Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda JC boos op Nijhuis: ‘Hij verneukt het, hij had weer uitspraken’

Laatste update:

Roda JC speelde na de winterstop gelijk tegen sc Heerenveen en won daarna van FC Utrecht, maar in de vijf wedstrijden die volgden werden nul punten verzameld. De Limburgse club ging ten onder tegen PEC Zwolle, Feyenoord, NAC Breda, ADO Den Haag en zaterdagavond ook tegen SC Cambuur. Het roer moet snel om, weet ook Ard van Peppen. “Dit is weer heel erg zuur”, aldus de verdediger.

/

De wedstrijd in Leeuwarden werd pas in de 92ste minuut beslist door Paco van Moorsel, die Cambuur in veilige haven loodste (1-0). Enkele minuten voor de treffer kregen achtereenvolgens Kees Luijckx en Guy Ramos hun tweede geel en Van Peppen vond dat behoorlijk van invloed op het slot van de wedstrijd in Friesland. Wie voor dat soort overtredingen geel uitdeelt, zorgt ervoor dat er uiteindelijk niemand meer op het veld staat, schamperde de verdediger in gesprek met FOX Sports.

“Kees gaat er hard in, maar gaat wel voor de bal. En al is het dan een overtreding, dan vind ik niet dat je daar een tweede geel voor moet geven.” Na het zien van de beelden stelde Van Peppen zijn mening iets bij. “Toch wel hard, ja. Maar ja, wij zitten in de situatie dat je zo’n bal altijd tegen krijgt.” De tweede rode kaart ging naar Ramos, die een tweede geel kreeg voor het wegschieten van de bal na Nijhuis’ fluitsignaal. “Serieus, zo’n scheids verneukt gewoon zo’n wedstrijd”, baalt Van Peppen.

“Vind je het gek dat die bal dan op het einde goed valt? Het is heel zuur, hij moet gewoon beoordelen op wat we wel en niet doen en niet op waar we staan. Hij had ook weer uitspraken tijdens de wedstrijd. Het is zijn goed recht niet te reageren als we vragen waarom fluit je daar niet?, dat maakt ook niet uit. Maar uiteindelijk gaat-ie zeggen let op jezelf, jullie staan achttiende en kijk hoe dramatisch jullie spelen. Ik vind dat hij dat niet mag zeggen. Daarvoor staat hij niet op het veld.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vorige week verneukte die Feyenoord ook grandioos en ook nu vond ik hem weer slecht fluiten. Het lijkt erop als die zijn eigen wedstrijd wilt fluiten en dat die zichzelf te belangrijk wilt maken.

23 februari 2014 om 00:01

Niks verneukt, dit was zo terecht! Wel makkelijk om naar de scheids te wijzen, maar het probleem ligt toch echt bij zichzelf.

23 februari 2014 om 00:01

Waar is het niveau van het scheidsrechters korps wel goed. Het is zuur dat je verliest, maar dat ligt niet aan de scheidsrechter.

23 februari 2014 om 01:07

Nee El Fenomeno. Beide kaarten vond ik terecht. De aanleiding naar de eerste twee gele kaarten heb ik dan niet gezien in de samenvatting van FOX, maar de tweede waren vrijwel erg duidelijk. De eerste was gewoon erg stom; met een gestrekt been inkomen is sowieso rood, maar hij had al geel op zak, dus daarom denk ik dat Nijhuis zijn tweede geel gaf. En die tweede geel voor die andere speler was ook zo ontzettend dom. Je zit in de laatste minuten van de wedstrijd, waar je alleen maar tegen zit te houden en dan ga je zo wild een duel in, wetend dat je al geel op zak hebt. Echt dom! Ik zou als trainer hun gewoon twee wedstrijden niet laten meespelen. Ze hebben het beiden verpest, terwijl ze misschien een punt eruit konden halen.

23 februari 2014 om 02:41

Gentlemen, waarom 2 wedstrijden niet laten spelen? Ik denk dat roda zijn spelers hard genoeg nodig heeft om degradatie te voorkomen. En geen enkele trainer gaat zijn basisspelers extra schorsen.

Of vind jij dat Frank de Boer Blind ook moet schorsen voor zijn overtreding tegen Salzburg? Die was wel een heel stuk smeriger dan deze twee van roda en ook volstrekt zinloos.

Volgens mij zat Van Peppen nog een beetje hoog in zijn wedstrijdemotie want hoewel voor beide heren de eerste kaart de samenvatting van de NOS niet haalde was de tweede kaart van Luijckx natuurlijk volkomen terecht en had Roda ook weinig mogen zeggen als het direct rood was geweest. En Van Peppen? Tja hoe dom ben je als je met geel op zak de bal de tribune in peert nadat er gefloten is?

23 februari 2014 om 00:22

Volgens mij kreeg Ramos een gele kaart voor zijn overtreding voordat hij de bal wegschoot.

23 februari 2014 om 00:44

Mee eens.

Daarnaast vinden voetballer dat ze alles mogen zeggen tegen de scheidsrechter en kunnen ze het blijkbaar niet hebben als de scheidsrechter iets terugzegt.

Altijd dat gezeur bij Roda. Ze hebben gewoon een hele matige ploeg die zich beter kan concentreren op het eigen spel.

Pfft, ik vond de eerste rode kaart gewoon terecht hoor. Vind het alleen jammer dat Van Peppen zo veel praatjes heeft. Stond weer te schutteren achterin. Eerst naar jezelf kijken, daarna mag je naar anderen kijken. Je weet dat Nijhuis een belabberde scheids is, maar zelf speelde je ook desastreus.

Van Peppen heeft zelf ook geen recht van spreken. Weet nog dat meneer een jaartje geleden zei dat hij toe was aan een stap hogerop bij een club in het linkerrijtje. Heb echter geen flauw benul hoe hij aan dat idee komt, vind hem echt een zeer matige back. Hij moet het op snelheid altijd afleggen tegen zijn directe tegenstander en ik heb hem zelden fatsoenlijk zien uitverdedigen. Kun je nog zo weinig geluk hebben met arbitrale beslissingen, als je er zelf niks van bakt win je toch nooit.
Overigens vraag ik me af wat er waar is van dat verhaal over Nijhuis, kan me niet voorstellen dat hij zo'n uitspraak doet.

Het is hopen voor Roda dat Fledderus en Jansen weer snel hersteld zijn, dan zijn er weer wat meer keuzemogelijkheden qua spelers, maar ook qua tactiek.

Ik weet niet wat hij hier probeert, terechter dan deze kaarten kunnen ze niet zijn

23 februari 2014 om 03:14

Ach, Roda denkt dat ze iedere wedstrijd door de scheidsrechter genaaid worden.
Op deze manier proberen ze het totale falen van het elftal recht te breien.
Ik denk dat Roda nog hoog uit 3 punten pakt de resterende 9 wedstrijden.
Het einde nadert in rasse schreden.

23 februari 2014 om 03:25

Waarom zouden ze? Ze zijn inderdaad al ontzettend vaak 'genaaid', geeft niet altijd de schuld aan de scheidsrechters. Wat de spelers ook zeggen..
Feit is dat 80% van Nederland het liefst alle Limburgse clubs uit de Eredivisie ziet verdwijnen. Blijft mij een raadsel waarom, stuk voor stuk clubs met een prachtige historie. Maar het lijkt er een beetje op dat de KNVB er hetzelfde over denkt als de rest van Nederland.. (Van Praag die al zei dat Fortuna niet meer bestond, het veelvuldig naaien van Roda JC -buiten deze wedstrijd!-). Lijkt wel errrrrrrg toevallig allemaal..

23 februari 2014 om 11:04

Ik gun het Roda vanaf 2009 niet. Wij Cambuur werden in de nacompetitie zwaar genaaid door dezelfde Nijhuis. Een scheidsrechter die ik liever niet betrokken zie bij wedstrijden van Cambuur. Gister voelde een beetje als revanche voor die wedstrijden.

23 februari 2014 om 11:48

Dat minderwaardigheidscomplex van alles dat zich buiten de randstad bevindt, maakt mij een beetje moe en tegelijkertijd werkt het op mijn lachspieren. Zeker als er ook nog eens van die belachelijke complottheorieen aan gekoppeld worden.
Ja hoor jongen, het is allemaal de schuld van die kwaadaardige Knvb die de oorlog heeft verklaard aan alles dat uit Limburg komt. De Groningers en de Friezen hebben zich aangesloten, bang als ze zijn dat anders zij het mikpunt worden.
Dat de zuidelijke clubs gerund worden door incapabele bestuurders die meer tijd besteden aan het zwart maken van elkaar dan aan het runnen van een voetbalclub zal er wel niets mee van doen hebben. En dat jullie het nooit over de 'limburgse clubs' hebben als er over een levensreddende fusie moet worden gesproken, zal ook wel errrrg toevallig zijn.

23 februari 2014 om 15:08

Sukkel jij lult derksen na. Ik zou een johan derksen fanclub beginnen. Wat weet jij er nu van. Ga op je ps3 spelen man

Hou wel van zulke uitspraken, gewoon zeggen wat je denkt. Helaas doet Van Peppen wekelijks hetzelfde als Nijhuis vandaag. En vorige week.

En Van Peppen vindt wel dat hij op het veld staat om de scheids te corrigeren?

Roda JC is een beetje de weg kwijt. Die rode kaarten waren allebei terecht, die domme actie van Kees Luijckx leek echt nergens op. Verder moet Nijhuis natuurlijk niet zo arrogant doen en zijn mond houden op het veld.

23 februari 2014 om 00:10

Ben ik niet helemaal met je eens. Als je ziet hoe spelers vaak tegen de scheidsrechter tekeer gaan dan mag zo'n man ook weleens iets terug zeggen. Spelers moeten hun emoties kwijt maar de scheidsrechter ook.

23 februari 2014 om 00:35

De scheidsrechter moet neutraal zijn en zich onthouden van negatieve of positieve uitspraken over teams. Waar spelers spelen voor de winst, is dit bij de scheidsrechter niet het geval, hij fluit gewoon een wedstrijd, dus daar komt niet echt emotie bij kijken. Het enige waar een scheidsrechter zijn zelfbeheersing kan verliezen is uitspraken van spelers of het publiek maar ook dat mag niet gebeuren.

23 februari 2014 om 01:07

dus de scheids mag zeggen wat die wil, maar speler krijgen er een kaart voor? is dat eerlijk?

23 februari 2014 om 07:13

Als jij constant commentaar over je heen krijgt snap ik goed dat je een keer wat terug zegt.
Laten we het anders zeggen, als heel de wereld commentaar heeft op een slecht presterende scheidsrechter is dat allemaal prima maar n scheidsrechter mag geen commentaar op iemand anders geven?

Hele irritante houding heeft Nijhuis. De dingen die hij in het veld zegt, als dit waar is, kan natuurlijk niet. Zo creëer je geen wederzijds respect, maar irriteer je je als speler alleen maar aan de scheidsrechter.

23 februari 2014 om 00:06

Dus alleen de voetballer mag de scheids uitschelden / beledigen / tegen hem schreeuwen, want dat draagt wel bij tot wederzijds respect?

23 februari 2014 om 00:31

@sybrands: Dit is natuurlijk absoluut niet aan de orde. Nijhuis is een rechter die mensen kan bestraffen en dus een machtspositie heeft. Nijhuis laat toe in hoeverre mensen tegen hem ageren. Als Scheidsrechter moet je Altijd het goede voorbeeld geven en mag je jezelf niet verlagen tot zulk bedenkelijk niveau. Nijhuis heeft kaarten en de Knvb om hem te steunen als hij onheus bejegend wordt en heeft dus helemaal geen woorden nodig die denigrerend zijn naar een ploeg toe (dat wekt trouwens ook alleen maar de schijn van partijdigheid).
Daarnaast moet er altijd 1 partij beginnen met het tonen van respect alvorens anderen meegaan... dat zal dus de scheids moeten zijn.

23 februari 2014 om 01:08

de spelers krijgen er een kaart voor, maar de scheidsrechter mag zeggen wat die wil en dan kunnen de spelers vervolgens nog niks doen ook?

23 februari 2014 om 01:24

Volgens mij gaf de rechter Badr Hari ook een advies mee. Die hield het ook niet alleen bij een oordeel / veroordeling.
Nijhuis doet feitelijk hetzelfde.

23 februari 2014 om 00:09

Ik vind ook dat Nijhuis met een air over het veld loopt die niet bij zijn status past maar dit is natuurlijk een heel eenzijdig verhaal van een speler die gefrustreerd en teleurgesteld van het veld af stap. Daar komt bij dat ik dit soort opmerkingen wel kan begrijpen; als je 90 minuten lang een zeurende speler aan je hoofd hebt die bij alles komt zeuren dan zeg je toch ook iets als 'joh ga eerst eens zorgen dat je zelf vlekkeloos speelt voordat je steeds bij mij komt zeuren'? En in essentie is de quote 'let op jezelf, jullie staan achttiende en kijk hoe dramatisch jullie spelen' een volkomen juiste.... eerst naar jezelf kijken voordat je kritiek op anderen hebt

23 februari 2014 om 00:10

Benieuwd bovendien of Nijhuis bevestigt dat hij dit gezegd heeft, of dat ze het bij Roda verkeerd hebben verstaan...

Laat me niet lachen man! Roda JC heeft dit volledig aan zichzelf te danken! Iedere voetbalvolger heeft een lelijk eendje op het oog dat het liever ziet degraderen. Ik denk dat er velen zijn - waaronder ik - die Roda JC liever kwijt zijn dan rijk. Natuurlijk ontbeert die club sinds het vertrek van Nol Hendriks al een sterke leider, maar door het wanbeleid van de afgelopen jaren en de laffe executie van Ruud Brood hebben de Limburgers het laatste greintje sympathie buiten de provincie wel verloren.

En de spelers, laat staan hun prestaties op het veld, doen daar niets aan af. Buiten Guus Huppert is er geen voetballer van Roda JC die echt de mouwen op wil stropen, laat staan kritisch op zichzelf lijkt. Getuige deze zielige reactie van Ard van Peppen. Is het doorgaans die Poolse keeper van ze die ze punten kost, vandaag waren het de niet veel minder knullige verdedigers.

Kees Luijcks dreigde vorig zomer al clubloos te raken nadat NAC hem niet verlengde. Bij Roda JC laat de man niet zien dat FC Utrecht, waar hij kort meetrainde, had zitten slapen. Het wegtrappen van een bal is ronduit dom en - in tegenstelling tot de verzachtende omstandigheden die Van Peppen meent te herkennen - is over zijn tweede gele kaart geen enkele discussie mogelijk. Hoewel dit je als verdediger een keer kan gebeuren natuurlijk.

Erger vind ik wel Guy Ramos. Uberhaupt dat ie bij Roda terecht is gekomen na zijn wanprestaties bij RKC Waalwijk. Hoe kun je nu een speler halen die in Waalwijk een weekabonnement had op De Gele Kaart? Om de drie week kon die man een vakantie boeken! Dan hoop je dat Ramos nog iets leert van zijn verleden, maar integendeel. In de fase van vrouwen en kinderen eerst, is hij zijn emoties niet de baas en peert de bal richting Duitsland het stadion uit! Tweede gele kaart en negen collega's kunnen - tevergeefs - puin ruimen. Zo'n vent verdient gewoon een boete voor onprofessioneel gedrag. Dit zou ik erger vinden dan een kwartier voor tijd te laat komen! Maar de reddende trainer Jon Dahl Tomasson - die zich vreemd genoeg geen enkele zorgen maakt - niet. Sterker, die geeft Ramos nog een begripvolle knuffel voor hij de douches opzoekt. On-ge-looflijk!

De kaarten waren beide terecht en Roda moet hier zeker zelf in de spiegel kijken!
Mocht Nijhuis dit daadwerkelijk gezegd hebben dan hoop ik dat er ook maar op 1 of andere manier hier bewijs voor kan komen...

Hij heeft wel een voorbeeld functie en zijn uitspraken kan juist spelers opfokken.

23 februari 2014 om 09:22

Ook al heeft Nijhuis dit gezegt, wat denk je dat de spelers allemaal naar zijn hoofd slingeren? In de ogen van de spelers zal hij niks goed doen en dat vind ik het niet erg hen eens een spiegel voor te houden.
Ik meen dat Frans Derks ooit eens een soortgelijke reactie had op een speler.

23 februari 2014 om 14:21

Wie staat er op het veld om de wedstrijd in goede banen te lijden?
Wie staat er op het veld om te voorkomen dat iets uit de hand loopt?
Juist!

Als studenten een grote mond hebben over de leraar, verwacht je toch ook niet dat dat leraar ineens zegt van: "hou je mond, jullie zijn maar een stelletje losers.... of iets dergelijks...."

23 februari 2014 om 17:13

Ik vind dat Nijhuis spelers best op hun plaats mag zetten als ze voortdurend commentaar hebben op de leiding van de wedstrijd. Zo houdt hij ze tenminste eens een spiegel voor, want er zijn spelers die menen dat ze altijd gelijk hebben. Zie de reactie van van Peppen op de tweede gele kaart. In andere sporten mag alleen de aanvoerder praten met de scheidsrechter en wordt diens autoriteit zonder discussie geaccepteerd.

Ik vond beide rode kaarten gewoon terecht. Ze moeten niet zo janken hier over in Kerkrade, leer je eigen spelers maar eerst eens nadenken als ze al geel op zak hebben !

Nu weten ze in kerkrade ook hoe cambuur zich in 2009 voelde toen koen brack van het veld werd gestuurd terwijl cambuur een strafschop had moeten krijgen.

23 februari 2014 om 00:28

Nee, dat weten we niet en dat zullen we ook nooit weten. Totaal andere omstandigheden.

23 februari 2014 om 00:35

Ik kan het me nog herinneren en het is inderdaad vergelijkbaar. Ik begrijp Mln ook niet, die blijkbaar totaal niet weet waar die over praat en leuk probeert te zijn.
Jammer voor Roda JC, maar ze zitten in de hoek waar de klappen vallen. Degradatie ontlopen wordt zo steeds lastiger. Zuur voor de club die toch al een poos in de eredivisie rondloopt.

23 februari 2014 om 00:43

Hoezo vergelijkbaar? Dat was een beslissend moment, voor Roda is alles nog mogelijk momenteel. Totaal niet te vergelijken. Ik probeer niet leuk te zijn, maar ik vind de opmerking onjuist.

Interview met Van Peppen was hilarisch. Eerst roepen dat het geen tweede geel was en dan schrikken van de beelden en beetje terugkrabbelen, maar als de interviewer het dan nogmaals vraagt, nog steeds durven beweren dat het geen tweede geel was. Ik lig nog steeds dubbel.

Ik kan de scheidsrechter niet veel verwijten deze wedstrijd. Gewoon dom van Kees L. dat hij die bal zo zinloos wegtrapt en daardoor sowieso al niet bij is tegen Vitesse. Laat ik maar niet over die tweede kaart praten want dat had meteen rood kunnen zijn. Die tweede van Ramos kan je geven. Ard van Peppen moet eens in de spiegel kijken. Wat een slechte voetballer ben jij. Lachambre is er een wereldverdediger in vergelijking met jou. Verder wil ik Donald nooit meer zien spelen. Hoeveel kansen heeft hij al verpruts de afgelopen wedstrijden. Letschert is een van de lichtpunten van dit elftal, heeft vandaag ook genoeg cruciale onderscheppingen gehad omdat die slaapzakken achterin apathisch zijn. Kurto speelde voor de afwisseling eens goed. Thomassen neem ik ook niet meer serieus ' geen paniek, er zijn nog genoeg wedstrijden tegaan ', is het bekende verhaaltje. Tegen de directe concurrenten Ado,nac en Cambuur zijn welgeteld 0 punten behaald onder jouw leiding. Wat deze spelers nodig hebben is een type als Stevens of Magath, niet een knuffelaar, die steeds loopt te verkondigen dat er nog genoeg wedstrijden te spelen zijn. Na Hupperts,letschert, Kali, Fledderus en Dijkhuizen zijn geen van deze spelers Eredivisie waardig. Naar mijn mening is degradatie dit jaar een feit,

Vind het wel erg zwak om naar de scheidsrechter te wijzen.
Roda heeft in het verleden veel pech gehad. Maar vandaag vond ik dat het vooral aan Roda zelf lag.

En terrecht, 2 terrechte rode kaarten,

Nijhuis floot inderdaad slecht, vroege gele kaarten om niks,

Verder vond ik het puur mooi omdat wij in 2009 gepest werden door hem en nu roda, puur terrecht, gun het ook niemand meer te degraderen dan roda jc na vele gelukjes,

23 februari 2014 om 00:47

Die rode kaart tegen jullie was een gelukje inderdaad, maar met ''vele gelukjes'' overdrijf je behoorlijk. Roda heeft de scheids ook vaker tegen dan mee. Misschien moet je frustraties uiten op Zeist, want Roda kan er niets aan doen dat jullie in 2009 rood kregen.

23 februari 2014 om 07:35

Uiteraard kon Roda er niets aan doen, alhoewel ik me nog wel goed kan herinneren hoe een aantal Roda spelers toentertijd bij de scheidsrechter stond te "bedelen" (sorry maar kan zo even snel geen betere/nettere term verzinnen). Dat blijft dan toch wel een beetje hangen en daardoor kwam de overwinning gisteren en het tijdstip waarop toch extra lekker binnen. Maar hoop voor jou, gezien de reacties die ik tot nog toe van je heb gelezen, zeker dat je cluppie er in blijft (zolang ze maar onder Cambuur blijven wat mij betreft dan).

23 februari 2014 om 04:39

Welke vele gelukjes van Roda? Mag jij er mij 3 opnoemen van de vele! En twee prachtige vrije trappen van Mark-Jan Fledderus zijn geen gelukjes dag is gewoon pure kwaliteit van die jongen, mocht je die willen noemen

24 februari 2014 om 22:18

Ik denk dat hij doelt op de afgelopen net niet degradaties. Volgens mij hebben ze scheidsrechters jullie al twee keer geholpen toen het er om ging. Ik mag hopen dat je dat nog niet vergeten bent.

De kaarten waren beiden terecht dus daar hoeft Van Peppen niet over te beginnen. In plaats van dit soort domme overtredingen te maken, moeten de spelers eens gewoon gaan werken, met deze zaadinstelling bereik je helemaal niets. Dat je twee keer verliest tegen concurrenten is tot daar aan toe maar dat je er niet de minste inzet voor toont slaat werkelijk alles.

Luijckx is het gewon zelf schuld. Trapt de bal eerst weg en na een slechte ongeconcentreerde aanname komt hij met vrijwel gestrekt been in, dan vraag je er gewoon om. En Ramos is ook nog zo dom om de bal weg te trappen terwijl hij al geel heeft want volgens mij had hij anders geen kaart gegeven. Die uitspraken kunnen dan wel weer niet door de beugel van de scheids. Vroeger maakten scheidsrechters ook opmerkingen zodat de spelers wat meer naar zichzelf gingen kijken, maar niet op zo'n directe arrogante manier maar meer op een speelse manier met een grapje.
Roda heeft vorig jaar en het jaar ervoor heel veel pech gehad met de scheids en zijn vaak benadeeld geworden maar hier kan ik niets anders aan opmaken dan dat het domme kaarten zijn. Het lijkt ook gewoon nergens op qua spel bij Roda, bij vlagen redelijk vandaag maar dan houdt het ook op. Dat Tomasson nog zo rustig is kan ik me bijna niet voorstellen. de laatste weken pakt de concurrentie punten en nog tegen je eigen club ook, het spel is niet om aan te gluren en je staat laatste dan moet er toh snel iets gaan gebeuren en ik hoop van harte dat dat ook gaat gebeuren want op deze manier gaat het gewoon niet lukken!

Als dit zijn uitspraken zijn. Is een schorsing terecht. Arrogant kwalletje is het.

Gefrustreerde Roda spelers die tegen twee rode kaarten aanlopen, waarvan een wegens spelbederf. Dan opmerkingen maken richting de wedstrijdleiding. Nijhuis heeft gelijk dat ze beter met zichzelf bezig kunnen zijn.
En dan als speler na de wedstrijd je zelf voor L*L zetten bij het zien van TV beelden. Knap hoor, dat klagen over een neutrale scheids. Wordt een mode.

Ach meneer Van Peppen, denk maar zo dat wanneer die Luijks in een groen-wit shirt had gelopen, dan was het een direct rode kaart met daarbij behorende schorsing geweest.
Was een terechte gele kaart.

Laten we het erop houden dat hij nog in de wedstrijdemotie zat.

23 februari 2014 om 08:59

Zo is dat Kingkerrie, vond beide kaarten terecht.Als supporter van rjc baal je verschrikkelijk maar als je je emotie er buiten laat zul je dat toch ook moeten beamen.

Roda moet eens minder zeike. Maar gaan zeike tegen het bestuur die het in hun hoofde hebben gehaald om tomasson te halen. Hopelijk betalen ze nu eens de prijs ervoor. En houd het eindelijk eens op met die zogenaamde supporters die altijd vol lof blijven praten over roda. Jullie doen het met de liclnksback en de spits van rkc hou toch op, ohhja en die aanvaller van de graafschap niet te vergeten.

Die Van Peppen zou toch nooit meer een minuut mogen spelen na dit soort uitspraken. Hij staat zelf model voor dit zwakke Roda. Alle kaarten waren volkomen terecht, die tweede van Luijckx had ook direct rood kunnen zijn.

Goh, Roda die wat aan te merken heeft op de scheidsrechter, je verwacht het niet. Tijd dat die gasten eens een beetje zelfkritiek tonen, anders gaan ze linea recta naar de Jupiler.

Die tweede kaart van Ramos, die was wat overdreven. Maar Luickx was gewoon dom, vooral bij die eerste overtreding. Die tweede was hard, en gewoon geel. En nee, geen direct rood zoals die presentator van FOX wilde, we geven steeds makkelijker rood in die situaties al worden ze lang niet altijd gezien. Geel is gewoon terecht.
Verder vond ik Nijhuis best prima fluiten. Tuurlijk hij ziet wat dingen over het hoofd, of vind sommige dingen niks, maar we moeten ook geen wonderen van de arbitrage verwachten. Situaties waar ik op doel zijn dan, het 2x Nemeth omver lopen, het vast houden van Ramos of in diezelfde situatie het afzetten (duwen) tegen Ramos en halve seconde eerder.
Nee de slechtste was verreweg de presentator, blijkbaar heeft Luickx een elleboog uigedeeld door zijn arm niet eens op te tillen. die man zag dan niet dat de speler die de tik kreeg 1.5meter van Ramos stond maar wel nog zijn shirt vast had... Over objectief commentaar gesproken.
Bij Roda hebben de scheidsrechters het dit jaar goed verbruid, dus de reacties van spelers kan ik begrijpen. Het is moeilijk om te accepteren dat het net wat tegen zat in de beslissing als je in een reeks wedstrijden daavoor wel duidelijk het nadeel kreeg.
Enfin, Roda is nu afhankelijk van de andere ploegen en kunnen nog één keer iets proberen tegen Nec, maar vitesse, Psv, Twente en AZ in de laatste 9 wedstrijden... Ik zie dat niet meer goed komen.

Roda zou de eerste ploeg zijn die degradeert door de scheidsrechters. Iets meer de hand in eigen boezem lijkt me niet meer dan terecht

23 februari 2014 om 10:31

Je moet de wedstrijden volgen johhnyengel, alleen de samenvatting of een mening concluderen aan de hand van een stukje tekst is niet voldoende. Roda heeft al meerdere seizoenen structureel de scheidsrechters tegen, er heersteen gevoel van afkeer cq walging naar alles wat naar Limburg riekt. Alleen vanuit Friesland(Heerenveen) komt nog sympathie naar Limburgers toe.

23 februari 2014 om 12:08

Structureel nog wel? Ik weet niet hoor, maar wij hadden tot vorig jaar ook meer dan geregeld dubieuze beslissingen in ons nadeel en toch hoorde je daar niemand over. Als ex-inwoner van Limburg valt me gewoon enorm op dat er in Limburg een soort van Calimero-gevoel heerst t.o.v. de rest van Nederland waarbij ze denken dat iedereen iets tegen hen heeft. Dat is niet zo. Sterker nog, Limburg is een hardstikke mooie provincie, alleen dat zielige gedoe moeten ze eens afleren!

25 februari 2014 om 20:48

Zielige constatering Enlil, dat jij denkt dat heel NL tegen jullie is behalve Heerenveen. Maar je hebt het volledig mis, na het gebrabbel van mevr. Van Peppen.....kotst nu zo langzamer hand heel NL RJC nu uit. Wat een loser....respect voor Hupperts, die heeft als enige spelinzicht.

Het ligt bij roda altijd aan de scheids, kijk in de spiegel ard. Beide kaarten waren terecht.

Ze kunnen beter de hand in eigen boezem steken.
Als je zoveel kaarten pakt en gaat alleen maar lopen zeiken over hoe slecht de scheids wel niet was in jouw ogen dan moet je toch wel bekennen dat er iets in het team fout zit.
Ik vind dit getuigen van slechte realiteitszin door de schuld altijd en eeuwig maar bij de scheidsrechters neer te leggen.
Het siert van Peppen wel dat ie zijn mening 'iets' bij wil stellen na het zien van de beelden maar blijft wel de scheidsrechter de schuld geven ipv de schuld bij de ploeg neer te leggen.

Hou nou toch op man, die zijn toch gewoon 2 gele kaarten. Als je het risico neemt om er zo in te gaan, dan riskeer je geel. Als je na fluitsignaal de bal wegschiet, dan riskeer je geel. Dat klagen over de scheidsrechter is vaam terecht, maar iedereen vergeet dat ze meer goed doen dan fout. En spelers moeten ook gewoon eens na leren denken. Dit waren 2 volledige terechte kaarten, gewoon dom. Dan roep je het over jezelf af dat due bal goed valt.

Verder ben ik het wel eens dat scheidsrechters eens niet zo popiejopie moeten doen. 22 spelers horen het spel te spelen, niet 22 spelers en een scheids.

23 februari 2014 om 13:27

Inderdaad dat gevoel krijg ik ook.
Tweede geel van Luijckx was terecht, de eerste was voor zover ik begreep voor wegtrappen van de bal, Dat is ook gewoon geel...

Volgens mij de tweede kaart van Ramos was ook voor de overtreding, maar ook hier zie je het wegtrappen van de bal.

Misschien moet Roda inderdaad dus ook meer naar zichzelf kijken, twee spelers die de bal wegtrappen, waarvan de een zeker geel krijgt, de ander nog twijfel waarvoor precies. Kijk naar jezelf. Als je de scheids niet tegen je wilt hebben, moet je allereerst beginnen met het stoppen van die onnodige kaarten te pakken...

Ik weet nog dat Roda een duidelijke strafschop met een rode kaart onthouden werd in Cambuur, maar daar hoor je jullie

Ligt het aan mij of kreeg Ramos niet gewoon al geel voor de overtreding die hij maakt vlak voordat hij de bal wegpeert?
Die overtreding was ook al goed voor geel, en mocht de scheids nog een beetje twijfelen geef je door het wegrammen van de bal hem nog een extra mitivatie om de gele kaart te trekken.

Ook de andere rode kaart was terecht, begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Roda aan het zeiken is om te zeiken, dat ze iets de schuld kunnen geven mochten ze degraderen zodat ze niet in de spiegel hoeven kijken.....

Ze scoren al weken niet en dan ligt het ineens aan de scheids...waren gewoon terechte kaarten

Prachtige naam heeft die Ramos trouwens

Ik begrijp de titel ook niet helemaal. Roda is helemaal niet boos op de scheidsrechter. De meeste Roda-supporters zijn juist boos op de prestaties van de spelers. Van Peppen is degene die boos is.

Hoe durf je over de scheidsrechter te beginnen als je medespeler (Kees Luijcks) na een kwart wedstrijd geel pakt voor het wegschieten van de bal?

Van peppen zet zich zelf hier neer als een zielig persoon. Wel openlijk klagen en de scheidsrechter met de grond gelijk maken, maar zodra de scheids hem een spiegel voor houdt begint hij als een klein meisje te huilen.

Dus een speler mag wel zeggen dat er slecht gefloten word maar een scheids mag niet zeggen dat er slecht gevoetbalt word. Dan moet je beter voetballen dan hoeft hij dat niet te zeggen en dan hoef je je daar niet druk om te maken. In de spiegel kijken noemen ze dat in plaats van een ander de shuld geven. Twee terechte rode kaarten.

Mevrouw Van Peppen vindt dat het aan de scheids ligt? Laat hem eerst zelf eens gaan presteren. Wat een slechte speler is dat zeg.

Roda is gewoon totaal de weg kwijt. Leken best een leuke selectie te hebben, maar Brood moest er zo nodig uit en je ziet wat er van komt. Nu is het helemaal niks meer.

Wat een sneue reactie, hoe duidelijk wil je rood krijgen. Die van Roda kwam zo hard in, dat hij blij mag zijn met een tweede geel. In 1 keer rood had ook prima gekund. Daarnaast is de bal wegtrappen gewoon dom, niet klagen als je dan geel krijgt. Als het dan de tweede is, pech gehad.

Heerlijk zeg voor Roda! (tot misschien in de naco als jullie het redden hihi)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren