Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Moisander waarschuwt teamgenoten Ajax: ‘Iedereen moet nu wakker zijn’

Laatste update:

Ajax is Europees uitgespeeld, maar bouwde na de winterstop een comfortabele voorsprong op de concurrentie op. De remise van zondag tegen SC Cambuur-Leeuwarden is echter wel riskant: als de club doorgaat kan het de voordelige marge van zes punten richting Vitesse gaan verspelen. Niklas Moisander zegt maandag in Het Parool kritisch te blijven: hij vindt dat Ajax terug moet naar de basis.

/

De Finse verdediger constateert dat Ajax zijn beste wedstrijden speelde voor de winterstop aanbrak. De eerste helft in de thuiswedstrijd tegen Barcelona was daarbij het hoogtepunt, vindt hij. Tegen Cambuur was er zondag te weinig beweging om het eigen positiespel te spelen en lag het tempo van Ajax te laag. “We moeten terug naar de basis, want alleen zo kunnen we tegenstanders kapot spelen.”

Ook het verdedigen bij hoekschoppen moet beter, stelt Moisander. Hij vindt het jammer dat de supporters floten toen Ajax 1-0 voorstond en achterin de bal rond speelde. Moisander erkent dat dat niet leuk is om naar te kijken, maar soms is het nodig. “Het is ons spel om geen domme dingen te doen en gecontroleerd te spelen. Alleen als we het onszelf moeilijk maken, wordt het nog spannend. Iedereen moet nu wakker zijn. We spelen elke week maar één wedstrijd.”

Wordt Ajax landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax word gewoon kampioen. Als ze er moeten staan dan staan ze er gewoon weer. Het was toch een soort onderschatting al is dat een zwaktebod en het mag niet gebeuren, maar het gebeurd. 8 punten voor, nog 7 potjes te gaan, lekker weertje, spelen tegen een laagvlieger, een beetje pech en je verliest een keer punten. Ik zou er niet teveel mee bezig zijn, want Ajax gaat echt wel kampioen worden zeg ik als Vitesse supporter.

10 maart 2014 om 16:47

Tuurlijk wordt ajax kampioen want vitesse verliest van psv en ajax wint bij nac dan is het 9 met twente en vitesse zie ze trouwens ook niet 2 keer verliezen hoor bij deze

10 maart 2014 om 16:50

Nee. Psv speelt gelijk tegen de Arnhemmers en Twente wint aowieso niet in de Amsterdam ArenA. We hebben weer te maken met de waan van de dag. Dus AFC Ajax gewoon kampioen! Waar is die feestje? Hier is die feestje!!

10 maart 2014 om 16:54

Hoezo zou PSV winnen van Vitesse.

1. In Eindhoven werd het 2-6 ( !! )
2. Vitesse speelt thuis
3. Vitesse speelt de laatste tijd weer het spel van voor de winterstop
4. Vitesse staat boven Psv.

Ik schat de kans dat Vitesse wint in op 80 procent.

10 maart 2014 om 17:05

PSV is toch in top vorm? 6 zeges op rijd al. Iedereen die ze bezig heeft gezien weet wel beter. Al kun je van Vitesse ook niet zeggen dat ze de vorm van voor de winterstop benaderen.

10 maart 2014 om 17:14

Het PSV van toen en nu is niet te vergelijken. Het gaat echt niet weer 6-2 worden. Zo goed is Vitesse nu ook weer niet na de winterstop.

10 maart 2014 om 18:55

Zeg ik dat het weer 6-2 gaat worden dan?

10 maart 2014 om 22:32

Twente in normale doen kan zat winnen van dit ajax

Het is 4 uur 's middags. Mag hopen dat iedereen nu al uit bed is! Werken voor je centen!

Ajax word gewoon kampioen en wint ook de beker.
Uit naar AZ zullen ze met 0-4 winnen verwacht ik.
Het is raar dat bij 1 incidentele gelijkspel er gelijk onzekerheden geroepen worden.

Ajax zal wel gewoon kampioen worden, al moeten ze wel waakzaam zijn. Als je thuis tegen Cambuur zo belabberd voor de dag komt, dan kan je in principe alle wedstrijden nog verliezen.

Ergerde me ook dood aan die supporters Niklas.... Nep supporters zijn het.

10 maart 2014 om 16:23

De supporters van Ajax hebben alle reden om te gaan fluiten. Van een topclub als Ajax mag je goed voetbal verwachten.
Als je dan tegen een degradant beetje heletijd achteruit gaat lopen tikken.. Terecht dat er gefloten wordt.

Trouwens wat gebruiken mensen hier snel de term (nep supporter) op voetbalzone.
Ouwe moraalridder

10 maart 2014 om 16:27

Ach ga toch fietsen. Nepsupporters wat een onzin. Diezelfde nepsupporters stonden bij 1-1 gewoon het team aan te moedigen. Maar het eigen publiek gaat zich steeds meer ergeren aan het saaie inspiratieloze tikkie breed tikkie terug. Als club roemt Ajax zich om haar eigen filosofie en aanvallende spel. Dat het een keer niet lukt kan gebeuren, maar het gaat nu al wel heel lang zo. Als supporters mag je dan best een signaal afgeven.

10 maart 2014 om 16:47

In de Amsterdam ArenA zijn er maar twee of drie vakken die zingen tjdens wedstrijden. Bij bijvoorbeeld Feyenoord zingt een derde van het stadion. Dus veel echte supporters hebben ze niet.

10 maart 2014 om 16:54

Ik zit zelf nagenoeg altijd in 423, dus ik weet ookwel dat we veel flauwe vakken hebben. Maar de discussie was of de mensen die fluiten bij constante terugspeelballetjes nepsupporters zijn, en dat vind ik dus niet.

10 maart 2014 om 16:56

Hahaha... dus als je niet zingt ben je geen supporter?

On: ajax word wel kampioen maar niet zo makkelijk als iedereeen voor gisteren dacht blijkt maar weer

10 maart 2014 om 16:58

Veel echte supporters hebben we wel hoor, ook tijdens de magere jaren zat het aardig vol.
En het is ook gewoon zo dat we de laatste jaren weer wat verwend worden, maar de oudere generatie maakt plaats voor de wat jongere en die schamen zich bijvoorbeeld niet om hun club wel met zang te steunen.
Zou ook mooi zijn als iedereen gewoon gaat staan, het klinkt raar maar daardoor word de beleving gewoon beter en dus ook de sfeer.
Mijn vak(naast 410) staat altijd sfeer is prima doen redelijk vaak mee met 410 etc.
De sfeer word met het jaar beter(sinds 2001), zet je de ajacieden in de kuip heb je ook een topsfeer.
De overstap van de veel sfeervollere 'de meer' naar de koele en koude betonne Amsterdam Arena was lastig.
Maar de laatste jaren gaat het veel beter.

10 maart 2014 om 18:45

@fcds95

Ja en bij Feyenoord hebben ze 2 liederen, en bij Ajax wel 25.
Sfeervak van Ajax is bovendien vele malen fanatieker met spandoeken, acties, en liederen bedenken.

10 maart 2014 om 20:14

Ik heb die fameuze aanhang van Feyenoord anders amper gehoord in de Klassieker. Serieus, was echt doods.

10 maart 2014 om 16:54

Als je komt naar een stadion om de grootste club van Nederland te supporteren, en je club speelt thuis tegen een promovendus en ze spelen slecht, dan hebben ze het volste recht om te gaan fluiten. Buiten dat kost het nog geld ook.

10 maart 2014 om 19:39

Een dik fluitconcert is wat jullie verdienen Moisander. Leer maar eens concentratie op te brengen, ook tegen de kleintjes! Het voetbal is werkelijk waar niet om aan te gluren. Nederland verdiend geen kampioen dit jaar.

Hij vindt het jammer dat de supporters gaan fluiten als men de bal maar een beetje doelloss achetrin rond speelt. Ik vind het niet anders dan begrijpelijk. Men wil voetbal zien en geen tactisch schaakspelletje.

De supporters floten om de spelers wakker te krijgen!

Maar de Ajacieden op het veld negeerden het gefluit en speelde in hetzelfde lage tempo een dramatisch veldspel waardoor Cambuur uiteindelijk terug kwam en geloofde in het behalen van een punt.

Volgende keer moet Moisander niet klagen over de supporters maar over zichzelf en zijn medespelers!

10 maart 2014 om 16:35

Deca,

Klopt, maar ik zou liever zien dat ze op een andere wijze Ajax ondersteunen.

Bijvoorbeeld op de manier zoals ze Kishna ondersteunden bij zijn acties.

Soms moeten we zien dat het niet helemaal loopt zoals we het zelf willen.
Moeten dan onze spelers extra ondersteunen, ben ook niet blij dat ik Siem zoveel kansen zie missen. Gelukkig scoorde hij ook weer voor ons.

Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen, want dat weet jij ook wel.

Denk dat wat Ritchie99 hierboven zegt ook hout snijdt.

De aanvoerders band bij De Jong weghalen en bij Moisander om doen systeem aanpassen naar de spelers die je hebt en afstappen van je geloof . Ga gewoon 4-4-2 spelen als je geen buiten spelers hebt

Cillesen
van rhijn
Veltman
Moisander
Boilissen
Schone
Klaassen
Blind
Duarte
Sigtorson
Kishna
10 maart 2014 om 16:47

Dan heb je ook nog twee buitenspelers...

10 maart 2014 om 17:11

Met 4-4-2 heb je twee spitsen en twee aanvallende en twee verdedigende middenveldets Dus geen links en rechts buiten maar dat snap jij toch niet anders had je niet gereageerd

10 maart 2014 om 18:19

Dat hoeft niet perse he grappie

4 verdedigers, 4 middenvelders, 2 aanvallers/spitsen.
Het is dan aan frank om te bepalen of hij 2 DM en 2 AM gaat neerzetten

Lekker tegenstander kapot spelen... Moet je t wel nog kunnen

zondag uit naar Nac, daar moet de winst worden gepakt anders wordt het nog wel heel spannend bovenin, vooral als je weet dat je nog naar Arnhem moet en Twente nog op bezoek krijgt.

Sie supporters worden zo verwend met al die kampioenschappen dat ze maar gaan fluiten als het een helftje minder gaat. (Ze stonden nog voor ook.)

Moisander is de enige speler die van mij een voldoende heeft gekregen, de rest genoot van het voorjaarszonnetje. Niks mis mee maar doe dat in je eigen tijd.

Zoveel meer aanvoerder dan Siem. Hoop ook dat hij in Amsterdam blijft

10 maart 2014 om 18:46

Wat is er opeens aan de hand met Siem? Vorige seizoenen enorm geloofd om zijn prestaties, zou Eriksen achterna gaan enz. Waarom nu een afkeer tegen Siem?

Ach, 1 keer gelijkspelen tegen Cambuur kan wel hoor, Twente verloor van Go Ahead Eagles wat niemand had verwacht, PSV speelde thuis ook 0-0 tegen Cambuur, en Vitesse speelde thuis 0-0 tegen ADO Den Haag.. Het kan allemaal gebeuren..

Ik verwacht dat Ajax zondag "gewoon" wint bij NAC Breda, en ik zie Vitesse zaterdag niet winnen van Psv.. Twente-AZ kan ook nog leuk worden.. We gaan het zien..

Ik denk dat Ajax kampioen wordt..

Het is ook zaak om scherp te zijn in deze fase. Het zou toch zonde zijn als Ajax haar ruime marge nu nog zou verspelen? Dat zou ondenkbaar moeten zijn. Zo'n ruime voorsprong mag je nooit meer verspelen, laat staan in gevaar brengen. Gisteren heb ik een Ajax gezien wat weigerde om zichzelf al vroeg in de wedstrijd een ruime marge te verschaffen. Met als gevolg de gelijkmaker. In mijn ogen is dat te wijten aan mentale inconsequentie. De spelers zijn lang niet altijd honderd procent gefocust. Daar moet de komende tijd verbetering in geboekt worden.

Ach kom op man...niklas is degene die dit wel mag zeggen haha.....
Degene die het team dienen te dragen (De Jong, Moisander, Bojan, v Rhijn) laten het week in week uit lelijk afweten.....
Beste spel werd gespeeld zonder de Jong en afgezien van het feit dat hij de afgelopen jaren belangrijk is geweest moeten we eens afstappen van spelers opstellen om het feit dat ze ooit heeeel belangrijk waren...
Pikken we het wel als v Gaal dadelijk Mathijsen opstelt om het feit dat hij 4 jaar geleden geweldig stond te verdedigen...
Ajax moet eens jongens laten spelen die het werkelijk waarmaken en niet blijven hangen aan spelers die uit vorm zijn of het net niet gehalte hebben....

10 maart 2014 om 18:50

Waar heb jij het over? Hoezo dragen De Jong, Bojan en Van Rhijn het team? Kijk jij überhaupt wel naar Ajax, dan zie je namelijk hoe bepalend Siggi en Blind worden/zijn. Siem was voor zijn blessure prima in vorm, maar na zijn blessure heeft hij een vormcrisis gekregen. Kan gebeuren toch? Dat overkomt elke voetballer weleens. De vergelijking met Mathijssen is natuurlijk zo krom als wat: ten eerste speelde Mathijsen niet goed te verdedigen 4 jaar geleden en ten tweede Ajax is de afgelopen jaren afhankelijk geweest van Siem en als laatste je hebt het nu over Mathijsen bij het NL elftal, terwijl dit over clubverband gaat.

Ik zie Psv wel winnen van Vitesse! Als Ajax wint bij Nac.. dan is het gat naar de nummer 2 weer 9 punten is het kampioenschap wel beslist..

Juist als je wat agressiever aanvalt en een keer die bal verkeerd speelt lok je Cambuur uit de tent waardoor er ruimte komt. Je moet dan gewoon op je defensie vertrouwen dat ze die bal tijdig terug veroveren. Maar als je het echt helemaal op safe speelt creëer je nauwelijks kansen.

10 maart 2014 om 17:00

Ik vind aanvallender spelen ook een must, tja dan loop je een keer tegen een verlies partij op.
Maar in plaats van 3x gelijkspelen kan je ook 2x winnen en 1x verliezen maar dat levert wel 3 meer punten op in totaal.

Eindelijk iemand die wakker is. Verwacht niet dat ze het verspelen maar we moeten wel oppassen. Dit is typisch Nederland Ajax heeft punten laten liggen en gelijk is Vitesse weer titelkandidaat. Tuurlijk is het te doen voor Vitesse 6 punten met nog 7 wedstrijden is niks. Maar stel Vitesse speelt komend weekend gelijk of het verliest en Ajax wint in Breda dan is Ajax weer de club die kampioen gaat worden. Komend werkend wit belangrijk denk ik in de titelstrijd als PSV durft te winnen of gelijk te spelen en wij winnen in Breda dan is het verschil weer 7 of 9 en dat gaan we dan echt niet meer verspelen.

als je egt een dy hard suporter bent steun je club door goeie en slechten tijden lijkt mij en als RKC Waawlijk suporter heb ik ook wel eens van man man dat kan beter maar de bal is rond en je team doet wat ze kunnen neem ik aan en zijn ook maar mensen die wel eens minderen periodens kunnen hebben

Ajax heeft veelal punten verspeeld tegen lager geplaatste clubs. Ze hebben klaarblijkelijk problemen om het spel te maken, als het hun opgedrongen wordt. Tegen Feyenoord konden ze lekker afwachten tot Feyenoord uitgewoed was. Bij Pec, Cambuur en Go Ahead is dat anders. Hier moeten ze het spel maken en als dat niet lukt krijg je tikkie opzij, tikkie naar achteren. De tegenstanders vinden dit dan allang goed en Ajax wordt ondanks veel balbezit op deze manier uit de wedstrijd gespeeld. Hier ontbreekt dan vaak voetbalgochme, lijkt me een kwestie van kwaliteit.

Optimale concentratie is inderdaad de komende wedstrijden uiterst belangrijk om niet tegen onnodig puntverlies aan te lopen, maar verder zie ik het echt niet gebeuren dat Ajax deze voorsprong nog uit handen gaat geven, daarvoor is het gat te groot en de concurrentie te wisselvallig om hiervan gebruik te maken.

Dit is toch beetje open deuren intrappen, dit zou niet nodig moeten zijn. Ajax is gewoon een doorsnee elftal op dit moment met niet heel veel kwaliteit. Iedereen zal gewoon wekelijks een stappie harder moeten doen om de punten binnen te halen en gewoon gvd eens een keer scherp starten en scherp blijven. Vandeweek ook weer, de eerste valt snel en baf het zakt weer als een kaartenhuis in elkaar en vervolgens is het werkelijk niet om aan te gluren. En het is al heel lang niet om aan te gluren, een enkele uitzondering daargelaten. De supporters van Ajax worden niet meer verwend met dikke winsten en mooi voetbal en hebben alle redenen om hun onvrede daarover te uiten. Ok je kunt een slechte dag hebben maar dan kun je wel kneiterhard werken. Vooral tegen de mindere ploegen zie ik bij Ajax een instelling zo van Oh op halve kracht winnen we dit ook wel. Nee heren daar zijn jullie niet goed genoeg voor klaar!!!!

ajax speelt al het gehele jaar niet goed. Bij vlagen was het goed en leuk om te zien.
Gaande weg het seizoen werd het steeds slechter.
volgens mij zit het probleem hier:

al twee jaar geen buitenspelers.
Fischer is geen buitenspeler, bojan is geen buitenspeler, de jong geen spits.
Sigi krijgt bijna geen fatsoenlijke voorzet.
Het rondspelen van de bal ( net zoals barcelona) is een doel op zich geworden en geen middel
het ontbreekt bij ajax aan realiteitszin, ze denken dat ze beter zijn dan ze in werkelijkheid zijn.
tage opbouw, nutteloze breedteballen en terugspeelballen.
Cruijff had het helemaal bij het rechte eind.
FDB heb ik hoog zitten maar hij begint nu toch langzaam af en toe wat rare opmerkingen te maken.
ajax moet echt nu gaan investeringen in twee buitenspelers.
En graag een linkspoot op de linker kant en een rechtspoot op de rechterkant.
Voetbal is simpel. De gekte van die trainers om linkspoten op recht te zetten.
Hou Op daarmee!!
En ajax moet doorselecteren want een aantal jongesn zijn door de mand gevallen.
Bojan, fischer, de jong.
vooral denswill meteen weg doen!
Die denkt dat hij er al is .
Elke keer als hij mee doet dat irritante voetje over de bal rollen.
Verkeerde arrogante houdingen bovendien veriest hij elk duel.
En supertraag.
Is dat een talent???
Scouting bij ajax moet ook nog een paar stappen maken...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren