Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Juventus en AS Roma hebben geen enkele concurrentie in Italië'

Laatste update:

Het is in de Serie A een strijd tussen Juventus en AS Roma. Andere traditionele grootmachten als AC Milan, Internazionale en Lazio hebben het lastig, terwijl Napoli al een achterstand van vijftien punten heeft op Juventus. Volgens de Italiaanse legende Dino Zoff staat er dit seizoen geen enkele maat op Juventus en AS Roma.

/

“Juventus speelt uitstekend voetbal, samen met AS Roma hebben ze geen enkele concurrentie in de Serie A”, aldus Zoff. “AS Roma heeft de eerste tien wedstrijden van het seizoen gewonnen, terwijl Juventus een reeks van twaalf zeges op rij liet noteren. Dat is toch niet normaal? Normaal gesproken kunnen de kleine ploegen af en toe voor een verrassing zorgen. Het gebrek aan tegenstand speelt alleen de titelkandidaten in de kaart.”

In Italië wordt zondag de Derby della Capitale tussen Lazio en AS Roma gespeeld. “Het is een derby die met geen enkele andere wedstrijd in Italië vergeleken kan worden”, weet Zoff. “De aanloop naar de wedstrijd begint maandag al, het is echt uniek. Iedereen in de stad praat erover en de druk is enorm. De derby van Turijn (tussen Torino en Juventus, red.) is lang niet zo groot.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou nou nou..
Roma had het erg moeilijk tegen Napoli en dergelijke clubs..
Alleen Juventus steekt er gewoon bovenuit. Hoe ze bij Roma zijn gekomen is mij een vraag.
Gekke Zoff

6 februari 2014 om 14:10

Ja snap er ook niks van. AS Roma draait weer eens na tal van jaren uitstekend & gelijk scharen zij de club al bij Juventus. Het is toch gebleken dat de Oude Dame een maatje te groot is voor AS Roma. Maar Roma heeft enorm veel vooruit gang geboekt & als zij zo door blijven gaan dan komen ze er echt wel. Van wat ik zover heb mee gekregen staat de club er erg goed voor & Champions League voetbal zit er volgend seizoen in. Daarmee beloond Roma zich voor een uitstekende seizoen & na dit seizoen moeten een gooi doen naar de titel! Maar voor nu is Juve de club die met de scudetto vandoor zal gaan.

6 februari 2014 om 14:23

Roma is volgend jaar gewoon een titelkandidaat. Als je ziet wat voor transfers zij doen, zijn ze gewoon heel goed bezig. Ze kopen echt toptalenten en spelers als Ljajic, Strootman en Pjanic kunnen ook alleen maar beter worden als je kijkt naar hun leeftijd. Als zij, zoals het er nu naar uitziet, CL voetbal gaan halen zullen er nog wel wat versterkingen komen waardoor Roma nog sterker wordt. Let maar op, Roma gaat het de aankomende jaren goed doen (tenzij ze worden leeg gekocht)

6 februari 2014 om 14:42

Ik ben alleen bang dat het laatste toch uit gaat komen. Had eigenlijk verwacht dat Pjanic afgelopen zomer al weggekocht zou worden, werd met heel de top van europa in verband gebracht. Had ook niet verwacht dat Strootman bij AS Roma terecht zou komen.

Al komt dit natuurlijk naar mijn idee toch ook wel heel erg door de trainerswissel bij Man U. Voor zover ik weet stonden beide spelers op het lijstje van Saf. Alleen werd er nu gekozen voor fellaini en inmiddels Mata. hoewel ik fan ben van mata, was pjanic waarschijnlijk goedkoper geweest en totaal niet minder en strootman was zelfs een veel betere aankoop geweest.

Ik hoop dat ik geen gelijk heb en dat er meer topspelers weer naar de italiaanse competitie trekken, maar AS Roma kan gewoon niet tegen het geld van de topclubs op. Al moet ik wel zeggen dat ik op dit moment geen topclub weet die echt een speler op een van die plekken nodig heeft, dus ben erg benieuwd komende zomer...

6 februari 2014 om 14:48

Denk dat United wel een poging gaat wagen voor Strootman. Roma zal echter niet happig zijn (vooral niet na een goed WK) en ik denk dat Strootman wel blijft. Roma zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid gewoon CL gaan halen en United niet. Hij kan dus beter gewoon blijven.

Pjanic kan wel weggaan idd. Heeft er geen geheim van gemaakt dat hij wel bij PSG zou willen voetballen. Misschien dat Roma dan Lavezzi er voor terug kan halen of zo.

6 februari 2014 om 15:00

Er zijn eigenlijk maar drie spelers die een risico zijn i.v.m. vertrek. Strootman, Pjanic en Benatia.

Die laatste is net gekomen en heeft betere clubs afgewezen voor Roma. Roma doet het gewoon goed, dus ik zie Benatia niet gauw vertrekken deze zomer. Voor Strootman geldt min of meer hetzelfde verhaal, met de uitzondering dat hij graag in de PL wil voetballen.

Pjanic is degene waar ik me het meest druk om maak. Zijn contractverlenging laat veel te lang op zich wachten en Pjanic heeft laten weten niet onwelwillend tegenover een verandering van omgeving te staan.

Maar het geluk van Roma is het volgende: volgend jaar spelen we waarschijnlijk CL. Dat betekent dat een stap naar een club zonder CL geen directe stap vooruit is volgend jaar, dus Man U heeft het moeilijk. Verder brengt de CL ook geld met zich mee, dus de noodzaak om te verkopen is minder en die was er al niet gigantisch na de monsterverkopen van Marquinhos en Lamela.

Daarnaast is Rome ook geen onaardige stad om te leven en zijn alledrie de spelers zeer geliefd onder de tifosi.

Ik zie hooguit één van de drie vertrekken en dan waarschijnlijk voor de hoofdprijs. Pjanic naar PSG stond op #1 maar met de transfer van Cabaye ben ik daar niet meer zo zeker op.

6 februari 2014 om 15:48

Ja precies, het voor AS Roma heel erg goed uitgepakt afgelopen zomer, met een beetje pech hadden ze geen van deze drie spelers gehad. Al geeft het ook gelijk aan dat ze daar goed bezig zijn in de organisatie. Eigenlijk was Man U. de enige club die deze spelers nodig had, maar het zichzelf moeilijk heeft gemaakt.

Daarnaast zoals ik al zei: Al moet ik wel zeggen dat ik op dit moment geen topclub weet die echt een speler op een van die plekken nodig heeft. Alle topclubs hebben op dit moment op deze posities al goede spelers, dus zou best wel eens kunnen dat ze alledrie blijven. Zie pjanic ook zomaar bijtekenen hoor, want welke club zou hem kunnen kopen voor de basis.

Maargoed, afwachten, want met het komende WK, weet je nooit wat er gaat gebeuren.

6 februari 2014 om 17:59

Vidic komt alvst naar inter dat een begin haha

6 februari 2014 om 14:53

Die hele Italiaanse competitie stelt niks voor als je ziet hoe hun nummer 1 door een Galatasaray uit de CL is geknikkerd.

6 februari 2014 om 14:57

Dat kan je niet vergelijken. Juventus knikkerde de CL winnaar er vorig jaar met 3-0 uit. Napoli won 2-0 van de finalist BvB en koploper Engeland. Ajax won vorig jaar van City. Je kan niet op een paar wedstrijden het niveau van een hele competitie bepalen.

De manier waarop galatasaray Juve eruit heeft geknikkerd is nou ook niet bepaald denderend hoor.

6 februari 2014 om 15:02

@damsco
Ja man, want ploegen afrekenen op één wedstrijd is een goede manier om clubs te vergelijken. Daarom is PSV ook veel beter dan Ajax en Ajax veel beter dan Barca.

6 februari 2014 om 15:47

1 wedstrijd? Gala was de hele groepsfase beter dan Juve. Dat zegt dan toch genoeg over het niveau daar.

6 februari 2014 om 15:50

Gala was echt niet beter hoor, had alleen het geluk dat Juve er iets te makkelijk over dacht. Ze dachten dat ze ook op dat bizarre veld wel zouden kunnen winnen, maar dat verliep iets anders. Het beste zag je nog wel in de wedstrijden van beide clubs tegen Real. Waar Gala werd vernederd, maakte juve het real veel lastiger...

6 februari 2014 om 15:54

Want Gala verloor niet tegen Kopenhagen en werd ook niet 2 keer kinderlijk afgedroogd door Real. Zelfs zonder Ronaldo en met 10 man werd het nog 4-1. Waar haal je het vandaan dat Gala beter was dan Juve in de groepsfase. Ik vond Galatasaray nou ook weer niet zo goed. Beide ploegen kende een slechte Cl groepsfase waarin Galatasaray uiteindelijk aan het langste eind trok.

6 februari 2014 om 16:57

ik ben wel deels met je eens , die 1ste wedstrijd tegen napoli die roma met 2-0 won was heel erg gelukkig, want napoli had het beste van het spel!

6 februari 2014 om 18:30

9 verliespunten minder dan Napoli.

Nee, Napoli is tot niks in staat zeker...

Juve steekt er wil flink boven uit momenteel. Maar, ik vindt AS Roma beter voetbal spelen en beter verzorgd.

Dit seizoen staat er spijtig genoeg geen maat op Juventus... Normaal gezien is de breedte van ploegen die mee kunnen doen voor de scudetto groot. Enkel zijn de Milanese clubs even achterop. De breedte is wel groter dan in Duitsland.

Inter, Milan, Napoli,juve,roma doen normaal allemaal mee voor scudetto

6 februari 2014 om 14:25

Met Fiorentina als gevaarlijke outsider. De Serie A boekt vooruitgang. Milan & Internazionale moeten alleen niet schromen om geld uit te geven d.m.v. Thohir en Berlusconi. Dan komt het allemaal weer goed.

6 februari 2014 om 15:07

Idd de tijden van topspelers moet terugkomen... Ik mis bij Inter een Ibrahimovic, Adriano,ronaldo,vieri,... Een echte topspits om naast Palacio uit te spelen. Verder denk ik dat jullie geen slecht ploeg hebben. Een centrale verdediger en een goeie doelman is een must. Begrijp alleen niet dat Milan geen Otamendi,sakho,alderweireld,... heeft gekocht allemaal op te halen voor minder dan 15 miljoen... Het transferbeleid bij de Milanese clubs is om te huilen

De progressie die Roma in één jaar heeft geboekt is echt niet te geloven. Gelukkig snapt Conte ook dat Juve niet kan stilstaan in haar ontwikkeling en zullen ze waarschijnlijk overstappen naar een 4-3-3 formatie of iets dergelijks volgend seizoen. Het is ook te hopen dat Roma de sterspelers in haar huidige team lang kan behouden, zodat ze volgend jaar een goede kans maken om door te winteren in de CL.

6 februari 2014 om 14:31

Als juventus naar een 4-3-3 gaat overstappen hoe zie jij dat voor je?

een middenveld met pirlo vidal en pogba?

voor hoede met llorente is de spits en assamoah op flank en wie nog meer? dan moeten ze sowieso een paar aankopen doen, aangezien ze osvaldo hebben gehuurd met optie tot koop denk ik toch dat ze met 2 spitsen gaan spelen in plaats van 1 en 2 buitenspelers

6 februari 2014 om 14:40

Voor de CL willen ze overstappen naar 4-3-3 of 4-1-2-1-2. Op dit moment is 4-1-2-1-2 nog beter als je kijkt naar het spelersmateriaal. Osvaldo is gewoon een domme huur en totaal onnodig als je ziet dat je Vucinic en Quagliarella nog hebt, die echt niet slechter zijn of zo.

Ze zitten al een tijdje achter een aantal vleugelaanvallers aan (lavezzi, Nani, Di Maria), maar aangezien ze nu een topduo in Tevez en Llorrente hebben zou ik eigenlijk gewoon 4-1-2-1-2 spelen. Moeten ze alleen een goede nummer 10 hebben en misschien een linksback

6 februari 2014 om 14:46

Quagliarella is toch uit de selectie gezet? en Vucinic wilde toch weg? Dus kan wat dat betreft de huur van Osvaldo best wel begrijpen.

Di Maria gaat nooit weg bij Real deze zomer, is nu de vast aanvallende middenvelder geworden. Nani moet je niet willen, kan geen fatsoenlijke voorzet geven en speelt 1 keer in de 100 wedstrijden de sterren van de hemel en de rest schiet hij voorzetten de tweede ring in.

Lavezzi zou wel een topaankoop zijn, omdat die ook als tweede spits kan spelen, waardoor je meer mogelijkheden in de voorhoede krijgt en aangezien PSG veel topspelers heeft zou het best wel eens mogelijk zijn.

6 februari 2014 om 14:54

Zelf zeggen ze dat hij ziek was en dus niet uit de selectie gezet, maar dat kan natuurlijk je reinste onzin zijn. Vucinic is uiteindelijk gebleven en misschien wel pissig maar je kan hem wel opstellen als de nood hoog is. Di Maria gaat inderdaad niet weg bij Real en zowel dan zeker niet goedkoop. Nani is inderdaad een matige speler die je niet moet willen.

Ik zou als Juventus gaan voor Lavezzi, Cerci, Coentrao en dan misschien nog een nummer 10, al is die niet nodig als je alle 3 de bovenstaande spelers vast kan leggen.

6 februari 2014 om 14:38

Qua beleid kan je eigenlijk alleen maar jaloers zijn op Roma & Juventus. Kijk bijvoorbeeld naar de veranderingen van 2007 tot nu, dan heeft Juve echt wereldtransfers gedaan. Ja ze hebben er weliswaar heel veel geld tegen aan gegooid, maar het merendeel van de aankopen zijn goed gelukt. Jongens als Vidal, Barzagli, Bonucci, Vidal, Pogba, Pirlo, Tevez, Llorente zijn gewoon perfecte aankopen. Nog maar niet te beginnen over jongens als Lichtsteiner e.d. die heel veel toevoegen qua werkethos.

Roma heeft ook de laatste jaren goed beleid gevoerd, met dit laatste jaar als piek. Ze hadden al goede aankopen, maar misten een goede trainer. Nu hebben ze die en hebben ze daarnaast heel veel goede talentvolle spelers. Volgend jaar CL en mogelijk weer wat aankopen en de nieuwe talenten erbij en het gaat goed komen.

6 februari 2014 om 15:10

Op Roma ben ik niet echt jaloers hoor. Ze doen amper mee voor de prijzen en het kan volgend seizoen alweer mislopen... Als Totti ermee ophoudt zitten ze met de handen in het haar

Roma doet me op veel vlakken denken aan de eerste jaar van Juventus onder Conté. Goed aanvallend en verzorgd voetbal. Destijds had Juve alleen Milan als concurrent, die strijd had Juve gewonnen. En nu heeft Roma Juve als concurrent, maar lijkt het de strijd te gaan verliezen. Roma moet kern bij elkaar houden en met gerichte aankopen tot een constante en sterkere ploeg groeien.

6 februari 2014 om 14:28

Zowel Roma & Juve hebben een goed transferbeleid waardoor ze nu bovenaan staan. Daar waar ploegen als Milan & Internazionale mede hierdoor zijn afgegleden. Hopen dat beide clubs deze zomer goed gaan investeren. Dan wordt het echt een mooi seizoen volgend jaar.

Juventus, AS Roma, Napoli, Internazionale & AC Milan kunnen dan allen voor de titel gaan, met Fiorentina als outsider.

6 februari 2014 om 17:54

Inderdaad ik geloof in de opmars van de Serie A. Juve gaf het voorbeeld, Roma deed hele sterke aankopen. Napoli en Fiorentina beschikken over hele goede selecties en ze spelen ook heel goed voetbal. Alleen de clubs uit Milaan hebben moeite met de verandering van de Serie A, namelijk aanvallender en verzorgder voetbal met jongere spelers.

Thorir heeft sterke aankopen gedaan met D'ambrosio en Hernanes, dat soort aankopen moeten Inter en Milan gaan doen.
Milan moet af van de dure en wisselvallige Robinho. Met Des, Ses, Rami, Honda heb je spelers waar je op kan bouwen. Het lijkt erop dat Seedorf Balotelli in het gareel kan houden en in vorm is het een zeer gevaarlijke spits. Milan heeft nog een tussenjaar nodig ben ik bang, een GK, CV en een back is een must. Met Montolivo, De Jong, Poli, Essien, Honda, Kaka, El Shaarawy, Taarabt, Balotelli heb je redelijk wat stootkracht. Helemaal als Seedorf ze tot zijn hand kan zetten en de formatie en speelwijze erin kan slepen. In de defensie is het te mager, daar moet de concentratie van Milan liggen.
Roma heeft heel wat te danken aan de komst van Benatia! Een Astori kan hetzelfde voor Milan betekenen.

De Genuaanse derby mag er anders ook wel wezen.

6 februari 2014 om 14:35

Zeker weten wel, maar qua spanning is er bijna geen derby groter in Europa dan de Derby della Capitale. Gala-Fener, Celtic-Rangers en Rode Ster-Partizan staan in mijn optiek op gelijke hoogte, maar de rest is allemaal minder gespannen.

Genoa - Samp is na de Derby wel de grootste rivaliteit van Italië overigens.

6 februari 2014 om 15:06

Inderdaad. Afgelopen maandag weer een prachtige coreo van de genoa fans bij de de derby. Ook bij de derby van milaan en Rome zijn altijd prachtige coreo's te zien.

Juve staat nog een maatje boven Roma. Ze zijn gewoon meer op elkaar ingespeeld, zijn geslepener, hebben meer ervaring. Waar Roma een paar keer dom puntenverlies lijdt tegen bv. Sassuolo, wint Juve dat soort wedstrijden dat het ff niet loopt wel allemaal.

Roma doet het gewoon geweldig. Vorig seizoen zouden ze met dit puntenaantal gewoon bovenaan staan en het jaar ervoor ook, maar dit jaar is Juve simpelweg geweldig.

Ben waanzinnig trots op de omslag die de jongens gemaakt hebben en wat Rudi Garcia en Sabatini hebben geflikt in zo'n korte tijd. En de toekomst ziet er alleen maar geel-roder uit

6 februari 2014 om 15:10

Hoe snel zo'n omslag ook kan gaan bij een club. Kan me het dramatische vorige jaar van jullie nog wel herinneren, volgens mij werd het team daar door de tifosi bij de presentatie van de selectie nog voor uitgefloten. Als je dat vergelijkt met dit geweldige jaar, echt een wereld van verschil!

6 februari 2014 om 15:21

Niet allemaal, wel een aantal spelers. Maar vorig jaar en het jaar daarvoor (en het jaar daarvoor eigenlijk ook) was gewoon troep. Vorig jaar was zelfs erger dan troep, het was een catastrofe.

Zo zie je maar weer wat een goede coach en een goede td kunnen doen samen, als er geen slechte algemeen directeur tussen zit.

Ik denk dat napoli beter is dan as roma.
Alleen as roma draait gewoon erg goed

6 februari 2014 om 16:34

Dat denk ik niet. Napoli heeft niet die verdedigende kwaliteiten die Roma wel heeft. Daarnaast beschikken wij over een fantastisch middenveld. Tel daarbij nog de aanvallende kwaliteiten van het team en natuurlijk het leiderschap van De Rossi en Totti.

6 februari 2014 om 17:00

wou net zeggen die verdediging is egt matig van napoli bahh

6 februari 2014 om 21:33

Napoli heeft zo 'n slechte verdediging. Er moet echt hoognodig een top CB voor naast Albiol komen. Dan zou Napoli wellicht mee kunnen strijden om de scudetto.

Ik vind dat elke top club zijn up en downs heeft. Vergeet niet waar Juventus en Roma waren 3 jaar terug! De Clubs uit Milan bouwen nieuwe team op en dat heeft tijd nodig! Ik zie eerder AC Milan binnen 2 jaar een top team bouwen onder Seedorf. Dan wordt de compititie echt spannend. In Italië is Juventus beste de club van het land met de meeste landstitels en AC Milan tja champions Leauge zit in hun DNA ondanks waar ze staan in de compititie en toch nog de enigste Italiaanse club in de champions Leauge! Forza Milan Forza Italië

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren