Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hummels haalt weer uit: ‘Men praat Bayern-spelers de nationale ploeg in’

Laatste update:

Mats Hummels heeft maar weer eens uitgehaald naar het selectiebeleid van bondscoach Joachim Löw. De 25-jarige verdediger van Borussia Dortmund, die in 2013 ook al in de clinch lag met de keuzeheer, denkt dat spelers van Bayern München worden voorgetrokken ten opzichte van spelers van andere clubs.

/

“Wie bij Bayern München vijf goede wedstrijden achterelkaar speelt wordt het nationale team ingepraat. Wie dat bij ons, VfL Wolfsburg of Bayer Leverkusen doet niet”, zegt de centrumverdediger in gesprek met Die Welt. Wie er dan precies ‘praten’ laat Hummels in het midden, dus het is niet duidelijk of hij doelt op clubfunctionarissen, trainers of de media.

“Het is ook niet erg”, zegt Hummels over de ‘Bayern München-lobby’. “Voor die positie hebben ze vele jaren hard werk geleverd.” In 2013 haalde Hummels ook al uit naar het beleid bij de nationale ploeg. “Bij de voetbalbond kan men niet tegen kritiek”, sprak hij destijds. “Dat wij niet tegen kritiek kunnen, is nieuw voor mij”, reageerde bondscoach Löw destijds.

Ik heb het idee dat spelers van Bayern München worden voorgetrokken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb een screenshot van dat 120% het met de stelling eens is. Dats raar.

Ik denk dat dit niet zo handig is van Hummels, kan zo zijn basisplaats kosten vooral hoe Mertesacker en Boateng in de vorm van hun leven zijn.

3 februari 2014 om 00:13

Hummels maakt trouwens ook best veel foutjes, Ik heb totaal geen symphatie voor Bayern maar ik kan niet zo 123 een Bayern speler noemen die onterecht bij de Duitse ploeg zit.

3 februari 2014 om 00:16

Wees er zuinig op, kan een vermogen gaan opleveren.

On: Niet zo handig van Hummels om dat nu eens even naar buiten te brengen. Had toch even tot na het WK gewacht.

3 februari 2014 om 01:08

Vet cool, inlijsten man!

3 februari 2014 om 10:59

Boateng in de vorm van zijn leven? Dan wil ik em uit vorm wel eens in actie zien.

Er zit aan de ene kant wel iets in, maar aan de andere kant spelen de meeste Duitse topspelers ook bij Bayern, een paar in het buitenland en bij Dortmund, Leverkusen en Schalke, en bij de andere clubs gewoon minder. Ga maar na: Enkel Volland, Ter Stegen, Zieler, Adler, Kruse, Hermann, Rode en Jung spelen niet bij een van de eerder genoemde clubs en zouden in aanmerking komen voor een oproep. Verder heb je natuurlijk nog spelers zoals Podolski, Mertesacker, Ozil, Khedira, Schurrle, Gomez en eventueel Holtby in het buitenland, bij Dortmund heb je Hummels, Schmelzer, Weidenfeller, Gundogan, Reus en Bender, bij Leverkussen heb je Leno, Bender en Kiessling en bij Schalke heb je Draxler en Howeges, maar bij Bayern heb je gewoon Neuer, Lahm, Boateng, Badstuber, Kroos, Schweinsteiger en Muller, gewoon allemaal basiswaardig bij Die Mannschaft.

3 februari 2014 om 00:09

Hij heeft het over spelers het nationale team ''in praten''. Dat is natuurlijk belachelijk in de huidge vorm van Bayern is het niet gek dat een groot deel van de basiself uit Bayern spelers bestaan. Bij Spanje is/was het al jaren zo en ze pakten de ene na de andere beker. Denk dat Hummels iets anders dwars zit, denk iets persoonlijks met Low

3 februari 2014 om 00:12

Tsja, Mertesacker staat nu ook door zijn prestaties in de basis, niet door wat ze in de media over hem zeggen(in Engeland zijn ze daar nog steeds niet al te positief over, onbegrijpelijk eigenlijk, gewoon een bepalende factor in de minst gepasseerde verdediging van de PL)

3 februari 2014 om 00:18

Jij volgt duidelijk de Engelse kranten niet, niemand in de media praat negatief over Mertesacker die zich uitstekend heeft ontwikkeld bij Arsenal. Hij word nu gezien als een van de beste in de Premier League, weet niet waar je die onzin vandaan hem. Hij is niet meer uit te denken in de opstelling en is tevens tweede aanvoerder. Je hoort iedereen positief praten over Mertesacker, vooral omdat hij zo een nuchtere kerel is.

3 februari 2014 om 00:18

Ja precies, Mertesacker kan je blind invullen op het wedstrijd formulier van Duitsland, het opvallende bij Per is dat hij zelfs in een slechte periode bij Werder altijd wel geweldig speelde bij Die Mannschaft plus hij is tegenwoordig de aanvoerder van Arsenal en vaak de beste speler bij Arsenal (als ik kijk teminste). Overigens is het juist Hummels die gewoon in een dramatische vorm verkeerde voordat hij geblesseerd raakte, dus Hummels moet het maar eens laten zien hoor.

3 februari 2014 om 00:29

Ik woon in Engeland, en lees de kranten. Ze zijn niet negatief, maar ook zeker niet zo positief als ze horen te zijn. Over andere verdedigers die het minder doen zijn ze wel positief.

3 februari 2014 om 01:00

@GNST

Mertesacker is niet de eerste aanvoerder. Dat is nog steeds Vermaelen; als hij erin staat, draagt hij de band. Maar gek genoeg is de aanvoerder bankzitten dus draagt dan Arteta de band. Als die dan geblesseerd, geschorst of gepasseerd is, is Mertesacker aanvoerder.

ON: Hummels zou in mijn mening de concurrentiestrijd wel moeten winnen van Badstuber of Boateng. Ik denk niet dat zij voor zullen worden getrokken omdat zij voor Bayern spelen. De internationals van Bayern zijn allemaal goed genoeg voor Duitsland als je het mij vraagt, dus vind ik dit maar een vreemd standpunt. Het is logisch dat er veel Bayern spelers worden opgeroepen als je kijkt naar hoe ongelooflijk goed dat team draait. Ook hebben spelers als Neuer, Schweinsteiger, Lahm en Müller zich al meer dan bewezen in die Mannschaft.

3 februari 2014 om 01:13

Ik kan me ergens wel vinden in de mening van Hummels ik bedoel waarom word/werd Kiesseling niet opgeroepen ik vind dat een erg goede aanvaller Hummels is ook een paar klasses beter dan Badstuber en Boateng

3 februari 2014 om 03:20

Hummels is helemaal niet een paar klasses beter dan Badstuber en Boateng.

Het seizoen voordat Badstuber zo geblesseerd raakte waren Badstuber en Hummels minstens gelijkwaardig. Voor de winter was Badstuber beter, na de winter Hummels (die in tegenstelling tot Badstuber niet meer Europees speelde)

Boateng is al anderhalf jaar beter in de Bundesliga. Hummels doet het beter in de CL. Overal zijn die 2 redelijk gelijkwaardig.

Kiessling speelt op een positie waar geen Bayern speler speelt.

3 februari 2014 om 12:51

Weer dit vergelijken van spelers, triest!

Elke mens verschilt met de andere mens. Elke voetballer, ook als ze op de gelijke positie spelen, verschilt met de andere speler.

Boateng, Badstuber (was) en hummels zijn alle drie top spelers voor de CV positie. Boateng is heel goed in de duellen, misschien is hummels daar wat minder, maar de opbouw van achteruit door Hummels is beter dan wat Boateng in staat is te doen op dit gebied.

Het is de opgave van een trainer een keuze te maken. Daarbij gaat het niet alleen om de kwaliteiten van de individuele speler, maar eigenlijk veel meer daarom hoe die zijn kwaliteiten in verband met de spelers naast hem, en het team kan inbrengen.

Vandaar zijn de commentaren hier van de "voetbal kijkers" meestal misleidend en niet van toepassing.

3 februari 2014 om 13:46

Wat is er precies triest aan het vergelijken met spelers? Niets mis mee hoor.

Punt is dat Hummels hier zit te klagen over onzin. Het zegt toch genoeg dat hij in dat lijstje Wolfsburg opnoemt. Zelfde met Leverkusen, daar kan je kijken naar Kiessling. Maar zelfs dan laat het gedoe met Gomez zien dat Low zo is en dat het niet zo veel te maken heeft met voorkeuren hebben. Sterker nog, vorig jaar liet Low zien dat hij Gotze liever in de spits ziet staan.

Hummels is het meest getalenteerd van de centrale verdedigers die Duitsland heeft, het is wel zo dat hij met name in de bundesliga minder speelt. In de CL doet hij het altijd geweldig maar kijk de ratings op sommige sites er maar op na. In de bundesliga is het gewoon minder. Maar goed, hij is nog jong dus hij komt er ongetwijfeld nog wel.

3 februari 2014 om 14:32

Ik bedoelde dat onnauwkeurige vergelijken van spelers door die gasten hier. Natuurlijk mag je vergelijken, maar het gaat om de manier erop.

Hummels heeft het alleen over een feit dat iedere Duitse voetbalfan kent. De Duitse Bayern fans reageren dan ook normaal, en voelen zich niet meteen op de pik getrapt, zoals de meeste Bayern fans hier.

3 februari 2014 om 14:37

Het is alleen geen feit. Dat is het hele punt en weet je zelf ook. Het is onzin wat Hummels zegt en het opnoemen van Wolfsburg, waar letterlijk geen 1 duitse speler rondloopt die dicht bij het niveau komt voor het nationale team, bevestigd dat.

3 februari 2014 om 15:41

Nou, Schäfer van Wolfsburg bijvoorbeeld maakte destijds wel een heel goede indruk, en zal wel gekozen worden zijn.

Ik ken jou antwoord: "schäfer was nooit goed genoeg voor het Duitse elftal....

Dat mag je vinden, andere hebben een andere mening.

3 februari 2014 om 16:09

My bad dan misschien, toen hij Wolfsburg opnoemde dacht ik dat hij het over recente jaren had. Dus de afgelopen 2-3 jaar.

Dat veranderd niets aan het feit dat er zeker in de laatste jaren geen spelers van Bayern het team in zijn gepraat op basis van een paar wedstrijden. Muller maakte zijn debuut pas na een geweldig seizoen waarin hij de dubbel won en de Cl finale verloor. Hetzelfde voor Badstuber. En dan moet je nog rekening houden dat dat een totaal andere periode was waarbij het doorbreken in het nationale team moeilijk was.

Waren jongens als Gotze, Werner en Meyer toen al doorgebroken dan hadden die ook vrijwel zeker al bij het team gezeten.

3 februari 2014 om 08:01

En Gotze misschien wel de beste van allemaal.

Om eerlijk te zijn komt dit ook omdat hij daar een team ziet.
Spelers die elkaar dagelijks zien en goed met elkaar om kunnen gaan. Neemt niet weg dat deze Hummels gewoon in de basis hoort bij Duitsland. Maar met dit soort uitspraken worden ze niet heel erg blij van je.

De spelers van Bayern zijn ook sterkhouders en supersterren. De suprematie van Bayern in de Bundesliga zegt genoeg. Wat moet Löw dan? Kroos, Müller, Lahm, Schweinsteiger, Boateng en Neuer niet meenemen?

Beetje het zelfde geval als hier met Ajax.

Echter zijn plaatsen voor Neuer, Boateng, Lahm, Müller, Schweinsteiger, Kroos en Götze wel vanzelfsprekend.

3 februari 2014 om 00:14

Volgens mij levert Feyenoord veel meer basisspelers in het Nederlands Elftal.

Een beetje wat wij hier met elke Nederlandse topclub hebben, maar uiteindelijk zal de media geen invloed hebben op het selectiebeleid van een bondscoach. Daar ga ik in ieder geval vanuit. Een bondscoach wordt ook afgerekend op de resultaten en zal daarom de spelers oproepen die het beste in zijn straatje passen. De media zal bijvoorbeeld niet bepalen of De Vrij, Veltman, Van Dijk of Bruma in de basis staat op het Wereld Kampioenschap. Dat bepaald de bondscoach zelf en in Duitsland zal het niet anders zijn.

3 februari 2014 om 00:18

Uhh eigenlijk alleen Ajax. Als je daar 2 goede wedstrijden speelt kun je op een uitnodiging wachten. Zie het voorbeeld maar van veltman. Natuurlijk heeft hij talent maar het zou belachelijk zijn als hij mee gaat naar het wk. Hij heeft dit seizoen al vele foutjes gemaakt en zelfs vandaag tegen Utrecht liet hij zich kinderachtig aan de kant zetten door de ridder. Doe mij maar vlaar en van dijk dan.

3 februari 2014 om 00:42

Doe niet zo dom joh. Jij weet net zo goed als mij dat hij hetzelfde deed met Bruma van PSV en Martins Indi bij Feyenoord. Doe niet alsof het alleen bij Ajax zo makkelijk gaat, want dan lieg je of heb je de feiten niet goed in je hoofd.

3 februari 2014 om 07:51

Bruma ook wel deels. Maar die was al international voordat hij bij psv speelde dus dat vind ik niet echt wat overeenkomt met veltman.

Ben benieuwd wie hij bedoeld, Kroos, Muller, Neuer, Lahm, Schweinsteiger, Boateng, Badstuber spelen/speelden een lange tijd uitstekend, daarom werden ze erbij gehaald. Hummels laat zich wel kennen, top actie zal in de kleedkamer wel goed sfeertje hangen na zijn opmerkingen.

Hij moet naar zichzelf kijken, want als hij zo gaat spelen als voor zijn blessure dan zal hij niet in de basis staan bij die Mannschaft. Als hij er straks naast staat zal het waarschijnlijk ook de schuld van de Bayern spelers zijn.

3 februari 2014 om 00:17

Voor wie wil je Hummels eruit halen dan? Hij is weliswaar niet in zijn beste doen, maar in mijn ogen is het wel de beste centrale verdediger die Duitsland heeft. Fysiek zijn er betere verdedigers op te noemen, maar er zijn er maar weinig die zo slim spelen als hij. Ik kan mij nog herinneren toen BVB uit bij Fortuna Dusseldorf speelde voor de Pokal dat Owomoyela rood kreeg en Hummels al het werk in zijn eentje moest opknappen en dat moeiteloos deed. Sindsdien is hij één van mijn favoriete verdedigers.

3 februari 2014 om 00:25

Mertesacker is altijd een zekerheid op het wedstrijd formulier van Duitsland. Naast Mertesacker barst gewoon de strijd los. Boateng speelt dit seizoen dramatisch, anders zou ik hem er naast zetten. We moeten maar eens zien hoe Hummels na zijn blessure terug komt. Want ik vind Howedes gewoon een hele goede solide verdediger, verder kan je ook Wollscheid proberen, die doet het ook niet onverdienstelijk bij Leverkusen

Gelijk heeft deze Hummels, spelers van Bayern worden voorgetrokken dat zie je aan Boateng vooral. Die paar wedstrijden goed speelt en word hij gelijk in de basis gezet bij Duitsland. Ik ben van mening dat Hummels en Mertesacker achterin moeten spelen, die allebei uitstekend seizoen draaien.

3 februari 2014 om 00:14

Onzin, Boateng stond vorig jaar geweldig te verdedigen. Hoe kan je om Boateng heen als hij zo geweldig verdedigde. Bayern had een record met het minimaal aantal tegendoelpunten, plus de halve en kwart finale tegen Barca en Juve werden gewoon zonder goals afgesloten. Het is juist deze Hummels die voor zijn blessure hopeloos uit vorm is. Als we dit jaar bekijken ben ik het eens dat Boateng er niet in hoort, maar op basis van vorig jaar wel

3 februari 2014 om 00:16

Dat was ook precies 1 jaar dat hij goed verdedigde, maar dit seizoen zwak en hetzelfde geldt voor Dante die altijd kleine foutjes nodig heeft. Ik vind Hummels wel 3 klasses beter dan Boateng.

3 februari 2014 om 00:21

Dat klopt ook, hij staat dit seizoen samen met Dante te schutteren, heel erg zelfs. Mijn punt is ook dat niemand hem toentertijd in het elftal praatte, maar hij dwong het zelf afgelopen jaar gewoon af.

3 februari 2014 om 00:24

Ik denk dat iemand van het bestuur dat wel heeft ingepraat en hoe kan je nou Kroos boven Gundogan kiezen? Dat snap ik trouwens ook niet van die bondscoach. Kroos is een geweldige speler, maar Gundogan is jonger en is een klasse beter. Boateng kan mee met een club als Hsv,schalke,stuttgart maar Bayern is te hooggegrepen dat zie je in de afgelopen wedstrijden duidelijk. Tijd voor 2 nieuwe verdedigers.

3 februari 2014 om 00:28

Eens dat Bayern nieuwe verdedigers moet halen. Beide spelers zijn te sloom voor het spel van Pep, met zo veel ruimte in de rug zie je ze op snelheid tekort komen.

Oneens over Gundogan, Gundogan is een geweldenaar, maar ik vind hem (nog) niet beter dan Kroos, Kroos is veel en veel completer en qua prestaties heeft hij ook zijn stempel vaker kunnen drukken.

Het is ook wel logisch.

Bij Bayern spelen ze allemaal in één ploeg en zijn dus ingespeeld op elkaar. Daarbij speelt Bayern momenteel het beste voetbal in de wereld. Dan is het dus logisch dat spelers die het daar een aantal wedstrijden goed doen, eerder een kans krijgen dan spelers van andere clubs.

3 februari 2014 om 00:11

Bij Spanje bestaat/bestond het team ook grotendeels uit Barcelona spelers. En ze pakte de ene na de andere beker.

Bayern levert toch ook gewoon nuitstekende spelers af. Snap het probleem niet zo.

Hij heeft wel gelijk. Löw zal eerder Kroos laten spelen dan Gündogan. Terwijl een Gündogan in vorm de beste cm ter wereld is.

Hummels was al uit de basis verdreven door Mertesacker.

Ondanks dat ik het eigenlijk tot een redelijke mate eens ben met wat Hummels hier verkondigt, vind ik het wel opvallend hoeveel shit Bayern over zich heen krijgt (van de media, spelers en bestuursleden van concurrerende clubs, fans van Dortmund en andere grote Europese clubs) sinds ze de 'beste club ter wereld' stokje van Barcelona hebben overgenomen.

Afijn, alsof ze daar bij FC Hollywood er wakker van liggen. Die zitten zo diep in hun arrogantie dat ze waarschijnlijk er stiekem van nog genieten ook..

Bayern is de beste club van de wereld momenteel en als je daar als Duitser heel goed presteert dan is het normaal dat Duitsland die spelers wil oproepen.en de meeste spelers van Bayern die bij Duitsland zitten drukken al jaren hun stempel bij zowel Bayern als het Duits team.hierin snap ik Hummels niet zo.

Aansteller hoor, hij teert nog altijd op het goede seizoen dat hij 2 jaar terug had. Hij heeft zeker het talent maar het laatste anderhalf jaar heeft hij met name in de bundesliga laten zien dat hij nog ver van de top af zit.

En welke spelers heeft hij het dan over? Noemt hij zelfs nog Wolfsburg op, kom op hoor. Welke Duitse spelers spelen daar nou die in aanmerking zou komen voor het Duitse elftal? Knoche en Ochs? En van Leverkusen dan, Kiessling misschien, maar Low heeft het niet zo met dat soort spitsen, Gomez was Bayern speler en had ook geen basisplek. Bender en Sam misschien maar die spelen op posities waar geen Bayern spelers staan in het team. En Sam komt gewoon tekort.

Meneer had geen grote mond toen Schmelzer de ene wedstrijd na de andere wedstrijd liep te kloten bij Duitsland (al deed hij het de laatste wedstrijden wel wat beter). Weidenfeller thuislaten is te begrijpen, Low kiest liever voor een jonge reserve doelman met toekomst. Over een Grosskreutz ga ik niet beginnen, komt veel te kort. Bender is hetzelfde als de andere Bender. Boven Gundogan staat Schweinsteiger, en dat is vriendjespolitiek? Reus is dan wel basisspeler.

3 februari 2014 om 00:41

Enige die in me opkomt is Wollscheid in deze vorm, verder inderdaad niemand. Puur gevalletje ''eerst roepen dan denken''. Verder top verwoord van jouw, bespaart me typen

3 februari 2014 om 00:48

En geen kans dat Wollscheid beter zou zijn dan Boateng.

En ook dit : “wie bij Bayern München vijf goede wedstrijden achterelkaar speelt wordt het nationale team ingepraat.

Ben benieuwd over welke spelers hij het dan heeft.

Neuer, Boateng, Lahm, Schweinsteiger, Kroos, Muller, Badstuber zijn Duitsers die ook in het nationale team hebben gespeeld en die er altijd bijzitten (gotze laat ik er even buiten)

Weihrauch, Green, Weiser, Reader, Starke en Contento zijn de andere Duitsers van Bayern.

Over welke spelers heeft hij het dan die na een paar goede wedstrijden het nationale team ingepraat?

3 februari 2014 om 01:10

Reus en Gundogan horen te alle tijde in de basis van het Duitse elftal te staan, topspelers

3 februari 2014 om 01:14

Reus staat er al in. En Gundogan is niet beter dan Schweinsteiger. De keuze voor Schweinsteiger is volkomen te begrijpen. Zeker niet slechter dan Gundogan en meer ervaring. Wil je hun samen laten spelen dan zou het ten koste gaan van Khedira/ozil. Geen Bayern spelers dus.

3 februari 2014 om 12:54

Onderbouwing? Waarom is Gündogan niet beter dan Schweinsteiger?

3 februari 2014 om 13:39

Omdat Schweinsteiger overall gewoon beter is dan Gundogan. Gundogan heeft meer talent dan Schweinsteiger maar overall (passing, overzicht, etc) is Schweinsteiger gewoon nog beter. Iets waar Kicker en Transfermarkt.de het ook eens mee zijn.

3 februari 2014 om 14:29

Vergelijkingen per statistiek?

Gündogan heeft een heel andere zelfbesef en andere aanpak over de manier van voetballen als Schweinsteiger. Dus, vergelijkingen per statistiek zijn bijna nooit voldoende informatief. Dat leer je ook op elke Trainers cursus. Je moet individuele spel situaties analyseren en de reacties van spelers daarin, en dan beoordelen hoe de speler daarmee omgaat. Pas dan zijn (grove) vergelijkingen mogelijk.

Je mag natuurlijk Schweinsteiger beter vinden, maar andere mensen mogen wel Gündogan beter vinden, toch?

3 februari 2014 om 14:35

Nee niet per statistiek.

Mag trouwens wel hoor, veranderd niet aan het feit dat Hummels uit zijn nek zit te lullen.

3 februari 2014 om 15:42

nee, daarvoor is die veel te intelligent.

3 februari 2014 om 16:03

Kennelijk niet.

Uithalen vind ik een beetje grof geponeerd hier, maargoed.
Wat Hummels hier aankaart is iets wat denk ik een logisch gevolg is van de suprematie van Bayern..het gebeurd evengoed in Nederland (kijk naar Ajax) of in Spanje, waar spelers van Real en Barcelona in de nationale ploeg altijd een stapje voor op de spelers uit de pl lijken te hebben

Ik vind dat niemand van Bayern onterecht bij die Mannschaft zit. Stuk voor stuk wereldtoppers die zowel Bayern als Duitsland naar een hoger niveau weten te tillen. De uitspraken van Hummels vind ik maar raar. Als ik hem was zou ik in ieder geval m'n stinkende best doen, want de concurrentie is niet slecht met o.a. Mertesacker, Boateng en Höwedes.

Hahaha natuuuuurlijk....

Weer eens een slachtoffertje van Dortmund die nu ook sympathiek wil doen en het ook op neemt voor wat andere clubs. Wat een volksheld die Hummels petje af.

"wie bij Bayern München vijf goede wedstrijden achterelkaar speelt wordt het nationale team ingepraat".. Wat een onzin. En dan noemt hij Wolfsburg en Leverkusen... Welke speler van die 2 teams zou er nou in godsnaam iemand van Bayern moeten en kunnen vervangen?

Vraag me echt af welke speler van Bayern dan volgens hem onverdiend in de basis staat? In mijn ogen is dat gewoon niemand. Elke speler van Bayern die in de basis van Duitsland staat, staat daar ook gewoon verdiend.

Neuer, Lahm, Schweinsteiger, Muller, Gotze, Kroos.. Allemaal sterkhouders. Boateng is dit jaar wat minder maar en die kan wel eens zijn plek verliezen. Maar als hij het niveau van vorig seizoen haalt. Dan zie ik niet in waarom men hem niet op zou stellen. Al zijn er ook andere goede verdedigers die het verdienen. o.a. Hummels zelf.

De enige die in mijn ogen echt eens een keer een kans verdiend is Kiessling.. Het maakt niet uit hoe goed hij het doet Low laat hem altijd thuis. Maar goed, misschien past zo'n type niet in het systeem.

Maar voor de rest is het logisch. Als je ziet dat al die Bayern spelers samen spelen en wat ze op de mat leggen dan zou je toch als trainer zijnde ook dom moeten zijn om alles om te gooien en 11 spelers van bij wijze van spreken verschillende clubs op te stellen.

3 februari 2014 om 12:57

Jij mist helemaal het punt van Hummels.

Hij geeft nergens aan dat de ene of andere speler van Bayern onterecht in het nationale elftal staat. Hij zegt alleen dat je als Bayern speler sneller voor het nationale elftal gekozen wordt. En daar bestaan voldoende voorbeelden van.

3 februari 2014 om 13:42

Ach, zoals wie dan precies? De spelers in de huidige selectie verdiende het allemaal. Begin je over oud spelers van Bayern dan moet je ook gelijk Gomez erbij halen, een Bayern speler die juist niet in de basis kwam.

Dan wel over recent verleden, oftewel in de periode dat Hummels bij het nationale team zit. Het zou namelijk heel vreemd zijn om te klagen over iets wat voor jou periode is gebeurd.

3 februari 2014 om 14:17

Wie, weet jezelf omdat je de Duitse voetbal volgt.

Ik ken je inmiddels voldoende. Je stelt die vraag gewoon om iets te roepen, maar niet om het thema serieus te bespreken.

3 februari 2014 om 14:34

Nee, jij zegt dat er voorbeelden zijn, ik vraag welke en nu weiger je dat te beantwoorden. Het zegt genoeg dat je niet gewoon een aantal op noemt als het echt zo makkelijk is..

Ik begrijp idd nog steeds niet waarom Kiessling nooit of nauwelijks bij de selectie zit.

De keuze is nog altijd aan Löw die moet kiezen en als hij vind dat de spelers van bayern goed zijn dan doet hij dat toch gewoon

Door de media worden de spelers wel het nationale elftal ingelult, al is dat meer omdat zij het willen, uiteindelijk bepaald de bondscoach en ik schat Low wel aardig hoog in dat hij er niet voor zwicht. Daarnaast, over welke spelers heeft hij het dan?? Boateng doet het weliswaar minder momenteel, maar deed het heel goed, hij zou het kunnen zijn. Kiessling wordt compleet genegeerd ondanks dat het een uitstekende spits is. Doelt hij daar op? Ik word er namelijk niet wijzer op, het is niet duidelijk waar hij op doelt. Zeggen ze over Ajax dat je zo het nederlandselftal in wordt gelult, ben ik het wel enigzins eens, maar dat is meer vanwege v Gaal. Hij houdt gewoon van verdedigers die ook een pot kunnen voetballen, jaa dan is de kans groot dat Veltman mee gaat.

Goh.... Ik dacht dat dat fenomeen alleen in Nederland voor kwam...

Wat is Hummels een jankerd geworden zeg, jammer, had hem toch als een sympathieke gast in geheugen.

Rara hoe dat kan, er spelen bij Bayern gewoon geen slechte spelers, dus logisch dat ze snel bij het nationale team komen. Ook omdat het Duitse team grotendeels uit Bayern spelers bestaat en dus logisch ook op hun systeem stoelt.

Dortmund begint zich te ontwikkelen tot een echte Calimero, heel zonde.

3 februari 2014 om 13:01

Hoezo calimero, in tegendeel, hij geeft hun nog een groot compliment, citaat:

“het is ook niet erg”, zegt Hummels over de ‘bayern München-lobby’. “voor die positie hebben ze vele jaren hard werk geleverd.” Niets op aan te merken!

3 februari 2014 om 19:43

Maar hij kraakt Löw af. En als het "niet erg is", waarom is het het waard de media op te zoeken? Schijnbaar vindt hij het wel erg, kom er dan eerlijk voor uit, en niet "het is niet erg" er achter aan, dan ben je je geloofwaardigheid kwijt.

Ja, Calimero. Watzte afgelopen week met zijn "bayern wil ons vernietigen". Breitner heeft met zijn verhaaltje Watzte vernietigd. "waarom zouden we Dortmund willen vernietigen als we met 25 punten voorsprong kampioen zijn geworden". Is gewoon huilen wat de Dortmund spelers doen, is jammer want ik heb groot respect voor wat Watzke neergezet heeft in Dortmund.

3 februari 2014 om 20:19

Bild heeft een poll gedaan onder hun lezers.

Kahn heeft net op zijn Blog in Bild gereageerd. Hier een knipsel van de tekst:

seit Tagen diskutiert Fußball-Deutschland über die Aussage von Dortmund-Boss Hans-Joachim Watzke, dass der FC Bayern Dortmund mit den Transfers von Lewandowski und Götze „zerstören“ und „dauerhaft“ als Rivalen ausschalten wolle. Im Fanorakel ist die Meinung der Fans gespalten, wobei die Watzke-These vor allem von den Bayern-Anhängern abgelehnt wird, während sie bei den Fans der anderen Klubs große Zustimmung erfährt.

De Bayern fans vinden de statement van Watzke maar niks, en alle anderen geven Watzke groot gelijk (grosse Zustimmung). Het fan-orakel (grootste voetbal enquete in Duitsland) van Bild geeft aan dat 60% van alle voetbal fans in Duitsland Watzke gelijk geven. Zijn dat allemaal huilers, of hebben ze verstand van voetbalzaken?



4 februari 2014 om 08:57

Ja ik ken dat artikel, daar heb ik die info dan ook vandaan. De vertaling of uitleg bij het artikel was niet nodig geweest, beheers de taal perfect.

Logisch dat de rest van Duitsland Watzke gelijk geeft, je houdt van Bayern of je haat ze, geen tussenweg. Iedereen weet dat Bayern over het algemeen niet echt geliefd is in Duitsland. De realiteit is echter dat Bayern lichtjaren verder is dan iedereen. Dat Dortmund de afgelopen jaren goed gepresteerd heeft, wil niet zeggen dat ze nu even goed zijn, laat staan concurrentie voor Bayern zijn.

4 februari 2014 om 12:06

Bij onze discussie ging ging het om het calimero gedrag van 40 m Duitsers en of deze mensen allen huilers zijn, omdat ze Watzke gelijk geven, en helemaal niet niet daarom op Bayern beter is dan de anderen.

ook al beheers je de Duitse taal, lezen is dan toch even minder in dit geval.

4 februari 2014 om 14:02

Oke, ten eerste ben ik Duits dus is met mijn lezen niets mis. Waar lees ik volgens jou overheen? Dus omdat Kahn schrijft dat alleen Bayern fans Watzkes verhaal kraken is dat ook zo?

Ten tweede, leuk dat 60% het met Watzke eens is, maar je negeert 40% die het met Watzke oneens zijn. Het is nagenoeg 50-50. En gezien de grote afkeer van Bayern in Duitsland kan die poll de prullenbak in, Watzke heeft gewoon geen gelijk.

En ten derde, ja, diegenen die het eens zijn met Watzke zijn inderdaad huilers die er niet tegenkunnen dat Bayern nagenoeg onuitputbare bronnen bezit en de Buli als speeltuin ziet.

Als laatste, als jij de link tussen het feit dat Bayern veel beter is dan de rest en de algemene afkeer jegens Bayern niet snapt (daarom zullen mensen Watzke in een discussie met het Bayern-kamp Watzke eerder gelijk geven, ongeacht of hij onzin kletst of niet), weet ik niet waarom je met me in discussie probeert te gaan.

4 februari 2014 om 14:59

Tja, over 4 m huilers?

Nee, deze mensen beseffen gewoon wat er gaande is met het koopgedrag van Bayern. Als jij een andere mening heeft, ok. Alhoewel ik het gedurfd vind de mening van zoveel mensen op deze manier af te kraken. Zegt wel wat over jou.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren