Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Vidal is uniek, hij is de Messi van de middenvelders'

Laatste update:

Antonio Conte kan bij Juventus een heerlijk middenveld opstellen. De kwaliteiten van Andrea Pirlo zijn bekend, Paul Pogba werd gekozen tot het grootste talent van de Europese velden en dan is ook Arturo Vidal er nog. De Chileen heeft dit seizoen al zestien goals gemaakt, waarvan elf in de Serie A, en is volgens de bondscoach van zijn land de beste middenvelder die er op dit moment is.

/

Jorge Sampaoli is erg blij dat hij op het aankomende WK, waar Chili het op zal nemen tegen onder meer het Nederlands elftal, een beroep kan doen op Vidal. "Kijk, er is maar een Messi", zegt de bondscoach van de Chilenen. "Hij is uniek, maar dat is Arturo ook. Hij is de Messi van de middenvelders: flexibel, dodelijk en een meester in het afpakken van de bal."

Sampaoli denkt desondanks dat het moeilijk zal worden voor Vidal om ooit de Ballon d'Or te winnen: "Die prijs gaat meestal naar een aanvaller, een doelpuntenmaker", weet de keuzeheer. "Alexis Sánchez? Hij heeft zeker het talent. Alexis zou geweldig bij Juventus passen. Een aanval met Alexis, Carlos Tévez en Fernando Llorente: daar kunnen niet veel ploegen in de wereld aan tippen."

Arturo Vidal hoort bij de vijf beste middenvelders van dit moment

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vidal is goed, maar Touré en Schweinsteiger vind ik toch net een tikkie beter. Vidal zal de aankomende jaren zeker nog beter worden, maar op dit moment vind ik hem niet de beste middenvelder.

15 februari 2014 om 11:44

16 goals, waarvan 10 penalty's ofzo.

15 februari 2014 om 12:05

Juist omdat het Serie A is. Veel verdedigender en veel minder kansen. 20 goals 5 assists en 6 penalty's. Valt wel mee hoor. Vidal is echt een fenomeen en de beste speler van Juve. Echt een alleskunner.

15 februari 2014 om 12:06

@pitroipa ogbo

Het maakt juist wel uit. Iedereen kan een penalty scoren, maar niet iedereen kan een mooie dribbelactie uitvoeren, een mooi schot van afstand plaatsen of een combinatiespel aanvallend afwerken.

15 februari 2014 om 12:15

Ach van die gloryhunters als jij neem ik al bij voorbaat niet serieus en dit bewijst mijn punt maar weer. Serie a is veel leuker om naar de kijken, waar niet alle kleine ploegen met 5 of meer doelpunten verliezen tegen grote ploegen en waar verdedigd wordt alsof het de eredivisie is. Je neemt Milan als maatstaf? Heb je het intellect van een visstick ofzo? Die zitten in een dip, de top 4 van Italië speelt tig keer leuker dan die ploegen in Spanje waar ze de bal 700 keer naar elkaar toe willen spelen voor te schieten op goal. En dan heb ik het nog niet eens over dat passieloze theaterpubliek daar. Zoals bij dat neppe Barcelona haha waar de eigen spelers de fans belachelijk maken.

15 februari 2014 om 12:24

Precies man, het is vaak echt om gek van te worden. Al die gloryhunters die praten over de serie alsof ze het ook maar een beetje volgen.

15 februari 2014 om 13:13

K blijf pogba beter vinden, precies zelfde type speler als vidal maar dan veelzijdiger en een talent natuurlijk..

15 februari 2014 om 13:13

Ik kan bij wedstrijden van Barcelona ook in slaap vallen Al spelen ze nu wel iets attractiever (lees: directer)

On: Vidal is een geweldige all-round middenvelder. Kan alles, en is zeker 1 van de beste op zijn positie.

15 februari 2014 om 14:00

Neppe en barcelona in 1 zin waar speel jij dan manneke en de Italiaanse competitie is inderdaad behalve Napoli Roma en juve is t helemaal niks!

15 februari 2014 om 15:12

Barca , Real , Athletico............de rest precies wat jij hier over de serie a zegt.

15 februari 2014 om 11:39

Touré heef niet zo veel laten zien alleen dat ie van wolfswinkel kan slaan en Schweini is goed maar Vidal is misschien wel 2 keer betrer

15 februari 2014 om 11:43

Wil je beginnen met wedstrijden van Toure en Schweinstiger te bekijken?

15 februari 2014 om 12:24

Toure wint eigenhandig wedstrijden voor je, ik heb geeeeen idee waar je het over hebt.. Maarja zeker nooit naar een City wedstrijd gekeken?

15 februari 2014 om 14:40

Haha 2 keer zo goed als Schweinsteiger? Je maakt een grap.

Vidal is een echte alleskunner, zeker een nominatie waard voor het team van het jaar.

Natuurlijk hoort hij bij de beste vijf. Imo de meest complete middenvelder van dit moment!

15 februari 2014 om 11:45

Ik vind Yaya Toure Completer

15 februari 2014 om 11:49

Nee daar is Touré verdedigend te zwak voor en hij is lui. Vidal is verdedigend beter en aanvallend gelijkwaardig aan Yaya Touré.

15 februari 2014 om 11:59

dan raad ik je aan vanavond Man city chelsea te kijken

15 februari 2014 om 12:26

@juvepsv, ben het helemaal met je eens dat Toure verdedigend niet beter is dan Vidal, echter is Toure zo veel sterker aanvallend.
Hij houd de bal vast waardoor heel je team door kan schuiven, is altijd aanspeelbaar en sinds kort schiet hij een hoop vrije trappen erg goed.

Toure overklast Vidal in aanvallend opzicht maar ben het dus idd met je eens dat Vidal verdedigend een beest is

15 februari 2014 om 16:52

Ik heb City Chelsea al gezien, daar werd Toure bij vlagen weg gevaagd door Matic.

15 februari 2014 om 17:13

Vidal is stukken beter! hij verdedigt mee en aanvalend is hij altijd aanwezig 90 minuten lang, toure is meer een aavaller en verdedigt vaak niet goed mee!

Vidal is een beest die mij elke match blijft verbazen. Kan op elke positie spelen. Zowel Cam, als CM, als CV. Heerlijke speler verdedigend er sterk en ook nog veel scorend vermogen. Loopt de longen uit zijn lijf en blijft altijd doorgaan tot het bittere eind. Enige minpunt wat ik me zo kan bedenken is dat hij soms te gretig is waardoor hij een gele kaart pakt. Juventus heeft gewoon misschien wel het beste centrale middenveld van de wereld met Pogba, Marchisio, Pirlo en Vidal.

15 februari 2014 om 11:43

Zeer sterk middenveld idd, maar ze missen creativiteit. Pogba en Vidal zijn geen creatieve spelers zoals Cazorla, Ozil, Iniesta, Mata en noem maar op. Pirlo is natuurlijk creatief, maar meer een Xabi Alonso type en dat moet niet de creatieve man zijn. Ze missen eigenlijk echt een '10'.
Denk wel dat ze dit kunnen compenseren met hun fysiek en loopvermogen. Ze zullen genoeg tegenstanders overlopen.

15 februari 2014 om 11:48

Er is genoeg creativiteit. Pirlo heeft geniale passes, Pogba/marchisio - Vidal zijn de lopers eromheen. Lichtsteiner en Tevez vind ik ook vrij creatief. Maar ze hebben inderdaad geen echte nummer 10. Dat komt ook omdat ze in een 3-5-2 formatie spelen waar geen nummer 10 nodig is.

15 februari 2014 om 12:01

Maar Pirlo is niet de man van de steekballetjes zoals een nummer 10 die geeft. Neemt niet weg dat hij geweldig is, maar je weet wel wat ik bedoel denk ik.
3-5-2 met dan Vidal, Pogba en een nummer 10 is toch nog beter dan? Wanneer Pirlo niet meer kan zou ik dat doen.

15 februari 2014 om 12:06

Antonio Conte heeft gezegd dat hij zijn formatie baseert op zijn spelersmateriaal. Er gaat wat rond dat Juventus over wilt stappen op een 4-1-2-1-2 formatie of een 4-3-3 formatie. Ik denk alleen dat er bij die 4-1-2-1-2 een nummer 10 wordt gehaald. Ik heb zo het idee dat ze in de zomer Verratti binnen willen halen als vervanger voor Pirlo. Zelfde soort speler en is Juventino. Als ze 4-3-3 zullen gaan spelen zal het wel met 2 centrale en 1 verdedigende middenvelder zijn. Ik vind het ook niet nodig om een nummer 10 erbij te doen. Het team is nu lekker uitgebalanceerd. Ik ben wel voor de verandering naar 4 verdedigers.

15 februari 2014 om 12:19

Omdat iemand een tegenstrijdige mening heeft moet hij z'n mond houden? Nee lekker discussiëren met jou, holbewoner. En de nieuwe Zidane? Pogba is Pogba en zal voor zichzelf een reputatie moeten opbouwen. Ik kan mijn hond ook de nieuwe Lassie noemen maar dat geeft hem nog niet dezelfde kwaliteiten.

16 februari 2014 om 01:21

@buffon-juve
Ik zeg het al zo vaak he!
Veratti ruilen voor pogba en ik denk dat juve nog wel wat geld erbij kan krijgen!
Veratti is een juve fan van af zijn kinder jaren al!
Pogba is een jonge die uit parijs komt.
Zou een geweldige / legendarische ru zijn.
Ze vertegenwoordigen namelijk beide de toekomst van het frans en italiaans voetbal.

Als juve 4-3-3 gaat spelen denk ik dat ze wel nog een goede back moeten halen.

15 februari 2014 om 11:44

Ik denk nog altijd Bayern hooe, lahm, schweinsteiger, gotze, kroos, thiago tot hun beschukbaarheidml.

15 februari 2014 om 11:47

Ik zeg ook misschien en ik beweer niets. Ik denk dat ze dicht in de buurt komen van Bayern Munchen al denk ik wel dat Bayern nog net een treetje hoger is dan Juventus inderdaad (qua middenveld).

15 februari 2014 om 12:17

Ja, Juventus zit sowieso in de top 2 qua middenveld.

15 februari 2014 om 14:07

Barcelona : Iniesta, Xavi, Busquets
Madrid : Alonso, Modric, Isco
Munchen : Lahm , Gotze, Schweinsteiger
City : Toure- Fernandinho-David Silva
Arsenal: Ramsey-Cazorla- Wilshere

Hoezo top 2 ?

15 februari 2014 om 14:12

Vidal, Pogba-Pirlo is veel beter dan die van Arsenal en City, geen twijfel. Van Munchen niet. En Pirlo is gelijkwaardig aan Alonso qua kwaliteit, Vidal net boven Modric en Pogba boven Isco, zijn niet hetzelfde spelers maar qua kwaliteit. En met Barcelona spelers is het moeilijk te vergelijken, die zouden echt alleen bij Barca en Spanje kunnen spelen. Ik vind Pogba kwalitatief beter dan Busquets, alleen past Busquets precies in het Barcelona spelletje.

15 februari 2014 om 16:23

Als je pirlo zijn hele carriere kent weet je dat hij een stuk beter is dan alonso. Ik durf pirlo zonder knipogen de beste regista ooit te noemen. Alonso is een goede speler maar pirlo is legendarisch

15 februari 2014 om 17:20

middenveld van juve is zeker sterker dan dat van arsenal en manchester city!
ik denk arsenal niet eens in de top 10

15 februari 2014 om 17:29

Ramsey/wilshere, Cazorla en Ozil is fysiek niet sterker en ook minder loopvermogen, maar wel het creatiefste middenveld wat er rondloopt zoiets.

Absoluut een zeer goede middenvelder en een van de beste. Maar de beste? Nee. Hoort gewoon thuis in een rijtje met Yaya Touré, Xabi Alonso, Modric, Xavi, Busquets, de Rossi een vele andere topmiddenvelders.

En leuk die 16 goals, maar hoeveel kwamen er ook alweer uit een penalty? Juist!

15 februari 2014 om 11:40

De beste misschien niet nee. Maar hij is wel de meest complete middenvelder ter wereld samen met Yaya Toure.

15 februari 2014 om 12:28

@Buffon-Juve Je zou die 2 maar naast elkaar hebben... Smullen

15 februari 2014 om 13:24

Iets beter. Je vergelijkt alsof je 2 films vergelijkt. Maargoed.

Het maakt wel uit hoe je goals scoort. Als Jetro Willems de penalty's neemt bij PSV komt hij ook uit op circa 12 goals per seizoen. Wordt hij dan gekocht door een club doe scoringsproblemen heeft? Nee.

Verder neem ik aan dat jij als club zijnde ook geen spits zou kopen die er 20 in ramt per seizoen maar meer dan de helft uit penalty's komen. Penalty's scoren is een specialiteit maar presenteer je daarna niet als goalgetter.

15 februari 2014 om 16:31

20 goals 5 assists dit seizoen en 6 penalty's juist! Vidal is gewoon een klasse-speler. Misschien moet je eerst maar statistieken op gaan zoeken voordat je een punt wil gaan maken.

Ik vind dat er op dit moment niet één beste middenvelder is, maar dat er een aantal zijn. Vidal hoort in mijn ogen zeker tot de beste middenvelders van dit moment.

Vidal is een topper en ik ben echt bang voor hem op het WK. Overigens lopen er bij Bayern wel betere middenvelders rond naar mijn mening.

15 februari 2014 om 11:47

Bayern heeft een goede team, maar ik kan me niet bedenken welke speler van Bayern individueel beter is en completer dan Vidal.. 16 goals tot nu toe gescoord in een Seizoen! een spits van Bayern heeft niet eens zo veel in gelegd !!! er is een groot verschil, spelers die in een zeer goede team spelen blinken vaak uit..

15 februari 2014 om 12:18

Klopt inderdaad, maar Juventus is in Italie bijna net zo dominant als Bayern in Duitsland. 16 goals is wel ontzettend veel zeg, dat wist ik niet

Nou overdrijven kan ook. Vind het persoonlijk niet één van de beste middenvelders. Hij is verdedigend sterk, omdat hij er zeer kort en fel op zit en dat is natuurlijk goed. Voor de rest vind ik hem niet speciaal. Als verdedigende speler is hij zeer sterk, maar hij wordt gezien als een box-to-box middenvelder en dan kun je hem dus vergelijken met Touré, Schweinsteiger en Ramsey bijvoorbeeld. Die 3 zijn voetballend toch stukken beter.

15 februari 2014 om 11:45

Vidal is aanvallend sterker dan Ramsey hoor. Verdedigend ook. Voetballend doet hij ook niks onder voor Ramsey IMO.

15 februari 2014 om 11:50

@ Gooner4 wat jij zegt is dikke onzin!! hij heeft ook 16 goals gemaakt dus niet alleen verdedigend sterk!! Hij is individueel beter dan alle Arsenal spelers bij elkaar.. dus schei uit Ramsey hier bij te halen.. die alleen maar half seizoen lekker heeft gedraaid in zijn loopbaan

15 februari 2014 om 12:05

16 doelpunten waarvan 10 penalty's ofzo. Geweldig hoor..

Haalde Ramsey erbij om het voetballende te vergelijken. Hij hoort natuurlijk nog lang niet in dat rijtje thuis, heb je gelijk in.
Individueel beter dan alles spelers bij elkaar? Daarom zit Juve ook nog in de Cl...

15 februari 2014 om 12:19

Daarom wint Juventus jaarlijks de titel en wacht Arsenal 8 jaar om een prijs. Zo kan ik het ook. Proberen jullie maar zo een wedstrijd in een modderbad te spelen. Denk je dat een Ozil dan alsnog die pass zou kunnen geven.

15 februari 2014 om 16:34

20 goals 5 assists en 6 penalty's. En je CL vergelijking slaat nergens op. Ik neem aan dat jij Yaya toure beter vind. Waar was City laatste 2 CL sieoznen. Juist! Je moet niet alles op 1 speler afwegen.

15 februari 2014 om 17:24

en Arsenal wint al jaren niets!

15 februari 2014 om 17:32

Dat klopt jammer genoeg. Maar ben blij met het beleid, want zo moet het. Nu kan Arsenal gaan investeren van hun eigen geld en dat is gewoon hoe het moet.

15 februari 2014 om 17:33

Juve wint de serie A, omdat de rest gewoon zwak is. Inter en Ac Milan stellen niets meer voor en Napoli en Roma komen sws nog te kort.
Natuurlijk is Juve goed en ze winnen prijzen, maar ik ben wel blij met het beleid van Arsenal en nu kan er ook geinvesteerd worden. Van het eigen geld worden spelers gekocht en er zijn geen schulden meer. Is toch beter dan die clubs die honderden miljoenen uitgeven terwijl ze ook nog honderden miljoenen schulden hebben..

15 februari 2014 om 11:56

Ik heb onlangs alle statistieken erbij gepakt, key passes, steekpassen, luchtduels, goals, assist, geslaagde tackles, intercepties, lange ballen, overtredingen noem maar op. Maar Vidal sprong er toch echt bovenuit samen met Rakitic die niet veel scheelde. Toen kwamen Touré/Ramsey deze 2 hebben gelijkwaardige statistieken en toen Fabregas. Ik heb naar de middenvelders gekeken die op de cm soms am soms dm maar eigenlijk een complete middenvelder zijn en direct betrokken zijn bij meer dan 13 goals als ik me niet vergis.

15 februari 2014 om 16:27

Van de mensen die je opnoemt vind ik alleen toure beter. Ramsey en in mindere mate zijn niet beter dan vidal. Biet zo veelzijdig. Probeer schweini maar eens als cv op te stellen en je snapt wat ik bedoel.

15 februari 2014 om 17:35

Schweinsteiger heeft meer inzicht en is creatiever. Daar tegenover staat dat Vidal verdedigend sterker is en meer loopvermogen heeft. Het is net waar je meer van houdt.

Op het wk zal Nederland het lastig krijgen. Chilli is zeker een ploeg die echt alles zal geven. Toch denk ik,omdat het een teamsport is ,Nederland zal winnen met tikki takka voetbal.Vidal is goed, maar chilli heeft geen pirlo of pogba.

15 februari 2014 om 11:50

Pogba is makkelijk te vervangen door Marchisio hoor. Volgens mij wordt hij hier een beetje overschat op vz. Pirlo en Vidal zijn de belangrijkste spelers op het middenveld.

15 februari 2014 om 11:58

Pogba is gewoon extreem goed. Alleen nog niet op het niveau van Pirlo en al helemaal niet Vidal. Daar ligt de overschatting denk ik, desalniettemin is Pogba een bijzondere talent, laatste 2 wedstrijden een beetje matig.

15 februari 2014 om 12:59

Pogba is ook extreem goed, maar iedereen doet net alsof hij de dragende kracht van Juventus is. Ik vind hem eigenlijk de enige speler met Bonucci en Asamoah die makkelijk vervangbaar is voor een net zo goed alternatief. Neemt niet weg dat hij over ongelofelijk veel kwaliteit beschikt en dat hij nog een enorm potentieel heeft.

15 februari 2014 om 17:36

Ik volg Juve niet echt, maar heb ook altijd het gevoel gehad dat Pogba daar één van de belangrijkste spelers is. Is dus niet haha. Denk dat veel mensen dit denken en vooral door de naam 'supertalent' en natuurlijk het winnen van Golden Boy.

Is gwn een middevelder die goed bezig is niet gaan overdrijven zit zeker niet in de top 5. Genoeg voetballers die beter dan hem zijn. Het is maar serie A. Denk maar eens aan de spelers van hogere competities

15 februari 2014 om 13:20

Maar de serie a? Ik denk dat het in de serie a een stuk lastiger scoren is dan bijvoorbeeld de Spaanse competitie. Daar houdt elk team open huis tegen barca en real, omdat ze zichzelf bij voorbaat toch al kansloos achten. Hetzelfde geldt nu bij Bayern München in de bundesliga. Zoiets zie je in de serie a veel minder gebeuren, waar ook de lage teams goed weerstand kunnen bieden.

15 februari 2014 om 16:38

Welke competities dan? BL is na Bayern ook niet veel meer. La Liga is na atletico, real en Barca ook niet veel. Noem dan eens wat middenvelders die beter zijn dan Vidal. Serie A is in de breedte de beste comptitie na de Pl. Alleen zijn de nummer 1 en 2 van Spanje en de nummer 1 van de BL beter. maar dat zijn ook niet zoveel topwedstrijden per seizoen

Hij is een belangrijke reden waarom Oranje misschien wel meer moet vrezen voor Chili dan voor Spanje, dat niet meer zo goed is als 2 of 4 jaar geleden. Spelers als Xavi en Iniesta zijn nog steeds geweldenaren, maar zijn eerder op hun retour dan dat ze beter worden. Deze man gaat alleen maar beter worden. Worden interessante duels met Strootman, die toch ook hoog in aanzien staat in dezelfde Serie A, en waarschijnlijk Nigel de Jong. Maar ze leggen het naar mijn idee toch wel af tegen Vidal. Het is te hopen dat hij in juni een beetje moegestreden is.

Sinds Lahm op het middenveld staat vind ik hem de beste middenvelder ter wereld. Vidal is echter ook geweldig. Pakt enorm veel af, wint bijna alle duels, scoort, diepgang eigenlijk heeft hij alles.

Hoort bij de beste zonder twijfel. Enige die beter is is Modric die echt niet normaal goed is bij Real heeft de beste passing en pakt meeste ballen af bij Real.

hij is wel goed maar vind Yaya Toure,busquets,de Rossi beter

15 februari 2014 om 13:03

Busquets is echt de beste DM van de wereld. Maargoed vele zullen het daar niet mee eens zijn maar zijn inzicht en overzicht, het lezen van het spelletje, zijn passing en zijn verdedigende skills zijn buitengewoon. Daarnaast doet hij alles in 1 tijd spelen omdat zijn positionering uitzonderlijk is.

15 februari 2014 om 16:43

Busquets is voor barca en spanje zonder twijfel de beste op die positie ja, maar in de bpl zijn veel teams met cm's als vidal en toure beter af

Vidal is een geweldige middenvelder , een balafpakker met scorend vermogen . Maar er zoveel middenvelders die op hetzelfde niveau of zelfs hoger zitten . Bij Bayern zitten er met Schweinsteiger ! Martinez en Kroos al drie die op dat of hoger zitten . Overdrijven is ook een vak Sampaoli .

15 februari 2014 om 12:01

Waarop baseer je dat Kroos en Martinez beter dan Vidal zijn. Schweinsteiger valt zeker wat voor te zeggen, ik vind ze niet veel van elkaar verschillen. Maar ik zou graag horen waarom je de bovenste twee beter noemt.

15 februari 2014 om 12:26

Omdat zowel Martinez als Schweinsteiger misschien de strijd op het middenveld wonnen van Juve. En niet zo een beetje ook.

15 februari 2014 om 14:06

Dat is een teamprestatie, München is een geoliede machine niemand man tegen ze op. München overklaste Juventus, Martinez overklaste Vidal niet. Vidal was eigenlijk beiden wedstrijden de enige van Juve die niet overlopen werd. Betekend het volgens jouw redenering dat iedere speler van München beter dan Juve is? Is Mandzukic of Dante (het is maar net hoe je wil vergelijken) dan ook beter dan Messi?, aangezien Messi er niet aan te pas kwam. Vreemde beredenering heb je.

15 februari 2014 om 14:55

Leuk dat er op elke topic steeds wordt verwezen naar teamprestaties. Als jij niet kon zien dat het duo Martinez- Schweinsteiger, Pirlo en Vidal kapot speelde moet je de wedstrijd terug kijken. Met name schweinsteiger was de man tegen Juve, heb je gezien hoe vaak Pirlo de bal kreeg? bijna niet. En Martinez was weer de beste in de finale en tegen Barcelona.

15 februari 2014 om 16:45

Dat gaat om tactiek. Als heynckes het middenveld materiaal van juve had had hij ook de cl gewonnen, en niet met minder moeite. Denk alsjeblieft even na, het is makkelijk om stoer te doen als je "fan" bent van de beste club ter wereld, want dat is bayern wel. Maar dat is nog geen reden om zo weinig respect te hebben voor andere teams. Heeft barcelona ook geen enkele speler die individueel beter is dan die van bayern. Messi is dus ook minder goed dan de aanvallers van Bayern? Nu gebruik ik jou logica, en het word nu denk ik wel duidelijk dat er van jouw arrogante kletspraat niks klopt. Dit neemt echter niet weg dat Bayern natuurlijk wel een team heeft.

15 februari 2014 om 17:03

Je vergeet voor het gemak de inbreng van Robben, Ribéry tegenover de inbreng van Lichtsteiner en Asamoah, wereld van verschil. Moeilijk om in je eentje zo een top elftal te overklassen. Pirlo speelde zwak, vooral dankzij de klasse van Schweinsteiger en Martinez, maar Vidal hield zich staande, haalde als enige zijn niveau. Je kunt een individu niet afrekenen op een teamprestatie, alleen als diegene slecht speelde. Bayern overklaste Juventus. Vidal heeft er alles aan gedaan om dat tegen te gaan, hij kon niet meer doen dan wat hij deed. Rest van de team was onmachtig. Middenveld verlies je niet alleen door koppels tegen koppels, maar de hele team moet daar wat aan bijdragen, pressie van hele team, kwaliteit overal, Juve kreeg geen centimeter, verdienste van heel Bayern. Toch hield Vidal zich staande. Dus nogmaals jouw redenering is niet gegrond. Dus als Vidal naast Schweiny stond en Martinez bij Juve had dat wat uitgemaakt? Vidal had dan Martinez overklast volgens jou en daarom is Vidal ook beter dan volgens jou.

Vidal. Een, zoals hierboven al zo mooi omschreven, slechte alleskunner. Hij kan alles, maar niet op het niveau van een Touré of Schweinsteiger bijv. Ik las overigens dat Real helemaal gek van hem is. Hadden zij niet deze zomer nog Illarramendi voor 40 miljoen gehaald?!

Waarom moet men altijd de vergelijking trekken met Messi???
Vidal is Vidal en Messi is messi als je hem toch met een legende wilt vergelijken waarom zegt z'n trainer dan niet dat hij de Maldini van de middenvelders is of de Del Piero van de middenvelders

15 februari 2014 om 12:02

Is messi dan geen legende?

15 februari 2014 om 12:20

Nee.

15 februari 2014 om 12:20

Zie boven. ^

15 februari 2014 om 12:35

Men trekt de vergelijking omdat (bijna) heel de wereld erover eens is dat Messi de beste ter wereld is. Het is overigens een kromme vergelijking en totaal misplaatst. De Messi onder de middenvelders is, en blijft, Yaya Toure. Geen enkele middenvelder is zo compleet als Yaya.

Om de statistieken er maar even bij te halen:
Serie A:
11 goals 8 rechts 3 linkse voet
42 kansen gecreëerd
21 games basis 2x ingevallen
166 minutes per goal (iets meer dan 1 op 2)
109 tackles
73 tackles gewonnen
1130 passes (84 accuracy)
5 assists

Champions League:
5 goals 4 right foot en 1 header
8 kansen gecreëerd
6 games
106 minutes per goal
28 tackles
93 van de tackles gewonnen
343 passes (80 accuracy)
0 assists

En dan hebben we ook nog de beker . Zijn toch wel prima statistieken lijkt mij.

http://www.juventus.com/juve/en/campo/giocatori-e-... Hier staat nog veel meer o.a. crosses waar hij minder in is (14) kwam Gelijk terecht bij de medespeler.

15 februari 2014 om 12:37

Ik wil niet lullig doen ofzo, maar hoeveel van die doelpunten zijn gevallen uit penalty's? Zie vaak Juve voorbij komen op FOX en het valt me op dat er dan altijd wel een penalty tussen de doelpunten zit. Die moet je overigens ook nog maken, daar niet van.

15 februari 2014 om 12:51

20 goals 5 assists 6 penalty's

15 februari 2014 om 12:52

6 volgens mij. Hij is gewoon een centrale middenvelder, dus 14 'gewone' doelpunten en 6 penalty's scoren is een hele prestatie. Zeker in de Serie A.

15 februari 2014 om 13:02

Oh oke. Dat is zeker een mooi gemiddelde voor een middenvelder inderdaad. Juve heeft sowieso een geweldig middenveld met Pirlo, Vidal, Marchisio en mijn favoriet Pogba.

Deze man heeft alles Kracht, snelheid, Scorend vermogen, schot en nog meer wat een middenvelder nodig heeft!

Top 5 middenvelders dit seizoen sowieso. Vidal, busquets, yaya toure, modric en lahm. Modric het beste dit seizoen van wat ik heb gezien

Vidal is een leuke voetballer met een veel te groot ego en de grootste arrogante bal die er is en zijn manier van juichen vind ik helemaal om te kotsen,irritant ventje.

15 februari 2014 om 12:29

Wat vind jij irritant aan de manier waarop hij juicht? Ik vind dat wel meevallen hoor. Er zijn ook vele voetballers met een veel groter echo dan Vidal.

Zou perfect passen in de Premier League.

Manchester United kan zo'n middenvelder wel gebruiken. Ik denk echter dat Juventus Vidal absoluut niet wil laten gaan en dus een enorm bedrag vraagt. Hij is enorm dynamisch en goed in zowel verdedigen als aanvallen. Ik vind zijn uitstraling wel behoorlijk irritant, maar dat doet niets af aan zijn voetbalkwaliteiten.

Ik vind felipe melo beter dan hem, en niet omdat ik gala fan ben. Ze gingen ook vaak tegen elkaar botsen bij wedstrijd gs-juve

15 februari 2014 om 12:31

Kom op man. Felipe Melo? Juventus had Felipe Melo niet meer nodig en had Vidal gekocht. Vidal heeft zich gigantisch ontwikkeld en is zowat op alle fronten beter, Echt niet serieus te nemen dit.

15 februari 2014 om 12:56

Felipe Melo kan alleen beter koppen

15 februari 2014 om 13:00

Felipe Melo kan helemaal niets beter. Behalve de sfeer in Turijn vergallen

15 februari 2014 om 14:06

Felipe Melo?? Doet het misschien bij Gala wel redelijk, maar hij was wellicht (met Martinez) de grootste miskoop van Juve de afgelopen 5 a 6 jaar. Vidal was juist min of meer gehaald als een (soort van) vervanger voor hem, die het ik weet niet hoe veel beter doet tot nu toe.
Ben blij voor Melo dat hij zijn draai bij Gala heeft gevonden, maar aan het niveau van Vidal kan hij niet tippen.

Ik hoor hier niks over Xabi Alonso. Die man heeft (na Pirlo) de beste pass op de Europese velden.
Er wordt weinig krediet gegeven aan Xabi vind ik

Veel mensen zeuren over het saaie en verdedigende spel van de serie A, maar ik het is een stuk leuker om te kijken dan naar bijvoorbeeld een ajax. Als ik op zaterdagavond of zondag eredivisie kijk is het pas saai. Serie A wordt erg onderschat. Genoeg leuk voetbal tussen. Ac milan speelde gister indd slecht, maar die goal van super mario...

15 februari 2014 om 13:18

Kijk, jij snapt het. Natuurlijk spelen er ook wat teams zeer verdedigend voetbal, maar dat heb je in Engeland en Duitsland ook. Je moet ook gewoon de júiste teams kijken in de serie a. Roma, napoli en fiorentina bijvoorbeeld. En dan bij voorbaat tegen leuk voetballende teams als Parma, torino of hellas verona. Gisteren bij Milan - Bologna had ik je vooraf ook al kunnen vertellen dat het een tranentrekker zou worden. Milan speelt niet geweldig, en Bologna kan in zijn situatie bijna niet anders dan op zeer verdedigende wijze voor een punt gaan.

Beste middenvelder is Modric

Kom op Davie Moyes, sign him up!

Fantastische middenvelder, voor iedere ploeg ter wereld een verbetering. Nederland gaat het erg moeilijk krijgen tegen Vidal en zijn Chili.

Prachtige VCM Speler had hem ondekt in football manager een legendarische speler Jammer dat die bij juventus speelt zou hem liever willen zien in spanje of engeland past die goed bij juventus is niet het team dat het cl kan winnen

Zo goed is Vidal nou ook weer niet. De Serie A is inmiddels gewoon een zwakke competitie en heeft in Europa nog nooit echt weten te overtuigen.

Spelers als Touré , Schweinsteiger , Modric zijn van een veel hoger niveau van deze jongen. Hij mag dan wel veel scoren maar het grootste deel blijft vanaf de stip.

15 februari 2014 om 16:34

Zwakke competitie? Vertel me dan waarom napoli in eigen huis nog van Arsenal won, en ze zelfs nog bijna uitschakelde? En dan is napoli maar de nummer 3, die toch wel duidelijk van een minder niveau is als Roma en Juventus. Kom alsjeblieft met goed onderbouwde argumenten, in plaats van lukraak roepen dat de serie a een zwakke competitie is. Daarbij presteren dit jaar de Italiaanse teams in europa gewoon naar behoren, zelfs een middenmoter als milan weet zich nog te plaatsen voor de knock-out fase. Napoli heeft het geweldig gedaan in de cl, fiorentina en lazio zeer goed in de Europa league. Juventus zeer ongelukkig uitgeschakeld. Ook was een plaatsing voor Roma in de europa league veel beter geweest dan Udinese dit jaar. Waar Roma de kans had om zeer ver te komen op dat toernooi, liet een verzwakt Udinese het al in de eerste ronde afweten.

15 februari 2014 om 19:35

Arsenal was al bijna zo goed als geplaatst. Of herinner je je Londen niet meer ? Juventus die eruit vliegt tegen een Galatasaray. Een Milan dat de scheids nodig heeft om een ronde verder te gaan tegen Ajax en Celtic.

En volgensmij kreeg Roma laatst nog een pak slaag van Napoli.

Overigens had ik het geen zwakke competitie moeten noemen. Maar een zwakkere dan in het verleden en iets on de echte top.

Vidal is een erg complete middenvelder, een unieke speler. Schweini, Toure, etc. zijn ook erg goed maar kunnen niet alles wat Vidal kan.

hij hoort zeker niet in de top5 middenvelders

mata ozil pirlo iniesta fabregas schweinsteiger toure enzo zijn veel beter

Nederland zou het moeilijk krijgen op het Wk

On:
Ja hij hoor bij de 6 beste middenvelders op 'dit' moment samen met Cesc, Toure, Schweini en Modric

En niet te vergeten: Marchisio

modric is de beste op dit moment, vidal kan oprotten, enige waar hij de messi van is is van de mislukte kapsels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren