Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We zijn geen eendagsvlieg, we komen hier overheen’

Laatste update:

Vitesse deed voor de winterstop al goed mee in de Eredivisie en de Arnhemmers haalden ook nog eens een aantal nieuwe spelers. Opmerkelijk genoeg zit er na de winteronderbreking juist zand in de motor van de ploeg van trainer Peter Bosz. De oefenmeester spreekt desondanks niet van ‘een dip’.

/

“Wat is precies een dip? Daar zaten we dan tot het duel met Feyenoord ook in, maar ik vond dat we in De Kuip heel goed speelden. Feit is dat we de laatste weken te weinig punten hebben gepakt en dat het spel niet meer zo vloeiend en flitsend is als voor de winterstop. Dat moet snel veranderen”, tekent Voetbal International op uit de mond van de coach.

Bosz maakte zich de voorbije periode druk om het slechte veld in GelreDome en hij heeft zijn zin gekregen. Er ligt een gloednieuwe mat in de hoofdstad van Gelderland. Mede daardoor denkt Bosz dat de punten vanzelf weer komen. “We zijn geen eendagsvlieg. Op dit moment is er in de top geen enkele ploeg die makkelijk haar wedstrijden wint. Wij komen hier overheen.”

Denk jij dat Vitesse de komende seizoenen mee blijft doen om de prijzen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hangt er een beetje vanaf of er ieder jaar weer zoveel talenten van chelsea bij komen, anders word het een moeilijk verhaal.

zolang de Chelsea huurlingen blijven komen en ze Vitesse blijven doen ze de komende jaren wel mee.
Niks tegen Vitesse maar ik hoop daarom dus dat ze nooit kampioen worden, niet zo althans.

13 februari 2014 om 14:22

Ze moeten het toch een keer opbouwen. Dat ze een suikeroompje hebben is opzich niet zo een probleem, toch? Je ziet het tegenwoordig overal. Ze moeten overigens wel veel huren, aangezien ze geen aankopen mogen doen. Vitesse zal over een aantal jaar toch makkelijker talent laten doorstromen (ze hebben niet voor niks een trainingscomplex laten bouwen) dan dat ze nu doen. Ze waren een paar jaar geleden op sterven na dood en hadden als doel om binnen een paar jaar tot de top te behoren. Dat je daarvoor wat meer huurt en koopt is volkomen logisch. Wees blij dat er wat meer concurrentie is man. Maakt de Eredivisie mooier en spannender.

Neemt niet weg dat ik ook hoop dat Vitesse geen kampioen zal worden..laat dat maar lekker aan mijn cluppie over.

13 februari 2014 om 14:27

@ Arie Vink
Ben ik het deels mee eens. Maar is het niet een vorm van competitievervasing?
Stel dat er nog een paar van die suikeroompjes die een speelbal kopen in de eredivisie en hierdoor dingt Ajax slechts nog maar mee om de plekken 3 - 4 - 5. Ben je er dan nog steeds blij mee? Ajax die al 100 jaar op eigen benen staat en het door beleid zo ver hebben geschopt nu opeens nooit meer kampioen kunnen worden? Nooit meer CL voetbal in de Arena en daardoor teruglopende sponsorinkomsten etc?

Vind dat hier wereldwijd iets aan gedaan moet worden. Dit kan gewoon niet.

13 februari 2014 om 14:36

Absoluut en het zelf opbouwen is imo ook veel mooier. Maar wat moeten we dan..? Je ziet het overal en wij in Nederland zakken weg. Ajax zal echt niet naar de subtop gedrongen worden als er meerdere "suikeroompjes" langskomen. Kijk waar Ajax financieel nu staat. De competitie wordt spannender en de Eredivisie wordt daardoor ook aantrekkelijker. Europees zullen we weer wat beter mee gaan doen en ook Ajax zal daar profijt van hebben. Ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen dat we door suikeroompjes uit de top 3 vallen.

13 februari 2014 om 14:37

Een suikeroom is een vorm van competitie vervalsing? Dat moet je toch eens nader verklaren. Hoe een club aan zijn geld komt is toch niet relevant zoalng het maar binnen de regels van de wet blijft.
F.c. Twente is toch ook gered van een faillisement door extern geld, of heb ik het mis?

13 februari 2014 om 14:45

Je kan ook stellen dat Ajax met de beursgang ook niet meer op eigen benen staat. Dat is toch ook gewoon extern geld, alleen niet van 1 en dezelfde persoon afkomstig.

Bijna elke club in de Eredivisie heeft vroeg of laat ergens steun ontvangen van derde partijen. Dat het nu een externe buitenlandse financier betreft maakt het eigenlijk niet heel veel anders dan dat het geld komt van bvb een Boekhoorn. Het zit hem vooral in het charme van het idee vind ik.

Enige verschil dat over blijft is de mate waarin er geïnvesteerd wordt.

13 februari 2014 om 14:47

@ Lexus
Gered door de gemeente, die het geld zullen terugkrijgen in de vorm van een lening. Dat is wel iets anders dan iemand die nooit van Vitesse gehoord had er nu eigenaar van is. Wil je zeggen dat een Manchester City, Chelsea, Psg, Monaco ook zo hoog hadden gestaan wanneer er geen suikeroom de club kocht? Olympique Lyon kan het kampioenschap zeker wel vergeten de komen jaren zolang die sheiks er zitten.

Ook Arsenal kan uiteindelijk niet opboksen tegen het geldgeweld van City en Chelsea. Hetzelfde zal ook voor Man Utd en Liverpool het geval zijn.

Er wordt niet voor niets een Financial Fair Play regel in het leven geroepen om dit soort competitie vervalsing tegen te gaan.

13 februari 2014 om 14:53

Sammrens,

Ajax verdient geld door de beurs, niet door externe mensen. Ajax heeft al jaren een gezonde begroting met extra winst van de beurs.

13 februari 2014 om 15:19

Beurs zijn natuurlijk ook externe financiers, maar biedt meer zekerheid dan één enkele financier zonder binding met club of stad.

Daarnaast heeft Vitesse geen kapitaal op het veld staan. Ajax heeft dit wel

13 februari 2014 om 15:48

@bassieforajax,

Ajax winst van de beurs? Leg dat eens uit. Een winstgevend bedrijf op de beurs zal namelijk eerder geld kwijt zijn aan dividend dan dat ze 'winst maken van de beurs'.
Verder heeft een begroting niets met winst te maken.

Ajax doet het momenteel mede dankzij het alleenrecht op de CL financieel zeer goed, maar je moet je ogen zeker niet sluiten voor het wanbeleid dat in de jaren er voor is gevoerd.

13 februari 2014 om 15:51

Tedvdparre,

Vitesse heeft net zo goed kapitaal op het veld staan, alleen in mindere mate omdat de meest waardevolle spelers gehuurd zijn. Er lopen nog steeds zat spelers rond die van Vitesse zelf zijn en dus de nodige waarde vertegenwoordigen. Ook nu met van Ginkel en Bony de meest waardevolle spelers verkocht zijn.

Wat betreft de zekerheid ben ik het met je eens.

13 februari 2014 om 15:55

erhm een beursgang heeft alles te maken met aandelen verkopen aan externe mensen hoor

13 februari 2014 om 16:32

@sammerens Vertel mij eens wie er vaan de huidige selectie dan nog een werkelijk groot transferbedrag vertegenwoordigt voor Vitesse. Velthuizen is een behoorlijke doelman maar voor doelmannen ontvang je dus nooit echt de hoofdprijs. In de verdediging staan geen potentiële toppers dus dat kun je ook vergeten. Op het middenveld doet Propper het goed. Alhoewel zijn verval wel erg groot is na de winterstop. En met alle respect voor Propper hij is natuurlijk wel flink minder dan Marco van Ginkel. Havenaar is het dus ook niet. Ibarra heeft zijn belofte nog nooit ingelost en heeft een laag rendement. Misschien ben ik nog iemand vergeten die echt van Vitesse is maar dat zegt dan ook alles. De huidige selectie van Vitesse (die echt van Vitesse zijn) vertegenwoordigt nauwelijks de waarde van het jaarlijkse mega verlies.

13 februari 2014 om 17:08

@korenaar,

Dat is een heel andere discussie. Iedere speler die onder contract staat bij een club is kapitaal dat op het veld staat. Dat bij Ajax meer kapitaal op het veld staat lijkt me verder logisch.

Ik zie dus ook niet echt in wat jouw reactie met die van mij te maken heeft. Ik heb het nergens over het verlies of het compenseren daarvan.

13 februari 2014 om 17:56

@spelregel86

wat een onzin verkondig jij zeg. Man Utd (fam. Glazer uit VS) en Arsenal hebben ook ontzettend veel geld te besteden en hebben een buitenlandse eigenaar en hun succes is net zo goed gekocht. Net als dat van andere clubs die ooit iets gewonnen hebben.
Prachtige clubs allemaal, maar geen haar beter dan de rest.

13 februari 2014 om 18:00

Hahaha Ajax verdiend geld door de beurs ???

13 februari 2014 om 18:42

@sammerens Je hebt het er over dat er voldoende kapitaal op het veld staat. Dat bestrijd ik dus. Maar kennelijk durf je de analyse over de waarde van de spelersgroep niet aan.. Dat begrijp ik overigens volledig want die valt zwaar tegen.

13 februari 2014 om 18:43

Klopt, maar een beursgang is deeltjes van je club verkopen, dat vind ik toch anders dan iemand die even de club overneemt.

13 februari 2014 om 19:42

Ik ben het compleet met je eens. Daarbij zal de jeugd niet gaan doorstromen in Arnhem, omdat ze niet kunnen opboxen tegen de Piazons, Atsu's en Traores in de A selectie. Die moeten van Chelsea natuurlijk wel spelen, verdienen miljoenen en hebben veel meer ervaring.
Elke weldenkende jeugdspeler pakt op tijd zijn biezen en gaat lekker in de buurt voetballen... In Nijmegen, Deventer, Zwolle, waar de jeugd niet tegen huurspelers hoeft op te boksen.
Tel daar ook nog eens bij op dat de ploeg einde seizoen leeg zal lopen, waardoor Vitesse weer door Otelul uitgeschakeld zal worden.... Met alle gevolgen van dien.

Het is je reinste competitievervalsing. Hoop dat Chelsea zich snel terug trekt. Overigens moet voornamelijk Chelsea aangepakt worden, aangezien zij elk talent dat de bal 3x hoog kan houden opkoopt, en dan bij een club als Vitesse stalt, in de hoop dat er ergens een talentje tussen zit....

13 februari 2014 om 19:46

als in een selectie van 23 man 7 spelers gehuurd zijn, heb je niet heel veel kapitaal op het veld staan......

13 februari 2014 om 20:41

@korenaar Schei toch uit met je deftige gezwatel over analyse aandurven. Je bent nog niet in staat om een piepklein stukje tekst van Sammerens te begrijpen. Er staat niets over "voldoende transferwaarde", laat staan over "een werkelijk groot transferbedrag" (wel lafjes dat je je keutel in je tweede reactie stiekem een stukje intrekt, maar waarschijnlijk snap je niet waar ik op doel)

Even het heldere verhaal van Sammerens in Jip en Janneke taal, zodat je het ook begrijpt:
Vitesse heeft 13 spelers met een doorlopend contract. Spelers met een doorlopend contract vertegenwoordigen vaak transferwaarde. Transferwaarde wordt ook wel kapitaal op het veld genoemd. Hoe waarschijnlijk is het dat geen van die 13 spelers iets oplevert als Vitesse ze van de hand doet?

Misschien dat je nu snapt dat Sammerens opmerking dat "vitesse (...) net zo goed kapitaal op het veld heeft staan, alleen in mindere mate omdat de meest waardevolle spelers gehuurd zijn. Er lopen nog steeds zat spelers rond die van Vitesse zelf zijn en dus de nodige waarde vertegenwoordigen" juist is.

13 februari 2014 om 15:02

Altijd maar die negatieve benadering. Ik ben zelf geen voorstander vand e club verkopen voor een korte termijn. Voor de concurrenten vind ik het juist mooi. Als Ajacied mag Chelsea van mij het gehele eerste elftal in een Vitesse shirt laten spelen en koopt City Twente en United Heerenveen. Mooi toch, met dat hogere niveau groei je alleen maar mee.

13 februari 2014 om 19:36

Het is gek, maar ik ga mee met Sammeras. Ajax verdient sowieso geen geld aan de beurs. Het kost eerder geld. De beursgang heeft een eenmalige impuls gegeven aan Ajax.

13 februari 2014 om 19:42

Echt waar, dat er mensen zijn die denken dat het iemand boeit wie ze het kampioenschap gunnen.

Valt nog te bezien, als piazon, traore, van aanholt en atsu weg zijn blijft er middelmaat over. En dan is het maar weer afwachten wat chelsea deze kant op stuurt.

13 februari 2014 om 23:36

Klopt, maar dat werd ook gedacht toen Kalas, Bony en Van Ginkel vertrokken. Zijn we toch ook behoorlijk bovenop gekomen

Het is geen collectief, allemaal individualisten. Maar met het talent van de huurlingen blijven ze wel meedoen bovenin, die krikken het niveau van de overige spelers wel omhoog.

13 februari 2014 om 14:22

Inderdaad, geen hecht collectief. Maar dat is natuurlijk ook niet vreemd als het een komen en gaan van spelers is. We zien de laatste jaren in Nederland dat het beste collectief wint, dat waren voorheen Twente en Az en daarna Ajax.

13 februari 2014 om 14:24

Ik vind Twente nou ook niet echt een collectief. Castaignos is echt alleen op eigen succes uit. Promes ook en daarnaast vind ik Tadic maar een momentenvoetballer die gewoon op z'n plek zit bij FC Twente en nog wel even moet wachten met een stap te maken richting de Europese subtop.

13 februari 2014 om 14:35

@ Cancellara
Tadic is gewoon de assistleader in de eredivisie met 11 assists en Promes heeft er 6 (9e plaats) en Castaignos 5 assists (11e plaats)
Dus valt best wel mee met wat jij hierboven aangeeft

Maar volgens mij gaat dit topic over Vitesse en niet over Twente?

@ Gulio
In de eredivisie heeft een team maximaal 1 a 2 spelers die individueel het verschil kunnen maken. Dus ben je erg afhankelijk van het collectief. Die jonge jongens die van Vitesse komen kan je ook niet verwachten dat ze een seizoen lang het verschil kunnen maken.

13 februari 2014 om 14:48

Het is wel grappig dat men het nooit had over het collectief voor de winterstop. Dat is pas ineens een issue nu het wat lastiger loopt.

Indien Vitesse de komende 3 wedstrijden weer wint zoals voor de winterstop dan heeft ook niemand het er meer over.

13 februari 2014 om 15:37

Geen collectief maar wel een 1 van de constante ploegen van de eredivisie, zonder collectief win je niet van Ajax en PSV dus het is onzin!!

13 februari 2014 om 18:38

Nee van psv win je niet zomaar inderdaad

Er ligt een gloednieuwe mat in de hoofdstad van Gelderland. Mede daardoor denkt Bosz dat de punten vanzelf weer komen.

Lekker zo'n site die zelf de conclusies trekt, zonder dat de betrokkene daarover 1 woord zegt

13 februari 2014 om 15:35

Lijkt mij nog wel veilig om deze conclusie te trekken. Je kunt het ook omdraaien, als Bosz niet dacht dat het zou meespelen was die nieuwe grasmat er waarschijnlijk niet gekomen

Het probleem is dat er steeds nieuwe huurlingen bij komen en weer vertrekken. Op die manier kun je nooit echt lekker bouwen aan een stevig elftal. Heeft iedereen zijn draai gevonden, dan moeten er een aantal belangrijke spelers alweer weg. Leuk voor Chelsea, maar op termijn heeft Vitesse er helemaal niets aan om voor handelshuisje te spelen.

13 februari 2014 om 14:50

De huurlingen die zijn vertrokken waren geen van allen basisspeler. Alleen Kakuta kwam regelmatig in het veld, echter kan je zo'n speler niet houden als hij liever ergens anders wekelijks wilt spelen.

Voor de winterstop kon het ook met de spelers die kwamen en gingen, die paar wijzigingen in de winterstop veranderen daar echt niet veel aan. Zijn toch vooral breedteversterkingen met wellicht een uitzondering van een Traore of Labyad.

13 februari 2014 om 14:57

Een team ben je niet alleen op het veld hé. Ook binnen de kleedkamer, tijdens trainingen en andere aangelegenheden moet je een team vormen. Reken er maar op dat de in- en uitstroom van spelers niet goed voor de teamvorming is. Zoiets werkt juist het vormen van groepjes in de hand.

13 februari 2014 om 15:10

Zou je dan dus niet zeggen dat het terugbrengen van het aantal Chelsea huurlingen juist zou betekenen dat je minder groepjesvorming hebt?

13 februari 2014 om 15:15

Oftewel ze zijn geen team op basis van de voorwaarden die jij stelt. In plaats daarvan blijkt het wel een team te zijn, zelfs sprake van een vriendengroep. Zo worden al die verhalen de wereld in geholpen, door luitjes die denken het beter te weten dan de realiteit. onzinnig

Daarnaast, welk team heeft geen in en uitstroom? Zo is er bij geen enkele club sprake van teamvorming.

Kan beiden kanten op. Wordt een cruciale wedstrijd zaterdag tegen Twente. Ik denk niet dat Vitesse er met de overwinning van doorgaat, maar een gelijkspel zie ik ze zeker wel pakken. Twente is verdedigend gezien niet echt denderend, ook al hebben ze maar weinig goals tegen.
Wordt een heet potje met 'wie scoort is winnaar' denk ik.

dat vitesse minder speelt,dat ziet iedereen wel!
dus een winterdipje mag je het wat mij betreft ook wel noemen.
het enige wat mij een beetje stoort is het feit,dat wanneer het bij een andere club gebeurd dan vitesse,er regelmatig gesproken wordt over de jonge selectie.
bij vitesse heeft men ook een jonge selectie en dan zijn er ook een aantal,die nog nooit een volledig seizoen in een eerste elfal gespeeld hebben.
wat ik hier schrijf moet ook niet als excuus gezien worden,maar meer als constatering.
ps:iedere club in nederland zou blij zijn met huurlingen zoals;piazon-atsu-traore

Kan je niet al spreken van het feit dat meerdere clubs in de Eredivisie een winterdip hebben? Mocht Vitesse dit winnen, dan doen we weer helemaal mee. Wanneer ze verliezen dan is het over en uit voor het eventuele kampioenschap en kunnen we ons richten op plaats 2 t/m 4.

Wel een 'eenseizoensvlieg'. Helaas zal de trainer van Vitesse het elk jaar met andere spelers moeten doen, waardoor het vrij lastig is om een stabiele ploeg op te bouwen. Kan je niets aan doen, kies je voor als je trainer van Vitesse wordt.

Haha nooit dat Vitesse kampioen wordt, mogen blij zijn met de 4e plek. Echt een club met gebrek aan passie en filosofie. De hoeveelheid toeschouwers in het stadion en het bij elkaar gehuurde team bevestigen dit.

13 februari 2014 om 17:58

Amen !

13 februari 2014 om 17:58

prachtig dat mensen altijd over toeschouwers bij vitesse beginnen, altijd een puntje zoeken om te kunnen haten. bekijk de andere clubs, net of het daar altijd vol zit

13 februari 2014 om 18:03

Tuurlijk beginnen ze daar over omdat het zo is !
Bij Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, AZ zit het
na genoeg bijna altijd vol !

Het is geen haten .. Waarom zouden we Vitesse
haten ? Ze winnen nooit niks, gewoon een club in
de marge, niks meer niks minder

13 februari 2014 om 19:12

Bij Feyenoord nagenoeg vol? Er passen daar 51.177 fans in het stadion, maar hoeveel zitten er daar gemiddeld? Slechts 44.000! De Kuip is zelden vol, maar vaak slechts 80% vol. Als Vitesse 80% vol zit (20.000 toeschouwers), dan roept iedereen dat Vitesse geen fans trekt. Ga nu niet met twee maten meten man. Feyenoord zit zeker niet vol, alleen de wedstrijd tegen Ajax is altijd uitverkocht maar verder is het nooit uitverkocht. Ga de bezoekersaantallen maar eens na.

Psv, Twente en AZ heb ik even niet paraat overigens.

Maar sowieso is het nogal vaak dat we alleen Vitesse aankijken op lege plekken, terwijl 80% van de Eredivisie met veel lege plekken zit. Vitesse doet het qua toeschouwers zeker niet slecht, alleen doordat bij Vitesse de plaatsen dicht op het veld zitten zijn ze daar meer zichtbaar op TV. De meeste clubs beginnen de stoelen pas hoger en verder van het veld, waardoor je ook minder lege plekken kunt zien, terwijl ze er wel zijn.

14 februari 2014 om 04:56

@superghost.
De Kuip is goed voor 47.500 toeschouwers bij voetbal wedstrijden. Uitverkocht. Er zouden er gemiddeld dus 3000 bij kunnen. Voor Ajax zijn dat er 2000, PSV ook zo'n 2000, Twente ongeveer 500.
Vitesse komt gemiddeld 9000 toeschouwers tekort om het uitverkocht te krijgen en dat valt op in een stadion van 26.000.
Ajax, Feyenoord,psv en Twente zijn wel uitverkocht geweest, maar Vitesse lang niet.

13 februari 2014 om 19:08

De hoeveelheid toeschouwers in het stadion? Vitesse trekt relatief genoeg toeschouwers, maar heeft gewoon een veel te groot stadion. Laten we niet vergeten dat Vitesse uit een relatief kleine stad komt.
Ter vergelijking: als Ajax relatief gezien een even groot stadion als Vitesse wil hebben, zou de Arena ruim 132.000 plaatsen moeten hebben en dat krijgt Ajax nooit en ten nimmer ook meer in de buurt van vol, terwijl Vitesse nog regelmatig redelijk vol zit (20-22 duizend van de maximaal 25 duizend).
Vergelijk Vitesse maar eens met NEC of FC Utrecht. Die beide clubs trekken ook geen uitverkocht stadion (nec gemiddeld 11.000 van de maximale 12.500 en Utrecht gemiddeld 16.800 van de maximale 23.750). Vitesse trekt dus wel meer supporters (gem. rond de 18000) dan die twee clubs, maar Nijmegen en Utrecht zijn toch echt groter dan Arnhem, waarbij Utrecht zelfs meer dan 2x zo groot is.

En ik weet niet waarom Vitesse een gebrek aan passie zou hebben? De club trekt relatief gezien enorm veel toeschouwers (een van de hoogste in de Eredivisie), de supporters zijn trouw (ook in de slechte jaren zaten deze er al) en binnen de club zijn veel oud-spelers actief. Filosofie toont de club ook, want het investeert juist in de jeugdopleiding, alleen duurt dat jaren (zo'n 6 jaar op zijn minst) voordat dat zich loont. Als Ajax dat doet (na de revolutie Cruijff) is dat wel filosofie, maar als Vitesse dat doet niet? Het verschil is alleen dat bij Ajax de jeugdopleiding al beter was en bij Vitesse deze van bijna 0 af aan opgebouwd moet worden. Daarnaast zijn de meeste 'jeugd-spelers' van Ajax ook niet eens echte jeugdspelers, maar gewoon gekochte Denen die 2-3 jaar in de jeugd zijn gehouden, zodat ze volgens de Uefa als jeugdspeler aangemerkt mogen worden.

14 februari 2014 om 05:28

Er zijn 7 clubs in de eredivisie die meer toeschouwers trekken als Vitesse. Er zijn er dus 10 die minder toeschouwers trekken, maar die hebben ook allemaal een kleiner stadion. Zwolle, Almelo, Deventer, Utrecht, Den Haag. etc. Qua steden vallen Den Haag en Utrecht uit de toon.

14 februari 2014 om 17:13

Misschien het woord 'relatief' eens goed bekijken. ;-)
Ik heb het namelijk over het aantal toeschouwers ten opzichte van de stadsgrootte (voor veel clubs het belangrijkste achterland)

Ja deze mindere fase is totaal niet te verklaren !

De spelers zijn praktisch hetzelfde, alleen zit het nu blijkbaar even tegen. Het verdedigingscentrum laat nu net even wat meer steken vallen. Aankomende zomer echt op zoek naar een nieuw centrum; Kashia verdient een transfer en Vd Heijden moet broodnodig vervangen worden. (jammer dat juist Lachman al bij Twente getekend heeft).

Het veld bij ons mag sowieso geen excuus zijn. Hard werken en geconcentreerd blijven en dan komen de winstpartijen er ongetwijfeld weer aan. Come on boys !

13 februari 2014 om 16:38

Vd heijden is 1 van de betere dit seizoen, je zegt kashia verdient een transfer, gek ejgenlijk dat hij zijn minste seizoen speelt, en eigenlijk laat zijn dat een niveau hoger te hoog gegrepen zou zijn. Volgend jaar mag Kashia best vervangen worden, dan heb je Leerdan, aankooo, Heijden, en achenteh. Nog steeds niet slecht.

in de kuip goed spelen?
Vitesse had meer balbezit op eigen helft maar de vele kansen waren voor feyenoord wat had moeten winnen.word feyenoord kampioen is dat op eigen kracht wegens die schuld

13 februari 2014 om 18:44

Omdat feyenoord heel laf speelde tegen vitesse ze waren bang om te verliezen

13 februari 2014 om 18:45

Omdat feyenoord heel laf speelde tegen vitesse ze waren bang om te verliezen

13 februari 2014 om 19:14

Lees de statistieken nog meer eens: kansen waren 13-13.
De vele kansen waren dus helemaal niet voor Feyenoord, maar voor beide ploegen.

Zet die rood-witte Kuipbril maar eens af ;-)

Als Vitesse kampioen worden dan hebben ze dat terecht verdient.

Maar van de komende 11 wedstrijden moeten ze nog uit bij: Utrecht, Groningen en Twente.
En thuis moeten ze nog tegen Psv, Heerenveen en Ajax.

Of te wel het kan nog alle kanten op, zie ze eigenlijk geen kampioen worden.

13 februari 2014 om 18:43

Kijk dat is nou realistisch gezegd leeuw087, dat betekent dat vitesse het nog zelf in de hand heeft tegen de grote clubs.
Maar vitesse moet beter presteren bij de kleinere clubs met alle respect,maar cruiff zijn eigen woorden zijn dat je kampioen word tegen de kleinere clubs en niet tegen ajax twente feyenoord en psv.

13 februari 2014 om 21:33

Het kan nog alle kanten op. De eerste 4 treffen elkaar nog bijna allemaal. Ajax is bijv. nog actief in Europa en de beker, dat kan ook opbreken. Dan heeft iedere club nog te maken met schorsingen of blessures enz enz. Zie hier het resterende programma van de top 4.

Ajax
16/02/14 Ajax - sc Heerenveen Eredivisie
20/02/14 Ajax - FC Salzburg Europa League
23/02/14 Ajax - AZ
27/02/14 FC Salzburg - Ajax Europa League
02/03/14 Feyenoord - Ajax
09/03/14 Ajax - SC Cambuur
16/03/14 NAC - Ajax
27/03/14 AZ - Ajax Knvb Beker
30/03/14 Ajax - FC Twente
03/04/14 RKC Waalwijk - Ajax
06/04/14 Vitesse - Ajax
13/04/14 Ajax - ADO Den Haag
27/04/14 Heracles Almelo - Ajax
03/05/14 Ajax - Nec

Twente
12-02-2014 (wo) 19:45 FC Groningen - FC Twente
15-02-2014 (za) 18:45 FC Twente - Vitesse
23-02-2014 (zo) 16:30 FC Twente - Feyenoord
02-03-2014 (zo) 12:30 FC Utrecht - FC Twente
09-03-2014 (zo) 14:30 Go Ahead Eagles - FC Twente
16-03-2014 (zo) 12:30 FC Twente - AZ
30-03-2014 (zo) 14:30 Ajax - FC Twente
02-04-2014 (wo) 15:45 FC Twente - ADO Den Haag
05-04-2014 (za) 19:45 NAC Breda - FC Twente
12-04-2014 (za) 20:45 FC Twente - Roda JC Kerkrade
27-04-2014 (zo) 14:30 NEC - FC Twente
03-05-2014 (za) 18:45 FC Twente - PEC Zwolle

Vitesse
15-02-2014 FC Twente – Vitesse
23-02-2014 Vitesse – RKC Waalwijk
01-03-2014 Vitesse – Roda Jc
08-03-2014 NAC Breda – Vitesse
15-03-2014 Vitesse – Psv
23-03-2014 FC Groningen – Vitesse
29-03-2014 Vitesse – SC Heerenveen
06-04-2014 Vitesse – Ajax
12-04-2014 Cambuur Leeuwarden – Vitesse
27-04-2014 Vitesse – Go Ahead Eagles
03-05-2014 FC Utrecht – Vitesse

Feyenoord
16-02-2014 NAC Breda - Feyenoord
23-02-2014 FC Twente - Feyenoord
02-03-2014 Feyenoord - Ajax
09-03-2014 FC Groningen - Feyenoord
16-03-2014 Feyenoord - sc Heerenveen
30-03-2014 Feyenoord - Go Ahead Eagles
02-04-2014 Heracles - Feyenoord
06-04-2014 Feyenoord - Rkc Waalwijk
13-04-2014 PSV - Feyenoord
27-04-2014 Feyenoord - Cambuur Leeuwarden
03-05-2014 AZ - Feyenoord

Je mag best punten verliezen maar met de laatste 3 wedstrijden jaagt Bosz de mensen het stadion uit. Ik spreek geen seizoenkaarthouders die met plezier de wedstrijden bekeken hebben. Geen lijn, geen tempo, geen strijdlust. En natuurlijk 1 doelpunt in de laatste 3 thuiswedstrijden gescoord. Het zou
Bosz sieren als hij zich daar een beetje bezorgd over zou tonen.

13 februari 2014 om 19:53

De echte supporters bleven ook zitten toen Vitesse onderaan stond en bijna failliet was.
De verwende supporters lopen altijd te miepen en te zeuren.

Het probleem bij Vitesse is momenteel, dat ze juist tegen meer defensief ingestelde tegenstanders in de problemen komen. Ploegen die meevoetballen zoals bv Ajac, Heereveen,psv en Pec geven meer ruimte waar Vitesse met de snelheid van Ibarra en Atsu en de opkomende verdedigers beter van kan profiteren.
Zodra het achter dicht zit, moet er in de kleine ruimte gecombineerd worden en dit facet beheerst Vitesse nagenoeg niet, danwel veel spelers te weinig. Ook moet er bij dit speltype meer aangesloten worden omdat als de combinatie niet lukt de afvallende bal meteen weer onderschept moet worden om niet tegen een counter aan te lopen
Ik verwacht derhalve dat Vitesse het tegen Twente weer goed gaat doen en een punt gaat pakken(wat uit goed is tegen een medetitelkandidaat).een overwinning zou me ook niks verbazen.
Rkc de week erop zal voor een punt komen en de nadruk op de verdediging hebben.
Ik hoop dat Bosz dan eerder zijn spelplan zal wijzigen en eerder met Havenaar en/of Durdevic komt om met hoge ballen gevaar te stichten. Ook bij corners /vrije trappen is er dan meer mogelijk en kan een bal zo maar goed vallen om te worden ingeschoten of wordt er door de afleiders ruimte gemaakt voor bv een Leerdam die er al aardig wat heeft ingelegd.
Doet hij dit dan denk ik ook dat we er wel overheen komen

Talenten moeten komen anders wordt het een ander verhaal.

Nu wil ik niet zeggen dat Vitesse geen eendagsvlieg is maar het is nog veels te vroeg om al te concluderen dat ze dat niet zijn. Wat dat betredt ben ik benieuwd wat men nog in de toekomst kan brengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren