Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Roda JC gaat laatste plek niet meer verlaten en verdwijnt uit de Eredivisie'

Laatste update:

Niet alleen de strijd om de landstitel, maar ook het gevecht om lijfsbehoud belooft bijzonder spannend te worden. Het verschil tussen Roda JC Kerkrade, dat laatste staat, en FC Groningen, dat het 'linkerrijtje' afsluit, bedraagt namelijk slechts tien punten. Het is dan ook lastig om negen wedstrijden voor het competitieslot te voorspellen wie uiteindelijk écht in nood zal raken. Toch denken de bezoekers van Voetbalzone het te weten.

/

De voorbije dagen kon op de frontpage gestemd worden op de poll-vraag wie er dit seizoen rechtstreeks degradeert uit de Eredivisie. De bijna tienduizend mensen die hun stem lieten horen, hebben overduidelijk weinig vertrouwen in de kansen van Roda. De huidige hekkensluiter wordt door 54 procent aangemerkt als de belangrijkste kandidaat om rechtstreeks te degraderen.

NEC, dat met een voorsprong van twee punten op de zeventiende plek staat, wordt door veertien procent van de stemmers beschouwd als uiteindelijk slachtoffer. RKC Waalwijk (acht procent), ADO Den Haag (eveneens acht procent), Go Ahead Eagles (zes procent), SC Cambuur (vijf procent) en FC Utrecht (drie procent) hoeven wat de bezoekers betreft niet enorm te vrezen. De overige drie procent denkt dat al deze clubs de dans zullen ontspringen: zij zetten in op 'een andere club'. Gezien de rangschikking lijken Heracles Almelo en NAC Breda daar het meest voor in aanmerking te komen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Roda JC heeft mij de afgelopen weken mij geen beeld gegeven dat ze in de eredivisie thuishoren, ze spelen niet al te best en halen ook veelste weinig punten. Ik vrees voor Roda dat, als ze niet heel snel een stijgende lijn te pakken krijgen, ze inderdaad de grootste kanshebber voor degradatie worden/zijn.

26 februari 2014 om 16:34

Chapeau! Gefeliciteerd met de prijs van meest onsamenhangende reactie van deze mooie woensdag!

ON; ik zie ADO eerder degraderen, hebben mijns inziens nog minder kwaliteit in de selectie dan Roda

26 februari 2014 om 17:49

Ado mag wel mindere selectie dan roda hebben maar ado pakt wel punten. En roda niet. K denk ook dat roda gaat degraderen

26 februari 2014 om 16:54

ADO is een tegenstander voor wie je extreem bang bent omdat die vaker wint van je cluppie? ADO pakt ieder jaar kostbare punten af van Feyenoord en dat zit je gewoon niet lekker he.

26 februari 2014 om 17:06

Ach laat maar gaan , hij is nog steeds verrot dat zijn cluppie verloor van een "degradatie" kandidaat. Zelf denk ik dat rkc aan het kortste eind trekt.

26 februari 2014 om 17:11

En het is geen schande om van ADO uit te verliezen, ADO wint met regelmaat de uitwedstrijden van Feyenoord dus snap de ophef niet zo.

26 februari 2014 om 18:23

Hoezo dat? ADO wist al thuis tegen Twente, Vitesse en Feyenoord te winnen en hebben voor 100% gestreden.

26 februari 2014 om 18:35

Daarbij moet wel vermeld worden dat jullie tegen vitesse wonnen met een veld dat zelf nog te triest was voor een 4de klasser.

26 februari 2014 om 18:35

Ik had het tegen ons nog willen zien op het huidige veld. Waar wij op moesten spelen was gewoon te schandalig voor woorden en een behoorlijk voordeel voor Ado.

26 februari 2014 om 18:41

Vitesse uit heeft ADO ook de betere kansen gehad om de wedstrijd te winnen. Dat veld was voor beide teams moeilijk bespeelbaar en ADO heeft dat op strijd en inzet gewonnen, niets mis mee.

26 februari 2014 om 20:22

ADO had die thuiswedstrijd tegen Vitesse helemaal niet op strijd en inzet gewonnen, want beide ploegen hadden geen strijd en inzet (was ook onmogelijk op dat veld).
ADO had die wedstrijd gewonnen omdat ze wat fysiekere en langere spelers hebben en Vitesse vooral technische en voetballende spelers en technisch voetbal was op dat veld totaal onmogelijk, terwijl het lange-ballen-spel van ADO wel gespeeld kon worden.

26 februari 2014 om 20:45

Vitesse heeft ook aardig wat lengte in het team zitten. Ze hadden dus ook de lange bal kunnen hanteren op dat speelveld.

26 februari 2014 om 23:57

Ben blij dat vitesse in je rijtje staat, jammer dat het een frauduleus veld was toen

27 februari 2014 om 00:15

Tja, Vitesse heeft de kans thuis gehad om het weer is te laten zien, maar dat hebben ze toch weer mooi nagelaten. ADO had in deze wedstrijd ook de betere kansen en had zo weer bijna met de 3 punten naar huis gegaan.

27 februari 2014 om 07:14

Gelukkig brak mister Vitess een week daarop bijna z'n poten op jullie eigen knollentuin...

27 februari 2014 om 07:17

Mooi he mooiste winst vind ik nog op die tamme aanhang in het uitvak..75 minuten werkelijk waar niet gehoord het zgn "legioen" lachwekkend feyenoord ventje....

27 februari 2014 om 12:50

gaan Feyenoord223 en Vakkie-l nu serieus ruzie met elkaar maken?
2 volksclubs?.. is er tussen Denh Haag en Rotterdam veel haat en nijd? nee toch..

iedergeval dat was altijd zo toen ik nog in nl woonde..

weet alleen dat Utrecht en ADO altijd bonje had met jaxie..

ach tijden veranderen zullen we maar zeggen.

gegroet u
Vamos! Real Madrid

27 februari 2014 om 17:02

IK maak geen ruzie, volgens mij zit Feyenoord223 nog steeds met wrokgevoelens jegens Ado. Ik heb geen idee wat hem dwars zit, maar dat mag ie zelf hier kwijt als ie dat wilt.
Je hebt ook gelijk dat er zich geen problemen voordoen tussen beide supportersgroepen zowel in het heden en als in het verleden.

Hala Madrid!

26 februari 2014 om 17:09

Angstgegner!

Vind het toch jammer, Roda hoort erbij en was altijd een degelijke subtopper en cupfighter net als Utrecht bv.
Maarja dat had ik ook met Willem 2 en Sparta en die spelen nu ook in de eerste divisie.
Uiteindelijk hoort het erbij, maar we gaan het zien of het Roda lukt directe degradatie te ontlopen.

Zegt natuurlijk niets. Tuurlijk maak je je als supporter zorgen, maar die polls zijn niet waterdicht. Als Roda bijvoorbeeld wint van Vitesse en naar plek 17 stijgt, dan denkt opeens weer 60% dat NEC degradeert en als de week erna RKC naar plek 18 zakt dan zou weer 65% denken dat RKC degradeert.

Zaak is gewoon om niet in paniek te raken. Er komen nog een aantal cruciale wedstrijden aan ( NEC-thuis, RKC-thuis o.a. ) en volgens mij is aanvoerder Fledderus dan weer terug. Dat is al een grote verbetering, omdat Paulissen er gewoonweg nog niet klaar voor lijkt te zijn.

26 februari 2014 om 16:32

Ik heb eigenlijk constant het idee dat men in Kerkrade denkt dat het allemaal wel ''even'' goed komt? Er is niemand die echt zegt van het word tijd om er vol voor te gaan.. Kan ik mis hebben, maar zoals bij ADO een tijdje terug lees je allemaal dingen van het is twee voor twaalf en knokken etc,, maar van Roda hoor ik dit niet bepaald.. Ook het spel lijkt me nog niet echt hoopgevend de laatste tijd? Of zien jullie dat heel anders dan dat ik dat doe?

26 februari 2014 om 16:36

Intern is daar wel sprake van hoor. Roda-fans weten ook dat er iets moet veranderen om degradatie te voorkomen en dat men niet door moet gaan zoals ze op 't veld nu bezig zijn. Zie alleen niet in waarom ik op VZ paniek moet gaan zaaien. Je kunt beter vertrouwen hebben in een goede afloop. Er zijn immers nog voldoende mogelijkheden om punten te pakken.

26 februari 2014 om 16:40

Ja onze trainer doet inderdaad alsof het appeltje eitje is dat we degradatie ontlopen. Er zijn immers nog 27 punten te halen....
Ik kan je zeggen dat het bij de supporters wel 2 voor 12 is, probleem is dat de trainer voor de groep dat signaal nog niet geeft. Tenminste niet naar buiten toe, maar ik mag hopen dat het ook bij de selectie inmiddels 2 voor 12 is.

27 februari 2014 om 11:25

Wordt het doodgezwegen?

Ik denk dat Roda Jc er wel in blijft ik denk dat ze veel punten pakken in de laatste negen wedstrijden ik denk juist dat Utrecht rechtstreeks degradeert hebben gewoon te veel blessures

26 februari 2014 om 16:38

Ja normaal gesproken heeft Utrecht teveel kwaliteit om te degraderen maar met al die blussers vind ik dat hun de minste kwaliteit hebben van de degradatie kandidaten dus daarom zie ik het somber in voor Utrecht ik vind juist dat Roda Jc te veel kwaliteit heeft om te degraderen

26 februari 2014 om 16:56

Minste kwaliteit? Ayoub, Toornsta, De Ridder, Agudelo, Delpierre en Ruiter kunnen ook mee met de suptop en die zijn allemaal niet geblesseerd.

26 februari 2014 om 16:59

De ridder vind ik alleen heel hard werken meer niet dat geld ook voor ayoub agudelo delpierre alleen toornstra en ruiter zijn van dat niveau

26 februari 2014 om 17:01

Hahahah de ridder toornstra ruiter delpierre en ayoub zijn spelers waarmee je gwn nog de play-offs voor europa kan halen. Alleen markiet die springt er negatief uit

26 februari 2014 om 17:15

Bij Utrecht loopt te veel net niet spelers rond en ze staan niet voor niets in het rechterrijtje. Utrecht is behoort zeker wel tot de degradatiekandidaten het is eenmaal een feit en daar kun je weinig aan doen.

26 februari 2014 om 17:26

Jouw mening jonge

26 februari 2014 om 17:55

Denk dat je wat vaker naar utrecht moet kijken. Dit sezoen veel pech gehad maar komen zker weer trug. Als je kijkt naar de wedsrijden die ze nog moeten spelle zijn dat zker nog 12 punten kunnen hallen. Sta je gewoon rond in het linker rijtje

26 februari 2014 om 17:59

Leer je feiten kennen voor je enige reactie plaatst hier. Dat de clubs al jaren minder aan het worden zijn is onzin, want dat geldt zeker niet voor alle genoemde clubs. En reageer is een keer niet uit onderbuikgevoelens.

26 februari 2014 om 18:11

Veel pech hou op heb ze vaak genoeg zien voetballen dit seizoen echt heel slecht ze hebben juist geluk zoals tegen Groningen en ajax

26 februari 2014 om 18:15

Die Delpierre mag van mij wel naar Roda komen. Uitstekende verdediger!

Fc Utrecht degradeert niet joh, die zijn daar veel te goed voor. Ik denk helaas toch dat Roda degradeert, alhoewel ik dat verschikkelijk zal vinden. Ik hoop dat RKC degradeert. Ik zie dat ook als enige kandidaat die Roda misschien nog voorbij zal kunnen gaan. NEC gaat een hoop punten pakken nog.

28 februari 2014 om 16:57

Hoe kan ADO de laatste jaren minder zijn, terwijl ze de afgelopen jaren juist meedoen om Europees voetbal?

28 februari 2014 om 20:03

Inderdaad! ADO doet het juist de laatste jaren juist goed. Playoffs gewonnen en voorronde EL gespeeld en 9e geworden afgelopen seizoen. En volgens hem doen ze het slecht de laatste jaren? Hij heeft geen idee waar die het over heeft!

26 februari 2014 om 17:09

Utrecht eruit? Hebben van alle degradatiekandidaten misschien wel de beste selectie. Zeker nu Mulenga er weer bijna bij is. Met spelers als Ruiter, Delpierre, Ayoub, Toornstra, Oar, De Ridder, Agudelo en Mulenga moet je het toch wel heel zot maken wil je degraderen.

26 februari 2014 om 17:17

Het is te wisselvallig bij Utrecht ook met de huidige selectie wordt er ondermaats gepresteerd.

26 februari 2014 om 20:46

Utrecht gaat dus echt niet degraderen. In ieder geval niet rechtstreeks. Roda heeft de meeste kans om rechtstreeks te degraderen. Dan nog geef ik RKC en NEC veel meer kans om te degraderen in tegenstelling tot Utrecht.

Ruud Brood lacht zich helemaal kapot volgens mij. Ik gun het Roda zeker niet om te degraderen, omdat ze gewoon in de Eredivisie horen en denk ook niet dat ze degraderen. Goede tijden zullen er komen voor Roda.

We missen eigenlijk als sinds de winterstop een aantal belangrijke spelers in de selectie, waardoor er eigenlijk altijd een beetje een bij elkaar geraapt zooitje staat. Bovendien denk ik dat het belangrijk is om van het systeem af te stappen, waar Nemeth als enige spits speelt. En ook vaak ver van het 16 meter gebied af.
Punt is dat er snel punten gepakt moeten worden, ik hou zelf ook tot we NEC treffen over 2 weken. Dat is de wedstrijd van de dood of de gladiolen.
Stiekem hoop ik op een stuntje en kunnen we misschien een puntje afsnoepen van Vitesse. Misschien kunnen de mannen op het veld zich wel opladen, als niemand verwacht dat ze winnen of gelijk spelen.

26 februari 2014 om 16:39

Dat is het probleem de goede spelers gaan weg en er komen slechte bij ze proberen alle beetjes te krijgen. Roda hoort toch in de eredivisie maar, als ze degraderen zouden ze in de 1e divisie kampioen worden en dat zal ze vertrouwen geven.

ben ik niet met je eens..

Roda speelt gewoon zwak, heeft een drama keeper, en achterin hebben ze alleen met ramos een redelijke verdediger, die is alleen al heel het jaar geblesseerd

die Luijckxs is de slechtste in die selectie, donald is wel goed maar vaak ongelukkig,
die spits is geen killer...

allemaal net niet, dan lukt overleven ook net net... sorry Roda Supporters maar volgend seizoen geen Limburgse clubs in de Eredivisie

26 februari 2014 om 16:41

Hoe weet je dat nou, VVV kan toch ook promoveren?

Ik denk zelf dat NEC gaat degraderen die hebben echt een hele hele zwakke selectie. Ik zat pas in het goffert stadion, maar in de topklasse loopt nog meer kwaliteit rond en dat is niet verkeerd bedoeld.

26 februari 2014 om 17:57

Onzin. NEC heeft vaak laten zien dat ze goed kunnen voetballen. Hebben zich aantal keren goed teruggeknokt in de wedstrijd, maar het is gewoon een verzameling aan (buitenlandse) spelers. En soms zit valt het dubbeltje steeds de verkeerde kant op, dat hebben ze ook niet mee.

Maar bij genoeg clubs is het 2 voor 12, de verschillen zijn nihil onderling. Het kan nog alle kanten op.

gun dit Brood ook, die man had echt veel pech met slechte scheidsrechters, die man haalde het maximale uit dit team... vind Tomasson niet van zijn niveau... en nog veel te onervaren

26 februari 2014 om 16:38

Brood haalde absoluut niet het maximale uit het team. Eerste wedstrijd van Tomasson was al stukken beter dan de 1.5 ervoor met Brood, alleen heeft Tomasson daarna veel problemen gehad met blessures en schorsingen!

26 februari 2014 om 17:20

Tomasson is inderdaad een topper. Met Roda JC is hij afgedaald naar de laatste plek en zijn vorige club Excelsior draait sinds zijn vertrek als een tierelier.

26 februari 2014 om 17:53

Miln heeft gewoon gelijk hoor. Brood heeft absoluut niet het maximale uit het team gehaald. Daarnaast zijn er zoals gezegd veel geblesseerde spelers die belangrijk zijn en is Tomasson natuurlijk geen wonderdokter. Harm van Veldhoven heeft ook even nodig gehad om alles op gang te krijgen, maar toen het eenmaal liep speelde Roda gewoon voor het linkerrijtje.

Ik blijf het toch mooi vinden dat bij alle degradatiekandidaten mijn clubbie Cambuur niet tot nauwelijks word genoemd! Maakt me wel trots, hoe ze spelen en hoe ze ervoor staan!

Het is natuurlijk allemaal nog afwachten, over 3 wedstrijden kan de wereld er ineens weer heel anders uitzien..

26 februari 2014 om 16:52

Cambuur speelt leuk voetbal vind ik als ajaxcied en ik denk dat ze met dit spel niet hoeven te vrezen voor degradatie ik denk dat ze 10e eindigen

26 februari 2014 om 17:28

Ik als rkc'er geniet vaak van het spel dat cambuur wekelijks laat zien. Zo speelde rkc onder Brood ook, Koeman speelt angsthazen voetbal. Voor ons wordt het ook nog spannend. Ben er nog niet gerust op. Wij moeten nog ao uit tegen roda en cambuur en thuis tegen ado. En laten wij nou net dit seizoen tegen onze concurente de meeste punten liggen

27 februari 2014 om 11:31

Dat klopt, drie wedstrijden kunnen met die kleine verschillen een enorme aardverschuiving opleveren. Cambuur lijkt de weg omhoog te hebben gevonden, maar ik heb geen idee van het programma. Als dat gunstig is, dan is handhaving m.i. geen probleem voor Cambuur.

Gaan er alleen veel spelers weg of terug na dit seizoen? Ik heb daar echt geen beeld bij.

27 februari 2014 om 14:40

Cambuur krijgt sowieso nog 4 thuiswedstrijden, AZ, Vitesse, ADO en Rkc, daar zou je van zeggen dat sowieso 9 punten haalbaar moeten zijn en misschien wel 10 of 12 afhankelijke van of Vitesse de vorm weer gaat kunnen pakken. Uit blijft lastig voor Cambuur. Ajax en Feyenoord uit verwacht ik geen punten te halen. Maar Utrecht, Groningen en NEC zouden toch wat puntjes gepakt moeten en kunnen worden.

Qua selectie, is nog afwachten natuurlijk. Manu, Lukoki en Ritzmaier zullen sowieso terug gaan, zijn allen geleend. De kans dat Leeuwin vertrekt is ook vrij groot. Voor de rest is het afwachten. De hele achterhoede maakt gewoon een prima seizoen door en bijvoorbeeld Lucas Bijker ontwikkelt zich erg goed en goede Nederlandse linksbacks zijn behoorlijk zeldzaam op het moment dus die kans is ook wel aanwezig.

Roda moet gewoon 4 verdedigers regelen, waar dan ook. Wat er nu staat is dramatisch voornamelijk, van peppen en luijkx.

26 februari 2014 om 16:57

Dijkhuizen is wel goed.

De nummer 14 t/m 18 gaan denk ik uitmaken wie er gaat degraderen. Utrecht zie ik nog wel de nodige punten pakken.
Ik heb even een voorspelling gedaan over hoeveel punten die teams nog gaan halen in de komende 9 wedstrijden en dan kom ik hier op uit:
Roda JC: 12 punten, winst tegen Nec, Heracles en Rkc, gelijk tegen Groningen, GAE en Az.
Nec: 10 punten, winst tegen Utrecht, Heracles en Cambuur, gelijk tegen Twente.
Rkc: 6 punten, winst tegen Heerenveen, gelijk tegen Ado, Cambuur en Zwolle
Ado: 13 punten, winst tegen Nac, Zwolle en Utrecht, gelijk tegen Rkc, Groningen,az en Cambuur.
Gae: 10 punten, winst tegen Heereveen en Nac, gelijk tegen Roda, Heracles, Zwolle en Twente

Als dit dus klopt dan gaat RKC degraderen en dat vind ik geen verlies voor de eredivisie en dan zullen Roda en NEC nacompetitie gaan spelen en daar zie ik ze wel door heen komen.
Uiteindelijk gaan we het allemaal wel zien over 9 wedstrijden en het beste voor de eredivisie is als het aan mij ligt een jaartje Jupiler League voor Rkc.

26 februari 2014 om 16:54

Verrast me dat tussen jou degradatie kandidaten geen Utrecht staat

26 februari 2014 om 18:11

nee, het gaat zo:

Roda JC: 3 punten, verlies tegen Nec, Heracles en Rkc, gelijk tegen Groningen, GAE en Az.
Nec: 6 punten, winst tegen Utrecht, en Roda.
Rkc: 12 punten, winst tegen Roda, Heerenveen, en ADO gelijk tegen Ajax, Cambuur en Zwolle
Ado: 9 punten, winst tegen Nac, Zwolle en Utrecht
Gae: 4 punten, gelijk tegen Roda, Heerenveen Heracles, Zwolle en Twente.

26 februari 2014 om 19:18

Gaat lastig worden voor Ado en rkc om punten te pakken hier in leeuwarden hoor :P. Alleen nac (gelijk) en Psv, Ajax, Twente Feyenoord (winst) hebben hier punten gepakt

26 februari 2014 om 20:45

Nee het gaat zo:
Roda Jc 16 punten
NEC 14 punten
RKC 12 punten
ADO 11 punten
Go Ahead 10 punten
Utrecht 9 punten
Cambuur 9 punten
Heerenveen 0 punten

Heerenveen degradeert dus rechtstreeks uit de eredivisie.

Nadat ze vandaag Berry Powel presenteerden verdienen ze het ook wel om te degraderen. Achterin is het zo lek als een mandje en wat halen ze, een spits! Echt dan help je je club ook gewoon bewust naar de knoppen.

26 februari 2014 om 17:48

Op de spitspositie hebben we vier opties: Németh, Demouge, Shkurtaj, en Jansen. Demouge en Jansen zijn voorlopig geblesseerd en Shkurtaj komt schromelijk tekort. Németh is dus de enige spits waar we van op aan kunnen, maar heeft nog een voorwaardelijke schorsing openstaan. Inderdaad, wat is het halen van een goedkope, ervaren spits dan wanbeleid zeg.

Daarnaast staat het niet eens zo slecht in de achterhoede. Slechts van Peppen vind ik een zwakke schakel, alleen is het probleem nu dat er achterin momenteel veel schorsingen en blessures zijn.

27 februari 2014 om 11:33

En Kurto dan? Ik zie hem nog steeds geniale momenten afwisselen met wat lullige acties. Dat is minder erg als je relatief veilig staat.

27 februari 2014 om 12:41

Ik had het meer over de verdedigers. Kurto maakt inderdaad nog te vaak domme fouten. Jammer, want als hij dat eruit kan krijgen is het gewoon een prima keeper. Het is dat Prus en Roox ook niet echt beter zijn.

Tja moeilijk om te voorspellen met deze competitie weet je het nooit. Er worden punten gepakt tegen de topclubs en verloren tegen de onderste. . Is nog te vroeg om te voorspellen nog een wedstrijd of 4 dan kan je beter inzicht krijgen .

Roda heeft genoeg kwaliteit om in de Eredivisie te blijven, maar denk toch dat ze het niet gaan redden..
Verdedigend zijn ze gewoon erg zwak en voorin moet het allemaal komen van Hupperts.

26 februari 2014 om 20:31

Je spreekt jezelf nu tegen. Je roept eerst dat Roda genoeg kwaliteiten heeft, om vervolgens te zeggen dat ze achterin te weinig kwaliteiten hebben en voorin ook, aangezien alleen Hupperts de boel daar kan trekken.

Je hebt in dat laatste echter wel gelijk: Roda komt kwaliteiten te kort. Ze hebben met Hupperts en Fledderus twee leuke spelers, maar voor de rest is het maar weinig. Achterin is Roda zeer zwak, voorin missen ze creativiteit en effectiviteit en het geheel voetbalt ook niet eens als een team en er zijn te veel spelers die domme overtredingen maken en daardoor volstrekt onnodige schorsingen oplopen.

Ik denk dat momenteel NEC het enige team is met minder (individuele) kwaliteiten dan Roda JC, maar NEC speelt wél als een team. Ik denk dat Roda daarom momenteel ook terecht laatste staat.

Ik gok op degradatie van Nec. Beleid daar met ene ophef is wel heel slecht. Bovendien lopen daar echt alleen maar buitenlanders. Weg met die club, hoop day Roda erin blijft.

26 februari 2014 om 18:01

Gelukkig wordt jij totaal niet beïnvloed door een geel-zwarte bril en kan jij ook uitstekend uitleggen wat 'ene ophef' daar zo slecht doet. Derksen-papegaai.

(en nee ik zeg niet dat Ophof het per se goed doet, waarheid ligt ergens in het midden)

Wat zou dat mooi zijn, ik gun het ze in ieder geval van harte! Na meerdere keren de dans te zijn ontsprongen, mogen ze nu wel eens Jupiler (league) komen proeven word het nu toch wel eens tijd voor. Het zijn/worden jammer genoeg geen derby's in de eredivisie, maar de vreugde bij ons en de sjengen zal er niet minder om zijn.

FCUtrecht staat 7 punten van rechtstreekse degradatie, en ze staan maar 3 punten van Europees voetbal. Tja, wat moet je daar van zeggen.

26 februari 2014 om 17:47

Je kunt er geen touw aan vast knopen de verschillen zo miniem dat alles mogelijk is dit seizoen.

Denk ook dat Utrecht er uit vliegt, geen vertrouwen meer staan stijf van de zenuwen zou een ramp zijn voor club en stad

26 februari 2014 om 17:50

Gaat niet gebeuren. Utrecht heeft met Delpierre en Agudelo natuurlijk enorme aanwinsten aangetrokken en ik denk dat als ze een paar wedstrijden achter elkaar punten pakken, ze weer vertrouwen krijgen en wellicht vEL gaan spelen zelfs.

26 februari 2014 om 18:05

Helemaal mee eens. Utrecht heeft weer vertrouwen gekregen na de overwinning op Groningen, en gaan gewoon voor de EL play offs spelen. Twente thuis is lastig, misschien een gelijkspelletje. PSV uit moeilijk, maar waarom geen zege? Een verrassing in het voordeel van Utrecht. Daarna een redelijk programma met goede mogelijkheden voor winpartijen. Ik verwacht niet dat Roda gaat degraderen, denk eerder aan RKC of Go Ahead.

26 februari 2014 om 18:17

Dat Utrecht vertrouwen heeft gewonnen moet natuurlijk nog blijken, toch? Je kunt er geen pijl op trekken wie er degradeert en dat maakt de competitie leuk en ongemeen spannend. De komende maand wordt de maand van de waarheid er staan veel concurrenten tegenover elkaar.

Ik vind ze erg matig spelen de laatste weken. Voor mij degradatiekandidaat nr. 1
Ik zou het erg jammer vinden als ze eruit gaan, want Roda JC is toch al een tijdje een eredivisieploeg

Tja, ik kan het eigenlijk niemand kwalijk nemen. Na de sneue nederlaag van afgelopen weekend missen we de nodige spelers achterin en uit bij Vitesse zullen we niet snel punten pakken. Het is gewoon zaak om in de wedstrijden tegen clubs als Rkc, Go Ahead, Heracles en NEC zoveel mogelijk punten te pakken. Hopelijk realiseert de selectie zich nu ook dat het echt twee voor twaalf is!

We zullen het gaan zien de komende weken. Hopelijk kunnen we stellen dat de Houdini-act een van de specialiteiten van Roda is.

Het blijft gewoon erg moeilijk te voorspellen. Dit seizoen is al vaker gebleken dat de Eredivisie een competitie is waar je geen pijl op kunt trekken. Groningen lijkt veilig te zijn met 10 punten voorsprong, maar ook die zijn er nog lang niet. Tel daarbij boven op dat clubs als PEC en AZ het aardig doen, maar zodra de onderste ploegen punten gaan pakken en PEC en AZ verliezen wedstrijden op rij, dan gaan zij het onbewust nog lastig krijgen.

Wil wel zeggen dat als er een club rechtstreeks degradeerd dit seizoen het niet zo is dat dit elftal nou zo slecht is of kwalitatief te kort komt voor de Eredivisie. Alles behalve dat. Voorgaande seizoenen had je clubs als Excelsior, Vvv, Willem II en Volendam die totaal niet mee konden met het Eredivisie-niveau. Nu kan iedereen mee, is het ongekend spannend en kunnen er zo maar clubs degraderen waarbij je het nooit gedacht zou hebben.

NEC moet over 2 weken naar Roda toe. Alles of niets wedstrijd. Aanstaande zaterdag ook al PEC-uit, weer een concurrent. Het worden moeilijke, maar enerverende maanden in de Eredivisie.

Nog 9 wedstrijden te gaan, dus valt nog niet al te veel van te zeggen. Zeker in de deze competitie waarin bijna elke week verrassende uitslagen zijn te noteren. Go Ahead heeft trouwens ook nog een zwaar programma.

Ik denk dat Roda degradeert. Ze waren de afgelopen jaren al vaker net niet gedegradeerd, dat zie ik nu niet goed gaan omdat ze tegen de directe concurrenten niet echt goed meekunnen.
Ik zou het niet erg vinden als ze degraderen, hebben we mooi 4 limburgse clubs in de Juup!

26 februari 2014 om 19:21

Of VVV moet promoveren

26 februari 2014 om 22:09

Buiten vorig jaar en 2009 speelden wij gewoon tussen plek 6 en 10. Er is nog veel mogelijk en blijf hoop houden totdat het doek valt. Volgend jaar gewoon 2 Limburgse ploegen in de Eredivisie, want VVV gaat kampioen worden met een Dordtrecht dat op wankelen staat en een wisselvallig Willem II.

Twente heeft het altijd lastig in Kerkrade, ik hoop dat Jon-Dal deze lijn nog even doorzet.

Zou zonde zijn mocht Roda degraderen. Als VVV dan niet promoveert blijft er geen Limburgse club meer over op het hoogste niveau. Ach ja, er zijn nog een hoop wedstrijden te gaan. Over twee wedstrijden kunnen weer uit de degradatiezone zijn.

Denk dat het dit jaar echt heel moeilijk wordt voor Roda. Zeker de trainerswissel heeft daar niet echt bij geholpen. Snap ook nog steeds niet waarom ze niet voor Ernie Brands zijn gegaan.....

Roda is taaier dan de meesten denken; zo kan ik me nog een noodzakelijke overwinning in de Kuip op de laatste speeldag niet al te lang geleden herinneren! Iedereen (waaronder ik) schreef ze toen ook al af.

Al balanceren ze de laatste jaren wel veel te vaak op het randje. Dat zou niet nodig moeten zijn gezien de kwaliteit van de spelers die ze hebben. Ik heb toch het (ononderbouwde) voorgevoel dat Roda en NEC erin gaan blijven via de nacompetitie, en dat RKC op de laatste plaats terecht gaat komen.

Het maakt mij verder niet uit wie er degradeert zolang het mijn clubje (cambuur) maar niet is.

Gezien het programma van NEC, met als de laatste 3 AZ,Twente en Ajax, zie ik NEC helaas toch echt minstens de nacompetitie spelen.

26 februari 2014 om 21:01

Maar ook nog Cambuur , Utrecht en Heracles thuis en Roda uit. Moeten tenminste 8 punten zijn naar mijn mening

Ik ga er van uit dat Roda gewoon in de eredivisie blijft, misschien rechtstreeks of via de back petitie.. Nec, of ADO zie ik als degresariekandidaat nr 1.

Ik denk dat cambuur eruit vliegt, uit pakken ze bijna geen punt, en thuis kan het ook niet blijven goed gaan, zal je zeggen

sommige reacties hier zijn wel om te lachen zeg. Roda verdiend het om te degraderen 3x scheepsrecht al 2x goed weggekomen en als je elke keer weer onderaanstaat verdien je het gewoon om te degraderen. ik ben totaal niet bang dat n.e.c ook maar nacompentitie hoeft te spelen laatstaan erger. N.e.c wint as weekend van pec en volgend weekend van roda dat zijn al 6 punten dan thuis tegen utrecht 3 punten uit tegen hereveen is misschien wel een puntje te halen (thuis wonnen we immers ook)'thuis tegen heracles 3 punten thuis tegen cambuur 3 punten dan komt az uit twente thuis en ajax uit en in die 3 wedstrijden verwacht ik in totaal 3 punten omdat az nog wel te doen is (thuis van gewonnen) en twente thuis is ook goed te doen (uit gelijk gespeeld) ajax gaat hem waarschijnlijk niet worden. dus ik verwacht 19 punten. uiteraard kun je nog wel eens benadeeld worden door een scheidsrechter ofzo maar er komen minimaal 15 punten binnen. En daarbij verwacht ik ook dat n.e.c europa in gaat want de halve finale tegen pec is goed te doen en in de finale tegen ajax mag je verliezen en dan ga je nog europa in (omdat ajax al CL krijgt)
Al met al kan dit nog wel eens een mooi seizoen worden voor n.e.c

Roda eruit, het zou zomaar kunnen.
zelf gun ik het die Kali wel, alleen Roda niet.
Toch is echt niets zeker.
Ik denk dat Utrecht en cambuur niet meer in gevaar komen op basis van hun selectie en programma en denk dat Nec en Ado samen met Roda om de na comp. gaan spelen.
Ik zie het slechter in voor Rkc want die spelen niet best ondanks de puntjes die ze bij elkaar spelen.
Welke ploegen spelen wel best eigenlijk de laatste weken.(onderin)

Maar goed het kan zo maar zijn dat alles over twee weken heeel anders is in deze gekke Comp.

Maar goed dat is mijn mening.

Ik denk dat uiteindelijk RKC laatste staat en dat de play-offs worden gespeeld door Ado, Nec, Gae, Cambuur, Roda, en/of Nac.
Die ploegen zijn zo verschrikkelijk onstabiel, dat er werkelijk geen touw aan vast te knopen is. Mijn gevoel zegt gewoon dat RKC rechtstreeks degradeert. Dit is denk ik ook de club die het minste te bieden heeft aan de Eredivisie.
Het is wel ongekend spannend aan de onderkant!

Ik hecht hier totaal geen waarde aan gezien de meerderheid het heel graag zien gebeuren, en niet omdat ze er opjectief over hebben na gedacht.
Ze maken zeker nog een kans om van de laatste plaats te komen

Wij hebben een paar lastige wedstrijden te gaan. PSV thuis, Twente thuis, Olle uit, Feyenoord uit, Vitesse uit, NAC thuis, Roda JC thuis, Heerenveen thuis. Hier pakken wij 10 punten mee denk ik. Ik hoop dat het genoeg is. Het zou bizar zijn om met 38 punten rechtstreeks te degraderen.

27 februari 2014 om 03:20

Ohja. En Heracles uit.

Ag zeg blij toe oke met de domme regeling op een dinsdag voetballen Roda Feyenoord belachelijk blij dat ze er uitgaan ok weer een vere afstand weg

Er is naar mijn bescheiden mening niks nuttigs te zeggen over wie er nu degradeert, het zal tot de laatste week spannend blijven voor clubs als Ado, Nec, Rkc,cambuur, GO ahead is geen pijlt op te trekken. Die verwende spelers moeten gewoon de mouwen opstropen en vechten!! 9 weken lang!!

ach ja als roda degradeerd dan kunnen ze beter fc limburg worden!!!!!

We weten niet wat we kunnen verwachten. Het verschil onderin is miniem dit seizoen. Zelfs Groningen kan nog degraderen.. De clubs vanaf AZ t/m nummer 1 lijken mij veilig, derest hebben allemaal kans om te degraderen aangezien er nog 9 speelrondes zijn waar je max. 27 punten kan behalen.

Anything can happen, just stay tuned and enjoy the football.

@goaheadeagle ik zie jullie alleen de 3 punten pakken tegen nac en roda de rest wordt voor jullie lastig verhaal. Zelf denk ik daarom dat go ahead of roda gaat degraderen. al gun ik het roda het meest omdat ze al 2x weg zijn gekomen zijn al jaren lang onderin te vinden. go ahead heeft van de ploegen onderaan het lastigste programma. N.e.c speelt namelijk nog tegen pec,roda,utrecht,heracles,cambuur dat zijn dus al 5 op papier makkelijke wedstrijden voor de rest ajax,az,hereveen,twente dat wordt een lastigere opgave denk dat uit die 4 wedstrijden wel minimaal 3 punten gepakt kunnen worden en elk punt meer is een bonus. als we de eerder genoemde 5 wedstrijden winnen dan eindigen we gewoon boven de nacompentitie streep waar we horen

1 maart 2014 om 13:57

Op papier makkelijke wedstrijden.. grapjas..

1 maart 2014 om 16:42

Op papier inderdaad makkelijkere tegenstanders, maar de werkelijkheid blijft dat NEC het gewoon eer lastig gaat krijgen tegen deze teams.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren