Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax hoeft niet nog een derde keer bij mij aan te kloppen’

Laatste update:

Bilal Basacikoglu beleeft zijn grote doorbraak in het profvoetbal. De achttienjarige aanvaller van sc Heerenveen speelde in het verleden nog bij Ajax, maar als D-pupil werd hij weggestuurd uit Amsterdam. Later mocht hij nog een keer een testwedstrijd spelen. Hij kreeg geen verbintenis en Basacikoglu is nu wel klaar met de hoofdstedelingen.

/

“Ik kan nu wel zeggen dat ze het toen niet goed hebben gezien. Ajax hoeft niet nog een derde keer bij mij aan te kloppen”, laat hij optekenen in Voetbal International. Onder Marco van Basten heeft de vleugelspeler een basisplaats bij sc Heerenveen en er zou zelfs een afvaardiging van Manchester United op de tribune hebben gezeten voor de jongeling.

“Het is grappig als je naam in een zin wordt genoemd met Manchester United”, klinkt het. “Alles gaat zo snel met me en dan duikt er ook nog zo'n bericht op. Dat past in het verhaaltje, maar meer is het niet. Laat mij eerst bij sc Heerenveen maar een vaste waarde worden. Wat er in de toekomst allemaal gebeurt, zie ik dan wel.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Achja, typetje trots. Hoop voor hem dat hij furore maakt buiten Ajax om, als hij dat zo belangrijk vind. Een wat meer pragmatische instelling vind ik prettiger, maar het is zijn carriere.

12 februari 2014 om 13:47

Ik ben het zeker met je eens Afcfokke, deze jonge heeft gewoon veel trots en gun hem ook mooie cariere toe maar zulke spelers hoeven wij niet bij ajax doe mij maar dan een kishna etc. bilal is wel een goede voetballer maar ben nog niet echt overtuigd van zijn kwaliteiten ben meer gecharmeerd van ziyech, ik vraag me aff of deze bilal ook daadwerkelijk gered zou hebben bij ajax, Sulejmani wist het ook fantastisch bij heereveen te doen maar bij ajax was het systeem heel anders, deze speler moet het maar eerst tot Man utd weten te schoppen en dan pas hoog van de toren schreeuwen.

12 februari 2014 om 14:54

Nee tuurlijk Bonaire; geef mij maar Kishna.... tsss wat een flauwekul, want die heeft zich nog hel+emaal niet op eredivisie niveau bewezen.

Ik ben ajax fan maar ik voel me niet te groot om toe te geven dat ajax op opleidingsgebied heeft gefaald. Waarin? creatieve en technische middenvelders en aanvallers. Die zijn te vaa weggestuurd voor net niet jongens als goossens, schilder,vd heijden, ebecilio, ozbiliz,de sa sarpong enz enz enz.
Leuk dat jax nu met aankopen als fischer, andersen, meleg, maar ook kishna (den haag) walian (az) het gat goed probeert te dichten.
Mar jarenlang hebben ze jongens als elia, assaidi, basacikoglui of maher afgetest.
Die hadden allemaal prima bij ajax gepast. Beter dan de 1 in een dozijn voetballers die wel de voorkeur kregen.

12 februari 2014 om 15:17

Vooralsnog heb ook jij ongelijk, de spelers die jij noemt slagen tot nu toe ook nergens.
Elia van probleem in probleem en speelt tegen degradatie.
Assaidi verhuurt aan stoke?! dat in de grijze middemoot speelt.
Maher komt tekort bij psv.
En deze jongen speelt net een paar wedstrijdjes leuk bij heereveen

12 februari 2014 om 15:25

Ach, iedere club laat wel eens een jeugdspeler gaan die ergens anders tegen de verwachting in toch doorbreekt. Het gaat om meer dan talent en het blijft onvoorspelbaar wanneer dat er uitkomt.

Bij Ajax heb je waarschijnlijk meer namen van afgeteste spelers die het elders wel redden doordat er al heel lang een grote jeugdopleiding achter zit. Ook spelers die elders uit een jeugdopleiding worden gehaald (zoals Walian; die heeft echt alles in zich om een hele grote te worden) geven nog geen garantie. Ik begrijp wel dat dit gebeurt want spelers uit amateurclubs later laten instromen geeft vooral garantie op beginnen met een achterstand in alles (lager niveau, minder trainingsuren, etc.).

12 februari 2014 om 15:29

albertino, ik weet niet of jij ajax fan bent? Maar al deze spelers hadden bij ajax perfect gepast. Ze zijn technisch, creatief, aanvallend. Met de manier van spelen van ajax ben ik ervan overtuigd dat ze het erg goed hadden gedaan.
En mijn punt is beter dan middelmatige aanvallende voetballers die we de afgelopen jaren hebben laten doorbreken!
En het technisch hart (jonk,bergkamp,overmars) is het ook met me eens, want die zijn nadat ze aantraden zooo geschrokken van het niveau in de jeugd, dat ze direct een vracht aan jeugdspelers hebben aangetrokken. Of denk je dat het toeval is dat ze Meleg, Lobotka, Andersen, Fischer, Walian, Bazoer, Vissers hebben aangetrokken??

12 februari 2014 om 15:38

@clarkkent... dat je een ajaxfan bent doet in deze helemaal niet ter zake.
Achteraf lullen is het makkelijkste dat er is. Voor hetzelfde geld had Ajax al die typetjes gehouden en was er nu stukken meer onrust in het elftal... dan was het ook niet goed geweest. Dat ajax bepaalde type spelers mist, is een feit, maar uiteindelijk word je eerder kampioen met een kwalitatief minder elftal waarin rust heerst en eendracht, dan wanneer je meer creativiteit en kwaliteit hebt maar bonje in de groep....

12 februari 2014 om 16:01

Ik denk dat Idd hun jeugspelers idd langer de kans moeten geven om zich te bewijzen.

12 februari 2014 om 16:06

@rvandoor; je hebt daar een punt over rust in het elftal en resultaten. Echter een mix is nog beter. En in de aanval miste en mist ajax de afgelopen jaren en nog creativiteit. Dat had niet gehoeven.
Ajax scoutte teveel op schoonzonen gedrag, en had wat meer op creativiteit moeten scouten.
Dat proberen ze nu overigens wel in te halen.

12 februari 2014 om 16:12

Lol, toch klopte Ajax bij deze voetballers aan. Maher wilde ze van de zomer halen, en Assaidi en Elia ook. Dus.

12 februari 2014 om 16:26

@clarkkent2
Waar ik fan van ben doet niet terzake, maar natuurlijk is het technische hart geschrokken van de kwaliteit echte betekend dat niet dat die jongens die jij noemde wel succesvol waren geweest.
Ze hebben allemaal 1 ding gemeen ze lijden aan grove zelfoverschatting .

De manier van opleiden ging niet goed en dat heeft verder niets te maken met deze jongens, die puur op mentaliteit of kunde zijn afkeurt.

Ajax heeft genoeg creativiteit voorin ze missen scorend vermogen.
Kijk de afgelopen 4 wedstrijden

- Go ahead moet in de eerste helft al 4-0 staan maar Siggi mist meermaals oog in oog met keeper!
- Fc Utrecht weer moet ajax 3/4 goals maken.
- Groningen. Ajax mist zoveel kansen dat het uiteindelijk nog heel goed wegkomt. Hadden zomaar 0 pnt kunnen zijn.
- Zwolle zelfde laken een pak.

Probleem zit in het maken van goals niet in creativiteit ( kansen creeeren )

@elcoreano
En alle 3 hebben bewezen dat het afhaken van Ajax niet voor niks was!

12 februari 2014 om 17:11

Hoezo flauwekul? Dat deze jongen naar de media stapt met dit kul verhaal bewijst des te meer dat Ajax de juiste keuze heeft gemaakt. Schaar ik meteen in het rijtje El Ham, Assaidi, Adam Maher etc... Weinig prestaties, maar veel praatjes en waanideeën over eigen kunnen. Het valt wel op als je genoemde spelers met elkaar vergelijkt? Zoek de verschillen...

12 februari 2014 om 17:45

@clarkkent 2, de uitdrukking luidt; dertien in een dozijn. En die uitdrukking past niet echt in je verhaal.

12 februari 2014 om 18:46

@breasal !!dat noemde ze "vroeger"altijd amsterdamse branie, maar tijden veranderen. Blijkbaar is vrijheid van meningsuiting in Nederland een privilege voor sommigen.
En voetballers van nu hebben nu eenmaal meer redenen (lees geld) om naast hun schoenen te kunnen gaan lopen. Een beetje persoonlijke steun en raad en het komt wel goed met de meeste jongens, ik verwacht me deze jongen ook zeker, hij speelt niet voor niets nu goed bij een subtopper, die met een beetje geluk naast het grotere Ajax had kunnen staan in deze gekke competitie.

12 februari 2014 om 18:58

Je praat veel te makkelijk.

Elia/lens/büttner ect. komen dan wel allemaal van Ajax af zoals veel van de andere spelers in de eredivisie. Poepon/sarpong/goossen/jozelfszoon/bonovacia/donal... bijvoorbeeld.
Je weet nooit hoe een speler zich ontwikkeld. Kijk maar naar Bastos dat bij Feyenoord en excelsior is afgetest. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van andere spelers. Misschien was hij toen nog niet zo professioneel of had je veel spelers in huis die beter waren. Elia viel op zijn 21ste ook niet bij Ado den Haag op hoor, die is pas doorgebroken op zijn 24ste bij Twente.

Het zelfde geld voor Boerrigter. Voor zijn blessure natuurlijk. Hij is er gewoon niet volledig van hersteld, in ieder geval niet zijn vorm terug gevonden.

Had gaan van Ginkel gezien en het is nu bewezen op basis van de tijd dat Maher nu bij PSV speelt dat het een goede keuze is geweest van Ajax om niet veel te willen betalen voor hem. En elke club koopt spelers van andere clubs. Het huidige beleid is nog niet zo lang in gezet en jij verwacht nu al een hele elftal vol met Sneijders, van der Vaart ect. Heb geduld, die komen wel. Weet niet of jij de jeugd een beetje volgt?

12 februari 2014 om 19:11

Ik kan je zeggen, Ajax had gewoon gelijk. Heb een jaartje met hem gevoetbald in de B1 van Pancratius, toen had hij nog niet de klasse van nu. Hij heeft zich echt eenorm ontwikkeld, veel sneller en technischer geworden. Knap hoe hij het heeft geflikt

12 februari 2014 om 19:44

Man wtf.. Sulejmani kon het nibeau makkelijk aan. Heeft hij al heel vaak laten zien. Alleen zijn mentaliteit was gewoon slecht en daarom faalde hij. Ziyech heeft denk ik een goed le instelling en come on... Dat is een pure rasvoetballer, die kan het echt wel aan. Met Honda was het hetzelfde verhaal toen de tijd bij VVV. "Zou hij het niveau aankunnen?" Uiteindelijk schopt hij het gewoon tot AC Milan. Dat zijn pure rasvoetballers waaraan je kan zien dat die zeker wel gaan slagen.

12 februari 2014 om 21:48

En dan faalt de opleiding? Tuurlijk niet man.

12 februari 2014 om 14:00

Klopt helemaal. Als die jongen perse niet naar Ajax wil, oké. Voor de rest gun ik hem ook het beste. Ik betwijfel echter of zoveel trots niet teveel tegen iemand werkt, omdat het voor zijn omgeving ook lastiger kan zijn, maar hij mag laten zien of Ajax een fout heeft gemaakt of niet.

12 februari 2014 om 14:55

2x bij een club worden weggestuurd en dan zeggen dat deze jongen ''zoveel'' trots heeft? Vergelijk het eens door afgewezen te worden door een ontzettend leuke vrouw- die na je 2x wegsturen de 3e keer denkt dat ze wel een toekomst met je kan zien. Is het dan niet normaal dat je dan zegt ''ho, nee, hier heb ik geen zin in, je had me de 1e keer kunnen hebben, zelfs de 2e keer, maar nu rijd ik een porsche en heb ik meer geld op de bank en nu ben ik ineens wel goed genoeg?''

Niets met trots te maken, dit is gewoon waardigheid. Heel goed van die jongen om zichzelf zo op te stellen en te zeggen dat hij er zonder Ajax ook nog wel gaat komen.

12 februari 2014 om 15:37

2e keer was een testwedstrijd, dus niet weggestuurd. Dit zou dan eerder te vergelijken zijn met een enkele date met die vrouw die daarna zegt dat de vonk er niet is, toch net wat anders...

12 februari 2014 om 16:35

Ik snap best dat hij nee zou zeggen tegen een aanbieding van Ajax, maar als spelers meerdere keren in de media gaan roepen dat ze blij zijn dat ze niet bij Ajax spelen komt het op mij over alsof ze nog steeds teleurgesteld zijn over de gemiste kans.

12 februari 2014 om 16:37

Zeker als ze helemaal niet de mogelijkheid hebben om bij Ajax te spelen.

12 februari 2014 om 18:00

Maar als de beste man de 3e keer helaas geen interesse meer heeft - vind ik het een beetje ver gaan (zoals De Toekomst hierboven aangeeft) om te zeggen '' Zoveel trots niet tegen iemand werkt''*

*niet toepasbaar bij Ajax(supporters)- lijkt me meer toepasselijk

12 februari 2014 om 22:37

Maar dat is niet eens ter sprake. Waarom zou Ajax hem vragen voor de derde keer? Net zoals in jouw voorbeeld, waarom zou een vrouw je bij de derde keer wel zien zitten. En stel als zou dat zo zijn. Dan gooi je de deur zo hard dicht dat die mogelijkheid er niet eens meer komt. En ja ieder mens heeft zijn eigen ego en zal denken, als die mogelijkheid er zou komen dan wil ik het eens niet meer. Maar omdat je er mee bezig bent terwijl die andere partij ( Ajax/vrouw) er niet mee bezig is, dat zegt genoeg.

12 februari 2014 om 14:32

Nee hoor, begrijp deze jongen wel, want hoe zou jij het vinden als je keer op keer wordt weggestuurd bij je baas? Daar zou jij toch ook niet meer voor willen werken?

12 februari 2014 om 14:36

Dat hangt van de baas af. Als dat de grootste is van Nederland, met de beste voorwaarden en beste doorgroeimogelijkheden zal ik het als compliment zien dat ze me telkens terug willen hebben en proberen mijn kans alsnog te pakken.

Aan emoties heb je niet zoveel als het gewoon om resultaat gaat.

12 februari 2014 om 16:32

Hahahah dus als het een groot bedrijf is die je meerdere malen weggestuurd heeft zou je met alle plezier met hangende pootjes terugkomen?

12 februari 2014 om 20:22

En dan vervolgens weer met onzekerheid gaan werken?, want je weet dat ze je ook weer zo op straat kunnen gooien!

12 februari 2014 om 13:55

Heerenveen of Ajax of Feyenoord het scheelt een jas. De enige die hem in verband brengt met Man U is zijn zaakwaarnemer.

Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat Ajax hem nog terug wil. Voor hem 10 andere talenten.

Hoevaak moet hij dit nog duidelijk maken? Niet normaal zeg, hij moet al blij zijn als er een Nederlandse topclub voor hem komt.

Maar los daarvan is het wel een hele goede rechtsbuiten die ook op links uit de voeten kan. Op rechtsbuiten eigenlijk de ideale buitenspeler voor Ajax, klassiek, kalk aan de schoenen dus eigenlijk goed voor het systeem van Ajax.

12 februari 2014 om 13:48

Hahahah zie je hem al in de basis van Ajax spelen?
Die jongen kan net mee met Heerenveen. Tegen Twente ( 1 van de betere tegenstanders) alleen maar balverlies. De enige toptalent bij Heerenveen is Ziyech.

12 februari 2014 om 13:53

Daartegen over staan genoeg toppartijen van deze jongen hoor. Hij is ook nog maar 18 jaar he, slechte wedstrijden horen erbij.

Hij moet zijn rendement wat opschroeven, want dat is nu gewoon niks, maar hij zorgt voor zoveel dreiging. Ik zie hem echt wel spelen in de top van Nederland in de toekomst. Het gaat nu allemaal zo snel dus ik verwacht nog een dipje maar hij gaat er zeker komen, maar dan moet ie wel van deze houding af. Als Ajax komt moet ie dat accepteren.

12 februari 2014 om 13:56

@oranje 88 Tegen Feyenoord liep hij er anders iedereen wel uit van ons. Er moesten continue overtredingen worden gemaakt om hem in bedwang te houden die wedstrijd.. Hij is pas 18 en heeft genoeg potentie !

12 februari 2014 om 13:59

Als Ajax komt gaat hij lachend richting de arena. Hij kraamt gewoon onzin uit.
Al die punten die bij die jongen ontbreken is exact de reden waarom Ajax nee zei. Nu hebben ze genoeg talent rondlopen en voor je het weet halen ze nog iemand vanuit het buitenland erbij of van een andere Nldse club zoals kishna.
Ik weet wel zeker dan Ajax hierom niet treurt.

12 februari 2014 om 14:01

Had eerder te maken met het stom verdedigen aan onze kant.
Ik erger mij daar de pleuris aan! Een simpele kijk naar onze tegengoals zegt al meer dan genoeg. Gelukkig wonnen we die wedstrijd.

12 februari 2014 om 14:22

Klopt, leuke speler... alsof Ajax op dit moment nog bij hem gaat aankloppen.
Maar ook als puntje bij paaltje komt... dan wilt hij best heen.
Dat je het leuk doet bij Heerenveen is absoluut geen garantie op succes elders.

12 februari 2014 om 16:35

Het is zeker geen garantie voor succes. Maar iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft ziet gewon dat Bilal een leuk talent is met genoeg potentie.

Die laatste zin van je kan je net zo goed over elke club zeggen..

Als je ziet wat er qua jeugd aankomt denk ik niet dat Ajax slapeloze nachten hiervan heeft.

12 februari 2014 om 13:51

Wie zegt dat die jeugd het haalt? Misschien schopt Basacikoglu het veel verder dan de jeugd die jij voor ogen hebt.. De tijd zal het leren

12 februari 2014 om 14:04

Dat zullen we in de toekomst zien ja, maar het levert dus nog geen slapeloze nachten op. Wellicht in de toekomst.

12 februari 2014 om 14:16

Je hoeft je naam niet steeds te prediken hoor we weten dat jij de toekomst bent

Ik denk overigens dat Ajax hier niet wakker van ligt ik vind Schone het echt super goed doen op die positie!

12 februari 2014 om 17:23

@ Fr12jules

Tot nu heeft geen enkele speler die Ajax vroegtijdig verlaten heeft het echt gemaakt, dus wat dat betreft ben ik het deels wel met "sirsuarez" eens. Verder vind ik hem wel een tikkeltje rancuneus overkomen.

Alweer een domme zet van Amsterdam!
Hier zien we weer eens dat ze een toptalent weg doen zoals: promes en elia

12 februari 2014 om 13:50

Je kan niet alle talenten koste wat het kost houden. Van de meeste die jij noemt is het bekend dat het mentaal niet helemaal goed zat. Daar let Ajax ook op, het investeert veel tijd en geld in de talenten en verwacht daar discipline en inzet voor terug. Niet discriminerend bedoelt, maar het zijn vaak de allochtone talenten die het bij Ajax niet redden. Jammer, want bij de meeste spat het talent er vanaf.

12 februari 2014 om 13:51

Wie is nou top bij de Dtjes?
Anders had ik nu ook bij Excelsior gespeeld! Later kwamen ze erachter dat ik toch niet zo goed was. (helaas)!.

12 februari 2014 om 13:51

Deden.. Het is al wel een tijdje geleden dat hij afgewezen werd. Helaas hebben wij geen glazen bol en kunnen wij zien hoe een speler zich ontwikkeld. Ajax wijst zoveel spelers af (hebben ook veel aanmeldingen) dat er haast wel een misser tussen moet zitten. Daarnaast is deze speler nog niet goed genoeg voor Ajax dus misschien hebben ze het uiteindelijk goed gezien.

12 februari 2014 om 13:54

Ja je kunt niet altijd 6 gooien. Feyenoord heeft ook wel is overkomen (bastos). Soms komen gewoon beter ergens anders tot bloei. Ik ben blij voor die jongen. Maar blijf nog een paar jaar bij Heerenveen.

12 februari 2014 om 13:54

Naja een domme zet je kan je vergissen. Helaas merk ik aan de bovenstaande reacties dat mensen het helaas erg hoog op nemen. Ik snap zon jonge wel. Hij blijkt toch momenteel een aanwinst te zijn voor ajax als je het gebrek aan buitenspelers ziet, dus hij trekt een lange neus. Niks mis mee toch? Eindelijk iemand met een mening in plaats een mediatraining antwoord.

12 februari 2014 om 13:55

Dat krijg je als je veel talent in huis hebt. Hij had zowieso nu geen basisplaats gehad in Amsterdam en dat beseft hij ook wel. Dat het zo diep bij hem zit geeft eigenlijk wel aan dat hij nog steeds een Ajax hart heeft, maar vanwege zijn trots wil hij niet weer straks weggestuurd worden.

12 februari 2014 om 14:07

Promes en Elia toptalenten??? Wow dan is het echt heel slecht gesteld met het Nederlandse voetbal!

12 februari 2014 om 14:21

Sorry, maar is Promes geen toptalent? Hij is 21 jaar, erg jong nog! Daarbij doet hij het dit seizoen fantastisch. Noem eens een 'toptalent' van Ajax dat het beter doet dit seizoen dan hij? Mmh, ik weet er niet één te noemen.

12 februari 2014 om 14:23

En dat is nieuws voor je?

12 februari 2014 om 14:26

Nou sorry Jopie22, Promes is zeker een talent, maar geen toptalent, hij doet het goed bij Twente en pete af voor hem, maar toptalenten gaan naar topclubs, zie jij hem dan spelen bij Bayern, Manchester, Real, Barca, Chelsea of pak hem beet Dortmund?

12 februari 2014 om 14:27

Wat is dat nou weer voor onzin. Promes is een toptalent. Ik zou hem nu graag bij Ajax willen zien. Maar helaas hebben ze een grote foute gemaakt bij Ajax. en elia is een speler die het door zijn door zijn mentaliteit niet gehaald heeft. Maar je kunt niet ontkennen dat die jongen een toptalent is geweest.

12 februari 2014 om 14:28

Uhm Elia oke maar Promes is zeker wel een toptalent. 1ste jaar eredivisie en al 10 goals!!

12 februari 2014 om 14:19

Destijds liep er iemand rond in de opleiding die alle lastige typetjes de deur uitdeed. Dus idd Elia, Amrabat, Lens, Narsingh, Assaidi en noem ze maar op. Die vent is als het goed is weg. Pronk oid?

12 februari 2014 om 15:54

Jan Olde Riekerink volgens mij..

Geloof me bij Ajax zal het vast wel en gevalletje Suleymani worden. Laat hem maar zich lekker ontwikkelen in Heerenveen.

12 februari 2014 om 17:24

@ Respect2all

Geef dan eens een goede reden waarom hij bij Ajax een gevalletje Suljemani zou worden ?

Is nu al geschikt voor Feyenoord zou je zeggen, de haat is er al. Zijn trots was gekrenkt en hij heeft dit positief omgezet, hij mag Ajax dus dankbaar zijn. Hij komt in de verste verte niet in aanmerking voor Ajax op dit moment dus het maakt mij verder niet zoveel uit.

12 februari 2014 om 13:56

Ach hou op ajax dankbaar zijn waarvoor? Hij heeft talent en heeft blijkbaar hard gewerkt om dit te bereiken. En hoezo haat? Hij geeft alleen aan dat ajax niet meer hoeft aan te kloppen voor hem. Dat mag toch? Of moet iedereen maar slaafs terug komen naar ajax als ajax iemand heeft weggestuurd? Eindelijk iemand met een mening ik hou er wel van.

12 februari 2014 om 14:40

Zoals ik zeg, ajax heeft hem gekrenkt en wellicht heeft dat extra krachten in hem losgemaakt. Ik dank ook altijd mijn grootste 'tegenstanders' voor hun bijdrage aan mijn motivatie om het nog beter te gaan doen.

Ik zeg nergens dat het niet mag dat staat toch nergens in mijn comment? Het is zijn goed recht en ik geef aan dat hij het positief heeft opgepakt na zijn afwijzing.

Wat een misplaatste arrogantie.

Als deze jongen nu bij Barcelona speelde en daar een basisplaats had dan zou hij zoiets kunnen zeggen. Nu hij net een paar wedstrijdjes bij Heerenveen heeft gespeeld is dit niet het moment om zoiets te zeggen. Ik heb hem in de wedstrijd tegen Twente voor het eerst een gehele wedstrijd aan het werk gezien, maar viel mij eerder op in negatief dan in positief opzicht.

12 februari 2014 om 13:58

Kijk eens de wedstrijd tegen groningen van afgelopen weekend. Daarin speelde hij (helaas) zeer sterk. Je kunt aan veel dingen zien dat hij talent heeft. Hij geeft gewoon antwoord op de vraag of hij in de toekomst nog bij ajax wil voetballen wat hij dus niet wilt. Nou en? Ben je dan direct arrogant? Ik snap dat negatieve niet omdat hij zegt dat hij niet meer bij ajax hoeft te voetballen. Nou en? Ajax heeft toch talent zat?

12 februari 2014 om 14:05

@ degroenhelfc

Groningen speelde naar verluidt een van de beroerdste wedstrijden van het seizoen. Echt talent laat het ook zien in topwedstrijden, vooralsnog is dat niet gelukt. Deze zin maakt hem voor mij misplaatst arrogant: ''ik kan nu wel zeggen dat ze het toen niet goed hebben gezien.''

Tja, dat kun je nog helemaal niet zeggen wanneer je net een aantal wedstrijdjes bij Heerenveen 1 hebt gespeeld.

12 februari 2014 om 14:31

1 van de beroerdste noem het gerust de beroerdste en dan ook nog burnet tegenover je zonder wedstrijdritme, een megafout van Van Looi. Maar toch blijf ik bij het punt dat hij een zeer getalenteerde vleugelspeler is, en dat juist de positie waar het aan schort bij ajax. Ook heeft hij stukken meer overzicht dan een Fischer. Dus wat dat betreft heeft ajax het waarschijnlijk niet goed gezien. Nou dat kan gebeuren sterker nog misschien had ajax dat moment wel goede redenen om het af te keuren.

12 februari 2014 om 15:03

@ degroenehelfc

Pas over een jaar of twee kun je een conclusie trekken. We weten allemaal hoe snel je opgehemeld wordt als je net doorgebroken bent en leuk speelt. Fischer begon vorig seizoen ook fantastisch en was direct beslissend in grote wedstrijden. Dit seizoen schrijft iedereen hem weer net zo snel af. Jonge spelers kennen pieken (bijna altijd bij doorbraak) en dalen. Uiteindelijk zal na deze periode blijken hoe goed iemand werkelijk is. Pas in die periode zou deze jongen (als die bij een grote club speelt) een lange neus kunnen maken naar Ajax.

12 februari 2014 om 15:05

@ AZ Alkmaar #1

Dat zouden heel veel mensen hebben en dat is inderdaad begrijpelijk. Wat voor mij onbegrijpelijk is, is het feit dat hij zegt dat hij nu wel kan zeggen dat Ajax het verkeerd gezien heeft. Waarom? Omdat hij net een aantal wedstrijdjes bij Heerenveen heeft gespeeld?

12 februari 2014 om 18:13

Er zijn ook jongens die eerst worden weggestuurd of afgewezen, om welke reden dan ook, om vervolgens enkele jaren later alsnog teruggevraagd of aangenomen te worden en daar ook gretig op in te gaan. Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.. Misschien putten zij er ook extra motivatie uit om harder te werken en zich tegen de verwachting in alsnog genoeg door te ontwikkelen. Het is maar net hoe je als jonge jongen met die afwijzing omgaat, of het nu afwijzen of wegsturen betreft. Zo loopt er nu een spelertje in de C2 bij Ajax rond die meerdere keren op proef is gekomen en is afgewezen, tot afgelopen zomer..

Als Ajax zich meldt voor hem gaat hij met een brede glimlach richting Amsterdam. Onzin verhalen altijd van die voetballers. Zelfde als '' ik kom zeker weten hier terug'''.

12 februari 2014 om 13:59

Precies, zelfs de grootste voetstukken vallen uit elkaar bij dat soort slap gelul. Dan komen ze terug als jeugdtrainer zeker, omdat ze dan hun trainerscarriere mooi op kunnen bouwen bij de betreffende club. Het overgrote merendeel van de spelers is (aangeleerd ook nog vaak) alleen met zichzelf bezig.

Achteraf hebben ze meestal ook alleen een clubhart als ze floppen na vertrek. Slagen ze bij een nieuwe, grotere club, ligt daar hun nieuwe clubhart.

Dat mag ik wel aan type Zlatan, die doet tenminste niet alsof hij een clubhart heeft, maar volgt gewoon de centen en de kans op prijzen.

12 februari 2014 om 14:11

Inderdaad. Wees gewoon een keer eerlijk. Kom niet aan met Dirk Kuyt verhalen. Daar zit helemaal niemand op te wachten. In ieder geval ik niet!
Deze jongen doet echt alsof hij zo geweldig is en het een schande is dat Ajax hem niet wilde. D junior nog wel. Tsja.

12 februari 2014 om 17:30

@ Afcfokke

Zlatan heeft mijn inziens dus wel een Ajax club hart, die jongen laat af en toe zijn kop zien bij wedstrijden. Als je naar zijn uitspraken over Ajax kijkt kan je duidelijk merken dat hij Ajax nog volgt (zover zijn schema het toelaat) en trots op is dat hij ons shirt heeft gedragen. Clubliefde is voor mij niet alleen wanneer een speler na een geslaagde carriere terug komt op het oude nest. Daar maken denk ik veel mensen de fout, omdat zij een clubliefde alleen met een terugkeer associëren.

12 februari 2014 om 15:33

Klinkt als onder andere Kuyt. Helemaal eens: de heren laten zich in de regel graag leiden door het geld en daar is ook niets mis mee. Alleen dat gezeur er omheen over clubliefde neem ik altijd maar met een kilootje zout.

Durf gewoon de wedden mocht Ajax aankloppen en hem een goeie aanbieding geven dat die volgende dag op et stoep staat met een brede glimlach en zegt, ik ga naar de mooiste club van Nederland, wat ik allemaal in media zei is bedoeld op de trainers/technische staf van et jaar waar ik werd weggestuurd ik koester natuurlijk geen brok tegen Ajax want het is gewoon zeer mooie club en ben trots dat ik hier mag voetballen.

Onafhankelijk van het feit of hij goed genoeg is, het is van een speler toch niet handig om dit soort dingen te zeggen? Het dient geen enkel nut en je doet je carrière er geen dienst mee. Domme actie.

Ik denk ook niet dat Ajax op deze jongen zit te wachten. Speel eerst maar eens een seizoen of twee goed, of een seizoen geweldig. Ik heb zelf nog niks van deze jongen gehoord en volg voetbal toch wel redelijk.

'laat mij eerst bij sc Heerenveen maar een vaste waarde worden. Wat er in de toekomst allemaal gebeurt, zie ik dan wel.'

Maar hij wil het dan wel even over Ajax hebben. Dat is dus alleen de onderdelen van de toekomst bespreken die hem goed uitkomen om te zeggen.

Die jongen zit nu al lekker met zijn hoofd in de wolken. Eerst maar eens na dit seizoen ook goed voetballen. Hij heeft pas 12 wedstrijden in de eredivisie gespeeld.

Veel te voorspelbare reacties van Ajax-supporters. Die jongen is nu nog A-junior, natuurlijk zit hij nog niet op het niveau dat Ajax nastreeft. Maar daar gaat hij wel komen en dat gaat hij ook zeker ontstijgen. Don't worry.

Hopelijk kan hij zondag revanche nemen op al die onredelijke reacties hier. Ik zou ook nee zeggen tegen een club die me al 2x heeft afgewezen.

12 februari 2014 om 18:26

Ja, of hij laat zien dat Ajax het jaren geleden bij het rechte eind had.. Dát zou mooi zijn grote mondje snoeren..

14 februari 2014 om 22:04

Gelukkig heb jij er geen groot mondje over.

Waarom heeft Ajax wel het recht om iemand te weigeren maar als iemand Ajax weigert dan is hij arrogant en nog meer van dat lariekoek.

Is het zelfde als er een dikke meisje verkering met je wil en jij haar weigert.
Maar als er een aantal jaren zijn verstreken en die dikke meid verandert is in een volslanke tijdschrift model en jij wil nu wel verkering dan wil zij ook niet meer.

Beetje rare vergelijking maar ik hoop dat jullie me snappen.

Ik snap hem, maar ik vind het heel dom van hem om dit tig keer te zeggen.
Ajax is momenteel de enige Nederlandse topclub, zonder goede buitenspelers. Wellicht Fischer, die zijn niveau niet haalt en Kishna die er nog ingebracht moet worden, maar misschien ook als spits gaat spelen.

Kijk naar:

Psv: Park, Bakkali, Depay, Wijnaldum (eventueel), Narsingh
FC Twente: Tadic, Mokthar, Corazona en Promes
Vitesse: Labyad, Ibarra, Piazon (kan soms), Atsu en een zeer talentvolle, maar egoïstische Chanturia
AZ: Beerens, Gudmondsonn en Berghuis (alhoewel ik aan zijn potentieel twijfel)
Feyenoord: Schaken en Boetius

Ajax speelt daarbij regelmatig CL, en zou het met echte spelers beter kunnen doen. Ajax is vaker de meest logische stap naar de weg tot de absolute top (samen met Psv, maar vanuit Ajax vertrekt er meer).

Ik kan geen spelers buiten die 2 clubs noemen, die het gered hebben bij de absolute top of überhaupt die stap hebben gezet.
Maar PSV levert minder, er slaagt minder en ze zitten heel ruim met de buitenspelers.

Al bij al had ik mijn mond gehouden, was ik naar Ajax gegaan en dan als je echt carrière had gemaakt, als wraak afbouwen bij Feyenoord of Psv.

12 februari 2014 om 15:30

Jongens rustig..
Heeft hij het zo gezegd?
Of lokken ze hier gewoon wat uit aangezien het zondag ajax-sc heerenveen is.
Enige wat ik hem ooit heb horen zeggen is dat ajax niet zijn doel is

Makkelijk praten achteraf. Hoe moest Ajax weten dat hij zo zou zijn geïndigd tussen al die toptalenten in de teams? Je valt er zo makkelijk af. Zelfde met Maher.

Als ik de spelers opnoem die Ajax wel heeft behouden en laten doorbreken dan ben ik uren bezig.

Ik vind hem nu al een van de meest irritante personen in de eredivisie. Bij een miniem tikje gaat ie liggen en loopt erbij alsof ie alles bereikt heeft. Dat is mijn opvatting uiteraard. Maar het is me wel opgevallen. Ik vind hem een hype en spelend bij gebrek aan beter

Wat een praatjesmaker! Een keer te licht bevonden, omdat er blijkbaar spelers met meer talent en waarschijnlijk ook een betere mentaliteit rondliepen in de opleiding en een keer te licht bevonden tijdens een testwedstrijd. Zeer waarschijnlijk heeft ie zich verbeterd in de tussentijd, dat ligt niet aan Ajax maar aan hemzelf. Denk niet dat Ajax hem terug zal halen, maar mochten ze toch interesse hebben in de toekomst zal hij het denk ik niet

Ik wil het nog wel eens zien als ajax hem het dubbele salaris biedt tov zn huidige honorarium.. En ajax de enige 'grote' club is die zich meldt...

Deze jongen is 18 en voetbalt lekker vrijuit prachtig...
Ajax kun je niks kwalijk nemen want keuze worden nu eenmaal gemaakt.... Het feit dat ze niet meer hoeven aan te kloppen kan ik mij enigszins wel voorstellen dus kan hij nu sportieve wraak nemen en dat tekent wel een persoon die zoveel potentie heeft...elke club maakt wel fouten maar in het tweede elftal van Ajax loopt er geen enkel talent die bilal heeft dat is een ding wat zeker is... bilal als Psv komt ben je meer als welkom

12 februari 2014 om 17:16

Hahaha geen enkel met het talent van Bilal? Grapjas zeker de leukste thuis... Owh maar misschien heb je wel gelijkt met een talent voor stoere praatjes en weinig daadjes, countervoetbal of egotripping? Past idd perfect bij PSV denk ik zo! Kan ie daar lekker op de bank plaatsnemen terwijl er een huurling wordt ingevlogen uit een andere competitie! Top!

Ja...zo kan elke scout,trainer, club of wie dan ook t wel eens fout hebben. Big deal! De een lijkt al heel jong een 'aanstormend talent' en wordt uiteindelijk een meevaller de ander breekt pas na zn 2,23e door. Is soms moeilijk in te schatten.
Vindt daarom dat hij ook niet zo bijdehand hoeft te reageren. En natuurlijk snap ik dat t voor hem dan niet meer hoeft. En dat hij trots is dat hij zover gekomen is. Maar formuleer dat dan ook volwassen. 'ze hoeven voor mij niet nog een keer te bellen' puf puf.. Grappig om Mn naam verbonden te zien met Man.u. Nou Nou..
Best vrijpostig, en t zal misschien ook wel met zn karakter te maken hebben gehad dat hij niet bij Ajax kon blijven. Maar voor mij hoeft dat niet.

Wens je veel succes jongen.. Maar niet bij Ajax!

Hij moet eens lekker in de spiegel kijken! Hij was blijkbaar toen niet goed genoeg......punt! Dan nu niet gaan lopen mekkeren op de club. Ajax hoeft jou ook niet!

Ik vind het prachtig. Natuurlijk heeft hij genoeg van Ajax, als je twee keer afgewezen wordt. Alle Ajacieden hier hebben tenen van 50 meter zo te zien. Hij haalt gewoon kracht uit zijn rancune richting Ajax, nou en!

Wonderlijk ook die reacties als "arrogant".. Dat is namelijk precies wat Ajax zelf is!

Hij zegt: ik kan nu wel zeggen dat ze het toen verkeerd hebben gezien bij Ajax. Dit slaat echt nergens op. Blijkbaar presteerde je op die leeftijd matig tot slecht voor Ajax. Als hij zijn huidige instelling toen al had gehad. Konden ze niet om hem heen bij Ajax.

ik zou ook niet naar ajaxus gaan als ik hem was ? leuke voetballer die een actie kan maken

Hij heeft groot gelijk dat hij niet gaat , de tijden dat Ajax een topclub was in Europa dat was in vervlogen tijden , in Nederland lukt dat nog wel maar internationaal stelt het helemaal niets meer voor . Hij moet gewoon wachten op een mooie buitenlandse club en niet in Nederland blijven voor die paar centen .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren