Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als United in de zomer geen nieuwe spelers haalt, zal Van Persie vertrekken'

Laatste update:

Robin van Persie vertrok ruim anderhalf jaar geleden bij Arsenal, omdat hij prijzen wilde winnen. Bij Manchester United kreeg hij in zijn eerste seizoen direct wat hij zocht, namelijk de landstitel, maar dit voetbaljaar gaat het een stuk minder goed met de Engelse recordkampioen. United kan het prolongeren van de titel vergeten en doet in de nationale bekertoernooien al niet meer mee.

/

The Mancunians zouden de Champions League nog kunnen winnen, maar die kans is klein: zeker na de 2-0 nederlaag van vorige week bij Olympiacos. In de Engelse media verschijnen er steeds meer berichten dat Van Persie zou willen vertrekken en Ronald de Boer kan dat wel begrijpen. "Van Persie wil om prijzen vechten, maar dit seizoen is alles uit het zicht. Dat is erg teleurstellend", zegt De Boer in een interview met MEN Sport. "Dit is heel jammer voor een speler van zijn kaliber."

"Ik denk niet dat hij op dit moment van het voetbal geniet", vervolgt De Boer. "Hij is een teamspeler, maar hij houdt van mooi voetbal en dat wordt op het moment niet gespeeld bij United. Als er in de zomer niet wordt geïnvesteerd in nieuwe topspelers of grote talenten, dan zal hij vertrekken." Het contract van de dertigjarige Van Persie bij United loopt na dit seizoen nog twee jaar door.

Robin van Persie moet vertrekken bij Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Persie zit goed op zijn plek bij Manchester United qua spel. Maar als hij het niet fijn/leuk vindt daar, kan hij beter vertrekken.

7 maart 2014 om 11:38

Van Persie had voor het spel juist helemaal niet naar United moeten vertrekken. Bij United gaat het hoofdzakelijk over de flanken, daar waar Robin echt een rasvoetballer is. Kwa spel past hij perfect bij Arsenal.

Bovendien zit hij daar met twee kapiteinen op één schip. Dit kan alleen werken wanneer je elkaar alles gunt en echt een click hebt, terwijl Rooney en Robin als vijanden over het veld lopen.

Verder denk ik dat RvP er ook wat gemakkelijk over gedacht heeft, en moet hij blij zijn dat hij direct ene grote prijs heeft gewonnen. Het spel van United behoorde nooit tot het beste van Europa, verre van zelfs.

7 maart 2014 om 12:09

Jarengeleden wel hoor, dat eindeloos getik van Arsenal is niet per se goed spel. United rond 2008 speelde zo goed voetbal, elke wedstrijd dominant en veel kansen, veel directer. Vorig jaar speelde United niet voornamelijk via de flanken.

7 maart 2014 om 12:18

Ik kan Van Persie niet ongelijk geven dat hij bij Arsenal is vertrokken. Hij heeft daar 8 jaar gespeeld en vrijwel geen prijzen gewonnen. Als je dan de kans krijgt om naar Manchester United te gaan... Alhoewel United misschien niet het mooiste spel van Europa speelt, is het eigenlijk altijd een titelkandidaat. Je kunt niet ontkennen dat Manchester United bij de grootste clubs van Europa hoort, het is net een treetje hoger dan Arsenal. Tel daar nog eens een leuke salarisverhoging bij op. In het eerste jaar meteen kampioen en Van Persie topscorer. Dan kun je hem toch niet veel kwalijk nemen, misschien had Arsenal gewoon wat eerder moeten durven investeren in spelers?

7 maart 2014 om 12:27

Het ging hem er niet alleen om dat hij 8 jaar lang geen prijzen had gewonnen, maar ook dat het uitzicht op prijzen weg was. Als ze Özil in de zomer hadden gehaald waarin van Persie vertrok, voordat hij bekend maakte dat hij zijn contract niet zou verlengen, zou hij wel gebleven zijn bij de club denk ik. Sowieso vond ik het ook raar dat ze hem verkochten, zeker aan United. Je had hem 1 seizoen kunnen laten houden, dan had je als club een beter seizoen gehad en was van Persie het jaar erop misschien wel naar het buitenland gegaan, of had hij zijn contract later alsnog verlengd als Arsenal dat jaar wel goed gepresteerd had. Ik ben niet boos op van Persie dat hij vertrok, dat vond ik zelfs begrijpelijk, maar waar ik wel boos om was en ik denk ook veel andere Arsenal fans, is dat hij naar United ging. Dat is voor Arsenal gewoon lullig. Song bijvoorbeeld ging naar Barca en dat was jammer maar daar kon ik mee leven. Was hij naar City gegaan was het gewoon weer lullig geweest en waren veel mensen ook boos op hem geworden, net zoals met Nasri en Clichy.

7 maart 2014 om 12:48

Nee Boscielny, de voornaamste reden dat men het hem kwalijk neemt is de manier waarop hij vertrokken is. Hij heeft de club en vooral Wenger een mes in de rug gestoken met het bekend maken van zijn vertrek. De motivatie is te begrijpen, valt wel iets voor te zeggen, maar hoe hij het gespeeld heeft is respectloos en hij zal daarom nooit meer in gratie aangenomen worden.

7 maart 2014 om 17:06

Snel? Echt niet, de eerste 4 jaar was het een aardige speler, meer niet.

7 maart 2014 om 23:17

@stravven ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dit ziet; snap je de keus van RvP dat ie na die seizoenen waar hij extreem goed presteerde wegging omdat de grote aankopen voor de rest uitbleven? Of vind je eerder dat hij trouw had moeten blijven aan Arsenal?
Persoonlijk denk ik namelijk niet dat een Ozil gehaald was als RvP er nog zat, zal je nooit weten natuurlijk. Ik snap wel er gezegd wordt dat ie een overloper is, maar aan de andere kant heeft ie in zijn topjaren zoveel gegeven aan Arsenal dat hij nu voor zichzelf koos.

Maar benieuwd naar jouw mening dus.

8 maart 2014 om 08:46

Als ik daar ook op mag reageren. Persie heeft welgeteld 1,5 topjaar gehad bij Arsenal en dat waren meteen ook de laatste. Toen hij uitzonderlijk presteerde wilde hij meteen topspelers zien. Die konden toen nog niet gehaald worden en dus ging hij er vandoor. Toen er geld beschikbaar was, werd meteen Özil gehaald. Dat geld was trouwens ook beschikbaar als RvP gebleven was, want er was nadat Özil gekocht was nog een reserve van om en nabij de 40 miljoen.

8 maart 2014 om 09:24

Uiteraard mag jij hier ook op reageren hahaha, was gewoon benieuwd naar de mening van Arsenalfans. Maar zo zijn er ook genoeg Feyenoorders die Wijnaldum een overloper vinden bijvoorbeeld, zo zie ik het dan ook weer niet maar ja, zal altijd een gevoelskwestie blijven.

7 maart 2014 om 14:56

1 minder jaar kan toch rvp moet lekker blijven moyes eruit goede trainer terug hallen en wat goede aankopen doen en manu doet volgendseizoen gewoon weer mee om de prijzen

7 maart 2014 om 14:57

Ik zeg van gaal naar man u

Tja hij wilde prijzen winnen maar dit seizoen zit dat er helaas niet meer in. Maar waar zou hij nu heen kunnen? Hij is nu al 30 en kost waarschijnlijk heelwat.

7 maart 2014 om 11:11

Misschien iets voor Monaco, Inter, Zenit etc. Hebben veel geld en hebben het er vaak ook wel voor over. Al heeft Monaco natuurlijk Falcao en Zenit al Hulk. De vraag is ook of hij in Rusland bijvoorbeeld wilt spelen. Ik denk dat er niet extreem veel interesse van clubs zal zijn.

7 maart 2014 om 11:50

Sinds wanneer hebben wij veel geld . Thohir gaat echt geen hoge bedragen betalen

7 maart 2014 om 12:24

Sinds dat Thohir er is hebben jullie veel geld. Of hij aan Van Persie geld gaat besteden is een ander verhaal.

7 maart 2014 om 12:25

Pfff je wilt toch niet naar Rusland man. Inter is ook te laag voor hem en Monaco al helemaal. Ik hoop persoonlijk dat RVP naar een club als Dortmund, Juve etc vertrekt of misschien wel Real.

7 maart 2014 om 13:24

Bovendien is Van Persie ook geen wereldspits die bij de absolute top hoort. Heeft twee goede seizoen gedraaid in zijn carrière, meer niet. Zit lang niet op het niveau van een Ibrahimovic bijvoorbeeld.

7 maart 2014 om 13:53

Van Persie geen wereldspits?! Wat voor bril draag jij?

7 maart 2014 om 14:41

Ik draag in ieder geval geen oranje, nationalistische, hup-holland-hup bril zoals veel mensen die Van Persie de hemel in prijzen. Ik ben bang dat Van Persie de afgelopen jaren zijn piek heeft gehad en het nu bergafwaarts is.

7 maart 2014 om 15:06

@deca
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben een grote fan van de voetballer Van Persie maar in mijn top tien van beste spitsen zou ik hem zeker niet zetten. Buiten het feit dat hij maar een paar echt goede jaren heeft gehad laat hij het op de momenten dat het er echt om gaat wel iets te vaak afweten om een echte topspits te zijn. In de CL en op eindrondes met het Nederlands elftal laat hij in ieder geval nooit zien dat hij tot de absolute top behoort. Maar ja, dat ligt volgens zijn fans dan natuurlijk weer aan de rest van de ploeg.

Meneer de Boer tovert dit uit zijn hoge hoed of heeft hij daar bewijs voor?

Btw, denk niet dat hij zelf zal vertrekken. Hij gaat weg als United hem weg zou doen, maar dat zie ik niet gebeuren.

7 maart 2014 om 12:29

RVP is precies hierom vertrokken uit Londen. Dus zo vreemd is deze uitspraak niet, meneer zijn tijd tikt. Ik snap RVP sowieso niet, hij kon naar City en Chelsea (die beide kapitaal genoeg hadden om sowieso komende 10 jaar in de top te spelen en om de CL titel) en naar Juventus waar je nagenoeg zeker bent dat ze de komende 10 jaar 6x kampioen zullen spelen. Hij kon echter bij United meer verdienen omdat hij bij Chelsea en City niet zeker was van zijn positie.

7 maart 2014 om 17:08

Onzin. United heeft ook meer dan genoeg kapitaal om in de top te blijven spelen.

Vorig seizoen werden ze riant kampioen en hadden ze Madrid hoogstwaarschijnlijk uitgeschakeld als ze die bizarre rode kaart niet hadden gekregen.

Nu is er een hoop gebeurt na het seizoen en draaien ze nu waardeloos, maar doe nou niet alsof ook maar iemand dit had zien aankomen anderhalf jaar geleden.

Terug naar Feyenoord bakt er laatste tijd niks van

7 maart 2014 om 11:33

Dat kan niet, hij wilt prijzen winnen

7 maart 2014 om 15:49

En de reactie van het jaar gaat Bazzaar020 !!!

Utd heeft vorig seizoen ook geen mooi voetbal gespeeld, het was Persie puur om die medaille te doen. Kan het me ergens nog wel voorstellen dat je als topspeler wel een keer de league gewonnen wilt hebben waar je zoveel jaren gespeeld hebt. Dat is ook meteen het enige goede dat ik nog over Persie kan zeggen. Voor de rest geniet ik met volle teugen om hem zo ongelukkig te zien.

7 maart 2014 om 11:40

Precies, meneer heeft zijn prijs en ervaart nu dat het gras elders niet altijd groener is.

7 maart 2014 om 12:14

Die gast heeft tenminste 1 eenvierde prijs gepakt. Het lijkt erop dat Arsenal ook dit jaar geen prijs gaat pakken.

7 maart 2014 om 14:32

Bij Arsenal was het 8 jaar lang ellende. Er werd zelfs geen League Cup gepakt. Bij United heeft hij in z'n eerste seizoen gelijk een prijs gepakt. Dat United nu een minder jaar heeft wilt niet zeggen dat het zo gaat blijven, want United is structureel nog gewoon een topploeg die elk jaar mee zal doen om de prijzen.

7 maart 2014 om 14:44

Je bedoelt dat het met van Persie 7 jaar ellende was.

7 maart 2014 om 14:46

Prijzen geven simpelweg een tijdelijke tevredenheid. Het gaat erom dat jij iedere wedstrijd plezier hebt en je lekker in je vel voelt.

Denk je dat Robin nu nog de hele dag bezig is met het kampioenschap? Nee, die denkt gewoon vooruit en merkt dat hij zich niet lekker voelt.

Hiermee zeg ik niet dat prijzen winnen niet van belang is, maar dat dit even goed op de plek mogelijk is waar hij zat. Hij kon enkel het geduld niet opbrengen.

7 maart 2014 om 12:30

Tsja, ik snap niet waarom de waarde van een zo'n prijs hoger is dan de waarde van een held worden bij een club. Het is leuk hoor een prijs, best speciaal, maar als ik kon kiezen om een held te worden bij Arsenal, of een passant bij verschillende clubs, zou ik dat eerste kiezen.

7 maart 2014 om 17:10

He had a chance, he blew it. Echt, onbegrijpelijk, wie onthou je langer, iemand als Le Tissier die gewoon altijd bij een club blijft of pakweg Aliadiere die met Arsenal kampioen geworden is? Ik denk het eerste.

7 maart 2014 om 12:53

wat een zielig leventje heb je dan he? tering hahaha..

hoop voor jou dat ie niet scoort en rood krijgt dan heb jij ook een lekker weekend..

tis je gegund

7 maart 2014 om 13:17

Mag jij vinden, dan ben ik benieuwd wat jij van jezelf vindt... Jij bent toch die jeugdvriend van Rvp.....op internet

Waar moet hij heen joh? Alle topclubs zijn al voorzien van topspitsen. En Arsenal is ook optie: spelen ook niet mee om de prijzen. Kortom Van Persie moet lekker bij Manu blijven.

7 maart 2014 om 11:11

Ik zou Van Persie willen zien bij Real Madrid.

7 maart 2014 om 11:20

Hebben Benzema al. En dat draait op dit moment toch best aardig. Is Dortmund niets voor hem? Met zijn technische bagage moet hij een aanvulling zijn voor dat elftal.

7 maart 2014 om 11:24

Ja dat kan misschien zo zijn. Maar ik bedoelde het voor de lol. Zou mooi zijn, an Persie met Ronald linksachter, en Bale Rechtsachter hem. Dan moet je lekker achterover leunen en genieten van van Persie met een vleugje van Basten...

7 maart 2014 om 11:42

@ryanbabel8
Kan je me uitleggen waarom hij niet in de Bundesliga past? Ik denk namelijk dat hij het daar juist geweldig zal doen. Het is een vrij complete spits en volgens mij zou hij in elke competitie passen.. Ik denk juist dat hij een groot succes zal worden bij Dortmund. Al zie ik zo'n transfer niet snel gebeuren.

7 maart 2014 om 12:16

Ik heb mijn reactie inmiddels aangepast. Let daarbij wel dat ik dan alleen Dortmund geschikt en realistisch vind. Bayern lijkt me uitgesloten.

7 maart 2014 om 11:20

Arsenal is een topspits en middenvelder verwijderd om wel om de prijzen mee te doen, maar goed, het is natuurlijk zo makkelijk om te zeggen van niet op basis van de laatste paar jaar. Overigens vergeet menigeen dat we in 2010/11 nog meestreden om de titel.

Verder hoef ik hem niet bij Arsenal te zien, net als de meeste Arsenal fans. Het kleine jongetje in hem kon niet verder kijken dan de korte termijn, en daar betaalt hij nu de prijs voor.

7 maart 2014 om 11:44

Laten we eerlijk zijn, zijn prijzenkast is nog aardig leeg. Ik kan mij dus best goed verplaatsen in het feit dat hij deze wilde vullen. Arsenal speelt altijd heel mooi en leuk voetbal, maar het leverde alles behalve prijzen op. Van mij mag hij gelijk terugkomen, want een topper voorin kunnen ze wel gebruiken. Cesc mag dan wat mij betreft achter hem spelen!!

7 maart 2014 om 11:54

Dat is gelijk ook het jammerlijke van de situatie waar RVP in zit. De enige topclub in de wereld die een topspits kan gebruiken en waar hij zou passen is Arsenal, alleen de achterban kan hem wel uitkotsen.

En korte termijn vind ik toch wel redelijk overdreven, 8 jaar bij Arsenal blijven hangen zonder prijzen, toch? is toch geen korte termijn in mijn optiek

7 maart 2014 om 11:58

Natuurlijk is de prijzenkast leeg gebleven de laatste jaren, maar dat is tot een bepaalde hoogte wel verklaarbaar. RVP dacht dat hij bij United hetzelfde kon doen als bij Arsenal, plus het winnen van prijzen. Nu blijkt dat (zeker na het vertrek van Saf) dit gewoon niet op gaat.

Ik hoef hem absoluut niet terug. Ik begreep zijn ambities om een prijs te winnen, maar als Arsenal captain ga je niet naar United. Als we echter de rationele kant van het verhaal bekijken is het nog niet een transfer die Arsenal zou moeten doen: hij is vrij oud, kost een gigantisch pak salaris, is blessuregevoelig, het zou tot scheve verhoudingen leiden in de kleedkamer (wil Ramsey hem wel terug? Of Walcott?) etc.

Cesc zou ik wel graag terug willen zien, maar die kans lijkt me verkeken. Hij is gelukkig bij Barcelona en blijft daar de beste jaren van zijn carrière.

Edit: @ 3heitinga

Hij kan wellicht naar de Serie A of Bundesliga, maar ik weet niet of hij dat zelf ziet zitten.

En op korte termijn bedoel ik vanaf het moment dat hij wegging. Hij had een gesprek met Wenger en het bestuur maar ze zaten niet op één lijn qua ambities (aldus Rvp). Nu blijkt dat we wel geld hebben voor spelers als Özil, en dat die ook willen komen. Daar wilde RVP echter niet op wachten.

Overigens wilde hij na de transfers van Cazorla e.d. alsnog blijven, maar voor Wenger hoefde het toen al niet meer. Dat publieke statement heeft hem de das omgedaan.

7 maart 2014 om 11:58

Ja maar wat had hij dan moeten doen mooi voetbal spelen en nooit wat winnen ?
Verder hoef je hem niet meer bij Arsenal te zien dus dat geld dan ook voor Fabregas en Nasri wel erg kortzichtig hoor .hij ging voor een prijs en gezien zijn leeftijd had hij groot gelijk .

7 maart 2014 om 12:03

@ sloep01

Dus Arsenal gaat nooit weer wat winnen? Als we nu RVP hadden voor Özil had het er al heel anders uitgezien. En kom niet met de klassieker 'dan hadden ze geen geld voor Özil' want Arsenal heeft een kasreserve bijna gelijk aan die van de rest van de PL clubs bij elkaar opgeteld (zo'n 120 miljoen pond).

Nasri is ook een geldwolf, die wilde hetzelfde salaris als Cesc na een half seizoen goed voetbal. Dat hij daarom naar City ging is heel wat anders dan Cesc, die emotioneel was bij zijn vertrek maar zo graag weer naar huis wilde. Snap niet dat sommigen die essentiële verschillen niet inzien.

7 maart 2014 om 12:05

Kan je zelf ook de blanks invullen sloep01? Dit seizoen heeft Arsenal vooral een afmaker gemist, type Persie, dus wellicht had hij dit seizoen wel die prijs kunnen pakken....

7 maart 2014 om 12:41

Dat laatste dat Wenger hem niet meer hoefde geloof ik niet. Van Persie was gewoon by far de grootste en belangrijkste speler bij Arsenal. Als hij nog niet vertrokken is en ook niet meer weg wil gaan ga je hem zeker niet verkopen. Tevens was de transfer van Cazorla toen al een tijdje bekend volgens mij. Ik weet zeker dat van Persie toen hij bij United tekende met dezelfde gedachten zat als in dat statement. Dat van Persie weg wilde en Wenger daar boos over was begrijp ik, dat hij naar United vertrok niet.

7 maart 2014 om 12:44

Het niet behalen van prijzen heeft er voor gezorgd dat Arsenal afscheid heeft moeten nemen van een aantal spelers, waaronder Vpersie, Cole, Clichi en in mindere mate Nasri. Dat zegt ook wel iets toch? Hij past er goed dat weten we. Maar wellicht kan Arsenal zich beter op een andere gearriveerde spits richtten.

7 maart 2014 om 13:01

@ Boscielny

Genoeg media hebben toentertijd al bericht over een U-turn van RVP toen de transfers van Giroud, Poldi en Cazorla bekend werden. Verder moet je daar maar van maken wat je zelf wilt, feit is dat hij wel is vertrokken.

@ Ryanbabel8

Het uitblijven van prijzen heeft geleid tot het vertrek van Van Persie. En leg me uit hoe dat bij Ashley Cole het geval was? Hij won in 2003/2004 met de Invincibles de Bpl, won verder nog een titel, drie FA-Cups en hij stond in de finale van de Champions League in 2006. In augustus dat jaar trok hij naar Chelsea, en hij heeft niet voor niets de bijnaam Cashley Cole.

Nasri wilde net zoveel verdienen als Fabregas, gelukkig heeft Arsenal dat niet gedaan. Ook een geldwolf.

7 maart 2014 om 11:20

Misschien Dortmund?

7 maart 2014 om 12:05

@ritalin

Zal perfect bij BVB passen. Misschien zit een ruildeal met Gundogan er ook nog wel in. BVB heeft een nieuwe spits nodig en Sahin vult de positie van Gundogan tot dusver meer dan uitstekend in.

7 maart 2014 om 11:21

Als arsenal rvp terug zou halen en nog een of twee goede gerichte aankopen doen zijn ze absoluut titelfavoriet en kunnen ze in europa wat klaar spelen. Je ziet gewoon echt dat ze nog 1 a 2 echte toppers missen en het zit dan ook niet mee met blessures

7 maart 2014 om 11:41

Ik zie nog liever Ryan Babel in de spits, dan dat ik Rvp terug zie komen.

7 maart 2014 om 12:22

Ach als RVP terugkomt en jullie volgend jaar kampioen maakt, dan spreek ik je wel weer.

7 maart 2014 om 12:37

Dan spreken jullie elkaar dus nooit weer.

7 maart 2014 om 12:38

Kijk, van Persie zou geweldig zijn bij dit Arsenal en de wedstrijden zouden een stuk leuker worden om te zien. De kans op een prijs in de komende 2 jaar wordt ook behoorlijk groot. Maar van Persie heeft zich bij Arsenal onmogelijk gemaakt. Naar United gaan was al erg genoeg, en dan ook nog zo overdreven juichen na een goal maakte het alleen maar erger. Tevens is hij al redelijk oud en heel blessuregevoelig. Als club moet je zo'n speler niet eens meer terug willen, dat zou betekenen dat je de supporters en eigenlijk je eigen club niet serieus zou nemen.

Aan de ene kant moet Van Persie eigenlijk gewoon blijven. Hij speelt bij de grootste club ter wereld en daarbij ook een van de mooiste. Man United gaat veel investeren komende zomer willen ze het team gaan verversen en dan kunnen ze weer meedoen aan de titelstrijd. Aan de andere kant, het team waar hij nu mee speelt presteert bagger, hij heeft het ook niet naar zijn zin. Zonder plezier in voetbal kan je ook veel minder presteren. De keuze is aan hem, de fans trouw blijven en bij de grootste club ter wereld spelen, alles samen weer opbouwen etc. , of jezelf tevreden stellen met een transfer. Keuzes moeten gemaakt worden, als hij zich echt ongelukkig voelt begrijp ik die 2e optie. Een voetballer moet altijd voor zijn eigen carrière gaan. Tegenwoordig hebben veel spelers toch geen hart voor de club meer.

Ik weet niet of Man. United de lievelingsclub van V. Persie is maar anders zal dat ook nog een grote rol spelen. Daar zul je natuurlijk nooit weggaan. Maar dat is het volgens mij niet.

7 maart 2014 om 11:52

De grootse club ter wereld is Real Madrid en niet Manchester United.

Van Persie had gwn bij Arsenal moeten blijven. En dat hij bij United wil vertrekken is laf. Hij moet gwn hard blijven werken en presteren. Wie zegt dat United niet meedoet voor de titel volgend seizoen. Ze kunnen gericht investeren want ze hebben de middelen.

7 maart 2014 om 12:06

Bij Arsenal pakt die ook geen prijzen. Ik hoop dat RVP naar Dortmund komt. zal die uitstekend passen!

Geruchten zeggen dat Arda Turan mogelijk naar United vertrekt. Dat zal united een enorme boost geven. De bal plakt letterlijk aan zijn voeten. Hierdoor zal Van Persie meer een Bergkamp style krijgen dan een Rooney / Valencia style, wat united momenteel probeert te maken van Van Persie.

Ik mis die Bergkamp style enorm bij Van Persie. Terwijl hij heel veel techniek heeft, maar niet mag laten zien.

Van Persie moet nu niet de diva gaan uithangen na één minder seizoen bij z'n huidige club. Soms heb je een keer een tussen seizoen en dat is wat bij Man Utd nu het geval is. Als er een coach wordt gewisseld na zoveel jaar kan het zijn dat het allemaal in het begin nog niet zo loopt zoals het zou moeten lopen. Vooral omdat de helft van de staf ook doorgelicht is. Nou wil ik niet gaan zeggen dat Moyes de juiste man is bij Man Utd, maar het is natuurlijk erg lastig om Ferguson op te volgen.

In plaats van te lopen zuren, zou hij beter Man Utd bij de hand nemen. Maar meneer Van Persie kan het blijkbaar niet alleen. Hij steekt liever de schuld op zijn medespelers.

7 maart 2014 om 12:01

Het zijn niet de woorden van Van Persie maar van Ronald de Boer. Daarnaast heeft Van Persie vorig jaar al grotendeels Manchester United op sleeptouw genomen naar de titel. Dit jaar heeft Van Persie veel last gehad van fysieke klachten, het lichaam moet ook meewerken natuurlijk...

Als dit waar is zou hij ook eens even in de spiegel moeten kijken; draait een zeer teleurstellend seizoen door blessures en een matige vorm en is zijn riante inkomen absoluut niet waard!

7 maart 2014 om 14:14

Volgens mij heb je het nu over Rooney. Van Persie heeft ondanks zijn blessures als nog aardig wat goals gemaakt hoor.

Wat een suggestieve titel van dit topic. In het topic zelf staat nergens dat ook maar iemand dit gezegd heeft.

7 maart 2014 om 11:27

Ik ben het met je eens dat vz wel eens titels plaatst die niet in het artikel passen, maar deze keer:

"ik denk niet dat hij op dit moment van het voetbal geniet", vervolgt De Boer. "hij is een teamspeler, maar hij houdt van mooi voetbal en dat wordt op het moment niet gespeeld bij United. Als er in de zomer niet wordt geïnvesteerd in nieuwe topspelers of grote talenten, dan zal hij vertrekken."

7 maart 2014 om 12:17

De titel staat tussen aanhalingstekens. De titel is dus een citaat, en geen feit. En Ronald de Boer suggereert het, dus hij is degene die deze titel veroorzaakt heeft. Wat is verder je punt?

Waar moet RvP dan heen? als we even de clubs nalopen waar hij eventueel zou kunnen gaan spelen.
Bayern: heeft Lewandowski gekocht. Barcelona: Heeft Messi een type RVP zal daar niet passen. Real: Benzema doet het goed dus is daar niet nodig. Psg?: Cavani en Ibra rennen daar al rond. Dan zou het eventueel een binnenlandse transfer worden maar dat zie ik niet gebeuren....ik denk dat hij blijft. of terug naar de Gunners? dat zou me toch wat zijn

Hij had beter bij arsenal kunnen blijven want die vechten nu om de prijzen

7 maart 2014 om 12:19

Maar die gaan geen enkele prijs pakken. De landstitel en CL kunnen ze vergeten. Blijft alleen de FA Cup over, waar City ook nog in zit. En City pakt Arsenal gewoon als die elkaar loten.

7 maart 2014 om 12:43

Kan je mijn toekomst ook voorspellen?

United en mooi voetbal. *proest* Verder speelt Persie zelf ook niet geweldig, men moet niet doen dat de hele wereld tegen Robin van Persie is.

7 maart 2014 om 12:15

Dat speelde United vroeger wel, mooier dan dat eindeloos getik. Direct voetbal a la Real en Dortmund vind ik veel mooier.

7 maart 2014 om 12:30

Eindeloos getik is van Barcelona, dat weet je hopelijk? En United heeft nooit echt mooi voetbal gespeeld, maar dat terzijde. Wel erg effectief.

7 maart 2014 om 15:36

Wat is mooi voetbal?

7 maart 2014 om 17:46

United speelt echt al jaren geen mooi voetbal meer met een enkele wedstrijd als uitzondering.

7 maart 2014 om 19:08

Ja wat definieer jij dan als mooi voetbal?

Het allemaal niet zo gelopen als RVP had verwacht. Hij dacht een aantal jaar onder Ferguson te kunnen voetballen, maar die vertrok na zijn eerste seizoen. Hij verwachte direct de sleutelspeler te worden van het elftal, maar de samenwerking met Rooney loopt niet fantastisch én Rooney wordt door de fans en spelers meer gewaardeerd. En dan loopt hij ook weer te sukkelen met blessures.

Ik zie het gebeuren dat United zelf afscheid neemt van Rvp. Ze zullen ook wel merken dat RVP niet de ideale partner is voor Rooney. Daarnaast is Mata gehaald, dus zou het goed mogelijk kunnen zijn dat ze volgend seizoen met Rooney in de spits en Mata op 10 willen spelen. Het gaat er dus niet zozeer om of RVP wil vertrekken, maar of United hem wil behouden.

Wil je een topaanvaller, dan betaal je daar tegenwoordig zo +40 miljoen voor. Met Rooney in de spits en Welbeck als back-up heb je geen spits nodig. Dan kun je richten op buitenspelers en een CM, daar betaal je over het algemeen een stuk minder voor. Als je RVP ook nog kan inzetten als ruilmiddel, dan kan United wel eens goede zaken doen deze zomer.

Goede vervanger voor Lewandowski?

Van Persie naar Chelsea en de United-fans joinen de Arsenal-fans in de anti-RVP club.

Van persie naar barcelona

7 maart 2014 om 12:14

En zeker op de flank spelen in dienst van Messi

Rooney nieuw contract gekregen, met waarschijnlijk inspraak voor de spitspositie. Mata speelt op 10 en Januzaj op links. Dan hebben we enkel een rechtsbuiten nodig met een fantastische middenvelder, Gundogan, en daarnaast een klasbak van een CV en we zijn er weer.

Als hij zich daar niet fijn voelt zou hij ook moeten vertrekken, een goede spits, die alles voor zijn club doet, alleen bij oranje wilt dat niet lukken en dat is toch raar.

Is Dortmund niet wat voor Van Persie ? Dortmund is niet de minste club hoor. Voor plek 2 zijn ze wel de favoriet in de Bundesliga.

7 maart 2014 om 12:12

Ja man , hij wilt prijzen en gaat ie zeker naar Dortmund ? Kan die nog beter bij Man U blijven , die zie ik de komende jaren meer prijzen pakken dan Borussia in Duitsland

7 maart 2014 om 12:27

Wat een onzin. Als BVB in de breedte wat sterker wordt kunnen ze een serieuze concurrent voor Bayern worden en stel als RVP komt verschilt het niet zoveel hoor:

Neuer - Weidenfeller
Lahm - Piszeck
Boateng - Hummels
Dante - Subotic
Alaba - Schmelzer
Schweinsteiger - Gundogan
Kroos - Sahin/bender
Ribery - Reus
Gotze - Mkhitaryan
Robben/muller - Kuba/aubemeyang
Lewandowski - RVP

Misschien leuk voor op de bank bij Real Madrid?

7 maart 2014 om 12:28

Hij is beter dan Benzema hoor. Bij Madrid zal die gewoon in de basis staan.

7 maart 2014 om 12:58

ik heb me best wel gestoord aan die " kijk dat is een topspits" opmerkingen woensdag.

Benzema heeft het in het franse elftal echt helemaal nooit laten zien en hij krijgt ene prachtige bal op maat die ie er super inschiet en dan is het top. ik bedacht me woesndag. stel dat benzema bij oranje had gespeeld en v persie bij de fransen die avond..

de waan vd dag was nog nooit zo prominenet aanwezig

7 maart 2014 om 15:49

Cillessen had die bal gewoon moeten hebben, matige keep dat het is.

lekker voor Van Persie zijn echt club verlaten voor geld

Meneertje wil grote spelers bij de club en anders vertrekt-ie? Déjà vu.

Kroos, Mangala, Shaw , Gundogan en een nieuwe trainer halen en je doet zeker vol op mee je bent dan wel ongeveer 100mil kwijt, maar zo heb je wel een prima team

Hij moet is niet zo zeuren.
Eerst vindt hij het een geweldige club en nu het even wat minder gaat, wil hij weg. Dit is een slechte mentaliteit.

Laat hem eerst maar is presteren bij het NL elftal, want daar laat hij helemaal niets zien. Hij wandelt en wandelt, maar scoort nooit

In de punt van de aanval bij Bayern Munchen zou ik hem heel graag zien. Ribery en Robben aan de zijkanten en Kroos of Gotze achter zich is garantie voor minimaal 25 goals

Ik denk eerlijk gezegd dat hij sowieso al plannen heeft om te vertrekken, zo lacherig en luchtig als hij laatst interviews stond te houden na hij nederlaag tegen Olympiakos. Als hij nog 100 voor United zou willen vechten had hij heel anders gereageerd. En ook nog dat akkefietje over wie er aanvoerder moest worden.

Aankopen zullen er in de zomer wel komen.man u wil elk seizoen meedoen voor de prijzen.man u is al meermaals in verband gebracht met Toni Kroos en wat hij daar zou kunnen gaan verdienen 16 miljoen per jaar is heel veel dus dan neem ik aan dat ze heel goed zitten financieel en er aankopen zullen gedaan worden.ben benieuwd wie ze zouden gaan halen,maar vuurwerk verwacht ik zeker van Man u op de transfermarkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren