Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Ik ben blij dat ik Kolbeinn achter de hand heb'

Laatste update:

Frank de Boer gaat voorlopig door met Siem de Jong als eerste spits. Tegen PEC Zwolle en FC Groningen kon de international geen potten breken, maar de Ajax-coach wijkt desondanks niet van zijn koers. Dat onthulde hij vrijdag tijdens de persconferentie ter voorbeschouwing op het competitieduel met sc Heerenveen van aanstaande zondag.

/

Dat houdt dus in dat Kolbeinn Sigthórsson voorlopig genoegen moet blijven nemen met een plek op de bank. Als invaller was de IJslander de voorbije weken meermaals doorslaggevend. "Ik kies op dit moment voor Siem de Jong in de spits. En ik ben blij dat ik iemand als Kolbeinn achter de hand heb", zegt De Boer op de officiële website van de Amsterdammers.

Helemaal achterin voert de oefenmeester wel een wijziging door. Jasper Cillessen is namelijk weer hersteld van zijn blessure en neemt de plek weer over van Kenneth Vermeer. Ajax en Heerenveen trappen zondag om 16.30 uur af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sigi moet gewoon in de basis.

14 februari 2014 om 14:23

Asjeblieft zeg, sigi is de houterigste ajax spits ooit op markus rosenberg na. We hebben iemand nodig die kan combineren en niet iemand die elke bal t meter van zn voet laat afspringen en alleen kan scoren uit een voorzet. Siem heeft het allebei

14 februari 2014 om 14:49

Dan vergeet je o.a. Urzaiz, Bulykin en Charisteas.
Sigi is gewoon een goede spits, zijn rendement is ook echt niet zo slecht. Als we 2 echte buitenspelers zouden hebben met een goede voorzet, zou Sigi gewoon 25+ goals maken in een seizoen.

14 februari 2014 om 15:03

Maar die hebben we niet, dus is het beter om met Siem/bojan in de spits te spelen.

14 februari 2014 om 15:04

haha Charisteas ja.. die kon er niets van. Ze hadden ook nog die Gabrich of zo

14 februari 2014 om 15:05

Ja maar zulke vleugels hebben we niet dus is het logisch dat sigi geen basisplaats heeft. hij scoort belangrijke goals maar voetballend is hij gewoon te statisch. Siem is overduidelijk uit vorm, maar alsnog heb je over 90 minuten gezien meer aan hem dan aan sig. En zoals frank terecht zegt, top dat we een sig nog achter de hand hebben.

14 februari 2014 om 15:07

Het mooie was dat Feyenoord in crisis toen Charisteas nog kocht op de laatste dag van de transfermarkt.
"feyenoord haalt spits van Ajax die Griekenland naar de Ek titel kopte binnen!!!" haha wat waren de fans kwaad toen.

14 februari 2014 om 15:12

Alsof De Jong zo lenig is!!

14 februari 2014 om 15:22

Dan vergeet je Ivan Gabrich!!

14 februari 2014 om 15:26

leniger dan sigi in ieder geval. We moeten het doen met wat we hebben.

14 februari 2014 om 16:53

In deze vorm hoor Siem de Jong naar mijn mening ook niet in de basis. Hij was zeer slecht de afgelopen 2 wedstrijden (zacht uitgedrukt) Bojan in de spits is voor mij de beste optie. Goede combinaties en Klaassen die vaak vrij komt voor het goal en makkelijk scoort.

14 februari 2014 om 16:56

Onzin. Huntelaar was ook nooit zo'n loper. Maakt helemaal niet uit. Ik zie liever een diepe spits ala Huntelaar, Pantelic of Sigthorson dan zo'n lopende als Bojan of Hoesen.

Houterig is Kolbeinn zeker niet. Bezit behoorlijk wat techniek. Krachtig schot, kopsterk en een goed aanspeelpunt. Ballen springen ook niet van zn voet af. Onzin.

14 februari 2014 om 18:34

Haha grappig Sightorsson 25 goals per seizoen dan eerder nog Melvin Platje (met alle respect).

14 februari 2014 om 18:42

En Pantelic..

14 februari 2014 om 14:46

Helemaal mee eens!

14 februari 2014 om 14:49

Nee, Ricardo Kishna in de basis.

Red Bull Salzburg maakt gehakt van ons, zeker met S. de Jong in de spits (helaas). Frank heeft het nog steeds niet door dat je met Siem geen echte goalgetter te maken hebt, wat je bij de Oostenrijkers wel met name voorin hebben.

14 februari 2014 om 14:53

Ik hoop dat ie zondag meer laat zien. Als hij net zo speelt als tegen zwolle en groningen, dan moet ie zijn basisplaats gewoon afstaan. Op die manier kan het niet langer.

Als Frank lef heeft, dan had hij zomaar Kishna in de punt van de aanval gezet, wat dus niet het geval is.

14 februari 2014 om 15:04

Als De Jong ervoor kan zorgen dat Klaassen, Serero, Fischer en Schone vaker in scoringsposities komen, heb je geen echte goalgetter nodig. Bovendien hebben Sigthorsson en Bojan ook niet laten zien dat zij goalgetters zijn. Over Kishna nog maar niet te spreken...

On: verstandig dat De Boer De Jong zijn kans geeft. De Jong in vorm is gewoon de beste spits van Ajax in dit systeem, de vraag is alleen hoelang hij nodig heeft om weer ik vorm te komen.

14 februari 2014 om 15:05

Die jongen is net 2 wedstrijden terug, mag hij even de tijd krijgen om wat ritme op te doen? Jullie vergeten dat Siem ons de laatste paar jaar kampioen heeft gemaakt. Leuk dat jullie hem na een paar potjes alweer afschrijven.

14 februari 2014 om 15:08

Want ricardo zal ons verlossen vs red bull? Ik hou eerder mijn hart vast voor van rhijn zijn spel.

14 februari 2014 om 15:12

Maar De Boer wil talenten ook rustig brengen toch? Persoonlijk lijkt mij Sigthorsson toch de beste spits voor Ajax.

14 februari 2014 om 14:55

In de basis???
Nog geen maand geleden zeide Boer nog niet tevreden e zijn over Sigthorsson.
Sigthorsson is van oorsprong niet eens een spits, maar moest uit gebrek aan beter bij AZ in de spits.
Hij is zeker geen spits die Ajax waardig is. Past niet in het rijtje
Huntelaar
Litmanen
Suarez
v Basten
Bergkamp

Maar ja, met het huidige cashbeleid valt er weinig te halen

14 februari 2014 om 15:07

Litmanen spits? Wat voor wazig spul heb jij gesnoven?

Met dergelijke rijtjes kan ik ook wel aan komen zetten, maar dat is totaal niet relevant natuurlijk, aangezien er waarschijnlijk nooit meer een spits zal komen van dat formaat.

14 februari 2014 om 16:49

Waarom zou er in godsnaam nooit meer een spits komen van dat formaat. Wat heb jij voor wazig spul gesnoven. Alles in Nederlands is slecht en daarbuiten is alles goed... Toch?

16 februari 2014 om 11:11

Omdat er simpelweg te weinig te bieden is in Nederland.
Enne !oxxis, Litmanen heeft vaak genoeg in de spits gespeeld bij Ajax,maar was vast voor jouw tijd

14 februari 2014 om 16:14

Idd

Siem de Jong slaagt er wel vaker in om doelpunten te maken ook al komen er geen voorzetten van de zijkanten, iets waar Sigthorsson meer afhankelijk is. Helaas komt het er bij De Jong de laatste tijd niet echt uit.

14 februari 2014 om 14:06

Komt er de laatste tijd niet uit? Na 1,5 wedstrijd kan je dat ook niet echt verwachten vind ik. Vooral als aanvoerder mag die wel enig krediet hebben, ondanks dat ik ook wel besef dat Ajax 1 geen proefwedstrijdjes speelt en dat er elke week 3 belangrijke punten binnen geharkt dienen te worden.

14 februari 2014 om 14:21

Siem schuttert al het hele seizoen. In 1 woord drama, daarom jammer dat hij aanvoerder is want hij hoort in deze vorm niet in de basis 11

16 februari 2014 om 11:13

@thierry
Als er van de kanten te weinig aanvoer is, waar gaat het dan fout volgens jou?
Zou de Boer dit niet zien?
Of zie je het wellicht verkeerd?
Siggi is van oorsprong niet eens een spits maar moest uit nood bij AZ daar spelen.
Hij is een overschatte speler

Siem speelt wel echt waardeloos de laatste tijd en had tegen Zwolle allang 0-2 moeten maken. Ik snap dat De Boer hem vertrouwen geeft en hopelijk laat hij het tegen heerenveen dan wel zien.

14 februari 2014 om 14:14

Dat was die jongen zijn eerste volledige wedstrijd na zijn blessures. Trek jij altijd zo snel conclusies?

14 februari 2014 om 14:25

Jvanv

Volgens ben jij diegene die snel conclusies trekt, Catalonia zegt toch dat hij snapt waarom de Boer hem vertrouwen geeft. En dat het er hopelijk tegen Heerenveen thuis ook helemaal uitkomt.

14 februari 2014 om 14:34

Waarom al die kritiek op Siem? Hij is al 3 jaar lang een van de dragende spelers van Ajax en ook onze aanvoerder. Hij speelde niet goed tegen Groningen en Zwolle maar geef hem alsjeblieft wat tijd hij is er maandenlang uit geweest. Mijn steun heb je altijd Siem!

14 februari 2014 om 15:06

Inderdaad. Iets anders hebben ze ook niet.

Tsjah, ze breken beiden niet echt potten op het veld.
Sigi alleen als invaller en Siem laat alleen op de training zien dat hij het nog steeds heeft.
Hopelijk komt het er tijdens de wedstrijd weer uit!
Mochten ze het beiden niet laten zien ben ik voorstander van Bojan.

Als Siem geen potten kan breken tot de 60ste minuut moet hij eruit.

14 februari 2014 om 14:07

Waarop niet de 30-35ste min als hij weer belabberd speelt? Heeft geen nut om hem zo lang te laten proberen.

14 februari 2014 om 14:16

Natuurlijk wel, wedstrijdritme op laten doen en dan wordt hij vanzelf beter.

Kolbein is ook een typische 12e man, pinchhitter. Verstandige keuze dus.

Kishna mag het van mij rustig gaan proberen in het eerste, afwisselend met Siggy. Siem zal gewoon rustig zijn vorm moeten proberen terug te krijgen, dat hebben we vorige week wel gezien...

14 februari 2014 om 14:09

Hou toch op !! Wat denk je nou dat we in de voorbereiding zitten en weer lekker kunnen blijven experimenteren? Kishna heeft totaal geen ervaring en nu is niet het moment om lekker een onervaren puber in de spits te gaan zetten.dan wil je ook geen kampioen worden.

14 februari 2014 om 14:25

Inderdaad, Siem speelt 1 slechte wedstrijd en zou meteen uit de basis moeten. Hij heeft wel meer krediet dan dat.
Sigthorsson speelt goed als invaller dus mocht Siem weer slecht spelen kun je hem altijd in de rust laten invallen.
Kishna doet het leuk bij jong Ajax maar moet rustig gebracht worden, hij kan wel alvast een paar keer bij de selectie gehaald worden. Maar in deze cruciale periode in de competitie kun je beter een spits met wat meer ervaring opstellen.

Frank weet toch dat Siem geen spits is. Sigi kan dan wel niet zo in vorm zijn maar kom op man!! Siem verprutst veel dingen die een echte spits wel goed doet.

14 februari 2014 om 14:24

Wat ben je toch vaak ondankbaar Ajaxdude. Voor het gemak even vergeten welke speler in alle belangrijke duels de afgelopen jaren scoorde en belangrijk was?

14 februari 2014 om 14:30

Deeveedee

Inderdaad schrijnend, al jaren hoor ik die Ajaxdude zo inegatief praten over Ajax en Frank de Boer. Maar ongetwijfeld wel vooropstaan en feestend bij kampioenschapfeestjes. Heel jammer, de Boer is een beginnend trainer, en maakt logischerwijs fouten, en ondanks die fouten is hij toch al die jaar kampioen geworden.

14 februari 2014 om 14:34

Leg het hieronder al uit, in het huidige systeem heb je te weinig aan Siggi.

bah ik kan hier echt boos om worden. De boer is een prima coach maar hij moet ophouden met die vriendjespolitiek. Siem speelt als een natte krant en is nog lang niet 100% fit. Vindt het ook een verkeerd signaal toe naar de rest van je selectie. Dit is niet het moment om spelers een hand boven het hoofd te houden want het gaat al niet al te best de afgelopen weken. Kolbeinn is belangrijk geweest de afgelopen wedstrijden en ziet dat niet beloond worden.

14 februari 2014 om 14:11

Ergste is nog dat amper iemand er wat van zegt. Frank wordt als een God behandeld terwijl hij zn vriendjes maar de voorkeur blijft geven boven anderen. Constant spelers die niks hebben laten zien daar zegt ie van je ze mochten wel eens beloond worden en het vertrouwen moeten krijgen en Sigi die de laatse weken 2 hele belangrijke doelpunten heeft gemaakt wordt bedankt en weer op de bank gepleurd om zn lievelingetje maar weer een plekje te gunnen. Nou zonder dat lievelingetje liep het een stuk beter!

14 februari 2014 om 14:28

Je bedoelt de Siggi die ondanks het keiharde werken continu in gevecht is met zichzelf? Als je 2 echte wingers hebt is hij je man, zoals we het nu invullen heb je nagenoeg niets aan hem. Zonder voorzetten is hij nutteloos aanzien hij zelf niets kan creëren, geen geweldige kaatser is en de bal niet vast kan houden. Waarom zou je hem opstellen dan?

14 februari 2014 om 14:37

Svenneman

Hoe weet jij nou dat Frank dit doet om een hand boven het hoofd te houden?
Siem is nu gewoon aan speeltijd toe en moet ritme opdoen. Waarom?
Omdat Ajax een behoorlijk druk en moeilijk programma krijgt. Daarvoor is speelminuten en fitheid enorm belangrijk.

Ik heb liever een fitte Siem tegen AZ en Feyenoord (En Salzburg), dan een Siem die nog op ritme moet komen. Ik weet dat Kolbeinn erg belangrijk is geweest na de winterstop, maar feit blijft dat hij gewoon veels te matig speelt.

Vind het raar hoor. Eerst werd Sigi door de meerderheid afgebrand, omdat hij tekort kwam voor een Ajaxspits en toen moest Bojan of Siem in de spits. Nu is Siem terug, dan moet Sigi weer terug in de spits. Snap het echt niet.

Vind het een juiste keus van Frank!

Siem moet het dan a.s. wel waar gaan maken! Anders vind ik dat Sigi toch gewoon de voorkeur moet krijgen. Maakt de laatste tijd toch belangrijke doelpunten.

Siem is me het meest tegengevallen dit seizoen van alle spelers. Wat ben ik teleurgesteld in die man. Ben sws geen fan van hem maar voorgaande jaren was hij belangrijk met zijn doelpunten maar dit jaar is het echt drama. Maar fdb kan moeilijk zijn aanvoerder op de bank zetten, ook al verdient hij dit het meest van alle spelers. Laat de zomer snel komen en verkoop hem maar gewoon. Staan genoeg waardige opvolgers klaar

Goede keuze, met Siem heb je meer voetbal in de ploeg.
Hij is niet afhankelijk van voorzetten van de vleugels ook.
Daarnaast zorgt hij ook voor ervaring in de ploeg.
Siem moet alleen even in ritme komen en snel een goaltje maken dan komt alles wel weer goed.

Kolbein is idd een prima breekijzer voor het laatste kwartier evt.
Fischer of Bojan is de vraag.

Cilissen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schöne
Siem
Bojan

Hij moet nog ritme opdoen, niet teveel verwachten gelijk. Het beste lijkt me op hem te laten spelen met Bojan achter hem.

Sigi is een echte 12e man, iets wat we ook hadden met Buylkin. Prima stormram.

14 februari 2014 om 14:33

Siem zijn beste seizoen was samen met Pantelic, speelde heel dicht achter hem en kwam zo vaak in scoringspositie. Is ook zijn beste positie maar we spelen zonder '10' nu. Niet aan de orde dus.

14 februari 2014 om 16:07

Ja, jongen. Siem zijn beste seizoen onder martin jol?

Nee, zijn beste seizoen was vorig jaar.

Gekke keuze van De Boer. De beste moeten toch spelen? Lijkt me niet dat dat De Jong is op dit moment.

Ik vind het niet eerlijk dat Sigi geen basisplek heeft en anders kan de Jong er gewoon inkomen?

Die tactische onbenul de boer geeft kollbein nooit het vertrouwen. Altijd de laatste tien minuten mee laten doen om hem te paaijen. En als hij in de basis staat moet hij meestal na een uur, zonder een fatsoenlijke voorzet te hebben gehad naar de kant. Siem de jong speelde tegen zwolle waardeloos en mag 80 minuten blijven staan. En dat noemen ze rechtlijnig en consequent bij ajax toch ?

14 februari 2014 om 14:21

Sorry, siem de jong mocht de hele wedstrijd afmaken....

Begrijp heel goed waarom De Boer voor De Jong blijft kiezen.
In goede doen is hij een absolute meerwaarde voor het elftal, vorig seizoen was hij dé sterkhouder van de ploeg.
Bovendien begrijpt hij als geen ander het spelletje dat Ajax wenst te spelen. Heeft hij een goed overzicht en in principe ook een geweldige pegel in huis.

De Boer gunt hem nog even de tijd weer echt in z'n ritme en dus vorm te komen. Natuurlijk moet het niet te lang duren met hem, daar is de hele technische staf het wel over eens.
Tegen PEC Zwolle zat het ook niet echt mee, de 2 kansen die hij kreeg, maar niet verzilverde. Verder gaat het wel degelijk per wedstrijd steeds (wat) beter.

Siggi krijgt z'n kansen nog ruimschoots, Bojan is vooralsnog een goede keuze voor op de linkerflank.
Eind van de maand weten we zeker hoe de zaken ervoor staan. Tot dat moment zal De Jong steeds in de basis starten. Het is om het om dat vertrouwen aan de ploeg te gaan terug betalen.

Ik snap ook volledig waarom De Boer De Jong de voorkeur geeft boven Sigthorsson. Het enige wat laatstgenoemde een beetje kan is koppen. Verder heeft hij een slechte techniek, is hij voetballend zwaar onder de maat en zo'n goalgetter is het nou ook weer niet. Verkopen als je de kans krijgt en een fatsoenlijke spits terughalen.

Echt ondankbaar zoals Siem de Jong zo hier & daar wordt neergezet..
Kort van memorie ook.
Mag die jongen even weer in zijn ritme komen?
Buitengewoon fijne en nuttige prof, al jarenlang zeer belangrijk voor Ajax

Frank heeft gewoon gelijk.. iemand sig kan je niet 90 min lang laten voetballen als ze het ajax spel willen spelen. Dat siem na circa 1 wedstrijd nog geen rendement heeft behaald is niet meer dan logisch.. als je een klaplong krijgt zonder dat je het weet blijft dar altijd in je koppie zitten. Gewoon siem in spits en mocht de wedstrijd nog niet beslist zijn en of ze komen er niet uit met het ajax spel dan kunnen ze altijd sig er in zetten. Barca zou dat ook moeten doen met bijv een mandzukovic. Maar barca zou eerst maar is verdedigers moeten ophalen

het kan toch niet lang meer duren of Kishna gaat ze debuut maken in het 1e van ajax.
gewoon bij een ruime voorsprong rustig inbrengen, ik heb alle vertrouwen in deze toptalent.

"Blij dat ik hem achter de hand heb"

Weet hij ook meteen dat hij sowieso dit seizoen niets meer hoeft te verwachten!

Wanneer de Jong volledig hersteld is én wedstrijd fit moet hij sowieso in de spits.

Ik niet. Vind het maar een matige spits.

Ik ben er niet blij mee. Ik vind Siggie een matige spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren