Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bayern wil meer tegengas en koopt geen spelers meer van Dortmund’

Laatste update:

Bayern München zou onlangs het besluit hebben genomen voorlopig geen spelers meer over te nemen van Borussia Dortmund. Vorig jaar zomer activeerde men een clausule in het contract van Mario Götze, door 37 miljoen euro op hem te bieden. Over een paar maanden komt bovendien Robert Lewandowski transfervrij naar de Allianz Arena, maar daar blijft het voorlopig ook bij.

/

Volgens de Duitse media zijn Karl-Heinz Rummenigge en Uli Hoeness, de sterke mannen bij Bayern München, geschrokken van uitlatingen van hun collega’s in Dortmund. “Bayern pakt ons terug nadat we twee titels hadden gewonnen. Ze willen ons kapotmaken om er zeker van te zijn dat we nooit meer een bedreiging voor hen zullen vormen. En dat doen ze door onze spelers te kopen”, foeterde Hans-Joachim Watzke recent.

Watzke gaf aan dat Dortmund door de agressieve transferpolitiek van Bayern niet meer kan wedijveren met der Rekordmeister en die conclusie heeft men ook in München getrokken. Rummenigge en Hoeness zouden verbaasd zijn dat Dortmund dit seizoen niet méér tegengas weet te geven en moeite heeft om aan te haken. Het verschil in punten is al twintig, twaalf wedstrijden voor het einde. Om scherper te blijven willen de Bayern-bazen de selectie van Dortmund voorlopig intact laten.

Bayern München moet de komende jaren geen spelers meer halen bij Borussia Dortmund

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het probleem is dat er dan wel andere clubs met veel geld de spelers over nemen

25 februari 2014 om 12:12

Ja precies maar jammer genoeg zijn er niet veel mensen die dit zien..

25 februari 2014 om 12:19

Dat zal denk ik wel meevallen, er zijn niet veel spelers die graag bij Dortmund en de Duitse competitie weg willen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Kawaga.

Zelf ben ik van mening dat Bayern die spelers expres hebben weggehaald daar. nu zij de komende 5 jaar toch geen bedreiging meer gaan zijn voor Bayern stoppen ze ermee totdat ze weer een concurrent worden.

Komende jaren gaat Dortmund niks bijzonders meer winnen. Zij lopen nu inkomsten mis omdat hun team is afgezwakt en niet verder gaan komen dan vorige jaar in de CL. Zie ze trouwens ook geen eerste meer worden zoals twee jaar geleden. Hoe je het went of keert het zijn allemaal inkomsten ze kunnen nu minder hun team versterken en of iets voor de breedte van de selectie te halen.

Vies spelletje van Bayern

25 februari 2014 om 12:46

Er zijn genoeg competities waar de spelers heen willen én ze hetzelfde betaalt krijgen. Ik zie Reus deze zomer naar een Engelse topclub vertrekken, net als Draxler van Schalke.

Er werd vorig jaar geroepen dat een Dortmund niet onderdeed aan Arsenal. Qua prestaties dat seizoen is dat juist, maar op langere termijn kan een dergelijke club niet aanhaken aan de wereldtop. Dat neemt niet weg dat ze hun beleid gewoon doorzetten. Je zegt dat ze inkomsten mislopen en daardoor niet kunnen versterken. Maar Dortmund heeft nog absolute topspelers aangetrokken, ze scouten slim. Ze zullen de komende jaren weer genoeg grote spelers opleiden en enigszins aansluiten. Het enige probleem is dat Bayern oppermachtig is. Welk beleid je ook inzet, Bayern is een klasse hoger in Duitsland.

25 februari 2014 om 12:56

Waarom wil iedereen bij Dortmund blijven?? Je noemt kagawa op die is weggegaan maar vergeet gotze en lewandoski binnenkort. Hummels, gundogan en reus willen ook gewoon op een dag bij een grotere club voetballen. Dus als er genoeg geld op tafel komt gaan ze vanzelf weg. Daarbij is het logisch dat ze het niet beter gaan doen in de cl dan vorig jaar. Was miss met dezelfde groep ook niet gelukt. Dus wat betreft inkomsten mislopen; dat ligt niet aan het vertrek van gotze. Mhikitaryan is trouwens een waardige vervanger van gotze. Dus over topaankopen gesproken? Bayern is een maatje te groot voor iedereen. Dit betekent echter niet dat het de groei van Dortmund in de weg zal staan. Gezonde club die in de loop der jaren wel weer prijzen gaan pakken.

25 februari 2014 om 13:28

@zeliuuf
had het over buitenlandse transfers van Dortmund en niet binnenlands. Ja ik zie Reus Gundogan hummels ook wel weggaan aangezien er komende jaren toch geen zicht is op prijzen..

Waarom zou het de zelfde groep niet zijn gelukt dan? en waarom is het logisch dat ze het niet beter zullen doen dan vorig jaar? iedereen maakt kans om de CL te winnen zolang je speelt.

Blijkbaar was Bayern 2,3 jaar geleden niet een maatje te groot voor iedereen en hebben ze Dortmund verzwakt.

25 februari 2014 om 16:42

Dortmund heeft vorig jaar met geweldig voetbal de finale gehaald maar dat zie ik toch voorlopig toch als iets eenmalig. Er zijn zat clubs die in aanmerking komen voor de finale. Maar om er 2 keer achter elkaar in te komen als underdog zie ik niet gauw gebeuren, al sluit ik het ook niet uit.

Wel vind ik de concurrentie verzwakken verkeerd uitgedrukt. Mijn inziens vertrekken de spelers sowieso. Er wordt genoeg geld op tafel gelegd. Ook door Bayern. Maar met deze enorme bron van inkomsten koopt Dortmund ook slim in. Dus van echte verzwakking vind ik niet dat er sprake is.

Echter wordt Bayern wel elk jaar sterker. Dat ze de spelers dicht bij huis zoeken kan wel zijn, ze hebben ook het geld om spelers van andere competities te kopen. Of ze dit doen omdat die spelers al bekend zijn met de Bundesliga, omdat ze goed bij Bayern passen of omdat ze de concurrentie willen verzwakken weet ik niet. Maar als je een van de sterspelers van Dortmund voor ongeveer 38 miljoen koopt weet je ook wel dat er weer een ster voor terugkomt.

Als Dortmund blessurevrij is of van de zomer hun selectie gaan verbreden kunnen ze de concurrentie met Bayern toch gewoon weer aangaan?

25 februari 2014 om 12:52

Ja maar bayern word dan ook niet sterker.

Maar ik vind wel dat ze een beetje laat hiermee zijn.

Haha vind het eerder een vernedering voor Bvb.

25 februari 2014 om 12:11

Idd, dit is een vernedering voor dortmund, dit pikken ze daar hopelijk niet, lijkt me een gede motivatie om die arrogante bayern is te laten zien wie de baas is

25 februari 2014 om 12:17

Zeker, even 20 puntjes in halen om samen 1ste te staan, eaaaaaaaaasy

25 februari 2014 om 12:43

Gewoon pakken in de cl tot op het bot gemotiveerd om die arrogante zuid duitsers aan te pakken tegen arsenal hadden ze al geluk met die rode kaart.

25 februari 2014 om 13:44

Was gewoon terecht rood.

25 februari 2014 om 18:25

Zeg ik dan ergens dat het onterecht was. Ik zeg alleen dat ze er geluk mee hebben gehad.

25 februari 2014 om 12:29

Bovendien hebben ze ook niemand meer nodig van Dortmund. Gundogan en Reus zijn bijvoorbeeld wel goede spelers maar op die posities heeft Bayern al legio goede spelers lopen. Wellicht als Kroos vertrekt dat aan een van de twee zullen denken.

25 februari 2014 om 13:13

Het is inderdaad makkelijk praten nadat je Gotze en Lewa hebt vastgelegd. Dat zijn de enige spelers die Dortmund direct zwakker en Bayern direct sterker maken. Natuurlijk zijn Hummels, Subotic, Gundogan en Reus ook versterkingen voor Bayern, maar deze spelers hangt geen kampioenschap van af.

25 februari 2014 om 14:12

natuurlijk, spot on. Dit is gewoon een uitlating van Bayern om Dortmund nog kleiner te maken. Op zich zijn de acties van Bayern om de directe concurrent te kopen wel typisch Bayern, dit hebben ze in het (verdere) verleden meermaals gedaan. Als het even niet loopt gooien ze er gewoon een sloot geld tegenaan.

Goh, wat lief van ze!

Om dit dan ook zo naar buiten te brengen is toch ultiem vernederend voor Dortmund?

25 februari 2014 om 13:18

Haha inderdaad erg schattig!

Met oog op de nationale ploeg van Duitsland, is het perfect om ze het hele jaar samen te laten spelen bij Bayern, kijk maar naar Spanje!

25 februari 2014 om 14:28

Het wordt helemaal niet naar buiten gebracht. Dit is geen interview van een van de leiders van Bayern maar een gerucht dat door een of andere bron is verteld.

25 februari 2014 om 15:00

Inderdaad heel lief van Bayern. We hebben altijd het belang van de hele competitie op het oog gehad! Denk maar aan die keer dat we Dortmund van de ondergang redden door ze enkele miljoenen te lenen.

Overigens vraag ik me überhaupt af wat er waar is van dit gerucht aangezien we de laatste jaren heel weinig van Dortmund hebben gekocht. Alleen Gotze maar daar hebben we gewoon netjes de afkoopsom die Dortmund zelf in het contract heeft gezet betaald dus dan kunnen ze niet klagen. Lewandowski kon kiezen waar hij naartoe wilde en zag het meeste toekomstperspectief en waardering bij Bayern. Kan je hem of Bayern moeilijk kwalijk nemen.

Mooi betekent dat Reus niet naar Bayern zal gaan nee even serieus. Bayern had Gotze en Lewandowski niet moeten halen en die spelers zelf hadden voor een buitenlandse avontuur moeten kiezen.

Wat een lachwekkend bericht zeg. We hebben het over voetbal en voetbal is sport. Sport is de beste willen zijn en dat doet Bayern door de beste spelers vast weten te leggen. Dat men de concurrentie beter wilt maken is gewoon lachwekkend.

25 februari 2014 om 12:27

Ik denk dat zij ook denken aan het commerciele belang van de competitie. Als Byern de enige club is die de komende jaren alles wint, wat is er dan nog spannend aan de bundesliga. Minder belangstelling = minder inkomsten. Ik denk dat Bayern in de zomer veel overbodige spelers gaat stallen.

25 februari 2014 om 13:37

Op de lange termijn kan het weldegelijk van belang zijn sterke tegenstanders te hebben. Laat Bayern een seizoen in een zandbakcompetitie ballen en ze zullen het op CL niveau veel lastiger hebben.

Laat ik voorop stellen dat ik het ontzettend knap vind dat Bayern een dusdanig stabiele financiele huishouding heeft. Echter kan het niet de bedoeling zijn dat een club uit een land kan bepalen andere selecties intact te houden om meer tegengas te krijgen, in principe kan Bayern op deze manier invloed uitoefenen op het verloop van de competitie.

25 februari 2014 om 12:14

Ze houden de andere selecties ook niet intact. Andere clubs kunnen nog steeds kopen wie ze willen, dus invloed uitoefenen op het verloop van de competitie is ook niet het geval.

Het is gewoon niet goed voor het imago van Bayern als ze de beste spelers van hun directe concurrent Dortmund telkens kopen. Dat is de reden dat ze zeggen het niet meer te zullen doen.

25 februari 2014 om 12:44

Ik citeer: "om scherper te blijven willen de Bayern-bazen de selectie van Dortmund voorlopig intact laten." Ik snap wat je bedoelt maar financiele positie van Bayern is dermate goed dat het, als het zou willen, de beste spelers van elk team in de bundesliga zou kunnen kopen. Ik heb hier, zoals ik al zei, ontzettend veel respect voor. Er is alleen sprake van oneerlijke concurrentie door de enorme sponsorbedragen die Bayern ontvangt. Als is dit nog altijd beter dan het geld krijgen van een sjeik of iets dergelijks.

25 februari 2014 om 13:08

Mwa zo ontzettend knap vind ik het niet. Sinds de jaren 70 is bayern alleenheerser met ieder decennia mininaal 6kampioenschappen, het heeft altijd verre weg de beste spelers gehad en werd op op de pantoffels kampioen, dan hoef je niet absurd veel geld neer te leggen normaliter en loopt je kapitaal ieder jaar weer op zonder dat je averij oploopt. Ieder jaar CL is een jackpot. Was ook altijd de ploeg met het grootste aanzien waardoor hun team veel beter was dan de tegenstanders

On: is het natuurlijk te laat voor. Götze en lewa waren de sterkhouders en doe halen ze op voor tussen bank en basis gewoon om Dortmund een steek in de zij te geven,hebben ze alle recht toe, maar dan moeten ze dit niet gaan zeggen vind ik

Dan maar Schalke leegkopen, ik zie ze zo een bod doen op Draxler (als dat nog niet gebeurd is) en ook die Max Meier zal intensief gevolgd worden.

Nou...als er straks weer es een groot talent opstaat daar in Dortmund zal Bayern weer de eerste zijn die op de stoep staat. Als zij willen dat de beste speler van Duitsland bij Bayern.m zitten wel tenminste. En daar bij komt kijken dat ze net de triple ,alles hebben gewonnen... Dat team is een vd, dan wel niet t sterkste team van Europa. Als je dan net nog wat spelers daar in Dortmund weghaald.......weghaald

Precies, uiteindelijk schiet er zelf ook geen reet mee op, zo'n walkover.

Feit blijft dat Lewa en Götze nog steeds graag gingen. Is het dan zoveel minder allemaal, bij Bvb? Salaris? Faciliteiten? Historie? Dan kan het toch niet zijn...

25 februari 2014 om 12:16

Het is salaris en sportieve redenen. Bij Bayern betalen ze meer en kunnen ze sportief veel meer bereiken. Als je ziet wat daar op de bank zit voorafgaand aan een Champions League wedstrijd, daar krijgt een paard de hik van. Zonder problemen worden Müller, Thiago en nog wat spelers op de bank gehouden. Het is gewoon ongelooflijk.

Precies dat Bayern het zo laat omdat Dortmund niet kan volgen. Tuurlijk doen ze het opnieuw als de kans zich voordoet, wat een belachelijke reactie... En ook wel neerbuigend richting Dortmund. Persoonlijk heb ik meer respect voor Dortmund. Die Hoennes waant zich ook out standing... Dan heb je nog dat Fransmannetje dat zich de beste speler ter wereld waant... Wordt een beetje vermoeiend dit Bayernverhaal en de Bayerncompetitie.

25 februari 2014 om 12:27

Ach, dit is t al oude verhaal bij FC Hollywood. De laatste jaren t imago weer een beetje opgepoetst, sympathie gewonnen. Nu gaan ze weer ten onder aan de eigen arrogantie. Machtige bolwerken richten zichzelf ten gronde, zal dit keer niet anders zijn.

25 februari 2014 om 12:33

Ben ik het helemaal mee eens. Ik hoop steeds dat Bayern niet ver geraakt in de champions league puur om arrogantie en irritante uitspraken te vermijden

Hier zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, alleen moet je oplossingen blijven zoeken om jezelf te verbeteren. Mochten ze Reus, Hummels, Gundogan en Draxler weghalen bij Dortmund bij Schalke kan je met twee elftallen kampioen worden van Duitsland. Het is natuurlijk niet de bedoeling om ontevreden spelers op de bank te hebben. Momenteel lijkt het al op de Schotse competitie met Bayern op eenzame hoogte net als Celtic.

Makkelijk zeggen nu ze al 2 van de beste en belangrijkste spelers hebben. Vervolgens gaan ze weer naar Schalke om Draxler te halen en kan Schalke ook geen tegengas bieden in de toekomst.

Als je kijkt naar de selectie van Dortmund vergeleken met vorig seizoen, waarin de Championsleague finale werd gehaald, vind ik niet dat ze er zwakker op zijn geworden. Tegenover het vertrek van Götze, staat de komst van Mkhitaryan en Aubameyang. Daarbij had Götze lang niet altijd een basisplaats, doet Mkhitaryan het verdienstelijk en is Aubameyang een prima versterking voor in de breedte gebleken.

Om nu te zeggen dat Dortmund slechter is gaan spelen doordat Bayern spelers van Dortmund op het oog heeft en probeert te kopen, gaat mij te ver. Het gemis van Lewandowski volgend seizoen zal zwaar vallen, maar dit seizoen heeft hij zijn draai van vorig seizoen nog niet gevonden. Bayern is momenteel gewoon in topvorm, terwijl die vorm bij Dortmund ontbreekt.

25 februari 2014 om 12:20

Vergeet bovendien niet dat Dortmund dit seizoen wel erg veel pech heeft met sleutelspelers die geblesseerd zijn: Gündogan, Bender, Hummels, Subotic en Blaszczykowski bijvoorbeeld.

Denk dat ze het volgend seizoen al weer een stuk beter zullen doen wanneer deze spelers terugkeren.

25 februari 2014 om 12:24

Inderdaad, dat is ook de grootste factor waarom Dortmund momenteel minder presteert dan vorig seizoen. De lange blessurelijst heeft ook weer invloed op de vorm, aangezien er regelmatig andere spelers met elkaar spelen en zo de basiself niet 100% op elkaar ingespeeld raakt.

25 februari 2014 om 12:35

Gotze is het grootste talent van Duitsland sinds Ozil. Deze jongen is fenomenaal, zijn plafond ligt oneindig hoog. In alle belangrijke wedstrijden had hij, mits fit, een basisplaats. Hoe goed Mkhitaryan mag zijn, Gotze is buitencategorie.

25 februari 2014 om 12:45

Je zegt het goed, Götze is het grootste talent, niet de motor of drijvende factor van het Dortmund van vorig seizoen. Voor de toekomst is Götze inderdaad een enorm gemis, maar met zijn vorm en kwaliteiten van toen, sprong hij niet boven de rest uit. De smaakmakers en drijvende factor van vorig seizoen waren sowieso Lewandowski, de gehele solide verdediging van Dortmund en Gündogan. In mindere maten waren dit Reus, Kuba en Götze, waarvan in Götze de minste vond.

Nogmaals, ik heb het helemaal met je eens als je het hebt over potentie, maar met Mkhitaryan is het niet slechter dan met Götze vorig seizoen.

Grootste vernedering die Bayern Dortmund kan geven.
Walgelijk dit!

Als Perez voorzitter was van Dortmund dan waren Gotze, Lewandowski 1 miljard waard en waren ze nooit weg gekomen.

25 februari 2014 om 12:21

Bij gotze is een transferclausule geactiveerd en lewandowski loopt gratis de deur uit. Dortmund wil deze spelers helemaal niet naar Bayern laten gaan maar het heeft in beide gevallen geen enkele keuze.

25 februari 2014 om 15:20

Je weet niet hoe het werkt.

Als de clausule van Gotze bijvoorbeeld 100 miloen zou zijn zou Gotze ook een veel hogere loon eisen.

Het is juist zo onderhandeld dat Dortmund minder loon betaalt omdat de transferclausule relatief laag is.

Dortmund kan er ook zelf voor kiezen om geen spelers aan Bayern te verkopen. Ze kiezen zelf voor de hoogste bieder, maar dat hoeft natuurlijk niet. Een andere club had Lewandowski ook wel willen kopen.

25 februari 2014 om 12:20

Dortmund heeft helemaal nergens voor gekozen, hoe kom je daarbij?
Gotze moesten ze laten gaan omdat transfersom werd betaald en Lewandowski was vrij om te gaan en staan waar hij zelf wilde.

Dortmund heeft helemaal niets in te brengen gehad.

25 februari 2014 om 12:39

Natuurlijk had Dortmund wel maatregelen kunnen treffen om ervoor te zorgen dat deze jongens niet zomaar de deur uitlopen. Zo konden de het contract van Götze opwaarderen en de transferclausule ophogen tot bijvoorbeeld 70 of 80 miljoen, een onrealistisch bedrag wat Bayern denk ik ook niet voor Götze had betaald. Daarnaast hadden ze ook bij Lewandowski in seizoen 2012/2013 kunnen zien dat hij veel geld waard zou zijn, aangezien hij dat seizoen er ook 22 inschoot in de Bundesliga. Met een contract van twee jaar, wil je natuurlijk toch het contract van je sterspelers opwaarderen en verlengen om ze voor de club te behouden?

25 februari 2014 om 12:46

Ja, dat is wat anders... maar in deze 2 gevallen hebben ze niets kunnen doen. Gotze zei een week daarvoor nog dat hij niet weg wilde en zou gaan. Lewandowski heeft gewoon elk mogelijk contract geweigerd omdat het al een jaar geleden duidelijk was dat hij weg zou gaan.

Dortmund kan doen wat ze willen, maar het moet wel van 2 kanten komen.

Het inbouwen van een transferclausule van 100 miljoen werkt alleen als je bij de grootste clubs zit. Als je bij een club voetbalt dat niet aan de absolute top staat, dan wil je als speler ook de kans open houden om zelf naar een betere club te kunnen.

25 februari 2014 om 15:23

Die clausule wordt opgesteld aan de hand van loon.

Bij een clausule van 100 miljoen had Dortmund een veel hogere loon moeten betalen.

Ja lekker makkelijk praten nu. De twee beste spelers van Dortmund gekocht en wat er over blijft heeft Bayern niet nodig.

Bayern heeft de Duitse competitie eigenhandig de nek omgedraaid, beetje jammer dat zon competitie niets voorstelt.

25 februari 2014 om 13:12

Lewandowski is niet verkocht. Hij wilde weg, kon kiezen uit clubs en koos voor Bayern.

Bayern moet beseffen dat de Bundesliga zijn waarde gaat verliezen als één club met overmacht alles wint. Als dat een tijdje zo doorgaat wordt de competitie onaantrekkelijk voor publiek, sponsoren en spelers en daat heeft Bayern dan zichzelf mee.

25 februari 2014 om 15:35

Dus hiermee wil je zeggen dat Bayern niet meer het hoogst haalbare na moet streven?

Het publiek ziet Bayern echt wel graag elke week winnen met een walk-over. Sponsoren doen ook geen stap terug als Bayern constant het beste team ter wereld blijft laat staan spelers. Wie wil er nou niet bij Bayern spelen?

Lewandowski is niet gekocht dus de kop van het artikel klopt niet of hetgeen Munchen heeft gezegd klopt niet anyhow wat een afgang voor Borussia.

dit komt de bundesliga ten goede, alleen moeten ze dan ook geen spelers van subtoppers kopen zoals Draxler. Bayern is te sterk en is echt niet normaal wie daar allemaal naartoe gaan terwijl ze weten dat de kans op speeltijd kleiner is dan bij elke andere club

Leuk, maar voor de supersterren zal er echt wel een uitzondering gemaakt worden

Klinkt als een kat die eerst een beetje dolt met een muis in plaats van het gelijk dood bijt.
Wat heb je immers aan een dode muis?
Juist, geen tegengas.

Verstandig anders worden de mensen uit Dortmund gek

Kijk als je een limiet in je contract hebt dan is elke club vrij om daar gebruikt van te maken als ze hieraan voldoen. Dat het een concurrent is maakt niets uit.
Als het contract van een speler afloopt dan mag deze speler met elke club praten waar hij belangstelling voor heeft. Dus ook met een concurrent.
Deze spelers willen hogerop (prijzen , salaris)......er is 1 club die al een aantal jaar domineert in Europa en dat is Bayern. Dat het toevallig een concurrent is maakt niet uit.
De spelers gaan zelf ook akkoord dus waar hebben we het over. Mensen die denken dat voetballers spelen voor hun club moet snel wakker worden....een heel klein percentage houd van wel van de club.....zoals een Steven Gerrard.
Zaken doen en emotie gaan vaak niet samen.....het is puur zakelijk wat Bayern doet.......gotze en Lewa zijn gewoon topspelers.
Dat ze misschien nu geen spelers van de concurrentie gaan kopen is om van het gezeik af te zijn.

Om scherper te blijven willen de Bayern-bazen de selectie van Dortmund voorlopig intact laten.
Neem aan dat deze zin van VZ komt.....

Toevallig nadat ze alle beste spelers (-Reus) van Dortmund al hebben overgenomen. Wat nobel van ze.

Wat een smerige taferelen van Bayern. Ze kopen al jaren lang alles bij hun concurrentie weg, zitten nu op een eenzame hoogte met een zeer uitgebalanceerd elftal en komen dan met dit soort praatjes. Hoezo niet eerder dan? Had Neuer, Mandzukic, Mario Gomez en vooral Gotze en Lewandowski bij hun club gelaten als je een beetje goodwill wil kweken want een beetje voetbalkenner weet dat het voorlopig een Bayernshow in Duitsland word. Ik heb absoluut niks tegen Bayern maar wees dan niet zo smerig. Een beetje net zoals dat stadiontaferelen met die 2de club uit München.

Dit is in mijn ogen een beetje net zoiets als een land veroveren, dit helemaal plunderen en wanneer er genoeg winst is geboekt en weinig te halen valt zeg je ik geef het land terug aan de oorspronkelijke bewoners.

25 februari 2014 om 13:07

Wat een gelul zeg, Bayern is de bad guy omdat ze Neuer halen van Schalke? Bayern heeft in 15 jaar tijd 2 spelers gehaald van Schalke. Altintop en Neuer, en voor Neuer werd goed betaald en kon Schalke niet weigeren na het rampseizoen dat ze hadden gehad waarin ze 15e werden. Neuer was aboluut nodig en speelde een cruciale rol in het bereiken van de cl finale, een jarenlange probleem werd ermee opgelost. In diezelfde tijd heeft Schalke zo'n 15 spelers van hun concurrenten gehaald. Laatste speler is Sam, die de beste speler van Leverkusen was dit jaar.

Voor Gomez werd 30 miljoen betaald, een fantastisch bedrag voor Stuttgart en de 2e speler in 15 jaar die naar Bayern ging (eerste was Thiam in 2001). En Bayern is dan slecht omdat ze een speler halen voor een positie waar ze 3 spelers van boven de 30 hebben lopen?

En noem je serieus Mandzukic op. Laten we voorop stellen dat Wolfsburg geen concurrent was tijdens zijn transfer, en dat Gustavo dit jaar van Bayern naar Wolfsburg is vertrokken. Een grote rol daarin speelde de goede band tussen de clubs.

Het gaat nergens over. Clubs als Hsv, Schalke en Leverkusen zijn jaren gezien als de clubs die de concurrent van Bayern konden worden. En nu krijgt Bayern de schuld omdat ze dat niet zijn omdat Bayern ze zou leeg kopen. 2 spelers in 15 jaar is reden dat Schalke geen conccurent is, Leverkusen is 10 jaar geleden 3 spelers aan Bayern verloren (1 die al van een concurrent van Leverkusen was gehaald), en dat is de reden dat ze geen concurrent zijn nu, laatste 10 jaar is er namelijk geen speler gehaald door Bayern. HSV dan, grote club, grote achterban, redelijk wat geld, verliest in 15 jaar tijd 3 spelers aan Bayern en krijgt er 3 voor terug, kennelijk ook de reden dat ze geen concurrent meer zijn.

Het grappige dan nog is is dat als je naar de transfers van deze clubs kijkt je ziet dat die jaarlijks gemiddeld 1 speler weghalen bij hun concurrentie, maar dat is okay.

Ik begrijp al helemaal niet waarom Lewandowski naar Bayern verkast. Je hebt verdomme alle prijzen in Duitsland gewonnen wat te halen valt. Als speler zou je toch in je carrière wel een nieuw avontuur willen. Maarja, blijkbaar betekent geld alles voor Lewandowski.
Dortmund zal volgend jaar sterk terugkomen met nieuwe transfer!

Waarom wil iedereen bij Dortmund blijven?? Je noemt kagawa op die is weggegaan maar vergeet gotze en lewandoski binnenkort. Hummels, gundogan en reus willen ook gewoon op een dag bij een grotere club voetballen. Dus als er genoeg geld op tafel komt gaan ze vanzelf weg. Daarbij is het logisch dat ze het niet beter gaan doen in de cl dan vorig jaar. Was miss met dezelfde groep ook niet gelukt. Dus wat betreft inkomsten mislopen; dat ligt niet aan het vertrek van gotze. Mhikitaryan is trouwens een waardige vervanger van gotze. Dus over topaankopen gesproken? Bayern is een maatje te groot voor iedereen. Dit betekent echter niet dat het de groei van Dortmund in de weg zal staan. Gezonde club die in de loop der jaren wel weer prijzen gaan pakken.

25 februari 2014 om 13:28

Omdat Dortmund één van de mooiste clubs van de wereld is, en omdat sommige spelers nog weten wat clubliefde betekent

Trouwens de grote van de club Dortmund wordt nogal onderschat door de meeste hier.

Ja koop 2 van hun beste spelers en kom daarna met dit, heel fijn Bayern.

Eerst gotze en lewandowski halen en dan gaan zeggen dat je geen spelers gaat halen vanwege meer concurrentie...

Ze bedoelen eigenlijk: de rest hebben we niet nodig.. Wat vind ik dit een hypocriet gedrag van bayern..

Wel hard hoor, eerst de belangrijkste spelers bij je weghalen en dan zeggen dat je het niet meer doet anders zijn ze helemaal geen partij meer

Er staat over "zou" en dit bericht wordt door de duitse media gebracht. Komt dus niet uit de mond van de heren zelf. En dan nog lekker de verantwoordelijkheid van clubs zelf om de selectie op peil te houden. Bayern voert een gezond financieel beleid daar mag je ook de vruchten van plukken.

Voorlopig laten ze hem in tact, totdat er weer een ongekend talent wordt voorgebracht door Dortmund.

Wat is dit dan voor een gebaar. Je krijgt medelijden van een concurrent. Alsof je hier wel beter van wordt.

De arrogantie straalt er van bij die bobo's. Ik heb niks tegen de selectie of trainer, maar die mediageile en arrogante bestuursleden zijn echt lachwekkend. Achja als het niet bij Dortmund is dan willen ze wel het grootste talent bij Schalke weg kapen. Het is jammer dat de Bundesliga zo eentonig geworden is.

Achteraf gezien had Dortmund Lewandowski in de zomer moeten verkopen, dan hadden ze er nog 25 miljoen voor gekregen en waarschijnlijk had het op de ranglijst niet veel uitgemaakt

Ik zie serieus niet wat Bayern hier verkeerd heeft gedaan ze kregen de kans om Gotze over te nemen van een directe concurrent Gotze wilde zelf graag naar München verkassen. Hetzelfde geld voor Lewandowski ze krijgen de kans om een van de beste aanvallers van Europa gratis af te kunnen halen wat moeten ze dan doen weigeren ? sorry hoor maar dat gaat er voor mij niet echt in. Niemand heeft de twee bovengenoemde spelers gedwongen naar Bayern te vertrekken het was hun eigen keus

25 februari 2014 om 15:12

bayern doet natuurlijk niets verkeerd behalve dat dit soort uitspraken lichtelijk vernederend zijn. Ze hebben het meeste geld en zijn de meest aantrekkelijke club om voor te spelen: sportief en financieel. Dus als zij een topper zien bij een concurrent kopen ze deze gewoon als ze willen. Ze zien alleen zelf nu ook wel dat met kwaliteitsverschillen die er nu zijn de Duitse competitie niet echt toekomst zal hebben op de lange termijn. Als je het hele jaar iedereen met 3/4/5-0 oprolt is er op een gegeven moment niks meer aan.
Een spannende competitie met meerdere clubs van hoog niveau is ook in Bayern's belang.

25 februari 2014 om 15:40

Het laatste wat je zegt klopt, echter de idee dat Bayern dus zelf kan bepalen of de competitie spannend wordt of niet, is het vervelende aan dit verhaal.

Doodsteek voor de competitie.

Zoveel geld en macht dat ze zich inderdaad uit eigenbelang kunnen permitteren om de concurrentie niet te verzwakken.

Hypocriet zooitje daar in Munchen. Maar ja, de wat ouderen onder ons kennen ze niet anders. Daarom zal het voor mij altijd de grootste scheitclub van Duitsland blijven. Ook al gaat het hele Nederlands elftal inclusief trainer er naar toe, dan nog heb ik er niets mee. Vreemd ook dat ze in Duitsland niet de meeste supporters hebben, of toch niet zo vreemd???? In Duitsland is het grootste deel namelijk tegen Bayern en dat werken ze zelf in de hand. Er zijn meer supporters in Duitsland voor Dortmund, Schalke, HSV dan voor Bayern. Het is net zoiets als Chelsea die hebben naar verhouding ook de minste supporters van alle topclubs in Engeland. Zelfde verhaal.

Nu zijn ze klaar in Dortmund en dan gaan ze door bij Bayer Leverkusen, Schalke en alle andere clubs die in de toekomst een bedreiging kunnen vormen. Als ze nu zouden zeggen dat ze vanaf nu geen spelers meer van Duitse clubs halen zodat de competitie sterk blijft dan zouden ze geloofwaardig zijn maar dat is helemaal niet de bedoeling. Het enige is dat ze langzaam maar zeker in Duitsland een heel negatief beeld hebben van Bayern. En dat Bayern in Duitsland eerder wordt gezien als een parasiet door het eigen nest te slopen.

25 februari 2014 om 20:04

De meest actuele enquete (mei 2012) die ik heb kunnen vinden, gehouden onder in voetbal geinteresseerde Duitsers tussen 14 en 69 jaar zegt dat Bayern ongeveer 9 miljoen fans heeft (26 %), Dortmund 5,7 milj. (17 %), daarna Schalke en Bremen met 3 milj. (8 %). Deze enquete komt van Sport + Markt, een Duits bedrijf, dat ook door de Eredivisie voor zulk soort onderzoeken ingehuurd wordt.

Daar spreekt niet tegen dat ze ook de meeste "haters" hebben.

Het is gewoon slim geweest van bayern om gotze en lewandowski te halen en dat dortmund dat geld zelf niet inversteert in absolute toppers is hun eigeb schuld en zul je ook nooit met een bayern kunnen concurreren en ze zijn zelf zo stom geweest lewandowski niet te verkopen afgelopen zomer terwijl die al had aangegeven niet bij te willen tekenen dus bayern koopbeleid is veel beter ze halen spelers die de taal kunnen en kunnen voetballen wat wil je nou nog meer ?

Ik kijk geen duitse competitie meer. Dat heet binnenkort de Bayern Liga. Dan speelt Bayern1 tegen Bayern2 voor de titel omdat ze alle talenten bij de andere clubs hebben weggekocht.

Dit standpunt komt als vijgen na Pasen! Het is Bayern gelukt om BVB helemaal te ontwrichten en te stabiliseren. Maar de andere kant van de medaille is dat Bayern in één klap de meest gehate club in Duitsland zijn geworden. Enkel een Bayern supporter heeft nog sympathie voor deze koopzieke club.
Echter zal BVB hier sterker uit terugkeren, al kan dit nog wel enkele jaren duren.

Achter af gepraat. Heb je nu helemaal niks aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren