho: 'my respect to West Ham's spirit and effort but my team tried everything so I cannot complain about my players"

Dit heeft Mourinho letterlijk gezegd na de uitspraak die jij hebt benoemd. Hij wilde niet teveel kritiek geven op West Ham want hij begreep het volkomen. Mourinho heeft zelfs gezegd dat hij hetzelfde had gedaan als hij trainer was van West Ham. Chelsea moet ook totaal niet kijken naar de manier waarop West Ham heeft gespeeld. We moesten beter met de kansen omgaan. Het is frustrerend om te zien hoe wij telkens kansen missen.

29 januari 2014 om 23:45

@stravven

Ik denk dat jij dingen heb gehoord die je graag wilt horen

Dit komt overigens wel vaker voor hier op voetbalzone, men heeft snel de nijging om alles te gaan geloven als dat zo uitkomt betreft Mourinho. Artikels die gewoon verkeerd worden vertaald of sensatie verhalen weet je wel..

Lekkere propoganda voor de mensen die het sowieso niet op Chelsea of Mourinho hebben. Maar it's OK. Ook Chelsea krijgt teams die bussen parkeren wat wij ook bij Barca hebben gedaan of Mourinho met Inter, maar we gaan gewoon verder en blijven daar niet jaren over praten.

29 januari 2014 om 23:59

Ik heb niets tegen Chelsea, ja, ik heb t niet zo op de olieboer, maar voordat die er was was het best al een leuke club. Ik heb het niet zo op Mourinho, maar Mourinho in Engeland vind ik nog best acceptabel. Ik heb echt niets met City, maar ik vind Pellegrini gewoon een geweldige coach en gun hem succes, zo jammer dat Mourinho niet bij City zit en Pellegrini bij Chelsea...

30 januari 2014 om 00:09

Mijn laatste twee alinea's was eigenlijk meer in het algemeen. Ik heb er geen problemen mee als mensen hekel hebben aan Chelsea btw.

Ik maak nu waarschijnlijk dodelijke uitspraken als ik zeg dat ik vorig jaar zei dat ik liever Pellegrini als coach zag dan José Mourinho ondanks dat ik wel weet wat hij voor ons in 2004-2007 heeft betekend.

Soms snak ik wel naar die oude tijden toen Chelsea een positieve imago had in het algemeen en je fan boys kon onderscheiden met supporters. Maar ja, zonder die 'olieboer' was Chelsea er nu waarschijnlijk niet geweest.

29 januari 2014 om 23:14

39 keer op doel? Dat likt me stug ik zag 32 schoten in totaal staan maar maybe keek ik verkeerd. Ik vind het zo heerlijk mourinho krijgt koekje van eigen deeg. Ik ben benieuwd wat voor smoes hij nu heef.t

29 januari 2014 om 23:31

39 schoten van Chelsea, 1 schot van West Ham United. Chelsea had 72 procent balbezit, West Ham 28 procent. Mijn bron is Bbc. Ik heb volkomen begrip voor de manier waarop West Ham speelde en daar moeten we het ook totaal niet over hebben. Het ligt aan Chelsea zelf, want ze hebben de kansen niet afgemaakt. Helaas heb je dit soort wedstrijden weleens in een seizoen, dat alles tegenzit.

30 januari 2014 om 00:04

ik heb het over op doel he. Op doel 39 keer schieten is heel knap dan xD. Tja ik keek laatste kwartier maar dacht chelsea scoort toch wel. Ik haat zulke rugby teams zeg niet normaal. Zelfde wat crystal palace deed tegen city het is zo irritant zeg als je er tegen speelt.

30 januari 2014 om 00:12

Ach ja als ze gaan voetballen dan krijgen ze 6 7 goals om hun nek, beter dit dan een puntje in SB dan met 5-0 afgaan .

cityajax@ nou ik denk dat arsenal in het emirates en chelsea op stamfordbrigde ander koek is dan spurs thuis.
ik denk persoonlijk ook dat city tegen barca geen schijn van kans maakt.

Overwinning City mede mogelijk gemaakt door Marriner&co....

City krijgt kansen, zoals altijd, maar wanneer bij rust 1-1, dan wil ik het nog zien...beslissing pen/rood is helemaal om te grienen...maar ja zelfde grensrechter als bij afgekeurde goal...verkeerde lenzen of zo zeker....benieuwd of rode kaart wordt gecancelled...was een gewaagde, maar geweldige sliding.

Hopelijk vertrek die portugees in mei.
Hij is niet bekwaam voor een uitgeballanceerd team te vormen.
In mijn ogen momenteel een waardeloze trainer die creatieve spelers simpel weg verkoopt.
Kampioen spelen......zeker niet dit jaar.

De Premier League kijk ik naast de Eredivisie en de Primera Division erg graag en dit seizoen geniet ik echt het meeste van Arsenal en Manchester City in voetballend opzicht. Toch denk ik dat Manchester City aan de haal gaat met de titel.

Manuel Pellegrini heeft van City echt een geoliede voetbal machine gemaakt. Afgelopen seizoenen vond ik City wel goed, maar dat kwam meer door het spelers materiaal dan de speelstijl. Dit seizoen onder Pellegrini spelen ze met een idee en een bepaalde stijl die dit team goed past. Manchester City speelt erg sterk, ze scoren veel doelpunten en krijgen er relatief weinig tegen. Zeker thuis onverslaanbaar. Voor mij is Manchester City dus echt dé titelkandidaat dit seizoen.

Blijf het trouwens nog steeds betreuren dat hij bij Real al na een seizoen plaats moest maken voor Mourinho. Met iets meer tijd had hij van Real ook zo'n machine kunnen maken, daar ben ik van overtuigd.

Arsenal zie ik op plek twee eindigen. Ze spelen goed voetbal, het bekende Arsenal spel, maar toch denk ik dat City ze zal aftroeven. Dit is natuurlijk ook geen schande want, buiten het spel materiaal en het kapitaal dat aanwezig is bij City, niemand had ook daadwerkelijk verwacht dat Arsenal dit seizoen de titel zou pakken. Als Arsenal zich komende zomer nog iets kan versterken, ook in de breedte misschien, en volgend seizoen de lijn van dit seizoen kan doortrekken, dan zie ik Arsenal aankomend seizoen ook als een échte titelkandidaat.

City is te erg bezig, barca gaat het heel erg zwaar krijgen 😭

29 januari 2014 om 23:35

@delsss94,

Die gaan er gewoon uit tegen dit City.
Met een fitte Aguero, Negredo, Yaya, Kompany en Silva geef ik Barca geen enkele kans.
Is wel het mooiste affiche van de CL tot op heden.

29 januari 2014 om 23:40

Zolang Barca de schade beperkt kan houden in Manchester kan het nog heel spannend worden in Camp Nou.

30 januari 2014 om 00:19

@bigguwop,

Maar zie jij dat gebeuren met een Piqué achterin?
Hij speelt dit seizoen wel redelijk, maar ik vraag me af of hij (en zijn partner in het centrum) opgewassen is tegen dit geweld.
Ze schieten letterlijk elke ploeg aan flarden.

Dat er mensen in Nederland gewoon serieus kijken naar Chelsea, ongelofelijk eigenlijk...

Wtf? Hoe is dit mogelijk?
Heb de wedstrijd niet gezien, maar even naar de statistieken gekeken:

Chelsea - West Ham

Schoten: 39 (!) - 1 (!)
Corners: 13 - 3
Balbezit: 72 - 28

Chelsea was dus heer en meester.
Volgens mij is het een wonder dat zij niet gescoord hebben vandaag!

Btw, over City ga ik het niet meer hebben.
Wat is dat een machine geworden onder Pellegrini... die gaan 100 Barca eruit knikkeren. Ik verwacht dat Barca geslacht wordt in Manchester en thuis gelijkspeelt of nipt wint.

30 januari 2014 om 00:01

Ik vond het zo grappig hoe ik kritiek kreeg toen ik zei dat ik Pellegrini als coach wou hebben bij Chelsea en mensen hem overschat vonden en een coach die nooit wat heeft gepresteerd in de top. Dat Pellegrini niet de kans kreeg bij Real zegt meer over Real Madrid dan Pellegrini. Zoals ik al zei hij is een top coach!

Zie hier dat zelfs Barcelona supporters nu een beetje beginnen te zorgen, maar no stress, qua verdediging is City nog lang niet de beste en daar zou Barca hun pijn kunnen doen.

Als Chelsea niet wint van City vrees ik echt dat zij kampioen gaan worden ook al is het nog wat te vroeg om te zeggen. Tja de gemis van een creatieve Mata was ook wel zichbaar. Desalniettemin is het een schande dat wij niet eens 1x hebben gescoord.

30 januari 2014 om 01:23

Als we uit geslacht worden, dan worden we thuis helemaal afgeslacht. Bayern scenario verwacht ik dan. Maar goed, als barca haar oude pressie spel kan opbrengen uit dan moet het wel goed komen.

Mooi dat The Villans gewonnen hebben. Wat een wedstrijd hé. Binnen 10 minuten 2-0 achteren dan toch de wedstrijd winnen!

Mooi om te zien dat West Ham United. Chelsea tegen houden met een tactiek a la Mourinho.

City speelde aanvallend echt sterk. Ze hadden zo een paar extra kunnen maken. Wat een verschil tussen de speelstijl onder Pellegrini en Mancini. Heerlijk aanvallend. Maar ik denk toch dat ze onderuit gaan tegen Barca, verdedigend vallen er nogal wat gaten en ligt veel ruimte.

Op dit moment de terechte koploper in Engeland.

Er is op dit moment gewoon geen speler die wekenlang constant speelt waardoor ze overtuigend kunnen winnen. Met alleen een Giroud en Podolski gaan ze het niet redden. Ze hebben een echte goaltjes dief nodig.

Bacuna scoort weer! Leuk voor hem. Erg leuk wedstrijd ook voor de neutrale toeschouwer. Vandaag speelde Bacuna op 'tien'. Hij laat zien dat hij op meerdere posities kan spelen. Goede overwinning.

Wat een machtig mooi voetbal is het toch hè. Ik kan de hele dag naar dat team kijken. Ik kijk al uit naar maandag!

Hoe kan het nou dat man city de afgelopen twee seizoenen 180 miljoen verlies gedraaid heeft en nog geen sancties heeft gehad? In verband met fairplay. Ik snap er helemaal niks van. Dan kun je nog zo rijke eigenaar hebben. Het is totaal niet eerlijk ten opzichte van andere clubs. Wat erin komt kan er ook weer uit. Dat is toch niet moeilijk voor de uefa om door te voeren. Als je je hieraan niet kan conformeren, dan is het geen cl of europees voetbal.

Tottenham heeft veel spelers gehaald maar het belangrijkste achterwege gehouden. Goede verdedigers kopen. Wat een drama met houthakkers als dawson, chicires en rose gewoon blind ballen wegtrappen als ze een beetje onder druk komen te staan. Walker vind ik ook overrated is snel en aanvallend sterk maar verdedigend ook drama. City kon lekker door hun verdediging heen wandelen alsof het geen moeite koste. Na de rode kaart was het verzet wel gebroken maar kreeg niet de indruk van wij strijden tot get bittere eind.

Wat een wereld van verschil dit City met het City van Mancini. Waar Mancini het genoeg vond als het 1-0 werd gaan ze nu liever voor bijvoorbeeld een 6-3. City speelde heerlijk onder aanvoering van Silva die man is echt in vorm. Tevens is Aguero ook geweldig in de eerste helft die actie dat hij zo 2 a 3 man voorbij loopt als of ze er niet staan helaas ging de bal er niet in. Dit City is weergaloos en het zegt genoeg dat ze gemiddeld 4 goals per wedstrijd maken. Er hebben nu al 4 spelers meer dan 10 keer gescoord dat is ongekend.

Wat was City ongelovelijk goed zeg (vooral het eerste halfuur).
Ik snap niet waar de commotie over de afgekeurde goal vandaan komt, aangezien dit gewoon terecht was.
Op het moment dat Eriksen de vrije trap neemt, is het geen buitenspel.
Maar Adebayor raakt de bal met zijn hoofd nog aan, en op dat moment stond Dawson gewoon buitenspel, erg goed gezien door de arbitrage.
De penalty is dan weer een ander verhaal.
Dzeko ging wel heel erg makkelijk liggen hoor.. Het lijkt erop dat Suarez, Young en Torres er een uitdager bijhebben! Haha.

Al met al was de wedstrijd toch van City.
Tottenham kwam niet verder dan wat gevaarlijke mogelijkheden dankzij de kracht van Adebayor.
Als je zo'n creatief middenveld neerzet, moet je ook gaan voetballen. Dan heb je tenminste nog een kans..

Verdiende overwinning van City dat nu ook op de plek staat waar ze dit jaar horen: Bovenaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren