Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De sfeer was agressief en er zijn dingen gebeurd die niet mochten’

Laatste update:

De 3-1 nederlaag tegen Roda JC kwam zaterdag hard aan bij de supporters van NEC. Ongeveer tweehonderd fans van NEC stonden de spelersbus zaterdagavond bij het stadion op te wachten. Bij aankomst werd de spelersbus aangevallen en kregen Dennis Gentenaar en Ryan Koolwijk allebei een klap. De doelman hoorde bovendien drie blikjes drinken naast zich neerploffen.

/

De situatie was beangstigend, maar twee dagen later zeggen enkele spelers uit de selectie van Anton Janssen dat zij wel snappen waar de frustratie vandaan kwam. NEC doet het dit seizoen niet goed en dat doet pijn bij de aanhang. Jeffrey Leiwakabessy benadrukt in een reactie aan Omroep Gelderland wel dat het bij praten en, indien nodig, schreeuwen moet blijven. “Ze moeten niet aan de spelers komen of andere gekken dingen.”

“Het heeft op de ene speler meer impact dan op de ander. Dit hoort erbij en we moeten weer verder. We staan laatste, dan krijg je deze emoties. Het belangrijkste is om directe degradatie te ontlopen en dan maar via de nacompetitie ons redden. Het wordt een heel lastig, maar wel interessant einde”, vertelt de routinier maandag. Teamgenoot Rens van Eijden vond de sfeer zaterdag iets te agressief en zegt dat er dingen gebeurden die niet mochten gebeuren.

“Voor de rest moet je een brede rug hebben en het over je heen laten komen. Het heeft wel impact op vooral de jonge spelers. Ik zat zelf bij de wedstrijd tussen de fans in het uitvak, maar daar hebben ze zich goed gedragen. Mooi om te zien hoe de supporters achter de club stonden zolang de stand dat tenminste toeliet”, aldus de verdediger. Hij zegt dat de druk hoog is in de groep bij NEC, maar dat iedereen vertrouwen in elkaar moet houden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Door eigen fans geslagen worden???
Waar gaat dit heen met al die doorgeslagen idioten.

10 maart 2014 om 16:27

Waren geen fans. Is een groepje cokesnuivende Stone Island pubertjes die fratsen uithalen onder de naam van NEC. Gros van die jongens weten niet eens wie Leiwakabessy of Van Eijden is en komen nooit bij een wedstrijd.

Nadat ze de bussen van Utrecht hadden aangevallen zaten ze ook in de stad. De echte supporters worden er op aangekeken, maar staan net als NEC zelf machteloos. Gebeurt voornamelijk rondom/buiten het stadion.

10 maart 2014 om 20:25

Met alle respect Mitssie. Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat de robinhood show (zoals het genoemd wordt als je op bezoek gaat bij Nec) enkel en alleen komt door cokesnuivende stone island pubertjes. Toen wij met 1-4 in nijmegen wonnen was het grote deel van de fanatics van NEC al vertrokken in de 80e minuut om in bosjes te verstoppen en met stenen te gooien. Nu wil ik inderdaad niet alle NEC supporters over 1 kam scheren, maar ik weinig naief te zijn. Daarbij zeg je wel ze weten niet wie Leiwakabessy is. Maar ze weten wel dat hnec 18e staat, want dit gebeurd niet als ze 1e staan. En nee NEC is niet de enige, bij ons waren er ook zondag groepen die confro met Feyenoorders aangingen en ja die zaten in het stadion tussen de fanatics. De fanatics hebben namelijk vrijwel altijd banden met de echte harde kern de 'hooligans'

Mooi om te zijn hoe de supporters achter de club stonden zolang de stand dat tenminste toeliet”, aldus de verdediger

Dus.... Na de 2-0 of 3-0 stonden de supporters er niet meer achter?

Het zou mooi om te zien zijn dat de supporters er na deze wedstrijd massaal achter gingen staan. In positieve zin.

10 maart 2014 om 15:36

Daar heb ik ook alle vertrouwen in! Zondag tegen Utrecht staat de hele goffert er weer massaal achter. Mede omdat een groot deel van de supporters zich doodschaamt voor deze vertoning(binnen en buiten het veld) ik heb er nog steeds vertrouwen in dat directe degradatie kan worden ontlopen, nacompetitie word denk ik moeilijk om uit te blijven.

Er lijkt maar 1 uitweg. De dikke portemonnee van Boekhoorn. Dus vriend Been weer terughalen!

10 maart 2014 om 15:34

Gaan we het nu weer hebben over de kop van Janssen? Hij doet daar prima werk, spelen leuk en pakken punten. NEC gaat het wel redden, dankzij Janssen. Hij heeft met NEC al veel punten gepakt en er zullen er heel wat komen. Dat die supporters het niet zien, ligt aan hun. Maar om nu spelers en trainers te gaan aanvallen, na een Nederlaag, die je gewoon een keer kunt oplopen is te triest voor woorden. En ik gok dat Been hier nog minder uithaalt. Janssen is gewoon de beste die ze er nu voor kunnen hebben.

10 maart 2014 om 16:03

Als ik je een groen randje had kunnen geven had je het gekregen, prima reactie. Anton Janssen heeft maar mooi de ongelofelijke teringbende op moeten ruimen en herstellen die Pastoor heeft achtergelaten. Janssen trof een team aan met een zelfvertrouwen van -5, iets wat in de maanden daarna zat punten heeft gekost in de slotfase. Ook dat er veel nationaliteiten in de ploeg zitten en dat de groep pas begin september compleet was werkt ook niet in zijn voordeel. Desondanks probeert hij de ploeg te laten voetballen en maakt hij redelijk logische opstellingen. Wanneer NEC degradeert ligt het naar mijn mening niet aan Anton Janssen. Hij heeft toch iets van een lijn in het spel gekregen en soms tonen de spelers ook passie, iets wat bij Pastoor totaal niet aanwezig was. Ik ben dan ook geneigd de blamage van zaterdag volledig af te schuiven op de mentaliteit van de spelers, ben er namelijk van overtuigd dat Janssen er alles aan heeft gedaan om de ploeg goed voor te bereiden. Hopelijk is het eenmalig van de spelers.

10 maart 2014 om 16:04

Janssen is in ieder geval een echt voetbaldier, dus daar heb je vast gelijk. Het echte probleem bij veel degradatie clubs is hun technisch beleid. Bij NEC is het duidelijk een chaos. Dus een rijke financierder moet een nieuw bestuur neerzetten. Alleen dat werkt nog.

10 maart 2014 om 17:48

Het was een chaos. Juist nu is er rust in de tent. Zoals Keizerstad ook zegt, er is veel troep opgeruimd. Kijk daar eerst een na, voordat je zo'n non zins argument zegt.

10 maart 2014 om 20:51

Veel rust in de tent?? Het is gewoon 1 grote teringbende daar in Nijmegen . Boekhoorn eist eerst dat pastoor weg moet zodat hij weg spelers wil financieren (allemaal net niet spelers btw) Anton Jansen als trainer ( bakt er niks van want ze staan nog steeds laatste) . En nu beginnen de 'supporters' zelfs de spelers in elkaar te timmeren.
Denk dat het te laat is NEC

10 maart 2014 om 22:57

Ik weet wel zeker, dat het rustiger is, dan jij denkt. Kom er geregeld en merk, dat het al 10x zo rustig is als bij Pastoor. Als je ziet hoeveel punten Janssen heeft gepakt en Pastoor, dan moeten die supporters eens gaan nadenken, want volgens mij is dat iets wat ze niet doen. En loop de media niet achterna, want er zijn journalisten die de situatie wel goed beschrijven, alleen is dat niet landelijk,.

10 maart 2014 om 23:28

Wat een onzin wordt hierboven geschreven. Janssen veel punten gepakt en doet het beter dan Pastoor? Pastoor is drie wedstrijden coach geweest, hoe kun je dat nu zeggen? En die rotzooi was niet de rotzooi die Pastoor achterliet, maar was de rotzooi die de investeerders toelieten, omdat ze eerst wilden dat Aalbers en Pastoor weg waren.

Janssen is gewoon een middelmatige trainer die een ploeg met genoeg kwaliteit niet aan de praat krijgt.

10 maart 2014 om 23:58

Pastoor had een wedstrijd of 18 niet gewonnen, bijna geen punt gepakt en er zat geen systeem in het spel. Onder Janssen zit er weer enige lijn in, worden er wedstrijden gepakt en de sfeer in het team is van -3 naar +6 gestegen. Ook is Janssen na de winterstop goed uit de voorbereiding op de 2e seizoenshelft gekomen. Laat hem maar zitten, red het wel en als hij voorbereiding heeft voor een heel seizoen, zal hij je nog wel verbazen.

Wat de supporters deden is natuurlijk niet goed te praten, maar je kan moeilijk onbegrip tonen voor hun woede.

Die spelers zijn pasanten, maar de fans blijven en betalen geld om wedstrijden te zien en de club te steunen. Als die overbetaalde voetballers dan in een directe wedstrijd om degradatie als een stelletje mietjes op het veld joggen, krijg je de neiging om ze een rotschop te geven.

Maar dat moet dus bij de neiging blijven.

10 maart 2014 om 15:27

Voor agressie heb ik nooit begrip. Emoties uiten is en blijft iets anders.

10 maart 2014 om 15:32

Dus ga je akkoord met wat ik zeg. Ik zeg dat ik begrip heb voor hun woede, maar dat ze agressie niet fysiek moet uiten.

10 maart 2014 om 16:04

Wat dat betreft zijn er een aantal voetballers die zelf het verkeerde voorbeeld geven in de eredivisie.

Als ze zich zelf misdragen, hoe kunnen ze verwachten dat supporters het niet doen? Bij NEC staan me deze misdragingen door spelers overigens niet zo bij.

10 maart 2014 om 16:07

Voetbal is de enige beroepsgroep waarbij de consument zich volkomen mag misdragen en het nog door jan en alleman goed gepraat wordt. Ik snap wat je bedoeld en dat je agressie afkeurt maar in mijn ogen ga je al veel te ver als je met twee honderd man je eigen clubje op gaat staan wachten. De grens tussen wat wel en niet kan schuift steeds meer op en dat zorgt ervoor dat alles steeds weer extremer wordt. Pelle die het stadion afbreekt en er mee weg komt, supporters die op de tribune vechten maar niet opgepakt worden omdat er angst is voor escalatie.. Wie is er nou eigenlijk de baas?

Is overigens geen verwijt richting jou ofzo enige wat ik wil zeggen is; waarom kan je je heel de week gedragen, en op zondag met een voetbalsjaaltje om alles kan doen waar je zelf zin in hebt. Kom op mensen.

10 maart 2014 om 16:15

Wat mij betreft verdien je een groen randje, beter had ik het niet kunnen zeggen.

10 maart 2014 om 21:05

Wat een onzin dat de grens opschuift. Weet je hoe voetbal in Nederland in de jaren '80 en '90 was? Toen werd volgens mij iedere week wel ergens in de eredivisie een veld bestormd. Voetbal is echt ontiegelijk veel veiliger geworden, dus je bewering dat het extremer wordt is echt pure onzin.

10 maart 2014 om 23:06

Jammer dat je het als onzin ziet want volgens mij heb ik wel ergens een punt. Als je een lijst had van incidenten in 1990 en nu dan heb je ongetwijfeld gelijk dat het aantal incidenten afgenomen is. Helemaal met je eens. Daarom de conclusie trekken dat we met zijn alle goed bezig zijn en mijn conclusie dat de grens opschuif afdoen als onzin, ik weet het niet.. Het verschil zit hem volgens mij in de technische ontwikkeling. Gaf je er twintig jaar geleden een een goeie elleboog dan sprak het stadion daar misschien een middag schande van, en wellicht kwam het met geluk nog langs bij studio sport maar het merendeel bleef ongezien. Wil idd niet zeggen dat het niet gebeurde. Nu staan over 15 camera's en zijn er minstens vier praatprogramma's over voetbal. Iedere scheet wordt geanalyseerd. Hoe kan het dan dat er met zo veel schandalige actie gewoon weggekomen wordt? Wat niet weet wat niet deert zegt men, en dat was vroeger zo maar nu zeker niet meer! Kop in het zand en als dat niet lukt de andere kant opkijken lost niks op en dan kan ik maar een conclusie trekken, en dat is dat de grens opschuift en lijkt me een zorgelijke ontwikkeling.

Ben benieuwd naar je mening.

11 maart 2014 om 21:02

Ok, bedankt voor je verduidelijking in wat je bedoelt. Misschien verschuift de grens enigszins ten opzichte van een paar jaar geleden, maar ik krijg nog steeds de indruk dat het rondom voetbal eigenlijk heel rustig is. Ik heb het idee dat er meer media aandacht is, meer beelden met smartphones etc, maar niet meer problemen. Daardoor krijgen mensen veel meer beelden binnen van rellend volk.

Jij doelt mee op acties van spelers. Dat moet inderdaad gewoon aangepakt worden, want dat gedrag kan echt niet. Dat van rellende supporters moet ook worden aangepakt, in Nederland moet gewoon een goede voetbalwet worden ingevoerd, waarbij men duidelijk ziet wat e gevolgen zijn van hooliganisme, daardoor ben je als sport minder afhankelijk van de willekeur van burgemeesters en beleidsbepalers, en worden de échte raddraaiers een aangepakt, in plaats van de gewone supporter.

10 maart 2014 om 18:26

Je hebt helemaal gelijk. Voor een film betaal je ook, als je die niet goed vind, dan ga je toch ook niet de bioscoopeigenaar afranselen en de acteurs opzoeken?

Die 200 man denken dat ze recht op inbreng hebben, maar ze hebben alleen recht op toegang tijdens de wedstrijd, als ze al een seizoenskaart hebben en verder helemaal niks

11 maart 2014 om 00:05

Wat een belachelijke vergelijking. Een of andere film kijken is wat anders dan 34 wedstrijden per seizoen achter je team staan. Dat is clubliefde! Een bioscoop is gewoon kijken zonder spanning en adrenaline. Jij begrijpt er echt helemaal niks van in dat opzicht. Jij bent vast geen supporter, en anders geen supporter bij een club die elk jaar moeite heeft en het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Jij leeft je totaal niet in. Je telt daar geen gevoelens en emotie bij op.

Je ploeg moedig je aan. Je staat altijd maar dan ook altijd achter ze. Je hebt een hart voor de club en je hebt daar oprechte emotie en gevoelens bij. Een film kijk je en als je het niks aan vond kun je zeggen dat je een kutfilm gezien hebt. Je hebt niet die kutfilm kunnen aanmoedigen. Je hield niet al vanaf dat je weet dat je bestond en er wat van begreep. Je bent er niet mee opgevoed. Dit is gewoon een slechte film die anderhalf uur je vermaakt waar je waarschijnlijk geen geweldige maar ook treurige momenten in meemaakt die je voor altijd bijblijven. Waar je altijd van hebt gehouden... Begrijp jij dat dan niet?

Is niet de eerste keer dat dit gebeurd bij Nec. NEC is gewoon een hele hele nare club geworden. Daar waar ik vroeger sympathie had voor de club is dat compleet overgeslagen. Ik hoop dan ook van harte dat NEC degradeert, zodat ze even kunnen afkoelen. Ploegen als Cambuur en Go Ahead zijn me veel meer waard!

10 maart 2014 om 15:29

Denk inderdaad dat deze zogenaamde fans wel op zouden frissen van een jaartje Jupiler League.

10 maart 2014 om 15:37

Je bent vitesse supporter man. Maakt verder niet uit aangezien je gedeeltelijk gelijk hebt, maar nu overdrijf je wel.

Bovendien moet je niet eens willen dat ze degraderen als vitesse supporter zijnde. De derby moet blijven.

10 maart 2014 om 15:51

Natuurlijk mis ik de derby dan wel! Alleen NEC supporters zijn zo verschrikkelijk agressief dat het gewoon niet leuk meer is. Win je van NEC als Vitesse zijnde dan slaan ze de hele boel kort en klein en gaan ze Vitesse supporters bedreigen.
Andersom gebeurt dit veel en veel minder! Tuurlijk zijn wij er op gebrand om te winnen alleen blijft het voetbal, en lijkt het bij hun of het hun hele leven beheerst.
Sportieve rivaliteit is erg mooi, maar daar is van deze derby helaas geen sprake meer van, het lijkt wel een wedstrijd op leven en dood en dat is zonde, aan het eind van de dag blijft het een spelletje.

Het lijken daar wel ex tbs'ers of ex gedetineerden man niet normaal meer!

10 maart 2014 om 19:29

Het is idd allemaal tuig daar in Nijmegen. Niet normaal meer, ik zou best een paar jaartjes zonder de derby kunnen leven .

10 maart 2014 om 15:40

Wel erg jammer dat je een club het gunt om te degraderen op basis van het gedrag van 20-30 man. Degradatie zou wel eens het einde van de club kunnen betekenen.

Cambuur en GAE zijn 1e divisie ploegen. Heb liever dat die eruit gaan dan echte eredivisie ploegen als Ado, Roda of Nec.

10 maart 2014 om 15:51

Wat een misplaatste opmerking dat The Eagles en Cambuur 1e divisieploegen zijn. Laten we hopen dat dit misplaatste gedrag afgestraft gaat worden !

10 maart 2014 om 16:25

Ach, misplaatste opmerking? Waarschijnlijk meer een duidelijk beeld van het gemiddelde intellect. Een bevestiging van het neanderthaler-gedrag van afgelopen weekend?

10 maart 2014 om 16:38

Promotie en degradatieduels bestaan niet voor niets, om de slechte ploegen er uit te vissen en betere clubs te laten terugkeren naar de eredivisie, zo blijft het niveau hoog, aan de onderkant van de eredivisie dan wel. Het feit dat Jupiler League clubs niet konden degraderen is ook reden dat zoveel van die clubs in het Knvb beker toernooi ieder jaar weer door topklasse/hoofdklasseteams worden uitgeschakeld.

Is een club niet goed genoeg voor de eredivisie, dan is het meteen moven en plaatsmaken voor clubs die wel kwaliteit of motivatie hebben. Als een club zoals ADO uit de 3e stad van Nederland van Nederland niet eens structureel in het linkerrijtje kan spelen is er toch iets mis met zo'n club.

10 maart 2014 om 16:58

Het is toch zo? Qua Ambiance, supportersschare en historie zijn het meer 1e divisie ploegen dan eredivisie ploegen. NEC is in bijna alle opzichten groter.

Dat ik liever Roda en ADO zie is gewoon mijn mening. Daar kunnen jullie anders over denken. En om dan over intellect te beginnen? haha wat is dat nou weer voor onzin. Dus omdat ik dat vind en iets over GAE en Cambuur zeg ben ik te vergelijken met een van die idioten van zaterdag?

10 maart 2014 om 17:24

Als je dat denkt van gae en cambuur is degradatie wellicht een goed idee. Die twee clubs zijn dit seizoen een aanwinst gebleken voor de competitie en mogen van mij graag erin blijven, sowieso meer dan nec dit seizoen. misschien heb je geen wedstrijden meer gezien na zaterdagavond.

On: van spelers moet je gewoon afblijven. Net zo triest is dat opwachten, net alsof de supporters de baas zijn? Die moeten gewoon de ploeg steunen, dat is hun enige functie. Dit is met zo absurd als dat n klant mij na werktijd opwacht thuis om te flippen over wat ik verkeerd doe in zijn ogen. Absurd gedrag.

10 maart 2014 om 15:55

Dus omdat 20 man van zich niet kunnen gedragen gun jij de club NEC degradatie? Ik denk dat het eerder komt doordat je Vitesse supporter bent en je sowieso een hekel aan NEC hebt.

10 maart 2014 om 16:41

' Ik hoop dan ook van harte dat NEC degradeert, zodat ze even kunnen afkoelen'

De enige reden dat jij hoopt dat NEC degradeert is omdat je voor Vitesse bent en jouw clubvoorkeur nogal een rol speelt in jouw vinden in plaats van allemaal schijnheilige morele redenen. Dus omdat 20 tot 50 mensen zich misdragen verdienen de andere weet ik veel hoeveel duizend supporters degradatie? Je zou eerder zeggen dat het andersom is: die 10.000 anderen die zich wel gedragen en achter hun club staan verdienen het niet om te lijden onder die kleine groep malloten. Ooit in je opgekomen?

Het was wel raak dit weekend, komt het door het ongewoon mooie weer?
NEC supporters die de eigen spelers bus aanvallen. Ongeregeldheden bij Ajax- Cambuur en Groningen - Fyenoord. Ik dacht dat het niet meer zo van deze tijd was, maar heb me dus toch vergist helaas.

10 maart 2014 om 15:34

Klopt schandalig dat zulke dingen gebeuren. Geweld is nergens de oplossing voor.
Mensen in een groep denken dat ze stoer zijn en gaan gek doen. Dit valt vaak verkeerd bij andere mensen en zo gebeuren de meeste ruzie's in een stadion net zoals afgelopen zondag in de Euroborg waar een aantal Feyenoord supporters in het thuisvak zaten schuin boven de harde kern van FC Groningen.

10 maart 2014 om 16:04

Ik zat tussen de harde kern van Groningen en de supporters van Feyenoord in. Was niet echt fijn daar. Waren met een groep mensen van onze plaatselijke voetbalclub een dagje uit. 1e doeplunt heb ik door die onrust gemist. Het was beschamend hoe er door beide partijen geacteerd werd. Kinderen zijn ons vak uit gegaan hierdoor, triets dat het zo kan gaan.

10 maart 2014 om 17:50

Klopt, ik vind gewoon of je gaat als uitsupporters in het uitvak of je gedraagt je als uitsupporters netjes zodat mensen zich niet aan je gaan ergeren.

Mensen met kinderen waren bang en zijn grof gezegd "het stadion uit gevlucht"
Gewoon triest voor de mensen die zich een andere wedstrijd hebben voorgesteld maar door ongeveer 50 uitsupporters in het thuisvak moet worden verneukt.

Er is dit weekend echt veel gebeurd met supporters en geweld. Hier bij NEC spelers en supporters dus ook al. Blijf gewoon van elkaar af mensen jullie maken er niemand gelukkig mee en krijgen er zelf problemen van.

Afgelopen zondag was het bij ons ook mis.

Lees hier een bericht van groningenfannieuws (.nl)
Een groep van circa 40 a 50 Feyenoord supporters hebben kaarten weten te bemachtigen voor de hoofdtribune.

Nadat Feyenoord op 1-0 kwam begon het geruzie in de stadion. De Feyenoord supporters zaten schuin boven harde kern van FC Groningen en er werd aan alle beide kanten flink uitgedaagd door middel van zingen en roepen naar elkaar.

In de 2e helft ging het toch mis. De supporters van FC Groningen hadden er genoeg van. De raam naast de fanatics werd kapot gemaakt en een kleine groep van de FC supporters stormden na boven. Er werd het er der een klap uitgedeeld en sommige mensen met kinderen zijn bang weggegaan.

5 minuten voor de wedstrijd was afgelopen werd er opgeroepen dat de supporters van FC Groningen in het stadion moesten blijven. Tot woede van de supporters gingen veel mensen drekt naar buiten toe.

Na de wedstrijd ging het vrolijk verder. De politie en de ME waren overal te vinden. Sommige politie auto's hebben de rellen niet schade vrij overleefd

10 maart 2014 om 15:36

Hetzelfde gebeurde toch ook in Utrecht Feyenoord?

10 maart 2014 om 15:39

Ja Feyenoord supporters hebben dit jaar geregeld een bezoekje aan het thuis publiek gebracht. Al is dit natuurlijk irrelevant voor dit topic.

10 maart 2014 om 15:43

Dat klopt wat je zegt, maar vind het opvallend.

10 maart 2014 om 15:47

klopt, bij ons ook. Ieder jaar weer raak met provocerende Feyenoord-tokkies in de thuisvakken. Ook ieder jaar meer heb ik het idee.

10 maart 2014 om 16:01

Flkg loopt overal te rellen maar het ligt altijd aan de thuissupporters hoor, die mogen niets zeggen of doen!!!

10 maart 2014 om 16:31

Op de een of andere manier heeft men daar bij NEC ook altijd last van. Zijn ook heel vaak Feyenoorders en amper Tukkers, Ajacieden of Eindhovenaren. Die weten zich op de een of andere manier toch iets beter te gedragen.

Maar het zal idd weer een de thuissupporters liggen

Sommige voetbalfans maken het echt te bont. Die "die hard" fans verpesten veel van t voetbal en imago (dat toch al slecht is).

Wie zijn die fans om dat te eisen. Zelf denken ze dat ze die ballen er wel inschieten en de wedstrijd kunnen winnen. Echt belachelijk.

10 maart 2014 om 15:41

jij bent vast niet voor NEC. want jij, jij begrijpt er helemaal niks van. je kunt tenminste eisen dat je je voor de volle 100% inzet. en die spelers die zo 'teleurgesteld' zijn. die gaan allemaal weg! en alleen wij blijven over met een zooitje dat in de jupiler league speelt. dat realiseer je je waarschijnlijk niet.

10 maart 2014 om 15:57

Weer typisch z'n reactie waar ik mijn post op baseer. Je kan eisen dat ze zich inzetten ja, moet je dan verhaal gaan halen alsof die club van jou is. Moet je dan klappen gaan uitdelen aan spelers?

Ik ben idd niet voor NEC maar zie die relevantie ook niet eerlijk gezegd. Als de club die ik support een slecht seizoen heeft dan ga ik ook geen klappen uitdelen. Belachelijk!

En al ga je jupiler league spelen, er zijn ergere dingen in de wereld. En je kan nog altijd weer promoveren. Voetbal verandert, andere clubs komen en gaan. Fortuna was ook een eredivsie club ooit. Die hebben nu nog steeds fans. Je bent toch voor de club ongeacht op welk niveau ze spelen.

Geweld tegen spelers is nooit goed te praten, en als bepaalde spelers zich niet inzetten is dat aan de coach om ze te wisselen, niet aan de fans om hem klappen te geven. Gaat die speler daar volgende week echt beter door spelen?

Hou toch op

10 maart 2014 om 16:53

denk je dat ik het goedkeur wat die maloten doen. geweld mag nooit maar dan ook nooit gebeuren. dat is absoluut triest maar jij leest wat. wij voelen wat en het is makkelijk om er over te oordelen als je er niets voor voelt. je moet je kunnen verplaatsen naar NEC fans. een ervaring kun je niet altijd in woorden uitdrukken.

10 maart 2014 om 16:57

en als normaal gesproken een stabiele middenmoter naar degradatiekandidaat. ik kan me alleen een faillisement bedenken wat erger zou zijn dan degraderen naar de Jupiler league. ik blijf altijd achter of voor NEC staan. dit is mijn club waarmee ik ben opgevoed en ik kan bijna niet zonder, ongeacht welk niveau, je bent supporter of niet!

10 maart 2014 om 17:47

En daar gaat het al fout in het hoofdje. Jij hebt helemaal niks te eisen -NEC-, betaal jij hun salaris, ben je de baas in de Goffert?? xa_zeem heeft gewoon gelijk.

Je bent supporter dus je hoort je club te steunen in goede en slechte tijden en daarbij mag je inzet verwachten!, thats it. Van spelers hoor je af te blijven en dat opwachten is wel 1 v/d zieligste verloederingen die er tegenwoordig zijn. Wat denken die lui wel?

Laat die mensen gewoon hun werk doen als speler, voor, tijdens en na een wedstrijd, dan mag jij dat doen als supporter: een seizoenskaart kopen, van wedstrijden genieten en je club steunen zoals het supporter betaamt.

Je hebt wel gelijk dat de situatie zorgelijk is, het hele seizoen hoor ik al uitspraken dat deze selectie te goed is voor degradatie en zelfs over Europees voetbal haha, zowel van supporters als de club, maar wegkomen van die laatste plaatsen lukt ze niet. En als je ze met de neus op de feiten drukt ben je maar een niet-Nec supporter. Ik denk dat zichzelf schromelijk hebben overschat.

10 maart 2014 om 17:55

Wanneer de spelers op zo'n manier het Eredivisieschap van de club aan het vergooien zijn, vind ik best dat de supporters daar wat van mogen zeggen. De supporters gezamenlijk zijn een belangrijk gedeelte van de club, betalen toch een behoorlijk deel van het salaris van die spelers en zijn gewoon bang dat spelers door een slechte mentaliteit met onze mooie club gaan degraderen. Vind daarom, zeker rond deze specifieke wedstrijd, dat er na zo'n wanvertoning door de supporters met de spelers gepraat wordt/ een verklaringen vragen of zoeken waarom het zo gaat als het gaat. Praten met de spelers is overigens iets anders dan herrie schoppen.

Daarbij is het voor buitenstaanders ook ietsje moeilijker te begrijpen. Maar geloof me, iedere fan van een club die dreigt te degraderen wordt er niet vrolijk van(understatement) om zijn team in zo'n cruciale wedstrijd er met de pet naar te gaan gooien.

10 maart 2014 om 18:20

@keizerstad

Sorry, maar dat is heel krom!. Jij betaald geen aanzienlijk deel, daarvoor is de inbreng te gering. Jij betaald entree, om aanwezig te mogen zijn, je betaald voor entertainment en om je club te steunen als je dat wenst. Supporters hebben helemaal geen rechten op spelers of op inbreng binnen hun club, alleen als de club dat gunt. Die gedachte is waardoor het fout gaat. Jij hebt het recht helemaal niet om spelers te wijzen op hun presteren en zeker niet om ze op te wachten.

Wil je praten, regel wat met de club als volwassen mensen. Het is maar een sport met toeschouwers en dat is wat supporters zijn: toeschouwers die hun club steunen, geen participanten.

ps het geldt voor die hele groep die er staat, niet die 20 of 50 of zo die rotzooi trappen.

10 maart 2014 om 21:14

Haunted, dus met jouw redenatie mag je ook nooit boos worden op een politicus. Je betaalt immers geen aanzienlijk deel van hun salaris. Je hebt dan niet het recht om hen te wijzen op hun prestaties, je mag daar niet met hen over in gesprek.

Feit is dat jij dat dus niet betaalt haunted. Houd nou gewoon op met het verzinnen van standpunten waarom supporters niet betrokken mogen zijn bij hun club. Zoals ik in een ander onderwerp al zei, blijkbaar begrijp jij het concept van supportersschap niet. En begin niet over de agressie, want je weet dondersgoed dat iedereen behalve dat bepaald stelletje malloten dat af keurt.

10 maart 2014 om 22:31

Haunted. Ik praat het gedrag nooit goed, ik vind het zelfs een schaamte voor die 20 idioten, die mij en de rest van de supporters' imago verpesten.

Als jij kut presteert bij je baan, dan krijg je dat ook te horen. Je hangt nu helemaal de held uit om te zeggen dat ik niet de baas ben en niets te zeggen hebben. Helaas heb je het mis, die spelers en bestuur komen voor de supporters naar buiten, om ons verhaal te horen. Zonder de supporters is het niks voor die spelers, geen adrenaline niks. Dat jij de impact van een aanhang niet begrijpt, is slechts omdat je er niet over nadenkt. Wij kopen ons kaartje, shirtje, sjaaltje en wat te eten. Om goed voetbal te zien. En dan krijg je dit zooitje, dit laten de supporters die er waren horen. Recht uit het hart en geëmotioneerd. Er is niet gescholden niks. Als je het niet gehoord hebt en de wedstrijd niet hebt gezien. Praat daarna even, jij gaat begrijpen waarom wij als supporters zo kwaad zijn, pak daarbij het hele seizoen. Dat met dat blikje en aanvallen is absoluut absurd. Van je spelers en bestuur blijf je af! Maar ze mogen horen dat we kwaad zijn. Ze liepen er ongeïnteresseerd en inspiratieloos bij, wij kregen het idee dat ze niet 110% gaven.

Eerst had je het idee van; ze hebben toch alles gegeven en er voor gevochten. Dat gevoel was er die dag totaal niet!

11 maart 2014 om 00:01

Kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de 2 boven mij. Nogal makkelijk om hier zogenaamd rationeel over te gaan oordelen terwijl men de bijbehorende emoties niet kent of begrijpt. Als ik het goed begrijp Haunted mag een supporter dus wel geld aftikken voor 'entertainment', wel juichen als het goed gaat maar wanneer het minder wordt moeten we eigenlijk maar onze kop houden. Echte supporters steunen de ploeg met veel man in Kerkrade, maar durft vooral zijn zorgen uit te spreken wanneer het minder gaat ipv alles maar een beetje te laten gebeuren onder het motto 'het zal wel' of 'het komt toch wel goed'. Het in gesprek gaan met de spelers(wat een groot deel van die 200 man wouden) vind ik een teken van betrokkenheid en prima zolang het binnen de perken blijft, wat het door een kleine minderheid niet een tijdje niet bleef. Die spelers moeten maar eens realiseren dat zij voor een groot deel betaald worden door de supporters(niet alleen die 200 als je daar bijdehand over wil gaan doen, maar dat vind ik persoonlijk niet heel relevant), dat een club het vooral moet hebben van de supporters en dat zij die club (mede) naar de Jupiler League aan het brengen zijn door geen mentaliteit te tonen in een cruciale wedstrijd. Schandalig, kan er nog steeds boos om worden en zal dat tot ongeveer zondagmiddag half 2 nog wel zijn ook, want dan ga ik de ploeg steunen tegen Utrecht, ongetwijfeld net als heel wat andere supporters.

11 maart 2014 om 08:33

@ -NEC- Waar haal je die kaartjes voor goed voetbal en als je die kaartjes wilt, hoe kom je dan in hemelsnaam bij Nec terecht?

@ alle drie:
Dus jullie vinden het normaal dat een bende half zatte idioten, jullie je na werktijd opwachten om te vertellen hoe k*t alles is. Ik heb de beelden gezien, van een zinnig gesprek is niet veel sprake, er wordt genoeg gescholden dus ontkennen heeft geen zin. Ik denk dat jullie jezelf, onder de noemer van betrokkenheid, supporterschap of andere kromme redeneringen en smoesjes onterecht teveel rechten toe eigenen en het normaal vinden om met 200 man je team op te wachten en in te sluiten.
Zoals al gezegd Keizerstad, jij betaald (net als ik) voor entree om je team te bezoeken, jij betaald niet hun salaris of voor rechten op een persoon, alleen voor jezelf. Ook ik baal weleens na een wedstrijd, maar dat is ook over 10 minuten nadat ik het stadion heb verlaten. Er is meer in het leven.

Ik heb de reacties gezien van Koolwijk en Gentenaar. En als je ziet dat deze spelers openlijk twijfelen over wat ze eigenlijk doen bij NEC en zelfs in het betaald voetbal. Dat is best heftig en als dit het doel is, dan hoop ik niet dat je daar trots op bent? Deze actie lijkt ook meer kwaad te doen, dan goed. Zowel voor Nec als het voetbal, voor aankomend weekend is weer extra politie inzet is beloofd door jullie burgemeester. Willen jullie daar dan ook even extra voor die salarissen betalen, want daar heb je zeker recht op gekregen!.

11 maart 2014 om 15:37

Ik denk dat ik geen grove schatting maak als ik zeg dat 90% van de leden van voetbalzone ook supporter zijn van een vereniging. Ik ben net z'n die hard supporter van mijn club als jij dat van jouw. Maar is het niet een beetje vergezocht om er zo emotioneel over te geraken. Ik ben heel competitief, ik kan heel boos worden als ik verlies of als mijn team verliest (vooral door te weinig inzet/slap spelen) maar ik vind niet dat het aan mij is om dan "verhaal" te gaan halen bij het bestuur of bij de club.

En @cd89 Ik vind de vergelijking met politici en voetbalclubs nogal scheef. Ten eerste ben je niet hoog betrokken bij een politicus (behalve als het je vader/vriend etc. is) en ten tweede, als een politicus niet presteert dan stem je op een ander. Ik weet dat dit niet zo makkelijk het geval is bij een club, maar het is even als voorbeeld.

Verder vind ik gewoon dat een supporter moet supporten. Dat doe je door dik en dun. Het is niet aan de supporter om verhaal te gaan halen, vooral niet omdat niemand, nee ook niet jij als die hard fan, precies weet wat er speelt achter gesloten deuren. Het laatste waar die mensen zich zorgen over willen maken is een stel dikke kale mannen met oorbellen en tatoo's die voor de spelersbus staan te schreeuwen.

Ik waardeer de passie, maar doe het op een andere manier. De fans betalen dan wel kaartjes en shirtjes etc. maar als je er niet meer tegen kan hou er dan mee op. Die boodschap dat er minder kaartjes worden verkocht komt harder aan bij de club dan een stel idioten die met bierblikjes gooien.

11 maart 2014 om 22:32

@ haunted, een beetje flauw aangezien NEC een vechtploeg hoort te zijn en toevallig dit jaar niet loopt.

ik ben het nog steeds niet eens met jullie. gaat nooit gebeuren, jullie staan ook niet in de schoenen van ons. dus vanaf daar is het natuurlijk makkelijk oordelen. dat betekent niet dat ik het niet begrijp vanuit jullie hoor.

De Knvb moet alle spelers beschermen, ook als dat tegen hun eigen aanhang is, gewoon straffen dus!!! Dit kun je toch niet accepteren?!?

punten pakken en anders 100% inzet zien! onze club gaat naar de klote en als je dat als bestuur niet inziet zit je volledig verkeerd! wij blijven.achter met dit kutzooitje en de spelers die spelen gaan allemaal weg. 7 wedstrijden waar je alles moet pakken. blijf voor altijd achter de club staan maar na al de jaren doet dit pijn. stroop je mouwen op en ga voorop in de strijd en word eens wakker. dit kan niet langer!!

10 maart 2014 om 15:49

Ik vind het zwaar overdreven. De wedstrijd afgelopen zaterdag was heel slecht van NEC zijde, en er leek te weinig strijd en beleving te zijn, maar de afgelopen weken is het voetbal en de inzet gewoon prima. Vooralsnog zie ik deze wedstrijd als een incident en heb ik er vertrouwen in dat ze in ieder geval geen laatste gaan worden. Zeker met thuiswedstrijden tegen Utrecht, Heracles en Cambuur in het verschiet in de komende weken moet het gaan lukken om van die laatste plaats af te komen.

10 maart 2014 om 17:02

jij hebt hetzelfde als heel veel andere NECers. je ziet de ernst er niet van in. nog 7 wedstrijden waarvan je de 3 laatste tegen AZ Twente en Ajax moet. nog heel even en dan juich ik als we nacompetitie spelen. ik zou er zonder na te denken direct voor tekenen.

Het verhaal dat er spelers geslagen zouden zijn is totale onzin en ook inmiddels ontkracht, maar wordt hier nogmaals gewoon neergezet als een feit. Wel zijn er een paar bierblikjes gegooid, die Gentenaar bijna geraakt hebben, wat natuurlijk ook totaal onacceptabel is.

Ik baal er ontzettend van dat NEC door een man of 20 (want de rest kwam wel gewoon om op een normale manier verhaal te halen) alle supporters van NEC een slechte naam krijgen. Wat ik begrepen heb is dat die paar man die kwaad wilden meteen zijn gecorrigeerd door de andere supporters, maar dat hoor je natuurlijk niet in de media. Het enige verhaal dat in de media overblijft is het sensatieverhaal waardoor de hele club weer in diskrediet wordt gebracht. Wat mij betreft krijgen deze malloten een levenslang stadionverbod.

10 maart 2014 om 17:04

wij krijgen inderdaad een slechte naam door 20 van die hersenloze supporters. je eigen spelers bekogelen, dat is echt abnormaal en triest. Koolwijk is niet geslagen iderdaad en Gentenaar kreeg bijna een blikje tegen zijn hoofd. dat van Gentenaar is dan ook erg.

10 maart 2014 om 18:30

Ik zit net een interview met Koolwijk op Fox sport centraal te kijken en daar zegt hij dat er wel geslagen is

10 maart 2014 om 23:10

er is geweld gebruikt door blikken bier te gooien er is niemand geslagen.

Wat een trieste supporters.

Dat je ontevreden bent, dat is logisch. Dat je acties onderneemt valt te begrijpen. Maar eigen clubmensen aanvallen is te zot voor woorden. Deze onnozele supporters verdienen een degradatie.

De streekderby gaan we missen, maar het is niet anders

10 maart 2014 om 16:05

Deze onnozele supporters verdienen het om de rest van hun leven niet meer bij NEC te mogen komen. Maar nogmaals, het ging slechts om een man of 20. Zoals wel vaker in het voetbal wordt een hele club weer in diskrediet gebracht door een paar malloten

10 maart 2014 om 16:08

Oh dus omdat een groep van pak m beet 50 man zich laat gaan verdienen de andere weet ik veel hoeveel duizend een degradatie... Iets met iedereen en een kam, nogal beperkte redenering. Zou bijna zeggen dat je beïnvloed wordt door een geel-zwarte bril

10 maart 2014 om 16:16

Ik zeg ook 'deze supporters' verdienen het.

En verder staat jullie club Nu op de laatste plaats, dus het ziet er naar uit dat we de Gelderse derby volgend seizoen gaan missen. Daar heb ik geen bril voor nodig.... !

10 maart 2014 om 16:27

Als je het zo bedoelt dan ben ik het daar uiteraard mee eens, al kan je aan de andere kant zeggen dat de andere pak m beet 10.000 supporters het dan weer niet verdienen omdat die dit seizoen in thuiswedstrijden er best wat aan doen om de ploeg te steunen. Altijd moeilijk dit soort vraagstukken.

Verder is het verschil met RKC en Roda gewoon miniem. Wanneer NEC haar thuiswedstrijden goed doorkomt zie ik NEC niet direct degraderen.

10 maart 2014 om 19:49

*proest* ja laten we alle clubs degraderen die een aantal idioten onder de supporters hebben. Dan zijn er weinig eredivisieclubs meer over.
Nou ja, allern de club der braverikjes Vitesse.

De grootste vraag is natuurlijk of je dit 'supporters' mag noemen.

Supporter; iemand die een sportclub of sporter ondersteunt

Ik noem dit nou niet echt ondersteunen....

Wat een kansloze eikels daar in Nijmegen! Spelers slaan? Dan ben je toch geen supporter meer, dan ben je gewoon een eencellige boerenhufter!

En wat ik al helemaal niet begrijp is dat NEC geen stadionverboden uitdeelt en de politie niet heeft ingeschakeld. Dit is toch gewoon mishandeling? Als de bus daadwerkelijk bij het stadion is aangehouden en er zijn echt spelers geslagen dan staat alles op film, want daar hangen gerust een berg camera's. En dus weet je precies welke idioten dit zijn.......
Je laat je als club wel ontzettend in je hempie zetten door deze randdebielen als je dit soort gedrag niet onmiddellijk aanpakt.

En denken ze daar nou werkelijk dat je spelers daar beter van gaan spelen? Omdat ze anders misschien wel klappen krijgen van hun eigen aanhang?

10 maart 2014 om 19:47

Er is geen 1 speler geslagen.

10 maart 2014 om 23:07

er zijn geen spelers geslagen, luister niet alleen naar die klote media die alles verdraaien. en op je laatste vragen heb ik een simpel antwoord: de spelers moeten voor elkaar knokken en niet als een stel inspiratieloze en ongeïnteresseerde zoutzakken op dat veld lopen. we willen 110% inzet zien, wij kopen een kaartje en willen goed voetbal zien. als ze 110% inzet toonde en erin klapte zoals NEC spelers horen te doen (typische speelstijl Nec) en verliezen. ja dan kun je zeggen dat ze er voor gestreden hebben en dat kan nu niet. je wilt niet weten hoe kwaad je hiervan kunt worden. 'een ervaring kun je niet uitdrukken in woorden' is hier van toepassing.

kijk eens dat filmpje wat er gemaakt is, dan weet je hoe een gemiddelde Nec'er zich voelt. ik hoor een aantal zinnen nog zachtjes in mijn hoofd en krijg kippenvel als ik er aan denk.

en natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is maar scheer mij en de andere fans niet over één kam, wij kunnen er namelijk niets aandoen dat er 50 malloten zijn die dit de spelers aan wil doen.

Jammer dat er van die idioten bij zijn. Ik snap dat er supporters zijn die zich extreem verbonden voelen met een club en af en toe meer dan goed is mee leven en opgaan in alles wat er rondom de club speelt maar om dan fysiek geweld te gebruiken richting de spelers dat vind ik gewoon te ver gaan. Het wordt hoog tijd dat er een voetbalwet komt want deze rand debielen komen overal mee weg.

' Bij aankomst werd de spelersbus aangevallen en kregen Dennis Gentenaar en Ryan Koolwijk allebei een klap. De doelman hoorde bovendien drie blikjes drinken naast zich neerploffen.'

Toch opvallend dat een redelijk professionele website, wat VZ wil zijn, dit soort dingen zonder na te checken hier neerpleurt. Volgens de teammanager zijn er geen klappen uitgedeeld, wel met voorwerpen gegooid. Vergeef het me als ik dat wat serieuzer neem dat wat geruchten. Meestal worden erge dingen nog ietsjes erger gemaakt.

Maar anyway, zoals NEC gister in haar statement zei, heeft de club 2 nederlagen geleden. Eerst de schandelijke vertoning op het veld in Kerkrade. Bij winst is Roda gewoon zo goed als gedegradeerd, en gezien het veldspel van de laatste weken bij zowel Roda als NEC was er weinig aanleiding om met knikkende knieën naar Kerkrade af te reizen. Een enorm belangrijke wedstrijd, meer dan 800 supporters mee uit Nijmegen, en dan zo'n klotementaliteit tonen. Echt schandalig en absoluut verwerpelijk. Van zo'n gebrek aan scherpte krijg je fouten van de keeper bij de 1 en 2-0 en van de verdedigers bij de 3-0. Dat de keeper bij de 1-0 een bal tegen een spits opschiet is natuurlijk fout, but shit happens. Punt is daarna om ten koste van alles die bal terug te willen. Dat gebeurt ten eerste niet door Johnson die halverwege terugloopt waardoor je weg bent en de verdediging die totaal niet met Hupperts meeloopt. Dat is de scherpte die er niet was, ook bij de 2 en 3-0. Zeker de eerste 2 goals waren gezien het moment totaal, maar dan ook totaal onnodig en cadeautjes van NEC aan Roda waardoor Roda echt flink in het zadel wordt geholpen. Ook na de 3-1 met nog een halfuur te gaan heb ik totaal geen beleving gezien, alleen bij Conboy en Palsson(die het verkeerd uit, alleen leek de tackle erger dan dat ie was) heb ik een beetje pit gezien. Dat is gewoon niet goed te praten in een dergelijke cruciale pot, van zo'n wedstrijd kan het Eredivisieschap van deze mooie club afhangen. Als je dan die spelers over het veld ziet wandelen mag je daar best kwaad om worden.

Persoonlijk vind ik het ook nog eens niet zo gek dat je als supporters zijnde een verklaring eist. Dit was gewoon zo'n belangrijke wedstrijd, dat je die ongelukkig verliest zou nog tot daar aan toe zijn, maar dit was echt heel erg. Wanneer men (redelijk) rustig een verklaring vraagt vind ik daar persoonlijk niet zoveel mis mee. Maar daar ging het mis, althans bij een kleine groep. Je moet ten alle tijden van je spelers afblijven(dan bedoel ik vooral pogingen tot, want de intentie an sich is al schandalig). Een verklaring eisen vind ik prima tot op zekere hoogte. Ik denk dat ik namens heel veel, zoniet alle NEC-supporters spreek als ik zeg dat deze mensen het niet waard zijn om zichzelf NEC-supporter te mogen noemen, ze een levenslang (wereldwijd wat mij betreft) stadionverbod krijgen en er ook nog gekeken wordt naar eventuele aanklachten voor weet ik veel wat, puur om het principe dat je van je spelers afblijft, eigenlijk puur om het principe dat je van elkaar afblijft.

10 maart 2014 om 16:57

Dus dan ga je naar die spelersgroep toe om (vaak al schreeuwend en redelijk dreigend) een verklaring te halen. Verklaringen worden niet gevraagd, ze worden geeist. Wat wil je daar dan mee bereiken? Wat wil je dan horen van die clubleiding/ spelers? Het is niet dat die spelers gaan beginnen met het doel om de wedstrijd te verliezen....

10 maart 2014 om 17:14

Een verklaring eisen is misschien verkeerd geformuleerd, kan beter een verklaring vragen zijn. Zolang het redelijk binnen de perken blijft heb ik er geen problemen mee. Iedereen bij NEC was zich bewust van het belang van deze wedstrijd, die wordt verloren doordat dat stelletje de boel onderschat en niet scherp is. Ze zetten het (eredivisie)bestaan van de club op het spel. Dat kan je niet maken richting die 800 supporters mee zijn gereisd om jouw al speler-zijnde toch nog een extra hart onder de riem te steken, die duizenden anderen supporters die (grotendeels) jouw salaris betalen, die ondanks tegenslagen toch nog in redelijke getalen blijven komen(zitten er al meer dan in het begin) en de ploeg gewoon steunen. Wat ik dan wil zien of horen als supporter? Een teken dat ze het ook maar enigszins boeit dat ze misschien wel de belangrijkste wedstrijd op een schandelijke manier verloren hebben of voor mij part iets van een (gemeend) excuus. En sorry hoor, maar ik heb amper de indruk gehad dat NEC deze wedstrijd ten koste van alles wou winnen, i.t.t. Roda. Die hebben echt geen betere voetballers, maar afgelopen weekend wel een veel betere mentaliteit. Daarom kan ik best begrip opbrengen voor de mensen die daar stonden om het gesprek aan te gaan, zolang het binnen de perken blijft. En dat is niet gebeurt. Vind dat de nederlaag door sommige buitenstaanders wel heel makkelijk wordt afgedaan als 'kan gebeuren'. Nee, op deze manier kan dat niet gebeuren. Ergste is nog eigenlijk dat deze ploeg echt veel beter kan. Heb er echt geen goed woord voor over.

(En om sommige voor te zijn: nee, ik stond er niet)

Ik schaam me voor deze gastjes die zich supporter van NEC noemen!
In mijn ogen zijn het zielige figuren die denken dat ze hiermee iets positiefs bereiken. Het tegendeel is waar!
NEC krijgt een slechte naam en spelers durven straks al helemaal niet meer te voetballen. Tikkie terug dan maar, is veiliger.
Ook vind ik dat alle schade op de daders verhaald moet worden én diezelfde knuppels een onvoorwaardelijk verbod in en rond het stadion opgelegd dient te worden!
Bah... idioten!

Zal wel niet of nauwelijks tegen opgetreden worden....
Netto als die bosjes mannen van NEC.....

Overdrijf ook weer allemaal niet zo. Tuurlijk moeten ze van spelers afblijven maar de boel is wel gigantisch opgebkazen door de media. Daarnaast is het niet alsof ze een hele stad kleinsloegen zoals Ajax of Feyenoorders, of moeten die dan ook maar daarom degraderen?

Ben het wel erg oneens met enkele mede Necers hierboven die GAE en Cambuur als 1ste divisie clubs betitelen. Ook weinig gevoel voor historie. Die clubs horen ef veel meer in qua ambiance en aanhang dan de Vitesses of AZs van deze competitie.

10 maart 2014 om 21:42

Het is juist NEC wat er van mij wel uit mag , naar mijn idee heeft die club echt het minst te bieden . Alleen een hoop narigheid .

Als ze erachter komen wie deze 'supporters' zijn, dan moeten ze die de rest van hun leven schorsen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren