Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het was een duidelijke penalty, een vreemde beslissing van Webb’

Laatste update:

Liverpool hoeft zich enkel nog op de Premier League te richten. The Reds werden zondagavond in de achtste finale van de FA Cup uitgeschakeld door Arsenal (2-1) en wendden zich na afloop tot scheidsrechter Howard Webb. Die zag in de slotfase een overtreding van Alex Oxlade-Chamberlain op Luis Suárez in het strafschopgebied over het hoofd.

/

“Het was een duidelijkere penalty dan de eerste”, doelt manager Brendan Rodgers op de strafschop die Suárez na een klein uur wel kreeg, en die werd benut door Steven Gerrard. “Luis raakte de bal en Alex haalde hem voor de ogen van de scheidsrechter en in de zestien onderuit, dus het was een vreemde beslissing”, citeert BT Sport de Noord-Ier.

Liverpool won vorige week met 5-1 van Arsenal, maar ging dit keer dus onderuit. De nederlaag is in de ogen van Rodgers wel onterecht: “Ik denk dat het beste team heeft verloren. In denk dat op ten minste een replay hadden verdiend en misschien hadden we in de eerste zes, zeven minuten wel op 0-2 moeten komen. We creëerden veel kansen en ik ben teleurgesteld in de tegendoelpunten en in het niet verkrijgen van een tweede strafschop.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu moet ik eerlijk zijn, Suarez zie je al een beweging maken dat de klap opvangt voordat hij de bal al speelt. Dit is een twijfelgeval. De een geeft hem en de ander niet.

16 februari 2014 om 20:32

Precies, en door erna een salto te maken is ook niet slim. Suarez had hier een penalty uit kunnen halen maar heeft het helaas voor Liverpool erg dom gespeeld.

16 februari 2014 om 20:48

Bij Suarez geef je geen penals als het een twijfeltje is. Daarvoor heeft hij de refs te vaak bedriegt door zijn swalbes.

16 februari 2014 om 21:55

@Ledenis

Exact! Suarez wordt hier slachtoffer van zn eigen schwalbegedrag de afgelopen jaren. Hij staat in elk boekje van elke scheidsrechter en bij twijfel krijgt hij hem dus gewoon niet meer.

16 februari 2014 om 23:22

Niet alleen dat.. Scheids moeten rekening houden met eerdere beslissingen.
Hij heeft al een penalty gegeven voor Liverpool. Daarna gaf hij Gerrard geen rode kaart. Had Gerrard toen een rode kaart gekregen, dan was dit een penalty.

17 februari 2014 om 00:40

Dat is natuurlijk onzin, 2x een penalty is gwn 2x een penalty.. Niks moeilijke constructies

17 februari 2014 om 07:17

Zo zouden wij denken heggumus, maar zo werkt het niet. Scheidsrechters doen steeds vaker beslissingen nemen op basis van compensatie..

17 februari 2014 om 10:58

Wat een onzin kraam jij uit. Wow

17 februari 2014 om 11:52

Jammer dat niemand zit te klagen over het feit dat Gerrard een tweede gele kaart had moeten krijgen voor z'n tackles op Chamberlain.

Of dat Sterling rood had kunnen krijgen toen hij ze handen op de scheidsrechter legde.

16 februari 2014 om 22:14

Daarbij helpt het ook niet dat die andere penalty er vlak voor gegeven wordt.

Een scheids geeft in het algemeen geen 2 penalty's binnen 10 min. al moet je daar als scheids maling aan hebben...

Ik had hem wel gegeven, maar vond die eerste een twijfelgeval.. (wel heel dom van Podolski)

17 februari 2014 om 07:10

@ DeBever
Hoezo geen penaltys in 10 min. Mogen de spelers ook binnen 10 minuten ook meer dan 1 of 2 scoren? Webb is een viese schijds, het is niet de eerste keet met zo beslising

17 februari 2014 om 18:00

Ik snap ook wel dat dit geen invloed mag hebben op de beslissing van de scheids, maar je ziet dat dit in de praktijk wel anders is.. net als het bekende Kuip-syndroom, waar een scheids ook nog nooit 2 discutabele penalty's gegeven heeft aan de uitploeg in 10 minuten tijd.

Jij weet ook dat een scheids bij een tweede situatie de weg van de minste weerstand kiest en het maar wegwuift. Dat is precies wat er hier ook gebeurde.

17 februari 2014 om 00:44

Het is 100% een penalty. Aan de andere kant stelt Suarez zich aan. Helaas heeft hij nog steeds het imago van een schwalbe specialist.

17 februari 2014 om 08:30

Het heeft niets met Suarez van doen maar wel van alles met de corrupte Webb. Dat Webb door het web heeft kunnen slippen is bizar, het is een grote thuisfluiter, vraag Ajax er maar eens naar in Milan.

Het probleem in Engeland is dat niemand kritiek mag uiten ook niet buiten het veld, maar lees er de Engelse pers maar eens op na en het is direct duidelijk dat Webb een veel minder goede scheidsrechter is dan de Uefa en Fifa willen doen voorkomen.

17 februari 2014 om 11:00

Het Nederlands elftal kan er ook over meepraten hoor.. Ik noem een WK-finale

17 februari 2014 om 10:57

Twijfelgeval?? Hij krijgt gewoon een schop.. 100 procent pingel

Ach. Als het fluitsignaal klinkt moet het klaar zijn. Altijd maar weer dat gezeik achteraf. Als je van mening bent dat je onterecht hebt verloren, dan had je meer moeten scoren (zonder pingels)...

Hij had hem kunnen geven. Is er wel gecontroleerd op wapens voorafgaand aan de wedstrijd? Als je de beelden bekijkt lijkt het alsof Suarez neergeschoten wordt.

16 februari 2014 om 20:28

Ja, als Suarez niet net doet alsof hij dood wordt gereden dan krijgt hem waarschijnlijk ook.

16 februari 2014 om 20:30

Hij had hem wel kunnen geven..

16 februari 2014 om 20:55

Vanuit de positie van Webb was de beslissing helemaal niet zo raar. Als je vanuit zijn oogpunt kijk, zoals in onderstaande afbeelding, lijkt het net of Suarez opzettelijk valt.

16 februari 2014 om 21:16

Het was een penalty als Suarez niet zo een belachelijke salto maakt. Kom op ergens moet je toch toegeven dat het er niet uitzag?

16 februari 2014 om 22:33

Tevens ook dat oxlade geen stukje bal raakte of er ook maar van in de buurt kwam..

Webb maakte die avond wel meerdere vreemde beslissingen.. Vandaag ben ik er blij mee, maar de volgende keer zal het vast wel weer in het nadeel van Arsenal zijn.

Het was geen Penalty 100% GEEN penalty!!!!

17 februari 2014 om 08:19

Wenger denkt er anders over dan jij! Hij vond het een strafschop! Was het natuurlijk ook. Arsenal zeer zeer gelukkig met de overwinning. Liverpool beter

17 februari 2014 om 11:02

Ben je blind?? Hij is een uur te laat, raakt niet de bal, wel Suarez.. Dus penalty

Dit was een penalty ja maar hij had hem ook aan de andere kant met Skrtel kunnen geven.

Het was indd wel een penalty. Oxlade was veel te laat. toch snap ik de beslissing van webb wel enigszins. De manier waarop Suarez door rolt is echt om van te walgen. Veel te theatraal en veel te nadrukkelijk opzoek naar een strafschop. Zonde want die nare trekjes heeft die normaal gesproken, mits het loopt, niet nodig. Toch zie het hem (te) vaak doen als het niet loopt. Zonde zonde zonde...

16 februari 2014 om 20:43

Als je scheidsrechter bent. Moet je de actie beoordelen niet de manier waarop iemand reageert.

Niet gegeven door de manier van vallen van Suarez. Zó op zoek naar een penalty, prima beoordeeld door Webb.

Echt weer een Suarez actie he? Proberen te naaien waar hij maar kan. Hij begint al met schreeuwen voordat hij geraakt wordt, en hij wordt zo licht geraakt, daar zou een kleuter nog niet door vallen.

16 februari 2014 om 23:16

Naaien is als je valt terwijl er niets aan de hand is. Dit is gewoon overdreven rollenbollen maar het is een dikke penalty. Gelukkig werd de bal niet op de stip gelegd. Arsenal verdiende de zege.

16 februari 2014 om 23:45

Replay zou leuker zijn geweest, meer top voetbal

je ziet dat suarez zelf ook al ingaat met zijn rug en aan de zijkant van zijn lichaam

100% penalty, beslissing die ons de nederlaag heeft gekost. Derde keer al dat we in een uit wedstrijd tegen een grote club genaaid worden. Eerst City, toen Chelsea en nu Arsenal.

16 februari 2014 om 20:52

Lol. Kansen missen kost je de nederlaag.

Arsenal had ook een penalty moeten krijgen en gerrard 3x geel ipv 1.

Jullie zijn juist in t voordeel. Wij speelden woensdag nog tegen utd en woensdag weer bayern. Jullie kondeb alles geven vandaag maar verliezen van sanogoo en king jenkinson.

16 februari 2014 om 23:11

Niks mis met de prestatie van Yaya Sanogoal vandaag, speelde een puike pot en liet zien dat er wel potentie in hem zit.

@frank doet het zeer jongen? Wees blij met het spel wat Liverpool laat zien dit seizoen, en vooral de afgelopen wedstrijden. Ze zijn op de goede weg, en scheidsrechters kunnen het nou eenmaal nooit goed doen, als ze in het voordeel van Liverpool fluiten zullen we je ook niet horen want dan wordt het gewoon onder de noemer "terecht" gegooid.

Webb floot zo raar nog niet, overtreding van Chamberlain was in mijn ogen een penal, maar die "overtreding" van Podolski was daarin tegen weer super zwaar om een pingel voor te geven.

Verder mag Liverpool zijn handjes dichtknijpen met een vedette als Gerrard. Strooide met mooie passjes, en dwingt respect af bij scheidrechters, hij had zelf met 2x geel eraf gemoeten en ook het voorvalletje met Sterling die met zijn handen aan Webb zat werd mooi door Gerrard opgelost samen met Webb.

16 februari 2014 om 23:16

Zeg ik dan dat dat niet de nederlaag kost?

Zijn wij in het voordeel? Fulham uit is misschien wel zwaarder dan dat dat Manchester thuis is, op en neer reizen naar Londen is zwaarder dan in Londen kunnen blijven..

16 februari 2014 om 23:35

Lol frank, was jij het niet die zei dat je van een topsporter wel mag verwachten dat hij na een dag alweer topfit dient te zijn voor het volgende duel? En nu ga je huilen na 3 volle dagen rust terwijl Arsenal al 7 wedstrijden meer heeft gespeeld waarvan alle 7 ok nog eens finales zijn.

Neem je verlies als een man. Als je wint ben je kinderachtig en als je verliest ook. Wel consequent.

16 februari 2014 om 23:57

Zizoufan

Dat was ik, maar zeg ik dan dat wij verloren hebben door fysieke gebreken? Jij ligt juist te huilen om het speelschema, ik niet. Ik geef alleen maar aan dat Fulham uit wel eens zwaarder kan zijn dan dat Manchester thuis is..

Heb mijn verlies allang genomen, vind de manier waarop alleen een beetje jammer.

16 februari 2014 om 20:54

Als het jullie de nederlaag had gekost, dan hadden jullie toch gewonnen?

16 februari 2014 om 21:14

Je vergeet Everton uit, waar Mirallas rood had moeten hebben bij een 1-2 voorsprong.

Vooraf zei ik nog dat suarez die maniertjes heeft afgeleerd, niet is minder waar. Gaat als een stervende zwaan naar de grond en bij die eerste penal vind ik het ook knap hoe zijn rechterbeen de lucht in vliegt na een llicht tikje op zijn linkerscheen..

Voordat Suarez geraakt word,zie je dat hij al aanstalten maakt om te gaan vallen. Een scheids kan hem geven,maar vind het niet raar dat er in dit geval geen penalty word gegeven.

frank lfc@ dan was die overtreding van skrtel ook een penalty.
dan was het 3-2 voor arsenal, dus zoveel maakt het niet uit.

ook vind ik de uitspraak van rogders heel raar met de beste team heeft verloren.
ik vond ze gelijkwaardig, sterker nog arsenal was eigelijk voor en na de 2-0 gewoon de betere.

16 februari 2014 om 21:15

@Dralla; Liverpool was veel beter gast, kom is op zeg.

16 februari 2014 om 21:17

Misschien wel de betere maar qua kansen waren wij veel beter.
Ja we zijn genaaid door Webb maar als wij de kansen niet benutten dan verlies je

16 februari 2014 om 21:31

dralla de eerste 10minuten was Liverpool de beter daarna speelde Arsenal de 1ste helft beter maar in de 2de helft was Liverpool toch echt veel beter dan Arsenal.

Was een duidelijk penalty daar bestaat geen discussie over. Suarez heeft dit echter gewoon aan zichzelf te danken door de vele schwalbes die hij al gemaakt heeft in de afgelopen paar jaar. Hoe hij ook neergaat na dat contact met Chambo is werkelijk belachelijk, hij overdrijft daar zo erg dat Web volgens mij direct denkt aan een schwalbe.

Arsenal had trouwens ook nog een penalty kunnen krijgen voor die fout van Skrtel op Cazorla maar daar hoor je blijkbaar niemand over

Heerlijk om eens te kunnen winnen wanneer we de onderliggende ploeg zijn en al zeker wanneer we met een B-elftal spelen

Suarez gaat al neer voor hij überhaupt is geraakt. Daarna komt er inderdaad een overtreding. Hoe moet je dit als scheidsrechter oplossen? In het geval Suarez, zou ik ook gewoon door laten spelen.

16 februari 2014 om 21:04

Als je als scheidsrechter zulke aannames gaat doen ben je absoluut kansloos.

16 februari 2014 om 21:34

Waarom? Je ziet hem toch eerst de schwalbe maken en daarna komt pas de overtreding. Het is dus eerst een overtreding van hem zelf. De bal is in bezit van Arsenal, dus voordeel en doorgaan.

16 februari 2014 om 23:17

Hij zet zich schrap voor het contact, serieus sommige figuren hebben zelf echt nog nooit tegen een bal getrapt hier en denken dan de wijsheid in pacht te hebben.

16 februari 2014 om 23:56

Inderdaad uitspraken van mensen die nog nooit aan contact sport hebben gedaan.

Voor het zelfde geld scoort Cazorla in de 74e minuut. Dan hadden we alsnog gewonnen. Het is wel erg makkelijk om te roepen dat Liverpool heeft verloren door Webb's beslissing.

In mijn ogen een penalty, maar door Suarez verknald. Die eerste was er geen, daar had Webb door moeten laten spelen.

Ik vind het wel grappig dat alle Arsenal fans zeggen dat ze het heerlijk vinden om met een B-elftal van Liverpool te winnen. Ten eerste Liverpool had dan ook een soort van B-elftal omdat Mignolet en Henderson niet speelde en ten tweede het elftal van Arsenal was niet veel slechter dan het A-elftal.

Pff, dat eindeloze gezeur over (niet gegeven) penalty's altijd. Zo had Arsenal had er ook een kunnen hebben vanwege die actie van Skrtel. Liverpool ging gewoon slecht met de kansen om en had ook de pech dat Fabianski goed speelde, dat is de reden dat ze eruit liggen.

Suarez gaat toch overdreven naar het veld, maar het was wel een penalty.
De conclusie die er altijd blijft, is dat Webb niet een van de beste scheidsen ter wereld is, maar een van de slechtste.

Ik vind het persoonlijk een penalty, maar snap dat de meningen hierover verschillend kunnen zijn. Webb heeft gewoon weer een paar dwaze beslissingen gemaakt, aan beide kanten. Pijnlijkste is gewoon die verschrikkelijke overtreding van monreal die hij over het hoofd zit. Met 11 tegen 10 speel je een heel andere wedstrijd uiteraard.

Ik ben een Webb hater, en als je ziet hoe makkelijk De Jong een strafschop meekreeg dit weekeinde had dit volgens dezelfde maatstaf er zeker 1 moeten zijn, maar dit is toch gewoon een ongelukkige wederzijdse botsing met wel weer schwalbe achtige elementen van vriend Luis.

Als Alex C. met zo'n zelfde pijnvertrokken gezicht had gaan rollen, zou je ook een vrije trap de andere kant op kunnen verwachten.

Ook leuk dat je als coach gaat zeuren om een strafschop vanwege een botsing in de uiterste hoek van de 16.

Het was een 100% penalty en die bal die Fabianski miste en een hoofd raakte (waar niemand over praat en ik ook geen herhaling van heb gezien) kon er ook op. Daartegen had Stevie rood moeten hebben. En tja zo lopen wedstrijden, Liverpool had gewoon moeten doen wat ze tegen ons altijd doen elke kans het net laten bollen. Het was in ieder geval een heerlijk gevecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren