Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald de Boer: ‘Als Frank een vierde titel pakt, denkt hij er zeker over na’

Laatste update:

Gerardo Martino staat er niet bijzonder goed op in Barcelona en de geruchten doen de ronde dat de oefenmeester aan het einde van het seizoen weer vertrekt. Frank de Boer wordt genoemd als de gedoodverfde opvolger van Martino. Een vierde titel met Ajax is volgens sommigen het sein voor De Boer om te kiezen voor Barcelona.

/

“Op dit moment zijn het slechts geruchten, meer is het niet”, zegt broer Ronald de Boer in gesprek met La Xarxa. “Als hij voor de vierde keer op rij een titel pakt met Ajax en Barcelona komt met een voorstel, dan denk ik wel dat hij erover na gaat denken.” Volgens Ronald heeft Frank de kwaliteiten om Barcelona te coachen.

“Ik denk dat hij de kwaliteiten in huis heeft om Barcelona te trainen. Dat zeg ik niet omdat hij mijn broer is, maar dat zeg ik omdat goed werk heeft verricht bij Ajax. Hij speelt in de stijl van de club: over de grond, hij houdt niet van lange ballen. De filosofie van Frank is vergelijkbaar met die van Johan Cruijff, Josep Guardiola en Frank Rijkaard. Dat is belangrijk voor een coach van Barcelona.”

Ronald de Boer, net als broer Frank als speler actief geweest in Catalonië, vindt overigens niet dat de huidige trainer Martino het slecht doet. “Soms gaat het goed, soms gaat het wat minder. Barcelona is echter nog kansrijk in alle competities en dat is belangrijk. Het is misschien niet meer zo schitterend als een jaar of drie geleden, maar de kwaliteit is nog steeds aanwezig.”

Frank de Boer gaat in de toekomst aan de slag bij Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barcelona zoekt toch een trainer met meer capaciteiten, met alle respect voor de Boer. Bovendien kan Barcelona veel beter gaan voor een coach met internationale statuur. Wellicht over 10 jaar als hij wat rijper is als coach.

11 maart 2014 om 17:01

Ik denk, dat er op dit moment niet een trainer is, die voor Barcelona een betere keuze is, dan frank. Hij weet hoe hij het spelletje moet aanpakken. En internationale allure heeft Frank wel. Misschien dat hij van alle jonge trainers, samen met Jurgen Klop de meest gewilde is. Alleen past Frank beter bij Barcelona dan Klopp. Frank kent het spel en heeft bij Ajax soms laten zien, het systeem van Barcelona na te streven, vraag me ook daarom af, hoe jij het bedoeld.

12 maart 2014 om 01:06

Reaervebankje

Frank is zeker een prima trainer. Maar alsjeblieft hou op met wat alle Ajacieden hiero doen. Doen alsof frank de top van de top is. Vergelijkingen met Klopp tot Mourinho hoor ik hier. Jullie zijn bizar bevooroordeeld en prijzen die man een Maradona status toe. Ik begrijp dat gewoon niet. Als voetballer niet heel bijzonder, als trainer beter. Omgekeerde van Basten. Daarvan doet nu iedreen alsof dat een heikneuter was. Geen respect meer voor hem te merken. Maar nee frank de boer is de redder van Barcelona. Ga toch weg man.. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om hem daar te zien als Nederlander zijnde. Maar of hij het goed gaat doen.. Is echt afwachten.. Hij is geen top coach en was geen top voetballer. Maar hij kan misschien wel een top coach worden...

12 maart 2014 om 02:09

Frank de boer is 1 van de beste Linker verdedigers aller tijden, laten we dat even voor op stellen. Ik ben een ajacied, maar ook een twente man. Ik kijk naar persoonlijkheid en alles erop en eraan, dan zijn er maar weinig trainers zoals Frank. Ik kijk naar Cv's dan zie ik weinig cv verdedigers, met zo'n pase in de benen zo'n overzicht en verdedigend zo sterk als hem. En ik ben wel nuchter te kijken naar zijn Frankdeboertjes. Maar Maldini een Baresi, Puyol en arie haantjes van vroeger hadden dat ook. Ga een willekeurige Braziliaan aziaat en een Europeaan vragen naar 1 van de beste cv van de wereld, dan hoor je vaak zat Frank de Boer. Hetzelfde geld voor de trainer frank de boer. Je hoort hem nooit zeiken, vaak goeie keuzes maken en kennis hebben van het spel (vaak belangrijk detail). Het is niet voor niets, dat deze beste man, met veel clubs in verband word gebracht. Of is dat alleen in NL alleen zo? Nee, deze beste man, word door heel Europa gezien als toekomstig top trainer. Of denk je dat die overwinning op Barcelona alleen hier werd aanschouwd als grandioos? En dan met namen op hoe het gebeurde. Frank had al complimenten hoe hij Barca bedwong in Barcelona Manchaster 2x en Milaan. Tja, dan sta je er wel op. En dat kan voor sommige clubs jaloers achtig over komen, maar Frank is het goudhaantje van de Nederlandse trainers gilde. En compleet eigen verdienste.

12 maart 2014 om 10:54

Ben het niet met je eens man. Vergelijkingen met puyol, maldini, baresi!! gaan gewoon echt niet op... Paar klasses minder gewoon. Begrijp niet dat je tot deze conclusie komt! Echt serieus bizar.. Bij lange na niet.. Over het coach gedeelte ben ik het wel deels met je eens, maar nogmaals dat is afwachten hoe hij het gaat doen bij een topclub waar weer andere krachten en wetten heersen. Vind je erg voorbarig en dat kan je gewoon niet weten. Want hij is nooit getest buiten Ajax. Dus dat is speculeren. En ik merk dat jij een gigantisch vertrouwen hebt dat deels gebaseerd is op z'n voetbalverleden. Klopt niet, misschien ben je jong, of gewoon fan. Maar objectief zeer zeker niet. Bij Barcelona heersen niet voor niets de nodige twijfels... Als we jullie mogen geloven is frank zo groot dat Barcelona moet smeken of grootheid de boer trainer wilt worden.. En zo zit het gewoon niet in elkaar. Barca twijfelt, voor de boer is het zijn droom en een gigantische stap, dat zijn de verhoudingen en niet anders.

12 maart 2014 om 11:08

Waarschijnlijk heb jij de glorie jaren van de Boer niet mee gemaakt, of kijk je door een gekleurde bril. Hij is neerlans beste linksbenige cv ooit. Het zegt genoeg, dat Arsenal hem ziet zitten, dat hij gelinkt word aan Barcelona en Arsenal en toekomstig opvolger van Klopp. En je mag hem daar gerust mee vergelijken, want vind de Boer gewoon een tactisch goeie trainer. Of je het nou leuk vind of niet, maar een Koeman en een Cocu kunnen beter nog een jaartje of 3 bij de Boer in training.

12 maart 2014 om 14:03

We zullen denk het niet eens worden en dat is ook niet erg. Heb de boer zeer zeker wel gezien in z'n glorie dagen. En herinner de bal op bergkamp tegen Argentinië maar al te goed.. Maar een actie maakt nog geen topverdediger. Check de facts maar. Bij Barca was hij lang niet verzekerd van een basisplaats, zeer zekr niet toen van gaal geen coach meer was. Dus hoe top kan je zijn en waarom vergelijkingen met mister Barca puyol zelfs...? Los daarvan hoop ik dat hij het goed gaat doen als hij uberhaupt wordt aangesteld als de nieuwe trainer. Ben sceptisch en afwachtend en weiger mee te gaan in de hosanna die nergens op gebaseerd is... Enige wat ik beargumenteer is een beetje realisme.

11 maart 2014 om 17:01

@ritchie Ik snap dat je gevoelig bent voor status, dat zijn veel mensen en voetballers dus ook. Maar welke kwaliteit mis je bij de Boer?

12 maart 2014 om 00:20

@tommygun

De kwaliteit om met vedettes om te gaan. Een heel erg belangrijke taak bij een topclub. Frank de boer kan alleen met de siem de jongs van deze wereld werken. Derk Boerrigter is al te spannend voor hem.

12 maart 2014 om 17:00

Boerrigter vedette?

11 maart 2014 om 17:02

Frank de Boer heeft meer dan voldoende internationale statuur. Had hij al als speler en nu ook zeker als trainer!
En als je, als Barcelona zijnde, Martino aanstelt is het wel duidelijk dat internationale statuur niet iets is waar men bij Barcelona naar kijkt.
Maar nogmaals, Frank de Boer heeft er meer dan voldoende van.

11 maart 2014 om 17:02

Tien jaar is wel heel erg ruim aangehouden. Frank de Boer is wel een trainer die weet hoe het Barca-systeem in elkaar zit en bovendien is hij een ex-speler.

'barcelona zoekt toch een trainer met meer capaciteiten', zoals? Frank de Boer heeft alleen nog geen jarenlange ervaring.

11 maart 2014 om 17:04

Ik denk dat Frank er ook nog niet klaar voor is inderdaad. Nu bij ons in Amsterdam doet hij het geweldig, dat staat buiten kijf, maar ook als trainer moet je naar mijn mening geleidelijk de weg naar de top zoeken. Zoals ze bij VI vaak zeggen: "trainer zijn is een ervaringsvak". Natuurlijk zijn er trainers die gelijk presteren bij een topclub (zoals guardiola bijvoorbeeld), maar dat zijn zeldzaamheden. Maar goed, het liefst blijft ie wat mij betreft nog 20 jaar bij Ajax natuurlijk haha

11 maart 2014 om 17:41

Ja, want Guardiola en Villanova hadden al die internationale statuur? En ook Martino was voor de meeste een grote onbekende in Europa en had dus ook vrij weinig statuur... Wat een onzin dus, maar alsnog hoop ik dat je gelijk heb

11 maart 2014 om 18:03

Inderdaad. Cruijff en Rijkaard hadden ook nog niet veel ervaring als coach toen ze voor Barcelona gingen werken.

11 maart 2014 om 19:41

Blijf maar nog 1 paar jaar bij ons alle ajax er zijn nog genoeg dingen voor frankie te doen in nl is ajax de baas maar zou het wel eens fijn vinden dat we in europa nog wat verder komen dus frank blijf nog ff bij ons want je werk is nog niet klaar barca kan altyd nog want ook jij zal beter worden als trainer

11 maart 2014 om 17:45

Ach hou op, pep had zich minder bewezen. Als Barça voor hem zou gaan zou ik het zeker snappen! Dan kan je altijd ideeën uitwisselen en dan kijken of je bij elkaar past. Ik weet ook niet zo 1 2 3 welke coach qua filosofie beter bij Barça past. De boer is oud speler heeft zich nu drie en een half jaar bewezen, en denkt zeer aanvallend en houdt van verzorgd voetbal

11 maart 2014 om 18:14

Ritchie99

Dat is dus echt onzin wat je zegt. Na Guardiola is er geen fatsoenlijke coach aangesteld. Villanova putte zowat zijn favoriete XI uit, Roura (als interim), kon er helemaal niets van en Martino heeft het spel van Barça helemaal veranderd met zijn roulatie-onzin.

Frank de Boer is dus écht een dikke vooruitgang als je de laatste 3 coaches ziet. En het zou ook een erkenning zijn voor zijn prestaties in de Eredivisie. Ik gun het Frankie van harte! Hij zou daar zeker kunnen slagen.

11 maart 2014 om 18:28

@ritchie99:
Je kan Frank moeiteloos met Pep vergelijken. Zij werden beiden direct in het diepe gegooid en alles viel ook direct op zijn plek!
Ik hoop niet dat de Boer al naar Barca gaat, maar slagen doet hij daar wel

11 maart 2014 om 18:45

Als ik de reacties goed begrijp zijn de laatste trainers van Barcelona niet de juiste geweest. Ook hadden ze bij hun aanstelling te weinig ervaring. Dat zou betekenen dat Frank de Boer ook niet geschikt is omdat hij nog maar vier jaar hoofdtrainer is. Misschien is het juist nu wel tijd om een gelouterde coach aan te stellen. Bijvoorbeeld de huidige coach van Manchester City...

11 maart 2014 om 18:45

Als ik de reacties goed begrijp zijn de laatste trainers van Barcelona niet de juiste geweest. Ook hadden ze bij hun aanstelling te weinig ervaring. Dat zou betekenen dat Frank de Boer ook niet geschikt is omdat hij nog maar vier jaar hoofdtrainer is. Misschien is het juist nu wel tijd om een gelouterde coach aan te stellen. Bijvoorbeeld de huidige coach van Manchester City...

11 maart 2014 om 19:08

Kan niet wachten op de tijd dat hij zijn werk bij Barcelona niet goed doet en iedereen het met elkaar eens is op deze website dat de boer geen toptrainer is.
On: denk dat hij het daar goed zou doen.

11 maart 2014 om 19:48

Complete onzin natuurlijk. Frank de Boer pakt vier titels op rij met Ajax en is een groot speler. Capaciteiten genoeg.

Zie Frank toch liever bij Arsenal samen met Bergkamp.

11 maart 2014 om 17:01

Frank als hoofdtrainer bij Arsenal met als assistenten Bergkamp, Henry. Dat zou nog eens wat zijn om Wenger op te volgen.

11 maart 2014 om 17:43

Frank de Boer kan ook na een periode bij Barcelona bij Arsenal terecht komen. Het lijkt mij zeker een club waar De Boer past qua beleid, speelstijl, rust in de club... Het lijkt mij wel een goede match.

11 maart 2014 om 18:07

Goed geluisterd gister naar VI jongeman

11 maart 2014 om 18:29

Hoezo? Zeiden ze daar dat Arsenal-Gooner dat liever heeft?

11 maart 2014 om 18:37

Ja onder andere

11 maart 2014 om 19:50

Kunnen die Engelsen dan helemaal niks meer zelf? Het Engelse voetbal (niet de premier league voor de duidelijkheid) stelt echt niks meer voor he. Het is toch om te janken dat de bakermat van het Europese voetbal zijn ziel verkoopt aan buitenlanders?

hoop dat het alleen een gerucht is

11 maart 2014 om 17:22

Vertel mij eens waarom? Frank de Boer heeft de kwaliteiten om Barca-trainer te worden, waarschijnlijk wel meer dan Tata Martino.

11 maart 2014 om 17:33

Misschien omdat hij hoopt dat Frank gewoon bij Ajax blijft? Dat hoop ik namelijk ook. Frank heeft alles in zich om trainer van Barcelona te worden, maar wat mij betreft mag dat nog zeker 5 jaar gaan duren voordat hij Ajax verlaat!

11 maart 2014 om 17:38

waarschijnlijk bedoelt hij dat hij liever frankie nog een aantal jaren bij ajax ziet blijven. net als ik trouwens. denk dat hij het prima aankan, maar wie moeten we bij ajax dan aanstellen als coach?

11 maart 2014 om 19:48

En mocht frank er wel voor kiezen om naar barca te gaan dan hennie spijkerman doirschuiven naar trainer naast hem bergkamp en stam niks mis mee dan toch maar als ik toch mag kiezen laat frankie dan nog maar bij ons blijven

11 maart 2014 om 21:35

Natuurlijk is dit een gerucht. Frank heeft met zijn vrouw en dochters namelijk afgesproken dat na zijn avonturen als voetballer in het buitenland zij nu aan de beurt zijn. Zijn vrouw heeft een woonwinkel in Monickendam waar ze haar ei in kwijt kan en zijn kinderen zitten op de middelbare school en hebben hun eigen leven hier in Nederland. Ik denk dat de Boer, zeker omdat hij het bij Ajax reuze naar zijn zin heeft, totdat zijn dochters uit huis zijn sowieso nergens heen gaat.

Ik ben benieuwd hoe Frank het zou doen bij een topclub als Barcelona. Ik denk wel dat hij daar zou passen met zijn manier van werken. Al weet ik niet hoe het zal uitpakken met alleen maar sterspelers om zich heen. bovendien denk ik ook dat hij ver klaar is bij Ajax dus waarom niet de uitdaging aangaan. Ga ervoor!

11 maart 2014 om 17:50

Klaar bij Ajax? De uitdaging begint nu pas..

Met Ajax kampioen worden hoort niet bijzonder te zijn, maar dat hij dat vier keer achter elkaar doet maakt het al knapper. Hoe dan ook, met de hoogste begroting de beste resultaten halen is goed, maar niet bijzonder indrukwekkend.

Pas als hij in Europa presteert met Ajax maakt hij echt naam. Dat is de uitdaging om met dit beleid (allicht op sommige punten bijgeschaafd) meer te presteren dan dit..

Ik zou het ook niet begrijpen als De Boer nu vertrekt (al snap ik wel dat hij voor Barcelona een uitzondering maakt), omdat hij altijd stellig achter Cruijff en het beleid stond en dit de komende jaren pas zijn vruchten gaat afwerpen. Het lijkt me dat je daar dan ook bij wil zijn en deel van uit wil maken..

Ik ben dol op Frank de Boer, maar ik wordt gaandeweg wel een beetje gek van Ronald! Elke keer dat gelul in elk medium dat Frank er aan toe is om naar een andere club te gaan?! Lijkt wel alsof Ronald Frank weg wil hebben bij Ajax..

11 maart 2014 om 17:12

Inderdaad zeg, laat Frank zelf beslissen hij is volwassen genoeg en kan zijn eigen keuze maken. Ik hoop dat Frankie zeker nog minstens een jaar of 6 bij Ajax blijft. Heb ook het idee dat hij de talentvolle lichting met spelers als Nouri, Cerny, Van de Beek, Owusu en Tete onder zijn hoede wilt nemen. Van mij pat mag hij een contract tekenen voor de rest van zijn leven.

11 maart 2014 om 18:12

Kan me ook heel goed voorstellen dat hij die lichting nog wilt trainen, kunnen v Gaal achtige praktijken van komen (als hij maar niet zo'n lul in de media wordt)..

11 maart 2014 om 18:51

Kan echt niet wachten totdat de meeste daarvan zijn doorgebroken, er loopt echt heel veel talent rond bij Ajax. Er wordt wel eens gezegd dat er weinig doorbreekt en dat het allemaal maar weinig is, maar wacht maar over een paar jaartjes wanneer de echte buitencategorie talenten zijn doorgebroken.

Haha in tegenstelling tot de Grote Louis kan onze Frankie wel kritisch naar zichzelf kijken haha.

Dit soort trainers staan allemaal op 1 lijn, de ene iets wat hoger of lager dan de andere maar over het algemeen, deze trainers zijn gewoon de perfecte trainers voor Barca en dan heb ik het over
Josep Guardiola, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Johan Cruijff, Arsene Wenger, Louis van Gaal en misschien nog Luis Enrique Martínez García.

En ik hoop dat Ajax de titel pakt want als dit waar is dan is het mooi voor Barca.

Sommige zeggen misschien dat Frank te weinig ervaring heeft, maar Frank heeft dezelfde leeftijd als Pep, 43 jaar en beiden zijn gewoon goede trainers.
Niemand kende Pep volgens mij toen Barca hem als trainer aanstelde, maar nu is hij gewoon een van de beste.

11 maart 2014 om 17:04

Helemaal mee eens.

11 maart 2014 om 17:12

Niemand kende Pep? Meer dan 250 wedstrijden voor Barcelona, behoorlijk wat prijzen gepakt en icoon van de club. Lijkt me niet helemaal te kloppen. Hij had weinig trainerservaring, maar het was en is toch een Barca icoon.

11 maart 2014 om 17:29

Als trainer had hij helemaal geen of weinig ervaring om ineens als eerste trainer te worden aangesteld.

11 maart 2014 om 18:15

Maar dan nog waren er tientallen miljoenen mensen die hem kenden..
Dát was de strekking van zijn post, niet die ene bijzin..

Begin toch steeds banger te worden dat het misschien gaat gebeuren..

11 maart 2014 om 17:14

Hoezo word je er bang van? De selectie staat al 2 jaar lang stil, in 2 jaar is de selectie niet beter geworden, en zijn we internationaal ook al snel uitgespeeld. Stilstand is achteruitgang! Denk dat een nieuwe trainer zorgt voor een frisse wind, heeft Ajax atm wel nodig.

11 maart 2014 om 17:21

Rust is vooruitgang. Zie Wenger en Saf. Een lang zittende trainer is zeer belangrijk voor een club! Stilstand zal Ajax nooit overkomen. Elke keer verliezen ze hun toppers en moeten anderen die rol weer over nemen. Dat zorgt voor een natuurlijke vooruitgang voor de spelers.

11 maart 2014 om 17:43

stilstand?? de club is in de jaren onder de boer en co gegroeid van een club met diepe schulden naar een club die op alle vlakken super gezond is. noem het maar stilstand. financieel gaat het super en daardoor kun je nu zo langzamerhand ook eens sportieve vooruitgang boeken. je kunt niet alles tegelijk. heb geduld...

11 maart 2014 om 19:53

Een frisse wind? Ga fietsen man. Vier keer kampioen op rij. Ik weet niet hoe fris je het wil hebben? Jij wil weer een Jol met doldwaze aankopen? Ongelooflijk dat je Frank de Boer weg wil hebben als ajacied. Selectie niet beter geworden? Nee man, Blind, Cilessen, Veltman, Moisander, Fischer, Eriksen, Klaassen.... echt niet beter geworden allemaal. Alleen internationaal gaat het nog niet goed, dat is het enige waar je gelijk in hebt. Maar jongen, wat wil jij dan? De Champions League winnen? Complete onzin.

11 maart 2014 om 23:32

Laat je niet verblinden door die vier landstitels gozer. Spel wordt met de jaar slechter, Europees worden we steeds pijnlijker uitgeschakeld en de selectie wordt inderdaad niet beter. Laten we de basis elf er maar even bijpakken:
2009/10:
Keeper-Stekelenburg
Verdediging- vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita
Middenveld- Enoh, de Jong, De Zeeuw
Aanval- Suarez, Pantelic, Sulejmani

Punten: 85, doelsaldo: +86 (jol)

2010/11
Keeper- Stekelenburg
Verdediging- van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita
Middenveld- Enoh, Eriksen, de Jong/de Zeeuw
Aanval- Sulejmani, El Hamdaoui/de Jong, Ebecilio

Punten Eredivisie: 73, doelsaldo: +42 (jol/de Boer)

2011/2012
Keeper- Vermeer
Verdediging- van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind
Middenveld- Anita, Janssen, Eriksen
Aanval- Boerrigter/sulejmani, de Jong, Ebecilio/ozbiliz

Punten: 76, doelsaldo: +57 (DE Boer)

2012/13:
Keeper- Vermeer
Verdediging- van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind
Middenveld- Poulsen, Eriksen, De Jong
Aanval- Babel, Sigi, Fischer

Punten: 76, doelsaldo: +52 (DE Boer)

2013/14:
Keeper- Cillessen
Verdediging- van Rhijn, Veltman, Moisander, Riedewald/boilesen
Middenveld- Blind, Serero, Klaassen
Aanval- Bojan/schone, de Jong/sigi, Kishna/fischer

(DE Boer)

Het Ajax dat bij Real met 2-0 verloor (waardoor de fluwelen revolutie is ingezet) is vele sterker dan het Ajax van nu. Selectie dus minder, jeugdopleiding wel stukken beter, alleen dat is niet de verdienste van (alleen) de Boer.

11 maart 2014 om 23:40

Allemaal wel leuk wat je over de financiën schrijft ajax-hoffie. Alleen heb ik het over de kwaliteit van de selectie (= de boer's primaire taak) en niet over de financiële huishouding.
In de tijd dat Ajax een goede financiële situatie (3.5 jaar) heeft gecreëerd konden ze wel spelers als Andersen (1,4mil), Sana (0,3mil), Janssen (3mil), Cillessen (3mil), Serero (2mil), Sigi (4mil) en Van der Hoorn (3.5mil) kopen. (=17,2mil)
En laten we de huurlingen Bojan en Cuenca niet vergeten.

Waarom Ajax in de vorige zomer/winter dan geen toevoegende spelers heeft gekocht, is voor mij een groot vraagteken. Sportieve vooruitgang boeken kan dus ook als je de club gezond maakt.

Valt me wel erg op dat Ronald de Boer steeds diegene is die zegt dat Frank misschien wel toe is aan een nieuwe uitdaging. Ambieert Ronald wellicht een grotere rol binnen Ajax? Of hoopt-ie dat ook hij meer aandacht en/of invloed krijgt als zijn broer trainer is van het grote FC Barcelona?

11 maart 2014 om 18:19

Hij hoeft z'n broer niet weg te werken om een grotere rol binnen Ajax te krijgen.. Als hij morgen aangeeft wel wat te voelen om Jong te doen, worden we overmorgen overspoeld met media berichten dat Ronald Jong gaat doen..

Ik denk dat hij het Frank gewoon gunt (zoals de meeste mensen hun familie het beste gunnen)..

Ik neem toch aan dat Frank Ajax niet verlaat voordat er enig Europees succes geboekt is. Die 4 titels zijn top natuurlijk, maar Europees gezien zijn er weinig tot geen stappen gezet. Lijkt me dat hij de groepsfase ook een keer wil overleven met Ajax.

Frank gaat niet weg. Heeft al meerdere keren gezegd dat zijn gezin hier in Nederland blijft voorlopig.

11 maart 2014 om 17:06

Je weet wel hoe de voetballerij is? Vandaag iets zeggen is morgen alweer vergeten.

11 maart 2014 om 17:11

Ja maar ze kinderen zitten nu allemaal op school en ze vrouw heeft een eigen bedrijft. Ze hebben hem altijd gevolgd. Hij wil hier nu blijven tot ze kinderen klaar zijn.

11 maart 2014 om 17:16

Wie zegt dat zijn kinderen mee gaan? Misschien gaat hij wel voor 2 jaar en daarna kijken ze wel. Barcelona is maar 2 uurtjes vliegen. En denk niet dat zijn kinderen en zijn vrouw moeite hebben met Barcelona. Tevens hebben ze daar ook nog een huis. En handelt zijn vrouw ook veel in Spanje. Zet een bedrijfsleider op de winkel en zei regelt het in Spanje. Zijn kinderen kennen daar ook veel mensen en hebben in Barcelona ook vrienden zitten. En tevens zijn die kinderen ook al bijna op de leeftijd, dat ze op kamers kunnen. Dus zie het probleem niet.

Het zou mij niet verbazen hij wordt waarschijnlijk weer kampioen en daarbij hij is een rustige man en zeer realistisch en altijd beschaafd dus het lijkt mij wel een trainer die een club als Barcelona kan coachen, en daarbij hij is zelf ook een redelijke top verdediger geweest en hij kent de club en heeft er 4/5 jaar gespeeld .

een te grote stap voor nu, over een paar jaartjes met een tussenstap zie ik hem het daar goed doen

11 maart 2014 om 18:17

Die paar jaartjes kan ik nog begrijpen, maar tussenstap?

Een trainer heeft inderdaad ervaring nodig, maar in tegenstelling tot een speler kan een trainer zich ontwikkelen bij één club. Puur omdat het een ervarings- en kunde beroep is.

Dat een trainer net zo goed is als zijn materiaal is bij Ajax weerlegd. Ajax heeft dit seizoen een matig elftal, zonder echte spits, zonder echte buitenspelers, maar met een compact middenveld. Wat de Boer hier mee doet is genoeg om hem coach te laten worden van Barca.

Maar in Koeman zie ik een betere en meer ervaren coach, iemand die Barca veel beter kent dan Frank

11 maart 2014 om 17:08

Koeman heeft geen enkele prijs gepakt de afgelopen jaren en staat er als trainer in Spanje echt niet goed op na zijn mislukte avontuur bij Valencia.

11 maart 2014 om 17:49

Koeman betere coach???? Als iemand overschat word, is het Koeman wel.

Ik denk wel dat Frank kan gaan coachen bij barca hij heeft voldoende kwaliteit ik vind dat Frank het hoger op moet zoeken hij maakt Ajax elk jaar kampioen en daarmee heeft hij Nederland verovert nu aan de slag bij een grotere team

11 maart 2014 om 17:46

Europees Succes heeft hij als doel. Want buiten de wedstrijd tegen Barca, was het pover en niet volwassen wat ze lieten zien. En niet volwassen is het al jaren in de laatste minuten penalties en doelpunten weggeven, als er miljoenen en veel Eer op het spel staat.!

11 maart 2014 om 18:21

Eerste wedstrijd tegen Milan, Manchester United, Manchester City... Het is meer dan alleen Barcelona.

Ook thuis tegen Real Madrid had het een keer heel anders kunnen lopen, als de scheidsrechter geen fouten had gemaakt.

11 maart 2014 om 18:27

Ja maar met alle respect voor Ajax niemand verwacht ook dat Ajax de Europa League wint laat staan de Champions League het doel is Europees voetbal halen en dat is Frank gelukt en wat jij zei over volwassenheid ben ik het wel met je eens

Zou Ronald nou nooit eens schijtziek worden van al die vragen over zijn broer?

On: Denk best dat Frank het niveau Barcelona aan zou kunnen, hopelijk doet hij het daar dan net zo goed als bij Ajax. Want daar heeft hij weinig verkeerd gedaan! Wat een held! 3 (en wellicht 4) kampioenschappen op rij en nog in de race voor de beker.
Het zijn, ondanks het niet al te mooie voetbal af en toe, toch wel fijne tijden om een Ajax supporter te zijn.

Ronald mag dan wel eens heel snel zijn papieren gaan halen, want ik ga er stiekum een beetje van uit dat hij wel eens een belangrijke rol (assistent/coach?) bij het eerste kan gaan vervullen......

11 maart 2014 om 18:23

Mwah, Ronald wordt er vrij weinig naar gevraagd (of het komt in ieder geval weinig in het nieuws). Alleen als Ronald zelf echt iets te melden heeft dan komt hij ineens vaker in het nieuws. Zoals nu dus ook...

11 maart 2014 om 18:35

Ik denk eerder dat Ronald geilt op alle vragen. Bij studio sport is dat goed te zien. Hij gaat gelijk recht op zitten.

Hoe zit dat eigenlijk.... Is Ronald de zaakwaarnemer van Frank?

11 maart 2014 om 17:17

Nope, Ronald is gewoon ontzettend close met zijn broer. Vind het juist wel mooi. En als hij een vraag krijgt hierover, dan is het toch geen enkel probleem om hier op deze manier op te antwoorden.

zou het erg jammer vinden als de boer weggaat maar ik denk dat hij wel graag naar barcelona zal gaan..

Kunnen we niet gewoon Ronald sturen en zeggen dat het Frank is?

11 maart 2014 om 17:46

hahahah, als dat zou kunnen!

11 maart 2014 om 19:55

Zalig.

Denk dat Frank de ideale kandidaat voor Barca is. Hij staat voor zijn filosofie en heeft bewezen goed werk te kunnen verrichten. Hopelijk staat de Boer komend seizoen voor de groep in Catalonië, hij is de beste optie.

Frank is een goede trainer doet het leuk bij Ajax, maar dat is geen garantie dat hij een goede trainer is bij een europese topclub. Het lijkt me, mocht Barca een trainer zoeken wel een deurtje verder gaan dan die van Frank .

11 maart 2014 om 18:03

Waarom zou Barcelona een deurtje verder kijken? Alsof Rijkaard, Guardiola en Villanova meer gepresteerd hadden.... Barcelona lijkt juist geen in Europa grote trainer te willen contracteren.

Het zou fantastisch zijn als Frank bij Barcelona trainer wordt en dan hoop ik dat hij Ronald meeneemt als assistent of iets dergelijks.
Als hij nu 4x op rij kampioen wordt met Ajax heeft hij de grote clubs echt voor het uitkiezen.

Denk dat Frank ook wil zien hoe de nieuwe weg van Ajax gaat uitpakken, als er steeds betere spelers doorstromen naar het eerste.

De kansen op overwintering in de CL worden steeds groter, mensen vergeten regelmatig dat Ajax in een overgangssituatie zit.

Alle know how gaat zich langzaam maar zeker uitbetalen in goede resultaten op het veld.

Dat Frank met dit materiaal al drie keer kampioen is geworden mag je gerust voor een groot deel op zijn conto schrijven.

Nu nog een goede aanvulling vanuit de jeugdelftallen en de sleutelspelers wat langer vasthouden en de toekomst gaat er almaar zonniger uitzien.

Zou Frank groot gelijk geven om te vertrekken. Door een falende concurrentie 4 landstitels kunnen pakken met slecht voetbal. Dat geluk houdt natuurlijk een keer op. Tegenwoordig is het alleen nog maar resultaat voetbal en wordt elke vorm van creativiteit uit de spelers geslagen.

11 maart 2014 om 20:03

Ben je nou sarcastisch?

Want je verkondigt onzin. En dat weet je zelf ook. Vier titels door falende concurrentie? Ha-ha. Die overwinnig in de Arena tegen Twente vergeten? De laatste jaren heeft Ajax ook veel andere toppers gewonnen of gelijkgespeeld, dus op onderling resultaat is Ajax ook vaak beter dan de rest.

En lelijk spel? Resultaatvoetbal? Serieus. Ben je in 95 blijven hangen? Of in 2001 met Zlatan? Ajax heeft niet de beschikking over dergelijke toppers. Ongekend. Welke club in Nederland speelt structureel mooier voetbal dan?vier keer op rij kampioen worden en nog steeds hopen dat de trainer vertrekt. Ik snap het niet.

Of was je echt sarcastisch?

11 maart 2014 om 20:43

Nee, het zijn de feiten. De resultaten verbloemen een hoop, maar dat wilt niet zeggen dat we naar fatsoenlijk voetbal zitten te kijken.

Die titels komen door falende concurrentie ja, Dan kun jij met die overwinning komen tegen FC Twente, maar zo ver had het nooit mogen komen. Moet je de stand na ADO-uit dat met 3-2 werd verloren maar terugkijken. We hadden nooit terug mogen komen. Die wedstrijd tegen FC Twente overigens vakwerk van Frank, net als die andere toppers die Ajax onder hem gewonnen heeft. Maar met 73, 76, 76 punten kan ik het onmogelijk overtuigend noemen. Ook dit seizoen.

Het voetbal is niet om aan te gluren inderdaad. Alle creativiteit lijkt verdwenen. Balbezit om het balbezit hebben. Vervolgens wordt er bijna geen kans gecreëerd of doelpunt gemaakt. Ajax is in de Eredivisie nu 15 wedstrijden ongeslagen of zo. Noem mij van die wedstrijden 5 goede potjes, Ik kan ze niet noemen, terwijl ik ze allemaal gezien heb.

Ga lekker naar de concurrentie wijzen die ook abominabel voetbal op de mat leggen. Alsof het spel van Ajax daardoor wel acceptabel is. Ja, Ajax wordt de terechte kampioen, want de rest verdiend het nog minder. Maar kom niet beweren dat dit het niveau is waar we naar streven bij Ajax. Het komt er niet in de buurt. Iedere trainer met hetzelfde voetbal was al lang geslachtofferd als er geen landstitels waren gekomen. Daardoor is Frank nu een held. Qua resultaat kan hij het nooit beter doen, daarom zou een vertrek van hem slim kunnen zijn. Niet dat ik hem weg wil hebben.

12 maart 2014 om 09:15

Misschien verwacht jij gewoon teveel? Noem mij 1 trainer die met het materiaal wat Ajax nu heeft beter voetbal op de mat kan leggen....

Die zijn er niet. Ajax is geen Barcelona. We moeten het doen met spelers als De Jong, Blind, Serero, Schone. Dan ga je niet a la Europese top oogstrelend voetbal spelen. En daarnaast. Ik vind het allemaal wel meevallen. Het is soms traag, maar het is pro-actief voetbal in plaats van reactievoetbal. Het is verzorgd positiespel waarmee de tegenstander constant onder druk staat. Het enige dat mist zijn goede buitenspelers en een goede meevoetballende spits.

Maar jij ziet liever Engels kick en rush? Of Spaans tiki taka?

Vier seizoenen op rij kampioen is zeker wel het niveau waar ik als ajacied naar streef. En eerlijk, wanneer speelde Ajax mooier voetbal dan nu onder De Boer? In freaking 2002 met Zlatan Chivu Maxwell en de hele reutemeteut, en in de jaren 90 met de toppers. Earth aan jou, tijden zijn veranderd en we hebben geen toppers meer.

Je kunt best kritisch zijn, maar ik vind dat je het overdrijft.

ben het echt zat met martino, hoop dat hij na dit seizoen weggaat en dat barca dan niet weer zomaar een coach aanstelt maar liever iemand als van gaal, frank de boer, diego simone of jürgen klop

De Boer is daar nog niet klaar voor.

Er is een groot verschil tussen de spelers van Ajax die net komen kijken.

In tegenstelling to Barcelona allemaal gearriveerde vedette op een enkeling na die zelfs nog verder is dan menig Ajacied.

De Boer moet t wat lager zoeken, kijken of het hem dan ook lukt

Kun je nagaan, dan haalt Barca een coach die Ajax in ruim drie jaar tijd nog geen 10 goede wedstrijden heeft laten spelen. Bijna altijd was het langzaam, stroperig en saai. Ik ben sowieso een van de weinigen die niet zo onder de indruk is van Franks prestaties. Alleen dit jaar vind ik het echt knap wat ie doet, met zo'n matig team toch zo presteren. Maar andere seizoenen, dit seizoen trouwens ook, werd en wordt hij vooral kampioen omdat de rest zo matig presteerde/presteert.

11 maart 2014 om 18:06

Je kan mij niet vertellen dat die 3 jaar kampioen wordt en dan zeggen dat Ajax slecht speelde en de rest nog matiger was in die 3 jaar..jij maakt jezelf echt ongeloofwaardig! Heeft vast hoop pijn gedaan het allemaal te moeten aanschouwen die 3 en nu zelfs 4 jaar lang!

11 maart 2014 om 19:49

Klopt, het heeft me heel veel pijn gedaan. Ik ben namelijk zelf ajacied. Ik ben gewoon zo eerlijk toe te geven dat het niet goed was. Het is gewoon veel te langzaam, de opbouw en zo. En daardoor kunnen clubs als Cambuur het 90 minuten volhouden. Als we die bal nou eens in een hoog tempo rondspelen, dan hangt bij de tegenstander de tong op de schoenen na drie kwartier. Kampioen worden was geweldig, maar het spel is nog voor verbetering vatbaar, en De Boer heeft dat spel weinig tot niet verbetert. Onder Jol was het niet minder bv in zijn eerste seizoen. Onder De Boer hebben we nooit zoveel punten gehaald, 84 ofzo waren dat er. Daarmee werden we toen wonder boven wonder geen kampioen omdat Twente het ook geweldig deed.

11 maart 2014 om 20:09

Onder Jol was het niet minder?

Ga alsjeblieft je mond spoelen loopfiets. Met alle respect, maar je kunt niet hier met droge ogen gaan zitten beweren dat je liever Jol dan De Boer hebt. Mido, Tainio, die rechtsback die 1 wedstrijd speelde, Pantelic. Ga weg man. Jol was een absoluut drama en absoluut geen Ajax man.

Ik kan veel meningen begrijpen of op zijn minst respecteren. Maar Jol beter of gelijk stellen aan De Boer... Als ajacied... Nee, gewoon nee.

Denk voor de grap even terug aan al die drama wedstrijden en drama aankopen onder Jol. En denk dan even aan die vier kampioenschappen. En zeg dan nog eens dat je Jol net zo goed als De Boer vindt.

11 maart 2014 om 20:52

Ik heb onder Martin Jol veel dramawedstrijden gezien. Die heb ik ook onder Frank de Boer gezien. Dramatische aankopen heeft Frank ook gedaan. Pantelic deed het nog altijd beter dan die Sigthorsson die Frank heeft gehaald. Al die mislukte Spanjaarden. Dan heb ik het nog niet eens gehad over Van der Hoorn, Duarte en Sana. Kortom genoeg miskopen ook daar.

Jol is inderdaad niet beter of gelijk aan Frank. Maar laten we niet doen alsof Jol in zijn enige volgemaakte seizoen er een potje van maakte. Jol had de pech dat 85 punten niet genoeg was voor een titel en Frank de mazzel dat hij met 73 punten zijn eerste titel kon vieren.

Bij Jol denk ik terug aan slechte wedstrijden in zijn laatste 3 maanden, waardoor zijn vertrek terecht was. Maar ik denk ook aan zijn periode dat hij de voorronde CL overleefde en dat hij na de winterstop in zijn eerste jaar alles won en er met attractief voetbal 4x per wedstrijd gescoord werd door Ajax. Dergelijk vermaak heeft Frank de Boer nog niet voor langere tijd aan het publiek kunnen tonen. Maar hij is wel een betere trainer dan Jol vanwege de vastigheden in het elftal.

Zou leuk zijn voor Frank en meer dan verdiend! We hebben zijn opvolger met Bergkamp al in huis, die heeft er nu al even aan mogen ruiken.

11 maart 2014 om 19:56

Dat zie ik dus nooit gebeuren. Bergkamp wilt helemaal niet op de voorgrond staan, bovendien mist hij het charisma, het is geen leider die bijvoorbeeld bij een 5-0 voorsprong nog uit zijn vel gaat.

Ik had ook nog nooit van martino gehoord moet ik eerlijk zeggen. Dus waarom Frank niet? Denk alleen dat het een slecht moment is. Barca moet gaan vernieuwen, Real staat. Dat vernieuwen gaat altijd ten kostte van

Ja man voetbal over de grond , terwijl je spelers niet al te best zijn , geforceerd balbezit , Barca kopiëren terwijl ze 10x zo goed zijn , en als ze zelf onder druk worden gezet weten ze het niet meer , terwijl je de fantasie uit je elftal haal met geforceerd balbezit, zo speelde het team onder Cruijff trouwens ook niet.

Maar wel 4x kampioen natuurlijk!!

11 maart 2014 om 20:15

En daar is de volgende die het nodig vindt om de meest succesvolle eredivisie trainer ooit af te gaan kraken om vermeend 'geforceerd balbezit' en traag positiespel.

Het is ridicuul. Fantasie uit het elftal? Welke speler heeft er fantasie dan? Blind? Siem? Nee. Eriksen, die had fantasie. En dat kwam er gewoon uit. Fischer, die heeft fantasie (ooit). En dat kwam er gewoon uit. Kishna, laat het zien.

Jij wil akka panna's ondersteboven zo snel dat Foxsports het niet kan filmen? Earth to you, Ajax heeft misschien geen individuele spelers die dat kunnen? Daar al eens aan gedacht? Neeeee, het ligt aan De Boer. Tuurlijk. Ik ga iets anders doen, want de reacties op dit artikel zijn echt te dwaas voor woorden. De Boer afkraken.... tss. Vergeet ook even meteen dat het zijn vierde jaar als coach is... tss.

Wat begrijpen jullie niet van! Frank verlaat de o zo grote ajax met een internationale prijs... Niets meer niets minder

Ronald moet wat minder interesant gaan doen. Hij blijft maar blij doen als hij over zijn broer gevraagd wordt. Dat begon al met de vraag over Feyenoord. Dat je zelf een misbaksel bent betekend nog niet dat Frank dat is. Hij blijft maar onrust stoken. Hij heeft waarschijnlijk niets anders te melden.

Ik weet niet wanneer maar hij zal ooit trainer zijn bij barca.

Lijkt me wishfull thinking van Ronald. Frank de Boer heeft europees helemaal niets gepresteerd. Net nog 2 keer finaal afgeschminkt door een allegaartje uit Oostenrijk.ontluisterend, en zeer zorgwekkend. Ook voor diegenen die zich op de dijen sloegen van de pret. Ook slecht voor hun clubje.

Lijkt me stug dat een club als Barcelona louter en alleen afgaat op prestaties binnen de ned. competitie. Die stelt helaas weinig meer voor.

4 keer kampioen. Dat is best een goede prestatie, maar niet buitengewoon. Ajax heeft ook veruit het grootste budget van nederland.

Die revolutie van Cruijff heeft europees gezien 0,0 opgeleverd.

11 maart 2014 om 19:16

Kwaliteit van spelers materiaal maakt ook heel wat uit he. Afgeschminkt worden door een fitter elftal is in nederland logischer dan bij Barcelona. Dit elftal heeft zn hoogtij wel gehad overigens. En ik denk dat daarnaast ook een groot verschil is dat Frank de jonge spelers bij ajax reeds kende en wist wat hij in huis had. Dat heeft ook tijd nodig bij Barcelona dus of ie daar gelijk dezelfde prestatiecurve zal vertonen, lijkt me twijfelachtig.

11 maart 2014 om 21:47

Helemaal niets gepresteerd? Dat vind ik niet. Als Ajax die thuiswedstrijd van Milan had gewonnen, zonder die onnodige penalty tegen te krijgen, dan was Ajax verder gegaan naar de volgende ronde (ten koste van Milan). Maar dat is natuurlijk achteraf, want dan hadden we ook nog moeten zien of ze dan wel van Barcelona hadden gewonnen. Maar nogmaals, dat is allemaal achteraf.

Zoals southwatcher ook als zegt is het materiaal ook heel belangrijk. Als hij over hetzelfde materiaal beschikte als bijvoorbeeld een Bayern München, dan had hij allang minimaal de kwartfinale gehaald. Ik vind dat Frank het tot nu toe buitengewoon goed doet. Natuurlijk zit Ajax (en met Ajax de hele Eredivisie) in een dipje, maar hij heeft het Europees gezien zeker niet slecht gedaan. Vorig jaar winst op City, 2 keer gelijk spelen tegen Milan en thuis winnen van Barcelona. En zo ben ik nog wel een paar goede uitslagen vergeten. Dus ik vind dat je hem dan tekort doet door te zeggen dat hij Europees niets gepresteerd heeft.

11 maart 2014 om 22:12

@larseloetsie

Scoreboard journalistiek heet zoiets, ik ben het 100% met je eens. Ajax heeft het gewoon redelijk gedaan op Europees vlak als je kijkt naar het spelbeeld. Maarja als je kijkt naar het witte balkje van onze hageneze vriend is het ook wel logisch dat hij het via teletext heeft gevolgd en niet beter weet. Net zoals die figuren bij Fox, tegen feyenoord zouden we 100% verliezen en tegen Cambuur met 4-0 winnen. Ik vraag me dan ook af of dit soort figuren niet snappen dat bepaalde tactieken gewoon perfect werken tegen het spel van Ajax. Iets waar RBS overigens hard op getrained heeft, het oppertunisme dat Feyenoord dat ook even kan gaan doen sloeg dus ook nergens op. Maarja, laat iedereen maar lullen wij weten wel beter, vooralsnog doen we het vele malen beter dan alle andere clubs in de Eredivisie, laat hun het maar eerst beter doen alvorens de beste club van Nederland wordt bekritiseerd.

Ik denk dat Frank de Boer het prima zou doen bij Barcelona, ook als hij volgend seizoen al zal vertrekken. (dit zal overigens niet gebeuren denk ik.) Hij kent de club en hanteert dezelfde filosofie. Natuurlijk zou het voor Ajax het beste zijn als Frank de Boer nog minimaal 3 á 4 jaar blijft, daarna kan hij altijd nog de stap maken. Als hij blijft presteren met Ajax (landskampioen worden etc.) dan zal hij uit genoeg (top)clubs kunnen kiezen.

Wat een onzin, de boer bij barca? Kom op zeg grap van de eeuw.. Het ligt niet aan de boer dat Ajax zo goed doet maar aan de rest dat zo slecht is

11 maart 2014 om 22:03

@Barca-blood

Na 3 kampioenschappen op rij en een vierde in aantoch, redelijke resultaten in Europe met als uitzondering RBS slaat het natuurlijk nergens op wat jij zegt. Bovendien als F. de Boer al in de picture staat is dat met name om zijn speelstijl en achtergrond.

Met alle respect, maar de boer is nog helemaal niet klaar voor barcelona.
Hij heeft het in zich om een toptrainer te worden maar is dat nog niet.
Hij heeft bij ajax een goed en stevig fundament neergezet,
.
Helaas maakt hij ook wel fouten en krijgt hij dit elftal niet echt aan de praat.
Ik bespeur bij ajax geen stijgende lijn meer , eerder een dalende lijn.
Als je , zoals dit seizoen, steeds roept als trainer dat je als ajax gedomineerd heeft dan staat je niet helemaal met beiden benen op de grond.
Het moet allemaal veel beter bij ajax.
Ajax verliest niet veel, maar het spel is dodelijk saai geworden.

Barcelona ? Niet voor de boer

Vraag me af wat die redelijke resultaten zijn als je nooit de volgende ronde van de CL haalt. Daar gaat het toch om? Waarbij ook een middenmoter uit Italie te sterk was. En je maakt je compleet belachelijk om je uit te spreken dat je de europa league wenst te winnen, om dan meteen al 2x wordt afgedroogd door een een ploeg uit Oostenrijk. Volgens mij stelt die competitie nog minder voor dan de nederlandse.

Daar maak je niet z'on sterke indruk mee. Is geen scoreboardjournalistiek. Tenzij je met je ogen dicht zit te kijken, of je moet een appartementencomplex voor je hersen hebben hangen, dan houdt het op. Tevens speelt Ajax slaapverwekkend slecht voetbal. Zit kraak nog smaak aan. Wat die vermeende aantrekkelijke speelstijl inhoudt is mij compleet duister.

De terechte kampioen wel is waar. Maar wel één die elk jaar bleker wordt. Omdat de rest nog slechter is. En dat valt aan de europese resultaten af te lezen.

Maar kritiek op Ajax en al helemaal niet op Cruijff en zijn paladijnen is natuurlijk niet gewenst, en moet onder de tafel worden geschoven als zijnde azijnpissen.

Als het NOC aangeeft dat ze graag één medaille meer willen winnen dan de vorige winterspelen dan worden ze afgemaakt door Jaap de Groot van de Telegraaf wegens gebrek aan ambitie. Maar als zijn favoriete club finaal ondersteboven wordt gespeeld door een ploeg uit een niet voetballand, in de troost eurpese competiie, na zich voor de zoveelste keer niet te hebben geplaatst voor de CL, door een club met een veel mindere begroting. Dan. Dan blijft het oorverdovend stil...

Face it.: Ajax stelt europees gezien geen ene klote voor. Wat moet Barcelona dan in hemelsnaam met de trainer van Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren