Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Voordat het WK begint, moet Van Gaal het nog proberen met Van Dijk’

Laatste update:

Nog drie maanden en een week en dan begint het WK 2014 voor het Nederlands elftal. Oranje neemt het op 13 juni als eerste op tegen regerend Europees- en wereldkampioen Spanje. Daarna kruist Nederland de degens met Australië en Chili en zal blijken of het de groepsfase overleeft. Louis van Gaal heeft nog enkele maanden om aan zijn selectie te sleutelen, maar moet daarbij Virgil van Dijk niet vergeten. Dat vinden de bezoekers van Voetbalzone.

/

De 22-jarige Van Dijk werd nog nooit bij Oranje geroepen. Vorig jaar zomer verliet hij na drie seizoenen FC Groningen voor Celtic en daar valt hij bijzonder in de smaak. In no time veroverde de centrale verdediger een basisplaats bij de Schotten en al gauw werd hij gelinkt aan grote Engelse clubs. Of het echt van een transfer komt valt nog te bezien, maar in Nederland is men onder de indruk van Van Dijks opmars.

Er gaan vanuit verschillende hoeken stemmen op voor een selectie van Van Dijk in Oranje. Teamgenoot Efe Ambrose zei dat de stopper in de nationale selectie hoort, Charlie Mulgrew merkte op dat Van Dijk alles in huis heeft wat een topverdediger nodig heeft en trainer Neil Lennon ging zelfs zover, dat hij een WK-titel voor Oranje voorspelde wanneer Van Dijk ook meegaat naar het toernooi in Brazilië.

/

De voorbije dagen konden de bezoekers van Voetbalzone stemmen op de poll Moet Louis van Gaal voor het WK begint Virgil van Dijk nog testen?. Bijna elfduizend voetballiefhebbers brachten een stem uit en een overweldigende meerderheid van 87 procent is van mening dat de bondscoach het een keer moet proberen met Van Dijk. Van Gaal selecteerde Van Dijk tot nu toe niet, maar probeerde achterin wel verschillende spelers uit bij Oranje.

Mocht hij Van Dijk van heel dichtbij aan het werk zien, dan heeft hij daar nog drie interlands voor. Oranje speelt op 17 mei tegen Ecuador, op 31 mei tegen Ghana en op 4 juni tegen Wales. Woensdagavond begon de bondscoach tegen Frankrijk met Ron Vlaar en Bruno Martins Indi in het hart van de verdediging. Later kwam Karim Rekik in het midden van de defensie te staan. Oranje verloor met 2-0 van de Fransen.

Denk je dat Louis van Gaal Virgil van Dijk een keer zal oproepen, voor het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

lijkt me ook geen twijfel over mogelijk, ongelooflijk dat hij tegen Frankrijk niet is opgeroepen

6 maart 2014 om 11:02

Geen twijfel mogelijk? Van Gaal heeft aangegeven dat hij hoogst waarschijnlijk zal kiezen uit de 30 selectiespelers van vorige week. Ik denk dat Van Gaal te trots is om zijn fout in te zien en met de huidige selectie door zal gaan.

6 maart 2014 om 11:09

Net als urby of pieters oid. Hoe kan je het nou in je hoofd halen iemand uit de eredivisie de voorkeur te geven boven iemand die wekelijks tegenover topspelers staat in de pl of de serie a. Toch te achterlijk voor woorden dit.

6 maart 2014 om 11:24

Idd, Van Gaal gaat zn ongelijk niet meer toegeven. Dus ga ik er van uit dat we Van Dijk pas na dit WK zien.

6 maart 2014 om 11:32

(+1) Ritalin,

Helemaal gelijk heb je! Het is ook ongelofelijk.
Als Knvb zijnde zou ik gewoon ingrijpen!
Louis ontslaan, geld mee en een persconferentie geven waarin ze aangeven dat ze zich niet in zijn beleid konden vinden!!
Het gaat op het WK over heel veel geld, onze reputatie en niet om Louis!
Laat hem maar lekker naar de PL vertrekken en Guus Hiddink direct beginnen.

-
We hebben nog 3 maanden en met dit 'eredivisie' team gaan we er met 10-0 af tegen de Spanjaarden.

-
Spelers die in mijn ogen een kans verdienen om te laten zien dat ze erbij horen:

* V. van Dijk
* U. Emanuelson
* Douglas
* Pieters
* J. de Guzman
* L. Bacuna

6 maart 2014 om 11:34

v. Dijk staat met Celtic ook niet bepaald tegen topspelers elke week. Niveau in Schotland is naar mijn idee nog minder dan in de eredivisie. Desondanks is het raar dat van Dijk niet eens 1 keer opgeroepen is of in een voorlopige selectie heeft gezeten. Hij schijnt erg goed te spelen, en wordt door meerdere grote clubs gevolgd.

Wellicht bij een blessure dat hij nog een kans gaat krijgen maar anders moet hij zich richten op Oranje na het WK. Hiddink gaat hem ongetwijfeld een kans geven als hij zich zo blijft ontwikkelen.

Van Gaal zijn selectiebeleid blijft toch al vaag. Bijvoorbeeld Vermeer wel in de voorlopige selectie terwijl hij niet speelt, en minstens net zo goede keepers blijven negeren. Met de Ruiter, Cillessen, Stekelenburg, Vorm, Mulder, Zoet en Krul heb je zo al 7 keepers die beter zijn en wel spelen.

Maar goed... ik heb Chili gisteren zien spelen. Ik zou niet teveel tijd investeren in het versieren van je straat komend WK.

6 maart 2014 om 11:50

@bramovicj

Op zich valt het wel mee met het eredivisie gehalte... althans voor de basiself.
Met v.d. Wiel, Strootman, Robben en v. Persie hebben we vier spelers die bij grote clubs in de basis staan. Het zijn voor mij ook de enige vier spelers die echt in de basis moeten bij Oranje.

De invulling van de overige posities zijn voor mij allemaal twijfelgevallen.
Als keeper is Cillessen een betrouwbare keuze, maar ook Stekelenburg of Krul zou daar niet misstaan.

Centraal achterin is een duo Vlaar en Martins Indi niet bepaald vergelijkbaar met Stam en de Boer.... maar hebben we aantoonbaar betere opties?

Op linksback Blind die bij Ajax daar niet eens speelt. Wat mij betreft zou Emanuelson of v. Aanholt daar ook getest mogen worden.

Op het middenveld is Strootman onbetwist. Sneijder daarentegen heb ik al tijden niet goed meer zien spelen, en haalt zelden nog zijn niveau van enkele jaren terug. Ook gisteren volledig onzichtbaar.
Op de andere positie naast Strootman stond gisteren Clasie... maar wat voegt hij toe? Zou de Guzman daar niet veel beter zijn?

De aanval biedt dan nog het meeste zekerheid. Robben op rechts, v. Persie in de spits en Lens op linksbuiten is naar mijn idee ruim Oranje waardig. Lens is dan nog de zwakste schakel, maar kan nog gewisseld worden met degene die op die positie het meest in vorm is. (boetius, Depay, etc)

Wat vinden jullie van deze opstelling?

Cillessen
vd Wiel
Vlaar
Indi
Emanuelson
de Guzman?
Strootman
Sneijder
Robben
v Persie
Lens
6 maart 2014 om 11:59

Pieters????

kijk, Emanuelson kan ik nog wel begrijpen, maar Pieters is een middelmatige speler die bij een middelmatige engelse club is gaan voetballen en daar ook nog eens middelmatig presteert.

6 maart 2014 om 12:16

Mag toch aannemen dat vd Wiel geen basisplaats krijgt. Wederom is hij niet in staat gebleken om een degelijk niveau te halen, kan geen bal afpakken, en geeft de aanvaller te veel ruimte. Slechte eigenschappen voor een verdediger. Aanvallend heb ik om hem moeten lachen bij date ene "schot" wat zelfs niet tussen de palen belandde.

6 maart 2014 om 12:24

@spartaajax
Ik vind je opstelling wel behoorlijk inderdaad, maar ik zou in plaats van De Guzman toch echt Nigel de Jong opstellen, zodat ook Strootman een iets vrijer is om naar voren te gaan. Was je hem vergeten of bewust gedaan?

Ook Blind zou ik nog de voorkeur geven boven Emanuelson, maar dat ontloopt elkaar niet zo veel denk ik.

Over Lens zeg je al terecht dat het een twijfelgeval is en de vorm zal gaan bepalen wie er gaat spelen. Ik ben persoonlijk een fan van Boetius, maar dat is ook echt een persoonlijke voorkeur. Geheel begrijpelijk als Lens de voorkeur zou krijgen.

6 maart 2014 om 12:25

@bramovicj
Vergeet ook niet dat stekelenburg/of andere keeper nog een kans verdienen.
Vond gisteren cillelssen er erg matig uitzien oa bij de 1-0 van benzema....de bal ging half hoog in het midden van het doel. Hij had op zinminst de bal moeten wegstompen. Maar cillessen in geen reflexen keeper itt bijv stekelenburg/zoet.

Verder vond ik BMI en blind erg tegenvallen,zeker van blind had ik meer verwacht.
Maar als er power en snelheid wordt gevraagd dan komt blind te kort,maar tegen een zwakke tegenstander is hij van meerwaarde met zijn voetbalkwaliteiten.
Maar ja op het wk kom je geen zwakke landen tegen.
Dus kan je beter kiezen voor iemand met snelheid of power op de linksback.
Maar het zal nog een flinke puzzel worden voor vgaal mbt defensie.
Ik zou gaan voor stekelenburg-janmaat-vlaar-vdijk(rekik)-BMI.

6 maart 2014 om 12:35

Heb je de wedstrijd van gisteren wel gezien?
Volgens mij was vdWiel met strootman de enige die een redelijk niveau haalde gister. Tenminste in de 1e helft.

Strootman durfde gister niet echt, en dat verbaasde me maar elke pass van hem was mooi goed strak en meestal vooruit.
Er kwam gister overigens veel dreiging van vdWiel in de eerste helft. En aan alles is te zien dat hij zicht ontwikkeld heeft. Aan zn kaats, zn kopduels en je zag hem gister erg dreigend een paar keer gevaarlijk dieplopen. En ik denk dan dat als je met een Sneijder en Strootman in vorm de bal wel durft te geven veel dreiging komt.
Maar het belangrijkste was dat vdWiel zn voorzet erg is verbeterd. 3 in de eerste helft en die waren echt goed. Jammer dat er bij eentje vPersie net eronder door ging en bij een andere vPersie niet kon controleren door een man in zn nek.

En ben het eens dat hij zich verdedigend moet verbeteren maar Janmaat en vRhijn zijn daarin ook niet van ongekende klasse

6 maart 2014 om 12:53

Ik kijk heel veel wedstrijden van Stoke en Pieters doet het daar heel goed. Geen wereldvoetballer, maar gewoon een heel degelijke linksback.

Spanje en Chili zijn twee toptegenstanders.

Als we met een Eredivisie verdediging naar het WK gaan, zijn we na 3 wedstrijden weer terug in Nederland.

6 maart 2014 om 13:42

Ruiter is vele malen beter dan Cillissen.. Cillissen heeft gisteren wederom getoond dat hij (nog) niet van het niveau Oranje is... En daarom net zoals Vermeer niet opgeroepen moet worden voor Oranje.

6 maart 2014 om 14:03

@25
Los van een eredivisie verdediging, met v/d Wiel, Vlaar, Van Dijk, Pieters/emanuelson ben je ook na 3 wedstrijden thuis en spelen toch allen buiten Nederland

6 maart 2014 om 14:05

@mansie

Blind in plaats van Emanuelson zou ik heel begrijpelijk vinden. Zeker omdat Emanuelson nog niet getest is in dit NL elftal, en Blind toch altijd wel degelijk speelt.

Nigel de Jong had ik bewust er buiten gelaten. Vind het wel een goede speler, maar meer als concurrentie voor Strootman zijn plek, en niet samen in een elftal. Persoonlijk dan liever een wat aanvallender ingestelde speler als de Guzman die rechtscentraal op het middenveld uit de voeten kan. Al zou qua niveau de Jong zeker niet misstaan op het Wk.

6 maart 2014 om 14:30

Bramovicj, dat is een goede lijst.

Bacina en Pieters zijn wat mijn betreft (nog) niet goed genoeg. Daarnaast verbaas ik mij er ook over de Krul er niet bij zit. In mijn ogen tot de beste keeper van Nederland. Hij heeft daarnaast ook meer bewezen dan een Jasper Cillissen.

6 maart 2014 om 15:47

Stekelenburg
Vdwiel Vlaar. Van dijk. Blind

Guzman. Strootman
Sneijder

Robben. Rvp. Lens

6 maart 2014 om 15:48

Edit:

Nigel de Jong ipv de guzman

6 maart 2014 om 11:04

Sowieso moet Van Dijk erin.

Maar ik snap echt niet wat Van Gaal aan het doen is. Loopt nu te testen met Spelers als Boëtius en Promes.

Komop zeg. WK is al over 3 maanden, gooi lekker het beste team erin zodat we kunnen zien hoe ver we nu staan. Enige reden die ik zie waarom ie dit blijft doen is zichzelf in te kunnen dekken voor een eventueel verlies. Niet dat ie dat als smoes gaat gebruiken maar wij zien het natuurlijk ook wel dat Nederland wéér niet me de sterkste 11 speelde.

6 maart 2014 om 11:15

Thanks, heb het al aangepast.

En het wordt nu inderdaad eens tijd voor dat Vaste team. Laat die talentjes het maar lekker bij hun Clubs bewijzen. Komende Interlands gewoon met de beste 11 en dan zien we wel hoe ver we staan. Hopelijk zit er ergens nog een tegenstander van Niveau tussen.

6 maart 2014 om 11:42

Onderschat Rekik niet he. Dat het nu minder met hem gaat / ging komt vooral door het collectieve falen bij Psv. Vergeet niet dat hij aan het begin van het seizoen zeer goed en constant heeft gespeeld met Bruma samen, waaronder ook in topwedstrijden en tegen Balotelli.

6 maart 2014 om 12:29

Plus Rekik is er voor de winterstop lang uitgeweest!
Is sinds paar weken weer wat op niveau aan het komen,maar qua pure mandekker/hardheid 1vd betere mbt ned verdedigers.

6 maart 2014 om 11:21

Wij hebben net met de universiteit een berekening gemaakt wat het beste team zou kunnen zijn op basis van vorm, kwaliteit, snelheid, behendigheid, fysiek, ervarenheid, talent, prestaties etc.

Wij kwamen hierop uit.

Krul
van der Wiel
van Dijk
Vlaar
Emanuelson
N De Jong
Strootman
Robben
Fer
Lens
Van Persie
6 maart 2014 om 11:30

Ziet er logies uit, al heb ik zelf meer met Sneijder op de positie van Fer, voor de rest is dit De opstelling voor het WK lijkt me.. Maar zowel jullie als ik zijn geen Louis...

6 maart 2014 om 11:37

Leuke opdrachten op de Universiteit (+1) .
-
Het team ziet er ook nog aardig uit! Al is voetbal niet vast te leggen, iedere wedstrijd is anders nooit gaan dingen hetzelfde maar in dit team kan ik mij goed vinden...
Alleen de minpunten zijn: G. van der Wiel en L. Fer als daar nog wat op bedacht wordt hebben jullie de WK-basis gebracht zoals die zou moeten zijn naar mijn mening!

6 maart 2014 om 11:55

Oke, lekker UT, als je Van dijk boven Douglas kiest. Douglas is de speler die het beste doet als CV in de grotere competities. En al die dingen die jij aanroert is Douglas beter dan hem.

6 maart 2014 om 11:58

Lijkt mij een hele aardige opstelling. Zou best willen zien hoe dit in de praktijk zou werken.
Normaal zou op de positie van Fer beter een type Sneijder moeten staan, maar die hebben we nu eigenlijk niet. Sneijder zelf kan het hoge niveau al een tijd niet meer bij benen.

6 maart 2014 om 12:07

Ik zou de volgende 23 meenemen: Cillesen, Krul, Vorm;
Van der Wiel, Vlaar, Rekik, Pieters, Janmaat, Martens Indi, Van Dijk;
Strootman, N. de Jong, Sneijder, Blind, Maher, Van der Vaart, Clasie;
Robben, Van Persie, Depay, Huntelaar, Lens, Kuyt.

Erg jammer is het natuurlijk dat spelers als Afellay, Elia, Emanuelson en Buttner en in mindere mate John, Drenthe en Anita de verkeerde keuzes hebben gemaakt qua club danwel de juiste mentaliteit missen. Zij waren anders prima spelers geweest in de selectie.

6 maart 2014 om 12:46

Rot op met je Douglas, afgewezen Braziliaan. Gewoon van Dijk.

6 maart 2014 om 12:46

Douglas en zelfs Kongolo is mee genomen in de berekening ze komen ongeveer op hetzelfde punten uit alleen heeft van Dijk meer rendement met goals en uiteindelijk telt dat meer mee, logisch.

6 maart 2014 om 13:03

Doe eens normaal is gewoon een Nederlander. Heeft een Nederlandse vrouw en heeft Nederlandse kinderen.

6 maart 2014 om 13:55

De grootste les die Louis heeft meegekregen is dat we power, dynamiek en loopvermogen missen op het middenveld. Dat werd keihard overlopen door Pogba, Matuidi en in mindere mate Cabaye... Om die reden kwam onze verdediging onder druk te staan en die bezweek...Alleen om die reden dient Fer in de basis te staan, want hij brengt wat andere middenvelders niet hebben... Een Moderne krachtige middenvelder met een box 2 box mentaliteit.

Een kleine les die Louis heeft geleerd is dat sommige spelers (nog) niet klaar zijn voor Oranje.. Te weten: Cillissen, Clasie, Boetius, promes, Blind, schaars.. Weg ermee.. Haal daar: Krul, de Guzman, Pieters, Emanuelson, Nigel de Jong en Van Dijk ervoor terug en je hebt zowaar een aardige selectie.. Misschien zelfs nog Kuijt erbij voor de extra mentaliteit en ervaring in de voorhoede..

6 maart 2014 om 11:53

Eens. Zie graag van Dijk erbij in het elftal. Maar v gaal ziet het gewoon echt niet zitten in hem. Jammer.

6 maart 2014 om 12:55

Zelfde geldt voor Douglas. Die doet het ook goed in de Russische competitie. Het is ongelooflijk dat Van Gaal blijft vasthouden aan die brandhout verdedigers die hij elke keer oproept en deze 2 spelers geen kans geeft. Ik zeg niet gelijk dat Van Dijk en Douglas er in horen, maar die hadden absoluut een kans verdient. En het niet oproepen van Nigel de Jong is natuurlijk helemaal een aanfluiting. Meest bruikbare nl'se middenvelder. Maar ja, Van Faal is nou eenmaal een eigenwijs stuk vreten...

6 maart 2014 om 16:07

Bij de eerste goal stond Bruno Martins teveel naar achteren en zodoende stond e verdediging als het ware niet strak op een lijn. Daardoor kon Benzema scoren. Terwijl bij de tweede goal Vlaar en Clasie niet goed vastzet, waardoor er een een-op-een situatie komt. In de zestien staan er opeens zelfs 3 Franse spelers tegenover Van der Wiel en Blind. Van der Wiel staat dan na een voorzet voor twee Franse spelers. Mijn analyse is dat Bruno Martins Indi beter tot zijn recht komt op een linksbackpositie en dat Clasie geslachtofferd moet worden. Hij moet zeker vervangen worden door Blind of Nigel de Jong. Clasie liet naar mijn inziens teveel steken vallen. Vlaar is de meest ervaren speller, maar totaal geen leider. Hij is ten eerste positioneel niet sterk, bovendien kan hij niet goed doordekken. De Jong kan dan doorschuiven (de bekende rol dat weggelegd was voor Danny Blind in de tijd 1995). Daardoor krijg je een extra man op het middenveld en kan Van der Vaart de Jari Litmannen rol gaan vervullen.

Cillessen
Van der Wiel
Veltman
De Jong
Martens Indi
Strootman
Blind
Van der Vaar
Robben
Van Persie
Depay
6 maart 2014 om 16:25

Van dijk ja zie daar meer in dan vlaar de vrij dus ik zeg proberen waarom niet was ook 1 goede speler voor ajax geweest denk ik zie meer in hem dan in van der hoorn pffff

voordat allerlei mensen weer beginnen te roeptoeteren dat hij er niet in moet want Celtic, want Schotland, want niks bewezen, want lomp en beperkt en kan geen dubbele schaar, panna en hakjes etc... Het gaat om een kans krijgen om je te meten, om aan te tonen het niveau te hebben. Van Dijk verdient net zo goed een kans om zich bij Oranje te laten zien als Bruma, Rekik, Veltman en weet ik veel wie allemaal al niet een kans hebben gekregen.

Het is krom dat als van Dijk straks een transfer maakt naar pak em beet Everton hij wel meteen opgeroepen wordt. Het zal met speelstijl te maken hebben maar op basis van zijn verdedigende en fysieke kwaliteiten verdient hij toch een kans. Ik zal niet zeggen dat hij in de basis moet, ik weet niet hoe goed van Dijk echt al is, maar een kans zou hij wel mogen krijgen. We weten allemaal dat het met Veltman, de Vrij, Bruma en dat soort figuren gewoon niet gaat lukken in Brazilië. Die hebben het vereiste niveau nog niet.

6 maart 2014 om 11:01

Volledig met je eens Abe

Het is te zot voor woorden dat hij niet eens een kans krijgt. Voetballend sterk, Sterk in de lucht. Relatief snel. Een echte alround verdediger met uitstraling. Louis zal wel lekker zijn eigen plan blijven trekken maar we hebben toch gezien tegen Salzburg hoe slecht de eredivisie is...

6 maart 2014 om 12:56

Nee toen hebben we alleen gezien hoe sterk Salzburg was....

6 maart 2014 om 16:09

Van Dijk werd vierde met Celtic in de groepsfase van de Champions League, dat moet dan zeker lukken op het WK.

Laten we het hopen! En dan een sterk blok samen met Bruno Martens Indi en NL kan heel ver komen!

6 maart 2014 om 11:04

Ik denk wel dat je naast Van Dijk een goede opbouwer moet zetten, Van Dijk de spits uit laten schakelen en een ander het spel proberen te laten maken.
Maar ik vind dat Van Dijk in ieder geval een kans had verdiend om zich te bewijzen in het NL elftal. Nu vraag ik mij af of Van Gaal daar nog aan gaat beginnen omdat de vogende ker wel heel dicht op het WK is en je toch ook moet gaan bouwen aan automatismen.

6 maart 2014 om 11:07

In mijn ogen is die goede opbouwer is dan de Cvm, Nigel De Jong die de balen wel komt halen. Eventueel Strootman kan daar ook prima fungeren.

6 maart 2014 om 11:09

@balletje, Van dijk is juist een prima opbouwer... Ik begrijp niet dat zo weinig mensen dat zien.

6 maart 2014 om 11:38

Tsja, ik kan mij niet veel herinneren van zijn tijd bij Groningen. Bij Celtic was in de CL niet heel veel opbouw te herkennen zeg maar. Maar helaas zie ik Van Gaal hem nu toch niet meer oproepen. Hopelijk krijgt hij onder Hiddink wel een kans en weet hij ons daar zelfs positief te verassen met een goede opbouwende kwaliteiten.

6 maart 2014 om 11:43

Precies Balletje, Ik heb een seizoenskaart bij de fc en zag hem elke week. Echter kan dit misschien ook clubvoorkeur zijn maar dat geloof ik niet echt.

Wat jij zegt klopt als een bus bij celtic. Maar dat is ook precies het voetbal dat ze daar spelen. Lange halen snel thuis. Bij groningen bouwde hij prima op en hij heeft het lef om regelmatig in te schuiven, dit is echter ook direct hetgeen wat zijn verbeterpunt was bij groningen. De keuzes wanneer inschuiven en wanneer juist niet. Echter is het zeker een goede opbouwer met een fantastische pass en wat ik zo aan hem bewonder is dat hij voor dat hij de bal heeft vaak al wist waar de bal naar toe moest. Hierdoor krijg je veel meer rust achterin.

6 maart 2014 om 11:18

sws moet vlaar in de basis, beste nederlandse verdediger op dit moment

6 maart 2014 om 11:54

Ja man , ik zag m laatst in match of the day tegen Newcastle nog behoorlijk blunderen

6 maart 2014 om 12:08

Vlaar is ook geen geweldige verdediger, maar wel een van de betere die we op dit moment hebben. En een fout maken ze allemaal wel eens. Ik heb Vlaar dit seizoen ook erg sterke wedstrijden zien spelen tegen o.a. Arsenal.

6 maart 2014 om 12:21

Gisteren speelde hij nog eem behoorlijke wedstrijd vond ik. Maar Martins Indi laat zich te vaak aftroeven in de verdediging. Dus daarom had Nederland verloren eigenlijk. En Schaars vond ik ook niet echt goed spelen. Maar ja, Vlaar deed het best goed.

Ik vind het raar dat met alle respect Rekik wel wordt getest in dit soort wedstrijden en van Dijk nog geen kans krijgt. Dit terwijl hij toch aardig speelt in Schotland. Afijn, het blijft van Gaal.

Van Gaal is een eigenwijsje .... denk niet dat ie van dijk meeneemt.

Mijn mening is dat hij zoiezo van dijk moet testen, helaas was gisteren daar het perfecte moment voor!

Ik zeg samen met Nigel de Jong in het centrum van de verdediging. Met die twee valt gewoon niet te spotten.

Vlaar, BMI en Blind zijn gister aardig door de mand gevallen. Ondanks dat Oranje de eerste 20 minuten leuk mee deed zag je direct dat de defensie niet soepel liep.

Ik denk niet dat Van Gaal Van Dijk nog zal oproepen, maar een centraal duo met Van Dijk en Rekik ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Linksback blijft een groot probleem. Blind laat zien dat hij daar op dit niveau te kort komt. Een Butner speelt al lang niet, Van aanholt geen Europees ervaring, BMI te traag...

6 maart 2014 om 11:02

Ik denk ook dat van Gaal vast zal houden aan de huidige namen. Het zal met name te maken hebben met de speelstijl, van achteruit willen voetballen. De "engelse" stijl van van Dijk past daar minder in. En met subtopper Ron Vlaar hebben we al een dergelijke speler.

6 maart 2014 om 11:07

Vd Wiel overigens ook door de mand. 2 doelpunten schuld!

6 maart 2014 om 11:10

Vd Wiel was teveel bezig met zich te bewijzen. Had blijkbaar toch wat last van de druk die de concurrentiestrijd met Janmaat met zich mee brengt want voetballend kan hij het makkelijk aan.

6 maart 2014 om 11:32

Dat vd Wiel schuld was aan 2 doelpunten heb je compleet mis. Bij de eerste was BMI schuld, want die kan er gewoon voor glijden. Doet amper wat. Bij de 2 had van der Wiel 2 man, terwijl de rest lag te slapen. Je ziet hem daarvoor ook nog coachen en moet daarna een keuze maken. Als je de voorzet ziet, maakt hij in eerste instantie de keuze voor de achterste aanvaller, wat gewoon logisch is, omdat de voorzet niet alles was.

6 maart 2014 om 11:50

Vd Wiel schuld aan 2 doelpunten? Kijk voor de lol eens de 2e goal terug, hoe bmi bij het positie kiezen voorbij gesneld wordt door Griezmann/matuidi, en daar geen fuck om geeft. Vervolgens komt vdwiel tegen 2 man te staan, en dan zie je bmi positie kiezen... naar de punt zestien. What the fuck man.

6 maart 2014 om 12:02

Doelpunt 1 dom/onnodig balverlies. Doelpunt 2 verkeerde keuze. Klaar!

6 maart 2014 om 12:17

De 2de goal was door blind hij werd uitgesprint aan de linkerkant en daaruit kwam de voorzet op matuidi en de 1ste had cielissen moeten hebben. krul had die gepakt

6 maart 2014 om 11:41

Toch ben ik een van de weinige die Jetro Willems, verdedigt. Naar mijn mening blijft het een groot talent die zeker als hij wat verder is nummer 1 kan worden. Hij heeft de snelheid het fysiek en het voetballend vermogen. Helaas de mentaliteit. Ik geloof dat daar nog veel eer valt te behalen.

Iedereen kan het gerust uit zijn hoofd zetten, van Dijk gaat niet mee zo lang Louis van Gaal bondscoach is.

Ik ben zelf fan van Van Dijk maar daar zal Louis niet van wakker liggen ;-)

Goh jongens, matige ploeg hoor Nederland. Als je al op Van Dijck moet hopen is het ver gekomen.

6 maart 2014 om 11:16

Het is nu eenmaal een feit dat we sinds Stam - de Boer geen verdedingsduo van topkwaliteit hebben gehad. Ooijer, Mathijsen, Vlaar, Heitinga. Dat waren de toppers van de laatste jaren, zegt wel genoeg. Het is positief dat er zoveel potentie zit nu met veel jonge verdedigers die eraan komen. Maar die moeten allemaal de stap naar een grote competitie nog maken en ze zullen pas in 2016 echt van niveau zijn.

Nou ja, laat ie het maar proberen. Kan geen kwaad..
Wie weet is hij de ontbrekende schakel in de verdediging, al denk ik zelf van niet.

Nou nog 3 maanden voor spelers om zich te bewijzen. Tijd zat, we zullen het snel weten.

Hoe kan het in godsnaam een goed elftal worden, er zijn al zoveel spelers opgeroepen.
Van Dijk is een zeer goede ondeschatte verdediger, verdedigers ligt het niet aan en wat Afclucas schrijft, inderdaad BMI en de Jong zijn inderdaad door de mand gevallen. Vindt Schaars ook niet de middenvelder voor het Nederlandselftal. Vindt het wel erg dat er geen een speler een extra schepje er boven op kan doen. Zorgelijk dat je van 3 á 4 spelers afhankelijk bent.

Van Dijk speelt in de Jupiler league niveau

6 maart 2014 om 11:44

Promes speelde het afgelopen jaar nog écht Jupiler League met Gae.
Claasen en Veltman dit jaar ook nog met Jong Ajax! Maar toch spelen ze in het Nederlands Elftal. Dus ik snap je punt niet helemaal!

6 maart 2014 om 12:02

Idd, Van Dijk word een geweldige verdediger, bouwt goed op, sterk in vrije trappen, goed fysiek. in potentie een topverdediger en het is gewoon doodzonde dat hij het niet mag laten zien want doet het bijzonder goed bij celtic!

7 maart 2014 om 03:31

Het punt is heel duidelijk, hij heeft als voorbereiding op het WK een heel seizoen gespeeld tegen tegenstanders die een stuk slechter zijn dan waar hij bij Groningen tegen speelde.. En hoewel hij dat aardig deed, was er niks wat er op wees dat hij al naar een topclub kon, Ajax wilde hem niet en geen een andere topclub heeft zich gemeld.

Dus op zijn Groningen niveau zou je hem niet uitnodigen en nu kan je hem niet goed beoordelen, want hij speelt op een wel heel bedenkelijk niveau. Ajax speelde beter dan Celtic en Celtic wordt wel heeel makkelijk kampioen elk jaar..

De wedstrijden waarin je hem wel kon beoordelen, namelijk in de CL, is hij volledig zoek gespeeld en vlogen de doelpunten om de oren. Dat is het WK niveau en van Dijk zit daar simpelweg verder vandaan dan Veltman, die imo de enige is die stand heeft gehouden tegen de spitsen die er om gaan.. Al moeten die foutjes er dan wel snel uit, anders doet hij niet onder voor alle andere CV die we hebben!

Duo Vlaar / Veltman, het is helaas niet anders, maar dat is het beste wat we hebben. Laten we ons vast focussen op het EK van 2016, hopelijk speelt van Dijk dan wel in een echte competitie en kan hij de belofte die sommige nu doen waar maken, want BMI zou de Jupiler league ook domineren.. Die viel trouwens wel diep door de mand

6 maart 2014 om 15:21

Van Gaal kan Van Dijk op zijn minst toch eens oproepen? Er mogen zoveel spelers debuteren, maar Van Dijk dan weer niet. Dat begrijp ik gewoon niet.

Hopelijk maakt Virgil na dit seizoen een mooie transfer richting een mooie club uit de BPL en als hij daar dan evengoed presteert zal hij er sowieso wel bij zitten.

Laten we ook niet overdrijven. Van Dijk is een prima speler bij Celtic, maar dat was Loovens ook. Het is dus echt niet gezegd dat hij het helemaal fantastisch gaat doen. Maar proberen kan geen kwaad.

6 maart 2014 om 11:25

Loovens is nooit uitgeroepen tot beste speler van de Schotse competitie of een van de beste verdedigers die ooit heeft rondgelopen bij Celtic want dat is wat ongeveer het oordeel is in Schotland over van Dijk integenstelling tot Loovens die amper een vaste basisplaats had bij Celtic.

Onzinnige vergelijking

6 maart 2014 om 11:47

Jij gaat ook veel te ver. Van Dijk wordt absoluut nog niet uitgeroepen tot 1 van de beste verdedigers die daar ooit hebben rond gelopen.

Avdven heeft wel degelijk een punt. Niemand van ons weet nu precies wat hij kan. Daarvoor is de Schotse competitie gewoon veel te zwak. In de CL heeft hij aardige potten gespeeld, maar ook hij had het bijvoorbeeld uit tegen Ajax ook verschrikkelijk lastig. Het is dus maar zeer de vraag of van Dijk zo goed is als we allemaal hopen.

Persoonlijk had ik hem absoluut een kans gegeven. Vlaar moet de power verdediger zijn in het centrum, maar van hem weten we zeker dat hij het niveau van de middenmoot in Engeland niet ontstijgt. Van Virgil van Dijk weten we dat pas wanneer hij op dat niveau getest wordt. Gisteren was een fantastisch moment daarvoor geweest.

6 maart 2014 om 13:12

Uit tegen Ajax had hij het lastig? Laatst die wedstrijd nog terug gezien en hij won volgens mij elk persoonlijk duel maargoed zeg me maar op welke momenten hij het lastig had want dat wil ik wel even opzoeken aangezien ik toch alle CL wedstrijden hier op een pc heb staan.

En ja ga maar is rond vragen bij Celtic supporters wat ze denken over van Dijk.

Van Dijk heeft 2 jaar gespeeld bij Groningen en daar heeft iedereen kunnen zien wat hij kan en wat voor potentie hij heeft maargoed als je amper voetbal kijkt en enkel naar de topclubs loert weet je dat mischien inderdaad niet.

6 maart 2014 om 16:31

Ik kan een glimlach niet onderdrukken, maar eigenlijk is je manier van discussieren te kinderachtig voor woorden.

"maargoed als je amper voetbal kijkt en enkel naar de topclubs loert weet je dat mischien inderdaad niet." -- onnodig en misplaatst.

Van Dijk deed het prima bij Groningen, maar werd lang niet zo goed bevonden door iedereen zoals jij blijft denken. Zowel PSV als Ajax die dringend op zoek waren naar een verdediger gingen voor (zelfs duurdere) alternatieven. Zij waren, net als van Gaal nu, nog steeds dus ook niet geheel overtuigd.

Zoals ik al schreef heeft hij ook aardige potten gespeeld in de CL en had ik het daarom gisteren een goed moment gevonden om hem te testen.

6 maart 2014 om 18:18

Die opmerking is niet onnodig en misplaatst want 99% van de tijd is het gewoon de waarheid hier en dus van toepassing want veel mensen hier lullen over spelers die ze niet tot nooit zien spelen.
En waarschijnlijk ook in dit geval want in plaats van te vertellen op welke momenten van Dijk fouten maakte tegen Ajax uit begin je ergens anders over.

En het zegt niks dat Ajax en PSV voor anderen gingen, zegt meer over die clubs dan over van Dijk die door Groningen gratis weg weggeplukt bij Willem 2, voor 3 miljoen verkocht werd aan Celtic en waar nu Man U, Arsenal en Man City scouts voor naar Celtic sturen en 10+ miljoen gaat opleveren voor Celtic. Je kan evenveel mensen vinden die niet snappen waarom ze van Dijk niet hebben gekozen, stond in Eredivisie elftal van het jaar bij de telegraaf dacht ik en oa Pelle noemde hem verre weg de beste verdediger in Nederland.

Maargoed en dan mag je mijn manier van discussieren kinderachtig vinden maar dat zeggen mensen al snel als je een beetje tegen gas geeft want dan vallen ze al snel door de mand en draaien ze er maar een beetje omheen.

Denk dat van dijk een betere verdediger is als rekik. Zie een verdediging met Vd wiel, de vrij, van dijk en van aanholt wel zitten

Hij moet na het WK opgeroepen worden , nu is het te laat , het WK begint over 3 maanden al

Van Gaal gaat Virgil van Dijk sowieso niet oproepen. Daarvoor is deze speler al te veel gehypet in de media. En Louis gaat juist niet doen wat de media en de supporters roepen. Stel je voor zeg, het zou eens ten koste van zijn imago kunnen gaan.

Nederland zal dus onder deze bondscoach niet in de sterkste opstelling gaan spelen. Gelukkig komt er eind juni een eind aan het tijdperk van Gaal!

Snap trouwens ook niet waarom Pieters niet opgeroepen , wat mij betreft de beste LB die we hebben !

Gewoon Mike van der Hoorn nemen. Die verdient ook een kans. Wat maakt het uit. Kampioen worden we toch niet. Spanje Duitsland Brazilië italie Frankrijk Argentinië. De rest gaat voor de vorm van het toernooi mee.

Van Dijk heeft alles in zich om een topper te worden. We hebben gisteren wederom gezien dat onze 'voetballende' verdedigers weer geweldig hebben staan opbouwen. Dat breien achterin is om misselijk van te worden. Na de wedstrijd van gisteren is het tijd voor fysieke kracht in de ploeg te brengen. Met sneijder en clasie kom je fysiek én voetballend tekort. Mijn ideale elf is met een ervaren keeper in de goal , Vorm, Krul of Stekelenburg afhankelijk van de vorm en fysieke gesteldheid aan het einde van dit seizoen. Geen eredivisiekeepers! Achterin heb je met Janmaat en van der Wiel gewoon twee degelijke backs die aanvallend mee kunnen. Janmaat heeft wat meer drive en van der Wiel meer internationale ervaring. Centraal achterin zou ik gaan voor van Dijk en Vlaar. Deze twee mogen de bal niet krijgen tijdens de opbouw. Op linksback zou ik Pieters de kans geven. Het 'raam-incident' heeft hem de das omgedaan. Speelt nu wekelijks in de Premier League. Van Aanholt als back-up. Snel en aanvallend sterk. We kunnen niet verdedigen dus dan zie ik het Nederlands Elftal liever strijdend en aanvallend ten onder gaan. Ik las deze week dat van Ginkel weer aan het trainen is bij Chelsea. Wat zou het prachtig zijn wanneer we met van Ginkel en Strootman konden spelen. Twee moderne en fysiek sterke spelers. Sneijder of van der Vaart op 10. Voorin speel je gewoon met Robben en van Persie. Dan zijn er meerdere kandidaten die op linksbuiten kunnen. Depay en lens zijn twee fysiek sterke en verrassende spelers.

We zitten nu weer in een fase zoals na 1978 t/m 1986. Een generatie die net niet goed genoeg is.

6 maart 2014 om 11:55

Welke voetballende verdedigers heb jij het over? Gisteren speelden Vlaar en Martins Indi. 2 spelers die het van hun fysiek moeten hebben.

Spelen met van Dijk en Vlaar is fantastisch. Als je tegen het nationale elftal van Schotland speelt. Met die 2 ben je kansloos tegen elke tegenstander die beweeglijke spelers voorin heeft. En dat heeft het meerendeel van de teams.

6 maart 2014 om 12:32

Ik bedoel daarmee Blind en in zekere zin Indi Wie zou jij dan centraal achterin zetten?

Edit: En verdedigen begint natuurlijk voorin. Ik denk dat van Gaal tijdens de voorbereiding de ballen thuis moet laten en alleen maar moet gaan lopen. Dan maar op z'n 'duits'.

6 maart 2014 om 13:23

Blind deed het gisteren nog niet dramatisch, maar is als back inderdaad eigenlijk onvoldoende. Echter zijn de alternatieven nog minder. Martins Indi en Emanuelson zijn geen back. Van Aanholt kan niet verdedigen. Buttner speelt veel te weinig om ook maar in aanmerking te komen. Pieters zou wat mij betreft ook een kans mogen krijgen. Deed het voor zijn blessure best redelijk (en ook niet meer) op die plek. Anders is Blind helaas de beste optie.

Centraal achterin zou ik het proberen met van Dijk, de Vrij, Veltman, Rekik, Martins Indi en Vlaar. Rekik en Veltman hebben al laten zien een hoge top te hebben. Ze hebben ook al genoeg fouten gemaakt en ook heel slecht gespeeld, maar hebben mijn inziens van alle verdedigers de meeste potentie. Veltman heeft in de CL laten zien een heel hoog niveau te kunnen halen. Martins Indi, de Vrij en Vlaar hebben die piek niet, maar zijn wel degelijker en van de overige verdedigers de "veilige" opties. De Vrij is de onbekende, maar zou getest moeten worden. De Vrij/martins Indi, de Vrij/rekik, Veltman/martins Indi of uiteindelijk Veltman/rekik lijken mij potentieel de beste koppels.

Cillissen vind ik een prima keeper, maar Krul of Stekelenburg vind ik ook prima. Ontloopt elkaar allemaal niet veel qua kwaliteit.

Het middenveld moet Strootman altijd spelen. Verder zou ik de Jong altijd meenemen en verder Sneijder, van der Vaart, Fer en hopelijk van Ginkel. Fer vind ik geen topper, maar Oranje ontbeert lopers waardoor het veel te statisch wordt. Wellicht dat Wijnaldum nog op tijd fit is. Dan zou hij voor mij ook een optie zijn. Indien van Ginkel/wijnaldum niet fit zijn zou ik Klaassen meenemen. Clasie, Schaars, de Jong, de Guzman zijn mijn inziens niet goed genoeg voor Oranje.

Voorin is het makkelijk. Robben, van Persie en Lens voor de basis. Als wissels Huntelaar, Depay. Boetius, Promes, John zijn (nog) te licht. Boetius heeft dan nog mijn voorkeur. Als Afellay weer echt fit is zou dit misschien nog wel de beste optie zijn om mee te nemen.

Van Dijk is niet beter dan Rekik. Verder mag hij gewoon Douglas oproepen een speler die zich week in week uit bewijst in Rusland. Man met body en die het niet schuwt een speler op de grond te leggen wanneer het moet. Ik snap dat gehype van van Dijk niet zo. 3 potjes CL goed gespeeld, maar in Barcelona ook veel fouten gemaakt. Het hele niveau in Schotland ligt nog lager dan in Nederland en het is dan ook niet raar dat je daar mee kunt, daar zal Ramon Zomer ook een top verdediger zijn. Gewoon Douglas oproepen en laten Rekik en Douglas het maar uitvechten. Beter hebben we op dit moment niet.

6 maart 2014 om 11:33

kom op zeg. Ik vind die Rekik ongelofelijk overschat....een zeer matige voetballer die niet in de schaduw van van Dijk kan staan

6 maart 2014 om 11:40

Heb je van Dijk wel eens gezien in schotland? Ook zwaar overschat in Nederland.

6 maart 2014 om 12:06

Ik snap jouw hype van Douglas ook niet. Die heeft ook over een lange periode laten zien zware beperkingen te hebben. Hoe jij aan de kennis komt dat hij zich in Rusland week in week uit bewijst is ook de vraag. Ik durf wel te betwijfelen dat jij zeker niet alle wedstrijden van de Russische competitie ziet.

Rekik is overigens ook een compleet ander type verdediger dan van Dijk en Douglas zijn. Waarom je met die vergelijking komt snap ik eigenlijk al niet. Zoals je gisteren al kon zien zal Rekik langs een type Vlaar, van Dijk of Douglas staan.

Verder weet volgens mij helemaal niemand of van Dijk het aan zou kunnen. Wellicht is hij niks beter dan een Vlaar. Echter zolang dat niet getest wordt zullen we het ook niet weten. Van Vlaar weten we zeker dat het middelmaat is. En dat is niet voldoende als je ver wilt komen. Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat van Dijk een keer getest zou moeten worden.

Rekik is een groot talent en heeft in ieder geval de potentie om de middelmaat te ontstijgen. Ik zou daarom ook voor hem kiezen.

Als ik van Gaal was zou ik voor de voorselectie de volgende centrale verdedigers een kans geven: van Dijk, de Vrij, Veltman, Rekik, Martins Indi en Vlaar. Douglas heeft voor mij persoonlijk veel te weinig binding met Nederland om ons land te vertegenwoordigen. Ik zie dat liever niet.

6 maart 2014 om 12:18

Van Dijk is gewend tegen 1 of 2 spitsen te spelen. Vind hem dan ook niet altijd een geweldenaar als ik hem zie spelen. Dat iedereen hem hyped uit wedstrijden uit de CL snap ik, maar dan heeft ook niemand hem gezien in Barcelona, waar hij echt 1 van de minste op het veld was (zegt genoeg als je 6-1 verliest). Verder is Douglas veel sterker dan van Dijk en heeft Douglas veel meer ervaring. En ja zie Douglas zo'n 1 a 2 x per maand spelen. komt dat ik aangetrouwde Russische familie heb. Maar het zegt genoeg, dat je in Rusland word gezien als 1 van de beste verdedigers of een verdediger die in Schotland speelt.

6 maart 2014 om 15:29

@polop
Douglas speelt in de top van Rusland. Is speler vd maand geworden in Rusland.
Dat jij Douglas niet volgt, dat snap ik, maar van de goed betaalde tech. staf mag je toch wat meer professionaliteit verwachten. Dit geld ook voor de media, want ook die willen mee praten over oranje , maar hebben geen idee hoe verreweg beste Nlse CV er voor staat.

6 maart 2014 om 15:34

Bij Fc Groningen kon je al zien hoe goed van Dijk was, en is sindsdien alleen maar gegroeid. Dat we vorig jaar nog in het linkerijtje is geeindigd lag voornamelijk aan Van Dijk. Alleen is dat lastig te zien als het team slecht speelt. Ook bij Celtic schittert hij elke week en is iedereen lyrisch over hem al bijna vanaf het begin dat hij daar is. En nee zie niet elke wedstrijd maar heb er nu iets van 10 gezien en daar was hij elke keer sterk.
Ook in CL deed hij het zeer goed, en zelfs tegen Barcelona verzaakte hij niet terwijl het hele team dat bijna wel deed. Ook opmerkelijk dat jij meent dat hij deze wedstrijd 1 van de minste op het veld was. Ik denk er anders over en zijn coach ook, getuige het volgende:

''en vandaag waren er maar twee á drie spelers die wel wat deden', aldus de boze Lennon. 'virgil van Dijk, Adam Matthews en Mikael Lustig. Ook de keeper, Fraser Forster, valt weinig te verwijten. De rest was zeer slecht,''

Maar jij zal er wel beter inzicht in hebben als z'n coach.....

6 maart 2014 om 16:40

@ J. Staatsen Ik volg de Russische competitie inderdaad absoluut niet. En met mij velen denk ik. Ik vind het daarom wel frappant dat er zo veel mensen weten dat hij fantastisch presteert daar. Volgens mij hebben dat maar weinig mensen ook daadwerkelijk met eigen ogen kunnen beoordelen. Of de technische staf van Oranje dat ook niet heeft weet ik niet. Maar je mag aannemen dat zij iedere pontentiele speler volgen. Lens wordt klaarblijkelijk ook in de gaten gehouden bij Kiev.

Dat Douglas er van mij niet bij hoeft en ik van Dijk wel graag een kans zie krijgen heeft dan andere redenen. Douglas heeft voor mij persoonlijk veel te weinig binding met Nederland om ons land te vertegenwoordigen. Ik zie dat liever niet al kan ik me voorstellen dat als je puur voetbaltechnisch kijkt hij een kans hoort te krijgen.

6 maart 2014 om 17:01

@j.staatsen, de opstelling is voor verbetering vatbaar! Vlaar en Krul zou ik op de reservebank zetten en Huntelaar is een goede clubspeler, maar meer ook niet! Ervaring is voor mij uitermate belangrijk, zeker in de as van het team. Aangezien ik niet verwacht dat Van Gaal zal kiezen voor Douglas, alhoewel hij wel een aantal malen gekozen had moeten worden, stel ik hem niet op.

Doel: Stekelenburg

Achter: Van der Wiel (janmaat) / Van Dijk / Rekik / Emanuelson(blind)
Midden: N. de Jong / Sneijder / Strootman
Voor: Promes /van Persie / Robben

6 maart 2014 om 17:08

@polop
Natuurlijk volgen weinig mensen Rusland, Maar als je in de top van Rusland altijd in de basis speelt, speler vd maand bent geworden in Rusland, in NL als sterkhouder van FC Twente nationaal alles hebt gewonnen wat er te winnen valt en daarnaast internationaal heel veel ervaring hebt op gedaan en vaak heel ver gekomen bent en je mannetje hebt gestaan in de CL en El..... Dan verdien je gewoon een kans. Sterker nog,met zo n snelle en sterke verdediger in het centrum is oranje van vele problemen verlost.
Dat je niet eens bent dat mensen in Nl zo makkelijk een paspoort krijgen, dat mag. Tijdens verkiezingen kun je dat proberen te veranderen dmv stemmen. Wat echt niet kan is dat je degene die het paspoort krijgt dat kwalijk neemt en er een 2erangs burger van wil maken. Als dat de reden is van de tech. staf van oranje dan is dit strafbaar en hopelijk komt er een onderzoek naar.

@nac
hunter niet meer dan een clubspeler noemen en dan vervolgens voor promes kiezen...
ervaring in de as en vervolgens rekik er neerzetten...
Probeer volgende keer een opstelling zonder ED spelers.

Nederlands voetbal in verval! Na de oorwassing in Europa van een midden-midden-moot, de vroege uitschakeling van de overige ,,topclubs'' is al een aantal jaren een flinke waarschuwing. Klaarblijkelijk zijn de clubs en trainersgilde niet in staat om daar verandering in aan te brengen. Het is niet voor niets dat alle Nederlandse trainers in het buitenland worden ontslagen. Van Marwijk, Jol, Stevens, Been, Meuensteen en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar. Als je wekelijks naar het voetbal kijkt, denk je dat het amusement nog wel ok is, maar het niveau is om te janken. Bij alle clubs zie je een speelstijl en spelopvatting waar je geen potten mee kunt breken. Grote rondo op eigen helft, en dan terug. Hollandse school zei u. En daar waar topclubs een aantal jaren beweerden om meer aandacht en scouting te besteden en fysieke elementen, zien we spelers verschijnen met een gemiddelde grootte van 1.68. Natuurlijk zijn er spelers die het belang zien van fysieke gesteldheid, kijk naar een Depay. Dat wordt een moderne speler die talent koppeld aan fysiek, snelheid en techniek. De Vrij heeft bij Feijenoord een poging gewaagd, maar dat extra traininkje in de sportschool met een personal trainer was niet gemeld en kostte de beste jongen haast zijn imago en aanvoerdersband. Het voetbal in Nederland holt achteruit en het is nu aan de heren voetbaltrainers en clubs om daar wat tegenover te zetten. Maar het lijkt wel of al die trainers liever in een zo'n lulprogramma gaan zitten, dan zich daadwerkelijk over het NL voetbal en talent te bekommeren. Knvb, wakker worden en kom in aktie. Alhoewel, ik denk dat het al te laat is.....

6 maart 2014 om 12:20

Laatste WK finale gehaald! Jouw stukje kan dus de prullenbak in

6 maart 2014 om 12:38

Als dit het enige is wat je als commentaar kunt leveren in een oneliner, dan zou ik haast zeggen.... Ik onderbouw, jij schreeuwt!

6 maart 2014 om 12:51

Er worden wekelijks trainers ontslagen Peinke. Dat er ook Nederlanders bij zitten zegt mogelijk meer iets over het aantal Nederlandse trainers dat actief is in de voetballerij. Zo, ik onderbouw het maar even. Fysiek? Naar mijn weten zijn BMI en Vlaar fysiek prima in orde. Met Janmaat er bij nog sterker. Dus fysiek zit het bij het Nederlands elftal (waar deze poll over gaat) wel goed. Zeker ook met Strootman op het middenveld en Lens in de voorhoede! Dus, kan ook de prullenbak in. Dat Nederlandse clubs niet kunnen meedoen internationaal hoef ik toch niet toe te lichten. Bekijk de begrotingen en vergelijk deze met elkaar. Vanaf +/- midden jaren 90 is de voetbalwereld gek geworden, en zijn we verkocht. Vandaar dat we niet meer mee kunnen doen structureel. Is ook niet zo moeilijk hoor.

Neeeee..... Laat van Gaal dat laatste stukje ook maar voltooien met het volgen, selecteren en hypen van de spelers van zijn voorkeurclubs. Op basis van kwaiteit had van Dijk vorig jaaral bij Oranje moeten zijn... Helaas heeft Louis bepaalde eisen ten aanzien van de werkgevers i.p.v. kijken naar de kwaliteit.

Van Gaal verdient het niet om van Dijk te laten debuteren. Laat hem het aub uitzoeken met spelers zoals Veltman, Klaassen enz.

Let op mijn woorden: binnenkort gaat Louis roepen dat hij bezig is met het opbouwen van een nieuw Nederlands elftal en dat dat ten koste gavan het resultaat... maar over 4 jaar gaat hij roepen dat hij de basis heeft gelegd voor eventuele successen.

Een ieder die meegedaan heeft aan het hypen van de jongelingen in het huidig Oranje: veel plezier met het Wk... althans de eerste ronde dan.

Verreweg de beste verdediger die in aanmerking komt voor Oranje, de enige ook alles bezit. Lengte, snelheid, kracht, verliest zo goed als nooit in de lucht en heeft een heerlijke pass in de poten.

Maargoed laat hem maar lekker zijn wedstrijdjes in Schotland spelen en dan een mooie transfer naar een grote club in de zomer wat 100% gaat gebeuren en kom je teminste bij Oranje ook binnen als iemand.

Proberen kan geen kwaad, cker na gisteren. Nadeel is wel dat Van Dijk een rechtspoot is en de centrale rechtspoot die we hebben, Vlaar, bekoort me iha nog wel, zo ook gisteren. Maar ik ben me rot geschrokken gisteren, doe iets Louis ! Van Dijk, Douglas, geef ze een kans !

6 maart 2014 om 12:18

Meen je echt dat Vlaar je wel kan bekoren? Die heeft mij gisteren wederom aangetoond niet meer dan middelmaat te zijn. Die is tegen elke redelijk beweegbare aanvaller kansloos.

Douglas heeft voor mij persoonlijk veel te weinig binding met Nederland om ons land te vertegenwoordigen. Ik zie dat liever niet al kan ik me voorstellen dat als je puur voetbaltechnisch kijkt hij een kans hoort te krijgen.

Als ik van Gaal was zou ik voor de voorselectie de volgende centrale verdedigers nemen:
van Dijk (weinigen weten wat hij precies kan, maar dat zien we alleen als hij een keer getest wordt)
Veltman (heeft slechte wedstrijden gespeeld, maar ook laten zien een hele hoge piek te kunnen hebben)
Rekik (als een van de enigen de potentie om de middelmaat te ontstijgen)
Martins Indi (redelijk sterk en redelijke voetballer. Met een intelligente speler naast hem kan het wat zijn)
Vlaar (middelmaat en dus eigenlijk niet goed genoeg, maar wel degelijk. Andere alternatieven zijn minder)
de Vrij (ook geen topper, maar nog een redelijk basisniveau)

Louis gaat dat niet doen. Hij gaat z'n eigen gang en wil de media zieken. Zoveel grotere namen worden genoemd en het lijkt wel alsof van gaal met opzet voor anderen kiest puur om maar niet te doen wat iedereen wil dat ie doet. Hij is eigenwijs en daardoor gaan wij gewoon AF in Brazilië!

En nog iets, in 74 ontstond een gouden centrum met Rijsbergen en Haan, Haan was nota bene een middenvelder bij Ajax. Johan Derksen hamert altijd op zo'n idee; 'zet een middenvelder ouderwets ausputzer'. Hij zag het ooit graag met V Bommel gebeuren en nu ook weer. In dat kader; is Strootman niet een geschikte centrale verdediger? Hij is lang, linksbenig en doet het heel goed in Italie. Tuurlijk is hij sterk op het midden maar daar zijn we niet zo slecht vertegenoordigd als centraal achterin.

6 maart 2014 om 11:58

Leroy Fer ! Is snel , sterk en kan voor een verdediger goed voetballen , Strootman is een meerwaarde op het middenveld , dus die zou ik lekker laten staan !
Vindt het eerlijk gezegd wel te kort dag om nu nog zoiets te experimenten, kunnen ze beter na het WK doen

6 maart 2014 om 12:29

Dat vond ik ook over fer zou het goed als verdediger doen maar nigel de jong kan dat ook en van dijk verdiend het met pieters emanuelson en aanholt ook om te proberen

6 maart 2014 om 12:31

Fer zou idd ook een goede kandidaat zijn, maar nadeel is wel dat hij rechtsbenig is.

6 maart 2014 om 12:01

En het huidige Barcelona speelt ook soms zo met Marcherano bijv. in de verdediging, en het Barca onder Cruijff en er zijn vast wel meerdere voorbeelden

6 maart 2014 om 12:20

Strootman is momenteel de beste middenvelder. Die is daar onmisbaar.

Zal niet gebeuren, maar mij lijkt dit de meest logische opstelling, waarmee je het meeste kans maakt ver te komen op het toernooi. Alleen zal de verdediging er nooit zo uit komen te zien en zal Robben en v Persie niet op die plek spelen.

Krul
Janmaat
v Dijk
Douglas
Pieters
de Jong
Strootman
v Persie
Fer
Robben
Huntelaar

Van Dijk en Emanuelson hadden in ieder geval een kans moeten krijgen om zich te bewijzen. Raar en zonde dat dit niet gebeurt is, ik heb namelijk ook niet het idee dat het nog komt.

Verwacht dat van Dijk een sterk karakter heeft en dat vind onze coach niet fijn. Denk dat BMI braaf zal luisteren naar de tekst van Louis, af en toe knuffelen. Tuurlijk dient van Dijk een kans te krijgen. Wat mij betreft vd Wiel ook thuis laten, of maximaal een bankzitter. Is niet in staat een aanval onschadelijk te maken. Janmaat geniet de voorkeur en terecht. Vlaar laten staan, veel beter hebben we niet. Wie nog steeds roept om Douglas heeft het echt niet begrepen. Indien mogelijk Blind als linksback. Verdediging Blind, Vlaar, van Dijk en Janmaat. Is zo slecht niet. Goed blok op middenveld zonder Sneijder en Clasie en met Nigel de Jong en Strootman. Voorin mogen ze het uitzoeken..

We kunnen hier volgens mij nog wel een tijdje over doorgaan, maar denk dat Van Gaal Virgil helaas niet gaat oproepen. Als Van Gaal wat in hem zag had hij hem allang een (paar) keer laten mee doen, of iig opgeroepen. Als je kijkt naar het selectie beleid van Van Gaal dan mag elke speler langs komen die een paar goede wedstrijden speelt en je bij de grotere clubs in Nederland speelt. Val je daar buiten dan val je buiten zijn selectie beleid.
Wel heel jammer zo'n houding, maar Van Gaal is nou niet de man die zich dingen laat vertellen...
Weet iemand eigenlijk ook Van Gaal wel eens wat over Van Dijk heeft gezegd? Of dat hem er wat over is gevraagd door de media?

bal je (per ongeluk) een lekker wedstrijdje in de eredivisie en van Gaal nodigt je uit, presteer je in een zwaardere competitie, of in dit geval, gelijkwaardig?, maar niet in NL, dan ziet van Gaal je niet of hij mag je niet.
Van Dijk, net als Douglas, moet je gewoon meenemen, vooral met die drama eredivisie verdedigers...

ik sap nog steeds niet wat b.m.i in deze selectie te zoeken heeft. heeft totaal geen handelingssnelheid zowel met bal als zonder bal is in mijn ogen de meest over gehemelde speler van nederland hoort helemaal niet thuis in de selectie ven het nederlands elftal net als stijn schaars ik vind dat achterin centraal douglas en van dijk moeten spelen op rechts van de wiel en op links van aanholt van vitesse op het midden strootmans de jong en snijder ,en in de voorhoede de pay van persie en arjan robben op links en anders kun je beter thuis blijven .

van Gaal is zo eigenwijs dat hij nooit zal afstappen van zijn beleid. Hiermee zet hij dus o.a.van Dijk maar ook Douglas buitenspel terwijl ook hij gisteren moet hebben gezien dat de verdediging echt bagger is (m.u.v. Vlaar).

6 maart 2014 om 12:47

Nou, Rikik viel volgens mij niet slecht in. Er is er maar een die niet kan verdedigen en dat is Blind. Zeker niet op deze snelheid. Is het gek gesteld dat wij meer fysiek in het spel moeten gooien, bijv. De Vrij rechts back, V.dijk/vlaar/rikik, Bmi, en dan i.p.v. 2 verdedigende middenvelder, 1 verdedigende middenvelder, De Jong, Fer/strootman, Robben, v.persie/huntelaar, Depay/lens. Alhoewel, dan is er wel heel weinig creativiteit, maar dan win je in ieder geval wel duels.

6 maart 2014 om 12:53

Volgens mij staat en valt een teamprestatie met een degelijke solide verdediging....oftewel..je begint met 'die bodem'.

Spelers als Van Dijk, Blind en nog wel paar anderen kan je toch niet naar het Wk?
Als je kijk naar de tegenstanders dan zie ik Nederland echt kanslooos tegen landen als Chili, Spanje.
Tegen Australie hebben ze een kans om te winnen.
Verdediging en de keepers zijn nog heel ver weg!

Van Gaal heeft zijn eigen visie op voetbal, op hoe het volgens hem gespeeld moet worden en welk type spelers die visie het beste kunnen vertolken op het veld. Daarom heeft hij profielen voor posities opgezet en kijkt hij vervolgens welke spelers - mits talentvol/ervaren/van bepaald niveau - in dat profiel passen. In dat geval gaat Van Gaal zeer gestructureerd te werk en kan hij al zijn keuzes rechtvaardigen.

Blijkbaar vallen de spelers die stelselmatig genegeerd worden buiten de profielschets. Waar wij iets zien in Pieters, Emanuelsson, Van Dijk, De Guzman en Krul, daar ziet Van Gaal waarschijnlijk juist iets niet. Er ontbreekt iets essentieels. Daarbij zal Van Gaal wellicht uitgaan van het principe, dat de beste spelers samen niet per se het beste elftal vormen.

We kunnen het eens of oneens zijn met de visie van Van Gaal, daarvoor heeft het land ook ongeveer net zoveel bondscoaches als inwoners, maar ik geloof nog altijd dat hij de puzzelstukjes op zijn plek weet te krijgen. Daarnaast moeten we ons beseffen dat we simpelweg niet over zoveel kwaliteitsspelers beschikken als Argentinie, Duitsland, Brazilie, Frankrijk en Spanje, bijvoorbeeld.

Robben en Van Persie staan buiten kijf. Zij zijn onze buitencategorie. Strootman en N. De Jong zijn topspelers op hun positie en Sneijder en Van der Vaart kunnen, mits fit en in vorm, iets extra's geven. De rest van het elftal zal zich aan deze jongens op moeten trekken.

De visie, het team als geheel en de x-factor van Robben, Sneijder/van der Vaart en Van Persie moet zorgen voor "1 1=3,,.

Beetje raar dat van Gaal Virgil v Dijk niet eens test. Mocht hij de grote voetballer worden die sommige in hem zien kan hij altijd zeggen dat hij hem heeft gebracht. Ik vind het op zijn minst oneerlijk dat Veltman en Rekik wel kansen krijgen en een van Dijk niet.
Van Dijk heeft nog als groot voordeel dat hij echt heerst in de lucht. Hij kan in de laatste minuten prima ingezet worden als spits als de wedstrijd daar om vraagt.

Ach ja, jongens als Veltman en BMI blijven tocht de kansen krijgen. Onterecht overigens, Douglas en van Dijk zijn in mijn ogen al een niveau verder. BMI was gisteren de zwakste schakel bij dit treurige Oranje, waar Veltman wekelijks grote fouten maakt in de eredivisie. Snap niet dat Douglas en van Dijk niet worden uitgenodigd. Maar goed, van Gaal is altijd al een trainer geweest die aanvallend goed inzicht heeft, maar verdedigend nogal onorthodoxe keuzes maakte (om over keepers maar te zwijgen).

Na een nachtje slapen zou zelf op deze basis uitkomen. Blind kan inschuiven naar het middenveld, waardoor Strootman meer diepgang in zijn spel kan leggen. Vlaar is de mandekker, Janmaat en Pieters in mijn ogen de beste backs die we hebben. N. De Jong spreekt voor zich, Van der Vaart doet het bijna altijd goed in Oranje en de aanval staat momenteel ook buiten kijf voor mij.

Krul
Janmaat
Vlaar
Blind
Pieters
N. De Jong
Van der Vaar
Strootman
Robben
Van Persie
Lens
6 maart 2014 om 13:26

helemaal eens wat betreft Blind!

Bij Oranje moeten de grootste beulen achterin gezet worden, jongens met fysiek, snelheid en die goed kunnen koppen.

Heb het hier al eerder gelezen, maar lijkt er echt op alsof v. Gaal de Eredivisie All-Stars wilt gaan creeëren. Er wordt zo makkelijk voorbij gegaan aan spelers die in veel sterkere competities actief zijn, om talenten als Boetius, Klaassen en Promes een kans te geven. Tuurlijk zijn dit voor de toekomst leuke spelers, maar nu nog niet. Jongens als Emanuelson, Nigel de Jong, Bacuna, en misschien straks weer Heitinga spelen op een veel hoger niveau, en ondanks dat ze hier niet de uitblinkers zijn is hun niveau natuurlijk een stuk hoger.

Volgens mij ziet van Gaal die van Dijk helemaal niet zitten anders had ie m wel opgeroepen. Van mij mag ie opgeroepen worden hoor daar niet van. Maar van Dijk is ook niet de redding van Oranje.

30 man selecteren waarvan 50% getalenteerd is maar nog lang niet wk waardig. vooral links is het mager. En dan met name in de verdediging. ik zal zelf de volgende 23 namen meenemen. Cillissen, Krul, Stekelenburg. Van der wiel, Janmaat, Heitinga, Vlaar, Veltman, Bmi, Blind, Emanuelson. De jong, strootman, sneijder, vdv, anita,de guzman, huntelaar Robben van persie depay lens kishna, depay en kishna zijn natuurlijk vreemde namen maar vind dat we voorin weinig talent hebben vooral op de vleugels en dit zijn jongens met lef die niet verstijven zoals die 2 gisteren. Ik denk dat je je tactiek moet aanpassen aan je tegenstander maar dat zal van gaal waarschijnlijk niet doen zodat de kans groot is dat we net als gisteren in het mes lopen

Hij doet het misschien leuk in de teletubbie competitie, maar komt in verhouding tot de andere verdedigers te kort.. Zeer matig in opbouwen.. Verdedigend laat hij ook af en toe steekjes vallen.. Voorlopig is hij nog niet klaar voor het grote Oranje

Misschien moet Louietje meer out-of-the-box denken en b.v. de volgende opstelling overwegen.
Persoonlijk denk ik dat Daley Blind een goede LCV kan zijn. Kan duels aan, is voetballend goed.
Daarnaast een snelle, fysiek sterke Van Dijk die goed kan koppen. van Aanholt is ook fysiek sterk, snel, aanvallend, maar kan ook een mannetje uitschakelen, een vechtertje. Op de 10 hebben we weinig spelers in vorm, VDV nu niet, Sneijder al langer niet, waarom Van Persie niet een linie naar achteren, kan ie ook. Dan kan je afmaker pur sang Huntelaar als diep spits zetten. Depay vind ik een beest, kan een grote worden en vind hem nu al erg goed. Hij heeft snelheid, fysiek, fantastisch schot. Daarnaast denk ik dat deze selectie een goede mix is van jong en oud. Opstelling van gisteren sloeg nergens op.

Vorm
Van der Wiel
Van Dijk
Blind
Van Aanholt
N. de Jong
Van Persie
Strootman
Robben
Huntelaar
Depay

Gewoon proberen van Dijk. Zelfde geldt voor Gouweleeuw, Heitinga en Pieters.
Nooit meer Martins Indi !

Wat doen we allemaal ontzettend dramatisch over gisteren zeg. Van Gaal verliest zijn tweede(!) interland tegen een topland in een uitwedstrijd. We geven een halve kans weg (bij de 1-0) en de 2-0 was gewoon een schitterende goal waar we even uit de organisatie stonden. Leermomentje. Daarnaast spelen we met 2 debutanten in de basis, missen we vaste waardes zoals Strootman (middenveld liep stukken beter met hem), Robben, van der Vaart (normaal gesproken geen basis maar a la) en met een van Persie die net ziek was. Tuurlijk was dit geen goede wedstrijd. Maar dit was ook niet het Nederlands elftal op zijn top in een wedstrijd die ergens om gaat.

6 maart 2014 om 15:10

klopt, maar de verdediging is al tijden een probleem in dit oranje. daarom vind ik het onbegrijpelijk dat hij vasthoudt aan een beperkt aantal spelers zonder te kijken naar andere mogelijkheden. Juist oefenwedstrijden zijn daarin een uitgelezen mogelijkheid om die jongens te testen.

Op basis van wat ik gisteren heb mogen aanschouwen tegen Les bleu zou ik het met geen enkele Eredivisiespeler meer wagen in de basiself op 't WK, behoudens Daley Blind misschien.
(maar zeer zeker niet meer met Indi, Clasie, Promes, Boetius, Klaassen starten, die zijn er echt nog lang niet aan toe).
Leuk voor de toekomst maar beslist niet voor over drie maanden.
In vergelijking met de spelers waar we straks tegen moeten pfff... (cazorla, Fabregas, Xavi, Isla, Vidal, Sanchez etc.), zou het echt een heel vervelende vernederende leerschool gaan worden voor onze groentjes.
...tenzij Louis het WK wil gebruiken als toernooi-ervaring-stage-trip voor de jonkies...

Denk dat van Gaal enorm baalt dat hij met het slechtste NL-elftal sinds jaren op pad moet.
Het is m.i. ook een illusie dat je zelfs met Robben, van Persie en Strootman in vorm hoge ogen gaat gooien als de andere 8 spelers het niveau niet (meer) aankunnen. Drie is te weinig, helemaal gezien de reële kans dat ze niet alledrie in topvorm zijn rond die tijd.

En dan ons centrale duo.
Vlaar kan dan misschien een imposante verdediger lijken door zijn postuur en kale hoofd en boze blik, maar wat is hij, evenals Indi, een beperkte voetballer zeg, allemachtig wat een houterige balbehandeling hebben die twee! Zo weinig rust aan de bal.
Je hoeft niet meteen Frank de Boer of Ronald Koeman te zijn, maar een beetje feeling met een bal is toch best handig als voetballer, ook al ben je verdediger?
En wat hebben ze veel tijd nodig om alsnog de verkeerde keuzes te maken!
Echt mega-kansloos duo tegen topspitsen (die ook nog eens perfect in stelling worden gebracht, zoals Benzema gisteren).
Die goal van Benzema bewijst dat we ongeveer drie niveaus tekort komen, veel te laat, veel te veel ruimte weggegeven. Overigens is Cillissen ook niet bepaald een van der Sar. Het leek wel alsof dat schot dwars door hem heen ging! Alsof je met Fifa met een vijfsterrenteam tegen een driesterrenteam speelt, zo kwam dat schot van Benzema.

Jaren geleden (2005) blunderde Vlaar tegen Luca Toni tijdens zijn debuut en dat is hem toen vergeven gezien zijn leeftijd.
Nu 9 jaar later moet je constateren dat hij aan zijn plafond zit qua niveau en dat hij, behalve zijn fysiek, niet veel beter is geworden dan destijds.
Maw voor de toekomst heb je Ron Vlaar niet meer nodig, ook gezien de talentvolle nieuwe lichting.
Wat mij betreft doet van Gaal a.s WK dan ook maar gewoon geen beroep op Vlaar (echt absoluut geen zekerheidje of meerwaarde achterin, eerder een zwakke schakel), met de alternatieven Rekik, Douglas, van Dijk en Heitinga achter de hand zou ik Vlaar lekker thuislaten (ja zelfs Heitinga (passing/ervaring/overzicht) vind ik beter voor het NL-elftal).

Ik zou met deze selectie ook geen 4-3-3 meer spelen (we kunnen ons er met deze selectie toch niet 'onder uit' voetballen, gelijk ajax tegen Redbull daarin ook niet slaagde).

Wat nu in mijn opkomt is een vrije rol voor van Persie en Robben.
Van der Wiel en Emanuelson als lopers (met een behoorlijke voorzet in huis) over de gehele flank.
Waar nodig kunnen deze ook de verdediging versterken en omschakelen bij een counter.
3 cv's: van Dijk, Douglas, Blind. (vlaar thuis voor de tv)
Blok: Strootman/de Jong. Strootman voor de dynamiek, de jong voor het betere beukwerk.
Huntelaar spits (llens eventueel voor Huntelaar, als de wedstrijd om meer snelheid voorin vraagt)

Zo heb je 7 kwalitatief goede verdedigende spelers en kunnen we de schade tegen Chili en Spanje beperkt houden of...misschien wel winnen!

Maar ik ben natuurlijk geen van Gaal, godzijdank niet...

Krul
v Dijk
Douglas
Blind
Wiel
de Jong
Strootman
Emanuelson
v Persie
Robben
Huntelaar
6 maart 2014 om 16:55

Helemaal geen gek idee. Doet me denken aan Juventus. Wat betreft Vlaar ben ik het niet met je eens. Hij is een stabiele verdediger, maar opbouwen is niet zijn sterkste punt. Dat gedeelte kan Blind verzorgen in jouw opstelling. Ik neig eerder naar Janmaat dan Van der Wiel, zeker conditioneel. Oranje op de omschakeling.

Na gister heb ik mijn grote twijfels over het grote aantal spelers die in het buitenland spelen en buiten de selectie worden gelaten. Het is toch te gek voor woorden dat spelers uit onze kleine competitietje die in Europa helemaal niks voor stellen de voorkeur krijgen boven spelers die wekelijks uitblinken en/of spelen tegen topspelers?

Ik stel deze opstelling voor. Puur om het feit dat zij meer weerstand en ervaring hebben. Wel spelen Blind en eventueel Depay. Dit is omdat ik vind dat zij de enige spelers zijn die met het hoge niveau mee kunnen.

Krul
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Blind
N. de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Van Persie
Lens/Depay
6 maart 2014 om 15:15

Blind kan absoluut niet mee op het hoge niveau. Bekijk de wedstrijden van Ajax-Salzburg(niet een ehoog niveau) maar. En gister was ie ook erg slecht.
Depay is wel gretig en vaak onrustig aan de bal.

Deze spelers mogen van mij thuis blijven (tussen haakjes het argument):
1. Cillesen (weinig ervaring)
2. Martins Indi (te langzaam)
3. Blind (alleen goed in de eredivisie)
4. Clasie (niet op niveau)
5. Promes (niet op niveau)
6. Boetius (niet op niveau)
7. Rekik (niet op niveau)
8. Klaassen (niet op niveau)
9. Veltman (niet op niveau)
10.siem de Jong (alleen goed in de Eredivisie)
11.depay (alleen als Lens niet meegaat)
12.schaars (alleen als N.de Jong niet meegaat)

Van Gaal moet nu echt ophouden met het selecteren van spelers die het Europese subtop-niveau niet eens aankunnen. Ja, wij hebben een probleem met de defensie. Maar dit los je niet op met onervaren, jonge spelers, maar met ervaren spelers, die hun mannetje kunnen staan en dagelijks trainen op een hoog niveau.

Spelers die zeker mee moeten:
1. Stekelenburg
2. Van der Wiel
3. Strootman
4. Sneijder
5. Robben
6. Van Persie
7. Van der Vaart
8. Lens
9. Nigel de Jong
10. Kuijt
11. Vlaar
12. Huntelaar
13. Vorm

Spelers die een kans verdienen:
1. Emanuelson (speelt wekelijks bij Milan)
2. Van Dijk (doet het goed bij Celtic)
3. Affelay (is op de weg terug)
4. Roel Brouwers (speelt al jaren op een goed niveau)
5. Elia (speelt nu een stuk beter bij Werder)
6. Anita (speelt wekelijks in de Premier League)
7. Heitinga (op de weg terug)
8. Buttner (traint wekelijks op hoog niveau)
9. Boulahrouz (doet het goed in Denemarken)
10. Douglas (beter dan Martins Indi)

6 maart 2014 om 15:42

Uit het lijstje spelers dat van jou thuis mag blijven, zou ik Blind, BMI en Depay toch zeker selecteren. Depay is een 'joker', hij heeft iets onvoorspelbaars, sleurt en heeft drive en dat kan op een gegeven moment nodig zijn. Hij kan de boel oppeppen. Blind is een prima voetballer en op meerdere plekken inzetbaar. Daarmee in mijn ogen een zekerheid om geselecteerd te worden. BMI is een linksbenige verdediger die ook linksback kan spelen en duelkracht bezit. De rest is er inderdaad niet klaar voor of simpelweg niet goed genoeg.

Bij de spelers die een kans verdienen vergeet je wellicht Pieters. Afellay, Brouwers en Buttner gaan geen aanspraak maken op een selectie. Missen wedstrijdritme en dat is onontbeerlijk.

Mijn volledige selectie zou zijn:
Vorm, Krul, Stekelenburg
Janmaat, Van der Wiel, Vlaar, Heitinga, Blind, Bmi, Pieters, Emanuelsson
N. De Jong, De Guzman, Strootman, Fer, Van der Vaart, Sneijder
Robben, Kuijt, Van Persie, Huntelaar, Lens en Depay

Basis:
Krul, Janmaat, Vlaar, Blind, Pieters, N. De Jong, Strootman, Van der Vaart, Robben, Van Persie en Lens

Niet V Dijk maar Douglas moet opgeroepen worden.
De schotse com. is net als de ED veel te zwak. Echter verdient V Dijk meer een kans dan veel opgeroepen spelers uit de ED. Douglas is echter de speler die we missen achterin. Speelt op een hoger niveau(top v Rusland), heeft veel int (EL + CL) ervaring. Heeft in Nl alles gewonnen wat er te winnen viel, toen de com. int. er nog wat beter voor stond, kijkend na de Europese prestatie in die tijd.
In mijn opstelling staan nooit spelers uit de ED en dus ook geen een uit de schotse....

krul
vd wiel
Vlaar
Douglas
urby
de jong
sneijder
strootman
RVP
Hunter
robben

Ik vind de reacties allemaal wat overdreven hoor. Je kan van Frankrijk verliezen. Er wordt toch altijd gezegd dat we niet meer bij de top horen? Nou dan. Accepteer dan ook gewoon het verlies. En ga niet liggen janken dat Pieters, Anita, Van Dijk of wie dan ook mee had moeten doen. Van Dijk is eenzelfde type als Vlaar.
En het is gewoon een feit dat we buiten Lens, Robben en Van Persie heel weinig goeie aanvallers hebben. Maar dat is geen schande. Als Lens/depay, Van Persie en Robben in de aanval staan en je hebt een middenveld met Sneijder, Strootman en Klaassen, dan ziet het er al weer heel anders uit dan gisteren.
Wat me alleen wel een beetje tegenviel, was dat Nederland Frankrijk nergens onder druk kon zetten. Ik hoop dat Van Gaal dat er nog in kan slijpen.

We gaan op deze manier met dit selectie beleid een enorme blamage vertonen op het WK met misschien een gelijk spelletjes tegen Australië.

Volgens mij moeten we van Dijk idd een kans geven al is het in een waardeloze competitie waar hij uitblinkt. Zou gewoon met Heitinga en Douglas is wat proberen.

Cilissen zag er niet goed uit bij de 1e goal idd, misschien toch maar voor Krul gaan een saaie keeper die ballen tegenhoud.

V/d Wiel in mijn ogen beter als Janmaat
Vlaar werkt hard maar kan niet voetballen en opbouwend dramatisch misschien Heitinga of Douglas
BMI gezakt positioneel drama en te langzaam
Blind gezakt misschien als reserve linksback of cvm tijd voor Emanuelson
Clasie gezakt niet goed genoeg gauw vervangen voor Nigel de Jong
Klaassen nog niet klaar voor het grote werk
Schaars zwak is Oranje niet waardig. (beter Anita dan)
Sneijder moeilijk voetballen met gasten die niks toevoegen
Boetius onzichtbaar liever Depay of Lens
Promes deed het aardig maar moet natuurlijk Robben staan anders kunnen we wel thuis blijven
Van Persie wanneer gaat hij het laten zien?

Zal ik eens met een verassende opstelling komen:

Krul/Steek
v/d Wiel/Jan
Douglas
van Dijk
Emanuelson
Nigel
Vaart
Strootman
Robben
Persie
Lens

Van dijk en ron vlaar horen gewoon centraal achterin!

6 maart 2014 om 20:45

Wat denken jullie van deze

Cillissen(of krul of vorm)

vd Wiel. v Dijk. Pieters. Emanuels

Strootman. De Jong. Blind

Lens. v Persie. Robben

Bijna allemaal in sterke buitenlandse competities. Sterk verdedigend middenveld wat we ook nodig zullen hebben anders wordt het een ramp tegen spanje en met name chili.

Beetje gniepig op de counter met snelle sterke individuele spelers
voorin

Van Dijk is een topper! Ik zit bijna iedere wedstrijd bij FC Groningen en vond het afgelopen seizoen al onbegrijpelijk dat zowel ajax als PSV Virgil niet haalden ( terwijl vooral bij Ajax zoveel voetbalkennis aanwezig is ). In de Euroborg blonk hij wekelijks uit. Hij heeft alles; is ijzersterk in 1 tegen 1 duels, zowel over de grond als door de lucht, hij heeft een heel goede lange pass en een verwoestend schot. Daarbij blijft hij altijd rustig, het lijkt of hij al jaren op hoog niveau voetbalt. Hij moet erin! Ik ben een grote fan van van Gaal, vind het erg jammer dat hij iedereen oproept behalve van Dijk. Verder zou ik altijd kiezen voor Janmaat als rechtsback. Linksback Emanuelson of Viergever. Samen met van Dijk of Vlaar of Douglas opstellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren