Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pellè gaat door het lint en dreigt Klassieker te moeten missen

Laatste update:

Graziano Pellè stond op scherp en deed daarom zijn best om tegen FC Twente geen gele of rode kaart te pakken. Dat lukte, maar de aanvaller van Feyenoord dreigt de Klassieker tegen Ajax alsnog te moeten missen, aangezien de stoppen na het laatste fluitsignaal volledig doorsloegen. Pellè schopte tegen een dug-out en trapte ook in de catacomben wild om zich heen.

/

Feyenoord leek op bezoek bij Twente op weg naar een overwinning, maar in de laatste minuut van de blessuretijd ging het alsnog mis. Cuco Martina schoot Twente alsnog naar een gelijkspel (2-2), maar volgens de Feyenoorders was er bij deze goal sprake van hinderlijk buitenspel van Luc Castaignos, die vlak voor Erwin Mulder stond. Het doelpunt werd echter goedgekeurd.

Dat zorgde voor de nodige frustratie bij Pellè, die na het laatste fluitsignaal wild om zich heen schopte. Het moment deed sterk denken aan het zogenaamde 'ruitincident' van vorig seizoen, waarbij Erik Pieters bij het verlaten van het veld een raam kapot sloeg en daarbij zijn arm ernstig verwondde. Pieters kreeg toen een schorsing van drie wedstrijden van de KNVB en voor Pellè dreigt nu ook een straf.

Bekijk hier de beelden.

Graziano Pellè verdient een schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 februari 2014 om 19:03

Pelle voelt zich bestolen, en terecht door een scheidsrechterlijke dwaling. Als die 2-2 niet was gevallen hadden ze volgende week bij winst op 4 punten van mijn club gestaan. Dan was het nog goed spannend geworden.

Feyenoord verdiende hier meer. Wat mij betreft bied hij zijn excuses aan voor dit gedrag en is hij er volgende week lekker bij tegen Ajax. Ik hoop natuurlijk dat Ajax dan wint, maar een verlies kan in de Kuip altijd. Maar dan het liefst tegen een sterk Feyenoord.

23 februari 2014 om 19:06

als je kijkt naar mijn andere reactie zie je dat ik ook snap dat hij zich bestolen voelt. maar om dan zoiets te doen is toch vuil?! Als je dat niet snapt dan weet ik niet hoe het verder moet met jou?

23 februari 2014 om 19:08

Pelle verdiend gewoon een schorsing
Niet normaal hoe hij zich gedroeg
schopt een stuk uit een lichtzuil, schopt een camera van zijn statief
Pelle mag dan zeer teleurgesteld zijn, maar hij heeft het niet alleen te danken aan een scheids, maar ook aan zijn ploeggenoten zie als gewoonlijk weer ineens achteruit gingen voetballen

23 februari 2014 om 19:11

Een simpele optelsom:

- Voorbeeldfunctie als speler van een eredivisieploeg
- Aanvoerder
- Ervaren speler

En dan je zo gedragen? Wat een schande voor mijn ploegje feyenoord. Meer dan vijf wedstrijden zou zelfs op zijn plaats zijn.

23 februari 2014 om 19:20

Wat dacht je van:

- Mens

Ik bedoel, dat hoort toch niemand te doen ongeacht welke club, welk niveau?

23 februari 2014 om 19:27

Hij komt er gelukkig wel mee weg denk ik.... Maar wat een domme actie was dit zeg......

23 februari 2014 om 19:35

waar basseer jij op dat hij ermee weg komt? erik pieters ze actie toen niet gezien? jammer voor pelle maar ik vind dat hij minstens 3 wedstrijden schorsing verdiend!! onnodige reactie..

23 februari 2014 om 19:51

Omdat je dit ook af kan doen met een schorsing het gebeurt zo vaak en de Knvb is niet consequent want Conboy en die Fransman van RKC kregen ook geen schorsing

23 februari 2014 om 19:57

Schorsen voor iets wat buiten het veld gebeurt zou ik erg vreemd vinden.
Wel vind ik dat Feyenoord hem een sanctie op mag leggen.
Ik weet nog een akkefietje met Pieters van Psv, die een raam stuk sloeg.
Die werd hierop ook niet gestraft,

23 februari 2014 om 20:08

Die werd wel gestraft, alleen viel dat niet op, omdat hij al rood had en weer geblesseerd raakte. PSV had hem zelf al 3 wedstrijden gegeven. Iets wat ze bij Pelle ook moeten doen. Die man heeft een voorbeeld functie. Op de tribune kon je het gewoon horen.

23 februari 2014 om 20:10

@steward erik pieters vergeten, die heeft precedent geschepen voor de schorsing die Pele nu gaat krijgen, schorst de knvb hem nu niet zijn ze volledig ongeloofwaardig

23 februari 2014 om 21:15

Pieters was al geschorst want die ging met rood het veld af na een zware overtreding waar die zoiezo 3 wedstrijden voor had gehad.....

23 februari 2014 om 22:03

Correct! Respect..

Je zo laten gaan is idd niet goed, hoe goed ik het mijzelf ook kan voorstellen.
Feyenoord is vandaag idd écht bestolen, werkelijk waar n belachelijke wanprestatie van show-boy-Serdar.
Marsman had r zeker af gemoeten! Werkelijk schandalig dat dit niet gebeurde..
- Die 2de pingel vond ik persoonlijk geen pingel. Was gewoon bal naar de hand, dus geen strafschop.
- Buitenspelgoal is over te discussiëren. ( als alle gekleurde brillen weg zijn )

Maar mijn laatste 2 punten waren überhaupt geen punten geweest als er gewoon consequent gehandeld was inzake Marsman - Immers.


Of: uitspraken als: KNJB zijn belachelijk, stop daar is mee! Dit staat helemaal los van Ajax.
Ook mensen die het gedrag van Pelle goedpraten moeten een straatverbod krijgen. ( dan ben je zelf gewoon ontoerekeningsvatbaar ).

23 februari 2014 om 19:04

Hoop dat hij tegen Ajax geschorst is, Pelle blijft de beste spits in de Eredivisie.

23 februari 2014 om 19:07

Ik hoop niet dat hij volgende weke geschorst is. Dan krijgen we dat weer. Kom maar op, moet een mooie pot worden!

23 februari 2014 om 19:18

Feyenoord kan gewoon in beroep gaan op de aanstaande schorsing en dan staat die zondag gewoon weer op het veld

23 februari 2014 om 19:52

weet je wat heel raar is ... de 4de man staat naast hem en doet niks hij kreeg niet eens een rode kaart...

23 februari 2014 om 19:58

Buiten het veld kun je geen rode kaart krijgen

23 februari 2014 om 20:33

Ik weet niet of dat ook geld als je buiten het veld jezelf hebt misdragen. bij een rode kaart natuurlijk wel. maar hij heeft hier geen rode kaart gekregen. weet iemand dit toevallig?
Overigens zou ik het terecht vinden als ie werd geschorst, maar zou het heel jammer vinden als dat tegen ajax is.
Feyenoord wil ik als Ajacied gewoon met haar beste opstelling van de mat afspelen.

23 februari 2014 om 20:34

Dat is volgens mij niet juist. Tot een half uur na de wedstrijd kan de scheidsrechter nog sancties opleggen .

23 februari 2014 om 21:15

@steward
Dat kan zeker wel, weet niet meer welke wedstrijd het was. Maar dacht Atletico toen of een Portugese club. Na de wedstrijd gingen een aantal spelers met elkaar op de vuist en kregen een schorsing/rode kaart. Terwijl de wedstrijd al was afgelopen.

Hopelijk is Pelle er wel gewoon bij en biedt hij openlijk zijn excuses aan. Zijn frustratie en reactie is wel te begrijpen. Wel moet hij ook uit eigen zak de gemaakte schade vergoeden.

23 februari 2014 om 22:00

In beroep gaan? Waarom dat doen Feyenoord moet dit soort gedrag niet accepteren en die kerel ook gewoon 3 /- wedstrijden aan de kant houden maarja Feyenoord zal wel zielig gaan doen zodat Pelle nog kan meedoen tegen Ajax (want ze hebben nog zooooo veel kans op de titel). Maar om nu even geertje te quoten: doe eens toch effe normaal man!

24 februari 2014 om 00:45

Dat was vroeger zo,...tegenwoordig is het tot het moment dat de scheids zijn kleedkamer betreed,..en dat doet hij doorgaans binnen het half uur.

Wat ik me afvraag is onder welke code zijn wangedrag zou moeten vallen,...de enige die ik me kan bedenken is code 99 (overig geweld) maar denk niet dat de Knvb dat gaat doen, hebben ze bij Pieters ook niet gedaan en PSV kon hem makkelijk schorsen aangezien hij toch een lange tijd uit de roulatie zou zijn.

Wel zou Twente aangifte kunnen doen wegens vandalisme/vernieling.

23 februari 2014 om 19:04

Ja die scheidsrechter, inderdaad ja! Wat een schande, die moeten ze inderdaad een paar wedstrijden schorsen!

23 februari 2014 om 19:05

Hij verliest zichzelf maar om hem nou een smeerlap te noemen. Gewoon pure frustratie door een foute beslissing van de scheidsrechter. Is absoluut niet goed te praten maar volgens mij is iedereen weer op een rel uit. Laat lekker gaan. Koeman moet dit gewoon oplossen met een boete en Pelle moet de schade betalen.

Laat hem alsjeblieft volgende week tegen Ajax meespelen. Dan smaakt een overwinning alleen maar zoeter. Anders krijg je weer die reacties dat de Knvb op de hand van Ajax is.

23 februari 2014 om 22:08

Maar wat ik dan niet snap is dat vorig jaar deed Pieters een soort van zelfde actie, en Jan en alleman stond al klaar om Pieters en PSV de grond in te boren. En nu flikt Pelle zo een actie maar dan erger en de actie is te begrijpen(volgens sommige vz leden). Nee niet dus als professionele voetballer heb je een voorbeeld functie, wat denk je dat al die 10 jarige jongetjes die vorige week naar de kapper zijn geweest voor het enige echte Pelle kapsel gaan doen als ze hun idool zo door het lint zien gaan? Dan gaan ze denken dat het acceptabel is. Wat nooit zou mogen gebeuren! net zoals Pieters flink schorsen.

24 februari 2014 om 00:47

Pieters is vorig jaar geschorst voor de schandalige overtreding die hij maakte en niet voor zijn wangedrag.

23 februari 2014 om 19:06

Jammer dat hij niet tot tien kan tellen voordat hij het veld afloopt.

De Knvb zal dit niet zomaar voorbij laten gaan. Drie wedstrijden minimaal. Feyenoord kan in beroep gaan, zodat Pellè in de Klassieker mee kan doen, dan komt er vast nog een wedstrijd bij. Ik vind dit gedrag minstens zo erg, dan dat van Lens vorig seizoen.

Wat het gedrag van Pellè nog erger maakte is dat hij in een interview na de wedstrijd toegeeft er over nagedacht te hebben. Hij geeft aan dat hij snel naar binnenliep om geen gele kaart te kunnen krijgen, omdat de Klassieker volgende week wordt gespeeld en daarnaast dat hij niemand wilde verwonden.

23 februari 2014 om 22:10

Neem aan dat je Pieters bedoelt? Dat was degene die vorig jaar het ruitje insloeg na zijn rooie kaart ,of bedoel je lens in dat opstootje met Mathijsen?

23 februari 2014 om 19:17

Is inderdaad niet handig dit, vind het eerlijk gezegd niet nodig om hem een smeerlap te noemen. Het is volgens mij gewoon een domme actie en eerlijk gezegd vind ik het gek dat er niet iemand van Feyenoord achter hem aan loopt na die actie.

Voor de rest lijkt het me dat ze die scheids terug mogen zetten naar de Jupilerleague, want die kan er werkelijkwaar geen pepernoot van. Ik zit iedere twee weken in de kuip en als die malloot langs komt ben ik al bang voor het eerste fluitsignaal. Het lullige is dat hij niet eens partijdig is, hij snapt er gewoon niets van.

23 februari 2014 om 19:17

Klopt. Hij moest naar Zeist rijden en daar de boel kapot maken. Het wordt eens tijd dat er ingegrepen wordt door die hoge piefen daar. Is toch om gek te worden! Je zou denken dat ze nooi naar hun werknemers zijn prestaties kijken.
Spelers kunnen ze wel straffen, maar scheidsrechters, ho maar. Ik begrijp Pelle zijn frustratie, maar het was eigenlijk niet goed om zo te reageren, maar ik neem het hem niet kwalijk.

23 februari 2014 om 19:54

Dan moet hij wat supporters van Roda meenemen , Maar wat er vandaag gebeurde was schandalig.....

23 februari 2014 om 22:13

Volgens mij zijn de Roda supporters (ik ook een beetje) al gewend aan het genaai van de scheidsrechters een bijzonder slecht niveau. Week in week uit is er wel een andere blunder en het is niet eens maar 1 scheidsrechter die blundert nee nee het zijn ze allemaal

23 februari 2014 om 19:27

Pieters ging eraf met een rode kaart en kreeg toen 3 wedstrijden schorsing.
Als ze Pelle nu gaan schorsen vraag ik me af wat de maatstaf wordt. 1 wedstrijd voor het weigeren van het handje van je coach, 2 wedstrijden voor het schoppen tegen wen bidon als je het niet eens bent met je wisselen en 3 wedstrijden als je teen de dugout schopt en een lamp omgooit?

23 februari 2014 om 19:34

Ja Daar gaan we weer hoor Telegraaf voetbalzone beginnen weer en zetten Knvb onderdruk
ik keur dit niet goed maar een schorsing vind ik wel ver gaan Feyenoord moet hem een forse boete geven.......

Net zoals met Martins Indi ik heb al 3 gelijkwaardige overtredingen gezien en alle 3 niet geschorst..

23 februari 2014 om 19:53

Waar heb jij de gelijkwaardige overtredingen gezien? Op de grond liggende speler gaan staan is vooral vies en gemeen. Je kunt nog beter een iemand recht voor de benen schoppen in duel dan op iemand gaan staan zonder bal in de buurt.

23 februari 2014 om 19:56

Het is gewoon als de media er veel over praat krijgt een speler pas een schorsing

24 februari 2014 om 09:19

Een forse boete en een aantal wedstrijden op de tribune. Dat is wat Feyenoord met hem moet doen.
Zijn gedrag is gewoon onacceptabel en dan ook nog zeggen dat je er geen spijt van hebt. Hij heeft als aanvoerder een voorbeeldfunctie (zoals eigenlijk elke voetballer) en gezien zijn ervaring moet hij beter weten.

Daarnaast kan de Knvb zeker een boete geven. Dit hebben ze toen ook bij Pieters gedaan.

23 februari 2014 om 19:57

Pelle moeten ze voor levenslang schorsen. Waar haal je het vandaan om zoiets te doen. Weet je wat net zo typisch is voor Feyenoord, dat je vuurwerkgeluiden gaat maken. Hoe triest kun je zijn. Heb er geen woorden meer voor!!

23 februari 2014 om 20:02

Jongen ga weg man weggooier met je smeerlap ik zou het zelfde doen als ik in een van de belangerijkste wedstrijden van het seizoen zo wordt genaaid en bestolen van je 3 punten de gene die geschirst moet worden iw die achterlijk scheidsrechter wat een wanpresatie van de arbitrage weer

23 februari 2014 om 21:37

wat een ongelovige trieste vent is die Pelle. Ook nog eens aanvoerder. Wat een voorbeeld voor de jeugd. Aankomend weekend worden er weer volop reclame borden kapot getrapt rondom de amateurvelden. Pelle waar is je respect ?? Pizza koekenbakker.

23 februari 2014 om 19:15

Scheids maakte ook fouten maar niet opzettelijk of uit frustratie. Dat kan van Pelle niet gezegd worden. Ik zou er zelf ook doodmoe van worden wanneer je iedere keer punten verspeeld in de laatste minuten. Maar Pelle laat zich hier gaan en daarop hoort imo een schorsing.


Verder speelt Pelle tegen Ajax gewoon. Voorstel = beroep aantekenen = Ajax spelen.

23 februari 2014 om 19:51

Oplossen met geweld. Je bent dus geen haar beter dan die imbeciel van een Pelle.

23 februari 2014 om 19:59

Pieters werd destijds toch ook niet gestraft

23 februari 2014 om 20:43

Jawel steward, hij kreeg 3 duels schorsing.

Zou het zonde vinden..

Lijkt me daarnaast ook sterk dat hier ook maar over gesproken is.. puur vergelijking met Pieters. Pieters kreeg echter rood dus had sowizo al een schorsing te pakken als ik me het goed herinner?

23 februari 2014 om 19:01

het zou feyenoord sieren deze man te schorsen ongeacht wat de knvb er mee doet.

ohja en begrijp met niet verkeerd ik ben psv'er dus in sportief opzicht zou dat jammer zijn maar dit is zooo dom

23 februari 2014 om 19:05

Het sieren hem te schorsen, omdat hij boos is bij een hartstikke onterecht gelijkspel? Kom op zeg, moet hij gaan juichen of wat. Het is dom, maar hartstikke begrijpelijk.

23 februari 2014 om 19:09

Dat durven ze bij Feyenoord toch niet. Waarschijnlijk steunen ze hem ook nog en geven hem gelijk. Prinsesje pelle kan niks verkeerd doen.

23 februari 2014 om 19:10

Dat mensen zoals jij zijn gedrag gewoon goedpraten laat zien hoe erg het met wereld gesteld. Ongelooflijk, waar zijn onzr normen waadde gebleven. Als ik boos ben omdat ik ruzie met mn vriendin heb en daardoor een bushokje sloop, moetdat ook maar gewoon kunnen?

23 februari 2014 om 19:10

Oh want als je boos bent is dit volkomen normaal toch?

23 februari 2014 om 19:11

@vedetterut, wat jij zegt spoort echt niet. Wat Pellè hier doet is totaal buiten proporties en er zitten kinderen en minder intelligente volwassenen mee te kijken, die kunnen gaan denken dat het normaal is is dat je je agressie de loop laat wanneer er iets gebeurt dat je niet aanstaat.

Uiteindelijk gaat het maar om een spelletje, he? Niemand die hem dierbaar is, is overleden. Nogmaals, In een wereld waarin Kiev en Syrië in brand staan, ga je toch niet van alles in elkaar trappen dat niet van jou is, omdat je een spelletje niet gewonnen heb?

23 februari 2014 om 19:11

Tuurlijk heel normaal dat je de spullen van een ander sloopt als je gefrustreerd bent, eigenlijk moet je hem belonen omdat hij zo begaan is ; (

23 februari 2014 om 19:25

@doncoxxx,

Is het dan niet de rol van de ouders om hun kind uit te leggen dat dit niet kan?
Een ouder moet een filter zijn voor de slechte invloeden van buitenaf, niet de voetbalsport.

Ook jij slaat weer helemaal door!

23 februari 2014 om 19:31

Het zou idd fey sieren, maar dat doen ze toch niet want de belangrijkste wedstrijd van het seizoen komt eraan, wat ik volkomen begrijp overigens

23 februari 2014 om 19:33

Don, volgens jouw redenatie mag je nooit meer ergens om balen omdat het bij een ander altijd erger is. Lijkt me nou niet helemaal de juiste insteek.
Dat wat Pelle hier doet niet door de beugel kan, daar ben ik het mee eens. Maar hem schorsen vind ik echt te ver gaan hoor. Geldboete zou wat mij betreft volstaan. En uiteraard een excuses van Pelle.

En voortaan alle professionele overtredingen ook meteen met rood bestraffen? Straks denkt de jeugd dat je écht mensen neer mag halen als het je beter uitkomt...

23 februari 2014 om 20:45

123jaap123, Jij trekt onlogische conclusies. Ik heb helemaal nooit gezegd dat Pellè niet mag balen. Het is heel normaal dat iemand baalt, dat hoort bij het leven. Wat ook bij balen hoort, is dat je jejelf in de hand houdt en niet los gaat op spullen of erger, mensen of dieren.

Verder snap ik je punt met die professionele overtredingen niet en wat je daaronder verstaat, maar daar zijn adequate straffen voor. Als je over natrappen was begonnen, dan had ik het verband beter begrepen. Op natrappen staat direct rood.

23 februari 2014 om 20:56

@vedetterut
Of dat gelijkspel zo hartstikke onverdiend is valt nog te bezien. Ja, de scheidsrechter heeft twee héle foute beslissingen gemaakt die het Feyenord een pak lastiger hebben gemaakt, maar Feyenoord was zelf het team dat de laatste tien minuten als een natte krant stond te voetballen en in de 94e minuut bij een 1-2 stand (uit een heel gemakkelijk gekregen corner) iemand vrij liet uithalen vanaf de rand van de 16. Dit hele gezeur had voorkomen kunnen worden door nórmaal voetbal voor een club in de top van de eredivisie, niet eens goed voetbal, normaal verdedigen was genoeg geweest.

Daarnaast kan ik persoonlijk niets met het argument dat zijn boosheid begrijpelijk is en dáárom zijn gedrag door de haak zou kunnen. Al onze regels zijn zo gemaakt dat mensen altijd verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. Ben je boos, dan heb je dat in de hand te houden en je nog altijd normaal te gedragen. Dat geldt voor iedereen, altijd en overal, waarom zou dat voor Pelle nu ineens anders zijn?

23 februari 2014 om 21:26

Ja want de moeder zit altijd samen met haar zoon voetbal te kijken toch?

Ont; ongeloofelijk dat er zo veel mensen zijn die dit uberhaupt durven goed te praten... Komop zeg schaam jezelf.

24 februari 2014 om 07:59

Mensen zijn ook.gewoon dieren hoor. Maar tegenwoordig zijn mensen blind voor de levens die zij minder achten dan zichzelf. Pele verdiend hier gewoon een schorsing. Je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af. Maja blijkbaar wordt dat tegenwoordig ook al niet meer gedaan. Wat een trieste "volwassen" man.

Volgens mij is dit pure speculatie.

23 februari 2014 om 19:07

Dat is het ook, maar reken er maar op dat alle media er boven op gaan duiken en schreeuwen om een schorsing. En dan met name zodat hij er volgende week niet bij is, want de media is echt op de hand van Ajax en daar heb ik genoeg bewijzen voor. Het is niet dat ze de andere clubs haten, maar ze zetten Feyenoord Twente en Psv zo onder druk en laten Ajax heel toevallig altijd met rust. Opvallend he.

23 februari 2014 om 19:12

Whahahahaha ok... vergeet vooral niet je aluminiumhoedje af te doen als je onder de douche gaat...

Wat een onzin zeg. Als je het vergelijkt met Pieters, zou de Knvb gewoon rechtlijnig moeten zijn en schorsen. Hij slaat daar ff alles kort en klein, inclusief de apparatuur van een fotograaf... En dat is dan de aanvoerder van Feyenoord. Hiermee breng je de club en de Knvb in discrediet...in Engeland zou dit zeker een schorsing zijn.

23 februari 2014 om 19:12

Kom op met die bewijzen dan. Je lult waar wat vent. Ga jullie clublied eens heel snel veranderen naar 'geen daden maar woorden'.

23 februari 2014 om 19:12

Ik zou zeggen, kom eens met de bewijzen. Het enige bewijs is een objectief onderzoek van vorig jaar waarin aangetoond is dat Ajax het meest benadeeld was.

De media op de hand van Ajax? Lees het AD maar eens.....

De club die veruit de meeste druk opgelegd krijgt (hetzij de hemel ingeprezen word, of volledig afgekraakt) is Ajax.

23 februari 2014 om 20:42

Oh dat is zeker waar, de media laat ajax zeker met rust. Daarom gaan 50% van de berichten over ajax, goed of slecht.

Lekkere aanvoerder ben/heb je dan.

23 februari 2014 om 19:22

Kan je te minste aanzien dat die er vol voor gaat en er helemaal kapot van is

23 februari 2014 om 19:35

Tegen Ajax mag hij er waarschijnlijke vol voor gaan vanaf de tribune. Aan aanvoerder die zichzelf niet kan beheersen waardoor hij een van de belangrijkste, voor de supporters misschien wel de belangrijkste, wedstrijd van het seizoen mist heb je helemaal niks.

23 februari 2014 om 19:53

Wel een trieste manier om te uiten dat je er stuk van bent. En de uit supporters niet bedanken. Nep aanvoerder.

24 februari 2014 om 09:22

Boos zijn na zo'n nederlaag is geheel logisch. Maar het op deze manier uitten?
Dat gaat echt te ver. En als het er echt uit moet, wacht dan even tot in de kleedkamer of ergens anders waar er geen camera's op je gericht staan. Als aanvoerder heb je een voorbeeldfunctie.

Nogmaals, de straf van Pieters kwam voort uit de rode kaart die hij pakte in de wedstrijd. Voor de hoogte van de straf heeft de aanklager het ruitincident wel meegenomen in de beoordeling.

23 februari 2014 om 19:00

De tackle waar Pieters rood voor kreeg was echt geen 3 wedstrijden schorsing waard, dus die schorsing was wel degelijk voor een groot deel door het ruitincident. Dus Pellé hoort hier ook gewoon een schorsing te krijgen.

23 februari 2014 om 20:01

Voor misdragingen buiten het veld kun je niet gestraft worden, Dus jouw bewering klopt niet

23 februari 2014 om 20:20

@steward onzin Jermain lens vergeten met dat opstootje met Mathijsen is hij toen 3wedstrijden voor geschorst

23 februari 2014 om 19:09

Nogmaals, PSV schorste Pieters zelf voor zijn wangedrag nog voordat de rode kaart werd beoordeeld door de Knvb. De overtreding en gezien het feit dat Pieters geen recidivist is, waren sowieso niet alleen genoeg voor 3 duels. Zijn gedrag werd hem zeker aangerekend.

23 februari 2014 om 19:03

waarom niet gelijk 20? Hij toont emotie en nu ontspoort onze jeugd .. Ga toch weg joh op eeen dag als deze moet de knvb eerder excuses aanbieden dan met schorsingen komen ..

23 februari 2014 om 19:06

8 wedstrijden slaat nergens op. Maar emotie tonen en dingen aan gort schoppen zijn wel twee hele verschillende dingen.

23 februari 2014 om 19:08

Wat er ook is gebeurd, je mag je niet zo laten kennen als captain van Feyenoord. Schandalige actie.

23 februari 2014 om 19:11

Hij sloopt de spullen van anderen, dat heet asociaal gedrag en is bovendien iets dat je doet als je geen zelfcontrole hebt. Misschien maar eens een praatsessie met een specialist deze rare Italiaan.

23 februari 2014 om 19:18

Haha. Als ik emotie toon schop ik niet andermans spullen kapot.. Boosheid is volkomen begrijpelijk, alleen hoe hij het uit is gewoonweg idioot. Verwacht gewoon een schorsing van 3 wedstrijden.

23 februari 2014 om 19:20

nee dat heet sarcasme .. 8 wedstrijden slaat gelukkig wel ergens op?
dat het niet netjes is is waar, maar er mag ook wel naar de situatie gekeken worden. als de arbitrage het niet totaal verkloot had was er ook niks gebeurt. een boete of 1 wedstrijd lijkt me meer dan genoeg als ze al iets moeten doen.

23 februari 2014 om 19:48

Als de KNVB respect hoog in het vaandel heeft staan moeten ze hem gewoon zwaar straffen. 1 wedstrijd zal het wel worden, maar dat helpt helemaal niks.

23 februari 2014 om 20:24

Och heel Amsterdam heeft opeens een mening. Ik kan een speler herinneren die beet, dat werd door diezelfde moraalriddertjes goed gepraat op deze site. Get a life

23 februari 2014 om 22:22

Als Feyenoord fatsoenlijk had gespeeld hadden ze met 3-1 gewonnen..... Als als als als dat maakt niks uit het is nu gebeurd op deze manier en daar valt niks meer aan te veranderen Pelle als aanvoerder van Feyenoord die spulle van andere kapot trapt en er later (in het interview) geen spijt van heeft moet gewoon flink worden geschorst

Een wedstrijd schorsing lijkt me terecht en ook Feyenoord gaat hem toch wel straffen hiervoor. Ze zullen in ieder geval met een bericht moeten komen.
Je hoort je niet zo te gedragen zeker niet als aanvoerder.

23 februari 2014 om 19:02

Gaat Feyenoord hem echt straffen of wordt het zo'n halfbakken ingreep omdat ze te afhankelijk zijn van Pelle. Interessant om te zien de komende dagen. Ook met de recente strijd om de aanvoerdersband in het achterhoofd

23 februari 2014 om 19:05

Ligt eraan of hij door Knvb geschorst wordt denk ik. Ik ben sowieso ook benieuwd of Feyenoord in beroep gaat tegen een schorsing eigenlijk kunnen ze dat niet maken, want dat zeggen ze waarschijnlijk eerst we keuren dit gedrag af, maar nu even niet want we hebben hem nodig tegen Ajax.

23 februari 2014 om 19:19

@jo40,

Je hebt helemaal gelijk....uiteraard wordt hij door de knvb geschorst, mits ze elk team/speler over dezelfde kam scheren.
Ik ben inderdaad ook benieuwd wat feyenoord hiermee gaat doen.

In beroep gaan geeft aan dat ze wel degelijk vinden dat ze te afhankelijk zijn van Pelle,aangezien Feyenoord dit gedrag zal afkeuren kunnen ze het ook niet maken om in beroep te gaan.

Ben het wel eens met het feit dat deze reactie voorkomt uit 1 van de vele scheidsrechterlijke dwalingen vandaag in het nadeel van Feyenoord.

23 februari 2014 om 19:02

Dit moeten gewoon 3duels worden waarvan 1voorwaardelijk dit hoort niet thuis note benen aanvoerder en Koeman moet hem ze band afnemen en dit zeg ik terwijl ik Feyenoord supporter ben
Reageren

Pieters kreeg toch een schorsing omdat hij een overtreding maakte? Het lijkt de telegraaf wel hier.

23 februari 2014 om 19:05

Klopt inderdaad, maar hij kreeg wel een zwaardere straf vanwege zijn reactie..

23 februari 2014 om 19:07

Prima joh, wedstrijdje voorwaardelijk dan. Ik begrijp niet waarom er zoveel drukte over gemaakt wordt, volgens mij gebeuren er wel ergere dingen.

23 februari 2014 om 19:12

Ja, erg schokkend vind ik het ook niet. Maar een wedstrijdje schorsing zou wel op z'n plek zijn. Gewoon omdat dat consequent zou zijn. Hoeft van mij niet tegen Ajax te zijn, want het mooiste is toch om Feyenoord op volle sterkte te verslaan .

23 februari 2014 om 19:14

Tegen Ajax zal sowieso niet gebeuren denk ik, dan zal er wel beroep aangetekend worden oid waardoor het over het weekend getild wordt. Maar ik vind het allemaal niet zo schokkend wat er gebeurt. Het lijkt me dat heel Nederland weer heeft zitten wachten tot er wat zou gebeuren, en nu eindelijk een reden heeft om massaal van de daken te schreeuwen hoe erg het wel niet is.

23 februari 2014 om 19:26

Er gebeuren altijd ergens wel ergere dingen. Zullen we ons dan maar om niets meer druk maken?

Gewoon in beroep gaan, dan wordt de beslissing genomen na de klassieker.

23 februari 2014 om 19:01

Ik denk dat ze dat doen inderdaad, eigenlijk belachelijk want dat keurt Feyenoord dit gedrag indirect gewoon goed.

23 februari 2014 om 19:03

Daarom is het onmogelijk om als club Feyenoord dit gedrag goed keurt. Kan niet en maken zich eigen belachelijk. En dan kan je al op reken dat die 1 of 2 wedstrijden extra krijgt.

24 februari 2014 om 01:37

Ze kunnen intern wel iets regelen met Pelle om te laten zien dat ze het niet goedkeuren. Anders loop je gewoon punten mis.

nou dan ga je in beroep en dan mag ie wel meedoen.

vond hem nog mild reageren, ik had die scheids volgens mij echt aangevallen

23 februari 2014 om 21:04

Feyenoord zal niet in beroep gaan. Daar is de club veel te groot voor. Ik twijfel er geen seconde aan dat Feyenoord zelf maatregelen neemt en deze joker aan de kant houdt. Tevens zal die de band ook bij Clasie inleveren.

Hoe werkt het nou als Feyenoord in beroep gaat tegen een eventuele straf voor Pelle? Zal hij dan wel tegen Ajax mogen spelen, omdat de zaak dan nog loopt?

23 februari 2014 om 19:00

Normaal gesproken wel.

On: Dit gedrag is niet goed te praten, maar wel te begrijpen.

23 februari 2014 om 19:02

jawel maar in dit geval levert dat denk ik alleen maar extra wedstrijden schorsing op

Ik zou het zelfde gedaan hebben, drama scheids pakt je weer 2 punten af.
Het zegt ook wel wat hoe fanatiek hij is en hoe hij leeft voor Feyenoord!

23 februari 2014 om 19:02

Dus jij wil zeggen dat een catacombe afbreken vanwege frustratie normaal is? Dat gaat toch veels te ver man.

23 februari 2014 om 19:03

Dus jij vind het ok om spullen kapot te maken die niet van jou zijn, alleen vanwege frustratie...

Gelukkig leven er maar een paar die net zo denken als pelle en jij...

23 februari 2014 om 19:05

Ze lopen toch zelf terug na de2-0 inzakken tijdrekken we hadden voor de 3de moeten gaan

Feyenoord, moet deze speler gewoon verkopen einde van het seizoen.. De frustratie word per wedstrijd erger.

Geschorst of niet, gewoon tevrede in de spits zetten tegen Ajax !

Mogen spelers ook nog emoties hebben? Als hij hier zichzelf mee blesseerd is het toch zijn eigen schuld? Gelukkig is dat niet gebeurd voor Feyenoord, maar om daarna geschorst te worden is wel overdreven. Enige probleem vind ik, is dat het niet in de eigen Kuip is maar uit bij Twente. Laat hem gewoon lekker meedoen, anders verpest je de Klassieker ook meteen.

23 februari 2014 om 19:04

Met andere woorden, wat je zegt is pelle mag best iemand zijn been breken met een doodschop, maar laat hem lekker gaan, anders verpest je de klassieker?

Gedrag wat niet kan. Emoties prima, maar je moet je als aanvoerder (voorbeeldfunctie!!!) niet zo laten gaan

23 februari 2014 om 19:10

Iets omver trappen en een been breken. Wat een geweldige vergelijking weer.

23 februari 2014 om 19:16

Misschien niet de beste vergelijking maar dat is wel wat hij zegt. Pelle heeft gewoon een voorbeeldfunctie niet perse als voetballer, maar vooral als aanvoerder.

23 februari 2014 om 19:07

Als aanvoerder en sowieso als eredivisiespeler heb je een voorbeeldfunctie. Kinderen zien deze beelden en denken dat zo reageren normaal is. Die gaan dat nadoen, wat natuurlijk totaal debiel is. Koeman moet hem zijn aanvoerdersband afnemen en de knvb moet hem 3 duels schorsen. Ik hoop stiekem wel dat hij tegen ajax nog meedoet, want anders is ajax al kampioen.

23 februari 2014 om 19:07

Pijn eigen schuld? Wat een onbegrijpelijke reactie. Hij sloopt gewoon spullen die toebehoren aan een ander. Zeer laakbaar gedrag en als supporter zou ik mij kapot schamen.

23 februari 2014 om 19:17

ik ben geen supporter namelijk...
ja ik ben toch ook niet mee eens dat hij ander mans spullen sloopt, dat zeg ik nog.
Als hij dat niet doet en hij houdt er zelf iets aan over is het toch zijn eigen schuld of ben ik nou zo gek?

23 februari 2014 om 19:36

Het gaat erom dat je als aanvoerder van Feyenoord en topspeler je behoorlijk dient te gedragen. Dit gedrag moet bestraft worden en de Knvb zal dit zeker doen, anders kan hun beleid 'zonder respect geen voetbal' de prullenbak in.

Als keer na keer je wedstrijd wordt verziekt door een scheidsrechter, is woede compleet normaal. Het is ten slotte een emotie. Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand op mijn werk mij ineens geen salaris zou geven.

Pieters kreeg 3 wedstrijden schorsing voor de rode kaart die hij pakte en dat ruitincident werd meegenomen bij het bestluit. Lijkt me sterk dat de Knvb Pelle schorst.

Korte termijn woede zonder na te denken over de gevolgen, (beetje van de categorie ps3 joystick kapot smijten op een regenachtige zondagochtend).
Aderlating voor Feyenoord, al snap ik zijn woede wel, als aanvoerder gedraag je je echter.

23 februari 2014 om 19:19

Natuurlijk is het niet oke dat hij spullen sloopt. Daarom moet hij ook die schade betalen. Maar hem hiervoor schorsen zou onzin zijn, dit heeft namelijk niks met het voetbal te maken.

23 februari 2014 om 19:29

Het gebeurd toch direct na een voetbalwedstrijd aan de randen van het veld? Natuurlijk heeft het niet direct iets met voetbal te maken, net zo min als je iemand in zijn gezicht slaat in het veld. Maar je kan binnen een half uur na de wedstrijd nog een schorsing oplopen, dat zijn de regels.

23 februari 2014 om 21:40

Hou je wel rekening ermee dat Pellé aanvoerder is, een voorbeeldfunctie is voor vvéél kinderen uit Rotterdam & als je dan dit soort gedrag laat vertonen op tv dat wordt bekeken door iedereen dan mag je wel een schorsing verwachten.

23 februari 2014 om 19:05

Jammer dat je weer dat vervelende Knjb moet gebruiken. Iedereen ziet dat Feyenoord hier had moeten winnen, en dat de scheidsrechter faalde. Maar waarom moet daar een complot achter zitten? Dat geloof je toch zelf niet.

Feyenoord moet ook leren om een 2-0 voorsprong vast te houden.

23 februari 2014 om 19:12

Misschien even een dvdtje maken van de penalties die Feyenoord de afgelopen jaren meekreeg in de Kuip. Vergeet vooral de wedstrijden tegen Ajax niet, elke zucht en de bal gaat opd e stap. Knkb!

23 februari 2014 om 19:22

En als een speler van Ajax volgende week de kuip "verbouwd" dan is de wereld weer te klein en is het een grof schandaal. Pelle is aanvoerder en heeft een voorbeeldfunctie. Ik kan me voorstellen dat de aanklager betaald voetbal hier goed naar gaat kijken en met een schorsing komt.

23 februari 2014 om 21:07

Het is interessant om te zien hoe supporters van íedere club steeds maar weer overtuigd zijn van "het feit" dat de scheidsrechters en de knvb tegen hen zijn. De wedstrijd tegen PSV alweer vergeten? Je weet wel, die wedstrijd waar alles mee zat dat vandaag tegen zat? Of al die penalties die Feyenoord mee krijgt over het hoofd gezien?

En over dat in en in trieste Knjb... ik geloof dat je de kracht van Feyenoord een beetje overschat. Als de Knvb daadwerkelijk Ajax in het zadel had willen helpen, dan hadden ze Feyenoord wel laten winnen vandaag. Jullie zijn namelijk een stuk minder een bedreiging voor het kampioenschap dan Twente, zelfs al hadden jullie gewonnen vandaag... sad but true.

Als Feyenoord bij een schorsing in beroep gaat.. Dan is Feyenoord dus ook niet serieus te nemen en keuren ze dit goed! Dit moet bestraft worden! Hoe belangrijk de wedstrijd ook is klaar

Wat een ongelofelijk domme Italiaan en aanvoerder. Die gaat de klassieker missen. Pieters en Lens kregen immers ook een schorsing.

Temperament heeft die gast, man. Wat een voorbeeld. Er zitten ook kinderen te kijken.

Minimaal 3 wedstrijden schorsen.

Schandalig. Wat een voorbeeld. Ik snap ook niet waarom voetballers een uitzonderingspositie krijgen. Normaal gesproken zouden twee beveiligers hem toch tegen de grond moeten drukken.

Gewoon in beroep gaan, dan kun je de volgende wedstrijd gewoon nog meedoen.

Ik had hetzelfde gedaan. Wat een aanfluiting die arbiters hier en toevallig altijd tegen Feyenoord

23 februari 2014 om 21:12

Precies, jullie hebben het súper zwaar...

Het allergemeenste vond ik nog wel die penalties die jullie tegen PSV en NEC méé kregen. Dat deed de Knvb alleen maar omdat ze wísten dat Pelle niet sterk is met penalties en ze zou gaan missen. Ze hoopten daarmee zijn zelfvertrouwen om zeep te helpen en daarmee *** (vul Ajax, Twente, Vitesse, PSV of welke andere club dan ook waarvan jij denkt dat ze achter dit verschrikkelijke complot zitten) in het zadel te helpen...

Misschien moet je de volgende keer wat beter opletten wanneer het een keertje mee zit, dan valt het je niet zo zwaar wanneer het een keertje niet helemaal loopt zoals het zou moeten gaan.

24 februari 2014 om 01:40

Ja altijd tegen Feyenoord. Bij andere wedstrijden wordt gelukkig perfect gefloten.

Zeker een schorsing waard. Kan niet tegen zijn verlies met z'n kleutergedrag.

Schorsing zou terecht zijn, dit ging helemaal nergens over. Dit geldt voor zowel Pelle als Gozubuyuk trouwens.

Pellè wordt hiervoor echt niet geschorst hoor, kom op hé. Is niet te vergelijken met Pieters, aangezien die rood kreeg in de wedstrijd

23 februari 2014 om 19:04

Lens kreeg ook 3 wedstrijden voor gedoe in de catacomben en bij Pieters is gezegd dat zijn gedrag buiten het veld is meegewogen in zijn schikkingsvoorstel.

23 februari 2014 om 19:12

En had daarvoor van PSV zelf, voordat de uitspraak bekend was, al een schorsing gekregen. Zal niet meer dan terecht zijn voor wangedrag.

23 februari 2014 om 19:05

Hoezo zou hij geschort moeten worden het zijn gewoon emoties die iedereen zou hebben als dit gebeurd als er schade zijn stuur gewoon een rekening naar pelle en klaar

23 februari 2014 om 19:06

wat denken Bomvis en Timo er luchig over...

Lekker voorbeeld die aanvoerder.

23 februari 2014 om 19:08

Omdat je als speler juist je emoties in de hand moet kunnen houden. De Knvb is niet gediend van mensen die zich niet kunnen beheersen en een slecht voorbeeld geven. Terecht lijkt me zo.

23 februari 2014 om 19:09

@ timo1234

Zal ik morgen eens bij het bushokje gaan doen. Ga ik dan ook vrijuit?

23 februari 2014 om 19:34

@hen_nie: Als je niet gepakt wordt wel

23 februari 2014 om 19:36

@ bombvis

Het gaat om hetzelfde principe, er zijn getuigen en een camera heeft het waargenomen. Nou dan ben je dus de sjaak.

23 februari 2014 om 19:07

En Lens dan?

23 februari 2014 om 19:36

Had wat mij betreft ook niet geschorst hoeven worden, maar dan kan je nog spreken van aanvallen van tegenstander (of iets in zo'n richting). Ik weet niet precies waarop hij toen geschorst werd

Er valt er als club niet gewoon niet tegen op de treden tegen zo'n bond die je liever ziet verliezen dan dat ze neutraal zijn. Het hele seizoen al hebben we de scheidsrechters tegen. Heel vaak gewoon normaal in de wedstrijd met kleine overtredingen etcetera. Maar ook heel vaak weer met penalty's en rode kaarten. Ze haten Feyenoord en ja dat is wel logisch he als je weet van wie Feyenoord de aartsrivaal is en met wie de bond aardig wat connecties heeft. Er valt gewoon niet tegen op te boksen.

23 februari 2014 om 19:05

Geraaskal zonder enig bewijs voortkomend uit een eeuwig complex jegens Ajax. Wat is het toch altijd smullen om jouw dingen te lezen. Je zou ook je team eens onder de loep kunnen leggen, die geven het namelijk zelf uit handen. Maar voetbal inhoudelijk verstand ontbreekt ook compleet bij jou.
Vorig seizoen was Ajax het meest benadeelt en werden toch kampioen, doei complottheorie. Veel woorden weinig daden, ik meende dat jullie spreuk altijd anders ging.

23 februari 2014 om 19:09

Feyenoord geeft het zelf heel dom uit handen ja, maar als je in de 2e minuut gewoon al een penalty en een rode kaart geeft wat zo hoort dan zou het misschien toch wat makkelijker zijn. Ik weet niet of je zelf voetbalt, maar het is toch heel wat anders voetballen als je tijdens elke wedstrijd voelt dat je de scheidsrechter tegen je heb.

23 februari 2014 om 19:13

Je hebt niet elke wedstrijd de scheidsrechter tegen je. Je wil dat graag denken omdat je het falen ergens op af wilt schuiven. Maar dat kun je beter doen op het gebrek aan voetballende kwaliteit.

23 februari 2014 om 19:18

Dat heet meer het tactisch falen van Koeman, maar daar ben ik al immuun voor geworden de afgelopen 3 jaar.

We hebben niet elke wedstrijd van die dingen als penalty's tegen nee, maar ik kij kelke wedstrijd en elke wedstrijd gaan alle twijfelmomenten richting de tegenstander van Feyenoord. Er wordt nooit consequent gemeten met kaarten bijvoorbeeld, uitballen die opeens aan de tegenstander worden gegeven. Aan dat soort dingen kan ik me ergeren.

23 februari 2014 om 19:20

Wat een gezwam, in de Kuip vallen de beslissingen altijd de goede kant op en regent het strafschoppen en discutabele beslissingen. Maar goed, blijf vooral in je ongein geloven, het ligt aan de Knvb dat jullie niks winnen haha. Gaan wij verder in de echte wereld dromer.

23 februari 2014 om 19:58

@JK-ajax: Klets toch niet zo dom joh. Ik ga er vanuit dat jij niet elke wedstrijd ziet van Feyenoord, dus je kunt niet oordelen. Er moet een onderzoek omen naar Gozubuyuk en matchfixing. Hij heeft al een bekend " poker" face.

23 februari 2014 om 20:05

Goed argument Lucunculus. "klets niet zo dom joh", daar komen we verder mee ! Feiten liegen niet.

23 februari 2014 om 19:07

Nee, precies en daarom doen ze de grootste concurrent van Ajax, Twente, een punt kado.. Klinkt logisch, maar niet heus.

Je moet niet zo zielig doen met dat haten van je. Of is het angst? Kan Feyenoord niet winnen van Ajax zonder Pelle? Dit gedrag hoort niet op een voetbalveld thuis, klaar. Een schorsing zou dan ook volledig terecht zijn.

23 februari 2014 om 19:08

Feyenoord krijgt thuis juist vaak alles mee , ook tegen Ajax ja! Hoeveel onterechte penals ze wel niet hebben gehad in klassiekers.....

23 februari 2014 om 19:13

Feyenoord krijg thuis vaak alles mee? Kom maar mer voorbeelden. Penalty's en rode kaarten hebben we er even veel mee als tegen gehad (of onderhand al meer tegen) en ik kan niet zeggen dat er ook maar iets onterechts bij zat.

En welke penals in de Klassiekers? Die van Fischer bedoel je zeker toen zijn teennagel werd geschampt en hij neerging als een volleerd judo'er alsof hij werd neergeschoten. De laatste jaren heeft Feyenoord 2 penalts meegekregen in Klassiekers. Dat was vorig jaar met Van Rhijn die Boetius vast hield, nou die was gewoon terecht en die met Vertonghen en Guidetti. Dat was een twijfelgevalletje. Hoe vaker je de herhaling ging bekijken hoe vaker het de kant van Ajax op zou vallen, maar vanuit het oogpunt van de scheids Kuipers toen was het overduidelijk een penalty.

23 februari 2014 om 19:18

Als je niet met volle mond durft toe te geven dat dat met Guidetti geen penalty was, waarom zou iemand je dan serieus nemen? Iets met een gekleurde bril?

En het is een zwaktebod om naar de scheids te gaan wijzen als het een keer niet meezit. Feyenoord heeft het zo vaak zelf laten liggen. En je weet ook dat Feyenoord in de Kuip de afgelopen jaren vaak genoeg het geluk aan haar zijde had met de scheids. Toen hoorde je er niemand over.

23 februari 2014 om 19:31

Ach man hahaha als je op zo'n manier gaat beredeneren is het einde zoek. Het was een twijfelgeval want Kuipers kon het niet goed zien. Guidetti staat op de voet van Vertonghen en stort vervolgens ter aarde alsof z'n onderbeen onder z'n lichaam vandaan geschopt wordt. Weet je hoe dat heet? Schwalbe.

23 februari 2014 om 19:45

@vedettetrut, als je niet ziet dat gaydetti die overtreding (lees schwalbe) maakte ipv vertonghen dan ben je echt blind. En Fischer, als je daar over klaagt, waarom zeg je niet dat je m tegen psv heel makkelijk mee kreeg? En vorig seizoen was het alleen maar alles mee met fey, roda bijv, 2-2 stand, fey maakt een overtreding en roda kreeg rood en pingel tegen, waardoor ze verliezen

23 februari 2014 om 19:09

Ach, wat een ontzettend zielig gedrag. Waarom kijkt Feyenoord niet naar zichzelf?

Scheidsrechterlijke dwalingen zijn er altijd. Waar was de invloed van de Knvb al die keren dat er bij Ajax penalties niet gegeven werden, doelpunten onterecht werden afgekeurd enz. de afgelopen jaren?

Waarom hoor ik geen kritisch geluid naar Feyenoord zelf dat moet leren om een 2-0 voorsprong te verdedigen? Is het de schuld van de Knvb dat Feyenoord uit verliest van Pec, Ado, gelijkspeeld bij RKC enz? En waar is de Knvb als Ajax gelijk speelt tegen Pec, Groningen, AZ enz enz.?

Ik snap je frustratie, maar laat je niet zover meeslepen dat je te ver gaat.

23 februari 2014 om 19:15

Dat komt allemaal door Koeman en daar heb ik al mee leren leven dat hij er niks van kan. Ik erger me al 3 jaar aan de tactische dwalingen en tactieken van Koeman en begin er daarom al niet eens meer over.

Wat de invloed was van de penalty's die niet gegeven werden aan Ajax weet ik niet, maar ik weet wel de invloed van de penalty's die ze wel kregen, want dat zijn er heel veel geweest en die invloed was heel erg groot.

23 februari 2014 om 19:24

Precies, ze zegt dat je niet weet wat de invloed is. Maar zoals jij als Feyenoorder weet dat de penalties die Feyenoord tegen rkijgt van grote invloed zijn, zo weet ik als Ajacied dat dit bij Ajax ook het geval is.

En dan, terwijl je niet weet wat de invlioed is, over Knjb beginnen en de vinger naar Ajax wijzen. Dat is puur frustratie en alleen gebaseerd op een onderbuikgevoel dat voortkomt uit het feit dat de frustratie van Feyenoorders naar alles wat met Ajax te maken heeft enorm groot geworden is door 15 jaar zonder titel.

23 februari 2014 om 19:14

Sorry jongen maar wat ben jij een slechte verliezer. Het ligt ook echt aan de Knvb dat jullie geen kampioen worden dit jaar. Je hebt groot gelijk. Alle arbiters komen het veld op om Feyenoord te laten verliezen. Toch raar dat ze het nog zo vaak niet lukt ook.

Pelle meteen aanvoerder af maken. Dit soort gedrag kan je niet vertonen als je een dergelijke voorbeeldfunctie hebt. De Vrij, Clasie of Mulder aanvoerder maken en Pelle eens goed na laten denken over zijn gedrag.

23 februari 2014 om 19:17

Haha je begint te ijlen gozer.

Pelle hoort dit gewoon niet te doen, hoe beroerd de scheids ook was. Schorsing is wat mij betreft echter niet nodig. Laat hem de schade maar betalen.

Laat de KNVB eerst maar is naar de scheidsrechter kijken!!
Als ze hun kleine jongetje beoordeeld hebben.. snappen ze de reactie van Pelle!!

23 februari 2014 om 19:06

Je kan zeggen over de scheids wat je wil maar dan nog is het fout wat Pelle doet. Heel simpel.

24 februari 2014 om 01:42

De reactie van Pelle is te begrijpen, maar zeker niet te rechtvaardigen.

Haha hij zegt zelf dat ie het deed omdat ie geen geel kon krijgen op het veld, dus hield ie het in tot na het fluitsignaal. Nou dan is ie nog dommer dan ik dacht, dat wordt gewoon een schorsing.

Die Telegraaf duikt meteen weer in de hoogste versnelling om een schorsing in gang te zetten. Zijn ze goed in bij die toiletkrant.

23 februari 2014 om 19:29

Ik zou me behoorlijk schamen als de aanvoerder van me club tegen een dug out gaat lopen schoppen uit frustratie. Kom op zeg, leer jezelf even beheersen.

Als Feyenoord ballen heeft leggen ze hem zelf een boete op. Of naar een middagje anger management

Het is dom en raar van hem. Maar eerst eens een vooronderzoek in beroep gaan. Die speely volgende week wel... tenzij Feyenoord hem zelf straft. Scheids geeft reden tot frustratie.... dan moet je je inhouden. Gozubyuk ook maar schorsen. Deed aan matchfixing!

23 februari 2014 om 19:15

Pff Feyenoorder weer hier, met hun briljante dubbele moraal. De grootste mond over misdragende Psv'ers die zich na strucutureel belabberd scheidsrechterswerk of het betere zuigwerk van Feyenoorders frustie gedragen na bv Fey-PSV afgelopen jaren, maar zodra het hun eigen speler betreft is het ineens begrijpelijk wegens wanpresterend scheidswerk. Trek dan 1 lijn en keur het af, of vraag niet om een schorsing bij anderen. Jullie krijgen steeds meer trekjes van een ajacied, de meest hypocriete soort onder de supporters.

Geldboete, taakstraf en schorsen! Dat is mijn mening zo hoort een aanvoerder zich niet te gedragen!

24 februari 2014 om 01:45

Hahaha taakstraf, dat zou wat zijn. Al zie ik zomaar gebeuren dat er voor normale burgers wel zulke gevolgen zijn, dus waarom niet.

Ik snap hem wel !
Wat een dramatische scheidsrechter heeft heel veel fouten gemaakt ook bij de laatste goal dit was 100 buitenspel....

Tja en dan komt na 90 min je Italiaanse temperament na boven tuurlijk is het niet verstandig maar ik snap het best

AUB geen straf want dan begint het gezeik weer!!!!!!

23 februari 2014 om 19:14

Waarom geen staf? Erik Pieters kreeg vorig jaar ook 2 extra wedstrijden schorsing toen hij zich misdroeg!
"ernstig schaden van de belangen van de sectie betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen”

Is puur vandalisme. Het vernielen van andermans eigendommen.

Volgens de wet kan hij nu een geldboete dan wel taakstraf worden opgelegd!

23 februari 2014 om 19:49

Die straft komt er waarschijnlijk wel, maar de Klassieker mist hij niet, aangezien ze zeer waarschijnlijk in beroep gaan. Het gedrag hoort gewoon niet thuis op een voetbalveld, punt.

Ik vind dat de Knvb hem echt wel mag schorsen, vandalisme kan niet. En zeker niet als aanvoerder.

24 februari 2014 om 01:47

Als voetballiefhebber heb ik ook liever geen straf, daarmee wordt de klassieker dan verpest. Maar wat de aanvoerder hier doet kan echt niet door de beugel.

24 februari 2014 om 09:27

Welk gezeik begint dan weer? Dat Ajax geluk heeft en er altijd goed vanaf komt? Dat Ajax gematst wordt door de Knvb?
Dit is gewoon onacceptabel en als de Knvb hem niet schorst dan moet Feyenoord het zelf doen. Ik snap dat er frustratie bij komt kijken, maar het op deze manier uitten kan gewoon niet.

Ajacieden ruiken bloed hoor, 8 wedstrijden schorsen habah, effe serieus mag hij gefrustreerd zijn, schorsen zou nergens op slaan na due wanprestatie van goeseboeloek. Al vind ik wel dat Pelle schade mag betalen, als je anders man spullen vernield moet je voor de schade opdraaien maar schorsen slaat nergens op...

23 februari 2014 om 22:36

Ja hij mag gefrustreerd zijn maar zoek je dan een lekkere boksbal uit en doe je ding ga niet andermans eigendommen vernietigen (een camera van we statief aftrappen die al gauw 2000 euro kan kosten)

24 februari 2014 om 01:49

Het interesseert mij niet hoe gefrustreerd Pelle is. Het op deze manier uiten is gewoon onacceptabel.

Knvb wrijft lekker met de handjes.. neemt niet weg dat Pele dit niet moet doen, vond net zoals bij Pieters bv ook geen schorsing waardig maar goed dat zal die kneuzen partij in Zeist wel weer anders zien inconsequente organisatie..

Is te verwachten dat hij een schorsing gaat krijgen. Maar als Feyenoord slim is.. vechten ze hem sws aan!! Kan hij iig nog tegen ajax spelen!!

klassenjustitie. Nemeth krijgt 5 wedstrijden en Pelle mag zich week in week uit misdragen zonder sancties. Je kunt wel zien welke club de Knvb en de mannen op het veld hoog heeft zitten.

Het is continu gezeik met Feyenoord in de catacomben. Zie de wedstrijden tegen PSV. Dat de scheids slecht was is daar geen excuus voor. Als Feyenoord een beetje een club is pakken ze door en schorsen ze Pelle. Een schande voor de club.

Dat het dom is lijkt me een understatement, werd Pieters eigenlijk geschorst voor die gelijkwaardige uitbarsting?

23 februari 2014 om 19:20

Door PSV zelf ja, ook een boete. En het lijkt me dat zijn schorsing zwaarder uitviel hierdoor, aangezien zijn overtreding niet 3 wedstrijden waard was.

Wat laat hij zich toch kennen! Een schorsing zou wel terecht zijn..

Kan begrijpen dat je zo reageert als een scheidsrechter zulke fouten maakt. Niet verstandig, schade dus maar repareren.

Wedstrijd niet gezien. wat heeft de scheidsrechter gedaan dan?

23 februari 2014 om 19:18

Twee 100% penalty's niet gegeven aan Feyenoord en in de laatste minuut de gelijkmaker van Twente goedgekeurd terwijl het overduidelijk buitenspel was.

23 februari 2014 om 19:32

2 zuivere penalties niet toegekend. De keeper had aan het begin rood moeten krijgen

En buitenspel doelpunt in de laatste minuut toegekend

23 februari 2014 om 23:27

Thanks mates. en ja dat is behoorlijk zuur. ik lees veel kritiek vanavond op de wedstrijdleiding. scheidsrechter hoort de orde te handhaven, niet een wedstrijd te beslissen.

Ik snap de emotie wel. Er waren veel discutabele momenten in de wedstrijd en hij moet erg teleurgesteld zijn op zijn medespelers. Alleen de manier hoe hij zijn emotie uit is niet de goede manier. Scheld dan je medespelers de huid vol of scheld de scheidsrechter in de kleedkamer uit voor wat je wil. Andermans spullen kapot maken is gewoon niet goed te keuren.

Ik vraag me af hoe andere zouden reageren als je in 2 weken tijd 4 punten onreglementair wordt genaaid. Vorige week een overduidelijke handsbal niet gegeven. Deze week na 3 minuten een rode kaart + penalty en daarnaast nog een handsbal waar je ook een penal voor mag geven. Daarnaast is de goal van Twente hinderlijk buitenspel. Je bent dus niet 1 x, niet 2x maar sowieso 3 x genaaid!

Schandalig! En dan willen ze Pelle schorsen omdat hij zich bestolen voelt?

23 februari 2014 om 22:52

Dat is een vraag die de overige 10 spelers van Feyenoord beantwoord hebben. Namelijk heel erg boos en chagrijnig, maar wel zonder op weg naar de kleedkamer alles op hun pad kapot proberen te schoppen.

Niemand klaagt over dat Pelle boos is, wel hoe hij zijn woede uit. Buitengewoon onprofessioneel en buitensporig. Denk je werkelijk dat Feyenoord de enige club is die dit jaar gedupeerd is ? Talloze spelers en clubs zijn onrecht aangedaan door verkeerde beslissingen. Vreemd genoeg is het afreageren van de emotie op de spullen van anderen geen wekelijks tafereel.

Feyenoord is 3x genaaid in jou optiek, maar Pelle naait zichzelf door zich zo te gedragen. Dit gaat gegarandeerd naar de aanklager.

23 februari 2014 om 23:02

Koeman zijn interview na de wedstrijd niet gezien dan. Die moeten ze dan volgens jou ook aanpakken omdat hij te keer gaat over de arbitrage?

Pelle is een speler met een flinke temperament, niet dat zo iemand meer mag als een ander,maar je zou het wel kunnen verklaren en het anders op lossen ipv hem te schorsen. zou ook wel erg raar zijn een speler van een club schorsen, terwijl 2 van jou kornuiten (nijhuis en Gozubuyuk zijn club van een eventueel kampioensstrijd afhoudt, want zo is het. Je bent nu gewoon 4 punten kwijt door schandalige fouten.

23 februari 2014 om 23:15

Koeman was boos en kritisch naar de arbitrage, maar deed zijn verhaal in keurig taalgebruik ondanks dat de woede er vanaf spatte. Prima hoor, ik zag Jordy Clasie ook stampvoetend van het veld afgaan, oké geen probleem.

Maar Pelle gaat over de schreef en dat moet bestraft worden. Zijn temperament mag dan een verklaring zijn, maar dat betekend nog niet dat hij daarvoor de passende sanctie niet hoeft te dragen. Die sanctie is voor iedereen gelijk, of je nou een heel rustig karakter heb en zo uit je bol gaat of wanneer je een explosief karakter heb.

Het hele verhaal over de arbitrage is leuk en aardig maar totaal niet waar het hier om gaat. Het hele Bas Nijhuis verhaal is sowieso irrelevant dus laat dat allemaal weg, dat heeft niks met vandaag te maken. Het gaat om de reactie van Pelle, en die beoordelen we hier.

hij kan toch niet hiervoor geschorst worden? want pieters had toch al rood, en ging door het lint. Nu is de wedstrijd afgelopen en het gebeurd er na, dan kan de knvb hem toch niet schorsen? hooguit beboeten voor de schade die hij aanricht? of zie ik het nu verkeerd.

Wordt wel moe van dat keer op keer gezeik op de scheids van de Feyenoord supporters hier. Het kan een keer tegen zitten, scheidsrechters zijn ook mensen. Frustrerend kan het zijn dat weet ik best. Bij Feyenoord is het ieder punt verlies klagen op de scheids... Kijk ook naar je eigen club. Vorige week tegen NAC is het niet de scheids die Feyenoord punten kost, Feyenoord heeft zelf genoeg kansen gehad toen om het te beslissen.

23 februari 2014 om 19:19

Vanmiddag was gewoon bizar. Het waren echt geen twijfelgevalletjes, het leek wel alsof de scheids/grens het niet wilde zien. En nee, ik ben geen Feyenoorder..

Ik vind dat als ze een speler voor zoiets achteraf kunnen straffen dat ze dat ook bij een scheidsrechter moeten kunnen doen! Actie reactie dit en dus geen schorsing.

Wat hij zei ook :" ik kon me in het veld niet laten gaan, want ik mocht geen geel." Dat is bullshit want de goal viel pas helemaal op het eind. En, ook al snap ik de frustratie, is het vernielen van andermans eigendommen nooit goed te praten. Een schorsing lijkt me zeker op zijn plaats

voetballers zijn voorbeelden voor de jeugd als de knvb dit goedkeurd is dit een vrijbrief voor kinderen om dit ook te doen dus schorsen ,en ls feyenoord dan in beroep gaat moeten ze zich schamen.

Jullie moeten niet zo overdreven doen allemaal. Voetbal is emotie!! Tis gvd niet te filmen dat de rest zo rustig blijft! Ik sloeg ook bijna mn tv van de muur hiero. Echt bizar weer zo'n late duitse goal.

Zijn reactie is natuurlijk niet goed maar hij weet dat het kampioenschap nu heel ver weg is dus kan het ook wel weer een beetje begrijpen

Mist Ajax niet, Feyenoord zal hoe dan ook in beroep gaan als ze hem schorsen waardoor de zaak in beroep moet gaan en hij gewoon kan spelen. (zou ik ook doen)

Vind trouwens dat we ook niet moeten overdrijven hoor, natuurlijk is het dom en niet goed te praten. Maar laten we nou niet doen alsof we het over een crimineel hebben. Pelle is een hele sympathieke voetballer, echte winnaar. Zo ééntje hebben wij bij Ajax ook gehad met Suarez en die liet zich daarbij in het veld ook nog wel eens buiten het boekje gaan.

Ik weet het dit gaat over Pelle, maar toch. Beetje milder na weer een tik in de titelstrijd mag wel hoor.

Nu is het wachten of de Knvb zich schuldig gaat maken aan klassejustitie... (en dat is zeker niet denkbeeldig).

Pieters kreeg voor in de wedstrijd tegen PEC 3 wedstrijden schorsing vanwege een rode kaart. Bij die schorsing van 3 wedstrijden is ook het vandalisme meegenomen van het inslaan van een ruitje, ook al was dat in het eigen stadion.

Pelle maakt het nog veel bonter. Die richtte drie vernielingen aan en dan ook nog in het stadion waar hij te gast was.
Dus zo'n 3 a 4 wedstrijden schorsing zou hier een passende straf zijn bij dit soort vandalisme gevallen.

23 februari 2014 om 19:12

Klopt, maar waar hij tegen aantrapte zat nog personen in, als hij doorheen had getrapt konden er scherven in hun ogen komen, en belle misschien geblesseerd raken aan zijn been.

23 februari 2014 om 19:13

Pieters had daarentegen ook rood en deed het tijdens de wedstrijd.

23 februari 2014 om 19:14

Rot op jo, moraalridder. Nooit last gehad van een woede uitbarsting?!

23 februari 2014 om 19:15

//dus zo'n 6 wedstrijden schorsing zou hier een passende straf zijn bij dit soort vandalisme gevallen.\\

Eerst de Knvb betichten van klasse justitie en het dan vervolgens zelf ook doen? kom op man. Waar staat in de reglementen dat de schorsing gebaseerd wordt op 1. aantal vernielingen, 2. of je uit-of thuis speelt?

23 februari 2014 om 19:34

@tullenpetaonest
Pieters sloeg met zijn hand door een ruitje. Dus niet trappen.

@mickzan
Ook tot een half uur na de wedstrijd kun je kaarten oplopen.
In de regel is het zo dat er geen kaarten meer gegeven worden wanneer spelers in de kleedkamer teruggekeerd zijn (in ieder geval bij de amateurs).

@afcagodenzoon
Ik heb de knvb niet beticht van klassejustitie. Beter lezen
6 is overdreven. Heb ik gecorrigeerd. Maar noch jij noch ik zitten in de tuchtkamer Betaald Voetbal van de Knvb.
En nee, natuurlijk staat net in de reglementen een strafmaat voor het aantal vernielingen.
Maar voor geweldadige handelingen heb je wel code 99 en de strafmaat wordt bepaald naar de mate van geweldadigheid.

24 februari 2014 om 01:07

Even correctie,...kaarten kunnen niet meer gegeven worden als de scheids terug is in zijn kleedkamer,..en dat is doorgaans binnen het half uur.

Daarnaast is Code 99 (overig geweld) met name voor geweld tegen iemand en niet tegen iets BV je heb de code trappen raak, echter dekt deze niet de lading van bv een karatetrap, ...dan gebruik je code 99.

In het geval Pieters krijgt deze eerst rood en zijn reactie op de rode kaart is een ruit kapot slaan,..dan kan deze reactie meegenomen worden in het oordeel van de aanklager,..verzwarende omstandigheid voor zijn rode kaart.

Pelle heeft geen kaart gekregen,...ik zou dus niet weten welke straf te geven, ik denk dat hij er met een behoorlijke boete afkomt,het is onbehoorlijk gedrag en geen geweldadige handeling.

23 februari 2014 om 19:20

Pieters kreeg een rode kaart en kreeg daar ook een schorsing voor.. Dat was ook nog eens terecht. Is de Knvb reëel, dan schorsen ze de scheidsrechter en geven ze daarmee aan dat ze snappen dat Feyenoord zich genaaid voelt.

Maar de Knvb kennende zullen ze Pelle schorsen en fluit Gozubuyuk volgende week gewoon weer.

23 februari 2014 om 19:41

Bij de strafmaat van 3 wedstrijden is ook dat vandalisme meegenomen.
Anders had Pieters minder wedstrijden schorsing gehad.

Ik heb de wedstrijd gezien en inderdaad floot Gozubuyuk een enorm slechte wedstrijd met nogal wat discutabele beslissingen die direct van invloed waren op het wedstrijdverloop.
Voor mijn part mogen ze die vent een aantal wedstrijden op non-actief zetten of een paar weken in de JL laten fluiten, maar dat neemt niet weg dat Pelle ook een paar wedstrijdjes op de tribune verdient.
Ben benieuwd wat de Knvb hiermee gaat doen (de Scheidsrechtercommissie BV in geval Gozubuyuk en de Tuchtkamer in geval Pelle)

23 februari 2014 om 19:48

Pelle zou zich nooit zo misdragen hebben wanneer het terechte beslissingen waren, met zulke dingen moet je rekening houden vind ik. Dat Pelle dit niet moet doen, lijkt mij logisch. Maar wanneer je Gozubuyuk achteraf schorst maar ook Pelle, schiet Feyenoord er achteraf niets meer mee op. Gozubuyuk heeft Feyenoord genaaid en dan vind ik dat je Pelle desnoods een dikke vette boete geeft, maar ook geen schorsing geeft, om toch Feyenoord nog deels te compenseren voor de 4 punten die van ons gestolen zijn.

23 februari 2014 om 22:40

De Knvb kan het sowieso niet over zijn kant laten gaan met alle campagnes voor respect in het voetbal en het bestraffen van onprofessioneel gedrag buiten de wedstrijd (zie de schorsingen van Vertonghen en Lens).

Natuurlijk kunnen we moeilijk de casus Pieters exact vergelijken met die van Pelle. Tenslotte woog bij de 3 duels van Pieters mee dat hij vooraf rood kreeg naar een harde tackel. Ik vraag me af of de voorwaardelijke schorsing die Pelle heeft staan naar zijn poging tot kopstoot tegen Heracles ook nog een rol gaat spelen.

Ik ben zeer benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn. Als de aanklager wat vaart maakt dan staat de klassieker voor Pelle op de tocht, het duel wat hij juist zo graag niet wilde missen. Ik denk dat hij daar een stuk meer van leert dan wedstrijden tegen Hoek, Cambuur en AZ missen.

Zonder Pelle moet Feyenoord gaan vrezen voor Psv, want als Ajax de klassieker wint en PSV goede zaken doet in Deventer (altijd lastig dat wel) dan komen de play-offs bijzonder dichtbij voor Feyenoord. Aangezien ze ook nog een wedstrijd op bezoek gaan bij Psv.

23 februari 2014 om 23:38

Goed dat je dat even ter herrinering oproept van die voorwaardelijke schorsing vanwege een kopstoot.
De Tuchtkamer BV (een beetje) kennende wordt dit zeker meegenomen in de bepaling van de strafmaat, dwz dat een voorwaardelijke omgezet gaat worden in een definitieve een schorsing voor geweldadige handelingen onmiddellijk na afloop.

Dat kan voor Feyenoord een kostbaar geintje worden.

P.s.
Uit het interview wat Pelle over dit incident gaf meen ik te moeten concluderen dat hij in de veronderstelling was dat dit soort zaken na een wedstrijd niet bestraft kunnen worden.
Hij gaf dan ook volmondig toe nergens spijt van te hebben.
Niet slim van die gozer.

Naschrift:
Ik lees hier veel berichten dat Pelle (feyenoord) in beroep gaat waneer een schorsing opgelegd wordt om dat over de wedstrijd tegen ajax te "tillen".
Dat zit nog.
Het is maar zeer de vraag hoe de Tuchtkamer (c.q. aanklager) dit beoordeelt en een schorsing oplegt waartegen beroep mogelijk is.
Dat is geen automatisme (zeker niet bij code 99).

24 februari 2014 om 01:14

En daar gaan we weer...het is geen gewelddadige handeling , hooguit onbehoorlijk gedrag.
In deze zal dan ook geen Code 99 gebruikt gaan worden (overig geweld)
Daarnaast komt de aanklager allereerst met een schikkingsvoorstel, welke geweigerd mag worden.
Dan pas begint de zaak wat lijkt op een rechtszaak met advocaten ect ect

Gewoon lekker een boete geven voor datgene wat hij kapot heeft gemaakt. Schorsing is niet nodig wat mij betreft.

De klassieker mist hij sowieso niet, want in beroep zullen ze gaan. Het zou de Knvb ook sieren dit te laten gaan en af te strepen tegen de wanprestatie van de scheidsrechter. Het kan gebeuren dat je in een wedstrijd een cruciale fout maakt, maar vandaag neemt de scheids drie keer een beslissing die niet alleen de wedstrijd, maar ook het complete seizoen beïnvloed.

Desalniettemin gedraagt Pelle zich als een kind, ook al kan ik de frustratie begrijpen. Hou het dan nog een minuut langer vol en trap de kleedkamer kapot. Dit ziet iedereen. Dom.

23 februari 2014 om 19:14

Pieters kreeg ook extra schorsing wegens zijn gedrag, en wat hier boven ook al aangeven werd, dat was in je eigen stadion. Je hebt voorbeeld functie en dit gedrag mag niet. En als Feyenoord in beroep gaat maken zich zelf als club een grote schande.

23 februari 2014 om 19:17

Wat de scheidsrechter vandaag liet zien is schandalig, dit is het gevolg. Als het echte mannen zijn in Zeist strepen ze dit dus tegen elkaar af. Roep vooral dat het een schande is, nog iets harder zelfs. Dan lijkt het bijna alsof het waar is.

23 februari 2014 om 19:23

Dus je hebt de scheids tegen en je mag alles vernielen? Benieuwd wat er nog was over was van Roda stadion.

als aanvoerder kun je dit al helemaal niet doen, je hebt een voorbeeldfunctie; 3 wedstrijden lijkt me logisch al is het jammer dat hij met de klassieker er niet bij is

Waarom komen die Ajacieden hier nou als Kenianen op een voedselpakket op af? Ik hoor 5, 8, zelfs 20 wedstrijden schorsing. Het is geen beet in een tegenstander zijn nek tijdens een wedstrijd, wat Pelle deed was ongelofelijk dom, maar zeer begrijpelijk gezien het arbitrale optreden vandaag. Geen woorden voor zo bestolen Feyenoord is...

23 februari 2014 om 19:19

Omdat de actie van Pelle er hoogstwaarschijnlijk voor gezorgd heeft dat Feyenoord volgende week minder kans heeft tegen Ajax.

En nee, als aanvoerder dien je jezelf onder controle te houden en niet als een boze gorilla door de catacomben van Twente te beuken.

Pieters kreeg voor eenzelfde soort incident gewoon een schorsing. Argument was toen: 'ernstig schaden van de belangen van de sectie betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen',
Dus als je die lijn doortrekt krijgt Pelle gewoon een schorsing van 2 á 3 potjes. Mooi dom.

23 februari 2014 om 19:23

Feyenoord moet gewoon in beroep gaan zodat hij er tegen Ajax gewoon nog bij is. Als de Knvb ballen toont bieden ze hun excuus aan voor het werk (of eerder het nalaten ervan) van hun personeel en schelden ze een eventuele schorsing voor Pelle daarom kwijt. De enige die geschorst moet worden was die vent met die fluit in zijn bek, ijdel ventje met z'n respect-briefje.

23 februari 2014 om 19:34

Dat kan.

Beetje overdreven niet? Ik vond alleen de actie dat hij Marsman geen rood gaf + strafschop een matige beslissing, voor de rest kon ik me wel vinden in de beslissingen van de scheids. Castaignos stond niet hinderlijk buitenspel, als hij al buitenspel stond.

23 februari 2014 om 19:34

Ik hoor zelfs Ajacieden zeggen geen schorsing.... Lekker objectief weer. Ik Als Ajacied hoop dat Pelle er gewoon bij is volgende week.

Verder mag hij van mij 1 wedstrijd schorsing krijgen zolang dat pas na Ajax ingaat.. Wil gewoon winnen van Feyenoord op oorlogssterkte , is een heerlijk gevoel en scheelt gezeik achteraf.

Iedereen die zich zo gedraagt verdiend een schorsing. Het is emotie en daarom een lage van 1 wedstrijd. Maar je kan dit gedrag niet onbestraft laten.

Dit hoort ergens wel bij het voetbal. Je kan de scheids niet altijd vergeven voor hoe hij gefloten heeft. En we hoeven toch niet allemaal vrolijk en lachend van het veld te lopen. Zodadelijk spelen we nog met een skippybal en eindigt elke wedstrijd in 0-0. Bovendien werd Pieters volgens mij geschorst voor de overtreding, niet de ruit inslaan. En als het echt uit de hand gelopen was, was er iets gebeurd zoals bij Douglas of had Pèlle Munsterman vol geslagen en was hij niet langs Munsterman gelopen. Verder lijkt hij te zoeken naar waar hij zijn frustratie kwijt kan. Romero kreeg ook geen schorsing toen hij met zijn hand tegen de muur sloeg.

24 februari 2014 om 01:52

Ruitincident werd als het goed is meegenomen in de schorsing.


Je geeft de beste man een boete en daar is de kous mee af.
Ik kan me zijn frustratie voorstellen.
2 wedstrijden die je moet winnen, waar je je zelf tekort doet en 2 scheidsrechters op rij die een stempel drukken op de wedstrijd.

23 februari 2014 om 19:16

Gaat niet gebeuren. Kijk naar Pieters.

23 februari 2014 om 19:27

Pieters had rood in de wedstrijd, Pelle niet. Dus niet geheel vergelijkbaar.

23 februari 2014 om 19:31

Dat klopt inderdaad, maar ik doelde meer op het feit dat hij een schorsing gaat krijgen. Het lijkt mij zeer stug dat hij die niet krijgt iig.

23 februari 2014 om 19:35

Je schorst die man voor 1 a 2 wedstrijden en laat hem alles vergoeden en daar is de kous dan mee af....
Een boete stelt toch nooit geen ene ruk voor, voor deze voetballers

Tsja da's mooi balen voor Feyenoord. Voor mij was dit eerlijk gezegd een droomscenario: gelijkspel en een kaart voor Pelle. Nu heeft hij die kaart niet gepakt, maar dit gaat hem sowieso een schorsing van 2 á 3 wedstrijden opleveren. Pieters kreeg er 4 (1 voorwaardelijk) voor een soortgelijke actie.

'ernstig schaden van de belangen van de sectie betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen', noemde de aanklager dat in zijn schikkingsvoorstel.

Zonder Pelle zie ik Feyenoord veel minder kans maken tegen Ajax dan met.

23 februari 2014 om 19:58

Ik denk dat je het beter kan vergelijken met Lens in de catacombe tijdens Feyenoord - Psv.
Lens kreeg toen ook voor zijn gedrag 2 of 3 wedstrijden schorsing.

23 februari 2014 om 20:03

Naja het is niet zo dat Pelle een andere speler bij de keel greep, maar hij molde wel net als Pieters een gedeelte van de catacombe. Beetje een combo van Pieters en Lens dus.

Lekker professionele reactie van Pelle zeg! Hjj zou eens voorbeeld moeten nemen van sommige Olympische sporters...

23 februari 2014 om 20:00

welke dan bergsma zeker laat me niet lachen. sven kramer zou het nog bonter hebben gemaakt.

Hij heeft het gewoon verkeerd aangepakt.
Maar kom op, ik snap 100% waarom hij dit deed.

weet gek dat wij een slechte competitie hebben als je ziet hoe de scheidsrechters tegenwoordig fluiten zijn we binnenkort niveau van san marino. spelers die al goed kunnen ballen gaan echt niet meer naar nederland maar naar belgie of oosterijk. ik denk zelfs dat nederland binnen 10 niet meer wk ek gaat verschijnen. je kan beter schaatser worden.

Verklaar me maar voor gek, maar ik vind dit juist prachtig. Dit is emotie in de voetbalsport op zijn best. Zoveel keer beter dan als emotieloos van het veld lopen. Graziano laat gewoon zien dat hij verschrikkelijk baalt, en dan komt het mooie Italiaanse temperament naar boven. Gewoon de veroorzaakte schade betalen en verder geen sancties.. Ik vind het in ieder geval geweldig, echte Italiaan dit

23 februari 2014 om 19:29

ik ook. tegenwoordig mag je niks meer. alles want een beetje scheef is wordt gelijk afgekraakt zoal bij sven kramer. met type pelle en sven kramer win je de oorlog en win je ek/wk maar nederland wil dat niet iedereen moet de zelfde richting lopen en niet afwijken.

23 februari 2014 om 19:36

Ja precies. Tegenwoordig krijg je al een schorsing als je een scheet laat, man ga toch weg, dit is juist mooie emotie van iemand die gewoon oprecht gefrustreerd is. Beter dan 22 van die koorknaapjes op het veld. En het is maar materiële schade, gewoon de kosten laten betalen en verder niks. Het is niet dat hij iemand op zijn bek heeft geslagen ofzo..

23 februari 2014 om 21:45

de Knvb gaat dit, net als het gevalletje Pieters, bestraffen. Als de jeugd ziet dat dit gedrag 'mag' dan gaan ze dat kopiëren. Maar maak je niet druk, hij gaat direct in beroep dus Pelle speelt gewoon tegen Ajax. Dat is ook beter voor het niveau van de wedstrijd. ;-)

24 februari 2014 om 01:56

Er zijn genoeg manieren om het Italiaanse temperament naar boven te laten komen waar het inderdaad wel mooi is. Het vernielen van spullen in een stadion waar je te gast vind ik respectloos.

24 februari 2014 om 13:15

Het woord respect wordt tegenwoordig echt overal bij gebruikt. Dit heeft niks met respect te maken gewoon frustratie, hoge boete geven en daarmee is het opgelost...

zo die feyenoorders hier zijn wel zielig meteen van matchfixing bij iedere club maken descheids fouten dus ga je zelf niet voor gek houden. en die pelle gwoon schoren als wij het doen bij amateurs worden we ook geschorst. en als we in discotheek iets vernielen worden we opgepakt dus waarom hij niet.

23 februari 2014 om 19:22

Scheef voorbeeld. Dan word je opgepakt en de volgende dag weer vrijgelaten, met een boete.

Enerzijds is dit pure menselijke emotie: een gevoel van onrecht. Anderzijds is hij aanvoerder en moet hij zijn verstand gebruiken over zijn emotie.
Voetballers zijn geen robots en de belangen zijn groot. Ik hoop niet dat de KNVB een schorsing geeft, een boete lijkt me meer op zijn plaats.
Feyenoord zal Pelle wellicht zelf een straf opleggen in de vorm van een boete en/of schorsing, maar dat kan de club in een spagaat leggen. Met oog op Ajax en een laatste strohalmpje wat betreft het kampioenschap.

de competitie is toch al verneukt geef pelle maar 2 3 wedstrijden en je zult zien dat in de toekomst van niveau pelle niet meer in nederland komt voetballen daarna zakt het niveau verder na beneden. je mag blij zijn als nederland na 1 keer plaats voor het ek/wk want daar horen we toch al niet meer thuis.

Of het begrijpelijk is of niet doet er niet toe, pelle verdient hier een schorsing. Als feyenoord een beetje een club is accepteren ze gewoon de opgelegde straf of straffen ze hem zelf.. Achterlijk gedrag..

Pieters werd extra geschorst vanwege dat ruit incident. Dus een extra straf bovenop die voor de rode kaart.
Dan lijkt het me logisch dat Pelle hiervoor ook wordt geschorst. Een of twee wedstrijden. Al zal Feyenoord dan wel in beroep gaan, wat dan ook wel begrijpelijk is. Pelle is ontzettend belangrijk voor dit Feyenoord.

23 februari 2014 om 19:34

Als Feyenoord in beroep gaat zetten ze zichzelf wel zo ongelofelijk te kakken. Bovendien zal Pelle dan extra geschorst worden, dus Feyenoord zou achterlijk zijn als ze dat doen. Dan kunnen ze het sowieso schudden. Kampioen word je niet door een overwinning op Ajax alleen.

Had de schorsing van Pieters niet gewoon alles met zijn rode kaart in de wedstrijd te maken? Ik vind de vergelijking kant noch wal slaan, als we het over een schorsing hebben.

23 februari 2014 om 23:25

Niet alles hoor, zijn gedrag na de wedstrijd is ook meegenomen in de beoordeling. Maar omdat er ook die charge zelf inzat kun je inderdaad niet van een geheel vergelijkbaar incident spreken.

Wat wel vast staat is dat :
- zulk gedrag een geldige reden is om een speler te vervolgen
- dat Pelle al een voorwaardelijke schorsing heeft staan van zijn poging tot kopstoot
- gedrag na de wedstrijd onprofessioneel is (vertonghen & Lens) ook vervolgt kan worden

Hoe terecht zijn frustraties ook zijn, Pelle gedraagt zich als een idioot. Als elke speler zou reageren zoals Pelle dat doet als een scheidsrechter slecht fluit, dan staat er geen stadion meer overeind in Nederland.
Daarnaast ben je ook nog eens captain van het team. Echt compleet misplaatst gedrag van Pelle.

ik kan de frustratie wel begrijpen, maar als je di doet buiten het voetbalveld krijg je een boete voor vandalisme. Het kan toch niet zo zijn dat dik betaalde sporters dit allemaal doen, een boete geven daar lachen deze mensen om dus zeg ik schorsen. en dit zeg ik niet omdat ik Ajax supporter ben.

Pelle voelt zich bestolen meer niet. Hij is gewoon gefrustreerd geraakt door deze laatste minuten en dat heeft de emmer doen overlopen. Als hij een openlijk excuus pleegt en de Knvb een beetje sociaal blijft dat hij er misschien één voorwaardelijke voor krijgt. Dan heeft iedereen zijn wens voor zijn "straf" en kan hij gewoon lekker ballen.

(ook al zou ik stiekem willen dat hij er niet bij is tegen Ajax, maar dat is niks om je druk over te maken)

Nu weet ik wat Pelle in het oor van Koeman fluisterde na zijn doelpunt...." Als we hier niet winnen dan schop ik de boel kant en klein".

Pelle is een zeer goede voetballer, alleen wanneer je de frustratie uit op iemand anders zijn spullen vind ik het niet meer dan logisch dat je hiervoor wordt bestraft.

Het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat dit onbestraft moet blijven. Staan voetballers buiten de regels en wetten ofzo? Als ik op me werk dingen kapot ga trappen dan kan ik mijn biezen pakken..

23 februari 2014 om 19:51

het gaat hier over topsport. wij jagen graag topsporters het land uit en de kansloze zijn welkom.

Denkt dat feyenoord hem de aanvoerdersband moet afnemen, want dit mag en kan een aanvoerder niet doen, hoe geemotioneerd dan ook, net als bij die aanvoerder van vitesse, die kwaad wegloopt na een tactische wissel.
Als aanvoerder laat je je extra kennen en geeft een negatief signaal af naar buiten om maar te zwijgen van de jeugdige supportertjes die opkijken tegen zo'n iemand.

Misschien doet de knvb er goed aan om Pelle een boete te geven aangezien hij geen rood heeft gekregen of iets in die trant.

Vind dat de knvb het optreden van meneer de arbiter hier ook onder de loep mag leggen en hem mogelijkerwijs dezelfde straf moet opleggen als dat Pelle hiervoor gaat krijgen.

Stomme actie die gewoon afgestraft moet worden. Jammer maar helaas. Van mij part pak je deze man zijn band ook af. Dit heeft niks met een professional te maken. Heel teleurstellend.

on acceptabel gedrag, hoort totaal niet thuis op het voetbalveld.. Je bent a aanvoerder dus dan dien je je normaal te gedragen, en b je hebt een voorbeeldfunctie ten opzichte van de supporters..
Dat je gefrustreerd bent ok, maar dat je dan alles gaat slopen wat je tegenkomt dat is niet goed te praten.. ze hebben gedurende de wedstrijd kansen genoeg gehad om het zelf af te maken, dus uiteindelijk geven ze het zelf weg.

volgens mij kan pele ook niet geschorst worden aangezien hij het na de wedstrijd deed en schorsen is ook wel erg overdreven gewoon de schade betalen en excuus maken straf genoeg lijkt mij zo en anders kan pelle altijd nog in beroep waardoor hij de klassieker gewoon kan spelen

23 februari 2014 om 19:59

Waarom zou die niet geschorst kunnen worden? En beetje zichzelf respecterende club schorst zo'n malloot zelf voor 2 wedstrijden en neemt afstand van dit gedrag.

23 februari 2014 om 20:11

Vertonghen werd zelfs geschorst voor een liedje dat hij tijdens een huldiging zong.. Dus t lijkt me dat Pelle ook wel geschorst kan worden.

Ze kunnen hem schorsen maar dan gaan ze toch in beroep zodat hij mee kan doen volgende week. En dat mag van mij ook we weten hem toch wel te stoppen.

Zou nergens op slaan als die geschorst wordt. Dit gebeurd buiten het veld. Er moet aangifte tegen hem worden gedaan door vernieling. Niks met schorsen te maken dit.

Na het fluit signaal gebeurde dit dus hoe kan je iemand schorsen als het niet tijdens de wedstrijd plaats vind

23 februari 2014 om 23:16

Jermain Lens vergeten vorig seizoen bij jullie in de catacombe ? 3 wedstrijden geschorst voor wat er na de wedstrijd gebeurde.

23 februari 2014 om 23:56

De scheidsrechter heeft nmi tot een half uur na de wedstrijd de mogelijkheid om kaarten te trekken wanneer hij overtredingen constateert die strafbaar zijn.
Verder heeft de Tuchtkamer het recht om iemand in staat van beschuldiging te stellen wanneer de sport in zijn algemeenheid en de bond in het bijzonder in diskrediet wordt gebracht door "laakbaar optreden".
Niet alleen Vertonghen en Lens maar ook Koeman zelf (uitspraken over de Tigana-doodschop) hebben dit ondervonden.

24 februari 2014 om 01:22

Hij heeft die mogelijkheid niet tot een half uur na de wedstrijd maar totdat hij in de kleedkamer is, en dan moet hij het wel zelf hebben gezien.
Aangezien het arbitrale kwartet nog op het veld stond heeft niemand het hem zien doen en zou hij alleen gestraft kunnen worden aan de hand van de beelden.
Ik ga er dan ook vanuit dat Pelle een flinke boete zal krijgen en de schade moet vergoeden maar geen schorsing zal krijgen.

24 februari 2014 om 09:18

Volgens mij niet.
Die "kleedkamer-regel" is bij de amateurs, niet betaald voetbal.

Het heeft wel met een voorbeeldfunctie te maken. Met camera's op je gericht weet je dat er problemen van komen.

Als Ajacied hoop ik niet dat hij geschorst wordt. Hopelijk wordt het een prachtige klassieker en mogen we na zondag al met een hand de schaal vasthouden. Maar wel tegen de sterkste feijenoorders!

23 februari 2014 om 22:11

Volgens mij is 2-2 de beste uitslag voor Ajax. Ze slaan nu twee vliegen in 1 klap. Ergo op de twee naaste achtervolgers uitlopen waardoor eventueel puntverlies in de Kuip geen probleem gaat opleveren.

Wat een moraalridders allemaal. De man heeft tegen een paar stukjes plastic aangeschopt in zijn begrijpelijke emotie, guttegut, wat erg.

Wat vandaag gebeurd is, is alleen maar goed als we kijken naar volgende week. De beste motivatie is namelijk onrecht. Tel daarbij op de altijd aanwezige motivatie tegen Ajax en de nu nog meer fanatieke twaalfde man.

Ik denk dat feyenoord volgende week heer en meester is. Volgende week staat in elke titel 'oppermachtig feyenoord' en 'revenche'.

ik kan Pellè zijn frustratie echt wel verstaan hoor maar ik keur zijn actie in de catacomben niet goed, begrijp me niet verkeerd. Maar om hem hiervoor te schorsen gaat echt wel een stap te ver hoor. Dat Feyenoord hem gewoon een boete geeft en dat hij de schade die hij heeft aangericht moet betalen en dan behoort dit ook weer tot het verleden. Laat hem nou gewoon volgende week zondag spelen in de Klassieker :-)

Als hij wordt geschorst gaat Feyenoord toch gewoon in beroep en mag hij de eerste wedstrijd nog gewoon spelen onder het mom van "nog geen uitspraak" ?

Ajax wordt al jaren lang punten afgepakt door de arbitrage nu een keertje Feyenoord.
En die Italiaan moet 2 tot 3 wedstrijden worden uitgesloten , hoger beroep niet mogelijk.

Sws geen schorsing de knvb moet hier gewoon snappen dat het emoties zijn ik snap dat pelle dit heeft gedaan

23 februari 2014 om 23:59

O ja?

Lijkt me van niet.
Zie de voorbeelden Lens en Vertonghen.

Hier komt heus geen schorsing van, daar hoeven de Feyenoord supporters zich deze week niet druk om te maken. De Knvb kan iemand moeilijk schorsen wanneer 2 wedstrijden op rij door arbitrale dwalingen Feyenoord 4 punten verliest in de strijd om de bovenste plekken. Een flinke boete zal het worden. De discussie zou moeten zijn dat er gewerkt moet worden met camera beelden, dan kunnen dit soort emoties voorkomen worden.

En hoe zit het dan met de respectcampagne die de Knvb in het leven heeft geroepen na het overlijden van de grensrechter Richard N.

Als de Knvb nu niks doet, lijden ze gezichtsverlies.

Buiten dat, Feyenoord moet Pelle zelf schorsen uit medeleven met deze grensrechter.

Er is echter niks zo hypocriet als de voetbalwereld, daar zal Feyenoord geen uitzondering in zijn.

9 punten achter maar toch hoop houden, is op zich wel een pluim waard, in het kader als we maar winnen van Ajax. Dus Feyenoord sta op, en schors deze man, alleen dan laat je zien de mooiste club van Nederland te zijn.

Ik snap Pelle's reactie. Ook van Hooijdonk gaf toe een ruitje te hebben laten sneuvelen en dat zullen er meer zijn.
Menig voetballer deed dit waarschijnlijk achter de kleedkamerdeuren na zo'n situatie als vanmiddag,
Emotie na een heftige strijd om 3 punten.
Er staat nu helaas een camera op en er gaat een kartonnen reclamefolder kapot. Het is niet goed, maar begrijpelijk.
Ik vraag me wel af hoe ze hier in zuid Europese landen mee om zouden gaan.
1 ding is zeker, als je 2 a 3 bepalende momenten in een wedstrijd zo beoordeelt, dan mag je wat mij betreft een tijdje eerste divisie fluiten.

Stelletje moraalridders, voetbal = emotie!

24 februari 2014 om 02:00

Emotie kun je ook uiten zonder vernielingen.

Helemaal vergeten dat Pelle op scherp stond. Hij speelt dus al voorzichtig om geen kaart te pakken en gaat dan zo te keer. Onacceptel gedrag, het feit dat hij aanvoerder is verergt dit alleen maar. Toch hoop ik dat er geen schoring volgt, in de klassieker wil ik beide teams op hun top zien.

Volgens mij is het verhaal heel simpel. Pelle laat zich gaan. Op zich begrijpelijk maar niet slim. Hij wint er namelijk helemaal niets mee. De kans is groot dat hij een schorsing aan zijn broek krijgt mede omdat hij achteraf heeft toegegeven geen spijt te hebben van zijn uitbarsting. Daarnaast zou de Knvb ook ongeloofwaardig overkomen als ze hem niet schorsen. Waarvoor hebben acties als respect e.d. nog hun nut! Ben bang dat hem dit 3 wedstrijden gaat kosten. Jammer want dat zou een degradatie voor de klassieker betekenen.

En de scheids krijgt komend weekend geen wedstrijd en mag een week later Emmen-Achilles fluiten denk ik

Pelle moeten ze voor levenslang schorsen. Waar haal je het vandaan om zoiets te doen. Eigenlijk is het gewoon Vandalisme!! Daar staat volgens mij een paar weken celstraf op. Dus in de cel met die vent, en laat hem naar een strafkamp sturen, waar hij lekker zwaar werk kan gaan doen. Weet je wat net zo typisch is voor Feyenoord, dat je vuurwerkgeluiden gaat maken. Hoe triest kun je zijn. Heb er geen woorden meer voor!!

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren