Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bondsvoorzitter Van Praag weigert zich uit te spreken over milde straf Pellè

Laatste update:

De KNVB besteedt veel geld, tijd en aandacht aan de campagne 'De Aanvoerders', in een poging geweld uit het voetbal te halen en meer respect voor elkaar te tonen. Uitgerekend Graziano Pellè, de aanvoerder van Feyenoord, misdroeg zich zondag echter na de topper tegen FC Twente. De KNVB liet na om een sterk signaal af te geven: Pellè kwam weg met slechts een voorwaardelijke schorsing en een boete en kan zondag in de Klassieker tegen Ajax gewoon meedoen.

/

Feyenoord heeft nog niet laten weten of het het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal zal accepteren, maar het ligt in de lijn der verwachting dat de club dit wel gaat doen. Bondsvoorzitter Michael van Praag weigerde een dag na de uitspraak commentaar te geven op de milde straf: hij laat aan het Algemeen Dagblad weten dat hij niet reageert op uitspraken van de aanklager of de tuchtcommissie.

"Wij kennen een onafhankelijke rechtspraak binnen ons voetbal", laat Van Praag optekenen. "We moeten beide onafhankelijke instituten koesteren en daar moeten we ons ook achteraf nooit mee bemoeien. Als ik dat zou doen, is dat hetzelfde als Kamerleden die zich uitspreken over de handelswijze van rechters in publicitair interessante rechtszaken. Dat vind ik altijd zeer ongepast."

Graziano Pellè had geschorst moeten worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pelle hoort geschorst te worden voor meerdere wedstrijden zeer misplaatst gedrag. Ze geven nu eigenlijk Pelle gelijk je mag dus zomaar het stadion van de tegen partij slopen.

26 februari 2014 om 09:15

niels221

Daar ben ik het zeker mee eens.
Hij is nota bene de ''aanvoerder''. Dan moet je echt je verantwoordelijkheid kennen.
De andere spelers waren ook zwaar teleurgesteld, boos om het resultaat. Maar gedroegen zich als echte profs. Jammer van de knvb......

26 februari 2014 om 09:20

Nee maar ik bedoel maar met die schop had hij ook iemand kunnen raken. Dan was die persoon gewond geraakt. Ik vind gewoon dat dit gedrag niet goed gekeurd mag worden. En dat Feyenoord zelf wel wat harder mag optreden tegen Pelle.

26 februari 2014 om 09:35

JA gelukkig, is er niemand gewond geraakt.
Maar dit zal nog wel een keer met een andere voetballer gaan gebeuren, en dan weet je in ieder geval, wat voor straf je krijgt.

26 februari 2014 om 09:40

Het oneerlijkste is dat Pieters wel een aantal wedstrijden kreeg door het ruit incident ( wat zijn eigen stadion was ). Want voor die overtreding zelf kreeg hij natuurlijk geen 3 wedstrijden. Wat ik trouwens geen rood vond. En de frustratie bij Pieters meer te begrijpen was hij had al 1 jaar niet meer gespeeld door 2 ernstige blessures dan kom je terug krijg je onterecht rood. PSV gaf toen trouwens wel een goed voorbeeld door hem hard aan te pakken.

26 februari 2014 om 10:56

@niels221
Je geeft het zelf al aan Pieters had een rode kaart (terecht/onterecht) gekregen tijdens de wedstrijd waarvoor hij 3 wedstrijd werd geschorst en 1 wedstrijd voorwaardelijk, die voorwaardelijke wedstrijd was voor het ruit incident en de 3 voor de rode kaart.

"vier wedstrijden waarvan één voorwaardelijk, dat doet toch geen pijn bij iemand die geruime tijd geblesseerd zal zijn", daarnaast was Pieters weer lange tijd uitgeschakeld.

De straf die Pelle nu krijgt is dus dezelfde als Pieters. Wat betreft de frustratie van Pieters en Pelle die zal van hetzelfde niveau zijn geweest want dat kunnen wij niet beoordelen.

Daarnaast moet het niet uitmaken of iemand aanvoerder is of niet, wat Pieters en Pelle is gewoon een slecht voorbeeld en dat moet niemand doen. Maar sinds de camera's bijna met de spelers meegaan tot de kleedkamers zie je dit, vroeger zal dit ook gebeurt zijn alleen zagen wij het niet. Ik snap niet het belang ervan dat de camera's meelopen met de spelers, gewoon geen camera's meer toelaten dan ziet niemand het en zeker geen kinderen.

26 februari 2014 om 11:03

Als spelers zich kunnen gedragen kan die camera toch gewoon mee. Je kan niet eens meer normaal met een kind naar de wedstrijd. Ik neem weleens het broertje van me vriendin mee en dan hoef je dit niet te zien. Kinderen kijken toch op tegen voetballers dus ze gaan het na doen. Ik denk trouwens ook dat er meer kinderen fan zijn van Pelle dan van Pieters. Ieder kind wil een aanvaller zijn.

26 februari 2014 om 11:28

Enige die geen problemen maken valt me echt op zijn Feyenoord fans die hypocriet zijn en t goedpraten? ;-) Geintje!

Ik vind dat hij gestraft moet worden, niet omdat ik Ajax-fan ben, maar omdat dit gedrag niet hoort. Daarnaast zou ie toch niet geschorst zijn voor de klassieker door het beroep dat dan aangetekend zou worden, dus hij speelt dan sowieso. Wel is t, in theorie, lekker als de beste speler van de tegenstander niet meedoet, maar dat is geen garantie op winst.

En tenslotte heb ik liever dat Ajax van het sterkste elftal wint dan van een verzwakte Nu alleen nog winnen...

27 februari 2014 om 06:46

Laat je broertje maar thuis dan vanaf nu.... En laat hem vooral veel tv kijken daar is namelijk nooit geweld op....

26 februari 2014 om 09:23

Lulde je ook zo met Lens en Pieters? Ik denk heel stiekem van niet en dat zij toen 3 wedstrijden schorsing verdiende! Verder is wat Lens deed (shirts trekken) lang niet zo agressief als wat Pele deed.

Kan verder iemand nog iemand herinneren dat Feyenoord tegen PSV juist een heel makkelijke pingel kreeg en bruma een belachelijke rode kaart kreeg? Overigens heeft Feyenoord verdient gewonnen hoor..

Kijk natuurlijk zat het Feyenoord afgelopen week erg tegen maar over een heel jaar gezien is ieders geluk vrijwel gelijk. (hoewel feyenoord wel erg veel penalty's krijgt in thuiswedstrijden)..

26 februari 2014 om 09:37

Pieters had al rood gehad!!!...Jesus wat vallen jullie allemaal in herhaling!..Conboy en Romero hebben voor dezelfde vergrijpen ook alleen een berisping gekregen..Pelle krijgt een boete..

26 februari 2014 om 09:38

@feyenoord2014 als je dit gedrag goed keurt is het hek van de dam.

En je kunt niet zeggen dat hij uit emoties handelde. Hij zei zelf dat hij zich op het veld in wou houden om geen gele kaart te krijgen. Als je je op t veld in kunt houden, kun je dat na die tijd ook wel. Gewoon slecht gedrag.

En als hij zn emoties niet onder controle heeft dan moet hij hulp zoeken, maar dat lijkt me in zijn geval niet nodig. Hij is slim genoeg om zich normaal te gedragen.

26 februari 2014 om 09:40

Dit seizoen 5 penalties voor en 8 tegen..Het meeste van alle eredivisieclubs..Twente kreeg er 7 mee en 2 tegen..Zeur niet over pingels ok?

26 februari 2014 om 10:33

Goedkeuren moet je nooit, maar schorsen is ook belachelijk . De kopschoppers uit Eindhoven waren volgens een onafhankelijle rechtbank al genoeg gestraft door het filmpje van hun op tv uit te zenden. Dat was een veel zwaarder vergrijp dan het afreageren van Pelle.

Als het tonen van beelden al straf genoeg is bij mishandeling , dan, is die boete voorb Pelle passend

26 februari 2014 om 10:37

@grazianoheld
Sorry, maar deze vergelijking slaat nergens op. Dan heb je ook statistieken nodig over hoe vaak de tegenstander in je strafschopgebied te vinden is. En bij Twente en Ajax is dat het minst vaak. Als je ervoor zorgt dat je de tegenstander uit je strafschopgebied houdt heb je ook veel minder kans op pingels tegen. Bovendien vind ik de verdedigers van Feyenoord iets feller spelen waarbij ze wat sneller aan de noodrem trekken. Soms is dat goed, maar voor het aantal pingels tegen zeker niet. Toch zou ik soms willen dat Twente wat aggressiever verdedigt want dan zouden ze volgens mij in verhouding nog minder goals tegen krijgen. Een paar extra door pingels tegen en veel minder door acties waarbij je de pingel niet tegen krijgt maar wel een doelpunt voorkomt.

Maar nogmaals, in de derde minuut was het geen pingel. De eerste overtreding werd gemaakt door Immers door zijn manier van inkomen die nergens op het veld schijnt te zijn toegestaan dus ook niet bij de keeper. Ik heb er met diverse scheidsrechters over gesproken en iedereen zou fluiten als iemand op de manier van Immers inkomt op de keeper dus nu ook.

En over de straf van Pelle. Die is veel te soft. Vergelijkingen maken met vroeger gaat niet want toen waren er geen beelden. Nu moet je je als prof realiseren dat alles opgenomen wordt en dat je een voorbeeldfunctie hebt . De jongens in mijn team hebben het er ook over en zij krijgen als voorbeeld dat als je boos bent je frustratie mag uiten door van alles te slopen. Vanuit je voorbeeldfunctie dien je zwaarder bestraft te worden dan voor een overtreding op het veld. Als je je dat niet realiseert dan snap je er niets van en dan los je geweld rond voetbal nooit op.

In iedere andere sport ben je gewoon gigantisch aan de beurt als je je zo gedraagt en schoppen ze je uit de sport. Behalve bij voetbal. En dan maar afvragen waar al dat wangedrag vandaan komt????????

26 februari 2014 om 10:58

En als een speler van Ajax of Psv zich zo zou gedragen in de Kuip. Dan zouden alle feyenoorders helemaal gek worden toch? Andersom geldt hetzelfde natuurlijk.

26 februari 2014 om 11:28

Is ook meer dan logisch dat iedereen Pieters erbij haalt. Volgens mij waren er afspraken gemaakt ontremd agressief gedrag na de dood van van Nieuwenhuizen. Pieters had idd rood, maar kreeg wel een wedstrijd erbij na dat gedrag. Veel andere vergelijkingen heb je niet, want de rest is er allemaal voor. Zowel de Knvb als Feyenoord gaan nu langs de afspraken heen. Dus is het logisch dat heel Nederland er hier over valt. En nee het zijn niet allemaal Ajacieden en PSV supporters, zoals vele Feyenoorders denken. Het reglement hiervoor is er dus voor jandoedel gemaakt. En wat te denken als je dit als amateur een keer doet? Juist ja, krijg je een schorsing. Geef nou gewoon eens toe dat Feyenoord hier gewoon gematst is. En dat gezeik over 4 punten ontnomen door de scheids moet ook eens ophouden en helemaal geen appels en peren vergelijken, kijk gewoon na je eigen club.

26 februari 2014 om 09:16

Nee juist niet. Want DAN zou er met 2 maten geweten worden. Aangezien er in het verleden nog nooit iemand geschorst is geweest voor wangedragingen na de wedstrijd.

26 februari 2014 om 09:21

Nee pieters kreeg 3 wedstrijden voor die overtreding zeker? Daar krijg je normaal nooit 3 wedstrijden voor. Zeker weten dat er 1 wedstrijd bij zat voor zijn ''ruitincident''

26 februari 2014 om 09:27

Quickboyz, ik zou die overtreding nog eens terugkijken van Pieters, dat is zeker wel drie wedstrijden waard, hij ging vol voor de enkel van Benson en kwam ook nog eens van achteren.

26 februari 2014 om 09:38

3 wedstrijden plus 1 voorwaardelijk voor t ruitincident..

26 februari 2014 om 10:59

@quickboyz
Pieters kreeg inderdaad 3 wedstrijden voor de overtreding en 1 wedstrijd voorwaardelijk voor zijn wangedrag.
De Knvb heeft eindelijk niet met 2 maten gemeten.

26 februari 2014 om 09:20

@niels221

Nee dat mag hij niet zomaar doen. Hij moet 5000 euro betalen. Wat een gejank van iedereen dat die geschorst moet worden. Dikke onzin is dat. De schade wordt ruimschoots vergoed dus is de zaak afgesloten. Leer er mee leven mensen.

26 februari 2014 om 09:31

Lekker verhaal dit. Blijkbaar valt niemand over de woordkeuze van Voetbalzone die toch redelijk gekleurd is: "de Knvb liet na om een sterk signaal af te geven: Pellè kwam weg met slechts een voorwaardelijke schorsing en een boete en kan zondag in de Klassieker tegen Ajax gewoon meedoen."

Voetbalzone vindt dus (of in ieder geval de schrijver) dat de Knvb nu een zwak signaal uitzendt, Pelle een hogere schorsing had moeten krijgen en zondag tegen Ajax niet had mogen spelen. Aangezien er geen schrijver vermeldt staat is dit dus het standpunt van voetbalzone, ronduit slordig.

Of je het nu met de actie van de knvb eens bent of niet, VZ neemt hier een standpunt in tegen de Knvb.

26 februari 2014 om 09:43

En terecht. Het is ronduit belachelijk dat de KNVB niet optreedt. Probeer het eens op je werk vanmiddag, als je het oneens bent met je baas, ren dan de gang op een trap een prullenbak tegen de muur. Dat zal je baas vast kunnen waarderen.
Of anders, als jullie zondag, ondanks dat Pelle mee doet, toch verliezen van Ajax, trap dan wat stoeltjes van de tribune naar beneden. 1 jaar stadionverbod zal jouw deel zijn voorspel ik je!

26 februari 2014 om 10:11

@wijzijn Maar Pelle was niet boos omdat hij het oneens met zijn baas was. Dus wat voor vergelijking probeer je hier nou te maken vriend?

26 februari 2014 om 12:44

@ Fr12jules
Het is een kunst om mijn reactie niet te begrijpen. Er staat werkelijk geen woord Chinees in.
Maar speciaal voor jou zal ik er een beetje uitleg bij geven.
Het gaat er niet om op wie je boos bent, het gaat om de reactie van de ontvanger van de prikkel. Het doet er dus niet toe dat het je baas is die iets doet, vindt of zegt waar jij het niet mee eens bent of dat het een scheidsrechter, je moeder of de overbuurman is.
Je krijgt een prikkel waarmee je het niet eens bent en reageert als een doorgeslagen kleuter door tegen een prullenbak/dug out/tv camera te schoppen. Dat soort gedrag wordt in de normale maatschappij niet getolereerd. Althans, niet in de kringen waarin ik mij begeef. Wellicht is dat in Rotterdam anders, ik kan het niet weten, maar het lijkt me stug.
Misschien is het aardig om gewoon eens op een doordeweekse dag het stadion binnen te lopen en ergens tegenaan te trappen, of om dat bij jou thuis eens te doen. Kijken hoe normaal je het dan vind.
Ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad

26 februari 2014 om 19:44

@wijzijn;
blijkbaar niet zo belachelijk als jij het vindt, anders had de Knvb wel opgetreden. Dat doen ze normaal gesproken vrijwel nooit in dit soort gevallen. Jouw redenatie dat het belachelijk is kan wel kloppen, maar het is dus eerder regel dan uitzondering.
Mijn punt ging echter over iets heel anders. Velen zijn verbaasd over de reactie van de knvb, sommigen vinden de keuze logisch. Voetbalzone zet zich in deze bewoordingen achter de meerderheid terwijl ze pretenderen neutraal te zijn. Belachelijk of niet?

26 februari 2014 om 09:35

Totaal Niet mee eens. Ik raad je aan om even het volgende artikel door te lezen:

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/251061/v...
4 van de 5 spelers krijgen hier Geen schorsing voor hun gedrag na het verlaten van het veld. Waarom zou Pelle hier ineens een aantal wedstrijden schorsing voor moeten krijgen?

Begin nu niet te zeuren over dat Pieters wel een schorsing kreeg, want die schorsing deed er toch niet toe, of het nou 3 wedstrijden was of 6. Hij was toch een poos uit de roulatie omdat hij zichzelf zodanig had geblesseerd..

26 februari 2014 om 09:45

Dat ie geblesseerd is doet er niet toe. Schorsing krijg je voor wangedrag en dat was het

26 februari 2014 om 11:17

die andere kregen geen schorsing!!!! pfff wat kunnen mensen toch dom redeneren..

waarom zou Pelle wel een schorsing moeten hebben en die andere niet?? dat zou pas raar zijn.

26 februari 2014 om 12:11

@wijzijn

Waarom kregen die andere geen schorsing, en waarom moet Pelle zonodig wel een schorsing krijgen?

Dat is toch meten met twee maten, of ligt dat nou aan mij?

26 februari 2014 om 09:36

Precies. Je bent totaal ongeloofwaardig als je zegt dat Pelle geen schorsing verdient. Je kan het toch niet normaal vinden wat ie deed? Ik weet 100% zeker dat als een speler van Ajax, PSV of Twente dit had geflikt, dat fans van feyenoord het ook een schorsing waard hadden gevonden.
Maar ik probeer het vanmiddag eens op mijn werk, als er iets niet goed gaat, dan ren ik de gang op en trap ik een prullenbak tegen de muur. Eens kijken hoe maatschappelijk dat gedrag geaccepteerd is.

26 februari 2014 om 09:41

@wijzijn

Ik zeg niet dat Pelle geen schorsing verdient. Ik vind het alleen onrechtvaardig als hij juist wel een schorsing krijgt. 4 van de 5 spelers met dezelfde soort uitbarstingen hebben hiervoor geen schorsing gekregen. Waarom zou je Pelle dan wel moeten schorsen en de andere niet? Dat is dan toch ook meten met 2 maten?

26 februari 2014 om 09:43

Dan moet je de schade betalen en dan zegt je baas..Wtf is er met jouw aan de hand..Hetzelfde wat er met Pelle is gebeurd..

26 februari 2014 om 09:49

Nou ik vraag me dat dus hardop af. Ik herinner me inderdaad een voorval met Pieters. Er Ik lees net iets over Veltman die een jaar schorsing kreeg van de knvb.
Daarnaast vind ik het compleet ongeloofwaardig dat je supporters (terecht overigens) stadionverboden geeft na wangedrag, en dat een voetballer er zomaar mee weg komt, behalve een voor hem kleine boete.

26 februari 2014 om 09:51

He? Dat meen je toch niet... Denk je echt dat je baas vraagt wat er met je aan de hand is? Of je hebt en hele rare baas. Ik kan je verzekeren dat 90% van de NL werknemers hun baan op staande voet kwijt zijn.

26 februari 2014 om 09:58

Dan hoort Pelle bij die 10%

26 februari 2014 om 10:34

Eerder soortgelijk gedrag is ook bestraft met een boete en een voorwaardelijke straf. Ik snap de ophef niet. Waarom was die er niet toen bijvoorbeeld Chevalier en Romero tekeer gingen?

26 februari 2014 om 11:35

Misschien, omdat we regels hebben gemaakt over wangedrag op het voetbal veld, na de heer van Nieuwenhuizen. De vergelijking van Romero en Chevalier gaat hier niet op, omdat voor de afspraken waren.

26 februari 2014 om 11:57

er zijn nooit afspraken gemaakt anders dan weer respect te hebben voorelkaar. pfff stop nou eens met huilen Deach heeft gewoon gelijk. leer er mee leven.

Hij trapt een bord kapot en moet gelijk 8 wedstrijden krijgen, Blind trapt keihard na in een wedstrijd tegen Rbs, niemand die het ziet en dat is dan goed?? als je over respect en nieuwenhuizen wil praten pak dan alle zaken mee en probeer het grotere plaatje te begrijpen en wees niet zo kortzichtig......je lijkt wel een kleuter die geen snoepje krijgt en ik denk niet dat dat zo is

26 februari 2014 om 11:19

Wat een onzin. In veel posts wordt de vergelijking met Pieters gemaakt. Deze kreeg gewoon rood op het veld.

Lens werd na feyenoord psv aangesproken door de scheidsrechter maar ging toch door.

Pelle zijn reactie is debiel, maar terecht dat de knvb aanklager hem niet schorst. Ik vind als feyenoord fan dat de club hierop moet aanspreken. Tijdelijke schorsing van aanvoerderschap ofzo.

Er zijn zoveel spelers (vd sar met schoppen tegen drinkbus, voetballers die slaan op de dugout) waar ook niets tegen gedaan wordt.

En voor degene die zich zorgen maken over de voorbeeldfunctie, als je dat als excuus nodig hebt over de soms belabberde opvoeding van je kind zou ik me zorgen maken.

Had onze Italiaanse vriend niet nog een voorwaardelijke schorsing open staan?

26 februari 2014 om 09:14

Ja, dat klopt. Maar beide gedragingen vallen niet dezelfde categorie. Dus die geld niet

26 februari 2014 om 09:14

Ander type overtreding. Telt dus niet mee.

26 februari 2014 om 10:00

dat van die andere type overtreding snap ik dus totaal niet. had toch met een kopstoot te maken. Is ook agressief gedrag net als schoppen. is alleen een kopstoot dan hetzelfde type overtreding ofzo.

Jongen... Is het nou eindelijk klaar met dit gezeur.. Hij is niet geschorst klaar!!!
Zoals Fcupdate al had onderzochtt is er in het verleden nog nooit iemand geschorst voor wangedragingen na de wedstrijd!!!
Accepteer het, is ga verder!!!

26 februari 2014 om 09:16

Bij Pieters waren zijn misdragingen weldegelijk meegenomen, maar weet niet of daar ook één wedstrijd uit voortgekomen is.

26 februari 2014 om 09:17

Pieter kreeg die 3 wedstrijden door die rode kaart in de wedstrijd. En het feit dat hij uit reactie Daarop een ruit kapot sloeg, werd het 3 wedstrijden

26 februari 2014 om 09:30

Dus nu zeg jr hrt zelf.
Pieters herft ren zwaardere straf gekregen door wat er buiten het veld gebeurde.

26 februari 2014 om 11:20

pffff Pieters kreeg 3 wedstrijden voor de overtreding en 1 voorwaardelijk voor het inslaan van de ruit.

mensen stop nou eens met janken, dit is de straf die ervoor staat, klaar ik hoorde jullie niet toen bv Romero het zelfde deed en de zelfde straf kreeg. Komt het toch doordat dit over feyenoord gaat????

26 februari 2014 om 09:17

Ik ben geen Ajacied of Feyenoorder, maar het is goed dat dit verhaal een staartje krijgt. Het is een belachelijke straf. Ik durf te wedden dat jij ook niet had gezegd 'laat het rusten' als het een Ajax-speler betrof.

26 februari 2014 om 09:20

Als ik naar het verleden kijk, had ik dat dan ook niet meer dan terecht gevonden!!
In het rechtsysteem worden afgesloten zaken van dezelfde aard ook naast de huidige zaken gelegd voor de strafbepaling...

Dus waarom in het voetbal niet??? Omdat Pelle aanvoerder is? Waarom zou je als aanvoerder zwaarder gestraft moeten worden?

26 februari 2014 om 09:18

Jan vertonghen kreeg 2 wedstrijden voor een belediging, blijkbaar erger dan agressief gedrag vertonen als aanvoerder

26 februari 2014 om 09:20

Is dat niet de strekking van dit hele artikel?

26 februari 2014 om 09:20

Volgens mij kreeg veltman 1 jaar schorsing bij oranje onder de 17 van het stuk slaan van de rug-out. Dus zware straffen zijn er wel degelijk

26 februari 2014 om 09:21

Waarom moeten wij nu verder gaan terwijl we al dagenlang van jullie horen hoe erg jullie zijn benadeeld? Dus als wij moeten ophouden over dit onderwerp, laat dan aub ook de wedstrijd tegen Twente met rust en kijk vooruit. Ook wij worden er gestoord van om elke keer maar weer gefrustreerde Feyenoordfans te zien schrijven hoe erg ze door de Knvb worden gen**id. Accepteer de beslissing van de scheidsrechter en ga verder!!!

26 februari 2014 om 09:30

Nee. Want wie word er benadeeld door de milde straf voor Pelle? Niemand toch??
Voor Feyenoord kunnen de laatste 2 bestolen wedstrijden wel eens een vervelend staartje krijgen. Als de scheidsrechter gewoon normaal hadden gefloten hadden we nu 5 punten achter Ajax gestaan en tevens op de 2e plek!!!
Als deze 4 punten aan het eind van de reeks wel eens funest kan zijn voor het behalen van voorronde Cl... Heeft de Knvb Feyenoord wel degelijk benadeeld!!!

Dus Geen vergelijkings materiaal

26 februari 2014 om 09:40

Rustig aan. Blijf ademhalen.

Ik lees "als de scheidsrechter gewoon normaal...." en verder kom ik niet. Dit heeft Feyenoord geheel aan zichzelf te danken. Alsof de scheidsrechter elke seconde van de wedstrijd tegen Feyenoord floot. Hij had gelijk wat betreft de 2-2. Hij had wel 2 penalty's moeten geven. Oké, daar mag je pissed om zijn. Dat zijn wij Ajacieden de afgelopen jaren ook ongelooflijk (!) vaak geweest. Maar we worden helemaal gek met dat gezeur dat Zeist zogenaamd tegen jullie is. Dat ze fluiten in het voordeel van die club uit Amsterdam. Dat Feyenoord geen kampioen mag worden..blabla. Normaal gesproken kwamen jullie erg goed weg en nu het een keer andersom is, is de wereld te klein.
Dus als wij moeten ophouden over de wel/niet straf van Pellé, hou dan zelf ook op met dat gezeur van afgelopen zondag. We worden er, net als jij, gestoord van. Elke club heeft de afgelopen jaren de scheids wel eens tegen gehad. Nu, na zo een lange tijd de scheids mee gehad te hebben, hebben jullie 'm 2 keer tegen. Nogmaals: Hou. Er. Over. Op.

26 februari 2014 om 09:40

@pantahh-fr
feyenoord heeft dit seizoen ongetwijfeld ook al punten gepakt, dankzij de scheids.

Net als twente, psv, ajax ook al punten gepakt hebben maar ook punten verloren hebben.

26 februari 2014 om 09:40

Wil je die discussie weer? Weet jij hoeveel penalty's Ajax door de neus zijn geboord? Als alles normaal zou zijn zou Feyenoord nog steeds 10 punten achter staan.

26 februari 2014 om 09:17

Nu sla je te ver door. Ik ben het met je eens dat het wel iets harder mag. In Engeland fluiten ze nog niet eens waar ze hier rood voor geven. Maar dat we daarom niet meer aan de top staan in Europa is onzin dat komt natuurlijk door geld.

26 februari 2014 om 09:26

Vroeger was de kwaliteit en het aanzien van de Nederlandse clubs ook groter. Het komt echt niet door de scheidsrechters dat Bijvoorbeeld Feyenoord en Vitesse tegen niets zeggende clubs worden uitgeschakeld ( in de voorronden) en dat PSV voor het eerst in jaren de poulefase niet door komt. Dat Ajax net te weinig kwaliteit heeft om mee te draaien in Europa. Wij Nederlanders moeten inzien dat onze clubs op een andere manier de weg terug moeten vinden. Wij leiden het beste talenten op daar moeten we van profiteren. We zien het Nederlands elftal ook steeds beter worden omdat onze talenten steeds vroeger spelen.

26 februari 2014 om 09:37

Ooh het komt door de scheidsrechters dat ons clubvoetbal zoveel minder is geworden. Ik dacht altijd dat het door het geld kwam joh

Tijdelijk zegt van Praag hier niks over. Ga dan gewoon verhaal halen bij het desbetreffende instituut. Misschien hadden ze van Praag wel naar (rand)zaken kunnen vragen, bijvoorbeeld of dit ook gebeurd was met camerabeelden etc.

Iedereen buiten Rottedam vindt het schandalig, binnen Rotterdam (zuid) niemand.
Is het eens een keertje andersom

26 februari 2014 om 11:53

nee hoor er zijn er zat buiten rotterrdam die het niet nodig vonden hem te schorsen....

Ik wou dat de landelijke politiek zich zo afzijdig hield van de rechtspraak als Van Praag hier doet met de tuchtcommissie. Er is geen jurisprudentie op dit vlak, de kwestie Pieters is enigszins vergelijkbaar, maar de eventuele strafmaat is heel anders omdat Pieters zich misdroeg na een rode kaart waar sowieso een flinke schorsing uit zou voort komen.

Hij had nog 1 wedstrijd voorwaardelijk staan na de rode kaart tegen Heracles. Heeft hij nu 2 wedstrijden voorwaardelijk? Wat een belachelijke rechtspraak!

Dat zegt de man die zich opwond over een spandoek waarop een quote stond uit een lied. En met de combi regeling dreigde.

Ik hoor toch gisteravond ook nog dat feyenoord geen camera's toe wil laten in de spelerstunnel. Dat is alleen omdat er nu al dergelijke dingen zijn gebeurd waar onder andere feyenoord spelers bij betrokken zijn geweest. Vind het schandalig dat profs zich niet kunnen gedragen na of tijdens de wedstrijd. Een psycholoog zou voor iederteam verplicht moeten zijn. Accepteren dat ze kunnen verliezen, doordat ze zelf zo spelen of door een scheids!!

26 februari 2014 om 09:48

Alleen met Pelle hoor..Lens en Bruma gaan als 2 kleine kleuters Joris opwachten..Vraagt Joris daarom?..Joris maakt oorlog in het veld en daar kunnen de pseudo vedettes van Psv niet mee omgaan..Wat denk je dat van Bommel allemaal uitspookte op t veld..Notabene een Psv man..Hou toch op..

Buiten het feit dat het zeer terecht is dat de heer Van Praag hier geen uitspraak over doet, zou ik ook geen enkele waarde hechten aan elke uitspraak die hij wel zou hebben gedaan of aan uitspraken die hij in toekomstige zaken zal gaan doen of uitspraken die hij ooit al heeft gedaan. De Knvb stelt een neutraal, onbevooroordeeld orgaan te zijn, maar ondertussen is de bondsvoorzitter erelid bij een Nederlandse club en heeft de huidige directeur openlijk zijn voorkeur voor een bepaalde club uitgesproken. Alleen al hierom is de Knvb op geen enkele wijze serieus te nemen, de uitspraak in de zaak Pellè terzijde leggend.

Ik hoef bijvoorbeeld alleen maar een voorbeeld aan te halen onder het bewind van de gekleurde Henk Kesler. In zijn tijd als directeur van de Knvb legde hij Pieter Vink een boete op, omdat hij een handsbal mistte van AZ in een wedstrijd tegen de club van de heer Kesler: FC Twente.

Denk ook zomaar dat aankomende wedstrijd er iets mee te maken heeft....
Denk zomaar dat Pelle anders beboet zou zijn als er bijvoorbeeld tegen rkc gespeeld zou worden.

Dit is een puur onderbuikgevoel ,maar ik weet zeker dat er meerdere zijn die er zo over denken.

26 februari 2014 om 09:35

Ik hoop dat je ongelijk hebt. Want dat mag er natuurlijk niks mee te maken hebben. Daardoor ontstaat wel veel commotie. Want stel dat het zo zou zijn dan benadelen ze Psv, Ajax, Twente en Vitesse met die beslissing. Volgens mij kreeg Pieters wel straf waarom Pelle dan niet.

26 februari 2014 om 09:50

Pieters kreeg er 1 voorwaardelijk...Hoe vaak halen jullie deze man er nou nog bij..3 voor de schandalige rode kaart en 1 voorwaardelijk voor t ruitincident..

26 februari 2014 om 09:54

Je naam zegt al genoeg je bent niet objectief. Pelle heeft zich misdragen daarvoor moet hij gestraft worden. PSV heeft Pieters ook hard aangepakt. Nu even zonder Pieters erbij te halen. Toen hij schopte hij hij iemand op de Bank kunnen verworden. Keur jij dat goed? Kom op zeg dit gedrag is belachelijk!

26 februari 2014 om 10:32

Psv heeft Pieters (net als elke andere club met zijn eigen spelers) zwak aangepakt. Twee wedstrijden voor Pelle had een mooi voorbeeld kunnen zijn. En juist twee wedstrijden , omdat het nog niet eerder gebeurd is om voor dit soort dingen te schorsen. Dat je verliest door stommiteiten is tot daar aan toe, de frustratie is ook nog wel te begrijpen. Maar misschien is het hetbeste om gewoon een bal keihard omhoog te rossen ofzo als je je niet in kan houden.

Ja we zijn genaaid door de scheidsrechter, maar wat heeft dat ermee te maken dat zijn stoppen ff doorslaan. Zijn stoppen slaan toch ook niet door wanneer we een keer zijn bevoordeeld. Ik denk trouwens dat niemand op zo'n situatie subjectief kan reageren. Ik juich het toe wanneer er een club is die daadwerkelijk een keer zelf ingrijpt. Hoeft de Knvb ook niet meer tot actie gedwongen worden. Helaas zie ik het in de komende jaren nog niet gebeuren.

26 februari 2014 om 10:35

Maar het ergste is dat hij iemand had kunnen verwonden. Hij had zijn frustratie beter kunnen inhouden tot in de kleedkamer daar een keer tegen zijn eigen tas te schoppen.

26 februari 2014 om 10:54

Op se bank kunnen verworden??.Ik begrijp je niet helemaal..Romero en Conboy werden voor soortgelijke acties ook niet bestraft..Waarom Graziano wel dan??

26 februari 2014 om 12:05

Het kan aan mij liggen maar volgens mij was die overtreding van Blind in een andere competitie dus hier heeft de knvb niks over te zeggen.

26 februari 2014 om 09:43

Dat doet ie sowieso. Hij liet zich wel over het spandoek van Twente uit....en hoe..

Edit.
Trouwens..hij heeft wel gereageerd op dat spandoek. Hij liet weten het schandalig te vinden en zich te schamen. Dus waar haal je die onzin vandaan dat hij niks van zich liet horen beste Blanksma?

26 februari 2014 om 09:55

Spandoek van Rooie Marck heeft hij wel op gereageerd..Hij vond t schandalig..

We hebben het hier over dezelfde Van Praag die onlangs zich nog, voor een eventuele uitspraak, bemoeide met een eventuele strafmaat voor een spandoek toch? Mooie vent.....

26 februari 2014 om 13:25

Ik heb het niet over de vraag of het goed of slecht is.

Ik duidt op het feit dat Van Praag dan wel een mening heeft terwijl dit onderzocht wordt door de aanklager (en daarmee misschien de aanklager beïnvloedt) en nu zich onthoudt van een mening omdat hij dan zogenaamd het gezag van de aanklager ondermijnt. Meten met 2 maten heet dat.

26 februari 2014 om 13:32

Ik dacht exact hetzelfde toen ik de reactie van van Praag las.

Doordat hij toen wel reageerde en nu niet komt het in mijn ogen erg erg vreemd over.

Schandalig, dan kunnen Pieters en Vertonghen schadevergoeding gaan eisen.
Dit is competitievervalsing, ik heb nog nooit gehoord dat de Knvb rekening houdt met frustratiegevoelens van spelers, die zich idioot gedragen

26 februari 2014 om 09:53

Romero, Conboy..Hier heb je je voorbeelden..Pieters schadevergoeding?...Na die brute overtreding op Benson waar hij terecht 3 wedstrijden voor kreeg..

26 februari 2014 om 10:13

Pieters ramde een raam kapot, daar doelde ik op

26 februari 2014 om 10:55

En is daar met een voorwaardelijke vanaf gekomen..Dus waarom schadevergoeding?

Ja jullie hebben 2 wedstrijden pech gehad met de scheidsrechter, maar het zou jullie sieren om daar niet teveel op door te gaan aangezien jullie de afgelopen jaren genoeg punten Kado hebben gehad van de scheidsrechters in de kuip. Geen woorden maar daden was het toch? Verder ben ik wel klaar met dat gezeik rondom pelle. Hij heeft een boete gehad en mag zondag gewoon meespelen. Moge de beste winnen (wij dus)

Nogmaals terecht dat Pelle niet geschorst is. Het is Vandalisme en daar gaat de KNVB niet over. Is een civielrechtelijke procedure.. De KNVB moet lekker in zijn eigen vijver kijken (scheidsrechters) hebben ze het al druk genoeg mee..

Van Praag heeft inderdaad gelijk door inhoudelijk niet op dit item in te gaan. Iedereen heeft wel een mening
of oordeel, die beide kanten uitslaat, maar er is destijds een onafhankelijke arbitragecommissie in het leven geroepen om dit soort misstanden te beoordelen en te veroordelen. Soms ben je het er mee eens en een andere keer totaal niet. Thats's live. Je kunt het ook niet iedereen naar 't zin maken en daar zit de commissie ook niet voor.

We moeten het accepteren de uitspraak van de Knvb maar een ieder mag natuurlijk zijn eigen mening daarover geven.
De klassieker zal komende zondag, ondanks een gat van 9 punten, behoorlijk beladen zijn dus de boel staat enorm op scherp dat is op zich wel mooi.
Wat ik persoonlijk wel een naar vind is de houding van Pelle, het is n goede spits, maakt schitterende en belangrijke doelpunten, heeft n goede uitstraling en is de slagroom op de taart bij Feyenoord, ik had hem graag in de spits bij ajax gezien maar omdat ie zo enorm bewierookt en vereerd wordt( ik heb het zelf kunnen waarnemen op het LAF gala in amsterdam in december 2013) gaat ie een beetje zweven en denkt zich bijna alles te kunnen permitteren.
Deze agressieve maar wel berekende emotie uitspatting was naar mijn gevoel wat gespeeld, na afloop voor de camera's bevestigde hij dit ook, door te verklaren liever maar geen geel meer in de resterende seconden van de blessuretijd te pakken maar dan liever te omver te trappen of om op iets te slaan na de wedstrijd.
En juist dit is verwerpelijk, hij acteerde dit allemaal grotendeels bewust en natuurlijk baalde hij van het onnodig gelijkspel maar hij realiseerde zich heel goed dat de camera's op hem gericht zouden zijn.
Wie binnen feyenoord zet deze toch voor Feyenoord fantastische spits, weer met beide benen weer op de grond?
Pelle en nog wat andere voetbalvedettes in Nederland leven duidelijk boven de wet, dat kan niet, voorbeeld functie of niet. Een ieder hoort zich te gedragen.

Ik baal van de onvoorspelbaarheid dan de Knvb, dit is natuurlijk een slappe actie en dat weten ze zelf ook wel.
Hij heeft moedwillig spullen van FC Twente vernield, wat voor signaal geef je af aan je jeugdspelertjes, als ze vinden dat ze "genaaid" worden door de scheidsrechter??....gewoon je agressie botvieren op het eerste wat je kan vinden??

Dat stoort me enorm, ik heb het gevoel dat als Feyenoord er zelf niet zo veel kabaal over had gemaakt, dat hij dan wel gewoon gestraft zou zijn.

Ik vind het echt een schande en een héél slecht signaal naar de buitenwereld, dit is marchanderen!!

dit gedrag is een vrijbrief voor toekomstige vernielingen door spelers en toeschouwers(geen stadion verboden meer) bedankt Knvb met jullie normvervaging .
jullie hebben de mond vol over Respect maar gooi dat ook maar weg want dat heeft niemand meer voor jullie BAH BAH

Slappe hap de uitspraak van de aanklager. Het lijkt op een goedmakertje voor Feyenoord vanwege afgelopen zondag.

De Knvb kan nu ook meteen de campagnes 'de aanvoerders' en 'respect in het voetbal' stop zetten. Bespaart veel geld en ze zetten zichzelf hiermee niet meer voor schut.

Het zou lachen zijn als Ajax zondag met 0-1 wint en Siem de Jong tegen her en der wat aanschopt omdat hij vlak voor de wissel een enorme kans gemist heeft. Die € 5.000,= zal wel opgehoest kunnen worden...

Pfff, waarom begint iedereen nu weer over Pelle, dit, dat, Pieters, blablabla. Het gaat hier om de reactie van van Praag en wat niet zo vaak gebeurd betrap ik hem toch op een goede reactie. Als voorzitter moet hij zijn neutraliteit bewaken, zeker hij, en dat doet hij nu een keer op een goede en verstandige wijze. Netjes.

Ik lees hierboven en in andere topics nog steeds zielige feyenoord fans die lopen te janken over het ooooh zo grote onrecht dat ze de laatste twee wedstrijden is aangedaan. Volgens mij moeten jullie niet boos zijn op de arbitrage maar op jullie eigen ploeg. Die heeft namelijk niet het vermogen een wedstrijd over de streep te trekken en een wedstrijd waarin je 2!!! Doelpunten voor staat dood te maken.


En ooh ja... Voor de mensen die nog steeds zo woedend op de scheids zijn... Wordt dan ook maar net zo boos op mathijssen want die maakt er bij de 1-2 net zo n potje van als de scheidsrechter volgens jullie de hele wedstrijd! Maar waarschijnlijk is dat teveel gevraagd voor Rotterdam want het ligt altijd aan een ander.

Wat is die Knvb toch een ongelooflijk zielige vereniging. Ze zeggen het woord respect hoog in het vaandel te hebben zitten, maar laten het vervolgens na om dergelijk gedrag te bestraffen. Slechts een van de weinige voorbeelden van de vreemde gang van zaken daar in Zeist.

Verder vraag ik mij ook af of een speler van een club buiten de top-5 ook geen schorsing zou hebben gekregen als hij dit deed.

26 februari 2014 om 10:57

Conboy iig niet..En die speelde bij Nec..

wat een ongelefoolijke kleuters hier op vz zeg.....dit is de straf die ervoor staat en ga het niet eens meer uitleggen, voor mij wel duidelijk dat de haat jegens feyenoord zo groot is dat men hele dagen er aan spendeert om hier op VZ zijn/haar mening te verkondigen over dit onderwerp....mensen accepteer de regels zoals wij die ook maar moesten accepteren tijdens de wedstrijd, mensen dit is de straf die ervoor staat, klaar...stop met huilen en ga lekker naar buiten ofzo, het is mooi weer......ongeloofelijk zeg...get a life

26 februari 2014 om 11:29

Als dit de straf is dan is die belachelijk laag en zou je maatschappelijk lef moeten tonen en vandalisme afstraffen, want dat is het!!
Ik vind dat las je hier niet tegen optreedt dat je het bijna aanmoedigt om je af te reageren op van alles als je gefrustreerd bent

26 februari 2014 om 11:38

je moedigt het niet aan want hij krijgt een boete die vele malen hoger is als vandalisme en een voorwaardelijke straf.....goed lezen nu he: dit is de straf die er op staat, in vergelijkbare situtatie (voorbeelden zijn al genoemd) zijn de zelfde straffen uit gedeeld. klaar over en uit.

26 februari 2014 om 11:33

Maar snap je dan niet dat het ook andersom gezegd kan worden? We (niet Feyenoordfans) worden platgegooid met het grote onrecht dat jullie is aangedaan de afgelopen 2 weken. Terwijl het eigenlijk best wel ironisch is gezien de beslissingen van scheidsrechters bij Feyenoord de afgelopen seizoenen. Dat men hier nu wat harder op hapt komt ook omdat we elke dag lezen hoe erg de Knvb tegen Feyenoord is. Terwijl er aan de andere kant voor heel veel "overtredingen" voor Feyenoord werd gefloten.

26 februari 2014 om 11:45

sorry hoor, maar dat snap ik dus niet, wij zouden zijn bevoordeeld in de afgelopen jaren en mogen daarom dus nu niets zeggen??? ken je de wedstrijd voor de CL ajax real nog, daar word door ajax supporters nu nog over gesproken en terecht. snap nou niemand dat dit een probleem is voor alle ploegen??? de scheidsrechters (op een paar uitzonderingen na) zijn echt dramatisch, veel dingen worden niet gezien en in plaats van gezamenlijk te klagen over scheidsrechters en hun te kort aan hulp middelen gaan we lopen huilen naar elkaar over wie het meest de scheids mee zou hebben gehad....

In de wedstrijd tegen Twente heeft deze man zoveel fouten gemaakt en dan heb ik het niet alleen over de strafschoppen en wel of geen buitenspel, maar in het algemeen.....het is niet raar dat daar wat over gezegd word, hij is zelfs "onofficieel geschorst, hij heeft geen wedstrijd gekregen wat het zelfde inhoud. Vele oud scheidsrechters zoals v/d Ende snapt niet waar die man mee bezig was, coaches en spelers van beide clubs zeggen dat hij veel fouten maakte....het is toch niet raar dat men dan zo reageert?? alleen heb ik het idee dat omdat het over feyenoord gaat er heel mensen zijn die dit aangrijpen om hun gal te spuwen.

26 februari 2014 om 11:54

Hoevaak wij wel niet te horen krijgen dat we niet zo moeten zeuren op de scheidsrechter en het geheel aan onszelf lag. Nee Justbecause, dat jij het logisch vindt dat wij zo nu en dan de wedstrijd van Real Madrid aanhalen, wil niet zeggen dat de andere Feyenoordfans dat ook vinden. Heel veel vinden dat niet namelijk. Het is typerend. Zolang het bij een ander gebeurt moet er niet gezeurd worden. Gebeurt het bij je eigen cluppie dan is de wereld te klein.

En ja, er mag wel iets gedaan worden aan die belachelijke beslissingen. Maar de zinnen: "de Knvb heeft iets tegen Feyenoord." "zeist moet Ajax tevreden houden." "wij mogen geen kampioen worden." Dat gaat me gewoon veel te ver. Dus hou (niet jij) daar dan ook over op.

Slappe hap, gewoon geen standpunt innemen, uit angst voor kritiek!!
Straks staat hij er weer in de Kuip en wint de wedstrijd voor Feyenoord en alles is weer vergeten en vergeven.
Het stoort me echt, dat hier zó slap mee wordt omgegaan.
Hiermee kun je maatschappelijk een punt maken, maar de commerciële belangen zullen wel weer overwinnen, en de kans dat er echt problemen komen als Ajax op bezoek komt en de Feyenoord fans hun gram halen door Ajax te belagen!!

26 februari 2014 om 11:50

waar heb je het over??

als iemand een bushokje sloopt, krijgt een paar honder euro boeten, als jij dan het zelfde doet en jij krijg een gevangenis straf en 5000 euro boete....is dat dan wel eerlijk?

of anders;

met voetbal slaat je tegenstander na de wedstrijd een reclamebord kapot, hij een waarschuwing en een paar 100 euro boete, een jaar later doe jij het zelfde en krijgt 5 wedstrijden schorsing en een boete die hoger ligt als 5000 euro.....jij vind dat dus normaal, meten met 2 maten??

heeft geen enkele zin om met mensen hier te praten, weer zeker dat iedereen hier ook de mond hield na de straf van Romero van AZ bv.

26 februari 2014 om 12:14

En waar is dan de voorbeeldfunctie die een man als Pelle zeker heeft!
Iedereen van 12 in Rotterdam wil op hem lijken!!
Dus trap ik bij een uitwedstrijd de lampen kapot, of een deur en dan is dat logisch, want Pelle mag het ook!!
Zelfs Feyenoord doet niets omdat ze hem zondag nodig hebben, dan gaan alle principes overboord!
Waardeloos!

Een mooi gebaar van de KNVB om Feyenoord te matsen na 2 weken van verkeerde beslissingen tegen de ploeg.

26 februari 2014 om 13:34

Een belachelijk gebaar, want als dat zo zou zijn dan blijft de Knvb bezig gedurende het seizoen. Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij dat als Feyenoord support vindt.

Gezien de ontwikkeling rondom Pelle mag hij er van mij nu wel 5 tegen Ajax inschieten zolang jullie maar winnen.

Willekeur alom. Pieters en Lens wel gestraft voor mindere vergrijpen en Pelle niet.

Er valt weer eens geen touw vast te knopen aan de clown die aanklager heet.

Nu weet in ieder geval iedereen dat een beetje rondschoppen tegen deuren en camera's alleen tot een voorwaardelijke schorsing en een kleine boete kan leiden, of toch niet?

Al ben ik blij dat Pelle er zondag bij is, is het natuurlijk belachelijk dat hij wegkomt met een boete van 5000 euro. Al schop je als supporter zijnde gefrustreerd om je heen heb je meteen een stadionverbod aan je broek hangen. Sterker nog, dat krijg je al als je bij een uitwedstrijd in de hekken klim.
Pure klassenjustitie.

Dit is zo vermoeiend he. Waarom dat constante gezeur? Pelle heeft gewoon de straf gekregen die hij hoorde te krijgen. Mensen roepen voorbeeldfunctie. Ik zeg opvoeding. Alsof niemand hier ooit iets kapot heeft gemaakt uit frustratie. Ongelooflijke moraalridders allemaal. En dan hoor je mensen vragen, vind je het dan normaal? Om heel eerlijk te zijn, vind ik het heel normaal dat iemand zo gefrustreerd is, sterker nog, deze man heeft zoveel wil om te winnen! Dat hij het verkeerd aanpakt, helemaal mee eens.
We hebben het nou ook wel de hele tijd over Pelle die een camera in elkaar schopt. En die moet volgens vele geschorst worden. Hoe zit het dan met die elleboog in Pelles gezicht? Lijkt mij een stuk erger dan een camera kapot schoppen. Over "voorbeeldfunctie" gesproken.

Van af niveau 3 kun je reageren op de uitspraak van Pelle. Kun je na gaan wat een onzin ons wordt voorgeschoteld.
van Praag wil een gezond en schulden vrij Feyenoord. Ajax kan best een verlies partij leiden gezien de rang lijst. van Praag wil Feyenoord op de tweede plek hebben.
Wat is een gezond Feyenoord waard? 80 Miljoen slechts? 50% van de aandelen zijn voor 40 miljoen in handen van de vrienden.
Kan Feyenoord niet naar de bank gaan voor 40 miljoen, en ze weer verkopen voor meer?
Hier stinkt iets, en van Praag weet dat. De Knvb weet dat al jaren.

Ach, die Van Praag...bij het spandoek van Twente (naar mijn mening onschuldiger dan het gedrag van Pelle) zat hij niet verlegen om zijn mening te verkondigen.

De laatste jaren zie je juist dat clubs een voorbeeldfunctie willen geven door een speler met wangedrag te schorsen. De club Feyenoord laat zich hier van zijn slechtste kant zien door zich om te draaien.

Helemaal verwerpelijk is de beargumentatie van Pelle. Hij moest zich in de wedstrijd inhouden (als hij blijkbaar niet op scherp stond was het voor hem normaal om zijn frustratie op de benen van een Twente speler te uiten). Om vervolgens te rechtvaardigen dat ie dan buiten het veld maar even los moest gaan. Pelle heeft helemaal afgedaan.

Ik vind dit een gemiste kans van de Knvb om een statement te maken. Dergelijk gedrag valt niet te tolereren en men serveert het af met een voorwaardelijke straf?! Ik dacht dat men in Zeist na die bewuste amateurwedstrijd een andere koers wilde gaan varen... Wanneer je zelf geen professionaliteit uitdraagt en nastreeft kun je dit ook niet verwachten van je totale achterban.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren