Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland doet goede zaken door massale aftocht van Oekraïners

Laatste update:

Ajax werd donderdag op een tweede kansloze nederlaag getrakteerd door Red Bull Salzburg en voor de Amsterdammers betekende dat uitschakeling in de Europa League. Van alle Nederlandse ploegen is alleen AZ nog actief in Europa; desondanks doet Nederland goede zaken op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Dat meldt NUsport. Op basis van die lijst worden de Europese tickets verdeeld.

/

Nederland staat achtste op de lijst en nummer negen Oekraïne liep de afgelopen maanden flink in op Nederland. Donderdag werden echter alle clubs uit Oekraïne uitgeschakeld in de Europa League: Shakhtar Donetsk, Dynamo Kiev, Chernomorets Odessa en Dnipro Dnipropetrovsk vonden hun Waterloo.

Ook de nummer tien op de lijst vormt dit seizoen geen bedreiging meer. De nummer tien is België, dat eveneens is uitgeschakeld in Europa. Overigens is het niet zo dat Nederland dit seizoen goed presteert. De clubs uit de Eredivisie staan achttiende op de seizoenslijst en landen als Israël, Bulgarije, Roemenië en Tsjechië doen het beter in Europa.

Oekraïne gaat Nederland in de toekomst alsnog voorbij

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedankt AZ! We houden dus ons aantal zetels. Wanneer verliezen we er 1, bij de 10?

28 februari 2014 om 10:08

Klopt. Zodra we 10e worden op de ranglijst verliezen we een plekje in Europa.

28 februari 2014 om 12:32

Daar komt nog is bij dat we in de periode 2009-2012 het nog best aardig hebben gedaan europees. En die punten komen aankomende jaren als eerste te vervallen. Ik voorspel dat we nog flink gaan zakken komende 3 jaar!

28 februari 2014 om 10:32

K hoop wel dat vanaf volgend seizoen de clubs veel beter doen. Zowel op voorondes el en in groepfase als zowel cl. Het wordt wel tijd dat er meer eredivisieclubs in groepfase el en cl spelen en doorgaan naar knockout fase

28 februari 2014 om 10:46

Dit moet wel.
Vorige jaar werd nederland 19e. met 4.218 punten.
Als we dat volhouden hebben we over 5 jaar 1 CL voorronde plek en 3 EL plekken.
vooral Feyenoord en Vitesse zijn dramatisch voor het gemiddelde

28 februari 2014 om 11:50

Het wordt steeds moeilijker voor elke ploeg uit nederland, ook aankomend seizoen zal het weer drama worden.
De beste spelers zijn volgend seizoen weer weg en so heb je geen ploeg die wel potten kan breken.
Az is de enige ploeg die ons de afgelopen jaren de meeste punten heeft bezorgd, chappeau voor Az!

28 februari 2014 om 12:04

Az heeft vorig jaar ook maar 2.342 punten behaald hoor.

PSV heeft de afgelopen 5 jaar de meeste punten behaald, nog voor Ajax. Daarna komt Twente en dan Az.

Vooral Feyenoord laat het finaal liggen de afgelopen 5 jaar. Voor een club uit de traditionele top 3 wat dat betreft behoorlijk beschamend te noemen.

Vitesse moet aankomend seizoen laten zien daadwerkelijk stappen te hebben gemaakt. Vorig jaar in de voorronde er uit tegen Anzhi kan je niet bekritiseren. Dit seizoen tegen Petrolul natuurlijk wel. Wellicht nog niet eens per se de uitschakeling maar vooral het feit dat de selectie gewoon niet tijdig op orde was.

28 februari 2014 om 17:32

Klopt niet helemaal wat je zegt. Az is inmiddels Twente voorbij.
Ajax heeft vooral bonuspunten gehad (cl=4 bonuspunten), waardoor ze aardig de punten bij elkaar hebben gesnoept.
Maar goed, we moeten eerst maar eens zorgen dat er 4 a 5 ploegen de groep in komen.

28 februari 2014 om 12:59

Nee bedankt Utrecht, Vitesse feijenoord en psv. Utrecht en Vitesse maakte zich helemaal belachelijk. Psv heeft wel wat puntjes gepakt maar daar mocht je veel meer van verwachten. Gewoon een heel teleurstellend Europees seizoen. Het is te hopen dat az nog een beetje goed kan maken.

28 februari 2014 om 13:08

Inderdaad psv had ik meer van verwacht. En hoezo doen landen als Israël mee. Niks van dat land is Europees. Durven ze niet in de Azië cup te spelen?

28 februari 2014 om 13:26

Denk dat het voor de algehele toestand in de wereld dat we geen interlands als Iran-Israel krijgen. Moet er niet aan denken wat er dan gebeurd. Daarbij is het ook nog eens zo dat de gehele arabische liga Israel niet als een land erkend.

28 februari 2014 om 14:20

Nee precies dat gaat niet werken. Dus in de huidige toestand kunnen zich beter bij de Europese toernooien aansluisten.

Terzijde: Ik erken die "staat" ook niet hoor. Ik ga toch ook niet een deel van Nederland gedwongen overnemen. Over hele steden aan dode lichamen van door mij vermoorde burgers heen bouwen om daarna erkend te willen worden als "staat".

28 februari 2014 om 16:20

Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt knul

28 februari 2014 om 19:22

Haha, ik ken de geschiedenis van voor naar achter... knaap.

Daar hebben we enorm geluk mee gehad. Ik had verwacht dat er zeker twee Oekraiense clubs door zouden gaan. Maar goed, voor volgend jaar hoeft Nederland denk ik weinig hoop te koesteren dat de Europese prestaties beter zullen zijn. Uiteindelijk zullen we in de komende 3 jaar nog wel een plekje zakken gok ik.

Oekraïne heeft net als Nederland gisteren 1 gelijkspel behaald en dus doet Nederland helemaal nog geen goede zaken. Goede zaken kunnen we pas doen wanneer Az de volgende ronde weer punten weet te pakken omdat we dan pas punten inlopen.

28 februari 2014 om 10:37

Volgens mij krijg je ook punten voor het doorgaan naar de volgende ronde, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

28 februari 2014 om 10:53

AZ moet nog een ronde overleven om extra punten te krijgen anders kan een club die altijd in de EL speelt gewoon in POT 1 van de CL komen. Als AZ de kwartfinale haalt krijgt het 2 extra punten. Als je de CL poulfase overleeft krijg je er 4.

28 februari 2014 om 10:40

Deels heb je gelijk, maar je vergeet de (extra) punten mee te tellen die je als land krijgt als een club een ronde doorkomt, in dit geval az dus.gisteren heeft Nederland dus wel degelijk meer punten gepakt dan oekraine

28 februari 2014 om 11:59

Voor een overwinning krijg je in de CL net zoveel punten als in de EL. Voor het bereiken van een volgende ronde krijg je in de CL meer punten dan in de EL.

Bij welke plek krijgen Weber meer tickets bij? En vroeger Had Nederland toch nog een soort play-offs waardoor je in Europa kon?

28 februari 2014 om 10:42

Fair play geeft recht op 1 extra EL plek.
Frankrijk 55,166
Rusland 46,498
Nederland 43,646
Wanneer Frankrijk wordt ingehaald wordt er 1 europa league plek ingewisseld voor een CL plek.
en ik meen dat de 2e competitie plek dan ook een voorronde later inschakelt bij de kwalificatie.

28 februari 2014 om 10:43

Die meer tickets erbij kun je vergeten staan we mijlenver op achter (vanaf plek 6 nu Frankrijk). Zorg maar dat je huidige aantal houdt wordt nog lastig zat. Die playoffs hebben we nu nog steeds hoor, voor de plekken 5-8 ( afhankelijk van bekerwinnaar kunnen plekken eentje opschuiven).

28 februari 2014 om 17:37

nee ik bedoel de intertoto

28 februari 2014 om 10:44

Dan moeten we 6e worden, dus Rusland en Frankrijk of Portugal voorbij, zie ik niet snel gebeuren.

28 februari 2014 om 10:29

Naar mijn gevoel draait Ajax puur op de tactiek van de Boer. Als die niet werkte in t verleden had je top spelers achter de hand die dat ondervangen (vertongen, eriksen.. noem maar op). Red Bull liet Ajax niet opbouwen .... en als je de kwaliteit hebt om dat af te pakken, blijft er helaas niets meer overeind.

Maak je geen zorgen.. jullie worden zeker nog wel eerste in de Eredivisie.

28 februari 2014 om 10:43

inderdaad maar dat is alleen maar goed. Als het voetballend niet wil lukken, is de oplossing simpelweg wel goed gaan voetballen, en niet opportunistisch alles op één speler gooien zoals het voormalige FC Suarez dat deed.

28 februari 2014 om 12:04

Goh, eindelijk een realistische Feijenoorder. Ze bestaan!

Vertonghen stond op toen Suarez, Ajax verliet en ook niet meteen!
Suarez Stond pas op toen Huntelaar Ajax verliet, de 1e 2 jaren stond hij nog in de schaduw van Huntelaar en Sneijder.
Huntelaar stond er wel meteen, maar die had al heel wat ere divisie jaartjes achter de rug.

Nu zie je dat Blind, zich ook ontwikkeld.
Er zit potentie in het team, maar we moeten geduld hebben om een balans te vormen als Rbs.

Pas 5 wedstrijden voor het kampioenschap kan ik echt zeggen wie er kampioen wordt. Feijenoor en Ajax spelen om te winnen en niet om een gelijke resultaat.

Koeman moet zich niet laf gaan opstellen net als in de Arena en gewoon, vol voor gaan. Dan kunnen we best weer een pak op onze broek krijgen. Kansen voor Feijenoord zullen er altijd zijn.

Maar Ajax zal gebrand zijn en spelen voor een overwinning!

Zoveel maakt dat allemaal straks niet meer uit, aangezien vanaf 2015/2016 het aantal deelnemers sowieso gelimiteerd is tot 3. Het scheelt misschien een voorronde links of rechts, maar zolang we bij de beste 12 zitten maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit...

28 februari 2014 om 10:45

Precies. Het maakt allemaal niet uit voor Nederland. De kampioen moet hooguit een voorrondetje spelen tegen een of andere baggerploeg. Enkel clubs hoeven op hun coëfficiënt te letten.

Telkens weer dat Waterloo....

Mooi dat we ze voorblijven, maar we hadden echt niks verloren. Als we volgens seizoen nou eens 2 Nederlandse teams in de CL hebben, die ook redelijk presteren dan kun je veel meer punten pakken. Voor Ajax is de CL haast zeker, FC Twente zal wel de voorrondes ingaan.

Bij een goede loting pak je dan al veel meer punten en zullen we ook verder stijgen. Die paar puntjes die we op EL pakken, tja wat heb je eraan?

28 februari 2014 om 10:27

Volgens mijn wil CL niet direct zeggen dat je meer punten pakt.

28 februari 2014 om 10:29

Tuurlijk wel, dat is voetballen op een veel hoger niveau....

Zal toch gek zijn als je meer punten krijgt voor het verslaan van FC Verwegistan dan Barcalona/real.

28 februari 2014 om 10:33

En toch krijg je daar echt even veel punten voor...
AZ scoort dit jaar veruit het beste voor NL, daar doet een overwinning bij Barca of gelijkspelen tegen Milan niks aan af.

28 februari 2014 om 10:39

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat een punt in de EL even zwaar telt als een punt in de CL, hetgeen ik ook merkwaardig vind, maar het is wel zo. Wat dat betreft kan een NL ploeg maar beter in de EL spelen.

28 februari 2014 om 11:33

het bereiken van de Champions League (cl): 4 bonuspunten,
het bereiken van de tweede ronde CL: 5 bonuspunten
het bereiken van de kwartfinale, halve finale en finale CL en EL: 1 punt.

Astublieft Deed Ajax het toch wel wat beter hé

28 februari 2014 om 10:33

Juist in de EL worden de meeste punten gepakt door Nederlandse clubs. Dus de EL maakt wel degelijk iets uit.

28 februari 2014 om 12:12

Nee want er bereikt altijd iemand van Nederland de CL, dus daar hoeven ze niks voor te doen en ze hebben de laatste jaren nooit de volgende ronde bereikt.

Nederland teert nog vooral op de jaren 2009/2010/2011, volgend jaar zal een cruciaal jaar worden. Om de afgelopen 2 magere jaren te compenseren zal er weer een keer een uitschieter moeten komen, anders worden we door een aantal landen ingehaald.

28 februari 2014 om 10:28

Magere jaren? Ajax presteert anders aardig in de EL. Ook PSV en AZ hebben redelijke zaken gedaan in de afgelopen 2 jaren.

28 februari 2014 om 10:32

Het is maar wat je aardig noemt. Maar het gaat hier om de coëfficiëntenlijst van Nederland in totaal. Daar hebben we de afgelopen jaren heel weinig punten voor gehaald. Terwijl de jaren 2009/2010/2011 veel meer punten zijn gehaald, maar die gaan dadelijk dus vervallen. Dus moeten we het compenseren met nieuwe resultaten.

28 februari 2014 om 10:35

In 2011/12 werd er op papier ruim 3 keer beter gepresteerd dan in 2012/2013...
Voor leuk meevoetballen krijg je geen punten het gaat toch echt om de harde resultaten.

28 februari 2014 om 10:37

Ajax presteerde aardig? Ze hebben nou al twee keer de laatste 16 niet gehaald door een Roemeense en Oostenrijkse ploeg. Vorig jaar hielden ze Man City onder zich, maar Man City had op de een of andere manier wel meer punten gekregen. Nederlandse clubs doen het echt waardeloos. Alleen AZ presteerde boven verwachting.

28 februari 2014 om 10:41

Nee hoor, ajax presteert alles behalve aardig de laatste 5,6,7 jaren...door zich zowel in de voorrondes van CL als snel in de EL te laten uitschakelen. Wat schamele puntjes tegen reeds gekwalificeerde teams daargelaten.

28 februari 2014 om 11:38

Voor de ranglijst deed Ajax het goed, misschien eens gaan leren hoe de berekening werkt? CL levert bar veel op, meer dan die EL wedstrijdjes van de andere landen.

28 februari 2014 om 12:01

Bassie begrijp je het zelf wel? CL levert meer op dan EL, dat klopt zeker weten.

Top 3 laatste 5 jaar:
1. Psv
2. Ajax
3. Az

Top 3 laatste 2 jaar:
1. Ajax
2. Psv
3. Az

dit jaar:
1. Az
2. Ajax
3. Psv

Nederland zal komend seizoen nog net zo veel tickets hebben als dit jaar, maar als er niet snel iets veranderd wordt gaan we flink dalen. Gezien de laatste 2/3 jaar staan we net in de top 15.

28 februari 2014 om 12:02

Voor de ranglijst heeft Ajax inderdaad een significante bijdrage geleverd. Zowel PSV als AZ heeft de afgelopen 5 jaar echter meer punten gepakt op de lijst. Check Wikipedia maar.

28 februari 2014 om 12:03

Ik zit ook niet Ajax op te hemelen. Ik probeer duidelijk te maken dat we echt niet zo slecht gaan. Volgend jaar eens een keer 2 teams in de CL en we zullen weer flink stijgen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, hopen dat dit zo blijft!

Leuk bericht, maar het klopt niet!

Het is waar dat oekraine (7.833) en Belgie (6.400) zijn uitgeschakeld, maar ze hebben dit jaar meer punten verzameld dan Nederland (5.250). Alleen AZ kan daar nog wat aan veranderen, maar dat wordt lastig en daarbij worden punten gedeeld door 6 (aantal teams dit jaar). Dus met 2 overwinningen zou 4/6 (0.667) punten opleveren en daarmee zitten we nog altijd achter Belgie. Tenzij AZ natuurlijk nog de EL wint, maar ja....

Als je dan ook nog realiseert dat Nederland in seizoen 9/10, 10/11 en 11/12 meer punten heeft gehaald dan de twee landen, gaan we dat voordeel ieder jaar verliezen tenzij we de komende jaren meer punten gaan halen. Hierdoor kan oekraine ons volgend jaar al inhalen...

Als is te vinden op:
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/meth...

28 februari 2014 om 10:42

Er staat ook nergens in het bericht dat Nederland het beter doet dan deze twee landen. Ondanks dat ze meer punten pakken blijft Nederland ze dit jaar nog voor, dat leek niet zo reeel aangezien Oekraine er nog met 4 teams inzat. Neemt niet weg dat Oekraine er zeker in de toekomst nog voorbij gaat als er hier niet snel wat gebeurd. Voor Belgie hoef je denk ik niet zo bang te zijn.

28 februari 2014 om 10:49

Iets beter lezen hea. Er staat dat Nederland vanaf nu weer wat op ze kan uitlopen, maar dat ze in huidige jaargang nog onder landen als Israël, Bulgarije etc staan. Aan het bericht klopt alles dus!

28 februari 2014 om 11:34

Op zich is het toch niet erg dat we minder teams in europa hebben. Nu worden de punten gedeelt door 6. Terwijl Utrecht, Feyenoord en Vitesse al waren uitgeschakeld voordat we waren begonnen. Ik denk dat het een nieuw begin kan zijn als we een keer met 4/5 teams europees beginnen. Deel deze punten maar is door 3 ipv 6. Ze zijn ten slotte eigenlijk maar door 3 teams verdient. Bijkomend voordeel is mocht je goed presteren telt die score 5jaar mee.

We hebben dus een machtsovername en aanslagen in de Oekraïne nodig, om ons als voetballand zelf een iets betere positie te verwerven? Wees er maar trots op....

Juist nu had NL veel betere zaken kunnen doen als ook Ajax door had gegaan!

28 februari 2014 om 11:17

Zeker weten! Zoveel teams die vooraf aantoonbaar sterker zijn dan Ajax zie ik niet in de EL. Natuurlijk zijn Juventus, Napoli en Tottenham veel sterker, maar clubs als Lyon, Valencia, Basel, Fiorentina of Porto kan Ajax normaal wel goed partij bieden. Misschien met wat geluk had Ajax nog een paar rondes verder kunnen komen, maar helaas was RB Salzburg al veel en veel te sterk.

Hopelijk vanaf volgend jaar met alle clubs strijden voor elk mogelijk punt dat gepakt kan worden.

En wie weet kan AZ nog een ronde verder komen door Anzhi te verslaan. Want gisteren heb ik ze gezien tegen Genk, maar dat was ook echt niet bijzonder. Kansen liggen wat mij betreft 50/50

28 februari 2014 om 11:36

Nederland had veel betere zaken kunnen doen als er drie teams die in de voorromde waren uitgeschakeld naar de groepsfase waren gegaan!

ik had verwacht dat dnipro en shakhtar wel door gingen op basis van kwaliteit maar jammer genoeg had shakhtar een off-day en dnipro werdt bestolen door de scheids.. kan gebeuren volgend jaar beter.
het is ook jammer dat metalist dit jaar is uitgesloten van europees voetbal want die hadden zelfs nog kans om in de CL te komen. maar ook dat is eigen schuld dikke bult aangezien het wel een legitieme reden was waarom ze werden uitgesloten.
en metalist zien we ook volgend jaar niet meer terug aangezien die geld schieter daar de lul is omdat hij waarschijnlijk een poltiek aanhanger van die oud president was... maar daar komt later nog wel meer nieuws over denk ik.

Het laatste hoogtepunt van het Nederlands voetbal in Europa, was een plek in de kwartfinale van AZ in de Europa League in het seizoen 2011/12. Daarna is er niet echt veel gepresteerd door de Nederlandse clubs.. Het is tijd voor een wederopstanding!

Ach het maakt niks uit, zodra de resultaten van de jaren 2009/2010, 2010/2011 en 2011/2012 wegvallen zijn we gewoon de sjaak.

Dit seizoen zullen we niet veel hoger komen dan de 18e plek en vorig seizoen eindigde we op de 20e plek en in de toekomst zie ik dit niet snel verbeteren.

Oftewel het is nogmaals een bevestiging dat we niet meer naar mee doen in Europa moeten gaan kijken.

Vergeten ze niet dat volgend jaar de resultaten uit 09/10 vervallen waar wij 9416 punten behaalde en Oekraïne slechts 5800? Dat betekent dus dat als AZ geen punten meer haalt Oekraïne alsnog ons voorbij gaat. Of zie ik dit nu verkeerd?

Wat verdiende AZ gisteren trouwens met het bereiken van de volgende ronde?
350.000 eu ?

28 februari 2014 om 11:45

1e voorronde: € 100.000
2e voorronde: € 100.000
3e voorronde: € 100.000
Play-off ronde: € 100.000
Startgeld: € 1.300.000
Groepsfase overwinning: € 200.000
Groepsfase gelijkspel: € 100.000
Groepsfase winnaar: € 400.000
Groepsfase runners-up: € 200.000
2e ronde: € 200.000
Achtste finale: € 350.000
Kwartfinale: € 450.000
Halve finale: € 1.000.000
Finale winnaar: € 5.000.000
Finale verliezer: € 2.500.000

Van Wikipedia.

Ok, dus 350.000 eu , geen +100.000 voor het gelijkespel?

Aan de ene kant zou het jammer zijn als Nederland plaatsen moet inleveren, maar aan de andere kant worden de clubs die schuldig hieraan zijn wel de dupe. Als Nederland een plaats moet inleveren wordt het voor Feyenoord, Vitesse en Utrecht lastiger om zich te plaatsen voor Europa, op deze manier kunnen ze ook niet weer kansloos punten laten liggen waardoor Nederland weer wat kan stijgen.

Ik kan me herinneren dat ca. 4 a 6jaar geleden Nederlandse ploegen in Europa er echt alles aan deden om een ronde verder te komen. Op de één of andere manier is er iets ingeslopen om het maar te laten schieten voor de eigen competitie. Als ik FOX kijk op Zondag dan hoor ik minimaal 1 x voorbijkomen: misschien als we een goede lijn inzetten kunnen we kijken naar play offs voor Europees voetbal, dat zou natuurlijk geweldig zijn. Maar als dan het puntje bij paaltje komt dan is de motivatie verdwenen omdat we bang zijn voor vermoeidheidsverschijnselen.
Een mede-veroorzaker van deze ziekte zijn naar mijn mening korte trainerswisselingen geweest. Een trainer die maar 1 a 2 jaar een club traint wil het in de competitie zo goed mogelijk doen want daar word hij op afgerekend. ( 3 voorbeelden: advocaat, Mclaren, Jol) Deze mensen hebben totaal geen gevoel voor een gezamenlijk Nederlands belang want ze zijn na 1 a 2 jaar vaak toch weer weg en dat weten ze zelf ook. Het word tijd dat we aan langere visies gaan werken en ook vasthouden. We laten ons niet gek maken door hoge salarissen en uitgerangeerde voetballes, we moeten slim zijn. Ik reis veel en ik kan je vertellen dat iedereen in de hele wereld ons volk kent. Nederlanders staan bekend om hun inventiviteit, zijn creatief en ondernemend. In het voetbal laten we ons gek maken maar dat moeten we niet doen.

Ik als Feyenoorder heb grote bewondering voor het beleid van Ajax en hoe ze het ook daadwerkelijk doorvoeren. Onze club krijgt veel complimenten omdat er een hoop jeugd staat, dat is allemaal leuk en aardig maar dat was ons laatste redmiddel. Ik ben bang dat als het straks weer goed goed met de vereniging dat er vanzelf weer geld uitgegeven gaat worden.

Iedereen die zit te zeiken op Ajax vanwege het 2luik met RBS zijn kortetermijndenkers en misschien wel gewoon dom.

Ajax en AZ ga zo door! Hopelijk dragen wij ons steentje bij volgend jaar!

28 februari 2014 om 15:47

Sow helemaal mee eens! En succes zondag

Aantal teams voor EL maakt eigenlijk weinig uit, het gaat erom dat Nederland de directe CL plaatsing blijft behouden, zodat de landskampioen lekker kan verdienen en misschien zelfs stunten tegen grote teams.

de nederlandseschool komt niemand voorbij ook niet oekraine

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren