Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op Bale en Neymar: ‘Je moet wel naar je prijskaartje presteren’

Laatste update:

Real Madrid en Barcelona pleegden in de zomer ieder een flinke coup: de Koninklijke kocht Gareth Bale voor circa 91 miljoen euro en Neymar verruilde Santos voor de door Barcelona beweerde som van 57 miljoen euro voor Catalonië. De twee doen ieder hun best hun bijdrage te leveren aan het spel van hun clubs, maar nog niet iedereen is overtuigd van hun echte meerwaarde.

/

José Antonio Camacho, ex-bondscoach van Spanje en China en bovendien ex-trainer van vier Spaanse clubs, heeft Bale en Neymar de laatste maanden aandachtig gevolgd. In een interview met AS spreekt hij zijn twijfels uit over de prestaties van de Welshman en Braziliaan tot nu toe. “Ze moeten het beste van zichzelf nog laten zien”, vindt de geroutineerde trainer. “Neymar heeft meer in zich dan hij tot nu toe heeft getoond, ook met het aanstaande WK in gedachten. Daar moet hij een leidende rol vervullen.”

“Bale gaat niet naar het WK, dus hij heeft geen last van die druk om daar te imponeren. Maar als je hebt gekost wat hij heeft gekost, en je speelt in Madrid, moet je wel naar je prijskaartje presteren”, oordeelt Camacho. Bale speelde tot nu toe in alle competities 29 wedstrijden voor Real Madrid en scoorde daarin 14 keer. Neymar op zijn beurt kwam in actie in 32 wedstrijden voor Barcelona en was goed voor 12 treffers.

Wie doet het nu toe beter volgens jou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja niemand kan naar een prijskaartje van 100 miljoen presteren, tenzij je er elke wedstrijd 3 inschiet.

13 maart 2014 om 11:30

Bale draait 1 op 1 als je goals en assists beide meetelt. Bovendien zijn er al dermate veel shirts van hem verkocht in zowel Spanje als Engeland dat op den duur (contract tot 2019) hij makkelijk wordt terugverdiend. Dus zo slecht is de deal nou ook weer niet al zijn de bedragen idd absurd.

13 maart 2014 om 11:42

En weer het argument shirt verkoop. Als iemand een shirt van Bale koopt koopt hij geen shirt van bv Modric. Het is al vaak genoeg onderzocht, de totale shirt verkoop stijgt niet significant bij de aankoop van een speler met een grote naam.

13 maart 2014 om 11:50

Het ligt eraan, vooral waar de speler vandaan komt. Stel dat je een grote speler uit Korea of Japan haalt, dan stijgt het wel enorm, maar in Europa wisselt enkel de naam op je shirt. Maar commercieel halen ze er meer uit dan enkel shirts, ook sponsoren houden van grote namen.

13 maart 2014 om 12:10

Bron?

13 maart 2014 om 12:10

Dat is niet waar :wandering:

Het gaat erom of die speler nieuwe markten voor je opent.
Bv barcelona heeft zo een 3miljoen supporters bijgekregen in brazilie, die gek zijn op neymar. Dan kun je niet zeggen dat shirtjesverkoop zelfde blijft en reclame en televisie inkomsten stijgen ook enorm in dat land . Wat betkent voldoende miljoenen extra per jaar.

13 maart 2014 om 12:13

De totale shirtverkopen zijn na de komst van Ronaldo ook gestegen. Ook supporters van bv. Ronaldo (ik) heb een real shirt met zijn naam gekocht toen Ronaldo daar geen ging, terwijl ik eigenlijk nooit een Real shirt heb gehad. Was altijd Man U fan (nog steeds) en dat kwam door Ronaldo. Er zijn dus veel mensen die een speler volgen en dan ook een shirt daar van kopen. Dat zal bij Bale ook het geval zijn.

13 maart 2014 om 13:02

Enorme inkomsten via shirtverkoop: “een hardnekkige mythe
Je hoort het steeds vaker. Clubvoorzitters die enorme inkomsten voorspellen met het verkopen van shirts. Dit vooral om hun critici de mond te snoeren en verkiezingen te winnen. Maar klopt dit wel? Zijn deze inkomsten wel zo hoog? Je raad het misschien al. Enorme inkomsten via shirtverkoop is een keiharde hardnekkige mythe. Complete artikel te lezen op tussendelinies.nl vergelijkbare artikelen zijn bv op catenaccio te lezen

13 maart 2014 om 13:53

Dus door een aantal artikelen (slecht onderbouwd en geen brongebruik) moet ik geloven dat winstmarges op voetbalshirts maar 10 euro zijn? Dan ben je wel erg naief. Ik studeer zelf marketing en sales en weet dat de marges op voetbal tuneus richting de 70 procent kunnen lopen. Dat houdt dus in dat de per shirt ongeveer 45 euro verdienen. En dan hebben we het alleen over shirts.

Ook zoals ik hierboven zij is dat een speler die komt vaak ook eigen fans meeneemt. Dit betekent dus dat er meer fans een shirt van die club willen. (nieuwe fans dus).

De kosten van salaris worden uiteraard niet meegerekend. Dit wordt ook niet gesuggereerd door bestuursleden of mijzelf. We hebben het over de transfersom, dat is een variabele kosten post. We hebben het niet over de vaste kosten.

Het is leuk dat je regels uit een artikel citeert maar zorg er wel voor dan dat deze artikelen onderbouwd zijn. Niet van een website komen met tien mensen als achterban.

Merchandising is een gigantische inkomsten bron. Denk aan sleutelhangers, drinkbekers, lunchtrommels, shirts etc. Dit zijn de grootste inkomsten van een club. Dus het is absoluut geen mythe.

13 maart 2014 om 14:02

Ik schrijf nergens dat merchandising geen enorme inkomsten bron is, ik schrijf dat iemand die een shirt van bijvoorbeeld Bale koopt er geen van Modric koopt, lijkt mij een vrij eenvoudig te verdedigen standpunt. En ja ik geloof eerder een onafhankelijk persoon dan een voorzitter die een belang heeft.

13 maart 2014 om 14:29

Ken je die vent persoonlijk? Hoe weet je dat hij onafhankelijk is? Omdat hij 't zelf zegt. Je maakt jezelf een beetje belachelijk.

Ja maar diegene die een Bale shirt koopt ipv een Modric shirt had misschien helemaal geen shirt gekocht als Bale er niet was geweest. Ze creëren gigantische markt. Doen clubs als United ook met Japaners en Koreanen. Dat levert ze miljoenen op per jaar aan shirtverkoop. Nieuwe markten betreden heet dat.

En ik heb ook nergens geschreven dat jij hebt gezegt dat merchandising geen enorme inkomsten bron is, dus niet suggereren dat ik dat wel heb geschreven.

13 maart 2014 om 11:40

@ritchie99 volgens mij is Cristiano Ronaldo... die is zijn vraagprijs ook echt waard geweest. Maar ik denk dat Bale er ook wel komt maar volgens mij zal hij niet zo goed of beter als Ronaldo worden. Neymar heeft minder gekost dan Bale maar zoals Bale CR7 voorzich heeft zal Neymar volgens mij ook gewoon in de schaduw want Messi blijven.

13 maart 2014 om 12:27

Neymar heeft inmiddels meer gekost dan bale

13 maart 2014 om 13:03

zo'n onzin, die bedragen van Neymar, daar was zijn salaris bij inbegrepen volgens mij.

Bij Bale was dat niet het geval, puur transfersom.

13 maart 2014 om 14:35

Volgens jou ja.

Maar werk jij bij de financiele afdeling van barcalona of bij de spaanse bank of de belasting dienst van spanje.

Of was je erbij in de rechtszaal waar er werd toegegeven dat barca meer heeft betaald dan er gezegd is.

Barca heeft alleen al aan extra belasting 13 mill extra betaald. Als je ervan uit gaat dat de belasting erg hoog zit in spanje (50 bijna). Dan hebben we het hier over het verdubbeling van dat bedrag.

Barca zou dan een bedrag van 26 miljoen plus 57 miljoen plus de 13 miljoen belasting voor neymar. Die een 1 jarig contract had
.

13 maart 2014 om 19:13

@ Jerrdrista

Je bent wel grappig. met je tekst en uitleg beweer je dat ik het niet kan weten, omdat ik er niet bij was en ook niet bij Barca werk.

Maarja, jij werkt er natuurlijk wel, en hebt elke zitting bijgewoond natuurlijk!

Maar gezien het feit dat je Real-fan kan ik begrijpen dat je Barca de grond in wilt kraken.

Feit blijft dat het geld besteed aan Neymar all inclusive was, terwijl het bij Bale alleen om een transfersom ging. Hier zijn zaakwaarnemerskosten e.d. niet eens bij inbegrepen. Daarbij is het niet eens duidelijk of Bale nu 91 miljoen heeft gekost of 101 miljoen. Barca heeft tenminste duidelijkheid geschept.

Edit:

Daarbij ging het helemaal niet om 'toegeven'. Er was niets geheims aan, Santos en dat makelaarsbureau wilden niet dat het openbaar gemaakt werd. Barca houdt zich aan zijn woord en moet dan door het slijk??

Doe die Real bril af man, want als je überhaupt wil gaan praten over bedragen, dan weet je vast wel dat de selectie van Real 8x zoveel gekost heeft als de selectie van Barca.

Ik ben trouwens geen fan, van beiden niet. Maar vind het een beetje belachelijk om de ene club aan te vallen, terwijl de andere club precies hetzelfde of nog erger doet.

13 maart 2014 om 12:15

De clubs zijn zo gek om zulke prijzen te betalen.
Terwijl je nooit weet of een aankoop slaagt.

13 maart 2014 om 14:52

ronaldo heeft het wel gedaan

doen het beide gewoon goed bij hun clubs. maar real en barca hebben deze bedragen toch betaald? kunnen bale en neymar niks aan doen. ze zijn zelf zo dom geweest er zoveel miljoenen aan uit te geven! natuurlijk is het verwachtingspatroon hoog maar tot nu toe gaat het uitstekend. niemand kan die 100 miljoen waarmaken!

13 maart 2014 om 11:30

Uitstekend niet, Ronaldo scoorde in zijn eerste seizoen 33 keer in 35 wedstrijden. Daar tipt Bale nog niet bijna aan. Er werd verwacht dat deze twee jongens bij afwezigheid van de supersterren van Barcelona en Real Madrid de leiding namen, maar dat is natuurlijk irreëel.

13 maart 2014 om 11:31

Bale is dan ook geen Ronaldo, dat hij voor meer is aangetrokken houdt niet in dat hij op dat niveau zit.

13 maart 2014 om 11:33

Ja je vergelijkt Bale ook met een van de beste van de wereld. Bale heeft 1 seizoen bij Tottenham heel goed gepresteerd, kun je toch niet verwachten dat hij de zelfde stats haalt bij Real? Beide doen het gewoon heel goed!

13 maart 2014 om 12:29

Bale begint nu pas blessurevrij te raken he

13 maart 2014 om 14:37

Het gaat erom dat een speler onder contract staat bale zijn contract liep door tot 2017.

Die van Neymar liep door tot 2014.

En toch liggen de echte bedragen niet ver van elkaar af.

13 maart 2014 om 11:30

Precies dit, ik vind ze allebei een redelijk eerste seizoen hebben, je kan niet verwachten dat ze er wekelijks 2/3 inschieten omdat de clubs zo dom waren zoveel neer te leggen.

13 maart 2014 om 14:32

Ik wil niet irritant doen ofz maar Barca is echt dom. Met dat geld wat ze voor Neymar hebben betaald konden ze Hummels halen en nog heel wat geld besparen..

13 maart 2014 om 11:48

Wat een onzin, naar je prijskaartje presteren..
Als ze 30 miljoen hadden gekost oke..
Maar als een speler bijv 20 miljoen waard is en er zijn 2 clubs die m heel graag willen hebben, kan de prijs enorm oplopen.. Dan betaal je dus (veel) meer dan dat hij waard is.
Jammer dat d'r van die clubs zijn die bereid zijn zulke bedragen te betalen, verpesten t voor de rest van de topclubs.
Neymar is geen 91 miljoen waard en Bale geen 100 miljoen.

Het was al belachelijk die miljoenen waarvoor Ronaldo van ManUTD naar Real Madrid ging.
Bale en Neymar zijn goede spelers maar toch duidelijk minder dan Ronaldo of Messi.

13 maart 2014 om 11:57

Echt he! De clubs betalen dat geld voor een speler.. het is niet zl dat bale zegt dat hij 100 mil kost.. kbeb een barca fan maa kvind dat bale wel solider en effectiever is dan neymar!

Met alle respect, maar ze komen van clubs en landen met een totaal andere speelstijl. Geef hun tijd om zich aan te passen en ze zullen hun prijskaartje wel waarmaken. Beide veel potentie, beide totaal andere spelers. Tevens sukkelde de twee jongens in de eerste helft van het seizoen met wat blessures. Ze zijn nog jong en bovendien hebben ze zelf geen invloed kunnen uitoefenen op de betaalde prijs.

Vindt dat Bale het niet slecht doet dat Real zo bizar veel geld voor hem heeft betaald is niet zijn schuld.

13 maart 2014 om 11:45

Precies. Daar is de valkuil. Presteren naar je prijskaartje. Die spelers zelf kunnen hier niks aan doen, aan die prijs. Daar mag ook niet naar gekeken worden, dat is iets wat de clubs zelf doen. Het gaat erom: zijn de spelers een aanwinst? Bij Bale vind ik dat in elk geval wel het geval.

13 maart 2014 om 12:07

Bij sommige spelers kijk je er alleen wel naar. Torres bijvoorbeeld, of Carroll, die hadden een gigantisch prijskaartje en weinig gepresteerd.

13 maart 2014 om 12:19

En daar noem je meteen het probleem. Als spelers niet presteren, is het meteen: Wat zijn ze duur geweest he? Maar bij Bale... Kom op zeg, die gozer speelt geniaal de laatste weken en heeft nog last van blessures gehad in zijn begin periode. Ik vind hem echt wel een aanwinst. Als je bij de afkorting BBC hoort van Madrid, doe je het in mijn ogen gewoon goed.

Neymar bij Barcelona ben ik nog een stuk minder van onder de indruk. Want als je ziet hoe die gozer bij Brazilië speelt... Dan wil ik hem wel eens zo bij Barça zien. Man, dodelijk als wat dan.

13 maart 2014 om 12:21

Waarom vind je Bale een aanwinst voor Real Madrid?

13 maart 2014 om 14:39

Dit bedoel ik dus met deze redenering mag een speler die transfervrij is gewoon slecht spelen. Je betaald die speler zijn salaris toch ook :s.

13 maart 2014 om 14:45

Dat is toch niet hun schuld? Ze presteren zo goed als ze kunnen. De supporters en publieke opinie moet de man die verantwoordelijk is voor het kopen van miskopen lekker zwart maken en niet de miskoop zelf.

13 maart 2014 om 15:31

Zonder hem zou Real Madrid ook in de race zijn voor de trèble. Zijn bijdrage is niet al te groot geweest. Jesé is al veel beter.

En welke grote wedstrijden heeft Bale beslist?

neymar en bale in een adem noemen is wel vreemd. Waar bale een behoorlijk niveau haalt en al een hele serie goals en assist achter zijn naam heeft staan na zijn blessure is het bij neymar toch vooral een grote teleurstelling. HIj valt voornamelijk op met slechte schwalbes.

13 maart 2014 om 11:30

Neymar heeft gelijkwaardige cijfers aan Bale en koste 57m. Scoorde bovendien in de clasico en tegen Atletico Madrid in de supercup wat genoeg was voor de beker.

13 maart 2014 om 11:33

Neymar heeft veel meer gekost dan 57 miljoen.

13 maart 2014 om 11:42

Neymar koste 99 miljoen als je de belasting er bij haalt.

13 maart 2014 om 11:47

Ookal zou dat zo zijn. Neymar heeft gelijke cijfers aan bale.

13 maart 2014 om 11:47

Beide worden grote namen in spanje

13 maart 2014 om 12:00

@bredu

Bale: 29 wedstrijden 14 doelpunten 11 assist
Neymar: 32 wedstrijden 12 doelpunten 10 assist

De staten van Bale zijn wel een beetje beter.

13 maart 2014 om 12:00

@ babel15

Dat er nog altijd mensen zijn die geloven dat Neymar "maar' 57 miljoen koste...wake up!

13 maart 2014 om 12:02

@ Bredu

Neymar heeft meer wedstrijden gespeeld maar mindere cijfers dan Bale. Gewoon aanvaarden want het is zo.

13 maart 2014 om 12:04

Mensen kijken teveel naar statistieken tegenwoordig, waarom heeft iemand die 90 min onzichtbaar is bv en dan 1 bal breed legt een betere wedstrijd gespeeld dan iemand die 90 min de pannen van het dak speelt maar niet scoort of assists geeft?

Neymar's veldspel is beter dan Bale's en qua statistieken ontloopt het elkaar niet veel.

13 maart 2014 om 12:07

Neymar heeft bijna 100 miljoen gekost of meer zelfs.. jouw reactie is heeeeeeeeeel zielig weet je.. het enigste wat jullie nog onthouden van Neymar is die goal in de nietszeggende supercup en die gekuksgoal in Real verder heeft hij weinig laten zien en leidt heel veel balverlies wat Barcelona niet gewend is. Tegen kleine ploegskes waar jullie punten gemorst hebben was hij er ook niet terwijl Bale samen Cr7 en Benz een grote aandeel heeft op het eerste plek met zijn 10 doelpunten en 10 assist's en met minder wedstrijden dan Neymar en het gemis van de voorbereiding. Ik vind Neymar Fenomenaal bij Brazilie, super voetballer maar bij Barca is hij tot nu toe niet geslaagd.

13 maart 2014 om 12:13

amai, jij komt altijd met dezelfde theorie weeral.. Veldspel.. als het niet cr7 dan is het Bale... hahaha.. echt een amateurtje ben je.. Het veldspel van Neymar is zeer dramatisch en zenuwerkend als je een barca fan bent. Kijk naar 1 wedstrijd van Neymar en 1 van Bale en tel hoeveel ze balverlies hebben. Neymar heeft zonder te overdrijven zeker driedubbel. Als jij dat een goede veldspel hebt dan raad ik je aan om een andere sport te analyseren.

13 maart 2014 om 12:23

Omdat stats terug te vinden zijn, hoe goed iemand speelt is lastiger. En jij bent sowieso biased, ik ook, maar dan nog vind ik Bale de betere.

13 maart 2014 om 18:17

Dan moet je er ook bij rekenen dat bale vaker de 90 minuten heeft gemaakt en al gewend was aan het hoge niveau in europa

14 goals in 29 duels is nu niet bepaald slecht. Bovendien is het logisch dat je je moet aanpassen bij een andere club, in een ander land.

Hij gaat 1/2 en levert ook genoeg assist.
Hij doet het prima als inloopjaar bij Real Madrid.
Modric was het eerste jaar ook dramatisch, moet je nu zien..
Zelfs Zidane was zijn eerste jaar bij Madrid niet als verwacht werd, ook dat kwam wel goed.

13 maart 2014 om 11:29

inderdaad, bale en modric kwamen pas na de eerste drie competitiewedstrijden binnen wandelen en hebben de hele voorbereiding gemist.

Neymar deed het voor zijn blessure uitstekend en bale die doet het naar behoren en die twee moet je pas na dit seizoen echt beoordelen. Het zijn niet allemaal ronaldo's die gelijk abnormaal presteren.

Neymar en Bale gaan volgend jaar knallen.

13 maart 2014 om 13:07

Inderdaad, volgend jaar verwacht ik een topseizoen van beide spelers.

Deze meneer vergeet wel een ding.
De spelers bepalen niet de prijskaartje, maar de club waar ze spelen. Hierdoor verwacht men teveel van deze jongen (met nadruk op bale)

13 maart 2014 om 11:56

Kijk, dat is een zinvolle opmerking.

Een betere opmerking van de man zou zijn geweest: De speler verdient zelf duizenden euro's per uur. Laat ie daar maar eens beter zijn best voor doen.

13 maart 2014 om 12:22

Precies, dat zou nog slaan op de speler zelf.

Bale presteert gewoon naar zijn mogelijkheden op dit moment. Hij is terecht gekomen in een nieuwe cultuur, een nieuwe taal, op een nieuwe positie en na een vervelende blessure. Dan kun je niet veel meer verwachten dan wat hij nu heeft laten zien. Sowieso zal hij zijn prijskaartje nooit kunnen goedmaken omdat deze te hoog is voor zijn kwaliteiten. Ik moet echter zeggen dat hij mij voorlopig nog alles meevalt in Madrid.

Wat moet Bale in godsnaam nu nog bewijzen... Heeft hij niet een paar maanden geleden al critici de mond gesnoerd?

13 maart 2014 om 12:33

Wat heeft hij een paar maanden geleden gedaan?

Als je ziet dat Bale in 19 competitie wedstrijden (waarvan in 6 als invaller) bij 21 doelpunten betrokken is doet hij het toch niet zo slecht?

Haha wat is dat voor een vent? Kijkt hij überhaupt naar voetbal? Bale scoort aardig en heeft ook veel assists? Ook Neymar doet hij niet heel slecht? Hoe moet Bale dan presteren volgens hem voordat jij voldoet aan zijn verwachtingen?

Dan mogen ze wel eens 5 doelpunten per wedstrijd gaan maken. Wat natuurlijk onmogelijk is. Zij hebben dit prijskaartje natuurlijk niet op zichzelf gehangen.

13 maart 2014 om 11:32

Neymar en zijn vader hadden wel een grote invloed op de prijs, ze hebben allebei miljoenen binnen gehaald.

Bale doet het gewoon goed en dit is pas zijn eerste jaar bij Real, hij zal alleen maar beter worden.

Bale doet het prima. Tja als hij moet presteren naar zijn prijskaartje moet hij elke wedstrijd zes goals maken waarvan minimaal twee met een salto. Daarnaast moet hij het water in Madrid in wijn veranderen en elke dag twintig babies van de verdrinkingsdood redden, want wie betaalt er nou 100 miljoen euro voor een voetballer.
Kan hij zelf niets aan doen, en Perez verkoopt ongetwijfeld veel Bale-shirtjes.

Als je de statistieken bekijkt doen ze het niet slecht, maar dat is niet alles natuurlijk.
Het spel moet van beide spelers beter.
Bale speelt heel vaak onopvallend, en Neymar loopt vaak iets te lang met de bal.
Bale is momenteel ook beter dan Neymar bezig.
Neymar was heel sterk bezig, maar na zijn blessure is het wel minder, maja niet alleen Neymar maar heel Barca.
Gisteren vond in hem niet slecht spelen, wel wat ongelukkig met zijn acties, maar hij haalde wel de verdediging van City uit hun organisatie, met zijn dribbels.
Neymar moet gewoon eens scoren, dan komt hij wel los

13 maart 2014 om 13:20

Gister speelde hij ook zijn eerste wedstrijd op rechts. Zet Messi op links of Iniesta op rechts en ze zijn 10keer niks. Ik vind het moeilijk om hem te beoordelen als hij niet op zijn favo positie speelt.
Hij doet het supergoed voor Brazilie en scoort erop los (mist bijna nooit een kans, zoals Conf Cup), maar bij Barcelona draait niet alles om hem en hij wordt ook niet belangrijk gemaakt. Als je hem het vertrouwen geeft en hem op zijn favoriete positie zet, dan zal hij de beste worden.

Zelfs de Argentijnen van Fox sport zeiden dat dit Neymar niet het Neymar van Brazilie en Santos is.

13 maart 2014 om 14:40

Ik vind Neymar niet slecht, hij is alleen wat ongelukkig in aijn acties.
Denk zelfs dat hij nu op het einde heel belangrijk gaat zijn voor Barca.

13 maart 2014 om 18:21

Messi was vroeger rechtsbuiten in de tijd van eto'o en ronaldinho? Deed hij het wel behoorlijk goed dacht ik zo

Alsof zij de prijs hebben bepaald naar de toekomstige maatstaven van hun prestaties... Ridicuul. Bale doet het meer dan goed en Neymar is ook niet slecht bezig. Bovendien rollen er ook heel wat shirtjes met deze namen over de toonbank

Club bepaalt de prijs, niet de speler.

En als een speler op een andere positie wordt neer gezet dan hij gewend is, dan is het logisch dat hij moet wennen. Sowieso ander land/comp dus geef het de tijd. Beide hebben de pech dat er al een superster in het team zit die de meeste media aandacht opeist. (En doelpunten)

ze presteren redelijk vooral als je naar de statistieken kijkt maar je moet niet vergeten dat ze beide blessures hebben gehad.

volgend seizoen zal het bij beide veel beter gaan vooral het veldspel.

Neymar 57 miljoen??? was toch 89 miljoen als ik me niet vergis..

Niet mee eens. Zij hebben de prijs niet betaald, niet gevraagd of besloten dat ze zoveel moeten kosten. Het is belangrijk dat club de speler beter maakt en beter laat presteren, zodat de club kan aantonen waarom zij zoveel voor de speler hebben betaald.

13 maart 2014 om 13:28

Kamp Neymar wel die wouden nog 40 miljoen voor zichzelf hebben.

wat een onzin.
Die jongens bepalen niet wat barca of real voor hun betaald.
Straks gaat hij carroll nog de schuld geven dat liverpool 40 miljoen voor hem heeft betaald, maar dat hij niks gepresteerd heeft.

Natuurlijk verwachten we nog wel wat meer van Bale en Neymar, maar dat komt door hun eerdere prestaties.
T prijskaartje is gewoon wat de gek er voor geeft

13 maart 2014 om 11:47

Net als Sulejmani, voor 16 miljoen en die vervolgens gratis de deur uitgaat..

13 maart 2014 om 11:53

je kon mickey nog verwijten dat ie er niet alles aan deed om top te presteren.
Maar idd, 16 miljoen was ook gewoon veel te veel

13 maart 2014 om 12:55

Op dat moment was de prijs nog redelijk logisch. Sulejmani was toen retesnel en superjong. Voor hetzelfde geval was hij voor 25m doorverkocht...

13 maart 2014 om 15:54

16 miljoen voor een speler kaliber Sulejmani vind ik sowieso absurd. Hij was jong en hij was razendsnel, maar dat maakt je nog geen 16 miljoen waard. Als Sulejmani wel zijn stinkende best had gedaan om aan de top te komen, had hij wellicht wel 16 miljoen waard geweest. Hard werken wint van talent als talent niet hard werkt.

Beide spelers zijn natuurlijk prima voetballers maar het prijskaartje is mede bepaald door de enorme reclameinkomsten die beide heren genereren. De clubs profiteren daar natuurlijk van mee en verdienen zo een gedeelte van hun transfersom terug.

13 maart 2014 om 11:52

Klopt, en door zoveel geld te betalen voor spelers wordt de druk ook alleen maar groter. Omdat mensen alleen maar meer gaan verwachten: 'want ja, hij heeft wel 91 miljoen gekost.'

Het is duidelijk dat Bale en Neymar hun niveaus, die ze voor de overstap hadden, nog niet bereikt hebben. Maar de spelers zelf bepalen hun transfer bedragen niet, dus is het onzin om te zeggen dat ze naar hun prijskaartje moeten presteren, aangezien de spelers zelf totaal geen invloed hebben op de prijs die er voor hun betaald is.

De transfer bedragen tegenwoordig gaan sowieso nergens meer over..

13 maart 2014 om 13:52

Hoezo is dat zo duidelijk? Allebei spelen er zaken mee waardoor het lastig vergelijken is, bij Neymar de overstap naar een Europese Competitie en een club waar hij niet de superster is waardoor hij niet zo vrij speelt, bij Bale de overstap naar een totaal andere competitie die veel minder fysiek is en het moeten spelen op een andere positie. Toch spelen ze allebei goed en de statistieken zijn ook niet mis, dus ik denk zeker niet dat het zo duidelijk is.

Bale doet het wel beter dan Neymar maar dan nog ze kunnen alle twee beter worden maar ze zullen nooit net als Ronaldo en Messi presteren dat zijn de 2 beste voetballers allertijden.

De enige 2 grootheden die dat bedrag waard zijn, zijn Messi en Ronaldo. Wat mag iedereen blij zijn dat deze grootheden nu spelen

Dan ben ik benieuwd wat Camacho verwacht als spelers in de toekomst boven de 100 miljoen verkocht worden. Misschien verwacht hij dan dat ze gaan vliegen of iets dergelijks?

Ik vind dat Neymar en Bale een prima eerste seizoen spelen, tot zover. Beide hadden wat tijd nodig om aan te passen, maar ik vind dat zij het allebei prima doen. Neymar vond ik gister ook goed spelen, en ik denk dat hij op het WK voor Brazilië heel belangrijk gaat zijn.

Of: Zuur dat Bale in Wales is geboren, zelfde geld voor Giggs (die sinds 2007 niet meer actief is voor de nationale ploeg). Dat zijn spelers die duidelijk meer verdienen. Die zijn gewoon in het verkeerde land geboren. Deze spelers verdienen het om op een EK en WK te spelen.

Naar prijskaart presteren? Alsof zij hun prijskaartje bepaald hebben, nee dit heeft de media gedaan. Tot nu toe komt het er niet uit bij Neymar, simpelweg omdat hij niet in het systeem past. Hij heeft ruimte nodig om acties te kunnen maken, bij barca zijn ze niks anders gewend dan tikken. Die gasten leren dat vanaf hun jeugd al, techniek, balaanname, passing. Zo willen ze dat Neymar ook gaat spelen, met af en toe een actie. Zo haal je het beste er niet uit bij hem.

Bale presteert goed, zeker als je kijkt naar de duur van zijn blessure. Ook ik was er 1 die zei dat alleen een idioot zoveel geld zou betalen, dit is ook zo. 100miljoen voor een mens die heel goed kan voetballen, maar goed, world is changing. Bale heeft het tegendeel bij mij bewezen, maar 100miljoen blijf ik veel vinden ondanks dat.

Kraak Barca in deze reactie ook niet af, ik ben zelf voor Real Madrid..gewoon je rivaal volgen en af en toe positief reageren i.p.v het afkraken wat ik overal zie.

Dit slaat nergens op. Bale en Neymar zijn immers niet degenen die het bedrag vast hebben gesteld, dat waren de clubs. De druk speelt zeker een rol, maar ze moeten absoluut niet presteren naar verhouding tot hun prijskaartje.

13 maart 2014 om 12:32

Eens!

Voor zijn eerste jaar Real Madrid en al die blessures erbij geteld doet Bale het gewoon goed. Wat komt deze gozer ineens zagen. Bale zijn statistieken zijn zelfs beter dan Neymar's die zogezegd veel "minder" heeft gekost. Real Madrid en Barcelona betaalde tegen de 100 miljoen voor deze spelers. Je kan toch moeilijk verwachten dat ze het in één seizoen al even gaan waarmaken. Nadenken voor je aandacht zoekt via de media zou ik zeggen.

Wat een verschrikkelijke onzin zeg. Ze moeten spelen naar hun mogelijkheden, zeker, maar zij hebben zelf helemaal niks te maken met hun prijskaartje.

Ja inderdaad want de spelers bepalen het prijskaartje dus hun moeten ook perse de sterren van de hemel spelen. Als jij een spelers koopt die er niets van bakt, maar toch wel zootje geld gekost heet gaat hij ook niet opeens goed spelen. Bale is gewoon geen 92-100 mil waard, dus kan hij ook niet zo goed presteren. Net zoals neymar ook geen 57 mil waard is, omdat hij nog gewoon een jonge talent is die zich moet ontwikkelen.

“neymar heeft meer in zich dan hij tot nu toe heeft getoond, ook met het aanstaande WK in gedachten. Daar moet hij een leidende rol vervullen.”

Wie zegt dat dan? Op een lager niveau heeft hij het laten zien maar bij Barca komt het er niet uit dus misschien is hij wel niet zo geweldig als een Messi en Ronaldo.

Wat Barca precies betaald heet voor Neymar is natuurlijk gissen maar als he sowieso meer was dat ie 58 miljoen is het echt teveel geweest. En hetzelfde geldt voor Bale, leuke voetballer maar Real had hem niet nodig en daar is echt veel en veel teveel voor betaald.

13 maart 2014 om 12:43

Dat komt doordat zijn speelstijl niet aansluit bij die van Barca. Hij heeft niet de mogelijkheid om zijn volle potentie tentoon te stellen. Stel dat hij bij een Chelsea of Dortmund had gespeeld, dan zou Neymar enorm veel vrijheid hebben op het veld in tegenstelling tot nu bij Barca.

Wanneer presteer je wel goed voor 100 miljoen dan? Als je elke wedstrijd 2/3 scoort en 1 assist geeft? Daar zit toch geen minimaal eis aan? Ik vind het daarom een reactie die nergens op slaat. Beide doen het gewoon goed in hun eerste jaar bij deze twee grote ploegen!

Ik vind ze beide goed presteren maar kan altijd beter.

Jammer dat VZ de bedragen weer eens fout erbij zetten.
Neymar kostte ook gewoon rond de 100 miljoen.

Zucht...
Zo hekel aan als mensen andere zo maar oordelen.
Spelers moet je niet gaan vergelijken.
Ook al spelen ze op de zelfde positie.
Iedereen is anders.
De spelers bepalen niet hun prijzen.
Het is hun ze schuld niet.
De clubs zelf zijn bereid om daarvoor zoveel uit te geven.
Het zijn beide fantastische voetballers.
Ze zijn nog maar beide bezig aan hun eerste seizoen.
Beide kwamen van een andere competitie met andere speelstyle.
Tis ff wennen voor hun.
Zidane blinkt de eerste seizoen bij Real ook nie uit.
Gun ze gewoon beide wat tijd.

13 maart 2014 om 13:11

Je haalt zowat de woorden uit mijn mond.
Eigenlijk kan ik er nieteensecht iets aan toevoegen , enkel dat ik het een wat onzinnige uitspraak vind van Camacho (om de redenen die jij dus ook noemt).

En de grap is ook nogeens dat ze beide het gewoon prima naar behoren doen maar Camacho wilt natuurlijk dat ze beide nu al op 100+ doelpunten en assists stonden.. :s

Slaat nergens op..zulke druk moeten de spelers niet krijgen in vind dat bale het heel erg goed doet dit jaar en neymar ook redelijk...er zullen altijd zeikerds zijn het zijn beide supervoetballers

Lachwekkend, al die mensen die komen klagen over dat Neymar veel meer heeft gekost dan 57 miljoen. De officiële transfersom, die Barcelona aan de Fifa heeft gemeld, is 57 miljoen euro. Die andere clausules die erbij verweven werden zijn onder andere opties op andere spelers, extra geld als Neymar een Ballon D'or finalist zou zijn, twee vriendschappelijke wedstrijden (4.5 miljoen per wedstrijd als Barcelona er één cancelt), geld voor zijn imagorechten, geld voor Fundacio Neymar (helpt bij favela's etc. in Brazilië)
Natuurlijk is er veel teveel voor hem betaald, maar de transfersom is en blijft 57 miljoen euro. Bij andere deals worden deze details niet weergegeven, maar reken er maar op dat er voor bijvoorbeeld een Bale echt niet alleen 91 miljoen euro is betaald.

Deze man schijnt ervaren te zijn maar z'n verstand zal ook wel geleden hebben onder de jaren, want ten eerste, wie bepaalt wanneer je voldoet aan verwachtingen van een bepaalde transfersom? Er is geen objectieve grens die zegt als je zoveel hebt gekost moet je dit en dit waarmaken. Daarnaast blijft natuurlijk het punt staan dat die spelers niet zoveel geld hebben betaald of gevraagd, maar de clubs onderling. Natuurlijk zou een speler wel kunnen weigeren voor zo'n transfersom weg te gaan, maar geen hond die dat doet gok ik zo.

Mensen vergelijken alle andere spelers ook te snel met Ronaldo en Messi. Die twee zitten in een buitencategorie. Voor het Messi en Ronaldo tijdperk scoorde een middenvelder of buitenspeler sowieso nooit meer dan 15 goals (niet vaak iig). Spitsen werden topscoorder met 20 goals in de competitie. Dat Ronaldo en Messi er 40 scoren per seizoen is een fenomeen dat voor deze twee mannen nooit echt eerder gebeurde. Een buitenspeler met de cijfers van Bale en Neymar doet het heel goed. Vooral voor een eerste seizoen (met blessureleed).

Stop het vergelijken met Ronaldo en Messi want dan zal niemand voldoen aan de (onrealistische) verwachtingen.

Oke de geldbedragen zijn absurd, maar dat is de tijd waarin de voetbal nu zit. Elk jaar worden deze prijzen hoger, en na Ronaldo en Messi was het een kwestie van wachten voordat andere spelers onnodig duur zouden worden. Als we 40 jaar terug waren hadden Ronaldo en Messi 10 miljoen gekost en de rest van de topspelers daar onder.

Kunnen hun toch niks aan doen dat die clubs veel te veel voor hun hebben betaald , en Bale helemaal , Neymar is absoluut toptalent en Bale wordt nooit Ronaldo oid

Bale heeft 14 doelpunten en 11 assists
En dat alleen in de la liga.

Neymar heeft 12 goals en 8 assists.

Denk toch echt dat dit niet gelijkwaardig is.

Plus neymar heeft 6 gele kaarten. Bale heeft de helft

13 maart 2014 om 14:57

Nee joh, Bale heeft 10x gescoord in La Liga. en 10 assist gegeven.

Neymar heeft het voor zijn blessure toch aardig gedaan. Hij was erg belangrijk, toen Messi er niet was. Na zijn blessure heeft hij dat niveau nog niet bereikt, maar geef hem wat tijd en hij komt er wel.

Ik vind het maar een boude opmerking van mijnheer Camacho. Bale vind ik behoorlijk presteren naar zijn prijskaartje. Dat doet Neymaar ook, maar dan in mindere mate. Ik verwacht wel dat beide heren nog beter op niveau komen en presteren volgend seizioen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren