Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Zivkovic kan bij ons met Bergkamp stappen maken'

Laatste update:

Frank de Boer liet zich onlangs ontvallen een oogje te hebben op toptalent Richairo Zivkovic van FC Groningen. Vrijdag sprak de coach van Ajax opnieuw over de zeventienjarige aanvaller. De Boer zei tijdens de persconferentie voor het duel met SC Cambuur (zondag) dat Zivkovic een uitstekende speler voor Ajax zou zijn.

/

“Het is een heel talentvolle jongen”, begint De Boer over Zivkovic. “Ik denk dat het een goede speler voor Ajax zou zijn. Hij is al gewend om in de Eredivisie te spelen en heeft alles in huis om een goede spits te worden. Hij zou bij ons weer stappen kunnen maken onder begeleiding van Dennis Bergkamp.”

“We letten altijd op andere spelers en hebben daar gelukkig ook de financiële middelen voor. Zivkovic zou een goede versterking zijn”, besluit De Boer. Naar verluidt zijn Ajax en FC Groningen het al zo goed als eens over een transfer. Ajax betaalt circa 2,5 miljoen euro voor de zeventienjarige aanvaller, die bij de Trots van het Noorden een contract heeft tot medio 2016.

Richairo Zivkovic zou een uitstekende speler zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja inderdaad een counter spits bij een club zetten waar je amper ruimte krijgt. Analyseren is echt een kwaliteit bij Ajax, wellicht dat ze daarom die 16 miljoen voor Sulejmani neerlegde... Snap er werkelijk niks van. En als Bergkamp zo'n wondertrainer is dan had hij wel een jongen uit eigen jeugd geweldig gemaakt.

7 maart 2014 om 13:56

Denk Frank meer verstand van voetbal heeft dan jij?

7 maart 2014 om 13:58

Verstand hebben wil niet zeggen dat je het altijd juist hebt. Anders zouden er geen miskopen zijn.

Tevens is het wel zo dat trainers zoveel meer weten dan wij? Hoe kan in godsnaam bijv. Texeira in Groningen terecht zijn gekomen, of die keeper van Utrecht destijds. Die mensen weten het toch zo goed, hoe kan het?

Laat ik t zo stellen: Groningen kocht Texeira met de term geweldige bal aanname en goede techniek

Iedere bal stuitert van zijn voet, 20 meter verder.

Weten ze het echt zo goed? Zij kunnen beter trainen dan ons, zijn misschien ook makkelijker met de spelers omdat wij geen enkele status hebben, maar beter weten, ik weet het niet. Kijk enkel en alleen maar hoeveel kritiek van Gaal krijgt ondanks zijn Cv.

7 maart 2014 om 14:02

Mooi gesproken Tim!

Sommige willen gewoon provoceren op deze site helaas....
Denk dat grunnboy050 gewoon baalt dat deze jongen aan zijn carriere denkt en een stap naar de nationale top wil maken en lekker jaarlijks Champions League en om de prijzen wil spelen.

Grunnboy zou juist blij en trots moeten zijn. Dat een talent van hun een volgende stap maken kan.
Dat hij nog binnen de landsgrenzen blijft.

Ik snap sommige echt niet....

7 maart 2014 om 14:03

Ik denk dat jij t niet leuk vindt dat Ajax weer een geweldenaar van je club overneemt...

7 maart 2014 om 14:04

Jongen wat lul je nou allemaal? "en als Bergkamp zo'n wondertrainer is dan had hij wel een jongen uit eigen jeugd geweldig gemaakt."

Je kan niet verwachten dat iemand omdat hij vroeger geweldig was van iedere spits uit de jeugd even een geweldenaar wordt gemaakt. Als er geen talentvolle spitsen rondlopen zullen ze ook echt niet geweldig worden. Bergkamp kan met zijn ervaring spitsen beter maken ja. Maar echt niet iedere spits kan maar even zo geweldig gemaakt worden. En die 16 miljoen voor Sulejmani.. Gast je wordt verblindt door je haat voor Ajax dat is duidelijk. Iedereen was het er toen wel over eens dat Ajax het kampioenschap kocht met Sulejmani, helaas is het tegendeel gebleken. Maar dat beleid is het verleden.

7 maart 2014 om 14:06

Geweldenaar? haal je Botteghin, Bizot, Kostic of Chery op dan? je hebt het over de 3e spits schat

7 maart 2014 om 14:14

wat een zeur ben jij zeg eerst kijken en dan pas je mening geven geef ze eerst een kans

7 maart 2014 om 14:17

nee dank je grunnboy050 Bizot is al te licht bevonden voor het top niveau...

Hij is 17, heeft al 20 potjes meegedaan en 5 goals. Gewoon keurig en hij kan nu een volgende stap zetten...

Buitendat: als we het toch over "de 3e spits" hebben, waar maak je je dan druk om "schat".

7 maart 2014 om 14:20

Ik haat Ajax inderdaad, ik zal je van de week wel een foto sturen met de kaartjes die ik heb van Ajax-Slavia Praag, Ajax - Auxerre, Ajax-Real Madrid en Ajax - AC Milan. wederom een vooroordelende mening puur omdat je geen enkele inhoudelijke respons kan geven.

7 maart 2014 om 14:22

Ach hou toch even op man!

Wij moeten blij zijn omdat een jongen van 17 vindt dat hij al tegoed is voor onze Fc??!! Hoor je wel wat je zegt? Als dit bij een ajaxs speler was die op zijn 17 naar Engeland gaat dan kan hij toch ook de boom in? Elke invalbeurt zal ik hem keihard uitfluiten en ik hoop dat bij zijn afscheid het muisstil is en iedereen omgekeerd naar het veld staat. Ik hoop ook dat grunnboy gelijk heeft over Zivko maar dat zie ik helaas anders.

Ik denk echter dat hij in Amsterdam wel gaat slagen. Hij heeft snelheid, een enorme drive, goed atletisch vermogen, is kopsterk kan meevoetballen en zowel met links rechts als met de kop goed afwerken. Het enige wat hem in de weg kan zitten is zijn enorme arrogantie. En nee dit zeg ik niet omdat die weggaat maar ken mensen die bij hem op school en klas hebben gezeten.

7 maart 2014 om 14:26

Dus puur omdat je statistieken aardig zijn past die bij Ajax. Dan kan ik zo 1000 spelers ajax aanbieden die net als Zivkovic niet bij Ajax passen maar cijfermatig goed geneog zijn...

Waarom zeiken meeste Ajax om Siggi? Precies. Waarom stoten ezels zich elke x aan t zelfde?

Vertel op Afca020 wat is de kwaliteiten van Zivkovic. Waarom red hij het bij Ajax?

Waar ik mij druk om maak is dat een jongen die ik persoonlijk ken de kans beroofd wordt op succes omdat mensen niet willen analyseren. Frank de Boer weet dat de Europese top Zivkovic wilt hebben, zij zien Zivkovic gewoon als een investering, ongeacht of die het red bij Ajax. Iets wat ik jammer vind omdat ik hem ken.

Je kan die 3e spits wel tussen haakjes zetten, maar wie speelt altijd bij Grunn? Michaerl de Leeuw, wie zette vd Looi naast de Leeuw zondag? Zeefuik, hoeveel minuten kreeg Zivkovic? weinig, terwijl de Leeuw eerder al geblesseerd uitviel.

De zorgen die jullie om Bazoer uitspreken spreek ik met recht uit om Zivkovic, ik formuleer ook nog eens waarom ik dat denk. Het enige respons dat ik krijg is dat ik Ajax haat, gefrustreerd ben etc.

Verder 0.0 inhoudelijkheid. Niemand hier weet waarom hij het gaat redden, niemand hier kan mij overtuigen, en ik ben dan the badguy? Wellicht eens voetbal kijken ipv alleen Ajax kijken en constant ja knikken op de revolutie helden in Amsterdam

7 maart 2014 om 14:26

@grunnboy

op wie reageer jij nou weer
Niemand zegt dat je "ajax haat", men heeft het alleen over je afgunstige beredenaties... in verschillende topics

7 maart 2014 om 14:27

Idd een prima spits is pas 17 dus hij gaat zeker nog stappen maken dus ik zeg ajax gewoon hallen die gozerd wordt een goedespits

7 maart 2014 om 14:29

waarom maak je je dan zo druk bij elk topic over zivcovic? zo een geweldenaren zullen het overigens niet zijn anders hadden ze op hun leeftijd niet meer in groningen gespeeld alleen kostic vind ik een leuke speler.

7 maart 2014 om 14:34

@afca ene Jamy.
Ik heb totaal geen afgunst naar Ajax. Wanneer een speler van Groningen naar Ajax gaat weet ik dat Groningen weer een pareltje had. Maar jullie vergeten 1 detail. Ik zie hem al jaren, zie hem voetballen 90 minuten lang, zie hem trainen etc. Het is gewoon jammer dat er gewoon geen inhoudelijkheid te vinden is. Wellicht verkeerde site ofzo aangezien hier iedereen roept dat ik er naast zit met mijn mening, maar niemand verteld waarom

7 maart 2014 om 14:36

Je vind t gewoon zuur dat ie bij jullie weggaat

7 maart 2014 om 14:37

Heey Grunnboy kom niet aan Frank he anders heb je 60% van VZ tegen je

7 maart 2014 om 14:38

Heb je ook een motivatie waarom ik dat vind? Een legendarische broodjes huis in de jaren 80 in amsterdam Centrum was van mijn Oma. Defineer jullie?
Oeps hihi Je praat tegen een half Amsterdammer half Groninger

7 maart 2014 om 14:39

@ degroenehelfc

Als ze in Engeland allemaal zoveel betalen voor 17 jarigen is dat toch helemaal prima. Groningen krijgt relatief heel veel geld voor een jongen die voorlopig nog geen basis speelt. Dat is toch niet te vergelijken met een talent uit de jeugd dat gratis de oversteekt maakt naar Engeland?

7 maart 2014 om 14:42

Ach gossie zegt iemand weer wat verkeerd over de boer haha ga huilen man hij is supporter van groningen dus zal echt wel weten waar hij overpraat

7 maart 2014 om 14:42

Groningen doet toch ook voorzichtig met m. Hij is pas 17. Bij Ajax krijgt hij ook geen directe basisplaats maar Ajax strijd wel elk seizoen mee op 3 fronten dus speeltijd krijgt hij sowieso. Zo'n groot talent hadden ze natuurlijk zelf al in huis moeten hebben maar je kan hem beter nu halen zodat er nog op tijd een hoop bij te schaven valt dan over 2 jaar als hij ineens 15 miljoen moet kosten.

Frustratie van Groningen supporters snap ik wel maar veel supporters moeten ook wel een beetje realistisch gaan wezen weer de komende jaren. Puur door wanbeleid van de topclubs denken middenmoters een kans te maken op het kampioenschap doordat die topclubs zo ver zijn afgegleden.

Wat er nu gebeurd is gewoon weer precies hetzelfde als wat er voorheen gebeurde. Top 3 gaat weer de dienst uitmaken en de rest gaat als kannonevoer dienen. De tijd dat je naast de locale club voor nog een club uit de traditionele top 3 bent gaat ook weer aanbreken.

Misschien niet zo leuk voor de spanning voor de Eredivisie maar wel goed voor het Nederlandse voetbal in Europa want de goede spelers zijn gewoon te verspreid geraakt over alle 18 clubs ipv 3. Als die goede spelers zoals voorheen weer alleen bij die 3 a 4 topclubs spelen dan sta je ook niet meer zo voor lul in Europa.

7 maart 2014 om 15:02

haha Chery een geweldenaar, dan heb je toch niet al teveel voetbalverstand meegekregen van moeder natuur, sorry dat ik het zeg.

7 maart 2014 om 15:12

Als je oma een Amsterdammer was, ben je een kwart Amsterdammer. Maar ik ben het niet met je eens, als je als 17e al regelmatig speelt ben je een talent in mijn ogen. Maar we zullen zien, ik hoop dat het een nieuwe Robben wordt wat zich geweldig gaat ontwikkelen, niet voor Ajax, maar meer voor Nederland zelf. Ik ken hem niet heel goed, alleen die paar minuutjes in een samenvatting vaak. Toch vind ik hem een aardig talent en met de goede begeleiding kan het een topper, maar dat wordt grotendeels door hem zelf bepaald dus het komt voornamelijk aan op discipline. En het is de vraag of hij dat heeft.

7 maart 2014 om 15:16

Vind juist dat Chery enorm onderschat wordt. Hij komt lui over, maar als je hem goed analyseer is het juist een harde werker, moet alleen afleren zovaak onnodig op doel te schieten

7 maart 2014 om 15:16

Hahahaha wat vd Looi doet met z'n opstellingen zegt veel over het onvermogen van vd Looi als trainer en heel weinig over de kwaliteiten van Zivkovic.

7 maart 2014 om 15:21

Kijk aub de samenvattingen van Groningen terug, Hij heeft echt veel kansen gemist, zelfs al een x voor leegdoel gemist, of nouja een bal die hij voor intikken had maar over schoot

7 maart 2014 om 16:25

zijn dat allemaal spitsen? Wat een luxe zeg!!

7 maart 2014 om 16:29

Grunnboy,

Misschien heeft ie nu nog niet de juiste klasse/skills om bij Ajax in de spits te spelen, die kans acht ik erg groot.
Maaaaar zou Ajax hem niet juist omdat ie pas 17 jaar is willen halen zodat hij nog een jaartje of 2 omgeschoold kan worden tot een spits die het wel helemaal gaat maken bij Ajax en in het systeem past?

7 maart 2014 om 16:32

@roodwitt-010 wij staan tenminste wel achter onze trainer ;-)

7 maart 2014 om 16:47

@Grunnboy050: Zivkovic is een zeer jonge getalenteerde spits. Hij is snel, redelijk balvast, goede techniek en scorend vermogen. Die jongen is pas net 17 en is het niet meer dan logisch dat hij niet altijd speelt. Bakkali en Maher hebben ook wel meer kwaliteit dan Park. Denswil meer dan Moisander en ga zo maar door. Voor het balans is het verstandig wel eens wat anders in te passen. Die jongen wordt echt niet alleen gescout door half europa omdat hij pas net 17 is. Hij heeft enorm veel potentie en kwaliteit. Of het er uit komt ligt deels aan zichzelf en deels aan zijn opleiding. Bij Ajax zal hij komend jaar eerst in Jong Ajax starten en kan hij minuten maken in de Jupilet league. Als hij daar zijn ding doet kan hij gebracht worden. Bergkamp zou hem in die periode prima de goede looplijnen, positie kiezen en balvaster kunnen maken. Je kunt echt niet standaard op elke positie iemand uit eigen opleiding klaar hebben staan.

7 maart 2014 om 16:56

Ben het niet eens over zijn techniek en scorend vermogen, bij de beloften en in het 1e mist hij te veel grote kansen. Ook zijn techniek is niet goed, verliest veel te gemakkelijk de bal, zit nog genoeg rek in, talent heeft hij. Maar juist Ajax heeft behoefte aan iemand die een bal kan vast houden, kan passen, een goede techniek heeft etc. Ik zie meer in Hoessen dan in Zivkovic in dat geval

7 maart 2014 om 17:07

Toevallig heb ik hem ook veel gevolgd. Als je de goals bekijkt in de jeugd was bijna de helft vanaf de zijkant bediend. Daarnaast scoorde hij ook veel uit individuele actief rond en in de zestien. Zijn fysiek liep ook wel iets verder als zijn leeftijdsgenoten. Maar geen techniek is niet correct. En analyseer nou eens goed, deel zijn gespeelde minuten eens door zijn goals dit seizoen. Er is niemand binnen de selectie die aan zijn statistieken komt. Je kunt toch niet zeggen dat een Zeefuik of Texiera beter is dan hem. Hij is gewoon al bezig met Ajax en daarom spelen die andere. Hij kreeg niet voor niks een aantal keer de basisplek boven deze jongens.

7 maart 2014 om 18:00

Het zou gewoon dom zijn om nu de volgende stap te zetten. En helemaal naar Ajax. Dan bankt hij sowieso een jaar of 2 eerst. Hij kan beter nog 2 jaar bij Groningen blijven en regelmatig spelen en dan de overstap maken naar een Nederlandse topclub...

''hij is 17, heeft al 20 potjes meegedaan en 5 goals. Gewoon keurig en hij kan nu een volgende stap zetten...''

Dan zouden Fischer of Klaassen net zo goed ook kunnen weggaan voor de ''volgende stap''

7 maart 2014 om 18:37

Want dat doen jullie nooit?

7 maart 2014 om 18:39

Whahahaha je noemt alleen maar bij elkaar gekocht materiaal. Wat hebben jullie opgeleid de laatste jaren??

7 maart 2014 om 19:27

@grunnboy05 Als ik het goed begrijp dan vind je de ene keer Zivcovic een pareltje dan weer een overschatte speler. Volgens mij ben je gewoon jaloers op zijn talent én op het feit dat ajax hem nu al haalt. Je spreekt je zelf een beetje tegen. .

7 maart 2014 om 19:41

Dus nou ben ik een nep supporter? De voorbeelden van jou zijn doorgebroken bij jullie of hebben paar jaar gespeeld daar. Deze jongen vind zich naar paar wedstrijdjes al te goed en daar kots ik op. Hetzelfde geld voor de stap die die maakt. Dat jij mij een nep supporter vindt prima. Dat mag jij vinden... Haha

7 maart 2014 om 19:44

Abe,

Ik vind cherry 1 van de betere spelers in lange tijd vij de fc. Hij leest het spelletje uitstekend en heeft de kwailteiten om regelmatig prachtige steekballen te geven. Het moet erg schrijnend voor hem zijn dat de soms geniale ballen verpruts wkrden.

7 maart 2014 om 19:46

@UCTA FC

Robben, Nijland, Hateboer, Van Nieff, Nienhuis, Van der Lei, Zivkovic, Bacuna, Van Dijk (deels), Bos, Bakker, and then the list go on and on and on

7 maart 2014 om 20:00

Lektami nee. Ik vind Zivkovic een geweldige talent. Maar iedere speler past bij een bepaalde club. Zo zou Messi bij Chelsea minder zijn dan bij Barcelona dat terwijl Barcelona een hoger niveau is? Hoe komt dat? omdat Barcelona het spelletje speelt dat voor Messi weggelegd is. Bij Chelsea zou hij veel meer moeten verdedigen, waardoor zijn kwaliteiten geminimaliseerd worden.

als ik Zivkovic met 1 speler moet vergelijken is het Inzaghi, en waar was hij goed? Inderdaad AC Milan, en wat was AC Milan voor een club destijds?

Ik bekritiseer Ajax niet, ik bekritiseer Zivkovic niet, ik bekritiseer deze aankoop. Omdat het geen match is. Dat wilt niet zeggen dat Zivkovic niet hoger kan. Zivkovic is het spits dat bij de oude PSV zou passen De PSV die de CL halve finale haalde. Zo'n spits is het. Mensen moeten leren dat spelers eigenschappen hebben,. die eigenschappen zijn een formule en de uitkomst van die formule maakt je een type. Zivkovic kan je zien als Diepe spits, een Eenzaamheid waar niemand in de buurt is, bal naar voren knallen en rennen maar, dan is die wonderbaarlijk goed.

Echter en dit punt snappen de meesten hier helaas. Ajax speelt juist niet op de omschakeling. Ajax zal altijd balbezit spelen, altijd rustig combineren waardoor Zivkovic veel meer in het spel moet komen, ook de ruimte achter de verdediger is veel kleiner dan bij de personage Zivkovic past. De profielschets is dus niet de juiste schets.

Het perfecte voorbeeld is misschien Siggi. Bij Ajax krijgt hij weinig ballen waarop hij kan scoren, waardoor hij weinig uit de verf komt (zie ook de kritieken rondom deze persoon) Terwijl Siggi bij Gronignen gewoon met 2 vingers in de neus topscoorder van de eredivisie zou worden omdat hij 40 voorzetten per duel van Kostic krijgt, 10 steekballen van Chery en nog wat ballen van vd Velden/kirm. Bij Ajax is dit veel minder. Getuigt ook van de weinige kansen die hij krjigt. Fischer die alsmaar naar binnen komt en ruimtes klein maakt noem het maar op.

dit is dus wat mensen moeten leren als ze voetbal kijken. Rollen van spelers begrijpen. Een targetman (zeefuik bijv.) kan je niet vergelijken met een afmaker (finbogasson) diepe spits (zivkovic), schaduwspits (de Leeuw) ga zo maar door. Je systeem vereist bepaalde types. En Ajax moet een complete spits en geen diepe spits.

8 maart 2014 om 09:02

Tim,

Hij geeft gewoon zijn mening en onderbouwd dat redelijk. Dat het niet past in jouw Ajax straatje is echt een manco.. Het is ongelofelijk hoe jij als een soort "Ajax-beschermengel" optreedt en iedereen die maar wat kritiek geeft over iets van Ajax, jij gelijk op je achterste poten staat bij deze topics. Wordt objectief, reëel en kweek wat voetbalverstand.. Misschien wordt je dan eindelijk een echte grote jongen..

8 maart 2014 om 09:06

Nog zo een ajakkes boy, die enige kritiek op zijn club niet kan verdragen... Hetzelfde wat ik niet tegen Tim zei, geldt ook voor jou AFCA.. Trek je Ajax posters van de muur en kweek een verstand man.

7 maart 2014 om 13:57

Kan je het allemaal een beetje verwerken, jongen?

7 maart 2014 om 13:57

Dit is echt geen counterspits he. Hij dan dat met zijn snelheid wel goed spelen maar deze jongen kan veel meer. Dat zal je in de toekomst wel zien.

7 maart 2014 om 14:00

Grappig, Ik ken hem anders en hij erkent zelf ook dat hij juist goed is wanneer hij ruimte heeft en op snelheid los kan breken. Hoeveel ruimte geven we aan Ajax? vrijwel niks. Misschien moet je nog eens gaan analyseren voor jezelf waarom hij zijn plek verloor bij Groningen en inmiddels 3e keus is?

7 maart 2014 om 14:03

Grunnboy. Je hebt gelijk hoor. Ik ben hem ook gaan volgen. Hij moet het idd van zijn snelheid hebben en pikt z'n goals mee. Maar het is technisch zeker geen natuurtalent.

7 maart 2014 om 14:05

Een snelle afmaker dus? Geen probleem, dat was Huntelaar ook! Die heeft Ajax ook vele goals gebracht.

7 maart 2014 om 14:07

Huntelaar speelde anders wel al stukke beter op zijn 16e

7 maart 2014 om 14:10

Sinds wanneer was Huntelaar snel?

7 maart 2014 om 14:11

@grunnboy050

Lul niet man, Huntelaar speelde op zijn 16e nog in de jeugd van de Graafschap.

7 maart 2014 om 14:13

Als iemand die ik kende zo negatief over me praatte zoals jij hieronder en boven doet hoefde ik die niet te kennen.

De boer ziet mogelijkheden in hem dan moet straks gaan blijken of het hem wordt of niet.

Het feit dat iemand zo geïrriteerd reageert op een speler die weg gaat laat misschien ook wel zien dat je het een beetje jammer vindt anders had je niet zo gedaan en het gewoon laten liggen.

7 maart 2014 om 14:14

Huntelaar debuteerde voor PSV

7 maart 2014 om 14:16

@grunboy050

Huntelaar debuteerde op zijn 19e inderdaad voor Psv, op zijn 16e speelde hij nog mooi in de Graafschap jeugd. Je hebt je feiten prima op orde zie ik wel.

7 maart 2014 om 14:17

Waaruit geirriteerd dan, ik zeg waar het op staat en jullie vallen mij direct aan omdat ik aan ons aller Ajax kom. Wie ziet Zivkovic nou vaker jij of ik? Wie heeft er dan een duidelijke beeld over hem. Ik zie iedere uitwedstrijd, iedere thuiswedstrijd, iedere oefenpot, ik kan je zo over iedere selectiespeler een a4 geven met informatie. Net zo goed als jij het beter weet dan ik bij de spelers van Ajax.

7 maart 2014 om 14:25

Wel grappig dat je dit zegt. Wist je dat alle spelers beter zijn als ze de ruimte krijgen?

Deze jongen is nog een B junior en net 17, dus waar heb jij het over? Jij doet net alsof hij er niets van kan en nooit zal kunnen, terwijl hij nog 6 jaar heeft om zich te ontwikkelen. En dat kan in Nederland het beste bij Ajax waar hij kan trainen met Bergkamp, Jonk, Ronald de Boer etc. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax de beste individuele trainers heeft.

7 maart 2014 om 14:28

Dat is niet waar, Demouge moet het juist hebben van duelkracht dus een tegenpool hebben. Volgende argument aub

7 maart 2014 om 14:30

Volgens mij vind je het gewoon erg dat hij naar Ajax vertrekt grunnboy. Deze jongen is pas 17 jaar dus je moet hem nog niet gelijk beoordelen op het allerhoogste niveau. Hij doet het trouwens wel goed voor zijn leeftijd. Ik heb hem aan het werk gezien bij oranje onder 19 en daar blonk hij uit. Nee, bij Ajax zal deze jongen stappen gaan maken en dit zal de nieuwe topspits gaan worden. Hij heeft tenslotte bij Ajax ook betere medespelers dan bij Groningen.

7 maart 2014 om 14:32

Bij Jong Groningen en Oranje onder 19 speelde hij ook ondermaats hoor. Best grappig iedereen roept dat Zivkovic slecht was tegen Spanje en jij vond hem goed, objectief enzo

7 maart 2014 om 14:33

Grappig dat jij iedereen slecht vind die Groningen verlaat. Laat me raden Suarez vond jij ook niks??

7 maart 2014 om 14:37

Ik vond Suarez geweldig, Ik vond Berg geweldig, ik vind Matavz geweldig, Ik vind Granqvist een uberbaas, ik vind van Dijk superieus. Ik ben een gigantische fan van Bruno Silva, ik moest zelfs een traan laten toen Lindgren een logische stap naar Ajax maakte en ik mis Nevland nog steeds. Heb je nu ook feitelijke dingen? want je kent mij niet, de enige waar ik kritiek op uit is Zivkovic, Zivkovic die al voor de brelangstelling van Ajax kritiek kreeg van het publiek, afgelopen zondag zelfs uitgefloten is. Zivkovic heeft Groningen veel punten gekost met missers die niet te missen waren, wat te denken van die kans afgelopen zondag.

7 maart 2014 om 15:06

@the artist, Zivkovic speelde dramatisch tegen Spanje man! Ja hij trapt er een pingel in, maar dat was ook zo'n beetje zijn enige goede balcontact. Verloor al zijn kopduels terwijl hij een halve kop groter was dan z'n directe tegenstanders, heeft geen bal goed aangenomen of gekaatst en had ook geen individuele actie in huis. Zeg jij maar welke goede dingen jij hebt gezien..

7 maart 2014 om 15:20

Maak je niet zo druk om een jongen van 17 die net komt kijken en er volgens jou ook nog niet zo veel van kan. Als ik je stukjes zo lees zou je blij moeten zijn dat Ajax zoveel geld wil neertellen voor zo'n pannenkoek!

7 maart 2014 om 16:28

Nee mensen vallen hier over je omdat je uitspraken ietwat dommig overkomen en onderbouwd zijn met gebakken lucht....

Al zie jij hem 100 keer per week, dan heb ik nog meer vertrouwen in de scouts en het technisch hart van Ajax :-)

7 maart 2014 om 17:00

@grunnboy Misschien moet je wat vaker feiten posten ipv je domme aannames.
Ben jij 15 ofzo?

ON: Jammer als hij nu al naar Ajax zou gaan, denk dat 2 jaar groningen hem niet zou mis staan en ajax meer zal hebben gezien..

7 maart 2014 om 19:49

Ik kom jullie helpen grunnboy050# en degroenehelfc. Wordt een beetje boos, over deze supporters die denken dat ze meer weten over de club dan ons.

7 maart 2014 om 20:38

@grunnboy,

Zware dag gehad? Je reageert gelijk zo boos

Het is een jongen met talent, die zeker zijn stappen nog moet maken. Met een trainer als Bergkamp ben je toch beter uit dan een onbekende aanvalstrainer van Groningen. Hoe eerder hij gaat, hoe sneller hij zich kan aanpassen aan het spel van Ajax. Je hebt namelijk gelijk dat FC Groningen en Ajax een totaal ander spel spelen, als aanvaller moet je je hier op aanpassen.

Je bent erg negatief over die jongen. Wat maakt het jouw dan uit dat hij vertrekt? Niks, toch? Scheelt je alleen maar salaris.

7 maart 2014 om 22:17

@grunnboy050
Raar he? Elke speler met snelheid is beter wanneer hij meer ruimte heeft.

7 maart 2014 om 14:00

"en als Bergkamp zo'n wondertrainer is dan had hij wel een jongen uit eigen jeugd geweldig gemaakt. ".

Ik zie Frank niet zeggen dat ie een wondertrainer is. Dennis heeft veel ervaring en kan die overbrengen op Zivkovic. Of vind je dat een beetje lastig om te begrijpen? Het is ook moeilijk...ook nog eens eind van de week...

7 maart 2014 om 17:47

Arie Vink, doe niet zo bij de hand. Jij weet toch ook wel wat hij bedoeld. Waarom kan hij geen 15-jarig jochie zover krijgen dat ze Zivkovic niet hoeven te kopen? Dat is de insteek van zijn vraag.

En heb je er een antwoord op?

7 maart 2014 om 19:23

Als Bergkamp en consorten elk talent naar de top kan brengen, hoeft Ajax nooit meer iemand te kopen. Dat is onmogelijk. Als Ajax dan een talent koopt kan deze prima begeleid worden door een man met vreselijk veel ervaring. En dat lijkt ie met zijn reactie niet te begrijpen. Bijdehand? Wellicht. Maar stel dan niet van zulke domme vragen.

7 maart 2014 om 14:01

Ik ben het wel een gedeelte met je eens. Voetballend is hij namelijk helemaal niet zo goed. Ja hij maakt doelpunten, maar kaatsen etc is bij hem echt dramatisch. Ik hoop bijvoorbeeld ook niet voor hem dat ajax de wedstrijd van Nederland O19 heeft gekeken. Hij speelde als een krant. Hij maakte weliswaar een doelpunt maar was verder echt dramatisch slecht.

Ik vind het best wel een risico om zoveel geld neer te tellen voor een jongen die zo jong is en technisch gewoon niet voldoet (viel technisch negatief gezien echt uit de toon bij Ned 019- Spanje O19).

7 maart 2014 om 14:13

Helemaal met je eens, ik was er ook en heb op hem gelet, maar heeft niet 1 tel laten zien dat hij íets bezit van wat er van een Ajax spits gevraagd wordt. Bijna al z'n duels verloren, geen individuele actie, aannames gingen constant fout, kaatsen kwamen niet aan (als hij het al probeerde), nee viel me vies tegen. Nu is dat 1 wedstrijd, maar daarin moet je toch wel íets kunnen laten zien waarvan je denkt, ja dat is Ajax waardig.. Dat deed hij gewoon niet. Hoop dat Ajax hem nog maar eens goed gaat bekijken voordat men verdere stappen onderneemt om hem te contracteren..

Edit: er waren wel een aantal Ajax prominenten aanwezig in de persoon van vd Zee en Sjakie Swart, maar die laatste mag je eigenlijk niet meetellen daar hij de spelersbegeleider is van Zivkovic..

7 maart 2014 om 14:15

Gelukkig zijn er nog Ajacieden die niet om alles ja knikken wat Cruijff, de Boer of een ander revolutie pion roept, respect voor jou

7 maart 2014 om 14:37

Haha maak je geen zorgen grunnboy. Er zijn onder ajacieden genoeg mensen met verschillende meningen. Ik persoonlijk zie Zivkovic graag komen, maar moet bekennen dat het een tijd geleden is dat ik hem zag spelen. Ik zie nog liever Ziyech komen. Die vond ik technisch echt begaafd. Maar ik denk niet dat je Zivkovic een domme of vreemde aankoop kunt noemen. Ajax heeft nou eenmaal weinig spitsen in de jeugd, helaas!

7 maart 2014 om 14:47

Hoe komt het eigenlijk dat Ajax maar geen spits kan opleiden, als ik zie dat wij volgens scoutlijsten 2 potentieel betere spitsen hebben als Zivkovic in de komende jaren (arias en Hagenauw) en Ajax al sinds 95 droogstaat op een fatsoenlijke spits vind ik dat opvallend. Keepers, Verdedigers, middenvelders alles lukt in Amsterdam behalve spitsen, blijft een vaag verhaal. Helemaal omdat er in amsterdam meer armoede is waardoor je meer straatvoetballers hebt en toch is er geen 1 die er boven uitsteekt

7 maart 2014 om 15:29

Er loopt wel een toekomstige topspits rond bij de A1 genaamd Walian, maar hij moet nog erg veel werken aan zijn techniek dus het kan nog wel even duren voordat hij gaat debuteren.

7 maart 2014 om 16:34

@trodat4030

Ik heb zelf maar een paar wedstrijden van Zivkovic gezien, iig bijna elke wedstrijd bij Groningen. Zal me dus ook niet uitlaten over wat ik van hem vindt. Maar het is een beetje dom om een speler te beoordelen op basis van 1 jaar niet waar? Je snapt zelf ook wel dat scouts dat doen op basis van meerdere wedstrijden. Dus, "hopen dat ajax hem nog eens bekijkt" op basis van dat jij 1 wedstrijd heb gezien slaat natuurlijk helemaal nergens op.

@grunnboy050

Logisch dat jij het jammer vindt dat hij weg gaat. Beetje jammer dat je aan de hand van drogredenen je gelijk moet halen.

7 maart 2014 om 16:45

@dutchcanada. Met alle respect vriend, ik geef je duidelijke redenen waarom ik het geen Ajax spits vind, Systematisch, aangezien het totaal geen complete spits is, matig in de kleine ruimtes is ( al zijn goals waren nadat we al op voorsprong stonden en tegenstander alles of niet speelde muv AZ) .

Dat jij het niet met me eens bent respecteer ik, maar jij komt met het argument drogredenen. Je hebt zelf mij geen een reden gegeven waarom ik ongelijk heb. Zo is een discussie winnen wel makkelijk, gewoon zeggen ja je lult onzin en klaar. Zonder enige onderbouwing.

8 maart 2014 om 06:04

@grunnboy050

Ajacieden afdoen als ja knikkers, dat noem ik een drogreden, dat was mijn punt. Zoals je zelf al toegaf is het inderdaad makkelijk om zo een discussie te winnen.

7 maart 2014 om 14:01

Een counterspits? Hij is vrij compleet voor een spits vind ik. Hier en daar wat bijschaven, zou het een prima aankoop vinden met het oog op de toekomst.

7 maart 2014 om 14:05

Wat zijn de eigenschappen van een complete spits

Koppen - Kan hij matig, weinig kracht
positiespel - Prima
Kaatsen - middelmatig
schot - prima
actie - slecht

Je kan dan beter voor Johansson, Finnbogasson etc. gaan

@ Afca020 totaal niet dat ik baal dat hij gaat, onze jeugdopleiding wordt voor de zoveelste keer bevestigt en dat is een compliment. Echter denk ik ook aan de toekomst van een speler. Waar jullie huilen wanneer er een speler naar het buitenland gaat dat het te vroeg is mogen jullie je afvragen waarom jullie nu opeens diezeflde opmerking niet maken. Het is geen complete spits, zal het mogelijk ook nooit worden en zowel Ajax als het talent Zivkovic nemen hiermee een gok. Dan kan je nog beter Kostic halen, die in tegenstelling tot Zivkovic WEL in het Ajax systeem past. Maar goed ik zal wel sorry zeggen ofzo aangezien jullie Ajacieden het nooit kunnen hebben als er tegengas is. Want dan jankt iedereen, verschrikkelijk volk

7 maart 2014 om 14:07

Stop nou maar met dat gezwam over het halen van Johansson, Finnbogasson of dergelijke. Deze jongen wordt gehaald voor de toekomst, niet om direct in de basis te spelen. We hebben nog altijd Kolbein, De Jong en straks weer Hoesen voor in de spits.

7 maart 2014 om 14:18

Vooral alle Ajacieden over een kam scheren, lekker makkelijk. Dat jij het niets vindt prima, ik zie wel degelijk toekomst in deze knul.

7 maart 2014 om 14:25

@grunnboy

Ik ken zivkovic eerlijk gezegd niet heel erg goed. De wedstrijden die hij speelde viel hij me wel positief op moet ik zeggen, maar vooral omdat hij zo makkelijk scoort.

Wat ik wel opvallend vind, is dat je zegt dat je voor Finbogasson moet gaan als je een complete spits wil hebben. Finbogasson is een geweldige afmaker, maar voetballen kan die man voor geen meter. Finbogasson aanspelen verder dan 5 a 10 meter van de goal, betekent bij Heerenveen sowieso balverlies.

7 maart 2014 om 14:27

Johansson en Finnbogasson zijn juist counterspitsen waar Ajax niet aan moet beginnen, dus waar jij al je wijsheid vandaan denkt te halen ontgaat mij.

7 maart 2014 om 14:29

Wat je over Finbo zegt klopt, maar Finbo zorgt wel voor ruimte voor Fischer etc. iets wat Zivkovic niet zal doen.

7 maart 2014 om 15:23

Grunnboy, in plaats het schrijven van reacties op VZ zou je beter je tijd kunnen besteden in het schrijven van een sollicitatiebrief. Is het niet in Groningen dan is er vast wel ergens anders een BVO die zo´n tribunescout als jij vast kan gebruiken...

7 maart 2014 om 17:49

Deeveedee, bijschaven, leuke term. Wat is dat precies ? Elke voetballer wordt goed op z'n eigen manier.

7 maart 2014 om 19:54

@Gulio

Ja voor de toekomst zeker. Eerst twee jaar wegrotten op de bank of in de Jupiler League, en dan laten debuteren zeker. Het is zeker niet makkelijk om te debuteren in Ajax, want je hebt andere spelers die gewoon beter zijn dan Zivkovic. Vond hem nu ook niet zo goed. Jullie hadden beter Piotr Parzysek kunnen halen van De Graafschap. Jong en een enorm goeie afmaker in de zestien meter.

7 maart 2014 om 23:53

Grunn, je blijft hier maar verkondigen dat alles aan deze overstap fout is. Je geeft daar jouw redenen voor. Anderen geven aan deze transfer wel te begrijpen. Ook zij geven daar hun meningen over. Respecteer die andere kijk dan ook in plaats van iemands mening naar beneden te praten.

8 maart 2014 om 01:32

Dar zeg ik niet. Tuurlijk heeft Ajax faciliteiten en trainers om een speler naar de Nederlandse, misschien zelfs Europese top te trainen. Maar het is gewoon niks aan om andere nog niet geslepen diamanten van je mede competitiegenoot te kopen. Is net als Bayern Munchen, die twee sleutelspelers hebben overgenomen van Borussia. Tuurlijk is dit een rare vergelijking, omdat wij geen topclub zijn, maar zo voelt het wel om je belangrijke spelers of de groeibriljanten te verliezen aan een competitiegenoot.

7 maart 2014 om 14:01

Mooi gesproken Tim!

Sommige willen gewoon provoceren op deze site helaas....
Denk dat grunnboy050 gewoon baalt dat deze jongen aan zijn carriere denkt en een stap naar de nationale top wil maken en lekker jaarlijks Champions League en om de prijzen wil spelen.

Grunnboy zou juist blij en trots moeten zijn. Dat een talent van hun een volgende stap maken kan.
Dat hij nog binnen de landsgrenzen blijft.

Ik snap sommige echt niet....

7 maart 2014 om 14:06

Dus als mensen een andere mening hebben zijn ze aan het provoceren? Wij zullen zien of Grunnboy of jij gelijk gaat krijgen. Ik zeg je dat de kans dat hij gaat falen bij Ajax vele malen groter is dan dat hij het gaat redden.

Een spits van ajax moet gewoon goed in de combinatie zijn.. Kijk naar Sigi, maakt zijn goals maar het is nog niet genoeg om in de basis te komen omdat hij voetballend te kort komt..

En ik ben niet voor Ajax of Groningen..

7 maart 2014 om 14:21

Dat zien we inderdaad wel, maar het gaat om het toontje

Ik vind het juist leuk om zo’n jonkie te zien. Bij welke club ook.
Genieten toch? En als ik grunnboy was zou ik apentrots zijn dat ze Zivkovic naar Ajax brengen en nu hopen op het beste toch?

Zelfde als dat ik nog steeds geniet als ik Suarez of Zlatan zie voetballen.
Dan denk ik: ja, die hebben toch maar mooi ons shirt gedragen!

7 maart 2014 om 14:30

Oke, Kishna naar Real Madrid, wat is je reactie

Oh wacht dan is die te jong en moet die ervaring op doen etc. tegenstrijdigheid als de pest. Met mijn toon is niks mis. Kritiek en felheid in discussie is normaal, wanneer het niet om Ajax gaat doen jullie het zelfde. Of knikken jullie allemaal om vd Gijp die weer eens een speler de grond in trapt

7 maart 2014 om 14:45

@grunnboy050

Dat zijn dan foute aannames ik ben altijd trots geweest op Seedorf, ook al ging hij veeeeeeel te vroeg weg

7 maart 2014 om 14:49

Seedorf won de CL. Zivkovic niet Daarbij kijk eens wat we roepen over Bruma, van Aanholt, Rekik etc.

Tuurlijk loop je risico dat Zivkovic straks wel 1e spits wordt en 8 miljoen gaat kosten, maar aan de andere kant investeer je nu 2.5 miljoen in een 17 jarige jongen die je voor 75% mag omtoveren

7 maart 2014 om 14:55

Ik roep niets over die gasten hoor.
Ze hebben logische rechtvaardige keuzes gemaakt en zijn allemaal goed terechtgekomen tot nu toe.

Denk dat velen daarvan dromen. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben.
Blijven is niet altijd een garantie.
Van die hele “talentvolle” lichting bij feyenoord, zijn ongeveer alleen Issoufi en Achabar gebleven…. Nou nee die zouden het worden. Maar zij hebben het als enige niet gered. Oh en Vilhena. Na ja die speelt bij feyenord, maar ook niet je van het.

De rest die aan de carriere dachten hebben allemaal al internationale wedstrijden gespeeld en doen het gewoon goed. Vind ik.

7 maart 2014 om 20:00

@AFCA020,

ik baal zelf ook dat jullie Zivkovic weghalen van onze selectie. Ik snap ook niet waarom wij juist trots moeten zijn, dat een speler van onze opleiding, ons elftal, dus iemand met groen en witte hart naar een talentenafhaler club Ajax gaat. Echt balen dat jullie dat steeds doen, zo is de Eredivisie toch niks meer aan of wel?

7 maart 2014 om 14:02

woow het verbaast me hoeveel mensen zonder enig verstand van voetbal er op deze site rondlopen, jij ben een beetje appel en peren aan het vergelijken, Zivkovic is gewoon piepjong en iedereen met een beetje verstand kan zien dat die jonge met een goede begeleiding van bijv. bergkamp gewoon de top kan bereiken, in de jeugd van ajax lopen er geen 17 jarige jongens met zijn kwaliteiten.

7 maart 2014 om 20:13

Hah jij maakt de meest intel
ligente opmerking van iedereen hier in deze zinloze discussie,hij heeft buitensporige kwaliteiten voor zijn leeftijd ,dat er wat aan geschaafd gaat worden staat buiten kijf ,maar hij zou het eerste met gemak moeten kunnen halen .maar dat ligt voor een groot deel aan hem zelf

7 maart 2014 om 22:21

Precies. Je speelt niet voor niets op je 16e in de Eredivisie.

7 maart 2014 om 14:47

Maak deze jongen van 20 jaar uit de provincie alsjeblieft technisch directeur van Ajax. Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Marc Overmars zijn al maanden de weg kwijt bij Ajax.

7 maart 2014 om 15:25

Maanden? Ze zijn al járen de weg kwijt, slechts drie keer kampioen geworden de laatste drie jaar wat een koekkenbakkers daar bij Ajax!

7 maart 2014 om 15:01

Grunnyboy,

Ik vraag me af of je wel een 'echte' fan van FC Groningen bent. Je bent een beetje de reden dat ik dit account heb aangemaakt. Ik hoor je de laatste weken niks anders doen dan kritiek uiten op alles wat met Groningen en Ajax te maken heeft.

Waarom haat je Ajax? Omdat ze Lindgren, Silva en Suarez hebben gekocht? Omdat ze de meeste landstitels van Nederland hebben? Is het een jaloezie naar de succesvolste club?

Je vind het raar dat ze Zivkovic willen halen. Maar is dit niet waar Groningen haar bestaansrecht aan ontleend? Het opleiden en verkopen van spelers. Stel je voor; Groningen verkoopt hem niet, dan loopt hij in de zomer gratis de deur uit. Leg jij die 2,5 miljoen meer even bij? Als je dat kunt mag je ook direct het gat in de begroting vullen.

Graag je club wat meer steunen in tijden dat ze je nodig hebben en niet je club afvallen omdat ze niet alles doen zoals jij in je gedachten hebt.

7 maart 2014 om 19:13

Zoals ik hierboven al gemeld heb ga ik graag naar Ajax als een van de weinige Groningers, volgende!

7 maart 2014 om 15:19

Hahaha, je maakt jezelf hier volledig belachelijk. Zivkovic is nog maar 17, en dan benoem jij 'm al tot de categorie counter spits? Het ligt eerder aan de strategie/tactiek van de club, dan aan zo'n jonge jongen. Voor zijn leeftijd speelt hij erg volwassen en ik ben er van overtuigd dat hij een hoger niveau aan kan.

7 maart 2014 om 15:36

@Grunnboy: inderdaad, ik vind het ook een beetje arrogant overkomen. Alsof er bij Groningen alleen maar amateurs rondlopen.

7 maart 2014 om 16:16

ik ben een echte ajacied, maar ben het toch echt met alles eens wat grunnboy hierboven zegt. ajax neemt een grote gok met deze speler en zivkovic zelf ook. wie weet word het in de toekomst nog een complete spits doordat hij zich ontwikkeld, maar dat moeten we eerst nog zien..

7 maart 2014 om 16:15

Kan me niet herinneren dat Sulejmani door Frank gehaald werd, en dat je niet meer voorbeelden hebt zegt genoeg. Geef Zivkovic gewoon een eerlijke kans, en ga nu niet met Sana komen want die koste 300.000, de kans is groot dat we een 5x zo grote prijs terugverdienen.

7 maart 2014 om 19:19

Ik ken Zivkovic al 11 jaar. Hoelang moet ik hem nog een kans geven? Ik vind het zo grappig dat alle niet ajacieden het met me eens zijn, een deel Ajacieden met me eens zijn en dan een gros ajacieden het niet. Typerend dat het juist enkel ajacieden zijn die het niet met me eens zijn ?

als er morgen staat Aajx geinteresserd in Frans Bauer zal iedereen hier roepen ja Frans Bauer geweldige speler, past in het systeem want de revolutie mensen hebben hem ontdekt.

Ongelooflijk naief. Helemaal als je beseft dat Bojan Siggi, van der hoorn en Sana het allemaal niet gebracht hebben als verwacht. Weet je wie het redden bij Ajax? jeugdspelers van Ajax zelf. Maar goed ik heb hier helemaal geen zin in.

Stuur maar een prive bericht als iemand ook maar 1 echte argument kan geven waarom Zivkovic de juiste keuze voor Ajax is. Wat zijn zijn kwaliteiten, waarom vind je dat, kan je voorbeelden noemen waarin je dat gezien hebt.

Ik ben benieuwd. Ik zit klaar.

7 maart 2014 om 16:29

Hij wil sowieso al weg bij Groningen met zo'n meer dan schandalig veld !!

7 maart 2014 om 16:32

Zivkovic is een geweldig talent. Op 17 jarige leeftijd is hij al heel ver in zijn ontwikkeling vergeleken met leeftijd genoten. De Jong, Sigtorsson vertrekken denk ik. Dus dan heb je alleen Hoesen als echte spits. Kishna gaat denk op de buitenkant, maar kan natuurlijk ook eventueel spits. Dus zo gek is dit niet. Ajax wou hem al halen voordat hij contract tekende bij FC Groningen.

Verder vind ik je opmerking echt onzin. Er is een heel ander beleid nu, dan in de tijd van Marco van Basten. Verder is Bergkamp een geweldige voetballer geweest en zijn ze binnen Ajax heel positief over hem. Hij houdt er niet van om veel aandacht te hebben, dus werkt hij liever achter de schermen. En hij kan moeilijk een spits uit de jeugd super maken, zonder dat er een is.. :
Ken je feiten. Vermeij was niet goed genoeg. Kishna kan spits staan, dus die zal zeker wel met Bergkamp trainen en praten

7 maart 2014 om 16:43

Het was ook niet frank de boer die sulejmani haalde .. just saying

7 maart 2014 om 18:54

Grunnboy misschien wordt het tijd om je frustaties jegens Ajax te beteugelen. Wordt nl een beetje lachwekkend en zielig. Haal je Sulimani er over tien jaar ook weer bij als Ajax een speler wil kopen? Ajax heeft het ( zelfverdiende) geld om jonge spelers re kunnen halen en de aantrekkingskracht op jonge spelers. Leg je erbij neer en wees blij met die 2,5 miljoen die Grunn hard nodig heeft. Beetje respect voor de club die ook dit jaar met de nodige wisselingen en "eigen jeugd" gewoon weer bovenaan staat.

Ik denk dat Zivkovic al zo goed als binnen is. Blij dat ze nu al beginnen te werken aan de selectie voor volgend jaar.

Ik denk ook dat Zivkovic echt heel goed kan worden. Zeker met een trainer als Bergkamp erbij. Ik heb ook echt het idee dat hij nu al min of meer op eredivisieniveau zit, en dat is knap op zo'n jonge leeftijd.

7 maart 2014 om 14:29

Maar hou even in je achterhoofd dat Eredivisie niveau tegenwoordig geen drol meer voorsteld. Ajax wil weer succesvol worden in Europa, daar moet je spelers voor hebben die boven Eredivisie niveau uitstijgen. Gelukkig heeft Zivkovic die potentie wel, zie hem ook graag naar Ajax komen.

Ik denk trouwens ook dat Zivkovic al zo goed als binnen is, zeker omdat hij laatst naar het spelersmakelaar bureau van Sjaak Swart is overgestapt.

7 maart 2014 om 14:42

ja voor Europees niveau komt hij waarschijnlijk nog tekort, maar war niet is kan nog komen. Ik vind hem wel een verrijking voor de eredivisie. echt een killer denk ik

2,5 miljoen is gigantisch veel geld voor een jongen die totaal nog niks bewezen heeft. Wat mij betreft mag hij lekker gaan.
Hij lijkt een beetje te bezwijken onder de druk die op dit moment op hem schijnt te rusten. Tegen Twente en Cambuur had hij de winnende moeten maken, maar laat dat na.
Hij kan dan wel net 17 zijn, maar als je zo'n grote mond op het veld hebt moet je het ook waarmaken.

Invallen kan hij aardig, want op die momenten lag er vaak meer ruimte. In de basis heeft hij tot nu toe alleen nog maar tegen gevallen.

7 maart 2014 om 14:03

Het is maar hoe je het bekijkt. 5 jaar geleden had Ajax voor een speler met hetzelfde potentieel het dubbele of misschien zelfs het 3 dubbele moeten betalen van Nijland. Wat dat betreft is 2,5 miljoen nog wel een gokje waard voor een speler waar nog veel groei in zit. Natuurlijk kan hij ook zomaar floppen hoor en moet hij nog veel verbeteren. Het zegt mij meer over de financiële situatie van FC Groningen dat ze zo snel akkoord gaan met de transfersom. Ook opvallend dat Nijland nog maar erg weinig de media opzoekt nu het sportief en financieel wat minder gaat.

7 maart 2014 om 14:22

Goed punt, de transfersom zegt op dit moment meer over Groningen dan over Ajax.

7 maart 2014 om 14:27

Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt.

Suarez had er in zijn eerste seizoen bij Groningen, na een zeer matige start, 13 inliggen. Matavz en Berg hadden zich in de Eredivisie ook al bewezen. Het is natuurlijk logisch dat je geen 6 a 7 miljoen voor een speler kan vragen die in principe nog niks gepresteerd heeft. Stel hij had er nu al 15 inliggen, was het natuurlijk een ander verhaal geweest.

Ben het wel met je eens dat de positie van Groningen inderdaad niet helemaal lekker is op het moment. Neemt niet weg dat 2,5m voor Zivkovic zeer veel geld is.

7 maart 2014 om 14:48

Ik zou eerder de vergelijking trekken met Stef Nijland, die er (op de vleugel) 4 maakte in 24 wedstrijden en voor 4 miljoen naar PSV vertrok. Die was ook nog eens ouder dan Zivkovic die er 5 heeft gemaakt in 23 wedstrijden of zo. Wat dat betreft vind ik de transfersom wel meevallen in vergelijking met 5 jaar geleden. Al blijft het inderdaad veel geld voor een speler die nog niks gepresteerd heeft.

Ik denk dat dit het juiste moment is inderdaad. Die jongen heeft al bewezen dat hij een doelpuntje kan maken en het kan misschien wel een hele grote worden als hij daadwerkelijk goed leert van Bergkamp. Hij is pas zeventien dus heeft nog alle tijd om te rijpen, hoop echt dat het allemaal doorgaat want dit is zeker een lange termijnversterking voor Ajax.

Ik zou het wel mooi vinden als hij naar Ajax komt. Toch een jongen met aardig wat potentie en in de jeugd zit er ook niet (direct) wat aan te komen. Ik denk wel dat deze jongen past in het Ajax spelletje. Het zou toch fijn zijn als we na jaren ook gewoon weer een goede spits hebben lopen bij Ajax zeg..

7 maart 2014 om 14:00

Die heeft Ajax toch al in huis...kishna?

7 maart 2014 om 14:56

Die zie ik toch echt liever op de flanken hoor.

7 maart 2014 om 15:34

We hebben met Walian wel een talentvolle spits in huis die de potentie heeft om het eerste te halen, maar qua techniek moet hij nog keihard werken.

Zou een leuke speler zijn maar toch zie ik ajax liever finbogason halen, maja wat moeten ze dan met sightorson en hoesen?

Hopen dat als deze jongen komt het niet weer een halve aankoop is als Vd Hoorn die het niveau bij lange na niet blijkt te hebben.

Moet voor zo'n jonge aanvaller fantastisch zijn om met een voormalige topper van het formaat Bergkamp te mogen werken. Hopen dat het allemaal snel rond gaat komen!

7 maart 2014 om 14:22

Het zijn leuke lokmiddelen natuurlijk, maar uiteindelijk is het aan de speler om zich te ontwikkelen. Tegen van der Hoorn werd vast ook gezegd dat hij veel kon leren van Stam, maar of hij het nog gaat redden is ook nog een hele grote vraag.

Maar goed, Zivkovic is zeker een groot talent, en hij zal vast wel voor Ajax gaan kiezen. 2.5 miljoen is geen heel groot risico van Ajax, ze maken jaarlijks wel een of meerdere goede verkooptransfers dus dat kunnen ze makkelijk doen.

Het lijkt mij beter als hij eerst nog een jaar (of 2) verhuurd wordt aan Groningen. Hij moet eerst beslissend kunnen zijn voor Groningen en daarna verder kijken. Bij Ajax is de druk vele malen hoger en we weten allemaal niet of hij daar wel mee om kan gaan.

7 maart 2014 om 14:04

Bij Ajax is de druk inderdaad hoger, maar Ajax gaat hem dus echt niet overhaast brengen. Die jongen gaat gewoon rustig de tijd krijgen wordt gebracht als hij daar klaar voor geacht wordt.

7 maart 2014 om 14:07

Rustig brengen zal dus ook betekenen met Jong Ajax meedoen?! Ziet hij dat wel zitten? Dit soort jongens moeten gewoon elke week spelen.

7 maart 2014 om 14:19

Dat zal inderdaad betekenen dat hij ook wedstrijden gaat afwerken bij Jong Ajax ja. Bij Ajax liggen individuele ontwikkelingsplannen klaar voor jonge spelers en straks dus ook een voor deze jongen. Ajax is daar gewoon heel duidelijk in en hij zal daar mee akkoord moeten gaan mocht hij besluiten naar Ajax te komen. Veel spelen op een lager niveau is zeker niet slechter dan weinig spelen op het hoogste niveau. Als hij het laat zien bij Jong Ajax, dan krijgt hij gewoon zijn kansen bij Ajax 1.

7 maart 2014 om 14:09

Verkocht is verkocht, dan hoef je m niet terug te huren. Groningen moet dan meer tijd en geld steken in andere spelers.

7 maart 2014 om 14:48

Deden jullie met Robben toch ook maar al te graag?

7 maart 2014 om 16:32

andere tijden, toen kon iedereen die tegen een bal kon trappen bij Groningen terecht en was Robben meer dan welkom.

nu heeft Groningen nog zat opties voor in de spits en hebben ze met Hagenauw nog een jeugdinternational voor in de spits rondlopen en hebben ze wat geld, wat er vroeger tootaal niet was.

en als hij zo graag naar Ajax wil dan gaat hij maar en het is ook maar beter dat hij dan helemaaal weg gaat bij de club want populair gaat die nooit meer worden.

Nou dat zal nog een flinke klus worden als ik de wedstrijd van u19 tegen Spanje als maatstaf mag nemen.. Aannames gingen fout, was amper aanspeelbaar, technisch niets laten zien, geen individuele acties gezien, kaatsen ook niet, verloor alle kopduels.. En het was ook niet zo dat Spanje geweldig speelde ofzo.. Nee, ik zie hier geen Ajax spits in, iig heeft hij dat woensdag niet laten zien.. Een pingel erin schieten, maakt je geen Ajax spits..

Frank, ga nou zelf eens een keer of 2 a 3 een kijkje nemen, desnoods bij jong Groningen, dan zie je het zelf.. Of misschien kan je Dennis beter sturen..

7 maart 2014 om 15:29

Is dit nu de derde of vierde keer dat je de wedstrijd tegen Spanje aanhaalt als referentiepunt? Hij heeft nog een paar meer wedstrijden gespeeld dit seizoen. Een beetje vreemd om steeds maar één wedstrijd als referentie te gebruiken!

7 maart 2014 om 15:57

Nee het was de eerste keer, dit was namelijk mijn eerste post in deze topic Ik heb woensdag voor het eerst 90 minuten naar Zivkovic kunnen kijken en hij viel mij vies tegen. Ik kan niet oordelen op wedstrijden die ik niet gezien heb, maar als ik grunnboy mag geloven (die aangeeft hem aardig goed te kennen en wie ben ik om daar aan te twijfelen), zit ik spot on betreffende zijn kwaliteiten. Het is gewoon geen Ajax spits, daar heb ik echt geen 5 wedstrijden voor nodig om daar achter te komen.

Maar heb jij dan wel die dingen (ooit) van hem gezien? Bovenstaande punten zijn toch echt belangrijker dan een neusje voor de goal te hebben om bij Ajax te slagen. En ik zie echt wel wanneer iemand iets beheerst maar dat het er niet uit komt.

Maar goed, ik zal de aankomende weken eens kijken of hij nog eens in de basis speelt en als Ajax niet op hetzelfde moment moet spelen zal ik er nog eens naar kijken, mocht hij dan opvallen, zal ik mijn ongelijk ook zeker toegeven.

7 maart 2014 om 16:17

Volgens mij moet je niet teveel 'luisteren' naar wat Grunnboys te melden heeft. Die is vooral gefrustreerd om het feit dat Ajax Zivkovic naar Amsterdam haalt en die frustratie achter zgn "redelijke argumenten"verschuild. Zivkovic is een spits van 17 die nog alle tijd heeft om te groeien net zoals Fischer, Kishna, Andersen enz. Wel knap van je dat je geen vijf wedstrijden nodig hebt om er achter te komen dat een jongen van 17 geen Ajax spits is. De volledige technische staf van Ajax denkt er blijkbaar anders over....

Dit lijkt me niet slim, als hij goed genoeg zou zijn voor ajax dan zou hij het toch echt moeten bewijzen in de basis bij fc Groingen, dit gebeurt nog lang niet. Zo snel als hij zich bewezen heeft in de basis voor langere tijd, dan pas kan je verder gaan denken.

Hoop echt dat Ajax zich ook bij Ziyech gaat melden. In potentie een van de betere voetballers die hier rondloopt. Wat een heerlijke voetballer is dat zeg en ook nog eens voor een schijntje op te halen.

Je mag er toch vanuit gaan dat de deal al zo goed als rond is, anders zou ik als Groningen zijnde toch niet blij worden van dit geslijm bij mijn speler door de coach van een ander team en dan zou ik de deal toch wel even uitstellen...

Dat gezegd hebbende, zijn het wel ware woorden. Bergkamp kan een hoop betekenen voor jonge aanvallers.

7 maart 2014 om 14:24

Er wordt hem iets gevraagd en daar geeft hij antwoord op. Lijkt me vrij normaal toch?

7 maart 2014 om 14:30

Natuurlijk geeft hij gewoon antwoord en heeft hij niet zelf een journalist gebeld. Zowat 90% van alle artikelen hier komen voort uit de vraag die een journalist gesteld heeft, dus dat vind ik zo'n kulargument.

Hij impliceert hier dat Zivkovic bij Groningen niet meer beter zal worden en er dus verstandig aan doet om weg te gaan. Nu zal jij (als Ajacied) vast zeggen dat ik spoken zie en FdB zwart wil maken, maar als ik bestuurder van Groningen was en een coach zou zo over mijn speler praten, zou ik daar best aanstoot aan kunnen nemen.

7 maart 2014 om 14:36

Hij zal bij Ajax ook beter worden of denk jij van niet dan? Frank zegt gewoon wat hij er van vindt en spelers paaien hoort er ook gewoon bij in het voetbal.

7 maart 2014 om 14:58

Bij Groningen niet meer dan?

7 maart 2014 om 21:06

Bij Groningen wordt hij ook gewoon beter hoor. En zal hij ook groeien. Hij is pas 17 jaar en dan lijkt het me veel logischer dat hij meer speelt bij Groningen als bij Ajax op die leeftijd.

Het zou dom zijn van die jongen om nu al zo'n stap te maken. Hij kan beter nog minimaal 2 jaar bij Groningen blijven en vaak spelen dan nu al naar een Nederlandse topclub gaan.

Volges mij kan deze speler overal nog wel stappen maken zelfs bij Rkc. deze speler is nog maar 17!!
En alsof Bergkamp al zoveel briljantjes heeft afgeleverd? Volgens mij gaat het juist niet zo best met het ontwikkelen van de spitspositie bij Ajax.
Middenvelders en vleugelspelers en verdedigers lopen nu wel lekker van de band maar zelf opgeleide spitsen heb ik nog maar weinig gezien bij Ajax de laatste jaren?
Deze jongen kan natuurlijk gewoon lekker kiezen eind van het seizoen en Ajax doet er kwablijkelijk alles aan om een wit voetje te halen bij deze speler. Zijn bang dat hij voor een club als PSV gaat kiezen denk ik.

Zivkovic heeft mij nog niet kunnen overtuigen, maar bij Ajax weten ze wel raad met jonge talentvolle spelers.

Haha al die mensen hier die zeggen dat doe jongen een fortuin zou moeten kosten 2,5 miljoen.

Vind het zelf ook laag ik dacht zelf 4 miljoen maar ja 2,5 is beter.

Welja. Koop er nog maar 1.

Als hij stappen wil maken, kan dat evengoed bij Groningen. Het is niet alsof Ajax een ander niveau heeft.

7 maart 2014 om 15:13

Maar Ajax speelt wel op een hoger niveau. Zoals Europa?

7 maart 2014 om 15:37

Jong Ajax speelt ook in europa zeker?

7 maart 2014 om 21:04

Want Zivkovic wordt zeker gehaald speciaal voor de basis..

8 maart 2014 om 08:18

Zivkovic moet dan concurreren met Sigthórsson. Dus ga nou niet denken dat deze jongen geen kans maakt.

Grunnboy jij bent een hater de tijd dat Sulejmani werd gekocht was het onder een ander beleid en stond van Basten er op om hem te halen sinds de boer gekomen is zijn we 3 keer kampioen en de 4de is in zicht en misaankopen zijn er niet geweest onder de boer dus hou j haat gedrag maar voor je kneus

7 maart 2014 om 18:09

Sana is in mij opinie toch een aardige miskoop ondanks dat hij niet veel geld heeft gekost. Verder hebben ze niet veel gekke dingen gedaan dus prima.

OT: zivkovic kan naar mijn idee nog beter eerst proberen om een paar jaar vast in de basis te staan bij groningen en dan naar ajax gaan

Net zulke grote stappen als Siggi, Sana en Hoessen?
Dat zou wat zijn zeg
Weer een geweldenaar dankzij de geweldige jeugdtrainers

Waarom eigenlijk weer kopen?
opleiding is toch zo goed?

7 maart 2014 om 15:42

Niet iedereen kan slagen bij een voetbalclub er zijn dus altijd afvallers. Sana en Hoessen waren ook maar twee gokjes die Ajax goedkoop binnen kon halen, geen man overboord. Kolbein is een prima spits, met voldoende aanvoer vanaf de flanken knal hij er gewoon 15+ binnen.

En waarom kopen? Als je het nieuws de afgelopen 2 jaar een beetje had gevolgd dan had je dat wel geweten. Maar ja, haters gonna hate.

Denk dat elke speler wat van Bergkamp kan leren, maar dat kan van elke speler die in de top gespeeld heeft.

Het probleem is denk ik hoe snel zo'n speler het kan op pakken.

Strootman was bijvoorbeeld geen wereld talent in de jeugd (anders was hij wel bij psv feyenoord of ajax) Maar door keihard te werken en elke dag te willen leren staat hij nu aan de top.

zeker talentvol deze jongen, maar heeft nu nog niet het niveau om elke week in de eredivisie beslissend te zijn. Grote kans dat hij dat wel gaat halen dat niveau en dus een mooi moment om m te kopen voor dit bedrag.

het valt me wel op dat ajax de laatste 3-4 jaar steeds op dezelfde manier jonge spelers "verleid" om naar Amsterdam te komen. Je leest dan altijd termen als "dat is zeker een interessante speler voor ons, die wij dan ook volgen. Maar we volgen er meer" of "onder begeleiding van deze "oud international" kan hij grote stappen zetten". En nu was 2.5 miljoen nog een mooi bedrag, maar als de verkopende club wat meer vraagt komt Overmars al snel met "wij hebben een salarisplafond en wij gaan zulke transferbedragen nooit ophoesten, maar bieden wel een unieke kans om je te ontwikkelen".

Prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Goed voor Ajax, goed voor Zivkovic

Ik vind dit vooral van zivkovic een vreemde keuze. Als ik hem was zou ik veel liever nog een paar jaar bij groningen spelen in de eredivisie en eerste spits worden dan bij jong ajax spelen in de eerste divisie. Hij zal namelijk volgend seizoen echt niet in het eerste spelen. Op dit moment is hij nog niet eens beter dan zeefuik en de leeuw.

"hij zou bij ons weer stappen kunnen maken onder begeleiding van Dennis Bergkamp.”

Als ik deze zin lees dan klinkt het mij in de oren als of hij uitgeleerd is bij FC Groningen. Kan natuurlijk zijn dat ik de zin verkeerd begrijp. Maar Zivkovic die had in mijn ogen eerst basis in Groningen moeten staan. Deze stap lijkt mij te groot, de komende 2 jaar zullen we hem vast moeten bekijken in de Jupiler league.

Maar aangezien mijn glazen bol net kapot is gevallen zullen we het pas over een half jaar weten als dit allemaal klopt...

Poll is een beetje misleidend voor dit moment, aangezien Zivkovic niet het Ajax-niveau aan kan op dit moment dus ook geen uitstekende speler is voor Ajax. Je kunt steeds wel met leuke talentjes aankomen maar kom is met een topper waar we echt iets aan hebben volgend seizoen in Europa. Niet weer en paar jaar wachten tot dat een talent die we gehaald hebben moet doorbreken in het eerste.

Maar Zivkovic is wel een uitstekende aankoop voor de toekomst, Bergkamp kan hem zoveel leren.

Sulejmani part deux. Hou toch op Frankie. Door de kutbeleid van jullie, is straks helemaal niks meer over van de naam die Ajax gemaakt heeft in jaren 70 en midden jaren 90. Jullie zijn twee keer weggespeeld door een club uit Oostenrijk (!). Koop 1-2 toppers per jaar en je maakt echt progressie.

Vraag me daadwerkelijk af of hij echt zo goed is. Castaingos werd op die leeftijd de nieuwe Henry genoemd. Tegenwoordig ben je al heel snel een supertalent... Je hoeft maar op een jonge leeftijd een paar wedstrijdjes te spelen en je bent goed. Al helemaal als je een assist geeft of een paar keer scoort. Vervolgens sta je volgens de journalisten op verschillende scoutingslijsten en poef... (als je fit blijft en je koppie erbij houd)...financieel onafhankelijk zonder dat je ook maar in de buurt kom van de kwaliteiten van onze vroegere helden als bv een Kluivert, Seedorf, Sneijder, Robben, van Persie enz enz...
Kijk maar eens hoeveel er omhoog zijn geschreven en uiteindelijk gewoon door de mand vallen.
Clasie: nieuwe Xavi genoemd.... laat me niet lachen.
Castaingos: nieuwe Henry.... laat me niet lachen
Depay: wil CR7 na doen.... laat me niet lachen.
Vilhena: nieuwe Davids.... laat me niet lachen.
Fischer: pffff gewoon drama
Bakalli: na 3 wedstrijdjes Belgisch international.... laat me niet lachen.
ENZ ENZ ENZ

Storend dat mensen hem al counterspits noemen of dat hij een slechte eerste aanname heeft, kom op he die jongen is 17 en barst van het talent, kan fysiek nu al mee in de eredivisie.
Het is gewoon een briljantje die ze bij Ajax willen proberen te slijpen.
Verschil met andere clubs in de eredivisie is dat ze alleen bij Ajax 1 naar het resultaat kijken. Deze jongen gaat volgend seizoen net als meerderen mee trainen met Ajax 1 en 15 duels spelen in jong Ajax
Groenendijk trekt het niet dat hij niet op resultaat kan spelen. Bij jong Ajax kan het maar zo dat ze deze jongen op zo'n manier in de spits laten spelen dat hij zich vaak moet laten terug zakken zodat zijn handelingssnelheid omhoog moet. Kijk bijvoorbeeld naar een Meleg die is beduidend beter geworden door zijn wedstrijden in de spits bij jong Ajax zodat zijn fysiek omhoog gaat en hij meer duelleert met sterke verdedigers of een Andersen die daar op het middenveld staat maar fysiek te kort komt voor de eredivisie op het middenveld en klaargestoomd wordt voor een plek op het middenveld. Ik denk dat ze hetzelfde in gedachte hebben met Zivkovic

Het is te hopen dat hij meer stappen gaat maken onder bergkamp als dat vd Hoorn dat gedaan heeft onder Stam.....

"Hij zou bij ons weer stappen kunnen maken"

Alsof hij bij Groningen stil staat en niet verder kan komen....
Sorry hoor wordt er een beetje misselijk van dat ze denken dat Ajax het beste is voor jonge spelers.... En bij andere clubs ze niks beter worden...
Die jongen heeft nog genoeg mogelijkheden om bij Groningen door te groeien en een topper te worden, en vervolgens een stap te maken. En ja dat zou dan ook Ajax kunnen zijn.
Maar nu gaat ie op een achterbakse manier naar Ajax.
Eerst heeft Ajax hem en zijn vader lekker gemaakt met mooie verhalen, en een zak geld natuurlijk. Vervolgens van zaakwaarnemer wisselen naar een 1000% Ajax man.
Ja dan is het voor een club als Groningen schier onmogelijk om zo'n jongen te behouden....

7 maart 2014 om 22:24

Haha, als hij meteen naar Barca zou gaan dan is het weer een stap te vroeg. Ajax is een goede stap omdat hij dan in de Nederlandse top speelt. Bovendien leer je meer van Bergkamp dan de spitsentrainer van Groningen.

Ten eerste: het klinkt weer zo arrogant.. Net alsof hij bij Groningen geen "stappen" kan maken! En ten tweede: een opmerking als; onze, toch misschien niet helemaal toereikende en niet echt fantastische jeugdopleiding, komt echt erg tekort..

Ik ken de jongen niet erg goed, maar van de wedstrijden die ik heb gezien zou het bij Ajax ook zomaar een buitenspeler kunnen worden? Klopt dat of zeg ik nu iets raars?

Zou een goede aanwinst zijn voor ajax. Enorm veel talent en beschikt over veel snelheid. Ook ajacied ? Kijk even op ajaxhighlights.nl en like natuurlijk even !

Dat kunnen ze in Eindhoven en Rotterdam net zo goed zeggen. Daar lopen met Van Nistelrooy en Makaay toch ook niet de minste oud-spitsen rond in de trainersstaf.

Ja want dat kan alleen bij Ajax? Rot toch op man. En dan over een jaar roepen dat het weer eigen jeugd is whahahaha

Ik snap niet echt waar Grunnboy zich toch zo druk om maakt. Hij komt bij Groningen toch ook maar amper aan spelen toe? Dat is echt niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn, want ik heb sterk de indruk dat die saaie van der Looi hier iets mee te maken heeft. Beetje het mannetje spelen om Zivkovic te laten zien wie de baas is. Dat hij daarmee het thuispubliek een publieksspeler onthoudt, zal die vent een zorg zijn. Hij is tenminste nog een speler waar mensen voor naar het stadion komen.

Ik wist het daarom ook wel als ik hem was. Als Ajax of welke interessante club (voor hem) dan ook voor hem op de stoep staat zou ik ook gaan. Zijn toekomst is zolang die saaie zich-interessant-voordoende-trainer aan het roer blijft, uitzichtloos.

Ik hoop dat die jongen veel succes mag hebben, zodat we er later trots op kunnen zijn als ie ooit eens bij een internationale topclub mocht gaan spelen. En ik denk ook dat ie met de hulp van Bergkamp op de juiste plek is.

bergkamp moet hem beter maken volgens frank,
vind het niet gek want frank maakt niemand beter kijk maar naar dit elftal.
hebben allemaal een terug val

Grunnboy jij schrijft zoveel, moet jij niet naar het boekenbal?

8 maart 2014 om 01:38

Vind het echt onzin, hij moet toch al die andere kerels verweren. Dan moet hij toch met argumenten komen, en dit is voetbalzone, dus iedereen mag zijn mening geven.

De boer praat wel een beetje arrogant hier. Als ik het zo lees krijg ik de indruk, dat hij alleen bij Ajax stappen kan maken, omdat hun bergkamp hebben.

Maar volgens mij leer je meer en beter door elke wedstrijd bij Groningen te spelen dan dat bergkamp je tips en tricks leert en je je wedstrijdjes afwerkt in de JL of lekker bankt bij Ajax.

Heb zivkovic veel zien spelen, talent heeft die zeker maar moet nog maar zien of dit een gelukkig huwelijk gaat worden. Ik ben er ook niet heel kapot van maar goed ik ben dan ook geen scout bij Ajax. Ik heb vertrouwen in de scouts en de trainers dus ben heel benieuwd wat Zivkovic gaat doen bij Ajax. Hopelijk wordt het de spits waar we al een tijd op wachten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren