Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB steunt Gözübüyük: ‘Treffer van FC Twente geen buitenspel’

Laatste update:

Feyenoord kreeg zondag tegen FC Twente diep in de blessuretijd de gelijkmaker om de oren (2-2) en bij die treffer stond Luc Castaignos volgens de Feyenoorders hinderlijk buitenspel. De KNVB gaat echter mee met scheidsrechter Serdar Gözübüyük, die het doelpunt van Cuco Martino goedkeurde.

/

“Dat een speler achter de laatste verdediger staat, is op zich geen reden om te fluiten voor buitenspel”, laat scheidsrechtersbaas Dick van Egmond weten via de officiële kanalen van de KNVB. “Anders dan vroeger zijn de regels nu zo dat een scheidsrechter voor buitenspel fluit op het moment dat de speler die in buitenspelpositie staat ook daadwerkelijk ingrijpt in het spel of een tegenstander hindert in zijn spel. Van beide was in dit geval geen sprake en was het dus een rechtmatig doelpunt.”

“In dit geval belemmert Castaignos het zicht van Erwin Mulder niet”, gaat Van Egmond verder. “Op het moment van schieten kan Mulder zowel de speler als de bal zien. Castaignos doet vervolgens ook geen poging om de bal te raken.” Vorig seizoen werd er in een soortgelijke situatie in het duel tussen PSV en Roda JC Kerkrade wél afgefloten. Volgens Van Egmond omdat Ola Toivonen destijds een poging deed om de bal te raken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was het ook gewoon echt niet, Koeman en consorten moeten niet zo klagen. Ze hebben geluk dat pelle geen rood kreeg, want dan was hij sowieso geschorst. Guzubuyuk valt toch wel tegen hoor, stond als groot talent bekend maar komt toch vaak negatief in het nieuws.

edit: voordat mensen over me heen vallen, Koeman mag klagen over het penalty moment. Maar feyenoord heeft in de kuip vaak juist wat meer discutabele momenten mee. en dan wordt er gezegd "over het seizoen wordt het gelijk getrokken" (nou probeer dat maar aan een RJC fan te vertellen) en zie hier het wordt gelijk getrokken. en daarom vind ik niet dat er zo geklaagd moet worden.

24 februari 2014 om 17:16

Inderdaad, Koeman moet niet klagen. Het was een terecht doelpunt.
Over de andere beslissingen moet hij ook niet klagen. Als Feyenoord meer had gescoord, hadden ze nooit het risico op een gelijkmaker gelopen.

De ene keer heb je geluk, de andere keer pech. Aan het eind van het seizoen heeft ieder team even vaak pech als geluk gehad.

24 februari 2014 om 17:21

Was gewoon rood voor die aan het been hangen actie.. natuurlijk mag die klagen.

24 februari 2014 om 17:21

Grapjas Koeman klaagt zelden over de arbitrage maar gisteren was het terecht. De uitleg van deze scheids kan je weerleggen tegenover het artikel in de telegraaf waarin 2 oud scheidsrechters zeiden dat de goal afgekeurd moest worden. Maar zoals altijd wil de KNVB voor hun eigen hagje gaan. En ja als je 10-0 verliest had het verliezende team ook 11 keer moeten scoren dus dat slaat ook weer nergens op. Als je punten verliest moet je altijd meer scoren-.-

24 februari 2014 om 17:26

Dat Feyenoord moeite heeft om een voorsprong vast te houden is een terugkerend probleem, dus Feyenoord moet wel degelijknaar zichzelf kijken. Maar als je in 1 wedstrijd zo erg op cruciale momenten benadeeld wordt door een scheidsrechter mag je daar toch wel wat van zeggen. Gewoon een 100% strafschop ontnomen (en daarbij een rode kaart voor de tegenstander.) En dat de Knvb nu niet durft toe te geven dat het buitenspel was vernbaasd mij niks.

24 februari 2014 om 17:29

Koeman mag wel klagen Arend. Want er zijn hem twee of een penalty('s) ontnomen. Maarjah natuurlijk gaat de knvb opkomen voor hun collega's, dat is overal zo. Jammer, dat ze hem niet schorsen voor die andere discutabele momenten. En niet alleen hij, ook de rest mag onder een vergrootglas gezet worden.

24 februari 2014 om 17:50

Castaignos stond wel buitenspel! Maar deed niet mee met het spel En het zicht van de keeper word niet belemmerd! is het nu zo lastig voor je om het te willen begrijpen

Feyenoord heeft het gewoon helemaal aan zich zelf te danken dat het 2-2 is geworden en wij Gelukkig een puntje over hebben gehouden aan deze lastige wedstrijd

24 februari 2014 om 17:55

Volgens mij zeden zowel Castaignos en de trainer van twente naderhand tegen de pers dat het wel buitenspel was? ...

24 februari 2014 om 17:55

Hoe moet ie zien wat in de catacomben gebeurd als ie zelf nog op het veld staat??

24 februari 2014 om 17:57

@ Rdk010

Ga even wedstrijden terug kijken en samenvattingen. Als er iemand constant met de 4e man bezig is, is het Koeman wel. Vragen om kaarten en etc...
Misschien klaagt hij niet veel na de wedstrijd, maar tijdens de wedstrijd constant. Let maar eens goed op hoe vaak Frank de Boer dat doet en Phillip Cocu en menig andere trainer, want daar staat Koeman in de top kwa klagen.

24 februari 2014 om 17:59

"Koeman klaagt zelden over arbitrage"

Koeman staat letterlijk elke wedstrijd te schelden tegen de vierde man...
Maar laat ze maar denken dat ze genaaid worden door de arbitrage, dan komen ze er niet achter hoe slecht ze speelden tweede helft.

24 februari 2014 om 18:20

Nu je het over de gezeur van koeman bij de 4e official en de grensrechterd hebt.

Ik zit bij bijna alle thuiswedstrijden van
Rkc op de tribune net voor de dugout en het valt me gewoon op dat ook Erwin constant met de grensrechter meeloopt om bij hem te zeuren. Zou het een beetje in de familie zitten ).

24 februari 2014 om 18:22

tegen iemand schelden is heel iets anders dan klagen over iemand...

als je zo bijdehand iemand wilt quoten doe het dan goed.

24 februari 2014 om 18:24

Hij deed wel mee aan het spel, als je herhaling kijkt zie je hem duidelijk naar de bal lopen, en bedenkt ie zich op t laatste moment. Hierdoor kon de keeper van Feyenoord ook niets anders doen dan wachten omdat t lijkt alsof hij die bal gaat intikken!
(En nee ik ben geen feyenoorder)

24 februari 2014 om 18:25

Zicht wordt niet belemmerd? Man kijk nou is goed hoor, Mulder moet een stapje opzij zetten om de bal te kunnen zien (dus zicht wordt belemmerd op de plek waar hij staat) plus castaignos maakt een voeten beweging om de bal te ontwijken.

Dat Feyenoord niet zo ver mag laten komen met die laatste corner is een feit, maar man man man, Feyenoord is gewoon benadeeld, om te beginnen al na drie minuten met een penalty en rode kaart die niet zijn gegeven.

Nogmaals, Feyenoord moet ook naar zichzelf kijken. Maar als je toch echt blijf zeggen dat Mulder geen hinder ondervindt van castaignos, dat kijk je door een gekleurde bril.

Wat ook met de grensrechter nog het punt is, hij heeft castaignos en de lijn van het zichtsveld van Mulder nooit kunnen zien, dat kan ook niet, maar hij kan niet anders dan gezien hebben dat castaignos de laatste man is voor Mulder. Dus heb hij moeten vlaggen. Dan had na overleg met de scheidsrechter altijd deze onzin afgesproken kunnen worden!

24 februari 2014 om 18:28

Toen stond hij geen buitenspel. Of staat dat ergens in de reglementen dat een speler niet voor de keeper mag staan?

24 februari 2014 om 18:31

Heb zojuist dat deel beeld voor beeld terug gekeken en dan zie je dat Mattijsen Castaignos vasthoudt voor Mulder Mattijssen laat os en castaignos stapt naar links, Mulder vrij zicht op het moment dat het schot komt. Hij staat gelijk met een fijenoorder, dus geen buitenspel en niet hinderlijk, dus zuiver doelpunt!

Over de actie van Marsman, is rood en penalty

bij de beide goals van Feijenoord zit ook een buitenspel luchtje, zie plek Immers!

Maar goed de ene keer zit het tegen de andere keer mee.

Daarbij is eenieder het woord Respect vergeten nav de situatie van de grensrechter vorig jaar?
Profs, ook trainers hebben een voorbeeldfunctie, helaas is Pelle en Koeman dat even vergeten.

24 februari 2014 om 18:42

Dat vind ik zon onzin argument. Het zou wel heel toevallig zijn als je precies even vaak geluk als pech hebt

24 februari 2014 om 18:49

@Fctwent3

Zijn zicht werd niet belemmert? Sorry maar dan moet je nog maar eens goed terug kijken naar de video's en foto's. Daar is toch echt duidelijk op te zien hoeveel moeite Mulder moet doen om enigszins eem beetje zicht op die bal te krijgen. Als hier geen spraken meer van is van hinderlijk buitenspel dan weet ik het niet meer!

24 februari 2014 om 18:56

Het cliché der clichés: hadden ze maar meer moeten scoren. Als je twee strafschoppen wordt onthouden sta je niet met 4-0 maar met 2-0 voor. Dat is de scheidsrechter aan te rekenen. Stel, je maakt 10 doelpunten die allemaal onterecht worden afgekeurd, had je dan ook maar gewoon nog meer moeten scoren? Feijenoord is hier genaaid, en niet zo'n beetje ook.

24 februari 2014 om 18:57

dat dacht ik ook k snapte niet wanneer hij buitenspel stond gisteravond bij studio voetbal werd jan mulder voor gek verklaard maar als je de veld lijn ziet zie je dat die ook schuin loopt het is optisch bedrog dat hij buitenspel lijkt te staan gewoon een geldig doelpunt

24 februari 2014 om 19:28

Eigenlijk is het best raar dat de Knvb met een statement komt want Luc gaf zelf toe dat hij Mulder hinderden. Mulder moest hem eerst weg duwen .... want hij kon niks zien...

24 februari 2014 om 19:29

Beide goals van Feyenoord? De eerste goal snap ik wat je bedoeld, maar immers doet niet mee aan het spel en de bal gaat ook niet zijn kant op.
Maar wat bedoel je met de tweede goal?

24 februari 2014 om 19:31

Ik zou alle mensen die commentaar hebben op het "zogenaamde" buitenspel-doelpunt van Twente willen vragen om eens heel erg goed te kijken naar de 0-1 van Pelle... En dan met name de positie van Immers.

24 februari 2014 om 19:56

Castaignos maakte nog een beweging met zijn voet richting bal en hij stond dermate hinderlijk, dat Mulder hem nog wat aan de kant duwde.

24 februari 2014 om 20:09

Je heb gelijk, maar een scheidsrechter is ook maar een mens.
Als een speler een fout maakt hoor je niemand, nu een scheids het doet valt heel nederland over hem heen.
Kern van het verhaal is dat men toch eens met camera beelden moet gaan werken.
Mijn inziens is Gözübüyük één van de betere scheidsrechters

24 februari 2014 om 20:27

Bij de 2e staat schaken buitenspel

24 februari 2014 om 20:34

@ Reservebankje.
In de reglementen staat dat als je buitenspel staat als een ander scoort en je voor de keeper staat en hem het zicht op de bal ontneemt ( ook al raakt hijde bal niet ) dat het dan hinderlijk buitenspel is omdat je dan toch deel neemt aan het spel. Sta je bv. op het moment van schieten buitenspel in de hele andere hoek dan de bal komten de keep kan met voledig zicht op de bal de andere hoek in duiken maar de keeper heeft hem desondanks niet. Dan is het geen hinderlijk buitenspel en telt het doelpunt wel. Dus Waar de speler buitenspel staat hinderlijk of niet hinderlijk doet er dus toe. Voor de keeper is dus hinderlijk als je deze het zicht op de bal ontneemt.
In dit geval zie ik de keeper om de speler heen kijken om de bal nog enigzinds te kunnen zien ( hij staat er dus wel voor ) en de bal gaat in de hoek waar de speler tussen de keeper en deze hoek in staat. De keepr heeft dus niet gedurende zijn hele duik de zicht op de bal. Op het moment dat hij langs de speler komt is de keeper natuurlijk te laat om nog te reageren.
Het zelfde geldt als hij niet weet of de speler de bal nog wel of niet zal raken.
In dit geval neemt de speler wel deel aan het spel en zou je zeggen hinderlijk buiten spel. Dus op zijn minst een hele discutabele beslissing.
Als de speler wil aangeven niet deel te nemen aan het spel dan moet hij heel duidelijk weg lopen van de spelsituatie en de keeper het vrije zicht bieden. Zeker niet voor de neus van de keeper gaan staan en op het laatste moment wegstappen. Dat is niet toegestaan.

24 februari 2014 om 17:21

De Knvb is ongelooflijk achterbaks bezig, en daar druk ik het nog redelijk zacht uit.

- Buitenspel
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft:
indien hij op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het
oordeel van de scheidsrechter, a
ctief bij het spel betrokken is door:
1. in te grijpen in het spel, of
2. een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
3. voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie

Het volgende wordt hiermee bedoeld:
1. een tegenstander in diens spel te beïnvloeden voorkomen, dat een tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het gezichtsveld of de bewegingen van de tegenstander te blokkeren of een tegenstander aan te vallen in strijd om de bal
(zonder eventueel daadwerkelijk de bal te raken)

Aldus de website van jawel de Knvb!

Niemand kan verklaren dat het geen buitenspel is want Mulder ondervind wel degelijk hinder door de aanwezigheid van Castaignos. Een klein fractie voor het schieten op goal, staat Castaignos zelfs voor Mulder!. Op het moment van schieten moet Mulder, Castaignos nog opzij duwen om maar iets te kunnen zien. Dus in principe zijn het twee momenten waarom je kan praten over hinderlijk buitenspel.

Voor de nog twijfelende mensen, kijk de goal maar is terug.

24 februari 2014 om 17:34

Ten eerste is het überhaupt de vraag of buitenspel is. Ten tweede maakt Mathijsen de overtreding die zorgt dat hij daar staat. Ten deerde staat hij een meter schuin voor Mulder omdat Mulder hem daar heen duwde (voor het schot niet op het moment dat geschoten werd zoals jij beweert). Als je nog twijfels heb kijk de goal maar terug.

24 februari 2014 om 17:40

Volgens mij is iets pas buitenspel op het moment van schieten. Op het moment van schieten stond Castaignos 1,5 meter diagonaal van Mulder af. Wat jij probeerd te benadrukken gebeurde vóór het moment van schieten.
Als je een beetje wiskundig kijkt is het zelfs onmogelijk dat Castaignos het zicht ontnam op het moment van schieten als je de hellingshoeken bekijkt.

24 februari 2014 om 17:47

@de kuip
Oke, maar dan vind jij de 0-1 ook buitenspel van Immers. Toch ?
Daarnaast is het maar de vraag of Luc überhaupt wel buitenspel stond. Al met al meg feyenoord dus zeker niet klagen.

24 februari 2014 om 17:55

@de_kuipvl

Heb het al tig keer terug gekeken, maar dan nog staat hij geen buitenspel, wat in geval van Immers wel was en Marsman kan niet door Immers heen kijken. Castagnios word weg geduwd, terwijl hij geen buitenspel staat op moment van schieten, dus had het feitelijk ook gewoon een strafschop moeten zijn.

24 februari 2014 om 18:31

De 0-1 buitenspel van Immers? Wat erger ik me toch aan dat Ajax gehalte hier die niet objectief kunnen zijn. Immers staat niet hinderlijk buitenspel, de keeper had er geen hinder van en stond niet in het baan van het schot. Dit lijkt me gewoon wel hinderlijk buitenspel zoals het op de site van de Knvb staat want Mulder heeft er zichtbaar last van.

We kunnen dat moment ook wel wegstrepen en hadden we 87 minuten tegen 10 man moeten spelen met een penalty erbij. Kortom, voor de tweede week op rij twee punten verloren dankzij de arbitrage

24 februari 2014 om 18:40

@ El Fenomeno


Net als meer Ajacieden hier, vond ik het geen terecht doelpunt omdat Mulder vlak voor het schot hem moet wegduwen, en daardoor dus op het verkeerde been staat.

Tevens is ze ook een Penalty/rode kaart voor Marsman ontnomen..

Maar hou eens op met 'dat Ajax gehalte bla bla bla..

Je lijkt wel een kind van 6

24 februari 2014 om 18:44

Immers stond wel in de baan van het schot....bij de 0-2 is het ook buitenspel (schaken), maar die staat niet in de baan van het schot.
immers maakt in de 3e minuut ook de 1e overtreding op de keeper. Daarna doet Marsman precies hetzelfde bij hem.
Als ik het goed begrijp vinden veel Feyenoorders dat zij wel overtredingen mogen maken maar Twente niet en dat Feyenoord wel buitenspel mag staan maar Twente niet

24 februari 2014 om 18:57

El fenomeno, ik denk dat het overgrote deel van de ajax supporters stilletjes voor feyenoord was afgelopen weekend, aangezien twente onze enige serieuze bedreiging is. Dus ga alsjeblieft een heel eind wegfietsen met je zogenaamde ajax-gehalte.

24 februari 2014 om 19:12

Zo interpreteerde ik het inderdaad ook. Immers zette zijn been voor Marsman, waardoor Marsman viel. Bij zijn val pakt hij Immers pas bij zijn been.

Het is waarschijnlijk maar met welke bril je kijkt. Twentebril of Feyenoordbril.

24 februari 2014 om 19:13

@j.staatsen: Kun je mij uitleggen welke overtreding Immers maakte bij de overduidelijke penalty en rood situatie? Ga nu niet dingen zoeken om de Feyenoorders te sarren maar wees een vent en kom met goede argumentatie of reageer gewoon niet. Dat je Schaken erbij haalt bij de 0-2 geeft eens te meer aan dat dit pure provocatie is. Toch jammer dat er zulke personen op voetbalzone aanwezig zijn en blijven.

24 februari 2014 om 19:13

@El Fenomeno

Immers stond wel een meter buiten spel en stond tussen Marsman en Pelle in, op moment van schieten, Jullie doen net of er een moord is begaan, hoor geen Twente speler klagen, terwijl daar best recht op hadden. Als je gewoon de beelden er bij pakt, dan is die van Feyenoord 10x zo hinderlijk als die van Twente. Daarnaast is het nog de vraag of het buitenspel was van Castagnions. Dat hij er hinderlijk voor stond, was het sowieso geen buitenspel, dus daar kun je niet over klagen, want ohw er staat iemand voor Mulder. Tevens moeten de Feyenoorders nu er eens over ophouden over een rooie kaart. Niemand heeft het geconstateerd in het stadion. En dan maar de schuld op de scheids afgeven. Mathijssen en Pelle hadden ook rood kunnen hebben evenals (dacht) Bengtson. Dus al met al, kan de scheids hier weinig aan doen. En die opmerking iemand die niet helder ziet, zou ik toch bij jezelf even gaan kijken. Dat je kwaad bent oke, kan ik me inkomen, maar ga aub niet de scheids de schuld geven, want dat is grote onzin.

24 februari 2014 om 19:54

@mallepietje
Exact dezelfde overtreding als die van marsman. Immers gebruikt zijn handen. Of niet fluiten of voor de 1e overtreding van Immers.
Logisch toch dat ik de 2e goal van feyenoord er bijhaal. Feyenoord scoort 2x en 2x is het buitenspel. De 2e is echt niet hinderlijk (schaken) , maar die 1e is een identiek geval als de 2-2, met het verschil dat het niet waterdicht is dat Luc überhaupt wel buitenspel stond en Immers duidelijk wel .

24 februari 2014 om 20:12

Het regelement is duidelijk
Indien er een speler geen deelneemt aan het spel is het geen buitenspel.
In geval van twijfel heeft de aanvallende partij voordeel.

Dus geen discussie mogelijk.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de winst aan Feyenoord gegund had.

24 februari 2014 om 20:41

Als je waar dan ook op het veld het duel zo aangaat als Immers dat doet en de tegenstander valt krijg je een vrije trap tegen. Bij de keeper mag je kennelijk wel op die manier inkomen volgens velen.

En over buitenspel is genoeg gezegd. Op het moment van schieten staat Castaignos op gelijke lijn met de laatste verdediger en op basis daarvan is het al geen buitenspel.

24 februari 2014 om 21:21

Steward als hij voor de neus van de keeper staat op het moment van spelen ( schieten ) en hij staat op dat moment buitenspel en voor de keeper en ontneemt hem het zicht dan neemt hij dus wel deel aan het spel.
En is het dus hinderlijk buitenspel.

24 februari 2014 om 21:29

Wat weet ik niet dan? Argument graag? Dit zijn gewoon regels die Feyenoord wist. Hij loopt aan de kant en hij is al weg van Mulder als het schot komt. Niemand heeft mij tot nu toe de juiste beelden laten zien en verder had het doelpunt van Pelle om de zelfde regel en dan nog wel 100x storende afgekeurd moeten worden. Jammer dat de media het daar niet overheeft, want dat is exact hetzelfde geval, alleen staat Immers in het zicht van de bal.

24 februari 2014 om 17:22

De 1-4 vergeten in de kuip? 2 penalties en 2x rood? Mensen moeten eens kappen met kuip dit kuip dat.. Dit seizoen is dat totaal niet aan de orde en als je een wedstrijd moest aanwijzen waar het misschien gebeurde was Psv maar daar waren we ook veel sterker.. Dit is gewoon onzin.. Weer niet wat je moet doen om een penal te krijgen

24 februari 2014 om 17:34

@ Rvanwijk: Daar was zowaar een keer een scheidsrechter die wel door wist te pakken. Allemaal terechte beslissingen.

24 februari 2014 om 17:52

@ Rvanwijk

De duik van Guidetti vergeten tegen Ajax, de onterechte rode kaart van Moisander vergeten? Het hoogste aantal penalties van alle Nederlandse clubs in de laatste 4 jaar meegekregen? En kom niet aan dat Feyenoord dat afdwong omdat ze zo ongelofelijk goed voetbalden. Dat is namelijk reinste onzin.

De kuipvrees bestaat daadwerkelijk bij scheidsrechter, en dat is te danken aan de supporters. Maar als je volgens statistieken structureel vaker bevoordeeld word dan andere ploegen, klaag dan niet als je een keer benadeeld word.

24 februari 2014 om 18:18

De Lano, feyenoord kreeg de afgelopen jaren inderdaad meer pingels mee, ajax krijgt de minste pingels tegen. Graag wil ik nooit meer van jou een post zien over een scheids die slecht fluit.
Ja, wij kregen makkelijk pingels mee. Maar wel allemaal pingels die gegeven kunnen worden, al dan niet te makkelijk. Maar Gozubuyuk gister heeft gewoon moedwillig de wedstrijd beinvloed. In de 3e minuut moet de keeper eraf met rood, waarom zou immers gaan liggen als hij net de bal van de keeper afpakt? Die handsbal was overduidelijk maar als scheids kan je je altijd verweren met er was geen intentie om de bal met de hand te raken. De buitenspel goal was zeer lastig te zien, dit was een discutabel moment die toevallig(?) negatief voor ons uitpakt.

24 februari 2014 om 18:31

@dvv20

Vorig jaar 10 penalties gekregen waarvan er volgens een rotterdamse krant er 4 onterecht waren. Hoe bedoel je precies dat ze allemaal gegeven konden worden. Als je neit tegen een statistische waarheid kan moet je ook niet reageren. Ik leg statistieken neer uit een onderzoek en daar wil je neits van weten. Dat is jou keuze.

Feyenoord is gisteren benadeeld, de 3e minuut had inderdaad een penalty met rood moeten wezen. Maar het was absoluut geen hands bij de 2e aangezien de hand langs het lichaam is. En zoals je ondertussen el zal weten is het ook geen buitenspel.

Dus als je objectief kijkt gaat het over 1 moment in de wedstrijd en daar heeft de scheidsrechter openlijk zijn fout voor toegegeven na de wedstrijd. Maar als je kijkt waar de scheidsrechter stond. Schuin achter Immers/marsman. Is het voor hem bijna onmogelijk te zien wat Marsman doet en kan hij er dus heel lastig voor fluiten. Ook de grensrechter kijkt tegen de ruggen van Immers en Marsman aan. Het is een fout, maar wel eentje die uit te leggen valt.

Dus waarom mag ik niet reageren? Omdat ik een uitleg geef met argumenten? En dat argumenten en statistieken misschien dingen zijn die je niet wilt zien of wilt horen? Tenslotte is een belediging in 90 van de gevallen een waarheid die men niet wilt accepteren.

24 februari 2014 om 18:34

Als mod zou je toch verwachten dat je objectief mag zijn, maar blijkbaar kan dit ventje die ook over Arsenal altijd vreselijk subjectief is maar lullen wat die wil. Vier penalty's ontnomen in drie wedstrijden en dan haalt die het moment met Guidetti erbij. Kom op, noem nog eens drie onterechte penalty's die Feyenoord heeft gekregen die deze drie penalty's wegstrepen? Wat te denken van de twee rode kaarten van Janmaat en Kongolo wat nergens op sloeg die Feyenoord van deze Turk heeft gekregen.

24 februari 2014 om 18:48

@ El Fenomeno

Als moderator moet je inderdaad zo objectief mogelijk zijn. En dat probeer ik ook te zijn als ik aan het moderaten ben. Daarom ben ik ook niet te beroerd ome rgens uitleg voor te geven. Maar misschien is het al een teken dat ik heel veel reacties gewoon laat staan. Dat ik alleen overduidelijk reacties weg haal waar in mensen schelden etc. Maar dat valt jou natuurlijk niet op, makkelijk roepen tegen iemand en zijn objectiviteit in twijfel te trekken. Als ik subjectief was had ik de reacties wel verwijderd is het niet? Dat je over het moderator begint is al je grootste zwakte en maakt je post al belachelijk en nutteloos. Maar ik zal hem laten staan.

En ik praat graag over Arsenal en Ajax. Tenslotte ben ik supporter van beide clubs. Iets op tegen? Dat is jou probleem, niet het mijne. Maar meld het bij de andere moderators en zie wat voor respons je krijgt.

Wederom wat ik eerder ook al postte, Feyenoord heeft al 4 jaar lang het meeste voordeel bij de arbitrage. Meestal penalties en dergelijke. Dit komt uit onderzoek van een Rotterdamse krant. Zo had Feyenoord vorig seizoen 8 punten lager gestaan als de arbitrage gemiddeld was geweest. Maar dat telt natuurlijk niet want vorig seizoen zijn we al vergeten als Feyenoord zijnde. Ik hoef de penalties niet op te noemen, dat heeft de rotterdamse, feyenoordgezinde krant al gedaan tijdens hun onderzoek.

Feyenoord heeft nu pech, ze hadden een penalty met rode kaart moeten krijgen. Maar als je de beelden ziet waar de scheids en grens staat kan je toch wel zeggen dat het lastig te beoordelen is vanaf hun positie. Over de "2e penalty" kunnen we heel kort zijn. Is absoluut geen hands maar aangeschoten. Hand hangt naast het lichaam. En over het laatste doelpunt kunnen we ook wel kort zijn. Het is geen buitenspel (staat op 1 lijn) en hij staat op een hinderende positie omdat Mathijsen hem daar met 2 handen naar toe heeft getrokken. Beelden spreken voor zich. Dus als het doelpunt onterecht was, dan had het een penalty moeten zijn voor Twente.

maar sterker nog, als het doelpunt onterecht was had het eerste doelpunt van Feyenoor dook afgekeurd moeten worden. Maar dat wil je natuurlijk niet horen.

Wederom, argumenten en statistieken zijn waarschijnlijk dingen die je neit wilt zien of niet wilt horen. Dat is jou keuze, maar het zegt genoeg over je clubvoorkeur en gedachte gang.

PS: Vele Feyenoord/united/chelsea/spurs/barcelona supporters vinden dat ik uitermate objectief ben. Heb al meerdere complimenten gehad daarover. Misschien moet je eens aan je eigen mening gaan twijfelen. Zou een hoop schelen.

Ps2: mocht je daadwerkelijke vinden dat ik te subjectief ben dan kan je gewoon een melding indienen bij de moderators. Die beoordelen dat dan.

24 februari 2014 om 19:00

Meeste penalty´s gekregen betekent niet dat je dan altijd alles mee krijgt, Feyenoord heeft veel de bal in de zestien en speelt directer dan de meeste tegenstanders. Verder al vier penalty´s ontnomen in drie wedstrijden, behoorlijk aantal wat die zogenaamde onterechte penalty´s die jij niet kunt benoemen aardig wegstrepen en zeker wel onder het gemiddelde zou zitten.

Bovendien zeggen die statistieken niets, want Feyenoord heeft vaak beslissingen tegen gehad ondanks dat ze de wedstrijd wel nog wisten te winnen en sowieso is zo´n onderzoek niet geloofwaardig.

24 februari 2014 om 19:43

@ El fenomeno

Duidelijk dat je wat ingezakt bent met je reactie, was je vorige reactie toch niet zo slim achteraf? Dit seizoen heeft Feyenoord een paar keer pech gehad met de scheidsrechter. Tja als je vorig seizoen veel geluk hebt gehad kan het ook wel eens een keer tegen zitten. Maar als het mee zit dan hoor je natuurlijk geen enkele feyenoord supporter. Die komen alleen als ze benadeeld worden. Over het algemeen kan je dus wegstrepen tegen elkaar en staat Feyenoord gewoon op de plaats waar het hoort.

Bovendien zeggen die statistieken niets volgens jou om vervolgens met een simpele uitroep te komen dat ze ook wel eens regelmatig wel is wat tegen ehbben gehad en alsnog wonnen. Net zoals ze ook wel regelmatig iets mee hebben gehad om over het dode punt heen te komen.

Wederom kan je zeggen wat je wil, Feyenoord is de afgelopen 4 jaar het vaakst onterecht bevoordeeld door de arbitrage. Dat geluk hebben ze gehad en toen heb je er niemand over gehoord. Dit jaar hebben ze het wat minder mee als vorige jaren. En als je een keertje een penalty niet krijgt die je normaal wel krijgt omdat hij te makkelijk gegeven word. Dan word er steeds meer een penalty.

Wederom, de 1ste was een penalty en een rode kaart.
Maar een 2e penalty en een onterecht doelpunt zijn toch echt niet voorgekomen. Mocht dat wel zo zijn, dan had Feyenoord ook een onterecht doelpunt en een penalty tegen moeten hebben.

Dus stop met klagen, steek de hand in eigen boezem. Als je de arbitrage al dusdanig nodig ehbt om te presteren zegt dat genoeg over de selectie en de kwaliteit daarvan. Maar wederom is dat natuurlijk iets wat Feyenoorders niet willen horen. de Knvb is een makkelijk slachtoffer ipv zelfkritiek te hebben.

Pelle zonder spijtbetuiging, Koeman die de schuld (wederom) bijd e Knvb neerlegt, Clasie die gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer goed speelde maar zichzelf altijd een voldoende gaf. Schaken die na 1 goede wedstrijd zijn gram haalt.

Weet je waar Feyenoord eens een voorbeeld aan zou moeten nemen? Aan Lex Immers, geen woorden maar daden. Een beperkte voetballer en dat weet hij zelf heel goed. Maar hij houd zijn klep, werkt hard en klaagt niet. Zouden Pelle, Clasie, Schaken en Koeman nog wat van kunnen leren.

Ajax werd vorig jaar kampioen met de minste aantal penalties in de eredivisie, namelijk welgeteld 1 hele penalty. DUs kampioen worden kan je ook zonder. Dus zoals ik zei, stop met klagen en kijk eens zelfkritisch. Het zou wonderen doen.

24 februari 2014 om 20:16

scheidsrechters zijn vaak geïntimideerd door de sfeer, gebeurt ook vaak in de Arena, de Kuip enz.
De Duik van Guidetti werd genoemd als een schwalbe al la Suarez, die echt de naam had.
Maar gisteren was de scheids alleen de fout in gegaan met de strafschop die hij had moeten geven.
Maar een scheids is ook maar een mens die net als de spelers ook fouten maakt.
Buitenspel was het niet!!

24 februari 2014 om 20:19

"duidelijk dat je wat ingezakt bent met je reactie, was je vorige reactie toch niet zo slim achteraf?" zijn we aan het stoken?

"dit seizoen heeft Feyenoord een paar keer pech gehad met de scheidsrechter" zoals el fenemeno al vraagt...geef specifieke voorbeelden!

Volgens mij gaat het ook niet om het voordeel of nadeel van een club. Mensen halen de discussie naar clubs toe, maar dat zou je helemaal los moeten laten. Iedereen moet maar eens wat doen aan de slechte scheidsrechters, elke club wordt benadeeld. En niet eens zomaar benadeeld, maar op cruciale momenten. Ze komen steeds vaker voor, kijk alleen al naar Roda vorig jaar. De knvb is de hele tijd bezig met het hand boven hun slechte scheidsrechters te houden, terwijl ze maar al te goed weten dat ze fout zitten, maar het niet willen erkennen. Waarom denk je dat er nauwelijks meer Nederlandse scheidsrechters Europese wedstrijden fluiten? Waarom zeggen alle oud scheidsrechters dat ze elke keer fout zitten? Waarom denk je dat sommige scheidsrechters gedwongen moesten opstappen? De knvb probeert alleen maar er voor te zorgen dat ze te maken krijgen met jaknikkers en geen tegenspraak dulden.

Als je echt objectief bent laat je die hele club discussie los en ben je met me eens dat er wat moet gebeuren met het huidige scheidsrechter niveau omhoog moet, met eventueel video materiaal. Ze zeggen wel dat de uefa en de fifa dat bepaald...nou in eigen competitie hebben ze niks te zoeken. De knvb is dat ook aan het tegenwerken. Ik zou zeggen als we nu eens allemaal samen als supporters hier wat aan gaan doen kunnen we misschien nog wat veranderen, ipv alleen maar in je vuistje te lachen wanneer het niet om je eigen club gaat!

24 februari 2014 om 20:46

Poeh, poeh, dat is ook de eerste keer sinds het bestaan van Twente dat Twente terecht twee pingels krijgt. Het rood was wat overdreven. Dus na zo'n 50 wedstrijden in De Kuip 1 keer een beetje bevoordeeld worden maakt nog altijd dat in 98% van de gevallen Feyenoord in De Kuip bevoordeeld wordt.

Dat is gewoon psychologie. Je onthoudt die ene keer dat het anders is dan normaal maar al die keren dat het volgens het normale patroon gaat vergeet je. Dat is hetzelfde effect dat als je naar iemand belt en degene zegt twee keer dat hij ook net naar jou wilde bellen. Dat onthoud je, de 1000 andere keren dat je elkaar ook gebeld hebt maar dat niet dacht vergeet je. Daarom halen Feyenoorders nu ook steeds de afgelopen wedstrijd van Twente erbij. Want daar ging het een keer zoals het normaal niet gaat.

24 februari 2014 om 20:57

@ Bende

" zijn we aan het stoken?"
Eerlijk gezegd ben ik EL Fenomeno een beetje zat. Altijd maar andere mensen betichten van subjectiviteit. Dingen in twijfel trekken en blind zijn voor onderzoeken en statistieken. Op zo een moment mag je als VZ lid tegen VZ lid wel eens een keer duidelijk aangeven waar het op staat. Niets meer en niets minder. Dat hij dingen als moderator zijnde en Arsenal bij een Feyenoord topic betrekt zegt al genoeg. Maar dat even daargelaten. Nu even een reactie op jou reactie.

Scheidsrechters

Ik ben er voorstander van dat het scheidsrechter niveau omhoog moet. Het is gewoon droevig af en toe. Maar het blijven mensen en die blivjen fouten maken. En het is gewoon heel erg moeilijk om dingen te zien als scheidsrechter.

Eerlijk is eerlijk, elke scheidsrechter eheft een clubvoorkeur. Je gaat geen professional worden in een sport waar je helemaal geen affiniteit mee hebt. Dus in dat opzicht zijn alle scheidsrechters op een bepaalde manier partijdig. Dat valt gewoon niet te voorkomen. En daarbij is het spel dusdanig sneller geworden dat het heel lastig te zien is. Ga maar eens een aantal keer een amateur partijtje fluiten. Dat is al heel moeilijk.

De enige oplossing in dat opzicht is TV beelden, maar wat ga je dan wel doen en wat ga je dan niet doen. Voor welke momenten mag je dingen terug halen en voor welke niet. Krijgt alleen een 4e official inzicht of alle 4 de scheidsrechters. Dat is het moeilijke aan de kwestie.

En dat het moeilijk te zien was, dat was gisteren ook wel duidelijk. Als je bijvoorbeeld het eerste voorval pakt. De grensrechter staat aan de achterkant van Immers en Marsman en kan dus niets zien. De scheidsrechter staat in principe prima geposteerd op een meter of 20 van de 16 meter af. Zeker als het lijkt alsof de keeper de lange bal pakt. Maar hierdoor staat hij ook 20 meter van het incident af en nog op 1 lijn. Hij moet in de volle vaart van het duel zien dat de arm van Marsman om de been van Immers heen hangt. Ik denk oprecht dat hij het niet gezien heeft.

Bij de "handsbal" van Bengston ook. De scheidsrechter staat in het midden en staat in het verlengde van het lichaam van Bengston. Deze kan dus onmogelijk de aanraking constateren.

Al met al een conclusie van mij. Het niveau moet omhoog, en drastisch ook. Maar ik zou alleen niet weten hoe aangezien alles voors en tegens heeft.. En ik kan begrijpen waarom sommige dingen op een bepaalde manier gefloten worden.

24 februari 2014 om 17:49

Dat het geen buitenspel was klopt. Daar is bijna iedereen het wel over eens. Alleen is het wel zo dat 2 tellen voor het schot waar de 2-2 uit komt, Castaignos Mulder hindert. Dat was me niet opgevallen, maar op het ogenblik dat een keeper een speler van de aanvallende partij moet wegduwen om zicht te hebben, in het 5 meter gebied, is het gewoon hinderen van de keeper en had er afgefloten moeten worden.
En Feyenoord mag zich inderdaad in deze wedstrijd bestolen voelen, maar hoeveel andere ploegen hebben dat idee niet in de kuip. De enige ploeg die mijn inziens recht heeft om te klagen over de arbitrage is Roda JC!

24 februari 2014 om 17:53

@umfoufou

En als je 2 tellen daarvoor kijkt zie je dat Mathijsen met 2 handen aan de arm van Castaignos hangt en hem naar achteren trekt. Waardoor Castaignos voor Mulder staat en Mulder hem opzij moet duwen.

Als het dus een hinderlijk buitenspel doelpunt was omdat Castaignos daar stond. Dan had het een penalty moeten zijn voor Castaignos 3 seconden eerder.

24 februari 2014 om 18:01

Oke, dus een speler mag een keeper niet hinderen? Grappig, want op dat moment stond hij zeker geen buitenspel, dus streep die ook maar even weg, want je mag wel degelijk bij een hoekschop bij de keeper staan. Je mag er gerust constant voorkomen.

24 februari 2014 om 20:49

Ook onzin, je mag een keeper niet aanvallen in het 5 meter gebied, maar je mag gaan staan waar je wil in het vijf meter gebied en hinderen door in het zicht te gaan staan als je dat wilt.

24 februari 2014 om 21:02

Maar niet in buitenspel positie.

25 februari 2014 om 00:25

Nee, de vraag is nog steeds is het buitenspel. Immers stond ruim een meter buitenspel, dus had dat doelpunt afgekeurd moeten worden.

24 februari 2014 om 18:52

Dus als een tegenstander hinderlijk in de weg gaat staan van de keeper is dat geen buitenspel? Komop, Feijenoord is 3 keer genaaid in één wedstrijd, en dat zeg ik niet als Feijenoorder. Die scheids moet drie weken schorsing krijgen. Nu wordt Pellé natuurlijk ook nog geschorst. Komt mijn cluppie goed uit maar zo moet je niet willen winnen.
Mulder kon de bal misschien wel zien maar hij kon er niet naar duiken omdat Castaignos in de weg stond. Dan neem je dus deel aan het spel en dan sta je gewoon buitenspel.
Dat Feijenoord regelmatig bevoordeeld wordt in de Kuip (vooral vorig seizoen) is geen reden om Twente hier op schandalige wijze in het spel te houden. De Knvb vindt hier kennelijk de reputatie van de scheids belangrijker dan de waarheid...

24 februari 2014 om 20:18

In de weg stond????
Hij kon gewoon duiken.
De speler nam niet deel aan het spel.
In geval van twijfel is de aanvallende partij in het voordeel.
Zo is nu eenmaal het regelement

24 februari 2014 om 21:10

@ Steward
Waarneer moet de keeper nu duiken als hij de bal niet kan zien komen?

25 februari 2014 om 00:26

Hou op met je theorie, want sinds wanneer speelt Mathijssen bij Twente?

24 februari 2014 om 19:30

Dus op het moment dat deze situatie zich voordoet waarbij een scheids binnen 1 seconde op zijn fluit blaast om het doelpunt toe te kennen, moeten wij geloven dat de scheids in zijn hoofd het volgende rond laat gaan:

Doelpunt. Even denken of het echt geen buitenspel is. Jawel hij stond bij de keeper. Oh nee, toch niet. Want er is met ingang van dit seizoen een verscherpte regel. Oke, toekennen die goal.

Hou toch op! De scheids neemt gewoon een beslissing waarbij hij het geluk heeft dat de beelden zijn gelijk (je kunt nog altijd discussiëren of het wel of niet hinderlijk was aangezien Mulder opzij moest stappen om zicht op de situatie te hebben) bewijzen. Oftewel, de scheids fluit geheel op intuïtie en dat gelul over spelregels gaat helemaal niet op. Op basis van de situatie zoals die was had de scheids moeten fluiten en de goal moeten afkeuren. Om dan vervolgens bij het zien van de beelden te constateren dat hij het mis had.

24 februari 2014 om 20:51

Nee hoor, als de grensrechter niet vlagt mag de scheids niet fluiten voor buitenspel omdat de scheids dat in deze situatie simpelweg niet kan zien.

24 februari 2014 om 21:12

Er zijn inmiddels foto's bekend van de eerste goal van Pelle dat op dat moment Immers precies op dezelfde manier "buitenspel" stond als Castaignos. http://www.twentefans.nl/nieuws/11944/-diesel-fc-t...
Neem even de moeite :-)

Kijk eens aan de Knvb is een beetje zoals de Pvda, lekker troetelen die man. Wat een schande hoe hij heeft gefloten gisteren, ik ben geen Feyenoord fan maar die scheids heef Feyenoord van 2 punten bestolen.

24 februari 2014 om 17:22

De KNVB troetelt helemaal niemand, ze geven verduidelijking over een situatie waar heel veel discussie over is. Heel goed lijkt mij. Verder wordt er met geen woord gerept over het verdere functioneren van de scheids. Niet zo huilen dus.

24 februari 2014 om 17:23

Helemaal mee eens. Ik begrijp hier dan ook niets van, Mulder stapt zelfs nog opzij omdat Castaignos zijn zicht belemmert. Op dat moment stond Luc weliswaar nog geen buitenspel, maar het geeft wel aan dat hij hinderlijk gepositioneerd stond ten opzichte van Mulder.

24 februari 2014 om 21:01

Gozubuyuk floot heel behoorlijk over de hele wedstrijd gezien. Liet doorgaan waar dat kon, floot af wanneer het moest. Is een van de betere scheidsrechters op dit moment. En als je wilt gaan lopen huilen dan ga je er zelf maar staan. Begin dan wel met de F'jes dat is zwaar genoeg. De enige met een stel hersens op het veld lijkt tegenwoordig de arbitrage. 90 minuten lang beslissingen nemen in een split second dan kun je wel wat anders trek je dat niet. Wees blij dat er mensen zijn die deze klotenbaan willen doen want je doet het nooit goed.

Het enige wat ik vind dat de arbitrage structureel fout doet is het niet doorpakken bij tijdrekken. Waarschuw maar 1 keer, trek daarna geel en de volgende keer rood voor de keeper. Maak als wereldvoetbalbond de afspraak dat ook bij een doeltrap de bal binnen 6 seconden weer in het spel moet zijn. Dat kan makkelijk. Bal neerleggen en iets doen.

Verder dient bij een blessurebehandeling altijd naast het veld plaats te vinden. Dus wil je een behandeling, brancard het veld op en als je op dat moment toch zelf gaat lopen een gele kaart. Want ik vond gisteren het antivoetbal op het eind van Feyenoord schandalig en dat liet de scheids allemaal toe. Gevolg was wel dat er 5 minuten blessuretijd bijkwam. Als Feyenoord dat niet had gedaan was de tijd er niet bijgekomen en de goal waarschijnlijk nooit gevallen. Eigen schuld, dikke bult dus.

Ja maar mulder staat wel op het verkeerde been omdat hij castaignos weg moet drukken. En alsnog blijft er nog die penalty en de rode kaart voor elleboogstoot, gewoon schorsen die scheids.

24 februari 2014 om 17:23

Wat een onzin. Op het moment van wegduwen loopt Castaignos buitenspel, maar is er nog niet geschoten. Iedereen mag buitenspel lopen, en op het moment van schieten stond hij niet meer hinderlijk buitenspel.

24 februari 2014 om 17:24

Als Mulder duwt is het een penalty want dat is niet toegestaan. En zeer waarschijnlijk had Twente uit een penalty ook gescoord.

24 februari 2014 om 17:24

Mulder duwt Castaignos weg omdat deze eerst met twee handen werd vasgehouden door Mathijssen(dus eigenlijk penalty)... iets verder de video terugspoelen

24 februari 2014 om 17:46

Eigenlijk is het mulder zijn schuld, als hij dus was blijven staan inplaats van naar het midden van de goal te stappen had hij dus wel moeten fluiten.....mulder duwt hem idd nog opzij en zet een stap naar links daarna word de bal rechts van hem geplaatst....Castagnois springt nog omhoog en met zijn linker maakt hij nof een beweging naar de bal.....maar goed had niet anders verwacht. ...deze nieuwe regels maken het alleen maar moeilijker voor dit soort scheidsrechters

24 februari 2014 om 17:47

Ja maar waarom moet ie m dan wegduwen?? Maar ik vind nog steeds dat Feyenoord overigens zekers is benadeeld, het begon met geen rood penalty in het begin van de match!!

Daarbij: ik hoor niemand over pelle's eerste goal, is hier niet net zo zeer sprake van hinderlijk buitenspel van immers? Ik werd erop gewezen door iemand anders en heb het nog eens bekeken en vind het namelijk eenzelfde gevalletje..

edit: had de pagina lang openstaan, was eigenlijk nog een reactie op Michielho

24 februari 2014 om 20:19

Bullshit.
Als Mulder van hem afblijft er er waarschijnlijk niet eens iets aan de hand,

Begrijpelijke uitleg.
Castaignos belemmerde inderdaad niet het zicht van Mulder. Als Mulder hem nou niet had weggeduwd, had Castaignos nog in de baan van het schot gestaan en was het wel reglementair buitenspel geweest. Domme actie van Mulder dus.

24 februari 2014 om 17:15

Als Mulder hem niet had geduwd had hij al helemaal niets gezien, want je kunt er bij Gozubuyuk niet op rekenen dat hij voor zoiets fluit.

24 februari 2014 om 17:25

Domme actie van Mulder? Welke drugs gebruik jij? Hij ondervindt hinder van castaignos anders had hij hem niet eens hoeven te duwen.

24 februari 2014 om 17:26

Hahaha, dus Castaignos was niet hinderlijk, maar Mulder moet hem wel opzij duwen om wat te kunnen zien? Goed verhaal.

24 februari 2014 om 17:37

@ Deach: Bedank daarvoor Joris Mathijssen, die er persoonlijk (met twee handen vasthoudend) zorg voor droeg dat Castaignos nog steeds op die plek stond! Dat had een penalty moeten zijn...

Dan kloppen de regels niet. Mulder wordt wel degelijk gehinderd door Castaignos ook al neemt deze geen deel aan het spel.

24 februari 2014 om 17:40

Regels kloppen wel maar ze beschermen hun scheids gewoon....had niet anders verwacht van deze mensen....Mulder word niet gehinderd???? Pfffff

24 februari 2014 om 20:22

In het regelement staat ook dat bij twijfel de aanvallende partij voordeel heeft.
Dus discussie heeft geen zin

24 februari 2014 om 21:35

@ master
De regels kloppen wel maar werden hier verkeer geintrepeteerd.
Namelijk : Ten eerste geeft van Echtmond aan dat op moment van spelen Castainos achter de laatste verdediger staat. Dat wil zeggen op het moment van spelen in buitenspel positie.
Ten tweede stond hij op dat moment vlak voor de keeper en hinderde deze omdat hij zo geen of slecht zicht op de bal had. Op dat moment neem je volgens de regels deel aan het spel, ook al raak je de bal niet of doe je daar ook geen poging toe. Alleen al het hinderen van de keeper door hem het zicht op de bal te ontnemen ( als je in buitenspelpositie staat ) is al deel nemen aan het spel doordat je het spel beinvloed ( in dit geval de keeper ) door hem te hinderen omdat je vlak voor hem staat en hij zo de bal niet goed kan volgen.
Volgens de regels is dat dus hinderlijk buiten spel.

Had geen ander antwoord verwacht....

Had ik al verwacht. Het is misschien lullig voor Feyenoord, maar het ging compleet volgens de regels. Daarnaast mag Feyenoord naar zichzelf kijken, zij zijn degene die een 2-0 voorsprong weggeven in de laatste minuten, dat doet de scheidsrechter niet voor ze. Jammer maar helaas voor Feyenoord; waar ze 9/10 keer alles mee krijgen, hebben ze nu zelf een keer pech. Dan ook niet zeuren, ga liever even kijken waar het zelf fout ging.

Als mensen na deze heldere uitleg van Van Egmond nog steeds durven te roepen dat het een foute beslissing was, weet ik niet meer of ik ze serieus moet nemen.. pff.

Of het nou wel of geen fout van de scheidsrechter was, het is Feyenoords eigen domme schuld dat het met slechts een punt terug naar Rotterdam gegaan is. Koeman zag het al gebeuren. Immers geeft een gratis corner weg, Martina staat he-le-maal vrij op de rand 16.. nou sorry hoor, ik zou bijna zeggen dat je dan gewoon een tegendoelpunt verdient!

24 februari 2014 om 17:27

ga weg man,

als je de herhalingen ziet dan staat Luc gewoon voor Mulder, Mulder duwt hem weg zodat hij wat kan zien, de bal gaat richting Luc en die stapt 5cm opzij (klein hupje)

Mulder kan die bal door Luc nooit optijd gezien hebben om een goede redding te maken (duik) tevens naar mijn mening, belemmerd Luc - Mulder er juist van om te kunnen duiken.

kijk het maar goed na.

uiteindelijk is het natuurlijk wel feyenoords schuld dat het die 2-2 incasseerd, maar naar mijn mening klopt de verklaring gewoon niet van de knvb.

24 februari 2014 om 18:09

@jeronsaik

Tijdens het schot stond Castagnios al 1,5 meter van Mulder vandaan. Ten 2e stond hij na dat gevecht met Mulder geen buitenspel. Er staat nergens dat je niet voor een keeper mag staan. Ook al ziet hij niks, dit is alleen met buitenspel, wat het opdat moment niet was, dus hou nou gewoon op met dat gespeculeer.

24 februari 2014 om 20:04

dat is helemaal niet waar.

hij staat voor Mulder en pas een halve meter er van af omdat Mulder hem een duw moet geven. bekijk de herhalingen maar terug dan zul je het wel zien.

als die bal nu ook goed de hoek in ging geef ik je nog gelijk, maar die bal gaat ook nog vlak langs Castagnios.

bekijk de wedstrijd maar terug zul je het vanzelf wel zien.

24 februari 2014 om 20:12

Net nog terug gezien. Kijk even de 0-1 na en de 2-2 en dan is die van Immers 10x zo hinderlijk. Hij stond ook geen buitenspel en als het zo was, kon de lijnrechter dit niet zien. Hij kon de bal niet eens zien.

25 februari 2014 om 05:46

met de buitenspel kan ik niet echt oordelen, hij staat of niet op de lijn of er net op bij het schieten

en ja ik ben het met je eens dat feyenoord het gewoon heeft laten liggen en na de 0-2 zoiets had van, wow dit gaat makkelijk en dat de 2-2 hun eigen schuld is.

maar dat veranderd niks aan mijn standpunt dat Castagnios gewoon Mulder heeft gehinderd in het verkrijgen van overzicht. maar aangezien wij niet vanuit de ogen van mulder kunnen kijken is het maar de vraag of het te hinderlijk was of niet.

maar volgens mij (weet het niet zeker) moet er bij twijfel gefloten worden niet?

24 februari 2014 om 17:28

Alles mee krijgen. Herinner me de 1-4 nog in de kuip of NAC uit. Of de EL plaatsing wedstrijden. Of gisteren jij bent de leukste thuis ja als ajax er donderdag gewoon 4 in had geschoten wonnen ze ook. Die van red Bull stond heeee-leeeee-maaal vrij. Etc. Kort om het slaat nergens op.

24 februari 2014 om 17:44

@ Rutgerrr
Volledig terecht en erger nog met een beetje geluk had Twente nog kunnen winnen ook gezien de kansen die ze nog kregen in het laatste kwart van de wedstrijd

24 februari 2014 om 18:42

Ja naar 2 niet gegeven penalty's, geen rode kaart, onterecht doelpunt, 5 minuten blessure tijd, had twente de wedstrijd nog kunnen winnen. Maar dan moet je wel door een gigantisch donker rode bril kijken :P .

24 februari 2014 om 19:14

Heb zojuist dat deel beeld voor beeld terug gekeken en dan zie je dat Mattijsen Castaignos vasthoudt voor Mulder Mattijssen laat os en castaignos stapt naar links, Mulder vrij zicht op het moment dat het schot komt. Hij staat gelijk met een fijenoorder, dus geen buitenspel en niet hinderlijk, dus zuiver doelpunt!

Over de actie van Marsman, is rood en penalty

bij de beide goals van Feijenoord zit ook een buitenspel luchtje, zie plek Immers!

Maar goed de ene keer zit het tegen de andere keer mee.

24 februari 2014 om 18:40

Mulder moest om Castaignos heen kijken en hem zelf een duwtje geven omdat die tegen hem aan stond. Waardoor die niet in de ideale positie kon staan. Ik zou zeggen kijken de beelden of foto's terug. De rest van de onzin die je hier durft neer te typen, ga ik niet op in.

Even los van de regels: Ik kan mij niet van de indruk onttrekken dat de arbitrage überhaupt niet eens geconstateerd heeft dat Castaignos in buitenspelpositie (als in achter de laatste man) stond. Ik geloof namelijk niet zo dat de grens niet vlagte omdat hij vond dat Castaignos niet hinderlijk buitenspel stond. Volgens mij denk je daar als grens op zo'n moment helemaal niet aan. Ik denk dat hij het gewoon niet zag.

Meer het idee dat de argumenten bij de beslissing gezocht worden. Als hij wel voor buitenspel had gefloten was het verhaal nu geweest dat hij mulder wel degelijk hinderde omdat hij een halve seconde voordat het doelpunt viel castaignos nog van zich afduwde.

Wel goed dat de scheids zijn fout van de penalty erkende, zou de FA eens een voorbeeld aan mogen nemen.

de goal was terecht goed gekeurd. De fans zouden Immers de schuld moeten geven, hij is de aanleiding voor de goal, hoe kan hij nou niet ervoor de schot gooien.

24 februari 2014 om 17:28

Eens. De spelers maken fouten waardoor je de scheidsrechter een kans geeft om zulke blunders te maken.

Neemt niet weg dat we zijn bestolen. Dit keer niet alleen door onszelf, maar ook door de scheidsrechter.

Hahahahaha ik kan niet meer stoppen met lachen. De knvb maakt zich weer compleet belachelijk. Maar ja van Egmond was ook zo´n waardeloze scheidsrechter.

Castaignos doet wel een poging om te doen alsof hij de bal wil gaan raken. + dat hij ook nog eens deel in mulders gezichtsveld stond. Lijkt me meer dan genoeg om zon goal of te keuren.
Erg laf van de knvb dat ze mee gaan in de mening van die "scheidsrechter/acteur"

Oke ze steunen Gözübüyük maar komend weekend staat hij natuurlijk toevallig niet op de lijst van scheidsrechters die moeten fluiten. Dit was gewoon een grote fout. Wees een vent en geef het gewoon toe.

Tsja, duidelijk als wat lijkt me. Al kan ik me de frustratie wel goed begrijpen. Voor 't gemak slaat Egmond de (toegegeven) fout van Marsman en de penalty eventjes over.

24 februari 2014 om 17:24

Mhua ik denk niet dat er überhaupt vragen zijn gesteld over de actie van Marsman, daar de scheidsrechter al direct toe gaf dat hij het niet kon zien, maar als hij het had gezien het had bestraft met een rode prent en een strafschop. Of voor hetzelfde geld, wordt het niet meegenomen in dit artikel omdat er zo'n ophef is over juist deze goal.

24 februari 2014 om 17:28

"duidelijk als wat" lijkt me niet, anders waren de meningen niet zo verdeeld. Het is ook niet zo dat alleen de Feyenoordfans vinden dat voor buitenspel gefloten had moeten worden. De regels zijn misschien duidelijk, maar je kan toch niet ontkennen dat het in deze situatie arbitrair is? Als het echt zo duidelijk was geweest dan zou de omgekeerde situatie (goal afkeuren) 'belachelijk' genoemd mogen worden, dat vind ik niet het geval.

24 februari 2014 om 18:15

Kan je de 0-1 ook aftellen waar Immers wel Hinderlijk voor Marsman staat. Daar heeft niemand het over, maar is wel een feit, dus gewoon ophouden over dat doelpunt.

Wat is het toch beschamend dat deze volwassen mensen hun fouten niet kunnen toegeven. Op het moment dat er wordt uitgehaald duwt Mulder castaignos nog van zich weg en staat volledig op de verkeerde been. Hoeveel hinder moet er nog meer plaatsvinden KNVB. Daarnaast maakt castaignos een mini stapje nadat de schot gelost is ook dat hindert de reactie van de keeper want onbewust gaat de aandacht van Mulder toch naar dat beweginkje van castaignos. En hij hindert zicht op de baan van de schot. De laatste twee punten kan over gediscussieerd worden, maar de eerste punt niet en bij elkaar opgeteld is dit al helemaal duidelijk hinder!

Ga toch weg man, op de herhaling zie je nog dat mulder castaignos aan de kant duwt en naar rechts moet om te zien waar het schot vandaan komt. In de telegraaf stond een artikel met 2 oud scheidsrechters die aangaven dat het hinderlijk buitenspel was. Maar dat meld de KNVB natuurlijk niet.

Ja, op het moment van schieten hindert Castaignos Mulder inderdaad niet in het zicht, maar even daarvoor wel en daardoor moest Mulder volgens mij een stap naar rechts maken om het wel te zien. Wat mij betreft hindert hij daardoor gewoon de keeper.

En wat is nou de regel met hands? Was het nou wel of geen penalty? Hij kon er weinig aan doen, maar hij kwam wel vol op zijn arm... daar moet ook eens duidelijkheid over komen.

24 februari 2014 om 17:26

Goede reactie!
Over die handsbal: Ik vond het twijfelachtig, maar vorige week krijg je hem voor veel minder wel tegen dus snap ook hier de boosheid over. Nu 2x niet en 1x wel allemaal in nadeel van Feyenoord . Beste zou zijn eenduidige regels, maargoed...

24 februari 2014 om 17:28

Precies dat. Mulder moest castaignos wegduwen om zicht te hebben op de bal. En dan is dat geen hinderlijk buitenspel? Maffe uitleg van de scheidsrechtersbaas.

24 februari 2014 om 17:28

Het was volgens de regels geen handbal, aangezien de arm niet naar de bal ging en hij ook geen dusdanige beweging maakte om dit te doen.

Edit: Sorry, Voetbalzone lag eruit terwijl ik aan het typen was. Ik ben dan ook verrast dat mijn reactie er staat.. Vervolg:

Het gaat denk ik ook niet zozeer om de regels, die zijn vrij duidelijk. Het gaat meer om hoe de scheidsrechter de regels toepast. Dat is zo inconsequent, dat kan gewoon niet.

24 februari 2014 om 17:42

Als de armen geraakt worden wanneer deze niet langs het lichaam hangen en deze hierdoor een gevaarlijke situatie verhinderen is dit gewoon hands. Ik heb de actie niet gezien dus weet niet hoe het in deze situatie is.

24 februari 2014 om 17:50

Klopt, als deze een gevaarlijke situatie verhinderen is het sowieso een handbal. Echter was van dat laatste geen sprake dus terecht geen strafschop.

Lachwekkend natuurlijk. Maar goed, ook al zou deze malafide bende vinden dat het wel buitenspel was veranderd dat niks aan de einduitslag.

Je ziet toch duidelijk dat Mulder Castaignos een duwtje geeft en om hem heen moet kijken????
Twente dit seizoen flink bevoordeeld door de scheidsrechter, Feyenoord flink benadeeld. Alleen tussen de onderlinge wedstrijden zonder fouten van de scheidsrechters had Feyenoord al 5 punten boven Twente gestaan...

Deze blunders kan Feyenoord gewoon Champions League voebal kosten!! Doe daar dan ook wat aan, behalve je mensen te beschermen! Het is hun werk en dat werk moeten ze goed doen! Als een bouwvakker zijn werk niet goed doet, krijgt hij dat ook te horen van andere mensen!

24 februari 2014 om 20:02

Ik snap je frustratie heel goed, want de situatie Immers-Marsman behoeft geen verdere uitleg. Dan was het een hele andere wedstrijd geworden. Het moment van Castaignos daarentegen heb ik nu een aantal keer gezien en het is me pas de laatste paar keer opgevallen dat Mathijsen Castaignos naar Mulder slingert. Dit was eigenlijk al een overtreding, al moet je dan natuurlijk nog maar zien of een penalty er eventueel ingaat.

Wat had je anders verwacht van de Feyenoord supporters altijd zijn de het de scheidsrechters of iemand anders die fout is maar nooit naar je zelf kijken .het was gewoon een geldig doelpunt punt uit ,ik had het wel eens andersom willen zien kijken of ze dan nog zo geschreeuwd hadden,maar ja als je weer nergensmeedoet voor de prijzen geef je snel een ander de schuld maar nooit jezelf

Feyenoord gebruikt de smoes dat er luchtig hinderlijk contact was tussen Mulder en die slungel. Maar een topkeeper van het kaliber Feyenoord behoort zich niet af te laten leiden door zo'n speler en moet gewoon die hoek in duiken. Hij moet weten uit de ontelbare trainingsuren dat hij niet op Castsignos hoeft te letten, als hij de bal aanraakt is het immers buitenspel. Mulder moet focussen op die houdbare bal te pakken. Zo simpel is het. Ik zal het nog sterker vertellen: als hij Castaignos niet wegduwt bij dat contact voor het schot, staat ie wel hinderlijk in de weg en in de baan vh schot, en was het sowieso buitenspel en afgefloten. Mulder treft blaam, niet de scheids.

Gelukkig had hij dat wel goed gezien want die goal van pelle had hij echt moeten afkeuren. Immers stond buitenspel en hinderde het gezichtsveld van marsman..

24 februari 2014 om 17:50

Hehehe maarja daar wordt weer niet over gesproken dat was nog meer hinderlijke dan de 2 2

Het was wel buitenspel. Mulder moest naar rechts bewegen om om castaignos heen te kijken. De bal kwam vervolgens in de andere hoek. Dit noem ik hinderen van de keeper!

24 februari 2014 om 17:36

Kijk dit kan ik waarderen een Ajax fan met een objectief oog.

24 februari 2014 om 17:50

Maar Luc stond op 1 lijn.
De 0-1 was buitenspel van Immers.

'ik durf te beweren als die goal die in de 95' minuut gevallen was Ajax het kampioenschap had gekost dat Sedar hem wel had afgekeurd en de Knvb hem verdedigde'

En ook al komen hier reacties, van wat praat je. Feyenoord is vanaf minuut 3 structureel benadeeld in dit duel!! Maar dat maakt verder niet uit, Feyenoord i till die en we gaan voor plek 2/3 Europa onveilig maken

Wat een belachelijke uitleg van de Knvb. Castaignos stond wel degelijk hinderlijk voor Mulder, want Mulder moest hem aan de kant duwen. Op het moment dat de bal Castaignos passeert zet deze een stap opzij. Dus hij neemt wel actief deel aan het spel.

Deze situatie gebeurde zo'n 20 meter voor mijn neus, aangezien ik wel in het stadion zat.

Te triest voor woorden dat de Knvb deze scheidsrechter de hand boven het hoofd durft te houden. De man floot de gehele wedstrijd namelijk niet goed. Hij was zeer nadrukkelijk aanwezig en dat is niet goed voor een scheidsrechter.

Ik begrijp de frustratie bij Feyenoord volkomen, maar die gasten moet zich kapot schamen dat ze niet gewonnen hebben. Na de 0-2 dachten ze er al te zijn, terwijl ze tot dat moment veel beter waren. Na de 1-2 raakten ze helemaal geen pepernoot meer.

24 februari 2014 om 17:33

Dat is altijd als de aansluiting treffer valt. Ze hoeven zich nergens voor te schamen want het merendeel zag twente daar wel even winnen. Ze waren beter dan twente en kongolo had tadic in zn zak. Jullie zouden hè moeten schamen!!!!

24 februari 2014 om 18:54

Dan heb je het vasthouden van Mathijsen ook gezien waardoor Luc daar stond? En het hinderlijk buitenspel van Immers bij de eerste goal?

Het is heel simpel. De scheids heeft fouten gemaakt en Feyenoord heeft altijd moeite met het af te maken dit seizoen. De KNVB moet zeggen dat die Turk fout zat en dan is alles klaar. Dit is mijn uitspraak en daar moet U het mee doen.

logisch dat de knvb die scheids steunt want dat was de juiste beslissing.
ik vind het ook vreemd dat een "topclub" als feyenoord niet de regels kent.
dat die koeman na afloop zich zo laat gaan, ok dat kan voor deze keer maar als hij de regels eventjes doorneemt ziet hij dat de scheids en de grensrechter het bij het rechte eind hadden.

Knvb verliest hiermee natuurlijk elke geloofwaardigheid. De Twentespeler staat buitenspel en hindert het zicht, en dus het spel van keeper Mulder.
Ik zou iedere club op willen roepen voortaan met 2 spelers in buitenspelpositie het zich van de keeper hinderen. Lekker knallen op doel, doelgebied is niets meer waard. Zou wel erg lelijk spel opleveren, dus minder kijkplezier!

Bedankt Knvb voor deze zeer onsportief te interpreteren regel van jullie!

In mijn ogen is het nog simpeler, als Mulder gewoon naar die bal had gedoken was hij er nooit ingegaan. Maar nee, hij blijft gewoon staan omdat hij vindt dat het buitenspel is. Als ik keeper was in de 90e minuut zou ik het zekere voor het onzekere nemen en als een gek naar die zaadbal vliegen ook al denk ik dat het buitenspel is en niet lekker blijven staan en erna als een dwaas naar de grensrechter rennen en lopen schreeuwen. Mulders inschatting kost Feyenoord 2 punten en niet de scheids!

24 februari 2014 om 22:16

Mulder kon waarschijnlijk niet goed duiken omdat hij de bal niet kon zien aankomen omdat die Castaingnos ervoor stond he?

Eigen straatje schoonvegen...

Hou toch op over Jodenbond en zo... Gewoon belachelijke opmerking. Overigens vind ik dat Feyenoord niet moet zeuren. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als dit bij een kleinere club gebeurt, hoor je bijna niemand, wordt er niet zo'n drama van gemaakt. Verder vind ik het niet meer dan terecht dat de Knvb achter hun werknemer gaat staan. In ieder geval naar buiten toe. Zo hoort het.

24 februari 2014 om 18:35

Helemaal met jou eens. Naar buiten toe je werknemers steunen, maar intern wel op fouten wijzen. En soms zit het mee, nu zit het tegen. Dat hoort helaas ook bij voetbal. Feyenoord heeft in het verleden ook vaak zat geluk gehad met beslissingen van de scheidsrechter, daar hoor je dan weer niemand in Rotterdam over.

24 februari 2014 om 18:52

Precies Houtenklaas! Verbaas me echt over de reacties van een aantal Feyenoorders hier. Feyenoord verliest van Twente en door een paar is het alsnog de schuld van Ajax, want die worden altijd gesteund door de KNVB. Te gek voor woorden. En dat na al die discutabele penaltys die ze meekregen de afgelopen jaren. Zielig om dan naar Ajax te wijzen. Deal with it. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. Ja, daar mag je even boos om zijn, maar ga absoluut niet naar andere clubs wijzen die "onder een hoedje spelen". Zelden zulke onzin gelezen..

Waarom heeft van Egmond het niet over de penalty situaties?

24 februari 2014 om 22:22

Omdat hij dan ook twee penalty situaties moet toelichten die aan twente niet werden gegeven...

De knvb zet zichzelf hiermee natuurlijk voor schut. Daarnaast moet niet vergeten worden dat die keeper na 2 minuten een rode kaart had moeten krijgen penalty voor Feyenoord. In de 15e minuut maakt Twente overduidelijk hands in de eigen zestien. Naast dit heeft Twente gedurende de wedstrijd vele voordeeltjes gehad met kleine overtredingen wel of niet bestraffen.

Feyenoord moet ook naar zichzelf kijken. Hoe kan je een corner verdedigen met 11 man in de eigen 5 metergebied en niemand op de rand 16... Wat doet die ervaren Mathijssen dan in het veld?

Het is zo zuur, want Feyenoord leek zichzelf eindelijk te belonen met een goede wedstrijd. Voetballend gezien heeft Feyenoord alleen ondergedaan tegen ajax. Doordat we zoveel kansen missen wordt dat meestal niet uitgebuit. Deze wedstrijd leek het toch echt te gebeuren, maar toch weer niet.... Ik hoop dat heel Feyenoord deze frustratie eruit knalt volgende week.

24 februari 2014 om 17:50

Die handsbal is een zeer per ongelukke...bengston wol zijn handen nog wegtrekken. Gewoon goed gefloten. De eerste met marsman is een penalty, maar het spreekt in hert voordeel van de scheids dat het bijna niet te zien was. Ik zat in het stadion en heb het ook gewoon niet gezien dat marsman zijn been pakte. Geen reactie van het publiek ook. Op tv is het inderdaad een pingel, waarbij rood nog twijfel is aangezien de bal richting de back van twente ging. De laatste met Castaignos is een twijfelgeval. Voor beide is wat te zeggen.

Vond feyenoord beter en het verdiende om te winnen. Moeilijkste thuiswedstrijd voor ons.

Wanneer gaat de knvb koeman schorsen? Kan me herinneren dat verbeek voor veel minder een wedstrijdje kreeg toch? Zou op zich wel terecht zijn.

24 februari 2014 om 18:01

Mhua, ik vind dat Koeman zich nog vrij netjes hield. Je zag hem koken van woede, maar hield zich netjes in. Verbeek daarentegen maakte de scheids zowat een kopje kleiner door hem voor alles en nog wat uit te maken.. Daar zit een verschil tussen. Pelle maakte overigens alles een stukje kleiner....

Daarnaast is het maar de vraag of Luc ook daadwerkelijk buitenspel stond, als je goed kijkt staat hij op 1 lijn. Bij de 0-1 staat Immers wel buitenspel en in de baan van het schot.....

24 februari 2014 om 18:21

klopt, staat volgens mij op een lijn inderdaad. Maar mijn facebook en twitter staan vol met feyenoorders die aan het klagen zijn. ipv dat ze kijken hoe ze zelf twente hebben laten terug komen na 2-0 voor te staan. knap van twente en als je naar het spel van de tweede helft kijkt een terecht gelijk spel. Feyenoord zakte compleet in.

24 februari 2014 om 18:33

Bizar hè, hoe het geklaag zich enorm richt op het 'benadeelde' Feyenoord. Steek de hand in eigen boezem en hang niet het slachtoffer uit, zou ik zeggen. Twente heeft ook regelmatig pech gehad, maar is gelukkig niet zo kleinzerig en vingerwijzend.

Eindstand 2 - 2, einde discussie.

Misschien moeten al die feyenoorders eens koeman erop aan kijken dat die zo laf ging spelen na de 0-2, was er helemaal niks aan de hand geweest als ze gewoon normaal door waren spelen..
En als Mulder eerste de moeite neemt om de bal te stoppen en dan pas te gaan piepen voor buitenspel ipv andersom was er ook niks aan de hand..

24 februari 2014 om 17:59

Nou, de 1-2 was prima gemaakt door Twente. Mooie aanval. mooie pass en gewoon slim weggelopen in de rug van Joris om vervolgens in de verre hoek te schieten. Na deze goal ging Feyenoord echter met 11 man voor het eigen doel hangen, ja dan roep je het over jezelf af.

Mulder had inderdaad genoeg kunnen doen. Als je goed kijkt zie je dat hij de bal ver van te voren al aan ziet komen, maar zet geen stap.

Als ik een Feyenoorder was, zou ik niet eens piepen of het nou wel of geen buitenspel is. Ik zou me schamen voor het uit handen geven van een ruime voorsprong, het laffe verdedigen en dan ook nog de allerlaatste kans. Immers deelt gratis corners uit en vervolgens staat Martina ook nog eens vogelvrij aan de rand 16. Dan gaat er ook nog een zacht schotje het doel in, maar wat wordt er gedaan? Precies, naar de scheids gekeken in plaats van eens zelfreflecterend kijken.

Die hele KNVB is niet meer serieus te nemen. Waarom houden ze deze man het hand boven het hoofd? Ook al is het geen buitenspel. Hoe zit het met die 2 penalty's? En met die gele kaart voor een elleboog? Als je een elleboog ziet, hoe kan je dan geel geven?! Een schandelijke vertoning. Deze scheids is al een tijdje het lachertje van de Eredivisie. Als je hem zo nodig wilt beschermen, zet hem dan gewoon op non-actief. Wanbeleid bij de KNVB. Die gaan ons (alle clubs) niet ook maar een klein beetje helpen naar een hoger niveau en professionalisering. Amateurs.

24 februari 2014 om 18:01

Probleem is dat het niet alleen deze scheids is, maar dat t lijkt alsof heel t scheidsrechterkorps loopt te klooien... Elke wedstrijd vindt er wel een discutabel moment plaats. Gister en vorige week waren jullie de dupe, Roda JC krijgt kaarten die discutabel zijn, Ajax goal afgekeurd en noem t maar op.

Het spel gaat sneller en is bijna niet meer te volgen. Dat houdt in dat er óf hulpmiddelen moeten komen, óf (en dat is t moeilijkste) t nivo moet omhoog...

Eerlijk is eerlijk, die penalty met de keeper is vanaf een andere hoek niet te zien, dan lijkt t op n overtreding van Immers. De handsbal kun je geven (bij Utrecht-Groningen bv wel, en gele kaart) en die buitenspelgoal vond ikzelf geen buitenspel, puur omdat Castaignos vlgs mij niet in de lijn van het schot staat. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen...

Aan de andere kant kun je zeggen dat Mulder staat te slapen en dat Immers gedwongen wordt om n corner weg te geven zonder dat ie gecoached wordt of dat Mulder niet ingrijpt. En Pelle kopt de bal pcies voor de voeten vd doelpuntmaker. Da's redelijk zuur...

Wat verstaan ze bij knvb onder hinderen vraag ik mij dan af. Op de beelden zie je dat Mulder om Castaignos heen moest kijken en hem een duwtje moest geven omdat die bijna tegen hem aan stond. Waardoor die uiteindelijk niet in een ideale positie staat. Maar dit is dus geen hinderen?

Het arbitrale trio wist gewoon van niks en zijn daarna het tv hok in geweest en hebben aan de hand van de beelden een smoes bedacht.

Ga mij niet vertellen dat de grensrechter vanuit zijn oogpunt kon zien dat Mulder zich had op de bal met al die mensen voor zich. De grensrechter had moeten vlaggen voor buitenspel maar hij heeft het gewoon niet gezien.

Daarbij stapt Castaignos op het moment van schieten van Martina uit naar de hoek waar de bal naar toe gaat. Het is wel degelijk buitenspel want Castaignos doet mee aan het spel.

Na 3 min rood geven? Immers laat ze been ook deels hangen..penalty was het maar waarom willen we zo snel de kop eraf? Rood!boete! Ditdat..man man man politiegedrag op het voetbalveld bah. Als je de eerste helft rood pakt moet je.iemand doormidden hebben gezaagd..niet wat marsman deed, gwn penalty..maar rood? Pf

24 februari 2014 om 18:08

Ooit gehoord van een doorgebroken speler? Dit is toch eenzelfde soort situatie of niet? Marsman ontneemt Feyenoord gewoon een doelpunt door het been van Immers vast te houden. Immers ging vol voor de bal en raakte die ook, Marsman daar in tegen... Het had een rode kaart en een penalty moeten zijn, daar is absoluut geen twijfel over mogelijk.

24 februari 2014 om 18:36

@northskull

Ooit gehoord dat doorgebroken speler helemaal niet bestaat, dat het woord doorgebroken niet in de reglementen voorkomt en da thet een fabeltje is die verzonnen is door supporters.

De officiele regel is het ontnemen van een scoringskans. En aangezien Immers vanuit die hoek heel lastig had kunnen scoren aangezien de rechtsback alweer op tijd terug was.

Penalty ja, rode kaart twijfelachtig.
Slecht gezien, kijk de samenvatting eens terug en kijk waar de grensrechter en Gozybuyuk staan. Is lastig te zien van hun positie wat er precies gebeurt. Begrijpelijk dat het niet goed gezien word.

25 februari 2014 om 14:29

Als dat zo is, hoe kan het dan dat de Knvb gewoon schorsingen aan spelers geven die een doorgebroken speler neerhalen? Dat is dan ook gewoon de verklaring voor de rode kaart / schorsing die de scheidsrechter / Knvb geeft. Leuk fabeltje die de supporters hebben bedacht dan, als zelfs de Knvb het gebruikt.

25 februari 2014 om 14:41

@ Northskull

Ik lees alleen maar voor wat er in de reglementen staat. Ik zal het even citeren:
1. "ernstig gemeen spel"
2. "geweldadig gedrag"
3. "een tegenstander of een andere persoon bespuwen"
Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft:
4 "de tegenpartij een duidelijk doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen., door opzettelijk de bal met de hand of de arm te spelen. (dit geld niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied)
5 "een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft een duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend."
6. "grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruiken/gebaren maken"
7. "het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd"

Dat zijn de officiele reglementen die van de Knvb website af komen. En punt 5 is het meeste van toepassing over het feit waar wij het over hebben. Daarin word weliswaar een speler genoemd die richting het doel begeeft. Maar uiteindelijk gaat het om het feit van het duidelijk ontnemen van een scoringskans.

Hoe duidelijk wil je het hebben?! Castaignos stond hinderlijk buitenspel, dat ziet toch iedereen?! en nog zij er mensen die het niet willen zien, evenals de Knvb... Deze goal had nooit goedgekeurd mogen worden! Onbegrijpelijk dat de Knvb Gözübüyük het hand boven de hoofd houdt... De man floot werkelijk waar een afschuwelijke wedstrijd. Benieuwd of daar nog maatregelen tegen worden getroffen. Hij heeft Feyenoord punten gekost en meerdere cruciale fouten gemaakt in een wedstrijd. Ik sluit me ook volledig aan bij de woorden van Koeman. Een arbitraal trio die dit alles over het hoofd ziet hoort niet thuis op een dergelijk niveau. Echt een schande!

24 februari 2014 om 18:23

Voor je nog meer zegt streep dat doelpunt van Pelle ook maar even weg, want die stond echt hinderlijk buitenspel. Castagnios heeft niks hinderlijks gedaan en stond amper tot geen buitenspel. Leer er mee leven aub.

25 februari 2014 om 14:19

Je bedoelt toch zeker niet dat Pelle buitenspel stond? Want dat is namelijk wat je nu zegt.
Ik heb in meerdere reacties gezien dat men vindt dat Immers buitenspel staat. Kan zijn, maar volgens mij niet hinderlijk. Marsman ziet het schot gewoon aankomen, kijk de beelden er maar op terug. De bal gaat een halve meter langs Immers (die tevens de andere kant op springt), niet zoals in het doelpunt van FC Twente, waar de bal recht op Castaignos af ging. Castaignos stond gewoon buitenspel, dat je durft te beweren dat het amper tot geen buitenspel was en dat Castaignos niks hinderlijks heeft gedaan, zegt mij meer dan genoeg. Je wilt het blijkbaar niet zien, daarom ben je eigenlijk ook geen reactie waard, maar ach.

25 februari 2014 om 15:44

Alleen voor pelle schiet staat Immers wel degelijk hinderlijk buitenspel. Bal gaat rechter op Immers af dan Op Castagnios. Accepteren is moeilijk he.

Ik begrijp he gejammer niet over twee penalty s ontnomen.....nog niet lang geleden kreeg feyenoord een palty tegen....ook vanwege hands,eenzelfde soort situatie als gister....toen werd er geklaagd,dat is toch niks....waar moet ie met zijn hand heen....nu is het opeens penalty ontnomem....
Ik denk dat het de frustratie en adrenaline van het moment is,nog niet kunnen , relativeren om zo te reageren.
Penalty een kan ik in mee gaan....buiten spel goal, eigenlijk niet.op het moment lijkt t of gelijk staat
met de laatste speler,grens vlagt niet,dus wat moet je de scheids verwijten.

Kijk nou naar wat je zelf na laat voordat je met vinger wijst.......

24 februari 2014 om 18:12

Over die 2e pingel hoor je niet veel mensen, het is vooral die 1e waar we (terecht) pissed Over zijn. Dat was een zuivere pingel +rood in de 3e minuut

24 februari 2014 om 18:13

Dat was tegen nac bedoel je? Toen kreeg feyenoord in de laatste minuut voor eenzelfde (zelf nog veel duidelijker) situatie geen penalty. Ook al genaaid dus.

Ik denk dat onze Grote vriend Sedar Gözübüyük de rest van het seizoen beter maar niet in de kuip kan fluiten, niet als dreigement bedoeld hoor maar ik denk dat hij dan gewoon geen gezellige middag/avond Zal hebben. En ik zou als knvb sowieso ook volgend seizoen even aankijken of feyenoord dan in een goede flow met weinig negativiteit zit voordat ze hem weer in de kuip Posteren.

Tuurlijk steunt de KNVB Serdartje, want hem afvallen zou weer een beïnvloeding van een scheids zijn in een zogenaamde topwedstrijd... Dus moet je kiezen als KNVB zijnde.. Ga ik voor de steun van de belachelijke beslissing van Serdar? En houden we de leugen hoog.. Terwijl iedereen weet dat t buitenspel was of vallen we hem af zodat iedereen weer kan zien dat niet de ploegen maar de scheids de uitslag bepaald van de wedstrijd..

De KNVB maakt zichzelf met de week belachelijker... Tijd voor een alternatieve bond, net zoals bijvoorbeeld bij het darten..

De grootste fout bij de 2-2 was het feit dat Martina volledig vrij gelaten in kon schieten... Over buitenspel is te discussiëren maar over een man op die positie die helemaal vrij staat niet. Als de verdediging z'n werk had gedaan was deze discussie er niet eens geweest.

Voor iedereen die denkt dat er geen buitenspel was heeft het fout. Als de Knvb zo zijn dan mogen we toch wel even gebruik maken van hun eigen gemaakte spelregels:

Ik citeer enkel ( bron: spelregels veldspel.pdf - van website: http://www.knvb.nl/watdoenwe/spelregelsenreglement... )

Citaat 1: Pagina 61

//
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment
dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de
scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door:
• in te grijpen in het spel, of
• een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
• voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie.
\\

Citaat 2: Pagina 62

//
“een tegenstander in diens spel beïnvloeden” betekent voorkomen, dat een
tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het gezichtsveld
of de bewegingen van de tegenstander te blokkeren of het maken
van een gebaar of beweging die, naar het oordeel van de scheidsrechter, een
tegenstander misleidt of afleidt;
\\

Citaat 3: Pagina 62

//
Als een aanvaller stil blijft staan in de netruimte, terwijl de bal in het doel gaat, dan
moet een doelpunt worden toegekend. Echter, als de aanvaller een tegenstander afleidt,
moet het doelpunt worden afgekeurd. De speler moet een waarschuwing ontvangen
wegens onsportief gedrag. Het spel moet hervat worden met een scheidsrechtersbal
vanaf de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken. Indien het spel
werd onderbroken binnen het doelgebied, wordt het spel hervat met een scheidsrechtersbal
op de lijn van het doelgebied die evenwijdig loopt aan de doellijn zo
dicht mogelijk bij de plaats waar de bal was toen het spel werd onderbroken.
\\

Oke, even mijn eigen toevoeging hierin. Het is natuurlijk makkelijk de scheidsrechter achteraf met het regelboekje af te kraken dat hij fout zat. Oké, fouten maken is geen probleem. Enkel als de Knvb - de big boss - zelf hun eigen regel mis leest, ben ik dan zo gek om te zeggen dat Feyenoord niet alleen bestolen is - maar ook bedrogen? Ik ben benieuwd hoe mensen nu tegenover dit doelpunt staan na deze citaten. Ik vond de goal direct al onterecht en met deze regels al helemaal. En ben a.u.b. eerlijk en kijk niet door je supporters brilletje.

Ik ben een echte Ajacied, maar als de Knvb zo moet spelen - nou sorry hoor, maar dan bedrieg je gewoon de hele samenhang die mee geniet van de Eredivisie.

24 februari 2014 om 18:26

als de aanvaller een tegenstander afleidt,
moet het doelpunt worden afgekeurd. De speler moet een waarschuwing ontvangen
wegens onsportief gedrag

Hotseflots het bewijs in 1 regel maar stel je voor dat je als almachtige knvb gewoon eens de ballen hebt gewoon excuses te maken in plaats van ontkennen,ontkennen en nog eens ontkennen bah

Het gaat bij mij als feyenoorder op dit moment ook meer om het principe. Die punten krijg je toch niet meer.

24 februari 2014 om 18:31

Ik snap dat het nu alleen nog maar om principe kan gaan. Maar het gaat al jaren zo. En het maakt niet uit bij welke club het gebeurt want iedereen komt aan de beurt, of je het nu wilt of niet. Maar de Knvb is te schijterig om eerlijk te zijn - terwijl het bewijs gewoon op hun eigen site te krijgen is. Dan ben je gewoon achterlijk bezig.

Dus die domme clichés als: "scheidsrechter nu mee hebben en daarna tegen hebben" - is na mij aanzien gewoon een bagger cliché. Het zal altijd kloppen - maar het feit dat je deze hebt. Ja, daar kan ik niet bij. En als ik héél eerlijk ben gaat het niet eens om de fouten van de scheidsrechter - want je bent mens en je zal nooit perfect zijn. Maar als instantie moet je wel je eigen regels naleven. En dat stoort mij het meest, dat dit niet gebeurt.

24 februari 2014 om 18:27

Zo dat is een mooie objectieve post, nou dit lijkt me duidelijk. Dank voor dit inzicht.

24 februari 2014 om 18:32

maar op wat voor manier belemmerd hij Mulder dan? hij blokkeert niet het zicht, gaat niet naar de bal toe,of blokkeert mulder zelf niet. Mulder zag de bal te laat vanwege andere spelers. Het is ook gewoon zijn fout. Feyenoord heeft er goed aan gedaan die jupilere keeper vast te leggen want Mulder is toch niet de beste keeper die je maar kan willen.

bovendien is castagnios daar omdat mathijssen hem middels een overtreding daar bracht, dus hoe dan ook is het gewoon een geldig doelpunt. dat valt uit de door jouw gegeven citaten af te lezen.

24 februari 2014 om 18:36

Ben ik niet met je eens. Ik zou eens objectief zijn en gewoon eens goed kijken naar de herhaling van het doelpunt. Je ziet vanaf het nemen van de corner dat Castaignos vrij komt en zodra Martina de bal heeft staat hij vrij en op dat moment zelfs buitenspel. Je ziet Mulder al moeilijk kijken omdat Castaignos gewoon in het zicht blijft staan. Het wegspringen om de bal niet aan te raken doet er niet toe. Hij blijft het zicht van Mulder belemmeren.

24 februari 2014 om 18:44

Castaignos staat schuin voor hem dus belemmert niks.
Dat Mulder wel moeilijk kan kijken maar niet kan duiken kan Gozubuyuk ook niks aan doen.
Gewoon een geldig doelpunt.

24 februari 2014 om 18:48

Dat betekend dus dat de 0-1 afgekeurd had moeten worden, want Immers stond buitenspel en in de baan van het schot. Achteraf bleek dat Luc bij de 2-2 zelfs helemaal geen buitenspel stond, maar op 1 lijn.

24 februari 2014 om 19:29

Daarbij blokkeerde Castaignos niet het gezichtsveld van Mulder en maakte hij ook geen raar gebaar of beweging. Terecht doelpunt.
De 0-1 loopt Immers wel buitenspel, maar Marsman heeft daar geen last van. Ook de bal wordt niet richting Immers geschoten. Ook terecht doelpunt.

Mooi stukje bij de eerste twee citaten die Xeqter geeft is het gedeelte "naar het oordeel van de scheidsrechter". In beide situaties heeft de scheidsrechter (en assistenten) beoordeeld dat niemand hinderlijk buitenspel stond. Het derde citaat is in beide gevallen niet van toepassing.
Beide doelpunten zijn reglementair dus terecht goedgekeurd. Naar het oordeel van de scheidsrechter stonden Immers bij het eerste en Castaignos bij het tweede doelpunt niet (hinderlijk) buitenspel.

Goh, wat een verrassend standpunt van de Knvb, dat ha dik nou echt niet verwacht. Wat een stelletje prutsers daar in Zeist. Wat krom is, recht praten zijn ze volkomen in geslaagd.

Mulder kon namelijk niet vanuit zijn positie naar linksvoor duiken om de bal te pakken, want daar stond Castagnois. Dus hij werd gehinderd

24 februari 2014 om 18:56

Maar op het daadwerkelijke moment van het schot staat Luc niet buitenspel. Mathijsens schuld die hem eerst vasthoudt en daarna op een lijn staat met Luc.

Stop met de buitenspel regel. Scheidsrechters kunnen hem niet handhaven. De knvb is de slager die zijn eigen vlees keurt. Zij stellen de scheidsrechters aan... en beoordelen ze. Totaal niet objectief.

Goed, de scheidsrechter gaat de fout in bij het Marsman-Immers incident. Maar daarna heeft Feyenoord gewoon de controle. Maar in plaats van het goed uit te spelen gaat meneer Koeman wisselen en zet er een extra verdediger in. Vind je het gek dat je de deksel in de laatste seconden dan op de neus krijgt.

Edit: Schijnbaar mag je geen ongezouten mening geven hier op Voetbalzone....

Zal je zien dat ze nog wel zo wereldvreemd zijn dat ze een gepeperde schorsing voor Pelle hebben klaar liggen. Als ik de Knvb was zou ik me de komende tijd een beetje gedeisd houden, ze denken zeker dat het publiek achterlijk is.

Proest. Geen hinderlijk buitenspel. Castaignos moet opzij stappen om de bal niet te raken. Zelden meegemaakt dat mn cluppie op zo'n grote schaal is genaaid. Heel de wedstrijd al. Ik vertrouw die knvbkliek voor geen meter.

Wat een idioten! Hoe kun je dit zeggen!! Mulder duwt Castaignos zelfs op zij op het moment van schieten! Castaignos staat daarnaast op de plek waar Mulder moet duiken om de bal tegen te houden. Ik vind dit ongehoord!

24 februari 2014 om 22:29

Heb je gezien dat Castaignos daar nog stond omdat hij twee secondwn voor de duw van Mulder werd vastgehouden door Mathijssen? Had een penalty moeten zijn...

Ach als Castaignos buitenspel stond stond Immers dat ook
Stond ook in het zichtsveld van Marsman toen Pelle schoot

Overtreding Marsman op Immers was een penalty
Overtreding van Janmaat op Castaignos was ook een penalty

Waarom heeft men het alleen over de nadeeltjes van Feyenoord? J

24 februari 2014 om 18:50

Omdat sommige mensen ook nog objectief kunnen oordelen. En janmaat de bal speelde en Immers niet hinderde.

24 februari 2014 om 18:51

Omdat A) Immers niet in het gezichtsveld staat van Marsman, op het moment dat Pelle schiet is Immers er al voorbij en B) omdat Janmaat de bal speelt en niet de man.

En je vergeet ook nog eens dat een speler van Twente hands maakt in zijn eigen strafschopgebied.

24 februari 2014 om 19:15

En jij vergeet dat het onmogelijk is om de handen en armen van Bengtsson er voor die 2 seconden er af te hakken en ze vervolgens er eer aan te zetten.... Ga lekker huilen in een hoekje, het is pure karma vanwege die idiote vuurwerkgeluiden ;-) #droeftoeter

24 februari 2014 om 19:26

Castaignos staat ook niet in het gezichtsveld, hij staat schuin voor Mulder
Janmaat de bal speelt nee echt niet, hij raakt de voet van Luc
Wat raar dat ik blijkbaar andere herhalingen krijg van fox. Janmaat speelde de bal? hoe kom je daarbij?

Zo lang de knvb de scheidsrechters niet bestraffen. (En laten fluiten in de jupiler leaugue is geen straf). En elke keer maar zeggen dat de scheidsrechter ook maar mensen zijn. En dat de scheidsrechters minder fouten maken dan de spelers. Dan zal er ook echt nooit iets veranderen. Oke het was geen buitenspel dat is dan duidelijk, maar was het dan ook geen penalty en rood of hands en penalty. Iedere week hetzelfde liedje. Scheidsrechters die de uitslag bepalen.

http://voetbalofniet.nl/buitenspelofniet-fc-twente...

Kijk even op voetbalofniet.nl staat de situatie uitgebreid geanalyseerd, kan helaas geen link plaatsen.

Ik zag er ook geen buitenspel in. Bij twijfel is het voordeel voor de aanvallende ploeg. Dit was een twijfel geval. Wel had Feyenoord een pingel, misschien wel 2 moeten hebben.

Deze regel is blijkbaar een zogenaamde interpretatie regel. Misschien moeten we daar maar gewoon vanaf. Iets is buitenspel of niet, iets is strafschop of niet. Het gaat tegenwoordig om zoveel geld...

topscheidsrechters in Nl........, net als ons hoogstaand voetbal....man man wat zijn we afgegleden

Waar gaat het nou om in dit geval en elk ander vermeend buitenspelgeval ? DE Positie VAN DE Grensrechter, ja. Staat op één lijn met zowel Mathijsen als Castaignos. En vlagt Niet. Dus geen offside. Hinderlijk of niet is volkomen irrelevant. Goede beslissing, doelpunt. Wat een clowns hier.

24 februari 2014 om 19:25

En waarom zegt de grensrechter dan dat het wel buitenspel was maar niet hinderlijk?

Wat een gezeur wees eens eerlijk zowel het buitenspel geval van Immers en Castaingnos waren hetzelfde vroeger werd het afgekeurd nu word dit goedgekeurd oke toch !
En dat geval met Marsman was pas in de herhaling te zien ,dus normaal dat de scheidsrechter het niet ziet ! En vaak hadden de meeste scheidsrechters Immers terug gefloten voor aanvallen van de keeper ! Feyenoord heeft het aan zich zelf te danken tijdrekken Mulder en terug voetballen .

Schande, want mulder moest hem nog wegduwen om met het spel bezig te zijn. Hij hinderde dus wel degelijk de keeper. Alleen vlagde de grens niet omdat hij verkeerd beoordeelde dat de verdediger te laat stapte. Simpel te concluderen hit het feit dat de arbiter voor de camera verklaarde dat de grens goed beoordeelde dat het geen hinderlijk buitenspel was. Dat kon de grens nooit zien. Maar de arbiter en de knvb proberen zich er weer uit te lullen. Zoals wel vaker. Je kunt natuurlijk ook lastig toegeven dat je in 90 minuten een penal, rode kaart keeper, rode kaart voor elleboog, enkele gele kaarten en een onterecht doelpunt ten nadele van 1 partij besloten hebt. Het moet een nachtmerrie zijn geweest voor deze arbiter om zijn geblunder teug te zien en het is fijn voor hem dat de knvb helpt te proberen om tenminste 1 van de blunders weg te praten.

24 februari 2014 om 22:34

Heb je het vasthouden van Mathijssen ook gezien vlak voor de duw van Mulder? Dat is namelijk de oorzaak van de positie van Castaignos. ..

En wederom wordt het geschutter van een arbiter recht gepraat door de scheidsrechtersbaas die zelf als scheidsrechter ook fout op fout stapelde.
Zondag zal elke beslissing onder de loep gaan in de kuip, de toon is al gezet op de diverse fansite's.

Mijn eerste reactie was: "masseltje want buitenspel". Het blijkt nu dus geen buitenspel te zijn geweest vanwege een aangepaste regel. Als je de letterlijke tekst daarvan leest dan valt de scheids en zijn assistent inderdaad niets te verwijten. Dat wij als simpele liefhebbers deze aangepaste regel niet kennen vind ik begrijpelijk maar dat de professionals (lees: trainers) dat niet wisten is eigenlijk belachelijk. In dat licht gezien is de reactie van Koeman op dit doelpunt genant. Het spreekt wel voor hem dat volgens mij ook Janssen dacht dat het buitenspel was.

24 februari 2014 om 20:29

Letterlijk staat er dat je in buitenspel positie niemand mag hinderen. Als je gekeken hebt zie je dat mulder hem zelfs van zich moet afduwen om naar de bal te kijken. Letterlijk genomen is hij dus hinderlijk en dus buitenspel.

24 februari 2014 om 22:10

Maar er staat ook dat hij niet deel mag nemen aan het spel. En dat deed hij dus niet. Hij stond ook niet pal voor de keeper. En tja, hinderlijk.... In principe is natuurlijk elke Twente speler in de zestien hinderlijk voor de keeper... Castaignos stond op een plek waar hij gewoon staan mag. Bovendien niet pal voor de keeper. Ik bedoel maar, je kunt alle kanten op interpreteren. Lastige regel. Ga er als arbiter maar aan staan.

25 februari 2014 om 07:27

Hinderlijk is zonder discussie iemand die zo dichtbij staat dat de keeper hem weg moest duwen. Dat jan de arbiter ontgaan zijn en het is samen met het niet vlaggen van de grens de verklaring dat het zo gebeurde. Het is alleen teveel gevraagd voor de arbiter om alle flaters eerlijk toe te geven. Hij versprak zich zelfs toen hij de grens en compliment gaf dat astaignos niet in het gezichtsveld stond. Dat staat namelijk niet in de regel, daar staat dat je niemand mag hinderen. Hij moest met de arbiter snel beslissen en koos t voor het gemak maar weer voor om in het voordeel van rwente te fluiten zoals ze dat de hele pot deden. Dat maakt de zoveelste vrrgissing en schande zoals koeman bedoelde.

Vreemd ik ben toch van mening dat het duidelijk buitenspel was. Mooiste is dat de slechtste oud scheidsrechter van Nederland daar wat over zegt. Dick van Egmond de man was 1 grote drama.
Maar goed.
Als je een spelers hebt dit na de wedstrijd dood leuk tegen de camera van NOS en Eredivisie live met een smile verteld Ik citeer ''het was zeker lucky ik stond buitenspel'' ja dan weet ik niet hoe serieus ik meneer van Egmond moet nemen.
Maar iedereen heeft een off day Serdar ook maar als voetbal liefhebber zonde zonde. Want het was dat een nog extra tintje gegeven aan de topper. Die ik tevens Ajax zie winnen.
Maar Serdar heeft een paar beslissende momenten gemist en bepaald nu eigenlijk de competitie.
Jammer.

Zullen we heel simpel gaan rekenen: Dat van Twente was buitenspel en de goal moest afgekeurd worden. Echter ook de goal van Pelle was dan buitenspel! Immers stond in het gezichtsveld op het moment dat Pelle schoot. Dus streep beiden weg en het is eerlijk.

Er is één grote fout zondag gemaakt en dat was dat er een rode kaart en een penaltie gegeven moest worden.

24 februari 2014 om 22:35

Dat van die fout heb je helemaal gelijk.
Janmaat schopte Castaignos op zijn voet dat was zeker een penalty

Aan de andere kant had eerlijk gezegd ook Feyenoord een penalty moeten hebben

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren