Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland lijkt door zeperd Ajax zeker plek te zakken op UEFA-lijst

Laatste update:

Nederland dreigt de achtste plek op de UEFA-coëfficiëntenlijst definitief kwijt te raken aan Oekraïne. Ajax verloor donderdag in eigen huis met 0-3 van Red Bull Salzburg en daardoor lijkt alleen AZ nog een kans te hebben om door te bekeren: de Alkmaarders wonnen met 0-1 van Slovan Liberec. Oekraïne, de nummer negen van de ranglijst, heeft nog vier ploegen in de Europa League zitten.

Oekraïne haalde dit seizoen al tweeënhalve punt meer dan Nederland en omdat het voor Nederland relatief goede seizoen 2009/10 na de huidige jaargang komt te vervallen, lijkt Oekraïne de achtste plaats over te gaan nemen. AZ lijkt de Oekraïense clubs alleen achter zich kunnen houden als Shakhtar Donetsk (1-1 bij Viktoria Plzen), Chornomorets Odessa (0-0 tegen Olympique Lyon), Dnjepr Dnjepropetrovsk (1-0 gewonnen van Tottenham Hotspur) en Dinamo Kiev (0-2 verlies tegen Valencia) allemaal uitgeschakeld worden.

Mocht Nederland naar de negende plaats zakken, dan heeft dat vooralsnog geen gevolgen, zo weet Voetbal International: het aantal Europese tickets blijft dan nog gelijk. Pas als ook nummer tien België Nederland weet te passeren vervalt er een Europa League-ticket.

De UEFA-coëfficiëntenlijst:

01. Spanje (89.570)
02. Engeland (82.463)
03. Duitsland (79.927)
04. Italië (63.938)
05. Portugal (58.466)
06. Frankrijk (54.833)
07. Rusland (46.165)
08. Nederland (43.379)
09. Oekraïne (40.799)
10. België (36.300)

De competitie van Oekraïne is sterker dan die van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En al die feyenoorders, Psvers en de rest maar lachen, dat is het ergste.. Het is nadelig voor het Nederlands voetbal, begrijp dat toch is!!

21 februari 2014 om 11:47

Ik lach nergens om hoor. Baal als een stekker dat we het zo slecht doen in Europa.

21 februari 2014 om 11:48

Waar heb je het over? Ik denk dat iedereen dit jammer vind voor het Nederlands voetbal. Het is eerder de hoogmoed van sommige (ik scheer niet iedereen over 1 kam itt jou) ajacieden dat mensen hierom ''lachen''. Verder hebben weinigen hier recht van spreken omdat geen enkel ander team, behoudens AZ, het beter doet dan Ajax.

21 februari 2014 om 12:49

Dat je mij noemt, terwijl je me niet kent is knap van jou! Ik doe daar totaal niet aan mee. Je scheert inderdaad iedereen over 1 kant, helaas! Ik hoopte dat de NL clubs zoals feyenoord vitesse en psv het is wat beter zouden doen..

21 februari 2014 om 13:02

@koeral:

neem jij het nou iemand kwalijk dat hij iedereen over één kam scheert?

Jij, die je eerste reactie begint met :

"al die feyenoorders, psv-ers, en de rest"?

tja.... Als het niet zo sneu was zou dat bijna grappig zijn.

21 februari 2014 om 13:43

Ik zeg sommige en jij hebt het over ''al die feyenoorders, psv'ers en de rest. Is dat niet over 1 kam scheren? maar je zult het wel niet begrijpen, kun je niets aan doen…

21 februari 2014 om 14:30

@koeral

Tjahhhh, dat hoopte ik ook altijd toen PSV jaren lang achter elkaar de meeste punten voor NL scoorde. Speelde de rest maar beter. Zo nu je zin?

21 februari 2014 om 15:37

De Nederlandse ploegen doen het over de afgelopen jaren algemeen genomen niet zo heel goed in Europa en moeten we uitkijken dat we niet verder afglijden. Soms zit er wel eens een succesje tussen. Bv: Ajax-Barca..maar ook wel eens een drama. Bv: Vitesse en Utrecht dit jaar. Met alle respect voor Salzburg, maar Ajax had dit gewoon thuis moeten winnen, net zoals Utrecht en Vitesse ook hadden moeten winnen. Simpel zat.. Waar ik me aan stoor is dat voordat Ajax aan deze wedstrijd begon.. De meeste Ajax supporters veel kritiek hadden op Feyenoord, PSV, Vitesse, etc. Over de prestaties Europees.. Ik hoop dat dit debacle voor Ajax, de vele Ajax supporters doen inzien dat ook hun club op dit niveau zit en ook zij kunnen verliezen van bijvoorbeeld.. Een Oostenrijkse club in deze.

21 februari 2014 om 11:49

Het Nederlands voetbal staat gewoon daar waar het hoort te staan. Qua niveau zeer slecht. Het brengt topspelers voort vanwege de zeer goede opleidingen maar puur als competitie is t een pannenkoeken competitie

21 februari 2014 om 11:57

Welke topspelers dan? Die zijn de laatste jaren op 1 hand te tellen..

21 februari 2014 om 12:09

Suarez, vertonghen, Eriksen, Mertens, Bony, Strootman bijvoorbeeld. Oke, ze behoren niet allemaal tot de wereldtop maar we doen het toch aardig. Met een beetje goede wil zou je ook Van Ginkel, Affelay en Chadli daartoe kunnen rekenen.

Vergeet niet de mogelijke toppers in spe, zoals JP boetius, vilhena, fischer, Bmi, Tadic, Rekik, Depay en Bakkali

21 februari 2014 om 12:16

Dat zijn nog steeds veel minder spelers dan er bijvoorbeeld in Spanje of Duitsland doorbreken. En wij zouden dan zo'n geweldig opleidingsland zijn. Spelers als ericksen en Chadli kunnen in Engeland net aanpikken.

21 februari 2014 om 12:19

'er zouden veel topspelers kunnen zijn' Als hier meer financiële mogelijkheden waren.

Kijk spelers als Bruma, Rekik, van Aanholt, Ake, Ebecillio enz. enz. Zijn/waren topspelers in de dop. Alleen zij hebben de verkeerde keuzen gemaakt door op 16/17 jarige leeftijd naar het buitenland te gaan. Ze leren misschien wel veel, ze krijgen misschien wel goed betaald, maar ze staan ook gedeeltelijk stil bij hun ontwikkeling.

Die spelers moesten gewoon bij hun club blijven totdat ze gedebuteerd waren en 2/3 goede seizoenen achter de rug hadden en dan een stap(je) hogerop maken. De Nederlandse jeugdopleidingen en dan met namen die van Feyenoord en Ajax staan hoog aangeschreven, waarom zou je dan naar Man. City of Chelsea gaan vraag ik mij af? Voor het geld? Dat komt toch later ook wel!

Spelers die een goede weg bewandelen komen ook goed terecht;
- Dries Mertens
- Kevin Strootman
- Leroy Fer
- Ricky van Wolfswinkel
- Vigril van Dijk
- Leandro Bacuna

En die spelers hebben stap voor stap hun carrière gevormd op een steeds hoger niveau en ook die spelers zijn nu financieel onafhankelijk en hebben vrijwel allemaal een basisplaats

=
Wat ik dus met dit verhaal wil vertellen is dat die jongen spelers naar het buitenland gaan. Omdat zij dromen van een topclub in het buitenland en van veel geld. En ook de omgeving, familie/vrienden en zaakwaarnemer van z'n spelers heeft hiermee te maken. Maar als Nederlandse clubs, spelers het salaris kon bieden wat ze bijvoorbeeld in Engeland kregen dan was Ake of Rekik wellicht nooit vertrokken bij Feyenoord en hadden ze daar de opleiding afgemaakt en daarna 2/3 seizoenen in het 1ste gevoetbald voordat zij de overstap maakte.

21 februari 2014 om 12:49

Sneijder, Vd Vaart, Suarez, Mertens, Vertongen, Vermaelen, Strootman, Mertens, Dudzak, Huntelaar, Robben, Van Persie, Eriksen...maak je daar een team van dan doe je het vrij aardig.

21 februari 2014 om 14:19

Nounounou, dat zijn toch al snel 13 spelers gezien over weet ik veel hoeveel jaar. Hoelang zijn sneijder, van der vaart, robben, suarez en van Persie al wel niet weg? Van der vaart vertrok bijna 10 jaar geleden...

21 februari 2014 om 15:41

Chadli mee eens, eriksen is een topper in engeland.

21 februari 2014 om 18:10

V. Persie vind ik niet. Die ging al gauw naar arsenal

21 februari 2014 om 11:49

Dat begrijpen we ook best, en daarom is het ook goed als ze wel doorgaan.

maar als we niét lachen na een nederlaag, krijgen we de punten óók niet. Wist je dat?

21 februari 2014 om 12:30

Hahaha Touche a

21 februari 2014 om 11:49

Ik denk dat er weinig Feyenoorders en Psv'ers likkebaardend hebben zitten kijken naar de wanvertoning van Ajax gisteren, ik zie ze veel liever in deze vorm in de eredivisie dan dat ik ze succes misgun in Europa.

21 februari 2014 om 11:50

Valt inderdaad niks om te lachen. Om
Droevig van te worden wat Ajax gister liet zien... dramatisch:s

21 februari 2014 om 12:57

Twente deed helemaal niet meer mee... dat is nog veel dramatischer

21 februari 2014 om 13:18

Wat is dit nou voor een opmerking? Twente heeft hier niets mee te maken. Ajax was gewoon ver beneden niveau. Dat mag best gezegd worden.

21 februari 2014 om 13:29

Klopt. Maar dat we zakken ligt niet aan Ajax, maar aan Vitesse, Utrecht en Feyenoord die zo stom waren om er al uit te liggen voordat het toernooi goed en wel begonnen was.

21 februari 2014 om 15:42

Waarom zal dit alleen liggen aan utrecht, Vitesse en PSV? En niet aan Ajax? De eerste 3 verliezen en de laatste ook.. Dus iedereen verliest onverwacht en hebben dus alle clubs schuld.. Ook ons aller Ajax.

21 februari 2014 om 15:57

Zlatan65: jij doet nu precies wat veel anderen ook doen, namelijk de Nederlandse competitie (zwaar) overschatten. Ploegen als Petrolul (dat Vitesse uitschakelde) en Kuban Krasnodar (dat Feyenoord uitschakelde) zijn gewoon van Eredivisieniveau. Daar van verliezen is niet 'dom', maar gewoon reëel. Sterker nog: de competities waar die in spelen (roemenië en Rusland) zijn juist sterker dan de Oostenrijkse weer RB Salzburg uit komt, dus die ploegen spelen veel meer wedstrijden op niveau en hebben daar dus ook veel meer ervaring mee (RB Salzburg is zo'n beetje de enige echte goede ploeg uit Oostenrijk).

Alleen Utrecht leverde een wanprestatie, de rest deed het helemaal niet onaardig, maar had gewoon pech met een zware loting.

De Nederlandse competitie is helemaal niet zo sterk namelijk, die overschatten we keer op keer, terwijl we buitenlandse competities juist onderschatten.

21 februari 2014 om 11:56

Leg mij dan maar eens uit waarom het wegvallen van 1 EL ticket zo slecht is.
Ik zie hier namelijk alleen maar voordelen in. Zo goed doen de Nederlandse clubs het niet in Europa. Eigenlijk hebben weinig clubs een meerwaarde in Europa, hooguit een stuk of 5, hé dat is precies het aantal plaatsen dat Nederland krijgt als ze zakken naar plaats 10
Dus Nederland kan in mijn opinie zonder nadelige gevolgen rustig 2 plekken zakken op deze lijst.

21 februari 2014 om 12:47

@wandering:
Ik dacht er dus precies hetzelfde over. Leuk een extra plek waardoor bij wijze van Heracles Europees kan spelen en er in de 4e voorronde uitvliegen.
Het is op het moment zo ernstig dat zelfs de koploper in de eredivisie wordt weggespeeld door allerlei clubs in Europa.

21 februari 2014 om 14:28

voor de topclubs is het niet erg. De mensen die dit roepen zijn ook altijd aanhanger van een topclub. Nooit iemand die bijv. Groningen, Heerenveen of Utrecht aanhangt. Want voor die clubs is Europees halen iets bijzonders. Iets dat er straks echt amper meer in zit als alleen de top 4 bekerwinnaar Europees gaat.
Voor supporters van de subtoppers is het minder leuk omdat een mooi Europees reisje er niet in zal zitten. Maar goed, dan spreek ik even namens mezelf :-)

21 februari 2014 om 15:38

Nou Abe ik supporter ook een subtopper en kan helaas dit jaar ook geen Europees voetbal van mijn cluppie zien, maar het is gewoon een feit dat als je in de eredivisie niet eens bij de eerste 4 kunt komen, dan heb je echt helemaal niets in de EL te zoeken, of vind het geweldig als je club in de voorrondes door een Noorse, Bulgaarse, Roemeense of Luxemburgse club wordt uitgeschakeld. Je staat dan toch voor l#l als supporter zijnde?

24 februari 2014 om 12:36

ik ga meestal mee naar uitwedstrijden, heeft me al mooie potten opgeleverd in Portugal, Duitsland en Engeland. Het gaat mij als groundhopfan meer om de reisjes eigenlijk :-) Ik vind dat eeuwige gebal tegen RKC en NAC een beetje saai.
Natuurlijk is het zo dat de clubs die bij ons 5e-7e worden eigenlijk Europees niets te zoeken hebben. De algehele trend is dat wij niet meer op kunnen tegen bijv het geld in Oekraine en Rusland. Ik denk dat Heerenveen zich niet eens zou handhaven in de Russische Premjer Liga.

21 februari 2014 om 11:57

Ach we gaan toch nooit meer hoger eindigen op de ranglijst en ook niet zo laag dat we geen één ploeg rechtstreeks de CL hebben.snap niet dat iedereen zich zo druk maakt om die lijst eigenlijk tot en met plek 12 heb je rechtstreeks een ploeg in de CL.
Daarnaast is de haat voor Ajax hier in Rotterdam erg hoog dat niet veel mensen het erg vinden dat ze gister 0-3 verloren. Dat is niet triest dat is gewoon de grote rivaliteit die er heerst en dat hebben Feyenoorders meer door de enorme arrogantie van Ajacieden.

21 februari 2014 om 12:17

Ga weg met je arrogantie. Stelletje napraters hier. Om moe van te worden.
Ik zie geen spelers van Ajax weigeren om met de pers te praten (Castaignos, Twente) of zichzelf ophemelen na een beroerde serie wedstrijden (Maher, PSV), om maar twee voorbeelden aan te halen.
Supporters van Ajax zijn ook niet allemaal arrogant. Ik ben een realistische supporter dus donder op (dit is geen schelden VZ) met die flauwekul.
Toen PSV het in het begin eventjes leuk deed bliezen ze ook allemaal hoog van de toren. Daar hoorde je niks over. Trieste bedoening.

On: supporters van andere clubs en andere NL clubs mogen niks zeggen want ze hebben er allemaal niks van gebakken en/of bewust met de pet naar gegooid. NL heeft niks aan die extra plek dus zo'n groot probleem is het niet, wel jammer voor de uitstraling. Aan de andere kant doet een kansloze uitschakeling tegen een team uit Azerbeidzjan in de 20e voorronde ook niet veel goed t.a.v. het internationale beeld dat er van onze competitie bestaat.

21 februari 2014 om 12:44

Mogen niks zeggen? 'Wij, de andere clubs' mogen prima wat zeggen toch? Ik ben teleurgesteld in Ajax, had hoop dat ze zouden winnen van RBS. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik.

21 februari 2014 om 12:51

Andere supporters mogen nu juist wat gaan zeggen. Toen PSV en Twente vroegtijdig waren uitgeschakeld en punten voor het NL voetbal hadden laten liggen moest je die supporters van Ajax en de kleinere clubs eens horen. Nu heeft Ajax een beschamende nederlaag geleden en mogen andere supporters ineens niets meer zeggen. Hoe hypocriet kun je zijn man. Bovendien schreeuwen wij niet op de dag van de nederlaag dat we de EL even gaan winnen. Ajax heeft zichzelf te hoog ingeschat en dat is misplaatste arrogantie. Na de overwinning op Barca zijn jullie gaan zweven net zoals PSV dat deed na de overwinningen op Zulte. Maar goed, feit blijft dat we in Nederland alleen maar verliezers hebben. De supporters, de clubs iedereen wist dat we aan het afglijden waren maar Ajax heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat we eigenlijk helemaal niks meer voorstellen in Europa. Ajax is de sterkste ploeg van Nederland, al een paar jaar lang en als die het al niet kunnen laten zien weten we hoe we er aan toe zijn. Ik ha de begin en mid jaren van het vorige decennium koesteren want toen was het NL voetbal nog groot. Ik ben blij dat ik dat nog mee heb mogen maken want het gaat de komende jaren alleen maar erger worden.

21 februari 2014 om 13:04

Milano schei toch uit man; je zoekt zaken die er helemaal niet zijn. Niemand riep dat ze de EL wel even gingen winnen. F deboer zei dat indien hij mocht kiezen hij liever de EL zou winnen als kampioen worden. Of ben je dan ook al arrogantt??

Heb je die wedstrijd van gisteren nodig om te kunnen beoordelen dat we internationaal niet meer meetellen? Heb je in het begin van het jaar geen voetbal gekeken of zo?? alle nederlandse clubs vloger er toch uit man. Ajax en AZ waren de enigen die nog een beetje presteerden. Ga snel je filmpjes van de vorige eeuw bekijken op zondag.

21 februari 2014 om 15:53

Ben het er totaal mee eens dat het gat met de Europese top steeds groter wordt door het geld.. Geen spelt tussen te krijgen...Maar Ajax ( toch wel de grootste Nederlandse club die toch elk jaar champions league haalt) die verliest van een Salzburg is toch wel een heel stuk erger dan bv een Utrecht die verliest van een stel Luxemburgers.. Als we op de Europese punten van Utrecht moeten wachten, is t einde in zicht. Nee we moeten het hebben van onze "sterkere teams" als Ajax, PSV, Feyenoord en eventueel FC Twente. Die ervoor zorgen dat we stijgen op de lijst.. Punten van ploegen als Utrecht, Heerenveen, Vitesse, AZ en misschien vergeet ik er 1 zijn bonus punten.

21 februari 2014 om 16:20

Kan je mij even precies uitleggen waarom wij (ajaxsupporters) arrogant zijn?

21 februari 2014 om 20:29

@De wijsheid in
Er zijn maar 4 ploegen die Nederland punten hebben bezorgd in de afgelopen 5 jaar. De ranking over die 5 jaar : Psv(28) Ajax (29) Twente ( 41) en AZ ( 44).

Hoe jij aan Feyenoord komt ?
Eerst volgende clubs Heerenveen (114), Utrecht (130) en dan pas Feyenoord (135). Feyenoord heeft in 5 jaar net zoveel punten behaald als AZ of Twente in 1 jaar.

22 februari 2014 om 02:30

De wijsheid in, misschien dat je Feyenoord supporter bent, maar AZ pakt meer punten dan al die zogenaamde topclubs in NL + in NL pakken ze zelfs meer prijzen dan Feyenoord laatste tijd.. Je moet het dus hebben van AZ en niet van Feyenoord. Europees is dat niet 1 van 'onze' sterkere teams

21 februari 2014 om 12:05

een nederlaag van ajax is niet de (ultieme) verklaring dat nederland het steeds slechter doet in europa. Laatstgenoemde is veel meer het gevolg van "de rijken worden rijker en de armen worden armer" in voetballand. We raken in Nederland financieel verder achterop en daar zou zelfs een leuke EL seizoen van ajax niks meer aan kunnen veranderen.

Dus laat de "ajax haters" heel blij met de nederlaag zijn, omdat ze dat bij elke nederlaag van ajax zouden zijn.

Als wij in europa willen stijgen (of in elk geval consolideren) zijn er andere krachten nodig dan een overwinning van ajax (of az).

21 februari 2014 om 12:16

De verhoudingen tussen de rijke clubs en de arme clubs zijn nog het zelfde als 40, of 20 jaar geleden, namelijk 5 tot 1, wel zijn er in de grote voetballanden meer (iets minder) rijke clubs bijgekomen, die staan dan in verhouding 3 tot 1

Omzet vn bv Real in de 70er jaren 50 miljoen tegenover Ajax 10 miljoen, nu omzet Real 500 miljoen, tegenover Ajax 100 miljoen.

21 februari 2014 om 14:33

akkoord, dat is wat je terug ziet in de coefficientie lijsten. Onoverkomelijk, er is vindingrijkheid, creativiteit nodig om ls nederlands clubvoetbal dit een halt toe te roepen.

21 februari 2014 om 12:13

Na de lig voor het Nederlands voetbal? Men staat gwn waar het hoort te staan, en ik vind dat Nederland ook onder Oekraïne hoort te staan, die in 2009 nog een prijs hebben gepakt en gwn kwalitatief betere teams hebben met Shaktar, Kiev en Dnipro

21 februari 2014 om 12:18

Zon opmerking doet me dan weer denken aan hoe hard ajacieden feyenoorders en psvers hebben uitgelachen toen die verloren.

21 februari 2014 om 12:26

Je mag best even lachen als Ajax 0-3 achter staat tegen een niet erg grote club uit Oostenrijk, maar natuurlijk vindt ook iedereen dat het slecht is voor het Nederlandse voetbal. Ajax-supporters moeten zich daarentegen niet zo aanstellen als ze dan belachelijk worden gemaakt. Het is nou eenmaal zo.

21 februari 2014 om 12:41

Wat Ajacieden bij een dergelijk verlies in de EL dan roepen: "ze nemen de EL niet serieus..."

21 februari 2014 om 12:47

Dat roept werkelijk waar niemand. Kan ik me niet voorstellen! Zullen er vast zijn maar voor 95 procent is de europa league gewoon belangrijk! Waar baseer je het op dat iedereen dat roept..

21 februari 2014 om 12:49

Dat wordt door mensen gezegd. Kreeg gister ook al direct berichtjes dat Ajax vol voor de competitie gaat en daarom niet bezig was met de EL terwijl een paar uur daarvoor de Boer nog zei liever de EL te winnen dan de competitie.
Tuurlijk doet niet iedereen dat maar zulke zieltjes zijn er altijd ^^

21 februari 2014 om 12:51

Ja maar die zijn er overal, dusja

21 februari 2014 om 13:31

Twente en met name PSV hebben in het verleden bewust de EL laten lopen en alles op de competitie gegooid. Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat die oorwassing van Ajax gisteren ook een bewuste keuze is geweest? Ik zou haast zeggen: was het maar zo...

21 februari 2014 om 13:53

Er is slechts 1 wedstrijd geweest van Twente waarin zij niet in de sterkste startopstelling zijn gestart die toen mogelijk was. Dit was om John te sparen voor de competitie omdat hij al enige last had van pijntjes. Dit was de wedstrijd tegen Schalke.
Verder kan ik inderdaad met droge ogen beweren dat Twente altijd met de sterkst mogelijke opstelling heeft gespeeld. Dat het niet altijd even goed was, lag aan de vormcrisis. Dit kun je ook herleiden uit onze resultaten in de competitie de afgelopen 2 jaar.

21 februari 2014 om 14:51

Europa league winst 7 miljoen
Winst competitie 20 miljoen.

@koerai

Ik wordt liever kampioen van nederland dan dat ik europa league win.

21 februari 2014 om 12:27

Koeral, een beetje een erg domme reactie van je aangezien je de eerste post hebt.. Enfin zonde van de pijnlijke nederlaag van Ajax. Misschien dat er een klein wonder kan gebeuren maar dat lijkt me erg sterk. Alle hoop gaat nu naar AZ!

21 februari 2014 om 12:45

Dus als dit de 6de reactie was, was het wel goed geweest? Het is gewoon de waarheid! De clubs die niet in europa spelen moeten gewoon een keer snel hun smoel houden. Ook als ajax het niet speelt overigens maar dat hoort er blijkbaar bij. Haat is belangrijker dan de prestaties in europa. Terwijl clubs zelf geen reed meer presteren!

21 februari 2014 om 12:54

Nogmaals: dat is niet zo.

Ik hoop voor de punten ook ergens wel dat ze ver komen, maar als ze dan verliezen, en zeker zoals gisteren, dan lach ik zeker. Misschien nieteens voor jou, maar wel voor die "wij zijn Ajax, wij zijn de beste"- roepers hier.

Andersom was dat net zo hard gebeurd.

We krijgen er geen punt minder om.

21 februari 2014 om 12:59

Ja je hebt ook reden om ze 'uit te lachen' want het was waardeloos! Dat zal niemand ontkennen maar toch haat ik het altijd dat mensen dan gaan roepen lekker dit en dat, maar over een paar jaar kan het nadelig voor hun club zelf zijn zeg maar.. maar dat beseft niet iedereen helaas!

21 februari 2014 om 14:42

ik snap niet waarom frank de boer el hamdaoei had weggedaan bij ajax, dat was echt een goede spits geweest en ook in de europa leaque, met sightorsson nu verlies je meer punten.

21 februari 2014 om 16:00

Uitlachen is voor kleine kinderen.. In Europees verband moeten we achter de Nederlandse club staan en niet blij zijn als bv een Ajax verliest.. Maar we mogen best onderbouwend kritisch zijn en niet elk kritisch punt gaan afstempelen als "Ajax haters"..... Lekker simpel... Zo ken ik er ook nog wel een paar

21 februari 2014 om 13:00

Nederland heeft sowieso niks te zoeken in europa. Nederlanders blijven maar het verleden erbij halen maar in het heden worden alleen slechte resultaten behaald.

Altijd maar 95, 98 erbij halen en 2002 van feyenoord.

Elk jaar praten ze over 1988. Zo blijven we achter lopen op grote landen.

21 februari 2014 om 14:46

het ajax team dat in 95 de cl won bestond maar liefst uit 8 donkere spelers,met alle respect,en als je nu kijkt zie je alleen serrero nog. ook snap ik niet waarom frank de boer el hamdaoei heeft laten gaan,hij zou er nu zeker 20 hebben ingeschoten.

21 februari 2014 om 15:50

Want de kleurlingen kunnen beter voetballen?
Volgens mij staat dat los van elkaar?

21 februari 2014 om 19:04

of de kleurlingen zoals jij ze noemt, beter kunnen voetballen kan je beoordelen aan hun prestaties , de smaakmakers van het grote ajax waren kluivert,davids,seedorf, in 2002 toen feyenoord de uefa cup won was het van hooidonk.(is niet beledigend bedoeld)

21 februari 2014 om 13:40

En die ajaxieden maar lachen dat Feyenoord, psv en vitesse er vroegtijdig uitvliegen. Dat is nog het ergste. Beetje kinderachtig om dit over de ene club supporters te zeggen en niet naar je eigen aanhang te kijken, want ja ajax supporters doen niet hetzelfde... onbenul

21 februari 2014 om 13:48

Wilde je dit nu zo graag als eerste plaatsen?
Niemand had nog iets geplaatst, maar door dit soort reacties lok je alleen maar negatieve discussies uit helaas
Verder is het jammer en droevig voor het Nederlands voetbal dit resultaat
En kunnen we met zijn allen helaas naar buitenlandse clubs gaan kijken

21 februari 2014 om 14:10

Mmwha ik ga ervan uit dat AZ minimaal de halve finale haalt dus geen paniek.

Tja kunnen we ook zeggen dat de teams die zich niet kwalificeerden voor de El of de groepsfase niet overleefd hebben hier ook aan bijdragen toch? Lekkere titel weer Vz...

21 februari 2014 om 11:45

Titel is prima. Tot gisteren was er niet zoveel zekers aan: zou Ajax goed hebben gepresteerd dan zouden we niet zakken. Ajax presteerde slecht en daardoor is het nu zeker.

21 februari 2014 om 11:46

Het is niet de schuld van Ajax. Ze overwinterden in Europa ga het eens bij de andere Nederlandse clubs zoeken die er geen knikker van bakten

21 februari 2014 om 11:51

Het komt niet alleen door Ajax maar het is wel diep triest wat ze gisteren lieten zien!

21 februari 2014 om 11:56

Er wordt ook niet gezegd dat het de schuld van Ajax is. Alleen dat bijna een zekerheidje is dat we gaan zakken, omdat AZ dan de enig overgebleven Nederlandse ploeg is mochten zij wel doorgaan. Oftewel Oekraine heeft met vier ploegen meer kansen om punten binnen te slepen. Nederland heeft het gewoon slechter gedaan dit jaar. Dat is gewoon een simpel feit

21 februari 2014 om 11:57

Meneertje Ajax hater vind ik nogal cru om te zeggen tegen een Ajax supporter. Er staat hier toch niet dat het de schuld van Ajax is maar dat het vrijwel definitief (!) is doordat Ajax heeft verloren. Ajax was de kans om de achtste positie te behouden en doordat Ajax verloor is die kans verkeken. Nergens staat dat het alleen Ajax schuld is en nergens zeg ik dat. Leer begrijpend lezen zeg, goede god wat een drama dit weer.

21 februari 2014 om 13:32

@fct21: Ja, en? Das toch niet de discussie hier.

21 februari 2014 om 14:01

Andere nederlandse clubs. Hier kan je PSV en AZ buiten laten. Vorig jaar heeft psv het idd laten lopen maar daarvoor hebben ze gewoon goed gepresteerd. Je kan het beter zoeken bij Twente, Vitesse, Feyenoord en Utrecht

21 februari 2014 om 16:06

@Nerrazurri9

Wat jij zegt klopt niet en ik zal je zeggen waarom.

We moeten punten halen met onze sterkste teams ( Ajax, PSV, Feyenoord, Twente) die moeten het doen voor NL en niet Utrecht, Vitesse, Etc.. Alle punten die de "lagere" teams verdienen is puur bonus.. Als we op deze punten zitten te wachten is het einde zoek.. Dus als we zakken ligt dat aan de topteams die niet presenteren en niet de Utrechtjes van deze wereld. Daar verlies je je positie niet op..

21 februari 2014 om 11:47

Doe nou niet alsof jullie Ajacieden ooit iets te klagen hebben over de titels/schrijfwijze van vz... Dit is letterlijk pas de 1e die ik tegenkom. Maar je hebt gelijk, ondanks deze wanprestatie van jullie hebben wij (feye), Psv, Vitesse en Utrecht ook zwaar teleurgesteld. We zijn met zn allen verantwoordelijk voor deze malaise.

21 februari 2014 om 11:49

het gaat mij om weer eens een misleidende titel van VZ. heb het niet over ajax topics. ik zie per dag meerdere titels die niet aansluiten op de kern van het artikel. jammer vind ik dat want dat heeft deze site toch niet nodig?

21 februari 2014 om 11:59

Misleidende titels zijn wel vaker aanwezig de laatste tijd, maar in dit geval vind ik hem niet misleidend ten opzichte van andere titels die misleidender waren

21 februari 2014 om 13:33

Dit is volgens mij een misleidende tekst. Althans voor zover ik begrijp wat je probeert te vertellen...

21 februari 2014 om 11:48

Het is inderdaad beter om het woordje 'door' te vervangen met 'na'. Het zakken is inderdaad te wijten aan collectief falen van de Nederlandse ploegen.

21 februari 2014 om 12:16

We hebben hier vaak genoeg PSV en andere team besproken die het gwn waardeloos hebben gedaan. Dus als Ajax een wanprestatie levert mogen we daar ook op ingaan toch? We hebben een hele week berichten gehad hier toen Barca werd verslagen, dus dan hebben ajacieden nu nog niks te klagen over de berichtgeving

21 februari 2014 om 12:23

Ja klopt maar dat is nu voorbij, hebben we het over gehad. Jammer dat er hier een aantal ajacieden zijn zonder enig reflecterend vermogen op hun eigen club. Nee, als het tegenzit worden prestaties van anderen erbij gehaald.

Nou Ajax moet zich idd schamen zeg, wat een losertitel zeg, gelukkig hebben Vitesse, feyenoord, Twente en PSV hier niet aan meegedragen de laatste 3 jaar.

21 februari 2014 om 11:49

die clubs die jij noemt juist wel! want als ze door waren gegaan in de toernooi hadden we meer punten gepakt. maarja hij komen niet eens door de voorondes EL! waardoor je minder kans hebt om punten te kunnen pakken als land zijnde!

21 februari 2014 om 11:53

@afca13:

google eens op het woord "sarcasme". Er gaat een wereld voor je open.

21 februari 2014 om 12:21

Ach de jongen is 13

21 februari 2014 om 12:24

Denk dat juist clubs als Twente en PSV over de laatste 10 jaar de punten hebben verzorgd.

21 februari 2014 om 13:34

Klopt. En met name dit jaar.

Daarom ben ik als Ajacied ok altijd blij als een psv, feyenoord, az, vitesse wint omdat het gewoon positief is voor het nederlandse voetbal.

In tegenstelling tot alle reacties die ik gisteren zag voorbijkomen met lekker voor ze etc.

21 februari 2014 om 11:51

Ook voor jou:

als de reacties na afloop niét zo zouden zijn, krijgen we daar echt niet meer punten voor de coëfficientenlijst voor hoor.

21 februari 2014 om 12:07

Nederland heeft als geheel dit seizoen gefaald. Hier en daar wel een positief resultaat, maar over het grotere gedeelte jammer genoeg gefaald. Het is ook jammer dat vele supporters van andere clubs elkaar niets gunnen. Voetbal is gewoon een spel waar je van moet genieten en zodra ze tegen mijn club moeten hoop ik dat iedereen verliest, maar anders hopen dat iedereen zover mogelijk komt. In Europa zeker voor Nederlandse clubs.

21 februari 2014 om 13:58

Dat is iets wat de ajacieden zichzelf aandoen. Altijd en overal hoog van de toren blazen. Toen lag het aan psv twente, nu verzieken ze het zelf, krijgen ze dezelfde opmerkingen en dan kunnen ze hrt niet hebben. De hele week moeten we op vz lezen hoe goed ajax wel niet was tegen barca. Hoe goed de opponent ajax wel niet vindt. Ajax kan terugkomen in de Europese top. Het een na het ander topic met ajax wordt gestart. Scroll de topics eens door en lees eens hoeveel ajacieden een arrogante reactie geven. Nou jammer voor het Nederlandse voetbal, maar ik heb een glimlach niet kunnen onderdrukken. Teams in Nederland hebben nog teveel respect voor ajax, gister werd toch wel heel duidelijk gemaakt datcdit ajax heel heel heel ver weg is van de Europese top. Ik hoop ook echt dat er een ander team kampioen wordt dan Ajax, gun hrt ze ook niet, veel betekent voor hrt Nederlandse voetbal, maar de arrogante sfeer die om die club hangt is gewoon eng.

21 februari 2014 om 15:56

Waarom is ajax niet goed als ze winnen van barca (a,b of c) maar als ze verliezen van salzburg zijn ze mijlenver verwijdert?

Hele domme reactie!

Dat Nederland zakt na gister begrijp ik wel maar poll gaat te ver. Ik denk zelf dat de Turkse lig wel moeilijker dan de Oekrainse.

21 februari 2014 om 14:25

overall wel maar de top 4/5 in Oekraine is erg sterk. En die halen de punten.

Toch nog een beetje genoegdoening. Andere clubs lijden met ons mee :-).

Niet meer dan terecht dat we plekken kwijtraken in de toekomst hoewel Belgie ook niks te zoeken heeft in Europa.

Trieste optelsom van een zeer lelijke voetbalavond.

Wat is het puntenverschil tss Europa League en Champions league? Iemand een idee

21 februari 2014 om 11:51

Per overwinning 2 punten en gelijkspel 1 punt voor de Coef-lijst, maar bij Deelname aan de CL krijg je sowieso al 4 punten ofso en bij overleving van de groepsfase weer 4. Dit geldt alleen voor de CL. Dan alle punten bij elkaar optellen en delen door het aantal ploegen die Europees meedoen. Bij Nederland dus gedeeld door 6.

21 februari 2014 om 12:00

Bedankt... Ik begrijp niet dat België zo hoog staat. Enkel Genk kan iets voorleggen in Europa

Hopen dat volgend jaar alle ploegen die zich daadwerkelijk europees plaatsen, zich ook bewust zijn van het feit dat Belgie dichterbij komt. Je hoeft je niet zozeer te plaatsen voor de volgende ronde, maar iets meer punten hadden er toch wel gepakt kunnen worden door de nederlandse ploegen, in elke fase van het europese tournooi dit dan ook is.

Slechte titel. Ajax smokkelt samen met AZ dit jaar in ieder geval nog wat puntjes binnen in tegenstelling tot Psv, Feyenoord en Vitesse.

Trieste zaak dit, dat dit Ajax, wat gewoon is zoek gespeeld door een leuk ploegje, wordt gewoon weer kampioen in Nederland. Nivellering ten top.

21 februari 2014 om 11:51

PSV net iets minder dan Ajax volgens mij. Helaas kunnen we als Nederland nu niet langer meer teren op de successen van PSV. Dus hopelijk staat er een keer een andere ploeg op die CL waardig is. Helaas gaat dat voorlopig niet gebeuren, aangezien er dit seizoen en de afgelopen ook er geen een ploeg is die goed voetbal speelt in de eredivisie.

21 februari 2014 om 11:56

Met de titel is niets mis want doordat Ajax waarschijnlijk niet doorgaat kan alleen AZ nog punten pakken. Dus het verlies van Ajax betekent dat wij vrijwel zeker een plaats gaan zakken; er staat verder niet dat Ajax de schuldige is dat we een plaats zakken....dat maak je er zelf van.

Soms is het ook een gevalletje lezen wat je wil lezen

21 februari 2014 om 13:36

Ja, en laat dat nou net de bedoeling van VZ zijn. Titels bedenken die voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn.

Utrecht en Vitesse hebben het echt in laten zitten

21 februari 2014 om 12:07

Feyenoord en PSV hebben ook een vreselijke wanprestatie geleverd. Schandalig wat zij hebben laten zien.

21 februari 2014 om 14:37

PSV heeft nog voor de nodige punten gezorgd in de VCL en poulfase dus dat je Feyenoord en PSV in een zin noemt is onzin!

21 februari 2014 om 14:06

Hoezo ? Ajax vorig jaar toch ook tegen boekarest en dit jaar tegen salzburg? Ook ajax deelt mee in de malaise van het Nederlandse voetbal.

21 februari 2014 om 15:58

Ajax haalde vorig jaar 4 pnt tegen city en dit jaar 2 tegen milan en 3 tegen Barca.
Ajax is europese suptop dan? of tellen die niet?

21 februari 2014 om 18:31

Ik denk dat jullie de beste van Europa zijn en binnenkort de cl weer vsdt hebben. Jullie ontstijgen het Nederlandse voetbal.

De Nederlandse ploegen hebben het zeker slechter gedaan dan de Oekraiense ploegen afgelopen jaar, deels door het grotere geld dat ze daar hebben, maar ook omdat we het niet goed gedaan hebben.

Gelukkig is het mogelijk om nog een heel aantal oekraiense ploegen te verliezen na deze ronde, als Valencia, Tottenham en Lyon een goede return spelen. Vitoria Plzen heb ik het minste vertrouwen in.

Op korte termijn zullen we er dus niet veel van merken, maar op lange termijn zal Nederland gegarandeerd een Europees ticket verliezen. We hebben nu twee hele magere jaren gehad en dat zal nog een aantal jaar meetellen.

21 februari 2014 om 11:57

Dat is het gevaar idd. Al twee jaar presteert Nederland dramatisch. De komende jaren gaan hele goede jaren vervallen, dit gaat zeker gevolgen hebben voor de internationale positie. Er lopen hier heel veel talenten rond, maar in Europa redt je het daar helaas niet mee. Daar heb je spelers nodig die ervaring hebben, die er staan als het moet.

Jammer dat Nederland na 3 a 4 geweldige jaren nu al 2 jaar dramatisch op de ranglijst doe. Ik zie Turkije binnen 3 jaar Nederland, Oekraine en Belgie inhalen als ze we zo doorgaan. Volgend jaar mag Besiktas ook weer meedoen in Europa, en het jaar erop mag Fener weer meedoen. Ik had echt verwacht dat Ajax dit jaar minstens de kwartfinale zou halen, alhoewel ik Salzurg al heel erg goed vond tegen Fener in de Cl aan het begin van het jaar. Rusland zie ik ook wel zakken de komende jaren. Anzhi is een mislukt project, Zenit is overschat (wel veel potentie met al dat geld) en voor Cska heb ik erg veel sympathie, maar zij hebben dit jaar teleurgesteld in de Cl.

Dat klopt inderdaad, andere teams hebben ook wanprestaties geleverd zoals bijvoorbeeld een Utrecht, Feyenoord ( aan de andere kant sinds die weer europees spelen presteren ze elke keer geen zak dus kan je ook niet veel van verwachten, Utrecht heb aantal jaar terug nog wat leuks laten zien). Vitesse kan verliezen van Anzi . PSV heeft ook zich voor lul gezet dus ja. Maar alsnog is het een schande dat de Nederlandse kampioen thuis 3-0 verliest van de Oostenrijkse kampioen, Red Bull kan uitstekend voetballen maar het blijft triest als Ajax zijnde.

Door een wedstrijd te verliezen zakken op de ranglijst? Volgens mij vergeet de titelmaker de punten die in de CL zijn gehaald, neem nog een shotje titelmaker

Kan je het geloven dat we in de jaren 90 à 00 aan de top van Europa stonden en dat we nu steeds verder wegzakken.. wat een drama voor het Nederlands voetbal.

Ja zeker weten dat het door ajax komt dat we een plek zakken. Feyenoord komt niet eens door de voorrondes. PSV en Twente hadden zgn andere prioriteiten. Wat een bullshit allemaal. Buiten dat is het gewoon waardeloos dat Ajax verloren heeft. Vooral de buitenwacht riep al laat Fc Basel maar komen. Maarja deze horde ga je waarschijnlijk niet eens kunnen verslaan.

Het word wel heel erg treurig zeg op deze manier. Nederlandse voetbal zakt steeds verder en verder het moeras in helaas.

Dat ligt niet aan Ajax, als de rest gewoon beter hun best hadden gedaan en niet in de voorronde van balophetdak uit luxemburg verloren hadden of van de nr 18 uit de bulgaarse competitie of Fc oetlul om es iets te noemen, dan had Ajax nu ook gewoon een keer kunnen verliezen.
Maar ja, dan klikt er natuurlijk geen hond op. Leuke is dat 80% van de zeikerds afkomstig is van clubjes die al een paar jaar niks gepresteerd hebben zowel nationaal als internationaal

21 februari 2014 om 11:59

Ajax heeft toch ook het beste materiaal dus daar mag je meer van verwachten dan van FC Utrecht of Vitesse die haast nooit in Europa spelen.

21 februari 2014 om 12:02

Ajax heeft dan ook meer gepresteerd dan de clubs die jij noemt. Die hebben werkelijk helemaal niks bijgedragen.

Tja, je kunt zeuren op Ajax. Maar hoeveel punten heeft Ajax al niet verzorgd op deze lijst. 1 keer winst tegen Barca, 2 keer gelijk tegen Milan en een winst tegen Celtic. Daarmee haal je meer punten mee binnen dan dat je er verliest...

21 februari 2014 om 12:45

Het moet ook geen aanval zijn op Ajax, want wat er ook gezegd wordt: Ajax en AZ houden in ieder geval de eer hoog waar andere clubs allang zijn afgetakeld. Ik als tukker heb al helemaal geen recht van spreken.
Het is een afwaardering op de Nederlandse competitie, niet op een enkele club.

Feit is dat PSV al jaren de EL niet serieus neemt (zegt men) maar wel de meeste punten voor Nederland haalt op dit moment. Ik gun het alle Nederlandse ploegen in Europa. Als Ajax dan wordt uitgeschakeld vind ik het wel leuker dat het keihard gebeurd alhoewel ik liever heb dat ze door gaan (snap je hem nog?).

21 februari 2014 om 12:07

@ psvleiden

Ajax en PSV halen hetzelfdfe aantal punten binnen, vorig seizoen stonden ze nog gelijk op de confiecent lijst, en nu staat PSV als ik het goed heb maar 1 plekje boven Ajax (teminste in 2013). Nederland heeft overigens altijd al geteerd op of de prestaties van Ajax of Psv, het is jammer dat beide ploegen niet gelijktijdig kunnen presteren.

Wat betreft het gedeeltelijke leedvermaak snap ik je wel, ik gun andere clubs ook dat ze punten pakken maar dat is voor het Nederlandse voetbal belang en niet zozeer omdat ik PSV bijvoorbeeld zoveel gun. Wat dat betreft is het ergens ook wel een beetje dubbel maar dat hoort er toch ook bij ?

21 februari 2014 om 12:43

@afca_leeds

Hier doe je Twente en Az toch wel beetje te kort!

Ajax,psv,twente hebben het voetbal hoog gehouden de afgelopen 5 jaar (De UEFA-coëfficiëntenlijst: is van de laatste 5 jaren telkens en elk jaar valt het laatste jaar weg)
En in mindere mate heeft Az ook veel betekend voor het Nederlandse voetbal!

Maar de rest van de clubs in Nederland hebben werkelijk niks laten zien de afgelopen jaren in Europa!

21 februari 2014 om 13:00

@ Fctwent3

Het is beslist niet mijn bedoeling om AZ en Twente tekort doen, als je mijn reacties over het Europees voetbal vaker zou hebben gezien doe ik alles behalve dat (al snap ik dat je niet alles kunt lezen). Ik vond het ook prachtig dat AZ de halve finale van de Europa Cup haalde en Twente ploegen als inter , The Spurs en die Rusische club (weet de naam even niet meer) het moeilijk maakte. Maar als je kijkt naar de hele geschiedenis van het Nederlande Europese voetbal moet Nederland het hoofdzakelijk van Ajax en PSV hebben ( en incidenteel in een verder verleden Feyenoord).

AZ en Twente hebben het dus zeker goed gedaan maar bijvoorbeeld Heerenveen of een Roda JC hebben ook zo´n periode gehad. Er zijn dus altijd wel een aantal andere ploegen buiten de top om die een periode goed mee draaien, maar die het helaas niet kunnen volhouden. Dat is geen verwijt want het is moeilijker om aan de top te blijven dan er te komen, maar het is een probleem waar we altijd al mee te maken hebben gehad.

Net zoals het een probleem is dat zowel Ajax en PSV nooit tegerlijkertijd echt kunnen presteren. Wat mij betreft herhaalt de geschiedenis zich in die zin dus niet meer, maar ik vrees er voor.

22 februari 2014 om 01:03

Wat hij probeert te zeggen is dat PSV en Ajax 28-29 staan en Twente en AZ 41-44 staan over de laatste 5 jaar.
Kortom deze vier clubs staan kort bij elkaar !

De rest van de Nederlandse clubs staan bijna 100 ! ! ! Plaatsen lager dus daar moet je geen rekening mee houden.

Nederland draait op 4 clubs en de rest is Europees ronduit waardeloos en kost Nederland alleen maar plaatsen door hun wanprestaties.

Wat het nog erger maakt is dat veel verlies partijen van Nederlands clubs in Europa in mijn ogen te voorkomen zijn. Er mankeert echt iets met de wedstrijd instelling vandaag de dag, niet scherp aan de aftrap verschijnen, het fysieke spel van een tegenstander bijna nooit beantwoorden of vergeten dat een tegenstander in de laatste minuten ook nog wat kan terug doen. Het is om gek van te worden, natuurlijk spelen de financieen mee maar ik vind niet dat we daar alles op kunnen afschuiven.

21 februari 2014 om 12:06

Hier ben ik het mee eens, Utrecht kan bijvoorbeeld wel alles opbrengen tegen ajax maar niet tegen rkc bijvoorbeeld. Het zelfde geld voor ajax die wel alles geven tegen barca milan enzo maar tegen salzburg niet. Ook psv kan het wel tegen zulte milan maar tegen odese enzo niet.

21 februari 2014 om 12:12

@ soccerroos

Precies, hetzelfde zie je ook terug in de competitie, het lijkt wel of spelers te vaak het geloof niet hebben. Iets wat ik heel apart vind aangezien we het nog altijd over toch goed betaalde (natuurlijk verdiend men meer in het buitenland) topsport hebben. Daarnaast vind ik die overdreven onderdanigheid die velen tentoon spreiden richting Europa ook vaak overdreven. Als we (alle Nederlandse clubs die Europees spelen) het nou eens kunnen opbrengen om vaker een betere wedstrijd instelling te hebben en niet naief te zijn kan er nog genoeg progressie geboekt worden.

Wat stelt iedereen zich nou aan.

Er staat alleen dat het door de nederlaag van Ajax zeker lijkt dat we de plek gaan verliezen, verder niks. Niks over wiens schuld dat al dan niet is, alleen dat het hierdoor zeker lijkt.

Zo moeilijk is het niet, als je het niet persé verkeerd wilt interpereteren.

21 februari 2014 om 12:07

Voor vele Ajacieden is dit gewoon: Het komt door Ajax, dat we plek zakken vooral naar die pak slaag die niemand verwachten.

Vooral is het triest van mensen die hier om gaan lachen, dit is alleen maar schande voor Nederlandse voetbal en kost punten. Maar dat interesseert hun niet, ze zien liever die k*** joden, neuzen, 020, jodenkoppen allemaal verliezen.

21 februari 2014 om 12:29

Onzin.

Als we er niet om zouden lachen zouden we heus niet meer punten hebben gekregen.

21 februari 2014 om 12:46

Nederlandse clubs hebben ook geen status.
Een voorronde Cl, daar lachen de topclubs om, voor hun is het gewoon belangrijk kwalificeren voor de volgende ronde en dan begint het pas.
Knock Out fases daar zie je de kwaliteit van de Nl clubs.
Vandaar dat de nummer 2 ook vaak geen Cl speelt.
Kampioen in Nl, dan krijg je zomaar 6 wedstrijden en wat extra ervaring en een zak met geld.

We kunnen wel gaan zeiken over Ajax maar die overwinterd tenminste en pakt punten voor Nederland. Dat ze gister pakslaag hebben gekregen doet niet af aan hun prestatie over het afgelopen jaar.

Ik ben zeker geen Ajax fan (om het zwak uit te drukken) maar dat gehaat nu op de Amsterdammers slaat nergens op.

Feyenoord moet zich diep schamen. Zo'n grote club maar hebben sinds 2008 niks meer laten zien in Europa (poulfase)...afgelopen jaren telkens niet door de voorrondes gekomen.

Twente heeft onder die Engelsman een trend ingezet dat EL niks meer voorstelt en geilen alleen nog op CL.

Alleen AZ pakt jaar in jaar uit see punten in Europa. Daar mag ook wel respect voor getoond worden. Ik las ergens dat AZ geluk heeft met plaatsingen maar dat hebben ze zelf afgedwongen. AZ heeft jarenlang zo goed gepresteerd in Europa dat ze altijd in Pot 1 komen en daardoor eerst de lastige clubs ontwijken. Dat is dis geen geluk maar beloning voor de prestaties.

PSV, Twente en Feyenoord....ga je diep en diep schamen.

21 februari 2014 om 12:29

Er zeikt in dit artikel helemaal niemand over ajax...

21 februari 2014 om 19:41

Wel in de reacties.

21 februari 2014 om 12:32

Sorry maar waarom bash je psv en twente af. Deze clubs pakken doorgaans altijd punten voor Nederland. Twente deed dit jaar dan ook nog niet eens mee, zelfs geen voorronde, hoe kunnen die dan punten pakken. De tegenstanders van psv deden het gisteren gewoon ook goed, winnen van lazio en tottenham, dus zo slecht deed psv het niet.

21 februari 2014 om 12:46

@dibagio

Fc Twente heeft dit seizoen niet eens Europees voetbal gehaalt! Die hebben verloren van Fc Utrecht in de play offs waardoor hun Europees voetbal speelde! (maar die hebben verloren van een amateur ploegje)

Het klopt dat Twente vorig jaar net zoals psv niet veel heeft gepresteerd want hun zijn beiden niet door de groepsfase gekomen!

maar de voorgaande jaren hebben Psv & Twente echt heel veel punten gepakt hoor voor Nederland! En gohhh mag er is een keer één jaartje bij zitten waarin ze geen groepsfase halen!

21 februari 2014 om 12:52

@dibagio

En dat jaartje Europees konden we dacht ik na de kwartfinale! En hadden we goede kans op want we hadden thuis met 1-0 van Schalke04 gewonnen! Maar mc claren was zo leuk om een b-elftal op te stellen! omdat de competitie belangrijker was!

Dat vergeet ik hem trouwens ook nooit hoor! maar in dat jaar heeft Twente toch heel veel Europese punten gepakt dus je kraamt onzin uit!

Jammer voor het Nederlandse voetbal. Dat supporters van andere ploegen nu Ajax uitlachen, heeft te maken met dat zij andere clubs afzeiken dat ze geen punten pakken en dat zij het wel even gingen doen in de EL, terwijl ze zelf nu ook niks pakken. Psv werd helemaal uitgekotst maar heeft bijna net zoveel punten als Ajax gepakt, daarnaast hebben de teams waar psv van verloren heeft gisteren gewoon gewonnen van tottenham en lazio, zo slecht waren die ploegen dus niet. Al met al is gewoon een slecht jaar geweest voor NL. Vooral utrecht en vitesse hadden wel iets verder door kunnen komen. Ach ja volgend jaar dan maar knallen

Er moet een plan komen over hoe we de Eredivisie weer naar een hoger niveau kunnen tillen.
Dat de van Nistelrooy's, Robben's,kluivert's enz. uit de opleidingen voortkomen en ook 'verplicht' bij hun club 'moeten' blijven tot dat zij 2/3 'goede' seizoenen achter de rug hebben.
Want als het zo doorgaat raken we steeds verder achterop.
-
Er moet sterk geïnvesteerd worden in jeugdopleidingen (landelijk), bij elke opleiding moeten (oud)voetballers de trainers van de elftallen zijn en niet iemand zoals bij sommige clubs mensen die wel een trainersdiploma hebben maar nog nooit op hoog niveau gevoetbald hebben of zich bewezen hebben als goede jeugdopleider. Elke Eredivisie club zou eens moeten kijken in de keuken van Feyenoord en Ajax.
-
Er moet een regel of ere-code komen dat als je in de jeugdopleiding van een club speelt dat je die niet vroegtijdig verlaat!! Je mag blij zijn dat je ooit gescout bent en dat vertrouwen van toen moet je terug betalen. Een plek in een jeugdopleiding is niet voor iedereen weg gelegd en daar moet je hartstikke blij mee zijn. Dus als je het talent hebt om uit te groeien tot speler voor de eerste selectie moet je die weg volgen en dan 2/3 goede seizoenen draaien. Daarna kan je altijd nog een stap hogerop, de club heeft plezier aan je gehad en hopelijk een transfersom en de grote Europese clubs die komen nog wel als je daadwerkelijk zo goed bent!

En zo moeten er nog wat regel, ideeën en veranderingen komen want anders staan we over een paar jaar nog onder Belgie :

21 februari 2014 om 12:50

Leuk idee, maar uiteindelijk gaat alles om geld!
We hebben ons erbij neer te leggen dat we slechts een opleidingsland zijn en dat we jaarlijks onze talenten kwijt raken aan de grotere competities. Ergens maakt dit de competitie zelf juist leuk, omdat de verschillen redelijk klein blijven. Zo kunnen kleine clubs nog altijd winnen van de grote jongens, omdat zij er juist niet met kop en schouders bovenuit steken (zie bij Bayern).

21 februari 2014 om 13:04

Thx voor je compliment. En het klopt alles draait om geld. Helaas, maar met die 'ere-code' en met eventueel een regel dat spelers pas vanaf hun 20ste een zaakwaarnemer mogen hebben of een eerste transfer mogen maken kan er veel veranderen. Want die spelers moeten niet eens alleen aan hun zelf denken maar ook aan de clubs en de maatschappij. Ze mogen blij zijn dat bijv. een Feyenoord hun ooit gescout heeft en dagelijks met ze heeft getraind en dat ze nu een salaris verdienen 10 x hoger dan de gemiddelde Nederlander. Als je een beetje normen en waarde hebt betaal je dat terug met spelen in de eerste selectie en de club achter laten met veel trots en een mooi transferbedrag.

'mijn mening'

21 februari 2014 om 13:21

Maar als je het anders stelt: stel je hebt je eerste echte baan. Niet je droombaan, maar goed.. je bent aan het werk en je moet ergens beginnen. Je doet het goed plotseling krijg je een aanbod van een ander bedrijf die jou graag als werknemer wil. Dat bedrijf biedt je maar liefst het dubbele salaris in een omgeving waar alles nóg professioneler is!
Dan is het heel romantisch om dat af te slaan omdat het eerste bedrijf je als starter heeft aangetrokken. Maar ik zou als werknemer toch snel vertrekken!

21 februari 2014 om 13:35

Mee eens. Je kunt het spelers niet kwalijk nemen. Daarom is de enige oplossing regels als maximaal aantal buitenlanders, en minimum uit eigen jeugdopleiding...maar dat zal waarschijnlijk juridisch niet mogelijk zijn, waardoor er voor het NL clubvoetbal eigenlijk niks anders opzit dan hopen op een incidentele uitschieter.

21 februari 2014 om 13:50

En áls dat al zo is, dan wordt het niveau in Nederland nóg lager omdat je een kleine vijver hebt (nederland) waarin je kunt vissen. Dit zou een maatregel wereldwijd moeten zijn.

21 februari 2014 om 14:22

Ja je hebt zeker een punt. Maar daarom is het zo moeilijk.
Ik zou hetzelfde doen.
Alleen in het voetbal kan je altijd nog die 1 of 2 miljoen per jaar gaan verdienen als je goed bent of veel meer zelfs! Dus in principe kan dat op zich laten wachten vindt ik.
Bij een baan die jij en ik waarschijnlijk hebben moeten we wel overstappen omdat je de kans op latere leeftijd vaak niet meer zal krijgen en het salaris wat daar in omgaat is totaal anders dan in het voetbal wij zijn meer genoodzaakt het te doen, die voetballers die lopen toch wel binnen of het nu is of over 4 jaar, financieel onafhankelijk worden ze toch wel als ze op hun 22/23ste levensjaar naar Chelsea ofzo gaan.
Dat probeer ik te vertellen.

21 februari 2014 om 12:56

Tsja, dat zou mooi zijn. Dat is tevens het probleem. Goede spelers bleven eerst in ieder geval nog een jaar of 5 bleven voordat ze naar het buitenland vertrokken. Zodra er 1 nu boven het maaiveld uitsteekt, wordt hij weggekocht. Spelers hebben dan in de Eredivisie mogen rijpen, zodra ze goed genoeg zijn om ook op Europees niveau van toegevoegde waarde te zijn, dan worden ze weggekocht. Zie Eriksen. Of eerder nog, al in de jeugdopleiding worden ze weggekocht.

Onderling kunnen we wel een erecode afspraken, het zou Internationaal moeten. Wat mij betreft gaan we weer terug naar een systeem van maximaal 5 buitenlanders per team, waarbij ook nog eens minimaal 2 spelers uit de eigen jeugdopleiding....maar dat zal juridisch gezien wel niet kunnen

21 februari 2014 om 13:22

Een erecode tussen clubs is leuk en aardig.. maar geen speler zal dan ooit nog gaan verlengen en tal van spelers zullen "gratis" de deur uitlopen.

Laten we volgend jaar hopen op een beter Europees jaar en dat

Ajax,twente,psv,az,feyenoord allemaal Europees voetbal halen! dan ben je wrs het best vertegenwoordigd voor goede resultaten!

Ik zet Vitesse hier niet bij omdat ik niet weet wat ik van die ploeg moet verwachten spelen nu weken bar slecht! En hebben heel veel spelers gehuurd van chelsea en dat is nog maar zien met wat voor team ze volgend jaar komen!

Prima dat we eruit gaan. Europa League is te min voor een grote ploeg als Ajax. Ik ben er opzich best content mee dat we de Europa League laten schieten. De champions league is ons niveau, en alleen daar willen we ons kunnen laten zien.

De europa league is voor b-teams en daar doet Ajax niet aan mee, daar zijn we te groot voor.

Prima om ons weer vol op de competitie te richten, want een kampioenschap en dus weer cl voetbal is veel belangrijker!

21 februari 2014 om 12:59

Helemaal mee eens hoor. Ajax zijn De Godenzonen, die zich met groot gemak meten met Barca, Real en Bayern. Eigenlijk zijn die nog te min, want wij zijn ajax. Clubs uit Oostenrijk, Praag, Kopenhagen..die lopen we met het B-team nog wel onder de voet....oh wacht eens...toch niet!

22 februari 2014 om 04:32

Tja, wie noemt er nu een club naar een gek geworden Griekse halfgod die zelfmoord heeft gepleegd?
Dan heb je niks te zoeken in Europa.

21 februari 2014 om 13:12

@ignition

Klopt tuurlijk is de Europa League te min voor een grote club als Ajax
Zelfs Frank de boer zegt het. Ik word liever kampioen dan dat ik de Europa league win want daar spelen geen grote clubs zoals barcelona,bayern Muchen,

Verkeerd geformuleerde titel. Het komt natuurlijk niet alleen door het verlies van Ajax van gisteren, maar door het structurele falen van alle Nederlandse teams in Europa de laatste jaren. Erg zonde, hoewel het gat met Belgie nog vrij groot is en er weinig zorgen lijken. Maar dat dachten we tien jaar geleden toen we 5e/6e stonden ook...

21 februari 2014 om 13:06

In de titel staat alleen maar dat het nu zeker lijkt. Niet dat het de schuld van ajax is.

Als er een plek zou vervallen maakt dat ook niet al teveel uit. Nederlandse ploegen bewijzen elk jaar maar weer dat ze niet thuis horen in Europa. Kan je nagaan als dadelijk een ploeg als Vitesse op wonderbaarlijke wijzen 2e wordt en per toeval in de CL terecht komt. Dat zet Nederland compleet voor schut.

Feit blijft in een competitie waar geen geld is, zullen clubs nooit presteren in Europa.

21 februari 2014 om 14:13

Ja Ajax won de afgelopen jaren slechts van clubs als United, City, Milan en Barcelona. Horen totaal niet thuis op dat niveau nee...op 1 punt na de volgende ronde gehaald dit jaar, kort daarvoor de volgende ronde misgelopen omdat er iets raars gebeurde in Kroatië.

Wat laat iedereen makkelijk het koppie hangen als je 1 keer terecht verliest zeg. Red Bull speelde goed, had zijn huiswerk goed gedaan en heeft ook een behoorlijke selectie en flink wat geld. De manier waarop en de cijfers zijn heel erg maar zo' n gek ploegje is het al jaren niet meer dat Salzburg..net als Basel.

21 februari 2014 om 14:35

via de tweede plek is er geen enkele Nederlandse club behalve misschien Ajax die de groepsfase CL kan halen. Je speelt dan immers in een playoff tegen de Napoli's, Arsenal's en Leverkusens van het toernooi. Als je echt een gunstige loting krijgt loot je Dinamo Kiev of Benfica.

Waarom moeten Ajacieden het ontgelden als sommige "Ajax supporters" arrogante dingen zeggen.

geeft wel een reëel beeld van de huidige verhoudingen als Nederland wat zou zakken, zo eerlijk moeten we zijn. Wij staan voor schut tegen bijv Molde. PSV kan zich überhaupt niet opladen voor Europa, Vitesse verliest van een butclub uit Roemenië, Feyenoord is ook al jaren schandalig bezig en dan hebben we het nog niets eens over het Utrechts avontuurtje in Luxemburg. AZ ontrekt zich nog wat aan de malaise en verdient flink wat credits. Twente doet het ook niet onaardig en Ajax laat met name in de CL aardige dingen zien. Maar overall is het niet genoeg en met de vier sterke teams in Oekraine is het logisch dat ze ons voorbij gaan.

In ieder geval zal België ons voorlopig niet inhalen, we staan voor nu dus nog even safe.

Wat een rare poll ook.
In Oekraine zitten alleen maar Oliesjeiks die allemaal Brazilianen kopen.
Zonder geld is dit competitie , net als Rusland helemaal niks.

Zie AZ wel de halve finale halen.

Komt vooral door Psv en Feyenoord

hoe durft iemand deze titel te plaatsen???????????
zovan door ajax, ajax is de enige die nog echt een puntjes hebben gepakt voor Nl,
PSV waar zijn die? Vitesse? Feyenoord? Twente?

oke AZ ook maar niet zoveel als ajax

22 februari 2014 om 01:10

Ajax heeft dit jaar 10.950 punten gepakt en AZ 9.950 punten.
Jaja wat een verschil..........
Bron Uefa.com

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren