Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer baalt van Ajax: 'Het is jammer, want we kunnen zo veel beter'

Laatste update:

Ajax liet vorige week in eigen huis punten liggen tegen SC Cambuur en hoopte zondag tegen NAC Breda wel weer de volle buit te kunnen pakken. Dat lukte niet: Ajax kwam opnieuw niet verder dan een gelijkspel en liep daardoor maar een puntje uit op Vitesse. Er staan nog zes speelronden op het programma en Ajax heeft het vierde landskampioenschap op rij zeker nog niet binnen.

/

Frank de Boer was teleurgesteld over de prestatie van zijn ploeg. "Het tempo lag veel te laag om NAC echt in de problemen te brengen", mopperde de coach van Ajax tegen het ANP. "Hoe dat dan kan? Ik weet het niet, dat zijn mysterieuze dingen in de sport. Maar het is jammer, want we kunnen zo veel beter. Dat hebben we ook al laten zien dit seizoen."

Ook verdediger Niklas Moisander kan de vinger niet op de pijnlijke plek leggen. "We waren niet goed genoeg om te winnen”, baalde hij voor de camera van FOX Sports. "Dan kan je gelijkspelen, maar twee keer op rij gelijkspelen mag niet." Ajax komt volgende week niet in actie, wegens de politie-inzet voor de kerntop, en speelt over twee weken thuis tegen nummer twee FC Twente.

Ajax wordt nog 'gewoon' kampioen van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo mysterieus is het niet als je de verdedigers laat opbouwen. Misschien een idee om de halfspelers te betrekken bij het spel verdelen en Poulsen weg laten uit het elftal?

Echt, het is niet zo moeilijk, Cruijff legt het allemaal helder uit in zijn column.

16 maart 2014 om 19:58

Het tempo moet omhoog.
Meer beweging.
Breder veld en laat ze eens een strakke pass geven in plaats van lapzwans tikjes.

De sa en kishna op de vleugels sigthorson in de spits.
Kishna kan wel wat vrijheid krijgen.
Maar de sa moet simpel balletje voorbij de verdediger en voor geven.

16 maart 2014 om 20:01

Weet je wat ik grappig vind! Sinds die column uit is gekomen zie ik, en dan vooral deze wedstrijd, dat de centrale verdedigers de middenvelders zoeken, en alleen bij hoge nood de backs aanspelen. Terwijl de buitenspelers veel hoger staan dan eerder in het seizoen.

Dit zal enige gewenning met zich meebrengen denk ik.

16 maart 2014 om 20:04

Er ontbreekt denk ik een creatief brein. Iemand die weet wat hij moet doen ook als het niet loopt.
Iemand die de bal altijd wilt. Iemand op wie je wekelijks kunt rekenen.

16 maart 2014 om 20:41

juist! een type eriksen. die liep 90 min. lang de ruimte in om de ballen op het middenveld te krijgen, en verzorgde dan de opbouw.serero kan dat niet en de enige waarvan ik denk dat hij het wel zou kunnen, speelt bij h'veen . ziyech!

16 maart 2014 om 20:53

Ik hoop ook dat ajax hem haalt. Kwaliteit erbij is gewoon broodnodig.

16 maart 2014 om 20:38

'de halfspelers werden deze wedstrijd al meer betrokken bij het spel dan normaal. In de eerste helft zag ik dan ook verbeteringen in het spel. Mensen gingen dichter op elkaar spelen, halven stonden minder diep en er waren meer pogingen tot combinaties. Wat ik echter zonde vond is dat de spelers zo snel diepgang zochten wat niet nodig was want ze konden de bal kort spelen.

16 maart 2014 om 20:43

@adonai

Allemaal theorie van jullie icoon.

Als je geen creatief middenveld hebt of er (te)veel druk op wordt gezet, dan valt er in de praktijk nauwelijks vooruitgang te boeken met het betrekken van halfspelers in de opbouw.

Bovendien valt bij mij op dat de halfspelers van Ajax voortdurend met het gezicht naar eigen doel staan. Dan kost dus een opbouw met aanvallende intenties teveel tijd en worden defensieve spelers aangespeeld om in balbezit te blijven.

16 maart 2014 om 21:00

Onze middenvelders zijn nog steeds technisch beter dan onze verdedigers, dus het is een slecht idee om met verdedigers op te bouwen.

Het is juist wél waardevol om onder druk uit proberen te voetballen met halfspelers. Het is risicovol, maar als het lukt zal er enorm veel ruimte ontstaan. Serero en Klaassen zijn technisch gezien onze beste spelers. Ze draaien makkelijk, balvast in kleine ruimtes, degelijke passing.

Maar als je ze niet betrekt in de opbouw ontstaat er een gapend gat tussen de verdediging en het middenveld, dan strooien we vervolgens met lange ballen die toch gelijk tot balverlies lijden of er wordt opgebouwd via backs, en dat is ontzettend saai en nutteloos.

Steeds komen Serero en Klaassen inderdaad met het gezicht naar eigen doel aan de bal. Dat hoeft niet erg te zijn als je ingespeeld wordt en uit kaatst op de Cvm, die het spel verplaatst naar de andere halfspeler. Of de keeper moet in balbezit ook de CVM aan durven spelen, dat gebeurt ook nooit.

16 maart 2014 om 21:07

Dat heeft dus totaal geen nut als je Poulsen op die positie zet.

Daar ging het dus ook fout (heb ik me laten vertellen want zelf heb ik de wedstrijd niet gezien).

16 maart 2014 om 21:12

Daar heb je helemaal gelijk in. Poulsen is een doorn in het oog voor de voetbal liefhebber.

16 maart 2014 om 21:16

Nac liet zoals verwacht Poulsen vrij in de opbouw, dan is het als Ajax zijnde ook meteen klaar. Vooral als dat type speler ook nog eens gaat denken dat hij het spel moet gaat verdelen ben je snel klaar, dat ziet er echt niet uit. Schone op rechts vind ik in dit soort duels ook helemaal niets. Dat Bodor en Swerts moeiteloos overeind bleven zegt denk ik wel genoeg. Tel daarbij op het creativiteitsloze midv en een spits die continu met zichzelf in gevecht is en je hebt het recept voor een kansloos gelijkspel in Breda.

17 maart 2014 om 08:51

@oeguapa, is uiteindelijk een kwestie van kwaliteit. Poulsen moet daar staan omdat Blind linksback moet staan. Blind moet daar noodgedwongen stan omdat we naast Boilesen geen geschikt alternatief op linksback hebben. Het noodlot van de Nederlandse top; geen topspelers in je basiself, laat staan op de bank.

Laat het dan eens zien frank , alleen AZ wat goed de laatste maanden, en Heerenveen ook wel, voor de rest ver onder de maat hoor

16 maart 2014 om 19:50

Ajax wint zijn topwedstrijden meestal. Twente mist rosales en koppers. Volgas gaan in de arena en daarna zonder excuus winnen in waalwijk. Komt goed positief blijven.

16 maart 2014 om 20:00

@ observatie

Rosales en Koppers zijn geen spelers die een ploeg echt mist. Zeker Koppers niet. Ajax zal meer moeten laten zien, anders kan het zomaar weer spannend worden.

16 maart 2014 om 20:16

Twente heeft weinig opties op de backs. Dit gaat twente zeker opbreken. Winnen van twente en Rkc en dan kun je feestje gaan inplannen, want niemand gaat van de top drie nog 6 wedstrijden winnen.

16 maart 2014 om 20:21

@ observatie

Ik denk eerder dat het gemis van Boilesen en een goede Siem de Jong zwaarder wegen. Hopelijk kan Boilesen in ieder geval dan weer meedoen en kan Blind op het middenveld. Dat is al een verademing ten opzichte van Poulsen. Twente is voorin overigens veel creatiever met Tadic en Promes. Ajax is meestal sterk in toppers thuis, maar gezien het huidige spelniveau is er niet zo veel om vertrouwen uit te putten.

16 maart 2014 om 20:31

Ajax heeft nog 14 dagen de tijd. Twente heeft wel creativiteit maar Ajax heeft een collectief sterker team. Als boilesen terug is dan komt het helemaal goed. Tadic vastzetten dan zijn ze nergens.

16 maart 2014 om 20:36

Wordt wel een spannende wedstrijd, twee topteams uit vorm, maar ik denk dat Koppers en Rosales wel te vervangen zijn. Martina speelde goed tegen AZ en Schilder is qua niveau niet heel erg verschillend met Koppers. In Breukers heb ik minder vertrouwen en iemand moet ook Bjelland opvangen. Wisgerhof is er natuurlijk ook nog (Ik dacht dat hij niet geblesseerd was). Dus mij lijkt Martina-Wisgerhof-Bengtsson-Schilder de meest logische optie. Geen topverdediging, maar daar kunnen we het Ajax wel lastig meemaken, zeker zonder De Jong.

16 maart 2014 om 20:42

Helemaal met jou eens, het probleem is dat er achter Boilessen geen goede linksback zit, en hierdoor moet Blind elke keer back spelen helaas.

Met Blind midden op gaat het spel een stuk sneller.

Het is moeilijk voetballen tegen een ploeg dat niet wilt winnen van je, maar het liefst met zo min mogelijk schade verliest of gelijk wilt spelen.

16 maart 2014 om 20:17

Het is met alle respect Nac, dan mag je toch wel verwachten dat Ajax met haar kwaliteit/creativiteit in staat is om voldoende kansen te creëren, dit is vandaag wederom, zoals zo vaak al in 2014 niet gelukt en geeft wederom aan dat dit geen incident is, maar gewoon kwaliteit dat gemist wordt.

Ja tuurlijk kunnen we beter Frank, maar sommige spelers hebben nodig wat hete pepers in hun reet nodig! Dat vieze laffe rondgetik achterin en die laffe effect balletjes in de zestien. Gewoon tempo omhoog en wat meer lef tonen! Als af en toe een mooie aanvallende actie mislukt is dat helemaal niet erg, dat heb ik liever dan al die laffe paasjes achterin.

16 maart 2014 om 20:39

Geef hem gewoon wat pepers bij de volgende supportersbijeenkomst. Schijnt te werken.

Weer even rust, laatste 2 wedstrijden goed analyseren.

Daarna er weer vol voor gaan.
Koppen moeten nu fris zijn als er 4 wedstrijden achter elkaar gespeeld moeten worden.( incl. beker tegen Az)

Het is al het hele seizoen niet om aan te gluren wat ajax laat zien. Wordt echt tijd dat de boer vertrekt. Het mag wel weer eens wat avontuurlijker allemaal. Dit kan alleen met een andere trainer. Overigens mag ajax van mij de deksel op hun neus krijgen. Na 4 jaar mag een andere club van mij kampioen worden.

16 maart 2014 om 19:59

Ja laten we de trainer die ons 4x achter elkaar kampioen maakt ontslagen, dat zou op dit moment wel het slimste zijn zeg.

Je kunt Frank verwijten dat hij het elftal niet heeft versterkt op enkele posities terwijl half NL kan zien dat ze tekort komen maar Frank is nog steeds de beste trainer die Ajax zich kan wensen/veroorloven..

16 maart 2014 om 21:29

Waarom zou een andere trainer het beter doen? Onder Martin Jol was het alle ballen op Suarez, die weliswaar vaak scoorde maar Ajax werd geen kampioen en kwamen er nutteloze spelers als Tainio en Mido die overgewicht had. Onder Van Basten was het enorm wisselvallig, soms leuke wedstrijden (4-1 thuis tegen PSV maar ook 6-2 verloren uit bij PSV of 4-1 verloren van Sparta) maar ze grepen overal naast (kampioenschap was al snel verkeken, beker verloren tegen Volendam, 2e plaats niet eens bereikt). Onder Ten Cate was het voetbal misschien wat beter maar werden ze geen kampioen, wonnen ze alleen een JCS en een beker en ging het Europees helemaal bergafwaards na uitgeschakeled te worden door FC Kopenhagen, Slavia Praag (voorronden CL 2006/2007 en 2007/2008) en Dinamo Zagreb (voorronde Uefa Cup 2007/2008).

De Boer probeert het met eigen jeugd, dat houdt in dat je fases hebt waarin het gewoon tegen zit. Dat je dan alsnog op de eerste plaats staat met 7 punten voorsprong is knap genoeg. Onder de trainers die De Boer voorgingen was het kampioenschap met nog 6 wedstrijden te gaan allang uit zicht. Alleen onder Ten Cate liepen ze het de laatste dag mis.

Gewoon met de punt naar voren spelen. Kishna en de Sa op de vleugels. Klaassen op 10. Duarte en Schone op het middenveld. Tadaaa.

Serero en Poulsen gewoon terug zetten naar het 2e en niet meer opstellen.

16 maart 2014 om 19:59

Alsjeblieft ook geen de Sa meer, hoe die bij Ajax is binnengekomen vraag ik mij nog steeds af. Wat een blind paard is dat zeg. Verder vind ik dat Frank wel heel laf speelt tegen een elftal als Nac, waarom in hemelsnaam Poulsen? Overal gefaald als het op voetballen aankomt en juist die stel je dan op, bizar..

16 maart 2014 om 20:57

Met het materiaal wat we nu hebben is de Sa de beste rechtsbuiten die we hebben. Ik snap ook niet waarom de Boer hem nu niet gewoon in de basis opstelt. Natuurlijk is hij niet het niveau waarnaar je moet streven maar voor de resterende wedstrijden zou ik gewoon de Sa rechtsbuiten zetten.

16 maart 2014 om 20:00

Ben het helemaal met je eens, behalve over De Sa. Die komt kwaliteit te kort voor de Eredivisie, laat staan Ajax.

Daar ben ik steeds minder van overtuigd aan het raken.

Natuurlijk moet Ajax normaal gesproken kunnen winnen van Cambuur thuis en NAC uit, niettemin mist Ajax op verschillende posities kwaliteit en dat is schrijnend om te zien. Het is niet voor niets dat Ajax zo weinig creëert. Eenzelfde partij tegen Twente en je maakt het weer spannend.

16 maart 2014 om 20:02

0,0 creativiteit op het midv en een aanval die Ajax onwaardig is. Eigenlijk een wonder dat we met dit elftal bovenaan staan.

16 maart 2014 om 20:14

@ Deeveedee

Ben ik met je eens. Achterin doen we het over het algemeen niet zo slecht. Het middenveld is echter creatiefarm (vandaag moest notabene Opa Poulsen het spel maken en het tempo bepalen.....) en de aanval speelt net zo min wat klaar. Het lijkt in veel wedstrijden meer toevalsvoetbal dan vloeiende aanvallen. Er kan ooit zo'n wedstrijd bij zitten, maar we spelen eigenlijk al sinds de winterstop erg matig. Nu laten we daarbij ook nog eens punten liggen en komen normaal gesproken belangrijke spelers niet in vorm of zijn telkens geblesseerd. Een verlies thuis tegen Twente en het kan zomaar weer heel spannend gaan worden.

16 maart 2014 om 20:08

De creativiteit op het middenveld ontbreekt. We hebben geen middenvelder die altijd wegdraaien van hun directe tegenstander. Serero kan het't best van alle ajax middenvelders, maar zijn vervolg is altijd matig.

16 maart 2014 om 20:16

@ Lee112

Hoeveel doelpunten, assists en beslissende acties heeft Serero gemaakt? Nou, het is dan al meteen duidelijk. Simpelweg niet goed genoeg. Die jongen werkt keihard, maar mist gewoon een dosis kwaliteit.

Daarbij wordt dat gemis op het middenveld niet gecompenseerd in de aanval. Sigthorsson loopt al tijden als een houten klaas over het veld en lijkt nog steeds niet fit, Fischer is bezig aan een slecht seizoen en nu geblesseerd, Bojan kan nauwelijks meekomen en Siem kwakkelt het gehele seizoen al. Alles moet nu komen van Schone, die net terug is van een blessure en van een groentje als Kishna. Dat levert dus bar weinig op momenteel.

Daarbij konden we vanmiddag al na 10 minuten weten dat Ajax een moeilijke middag ging krijgen. Als Poulsen je speler is die het spel moet maken en het tempo moet bepalen dan heb je een groot probleem.

16 maart 2014 om 20:26

Klopt. Ik hoop daarom ook dat we nu gewoon eens kwaliteit gaan inkopen. Ik ben echt een voorstander van die Heerenveen talentje op de positie van serero. Ook zie ik graag een vleugel erbij. We kunnen echt niet van kishna verwachten dat hij het ff gaat doen volgend seizoen. Voor hetzelfde geldt wordt het voor hem een identiek seizoen als fischer nu. Plus 50+ wedstrijden is onmogelijk om vol te houden voor zo een jong talent die al vaker geblesseerd is geweest.
Ik hoop dus op een nieuwe vleugel en lm.

Kunnen we echt zoveel beter ja? We spelen het hele seizoen al kut op een paar uitzonderingen na. En die paar uitzonderingen kan ik op 1 hand tellen.

Sorry Frank, maar in de afgelopen jaren heeft Ajax zelden laten zien dat ze echt beter kunnen. Af en toe in een europees duel stijgen ze ver boven zichzelf. Vind ik leuk, maar doet me weinig, want in het weekend is het weer armoede zoals tegen Red Bull of Milan.
En natuurlijk winnen ze hun wedstrijden en soms lijkt het inderdaad op voetbal. Maar de reden van winnen is allang niet meer dat Ajax superieur voetbal speelt. Het is beter dan de rest van de Nederlandse ploegen en daardoor worden ze, alweer terecht, kampioen. Maar zoveel beter? Nee, ook ajax is een zeer beperkte ploeg.

Frank De Boer laat zijn team puur op het resultaat spelen. Een saai jax is dan het logische gevolg. Jammer dat de kampioen van Nederland al jaren vroegtijdig wordt uitgeschakeld in Europa.

16 maart 2014 om 20:10

Twente vitesse ajax het is allemaal matig. Van de zomer kwaliteit inkopen want dat heeft dit team absoluut nodig. Ziyeck, en een spits dan ben je al een heel eind.

Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit. Overmars heeft ons met rotzooi achtergelaten afgelopen zomer. Deze zomer hoop ik op een goede bezem door de selectie, want nog zo'n waardeloos seizoen is voor niemand leuk.

Ajax heeft de kwaliteit niet om een hoger tempo te spelen. Bij een hoger tempo meer balverlies omdat de meeste spelers middelmaat zijn. Daarom zijn de wedstrijden van Ajax ook zo saai, op balbezit spelen / positiespel kunnen ze op zich goed maar openingen creeren zit er niet in door het gebrek aan creativiteit en kwaliteit. Het is hopen op dat ene kansje om zo hun wedstrijden winnen, boeiend is het niet.

16 maart 2014 om 20:14

Iedereen kan wel lekker zeiken, ajax verliest zelden tot nooit. Als ze van de zomer goed inkopen worden ze gewoon weer de titelkandidaat. Poulsen, bojan, de jong, sigtjorsson allemaal eruit. Doorselecteren

16 maart 2014 om 21:10

En dan gaan we het nog niet hebben over Vitesse, die kunnen echt helemaal niks.

We kunnen beter zegt Frank de Boer, nou daar begin ik toch onderhand wel zwaar aan te twijfelen, want de kwaliteiten en probleempunten zijn de afgelopen 3 maanden toch wel pijnlijk bloot gelegd geworden, en dan vooral doelend op de creativiteit in de ploeg, wat is dat mager zeg.

Gezien het spel van heel 2014, is dit gelijkspel zeker geen incident meer, maar gewoon een feit dat er structureel kwaliteit tekort komt om wedstrijden d.m.v. kwaliteit/creativiteit winnend af te kunnen sluiten. Lijkt me dan ook geen rare zaak als Ajax deze zomer eens 15-20 miljoen in de selectie investeert, zeker wanneer De Jong en mogelijk ook Sightorsson vertrekken.

Is toch wel lachen als je naar die punten per speler gaat kijken:

Swerts en Bodor de hoogste punten, geen enkele speler van Ajax heeft meer punten dan de als slechts beoordeelde NAC speler.

Jammer voor hun dat hun salaris niet gebaseerd is op dit puntensysteem, maar inderdaad Ajax speelde zwak en zwaar onder hun niveau.

Praktisch het hele seizoen horen we al dit gejammer van Frank.

Het publiek is zelden vermaakt dit seizoen. Ajax is nog nooit zo kwalitatief zo arm geweest. Een middenvelder die spits moet spelen, een rechtshalf die rechtsbuiten staat. Serero die kwaliteit te kort komt blijft gehandhaafd. Poulsen die niets toevoegt, is de man met het meeste balbezit. En Moisander kan dan wel roepen dat hij Vertonghen heeft doen vergeten, moet echt bij zichzelf te raden gaan. Vanuit het centrum is er niemand die een rush naar voren neemt. Het blijft allemaal risicoloos en sloom spel.

Voor aankomend seizoen zullen we de 10 weer in ere moeten herstellen. Er zal een veelscorende spits moeten komen en een rechtsbuiten, met snelheid, diepte en een voorzet. Het geld staat op de bank, dus we hoeven de verkopen niet af te wachten. Zorg dat je de aankopen in mei al gedaan hebt !!

16 maart 2014 om 20:46

Als we de "dead wood" uit onze selectie verkopen en de meer belangrijke spelers weten te behouden, denk ik dat volgend seizoen het beleid zijn vruchten zal beginnen af te werpen. Als je de weg van de jeugd inslaat, moet eerst je selectie leeglopen om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Weet je wel, soms moet je eerst helemaal leeglopen om weer gevuld te kunnen worden.

Als Ajax deze zomer gericht de selectie met kwaliteit kan aanvullen, verwacht ik een hele opmars.

nee frank jullie kunnen niet beter het geluk houd op eindelijk met dat saaie rondspelen.
voetballend zijn er 2 clubs die meer laten zien twente en vitesse en daar moet je nog tegen spelen.
dat krijg je ervan antivoetbal mag niet beloond worden.

Ajax heeft geluk, dat Feyenoord en PSV het laten afweten dit seizoen.
Het komende kampioenschap van Ajax zal er niet eentje zijn, waar ze erg trots op zullen zijn.
Maar wie maalt er bij Ajax om, als de miljoenen van het cadeautje van Feyenoord en PSV en de anderen weer binnenkomen?

16 maart 2014 om 21:33

Ajax wordt gewoon kampioen al ben ik het eens dat het spel veel beter moet en ja er mogen zeker wel eens wat miljoenen worden uitgegeven vooral ervaring moet erbij rechtsbuiten 1 spits en het liefst nog 1aanvallende midervelder ook het liefst met genoeg ervaring en wie het elftal op sleep touw kan nemen van de vaart lijkt mijn daar voor 1 goede versterking

16 maart 2014 om 22:38

Helemaal met je eens willyafca026. Het volgende lijstje spelers zal waarschijnlijk vertrekken:
Vermeer
Moisander
De Jong
Sigi
Poulsen

Dan hebben wij nog spelers nodig voor (gefinancieerd door de circa 20 miljoen van verkopen van hierboven):
Rechtsbuiten, SP en AM en zullen we ook kritisch moeten kijken naar onze backs.
Het verlies van bovenstaande spelers betekend het verlies van 5 ervaren jongens binnen het team, dus we kunnen best ervaring gebruiken.

We willen allemaal dat Ajax, met het drukke schema, dubbel bezet is op elke positie met spelers die het niveau aankunnen. Ik zie het liefst deze selectie voor komend seizoen:
GK Cillissen, van der Hart
RB: Van Rhijn en als 2e Tete/ligeon (verhuur van de 3e optie)
Cd's: Moisander als hij blijft anders Heitinga proberen binnen te halen als ervaren kracht, Veltman en als 2e Denswil/vd Hoorn
LB: Boilesen en als 2e Dijks/riedewald (verhuur van de 3e optie)
Cvm: Blind en als 2e optie Bazoer
Ram: Klaassen, Van der Vaart
Lam: Ziyech, Serero
Rechtsbuiten: Aankoop a la Kostic en 2e Schone/andersen
Spits: Aankoop a la bony, finnbogasson en als 2e Zivkovic/hoessen (3e optie Jong Ajax)
Linksbuiten: Fischer, Kishna

Schone kan fungeren als ideale 12e man die speelt waar nodig is.

Misschien moet Frank is kritischer naar de kwaliteit van deze selectie kijken en eindelijk eens concluderen dat de bezem er doorheen moet. Je kan niet blijven verkopen en pulp terug halen. Dan moet je je doelstellingen naar beneden bijstellen of realistisch zijn en versterken. Of is dit weer eens een incident?
M.i. zit er voor Ajax begrippen veel te weinig kwaliteit voor Ajax begrippen in deze groep en dat zeg ik al van de zomer stop. Je kunt niet kwaliteit blijven inleveren. Dat houdt gewoon in dat het niveau steeds een stapje lager wordt en dat zie je de laatste wedstrijden terug. Niet alleen wordt je europees door een sub topper weggevaagd twee keer, maar ook in de eredivisie lijken clubs als Nac, Cambuur, Zwolle en Utrecht al nauwelijks te nemen hordes.
Zoals ik al tijden zeg, ik ben niet negatief maar reëel. Dit Ajax stelt helemaal geen reet meer voor

het wordt tijd dat ajax gwn een keer iemand gaat kopen. ik ben helemaal voor ze jeugdopleiding, maar je kan dat niet steeds blijven doen. koop is een keer een topper, die meer kwaliteit heeft dan een poulsen of serero(serero speelt af en toe nog wel is goed) een speler die explosiever is dan de sa, fischer(over het algemeen goed maar voor zn blessure slechte periode gehad) en bojan, en die een goeie voorzet heeft. sigi is een goeie spits, maar scoort toch te weinig. koop een afstraffende en meevoetballende spits.

Kletsverhaal van de boer. Ajax kan helemaal niet veel beter voetballen.
Er is namelijk geen kwaliteit genoeg.
Onbegrijpelijk dat die man zo mild blijft terwijl heel nederland ziet dat dit echt niet langer kan.
Geen 1 kans gehad!
Wat een armoe!
Talenten? Waar dan?
De boer zal zich nu moeten herpakken en laten zien dat hij het wel heeft.
Anders is het geen topcoach.

16 maart 2014 om 20:48

De boer moet gewoon eens man en paard durven noemen en niet wekelijks roepen dat Tulani het heel goed doet bijvoorbeeld. Terwijl Serero bijvoorbeeld aan alle kanten te kort komt voor Ajax. En dit geldt voor veel meer kneusjes uit zijn selectie

Wat is er eigenlijk met de lijn Cruijff gebeurd? Dit is een bij mekaar gekocht vreemdenlegioen dat ten onrechte kampioen wordt.

Die serrero is echt waardeloos trouwens. Aardige techniek maar veel te licht en je wint er de oorlog ook niet mee. Hij loopt er ook bij alsof hij in de speeltuin aan het voetballen is die kleine kneuzendwerg.

Het probleem is dat de uitvoerders van het beleid helemaal zijn doorgeschoten.
Ik weet zeker dat cruijff met kromme tenen naar ajax zit te kijken in barcelona.
Dit ajax is zo slecht!
Heeft niets met ajax te maken.
7 a 8 matige voetballers die toevallig een ajax shirt aan hebben.
Cruijff zijn beleid is heel duidelijk.
Eerst de club gezond maken, geen aankopen doen om de aankopen en de jeugd de ruimte geven.
Is allemaal gebeurd en daar sta ik volledig achter.
Alleen de uitvoerders, marc netto en de boer, zijn kompleet doorgeschoten.
Er zijn geen buitenspelers die een goede voorzet kunnen geven.
Waarom niet een recjtsbuiten en linksbuiten kopen?
Nee, we gaan alleen maar middenvelders in de aanvla zetten en dan elke week roepen dat we dominant spelen.
Die de boer is werkelijk stronteigenwijs!
Verkeerde zuinigheid.
Ajax is groter en belangrijker dan de boer of overmars.
Er moet nu doorgeselecteerd worden en aankopen gedaan worden.
Een linksbuiten en een rechtsbuiten van 25.
Spelers waar je meteen wat aan hebt.
Spelers die ook wat mogen kosten, die meer verdienen.
De jonge garde trekt zich dan aan hun op en je verdient het ook zo terug.
Een ronde overleven in de cl en je hebt het geld er al uit.
Met jongentjes van 17 en 18 wordt je geen kampioen en heb je in europa helemaal niks te zoeken.
Als de boer dat niet heel snel gaat zien dan moet hij maar vertrekken.
Ajax hoort avontuurlijk te spelen, met lef , veel kansen en individuele klasse.
Daar is nu niets van te zien.
Hoe goed is de boer eigenlijk??

16 maart 2014 om 23:11

Dubbele schaar, volgens mij begrijp jij het beleid van Cruyff niet. Overmars en De Boer voeren het beleid van Cruyff uit, wie was er verantwoordelijk voor het salarisplafond, wilde terugvallen op de eigen jeugd en was van mening dat Ajax geen dure spelers moest halen? Waar denk je overigens twee flankspelers en een echte nummer 10 vandaan te kunnen halen die financieel haalbaar zijn en binnen het huidige beleid passen? Ik ben ook een voorstander van spel dat gebaseerd is op echte flankspelers en een nummer 10, verder vergeet je dat Cruyff liever met de punt naar achteren waardoor er geen ruimte is voor de klassieke nummer 10. De Boer voert gewoon beleid uit dat er door Cruyff is neer gezet en hij moet roeien met de riemen die hij heeft. Jouw persoonlijke kritiek op De Boer is onterecht, het is razend knap van De Boer wat hij weet te presteren met pure middelmaat, maar de middelmaat die er momenteel op het veld staat is het directe gevolg van het nieuwe beleid. Wanneer je eerst schrijft dat je volledig achter dit nieuwe beleid staat en een aantal regels verder schrijft dat Ajax diep in de buidel moet tasten voor twee flankspelers en een echte nummer 10 spreek je jezelf tegen. Die verkeerde zuinigheid, zoals jij het noemt, is een direct gevolg van het beleid. Dit beleid is gewoon doorgeslagen, en daar is maar 1 man verantwoordelijk voor. Aandringen op een vertrek van De Boer is wel het laatste wat je nu moet willen, zelfs een Mourinho of een Van Gaal krijgt deze middelmatige selectie niet aan het voetballen. Het enige wat jammer is aan De Boer dat hij vandaag weer zegt dat Ajax zoveel beter kan. Daar geloof ik dus helemaal niets van. Het belabberde spel is terug te voeren op een beleid dat te ver doorgeslagen is en hoognodig aangepast moet worden wanneer wij als supporters het echte Ajax voetbal weer willen zien.

We kunnen helemaal niet beter. Tenminste dat hebben we dit seizoen niet structureel laten zien. Soms zit het mee en vliegt er per ongeluk een bal of 2 in. Er zijn echter ook zat wedstrijden dat het niet gebeurd en dan krijg je dit.

Dat hele positiespel is complete onzin. Het heeft een rendement van 0,0. Er komen geen kansen, er is geen attractief spel en er zijn al helemaal geen doelpunten. Het is een trucje om maar geen tegentreffers te krijgen. Nou dat werkt wel redelijk en als we heel veel mazzel hebben maken we er eentje meer dan de tegenstander en winnen we. Ik ben klaar met dit toevalsvoetbal. Kijk maar eens al onze doelpunten terug vooral in uitwedstrijden en zeg mij dan maar eens hoeveel er uit het positiespel tot stand komen en hoeveel toevalstreffers er zijn.

Zodra Ajax tegen over een team staat dat durft te voetballen komt Ajax in de Problemen.
tegen Cambuur en vandaag tegen Nac. Ajax mocht op eigen helft de bal rond spellen en honderd keer terug spelen op Cillessen. zodra Ajax het middenveld over staakt greep NAC meteen in door de Ajax spelers stevig aan te pakken. dit spel type ligt Ajax helemaal niet. Ajax hoopt op teams die zich ingraven en dat Ajax lekker op de helt van de tegenstander kan spelen. Ajax probeerde op sommige momenten de lange bal te hanteren wat een drama is bij Ajax.ik denk dat Ajax het nog knap lastig krijgt tegen Twente en Vitesse. deze teams gaan Ajax echt niet laten voetballen en gewoon tempo en stevig voetbal spelen tegen Ajax.

De spitsen trainer bij Ajax moet ook eens aan de SA vertellen dat ieder verdediger in de ere divisie nu weel weet dat hij graag buitenom gaat. en dat hij niet ieder bal in de doelmond moet spelen.
vanmiddag had hij tot 2x toe de mogelijkheid om de bal vanaf de achterlijn richting de opkomende schone te spelen beide keren maakte hij de verkeerde keus door de bal kansloos naar sigi te willen spelen.
kan die zelfde spitsen trainer ook eens met sigi aan de gang.

We hebben een echte nr 10 nodig, een spelmaker, type sneijder, eriksen, anders kun je hebt ajax spelletje niet spelen

Ik heb er nog wek vertrouwen in. Maar op dit moment in de competitie tegen deze clubs is elk punt een gewonnen punt (cambuur en nac hebben onverwacht een punt bij mogen schrijven). Daarom speelt Ajax telkens tegen een defensief elftal dat als Ajax druk wil zetten direct of een handbal verdediging aanneemt of letterlijk anti-voetbal door een overtreding of kick and rush. Als je dan kijkt dat Az en Feyenoord worden verslagen omdat zij wel onder de druk uit willen voetballen dan kun je concluderen dat Ajax alleen kan winnen als de tegenstander niet als een dood paard rondom de 16 leunt loerend op de counter.

Misschien vaker vanaf randje 16 schieten? Ze proberen telkens de achterlijn te halen ter wijl schøne en klaassen blind prima kunnen schieten. Dus vaker proberen vanuit de 2e lijn.

Er zit gewoon totaal geen creativiteit in dit elftal. Dat getik achterin en die balletjes breed ben ik helemaal zat! We zijn geen barca! Die beheersen dat spel als enige omdat de bal bij hun 3x zo snel rond gaat! Alles bij Ajax is zo voorspelbaar! Het zal beter moeten om de komende tegenstanders te verslaan.

Ajax moet komende zomer een keer de portemonnee durven te trekken, voor het binnen halen van een 3-tal directe versterken, namelijk een:

- Spits (die direct van toegevoegde waarde is)
- Rechtervleugel (die in staat is om kwalitatief goede voorzetten te geven, en daarnaast zelf
ook een neusje voor de goal heeft)
- Creatieve middenvelder (die in staat is om voldoende assists te geven, met passes die de
verdediging openbreekt)

Deze investering vergt wellicht een bedrag tussen de 17,5-25 miljoen euro, maar kan al partieel gefinancierd worden door onder andere de verkoop van:

- Siem de Jong € 7,5 miljoen
(gaf eerder aan te willen vertrekken, transfer is dus realistisch)
- Kolbeinn Sightorsson € 5,5 miljoen
(gaf onlangs ook aan dat een transfer tot de mogelijkheden behoort)
- Tobias Sana € 0,5 miljoen
(heeft zeer waarschijnlijk geen toekomst meer bij de club)
- Bojan Krkic € 0,00

Totaal: € 13,5 miljoen aan liquide/transfer middelen

Daarnaast levert het vertrek van deze 4 spelers ook nog een flinke besparing op in het salarishuis van de club, wat het aantrekken en houden van dragende krachten vereenvoudigt.

Schatting van de bespaarde salariskosten:

- Bojan Krkic € 1.000.000 +- (op jaarbasis)
- Siem de Jong € 750.000 +- (op jaarbasis)
- Kolbeinn Sightorsson € 600.000 +- (op jaarbasis)
- Tobias Sana € 400.000 +- (op jaarbasis)
---------------------
Totale besparing: € 2.750.000 salariskosten

Conclusie is dat de club (ajax) zich financieel het kan veroorloven om eenmalig een transferbudget tussen de 17,5 - 25 miljoen euro te hanteren, dit om het publiek te belonen en de amusementswaarde te vergroten en om daarnaast eerder overwintering in de Champions League te kunnen realiseren. Ajax hoeft echter eenmalig € 11,5 miljoen van het eigen vermogen/liquide middelen te gebruiken om dit transferbudget aankomende zomer te kunnen realiseren. Salarissen kunnen veelal betaald worden uit de bezuinigde post van circa € 2,75 miljoen euro, waardoor Ajax op langer termijn financieel verantwoord handelt.

Hopelijk gaat de directie van Ajax, zoiets soort gelijks handelen, want er is echt een kwaliteitstekort bij Ajax momenteel, om het voetbal te spelen wat men volgens het beleid van Cruijff voor ogen heeft, hiervoor ontbreken op dit moment simpel weg de spelers met creatief vermogen om met belangrijke passes een wedstrijd open te kunnen breken.

16 maart 2014 om 23:38

Pantelic, welke Club tikt op dit moment 7.5 miljoen € en 5,5 miljoen € af voor respectievelijk De Jong en Sigthorsson? De Jong, normaal gesproken 1 van de dragende spelers, draait een dramatisch seizoen en Sigthorsson heeft als spits gewoon een te laag rendement binnen het huidige systeem. Spelers met creatief vermogen kosten helaas ook een vermogen, leg mij even uit welke spelers je op het oog hebt. Graag twee flankspelers en een creatieve nummer 10 binnen een budget van 20 miljoen €. Overigens vreemd dat Bojan op jouw lijst staat, Bojan werd op voorspraak van Cruyff naar Ajax gehaald om het voetbal te kunnen spelen dat Cruyff voor ogen heeft. Onder het nieuwe beleid van Cruyff verdween er ook nog eens een bedrag van 8 miljoen € in het afvoerputje door het aankopen van Duarte en Van der Hoorn.

Het is jammer en ook pijnlijk dat Frank de Boer door de mand begint te vallen. Maar niet alleen hij. Dat hele technische hart inclusief Overmars heeft het dit jaar riant af laten weten. Te veel spelers missen basis Ajax kwaliteit en de aankopen van Overmars zijn gewoon belabberd. Er is te weinig vermogen om kritisch en met een realistische blik naar de selectie te kijken. Als er niet serieus wordt doorgeselecteerd en aangekocht worden ze volgend jaar zeker geen kampioen en verdwijnt Frank de Boer als trainer. Jammer, want met een aantal gerichte aankopen kan het ook anders. De beurs moet getrokken worden en er moet veel beter gescout worden. Die spitsen van Salzburg kunnen ook bij Ajax rondlopen. Wat doen wij met Sana en Bojan? En gewoon terug naar de Ajax basis: een echte rechtsbuiten met een rechterbeen en een linksbuiten met een linkerbeen en vooral een voorzet. En vooral veel oefenen op snelle balcirculatie en bewegen zonder de bal. Er zijn geruchten dat AFC Ajax wordt verandert in ABC Ajax: Amsterdamse Brei Club.

17 maart 2014 om 00:06

boogbal, De Boer valt niet door de mand maar het nieuwe beleid valt door de mand. Juist door het nieuwe beleid wordt de hand op de knip gehouden en is er geen ruimte voor versterkingen. Het nieuwe beleid is verantwoordelijk voor deze selectie, Overmars voert gewoon beleid uit en moet de hand op de knip houden, De Boer moet roeien met de riemen die hij heeft en kan van Sigthorsson geen Messi maken. De Boer zat de afgelopen avond in Studio Voetbal en reageerde voor het eerst zichtbaar geïrriteerd op de vragen van Adriaanse, Mulder en Van Gelder.

Petterson1963, natuurlijk heeft de Boer zich te conformeren aan het beleid maar hij maakt er ook deel van uit. Gisteravond durfden de heren journalisten eindelijk eens kritische vragen te stellen en opmerkingen te maken. En daar kwam de Boer niet uit. Slappe tekst. En je wordt uiteindelijk heel ongeloofwaardig als je al een heel seizoen heel zwak speelt en blijft volhouden dat je domineert. Ook opmerkingen aan het begin van het seizoen gemaakt dat over een dubbele bezetting van alle posities horen tot de afdeling kletspraat. Voor veel posities is niet eens een fatsoenlijke eerste bezetting. Kortom: de Boer maakt onderdeel uit van een beleid maar heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid daarin te nemen, En mij als jarenlange Ajaxfan niet in de maling te nemen met kletsverhalen.

Het is overduidelijk waar de problemen liggen bij Ajax. Keeper prima, verdediging behoorlijk, middenvelders Klaassen en Blind ook goed genoeg (hoewel de eerste wel een vormdip heeft), de problemen liggen voorin.

Fischer uit vorm en nu geblesseerd, maar indien fit wel een egotripper met een lage ondergrens en ook nog eens constant naar binnen trekken dus niet echt een steun voor een spits. Over spits gesproken, dat is al jaren een probleempositie. De Jong kon het als middenvelder nog verbloemen maar nu hij wegvalt zie je dat we daar tekort komen. Sigi is een goede afmaker maar is geen combinatievoetballer en je moet het als Zlatan allebei hebben. Bojan valt door de mand, De Sa is het net niet en Kishna komt net kijken. Schone vult het aardig in op rechts maar het blijft armoedig, een rechtsbuiten zonder diepgang laat staan voorzet.

Voorin is er werk aan de winkel voor onze TD. Ik wil gewoon iedere positie keihard volwaardig dubbel bezet zien volgend seizoen . Er zijn geen excuses aan te voeren met zoveel geld op de bank en zo'n infrastructuur en kennis die we nu hebben in alle geledingen !



Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren