Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Felle kritiek op KNVB na milde straf voor misdragende Pellè

Laatste update:

Graziano Pellè is goed weggekomen. De aanvoerder van Feyenoord misdroeg zich na de wedstrijd tegen FC Twente, maar de aanklager betaald voetbal stuurde hem een schikkingsvoorstel van slechts een voorwaardelijke schorsing en een boete van 5000 euro. Dit zorgt voor de nodige ophef op Twitter: de KNVB wordt overladen met reacties van mensen die niets van de straf begrijpen.

/

De nationale bond liet in een tweet aan Voetbalzone weten dat de KNVB niets met het schikkingsvoorstel te maken heeft, maar dat een onafhankelijke aanklager dit voorstel doet. Na deze tweet reageerden honderden followers hoe het mogelijk is dat de KNVB niet ingrijpt en dat bijvoorbeeld Jan Vertonghen wel werd geschorst na het zingen van een provocerend lied, terwijl Pellè met de schrik vrij komt na wild om zich heen trappen in de catacomben.

Ook worden er vraagtekens gezet bij de boodschap die de KNVB naar buiten probeert te brengen: voetbal gaat volgens de bond om respect en aanvoerders hebben een voorbeeldfunctie, maar deze boodschap kan na het schikkingsvoorstel van de aanklager volgens velen wel de prullenbak in. Feyenoord heeft overigens nog niet laten weten of het het schikkingsvoorstel accepteert, maar het ligt in de lijn der verwachting dat de club niet in beroep zal gaan.

Na de uitspraak van de aanklager was het overigens nog even de vraag of Pellè zondag wel zou kunnen spelen tegen Ajax. De Italiaan heeft namelijk nog een voorwaardelijke schorsing van één wedstrijd open staan, nadat hij Heraclied Mike te Wierik in oktober een kopstoot probeerde te geven. Het incident van afgelopen zondag valt volgens de aanklager echter niet in dezelfde categorie en is een ander type overtreding, waardoor de voorwaardelijke schorsing die nog openstaat niet geactiveerd wordt.

Het is terecht dat Graziano Pellè niet wordt geschorst

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hiermee zegt de Knvb eigenlijk gewoon: sorry voor het onrecht wat jullie is aangedaan tegen Twente.

25 februari 2014 om 19:03

Begint er weer 1. Accepteer nu toch gewoon eens dat elke ploeg in een seizoen zowel fouten in het voordeel als in het nadeel ervaart van de arbitrage. Dat gebeurd ook gewoon bij Feyenoord hoor.

25 februari 2014 om 19:15

Ar0n91 heeft wel gelijk. of elke ploeg dat nou heeft of niet ik denk wel dat het ook te maken heeft met hoe de wedstrijd is verlopen afgelopen zaterdag en dat de Knvb daar d emist in is gegaan. Een wegstreep actie heb ik het idee van..

25 februari 2014 om 19:23

Man man man, wees eens een kerel. Feyenoord verliest zondag j.l. punten door eigen falen. Laatste kwartier lagen er teveel Feyenoorders op de grond met kramp. Eerste goal van Feyenoord was exact dezelfde buitenspel situatie dan die van Twente. Immers liep in de baan van het schot van Pelle (niet gezien hé ?? zie de beelden maar eens terug). Indien feyenoord van Twente had gewonnen, was dit terecht geweest. Maar Feyenoord is zelf verantwoordelijk voor Twentes come back. Niet de scheids en niet na de wedstrijd dat Pelle alles kapot schopt wat hij tegenkomt. Het gedrag van Pelle is buiten proportioneel. Het gedrag van een dom klein verwend kind met ster allures.

25 februari 2014 om 19:25

Lijkt me wel een heel verschil of er wat fouten gemaakt worden tegen (pak m beet) nec waar je ondanks de fouten toch wel punten haalt of dat het tegen een club om dezelfde plaats op de ranglijst gaat. (stel, Feyenoord wint zondag dankzij Pelle (heren...stel! ik weet het, niet realistisch) en het levert Feyenoord op de laatste dag net het ene puntje meer op dan FC Twente dan is dit geen compensatie of links en rechts wat foutjes bij alle teams, maar kost het Twente gewoon een paar miljoen.

25 februari 2014 om 21:23

@kogelgat, dat is makkelijk praten als je weet dat de Knvb altijd aan jouw zijde staat. Neutraliteit is een vreemd begrip bij deze organisatie als de naam Twente in het geding is !

In de wedstrijd Twente - Feyenoord werd Feyenoord 2 penalty's onthouden evenals twee rode kaarten voor Twente spelers en als klap op de vuurpijl ook nog eens een buitenspel doelpunt goedgekeurd. Werd Twente soms niet duidelijk bevoordeeld? En werd Feyenoord niet gepiepeld?

En nu mag een scheidsrechter, woonachtig in de omgeving van Enschede de belangrijke wedstrijd Feyenoord - Ajax fluiten. Het zou mij niet verbazen als dit een wedstrijd met een uitslag in het voordeel van Twente zal worden, namelijk een gelijkspel of winst voor Feyenoord.

De Knvb is een organisatie met een duidelijke voorkeur voor die club uit het oosten!

26 februari 2014 om 11:35

@nac72 Wat een ongelofelijke onzin. Denk je echt dat een scheidsrechter die hier uit de buurt komt zijn reputatie op het spel zet omdat hij hoopt dat Twente zo hoog mogelijk eindigt? Nee natuurlijk niet.

Daarnaast had idd Marsman rood moeten hebben en Feyenoord een penalty in dat geval, maar zoals ik zeg; dat weegt zich in een seizoen gewoon tegen elkaar op hoor. En welk ander penaltymoment en rode kaart moment bedoel je?

25 februari 2014 om 19:08

Hij betaalt de boete dus dat vind ik voldoende. Voor mij maakt het echt niet veel uit hoor als hij wel of niet gestraft wordt.

25 februari 2014 om 19:15

Goedmakertje van de knvb? Het kan mij ook helemaal niks schelen.

25 februari 2014 om 19:13

Nee, dat zeggen ze niet.

Ze zeggen eigenlijk gewoon: 'tja, we hebben de gevallen gezien met Conboy, Chevalier en Romero en we kunnen hem hier niet schorsen.
Als we kijken naar de schade die Pellé heeft aangericht en vooral richting wie of wat, dan is het niet genoeg om te schorsen.'

En terecht. Ik heb dit al een paar keer gezegd in een ander artikel, maar Pellé schopt een lamp van de camera kapot en de achterkant van een reclamebord in de catacomben. De dug-out tel ik niet mee, want die schopt hij niet kapot. Niks aan de hand. Een lamp is vervangbaar en bij de interviews zag je het kapotte bord niet, aangezien het aan de achterkant was. Dus alle sponsors staan er nog in volle glorie op.

Pellé heeft een boete gehad, misschien een schijntje met zijn salaris, maar het is genoeg om de schade te vergoeden. Ook de voorwaardelijke straf is logisch, want hij heeft geen rood gehad. Dus kan onmogelijk die voorwaardelijke schorsing geactiveerd worden.

25 februari 2014 om 19:21

Hij trapte door de sponsor/reclamebord. Je kan er doorheen kijken, dus de voorkant is natuurlijk ook kapot.

25 februari 2014 om 19:22

Weetje wat, volgens jouw theorie kan hij net zo goed elke wedstrijd dingen kapotschoppen en dan een boete betalen die hij in 2 dagen terugverdient.

25 februari 2014 om 19:40

Klopt helemaal wat je zegt, vandaag een stuk gelezen met precies de zelfde soort situaties en niemand kreeg een straf behalve dan de voorwaardelijke straf....en dan kunnen alle anti's en haters weer calimero spelen en gaan lopen huilen maar dit is gewoon terecht en eerlijk....en nee nu mag dit niet altijd gebeuren want als pelle dit nog een keer doet zal hij wel gestraft gaan worden. Nu kunnen we eindelijk diy hoofdstuk sluiten weltrusten allemaal

25 februari 2014 om 19:47

@martyn7: En waarom kreeg Pieters dan wel een schorsing toen hij 'alleen' maar een raampje kapotsloeg en ook niemand anders sloeg maar ook alleen een object?

Kijk dat de Knvb nu hier iets goed wilt maken met Feyenoord omdat die zo'n kritiek hebben is al niet goed. Nu ben je weer met vriendjespolitiek bezig alleen maar omdat je weet dat er een hoop ophef komt als je Pelle één duel schorst.

En het is gewoon met twee maten meten en dus weet je nooit waar je aan toe bent...dat is een hele slechte zaak want dan ben je afhankelijk van de bui van die beste man die bepaald of je achteraf nog geschorst moet worden of niet.

Ps. De Knvb (of de aanklager) is al net zo zwak als Feyenoord. En ik durf toch te zweren wanneer volgende speelronde Feyenoord - Rodajc op het programma stond Pelle door Feyenoord en de aanklager gewoon 1 duel geschorst zou zijn......

25 februari 2014 om 20:08

Omdat Pieters met gevaar voor de tegenstander inkwam met gestrekt been waar sowieso al drie wedstrijden op kwamen te staan. De Knvb heeft daar laf gehandeld en gezegd dat ze zijn gedrag in de catacomben hebben meegenomen. Maar die overtreding alleen al was goed voor drie wedstrijden.

25 februari 2014 om 20:32

Het meest lachwekkende vind ik nog, dat Pelle al een wedstrijd voorwaardelijk had, maar dat gezegd wordt, dat dat in een andere categorie valt. We hebben dus ook al categorieën voorwaardelijke straffen. Het moet niet gekker worden.

25 februari 2014 om 20:53

Ja dat is zo, want een voorwaardelijke straf gaat alleen in wanneer je dezelfde overtreding begaat. Pelle gaf een kopstoot dus de extra straf krijgt hij alleen wanneer hij weer een kopstoot geeft. Toch ook niet meer dan logisch? Als jij een kopstoot geeft en krijgt een voorwaardelijke straf en pakt een halfjaar later 2x geel wegens hands en een overtreding, dan moet je in jouw ogen dus de extra straf daarbij laten gelden?

26 februari 2014 om 00:16

Conboy kreeg 4 wedstrijden en ook Chevalier (door de club aan de kant gehouden) en Romero (langere tijd geblesseerd) hadden de gevolgen al, waardoor de Knvb niet meer hoefde in te grijpen. Feyenoord vertikt het om hem zelf te straffen en brengt hun eigen naam en die van het Nederlands voetbal (waar het blijkbaar normaal gevonden wordt om dingen te slopen na de wedstrijd) in het geding.

26 februari 2014 om 00:17

@vedetterut. Je schetst nu 2 hele andere situaties. Een kopstoot is veelal afreageren en dat die Pelle hier ook. Wat dat betreft lijken deze situaties zeer veel op elkaar.

25 februari 2014 om 19:20

Klopt. Als Feywnoord komend weekend thuis tegen pakweg Cambuur had gespeeld was hij hoogstwaarschijnlijk wel geschorst. Ik ben er in ieder gebal blij mee dat Pelle zondag meedoet!

25 februari 2014 om 20:07

Pelle had tegen ajax sowieso kunnen meedoen, door in beroep te gaan. Schorsen had wdb dus geen zin.

25 februari 2014 om 20:42

Leg eens uit waarom een onafhankelijke aanklager Pelle wel had geschorst als ze niet tegen Ajax hadden moeten spelen. Puur stemmingmakerij dit weer ...

25 februari 2014 om 21:21

J.staatsen,

En hoe zit het dan met die voorwaardelijke straf die nog open stond? Daartegen had Pellè niet in beroep kunnen gaan.

25 februari 2014 om 21:31

Als ze in beroep zouden gaan gaat die andere straf pas in op het moment dat hij in hoger beroep ook straf krijgt. Wordt hij vrijgesproken dan telt die andere straf ook niet.

26 februari 2014 om 12:26

@hootch
Jawel, tis geen direct rood ofzo. Dus met deze wetenschap is deze straf een stuk logischer

25 februari 2014 om 19:22

Romero van AZ kreeg destijds ook niks.

25 februari 2014 om 19:25

Nee, dat van romero was toch zelf bescherming? Hij werd aangevallen... je kan beter die situatie met pieters die door een ruit heen slaat vergelijken, die heeft daar nl wel 1 wedstrijd schorsing voor gehad...

25 februari 2014 om 19:31

Dat was Esteban. Romero sloeg op een frame/lijst in de catacomben van het stadion. En blesseerde zichzelf, als ik het me nog goed herinner.

26 februari 2014 om 00:19

Was toch niet meer nodig. Hij had zichzelf al gestraft door langere tijd uitgeschakeld te zijn. Verder was dit ook niet bepaald in het beeld van de camera's.

25 februari 2014 om 19:27

Elke zaak wordt helaas anders behandeld. Hoe gelijkwaardig het met andere zaken ook is. de Knvb en dergelijke meten altijd met 2 maten. Helaas maar waar.

25 februari 2014 om 20:03

Nee hoor....andere zaken deelde ze ook geen straf uit....lees romero een tijd geleden bv.

25 februari 2014 om 20:05

Feyenoord mocht zondag ook niet klagen. Bij de 0-1 stond immers buitenspel en bij de 0-2 Schaken.
De westerse media geeft vervolgens alleen maar aandacht aan de 2-2 , waar achteraf blijkt dat Luc niet eens buitenspel stond , maar op 1 lijn.

26 februari 2014 om 08:33

Castaignos stond in de weg voor mulder om naar de bal te duiken oftwel hinderlijk buitenspel. Dit was bij Immers en Schaken niet het geval.

26 februari 2014 om 12:29

Immers stond ook in de baan van het schot. Dus die vlieger gaat ook niet op. Blijkbaar censuur, dus zal twente wel vaker overkomen zijn,terwijl de media het stil houdt.

Gewoon een kwestie van politiek om Feyenoord tevreden te houden. Niks meer dan dat.

Alle gekheid op een stokje moet Pellè ook wel gewoon geschorst worden. Zeker na dat hele respect gebeuren van kort geleden. Ook al doet hij niemand fysiek pijn is het gewoon geen goed voorbeeld. Zeker iemand die zo immens populair is dat de helft van de jonge kinderen om z'n kapsel vraagt bij de kapper.

Een geldboete van 5000 euro is het equivalent van een euro of 50 voor een normaal persoon. Ongeveer net zo hinderlijk als een muggenbult. Als je nou zo nodig een geldboete wil geven, laat het dan een maandsalaris zijn. Of schors hem in de klassieker. Al ben ik zelf natuurlijk blij dat hij er gewoon bij is.

25 februari 2014 om 21:32

Salarisafhankelijke boetes mogen niet, ook al zou dat veel beter zijn.

En terecht want dit had net als bij Lens en Pieters gewoon 3 wedstrijden schoring moeten zijn want hij heeft zeker als aanvoerder een voorbeeldfunctie.

Lijkt wel of Feyenoord de hand boven de hoofd word gehouden wat ze altijd van Ajax zeggen dat ze de Knvb mee hebben maar nu zie je wel dat dit wel anders is.

25 februari 2014 om 19:16

Pieters: gestrekt been op een tegenstander inkomen met als risico de tegenstander zwaar te blesseren. Sowieso dus al drie wedstrijden. De Knvb kon zich er makkelijk vanaf brengen door te zeggen dat zijn gedrag in de catacomben was meegerekend. Onzin, als je die overtreding terug ziet dan had hij zonder dat gedrag ook al drie wedstrijden gehad.

Lens: Staat in de catacomben een speler op te wachten om hem daarna naar zijn keel te grijpen en vast te houden bij het shirt. Oftewel: Geweld (ja, dat is het gewoon) uiten richting een tegenstander, wat absoluut niet thuishoort op de voetbalvelden.

Zit nogal een verschilletje he. Niemand die in gevaar is gebracht bij het gedrag van Pellé. En kom niet aan dat Munsterman in gevaar is gebracht, want Pellé liet hem keurig met rust.

25 februari 2014 om 19:23

Jongen jij praat de vandalisme van Pelle goed, hij zit aan andermans spullen en duizenden jongetjes kijken naar hem en zien zijn gedrag. Die schrikken daar ook van. Met deze straf kan hij het net zo goed niks doen want het is helemaal niks.

25 februari 2014 om 19:29

Dat verhaal van jou over Pieters is natuurlijk ook onzin. Ja hij zou 3 wedstrijden voor die overtreding kunnen krijgen. De bond zegt dat van die 3, 1 voor het slaan is. Dan kun je recht willen lullen wat krom is, of andersom, maar dat zijn de feiten. Met dat feit in het achterhoofd had pelle minimaal, maar ook max 1 wedstrijd geschorst dienen te worden. Klassen justitie dus.

25 februari 2014 om 19:52

Weer doen*

25 februari 2014 om 20:10

Kom jij aan met die duizenden jongetjes die kijken. Die kijken ook iedere week hoe spelers met gevaar voor de tegenstander inkomen in een duel. Is dat goed te praten? Ik vind dat evenmin goed te praten.

Ik zit het vandalisme niet goed te praten. Ik vergelijk het met andere situaties en kijk naar de ernst van de situatie. Hij heeft een boete gehad, iets wat de lading dekt. Daarmee moet je het gewoon afdoen. Dat is gewoon klaar. Fysiek letsel bij een tegenstander kan je niet in geld uitdrukken, vandaar een schorsing. Zie het verschil.

25 februari 2014 om 21:11

haha, wat heerlijk standaard ook weer...zoveel jongetjes kijken ernaar dus gaan ze dat ook doen. Man doet me denken aan de discussie toen ik klein toen ik geen terminator mocht kijken, zou je eens voorstellen dat ik een robot wordt en de mensheid wil uitroeien.
Als je een beetje goede opvoeding hebt, ga je dit niet klakkeloos na doen. Eigenlijk zo je in de catacomben helemaal geen camera's moeten hebben. Wat is die drang toch om alles vast te leggen, nergens voor nodig. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, maar laten we het niet opblazen. En als je vind dat dit invloed heeft op kinderen moet je maar bij de media zien die het eerst nog even het 100 keer herhaald en het daarmee eigenlijk ook verheerlijkt. Ze kunnen beter die camera's daar weghalen en het er in de media niet over hebben.

25 februari 2014 om 21:34

Die jongetjes zien ook het onbehoorlijke gedrag van Blind in de wedstrijd tegen RBS maar ik heb nog geen Ajacied gehoord over voorbeeldfuncties.

25 februari 2014 om 19:23

Mwa, met Lens was toch wel anders. Die werd toch wel terecht geschorst. Al hadden er toen meerderen geschorst moeten worden.
Over Pieters ben ik het eens, maar dat heeft niet zo zeer te maken met dat Feyenoord nu de hand boven het hoofd wordt gehouden, maar dat PSV vorig seizoen extra gezocht en bestraft werd.

Enige verwijt dat ik kan maken is richting de club Feyenoord. Dat ze hem niet schorsen valt te begrijpen, maar een boete is toch wel het minimale wat je mag verwachten.

25 februari 2014 om 20:31

Conboy - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Chevalier - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Romero - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete + zichzelf geblesseerd.

Lens - misdraagt zich in het veld en in de catacomben tegenover tegenstanders, dus tegen mensen, personen!!!!

Pieters - Maakt een overtreding van achteren waar 3 wedstrijden op staat + misdraagt zich in de catacomben - 3 wedstrijden schorsing + voorwaardelijke straf + boete.

Dus hoezo klassenjustitie? Er wordt gewoon goed en gelijk gehandeld als in andere gevallen. Ook een onzin over voorbeeldfunctie. Alsof de kinderen dit na gaan doen, ze hebben niet eens camera's bij hun eigen club. Ze worden eerder geïntimideerd door de beelden van Kiev en Syrie, maar nee dat is niet erg!

25 februari 2014 om 21:14

vedetterut,

De haat jegens Feyenoord zit schijnbaar zo diep dat men dat toch niet wil zien, het is roepen in de ruimte, praten tegen muren....iedereen komt maar terug over die voorwaardelijke straf die hij al had en over Pieters en Lens, het zijn gewoon totaal verschillende dingen, en waarom de voorwaardelijke straf niet word gelicht staat gewoon in het artikel, dus met leest ook niet.

Het vreemde van deze mensen vind ik nog dat ze eerst zeggen dat men niet zo moet zeiken en respect moeten hebben voor de scheidsrechter en zijn beslissingen maar zodra de Knvb zegt dat ze hem op deze manier straffen en dat dit gebaseerd is op vergelijkbare zaken is dat respect van die zelfde mensen ineens weg....en weet je nog hoe veel Ajacieden reageerde toen zij genaaid werden in de CL wedstrijd tegen Real?? man je had ze moeten horen....daarom denk ik echt dat het te maken heeft met afgunst en/of haat

26 februari 2014 om 00:24

Haha, grapjas. Conboy werd voor 4 wedstrijden geschorst. Romero deed 6 weken niet mee en ook Chevalier heeft meerdere weken vanaf de kant mogen toekijken (door RKC zelf bepaald). Schorsen was in de laatste 2 gevallen dus niet nodig. Lens heeft 3 wedstrijden gekregen voor het shirtje vastpakken van Mathijsen en een dreigende toon uitslaan in de catacomben. Pieters hoefde eigenlijk ook niet meer geschorst te worden, omdat ie toch al geblesseerd was.

Zeg dan gewoon niks.

26 februari 2014 om 09:35

Conboy kreeg die vier wedstrijden voor een wilde tackle. Zoek het artikel maar op. Nergens staat dat het gedrag naast het veld is meegenomen door de Knvb.

Romero had zijn hand gebroken, dus daar had niemand wat aan gedaan.

Chevalier heeft helemaal geen weken toe hoeven kijken. Hij was één wedstrijd geschorst en heeft net als Pellé een pittig gesprek gehad met zijn trainer en het was weer goed. RKC kon zich niet veroorloven met de kleine selectie om spitsen er weken naast te zetten.

Ken je feiten en zeg dan gewoon niks

Ik snap niet waarom hij nu niet die voorwaardelijke schorsing krijgt. Het zijn beiden uitingen van frustraties op een onreglementaire manier toch?

25 februari 2014 om 19:22

Iemand doodslaan en iemand verbaal beledigen zijn ook beide uitingen van frustraties op een onreglementaire manier. Zo kun je alle vergrijpen wel over één kam gaan scheren.

Zie hier hoe machtsspelletjes ook aanwezig zijn binnen het voetbal. Alle 'calimero's' mogen bij deze eventjes in hun vuistjes lachen. Ja mensen het bestaat wel degelijk.

En terecht ze hadden hem wel een onvoorwaardelijke wedstrijd mogen geven, nu is het heel erg symboolpolitiek, vooral met die boete, dat is geen geld voor hem.

25 februari 2014 om 19:23

Een "normaal persoon" krijgt 300-400 euro boete voor vandalisme. Ik vind 5000 euro dan toch wel een proportionele straf voor hem.

25 februari 2014 om 19:25

Hoeveel verdient hij?

25 februari 2014 om 19:31

Ik moet je eerlijk zeggen, ik heb geen idee. Maar je snapt mijn punt toch? Het is een significant hogere straf dan een "normaal persoon" krijgt, plus een voorwaardelijke schorsing. Waarom zou hier nog een onvoorwaardelijke schorsing aan toegevoegd moeten worden? De enige reden die ik kan bedenken is dat die schorsing voor sommige mensen hier wel erg goed zou uitkomen.

25 februari 2014 om 19:48

Ff opgezocht, Pelle verdient een mil ongeveer, zeg maar rond 84k per maand, 5k is ong 6% van zijn maandelijks inkomen. Nu tellen we nog niet eens mee wat hij buiten voetballen binnenhaalt.

6% van een 2k inkomen van een gemiddelde burger is 120 eur, 400 eur is 20% voor een normale burger, dus dan moet Pelle een boete krijgen van rond de 17k, dan is het eerlijker, al is het voor hem natuurlijk nog makkelijker want wij voelen die 400 veel harder dan hij 17k zou voelen.

Ieder geval had ik een boete naar percentage van inkomen en 1/2 wedstrijden onvoorwaardelijk wel terecht gevonden gezien de omstandigheden.

25 februari 2014 om 20:06

Worden boetes tegenwoordig in nederland bepaald naar wat men verdiend? ?? Nieuwe regel zeker....

25 februari 2014 om 20:11

Nee maar het zou wel moeten vind ik.
Pelle strest em niet om flitsers bv.

25 februari 2014 om 20:11

Gaan we dat zo berekenen? Doordat iemand veel verdient, moet hij dus ook een hogere boete betalen?

Als jij belt achter het stuur en je hebt een uitkering, moet je dus een lagere boete krijgen dan iemand die een werkweek maakt van 40 uur? Waar slaat dat nou op?

25 februari 2014 om 20:20

Zo gaat dat ook in Scandinavië en dat vind ik zeer terecht , want iemand met een lager inkomen wordt nu bij geldboetes eigenlijk harder gestraft dan de hogere inkomens.

25 februari 2014 om 20:34

Ja maar hallo!!!!! We leven in nederland hoor pfffff

Meten met twee maten. Meer hoeft er niet gezegd te worden toch? Knvb is geen organisatie die het voetbal laat zegevieren, zijn meer bezig met hun eigen image.

25 februari 2014 om 19:07

Ja dit is zeer goed voor hun image... Soms is het juiste doen niet hetzelfde als doen wat het overgrote deel van de voetbalsupporters vind, wat toevallig? ook concurrenten van Feyenoord zijn.

25 februari 2014 om 19:52

Dan begrijp je niet wat ik bedoel, maar ook jij mag je mening hebben.

Dit was toch wel te verwachten. Komt wel overeen met de schorsing van Indi, want die kan ook gewoon meedoen, goed uitgerekend. Prima hoor, geen smoesjes dus te verzinnen, Ajax wint toch !

Ben benieuwd hoeveel reacties dit had gekregen als het RKC ipv Ajax was geweest die aankomende weekend op bezoek zou komen..

25 februari 2014 om 19:21

Geen, zoals bij de andere voorvallen dit seizoen met als uitschieter Lurling die gewisseld werd en over de rooie ging. Zeker meer dan 25 van dergelijke acties gezien, alleen dit seizoen al waar geen aandacht aan is besteed. Dit is gewoon een media actie vanuit de Telegraaf waar al die ajacieden maar al te graag op inspringen om het vuurtje lekker op te stoken en VZ daarin meegerekend. Wanneer word het nu AZ? Ajax zone?
Net zoals dat de ajacieden altijd roepen dat wij altijd de scheids mee hebben. Vorig seizoen idd een enkeling voorgekomen maar snap werkelijk waar niet waarom dit nu nog steeds word beweerd. Tegenovergestelde lijkt mij eerder het geval. In ieder geval 4 punten verloren in de laatste 2 wedstrijden dankzij de Knvb en kan me nog wel meer niet gegeven penalty's herinneren. maar dat terzijde.

Ach dat zijn veel ajacieden, die zijn bang dat Pelle ze aankomend weekeinde de das om doet. Was niet zoveel aan de hand. Gewoon hierbij laten. Knvb is al streng genoeg.

25 februari 2014 om 19:23

Waarom zou pelle Ajax de das om doen? Ten eerste was hij compleet onzichtbaar de laatste wedstrijd tegen ajax dus ze weten hoe ze hem moeten aanpakken en ten tweede heeft Ajax bij verlies nog steeds een grote voorsprong. Het gaat gewoon om het principe dat pelle sowieso wel een schorsing had gekregen als feyenoord nu 8e stond, nergens meer om meedeed en komende week tegen RKC zou moeten. Maar nu is t een belangrijke wedstrijd en vindt Feyenoord dat ze zijn benadeeld dus komt er geen straf. Het gedrag is niet uitzonderlijk erg maar als aanvoerder moet je je gewoon gedragen. En dan durven de feyenoorders straks alsnog aan te komen met knjb...

Alsof pelle met zijn actie eilt zeggen dat hij geen respect heeft,hij was gewoon boos en heeft dit onterecht afgereageerd op een dugout,deur en camera. Is zeker fout maar enige relativering mag er wel zijn hoor alsof hij iemand vermoord is wordt er gereageerd.

Vreemd. Was het een speler van pakweg NAC of Roda JC geweest, dan vermoed ik dat de speler in kwestie wel degelijk wedstrijden zou zijn geschorst. Daarnaast is een geldboete van 5000 euro wel erg weinig, daar hoeft Pelle slechts 2 dagen voor te werken.

25 februari 2014 om 19:25

Als het een speler van NAC of Roda was geweest hadden we er even over gelachen op tv en had je er daarna nooit meer iets over gehoord.

Pelle hoort gewoon een schorsing te krijgen. Of dat nou tegen Ajax is of tegen een andere club doet er niet toe.

Men wil geen verdere escalatie, de onvrede in Rotterdam is groot over de afloop van de wedstrijd.
Een schorsing voor Pelle zou wellicht leiden tot volkswoede.

25 februari 2014 om 19:11

Heb verschillende Feyenoorders gesproken die het ook gewoon een schorsing vonden. Ik ken er ook al een aantal die nu klaar zijn met Pelle en met het bestuur van Feyenoord. Denk dat die vanzelf wel een keer de bevestiging krijgen. Aangezien zelf geen stappen heeft ondernomen, behalve een berisping. Zou Feyenoord sieren hem nu als nog zondag te schorsen of iets dergelijks, want ze maken zich zelf belachelijk, tegen over heel Nederland, maar ook tegen de eigen aanhang. Als Feyenoord supporter heb je nu wel het gemak tegen een beslissing van een stadion verbod in beroep te gaan.

25 februari 2014 om 20:13

Dus omdat jij er een paar hebt gesproken en een aantal kennen die klaar zijn met Pellé betekent dat het overgrote deel van de supporters dit delen?

Je moet het niet gaan generaliseren omdat je een aantal poep supporters hebt gesproken die opeens weer overal klaar mee zijn.

25 februari 2014 om 20:14

Heb nog geen feyenoorder gehoord die nu klaar is met het bestuur en met pelle en ik spreek er toch heeel veel.....dit is dr straf die hier voor staat of je het nu leuk vind of niet. Heb het idee dat het meer te maken heeft met de haat naar feyenoord toe dan dat men logisch nadenkt....vergelijkbare situaties Ijn niet bestraft of een vergelijkbare straf....iedereen haalt er situaties bij die helemaal niets met dit te maken hebben. ....btw hoor ook heel veel ajacieden die zeggen dat het onzin is om hem te straffen. Daarbij....iedereen heeft het over respect voor de beslissingen van de scheidsrechter en feyenoord moet niet zo janken maar nu die zelfde organisatie (de knvb) zegt dat hij geen andere straf dan dit verdiend is dat respect helemaal weg....stop met huilen allemaal

25 februari 2014 om 20:38

Heb geen haat tegen Feyenoord. We hebben het vorig jaar over Nieuwenhuizen gehad en iedereen moet respect hebben. Deze actie kun je vergelijken met die van Pieters en hier in de omgeving is iedereen van mening dat Feyenoord hier wat aan moest doen, waaronder veel Feyenoord aanhangers. Andere vergelijkingen kun je niet meer maken, omdat die daarvoor zijn gebeurd. Er zouden zware straffen bij wan gedrag. Volgens mij heeft Pelle dat wel degelijk gedaan, want dit valt ook onder respect. Hier zie je maar weer hoe corrupt de Knvb en ook de Feyenoord directie is. Alle clubs hebben dit ondertekend. En ik ben er blij mee, dat we hier amper van die dingen hebben.

25 februari 2014 om 21:22

ga nou niet Nieuwenhuizen erbij halen zeg dat slaat helemaal nergens op, Pelle zei zelfs niet boos te zijn op de scheids omdat hij ook maar een mens is en fouten kan maken.

Om maar even te knippen en te plakken van Venderutte.

Conboy - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Chevalier - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Romero - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete + zichzelf geblesseerd

Dit zijn de straffen die voor dit soort acties staan, al die andere zaken zijn totaal niet vergelijken met Pelle!!!

Ik zie bv de wedstrijd Ajax RSb en daar zitten een paar belachelijke overtredingen bij van gefrustreerde ajax spelers dat wil je niet weten, dat vind ik 100x erger, het word niet gezien door de scheids en niemand praat er meer over. en als je dat niet wil zien vind ik je gewoon een moraalridder, die acties hadden ook niets met voetbal te maken en was de bedoeling om mensen te blesseren. Maar met de actie van Pelle doet iedereen net of hij een moord heeft begaan, ik hoor de achterlijkste ideen, van maatschappelijk werk tot het blijf van mijn lijf huis, van 5 tot 8 wedstrijden schorsen....echt het gaat nergens over. dit is de straf die ervoor staat dus klaar en stop met huilen, wij moesten toch ook maar gewoon accepteren wat de scheidsrechters besliste tijdens wedstrijden? Nu moeten jullie dat ook maar, de Knvb heeft gesproken en daar moeten we respect voor hebben

25 februari 2014 om 21:33

Ga dat hele verhaal al niet eens lezen, want als jij al begint, dat ik Nieuwenhuizen er niet bij mag halen, heb jij vorig jaar een slag gemist en ik zie namen van voor die afspraken tussen Amateur clubs prof clubs en de Knvb erbij staan. Daarin staan wel degelijke dingen in, die hier invloed op hadden. En daarbij de grootste Respect en dat hoor je ook voor andermans materiaal te hebben. En Pieters werd wel gestraft om die nieuwe regels dus had Pelle dat ook gemoeten. Is gewoon logica en die vergooit de Knvb en het Feyenoord bestuur nu zelf.

25 februari 2014 om 22:23

Als je Nieuwenhuizen erbij gaat halen heb je gewoon een kronkel in je hersens. Want dat is een situatie die volledig los staat hiervan. Dat respect is het leven ingeroepen door respect te tonen richting tegenstander en scheidsrechter. Geen van beide kanten heeft last gehad van pelle. Dus hou nu op met je reacties, want ze slaan stuk voor stuk nergens op.

25 februari 2014 om 23:05

Dan snap jij niet wat er met die regels bedoeld word. Respect gaat om alles rondom een voetbal veld. In dit geval de actie van Pelle, wat direct daartoe geleid kan worden. Is gewoon heel logisch, als Pelle mag trappen, dan mogen kinderen van 12 dat ook. Dat is respect. Maakt hierbij dus niks uit of het een voorwerp of een persoon is wat geraakt word. Dit is het zelfde als schreeuwende ouders langs het veld. Allemaal te vergelijken.

26 februari 2014 om 09:36

En dan ook nog eens die kindjes erbij halen. Kinderen kijken ook naar Ajax vs Red Bull Salzburg waarbij Blind als een dolle stier inkomt. Iedere week worden er dingen gedaan die geen perfect voorbeeld zijn voor de kinderen. Hun ouders die op de tribunes ruzie zoeken, roken, ongezond eten, weinig bewegen, ga zo maar door. Ik vind dat een slechter voorbeeld dan een speler die zijn frustraties even botviert.

Je moet het allemaal niet zo uit zijn verband trekken.

26 februari 2014 om 11:07

Die mag je hier niet in opnemen, want dat is europees en is 21:00 's avonds. En hou het aub op Feyenoord, je maakt je zelf belachelijk om constant naar Ajax te wijzen.

Wedstrijd voorwaardelijk is wedstrijd voorwaardelijk voor mij. Hoezo niet in dezelfde categorie??? Nu heeft hij 2 wedstrijden voorwaardelijk staan??? Apart hoor.

25 februari 2014 om 19:31

Verschillende categorieën, het lachwekkend en te zot voor woorden. Blijkbaar heb je de categorieën: kopstoot, trappende beweging, de elleboog en een slaande beweging...

Nu heeft Pelle geschopt naar een aantal zaken. Als hij volgende keer met de vuist wat kapot slaat, valt dat waarschijnlijk ook onder een andere categorie...

25 februari 2014 om 19:36

Het erge is nog, hij heeft niet 2 wedstrijden voorwaardelijk staan, hij heeft 2x 1 wedstrijd voorwaardelijk staan.. 1 voor als hij weer bijna een kopstoot geeft (wat gebeurt er als hij dan raakt, is dat ook 'proberen' een kopstoot geven of is dat dan weer een andere categorie?) en 1 voor het kapot maken van (specifiek) een dugout, een reclamebord en een lamp.

Zwaar hypocriet van de Knvb trouwens, Veltman kreeg bij een jeugdinterland ook een schorsing vd Knvb omdat hij een dugout kapot sloeg. Wat is hier nou het verschil?

Volgens mij is voorwaardelijk een gele kaart (of te wel een waarschuwing) en dan zou Pelle alsnog geschorst worden. Moeten ze ook alles uitleggen daarin Zeist.

25 februari 2014 om 19:26

Ik zie overal posts van jou terugkomen over voorwaardelijke straffen. Volgens mij heb jij echt geen idee wat die term inhoudt

25 februari 2014 om 19:36

Ik heb weinig over voorwaardelijke straffen gehad. Maar ik weet wel degelijk wat een voorwaardelijke straf is, heb er zelf ook nog 1. Het is gewoon een waarschuwing hetzelfde als een gele kaart.

Zit Willem niet in het bestuur die over schorsingen gaat ? of heb ik dat mis.

Overig het laatste stuk vind ik nog erger. Hij had al een voorwaardelijke schorsing open staan maar dat ging om een andere categorie

Lachwekkende beslissing. Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als wij net zoals vorig jaar een onterechte rode kaart krijgen en misschien ook wel een penalty tegen.

De Knvb geeft hiermee een ontzettend slecht signaal af naar de rest van Nederland. Je zo misdragen na een wedstrijd mag blijkbaar gewoon. Kreeg Pieters vorig jaar tegen PEC niet een schorsing voor zijn soortgelijke gejank na de wedstrijd? Waarom Pelle dan niet?

25 februari 2014 om 20:40

Pieters kreeg een schorsing van 3 wedstrijden + een wedstrijd voorwaardelijk + een boete.
Pieters maakte echter een overtreding van achteren waar 3 wedstrijden voor staat. Dus in feite komt de straf gewoon op hetzelfde neer. Net als bij Conboy en Chevalier vorig jaar die zich ook in de catacomben misdroegen en een deur intrapten. Zij kregen ook alleen een wedstrijd voorwaardelijk. Waarom zou je Pelle dan harder moeten straffen?

25 februari 2014 om 21:08

Voor zijn onprofessionele gedrag. Deze man heeft een voorbeeld functie en hoeft alleen de schade te betalen voor de kapotte deuren. We hebben het over de aanvoerder nog wel. En als klap op de vuurpijl heeft Feyenoord hem niets gegeven. Ik vind het allemaal lachwekkend.

25 februari 2014 om 22:05

De rest heeft geen voorbeeldfunctie? De rest deed niet aan onprofessioneel gedrag? Ga toch weg man. Alleen omdat het Feyenoord en Pelle is moet hij geschorst worden. Voorbeeldfunctie is zo'n gehypet woord. Voor de kinderen die kijken zeker? Die kinderen hebben geen camera's om door te trappen. En die kinderen kijken ook naar de omstandigheden in Kiev en Syrie en al die moorden op tv. Daar worden ze wel vrolijk van wil je zeggen. De kinderen van tegenwoordig die weten echt alles wel hoor en gaan echt niet zomaar een deur doortrappen omdat Pelle dat ook doet. Dan moet je alle overtredingen harder gaan straffen, want die harde tackles en elleboogjes ala Bjelland en Blind gaan ze ook nadoen hoor. Ik vind het allemaal lachwekkend.

Clubvoorkeur bepaald hierin bij velen het standpunt. Vele Feyenoorders vinden een schorsing overdreven (hij heeft niemand beschadigd), anderen vinden een schorsing terecht (voorbeeld functie blablabla.)

Het viel me ook zo tegen van Johan Derksen gisteren op tv dat hij er zo lichtjes over oordeelde, terwijl hij moord en brand schreeuwde toen Pieters vorig seizoen iets vergelijkbaars deed. Is die ouwe snor misschien toch stiekem voor Feyenoord?

25 februari 2014 om 19:10

Valetijn Driessen chef van de telegraaf, zei toennet zelf dat die 5000 euro boete nog te veel vond, dus hij is niet de enigste

25 februari 2014 om 19:14

Dat valt me dan mee, want Valentijn (telegraaf) is overdreven pro-ajax. Waarschijnlijk probeert hij met zo'n opmerking de schijn op te houden dat hij altijd objectief is

25 februari 2014 om 19:14

Veel Feyenoorders die ik spreek vinden dat het bestuur hier faalt. Was Ajax niet langs gekomen hadden ze hem zeker wel geschorst, deze man brengt de club schande en nu het bestuur en de Knvb ook nog.

25 februari 2014 om 19:33

@reservebankje:
Deze man brengt Feyenoord ook goals, heel erg veel goals. Ik ken mensen die zouden zeggen: " Hij doet alles om te winnen ... en als het fout gaat heeft 'ie temperament".
Verleende ook belangeloos zijn medewerking aan diverse maatschappelijke projecten... gaat hufterig in de fout.
Maar schande is een groot woord. Groter maken dan dat het probleem is, heet dat.

Bijten of racistisch zijn dat is pas een schande... en zelden op deze website kei en keihard veroordeeld.

25 februari 2014 om 19:39

Hij doet vast veel, maar dat doen bijna alle voetballers in Nederland. In Enschede zijn ze verplicht 2x in de maand zich in te zetten voor de club. Dat kan alles in houden. Dus zo overdreven om te zeggen dat hij maatschappelijk veel voor de club doet. En hij is een uithangbord voor de club en brengt de club verkeerd in de media en dat als Icoon. Dan moest Feyenoord hem nog harde straffen.

25 februari 2014 om 20:18

Ik hoor je dat nou al een paar keer zeggen....ik hoor dat nergens en is ook echt gelul misschien dat er een paar zijn maar die zijn heeeel zwaar in de minderheid kan ik je zeggen

25 februari 2014 om 20:41

Jij noemd voorbeelden, die je niet meer kunt nemen, omdat die voor de afspraken van de Knvb waren Januari 2013 dood Nieuwenhuizen. En ook een catacombe hoor je met respect te behandelen, helemaal als je een bezoeker bent.

Moet je s supporter eens doen dan krijg je een levenslang stadionverbod. Corrupte knvb. Verthongen en immers kregen respectievelijk 2 en 4 wedstrijden schorsing na spreekkoren. En pelle verbouwt de catacomben en komt met een geldboete weg. Saillant detail is dat scheidsrechter gozubuyuk komend weekend niet fluit. Knvb geeft hiermee aan volledig ongeloofwaardig te zijn.

25 februari 2014 om 20:16

Goezeboelejoek heeft dat hele incident niet gezien. Dat zei hij letterlijk na de wedstrijd. Dus dat heeft er niks mee te maken. De Knvb heeft door het weekje rust van hem aangegeven dat hij dus gewoon een slechte wedstrijd heeft gefloten. Iets wat iedere Feyenoorder kan beamen.

Vertonghen en Immers kregen een schorsing vanwege provocerende spreekkoren richting een complete voetbalvereniging. Iets wat heel veel teweeg kan brengen bij confrontaties tussen die clubs.

Wat Pellé doet is niet handig, maar vervangbaar. Vandaar de boete. Alles staat volgende week of twee weken weer op zijn plek en kan je niet zien dat Pellé daar langs is geweest. Ook hier weer een flink verschil

Op grond waarvan moet je Pelle straffen? En wat dan te doen met alle andere gevallen van afreageren van frustraties? Denk even een spelers die gewisseld worden en hun frustratie daarover uitte door tegen de dug out te schoppen of de bidons weg te schoppen. Zelfde koek en ei en daar werd nooit aandacht aan gegeven. En heb ook spelers gezien die met rood het veld af moeten en ook tegen de deur schoppen of slaan. Daar werd nooit wat van gezegd en nu Pelle het doet is het ineens niet acceptabel. Ik snap dan ook niet dat er nu zoveel ophef over is. En van een schorsing kan ik al helemaal niet begrijpen. Pelle doet niemand kwaad reageert zich af op een kartonnen reclame bord , waar hebben we het over? Meeste zijn Lurling enkele weken/maanden al weer vergeten blijkbaar. Die ging helemaal over de rooie bij zijn wissel, schopte tegen alles wat hij tegen kwam en toen werd er gezegd dat hij zich nu zo moet laten kennen, schandalig. Maar daar was de kous wel mee af. Pelle schopt 1x en kijk wat dat allemaal los heeft gemaakt. En Wtf, waar bemoeit een zogenaamd objectieve website zich mee dat de Knvb een tweet aan Voetbalzone moet sturen met een uitleg. Laat ze eerst eens een fatsoenlijke website bouwen ipv zich te mengen in zaken welke hun geen reet aan gaan. Belachelijke actie van Vz!

25 februari 2014 om 19:30

Pelle doet niemand kwaad?

Geef ff aan waar je woont en wanneer je ergens staat. Kom ik ff met een Pelle actie, maar bedenk: ik doe niemand kwaad. Ook niet je vrouw en kindjes die staan te kijken, je matties, je ouders of wie dan ook. Allemaal gewoon laten gebeuren. En die spullen kan je gewoon laten vervangen.... ;-)
denk eens na wat je zegt man!

Pieters werd blijkbaar extra geschorst voor zijn wangedrag. Als je het geval met Pelle hiermee vergelijkt, is het dus raar, en zou het inderdaad niet rechtlijnig zijn.
Echter, Chevalier en Romero werden voor hun wangedrag weer niet bestraft. Wat dat betreft is het dus wél gewoon een normale, rechtlijnige uitspraak.

Vanwaar dus die verschrikkelijke ophef? Ik kan me niet herinneren dat er bij de gevallen Romero en Chevalier een dergelijke collectieve verontwaardiging bestond.

25 februari 2014 om 19:22

Pieters werd ook niet extra geschorst voor zijn wangedrag.
Die kreeg 3 duels voor de overtreding die hij maakte, waarin zijn gedrag bij het verlaten van het veld niet meegenomen werd.

Overigens zou ik het wel begrijpen als hier schorsingen voor uitgedeeld zouden worden, maar als je het vergelijkt met voorgaande vergelijkbare situaties is de knvb wel consequent.

25 februari 2014 om 19:24

Pieters heeft 3 wedstrijden en 1 voorwaardelijk gekregen voor de tackle die hij met gestrekt been van achteren op de enkels uitvoerde niet voor het inslaan van die ruit. Is zo terug te vinden op google. Word zelfs door de aanklager nog aangekaart dat hij geen grond had waar hij pieters op kon schorsen en werd er gezegd dat hij al genoeg wedstrijden mist door blessure. Maar is nooit bestraft voor het inslaan van die ruit.

25 februari 2014 om 19:29

Bronko en Ejens,

Bedankt voor jullie informatie. Ik heb het dan niet juist begrepen. Die 1000+ reacties op de andere topics zijn dus zonder enige betekenis. De gehele verontwaardiging is in dit geval onterecht, en dus is deze uitspraak volkomen logisch te noemen.

Overigens vind ik ook dat je op basis van dergelijk gedrag wel een schorsing zou mogen krijgen.

25 februari 2014 om 19:33

Is wel degelijk geschorst geweest voor dat ruitje. 2 +1 voor rode kaart en 1 voor wangedrag. En niet alles wat op google staat is juist. Het is toen ook gewoon op het nieuws geweest met de hoofdaanklager. Hier konden ze niet onderuit na het incident van Van nieuwenhuizen. Dit werd door alle zenders (geval Pieters) gevolgd.

25 februari 2014 om 20:16

Nee maar via google kwam ik uit bij de volkskrant welke wel een van de meest betrouwbare kranten in Nederland is. Daar geeft de aanklager juist aan dat hij geen grond had waarop hij pieters zou moeten schorsen wat betreft het inslaan van de ruit.. Geloof een bericht in de volkskrant eerder dan jouw woord in deze.

25 februari 2014 om 20:25

Piraatje idd al die andere berichten slaan ook nergens op....mensen die niet weten hoe het precies werkt schijnbaar....pelle is zelfs zwaarder geatraft als bv romero sie kreeg nl helemaal niets. Andere situaties zoals pieters is niet te vergelijken het is allemaal best simpel als je erover nadenkt hoor. Maar denk dat het meer de haat naar feyenoord toe is waarom mensen zo raar reageren

25 februari 2014 om 21:16

Bronko en Ejens,

Het wangedrag van Pieters buiten het veld werd ook gewoon door de aanklager meegewogen in de duur van de schorsing.

25 februari 2014 om 21:29

Gestrekt been van achter (normaal al 3 wedstrijden) krijgt rood, gaat daarna door het lint, waarschijnlijk is die voorwaardelijke straf van Pieters voor het inslaan van het ruitje en de 3 wedstrijden voor de overtreding. andere zaken waarbij geen kaart van te voren werd gegeven zijn allemaal bestraft met een voorwaardelijke straf en een geld boete.

Conboy - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Chevalier - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Romero - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete + zichzelf geblesseerd

Onbegrijpelijk niet te geloven en nu niet meer roepen in rotterdam dat ze steeds genaaid worden door de Knvb .want dit is duidelijk een vriendendienst.

25 februari 2014 om 19:26

Tuurlijk en die niet gegeven rode kaart aan marsman met penalty was ook een vrienden dienst zeker.
En vorige week de penalty tegen Nelom welke zijn arm tegen zijn lijf aan had was ook een vrienden dienst zeker. En dan de niet gegeven penalty in de laatste minuten die wedstrijd. Ga toch weg man, jij bent niet serieus te nemen met die reactie.

Feijenoord en de Knvb gaan volledig voor schut met deze beslissing. Een ieder ander zou worden geschorst in eenzelfde situatie, maar men durft het niet aan met Pellè. Schaam je, Knvb en Feijenoord!!
Feijenoorders, wees blij dat Pellè zondag mee doet in de klassieker - want daar was het allemaal om te doen. Maar kom bij schop- en schietincidenten nooit meer met het excuus dat die niet thuis horen op en naast het voetbalveld, want vanaf nu is dat toegestaan. En Knvb: weg met de letters Respect, want dat had ik al niet voor deze bond, en dat wordt nu fijntjes bevestigd waarom.

25 februari 2014 om 19:15

Zondag zou die sowieso meedoen want ook al was het voorstel 3 wedstrijden, dan zou feyenoord het niet accepteren want zo´n club is het wel.

25 februari 2014 om 19:17

Waarom zou Pelle wel gestraft moeten worden, terwijl anderen in het verleden niet gestraft werden voor het maken van materiële schade bij het verlaten van het veld?

25 februari 2014 om 19:53

Er zijn genoeg spelers bestraft in het verleden voor het maken van materiële schade.. pieters kreeg bovenop de schorsing van twee wedstrijden 1 wedstrijd schorsing voor het inslaan van het ruitje.. Veltman werd door de knvb geschorst nadat hij tijdens een jeugdinterland tegen de dug-out aanschopte

25 februari 2014 om 19:24

@pinko:
Schop- en schietincidenten .... want dat is vanaf nu toegestaan ?

Dus Pelle zorgt door zijn actie voor schietincidenten?
Zou Suarez met zijn bijtincidenten hebben aangezet tot kannibalisme....? Jij houdt er wel een verknipt beeld op na zeg !

Deze uitspraak is een vrijbrief voor andere die na de wedstrijd even los willen gaan. De tuchtcommissie van de knvb maakt zich volstrekt belachelijk. Dit voorstel mag zeker niet los gezien worden van de wedstrijd zelf.

25 februari 2014 om 19:27

Idd, je mag wild om je heen schoppen, zo lang je maar niemand raakt....

Verder hoef je ook geen spijt te betuigen. Voortaan ook meteen maar de mond houden over respect etc. want dat is blabla !

25 februari 2014 om 19:28

Hoezo, Gebeurd toch aan de lopende band dat ik spelers tegen reclame borden, dug outs of bidons zie schoppen. Er word net gedaan of dit nooit eerder is gebeurd terwijl het aan de lopende band voorkomt. Zie vaak zat spelers die met rood het veld af gaan schoppen tegen reclame borden of net wat hun voor de voeten ligt.

was dit armenteros of schaken ofzo geweest dan was er een schorsing gekomen.
beetje raar wat die mensen allemaal uitspoken wat betreft het uitdelen van schorsingen/boetes.

Boete vind ik genoeg. Nog een. schadevergoeding voor de pers en Twente als dat niet van die boete betaald wordt. Schorsen voor zoiets gaat te ver. Dan kan je wekelijks wel trainers en spelers gaan schorsen.
Wat achteraf wel blijkt is dat vorig seizoen bij PSV inderdaad alles onder een vergrootglas werd gelegd, maar dat terzijde.
Dit valt overigens niet te vergelijken met wat Vertonghen en Immers deden.

Dus iedere voetballer kan nu weten, het is OK om camera's kapot te schoppen onder het nom van 'adrenaline" of durven ze feyenoord soms niet te straffen? Echt ongelofelijk dit.

Overigens baal ik er wel van dat Feyenoord niet optreedt tegen het gedrag van Pelle. Laat 'm een middagje clini clown spelen in een ziekenhuis of zo, maar doe in ieder geval iets.

Dit is toch volkomen belachelijk? Er zijn veel meer argumenten te verzinnen om hem een schorsing van minstens 2 wedstrijden te geven, dan hem vrij te stellen (wat ze nu doen met die miezerige boete van 5000 euro). Lens, 3 wedstrijden voor het vastpakken van Mathijssen? Klassenjustitie. Vertonghen voor het noemen van kakkerlakken: 2 wedstrijden. Klassenjustitie. Blijkbaar is het om je heen schoppen als een dolle stier wel te verantwoorden zonder excuses aan te bieden, terwijl het aanbieden van je excuses voor alleen maar woorden niet wordt geaccepteerd en je flink wordt geschorst.
Ik snap best dat Feyenoord zich verongelijkt voelt, zeker door de penalty die ze hadden moeten krijgen in de eerste 10 minuten, maar niemand heeft het recht om appartuur e.d. kapot te schoppen dat niet van jezelf is. Daarnaast zouden ze ook zelf eens objectief moeten kijken, vorig jaar (en dit jaar trouwens ook, maar in mindere maten) zijn ze al vaak genoeg gematst door de scheidsrechters.

Hopelijk laat Kuipers zich niet beinvloeden door dit debakel, hij staat in ieder geval in de schijnwerpers.

25 februari 2014 om 19:26

Je kan toch niet zomaar de ene overtreding vergelijken met de andere overtreding? Je kan te hard rijden en bellen achter het stuur toch ook niet vergelijken met elkaar en er maar dezelfde straf voor opleggen? De knvb zou volledig inconsequent beleid voeren als ze Pelle nu wel een schorsing zou geven en bij andere (precies dezelfde incidenten) in het verleden niet.

Het is helaas niet anders. Hopelijk stelt de knvb vanaf het aankomende seizoen nieuwe richtlijnen op als het gaat om het bestraffen van dit soort gedrag.

25 februari 2014 om 19:46

Pieters sloeg door een ruit heen en werd ook geschortst. Bij hem was het wat makkelijker omdat hij toch niet aan spelen toe zou komen. Dit is gewoon heel triest van de Knvb.

Ik zit echt niet hysterisch op de bank te gillen dat Pelle geschorst moet worden hoor maar als Pieters 3 of meer wedstrijden geschorst wordt door een ruit inslaan en Pelle komt er met een aanmaning mee weg nadat hij een deur verrot trapte en een camera hoek omver trapt tja dan is er toch iets mis met de Knvb.

Feyenoorders interesseert het niets. Al staan er 11 pedofiele Al Qaida strijders op het veld. Als ze maar van Ajax kunnen winnen.

25 februari 2014 om 20:08

Ze meten nu ook met 2 maten hoor, Veltman werd ook geschorst door de Knvb na een gat in een dugout geslagen te hebben bij een jeugdinterland (ik weet niet precies wanneer en/of tegen wie). Dus je kan niet zeggen dat er nooit voor dit soort gedrag schorsingen uitgedeeld worden.

25 februari 2014 om 20:24

Natuurlijk kan je niet een-op-een vergelijkingen trekken, dat gebeurt bij bijv. rechtzaken ook niet, want die situatie komt gewoon nooit voor. Je mag imo echter wle gewoon relevante zaken erbij halen en kijken hoe er daar gehandeld is. Wanneer je de zaken aanhaalt die ik al aanhaal, daarvoor gaat gebruiken, kun je onmogelijk hiervoor geen schorsing opleggen.

Maar inderdaad, hopelijk worden de regels snel aangepast. Misschiend at Guzubuyuk dan wel een penalty had gegeven en geel.

Daarnaast zul je me verder ook niet van de daken horen schreeuwen als die jongen nu alsnog geschorst zou worden, maar enige vorm van objectiviteit is hier ver te zoeken.

25 februari 2014 om 20:27

Je laatste alinea slaat inderdaad de spijker op zijn kop Ansjo, hoe ongenuanceerd die dan ook is. De meeste Feyenoord supporters geven er helemaal niks om wat hun spelers uitvoeren en zoeken de schuld altijd bij de tegenstander of de scheidsrechter. Ik zou er ook niets van staan te kijken als er een aantal Feyenoord 'supporters' (bomberjackmannekes) die openbaar aanklager hebben bedreigd om zo Pelle zonder schuld weg te krijgen.

25 februari 2014 om 19:33

Lens valt wel iemand met geweld aan, dat is van een heel ander niveau dan tegen een kartonnen bord schoppen Dat je uberhaupt dit met elkaar durft te vergelijken zegt al genoeg. en je laatste reactie, zijn al genoeg gematst door scheidsrechters is helemaal lachwekkend. Alleen de laatste 2 wedstrijden al 4 punten door de neus geboord.

25 februari 2014 om 19:58

@ejens: Nou vergelijk het met Pieters dan, de een slaat een ruitje stuk en de andere schopt een dugout, camera en reclamebord. Waarom moet Pieters dan geschorst worden en Pelle niet? Heel simpel inderdaad omdat Pieters toch geblesseerd was en niet zou spelen dan is het makkelijker dan nu.

En zeker omdat ze in Rotterdam al zo de pest in de Knvb hebben durven ze het volgens mij gewoon niet aan om Pelle te schorsen.

En wat iedereen altijd zegt je hebt dingen mee in het seizoen en je hebt dingen tegen in het seizoen maar over een heel seizoen gezien streep je het tegen elkaar weg. Er zijn wel meer clubs dit seizoen benadeeld dus echt niet alleen maar 'jouw' Feyenoord.
En stel als je zondag zou winnen door een makkelijk gegeven penalty zullen we je ook niet horen van nou we hadden de scheids even lekker mee en het geluk aan onze zijde.

25 februari 2014 om 20:17

Valt iemand aan met geweld, geloof je jezelf nog? Het gebeurt regelmatig dat iemand je bij je shirtje pakt, als je dat al geweld noemt woon je waarschijnlijk in een afgesloten dorp en ga je elke dag netjes naar de kerk, drink je nooit bier en durf je geen vrouwen aan te spreken, want je vrouw zal wel geregeld worden door je vader en moeder.
Daarnaast geef ik alleen al als voorbeeld de afgelopen 2 jaar, dat jij niet verder terug kan kijken dan twee wedstrijden zegt al voldoende over jou.

Prima opgelost zo, kan het vizier weer op de volgende wedstrijd gericht worden!

Ik ben benieuwd hoeveel deuren, ramen, borden, lampen etc dit jaar nog vernield worden. De uitspraak is haast een vrijbrief om zulke dingen te doen.

Dit heet gewoon meten met 2 maten. Dit lijkt verdacht veel op een goedmakertje op het gelijke spel tegen Twente.

Alle labels over respect op de voetbalshirts kunnen nu er ook wel vanaf gehaald worden. Als je teleurgesteld of gefrustreerd bent, mag je blijkbaar alles kapot trappen. Dit wordt getolereerd zonder schorsing zo lang je maar niemand maar raakt.

5000€ en voorwaardelijk, ik had liever de 4 punten die de KNVB in een week tijd gestolen heeft. Belachelijke beslissing, eindelijk een speler die zich laat gaan en krijg je dit. Nee liever spelers als Willems of Maher, verliezen en dan voor de camera zeggen, ik vond ons niet slecht spelen. Daar wordt je als supporter blij van, ik zie liever passie.

Ik heb mensen zwaardere straffen zien krijgen voor vandalisme en die hebben geen eens een voorbeeldfunctie. Schande maarja KNVB zet zelf de trend nu. Ze kunnen reacties verwachten als een speler soortgelijke acties maakt en evt zwaarder gestraft wordt.

De Knvb is gewoon 1 grote maffiabende, ze willen gewoon dat feyenoord wint van ajax zodat het nog een klein beetje spannend is bovenin en er nog een rede tot kijken is. Vandaar ook dat ze Feijenoord niet hebben laten winnen tegen Twente. Ajax moet kampioen worden maar dat moet wel spannend gebeuren. Als er niemand meer kijkt dan komen er helemaal geen inkomsten meer binnen en kan je de eredivisie failliet verklaren. De Knvb hoopt door ajax keer op keer kampioen te maken nederland europees weer wat kan doen, maar dat is natuurlijk niet zo.

Nu maar hopen dat Ajax wint van Pietje Pelle. Opgefokte supporters daar bij Feyenoord. Als er een speler uitglijdt fluiten ze al voor een overtreding.

De Knvb moet zich schamen wat een stelletje angsthazen. Bang voor kritiek vanuit de 010 hoek.

Helden c.q. prutsers

Knvb is bang voor het havenvolk! Lijkt wel of ze worden bedreigd? Waarom krijgt Lens 3 wedstrijden met dezelfde verklaring vd knvb??

Lachwekkende beslissing van de Knvb. Enerzijds goede sier willen maken met de actie 'zonder Respect geen Voetbal', en nu niet handelend optreden tegen dit wangedrag? Volstrekt ongeloofwaardig. En dan straks weer met het opgeheven vingertje richting de amateurvelden wijzen wanneer het daar weer een keer uit de hand loopt. Als de Knvb ook maar een knip voor de neus waard was dan had men Pelle geschorst, daarmee zouden ze pas een krachtig signaal afgeven. Door niet op te treden geeft de Knvb een vrijbrief voor dit soort gedrag op en langs de Nederlandse velden.

Hij moet gewoon geschorst worden is niet de 1e keer dat die niet tegen zn verlies kan... word tijd dat het zomer is kan die weer lekker vertrekken uit NL

Weinig perspectief hier.

Dit is voor niemand een vrijbrief om zich te misdragen aangezien je dat nog steeds een geldboete krijgt en een duel voorwaardelijk, maar die verongelijkte opmerkingen hier sluiten hun ogen voor wat ze wel weten; dit is de Knvb's manier om excuses aan te bieden aan Feyenoord voor het abominabele optreden van het scheidsrechters korps tijdens de wedstrijden NAC - Feyenoord en de pot tegen Twente.

De enige reden waarom sommigen zo reageren als een hondsdolle keesje is omdat we allemaal over Pelle zijn gevallen en er moest daar een voorbeeld van gemaakt worden. " but please think of the children!" Ja, daarvoor ben je ouder; om te zeggen dat Pelle zich moet schamen voor zijn gedrag.

Grindheim kreeg 1 duel schorsing voor het roepen van 'fuck you'.
Knvb is wederom zwaar door de mand gevallen, trieste bende.

Wat een vergelijkingen worden er weer gemaakt hier.
Lens die iemand bij de keel grijpt terwijl hij daar doelbewust op staat te wachten is wel ff iets anders dan uit frustratie tegen een kartonnen bord schoppen.
Hoeveel spelers die met rood het veld zijn afgegaan en op de deur slaan of schoppen is dit seizoen al voorgekomen? Dus dit is niets nieuws. Gebeurd met enige regelmaat en daar is nooit aandacht aan besteden. Waarom nu wel en vooral waarom valt iedereen hier nu ineens over en hield men zich bij vorige incidenten stil?
Ik snap er werkelijk niets van. Is iedereen nu zo anti Feyenoord of zijn jullie gewoon achterlijk en zien jullie alleen wat jullie willen zien?

25 februari 2014 om 19:42

De Knvb meet met 2 maten. Pieters sloeg door een ruit heen en werd geschorst. Pelle schopt van alles aan diggelen en het wordt door de vingers gezien. Gewoon even tot 10 tellen en dan erbij stil staan waarom mensen dat vreemd vinden. Feyenoorders zijn gewoon een stelletje opgefokte gefrustreerde arbeiders. Gewoon normaal nadenken.

Ten eerste heb ik liever een Feyenoord met Pelle dat tegen Ajax speelt dan zonder want anders krijg je dat ge-emmer weer dat Ajax won omdat Feyenoord Pelle moest missen.

Puur objectief gezien moet hij natuurlijk gewoon geschorst worden. Pieters, Lens, Vertonghen werden voor soortgelijke incidenten terecht geschorst. Kijk van mij hoeft het niet perse hoor die schorsingen maar als de Knvb een beleid hanteert dat dat soort capriolen niet wordt geaccepteerd waarom wordt het van Pelle dan wel geslikt?

De Knvb zet zichzelf voor schut. Eerst dat geneuzel over die doelpunten en nu dit door de vingers zien omdat Feyenoord door de scheidsrechts was genaaid. Je kan niet zeggen ja de rest wordt wel geschorst en Pelle niet.

Ik zou dan toch graag willen weten wie die pannenkoek van een openbaar aanklager nu eigenlijk is.
Aangezien deze persoon of personen het wel altijd nodig te vinden om voor bepaalde clubs maximale straffen te geven en voor andere met een schijntje op de proppen te komen...

Gelukkig is er in elk geval een grote groep mensen die vraagtekens bij de gang van zaken plaatst.

Het is Pelle, De man die denkt dat ie onze lieve heer is, Wat was er gebeurt als Immers het was geweest ik ben Feyenoorder in hart en nieren maar tuurlijk had ie een straf moeten hebben! Ik denk dat de knvb gewoon bang was voor acties van de harde kern! Het is een schoolvoorbeeld van klasse justitie ! Zelfs de knvb doet eraan mee om onze vriend op een voetstuk te plaatsen ! Nee Pelle je bent een groot acteur! Ja je maakt veel goals dat wil niet zeggen dat ja alles kunt maken! Ik vind het vreemd dat Pelle zo wordt vereerd!! Begin van het seizoen wilde meneer zograag weg Pelle verdient deze adoratie niet van de fans! Hij denkt alleen aan zich zelf! Feyenoord ons motto is Geen Woorden Maat Daden Maar dat is veranderd in Pelle we trust! triest heel triest

25 februari 2014 om 20:29

Jij bent geem feyenoord fan.....acties van de harde kern??? Lul niet zo dom man....vergelijkbare situaties zijn ook bestraft dus waarom pelle wel dan???

Laat ik niet hypocriet zijn, als Ajacied weet ik ook het verschil tussen Feyenoord met of zonder Pellé, maar ik snap dan toch niet waarom Pieters wel een extra schorsing krijgt voor z'n gedrag en de Feyenoorder nu niet?

Zou de Knvb dit hebben gedaan omdat ze de Italiaan's woede begrijpen na de fout(en) van Gozubuyuk? Is het een soort goedmakertje?

Misschien is het gewoon eens tijd dat ook de bond duidelijke richtlijnen heeft en die aan de vele fans uitlegt want ik vind het geen probleem dat Vertonghen geschorst is, maar Pellé mag dus wel dingen slopen van de pers...sterker nog, elke speler mag dus na de wedstrijd zo tekeer gaan, niet?

25 februari 2014 om 20:09

@007,

"elke speler mag dus na de wedstrijd zo tekeer gaan, niet?"

Nee, want zoals je ziet, staat er een sanctie op.

25 februari 2014 om 20:32

Poeh, en wat voor een sanctie. Ik denk dat spelers in de Eredivisie zich nu wel bedenken voordat ze zich laten gaan, want hun salaris gaat bijna geheel op aan de boete en ze kunnen wekenlang niet meer in actie komen voor hun club

Dit signaal geeft eerder af dat je rustig tekeer mag gaan en andermans spullen mag slopen dan dat duidelijk wordt dat je als profvoetballer je emoties in bepaalde mate dient te beheersen.

25 februari 2014 om 21:06

@fr4evah: Welke speler zal van een dergelijke sanctie wakker liggen ? En dan bedoel ik niet bij de kleinste clubs met dito begrotingen maar bij de topclubs in Nederland. Is toch een lachertje, 5000 euro en een wedstrijd voorwaardelijk of denk jij daar anders over ? Peller zal om en nabij de 80.000 bruto per maand krijgen, die gaat echt geen bioscoopje missen hiervoor toch.

5000 euries valt me tegen, er had minstens één 0 bij gemoeten..

Die aanklagers zijn kennelijk van hetzelfde niveau als de scheidsrechters. Meten met twee maten. Wat dat betreft passen ze perfect bij de Knvb.

Het mag dan niet zo erg zijn als iemand verwonden. Maar spullen vernielen die niet van jou zijn hoeven we ook niet met de mantel der liefde te bedekken. Als supporters dit doen volgt er onherroepelijk een stadionverbod.

Is dit nou lachwekkend of triest?
Ik vind beide .het is een grove schande wat hier gebeurd en wordt nog belachelijker door categorien toe te passen waardoor het woordje voorwaardelijk ook als wasse neus afgedaan kan worden.
Als je respect vraagt /eist van je leden moet je dat zelf wel uitstralen en verdienen .
Op deze manier denk ik weer even terug aan de treurige voorvallen op de amateurvelden waarna de knvb voorop liep om er schande over te spreken.

Ik vind voetbal het mooiste wat er is maar bah wat schaam ik me voor die nederlandse kwakzalverbond.

Klasse justitie en te gek voor woorden. Die Pelle denk dat hij god is, wat een idioot!! Blijf met je poten van een ander zijn spullen af en dat hoef je niet moetwillig stuk maken. Mag niemand, en ook niet " Jesus " Pelle. Als profvoetballer heb je een voorbeeld functie, nog even dan gaan de junioren van Bal op het dak A1 ook de zaak vernielen en we gaan dat afdoen met een waarschuwing! Schorsen die idioot, ook al komt Ajax op bezoek. Knvb u laat zich kennen, ik wil u niet meer horen als straks vernielingen plaats vinden bij de voetbalclubs door gefrustreerde spelers die zich niet kunnen beheersen of zich als idioten gedragen. Bah wat een uitspraak!

Tjonge jonge. Ajax is toen kampioen geworden omdat Vertonghen niet werd geschorst en Toivonen wel, wat een voorbeeld. Een 'onafhankelijke' aanklager is nooit onafhankelijk, hij woont ergens en heeft een clubvoorkeur. Verder gaat dit nergens over, Pelle zou hoe dan ook spelen zondag.

en toch als pelle bij bvb utrecht of ado had gespeeld was hij wel geschorst geweest wat overigens niet betekend dat ik vind dat hij geschorst moet worden

Waar slaat de vergelijking met Verthongen in vredesnaam op? Kwetsend lied zingen tegen wat gesloopt materiaal, ik zie geen enkele overeenkomst.

25 februari 2014 om 20:38

- buiten het veld
- onprofessioneel
- voorbeeldfunctie

Nog steeds geen overeenkomst zichtbaar ? De strafmaat is in ieder geval zeker geen overeenkomstigheid. Want de Knvb vind het slopen van andermans spullen niet erg in tegenstelling tot een liedje zingen. Bijzonder spijtig, spelers als Lens en Vertonghen zijn onevenredig hard gestraft in vergelijking tot Pelle.

25 februari 2014 om 20:48

Kom nou toch, die punten zijn zo ontzettend algemeen. De strafmaat is terecht geen overeenkomstigheid, tenzij jij het kwetsen en kleineren van duizenden mensen gelijkwaardig vindt aan een gat een reclamebord en een kapotte camera. Dat Pelle helemaal geen straf krijgt, die boete kun je toch nauwelijks een straf noemen, is ten opzichte van die andere gevallen niet terecht. Dat ben ik wel met je eens, maar ik vind wat hij doet ook mindere gevolgen hebben dan bijvoorbeeld Lens, die de oorzaak is van een knokpartij tussen complete elftallen of de eerder genoemde Verthongen.

25 februari 2014 om 20:50

En spelers als Chevalier, Romero en Conby die exact dezelfde overtreding begaan kregen dezelfde straf als Pelle, dus waarom Pelle zwaarder straffen.

De acties van Vertonghen en Lens staan niet in verhouding hiertoe. Vertonghen zette 2 upportersgroepen tegenover elkaar en Lens reageerde zich af op mensen.

Ik mag hopen dat je het verschil tussen mensen en een deur wel ziet.

25 februari 2014 om 22:41

@stefandefree

Ik had ook niet verwacht dat de strafmaat exact hetzelfde was, dat is nogal stupide aangezien het wel verschillende acties zijn. Maar in het kader van ''respect'' en de harde straf voor iemand als Pieters verwacht je wel dat ze in de lijn van die straffen blijven oordelen. Je zegt zelf ook dat deze ''straf'' te licht is in de lijn van de andere straffen.

Ik vraag niet om Lens, Pieters, Vertonghen en Pelle even hard te straffen. Absoluut niet zelfs, verschillende omstandigheden en delicten, maar wel in de dezelfde lijn straffen. En dat gebeurd niet, want waar Lens en Pieters hard werd aangerekend (zeker gezien de dood van Nieuwenhuizen) dat ze zich misdroegen met een voorbeeldfunctie wordt Pelle het niet aangerekend. Ondanks het feit dat Pelle afgelopen najaar nog een kopstoot probeerde te geven en nog een voorwaardelijke straf had staan.

25 februari 2014 om 21:08

Stefandefree,

De overeenkomst is "wangedrag".

25 februari 2014 om 22:27

Daar heb je zeker gelijk in, maar ook daar zitten toch nog wel wat gradaties in.

Dit is echt een vrijbrief van de Knvb om alles kapot te trappen na de wedstrijd. Pelle heeft het gedaan en krijgt toch maar een boete van 5000 euro, die schade kunnen de voetballers makkelijk betalen en ze zijn meteen hun frustratie kwijt.
Rare gang van zaken, normaal gesproken worden dit soort gevallen hard aangepakt. Maar puur omdat het Feyenoord is zullen ze het wel weer gunnen daar in Zeist. Dat de Knvb niet objectief was, was me al lichtelijk duidelijk gemaakt, maar nu bevestigen ze het door niets te doen tegen de aanklager.

Prima, hoeft er de komende periode een tijdje niet gepraat worden over dingen als knjb en hoe Ajax altijd bevoordeeld wordt. Feyenoord en Pelle komen hier namelijk goed mee weg. Ik had minstens 3 wedstrijden verwacht.

Kan iemand mij uitleggen hoe 1 voorwaardelijk kan verschillen van de andere voorwaardelijke straf....? Dus een speler zou 6x1 voorwaardelijke straffen kunnen hebben?? Uhm....oke....

25 februari 2014 om 21:51

@arie Vink
ik zal het proberen uit te leggen... voor zover mij bekend

1. In het tuchtreglement betaald voetbal is niet expliciet opgenomen welke voorwaarden van toepassing zijn op het omzetten van een voorwaardelijke in een onvoorwaardelijke schorsing, wel de periode waarin een voorwaardelijke zijn "geldigheid" behoudt.

2. Bij het omzetten van een voorwaardelijke in een onvoorwaardelijke hanteert de Tuchtkamer c.q. de Openbare Aanklager een zg. juridische onderbouwing.
Dwz dat een voorwaardelijke wordt omgezet wanneer een nieuwe overtreding in dezelfde categorie valt.
Bijvoorbeeld een voorwaardelijke wordt omgezet in een onvoorwaardelijke wanneer er een voorwaardelijke schorsing was uitgesproken voor een overtreding in de categorie "ernstig gemeen spel" en de nieuwe overtreding ook ernstig gemeen spel betreft (en een aantal strafcodes zijn hierop van toepassing).
Wanneer de nieuwe overtreding zou vallen in de categorie spelbederf dan wordt de voorwaardelijke niet omgezet.

Echter dit is allemaal geen wet van Meden en Perzen, maar een (juridische) interpretatie.
Vandaar dat er ook geen beroep mogelijk is tegen een omzetting zelf, wel tegen de schorsing die de omzetting tot gevolg had (slim van de Knvb....)
Evengoed kan men onderbouwen dat bijvoorbeeld het uitdelen van een kopstoot en het met opzet vernielen van materiele zaken valt onder de categorie wangedrag.

Mij lijkt dat de openbare aanklager en in zijn kielzog de Knvb naar een "smoes" hebben gezocht waardoor Pelle alsnog kan meedoen tegen Ajax.
Opvallend is dat de juridische onderbouwing bij het geval Pelle "gebrek aan sportief gedrag bij een teleurstelling" is en bijvoorbeeld bij Pieters "het in diskrediet brengen van de voetbalsport" terwijl dit toch zeer vergelijkbare gevallen zijn en in het geval Pelle nog wel wat graadjes erger.

Zo de wind waait, zo waait mijn rokje is blijkbaar het credo van de Openbare Aanklager en de Tuchtkamer van de Knvb.

P.s.
Ik heb geen zitting in een Tuchtkamer, dus een lid van zo'n kamer mag mij corrigeren.

Wat zullen een hoop anti Pelle of anti feyenoord mensen het moeilijk hebben in het dagelijkse leven.
Een mishandeling in het dagelijks leven wordt door de rechters in dit land nooit met 1 vaste straf afgedaan. Diverse zaken worden afgewogen tot er een oordeel uit komt.
Met vernielingen is dat zo, zelfs met moord en doodslag.
De rechter houdt rekening met de omstandigheden en de gemoedstoestand van de dader.
Als je te hard rijdt staat daar een vaste boete op (schikking die je kunt accepteren), als je dat laat voorkomen, heb je kans dat de rechter anders beslist. Dat kan hoger of lager uitvallen. Die rechter houdt rekening met diverse omstandigheden.

Het gaat in deze casus niet om mishandeling of dreiging naar een medespeler o.i.d, het gaat niet om laakbaar beledigen of discrimineren. Het gaat zelfs niet over je tegenstander bijten. Het gaat hier om een "slechte verliezer" die schopt en schade maakt.

De door de Knvb ingestelde " onafhankelijke" aanklager heeft daarvoor een schikking aangeboden die zeer waarschijnlijk wordt aangenomen door Feyenoord. Net als in het dagelijkse leven...

Als jullie niet met die dagelijkse gang van zaken kunnen leven.... jammer voor je.

Tijdens het lezen begon ik mij af te vragen waarom het de hele dag geduurd had om een smoes te bedenken om Pellè vrij te pleiten, maar halverwege begreep ik dus dat de aanklager ook nog een smoes moest bedenken voor die voorwaardelijke straf. En dan staat er ook nog in de tekst dat het een "onafhankelijke" aanklager was. Wat ik nou helemaal niet begrijp is dat zelfs Feyenoord te laf is om deze man te schorsen.

Oké, van Feyenoord kan ik het toch wel een beetje begrijpen, want zei hebben Pellè gewoon nodig voor de klassieker. Maar de aanklager.....? Waar is hij dan bang voor? Krijgt hij die 5000 euro op zijn eigen rekening gestort?

Maar wel grappig. De ene krijgt een schorsing van de aanklager geldboete van de club, omdat hij een club uitschold voor een bepaalde insect. De andere krijgt een geldboete van de aanklager en een bakje koffie van de club, omdat hij de boel loopt te vernielen. Ik begrijp hier dus helemaal niets van.

Nou kunnen ze iig niet de smoes gebruiken dat Pelle er niet bij was als het de aankomende weken (hoop zondag ook) misgaat. Dus ik vind het prima. Maar als je puur gaat kijken naar vergelijkbare en soms nog minder erge vergrijpen dan slaat dit natuurlijk nergens op en ben je als Knvb met 2 of misschien wel 3 maten aan het meten

Nog één vraag hier op dit topic.

Wie vergoed nou die camera? Die camera was iets duurder dan die 5000 euro en aangezien Feyenoord het heeft afgedaan met een "kleuterjuf" methode, is het ook niet Feyenoord die het betaald.

25 februari 2014 om 21:32

was volgens mij een lamp die niet kapot was maar bijna omviel maar werd opgevangen.

Zelfde straf als andere vergelijkbare situaties, Pieters had dan wel 3 wedstrijden maar ook 1 voorwaardelijk, die 3 wedstrijden komen wel overeen met de overtreding en de voorwaardelijk zal dus wel voor het inslaan van het ruitje zijn

Conboy - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Chevalier - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete.
Romero - misdragen in de catacomben - 0 wedstrijden schorsing, alleen voorwaardelijke straf + boete + zichzelf geblesseerd

25 februari 2014 om 21:46

Ga nu eerst de berichten van je lezen. Die namen die je noemt kun je niet noemen, omdat dat allemaal achterhaald is. Schade bij Twente was rond de 3500 euro en wel degelijk de camera.

25 februari 2014 om 22:10

Lekker achterhaald als er 2 vorig jaar nog zijn gebeurd. Als dat al achterhaald is, waarom noemt iedereen dan wel Pieters en Lens?

Pelle heeft die schade zelf al betaald.

25 februari 2014 om 23:43

Omdat Pieters onder de nieuwe regels valt. Zaak Nieuwenhuizen zijn er een paar belangrijke regels bijgekomen.

26 februari 2014 om 08:37

Er zijn geen nieuwe regels, het woord respect is weer aangehaald, iets wat er altijd al is geweest......dus gewoon gezwans wat je zegt. Pelle was zelfs niet boos op hem, hij gaf aan dat iedereen mens is en hij ook fouten kon maken. maar goed als ik jouw reacties bekijkt kan je wel zeggen dat je geen haat heb naar Feyenoord, maar ik betwijfel het. De regels van de Knvb zeggen dat dit de straf is, een andere straf kan niet en toch wil iedereen hem meerdere wedstrijden aan de kant zien....moraalridders!!!!!!!!

25 februari 2014 om 22:08

Pelle heeft al die schade zelf betaald. Daarbovenop krijgt hij dus nog een boete van 5000 euro. Dat had van mij dan 50.000 mogen zijn en dan was alles prima.

25 februari 2014 om 23:07

Heeft Pellè die schade betaald? Ik heb daar niets over kunnen lezen.

Slim van de knvb.
Eerst vaak profiteren van Feyenoord pokervriendje Gozubuyuk.
Als dat teveel gaat opvallen laat je een Rotterdammer als onafhankelijk aanklager de straf bepalen.

Ben benieuwd of Koeman het allemaal weer schandalig gaat vinden.
Denk het niet he.

Slim

25 februari 2014 om 22:29

De rol van Feyenoord (en Koeman) is buitengewoon ergerlijk.

Ajax en PSV hadden tenminste "de ballen" om soortgelijke gevallen zelf te bestraffen met een geldboete waarmee ze zich openlijk distancieerden van het "wangedrag"van hun spelers.

En Feyenoord........ dat distancieert zich nergens van. Net zomin als Koeman.
Wel lopen bleren over scheidsrechterlijke fouten die elke club ondervindt.

Alleen al daarom hoop ik aanstaande zondag op een forse winst van Ajax op die "hypocriete" club (al zullen Twente supporters dat misschien minder leuk vinden)...

Edit:
Weet je zeker dat de openbare aanklager een Rotterdammer is?
Volgens mij is dat nog steeds Theo Hofstee.
Maar die kan inmiddels vervangen zijn vanwege zijn dubbelrol als officier van justitie.

25 februari 2014 om 23:07

Nee dat is nou ook weer niet nodig
Laat Feyenoord door een scheids fout maar winnen, en Pelle geel krijgen dan is ie alsnog geschorstn

25 februari 2014 om 23:10

Twente supporter... naar ik aanneem.
Dus begrijpelijk

Puur marchanderen dit! Pieters werd - terecht - aan de schandpaal genageld voor hetzelfde soort achterlijke gedrag! En kon zelfs op minder begrip rekenen! Hoewel de Knvb zich ervan bewust is - en toont - dat de scheidsrechter de kiem is van alle commotie, heeft dit ook alles te maken met de gunfactor! Niet eens in termen van clubs, maar zeg nu zelf: de Knvb had ongetwijfeld meer spierkracht getoond als het tweederangsspelers als Schaken of - toch al vaak een schlemieletje - Lex Immers was.

Overigens hoeft Feyenoord niet enkel naar de falende scheids te kijken. Hoe kan het dat Mathijsen zich zo kinderlijk in de luren laat leggen door een middelmatige spits als Castaignos? En welke eikel laat Martina een halve minuut voor tijd zo vrij...

Goed, deze uitspraak betekent dus dat ik, als amateurvoetballer, komend weekend de kleedkamer kapot kan trappen en er met een boete van pakweg 5 euro vanaf kan komen. Immers, Pelle verdient met het voetbal veel meer dan ik (niks namelijk) en ik ben nog niet eens aanvoerder. Je kunt het als knvb nu niet maken om een amateurvoetballer vernieling zwaar aan te rekenen. De precedentwerking van dit gevalletje gaat nog lang nagalmen in de kleedkamers van het amateurvoetbal. Slechte, kortzichtige uitspraak.

26 februari 2014 om 02:33

Sinds wanneer worden boetes in Nederland op iemands inkomen afgestemd?

26 februari 2014 om 14:01

Kijk maar eens naar de boetes in het amateurvoetbal en die in de eredivisie en dan is je vraag beantwoord.

27 februari 2014 om 03:41

Ik volg het amateurvoetbal niet. Kun je me wat over de boetes daar vertellen?

Top, vrijbrief voor al die gekke amateurs om de kleedkamer te vandaliseren na onrechtvaardig puntenverlies. Heel dom dit van de knvb, de meeste volwassen mannen gedragen zich immers als kleuters (zie Pelle) en zullen dit aangrijpen om verwerpelijk gedrag op deze manier te rechtvaardigen. De eencelligen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, dat gebeurd niet door dit soort softe maatregelen.

De Knvb en de aanklager houden er weer een aparte redenering op na, maar goed dat zijn we wel gewend. Een voorwaardelijke straf is toch gewoon een voorwaardaarlijke straf, dat betekend toch dat ongeacht hoe je in de fout gaat je de klos bent, ik vind het echt opmerkelijk. Ondanks dat zijn woede te begrijpen is het toch van de zotte dat er zo´n milde uitspraak komt. Het is toch gewoon vandalisme ? Als dit buiten het stadion plaats vind door bijvoorbeeld een supporter zie ik tig mensen hier roepen dat je met je fikken van andersmans spullen moet afblijven. Helaas word er in het voetbal door bijna iedereen met twee maten gemeten.

27 februari 2014 om 18:28

Dat word nu toch ook geroepen? Maar net als in het echte leven krijg je niet altijd een straf voor vandalisme, en haast nooit zo'n hoge als een boete van €5000 ...

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren