Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Kongolo goed presteert, zou ik hem er voor het WK zo bij nemen'

Laatste update:

Ronald Koeman wilde Terence Kongolo niet uit zijn basiself halen en daarom zat Joris Mathijsen zondag tijdens de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax op de bank. De routinier heeft de hoop op deelname aan het WK nog niet opgegeven, maar de kans dat hij in de zomer naar Brazilië gaat, lijkt heel klein. Misschien mag Kongolo wél dromen van een uitnodiging van Louis van Gaal.

/

De bondscoach sloot vorige week niet uit dat hij een 'rookie' mee zou nemen naar Brazilië en Kongolo zou daarvoor in aanmerking komen. De twintigjarige mandekker beleeft de laatste weken zijn doorbraak en hield zich ook tegen Ajax goed staande. Ernie Brandts, tegenwoordig rapporteur voor De Telegraaf, is onder de indruk: "Hij is snel, heeft een goed linkerbeen en is agressief in de duels", merkt hij op.

Volgens Brandts kan Kongolo best in aanmerking komen voor de WK-selectie van Oranje. "Heel veel ervaring zegt niet alles", vindt de coach. "Als hij mentaal in orde is en goed presteert, zou ik hem er zo bij nemen. Je kon tegen Ajax in elk geval niet zien dat hij zo weinig heeft gespeeld voor Feyenoord. Hij is onbevangen, gaat alle duels aan en wint ze daarbij bijna allemaal. Hij heeft mij wel geïmponeerd."

Terence Kongolo als 'rookie' mee naar het WK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snel is hij zeker hij kan lopen als een Giraffe.
Maar of hij beter is als BMI en Vlaar betwijfel ik.

Als je dan toch een rookie mee wilt nemen.

Kishna

3 maart 2014 om 09:34

Misschien beter voor Ajax als hij niet mee gaat naar
het WK. Als hij zo zou blijven spelen en meegaat naar het WK is Ajax hem ook
meteen kwijt.
Van zulke spelers geniet je en kom je voor naar een wedstrijd.

3 maart 2014 om 09:39

ja want hij speelde gister de sterren van de hemel.. het gehype gaat weer beginnen

3 maart 2014 om 10:04

Bmi was in ieder geval een paar x flink zoekende, met een assist als resultaat.

3 maart 2014 om 10:13

Kishna was heel erg gevaarlijk gisteren en BMI wist niet wat hij met hem aan moest. Echter was dit ook in het begin met Boëtius, dus Kishna moet eerst maar eens bewijzen dit een jaar te kunnen. In die tijd zal hij ook een terugval krijgen en daar moet hij uit zien te komen, net als Boëtius dat nu gedaan heeft.

3 maart 2014 om 10:19

Oh ja heeft Boetius een terugval nu? Was vorige week hartstikke belangrijk voor Feyenoord, en nu heeft hij een terugval? Dan heeft Blind Siem de jong van rhijn veltman en noem maar op ook een terugval.

3 maart 2014 om 10:35

Hij speelde goed, maar is nog lang niet klaar voor het Nederlands elftal. Vergeet niet dat Kishna een aanvaller is hé. Dan moet je veel beter zijn om er bij te horen.

3 maart 2014 om 10:48

Boe had toch blesseure's is toch logisch?

3 maart 2014 om 11:25

@rotterdam010, heb je zelf door hoe ironisch je post is? Nee? Lees dan het artikel en zoek even uit hoeveel basisplaatsen Kongolo in totaal gehad heeft.

On topic: Ajax was gisteren hopeloos, de passing was zo ontzettend slecht, dat ik niet vind dat Brands deze wedstrijd als maatstaf kon nemen.

3 maart 2014 om 11:31

@lanvin, ik weet niet precies of jij je bril op had tijdens de wedstrijd, maar van Rhijn had Boetius in de zak. Sowieso speelt van Rhijn helemaal niet zo slecht als veel mensen ons willen doen geloven en Blind is de beste en meest constante speler van de Eredivisie. Maar goed, mensen zoals jij zien wat ze willen zien of ze zijn hun bril vergeten op te zetten.

Ik kan als Ajacied zeggen dat Kongolo gisteren een prima wedstrijd gespeeld heeft, maar dan ben ik veel objectiever dan de gemiddelde fan.

3 maart 2014 om 12:35

Kisnha volgens mij maar een of twee keer langs BMI geweest, terwijl BMI zelf ook zeer makkelijks Kishna voorbij ging en een perfect voorzet kon geven.

3 maart 2014 om 12:44

Kishna was heel erg dreigend... Allebei de keren. Hou toch op, laat het aub niet dezelfde kant op gaan als bij Veltman. Die werd ook zo gehyped en vervolgens stapelde hij fout op fout. Kishna liet ook zijn man lopen bij de goal van Feyenoord, dus als je objectief wilt zijn moet je dat ook benoemen. Maar nee, dat noemen we dan jeugdige onbezonnenheid.

3 maart 2014 om 12:45

Idd Kishna de gehypte speler!pfff donder op met als die wannebe spelers ban Ajax, die ober 1 a 2 jaar in de Jupiler leuague of bij RKC opduiken!

3 maart 2014 om 12:54

Lanvin,

Lezen is moeilijk he? Waar zeg ik dat hij nu een terugval heeft? 'zoals Boëtius nu heeft gedaan'. Of te wel, hij is nu uit zijn terugval gekropen door de laatste tijden belangrijk te zijn.

Ik verwijt je verder niets, want het is niet je eerste domme reactie hier haha.

3 maart 2014 om 15:59

@lanvin

Volgens mij lees jij niet goed...

Hij zegt namelijk dat Boëtius een terugval heeft gehad en hij daar uit is gekomen, niet dat hij daar nog in zit.

ik quote:
In die tijd zal hij ook een terugval krijgen en daar moet hij uit zien te komen, net als Boëtius dat nu gedaan heeft.

3 maart 2014 om 09:36

Idd, voor de individuele acties en dan als einde assist of goal. Kishna komt er wel (NL elftal)

3 maart 2014 om 11:22

En we gaan van Kongolo weer naar Ajax spelers

3 maart 2014 om 14:22

Haha, inderdaad

3 maart 2014 om 17:23

Ja, als je het over mensen wil hebben die het wel verdienen kom je toch al snel bij ajax

3 maart 2014 om 12:18

Was gister duidelijk beter dan Bmi, maar tegenwoordig mag iedereen al in het Nederlands elftal spelen na 1 goede wedstrijd.

3 maart 2014 om 13:04

Hij kan mee als linksback hebben we daar tenminste iemand die snel is en goed kan verdedigen.
Kan blind op cvm spelen, dit zal het positie spel ten goede komen, gewoon twee brekers centraal (douglas en van Dijk) en dan Blind inzakken om de opbouw te verzorgen.

IK weet wat voor talent dit is maar hoe toch op met spelers het Nederlandse elftal in te praten.
Deze jongen komt net kijken.

3 maart 2014 om 09:38

Ja maar en hoe komt hij kijken.
Dit is momenteel een super talent en gelukkig hebben we hem weten te behouden in Amsterdam.
Raiola kennende zal hij hem toch wel zsm willen verkopen voor veel geld.
Hij ligt nu 3 jaar vast dus komend seizoen genieten van hem.
Voor zo een speler kom je idd naar het stadion.

3 maart 2014 om 10:15

Naar mijn weten speelt Kongolo nog altijd in Rotterdam en is hij niet echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. Ik snap dat jullie hem graag willen hebben daar, maar dan mogen jullie toch echt eerst flink betalen

3 maart 2014 om 10:30

Het ging over Kishna he ;-)

3 maart 2014 om 11:16

Volgens mij ging het stukje over iemand anders.

3 maart 2014 om 12:56

Volgens mij ging het stuk toch echt over Kongolo, net zoals zijn reactie. Toch maar het artikel lezen volgende keer en als je dat gedaan hebt leren om begrijpend te lezen

Edit: Het zou raar zijn als het over Kishna zou gaan in zijn reactie, aangezien het geen reactie op iemand is die over Kishna is begonnen.

Tsjonge jonge jonge....vroeger moest je eerst maanden/jaren goed prestreren voordat je een uitnodiging kreeg voor het NL elftal. Tegenwoordig hoef je alleen het etiket talent op je geplakt te hebben en wat leuke potjes gespeeld te hebben en je word opgeroepen.

Spelers als Veltman, Kongolo, Indi, de Vrij komen veel en veel te kort man ongelooflijk.

3 maart 2014 om 09:34

Clasie & Siem de Jong ook.

3 maart 2014 om 10:36

Ja, maar die doen ook wel wat langer mee hé. Ze hebben allebei al veel meer ervaring en zijn de echte leiders van de topclubs in NL. Dan mag je wel opgeroepen worden.

3 maart 2014 om 09:34

Inderdaad het is toch belachelijk!

We hebben nog nooit in de opstelling gespeeld zoals we het op WK gaan doen. Nee, lekker die jongens laten debuteren. In het begin is dit leuk, maar er staat een WK voor de deur. Dan moet je niet aankomen met Klaasen, Kongolo en al die andere jongere boeikies.

3 maart 2014 om 14:06

Haan en Rijsbergen hadden nog nooit samen gespeeld tot de laatste oefenpot voor het WK 74, paar dagen voor WK begon. Vijf weken later speelden ze de WK finale.
Maar verschil is wel dat die al samen 4 Europese bekers hadden gewonnen tegen die tijd.

3 maart 2014 om 09:35

Probleem is alleen dat we niet heel veel andere smaken hebben.
BMI heeft imo echter nog steeds alles in zich om een goede CV te worden. Helaas
krijgt hij daar te weinig speeltijd om zich verder te ontwikkelen. Als BMI komende seizoenen lekker in de PL speelt kan het imo echt een topper worden.

Veltman en Kongolo zijn verdedigers met zeer veel potentieel. Natuurlijk zijn ze nog niet goed genoeg voor het NL elftal, maar het kan geen kwaad ze aan de sfeer te laten ruiken, in de basis zullen ze toch niet staan.

De Vrij staat al jaren stil in zijn ontwikkeling. Deze jongen hoort niet in Oranje en zal imo ook nooit het gewenste niveau gaan halen.

3 maart 2014 om 09:39

BMI is niet snel op de 1ste meters en staat er nooit echt in in de 1ste half uur.

Ik vind Kongolo echt een talent, om misschien mee te nemen.
Hij speelt in mijn ogen bijna foutloos...!

3 maart 2014 om 10:04

De Vrij staat inderdaad al een tijdje stil in zijn ontwikkeling, maar wat veel mensen vergeten is dat hij jonger is dan bijvoorbeeld Veltman, maar wel al een bak aan ervaring heeft. Echter denk ik dat je nog beter een Van Dijk mee kunt nemen, daarnaast een voetballende linker centrale verdediger en je staat verdedigend redelijk.

4 maart 2014 om 08:00

De Vrij word nog wel beter. Ik neem aan dat hij nu 20-21 is. Dan moet hij nog wel beter worden.

3 maart 2014 om 09:40

Probleem is we hebben niet beter!

Dus daarom kijkt de coach nu naar alles wat maar talent heeft!

Vlaar is de enige echte verdedigerd ie we hebbe voor centraal. En is ook als enige zeker!

Verder is het er nog allemaal niet. En dan ontlope jongens als Veltman, de Vrij, Indi van Dijk, Denswill en Kongolo elkaar allemaal niet veel. In potentie is Kongolo echt wel een topper. Maar dit is nu nog veel te vroeg voor die jongen.

Al zie ik liever Indi wel als LB mee gaan met NL. En dan Blind op het middenveld inplaats van Clasie. Die doet het daar nu beter gewoon, en Indi als LB ook gewoon zeer goed!

3 maart 2014 om 09:43

Daar kijkt hij nu wel erg lang naar, het WK staat al voor de deur. Dan moet je toch onderhand de selectie wel rond hebben zeg...

Nee, we kunnen de 1e ronde naar huis zo... Wat een bagger-coach is die Van Gaal zeg, als bondscoach dan...

3 maart 2014 om 10:08

Ach al dat voorbarige gezwam, je hebt geen idee hoe het uitpakt dus waarom al conclusies trekken? Ik heb im vGaal meer vertrouwen dan de voetbalvisie van bassieajax.

3 maart 2014 om 10:27

Nee, je kunt nog geeneens mijn naam overtypen...

Ik kan je wel vertellen dat je niet met alleen maar jonge jochies op het WK moet gaan staan, dan wordt je naar huis gestuurd met een hele boel doelpunten tegen. Zelfs de basis met alle ervaren krachten zal het heel moeilijk krijgen op het WK. Als we dan zulke jongens op gaan stellen, dan moet er maar gauw weer een schaatstoernooi komen

3 maart 2014 om 11:30

Als de jonge jochies beter zijn dan de 'ervaren' mannen is dat toch niet raar? Er is voor in de verdediging nu eenmaal geen luxe. Vdw, Vlaar en Blind hebben alle 3 genoeg ervaring en zijn geen jochies meer, dan heb je 1 positie in de verdediging waar dan een broekje komt te staan, dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Ik had voor de klassieker nog nooit van deze jongen gehoord, nu maar het NL elftal in dan? Zal leuk worden...

3 maart 2014 om 09:35

Zet je van der Hoorn er naast op rcv dan kun je pas lachen.

3 maart 2014 om 09:36

Dat zou ik nog geen eens zo er vinden. Die jongen heeft tenminste ervaring, kom je toch verder mee dan dit....

3 maart 2014 om 09:45

kongolo is al 2x zo goed als de clown van der hoorn

3 maart 2014 om 09:45

Ervaring is inderdaad belangrijk maar je poetst er geen gebrek aan kwaliteit mee weg. Voor Oranje is het wel erg vroeg maar je ziet wel aan alles dat deze jongen echt kan verdedigen en daar hebben we er in Nederland niet zo heel veel van.

3 maart 2014 om 09:46

Hoevaak heb jij hem gezien? Kun je iets meer onderbouwing geven? Als we hem gaan vergelijken met Van der Hoorn, dan verliest hij namelijk hard

Voor de rest van VZ: Nee, ik vindt Van der Hoorn niet klaar voor Oranje!

3 maart 2014 om 09:52

genoeg om te zien dat ie verder is dan van der hoorn.

hij is niet alleen snel, heeft veel rust, goede sliding en sterk in de lucht.

3 maart 2014 om 10:28

Ga toch weg man! Wil jij mij serieus met droge ogen beweren dat van der Hoorn beter is dan Kongolo? Ajax zou direct ruilen als het kon grappenmaker! Voetballend en verdedigend gewoon de betere!

3 maart 2014 om 10:29

En hoe vaak heb je hem gezien? Dat ie snel is zegt nog weinig. Sterk in de lucht was hij Zondag totaal niet, maar dan ook echt niet. Hij werd aan alle kanten afgetroefd.

Nee, hij heeft me nog niet overtuigd.

3 maart 2014 om 10:41

Seriously? Heb zowel van Kongolo maar vooral van VD Hoorn voldoende gezien om te concluderen dat Kongolo nu al veel beter is en ook nog eens veel beter zal worden dan VD Hoorn, die er niet heel veel van kan. Kongolo is snel, sterk en heeft voetballend vermogen. Dat dit een heel groot talent is zag je vorig jaar al. En ja hij is ook beter dan onze vriend Denswil.

3 maart 2014 om 11:51

Mij bekruipt wederom het gevoel van plaatsvervangende schaamte voor een Ajacied als jij. Van der Hoorn beter dan Kongolo? Waar haal je het toch allemaal vandaan? Altijd heerlijk objectief in je reacties.

3 maart 2014 om 13:14

Dat jij hem gisteren voor het eerst heb gezien wilt niet zeggen dat de rest dat zelfde heeft ervaren ?

3 maart 2014 om 15:18

Ik begin nog niet eens over Van der Hoorn, misschien even beter lezen voordat je wat zegt. Geef me één citaat waarin ik zeg dat hij beter is. Ik zeg enkel dat Van der Hoorn meer ervaring heeft.

Ik zie Van der Hoorn vaak spelen bij Jong Ajax en hij doet het niet onaardig. Maar voor Oranje komt hij veel te veel te kort. Voor de basis van Ajax zelfs nog.

Maar goed, we hebben dus weer een debutant. Gezien het verleden met Van Gaal kun je daar zeker van zijn. Dat wordt dus een lekker niet ingespeeld Oranje op het WK. Dus met de staart tussen de benen naar huis.

3 maart 2014 om 16:54

Veltman stond fantastisch in het luchtduel bij de 1-0!

4 maart 2014 om 09:23

Bijna elk doelpunt valt door een "fout" van een verdediger.
Als je alleen daar naar kijkt kan je alle verdedigers wel thuislaten.

Janmaat de fout in bij het tweede doelpunt, BMI de fout in bij het eerste doelpunt. Feyenoord heeft al veel tegendoelpunten gehad door persoonlijke fouten van De Vrij en Mathijssen. Vlaar krijgt bij AV ook doelpunten om z'n oren, Blind is ook niet snel genoeg op de LB waardoor assists gegeven worden etc.

Kortom, laten we lekker zonder verdedigers gaan spelen, hebben allemaal fouten gemaakt dus kunnen we ze beter thuislaten!

3 maart 2014 om 09:36

Ligt misschien ook een beetje aan jou want vorige week speelde hij ook een geweldige wedstrijd tegen twente. Ik zeg niet dat hij gelijk het nl elftal in moet trouwens.

3 maart 2014 om 09:44

Dat zal ook zeker aan mij liggen, ik volg Feyenoord niet zo. Maar als daar echt een topper rondliep dan had ik dat wel geweten.

Op basis van 2 wedstrijden naar Oranje... Waar gaan we heen???

3 maart 2014 om 10:00

Bassieforajax, zou het kunnen dat jou frequentie van reageren niet helemaal overeen komt met je kennis van de materie? Ik zie je nu al zeker zes keer reageren in een topic over een speler waar je tot gisteren nog nooit van had gehoord.

Ot
Kongolo speelt als hij speelt erg sterk, goed fysiek, opbouwend ook sterk en linksbenig. Als je op deze leeftijd Martins Indi en Mathijsen verdringt van de linkercentrale verdedigingsplek dan heb je ontegenzeggelijk veel talent.

3 maart 2014 om 10:32

Ik heb ook nog helemaal niks gezegd over zijn presteren, buiten de wedstrijd van Zondag. Jij reageert toch? Dan reageer ik daar weer op....

//kongolo speelt als hij speelt \\\

Dat is toch vrij logisch Maar hij is niet echt een hele grote beer op het veld (hij viel fysiek niet echt op in de klassieker)

3 maart 2014 om 12:36

Ik snap je bijdrage niet helemaal, maar zie dat je een zin quote van me maar die naar eigen inzicht halverwege afkapt. Lees nog eens zoals ik het schreef boven jouw reactie, snap je het dan nog steeds niet?

3 maart 2014 om 10:26

Oh ja, Veltman was een bekende speler wil je zeggen...

3 maart 2014 om 10:33

Heb ik ergens de naam Veltman aangehaald? En néé, tuurlijk was die van de buitenwereld niet bekend. Ik kende hem wel van Jong Ajax, maar wat heeft dit voor toegevoegde waar van dit topic?

3 maart 2014 om 16:59

Ik snap dat jij geen verbanden kan leggen met dingen, maar wat ik er mee wil zeggen is dat het niks hoeft te zeggen dat een nobody als jij hem niet kent! Het gaat erom hoe goed hij is! Veltman was voor de buitenwereld ook niet bekend, maar is heel snel internatioal geworden dus wat zegt het dat ik hem daarvoor niet kende?

De enige die gister echt goed was. Hoe hij die sprint won van duarte fabelachtig zo snel voor een centrale verdediger (duarte is zeker niet de langzaamste). Deze jongen heeft werkelijk alles voor een potentiële top cv. Nou nog hopen dat zn broertje zich niet gek laat maken en ook 'gewoon' een contract gaat tekenen!

3 maart 2014 om 09:37

Heeft idd zeer veel potentieel, maar nog te vroeg voor Oranje. Dit geldt overigens ook voor bijv. Veltman.

3 maart 2014 om 09:38

Dus hij was de enige die goed was? Waarom wint de club zonder de enige goede speler dan?

Nee, er waren nog wel meer goed bezig. Kishna liet leuke dingen zien, Van Rhijn begint terug te komen. Pellé en Immers voetballende ook prima.

3 maart 2014 om 09:40

Vooral Immers was erg goed in maaien

Van Rhijn was top, JP is er niet langs geweest.

3 maart 2014 om 10:06

Waar hoor je mij zeggen dat hij in oranje moet?;p

En ik had het over mijn eigen clubie. Zelf vond ik moisander weer weergaloos, die jongen wordt zo onderschat krijgt nergens de lof die hij verdient.

3 maart 2014 om 11:48

JP heeft geen bal gehad, is dan ook moeilijk om er langs te komen. Vond Kishna trouwens niet eens goed spelen hoor, had in totaal twee goede acties verder een paar keer heel slordig balverlies en liet de 'slome' Martins Indi lekker gaan bij de 1-0.

Kongolo zou ik nog niet meenemen , maar aan de andere kant hij speelt stukken beter dan BMI en de Vrij... Misschien als hij deze lijn kan doorzetten , wat op de een of andere manier nooit echt gebeurd bij onze spelers, kan hij mee naar het ek.. Nederland heeft wel echt een gebrek aan sterke centrale verdedigers.

Off: Die cijfers van de spelers slaan echt nergens op net alsof ajax 3-0 heeft gewonnen ofzo. De wedstrijd verdiende in mijn mening een gelijkspel.

Het Nederlans elftal is in de afgelopen 10 a 15 jaar toch wel achteruit gehold. Onze spelers speelden in het verleden bij Man U, Barca, Milan en andere grote clubs. Stm en Frank de Boer was een centraal duo met grote internationale ervaring.

Uit wanhoop over onze verdediging selecteren we nu maar iedere jongen die een halve goede wedstrijd heeft gespeeld. Waarom? Omdat de bondscoach ook el weet dt zijn 'vaste keuzes' De Vrij en Indi iet goe genoeg zijn. En Vlaar past niet in het plaatje van Van Gaal in verband met zijn beperkte voetballende kwaliteiten (wat moet een verdediger ook alweer kunnen?).

Ik sluit me bij Ritchie99 aan dat we nu zo snel mogeljk met een vaste formatie moeten gaan spelen om naar het WK toe te werken. We komen straks aan met een selectie die niet ingespeeld is met veel te veel matige voetballers.

Denk dat ze in Chili, Spanje en Australië niet erg bang worden van kongolo met 4,5 eredivisiewedstrijd ervaring, rekik die nog regelmatig fouten maakt of Veltman van 1,72 die ook zélden foutloos speelt

vind het een verdiende overwinning alleen al voor het gedrag van de rotterdamse God. wat een kwal van een gozer nog nooit zo een loser meegemaakt in het nederlandse voetbal aan hem heeft feyenoord het te danken dat ze helemaal geen prijs gaan winnen .heel snel weg met deze etter wan hij maakt kapot dan goeds voor feyenoord. ik ben een voetbalsupporter maar ook het feyenoord legioen mag zich diep schamen voor hun gedrag naar de tegenstander vind het schandalig hoe deze mensen zich gedragen en dan maar roepen dat ze de beste supporters zijn heel zielig maar het kan niet anders in rotterdam.

Ik denk dat we eens moeten ophouden met gasten die 2 wedstrijden in het eerste van Ajax of Feyenoord spelen laten oproepen voor oranje. Dit zijn nog zulke jongen gasten met zoveel fouten. Leuk hoor talenten als Veltman, blind, rhijn, konolo, vrij, Bmi, maar internationaal van een bedroevend niveau. Kijk hoe Ajax met deze talenten van de mat worden gespeeld door red Bull. Kijk hoeveel fouten de vrij en BMI maken elke wedstrijd bij Feyenoord. Gister ook weer BMI stond weer te slapen bij die 1-1. De vrij dacht na 10 min. laat ik eens als laatste man 3 man uitspelen. Echt als plubliek wordt je daar gek van. Deze gasten hadden 20 jaar geleden nooit in het eerste van hun club gespeeld omdat ze een te laag niveau hebben. Van mij hoeven we ook niet naar Brazilië want we hebben nu te maken met een hele zwakke lichting die fysiek en mentaal erg zwak zijn.

3 maart 2014 om 10:02

Je hebt deels gelijk, maar Blind is een dragende speler van Ajax en zou bij evt blessure van een topper op het middenveld kunnen spelen in Oranje.
Daarnaast is hij de vaste linksback van Oranje.

3 maart 2014 om 15:25

Haha de vrij heeft dat netjes opgelost, de vrij speelt al weken zonder fouten, kijk je wel naar Feyenoord. Gister was hij 1 van de beste met kongolo

3 maart 2014 om 21:13

Nou ik heb toch echt een andere mening hierover en met mij vele Feyenoord supporters. De vrij speltechnisch heel matig dit jaar.

Je moet met deze jongens op lange termijn kijken. Stam en de boer waren 26 27 jaar toen ze naar grote clubs gingen. Kongolo veltman de vrij denswill dijk indi zijn net begin 20. Kongolo met heitinga zal een goed duo zijn. Vd wiel rechtsback en Pieters links. Pieters houdt zich goed staande in Engeland.

Krul
Wiel heitinga kongolo Pieters
De jong Sneijder strootman
Robben persie depay

3 maart 2014 om 10:11

lange termijn kijken is mooi, maar niet met een WK voor de deur Deze Zomer. We moeten er over een paar maanden staan met de sterkst mogelijke selectie. Jongensals Konolo en Veltman mogen worden ingepasna het WK in voorbereiding op het volende EK, waar ze hopelijk een mooie rol kunnen spelen.

Ja ik vond Denswil de eerste wedstrijden ook goed spelen zeker in de CL. Als je zijn intercepties etc zag. die is ook zwaar terug gevallen. Veldman , rekik, Kongolo paar wedstrijden goed en we denken / hopen de nieuwe Jaap Stam te hebben.

Als 2e linksback zou ik het helemaal niet zo'n gek idee vinden.

Nu nog niet maar volgend EK is deze jongen erbij. Mits hij zich natuurlijk blijft doorontwikkelen. Van Dijk verdient wel een kans vind ik maar Van Gaal denkt dar heel anders over.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het NL elftal eruit komt te zien want ik zie de vedetten alleen maar ouder worden en nog geen goede vervangers...

Kongolo nu al sinds Vitesse thuis telkens de beste man van het veld.

Even serieus mensen, beter kappen we met hypen van spelertjes die een twee wedstrijden gespeeld hebben. Laat hem eerst maar eens wat meer spelen en ontwikkelen en dan zien we over anderhalf jaar wel hoe die het doet. Niet mee met oranje

Waar hebben we het over, elke jonge speler die wat talent laat zien mag meteen mee naar het Wk.
Laat Louis eerst maar eens zorgen die gewoon de beste spelers oproept in plaats van alleen maar jonge spelers te selecteren.

Laat die jongen lekker eerst even in jong Oranje spelen zeg. Tegenwoordig is het als je een bal al goed kan raken dat je in het Nederlands elftal moet als verdediger.
Ik denk dat je gewoon met Heitinga en Vlaar achterin moet spelen dan heb je in ieder geval spelers met veel internationale ervaring en als backs maar van der Wiel en Blind (omdat die sneller is dan Bmi).

En als jong talentje wat mee kan zal denk ik een Veltman wel in aanmerking komen die heeft toch ook al wat meer ervaring dan Kongolo. Kongolo is een talent maar moet zich nog meer bewijzen in Nederland is geen graadmeter dan zie je aan Ajax hoe relatief makkelijk ze het hebben met Feyenoord en tegen Salzburg echt weggetikt werden. Dat verschil is zo inmens groot dat je echt niet een jongen die net 2 basisplekken heeft gehad Oranje in te praten.

Kongolo is een jongen voor de toekomst als hij zich goed doorblijft ontwikkelen maar goed dat is nog maar de vraag of dat gebeurt en hoe (zelfde overigens voor Veltman). Het kan zomaar weer iemand zijn die snel naar een andere club verhuisd en dan een soort Rekik en Bruma worden.

3 maart 2014 om 13:06

Als Kongolo gewoon beter is als de rest van de centrale verdedigers, waarom zou je hem dan niet meenemen? de Vrij, Veltman en Indi (op verkeerde positie) zie je wekelijks schutteren. Douglas hoor je geen hond van, Heitinga heeft al zo een 3 jaar niks meer gespeeld volgens mij en Denswil en Mathijssen zitten op de bank.
dan vind ik op dit moment Kongolo, Vlaar en van Dijk de beste opties. Terence is 19, maar heeft wel al "eredivisietopper" als Siem de Jong, Tadic en Havenaar uit de wedstrijd gespeeld.

3 maart 2014 om 13:58

ja en volgende week maakt ie een eigen doelpunt en speelt veltman 3 wedstrijden baas zoals ie begon is hij weer kandidaat 1. Niets is zo opportunistisch als het voetbal..

Prima speler, ik vind hem in ieder geval veel beter dan Mathijsen. Het was zeker indrukwekkend hoe hij Tadic uit de wedstrijd speelde.

Nu speelt hij goed en vind bijna iedereen het een toptalent die een uitnodiging voor het WK zou kunnen krijgen, over een maand of twee heeft hij een terugval gehad en vind het gros van de schapen hier hem maar een matige speler (zie ook Veltman).

Laat die jongen gewoon bij Feyenoord en Jong Oranje spelen. Een uitnodiging hoort een ultieme beloning te zijn voor structurele prestaties, geen zak snoep voor een joch dat net twee leuke wedstrijden heeft gespeeld.

Groot fan van deze jongen, mag van mij mee als joker naar het WK. Heeft weliswaar geen ervaring, maar speelt zo overtuigend en verdedigend heel sterk.

Kongolo speelde gisteren erg sterk. Hij is nog jong en hij zal de nodige fouten maken om ervan te kunnen leren maar mijn eerste indruk over hem is positief.
En dat hij snel is kunnen we gisteren allemaal zien toen Duarte de bal langs hem tikte en hem eruit wilde sprinten....nou Kongolo sprinte hem helemaal weg dat Duarte het opgaf xD

Vond hem tegen Ajax erg sterk ogen. Hij schoof goed door, is snel en is vrij sterk. Oogt ook rustig. Ik denk dat hij het allemaal wel gaat halen maar het WK komt denk ik te vroeg voor hem. In de toekomst zie ik in hem wel een belangrijke man voor Oranje

Hij is wel erg goed. Maar of hij nu al op een wk uit de voeten kan? Helaas hebben we centraal achterin een zeer groot probleem, waardoor het toch nog een serieuze optie wordt

flikker op allemaal, kijk die cijfers, sowieso gemaakt door een neus, kongolo was 100x beter dan poulsen en krijgt nog maar een 5.7

Waarom wil iedereen Kishna oproepen? Hij heeft pas 2./3 wedstrijden gespeeld...iedereen zei ook van Lukoki en die andere gozer die nu ergens in Bulgarije of Oekraïne zit dat het toptalenten waren, maar ik hoor niks positiefs meer van ze? Ja, Lukoki doet het leuk bij Cambuur, maar hij is toch geen toptalent? Kishna is dat misschien wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind het raar dat mensen al beginnen met ophemelen.

Kongolo is ook een groot talent, maar vraag me af wat zijn potentie is. Hij doet het aardig, niet geweldig of zo. Vind het nu ook te vroeg om te zeggen dat hij mee moet. Als je dan iemand mee gaat nemen, neem dan Viergever of Gouweleeuw, of Van Dijk mee. Die hebben meer bewezen dan Kongolo...in de toekomst zie in wel graag Kongolo en Van Beek het hart in de defensie van Feyenoord vormen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren