Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB is gemopper van AZ zat: 'Die suggestie vinden wij misplaatst'

Laatste update:

De wedstrijd tussen AZ en PEC Zwolle zal gewoon op 23 maart afgewerkt worden. De Alkmaarders hadden daar protest tegen aangetekend, omdat Ajax over tweeënhalve week vrij is, vanwege de kerntop. De landskampioen heeft daardoor meer tijd om zich voor te bereiden op de bekerwedstrijd tegen AZ en daar baalt laatstgenoemde club van. AZ wilde zijn wedstrijd ook laten verplaatsen, maar de KNVB werkt niet mee en is het gemopper meer dan zat.

/

Directeur algemene zaken van Toon Gerbrands laat in Voetbal International weten dat het verplaatsen van de wedstrijd ‘in het belang van het Nederlandse voetbal’ is, maar daar denkt de bond anders over. "In het belang van een sportief verloop van de Eredivisie is dat wedstrijden zoveel als mogelijk gespeeld worden volgens het competitieprogramma zoals dat voor het seizoen met alle betrokken partijen, waaronder de clubs, is afgesproken", laat de KNVB weten.

"De suggestie die doorklinkt in de woorden van Gerbrands dat de KNVB Ajax anders zou behandelen dan AZ, vindt de KNVB misplaatst en doet geen recht aan de inspanningen die de voetbalbond levert om, samen met de clubs en lokale autoriteiten, ieder jaar tot de meest spannende en eerlijke competitieopzet te komen", vervolgt het statement. "De KNVB hanteert bij gelijke omstandigheden voor alle clubs altijd dezelfde uitgangspunten. Wel deelt de voetbalbond de teleurstelling van AZ dat er door de nucleaire top dat weekeinde slechts beperkt voetbal mogelijk is."

De KNVB had de wedstrijd van AZ ook moeten verplaatsen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 maart 2014 om 20:21

@arie Vink
Het bewijs staat in de tekst, dit is competitie vervalsing, omdat de spelers van AZ zo een programma niet kunnen volhouden. Dan moeten ze of een b elftal opstellen, waardoor de kans groot is dat AZ in de competitie punten laat liggen, of ze moeten een vermoeid a elftal laten spelen. Hoe je het ook bekijkt, dit is vreselijk oneerlijk.

5 maart 2014 om 20:41

Waarom kunnen ze dat niet volhouden dan? Dat was anders ook het programma geweest, maar voor het seizoen heb ik ze niet gehoord.

Wat ik nogmaals wil benadrukken is dat Ajax ook liever die wedstrijd op de gewone datum had gespeeld, in plaats van midweeks in een week waarin ze tegen Twente en Vitesse spelen. Dus de Knvb heeft een beslissing tegen Ajax genomen in plaats van voor.

Verder zijn het natuurlijk de clubs zelf geweest die aangaven dat ze liever wilden kijken welke wedstrijden wel door konden gaan (aangezien de Knvb eerst de hele speelronde wilde verplaatsen), waarop sommige wedstrijden dus niet verplaatst hoefden te worden (want de verplaatste wedstrijden zouden volgens de beleidsmakers zoals Gerbrands minder opbrengst geven). Achteraf (nadat duidelijk werd dat RKC-Ajax niet door kon gaan en AZ-Zwolle wel) begon AZ ineens te zeuren. Dan hadden ze vooraf moeten zeggen dat ze niet toch wel wilden voetballen, dan had de burgemeester waarschijnlijk ook geen toestemming gegeven. Een beetje hypocriet om dit dan aan de Knvb te wijten.

Nu kan de Knvb natuurlijk niet zeggen dat ze de andere wedstrijden eruit willen gooien, want geen enkele club wil dat.

5 maart 2014 om 20:50

3 punten meer of minder of uitgeschakeld worden, wereld van verschil

5 maart 2014 om 21:06

Maar dan nog heeft men geen recht van spreken. Dan had men van tevoren aan moeten geven dat ze beter alles konden verplaatsen, maar dat was niet nodig toen.

5 maart 2014 om 22:37

Ajax moest afgelopen weekend tegen Feyenoord. Donderdag in Oostenrijk een pak slaag gekregen en zondag meteen een kraker spelen. Dat is zoals t gaat. Lullig van de KNVB dat ze Ajax in die tijd van het jaar naar de Kuip sturen. Grote kans immers dan Ajax Europees moest spelen. Zeuren ze daar over? Nee. Het is een luxe probleem.

Az wil zo graag een grote jongen zijn, dan moet het zich ook zo gedragen.

Bij het verplaatsen van de wedstrijd zal Zwolle bovendien een andere keer een inhaalwedstrijd moeten spelen, waardoor ze daar minder tijd hebben om zich voor te bereiden op andere wedstrijden. Maar Zwolle telt uiteraard niet mee....

5 maart 2014 om 22:58

@Ashols: slechte vergelijking. Nu wordt er namelijk een wedstrijd van Ajax verplaatst waardoor ze 2,5 week vrij zijn. De wedstrijd van AZ wordt niet verplaatst waardoor de verhoudingen dus scheef komen te liggen.

5 maart 2014 om 19:40

AZ moet gewoon niet zo zeuren. Ze hebben genoeg dagen om uit te rusten. De Knvb heeft hierin gewoon gelijk en zouden AZ moeten beboeten voor de beschuldiging die ze richting Knvb maakt maar ook excuses aanbieden aan Ajax omdat ze hier Ajax hier mee beledigen. Ajax presteert de laatste jaren goed en meteen is het weer dat Ajax gematst worden. Die jaren daarvoor hoorde je niemand. Altijd maar weer zeuren omdat Ajax gewoon de beste is de laatste jaren. Lekker makkelijk. Kijk naar je eigen club en probeer daar aan te kaarten wat er fout gaat.

5 maart 2014 om 19:46

Het is maar hoe je het beredeneerd. Je kan Europese duels er niet bij halen aangezien dat via een ander kalender gaat, dit gaat via de kalender via de knvb, het is eigenlijk een schande dat de clubs die wel kunnen spelen min of meer bestraft worden met minder rust. Want dit zijn juist de clubs die zonder enorme politie aanwezigheid een voetbal wedstrijd kunnen organiseren. Dit soort clubs zijn beter voor de economie van dit land e.a. zaken dan de clubs waarvan de wedstrijd niet gespeeld mag worden. Dus uiteindelijk is de goede club het dupe omdat zij door hun goedheid wel kunnen spelen en maar paar dagen rust heeft tot de grote halve finale van een beker toernooi waar verdorie een prijs voor de club op t spel staat terwijl de club die het niet kan organiseren juist lekker mag genieten van de rust.

5 maart 2014 om 20:49

Die clubs wilden zelf spelen. Verder wordt Ajax natuurlijk ook bestraft met minder rust voor de wedstrijd tegen Vitesse, aangezien ze zelf midweeks tegen RKC moeten. Een leuk weekje voor Ajax, waarin ze ook al Twente tegen zijn gekomen. Echter hoor je Ajax er niet over, omdat ze gewoon weten dat het geen nut heeft.

De clubs die hun wedstrijd niet verplaatst hebben zien worden, dat zijn de clubs die geluk hebben. Ze hebben hun zin gekregen, want alle clubs hebben aangegeven dat ze graag wilden dat de Knvb (die eigenlijk de hele speelronde wilde verplaatsen) en de burgemeesters gingen kijken welke wedstrijden wel door konden gaan.

5 maart 2014 om 20:59

Verschil tussen een halve finale en een speelronde is gigantisch. Dat snap je hopelijk zelf ook wel.

5 maart 2014 om 21:10

Ja, dat snap ik voor AZ (voor Ajax is denk ik de speelronde minstens net zo belangrijk).

Wat mij echter tegen het zere been stoot in deze kwestie is de houding van AZ. Aangezien men eerst gewoon aan heeft gegeven liever te voetballen (en dat zoveel mogelijk wedstrijden door moesten gaan) vanwege het gebrek aan opbrengsten op de inhaaldata, maar dat ze, nadat Ajax niet door kon gaan, ineens geheel de andere kant op gaan.

Ik vergelijk het een beetje met VVD stemmen, wat dan de grootste partij wordt (dus je hebt je zin gekregen). Echter wanneer ze met de SP gaan samenwerken, dat je ineens liever Pvda had willen stemmen.

5 maart 2014 om 21:14

AZ wou gewoon dat de speelschema bleef zoals het was, bij iedereen, dat laatste is dus niet gebeurd. dus in dat geval staan ze in hun recht. Besef ook eens dat AZ de enige ploeg nog is die ons punten kan opleveren in Europa. Help ze dan ipv altijd de grote clubs helpen en de kleintjes aanvallen

5 maart 2014 om 21:27

@grunnboy050

Man man man. De grote clubs worden niet geholpen en de kleintjes worden niet aangevallen. Het idee was om alles om te gooien. Dat wilde een aantal clubs niet en nu is AZ toch niet blij en wil wel weer op een andere speeldag spelen. Ze moeten gewoon niet zo zeuren.

5 maart 2014 om 21:37

Je kan nu niet en PEC en NEC gaan verzetten, want ja, wanneer je AZ-PEC verplaatst, dan zal je van NEC hetzelfde te horen gaan krijgen. Het is gewoon het risico dat de clubs lopen, nadat ze aan hadden gegeven per se te willen voetballen. Het was namelijk al vrij zeker dat de wedstrijden met Ajax en Feyenoord dat weekend niet door konden gaan (vanwege de slechte naam van de supporters).

Btw, ik hoor niemand roepen dat NEC (spelen op zaterdag) meer rust heeft dan Zwolle.

5 maart 2014 om 22:25

in Engeland worden competitiewedstrijden anders ook gewoon verplaatst hoor.. voor Arsenal - Swansea City wordt een nieuwe datum uitgezocht aangezien Arsenal nog actief is in de CL en in de FA Cup. Dus niet zo huilen over Ajax, het is duidelijk dat Ajax hier voordeel uit haalt, neemt niet weg dat je juist blij en trots moet zijn dat je drie keer per week voetbalt en dat je als relatief kleine club 'de beste' (zoals jij dat noemt) Nederlandse club in Europa bent.

5 maart 2014 om 22:42

Die wedstrijd is verzet omdat Arsenal anders 2 wedstrijden zou hebben op 8 maart (tegen Everton in de FA Cup en tegen Swansea in de competitie), dat heeft niet te maken met een te druk programma, rust of Europees voetbal. Latere ronden van de bekertoernooien worden in Engeland altijd ingepland op dagen dat er ook competitie is. De clubs die er dan nog inzitten, die worden dan weer verplaatst. Dit gebeurt daar al jaren.

5 maart 2014 om 23:07

@ Nijgoth wat ben jij eigenlijk voor persoon als ik vragen mag? Je haalt dingen erbji die niet relevant zijn.
De stelling van AZ is alles schrappen of niks schrappen, nu benadeel je clubs. Die stelling is gewoon de enige juiste stelling. Maar ik zal jou ongetwijfeld wel hroen wanneer dit grapje omgedraaid wordt

5 maart 2014 om 23:47

Wat haal ik dan erbij wat niet relevant is?

Verder wat betreft het alles schrappen of niks schrappen, moet erbij gezegd worden dat al langer duidelijk was dat de wedstrijden van Ajax en Feyenoord sowieso niet door konden gaan (risicowedstrijden, waarvoor al helemaal te weinig politie was). Het was dus al duidelijk dat niet alle wedstrijden door konden gaan en ook daarna is door alle clubs gezegd dat de Knvb moest proberen wedstrijden door te laten gaan, ook al kon dat niet bij alle wedstrijden.

6 maart 2014 om 00:06

Het blijft een raar verhaal. Waarom wil de Knvb AZ-Zwolle niet verplaatsen? Omdat AZ op 3 april Europees zou moeten spelen als het de volgende ronde haalt. Maar waarom kon Ajax-RKC dan wel verschoven worden naar die dag, terwijl Ajax toen dat werd besloten nog gewoon in de Europa League zat? Toen bestond gewoon de kans dat Ajax op 3 april Europees had moeten spelen. Kortom, de Knvb meet met twee maten.

6 maart 2014 om 00:14

Dat is helemaal mooi, een boete en excuses. Wat kan AZ hier aan doen? En hoe beledigt AZ Ajax dan? Als Ajax dit was overkomen, hadden zij ook protest aangetekend.
AZ kaart dit niet aan omdat Ajax de beste zou zijn, AZ kaart niets aan richting Ajax, maar naar de Knvb.

6 maart 2014 om 01:12

De Knvb gaat het nu niet meer verplaatsen. Nadat de clubs aan hebben gegeven dat ze het liefst wilden proberen een deel van de wedstrijden te voetballen (wat dus gebeurt). Als AZ het hier niet mee eens was (wat het wel was), dan had men er op dat moment wat van moeten zeggen en niet later. Wanneer AZ er wat van had gezegd, dan had de burgemeester van Alkmaar er waarschijnlijk zelfs rekening mee gehouden.

De reden dat Ajax verplaatst moest worden, was omdat het duel geen goedkeuring kreeg van de burgemeester van Waalwijk, omdat het gezien wordt als risicowedstrijd en er te weinig agenten zijn om het in goede banen te leiden. De Knvb wist dat deze datum mogelijk betekende dat de wedstrijd toch niet door kon gaan en had eventueel de mogelijkheid om het op 16 april te doen als Ajax in Europa door zou gaan.

6 maart 2014 om 16:28

AZ heeft helemaal niet gezegd gewoon te willen voetballen.
AZ heeft aangegevn de politie niet nodig te hebben.
Te kunnen voetballen zonder ondersteuning van de politie

7 maart 2014 om 16:17

De grote worden niet geholpen???
Ben jij blind zeker.
Zeker Ajax heeft een beschermde status bij de Knvb

7 maart 2014 om 16:29

Ik zou lekker blijven huilen Steward. Ga je mening is baseren op feiten in plaats op emotie. Ajax heeft vaak genoeg gekloot vanwege keuzes van de Knvb. Net zoals andere clubs overigens. Nu ajax de laatste jaren weer kampioen wordt komen de zeikerds weer met hun Knvb = ajax gezeik. Daarvoor hoorde je er niemand over. Simpelweg omdat jullie altijd wat te zeuren hebben als Ajax het goed doet.

5 maart 2014 om 21:49

Hè Miranda jouw clubje speelt zeker nergens meer om

Ach jonge Dickie! Die verplaatste duel van Ajax tegen RKC komt ook heel ongunstig uit. Ze moeten namelijk achter elkaar tegen Az, Fc Twente, die inhaalduel en nog tegen Vitesse. Dus niet mopperen en voetballen!

5 maart 2014 om 19:59

Dick heeft gewoon groot gelijk, 5 wedstrijden in 14 dagen, als ik me niet vergis, en Ajax geen enkele. Een club als AZ heeft gewoon de selectie niet om zoveel wedstrijden in zo een korte tijd te spelen.

5 maart 2014 om 20:09

Nou, na wat ik gisteren in een ander topic heb vernomen, was dat de wedstrijd tegen PEC niet van groot belang is. Dus kan Dick gewoon een b-elftal opstellen en belangrijke spelers rust geven. Ik was het met hem eens, maar deze man gaat echt te ver met zijn kul. Als hij mij coach was zou ik me schamen. Voetballen wil ik en het programma maakt me geen reet uit. Alleen maar slappelingen komen er zo uit.

5 maart 2014 om 20:14

Dick heeft ook gelijk... En ajaxfan, RKC is andere koek dan Ajax.

5 maart 2014 om 20:15

AZ wilt graag Europees spelen en dan moeten ze niet achteraf gaan klagen dat ze veel wedstrijden in 2 weken tijd moeten spelen. Ajax heb je toch toch ook niet in al die jaren horen klagen?

Hoe vaak is het bij Ajax niet gebeurd dat ze na een reeks van Europese- en ook Interlandwedstrijden moesten aantreden tegen een club dat de alle rust heeft gehad? Nu is AZ een keer de dupe en alles moet aangepast worden?

5 maart 2014 om 20:17

De wedstrijd tegen PEC is gewoon een competitie wedstrijd, en elke drie punten zijn belangrijk. Als je een b elftal opstelt heb je gewoon een minder team, dus meer kans om te verliezen, en als je het a elftal opstelt dan worden de spelers oververmoeid, want AZ heeft geen internationale topvoetballers die zo een programma kunnen volhouden. Dit is gewoon competitie vervalsing, omdat Ajax hier enorm voordeel uit haalt ten opzichte van AZ.

5 maart 2014 om 20:18

Pffff krijgen we deze gek't weer dat ik een Ajaxfan ben. Ik laat het maar voor wat het is. Ja, andere koek, maar Vitesse heeft dan wel een week rust tot de wedstrijd tegen Ajax en Ajax moet doordeweeks voetballen. Spelers hebben dus geen rust en er kunnen ook blessures vallen.

5 maart 2014 om 20:22

azfan21,

Hahaha, het moet niet leuker gaan worden. Dus jij wilt dan dat de Knvb zich aanpast aan de selectie van AZ, omdat AZ niet de spelers heeft die een zeer druk programma kunnen volhouden? Wat is het volgende stap? AZ mag met 1-0 voorsprong starten, omdat Ajax betere spelers heeft of een grotere begroting? Wat een onzin.

5 maart 2014 om 20:22

Dat zei ik dus gisteren ook Azfan, dat die drie punten tegen PEC belangrijk kunnen zijn, maar anderen zeiden weer van dat het niks uitmaakt. Ik zei daarvoor, dat Az gewoon geen onnodige punten moest laten liggen, zodat ze niet afhankelijk zijn van die wesstrijd tegen PEC en dus gewoon een b-elftal konden opstellen. Anderen zeiden tegen mij dat het niet belangrijk was en dus reageerde ik met die eerste drie regels.

5 maart 2014 om 20:42

@gentleman23

Maar dat was ik gister niet, dus het heeft niet veel zin om dat tegen mij op te brengen.

@hootch30
Geen enkele club in de Eredivisie heeft de spelers om zo een programma vol te houden, en dat zou de Knvb moeten weten. Als Ajax een twee weken rust krijgt, en AZ in diezelfde twee weken 5 wedstrijden moet afwerken is er gewoon sprake van competitievervalsing, omdat Ajax enorm voordeel heeft.

5 maart 2014 om 20:59

Ajax krijgt 10 dagen rust, waarna ze daarna een week hebben met 4 wedstrijden in 10 dagen (az, Twente, RKC en Vitesse tussen 27 maart en 6 april). Dat wil dus zeggen dat de Knvb ook rekening moet houden met Ajax?

Kom op zeg. 5 wedstrijden in 15 dagen is gewoon 2 wedstrijden per week. Weekend 1 is zondag 16 maart tegen Twente, dan volgt een doordeweekse wedstrijd tegen Anzhi. Vervolgens zit je alweer in het volgende weekend tegen Pec, waarna de wedstrijd tegen Ajax volgt, waarna AZ op zondag weer tegen Cambuur moet.

Als AZ niet eens 2 weken achtereen een doordeweekse wedstrijd kan voetballen, dan kunnen ze maar beter niet meer meedoen aan de beker en de Europa League, aangezien dat regelmatig voor komt.

5 maart 2014 om 21:43

Nee Ajax is elk jaar zo ingedeeld door de KNVB dat ze nauwelijks last hebben van Europees voetbal.
Ook dit jaar is Ajax weer heel vaak het weekend na een Europese midweek ingedeeld tegen een club die Europees speelt.

5 maart 2014 om 22:00

Dat is dan toch ook vrij eerlijk? Dan hebben allebei de clubs minder rust gehad.

5 maart 2014 om 22:11

azfan21

Programma Ajax 2013:
14/9 thuis tegen Pec
18/9 uit tegen Barca
22/9 uit tegen Psv
25/9 thuis tegen Volendam
28/9 thuis tegen Gae
1/10 thuis tegen Milaan

Wil je de programma van 2012 en 2011 ook weten? 2011 is wel leuk, want daar moest Ajax in een maand tijd tegen Lyon, Real Madrid, Psv, FC Twente, FC Groningen, AZ en Feyenoord spelen. Heb je Ajax toen ook horen klagen dat Feyenoord en AZ meer rust hadden?

J.staatsen,

Heb je dit gelezen? Komt erop neer dat je alweer onzin verkondigd hier op VZ. Vooral als men weet dat de wedstrijddatums van de Eredivisie al weken voor de bekendmaking van de speeldatums van de Europa- en de Championsleague bekend waren. Dus hoe kan de Knvb de datums indelen in het belang van Ajax?

5 maart 2014 om 22:27

twee jaar geleden heeft het volle programma ons de titel gekost. Maar moet je jezelf dan maar expres uit laten schakelen in de beker en in de Europa League? we moeten niet zeuren, ook niet als het tegen dat clubje uit Amsterdam is.

5 maart 2014 om 22:36

Kijk, de reactie van azopeen zou de reactie vanuit AZ moeten zijn. Je bent een voetbalclub en uiteindelijk moet je gewoon voetballen.

6 maart 2014 om 00:18

@hootch: het gaat niet om het volle programma op zich. Daaar heeft AZ meer ervaring mee dan Ajax de laatste jaren: competitie, Europa en beker. AZ heeft dit seizoen bovendien na 8 van de 9 Europese uitwedstrijden in de eredivisie een uitwedstrijd gehad, waarvan er zes verloren gingen. Maar dat terzijde.
Het gaat erom, dat omdat de ene wedstrijd wel en de andere wedstrijd niet verplaatst wordt, er ongelijkheid ontstaat voor een zeer belangrijke wedstrijd.

6 maart 2014 om 01:18

Ja en? Wedstrijden worden ook verplaats door weersomstandigheden.

Stel dat de wedstrijd niet verplaatst werd door die ontmoeting, maar door weersomstandigheden. Was het dan wel goed geweest? Of moet de Knvb dan ook de wedstrijd van AZ gaan verplaatsen, zodat ook AZ voldoende rust heeft gehad? Nee hè? Althans, niemand zou dan daarover klagen, maar nu is het van te voren al bekend dat er een competitiewedstrijd van Ajax verplaatst gaat worden en AZ voelt zich genaaid.

En wat ik ook zo vreemd vind, is dat Ajax bijna elke jaar een zware programma heeft en ik niets anders lees dan, dat de spelers ook genoeg verdienen of iets van het werk van bouwvakkers en ga zo maar door. Nu gaat het hier niet over Ajax dat veel wedstrijden speelt, maar over AZ en plotseling lees ik reacties van dat het schema aangepast moet worden.

Kom op hé, doe je ogen open. Het is nooit anders geweest dat de ene club veel rust heeft gehad en de andere een zware programma achter de rug heeft gehad. Waarom moet er voor AZ dan een uitzondering gemaakt worden? Is het omdat het nu Ajax de tegenstander is die een keer meer rust heeft?

6 maart 2014 om 16:31

@hootch, wat lul jij dom zeg.
Heel nederland is blij dat AZ europees speelt.
Zonder AZ had Nederland een Europese plek ingeleverd.
De Knvb is gewoon pro Ajax, dat is wel weer duidelijk

7 maart 2014 om 08:51

@ hootch
Gelezen ? Nee valt me ieder jaar op en dit jaar weer geconstateerd.
Ze zijn dit jaar tegen elke Europese deelnemer ingedeeld een Europese midweek. Andere concurrenten voor de titel bv niet 1 keer....

7 maart 2014 om 16:20

@hoootchje heb gelijk in jeprogramma
Maar je begrijpt niets van het punt van Az
Az doet een verzoek, en terecht.
Als een club als Ajax een dergelijk verzoek doet zou de Knvb anders reageren.
Maar goed, jij zal dat niet in willen zien

Ik kan AZ geen ongelijk geven. Dit kan eerlijker en zo hoort het ook.

5 maart 2014 om 21:01

Hoe dan? De hele speelronde verplaatsen kan niet, omdat de clubs dat niet wilden. Als de clubs niet tegen de beslissing van de Knvb hadden geprotesteerd, dan was de hele speelronde verplaatst.

Heb jij andere ideeën?

6 maart 2014 om 00:09

Gewoon de wedstrijd AZ-Zwolle op dezelfde datum spelen als RKC-Ajax. AZ heeft daar geen bezwaar tegen, de gemeente Alkmaar ook niet. De enige die bezwaar heeft is de Knvb, en waarom is me een raadsel, behalve dan dat ze graag Ajax als bekerwinnaar hebben en NEC of Zwolle in Europa in plaats van AZ.

6 maart 2014 om 01:16

Zwolle zal vast wel bezwaar (aangezien Ajax frisser is tegen AZ en ervan uitgaande dat Ajax kampioen wordt, dan zal de plek in de finale Europees betekenen wanneer Ajax van AZ wint) hebben dan en ook NEC (waar hetzelfde voor geldt).

Verder had men AZ eerder eraan moeten denken dat de wedstrijd van Ajax zeker geen doorgang kon vinden (risicoduel dus kon zeker niet doorgang) toen men akkoord ging met de rest van de clubs om in beroep te gaan tegen de beslissing van de Knvb om de hele speelronde te verplaatsen. Als je dan als clubs zijnde je zin krijgt, dan moet je ook akkoord gaan en zwijgen.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat het bezwaar van de KNVB is om het te verplaatsen? Lijkt me een gevalletje bureaucratie. Zou toch een kleine moeite zijn en dan heeft men t.o.v. de bekerontmoeting ook geen ongelijke voorbereiding. Maar goed, om gelijk KNVB =Ajax te veronderstellen vind ik nogal triest en ongenuanceerd. Viel te verwachten, al die afgunst en jaloezie als je afkoerst op de vierde titel..

5 maart 2014 om 20:24

Knvb is wel degelijk Ajax. Kijk maar eerst eens naar ome Louis. Waarom in vredesnaam Cillessen opstellen, als je ook een Krul hebt bijvoorbeeld? En Veltman op de bank als je ook een Van Dijk of Douglas, met veel meer ervaring, weigert op te roepen.

Daarnaast moet een Hasj, Coke en Pillen-spandoek (bij Twente) beboet worden door de Knvb. Maar het respectloze spandoek over Rooie Rinus (bij Ajax) wordt niet beboet?

En zo zijn er nog wel talloze voorbeelden meer.

5 maart 2014 om 21:09

Omdat Van Gaal misschien Cillessen een betere keuze vind ? Ajacieden hebben zich ook afgevraagd wat waarom spelers als Schaken en Nelom (die bij Feyenoord niet eens overtuigen) in Oranje mochten. En waarom mocht Erik Pieters vorig jaar mee naar Azië nadat hij in een seizoen tijd slechts 2 halve duels speelde (en beide ook nog verprutste) ? Van Gaal zijn onbegrijpelijke keuzes in het selectie beleid zijn cluboverstijgend.

Het onderzoek tegen het spandoek bij de bekerklassieker loopt nog altijd. Dus voor je nou een ontoepasselijke conclusie verbind aan een onderzoek wat nog niet is afgerond, wacht nou maar geduldig af.

Was dat alles waarom de Knvb pro-Ajax is ? deze onzin is bijzonder makkelijk te weerleggen.

5 maart 2014 om 21:43

Doet de Knvb er anders verrekte lang over dat spandoekincident. Overigens is alles omtrent de Knvb gewoon ex-Ajax (van Oosterveen, van Praag), zelfs de gehele Nederlandse bank is Ajax... Van Gaal, Kluivert, Blind.... nufsaid dacht ik toch zo?

6 maart 2014 om 00:03

Haha Rooie Rinus? Je bedoelt Rooie Marck? Zeur niet zo, Feyenoord stichtte het zelf daarvoor met een spandoek. En waar is Rooie Marck ook alweer aan overleden? k*** hè? En wat zongen we ook alweer met 45.000 man afgelopen zondag? Kuijpers is een k*****jood. Nee, klasse jongen.

6 maart 2014 om 00:19

Ja, dat spandoek in de Arena was de schuld van Feyenoord begrijp ik?

6 maart 2014 om 00:35

Je weet hoe dat gaat in de supporterswereld, haantjesgedrag en actie-reactie. Met een beetje nadenken was je zelf ook wel tot die conclusie gekomen en had je jezelf het typen van zo'n bijdehandte reactie kunnen besparen.

6 maart 2014 om 01:06

@marthijnt

Eerst een onderzoek ingesteld of ze het spandoek gingen vervolgen. Antwoordt was ja, vervolgens het onderzoek zelf en toen wilde men aanvullende informatie van Ajax. Vind het zelf ook wel wat lang duren, geef gewoon die boete en de kous is af.

Van Oostveen ? wat heeft die man met Ajax te maken gehad dan ?

Louis van Gaal is inderdaad een oud-Ajax trainer. Alleen zie ik eerlijk gezegd het probleem niet. Mag er dan niemand bij de knvb werken met een Ajax verleden? Hiervoor was Bert van Marwijk bondscoach (ex-Feyenoord) en hierna komt Hiddink (ex-PSV). Volgens mij worden die trainer vanwege hun kwaliteiten aangesteld, niet vanwege hun vorige werknemers. Wat betreft zijn assistenten : hij wilde Van Bronkhorst hebben maar dat ging niet door. Is allemaal al behandeld op de presentatie van de technische staf.

En ook hiervan blijft bijna niks overeind ... Alleen dat Van Praag bij de knvb zit. Maar ook hij is gekozen voor die functie vanwege bestuurlijke kwaliteiten en ervaring.

5 maart 2014 om 21:05

Het bezwaar van de Knvb is dat AZ alleen maar nu protesteert, terwijl ze (alle clubs incl. AZ) van tevoren aangaven dat ze het liefst zo veel mogelijk wedstrijden door zagen gaan. Wie A zegt, moet ook B zeggen en niet achteraf gaan zeuren. Als AZ meteen had gezegd dat ze liever alle wedstrijden verplaatst zagen worden, dan had men een punt gehad. Nu is het gewoon om tegen de Knvb te kunnen mekkeren en ik vind het heel goed dat de Knvb niet toegeeft.

Ook een leuke van Gerbrands, die eerst zei dat ze liever in het gewone weekend voetballen, omdat ze op de inhaaldata minder opbrengsten zouden hebben en daarna keihard de Knvb afbranden dat ze zijn mening delen en dus niet alle wedstrijden hebben verplaatst.

6 maart 2014 om 00:21

Denk niet dat AZ dit doet om tegen de Knvb te kunnen mekkeren. Daar ga je als club alleen maar op achteruit.
AZ doet dit omdat door de ene wedstrijd wel en de andere niet te verplaatsen er ongelijkheid ontstaat rond de voor AZ belangrijkste wedstrijd van het jaar.

6 maart 2014 om 01:05

Dan moeten ze ook begrijpen dat ze de kans hebben gehad om te zeggen dat de Knvb de hele speelronde moest verplaatsen. Achteraf mekkeren moeten ze dan ook laten.

En maar doorgaan met het smeden van de meest ridicule complot theorieën over de verbondenheid van Ajax en de Knvb. Toen PSV achter elkaar kampioen werd had dat ook niets te maken met hun relatie met de Knvb. Volgens mij begint iedereen met 0 punten aan het begin van het seizoen en wordt de club met de meeste punten aan het eind kampioen. Moeilijker is het echt niet of je moet zin hebben om niet bestaande complotten te willen bedenken voorzien van een lekkere hoge bloeddruk.

Laten we het gewoon weer hebben over voetbal dat zou wel leuk zijn.

Ik ben het ook eens met Az.
(oke als ze serieus dingen duidelijk hebben uitgesproken over corruptie dat gaat dan wel weer wat te ver)
Maar het is wel degelijk oneerlijk en ze hebben gewoon een punt, beetje raar dat de bond het dan direct gemopper noemt.
maar ach, wat doe je eraan.

5 maart 2014 om 21:16

Het is ook gemopper, omdat AZ eerder heeft aangegeven dat ze het liefst hebben dat de wedstrijd gewoon doorging (dit was nadat de Knvb de hele speelronde wilde verplaatsen). Gerbrands zei toen dat het voor de clubs beter was om gewoon te spelen, omdat er op de inhaaldata waarschijnlijk minder opbrengsten zouden zijn. Alle clubs waren het ermee eens dat de Knvb toen nogmaals met de burgemeesters moest gaan praten om te kijken of er wel enkele wedstrijden door konden gaan.

6 maart 2014 om 00:24

De Knvb zegt niet dat AZ moppert, dat doet Voetbalzone. Een waardeoordeel dat wat mij betreft de lading niet dekt. Goed dat je over je clubbelang heen kunt kijken.

6 maart 2014 om 01:17

Het is wel degelijk gemopper, anders had de Knvb niet gereageerd op de zinloze kwestie. Ergens zijn ze het zat dat AZ hun zin heeft gekregen en nu toch steeds zeurt op de Knvb.

7 maart 2014 om 01:03

Wat heeft het voor zin om te protesteren bij de Kvnb als je je zin al hebt gekregen? Het probleem is duidelijk. Als je het probleem niet ziet, zijn je reacties in dit topic tamelijk overbodig.

Maar wat wil AZ dan eigenlijk? Toen de Knvb zei dat alle wedstrijden niet door konden gaan dat weekend stonden ze bij AZ ook als eerste op om te roepen dat ze zo'n druk programma hadden en dat inhalen heel lastig ging worden. Nu mogen ze spelen op de originele datum en dan is het een probleem dat de wedstrijd van Ajax er wel uitgaat. Kunnen ze nu ineens wel inhalen op een andere datum? Want in dat geval stonden ze dus in eerste instantie onzin te verkondigen toen dat volgens hen bijna onmogelijk was.

5 maart 2014 om 20:24

Wat snap je niet aan de term 'gelijke behandeling'?

5 maart 2014 om 21:01

maar wat heeft dat te maken met het feit dat ze zelf geen mogelijkheid zagen om intehalen ?

5 maart 2014 om 21:11

En waar maak jij eigenlijk uit op dat ik niet zou snappen wat gelijke behandeling is? Of dacht je: Kom ik roep ook eens iets.

5 maart 2014 om 21:15

Ik geef alleen antwoord op je eerste zin, gevolgd door een vraagteken.

5 maart 2014 om 21:20

Dan hadden ze moeten aangeven dat de Knvb de hele speelronde moest verplaatsen. Toen de Knvb dit wilde doen, waren alle clubs het er echter over eens dat de Knvb met de burgemeesters moest overleggen, zodat er wel enkele wedstrijden gespeeld konden worden. Gerbrands gaf toen zelf nog aan dat dit mede om de financiën was (in het weekend meer opbrengsten dan doordeweeks).

En als we het toch over gelijke behandeling hebben, dan kan gelijk de wedstrijd tussen RKC en Ajax weer verplaatst worden. Ajax heeft dan namelijk maar 3 dagen rust voordat ze tegen Vitesse moeten, terwijl Vitesse er 7 heeft.

5 maart 2014 om 21:23

Maar dan zou gelijke behandeling dus betekenen dat als AZ vindt dat ze niet kunnen inhalen dat de knvb dan maar moet regelen dat een ander ,in dit geval Ajax, ook niet mag inhalen??

5 maart 2014 om 21:56

@ Nijogeth

Natuurlijk was dat een eerste wens. Maar Gerbrands ging er toen nog vanuit dat het alles of niets verplaatsen zou worden. Nu wordt AZ er feitelijk voor gestraft dat de aanhang zich gedraagt en er weinig politie nodig is.

Die vergelijking met de competitie gaat wat mij betreft mank. De beker is een aparte competitie. Ze willen het imago van dat toernooi graag opvijzelen maar doen er vervolgens alles aan om het een lachertje te maken. Dat Ajax nu een beetje klem komt richting Vitesse is vervelend maar dat kan ook gebeuren als de veldverwarming het ergens begeeft en er ingehaald moet worden. Bovendien heeft Ajax de titel dan al binnen en zijn ze Europees al klaar.

5 maart 2014 om 22:05

Het was echter al 99% zeker dat de wedstrijden van Ajax en Feyenoord sowieso niet door konden gaan (i.v.m. de slechte naam van aanhang en de verplichte combiregeling). Dan had AZ meteen aan moeten geven dat ze dat niet goed zouden vinden.

Ik vind dat die vergelijking niet mank gaat. Hierbij gaat het tussen clubs in dezelfde competitie, waarbij de ene minder rust heeft dan de andere.

Verder hoop ik dat je gelijk hebt met je opmerking dat Ajax dan al kampioen is. Een week later komt namelijk minder goed uit (zelf voetballen dan) en wil toch met mijn vrienden naar Amsterdam die dag..

5 maart 2014 om 20:26

Het is een bijzondere situatie. Het heeft niets te maken met het feit dat AZ nog Europees speelt en dus nog een zwaarder programma heeft.

Het heeft te maken dat de wedstrijd van Ajax eruit gehaald is (en dus 10 dagen rust heeft) en AZ maar 3. Op een topsport niveau en helemaal aan het einde van een seizoen, kan dat als zeer slopend worden ervaren.

En dan misschien nog wel de grootste schrik van Advocaat. Een blessure of een rode kaart voor een Gouweleeuw, Ortiz, Gudelj, Viergever, Beerens of Aron Johansson. Dat zou meteen de doodsteek zijn van AZ tegenajax, waar we sowieso (zelfs met sterkste 11) in de underdog rol zitten.

5 maart 2014 om 21:25

Het klopt wat je zegt en je bent 1 van de weinigen die het wel normaal brengt. Echter moet je ook de conclusie trekken dat dit later voor Ajax geldt tegen Vitesse (3 dagen rust tegen 7 dagen rust) en dat AZ dit dan had moeten aangeven nog voor de Knvb ging kijken welke duels wel door konden gaan. De Knvb had namelijk de intentie om alles te verplaatsen. De clubs wilden dit niet en wilde dat de Knvb ging kijken welke duels wel doorgang konden vinden (het was vrij duidelijk dat RKC-Ajax geen doorgang kon vinden, vanwege de slechte naam van de harde kern). De clubs krijgen hun zin en dan begint AZ ineens te zeuren.

Verder moet ik zeggen dat ik denk dat die 10 dagen rust ook vervelend voor Ajax zijn. Aangezien ze na die 10 dagen rust in 10 dagen 4 wedstrijden moeten spelen.

@ sjoerd1987. Het gaat voornamelijk om de kaarten dus schrosingen en blesures die ze eventueel kunnen oplopen. Kwa rust mag niemand klagen op dit nivo.

5 maart 2014 om 20:27

Aan het eind van het jaar, met een relatief smalle selectie zoals AZ dan speelt dat toch wel enigszins een rol.

De basis 11 van AZ spelen bijna alles.
Esteban, Gouweleeuw, Wuytens, Viergever, Gudelj, Ortiz, Beerens en Aron hebben (m.u.v. Ortiz eerste 8 wedstrijden) het hele jaar gespeeld. Een Reijnen/mattias en Elm/henriksen en Gudmundsson/berghuis zijn dan weer wel redelijk fris.

5 maart 2014 om 20:33

Ajax kan toch ook de wedstrijd voor de bekerwedstrijd tegen az, tegen een rode kaart aanlopen

5 maart 2014 om 21:12

Klopt, kaarten spelen geen rol. Blessures wel, en de hersteltijd is korter. Met een smalle selectie niet ideaal.

Die suggestie is volkomen terecht en dat weet iedere supporter die niet voor Ajax is. Dat hele competitieprogramma is al een lachertje door AZ 8 (!) uitwedstrijden te geven na een Europese week. Dat is dan je beloning. Toon Gerbrands is een betere bestuurder dan welke pipo dan ook die bij de bond zijn zakken vult. Laat AZ maar een statement maken door een jeugdteam naar Moskou te sturen, zo gezellig is het daar momenteel toch niet.

5 maart 2014 om 20:50

Beste David, als je nou eens je complottheorieën over Ajax links liet liggen zouden we het allemaal hier best nog wel eens over kunnen worden

Want die 8 uitduels voor jullie en de verplaatsingen rondom de nucleaire top vinden veel Ajacieden ook belachelijk. Dat heeft alleen niks met onze club te maken. Want ook wij wilden het oorspronkelijke weekend waarop RKC - Ajax stond gepland voetballen. Ook wij hebben de afgelopen jaren erg veel uitduels na Europese inspanningen. Het ligt gewoon aan het amateurisme van de Knvb. Die plannen een competitieronde in het weekend van een nucleaire top die al 2 jaar gepland staat. Of het ligt aan de burgemeesters die niet op tijd hebben doorgegeven dat ze te weinig politie beschikbaar hebben.

Als zowel PEC en AZ , en beide supportersgroepen, dat duel graag op woensdag hebben, de gemeente het goed vind dan vind ik dat de Knvb ook moet instemmen. Of dat het geval is, dat weet ik niet. Ik heb eerlijk gezegd nog geen standpunt vanuit PEC zijde gelezen. Wat mij betreft prima, dat duel van AZ - PEC zit in mijn optiek toch veel tekort op Anzhi - AZ.

Wat mij betreft gelijke omstandigheden in de aanloop naar de halve finale, dan zijn we allemaal van het gezeur af.

5 maart 2014 om 21:07

Even voor de duidelijkheid, ik geef de club Ajax nergens de schuld van. Hooguit van die verkeerde tactiek tegen Salzburg waardoor ze nu 2 wedstrijden minder hoeven te spelen...

De Knvb hoort als objectief orgaan gewoon voor een eerlijk verloop van de competitie te zorgen. Nu verschuilen ze zich achter een paar regeltjes die in augustus zijn bepaald. Ze zouden flexibeler moeten zijn en niet zo stug, zeker niet als het je enige Europese deelnemer betreft. In andere landen wordt juist alles in het werk gesteld om Europese ploegen te ontzien waar mogelijk, die landen staan dan ook hoger dan wij op de ranglijst.

5 maart 2014 om 21:30

De Knvb is ook heel flexibel tegenover clubs die Europees spelen. Clubs die op dinsdag in de CL moeten spelen, spelen vaak op vrijdag of zaterdag. Clubs die op donderdag EL spelen, spelen pas op zondag in de competitie.

5 maart 2014 om 21:29

Je vergeet echter 1 ding. De planning van de competitie is al veel langer bekend dan het programma van de Europa League (aangezien dan nog niet duidelijk is wie er in spelen i.v.m. voorrondes). Ik heb zwaar het vermoeden dat je gewoon graag ergens tegenaan schopt en dit je kans is.

5 maart 2014 om 21:48

Je weet toch welke clubs voor Nederland gaan uitkomen. En je weet de data voor alle Europese rondes. Dus kun je daar rekening mee houden om ervoor te zorgen dat Europa een lust en geen last wordt. Zeker bij clubs die zich bijna jaarlijks van hun beste kant laten zien.

5 maart 2014 om 21:50

Zoals eerder gezegd wordt daar ook rekening mee gehouden. Clubs die op dinsdag in de CL moeten spelen, spelen vaak op vrijdag of zaterdag. Clubs die op donderdag EL spelen, spelen pas op zondag in de competitie. Meer kan de Knvb ook niet doen.

Eigenlijk was de wedstrijd AZ-Zwolle ook gepland op vrijdag, maar omdat AZ in de Europa League overwinterde werd deze verplaatst naar zondag. Dus houden ze er rekening mee.

5 maart 2014 om 21:59

Het gaat om uit of thuis en tegen welke tegenstanders. Clubs die ook Europees spelen of niet. Bij Ajax hielden ze daar wel rekening mee, bij AZ niet. Die suggestie van Gerbrands heeft ook daar mee te maken.

5 maart 2014 om 22:26

Ik denk dat het niet zozeer is dat men bij Ajax wel rekening hield. Men probeert een programma op te stellen waarbij clubs zoveel mogelijk om de 2 weken thuis spelen. Soms kan het echter niet anders.

Dit zijn de wedstrijden die Ajax moest voetballen na een Europese wedstrijd dit seizoen: PSV (uit, verloren), Utrecht (thuis, gewonnen), RKC (thuis, gelijk), NEC (uit, gewonnen), ADO (uit, gewonnen), Cambuur (uit, gewonnen), AZ (thuis, gewonnen) en Feyenoord (uit, gewonnen). Je kan me niet vertellen dat dit makkelijke wedstrijden zijn, maar we hebben verhoudingsgewijs weinig punten laten liggen.

De lijst van AZ is in mijn ogen best vergelijkbaar: Utrecht (uit, verloren), Vitesse (thuis, gelijk), NAC (uit, verloren), Groningen (uit, verloren), Zwolle (uit, gewonnen), Feyenoord (uit, gelijk), NEC (uit, verloren), Heracles (uit, verloren), Ajax (uit, verloren) en RKC (thuis, gewonnen). Ajax heeft in mijn ogen meer (psv, Utrecht, Ado, AZ en Feyenoord tegenover Utrecht, Vitesse, Feyenoord en Ajax) moeilijkere tegenstanders gehad dan AZ na de Europese wedstrijden, maar wel meer punten gepakt. Misschien dat AZ dan toch niet sterk genoeg is in de breedte?

Zeker als je gaat kijken naar de andere club, Psv:
ADO (uit, gewonnen), NEC (thuis, gewonnen), Heracles (uit, gelijk), Cambuur (thuis, gelijk), Ajax (thuis, gewonnen), RKC (thuis, gewonnen), Roda (uit, verloren), NAC (uit, verloren), Feyenoord (uit, verloren), Utrecht (uit, gewonnen). Ook niet mis toch?

Niet eerlijk om te verzetten, want dan heeft Zwolle een langere voorbereidingstijd dan nec. Zo kunnen we bezig blijven.

5 maart 2014 om 20:29

Het zou veel duidelijkheid scheppen als de wedstrijd van AZ ook gewoon weggehaald worden dan ben je in een klap van al het ''gemopper'' en de discussies af...........en als Knvb voorkom je dan ook de schijn van partijdigheid die nu door een deel van de mensen hier wordt geschapen. Overigens logisch, Knvb heeft de schijn nu wel iets tegen.

Dan maar een B team tegen Zwolle! Cadeautje aan Zwolle wanneer we met jong AZ aantreden,

5 maart 2014 om 20:54

Zwolle gaat ook alles op alles zetten voor de beker. Als Ajax wint van ons, zijn ze zeker van Europees voetbal als ze van Nec winnen.
Gaat alleen niet gebeuren aangezien wij van die amsterdammers gaan winnen, maar dat weten hun nog niet.
De wedstrijd van Az-Zwolle, kan je naar alle waarschijnlijkheid zien als Jong Az tegen Jong Zwolle.

6 maart 2014 om 05:23

Zij.

Alles om Ajax te laten winnen, zo is het!! Geen suggestie maar waarheid en niets anders dan de waarheid, kennelijk mag je dat niet meer zeggen en dat is pas schandalig! Knvb, wat een misselijk zootje zijn jullie toch!

Het is voor deze kleinere clubs als AZ vechten tegen de bierkaai. AZ speelt zelfs langer in de Europa League, maar wordt in tegenstelling tot Ajax nooit ontlast. Maar Az'ers, wat wil je ook met een voetbalbond waar de huidige directeur Ajax-supporter is (bert v. Oostveen), de vorige directeur zelfs erelid is bij Ajax en ga zo maar door. Het is 1 grote kliek.

Ach ja, als AZ klaagt is het Calimero.
AZ heeft dit seizoen 41 wedstrijden gespeeld sinds de aftrap om de JC schaal. Dat is Belastend voor een kleine selectie als die van Az.
Komende weken speelt AZ elke week 2 wedstrijden waaronder de wedstrijd tegen Ajax. Ajax heeft een duidelijk minder zwaar programma. Maar goed we gaan niet klagen want dan zijn we Calimero.

5 maart 2014 om 21:08

Aals dat zo belastend is kun je ook overwegen om wat meer spelers te contracteren. Een kleine selectie lijkt mij toch echt een keuze die ze zelf gemaakt hebben

5 maart 2014 om 21:14

Tuurlijk, we nemen met een begroting van 25 miljoen 40 spelers onder contract die ook nog allemaal het niveau hebben om top 5 te halen. De ticketprijzen bij AZ liggen al het hoogst, we gaan geen rug per jaar betalen.

6 maart 2014 om 16:34

Ticket prijzen bij AZ hoog????
nog geen 250 euro voor een seizoenskaart
Maar al verdubbel je die.
17.000 x 250 euro is 425.000 euro.
Daar kun je geen knappe speler voor aantrekken.
Dus je argument klopt niet

6 maart 2014 om 19:26

haha lagere school sommetje... 4,25 miljoen!

Niet zeiken, maar voetballen! Stelletje verwende blagen. Stratenmakers die 8 uur per dag op de knieën zitten mogen klagen.

5 maart 2014 om 21:10

Die mogen ook niet klagen, dan hadden ze een ander vak moeten kiezen of door moeten leren.

Gelijke monniken, gelijke kappen.

6 maart 2014 om 16:35

Verwende blagen???
Dat zeg jij over de verwende jongetjes met een dak boven het veld, hahaha

Omdat Ajax vorig seizoen na de winterstop als enige Nederlandse club nog Europees speelde, werden een hoop van hun competitiewedstrijden verzet naar zondag zo laat mogelijk in de middag (16.30). Tot nu toe staan de wedstrijden van AZ na hun Europese wedstrijden nog gepland op zondags 12.30 en 14.30.
Waarom dit verschil Knvb? Gerbrands suggestie mogen jullie dan wel misplaatst vinden. Ergens heeft hij wel gelijk dat er verschil gemaakt wordt door de Knvb, al is het om een andere reden dan het nu is met de situatie rond de nucleaire top.

5 maart 2014 om 21:33

Dat heeft voornamelijk met FOX te maken, die Ajax liever op die tijden heeft staan.

6 maart 2014 om 00:41

je vergeet dat az afgelopen weekend om half 5 heeft gespeeld na een europese wedstrijd

Als de wedstrijd az-zwolle ook wordt verzet na die woensdag, kan zwolle klagen, want dat weekend erop moeten ze tegen groningen die de woensdag niet hoeft, en dus heeft groningen dan meer rustdagen dan zwolle...... je kan dus niet alle clubs tevreden houden, dus .AZ niet klagen, knvb heeft jullie op die datum gehouden, wat az ook graag wou, en soms zit het wrdstrijdprogramma mee en soms zit het tegen, niet zeuren dus, voetballen!!

gaat het er niet gewoon om dat de knvb hun straatje schoonpraat? een nucleaire top is niet iets wat sinds een paar weken op de agenda staat maar dat wordt jaren van te voren gepland. als de knvb simpelweg goed had geinformeerd naar de beschikbaarheid van de politie in die periode hadden ze gewoon een weekend vrij kunnen plannen. maar omdat ze hun werk niet goed gedaan hebben moeten er nu noodgrepen toegepast worden met de clubs als slachtoffer. gezien de uitzondering die de uefa nu gemaakt heeft zou het hun alsnog sieren als ze de hele speeldatum verzetten . maar zal wel niet gebeuren.

5 maart 2014 om 22:32

De Knvb had overlegd met de burgemeesters en landelijke politie. Zolang er in de randstad niet werd gevoetbald, zou alles doorgang kunnen vinden. De regering en burgemeesters moeten ook elk seizoen voor de start akkoord gaan met het wedstrijdschema. In januari van dit jaar kwam er ineens naar buiten dat er meer politie nodig was en dat toch niet alles doorgang kon vinden.

Hierop besloot de Knvb om alle duels te verplaatsen. Dit stuitte echter op weerstand van de clubs (alle clubs), die vonden dat de Knvb moest kijken of het mogelijk was zoveel mogelijk wedstrijden door te laten gaan (duidelijk was dat niet alles door kon gaan en dan voornamelijk Ajax en Feyenoord was 99% zeker). Hierop is de Knvb opnieuw met de burgemeesters om de tafel gaan zitten en zagen enkele burgemeesters een mogelijkheid om te voetballen. Deze wedstrijden gaan nu door en de rest is verzet.

De reden dat de clubs massaal tegen het verplaatsen van de hele speelronde waren, waren de inkomsten. De inhaaldata zouden minder opbrengsten opleveren dan de gewone speeldata.

Dus nee, de Knvb heeft in deze zijn werk gewoon goed gedaan.

Ik vind ook dat de knvb gewoon alles had mogen verplaatsen of alles laten staan op de oorspronkelijke dagen, zodat alles eerlijk verloopt, helaas kan dit niet door politieke onzin (vind ik).

wel vind ik het jammer dat er zoveel reacties hier komen die meer als haat naar ajax overkomen dan serieus na te denken over dit, het is voor Ajax ook geen voordeel met de wedstrijden die na rkc-ajax komen..
maargoed sommige hier denken meer in haat richting ajax en dat de knvb pro ajax is, leuk dat jullie van alles zoeken waaruit kan blijken dat de knvb dit is, maar het gaat naar mijn mening tever om allemaal gebeurtenissen te zoeken die in het 'voordeel' van ajax waren.

laten we het erop houden dat het jammer is dat de knvb het niet verplaatst vanwege het drukke programma van AZ. Maar wijzen naar ajax is ook amateuristisch en niet over nagedacht.

Fijne kop ook weer van VZ: gemopper. Als Ajax in deze situatie gezeten had, hadden zij ongetwijfeld ook protest aangetekend, maar daarover hoor ik de Ajaxsupporters hier niet. Dan was de kop op VZ waarschijnlijk geweest: Kvnb negeert verzoek Ajax om fair play.

6 maart 2014 om 05:28

wat ben jij een calimero zeg

7 maart 2014 om 01:06

calimero, de gebruikelijke reactie. Begrijp niet waar dat vandaan komt. Heb je geen inhoudelijke reactie? Ajax zou ook protesteren als hen dit zou overkomen, maak je geen illusies.

7 maart 2014 om 01:17

en dan had er gewoon knvb is gemopper van ajax zat gestaan, je hebt er niks aan om altijd maar te denken dat de hele wereld tegen je is

6 maart 2014 om 07:47

Als als als. Het is AZ die moppert en als je AZ wil steunen, kun je best je mening geven waarom jij vindt dat ook een wedstrijd van AZ verplaatst moet worden. Maar ga nou niet komen met "als" verhalen, want niemand heeft hier een glazen bol.

Pardon, volgens mij doen die gasten niets meer dan voetballen, dan kan je het toch best opbrengen om iets meer wedstrijdjes te spelen/ het is nu niet zo dat AZ tegen een wereld ploeg moet ofzo, hier kunnen ze toch makkelijk overheen (normaal gesproken)

Ajax heeft 2.5 weken rust, dit pakt gunstig / niet gunstig uit, 2.5 weken geen spel ritme opdoen kan ook slecht werken he. bovendien kreeg Ajax van Red Bull om ze oren, spelen ze uit in de kuip en winnen ze die op karakter. ze zeuren niet spelen hun wedstrijden.

vind echt dat dit overtrokken word. zie je Ajax zeuren als ze op een Woensdag of Dinderdag CL moeten spelen en zondag tegen een NL club moeten? nee.

Stoppen met die discussie je bent voetballen krijgt een mooi salaris laat eens zien dat jij dat geld waard bent.

1 ding in bovenstaande klopt al niet.

de verliezend finalist , als het tegen ajax is en die kampioen worden, gaat Niet automatisch europees voetbal spelen he, dat is afgeschaft een tijdje terug, volgens mij eind vorig seizoen of jaar ervoor al.

als ajax kampioen word en de beker zou winnen dan gaat de europese plaats die te verdelen is naar de hoogste op de ranglijst, waardoor er een lagere club aan de nacompetietie mee kan doen.

sowieso al om alle schijn van oneerlijkheid te ontlopen moeten ze die wedstrijd verplaatsen en gelijktijdig met de ajax wedstrijd laten spelen.

doen ze dit niet, dan moeten in vervolg alle clubs waarvan wedstrijden worden verplaatst omdat er wedstrijen van europeesspelende clubs verplaatst moeten worden dit weigeren.

competitie word vooraf vastgesteld, dan moeten ze er dan maar rekening mee houden bij de indeling.

vaak worden er andere wedstrijden verplaatst enkel en alleen voor de sportzender zodat zij genoeg live wedstrijden kunnen uitzenden.

het moet keer afgelopen zijn dat een competitie word ingedeeld puur op de wensen van een betaalzender. voetbal is voor de supporters en niet voor de comercie

Ach samen met de supporters van alle andere 17 Eredivisieclubs kijk ik er niet meer van op als Ajax gematst wordt. Knvb matst Ajax, Studio Voetbal kan zichzelf beter Studio Ajax noemen en die analisten bij FOX en dan met name Van Halst is ook echt een vette ajacied

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren