Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als team is Ajax veel beter op elkaar afgestemd dan Feyenoord'

Laatste update:

Als Feyenoord nog een kans wil maken op het kampioenschap, dan zal er zondag toch echt gewonnen moeten worden van aartsrivaal Ajax. De koploper van de Eredivisie heeft op het moment negen punten meer dan Feyenoord, maar kreeg donderdag een dreun van Red Bull Salzburg, dat Ajax uitschakelde in de Europa League. Feyenoord hoopt een volgende tik te kunnen uitdelen.

/

Ronald Koeman, coach van de Rotterdammers, geeft zijn ploeg een goede kans: onlangs stelde hij dat hij vindt dat Feyenoord aantrekkelijker voetbal speelt dan Ajax. Daar is Ronald de Boer het niet mee eens: "Dat vind ik onzin. Ze hebben een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar als team is Ajax veel beter op elkaar afgestemd", zegt hij op de website van Ajax.

Feyenoord en Ajax komen elkaar zondag voor de derde keer dit seizoen tegen: in de eerste twee ontmoetingen (competitie en beker) won Ajax in de eigen Amsterdam ArenA met 2-1 en 3-1. Vorig seizoen eindigde de Klassieker in De Kuip in 2-2.

Ronald de Boer heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax is verder dan Feyenoord, maar Feyenoord is altijd sterk in de Kuip. Dit is een wedstrijd waar vooraf geen uitgesproken favoriet is, het moet op het veld worden uitgevochten zondag.

Ik gok op een 1-1 gelijkspel.

Als Feyenoord het ongeveer zo aanpakt als Salzburg, ajax negentig minuten geen ruimte geven kunnen ze zelfs overtuigend winnen thuis. Laten ze ajax komen dan kan men in eigen huis onderuit gaan. Feyenoord heeft het zelf in de hand, de mogelijkheden (tot winst) zijn er.

28 februari 2014 om 11:50

Ik vraag me af of Feyenoord daadwerkelijk de spelers heeft om Ajax vast te zetten. Lijkt me niet echt. En met spelers als Klaasen en Bojan, is er veel te halen achter Mathijsen. Blind en Moisander die Pelle afstoppen en je hebt al 50% in de tas.

28 februari 2014 om 11:51

Wat dacht je van de ruimte achter van rhijn dan? Ik hou me hart vast

28 februari 2014 om 11:56

Ben ik niet zo bang voor. Dat gaat om een Linksbuiten plaats. Als je Pelle al uitgeschakeld kan Feyenoord voorin geen potten breken. Hij is het aanspeel punt en de man die de bal vast houd. Ik zie Immers ook niet zo snel een mooie boogbal over van Rhijn spelen. Feyenoord zijn kracht ligt bij Pelle. Hij is bij 75% van de doelpunten betrokken. Van Rhijn heeft het ook niet slecht gedaan tegen Neymar bij de 2-1 overwinning. Daarvoor speelde hij ook als een krant.

28 februari 2014 om 12:13

Ik denk dat Mathijssen niet eens speelt. Indi is weer terug van zijn schorsing en Kongolo speelde zo goed afgelopen wedstrijden dat hij denk ik mag blijven staan. Wie er dan linksback staat en wie centraal is nog even afwachten.

Pelle uitschakelen kan alleen als je heel Feyenoord ver van de goal houdt, zoals Ajax dat in de Arena kan. Ik vraag me heel sterk af of ze dat in de Kuip ook lukt. Je kunt over Pelle zeggen wat je wilt, maar hij creëert toch wel heel gemakkelijk kansen voor zichzelf en anderen.

En over Van Rhijn, dat is meteen ook de enige wedstrijd waarin hij goed gespeeld heeft. Onvoorstelbaar wat die jongen bij vlagen laat zien, echt heel zwak.

28 februari 2014 om 12:19

Klopt. Je zegt exact wat ik bedoel. Maar zolang Ajax druk uitoefent op de verdediging van Feyenoord, zie ik Feyenoord niet 123 winnen. Maar het is 1 wedstrijd en er kan van alles gebeuren. Maar acht Ajax toch de meeste kansen toe.

28 februari 2014 om 12:46

Je vergeet de 4-2 met Guidetti misschien, en als Feyenoord net zo speelt als tegen Twente, maar dan wat langer word het gewoon 4-1 !


28 februari 2014 om 12:50

Vergeet niet de 2-1 de 3-1 de 2-2 vorig jaar. Je kunt blijven teren op 1 overwinning. Daarbij, vind ik Gudetti iets beter dan Pelle en dan moet je ook nog maar eens bekijken hoe Pelle uit zo'n week komt

28 februari 2014 om 12:56

En een 1-5, 1-4 jaartjes terug...
gaat dit jaar in ieder geval weer spannend worden zondag! Geef feyenoord 60 om te winnen blijft toch de kuip en de supporters die het verschil kunnen maken

28 februari 2014 om 13:23

Ik snap niet dat iedereen door blijft gaan over het verlies tegen Salzburg. Dit team van Salzburg is gewoon beter dan de gehele eredivisie en ik weet zeker dat zij ook in een andere competitie bovenin mee zullen draaien. Ik zie ze ook ver komen in de Uefa Cup, en ik sluit zelfs niet uit dat ze zullen winnen. Ik hoop op een strijd tussen Juve en Salzburg en ik gok dat Salzburg als ze spelen zoals ze tegen Ajax hebben gespeeld gewoon met de overwinning ervan door gaan.

Geen enkele ploeg is ingesteld op een ploeg die speelt zoals Salzburg, een beetje ala Barca in goede tijden qua druk zetten. Druk zetten met 10 man op de tegentanders helft, en dit 90 minuten lang. Fel op de man, maar geen overtredingen maken. Nee, Ajax is overklast door Salzburg. Maar iedereen doet alsof dit een slechte ploeg is, nee integendeel. Qua spel superieur, ik ben zelfs een beetje fan van hun speelstijl geworden, een speelstijl waar ook de grotere clubs last van zullen hebben! De winst tegen Bayern komt ook niet uit de lucht vallen, ook al betreft dit een oefenpot en speelde Bayern met een B-elftal, 3-0 verliezen zegt veel! Volgens mij heeft Bayern nog geen andere wedstrijd verloren dit seizoen.

Wel heb ik Salzburg erg onderschat. Nu is dit anders, en zie ik ze de Uefa cup winnen mits ze zo blijven spelen!

Feyenoord (en de gehele Nederlandse competitie) is van een lager niveau dan het Salzburg van nu. Ajax heeft wat recht te zetten, maar Feyenoord speelt thuis voor het fantastische publiek! Ik gok op een 2-2 gelijkspel wat ik overigens prima vind. Feyenoord zal hier minder tevreden mee zijn.

Ik vind Feyenoord individueel sterker dan Ajax, maar qua team is Ajax gewoon verder. Vandaar dat Ajax ook voor de 4e keer op rij de competitie zal gaan winnen (gok ik). Individueel is er eigenlijk ieder jaar wel een betere ploeg geweest, echter is dat niet hetgeen wat telt.. dat blijkt maar weer.

Kortom; wat de Boer hier zegt, klopt gewoon.

28 februari 2014 om 11:51

Klinkt moeilijker dan gedaan. Ten eerste heeft Salzburg heeft op elke positie een betere speler dan Feyenoord en ten tweede is dat, zo massaal druk zetten, een tactiek dat je niet in de één op de andere dag aan kan leren. Dat Salzburg beheerst dat tot in de perfectie.

28 februari 2014 om 12:05

Kan zijn dat ze op iedere positie een betere speler hebben dan Feyenoord. Het is in ieder geval zeker dat ze op iedere positie een betere speler hebben dan Ajax

28 februari 2014 om 12:08

Klopt.

Maar het is ook duidelijk dat Ajax op bijna iedere positie een betere heeft dan Feyenoord. Anders sta je niet 9 punten voor en win je twee keer vrij eenvoudig van Feyenoord dit seizoen.

28 februari 2014 om 13:09

Fischer beter dan JPB? Siggy beter dan Pelle? Poulsen beter dan Clasie/Vilhena? Van Rhijn beter dan Janmaat? Nee toch? Daarnaast vind ik Immers beter presteren dan Klaassen en De Vrij op dit moment beter dan Veltman. Dus iedere positie is onzin.

28 februari 2014 om 11:51

Het probleem is dat er weinig clubs zijn die zoveel en zolang druk kunnen blijven geven. Feyenoord gaat dit niet redden dus moeten zij de juiste momenten gaan kiezen om druk te zetten. Interessant duel dus.

28 februari 2014 om 11:52

90 minuten lang zo druk kunnen zetten vereist net zoveel training als goed positie spel! Als Feyenoord dit zo gaat proberen gaan ze op een gegeven moment te laat komen en dan wordt je helemaal zoek getikt

28 februari 2014 om 12:59

Ja Van Rhijn heeft nog steeds nachtmerries over JPB. Die schijt in z'n broek voor komende zondag.

28 februari 2014 om 17:31

Als je zo wil spelen als salzburg moet je er het hele jaar voor trainen.
Dat krijg je er niet zo een twee drie in geslepen.

Ajax mag wel spelen in een wat hoger tempo hoor. Of we nou beter spelen dan feyenoord of niet, in ieder geval spelen we stukken trager en vaker de bal terug. Vooral van rhijn houdt ervan om op *veilig* te spelen.

28 februari 2014 om 11:58

True, maar ik ben wel blij dat van rhijn de laatste tijd verdedigend uitstekend was en dat zijn voorzetten ook goed zijn. Maar in het combinatievoetbal moet het beter ja. Alleen ik denk dat als Feyenoord gigantische druk gaat zetten, Ajax op een gegeven moment wel in een hoger tempo gaat spelen en ze dan helemaal scheel tikt

28 februari 2014 om 13:12

Ik ben het eens met Koeman, persoonlijk vind ik Feyenoord aantrekkelijker voetbal spelen maar ik denk dat dit een persoonlijke mening is. Feyenoord zoekt veel en snel de aanval waardoor je veel kansen creeert en vaak in de 16 van de tegenstander. Ajax speelt toch heel anders en meer op balbezit, sommige wedstrijden hebben ze 70 procent balbezit maar creeeren maar 2 of 3 kansen.

Ik denk dat men Koeman ook verkeerd heeft begrepen, hij bedoelt niet dat Feyenoord beter is maar gewoon aantrekkelijker voetbal speelt.

Ik ben het er wel met Ronald eens. Als er een top wedstrijd in de landelijk comp of beker is, staat Ajax er. Dat afgedroogd worden is Salzburg word ook wel overdreven. Dat is allang in gecalculeerd. De speelstijl van Feyenoord vind ook niet zozeer byzonder, al vind ik die van Ajax ook niet alles, maar denk dat ze wel beter ingespeeld zijn dan Feyenoord. Als Ajax een beetje druk zet op de verdediging, kan het zo een 0-3 worden.

28 februari 2014 om 11:49

Was de 0-3 ook ingecalculeerd?

28 februari 2014 om 11:51

Zeg ik dat? RBS is wel even 2 maatjes beter dan Feyenoord. Ook stonden daar iets andere spelers dan bij Feyenoord.

28 februari 2014 om 12:04

Eerst was het een incident en nu is het ingecalculeerd?
En Feyenoord is niet bijzonder volgens jou?
Het enige antwoord op jou arrogantie is: we zien het zondag wel.

Ik hoop echt dat Feyenoord zondag wint, alleen maar om mensen zoals jij de mond te snoeren, maar ik ben bang dat je dan weer een andere excuus hebt.

28 februari 2014 om 12:06

Denk je niet dat het ingecalculeerd was dan? Als je het team aanpast op 7 plaatsen is het ingecalculeerd ja. Kun je gewoon niet omheen. Er zijn maar enkele voorbeelden dat clubs in Europa een 3-0 weg poetsen. Volgens mij is dat 2x eerder voorgekomen. Denk je nou echt dat Frank daar dan echt alles op alles gaat zetten om het recht te zetten, als je zondag een topper tegen Feyenoord hebt?

En nee, schat Feyenoord lager in dan Twente en Psv, omdat alles maar om 1 man draait. En die valt wel uit te schakelen, want dat hebben ze al vaker bewezen. En ik vraag me ook af, hoe Pelle nu met de druk omgaat na zo'n week vol kritiek.

28 februari 2014 om 12:13

Feyenoord stelt inderdaad niet veel voor. Al 14 jaar geen titel meer en al jaren spelen ze geen Europees voetbal meer. Heb meer respect naar Twente en Vitesse.

28 februari 2014 om 12:21

Als je ziet van hoe ver Feyenoord is gekomen en beseft dat nog lang niet alles klopt, kunnen we alleen maar handenwrijvend wachten tot ze helemaal terug zijn. Want dat gaat gebeuren, let op mijn woorden.

Maar omdat het dus nog niet zover is en er dit seizoen wel heel erg veel slechte wedstrijden gespeeld zijn, kan ik me zowaar vinden in je opmerking dat Feyenoord niet zo heel veel voorstelt op dit moment. Maar om vervolgens, op basis van die argumenten te stellen dat je meer respect hebt voor Twente en Vitesse slaat kant noch wal. Twente speelt met haar middelen ook al twee jaar geen Europees en Vitesse heeft ook al jaren geen groepsfase meer gehaald in welk toernooi dan ook. Over titels hoeven we het daar helemaal niet te hebben, terwijl Twente daar nu met meer middelen dan Feyenoord ook al 3 jaar voor faalt en zelfs beduidend minder presteert dan Feyenoord (op dit seizoen na). Daarnaast is 1 titel in weet ik hoeveel jaar dan ook weer niet zo bijzonder.

28 februari 2014 om 12:28

Daar heb je ahjacied weer, kon je het niet laten?

On:
Feyenoord wint met 2-0 en voor de rest kan het me weinig schelen wat er daarna gebeurt.
Jullie mogen kampioen worden, als Feyenoord maar wint a.s zondag.

Ik ben altijd redelijk als het om FEY-AJX topics gaat maar speciaal voor meneer ahjacied maak ik een uitzondering.
Feyenoord gaat jullie klaren.

28 februari 2014 om 12:35

Twente heeft 1 jaar geen Europees. Maar oke, dat buiten beschouwing, vind ik de selectie beter uitgebalanceerd en breder dan die van Feyenoord. Ook vind ik dat erbij Twente betere spelers rond lopen.

28 februari 2014 om 13:20

ik vind de spelers 1 op 1 bijna allemaal beter dan die van ajax, het verschil dit jaar zit hem in de wedstrijden die feyenoord net verliest of gelijk speelt en ajax deze net wint (ongeacht de kansen die mist).

Ik vind ook dat Feyenoord veel aantrekkelijker voetbal speelt, het is leuker naar te kijken vind ik. Ajax speelt alleen maar die bal rond op eigen helft, ieder geval veel te veel vind ik

28 februari 2014 om 13:47

Het erge is dat ze het ook nog durven te vergelijken met het balbezit en positiespel dat Barca speelt, vergeten dan te melden dat het bij Barca in een veel hoger tempo gaat en niet geheel onbelangrijk, bij Barca is het veelal tegen en in de 16 van de tegenstander, terwijl je bij Ajax al blij mag zijn als ze de middencirkel voorbij komen.
Nee Ronald overschat de kwaliteiten van Ajax behoorlijk, kijkplezier 0 kwaliteit genoeg voor de eredivisie, maar daar blijft het dan ook bij en ja tegen Barca was echt geweldig om te zien, maar kom op 1 wedstrijd per jaar.

28 februari 2014 om 14:23

@justbecause
Ik vind dat je gelijk hebt, spelers van Feyenoord vind ik ook individueel beter. Echter is Ajax als team verder, en dat is precies wat Ronald de Boer aangeeft en daar heeft hij volkomen gelijk in.

Ajax is 3 keer achter elkaar kampioen geworden en ook dit jaar lijkt het erop dat ze het weer zullen worden.
Echter in al deze jaren heeft Ajax individueel nooit de sterkste selectie gehad, dus we kunnen wel zeggen dat het daar niet om draait, des te meer om het team.
Zonde, want zeker dit jaar had Feyenoord echt voor de titel kunnen strijden. Echter blijkt het team niet goed genoeg, individiueel zijn ze wel goed genoeg.. ja zelfs beter dan Ajax want daar lopen geen spelers die individueel het verschil maken m.u.v. een Kishna(eigenlijk erg dat ik hem nu al moet noemen) eventueel Bojan maar dat schiet ook niet op en Fischer in goede dagen. De rest van de spelers zijn allemaal teamspelers die individueel geen hoogstaande voetballers zijn.

Maar jullie doen nogmaals alsof Salzburg een slechte ploeg heeft. Nee Salzburg heeft gewoon een goed team en ieder ander team uit de eredivisie zou ervan verliezen. Sterker nog, ik zie ze de Uefa cup winnen.

Moet ik er wel bijzeggen dat ook ik Salzburg erg onderschat heb, maar dit team is op alle fronten beter dan Ajax en dus ook beter dan de rest van de Nederlandse competitie. En dat had ik voorheen niet verwacht, nu ga ik dit team met plezier volgen in de Uefa cup!! Heerlijk team, heerlijke speelstijl!

28 februari 2014 om 14:28

@wandering
Ook jij hebt gelijk, ik word gek van dat tikkie terug.

Enige wat je vergeet te melden is dat Ajax het wel kan, dit hebben ze laten zien. Echter komt het er te vaak niet uit. Wel blijven ze vasthouden aan de speelstijl wat waarschijnlijk voor de 4e jaar op rij zjin vruchten afwerpt.

Gelukkig voor Ajax is dat de overige ploegen nog slechter presteren.

Maar nogmaals, Ronald heeft gewoon gelijk dat hij zegt dat Ajax als team veel verder is. Individueel daarentegen zijn Psv, Feyenoord, Vitesse en misschien ook Twente wel verder dan Ajax. Twente vind ik na Ajax het beste team.

PSV heeft het gewoon laten liggen in de 1e competitiehelft, ik zie ze eventueel zelfs nog 2e worden.

28 februari 2014 om 18:44

en dat hoop ik dus andersom knorretjes even de mond snoeren met dat ''we geloven nog in de landstitel'' gelul. Feije word echt geen kampioen met deze spelers haha

Klopt. Ajax beheert het positiespel als een baas. Feyenoord kan het Ajax wel lastig maken, maar verwacht niet dat het zo lastig wordt als op donderdag. Plus Feyenoord heeft geen plan b. :P

'als team is Ajax veel beter op elkaar afgestemd dan Feyenoord'

Ja, dat hebben we gisteren allemaal kunnen zien..

28 februari 2014 om 11:53

Tjah, of je kijkt naar afgelopen zondag, beter vergelijkings materiaak

28 februari 2014 om 11:54

Gister speelde er een paar basis spelers niet en dat scheelt veel, ajax zou zondag gewoon winnen met 1 2 en het kampioensschap is een feit

28 februari 2014 om 11:57

Dat vind ik appels met peren vergelijken. Ajax werd overklast door Salzburg, maar in de Eredivisie loopt er geen team rond die het Ajax zo moeilijk kan maken als gisteren, en vooral vorige week donderdag. Feyenoord is van een heel ander kaliber, en speelt een heel ander spelletje.

Desondanks denk ik helemaal niet dat Ajax daar "even" gaat winnen. Sterker nog... ik denk dat Feyenoord meer kans heeft op een overwinning dan Ajax. Als Ajax in het spelletje kan komen, dan gaat Feyenoord het heel zwaar krijgen, maar vooral Boetius en Pelle kunnen de wedstrijd in het voordeel beslissen van Feyenoord. Confrontatie Boetius vs. v Reijn is er een waar Ajax voor moet vrezen.

Al zie ik 'ons' graag winnen van Ajax verwacht ik niets meer dan een gelijkspel. Buiten het feit dat de laatste jaren de ontmoetingen in de Kuip eindigde in een gelijkspel spelen we ook als een natte krant.

Sommige zijn misschien hoopvol dat we hetzelfde gaan spelen als Salzburg, maar laten we realistisch blijven. Zij hadden een middenveld/aanval die 90 minuten lang achter de bal konden rennen. En naast het feit dat ze dat 90 minuten konden volhouden kunnen de aanvallers ook vreselijk goed voetballen. Boetius/schaken/pelle/vilhena/clasie kunnen niet 90 minuten druk zetten en achter de bal aanrennen. De enige waarvan ik vermoed dat hij het kan is Immers, maar Immers kan totaal niet voetballen en daar heb je ook niets aan.

Nee, Feyenoord gaat doen wat het altijd doen. Fel van start en dan weer hangen in het eigen 16 meter gebied. Of we winnen/verliezen is volledig afhankelijk of we weten te scoren in de periode dat we druk zetten en hoe Ajax in de wedstrijd zit. Ze hebben het geduld en vermogen om op onze helft op balbezit te spelen. Dan heb je ook niets meer aan Pelle.

Ik kon echt genieten van die Mané en Kamper (zo heette hij toch?). Constant jagen, maar ook vreselijk goed kunnen voetballen & combineren. Dan is het niveau van ons maar schrijnend al heeft JP wel veel potentie natuurlijk.

28 februari 2014 om 12:01

het was kample en inderdaag het was zeker genieten van deze ploeg.

Het gekke is dat het überhaupt bijna niet te verklaren is waarom Feyenoord het zo goed doet. Het heeft niet duidelijk meer ervaring dan de andere ploegen bovenin. Het is een redelijk vechtlustige ploeg, maar toch allesbehalve het mouwen opstropende Feyenoord dat we kennen van vroeger. En qua individuele kwaliteit vind ik het duidelijk de minste ploeg van de huidige top 5. Behalve Boëtius en Pelle zijn het louter huis, tuin en keuken voetballers die bij een subtopper ook niet op zouden vallen.

28 februari 2014 om 12:12

Janmaat beste rechtsback van NL?
Clasie, Devrij, Indi?

Jij vindt alleen boetius en Pelle kwaliteit hebben en doet vervolgens alsof de andere ploegen in de top5 op elke positie een topvoetballer hebben lopen die klaar is voor de volgende stap.
Ik kan genoeg voetballers opnoemen bij die andere clubs die ook gewoon onder de categorie huis tuin en keuken voetballers vallen.

Fischer, bojan, klaassen, dejong, Vanrhijn, Poulsen, Veltman, vanderhoorn, de swa

28 februari 2014 om 13:29

Fischer, Klaassen, de Jong en Veltman is wel erg makkelijk om die er nu in een mindere vorm meteen tussen te zetten. Met Klaassen en Veltman heeft Ajax toch duidelijk de laatste maanden de opmars ingezet, dus daar doe je ze echt tekort mee. De enige huis tuin en keukenvoetballer die toch altijd basisspeler is, is van Rhijn.

Waarom je ook verder met allemaal wisselspelers aan komt is mij een raadsel. Ik vergelijk de spelers die normaliter tegenover elkaar komen te staan. Grappig dat je ook Bojan nog even noemt. Je zal toch liever Bojan achter de hand hebben dan Goossens, Armenteros of te Vrede lijkt me.

Wat vooral schrijnend is om te zien bij Feyenoord is het gebrek aan potentieel van de huidige selectie (ik heb het dus niet over aankomende jeugd!). Feyenoord heeft veel jonge verdedigers die duidelijk nog beter kunnen worden in de selectie. In de overige linies houdt het met Boëtius, Vilhena en in mindere mate Clasie gewoon op. Vooral jongens als Goossens, Armenteros, te Vrede, Schaken en Verhoek zijn gewoon de verpersoonlijking van het woord armoede. In de selecties van onder andere PSV zitten in deze linies misschien veel jongens die het nog niet laten zien, maar tenminste wel nog beschikken over potentie.

28 februari 2014 om 18:50

die huis tuin en keuken voetballers staan anders wel bovenaan, sukkeltje

28 februari 2014 om 12:19

vilhena deed het van de week ook weer goed tegen fc twente.
clasie heeft z'n pieken en dalen moet nog constanter worden.
Janmaat ontwikkeld zich na mijn idee hetzelfde als vertonghen alleen op een lager niveau.
eerste jaar revalatie. nu vallen de fouten die hij maakt op. die fouten moeten eruit op het lage niveau van de eredivsie wil je een goed figuur slaan in het buitenland.

28 februari 2014 om 12:22

Maar juist die mouwen opstropen zie je in nl te weinig. Het fysieke aspect is belangrijker vandaag de dag dan positiespel. Wanneer je power in je team hebt kan je meer kanten op een speel je ook makkelijker goed positiespel. In NL ligt de focus verkeerd. Het zijn elfde verschil zie je tussen Bayern en Barca.. barca in principe beter positiespel, maar dankzij power van Bayern toch 2x makkelijke overwinning vorig seizoen.

Anyway., Feyenoord beschikt over meer power dan Ajax. En ook dat is een kwaliteit. Wordt een mooie strijd zondag

28 februari 2014 om 12:25

Datzelfde geldt voor Ajax, al kan ik daar helemaal niet een noemen die er bovenuit steekt. Het succes van Ajax is grotendeels op het conto te schrijven van De Boer. Zijn tactiek is blijkbaar zo goed dat ook de niet al te bijzondere spelers van Ajax erin slagen om Ajax kampioen te maken.

28 februari 2014 om 12:41

Waarom meteen naar Ajax wijzen, ik heb het over Feyenoord, maar goed. Ajax heeft inderdaad veel niet al te bijzondere spelers, evenals bijvoorbeeld Twente en Vitesse. Het gehalte pure armoede is bij Feyenoord wel heel groot. Dan heb ik het voornamelijk over Mulder, Schaken en Immers. Man man man, die zouden ze verder misschien alleen bij Roda nog willen hebben. Bij Ajax loopt er maar één speler rond van dergelijk bedroevend niveau en dat is van Rhijn.

Het succes van Feyenoord is overigens grotendeels ook op het conto van Koeman te schrijven. Die haalt evenals de Boer ook het maximale uit zijn selectie.

28 februari 2014 om 12:52

Omdat dit topic alles te maken heeft met de wedstrijd van zondag misschien? Ik ben er helemaal niet zo van om altijd Ajax of welke andere club dan ook erbij te halen hoor. Over Mulder, Schaken en Immers ben ik het volledig met je eens, maar Feyenoord zal voorlopig nog wel even moeten roeien met de riemen die ze hebben. Verder vind ik ook Poulsen, Veltman en Fisscher op dit moment he-le-maal niets, die mogen wat mij betreft naast Van Rhijn staan.

Maar goed. Waar het mij eigenlijk dus om ging, is dat Feyenoord juist wel die spelers heeft die erbovenuit steken, spelers die opvallen in de ploeg. Dan heb ik het over Janmaat, Pelle, Boetius en toch ook wel Clasie. Bij Ajax zie ik dat eigenlijk niet. Of dat juist de kracht is weet ik niet, maar opvallend is het wel. Zeker omdat juist Ajax toch altijd van de 'bijzondere' spelers is. Of ben je dat niet met me eens?

28 februari 2014 om 13:03

Ik vind Tadic Guittierez en een Promes wel spelers die bij Ajax niet zullen misstaan en Ajax ook beter kunnen maken. En dan laat ik nog maar een paar spelers buiten beschouwing oa Rosales die ook gewoon een aanwinst zou zijn.

28 februari 2014 om 13:13

Pelle en Boëtius steken er inderdaad echt bovenuit. Janmaat en Clasie werken hard en zijn daarom belangrijk voor Feyenoord. Toch zijn het voetballend weinig verheffende spelers, wiens plafond gewoon bij Feyenoord ligt.

Poulsen ben ik het overigens wel met je eens hoor, maar gelukkig staat deze "mister balletje breed, balletje terug" ook zelden bij Ajax in de basis. Veltman en Fischer maken gewoon een mindere periode door. Dan zou je onder andere de Vrij er ook nog wel aan toe kunnen voegen.

@reservebankje
Natuurlijk, Tadic, Promes en Rosales zouden bij Ajax zeker iets toevoegen. Maar om nou te zeggen dat het behalve Tadic echt bijzondere spelers zijn gaat wat ver. Behalve Tadic zou ik ze toch scharen onder de noemer: Leuk voor de eredivisie, maar niet meer dan dat. Maar goed, met Promes kan dat zeker nog komen.

Helemaal met Ronald de Boer eens, het is elk weekend, en vooral midweeks genieten van dat spel van Ajax

28 februari 2014 om 12:14

En toch weer kampioen. Hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn?

28 februari 2014 om 12:26

ronald de boer voelt zich volgens mij weer op zn pik getrapt door Ronald koeman en begrijpt niet wat hij bedoeld.

net als jij koning020.

Feyenoord speelt met pieken en dalen maar wel aantrekkelijker dus niet beter en ook niet beter ingespeeld zoals ronald de boer zegt dat zijn team is wat een feit is in de eredivisie.

maar als je kijkt naar 2 wedstrijden die ik eruit pik.

feyenoord en 020 gae uit. jullie winnen daar met 0-1 eerste 20 minuten spelen jullie leuk voetbal creeëren 3 a 4 kansen daarna bloed het dood. en scoren later uit een vrije trap de verdiende 0-1 en de overwinning.
feyenoord creeërt in 90 minuten bij de eagles 9 a 10 kansen. was leuk om te zien afwisselende aanvallen en niet het rond tikken. maar verliezen wel punten.

kijk ook naar de wedstrijd in utrecht van beide teams.

natuurlijk is het een kwestie van smaak maar dat getik ben ik zat en niet vanwege mn haat voor jou club.

hetzelfde verhaal op het hoogste niveau toen chelsea de CL won sprak iedereen van anti voetbal.

28 februari 2014 om 12:39

Je haalt nu twee wedstrijden eruit. Zijn ook zat wedstrijden waarin Ajax wel erg goed voetbal speelde. Ik noem een AZ-thuis, Heerenveen-thuis eerste helft, Groningen thuis eerste helft (eerste helft ook gewoon 5 honderd procent kansen), NAC-thuis, PSV-thuis tweede helft etc.

Maar goed, moge duidelijk zijn dat ik Ajax ook niet altijd aantrekkelijk vind voetballen. Loop me ook mateloos te ergeren aan sommige wedstrijden. Maar jij overdrijft nu gigantisch en doet net alsof Ajax geen enkele wedstrijd goed voetbal laat zien.

1 maart 2014 om 03:24

Psv thuis vind ik persoonlijk ook niet aantrekkelijk

Ajax gaat dit makkelijk winnen. Salzburg is gewoon een heel goed elftal wat mischien wel de EL gaat winnen. Dat Salzburg ajax de baas is geweest is duidelijk, maar dat wil niet zeggen elk team dat kan. Ajax is beter dan elke eredevisieclub en dus gaan ze ook van feyenoord winnen.

28 februari 2014 om 12:35

Goh, die bescheidenheid siert je...

Gisteren heeft Ajax geen dreun gehad, vorige week wel. En je zag hoe ze zich herstelden tegen AZ. Aanstaande zondag is het gewoon wieberen voor Feyenoord die met knikkende knieen zullen gaan spelen: Immers moeten zij winnen... 1-3

28 februari 2014 om 12:37

Er was niks hersteld tegen AZ, dat zagen we gisteren ook weer. Met hetzelfde middenveld werden we opnieuw totaal overlopen. AZ was dramatisch, het positivisme na die wedstrijd sloeg helemaal nergens op.

28 februari 2014 om 13:04

Beetje nuance mag ook wel. Jij doet nu net alsof Ajax als ze winnen altijd een slechte tegenstander/slecht spelende tegenstander treffen en als ze verliezen gewoon zwaar door de mand vallen.
Ik denk dat Ajax genoeg wedstrijden heeft laten zien prima te kunnen voetballen en ook met grotere clubs in europa mee te kunnen. Deze stijl van voetballen van RBS is erg moeilijk voor Ajax. Dat kunnen ze gewoon nog niet aan. Er zijn alleen niet veel clubs die dit type spel op de mat kunnen leggen. Al helemaal niet 90 minuten lang.
Tegen AZ bijvoorbeeld speelde AZ niet goed maar Ajax liet wel zien niet geschrokken te zijn van de EL wedstrijd.
Ze moeten nog veel stappen maken willen ze Europees meer gaan laten zien komende jaren maar ze spelen vaak redelijk goed voetbal.

28 februari 2014 om 13:33

Natuurlijk wel. Az is gewoon een prima ploeg die in Amsterdam van de mat werd geblazen. Ze speelden misschien niet super, maar dat lag ook aan Ajax.

28 februari 2014 om 13:41

Haha AZ was echt niet prima, verre van zelfs. De ruimte die ze Ajax gaven was belachelijk, daar hoefde Ajax niet voor te doen. Poulsen en Blind waren continue vrij, maar zodra Ajax onder druk komt te staan zoals tegen Salzburg komen pas echt de problemen van dit elftal aan het licht.

28 februari 2014 om 12:56

3-1 verliezen van Salzburg vind jij geen dreun? Ajax hoort toch altijd beter te zijn dan een ploeg uit Oostenrijk? Ik snap niet dat we allemaal maar roepen dat dat zo'n goede ploeg is hoor. Natuurlijk is hun speelstijl met dat constante druk zetten erg goed, maar Ajax heeft de afgelopen jaren toch ook van City, Milan en Barcelona gewonnen? Dan kunnen die Oostenrijkers leuk voetballen, maar Ajax hoort gewoon beter te zijn. Klaar.

De Boer heeft gelijk, Ajax is veel beter op elkaar ingespeeld, die bal ging gisteren zo makkelijk over zoveel schijven. Dat was echt genieten

Binnen Nederland is Ajax inderdaad wel het best op elkaar ingespeelde team. Alleen als ze een tegenstander treffen die gewoon beter is, meer kwaliteit heeft zoals Rbs, dan heb je weinig meer aan een goed ingespeeld team, want om de bal rond te laten gaan moet je hem wel hebben en dat is nu wat tegen betere tegenstanders niet het geval is. Clasie zei het zelf al na de verloren bekerwedstrijd tegen Ajax, Feyenoord loopt nog een behoorlijk stuk achter kwa ontwikkeling als team. Maar met een kolkende Kuip achter je weet je het nooit, dan kan Feyenoord zomaar boven zichzelf uitstijgen en van Ajax winnen. Hoop alleen niet dat ze dan weer gaan roepen dat een kampioenschap er nog in zit, want laten we reëel blijven. Bij een nederlaag van Ajax staat Ajax nog altijd 6 punten voor met een aanzienlijk beter doelsaldo. Ajax zal in de resterende 8 wedstrijden dan nog 7 punten moeten verliezen. Met nog 4 thuiswedstrijden voor de boeg, die ze gewoon gaan winnen, zouden ze dan tegen NAC Breda, Heracles, RKC en Vitesse uit maar 5 punten mogen halen. Dat gaan er zonder twijfel meer worden en dan zou ook Feyenoord alles nog eens moeten winnen. AZ uit wordt nog een lastige en in Eindhoven pakt Feyenoord al jaren geen punten meer en ook dit jaar zie ik ze daar niet met 3 punten wegkomen.

Komt van Ronald de boer... Dat verklaart een hoop van deze onzin.
Ajax wordt dit seizoen enorm gehyped. Regelmatig komen ze met hakken over de sloot goed weg en tegen red bull Salzburg is duidelijk geworden dat de hype veel groter is dan de kwaliteit op het veld rechtvaardigt. Ze zijn niets beter dan een Twente of Feyenoord maar de propagandamachine is wel oppermachtig.

Mits geen gezeik met de scheids als de afgelopen seizoenen in rotterdam (heb alle vertrouwen in kuipers), gaan we daar een overwinning wegslepen denk ik.

Ik verwacht dat Ajax, dat in topwedstrijden altijd haar beste wedstrijden speelt, de eerste 20 minuten goed moet doorkomen om te winnen. Feyenoord zal in het begin veel druk willen zetten, maar gaat dat niet lang volhouden. Ajax zal vervolgens toeslaan, en de wedstrijd naar zich toe trekken verwacht ik.

Ik denk een 1-3 overwinning voor ons aller Ajax.

Alls ajax supporter hoop ik op een kolkende de kuip. Dit brengt in beide teams alles naar boven om een resultaat neer te zetten. Echter zijn de resultaten van da laatste jaren niet on het voordeel van de Roterdammers ik vraag me dan ook af waarom ze allemaal maar uitgaan van een overwinning op Ajax! Dit is waarschijnlijk gebasseerd op hoop maar dan nog in top wedstrijden presteert feyenoord vaak niet goed of mattig niet 90 minuten scherp kunnen zijn zie afgelopen zondag 2-0 voor en het laatste kwartier was het niets waard zo'n wedstrijd moet je uitspelen. Dat gebeurt te vaak daarom geef ik Ajax het voordeel die hebben de afgelopen jaren laten zien dat ze in top wedstrijden er juist wel staan. Ik zeg 1-3!!

Dat zagen we gisteren en vorige week donderdag overduidelijk.

Het niveau in nederland is gewoon laag punt uit!

28 februari 2014 om 17:08

Jij pakt er nu 2 wedstrijden uit maar waneer heeft Fr voor het laats meegedaan in champions league of EL en wist het een topwedstrijd te winnen.totaal ander niveau dan waarop Feyenoord alleen maar speelt en jij krijg je sterkere tegenstanders dan verlies je ook wel is.

Even een reactie op al dat domme gezeur over het feit dat een team uit Oostenrijk beter is dan de kampioen vd eredivisie:

RBS is niet te vergelijken met de rest van Oostenrijk en die competitie momenteel ver ontgroeid. Zie stand

RBS gaat zeker laatste acht halen en ik denk zelfs halve finale. Beetje het Celtic van Oostenrijk

ik weet niet of ik het eens ben met Ronald. Ajax rouleert toch wel vaker en sprake van een echt vast team is er niet. de kracht van Ajax dit seizoen in de eredivisie is dat je 18 spelers hebt die weten hoe ze moeten functioneren in het systeem. Bij Feyenoord is er een vastere kern waar Koeman altijd een beroep op doet. Ik vind dat Ajax beter positiespel speelt maar dat Feyenoord uit zijn positiespel meer rendement haalt. Ik verwacht een heel fel Feyenoord in het begin. Kom je die minuten goed door dan kun je zelf met je positiespel proberen het spel te bepalen. Misschien wel een voordeel dat je tegen RBS hebt gespeeld, dan heb je de meest extreme vorm van druk zetten al voor je kiezen gehad en valt al het andere wel mee waardoor je voor je gevoel makkelijker aan voetballen toe kunt komen. ik zeg 1-2! met uiteraard de beslissende van ons supertalentje Kishna

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren