Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Demouge reageert kwaad op journalisten: ‘Niet filmen, ik zweer het je’

Laatste update:

Frank Demouge heeft geen beste beurt gemaakt. Het rommelt bij zijn Roda JC Kerkrade, nu men op de laatste plaats in de Eredivisie is beland. Toen de aanvaller na de training door De Telegraaf werd gevraagd naar de onrust bij de Limburgers, kon hij zijn handen niet thuishouden. Demouge sommeerde de cameraploeg op agressieve wijze te stoppen met filmen.

/

Niet alleen op sportief gebied gaat het slecht met Roda; ook op bestuurlijk niveau is het onrustig. Directeur Marcel van den Bunder ligt onder vuur bij de supporters; aan de muren van het Parkstad Limburg Stadion werden in de nacht van woensdag op donderdag spandoeken opgehangen met teksten als ‘Marcel rot op’ en ‘Met dit beleid raken wij onze club kwijt, oprotten’.

Toen Demouge donderdag na de training het stadion verliet, sloeg hij direct de microfoon van de krant De Telegraaf van zich af. “Niet filmen, je hoort toch wat-ie zegt of niet? Wegdoen, ik zweer het je. Ik zweer het je, je bent aan het filmen!”, riep de blonde spits van Roda.

Bekijk de beelden

Denk jij dat Roda JC Kerkrade degradeert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"je hebt toch gehoord wat hij zegt" roept demouge in het filmpje. Blijkbaar is de cameraploeg vriendelijk gevraagd om de spelers met rust te laten. In dat geval snap ik de reactie wel, doet me beetje denken aan pownews dit.

27 februari 2014 om 19:30

Naar mijn idee is dit niet de eerste keer dat ze hem of iemand van de club spreken. Deze reactie is heel begrijpelijk en het is heus niet het geval dat Demouge ze te lijf vliegt. Eerder andersom zou je zeggen.

Bij Pownews gaans ze vaak ook wel ver. "het recht van de media" lijkt voor Powned een vrijbrief te zijn om zelfs fysiek 'er voor te staan'.

27 februari 2014 om 19:47

Klopt, ik noemde pownews omdat mensen daar ook wel eens de camera aanvliegen omdat ze boos zijn omdat ze lastig gevallen worden.

27 februari 2014 om 19:50

Hoezo begrijpelijk? Je bent een publiekelijk figuur, krijgt er ook een meer dan naar behoren salaris voor, men wilt weten hoe het ervoor staat en dan moet je niet alleen voor de camera etc reageren als het goed gaat, of als je in de nacompetitie in de laatste minuut nog wint, maar ook als het slecht gaat.. Kansloze reactie van een middelmatige speler die weinig tot geen toegevoegde waarde heeft voor in de eredivisie..

27 februari 2014 om 20:10

dat is onzin, dus omdat hij veel verdiend heeft hij geen recht op privacy? en mag iedereen (vooral journalisten) maar een camera in zijn gezicht duwen en vragen beginnen te stellen? als de beste man daar op dat moment geen behoefte aan heeft dan moet men dat respecteren.

hebben ze bij de politie ook een handje van, als je ze filmt zijn ze beledigd en gaan ze niet in gesprek tot je de camera uitzet, maar bij wegmisbruikers als ze mensen aanhouden en die vragen om niet gefilmt te worden dan mag dat ineens wel want dan filmen ze hun werk, dan telt ineens de privacy niet meer.

wordt hier gewoon met een maat gehanteerd, Demouge heeft gewoon gelijk, nee is nee en niet doorgaan.

27 februari 2014 om 20:13

Borras, totaal niet met je eens. Dat je een publiekelijk figuur bent, hoeft nog niet te betekenen dat je op elk beginnend journalistje braaf hoeft te antwoorden. Als je echt informatie wilt, moet je als journalist lekker om een interview vragen of een persconferentie bijwonen. Buiten een mediaroom, persconferentie of interview verkeert zelfs een publiekelijk figuur in een private sfeer. Dat heb je als journalist te respecteren.

27 februari 2014 om 21:37

AIK, in je vergelijking met de politie, ben je al tegenstrijdig bezig..
Verder mag Demouge best geen commentaar leveren, maar zijn agressieve houding is helemaal misplaatst..

27 februari 2014 om 21:44

Kansloze reactie van jou ja. Demouge heeft mij op zondagavond al jaren vermaakt. Journalisten moet je soms een stoot verkopen, niets mis mee

27 februari 2014 om 22:00

Ik mompel maar iets van "stoot geven" en "dat is pas een kansloze reactie"..

27 februari 2014 om 23:25

Je wordt toch voetballer omdat je van voetballen houd? Media maken je groot, maar zijn er vaak ook op uit om je onderuit te halen. Om dan op de tenen van een gewond schaap te gaan staan (demouge)... Laat ik het zo zeggen: het is niet mijn stijl.

27 februari 2014 om 19:52

Helemaal met je eens, die media van tegenwoordig is vreselijk.
Waarschijnlijk eerst lopen treiteren en als er dan iemand over de rode gaat gelijk een filmpje maken. Pow nieuws helemaal belachelijk, dat kan niet snel genoeg van de buis. Pow nieuws is een goed voorbeeld van de verrotte maatschappij waarin we leven.

27 februari 2014 om 21:45

Juist matertjeu

28 februari 2014 om 00:50

@Mastertjeu

Pownews is juist een goed medium. Goed, het is niet altijd even serieus maar hun zijn de enige die op de momenten dat het moet(vs politieke leiders of problemen) echte kritische vragen te stellen en zich niet te laten wegsturen met een gemaakt mediapraatje.

Echt het nieuws laat de mensen in hun land precies zien wat ze denken dat goed voor ze is. Pownews geeft ons ongecensureerde media.

Dat jij niet door de 'grappen'waar vaak ook een idee achter zit) heen kan kijken ligt meer aan jou en je gemaakte gedachte van de wereld.

28 februari 2014 om 10:21

Pow news is is alleen maar uit om mensen voor gek te zetten. Ik heb een stuk gezien van Jorritsma die bezig was met een speeldag voor gehandicapte kinderen. Pow wilde haar wat vragen stellen, mw Jorritsma gaf aan dat het niet uit kwam omdat ze bezig was met die kinderen. Ze hebben haar uren achter na gelopen en steeds de zelfde vraag blijven stellen. Nadat ze minstens 10 keer op een nette manier had aan gegeven dat ze wel wilde antwoorden maar nu bezig was werd ze boos en dat hebben ze uit gezonden. daar heb je je pow news....

beetje of topic. sorry

27 februari 2014 om 20:09

Duimpje omhoog voor jou. Viel mij ook op dat er hiervoor iets gezegd moest worden. Media van tegenwoordig heeft niks meer te maken met journalistiek. Gaat alleen maar om het publieksbereik door middel van sensatie (overigens bij de Telegraaf niks nieuws). Helaas heb ik er wederom aan meegewerkt door op het filmpje te klikken.
Bij Pownews zoude ze in ieder geval nog de ballen hebben om te laten zien dat ze in eerste instantie weg worden gestuurd maar dan toch irritant doorgaan. Hier doen ze alsof dit zijn eerste reactie is. Kutkrant

27 februari 2014 om 20:26

Daar leven ze toch op Filmfreak, iedereen kijkt ernaar. De oudste en effectiefste manier om aandacht te krijgen blijft sensatie. Ze brengen het met "kan zijn handen niet thuislaten" dus dan denk je dat hij flink los is gegaan. Goedpraten ga ik het niet doen, maar het is van frank echt een hele begrijpelijke reactie, je wilt ook gewoon met rust gelaten worden als je dat beloofd is.

27 februari 2014 om 22:56

Dan moet de club een besloten training houden ! de club zit in een neerwaardse spiraal , dan kun je dit verwachten.

wat powned betreft, daar zenden ze alleen de zwakkelingen uit, en bewerken ze de opnames . dus dat is een onzinnige opmerking !

Groot gelijk Frank. Die riooljournalisten mogen eens leren op wat afstand te staan i.p.v. sensatiejournalistiek te beoefenen.

En ja, de Telegraaf is sensatiejournalistiek.

27 februari 2014 om 19:26

Alle journalistiek is sensatie want sensastie is actueel!

Alleen de een gaat voor feiten en de ander voor aannames en suggesties.
Volgens mij was deze journalist zijn verhaal hebben, hoor en wederhoor dan wel kritisch.
Heeft demouge er geen zin in, een simpele: geen commentaar! Volstaat.

27 februari 2014 om 21:54

Sorry hoor, maar hier volg ik je niet helemaal. Dat sensatie actueel is, hoeft toch niet te betekenen dat alles wat actueel is ook sensatie is? Journalistiek hoeft in deze dus niet per se sensatie te zijn.

27 februari 2014 om 23:37

Dus al het nieuws wat jij hier leest Is ook sensatie? Bij voetbalzone kunnen ze de teksten ook leuk verdraaien maar niet alles Is sensatie journalistiek..

27 februari 2014 om 19:27

Wat voor sensatiejournalistiek? Ze hebben hem alleen gevraagd wat hij van de situatie vond en meneer pakt gelijk die microfoon en duwt de camera naar beneden. Dat gedrag slaat gewoon helemaal nergens op.

27 februari 2014 om 19:30

Lees de Telegraaf eens wat vaker en vergelijk dat eens met serieuze, minder schreeuwerige media. Dan zie je vanzelf dat de Telegraaf een pure sensatiekrant is.

27 februari 2014 om 19:39

Dat heeft helemaal niets te maken met wat er deze keer is gebeurd he...

27 februari 2014 om 22:00

Nee? Ten eerste hoor je al aan de voiceover dat dit totaal niets met kwaliteitsjournalistiek heeft te maken. Ten tweede is dit een fragment, terwijl je 100 procent zeker weet dat er meer is gefilmd (en waarom dat niet laten zien). Dit betekent dus dat je tot de riooljournalistiek mag worden gerekend. Want je laat hier maar een kant van het verhaal zien om te scoren. Dat is tegen alle wetten voor de journalistiek in. Frank Demouge heeft al eerder aangegeven niet mee te willen werken (of anderen), toch gaan ze door. Ze blijven maar vragen, zeuren en gaan uiteindelijk bij de voordeur wachten (omdat ze blijkbaar niet (meer) naar binnen mochten), om toch een reactie te scoren. En dan is dit hun bijdrage aan ons Nederlanders. Goed zo Telegraaf!

Deze matige speler mag blij zijn dat ze hem überhaupt willen filmen..

27 februari 2014 om 19:24

Alleen maar om Roda in negatief daglicht te zetten, typisch telegraaf.

27 februari 2014 om 20:40

De televaag doet er alles aan om alle clubs in een negatief daglicht te zetten! Behalve natuurlijk dat ene clubje uit de stad waar het hoofdkantoor staat.

28 februari 2014 om 01:42

@ Robertjee
Ja, hier zit hij echt op te wachten!
Demouge is niet het type om zo graag in het nieuws te komen. Dat is één.
Demouge reageert op wat wij niet zien. Dat is twee.
En ten derde gaat hij open en eerlijk voor waar hij voor knokt. Dat bevalt me.

Waarom zo negatief? Wees blij dat er eerlijke, oprechte knokkers zijn die het goed bedoelen en brand zo iemand niet af svp.

Beetje overspannen reactie van Demouge

Journalistiek is nieuws verslaan en niet nieuws maken. Snap Demouge wel.

Demouge kan gewoon zeggen: 'ik geef op dit moment geen commentaar' en rustig naar zijn auto lopen. Om direct de microfoon te willen afpakken en de camera weg te duwen is belachelijk gedrag.

27 februari 2014 om 19:32

Jij was er bij natuurlijk?
Wie zegt dat Demouge meteen die microfoon af wilde pakken, je weet toch niet wat er aan vooraf is gegaan. Wat is het toch altijd makkelijk oordelen he..

27 februari 2014 om 19:40

Ik heb het filmpje gezien... Vanaf het moment dat meneer de deur uit komt gelopen reageert ie gelijk zo. Nergens voor nodig. Wat moet er aan vooraf zijn gegaan dan dat het rechtvaardigt dat hij vanaf het moment dat ie naar buiten komt gelijk de microfoon en camera pakt?

27 februari 2014 om 20:19

Kom op man Lovre, je hoeft echt geen helder licht te zijn om te begrijpen dat hier iets aan vooraf gegaan is. Waar slaat anders Demouge zijn uitspraak "je hebt toch gehoord wat hij zegt" op?

27 februari 2014 om 23:51

@Lovre, trap er nou niet in man. Je moet altijd afwachten op een verhaal van 2 kanten. Wie zegt dat dit de eerste keer is dat ze langs gingen? Wie zegt dat Demouge als eerste de deur uitkwam?

Welkom in de voetbal wereld Frank. Niet alleen de camera opzoeken als je scoort.

En terecht! Ze moeten in Nederland (politie, media, etc) eens leren dat er ook genoeg mensen zijn die niet gefilmd willen worden. Het slaat nergens op dat je tegenwoordig letterlijk een camera uit iemand zijn hand moet slaan voordat hij stopt met filmen. Helaas denkt de Nederlandse wet er niet zo over, want het is gewoon legaal om iemand tegen zijn wil in de filmen.

De poll heeft ook echt veel te maken met het artikel hé

Snap zijn reactie wel. Ik zou er ook kotsmisselijk van worden als zulke figuren maar telkens zouden blijven doordrammen. Men moet ook eens inzien dat het geen zin heeft om nu te gaan zeiken op Van den Bunder. Die man heeft het qua saneren prima gedaan bij Roda. Men moet verder kijken als het huidige seizoen erop zit. De club moet zich nu richten op het sportieve aspect.

Ach, als hij eerst aangeeft dat ze moeten oprotten en stoppen met filmen en ze er vervolgens nog steeds staan nadat hij een tijd later weer naar buiten komt, zou ik precies hetzelfde reageren. Misschien minder zonder handen, maar zeker niet minder boos.

Dat journalisten overal bovenop staan met de camera prima, maar als ze hetzelfde blijven doen na eerst vriendelijk gevraagd te worden om weggegaan.. tja..

brrrrr daar worden ze bang van, van mannetje Demouge...hahahaha...wat een pannenkoek!!!

Het is natuurlijk makkelijk om naar RJC te gaan en daar iemand op stang te jagen.
en ja als een voetballer iets zegt of doet is het toch altijd zijn fout!!!!!!
Journalisten moeten hun verhaal hebben ten kosten van alles ,maar als ze een keer een tik op de neus krijgen(bewijzen van) dan is het weer die voetballer die altijd agressief is.

27 februari 2014 om 21:33

Hahahaha heey Sidney alles goed G? Nog wat gestolen van die rijke Tata's

Frankie is een Mocro!!!
IK zweer het je!!!

27 februari 2014 om 21:05

Frankie is Nijmegenaar ik zweer het je

Niet te zwaar aan gaan tillen....
En als speler is het altijd beter om te zeggen geen commentaar en door te lopen. Ook al zijn de emotie's soms begrijpbaar....

Te rumoerig op dit moment bij roda. In thuiswedstrijden hebben ze ook niet echt het thuispubliek wat het verschil kan maken. Ado, Utrecht en NEC hebben dat meer. Vrees het ergste voor Roda.

5000 euro boete geven en een wedstrijd voorwaardelijk schorsen en het is afgedaan....;-)

27 februari 2014 om 21:35

Waarom die boete en schorsing ? Onderbouw een dit vage commentaar , of ben je een vriendje van die journalist. P:

Journalisten is al eerder gevraagd hem met rust te laten, wie niet luisteren wil..

Schorsen! Ze moeten hem schorsen! Of bij Roda in ieder geval een straf opzetten! Want nee, 5000 euro en een voorwaardelijke schorsing is niet genoeg! Dit is een rampzalig voorbeeld voor de kinderen, dit kan toch niet.

Kom maar op.

27 februari 2014 om 20:45

Heb je het nu over de journalisten? graag schorsen, en doe nog maar een hogere boete. Gewaarschuwd en dan toch door blijven te vragen. En dan melden alsof Demouge ze in elkaar slaat.

27 februari 2014 om 21:55

Ik ken het verhaal inderdaad. Belachelijk dat de journalisten zo volhardend zijn. Alsnog moet je je als speler niet zo laten gaan, maar goed. Daar zijn we mensen voor.

Ik wilde alleen kijken of er nu ook mensen waren die begonnen te zeuren dat dit wangedrag was

27 februari 2014 om 21:42

Eigenlijk zou dit soort journalisten zo aangepakt moeten worden aasgieren zijn het
En Demouge verdient een medaille

Demouge was altijd al een kwal. Misselijkmakend mannetje.

28 februari 2014 om 01:47

Goed commentaar. Over nagedacht.

Demouge knokt voor wat hij waard is. En aan mentaliteit heeft het hem nooit ontbroken, dat zeg ik als Utreg supporter uit het diepst van mijn hart.
Het siert hem dat hij zich niet laat piepelen door sensatiejournalisten die hem proberen te jennen.

Ach journalisten de grootste clowns en eikels van de wereld.

Waarom is deze pol voor de 2ex iedereen klikt toch ja
dit is overdreven VZ ,bovendien is er een oorzaak achter het verhaal van Demouge , hij had al een keer voor dit incident vriendelijk verzocht niet te filmen maar deze man was uit op sensatie . Door toch te filmen,
Maar dat valt te verwachten van een journalist van de roddel krant telegraaf.
Het is waar dat Demouge hier on-professioneel reageert .

Wij zullen niet degraderen!!

Ja, je staat boven de maatschappij of je staat het niet he....lekker weekje zo met eerst Pelle en nu weer deze lutser. Gedraag je eens man.!

Hij kon zich dit seizoen al niet gedragen in het veld met die rare maniertjes en die vreselijke elleboogstoten, nu ook buiten het veld niet .

Einde carriere lijkt met zo voor de speler die de eerste jaren van zijn carriere zo rustig was maar de laatste jaren volledig ontspoord lijkt te zijn

27 februari 2014 om 23:07

Welke "vreselijke elleboogstoten" ? Die rode kaart is niet voor niets geseponeerd!

In het veld is deze speler nog nooit sympathiek geweest. Nu buiten het veld ook al niet. Je kunt journalisten verwachten in de situatie waar Roda nu in zit. Het zit niet goed bij Roda! Ik ben benieuwd of men hier nog bovenop weet te komen, want dit werkt niet mee, dat moet hij toch ook wel weten?

Zo de telegraaf goes pownews? Dit is niet een journalistiek, maar meer afwachten wat er gaat gebeuren. Lekker gemonteerd ook.

Hij zegt over zichzelf je hoort toch wat ie zegt? Is het niet je hoort toch wat ik zeg.

Demouge, slechte verliezer.
Had je ook zo gereageerd als jullie in de positie stonden voor Europees voetbal?
Slechte verliezer!
Camera's horen erbij jongen, in goede en slechte tijden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren