Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax en FC Groningen eens over transfersom Zivkovic'

Laatste update:

Het begint er steeds meer op te lijken dat Richairo Zivkovic zijn loopbaan zal vervolgen bij Ajax. De aanvaller van FC Groningen staat hoog op het verlanglijstje van de landskampioen, die volgens De Telegraaf met Groningen een akkoord heeft bereikt over een transfersom. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft toestemming gekregen om met Zivkovic te onderhandelen.

/

De sportbestuurder zat dinsdag om tafel met het nieuwe management van de zeventienjarige aanvaller, Players United. Ajax zal naar verluidt 2,5 miljoen euro betalen voor Zivkovic en Groningen zal bij een eventuele doorverkoop 10 procent van de transfersom krijgen. Overmars heeft nog geen akkoord bereikt met het kamp-Zivkovic over een contract, maar er worden geen problemen verwacht.

Zivkovic kan voor drie jaar tekenen in de Amsterdam ArenA: vanwege zijn jonge leeftijd is een langer contract uitgesloten. De aanvaller kon afgelopen zomer ook al naar Ajax, maar koos er toen voor om nog even bij Groningen te blijven. Zivkovic speelde dit seizoen twintig competitiewedstrijden voor De Trots van het Noorden, waarvan vijf als basisspeler, en scoorde vijf keer. Als alles goed gaat heeft hij in de zomer zijn HAVO-diploma en als hij zijn opleiding heeft afgerond, wil Zivkovic graag naar Amsterdam verhuizen.

FC Groningen laat woensdagochtend aan RTV Noord weten niet in detail te willen treden over de status van de onderhandelingen: technisch manager Henk Veldmate wil alleen kwijt dat Ajax heel concreet bezig is om Zivkovic naar Amsterdam te halen. Dat wordt bevestigd door algemeen directeur Hans Nijland. "De onderhandelingen lopen nog, daarom kan ik er nog niet zo veel over zeggen", laat hij weten. "Meer wil en kan ik er nu nog niet over kwijt."

Richairo Zivkovic zou een goede aankoop zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 februari 2014 om 07:43

Zall well dus de einde betekenen van siggi of hoesen? Goeie aankoop van ajax hoor. Eerste seizoen zal het wennen zijn voor hem. Pas tweede seizoen zullen we hem zien vlammen

26 februari 2014 om 07:59

Moeilijk te zeggen. De jong gaat wel waarschijnlijk weg. Heeft ie vaker gemeld. En is ook zijn laatste contractjaar volgend jaar dusja. En bojan heeft ook niet veel gebracht maar ik weet niet hoe die huur constructie in elkaar zit maar die zal wel waarschijnlijk terug gaan.

26 februari 2014 om 08:14

Einde van Sigi of Hoesen? Zivkovic is 17 en heeft niet eens een vaste basisplaats bij Groningen. Ook is het niveau en alles eromheen groter bij Ajax. Die jongen wordt echt niet gehaald om direct aan te sluiten bij het eerste als reservespeler of iets. Hij mag bij Jong Ajax meedoen, wat voor een 17 jarige ook al ontzettend knap is (alhoewel dat er bij sommige mensen om de een of andere reden niet in komt), lekker aan zijn fysiek werken en het Ajax spelletje leren. Het is nu een groot talent, maar hij moet nog steeds heel erg veel leren. Nogmaals, dat is niet normaal gezien zijn leeftijd. Voor het eerste elftal is hij te licht op dit moment en waarschijnlijk ook volgend seizoen. Ik denk ook dat komend jaar Kishna zich eerst mag bewijzen in de spits. Dat zal eerder ten koste gaan van Sigi of Hoesen.

26 februari 2014 om 08:28

Ik hoop ten kosten van Sigthorsson want hem kan je duidelijk niet veel bijleren. Ajax kennende zullen ze Zivkovic 1-2 jaar kneden en dan pas in aanmerking voor het eerste laten komen. Waar ik wel bang voor ben is dat hij wellicht de voorkeur krijgt boven aanstormende talenten zoals Walian (superspits in wording). Even wat extra info: Walian is 16 en speelt al regelmatig met de A1 waar hij vooral concurrentie krijgt van El Azzouzi. Hij heeft eerder al aanbiedingen gekregen van City en Arsenal maar besloot toch om bij Ajax te tekenen(2013). Verder staat hij er om bekend om heel makkelijk te scoren. Er komen echt een paar heerlijke spelers aan bij Ajax. Ik verwacht het meest van Cerny, Nouri, Walian, vd Beek, Acolatse en Becker. Er zijn nog veel meer toptalentjes maar de bovengenoemde zullen het vrijwel zeker redden.

26 februari 2014 om 08:28

ja zo ? je kan nooit 3 spitsen hebben voor de 1e van ajax. siggi stelt al teleur en hoesen doet het af en toe aardig. ik neem aan dat siggi weggaat na dit seizoen of hoesen. kishna is een buitenspeler. sigi en hoesen niet. hij zal sws niet voor de basis gehaald zijn. maar als tweede spits. zodat hij rustig ingebracht wordt.

26 februari 2014 om 08:32

Ik denk dat zivkovic of kishna eerst op de flanken zullen worden gezet. Sigthorsson en de jong verkopen, Hoesen terughalen

26 februari 2014 om 08:36

Nogmaals; Ajax was Kishna aan het omscholen tot spits, voor degene die dat niet meegekregen hebben.

Mooi om te zien. Toch een groot talent en relatief goedkoop. Zeer blij met deze aankoop, zit veel rek in. Denk dat Groningse fans niet zo blij zijn. Goudhaantje dit!

26 februari 2014 om 07:17

Ik zou zeker 5 mil. Plus 25% doorverkoop vragen..

26 februari 2014 om 07:21

Voor een 17jaarige speler is 2.5miljoen een flinke transfersom. Nijland zal daarmee tevreden zijn.

26 februari 2014 om 07:40

Op basis waarvan? Hij zit gewoon op de bank in het hoge Noorden hoor..... Tuurlijk kan hij zich door ontwikkelen maar 5 miljoen is hij denk ik echt niet waard. Zelfs 2.5 miljoen is redelijk hoog.

26 februari 2014 om 08:01

@PSV4321: op basis waarvan? Hoeveel 17-jarigen hebben al 5 eredivisiegoals en zoveel wedstrijden achter hun naam?

26 februari 2014 om 08:10

Azalkmaar. Man dus? Dan maar ffkjes 5 miljoen dokken? Om maar eens te zwijgen over die 25% doorverkoop percentage....5 goals in de eredivisie zeggen ook niet al te veel. 2.5 miljoen is gewoon echt de max. Nu maar hopen dat we een pareltje in huis hebben, want zo geweldig vond ik hem ook niet. Wel viel mij zijn snelheid op en dat hij kopgoals kan maken.

26 februari 2014 om 08:14

Gewoon veel geld voor een 17 jarige. Zal niet vaak meer betaald zijn in Nederland. Zijn er ook mensen die weten wat hij kan? Ik heb hem alleen op z'n 16e zien debuteren en een keer als pinchhitter zien scoren maar verder helemaal heen beeld van hem. Kennelijk niet zo overdreven goed dat hij op zijn Zeefuik of de Leeuw uit de basis stoot. Hoe dan ook, dit past binnen Ajax' beleid dit, de al dan niet eigen jeugd verwijten kunnen weer losbarsten. Gelukkig heeft de UEFA daar definities voor.

26 februari 2014 om 10:30

@ Psv4321

Dat was volgens mij omdat het totale kosten plaatje (zaakwaarnemer, salaris en transfersom) voor Ajax te hoog zou uitvallen waardoor zij vonden dat daardoor de uieindelijke verwachte winst marge bij een verkoop te laag zou uitvallen.

26 februari 2014 om 10:35

Hebben ze misschien ook wel gevraagd, maar niet gekregen en de onderhandelingen lopen nog...

26 februari 2014 om 12:10

Ach als hij had bijgetekend dan had Ajax een veelvoud moeten betalen en dan was Overmars afgehaakt. Dus 2,5 miljoen + een percentage bij een eventuele doorverkoop is een mooie deal voor alle partijen. Iedereen is het er wel over eens dat Zivkovic een supertalent is die voor een club als Groningen niet meer te houden is.

26 februari 2014 om 12:58

Eerlijk gezegd zie ik het ook nog niet echt. Ik zit om de week op de tribune in de Euroborg, maar in de (weinige) minuten die Zivkovic maakt, ben ik nog niet volledig overtuigd. Hij kan slecht in bepaalde momenten van de wedstrijd belangrijk zijn. Het Ajax spel past hem wat dat betreft wel.

Ik denk dat Groningen hem te vroeg verkoopt. 2.5 miljoen is op dit moment een hele mooie prijs en het is nog lang niet zeker of hij zal slagen. Graag had ik hem nog een paar jaar bij Groningen gezien om te kijken of het echt iets wordt. Voor 2.5 miljoen zie ik Groningen geen nieuwe Marcus Berg, Matavz if Suarez halen.

26 februari 2014 om 07:18

17 jaar, 5 wedstrijden gespeeld en dan vind jij 2,5 miljoen relatief goedkoop? Op basis van die cijfers vind ik het anders een behoorlijke tranfsersom.

Maar goed, het is natuurlijk wel een groot talent, en de kans is groot dat je dit er in de toekomst weer uit gaat halen dus Ajax betaald niet te veel ofzo, maar goedkoop is het ook niet.

26 februari 2014 om 07:25

Nieuwe beleid van Ajax. Talenten van Nederlandse komaf zo jong mogelijk halen, vormen, sportief gebruiken en dan flink doorverkopen.

26 februari 2014 om 07:35

Met deze leeftijd kunnen hem we ook een speler uit onze jeugdopleiding noemen

26 februari 2014 om 07:36

Maar wat ik dan niet begrijp is het volgend: waarom wel 2.5 miljoen voor hem maar geen 3.5 miljoen overhebben voor Narsingh die zelfs al international was? Laatstgenoemde speelt daarbij ook nog op een positie die al seizoenen lang zwak bezet was bij Ajax

26 februari 2014 om 07:45

@Panerai
5 wedstrijden? Check je facts!

26 februari 2014 om 07:46

@psv4321: ik dacht dat Narsingh iets duurder was, rond de 5 miljoen. Verder staat Overmars bekend dat hij een tikkie zuinig is he. Zet daar het beleid wat Ajax wil voeren naast en dan zou Zivkovic een hele logische aankoop zijn. Maar wat Narsingh betreft had Ajax van mij ook toe mogen slaan, dat is een echte buitenspeler met een goede voorzet.

26 februari 2014 om 07:50

Psv4321. Dat vraag ik me nu dus ook af. Tot de dag van vandaag zoeken we nog steeds naar een RV. Schone doet het onverwachts prima maar ik denk dat we met een echte winger op rechts sowieso sterker zijn. Maar ja ik zie wel wat er gebeurt.
Wat betreft deze aankoop, ik vind hem echt niet zo geweldig, maar ik laat me graag verassen.

26 februari 2014 om 07:54

Alsof echte goede spelers zin hebben in een paar seizoenen eredivisie? We vissen sowieso in de C categorie vijver.

26 februari 2014 om 07:55

@afca_godenzonen.

"nieuwe beleid van Ajax. Talenten van Nederlandse komaf zo jong mogelijk halen, vormen, sportief gebruiken en dan flink doorverkopen"

Iets wat PSV dus al jaren doet

26 februari 2014 om 07:56

Langejan.
Narsingh was geen 5 miljoen hoor. Max 4. Maar ja dat boeit nu toch niet meer.

26 februari 2014 om 07:58

Nee dat hebben we gezien de afgelopen 3 jaar.

26 februari 2014 om 07:58

Panerai.

Nee want psv betaalt gewoon de hoofdprijs en haalt ze vaak genoeg als ze al wat wedstrijdjes hebben gespeeld. (Wat ik overigens ook logischer vind maar ja).

26 februari 2014 om 07:58

Voor Ajax 5 miljoen.

26 februari 2014 om 08:02

@panerai: hij heeft neer dan 5 wedstrijden gespeeld, volg jij het voetbal wel helemaal? Dit gaat om 5 basisplaatsen.

26 februari 2014 om 08:04

Frgiooo: het is een ieders goed recht het beleid te volgen waar zij denken de meeste winst te behalen, zowel of sportief als financieel vlak. Deze jongen heeft de belangrijkste jaren voor zich en Ajax ziet in hem een gewenste versterking. Verder maakt het dan niet uit hoeveel geld Ajax al dan niet heeft, het is namelijk de bedoeling het eigen vermogen in de toekomst nog groter te zien worden. Ajax zal waarschijnlijk ook dit seizoen weer kampioen worden, zit nog in de beker en wespelen nu nog Europa Leaugue waar we morgen waarschijnlijk uit vliegen. Dus sportief gaat het lang niet zo slecht he. Wat je stelt met het scouten van buitenlandse toptalenten, Ajax doet dit al geruime tijd. Alleen niet in de grote voetballanden, omdat er tegen de grote topclubs niet te concurreren is. Natuurlijk zal er af en toe wel eens een talent voor het sportieve ipv het financiele kiezen, maar de meeste ouders en záakwaarnemers zien dollars ipv een geleidelijke toekomst. Natuurlijk heeft Ajax de financiele middelen om verder te gaan voor dergelijke talenten, maar dan gaan de verhoudingen qua lonen weer scheef lopen en dat wil men bij Ajax niet meer. Ook alleen maar met een paar toptalenten ga je Europees niet aanhaken, zeker in de CL niet.

26 februari 2014 om 08:12

AZ Alkmaar,

Ik woon in Singapore dus elke wedstijd kijken van de Eredivisie is vrij lastig voor mij. Ten eerste omdat alleen de top wedstrijden van de eredivisie live worden uitgezonden hier en ten 2e omdat dit vaak midden in de nacht is.

Die 5 wedstrijden had ik dus opgezocht, en fout gezien blijkbaar. Mijn excuses.

26 februari 2014 om 08:19

Panerai,
Je hebt gelijk want hij is zeker niet goedkoop, maar als het technisch hart al zo'n bedrag wil neertellen moet het wel een groot talent zijn.

Hij wilde zelf al graag naar Ajax, zal zeker alles geven om hier te slagen.

Fantastisch dat Ajax zich zo toelegt op de jeugd en ook geweldig dat de Boer laatst nog even bevestigde dat hij minimaal 8 à 10 jaar trainer van Ajax wil blijven.

Hiermee kunnen we er zeker van zijn dat het spelniveau, o.a. door nog betere spelers jaarlijks omhoog zal gaan.

26 februari 2014 om 08:25

Narsingh vroegen ze volgens mij 5 miljoen voor, plus zijn de salariskosten veel hoger dan een jongen van 17.

Blijf het wel ontzettend jammer vinden dat ze hem niet gehaald hebben..
Schone vult zijn rol goed in hoor, maar Narsingh is de beste rechtsbuiten van Nederland.

26 februari 2014 om 09:29

''nieuwe beleid van Ajax. Talenten van Nederlandse komaf zo jong mogelijk halen, vormen, sportief gebruiken en dan flink doorverkopen.''
Je vergeet te vermelden de Nederlandse competitie verkrachten.....

26 februari 2014 om 09:40

Misschien had Ajax toen (onterecht) veel vertrouwen in Sana, De Sa en Lukoki.
Of ze zien Zivkovic als een groter talent dan Narsingh, want hij is nog veel jonger natuurlijk.

26 februari 2014 om 10:31

Een andere Zivkovic, eveneens een 17 jarig talent, doet het super goed bij Partizan Belgrado. Positie Rw

http://www.transfermarkt.co.uk/en/andrija-zivkovic...

26 februari 2014 om 10:50

De keuzes van Overmars hebben tot nu toe wel aardig uitgepakt. Narsign zit gewoon bij psv op de bank en was ook nog eens zwaar geblesseerd, wat je natuurlijk nooit kunt voorspellen en maher is tot nu toe ook ene totale mislukking bij ppsv.

26 februari 2014 om 11:13

Hhhmmm oke Henky, ik zou zeggen ga even alle eredivisie selecties na en kijk even hoeveel spelers er hun opleiding bij Ajax hebben genoten? Vertel me dan nog eens of ajax de eredivisie verkracht of juist verrijkt. De eredivisie wordt verkracht door de markt, talenten die veel te vroeg naar het buitenland vertrekken.

26 februari 2014 om 11:40

Psv4321 en Lee112 hij was rond de 5 miljoen.

3,5 miljoen was de bieding van Ajax. Ze wouden daarna niet in een bidding war met PSV en haakten af.

Narsingh zou inderdaad mooi bij Ajax passen, maar niet voor elke prijs aangezien we Kishna, Lukoki, de Sa, Andersen etc. in de jeugd toendertijd hadden. Jongens als Meleg zullen ook waarschijnlijk volgend seizoen al hun debuut maken.

26 februari 2014 om 12:00

@sopcast1337

En dat Narsingh naar PSV is gegaan is geen keuze gwweest van Overmars. PSV was gewoon sneller en betaalde meer. Maher is nooit een optie geweest omdat Eriksen nog neit verkocht werd. Overmars heeft gewoon gefaald aangezien hij deze spelers wilde hebben maar niet is geslaagd ze binnen te halen.

26 februari 2014 om 12:31

@panerai: Dan is het je vergeven. Mijn excuus.

26 februari 2014 om 12:31

Narshing heeft psv 4.1 miljoen gekost en als Ajax mee was gaan bieden nog veel meer. Ajax heeft een soort gelijk bod gedaan en dat werd toen afgewezen ivm de vele interesse. Daarnaast vroeg Narshing een veelste hoog salaris. Denk trouwens dat deze aankoop eentje gericht is op de toekomst dus in de loop van volgend jaar mee zal gaan spelen. Eerst acclimatiseren en dan rustig brengen. Vind wel dat Ajax voorin nog een of twee versterking mag halen vooral op de flanken is weinig concurrentie maar denk dat dat niet zal gaan gebeuren

26 februari 2014 om 13:18

@ Sopcast1337.

Dus omdat Narsingh op de bank zit bij PSV heeft Overmars een goede keuze gemaakt? Geloof je het zelf. Bij Ajax had hij gewoon in de basis gestaan hoor daar ben ik echt 110% van overtuigd.. Wij hebben geen Ruiz twv 900.000 euro die sowieso wekelijks moet spelen, De sa uit de basis spelen is niet de aller moeilijkste taak. Wat betreft Maher, dat heeft wel echt goed uitgepakt maar ja we hadden ook al een serero, Klaassen in huis. Dat is toch echt wat anders dan een De Sa.

@ Scrumpti0uz
Kishna was toen sowieso niet fit. Maar dan ook echt totaal niet. Lukoki had nooit een puike partij gespeeld en de Sa is leuk maar toch echt geen Ajax niveau. Anderssen is geen RV, maar wel een groot talent. Meleg laat het ook jammer genoeg niet zien bij jong Ajax maar inderdaad dat hadden we destijds niet geweten. Wel zei Meleg toen dat hij meer een LM was. Hij had het echt gemunt op de positie van Eriksen. Wie weet krijgt hij ooit nog de kans op die positie.

26 februari 2014 om 13:21

Men0210.

Dat salaris verhaal werd nooit bevestigd. Bij PSV verdiend die jongen ook gewoon een representatief salaris.
Maar ja, het maakt nu toch niet uit.

26 februari 2014 om 13:57

De Boer blijft het liefst zo lang mogelijk in NL, zijn vrouw heeft een eigen zaakje en wilt ook niet weg. Dus ik zie hem niet zo snel zijn gezin verlaten voor een betere salaris. Geld heeft hij zat.

26 februari 2014 om 14:09

We hebben niet gefaald, want kijk hoe narsingh en Maher nu ervoor staan.

Je weet ook niet hoe deze 2 spelers zouden spelen als ze bij Ajax zouden spelen. Hadden ze op ook op de bank gezeten of juist wel top gespeeld?

Over deze 2 spelers kunnen we lang over praten maar uiteindelijk ben ik blij dat ze niet bij Ajax spelen.

26 februari 2014 om 14:30

ik vraag me af hoeveel doelpunten sightorsson zou maken met narisngh op rechts.

26 februari 2014 om 16:14

@laabombaaa

Word je ook blij als je die Bojan zit spelen? Man wat een aderlating op rechts! Had toch echt liever Narsingh gehad. Natuurlijk weten we niet hoe hij had gespeeld, maar dat kun je toch ook zeggen over iedere aankoop? Weten we hoe Zivkovic het gaat doen dan? Weten we überhaupt of hij het niveau aan zal kunnen ? Nee, maar dat risico wordt gewoon genomen.
En ik heb toch echt liever een international als Narsingh op de bank dan een gehuurd eeuwig talent als Bojan. Die Narsingh is tenminste nog veel geld waard als international met veel snelheid en een puike voorzet.
Ik zei het al eerder over strootman: die gast gaat minimaal 17 miljoen opleveren en ik zeg het nu over Narsingh: minimaal 14 miljoen, let maar op!

26 februari 2014 om 07:42

Het is een talent maar zoveel heeft hij niet laten zien

26 februari 2014 om 07:48

Een goede speler met aardig wat potentie, denk dat hij bij ajax wel door kan groeien tot een basisspeler.

26 februari 2014 om 07:48

Als deze geruchten kloppen heeft hij volgens het tecnisch hart van Ajax voldoende laten zien om de kans te wagen. Vergeet niet, als hij een jaar verder is, en veel meer heeft laten zien, dat je hem dan niet meer voor 2,5 miljoen kunt halen.

26 februari 2014 om 08:22

Van der Hoorn en Duarte hebben het technisch hart ook voldoende laten zien. En dat is mooi materiaal voor Jong Ajax. Ik ben bang dat Overmars nog steeds denkt dat hij bij Go Ahead in het bestuur zit, en dat Frank nog denkt dat hij coach bij Jong Ajax of de A-jeugd is. Want Zivkovic heeft natuurlijk wel potentie, maar hij speelt niet eens bij Groningen. En ondertussen vloeien er miljoenen weg naar spelers waar Ajax nooit winst op gaat maken...

26 februari 2014 om 08:46

Vd Hoorn heb ik nog niet afgeschreven, die jongen heeft veel aanpassingsproblemen gehad en had moeite met het grote verschil in niveau. Duarte is meer een breedteaankoop geweest en doet het tot dusver zeker niet slecht in de wedstrijden dat hij op het middenveld speelde. Die jongen is geen linksback, de plek waar hij afgelopen donderdag stond te schutteren.

26 februari 2014 om 10:53

Al dat gezeik op duarte is zo opportunistisch. Duarte speelde tegen AC Milan thuis prima. Ook tegen Barcelona uit speelde hij een prima wedstrijd. Helaas werd hij net als moisander tegen Milan uit het veld getrapt en moest hij een tijdje toekijken. Toen begon serrero ineens goed te spelen en maakte duarte zo'n beetje zijn comeback als linksback. Dat ging goed mis en hij wordt totaal afgeschreven. De wedstrijden dat hij op het middenveld stond, zoals afgelopen zondag, haalde hij gewoon een prima niveau.

1 maart 2014 om 15:51

fcajx, post alleen als je iets te melden hebt aub.

on : ik vind zivkovic wel een potentiële basisspeler voor ajax, is snel en durft een actie te maken. echter, ik vraag me af wat voor signaal dit afgeeft richting de ajax-jeugd, loopt er naast kishna niks bijzonders rond nog?

26 februari 2014 om 11:23

Prima aankoop. Kan direct meedoen gezien het niveau van de huidige spitsen. Maar belangrijker, eindelijk trekt die vrekkerige Overmars de overvolle buidel om iets goeds te kopen. Hulde Overmars, eindelijk! En laat dit aub niet de laatste goede aankoop zijn.

26 februari 2014 om 11:35

ik vind het wel gewaagd eigenlijk. jonge speler die nog niet veel heeft laten zien voor 2,5 miljoen ophalen. het is wel een talent maar dat hoeft niet te zeggen dat die gaat slagen bij ajax. moet nog zien of dit wat word.

Slimme zet van Ajax, maar waarom doet Groningen hem weg voor zon laag bedrag?

26 februari 2014 om 07:19

Waarom slim (of dom)? Heb je garantie dat hij het gaat halen? Zit hij jeugd niet in de weg? Wordt Sigi nu niet minder waard doordat clubs weten dat er al een spits is gehaald? ...

26 februari 2014 om 07:43

Ik denk dat Sigthorsson toch niet zo heel veel waard is. Clubs zien die jongen ploeteren en zien ook wel dat hij bijna de helft veeft gemist door blessures. En ik denk dat ze bij Ajax geen vertrouwen meer in Sigthorsson hebben.

26 februari 2014 om 10:53

"wordt Sigi nu niet minder waard doordat clubs weten dat er al een spits is gehaald? ..."

Wat voor opleiding heb jij gedaan als ik vragen mag?

26 februari 2014 om 09:31

Omdat dit een goede prijs is voor een 17 jarige speler die alles nog moet bewijzen. Dat tijdperk van ooooh het is Ajax we vragen 12 miljoen dat is sowieso voorbij en dat zijn voor spelers die zich allang en breed bewezen hebben. 2.5 miljoen is een goede prijs. Maakt niet uit of je een hekel hebt aan Ajax of niet.

26 februari 2014 om 10:39

Slechte zet van Ajax. Hij heeft mij totaal niet overtuigt. Hij is op dit moment minder dan zowel Sigi als Hoesen. Dit is niet het niveau waar Ajax naar toe moet. Bezuinigen is prima, maar op deze manier wordt de afstand met de europese (sub)top alleen maar groter.

Zucht... Leuk nieuws maar het is beter voor iedereen dat hij nog 2 jaar bij Groningen speelt en dan pas naar Ajax komt. Hij is er nog lang niet klaar voor.

Ook jammer voor Groningen, heb je een topper in wording is hij al weg voordat je er iets aan had.

26 februari 2014 om 07:17

Zo kan hij rustig worden gebracht en worden bijgeschaafd door Bergkamp & Co.

26 februari 2014 om 07:22

Ik heb liever dat hij nog 2 jaar in de basis speelt bij Groningen dan dat hij bij jong ajax speelt/bank/paar minuten in het eerste en dan heel rustig gebracht wordt. Hij leert 10x meer als hij nog 2 jaar bij Gro zou blijven. Plus bij Ajax moet je presteren, is de druk hoog.

26 februari 2014 om 07:38

dus dat he. waarom blijf je niet gwn bij groningen en minstens 50 wed. spelen man..
veel beter dan in het 2de eftal spelen..

26 februari 2014 om 07:51

Ik denk dat Groningen supporters daar niks aan hebben.

26 februari 2014 om 08:05

bij Grunn staar hij ook niet in de basis. Hij kan beter in zichzelf investeren bij Ajax ( Bergkamp..) ook al als hij daar niet alles gaat spelen. Die garantie heeft hij bij Grunn ook niet.

26 februari 2014 om 08:19

@claro

Volgend seizoen zou hij toch sowieso in de basis staan of niet? Denk dat hij nu gewoon iets te jong is.

Ik heb geen zin in het typische Ajax scenario. Halen ze een 16-17 jarig talentje, speelt hij tot zijn 20-21ste in de jeugd en dan pas heb je er iets aan. Terwijl wanneer je deze jongens bij verschillende ploegen in de eredivisie laat spelen ontwikkelen ze zich veel sneller en heb je er tenminste zicht op of ze Ajax waardig zijn of niet. Kijk maar naar Meleg, Andersen, ...

26 februari 2014 om 08:54

@medellin

Niet meer dan logisch toch? Bij Ajax spelen alle jeugdteam vanaf dat ze het grote veld opstappen een zelfde speelwijze. Zo kan Zivkovic nog 1 à 2 jaar aan dit speelplan wennen om vervolgens Ajax 1 in te stappen. Hij kan wel 2 jaar in Groningen blijven en vervolgens naar Ajax gaan, maar dan krijg je net zo een als Sigi die van te voren niet de speelwijze is bijgebracht..

26 februari 2014 om 09:35

Daarom is het goed voor hem dat hij nu al de overstap maakt omdat je bij Ajax moet en bij Groningen niet. Daarnaast staat Ajax er meer bekend om jeugdspelers op te stellen dan Groningen.

Die gast gaat echt wel speelminuten krijgen hoor volgend jaar. Siem de Jong vertrekt waarschijnlijk. Sigthorson is gewoon niet goed genoeg en Hoesen ja laten we eerlijk wezen is ook niet Ajax niveau.

26 februari 2014 om 10:50

@medellin: dat hebben we met Cillissen gezien dat het slecht uitpakt om rustig gebracht te worden :s
Ik denk dat deze jongen ook wel weet dat er bij Ajax voorin een probleem is en hij weet ook wel dat er kansen zullen zijn volgend seizoen en de Boer hem dan gewoon langzaam brengt (dat zal Groningen ook doen omdat hij maar 5 basisplekken heeft in 20 wedstrijden) Hij is op een leeftijd waar je gewoon niet volledig in de basis staat hij moet langzaam gebracht worden.

Maar met types als de Boer en Bergkamp kan hij zeker nog veel leren bij Ajax en denk dat hij volgend seizoen zeker wel kansen gaat krijgen. Laat hem en Kishna volgend seizoen maar lekker veel minuen maken dan kan je het seizoen erna optimaal van ze genieten en de vruchten ervan plukken.

26 februari 2014 om 10:58

@medellin

als hij nu nog twee jaar bij groningen was gebleven en het goed doet dan zal groningen ook veel meer geld gaan vragen voor deze speler.

26 februari 2014 om 11:01

Medellin hoe kan jij nou weten of hij volgend jaar in de basis staat bij Grunn?

26 februari 2014 om 18:45

@claro

Dat weet ik inderdaad niet maar daar ga ik wel vanuit als hij blijft spelen en elke dag beter wordt. Dan kun je niet meer om hem heen.

27 februari 2014 om 00:20

Tuurlijk niet, nog 2 jaar bij Groningen terwijl hij op zijn 17e al zowat een basisopleiding heeft? Nee gewoon zo snel mogelijk naar (jong) Ajax om de echte scholing te krijgen en de cultuur te leren kennen.

Goede aankoop als dit allemaal door gaat!

Oei, dat is niet best onderhandeld. Met de verkoopprijs is niet zoveel mis, aangezien hij nog niet helemaal doorgebroken is, vind ik die prijs begrijpelijk. Maar van het lage doorverkooppercentage word ik niet bepaald vrolijk, dat betekend dat als hij later later doorverkocht wordt wij er met een fooitje vanaf komen, en dat is toch zonde.

26 februari 2014 om 07:21

Mee eens, had 25% verwacht. Die 2,5 miljoen voor 20 wedstrijden en een paar goals is mooi meegenomen voor een gratis speler uit de jeugdopleiding.

Hier ben ik echt heel blij om. Niet omdat ik een Ajacied zou zijn (want dat ben ik niet) maar omdat Zivkovic zo voor de eredivisie behouden blijft en hij zich rustig een paar jaar kan ontwikkelen!

Nou dat is goed nieuws ! Zivkovic is een weliswaar jong, maar een erg groot talent. Deze gast heeft enorme potentie als nummer 9.

Alleen er wordt wel fors betaald, maar goed, hij is dat ongetwijfeld dubbel en dwars waard.

Bij Ajax zullen normaliter De Jong, Sigthorsson en Bojan vertrekken. Dus er moet wat gebeuren rondom de nummer 9-positie. Alleen van Zivkovic mag je volgend seizoen nog niet alles verwachten. Daarom zal Ajax nog een ervaren aanvaller moeten huren of anders Hoesen terughalen. Dan heb je met Hoesen, Zivkovic en ook Kishna 3 spelers waarmee je kan rouleren !

26 februari 2014 om 08:00

Zou ik dom vinden, spitsen moeten vertrouwen en ritme hebben. Je kan allerlei posities rouleren, maar spitsen en keepers beter niet. Hoesen wordt nu hij weg is opgehemeld maar steeds als hij basis stond bakte hij er niks van, daar win je de oorlog niet mee. Zivkovich zal komend jaar wel in jong Ajax beginnen? Laat die Kishna het maar doen, die heeft de kapsones om het gelijk waar te maken. Kluivert bewees dat leeftijd en ervaring geen issue hoeven zijn als je ze maar binnenschiet.

26 februari 2014 om 08:23

Voor komend seizoen reken ik nog niet op Zivkovic. Kijk naar de leeftijd waarop talenten onder De Boer echt serieuze kansen krijgen, dat is niet op 17 jarige leeftijd. Ook is hij bij Groningen geen basisspeler, maar reserve. Van reserve Groningen naar reserve Ajax is een grote stap voor zo'n jongen. Ik verwacht dat De Boer komend seizoen rouleert met Sigi, Hoesen en Kishna in de spits (als er al gerouleerd wordt). Ook zie ik Bojan nog wel blijven. Hij overtuigd nog niet, maar welke speler die Ajax de afgelopen jaren gehaald heeft overtuigde in zijn eerste jaar? Alleen Moisander.. En die kende het Ajax spelletje en had al meer ervaring. Ik denk dat Bojan houden toch verstandiger is om die reden. Als een andere speler zich weer moet inpassen kost dat ook weer tijd..

26 februari 2014 om 09:30

Ik snap je punt over de Boer en het serieuze kansen geven aan talenten op die leeftijd. Maar ik vind Zivkovic toch wel een uitzondering op de regel, hij komt heel anders binnen bij Ajax dan alle andere 17 jarige talenten. Hij heeft al Eredivisie ervaring en kent de druk om te spelen in het eerste elftal. Ik begrijp dat de druk bij Ajax van hele andere orde is dan bij Groningen. Maar ik denk dat voor Zivkovic de stap wel een stuk kleiner is dan andere talenten van 17. Ik denk dat hij volgend seizoen wel vaak gebracht gaat worden door de Boer

26 februari 2014 om 10:10

Dat dachten we van een talent als Bazoer ook, maar we zullen zien

26 februari 2014 om 11:47

Bazoer was 16 toen hij gehaald werd en raakte continu geblesseerd. Ik denk dat hij volgend seizoen wel debuteerd en dan is hij ook nog maar 17. Niet dat we hem echt nodig hebben eigenlijk dan al aangezien we ook nog van der Hoorn en Denswil hebben.

Misschien mede daarom dat we hem proberen om te vormen tot een verdedigende middenvelder. Daar heeft hij wel meer kans op speeltijd gezien Poulsen waarschijnlijk vertrekt.

Ik denk dat voor Zivkovic er niet veel zal veranderen qua speeltijd. Hij zal voornamelijk voor Jong Ajax gaan spelen en zo nu en dan invallen bij Ajax 1. Eigenlijk hetzelfde rol als hij nu vervuld bij Groningen.

Maar afwachten hoe deze jongen zich gaat ontwikkelen. Wel een jonge jongen dus past wel in de vizie van de club!

We hebben Kishna toch als toekomstig nieuwe spits of wil je zivkovic als schaduwspits halen. Aan de zijkant kan ook nog. Wel goeie aankoop.

26 februari 2014 om 07:20

Ik denk dat Kishna 'gewoon' op de flank terecht komt.

Als Ajacied is dit toch lekker wakker worden, als het waar is. Transfersom ligt lager dan dat ik had verwacht en op deze manier kan hij rustig gebracht worden en veel leren van bijvoorbeeld Bergkamp!

26 februari 2014 om 07:24

Kischna had gezegd in een interview dat hij het fijn vond om zijn debuut op zijn 'plekkie' te mogen spelen.

26 februari 2014 om 07:36

Goed idee ziet t er zonnig uit en ern perfecte aankoop

nu aleen nog die bojan en fisher lozen ... waardeloos

en nog 1 goede aankoop dpen

26 februari 2014 om 11:32

Nog 1 goede aankoop. Kom op man, de buidel is overvol en je hebt er geen ruk aan als het op de bank staat. Zie je talent, hoppa kopen. Zelfde strategie als Bayern.

26 februari 2014 om 08:26

Iedereen lijkt te vergeten dat die jongen pas 17 is.. Als Kishna dit jaar echt doorbreekt kan hij 2 of 3 jaar eerste spits zijn bij Ajax en is Zivkovic nog steeds net 20... Ze kunnen elkaar gewoon opvolgen.

Nog maar 17, dus kunnen we hem ook officieel als zelfopgeleid verklaren. En nu kan het blik met wormen weer worden opengetrokken.

Dit is eigenlijk ideaal. Een jonge speler die nog genoeg kan leren om zijn talent zo aan te passen zodat hij optimaal zal fungeren in het Ajax system.

26 februari 2014 om 07:26

Klopt. Die jongen zal denk ik Kishna op moeten volgen en waarschijnlijk pas over enkele jaren echt een basisplaats bemachtigen. Hoe dan ook een voortreffelijke transfer als dit allemaal doorgang vind!

26 februari 2014 om 07:52

Wat bedoel je met een paar jaar ? Kischna opvolgen ? is toch een buitenspeler ?

Denk een jaartje in he 2de en af en toe minuten maken en dan de jaar erop knallen

26 februari 2014 om 08:29

Als je het een beetje volgt wil Ajax Kishna omtrainen tot spits. En jij denk dat Zivkovic er al staat over ruim een jaar? Als hij net 19 is of zo... Ik hoop het, talenten kunnen niet snel genoeg dragende spelers worden, maar dan moet er echt nog heel erg veel gebeuren. Van reserve bij Groningen naar knallende basisspeler bij Ajax in een kleine anderhalf jaar....

26 februari 2014 om 09:21

Oke zo goed volg ik Ajax niet... Maar wat ik er mee wil zeggen Kishna is zelf nog heel jong. En hoop voor ajax dat die wel minimaal tot zijn 23ste bij ajax blijft. Dus dan heb je ruim 3 jaar voor Zivkovic. Weet niet of dat goed is

Waardeloos van Groningen dit, hij heeft nog geen echte kans gehad in het eerste en dan laten ze hem nu al lopen! Hij is 20x beter Dan de Leeuw en Zeefuik bij elkaar en toch blijft onze slappe coach hun de voorkeur geven. Erg jammer voor alle FC supporters dat we nooit van dit talent zullen mogen gaan genieten!

Yess yess yess yess!!!!!!!!!!!! Beter komt Zivkovic! Wat een nieuws! Na Narsingh en Van Ginkel was dit de derde speler in wie ik echt wat zag voor Ajax. Gelukkig lijkt Ajax nu wel de speler binnen te halen. Nog voor een goed bedrag ook! Als dit waar is en Zivkovic komt dan ben ik een heel erg tevreden Ajacied.

Dit bedoel ik maar weer. Ik weet niet in hoeverre sensatiekrant De Telegraaf betrouwbaar is, maar dit zou weer dramatisch onderhandeld zijn. 2.5 miljoen voor het grootste talen sinds Arjen Robben? Ze moeten zich echt eens achter de oren krabben.. Je weet dat Ajax meer kan betalen, waarom dan genoegen nemen met zo'n bedrag!

26 februari 2014 om 07:28

Geen idee misschien hebben de recente deals met Bizot er wat mee van doen. Ajax heeft Groningen ook wel wat goeds gebracht met Burnet en Kappelhof en Bizot nu.

26 februari 2014 om 09:58

Goeds is een groot woord. Alleen Bizot is in mijn optiek onomstreden, Kappelhof en Burnet zijn middelmaat, ook voor het niveau van Groningen.

26 februari 2014 om 07:30

Klopt maar vergeet niet dat hij pas 17 is en nog vrij weinig bewezen heeft bij Groningen. Maar grote talenten breken altijd door, dus daarom ben ik ook niet bang dat hij niet gaat halen.

Verder is de deal mede tot stand gekomen dankzij het afstand doen van de rechten op Bizot...

Nu maar afwachten tot alles definitief is !

26 februari 2014 om 07:35

Ze hadden minstens een hoger doorverkooppercentage kunnen bedingen. Maar agh, we zijn het ondertussen wel gewend bij Groningen dat men niet kan onderhandelen.

26 februari 2014 om 07:35

Hans Nijland kan niet anders. Groningen heeft een enorm tekort op de begroting van 1,5 mln. Dit zal elk jaar moeten worden opgevangen dmv een transfer.

26 februari 2014 om 10:53

Omdat als ze teveel vragen Ajax gewoon wegloopt en niet zoals in het verleden toch maar overstag gaat om het kopen. Daarnaast heeft deze jongen nog niet eens een basisplek bij Groningen en nog helemaal niets bewezen dus dan is 2,5 miljoen toch weer een heel aardig bedrag.

26 februari 2014 om 13:44

Heb je helemaal gelijk in hoor, en ook dat de financiële situatie niet op en top is maakt 2.5 miljoen een leuk bedrag. Maar ik denk ook wel dat je snapt dat voor veel Groningen supporters dit gewoon niet voldoende oogt. We hebben in tijden niet zo'n groot talent gehad. Dat hij op zo'n jonge leeftijd met weinig prestaties vertrekt doet misschien af aan de transferwaarde, maar voor ons is hij gewoon een basisspeler als hij nog een jaar langer was gebleven. Dan had Groningen ook wel iets meer mogen vragen. Maar aan de andere kant had Ajax hem dan misschien niet gehaald, en ik heb liever dat hij in Nederland blijft dan dat hij naar het buitenland vertrekt, ook al is het bedrag dan hoger. Het gevalletje Zivkovic is daarentegen wel een beetje het toonbeeld van hoe Groningen onderhandeld over het laten vertrekken van spelers, namelijk knap waardeloos.

26 februari 2014 om 13:15

Een hoger transferbedrag ga je komende zomer echt nog niet krijgen. Het risico met een jongen van 17 zal voor de meeste clubs veel te groot zijn. Zoals je hieronder als zegt, had ik daarentegen wel een hoger doorverkooppercentage verwacht. 20% zou reëel zijn. Dan kunnen er namelijk twee dingen gebeuren. Of hij mislukt en Groningen mag tevreden zijn met de 2,5 miljoen die ze ooit kregen voor een modale Eredivisie speler. Of hij slaagt, vertrekt voor bijvoorbeeld twintig miljoen en Groningen verdient in totaal 2,5 nu + 4 miljoen later aan hem.

26 februari 2014 om 13:40

Precies, qua bedrag is dit misschien wel reëel, maar aan de andere kant snapt men vast dat veel Groningen supporters teleurgesteld zullen zijn. We hebben in tijden niet zo'n groot talent gehad. Dat hij vertrekt vind ik niet meer dan normaal, en dat hij naar Ajax gaat is voor mij ook geen probleem (heb liever dat hij behouden blijft voor de Eredivisie dan dat hij in Engeland verpietert bij een City of Chelsea). Enige probleem is dat het bedrag niet past bij de potentie die hij vertoont. Ik vind het jammer dat we hem niet langer kunnen zien bij Groningen, en had er dus graag iets meer geld voor gezien of tenminste een hoger doorverkooppercentage, want hier hebben we gewoon niks aan. Daarom zeg ik ook; slecht onderhandeld. Helaas is dit bij Groningen veel vaker het geval dat er echt jonge spelers die al een vaste waarde zijn voor schijntjes van de hand worden gedaan (bacuna - 1 miljoen, Van Dijk - 2.7 miljoen), hier hebben ze blijkbaar nog niet van geleerd.

Leuk dat Ajax nog niet eens doorgebroken spelers wegkaapt. Goed voor de competitie. FC kan jeugdopleiding wel opdoeken; toppers gaan voor ze in het eerst doorbreken naar Ajax en de rest is middelmaat.

26 februari 2014 om 07:39

Laten we dan ook maar se stekker van Ajax eruit trekken want die raken elk seizoen haar beste spelers kwijt... Wat een gejank zeg. Ik begrijp dat het voor Groningen fans niet fijn is om te horen maar je kunt het niemand kwalijk nemen .

26 februari 2014 om 07:55

Bizot, Burnet, Kappelhof.

26 februari 2014 om 09:42

Als Nederland weer wat voor wilt stellen in Europa dan moeten de beste spelers bij 3 clubs spelen en niet verspreid over de hele competitie. Dat maakt de competitie misschien wel spannend maar het niveau dondert daardoor achteruit. Gewoon zoals vanouds 3 clubs die om het kampioenschap strijden en de rest is kanonnenvoer.

Wat een paniek-aankoop. Ajax rendeert niet met een kleine technische spits in de voorhoede, dat hebben we nu al zo vaak gezien. Vind het een rare aankoop.

26 februari 2014 om 07:42

Paniek aankoop en dan koop je een jongen van 17? Maar natuurlijk.... Dit is natuurlijk een aankoop voor de toekomst, als men dat niet ziet...

26 februari 2014 om 08:09

Paniek aankoop? Hij komt dan pas in de zomer

26 februari 2014 om 09:06

Zo klein is Zivkovic toch niet? Ik dacht dat hij toch redelijk lang was nog. Natuurlijk moet hij wel aan zijn fysiek gaan werken, maar dat is niet meer dan normaal voor een jongen van 17.

26 februari 2014 om 09:58

Volgens wikipedia is ie 1.86

26 februari 2014 om 10:10

Deze jongen is 1.86m op zijn zeventiende.

goede zet van ajax.
hiermee spelen ze alvast in op het vertrek van de Jong.

hij is nog jong maar is fysiek sterk en kan zeker nog veel leren bij ajax.
voor 2,5 miljoen kun je hem best overnemen is geen absurd hoog bedrag

Mooie aankoop zou dit zijn alleen ik denk dat Kostic een betere aankoop zou zijn, die is al wat verder en ik denk dat hij gelijk klaar is voor Ajax 1.

26 februari 2014 om 09:48

Aan kostic zal pas gedacht worden in de zomer ivm het verkopen van bijvoorbeeld schone en het niet terugkeren van bojan. Zivkovic is een speler die Ajax gewoon wilt hebben ongeacht of er iemand vertrekt (er wordt natuurlijk wel rekening mee gehouden dat de jong weggaat). Maar dan nog vind ik t gedurfd, want dan heb je straks siggy hoesen zivkovic en Kishna voor de spits. Siggy of hoesen zal dan weggaan maar dan heb je een spits die misschien niet goed genoeg is en twee talenten die niet een jaar basis kunnen staan en waarvan er een ook nog een buitenspeler is. Dus ben benieuwd

blijf bij groningen jonge. en ga 100 wed. eerst spelen in groningen 1 ! word je beter dan 2de elftal ajax

26 februari 2014 om 09:53

Ja en dan kan ie niet meer naar een Nederlandse topclub omdat die dan 15 miljoen moeten neertellen. Europese topclubs zullen vast ook niet heel erg in de rij staan en als dat wel is, is de stap wel erg groot. Als ie nu naar Ajax gaat leert hij t spelletje kennen en krijgt hij training van een paar van de betere spelers ooit in europa. Na een jaar of anderhalf weet ie hoe Ajax speelt en kan zivkovic een hele complete spits worden. Koppen, passen, bal vasthouden, afmaken, dat leer je beter bij Ajax in het tweede dan in t eerste bij groningen. Na 100 wedstrijden in ajax1 is die stap naar een topclub wat makkelijker te zetten. Misschien iets minder lucratief voor groningen, maar voor de speler is zon stap naar een Nederlandse topclub ideaal.

Nice, heerlijke aankoop van een echte spits.
Sigi verkopen, Hoessen als back up houden of ook verkopen aan die Grieken.
Misschien dat Siem ook gaat...

Kunnen we Kostic ook nog halen?
Lijkt me namelijk een speler die er meteen kan staan.

26 februari 2014 om 09:57

Ja laten we lekker drie spitsen verkopen en er eentje van 17 voor terugnemen terwijl de spitspositie nu al een probleem is. Zivkovic gaat geen heel jaar kunnen spelen en zal vast ook tegenslagen kennen net als bv fischer. Dan zie ik graag hoesen daar staan of siggy als ie een keer ballen gaat raken, nja goed gaat raken. Dus allebei verkopen zal er niet inzitten. Helaas is huntelaar nog te goed en te jong om te stoppen anders zou t een mooie mentor zijn. Maar zon oude, zeg maar een type poulsen, maar dan een spits..dat lijkt me ideaal als je zivkovic Kishna en straks ook walian hebt

26 februari 2014 om 16:35

Luister, Hoessen heeft toch in zijn contract staan dat Paok een optie op koop heeft?
Sigi wordt hem gewoon niet hoe jammer ik dat ook vind.

Siem staat op het punt van vertrekken zoveel is duidelijk.
Met Kishna heb je nog een reserve spits idd en we hebben Bojan nog.

Goede aankoop, zeker voor het bedrag waar over geschreven word.
Ik denk dat het verstandig is als deze jongen nog een seizoen aan Groningen verhuurd word, hij is nog jong en kan nog zat leren in Groningen waardoor er een betere Zivkovic in Amsterdam aan komt als dat hij nu al is.

Goed nieuws voor Ajax en deze jongen. Ajax krijgt er een jong talent bij. Hij kan zich beter ontwikkelen, en we verliezen hem nog niet aan het buitenland.

En wat mij betreft een koopje voor een jongen met zoveel potentie.

Problemen voor de aanval zal dit ook niet opleveren, aangezien er van de zomer een aantal weggaan, en hij gezien zijn leeftijd nog niet direct een basisplaats toegezegd zal krijgen kan ik me zo voorstellen.... Daarbij heeft Ajax gewoon een brede selectie nodig om op drie fronten mee te kunnen doen.

Koopclub zouden er een aantal roepen als het een andere clubnaam stond ipv Ajax.
Maar op zich wel logisch, je koopt ieder jaar voor 10-15 miljoen een handvol aan talenten op en daarvan gaat er altijd wel één of meer voor de hoofdprijs weg.

Nijland... ben je aan de fles of zo... 2.5 miljoen is wel zeer mager..

Dit is een fijne en toekomstgerichte aankoop van Ajax. Heel groot talent! Goed bezig zeg ik...

26 februari 2014 om 09:23

Is er dan zo weinig vertrouwen in Walian? Ik vind het een best rare aankoop.

Wat een koopje voor Ajax, zit FC Groningen zover in de problemen dat ze hun grootste talent wegdoen voor zo'n laag bedrag?

Ik was er al bang voor, de kop gek maken van een speler door hem benaderen.....de overstap van management....je wordt als club weer gedwongen te verkopen of met een ontevreden speler blijven zitten.....als het andersom gebeurd niet meer klagen of zeuren. Hoop alles daar nu weggekocht gaat worden voor het minimum.

Eeuwig zonde. Hebben we eindelijk n speler met potentie,gaat ie de bank warmhouden bij ajax. T bedrag ed dergelijke kunnen me niet eens wat schelen. T is gewoon treurig dat je talenten verkocht worden voor ze echt iets hebben kunnen laten zien.
Als wisselgeld krijgen we wat middelmaat spelers welke 0 potentie hebben om ooit n topper te worden terug: burnet, kappelhof en bizot. Jeuj.

Als dit t beleid wordt bij FC mogen we hopen dat we enkel nog laatbloeiers in de beloften hebben rondlopen. Als ze té goed zijn op die leeftijd heb je dr blijkbaar toch niks aan....

Superzwak van Groningen om voor 2,5 miljoen overstag te gaan en je je supertalent af te laten nemen! Wat zullen de supporters daar zich belazerd voelen zeg!

Jammer voor mijn clup.
Ik had Zivkovic komend seizoen nog graag als spits gezien bij Fc.
Dit seizoen zou die langzaam gebracht worden met 5 keer basis en veel invalbeurten.
Nu is het toptalent al weg voordat die echte basisplaats heeft, Vreselijk jammer.

Zo blijft er altijd kloof zitten tussen top en subtop.
Kijk ik snap , dat kwaliteit op den duur naar betere clups gaan , overkomt Ajax en Psv ook.

Maar hoop dat Ajacieden snappen , dat ik als Groningen supporter , hem graag nog 1 a 2 seizoenen in Euroborg had gezien.

26 februari 2014 om 11:36

Ja daar kan ik inkomen. Mischien is er een mogelijkheid dat Ajax heb een jaar verhuurd aan FC Grun. Goed voor zijn ontwikkeling.

nou , bedankt Nijland......kunnen we weer genieten van onze spelers bij andere clubs....hij heeft hier nog amper gespeeld. pure minachting van de supporters....geen ander woord voor. Groningen doet alles voor een fooi weg....vdijk, bacuna onlangs nog.....celtic en Villa gaven in media gewoon toe dat ze hilarisch vonden ...zo goedkoop! wanbeleid....misschien kunnen ze nu extra salaris geven aan 'geweldenaar' kieftenbelt...naar dat soort flutspelers mogen wij kijken.....

Sterk gehandeld. Fijn dat het kan voordat andere clubs zich melden. Ben benieuwd hoe deze transfer achter de schermen is gegaan.

Deze jongen gaat natuurlijk veel en veel te snel naar Ajax. Die komt regelrecht bij jong Ajax terecht. Had beter nog 1 of 2 jaartjes bij Groningen kunnen blijven, van wedstrijden spelen word je toch een betere speler dan met een beter elftal meetrainen.

Verdikke hadden we eindelijk een leuke spits voor komend seizoen , zitten we weer met Zeefuik rond plek 14 te spelen.

Zo word het nooit wat met mijn clup.

Welke rollen kan hij invullen?

Bij Groningen ook nog geen basis.... ook veelal rustig gebracht. Is niet erg maar nu gaat ie het zelfde doen in Amsterdam.

dit is goed wakker worden.

Past helemaal in het nieuwe beleid aangezien ze exceptionele talenten voor een goede prijs nog steeds willen kopen. Dus aub niet zeuren over het beleid.
Dan Ziyech er nog bij voor hetzelfde bedrag en dan nog een rechtsbuiten en we zijn de komende jaren klaar....

Haha, heerlijk! Precies het bedrag, inclusief de 10% doorverkoop die ik twee weken geleden noemde. Prima prijs zo voor een jongen met veel potentie.

Gelijk dan ook maar nu met eerstvolgende trein richting Amsterdam zetten.
Zou hem laatste 9 wedstrijden niet opstellen dan.
Op zoek naar volgend talent.

Misschien kan Nijland alvast die leuke spits van de E1 vastleggen voor 20 jaar.

Trouwens op Ad.nl zag ik nog niks staan.
Telegraai ... Sensatiekrant

26 februari 2014 om 10:16

Als het om Ajax gaat, dan heeft de Telegraaf meestal wel gelijk.

Nou, dat wordt dus een paar jaar JL voor hem.

Sorry, maar wat heeft dit voor zin? Hij is nog lang niet aan een basisplek toe bij Groningen en gaat dan al naar Ajax? Hij kan beter daar nog even blijven en zich daar gaan ontwikkelen. Heeft hij ook meer speelkansen en zal hij ook veel meer ervaring op doen.

26 februari 2014 om 08:57

Speelwijze

Bij Ajax spelen ze vanaf de D'tjes, of volgens mij spelen bij Ajax zelfs de E'tjes al op groot veld. Vanaf dat moment heeft ook ieder team dezelfde speelstijl

Dus het is beter voor Ajax (en Zivkovic) dat hij eerst een of twee jaar went aan deze speelstijl, Want beheersen doe je hem toch nog niet als je er direct moet staan.

ajax ziet dit gewoon als investering voor de toekomst, net zoals van den hoorn en hoessen krijgt hij een jaar de tijd om in jong ajax en trainingen te wennen aan het spel en misschien speelt hij in de beker eens mee.

En ja, 2,5 miljoen kun je een gok voor wagen, overigens vind ik dat geen slechte prijs, had zelf op 4 gerekend.

En weer een talent weg gekaapt.... Goed bezig Nijland en Ajax het moderne voetbal en dus geld wint het weer. Schijt aan je eigen supporters als je maar een paar euro's kan verdienen aan een jongen van 17.... Zolang dit soort zaken blijven gebeuren zal het niveau van de eredivisie alleen maar blijven zakken. De kleinere clubs raken hun talenten aan de lopende band kwijt en geld om goede spelers te halen is er niet.

26 februari 2014 om 09:55

Kom onder je steen vandaan man, dit gebeurt toch al 50 jaar op deze manier. Het is echt geen verschijnsel wat we pas een jaar of tien zien in Nederland. Kleine clubs raken hun talenten kwijt en grote clubs gaan er mee aan de haal. Groningen kan een deel van de transfersom weer gewoon investeren en dus weer opzoek gaan naar nieuwe talenten. Zo is het cirkeltje weer rond en zo zal het altijd blijven gaan.

26 februari 2014 om 10:04

Die transfersom wordt gewoon gebruikt om gaten te dichten in de begroting. En dat spelers op een bepaald moment naar een grotere club gaan is ook weinig mis mee.
Maar op deze leeftijd al je rug toekeren naar de club die je jaren heeft opgeleid en zonder wat noemenswaardig te presteren. Groningen presenteerde een tijd terug het plan om ook meer in te zetten op eigen jeugd, nou als dit er een voorbeeld van is...
En als bv een Kishna van het zomer naar een City zou gaan is de wereld weer te klein en is het belachelijk. Nou doe dit ook niet bij andere clubs als je er zelf ook niet van gediend bent. En kom niet aan met naar het buitenland gaan is niet goed voor een speler en al die onzin crap. Feit blijft gewoon dat je de poten onder het jeugdbeleid van een club weg zaagt als je met zulke idiote transfers begint....

26 februari 2014 om 10:33

'feit blijft gewoon dat je de poten onder het jeugdbeleid van een club weg zaagt als je met zulke idiote transfers begint'

Zaagt Groningen nu dan niet de eigen poten onder het jeugdbeleid vandaan dan? Want zoals jij het zegt willen ze hem zelf verkopen om de gaten te vullen, ze hadden hem ook gewoon aan zijn contract kunnen houden. Ze kunnen de komende zomer ook de gaten vullen door andere spelers te verkopen toch? Feit is gewoon dat die jongen zelf niet wil bijtekenen en dan heb je dus als club nog maar bar weinig te vertellen. Ajax maakt daar nu gewoon handig gebruik van.

En nee, natuurlijk is het niet leuk als een speler als Kishna weggekaapt zou worden door een club als City. Maar dat vind ik wel van een andere strekking dan dat hier het geval is. City heeft zoveel geld dat het doen van een dergelijk gokje voor hun gewoon een peuleschil is, die gooien zonder blikken of blozen 5-10 miljoen voor zo'n speler op tafel. De vraag is dan maar hoeveel toekomstperspectief zo'n speler heeft bij een club die jaarlijks 100.000.000 aan nieuwe spelers uitgeeft. Bij Ajax weet je tenminste zeker dat er veel tijd, geld en energie in zo'n jongen wordt gestoken en dat ze ook een serieus toekomstplan met hem hebben.

26 februari 2014 om 10:44

Ben het helemaal met je eens dat Groningen aan zijn eigen poten loopt te zagen, met hulp van koopclub Ajax....
En dat hij niet wil bijtekenen is helemaal geen sprake nog. Maar jeugdspelers worden gewoon verleid met geld, hij kan waarschijnlijk 5x zoveel gaan verdienen. En ook de overstap van zaakwaarnemer is opmerkelijk, zou me niks verbazen als Ajax op die manier nog meer talent wil gaan ophalen.
Ben trouwens blij dat niet iedereen bij Groningen zo is als Zivkovic (als hij weg gaat). Een Hateboer heeft gelukkig een profcontract getekend en is niet gegaan voor de verleiding van Ajax, wou dat alle spelers zo waren en hun club trouw blijven totdat ze kwa niveau de club ontgroeid zijn en rijp zijn voor een volgende stap.
En als dit een voorbode is voor het beleid van Ajax dan kan ik elke club aanraden hun spelers al op vroege leeftijd duidelijk te maken dat slagen bij de eigen club boven alles gaat...... En als ze op een leeftijd als Zivkovic willen vertrekken dat de club alleen maar dwars zal gaan liggen. Dit is helaas de enig manier om zulke zaken te voorkomen ook al schaad het de club en ook de speler. Je laat wel zien aan je achterban dat je je 100% inzet voor behoudt van spelers en niet op vroege leeftijd ondankbaar laat vertrekken....

26 februari 2014 om 11:24

@henkyr Er zit wel een verschil tussen naar Ajax gaan of naar City, Chelsea of whatever. Ajax koop gericht spelers en zal ze de kans geven, City koopt alles wat kan voetballen en hoopt dat er 1 doorbreekt. Dat is een heel verschil.

Gaat ie dan eerst voor jong ajax spelen, zodat ie vervolgens de titel "eigen jeugd" kan dragen?

26 februari 2014 om 10:48

Ja dat gaat ie. En dan zijn wij als Ajax supporters verschrikkelijk trots!
net als we zijn op al die andere jongens uit de eigen jeugd als Veltman, Denswil, blind, Van Rhijn, Kishna, Klaasseen etc.

Nog niet overtuigd kunnen raken vn de kwaliteiten van hem en vind 2,5 miljoen dan nog best veel geld.

Moet nog zien dat deze jongen het redt bij Ajax. Lijkt het nu al hoog in de bol te hebben terwijl hij nog nauwelijks iets gepresteerd heeft.

Zeefuik is nog een paar klassen beter, dus we kunnen in het noorden vooruit. Onze jeugdopleiding blijft ondertussen enorm renderen, wat mooi en erg nodig is.

10% is een mooi percentage.

26 februari 2014 om 10:50

Kan zelf ook genieten van al die jongens uit de eigen jeugd als Van Rhijn, Veltman, Denswil, Blind, Klaassen en nu weer Kishna.

Tja...helaas pindakaas..zoals het altijd gaat..geld nodig dus moet je alles afwegen.Speler wil niet bij tekenen heeft hij duidelijk gemaakt en is met zijn koppie al bij een andere club.Vond hem ook erg zwak spelen in het 2 de.Ondanks zijn inkoppertje.Zie de toekomst van mijn club somber in...grauwe middelmaat met een team waar steeds meer mensen zich niet meer in herkennen.Veel praatjes..groene stroom bla bla maar een elftal dat elke week zomaar weer af kan gaan. Erg jammer van mijn mooie cluppie...wanneer komt de ommekeer en kunnen mensen zich weer indentificeren met de strijdwijze en passie van ons elftal.Zondag zullen er weer veel mensen zijn..ik ook want farmer till i die! Hopelijk geldt dat ook voor de spelers....afgelopen met allerlei slappe excuses!

Als Groninger kan ik hier prima mee leven. 2,5 miljoen (+ straks nog een miljoen doorverkooppercentage) voor een jongen die het allemaal nog waar moet maken is een prima bedrag.

Daarbij is het voor hem en FC Groningen beter dat hij dit seizoen al vertrekt. Ten eerste omdat hij zijn contract toch niet zou verlengen, wat de onderhandelingspositie van Groningen alleen maar zou verzwakken. Maar vooral dat hij nu rustig gebracht zou kunnen worden door Ajax. Bij Groningen wordt er toch iets teveel van zo'n jongen verwacht, nu al werd er op hem gemopperd als hij twee wedstrijdjes tegenviel. Je kan niet van een jongen van 17 of straks 18/19 verwachten dat hij de sterkhouder is. Bij Ajax mag hij vooral en dat zal wel eens in zijn voordeel kunnen werken.
Tel daarbij op dat hij een betere spelersgroep om zich heen krijgt en vooral betere trainers (die het niet in hun hoofd halen om een Michael de Leeuw in de spits te zetten) wat betekent dat hij alleen maar sneller vooruitgang boekt.

Prima deal.

Uitstekende aankoop! als hij zometeen zijn HAVO-diploma binnen heeft kan hij de focus alleen op voetbal leggen. heeft mij inmiddels al overtuigt, deze jongen heeft snelheid, kan koppen, en heeft met zijn leeftijd dus nog enorm veel rek.

Laat m maar even met bergkamp aan de slag gaan

Beter nu zo'n talent halen dan over een jaar. Want dan is die wss onbetaalbaar voor Ajax begrippen. Goede zaak dus.

En vervolgens wordt ook deze jongen weer neergezet als Ajax-product...

26 februari 2014 om 11:45

Ja en daar zullen we weer trots op zijn. Je bent de 10de geloof ik die met die onzin aankomt.

Jammer, gaat veel te vroeg naar zo'n club. Heeft bij Groningen (denk ik) terecht nog geen basisplaats afgedwongen. Dat het een talent is staat wel vast, maar of hij echt door gaat breken, is nog maar zeer de vraag. Denk dat het grote geld meespeelt in zijn beslissing.

Toekomstige ajax aanval

Kishna - Zivkovic - El Ghazi

Dit is echt een talentvolle aanval voor Ajax daar zijn ze de komende jaren wel verzekerd van doelpunten

26 februari 2014 om 10:31

Gefeliciteerd ermee. Hiermee weet je ook dat je de komende jaren nog niet door de poulfase van de CL komt. Veelste weinig ervaring...

26 februari 2014 om 10:54

Lopen betere spelers rond dan El Ghazi, acoladze bv.

26 februari 2014 om 14:21

El Ghazi is stukken beter als Acolatse

26 februari 2014 om 15:14

Heb laatst een paar wedstrijden op de toekomst gezien waarin El Ghazi geen pepernoot raakte en het Acoladze allemaal te makkelijk leek te gaan in de A1.
Nou hoeven die 3 potjes niet alles te zeggen natuurlijk. Ook een aantal mensen die ik daar sprak zagen allemaal veel meer in Acoladze.
Weet ook niet of er een leeftijdsvershil is tussen die 2 want in een jaar leer je natuurlijk heel veel.
Maar persoonlijk zag ik eht heel veel meer in Acoladze en ook Menig dan El Ghazy die ontinue met zijn kop naar beneden liep te voetballen en niet zag wat er om hem heen gebeurde. Trustfull maakte hem dat ook meerdere keren shreeuwend duidelijk
We zullen het zien in de toekomst. Wie het wordt kan me niet shelen als er maar 1 kan uitgroeien tot vaste buitenspeler van het eerste.

27 februari 2014 om 17:41

El Ghazi is belangerijker geweest dan Acolatse hoor 2 doelpunten tegen Celtic. Laatste minuut tegen Sparta tegen AZ de gelijk maker en thuis ook nog tegen AZ. dus zeg het maar

Geweldige aankoop. Eindelijk durft Ajax zich weer te verbinden met de beste spelers van de eredivisie en niet goedkope of incapabele noodgrepen. Deze jongen gaat bij ajax binnen een jaar een basisplaats veroveren

Eigenlijk is mijn seizoenskaart van de FC geen cent waard. Dit beleid levert volgend jaar nog veel meer lege plekken op. Groningen staat al een paar jaar in de achteruit. Je moet straks naar jeugdwedstrijden om een keer een echt goeie voetballer te zien die voor hij in het eerste komt alweer is verkocht. Veel te veel dure miskopen , die handen vol geld kos(t)ten en dat moet dan weer goedgemaakt worden door je talent te verkopen.

Een nieuw zelfopgeleid talentje weer voor mijn clubje, als Ajax nog een paar seizoenen had gewacht dan hadden ze 12 miljoen neer moeten leggen. Nu blijft het bij 2,5 miljoen. Hij zal denk ik net als Kishna nu af en toe bij Jong Ajax spelen en af en toe bij het eerste zitten. Nieuwe Bergkamp deze jongen.

Voor Groningen een prima bedrag, Zivkovic heeft nog niks bewezen en is pas 17 jaar oud. Daarnaast wou hij zijn contract niet verlegen, dus is dit het moment om nog een fatsoenlijk bedrag te ontvangen. Daarnaast zal het percentage bij doorverkoop Groningen nog wel een miljoen extra op leveren, gezien zijn potentie.

Vanaf de kant van Zivkovic vind ik het zeer onverstandig. Zit bij ons terecht op de bank, omdat hij nog absoluut niet klaar is voor volledige wedstrijden. Daarnaast wordt hij er niet beter van door wedstrijden te gaan spelen met Jong Ajax. Dan kan hij beter nog bij Groningen blijven en zichzelf daar verder ontwikkelen. Maar sinds de vele intresse van de Europese top en van Ajax na een paar leuke invalbeurten is hij het realisme uit het oog verloren. Ik vind het jammer dat hij niks met de adviezen heeft gedaan die hij heeft gekregen, om zijn loopbaan uit te stippelen net als Robben. En daar hoort een basisplaats afdwingen bij Groningen natuurlijk bij. Hij had ook een voorbeeld kunnen nemen aan Suarez, die bij Groningen ook eerst basisspeler is geworden.

Maar mocht dit doorgang vinden, dan wens ik hem het beste bij Ajax. Het is een groot talent, met de juiste instelling komt deze jongen heel ver. Het talent druipt er vanaf. Ik ga nu niet kinderachtig doen door te zeggen dat ik hoop dat hij mislukt. Want ik ben boven alles voetballiefhebber, dus hoop ik dat hij zich fenomenaal blijft ontwikkelen. Maar ik kan niks anders zeggen dan dat ik dit vanuit Zivkovic' perspectief gezien een domme stap vind, te vroeg en te snel.

26 februari 2014 om 10:20

Ik vind het juist wél en verstandige keuze. Het niveau op de trainingen van Ajax is hoger, daarbij zijn ook de trainers beter. Met volgend jaar nog en jaartje Van de Looi, die zich steeds meer en meer richt op verdedigen, had ik mij echt afgevraagd of die jongen bij ons nou wel zoveel beter was geworden.

Daarbij ligt de druk voor deze jongen bij de FC nu al te hoog. We verlangen zo ontzettend naar een nieuw groeibriljantje, dat de verwachtingen voor deze jongen nu al torenhoog zijn. Toen hij afgelopen najaar een aantal wedstrijden basis speelde, werd er al op hem gemopperd. Men denkt dat we van een jongen van 17, en straks 18/19, mogen verwachten dat hij wekelijks briljant voetbalt in een verdedigend systeem. Laat hem nu maar lekker bij Ajax rijpen, in de leerschool bij niemad minder dan Dennis Bergkamp en straks over een paar jaar dé spits van Oranje worden.
Dan gaan wij volgend seizoen weer genieten van het behoudende spelletje van Van de Looi met middenvelders als De Leeuw of Van de Velden in de spits "omdat ze verdedigend zo goed meevoetballen".

26 februari 2014 om 10:29

Dat spelers zoveel beter worden op de trainingen is een fabeltje. Zeker het niveau verschil tussen Groningen en Ajax valt reuze mee, al is deze natuurlijk wel aanwezig. Als Zivkovic was overgestapt naar City, dan wordt hij inderdaad veel beter op de trainingen. Maar Ajax is net als Groningen ook een Eredivisionist, die buiten Nederland nog weinig voorstelt. Hier in Nederland wordt je in mijn optiek dus alleen maar veel beter door wedstrijden te spelen in het 1e elftal in de Eredivisie. Bij Ajax zal hij de komende jaren vooral in Jong Ajax spelen, wat betekend dat hij zich ontwikkelen moet met Jupiler League niveau, om te huilen dus. In dat opzicht had hij beter bij Groningen kunnen blijven. Dat Van de Looi verdedigend speelt klopt, en ik ben ook alles behalve fan van deze trainer. Maar dat hij middenvelders in de spits zet komt ook omdat onze centrum spitsen (nog) niet goed genoeg zijn. Zivkovic zit niet zonder reden nog op de bank bij ons.

De druk bij Ajax zal er ook wel komen, aangezien 2.5 miljoen voor een 17-jarige veel geld is. Ze zijn daar natuurlijk wel wat talenten gewend, maar kijk maar naar de kritiek op Fischer, Hoesen, De Sa. Ook allemaal zeer jonge jongens die op bepaalde momenten ook behandeld worden alsof ze al wekelijks constant zouden moeten zijn.

Dus ik snap het standpunt dat jij inneemt, het voetbal van Ajax zal beter bij Zivkovic passen. Maar dat elftal zal voorlopig nog niet zijn toneel zijn. Individuele training van Bergkamp is natuurlijk fantastisch, maar je ontwikkelt je vooral in wedstrijden. En die kan je beter bij Groningen spelen dan bij Jong Ajax.

26 februari 2014 om 12:39

Ben ik helemaal met je eens, het talent heb je of heb je niet. Denk dat alleen de conditie een trainingsfeitje is, en daarnaast misschien nog het oefenen van een bepaalde speelstijl.

Ik zou als ik Nijland was dit direct accepteren! 2,5 mil voor een 3e keus in de spits strik erom heen en direct naar Amsterdam sturen

Lijkt me een reëel bedrag. Jongen heeft een neusje voor de goal en er zit volgens mij nog veel rek in hem. Eindelijk een veel scorende spits?

Jaartje jong ajax en vaak het krachthonk in. Ze moeten hier gewoon een superspits van kunnen maken.

zonder zo jong kan beter paar jaar rijpen bij de fc maar ja de heren denken maar alleen aan geld en niet aan de supporters nee kan je naar die flut spelers kieftenbeld ,burnet kappelhof deleeuw daar kan je mee doen het zal altijd een middelmatig club blijven totaal geen voetbalvisie met zo stadion en achterban onbegrijpelijk bedankt nijland en vooral veldmate

Voor dat bedrag een prima aankoop, waarschijnlijk. Waarschijnlijk omdat je natuurlijk 100% zeker weet hoe een 17-jarige jongen zich verder zal ontwikkelen maar voor 2,5 miljoen i.c.m. zijn talent de gok waard. Ik denk wel dat het voor alle partijen goed is om deze jongen nog een jaar in Groningen te laten voetballen. Uitgeleerd is hij daar nog niet en hij kan wekelijks eredivisie spelen i.p.v. een jaartje Jupiler League met sporadische optredens in Ajax 1.

Van Groningen naar de Jupiler league voor een paar centen meer, het is maar wat je wil

Wat zijn dit voor Bayern praktijken (jk).
Mocht hij overstappen dan verwacht ik niet dat hij in de basis staat bij Ajax met zijn 17 jaar.
Misschien toch een idee om hem nu te kopen en een jaar verhuren.
Ben benieuwd.

Neem aan dat hij als 2de/3de spits word gehaald en dat Sightorsson mag vertrekken na dit seizoen? Of blijft ajax alleen maar talenten halen en geen oudere spelers waarvan je weet dat die er zowieso staan? Dit brengt ajax niet een ronde verder in de CL. Neemt niet weg dat het een zeer talentvolle speler is die nog heel erg kan groeien.

Niet het nieuws waar ik graag mee wakker word. Ik denk dat er meer in had gezeten en vind het jammer dat hii nu al verkast. Het blijft toch wel een gok van Ajax. Zivkovic heeft nog niet veel laten zien en ik ben daarom bang dat het een gevalletje Stef Nijland wordt. Hopelijk wordt mijn tegendeel bewezen en vangt Ajax over een paar jaar vele miljoenen zodat wij er ook een paar mogen ontvangen.

Denk dat dit voor Ajax en Groningen een goede zet is. Hij kan bij Ajax de nieuwe Suarez worden. Hij is nog jong en zal alleen maar duurder worden wanneer hij ouder wordt. Ben benieuwd wat er uit zal komen..

26 februari 2014 om 11:30

De nieuwe Suarez? Op basis van wat? Nog niks laten zien en ontzettend gehyped door de media. Deze speler is nog niet doorgebroken en Suarez was dat wel.

Het is gewoon het verzamelen van schulden om die dan weer af te lossen met je talenten. Als we straks maar geen persconferentie krijgen over contractverlenging van Burnet, Kappelhof en Kieftenbelt.

Eerlijk gezegd vind ik de prijs wel meevallen, is niet zo dat je voor talenten van enig niveau vandaag de dag ook gewoon moet betalen. Ik weet niet meer om welke Deense speler(s) het ging bij Ajax (heb even geen tijd om het op te zoeken) maar daar werden ook bedragen betaald van rond de twee miljoen als ik het goed heb. Daarnaast gaf Brands een tijdje geleden ook aan dat goede talenten niet meer zo goedkoop zijn op te pikken. Daarom denk ik dat de prijs wel marktconform is, al had ik liever gezien dat er geen doorverkoop percentage van tien procent werd opgenomen.

Voor hem lijkt het me beter dat hij gewoon bij Groningen blijft. 2 á 3 jaar in de basis, daar heb je meer aan dan dat je bij Jong Ajax komt ofso. Deze jongen moet gewoon altijd spelen op het hoogste niveau. Leuk zo'n Bergkamp en De Boer, maar ik weet zeker dat je van 2 á 3 jaar basisspeler bij Groningen meer leert / beter wordt dan dat je door Bergkamp en De Boer begeleid word, en je speelt nauwelijks in Ajax één.

Ik zou hem 1 a 2 jaar laten rijpen in Jong Ajax. Maar hem wel aan het eerste elftal laten ruiken en dan word ie de nieuwe topscoorder van Nederland

26 februari 2014 om 11:31

Inderdaad. Stef Nijland is nu ook topscorer bij Psv.

Als het technische hart echt denkt dat er veel potentie in die jongen zit is het natuurlijk een prima prijs. Het feit dat ze er nog niet uit zijn kan er ook wel mee te maken hebben dat hij volgend jaar op niveau wilt spelen en dus niet op maandagavond bij Jong Ajax. De kans dat hij volgend jaar al een vaste waarde voor ajax 1 zal zijn is niet heel groot, maar het kan snel gaan, zie fischer en kishna maargoed die waren al bekend met het ajax systeem.

Nu 2,5 jaar betalen is beter dan 6 miljoen over 2 jaar, want als ze echt overtuigt zijn van zijn potentie kan die dat makkelijk waard zijn over 2 jaar.

Laat hem maar lekker zijn ding doen. Voor hetzelfde geld stormt hij zo goed binnen dat hij wel direct het eerste aan kan. Ik zeg goede transfer!

Groot talent. Ajax heeft met Fischer, Kishna, Andersen en Meleg natuurlijk al veel aanvallend talent, maar extra concurrentie kan nooit kwaad. Vraag me alleen af hoelang Ajax deze talenten kan behouden als ze echt doorbreken. Zou Ajax nu ook nog Ziyech (?) Ophalen? Die kost ook niet veel.

26 februari 2014 om 11:32

Ik heb ook stiekem hoop op Ziyech. Zou echt fantastisch zijn!

Dit zat er aan te komen. 2,5 is een zeer redelijke prijs. Aan de ene kant trekken er meerdere grote clubs aan hem omdat iedereen ziet dat hij het in zich heeft, aan de andere kant heeft hij zich nog niet echt bewezen, lijkt hij af en toe toch wat moeite te hebben met de druk en bovendien wil hij zijn contract niet verlengen. Ik had graag gezien dat hij een jaar aan ons verhuurd werd, maar begrijp dat Ajax hem wil vormen aan het Ajaxspel en dat kan helaas beter op een lager niveau bij Jong Ajax. Hoop wel dat hij af en toe de kans krijgt. Moet fysiek en mentaal sterker worden om geen geval Nijland te worden.

Op dit moment speelt V/D Looi overigens liever met een aanvallende middenvelder (De Leeuw en V/D Velden) in de spits in plaats van een echte spits zoals Zeefuik of Zivkovic. Helaas, had het graag anders gezien. Maar als dit doorgaat alle vertrouwen aan Zeefuik geven, niet aan Zivkovic aangezien we die dan toch volgend jaar niet meer hebben. Niet lullig bedoeld richting Zivkovic, maar wij moeten aan onszelf denken.

Geweldig nieuws!! Sigi volgend jaar in de verkoop en lekker met Hoesen en Zivkovic doorborduren!!!

ik vraag me af heeft ajax geen goeie aanvallers in hun jeugd,ik zie het niet hoor verdedigers ok , maar aanvallers die vanuit de jeugd komen die zie ik nooit!

26 februari 2014 om 11:55

Daar ben ik het mee eens. Sinds Kluivert heeft Ajax geen echte spits opgeleid. Denk zelf dat dit te maken heeft met hoe van Gaal de jeugt opleiding van Ajax had opgezet. Misschien kan je het nog herineren van Gaal met zijn Tips? Ik wel, er kwamen alleen maar eenheidsworsten uit de jeugd opleiding. Denk zelf dat het nog wel een jaartje of 4 zal duren voordat er een spits uit de jeugd opleiding van Ajax zal komen

Heerlijk wakker worden zeg. Toekomst gerichte aankoop. Naar alle waarschijnlijkheid ook een prima aankoop alleen moet dat nog blijken over een aantal jaar. Aan de ene kant een mooi bedrag voor een jongen dat als een groot talent wordt beschouwd, aan de andere kant voor een 17 jarige 2,5 mil. betalen zit aardig wat risico aan. Bij deze zou ik het risico ook nemen aangezien je financieel uitstekend presteert. Mijn ochtend was nog beter geweest als er had gestaan: "ziyech voor 4 jaar verbonden aan Ajax''. Is een jongen waaraan je volgend seizoen direct iets kunt hebben en die ook multifunctioneel is. Nu weet ik dat er meerdere grote talenten rondlopen voor het middenveld bij Ajax. Maar als een Klaassen zich zo blijft ontwikkelen is hij na volgend seizoen ook weg en heb je toch weer een waardige vervanger in bijvoorbeeld Ziyech. Zelfde geldt voor een Serrero en mindere mate Duarte omdat hij minder speelt/heeft gespeeld dit seizoen. Zijn kans gaat nog komen. Laten we hopen dat Ajax ook nog één of meerdere directe versterkingen haalt in de zomer, of het liefste nu al zodat ze gelijk de voorbereiding mee kunnen trainen.

Ik snap niet dat de Ajax supporters hier zo blij mee zijn. Hij is natuurlijk jong en heeft dus mogelijkheden om te groeien, maar ik zie in hem op korte termijn geen toegevoegde waarde voor Ajax.

Op dit moment is hij niet eens goed genoeg voor Groningen, dus hij moet in mijn ogen nog erg veel ontwikkelen voor hij in aanmerking komt voor een plek bij Ajax.

In dat opzicht is 2,5 miljoen ook best veel geld voor een 3jarig contract, maar we zullen zien.

26 februari 2014 om 11:54

Het is het grootste spitsen talent van Nederland. Daarom misschien?

26 februari 2014 om 12:37

"op korte termijn geen toegevoegde waarde"
"op dit moment niet eens goed genoeg voor groningen"

Hij is pas 17!
Natuurlijk is hij dan nog niet direct een vaste waarde, bij Ajax of Groningen...wat verwacht je nou van een jongen van 17....

.

26 februari 2014 om 13:18

Ik verwacht dat Ajax investeert in iemand die direct van toegevoegde waarde kan zijn, want dat kunnen ze goed gebruiken in de spits.

Hij krijgt een contract voor 3 jaar terwijl ik verwacht dat hij in ieder geval de komende twee jaar niks toevoegt bij Ajax. Maar we zullen zien of dat klopt.

26 februari 2014 om 14:41

Hij krijgt een contract van 3 jaar, omdat langer nog niet ma gezienzijn leeftijd.

Waarom verwacht jij dat ze investeren in iemand die er direct staat?

Ten eerste is het hele beleid gestoelt op de jeugd.

Ten tweede staan ze nog altijd ruim bovenaan, en hebben ze na Twente (2 doelpunten verschil) het vaakst gescoord.... dus je repliek dat ze dat wel kunnen gebruiken, raakt kant nog wal.

Dat Ajax al sinds jaar en dag geen topscoorder in de eredivisie meer voortbrengt is wat mij betreft ondergeschikt aan de titel...

26 februari 2014 om 15:51

Moeten ze dan zlatan maar halen of tevez of messi etc etc die zijn niet te betalen,dus dit is een goeie keus

Blij dat hij zich niet laat verleiden door het grote geld en dus voor een tussenstap naar Ajax kiest. In mijn ogen de meest geschikte plek voor talenten in Nederland om je daar te kunnen ontwikkelen. Toch denk ik dat Nijland hier meer uit had moeten kunnen halen. Met een 10% doorverkoop percentage hebben we toch niet echt heel veel aan. Dat is dus eigenlijk gewoon fooi wat we ervoor zullen ontvangen. Verder vind ik het jammer dat ik als supporter natuurlijk jammer dat ik volgend seizoen niet meer van hem kan genieten.

Wat mij betreft, laat Hagenauw maar aan het grote werk voelen!

Blokkeert de doorstroming van de talenten die er al zijn bij Ajax. In dat kader jammer.

Groningen staat het water financieel kennelijk aan de lippen. Een paar jaar geleden konden ze nog voet bij stuk houden en minimaal 5 miljoen vragen voor Nijland die toch een stuk minder was.

26 februari 2014 om 12:33

Welke geweldige talenten heeft Ajax in de spits rondlopen dan?
Ik hoor het graag van je...
En Kishna zal gewoon op de vleugels gaan spelen op lange termijn verwacht ik...

26 februari 2014 om 13:24

Kishna, Fischer, Honer, Becker, De Sa, Bitter, Meleg, Hendriks, Acolatse, De Bond, Andersen ... een heel elftal aanvallers wachten allemaal op hun kansje. Die wordt er kleiner op als ze nu voor een paar miljoen een nieuw aanvallend talent aankopen.

Is een talentvolle speler die verder kan rijpen bij Jong Ajax.
In de toekomst wellicht een basisspeler voor Ajax 1.
Naar mijn mening een goede keuze van Ajax om dit te proberen.

Wat een overdreven gedoe allemaal zeg. Ja zivkovic is jong ja hij heeft talent maar hij komt nog lang niet in de buurt van het niveau van Ajax. Hij heeft denk ik bijna al zijn goals gescoord als invaller en als hij basis staat presteert hij niet veel. Het zal nog zeker 1,5 jaar duren tot dat deze jongen goed genoeg is voor Ajax.

Geweldige aankoop. Eerst laten rijpen en laten wennen aan het ajax spelletje zoals meleg en bazoer nu doen. En dan later op het juiste moment gebracht worden. Tussentijds vervolgens laten verlengen. Is een betere oplossing dan dat hij over twee jaar bij groningen 15 miljoen waard is en niet meer haalbaar is voor ajax.
Nu nog ziyech (3, 5 miljoen plus 10 doorverkooppercentage) , tadic (7, 5 miljoen plus 10 doorverkooppercentage) en een nieuwe rechtsback halen .

Overdrijven is ook een vak. Dit soort zaken werkt toch twee kanten op. FC Groningen profiteert ook van de jeugd van Ajax. Of loopt er nu geen talentvolle keeper bij Groningen rond ????

Wat een kutfooi zeg, wat moet je daar nou mee? Daar haal je letterlijk geen zak voor terug, als je kijkt wat je netto overhoud na bonussen voor speler/makelaar, belasting en 20% naar Investeringsfonds.....

Triest maargoed als ze nu al aan het onderhandelen zijn zet dan Zivkovic ook maar direct terug naar jong Groningen en haal Hagenauw maar bij de selectie.

Mooie zet van Ajax. Ga der wel van uit dat die zich komend seizoen aansluit bij de beloftes.
Talentvolle jonge waar veel potentie in zit. Laat zo'n speler maar rustig komen...

Voor de goede orde, voor Fischer is ook een dergelijk bedrag betaald en die speelde eerst in de A1. Een transfersom betekent niet direct dat je meteen in Ajax 1 speelt.

Dus kishna. Is er ook weer uit lekker bezig Ajax of stat kishna niet op de spitspositie

Volgend seizoen
De jong, zivkovic en kishna als aanvallers?

Hoesen eventueel nog verhuren? Ik vind toch wel een fijne multi aanvaller
Dus zou ik hem niet gelijk verkopen.

Sigi verkopen: niet goed genoeg en te vaak geblesseerd

Als je 2.5mil vraagt voor een grote talent dan ben je 1 of niet slim bezig en moet je naar de dokter of 2 je ziet niks in hem en vind 2.5mil al te veel.
Either way... Groningen is niet slim bezig. Deze jongen wordt door de gehele Europese top gevolgd en je kan voor hem altijd meer krijgen. Ik weet zeker wel dat zij véél meer voor hem over hebben en daar kan hij gewoon verhuurd worden naar Ajax of wie dan ook. Met de juiste zaakwaarnemer kun je naar iedere club gaan, communicatie.

26 februari 2014 om 18:49

Wat denk je waarom hij is overgestapt van zaakwaarnemer? Waarschijnlijk nieuw beleid van Ajax, talenten proberen bij bevriende zaakwaarnemers te krijgen. En zodoende de spelers proberen binnen te halen........ En een Sjaak Swart zou natuurlijk nooit afraden of in twijfel trekken als 1 van zijn spelers in de interesse van Ajax zou staan, die man handelt gewoon in het belang van Ajax...
Wat dat betreft niks beter als die malafide zaakwaarnemers die Ajax wil weren....
Hoop van harte dat hij met een jaartje overstapt naar Riola......

Sigi? Wtf is Sigi mensen roepen bijnamen voor een speler waarvan de hoofdrolspeler niet eens weet dat hij zo genoemd wordt.

als het waar is dat Nijland deze speler zo voor een flutbedrag + een minimale percentage heeft verkocht zal die een groot probleem krijgen bij zijn eigen supporters.

want die zullen het niet pikken dat na Van Dijk opnieuw een hele goede speler voor een paar stuivers verkwanseld word.

ik ga m hier sowieso aanstaande zondag persoonlijk op aanspreken, want het kan en mag niet zo zijn dat er zo word omgegaan met spelers.

tis of een enorm bedrag wat je niet kunt weigeren en anders lekker in je elftal laten spelen zodat je eigen supporters er wat aan hebben.

als deze bedragen kloppen en ook het percentage zou kloppen dan is de eerstvolgende die mag vertrekken Hans Nijland zelf.

Openheid van zaken omtrent vergoedingen en afspraken is er nu gewenst, want we willen echt niet weer dat spelers zo onnodig word verkocht voor een veel te laag bedrag.

dan levert Nijland en Veldmate zelf maar wat in van hun 500 duizend euro wat zij op jaarbasis vangen als direkteuren

26 februari 2014 om 18:41

Helemaal met je eens!
En als dit een voorbode is van het nieuwe beleid, meer eigen jeugd laten doorstromen.... Dan vraag ik me af wat er nog aan is om een seizoenskaart te hebben.
Eigen jeugd verkopen voordat ze überhaupt zijn doorgebroken en andere toppers voor een habbekrats verkopen. Wat over blijft is middelmaat en we komen vanzelf in het rechter rijtje uit....
Hans moet maar even goed gaan nadenken of dit de weg is die hij wil bewandelen. Hij stelt een hoop supporters teleur en ontneemt iedereen de kans om te genieten van eigen jeugd....
Los daarvan belachelijk doorverkoop percentage, het absolute minimum zou 20% moeten maar eigenlijk gewoon 30%. Ajax ontneemt Groningen de kans om goed te verdienen aan eigen jeugd, dan moet je maar eerlijk delen bij een toekomstige (mega?) transfer.....

26 februari 2014 om 19:52

Dat het bedrag niet zo hoog ligt kan ook komen doordat ajax makkelijk afstand heeft gedaan van die terughaaloptie van bizot. Toen zou ook wel een transfer van zivkovic zijn besproken.

Zivkovic.. wat een heerlijke speler voor Ajax. 17 jaar ook nog.

26 februari 2014 om 19:50

Wat is er zo heerlijk aan de speler Zivkovic als ik vragen mag? Ik durf te stellen dat 75% hier niet eens weet wat voor type spits het is.

Ik ben blij met deze aankoop. Hij mist nog wel een aantal vaardigheden, maar ik ben ervan overtuigd dat Bergkamp hem hierin kan begeleiden. En inderdaad een jaartje bij Jong Ajax en wellicht wat bekerwedstrijden zullen hem helpen het Ajax spelletje te beheersen. Ik denk dat Ajax een goede lichting heeft over 2 jaar.
Even de Be argumentatie van Fischer, Boilessen en van Rhijn:
Fischer heeft vorig jaar nog verlengt en ligt nog wel een tijdje vast. Vergeet niet dat dit pas zijn tweede seizoen is.
Boilessen heeft nog geen volledig seizoen gespeeld en is nog jong genoeg om nog een tijdje bij Ajax te blijven.
En v Rhijn heeft uitgesproken graag nog lang bij Ajax te willen blijven.
Heb er zelfs over na zitten denken om Blind hier nog tussen te zetten, omdat hij ook uitgesproken heeft graag lang met Ajax verbonden te zijn, maar ik verwacht dat Blind toch wel verkocht gaat worden.

Van Der Hart
V Rhijn
Veltman
Denswil
Boilessen
Klaassen
Bazoer
Andersen
Kishna
Zivkovic
Fischer

Denk niet dat hij gehaald is voor de basis, Hoesen zou wel eens de omgekeerde weg kunnen bewandelen is mijn verwachting..

Eigenlijk zou Ajax, als het door zou gaan, Zivkovic moeten verhuren aan Groningen voor 1 seizoen zodat hij nog 1 jaar kan rijpen. Als hij het seizoen daarna komt, heeft ie meer eredivisie ervaring. Dat kan voor beide clubs positief uitpakken lijkt me.

27 februari 2014 om 00:37

Groningen zal dan natuurlijk de voorkeur eraan geven om een eigen speler in de basis te zetten zodat zivkovic weinig aan spelen toekomt. Hij kan beter gaan rijpen bij jong ajax en aan het ajax spelletje gaan wennen.

En dan op de bank Klaassen ,duarte ,vermeer , andersen ,hoesen ,denswil , ligeon en een ervaren speler als van der vaart erbij die eigenlijk in de basis moet staan

cillessen
van rhijn
veltman
moislander
boilesen
schone
blind
fischer
kishna
zivkovic
elia

Ajax wordt een superteam binnen twee jaar.

Cilessen
tete
veltman
denswil
boilessen
Klaassen
bazoer
ziyech
kishna
zivkovic
fischer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren