Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer is blij met komst Zivkovic en ziet mogelijke opvolger Kluivert

Laatste update:

Het is nog slechts een kwestie van tijd voordat Ajax Richairo Zivkovic zal presenteren als eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen. De Amsterdammers hebben met FC Groningen een akkoord bereikt over een transfersom, zo heeft Hans Nijland zondag bekendgemaakt, en schijnen er ook al uit te zijn met de aanvaller zelf. Zivkovic gaat voor drie seizoenen tekenen bij de landskampioen.

/

Ajax betaalt naar verluidt 2,5 miljoen euro voor de spits. "Wij denken dat hij een grote kan worden, anders willen we hem ook niet hebben", zei Frank de Boer zondag bij Studio Voetbal. "Die jongen is zeventien, er valt nog heel veel aan te kneden. Het kan zomaar zijn dat als hij bij Groningen zou zijn gebleven, hij over drie of vier jaar het vijfvoudige zou hebben gekost. En dan zeggen jullie: 'had hem nou maar gehaald'."

Ajax heeft sinds Patrick Kluivert al geen succesvolle centrumspits meer weten op te leiden, maar De Boer hoopt dat daar snel verandering in komt. "De enige die in de buurt kan komen en ook de kwaliteiten heeft is Queensy Menig, die in de A1 speelt", zei de oefenmeester. In het eerste elftal is Siem de Jong momenteel de eerste spits, maar hij liep zondag tegen NAC een hamstringblessure op.

Denk je dat Richairo Zivkovic goed genoeg is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 verschil Frank. Kluivert was niet ondergeschikt aan het systeem en kreeg bruikbare ballen. Om Zivkovic te laten renderen moet je hem ruimte in zijn rug geven en moet je Fischer leren ballen afgeven

17 maart 2014 om 10:39

Grunnboy050,

Denk dat het technische hart wel weet wat voor spelers er nog nodig zijn, de Boer heeft zelf nog met Kluivert gespeeld.
Zal niet zomaar de vergelijking maken.

Zivkovic heeft in ieder geval body, zal zich niet zomaar aan de kant laten duwen, wordt nog flink genieten van deze jongen.

Eindelijk weer een spits die er minimaal 25 gaat inschoppen, moet nog even aan het Ajax systeem wennen en dan snel aansluiten.

17 maart 2014 om 10:44

Body? Hoeveel duels heeft hij gewonnen van Beugelsdijk? Oh wacht hij durfde het duel niet eens aan te gaan, Zivkovic heeft zelfde figuur als ik, kan je gerust zeggen dat je daarmee weinig duelkracht heb.

Maar ik ga voor het eerst moeite doen. Ik zal straks even het seizoen Groningen terug kijken voor jullie en iedere kans hier linken. Kijken of jullie nog zo lyrisch zijn. talent heeft hij, hij gaat het zeker maken, maar 25 in schieten is een complete grap. maar dat zal ik je straks laten zien

17 maart 2014 om 10:54

Maar dan ook eventueel toegeven dat je fout zat.

Bij Ajax hebben ze een heel mooi krachthonk, kan hij aan zijn figuur werken.

Ook hebben ze bij Ajax goede voedingsadviseurs, heeft bij Blind en Boilessen ook prima gewerkt.

Heb er alle vertrouwen in blijkbaar Frank ook.

17 maart 2014 om 10:55

Grunnboy050

Het zit jou wel diep, althans zo lijkt het. Elk topic over Zivkovic moet jij even vertellen hoeveel kansen hij mist. dat hij body mist etc.

Een beetje nuance is goed, daar ben ik ook van, maar jij overdrijft weer de andere kant op.

Ik ben blij met de komst van Zivkovic. Ik zei het al aan het begin van dit seizoen dat Ajax hem moest halen en dan 1 of 2 seizoenen verhuren aan Groningen. Hij is een talent, maar nog erg jong. Echter als je nog langer wacht en hij krijgt een vaste basisplaats, dan moet je gelijk de hoofdprijs betalen.

17 maart 2014 om 10:58

Haha ik snap niet waar jij geen toptrainer of analist bent, jij hebt er zo ontzettend veel verstand van. Of dat denk je tenminste.

17 maart 2014 om 11:14

Waarom geef je zo af op dit grote talent grunnboy050?

Hij speelt momenteel zelfs voor je en was afgelopen weekend weer trefzeker!
Je zit werkelijk waar ieder topic af te geven op deze jongen. Waarom in godesnaam?

Je zou juist trots moeten zijn! Als heel groningen zo zuurpruimerig is als jij snap ik waarom hij elders zijn geluk wil beproeven.
Je gedrag slaat nergens op.

Nogmaals wees blij en trots dat dit ventje jullie shirt draagt. En hoop net als de rest van Nederland dat het allemaal nog beter wordt dan het nu al is. En waarom ook niet? Hij is nog pas 17.

Nogmaals wees blij dat hij in Nederland blijft, wees trots dat hij van groningen komt ipv dit kinderachtige gedoe.
Je zou apentrots moeten zijn man!
En hopen dat dit talent net zo groot wordt als de meeste vermoeden. Hij heeft daartoe een eerste grote goede stap gezet. Nu nog tot 23/24 jaar blijven minimaal

17 maart 2014 om 12:02

Samenvatting van Zivkovic

debuut Zivkovic tegen Heracles https://www.youtube.com/watch?v=GiR5LwU-WIA mist de kans op 3-0 geen schande het is je debuut, maar in Amsterdam word je hier op afgerekend

1e doelpun https://www.youtube.com/watch?v=ShDAzVz-MDg Zivkovic overtuigde
enige kans zat erin
2e wedstrijd dit seizoen https://www.youtube.com/watch?v=i0arndt3dca prima doelpuint
https://www.youtube.com/watch?v=ullhf5jsve0 4e doelpunt

Daarna gaat het mis toen hij basis werd
https://www.youtube.com/watch?v=txpcu6yqs0i 1:28 koppen voor leegdoel en 3:12 rustige intikker met links wederom open doel Meneer scoort vervolgens wel, maar jij weet net zo goed als ik dat hij hier op afgerekend wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=o6pdstf0vig 3:13 vergeet gewoon te glijden en bij 5 minuten schiet die op de paal voor leegdoel 5:20 Kirm leeg voor doel, gaat eigen succes en mist kinderlijk eenvoudig

https://www.youtube.com/watch?v=yteia3xmf_8 meteen in t begin, vrije kopkans, kopt hem niet de hoek in en zonder kracht. Na 3 minuten komt die met wat geluk tussen paar man en het enige wat die kan is bal in de handen van de keeper spelen zonder kracht

https://www.youtube.com/watch?v=0khwfdv347o 3:28 alle tijd om hem aan te nemen, maar goed deze kan ik hem moeilijk blamen

https://www.youtube.com/watch?v=ujcievw1o3o 0.40 zivkovic op 2 meter van t doel, weer niet in de hoek

https://www.youtube.com/watch?v=974so7l1hao 5:30 ja euh sorry hoor, maar die missen -.-

https://www.youtube.com/watch?v=K4cUo9-yD9U 5:42 mijn god he

Groningen - Feyenoord kan ik samenvatting niet van vinden miste hij ook een grote kans

En dan had je nog zaterdag waar hij eerst 2 100% kansen mist voordat hij een wereldgoal maakte.

17 maart 2014 om 12:04

Ik heb nuance, dat is juist het verschil. Ik zeg nergens dat Zivkovic het niet red, ik zeg nergens dat hij niet goed is. Maar mensen roepen hier aspecten die Zivkovic niet heeft, dan mag je dat tegenspreken toch? Als ik lees dat Zivkovic 25 goals gaat maken dan vind ik dat je geen samenvattingen gezien heeft, want Zivkovic had er minimaal 15 moeten maken dit seizoen en heeft er 6. Daarbij wordt er geroepen body, ook in dei samenvattingen zie je dat hij amper duels aangaat, in de lucht matig. Zijn kwaliteiten zijn snelheid, positiespel en redelijk goed schot., maar als ik de ajacieden moet geloven heeft Zivkovic bij FM volgend seizoen op elke eigenschap een 20. Kom op man wie naunceerd hier dan niet?

17 maart 2014 om 12:06

Waar zeg ik dat ik niet trots ben dan? Jij verdraait woorden en dart is misschien wel je grootste probleem. Jij maakt van een wind een storm, als Zivkovic van 2 meter scoort zal jij roepen wauw hij is pro hij scoort wereldgoals. Nuancering is niet zichtbaar

Daarbij doe je net of wij hem moeten aanbidden ala Robben, 1 verschil. Robben bewees het, zivkovic nog niet. Zivkovic had hier moeten blijven spelen tot hij ook daadwerkelijk het niveau heeft. Maar goed veel plezier bij Emmen, schijn je veel van te leren.

17 maart 2014 om 12:11

Hij gaat er echt geen 25 inschoppen hoor. Ajax speelt gewoon het systeem niet waarbij de spits alle ballen afmaakt.

Als Sigthorsson bij Feyenoord had gespeeld had hij nu minstens 10 goals meer gemaakt

17 maart 2014 om 12:12

Ik zie hem ook niet graag naar Ajax gaan, maar juist de wedstrijd tegen Ado liet hij verschillende keren dat hij wel zijn body gebruikt en in duels wat kan aanrichten....

Los daarvan wordt ik wel een beetje misselijk van dat de meeste ajax mensen doen alsof Ajax het beste is wat een speler kan overkomen....

17 maart 2014 om 13:46

Hoe kan je hem beoordelen op een knollenveld , schandaal hoor KNVB moet Groningen straffen !

17 maart 2014 om 15:56

Die ijslander zou er nergens 10 meer inschoppen. Hooguit bij dames 3 van het Zwin

17 maart 2014 om 11:04

Grunnboy050 Heb jij van gaal wel eens over voetbal horen praten? Met zijn profielschetsen etc. Van gaal is juist een man van de tactiek!! Dus reken maar dat kluivert ook ondergeschikt was aan het systeem... Maar goed waarschijnlijk was je toen nog niet geboren, anders had je deze onzin niet verkondigd...

17 maart 2014 om 11:24

als ik naar zijn leeftijd kijk was hij 1 toen Patrick de CL won, nu kan het zo zijn dat hij alle oude banden met elke wedstrijd van Kluivert bij Ajax heeft geanalisserd maar dat betwijfel ik.
Ik ben iets ouder maar voor mij is het ook lastig om dingen over Cruijff of van Hanegem e.d. te roepen aangezien ik een groot gedeelte van die periode niet heb meegemaakt dan wel nog niet zo op voetbal gefocust was.

Altijd leuk ook als jongeren roepen dat het vroeger beter of anders was...

17 maart 2014 om 12:09

Kluivert speelde toen met echte buitenspelers. Met Marc Overmars, ik denk dat je die wel kent, is nu in functie bij Ajax. Weet je wat zijn kwaliteit was? Rennen en moordend goed voorzetten geven. Weet je wat de kwaliteit van Kluivert was? Ijzersterk koppen en geweldige techniek. Hij werd op zijn wenken bediend en het maximale eruit gehaald. Bij Ajax heb je nu Fischer zullen wij top analisten de verschillen tussen Fischer en Overmars ff blootleggen? Jij bent echt het geval oh hij speelt bij Ajax dus hij is goed. 0.0 argumentatie. Al 4 week lang wordt hier mij alles verweten, maar niemand heeft mij inmiddels kunnen vertellen waarom Zivkovic zo goed is. Niemand kent zijn kwaliteiten, dat is toch vreemd? Want overtuigd zijn jullie wel

zo kan ik t ook, Groningen koopt mijn moeder, oh ja top speler, want vd Looi is een trainer. kom op man. het is geeneens een argument.

17 maart 2014 om 12:19

Nu loop je alweer onzin te verkondigen... Ik ga volgens mij in op jouw opmerking dat Kluivert niet ondergeschikt was aan een systeem... Dat is pure bullshit... Dat Ajax destijds betere buitenspelers had dat klopt, de spelers die op de andere 9 posities spelen waren ook beter dan die er nu lopen... Dat klopt ook... Heb ik ook niks over gezegd... Maar als jij gaat roepen dat kluivert tenminste niet ondergeschikt was aan een systeem dan heb je echt geen verstand van voetballen!!!

Of zullen wij top analisten jouw even uitleggen wat ondergeschikt aan een systeem zijn betekend??

Jij bent echt het geval niet lezen en dan maar blind reageren....

17 maart 2014 om 12:26

Ondergeschikt is niet functioneren in een bepaald systeem, dat was bij kluivert niet het geval, die paste in het systeem. Het systeem van nu is pure positiespel met de rug naar het doel. Vrijwel geen voorzetten, vrijwel geen bruikbare ballen. volgens mij is er dan een gigantisch verschil

17 maart 2014 om 12:32

Je weet er een mooie draai aan te geven, maar ook dit is natuurlijk weer onzin!! Ondergeschikt aan een systeem zijn heeft niks te maken met of je wel of niet functioneert... Ondergeschikt zijn aan een systeem betekend dat je je taken binnen het team moet uitvoeren, iemand die niet ondergeschikt is aan het systeem mag doen en laten wat hij wil op het veld... Dat heeft dus niks te maken met of het wel of niet lukt!!!

En kluivert stond ook 9 van de 10 keer met zijn rug naar de goal hoor, alleen dat zie je niet als je op youtube een compilatie van kluivert gaat bekijken...

17 maart 2014 om 12:39

Ik kan jou best vertellen waarom Zivkovic goed is, 1 hij is nog maar 17, dus neem wel dat wat ik nu zeg, weinig talenten hebben op hun 17e nu al, 2 zijn looplijnen zijn nu al van goed niveau en hij ziet ze verschrikkelijk goed voor zijn leeftijd 3 hij mag kansen missen ja, maar hoe hij kansen voor zichzelf en ook voor anderen creëert, want daar gaat het ook om bij voetbal, dat is ook nu al buitengewoon goed voor zijn leeftijd, en hoe hij positie kiest. 4 hij heeft degelijk wel body, want nogmaals hij is 17, en op je 17e al doen wat hij doet, nou chapeau. En dan kan je zeggen, hij wint niet van Beugelsdijk, ja heb je gezien hoe die eruit ziet? Precies! Deze jongen is dus, ik zal het nog een keer zeggen, 17 jaar oud, dan ben je nog geen Ronaldo of Raul. Maar goed, als jij het beter weet dan alle scouts van Ajax, en ook van Europa, dan snap ik echt niet wat jij hier op deze site nog doet en niet flink aan het cashen bent bij een BVO als scout haha!

17 maart 2014 om 12:45

En wat zijn nu je argumenten, ik zie alleen maar hij kan dit niet maar hij is 17 het kan nog.
Met andere woorden je geeft me gelijk maar wilt het niet dus zeg je hij is 17. Ja ik weet dat hij 17 is. Weet je wie ik heb zien debuteren? Arjen Robben. die was veel en veel verder op zijn 17e. Weet je wie ook verder waren? Stefan Nijland en Jordy Hoogstrate.

17 maart 2014 om 13:00

Sorry? Ik denk je nog moet leren om inhoudelijk en begrijpend goed te kunnen lezen? Ik geef je wel dergelijk argumenten wat Zivkovic wel goed kan en niet alleen wat hij niet kan! Meen je dat? Nijland? Gozer kom op man, als dat alles is wat je hebt... Ik heb denk ik wat beter op niveau zien debuteren, maar goed ik geef je een 17 jarige die ik heb zien spelen, Strootman, was op die leeftijd echt niet goed en verloor veel duels, kijk wat er in een paar jaartjes is gebeurd. Je moet eerst maar lezen wat mensen schrijven en zeggen en niet zo geobsedeerd zijn door je gelijk te krijgen steeds, want je hebt geen gelijk! Ga lekker buiten spelen ipv dingen over Kluivert te zeggen waar je echt geen verstand van hebt. Ga eerst maar goed de geschiedenis in voor je dom antwoord geeft hierzo, en ga eens een knvb coach diploma halen voor je hier net gaat doen of je wereldscout bent en een taktiekkenner!

17 maart 2014 om 13:09

Lekker achteraf praten over Nijland, maar de verhalen toen over Nijland zijn de identieke verhalen over Zivkovic van nu. Als zivkovic flopt zeg jij over het volgende talent exact t zeflde over Zivkovic. Dat is het probleem. Jij geeft een aantal kritische noten en vervolgens maar hij is maar 17. Hoe was Rooney op zn 17e? precies. Hoe was Robben op zn 17e? precies. Zivkovic heeft het talent om bji swerelds beste te horen. Alleen zie je dat niet terug

17 maart 2014 om 13:25

Rooney op zn 17e? Nou was nog niet geweldig hoor hahaha, had een mooi doelpuntje gescoord bij Everton en was gelijk een wereldtalent, in dat zelfde seizoen liet hij niks meer zien, dus kom met betere feiten gast! En ik geef geen kritische noten maar geef juist aan wat hij goed kan en nu al op deze leeftijd ook kan, want daar vroeg je om, vervolgens ga je mijn woorden omdraaien en proberen je gelijk te halen met domme beredeneringen, ik bekijk het talent inderdaad realistisch en niet alsof hij al 400 wedstrijden heeft gespeeld in de eredivisie en al 26 is!

17 maart 2014 om 13:44

Tjongejonge doe eens een beetje rustig! Het is voor iedereen volkomen duidelijk dat jij Zivkovic niet moet. Wees gerust, de vlag in huize grunnboy050 kan uit want de FC heeft hem verkocht. Je hoeft je nu niet elke thuiswedstrijd meer te ergeren aan deze kansloze koekenbakker.ik heb zelden iemand zich zo druk zien maken over een speler die er toch weinig van kan. Get a life!

17 maart 2014 om 13:52

Rooney werd op zijn 18e voor 30 miljoen ofzo verkocht, klein verschil.

17 maart 2014 om 14:15

Daar ging het niet over, niet elke keer wat anders zeggen nu, Rooney is veel beter ja, maar op z'n 17e was Rooney misschien net beter dan Zivkovic, maar raakte toen ook weinig tot niks, dus volgens jou beredenering was Man Utd toen dom dat ze Rooney kochten, omdat hij op z'n 17e niet geweldig was. Nou 30 miljoen voor iemand die nog weinig liet zien op een paar goede wedstrijden na, dan is 2,5 miljoen eigenlijk een koopje. Het verschil is dat Rooney in een zeer korte tijd klaargestoomd werd en het niveau verschil qua wedstrijden en trainingen was groter dan het ballenniveau van Groningen! En je zegt zelf, je weet niet hoe goed Zivkovic wordt, maar bij Rooney wisten ze dat toen ook niet met z'n 30 miljoen! Dus vertel jij mij maar waarom Rooney toen voor 30 miljoen werd gekocht en waarom hij toen al zo goed was? Oh nee dat staat natuurlijk niet op wikipedia! Want Rooney was toen die 30 miljoen nog niet waard scouting noemen we dat en overtuiging hoe goed iemand wel niet wordt en wat hij op zo'n leeftijd al laat zien en ook daarop beoordelen!

17 maart 2014 om 16:49

Net nog wel. Kom op man. rooney kon mee tegen baasjes, Zivkovic is bang voor Beugelsdijk

17 maart 2014 om 17:12

Kereltje, hoe kan jij dat weten, je was nog een klein jochie toen, ik weet namelijk toevallig wel, en Rooney kon toen ook niet tegen de grote verdedigers in de Premier League! Dus kom met feiten en niet dingen waar je niks van weet! Rooney z'n eerste seizoen begon niet geweldig bij Man Utd, dus lul niet! En geef goede argumenten ipv onzin nu hierzo omdat je uitgeluld bent, ik gaf je net argumenten en dingen waar je om vroeg, geef jij dan nu antwoord op mijn vraag net. Inhoudelijk reageren en niet zomaar wat zeggen en van wikipedia en youtube alles klakkeloos overnemen! Je spreekt jezelf nu alleen maar tegen, paar posts geleden zei je iets en nu zeg je weer iets heel anders wat ook niet klopt met wat je eerder zei, je verandert steeds van onderwerp als je er niks tegenin kan brengen! En nu net je reactie gezien op het andere artikel over Zivkovic dat hij naar Ajax gaat en het bewijst maar je kinderachtig gedrag en je haat jegens Zivkovic omdat hij niet bij Groningen blijft, zegt genoeg namelijl als je hoopt dat een spelers mislukt bij een andere, betere club. Geeft niet, huil maar uit!

17 maart 2014 om 17:19

je weet geen eens mijn leeftijd. Wat op mn profiel staat klopt niet hoor. Laat ik het anders zeggen, ik heb de finale van Ajax in 95 live gezien. Ga nu maar gokken naar mijn leeftijd

17 maart 2014 om 17:45

Nee tuurlijk klopt dat niet, ik zou ook gewoon 1993 invullen, echt heel volwassen! Haha je reactie zegt weer genoeg, lekker inhoudelijk hahaha! En dat je er live bij was met je pappie, betekent niet dat je er zelf bewust van was! Maar goed ik denk dat je qua voetbalverstand redelijk bent uitgeluld een keer he, met je Rooney haha. Ajax heeft weer Zivkovic, en Groningen niks prutser!

17 maart 2014 om 17:54

Ik kom uit de jaren 80, dus meh nee. en voetbal verstand? volgens mij heb ik al meer dan 1000 berichten gedropt met waarom hij geen Ajax spits is, de tijd zal het leren, echter op moment dat ik gelijk krijg zal jij doen of je nooit dit geroepen hebt

17 maart 2014 om 18:06

Ja daarom zet je 1993 neer he koekebakker! En dat je meer dan 1000 berichten neer zet over een 17 jarige speler die naar Ajax gaat, zegt denk ik meer dan genoeg haha. En je voetbalverstand, je reageert niet op mijn argumenten en ook niet op mijn vraag van toen straks en je verandert steeds van onderwerp! En dat je eerst zei dat je gelijk had, en nu zegt, als ik over paar jaar gelijk heb, zegt ook genoeg denk ik! Het geeft niet dat het je zo dwars zit, maar geef het gewoon toe en niet nu uithuilen op een andere topic dat Ajax spelertjes jat van jou zielige clubje, boehoe!

17 maart 2014 om 21:52

Swaf, je maakt jezelf volkomen belachelijk (zoals velen hier, maar jij spant de kroon. Zo erg zelfs, dat je me zelfs online hebt laten komen om te reageren!). Je beticht grunnboy van van alles, maar leer eens op een volwassen niveau discussieren. Het is schrijnend hoe jij reageert op zijn posts! Grunnboy mag niet overtuigd zijn van zijn eigen mening ofzo? Ik ken Zivkovic' kwaliteiten niet goed genoeg om over hem te oordelen (dus ik zal niet inhoudelijk deelnemen aan de discussie), maar Grunnboy beargumenteert zijn standpunt vele malen beter dan zijn tegenstanders. Jullie tegenstanders lopen veelal te blèren en schelden als kinderen. En waarom? Omdat hij een andere mening is toegedaan? Kom op, zeg!

Daarom lees ik steeds minder de reacties hier op Voetbalzone. Te veel puberale reacties hier!

17 maart 2014 om 23:08

Oh het gaat me niet eens om of hij hem goed vindt of niet, dat moet hij helemaal zelf weten. Maar als iemand juist een andere mening heeft dan hij, dan gaat hij er heel erg fel tegenin, doet hij namelijk al een paar weken als je het goed volgt. Er zijn mensen die zijn discussie aangaan en sommige hebben inderdaad totaal geen gelijk en lullen onzin, maar het is toch niet zo dat iedereen die tegen hem ingaat, geen gelijk heeft? Wtf joh. Als je heel de discussie hebt gelezen, en gezien je reactie heb je dat gedaan, dan zie je dat hij steeds van onderwerp verandert als ik juist wel met goede argumenten kom, ik zeg dus waarom ik en meerdere Zivkovic goed vinden en onderbouw dat naar mijn mening voetbaltechnisch en tactisch aardig, maar mijnheer hierzo is het daar niet mee eens en zegt dingen over beargumentatie die niet kloppen. Vervolgens geeft hij zogenaamde feiten die totaal niet kloppen en argumenten die nergens op slaan, waarop ik die feitjes van hem met de grond gelijk maak, omdat ze dus niet kloppen! En dat blijkt ook wel, gezien zijn reacties steeds kleiner worden en niet inhoudelijk meer. Maar bedankt voor je feedback. Grunnboy mag best z'n mening hebben zoals iedereen, maar hij draaft te ver door, lees al de topics over Zivkovic!

17 maart 2014 om 12:21

Als je goed leest, dan weet je dat met de opvolger van Kluivert, Niet Zivkovic bedoeld wordt.

17 maart 2014 om 12:21

Prima aanwinst(voor de toekomst) denk ik.
Maar wel schrijnend dat ajax al sinds Kluivert geen spits kan opleiden.....terwijl ajax verkondigt dat men de beste opleiding van het land heeft......
Vreemd dat je dan geen goede spits kan opleiden.......dan schort er toch iets aan de scouting/jeugdtrainers.
Of is het toch dat ajax liever koopt dan opleidt mbt tot aanvallers;sigthorsson-bojan-hoessen.
Het toch een beetje een schande dat je in je eigen jeugd geen betere spitsen kan opleiden dan hoessen Sigi of bojan.
Misschien moet je gewoon een spits van je eigen jeugd een klans geven en laten staan.
Psv heeft ook constanbt lopen wisselen met matavzs en locadia.
Vanaf decmber speelt locadia wekelijks en heeft er nu 9 in hetmandje liggen. Dus vertrouwen geven doet veel.

17 maart 2014 om 14:20

grunnboy050 helemaal gelijk

17 maart 2014 om 15:16

Deze jongen gaat er wel komen maar breng hem rustig heb er ook liever wat ervaring bij hoor zoek ook bij ajax is 1 goede mix van jong en oud hebben ze nodig want wie neemt ajax nu bijdehand idd niemand dus type rijkaart zoals in de jaren 90 dan kom je nu uit bij van de vaart zo iemand hebben we echt nodig dus ajax mijosnen uit geven inplaats van de hand op de knip te houden onze kaartjes plus scc worden met het jaar duurder wil er dan ook 1 goed elftal voor terug hebben inplaats van alleen gasjes van 17 win je com mee maar op europees gebied win je er de oorlog niet mee dus ajax wij vragen om ervaring om verder te komen

17 maart 2014 om 18:47

Nog een verschil: Kluivert komt uit de eigen gouden jeugd van Ajax, Zivkovic wordt aangekocht.

Ajax was toch zo goed in het zelf opleiden van spelers?
Of wordt deze Zivkovic later door verkocht met als stempel...jeugd exponent Ajax?

Leuke speler, maar meer ook (nog) niet.

17 maart 2014 om 10:33

Zijn ze toch ook? Maar betekent het dan dat je dat niet mag invullen van buiten af? Helemaal als de buitenspelers die je zelfopleid het net niet zijn zoals Lukoki, de Sa etc.

17 maart 2014 om 10:36

Natuurlijk mogen zo ook aanvullen van buitenaf, het valt me alleen op dat ze zelf geen redelijk goede spits kunnen opleiden.
Na Sigtorsson en Hoessen is dit de derde spits die men koopt, en daarvoor al Suarez.

17 maart 2014 om 10:39

Zivkovic is een spits geen buitenspeler

17 maart 2014 om 10:43

En daarvoor Huntelaar.... daarvoor nog een griek gehad, een spanjaard, etc etc

Het valt je niet alleen op hoor, het staat namelijk letterlijk in de tekst dat Ajax sinds kluivert geen spits meer heeft opgeleid. Dat is inmiddels dus 20 jaar geleden. Sindsdien is het drama. Dat wordt gelukkig ook wel erkend en daar zal verandering in moeten komen. Zijn tientallen miljoenen uitgegeven aan spitsen afgelopen jaren. Daar zal verandering in moeten komen. Maar als je in Zivkovic een heel groot talent ziet, dan is 2.5 miljoen toch een prachtige investering die je niet kan laten liggen?

17 maart 2014 om 10:52

Ik snap de aankoop ook wel, is een jonge voetballer die het redelijk goed doet.
Of hij het gaat redden bij Ajax weet ik niet, weet men zelf ook nog niet.
Blijf het gewoon vreemd vinden, vorig jaar kocht men Hoessen en daar is niets mee gedaan..

17 maart 2014 om 10:52

10tallen miljoenen uitgegeven aan spitsen klopt...volgens mij hebben ze met zlatan, huntelaar en suarez toch goede spitsen binnen gehaald waar veel winst uit is gehaald..
zelf opleiden is belangrijk en goed, maar het is geen schande als je ook aankopen doet. Dat doen Bayern munchen en Barcelona ook

17 maart 2014 om 12:23

Daarvoor ook huntelaar

17 maart 2014 om 10:47

Jij zegt nu zelf : Leuke speler, maar meer ook (nog) niet. Als hij nou over 4 jaar door wordt verkocht als een toppper, zeg jij dan: Ja maar hij was al zo goed toen ajax hem haalde? Ik denk van wel.

17 maart 2014 om 10:55

Geen idee wat ik over 4 jaar zeg, maar het is nu geen topper. Kan ook niet want hij is pas 17 jaar, dat hij potentie heeft is duidelijk. Dat Ajax hem voor een prikkie koopt en hoopt van hem een topper te maken is prima en ook logisch, maar het is geen exponent uit de befaamde Ajax opleiding.
Als Ajax van hem een echte topper weet te maken is dat knap van de coaches van Ajax.

17 maart 2014 om 16:01

Vraag me af of het wat gaat worden Zoal je zegt zal het mij benieuwen of het een echte topper word. Heb nu nog niet echt aanleiding om te denken dat het zo is. Enige is dat hij jong is en jong gedebuteerd is. Maar 2,5 miljoen is wel te begrijpen.

17 maart 2014 om 11:15

Gaan we weer...

17 maart 2014 om 11:26

nee, je snapt het iet helemaal, de Cruijff revolutie i ingezet omdat er juist niet zo goed werd opgeleid.
Dat ze dit nu wijzigen wil niet zeggen dat je binnen een an twee jaar meteen een toptalent klaarstoomd.
Dat heeft tijd nodig, maar ik begrijp dat je toch alleen maar probeert te provoceren..

17 maart 2014 om 12:24

Eerst goed lezen en dan niet met deze onzin komen...
Met de opvolger van Kluivert , wordt niet Zivkovic bedoeld...

17 maart 2014 om 12:38

Ik heb het goed gelezen, met de opvolger bedoelen ze Menig.
En welke onzin bedoel je, het is toch een feit dat Ajax alleen maar spitsen koopt?
Of ga je dat ontkennen.

Het is niet bedoeld als provocatie!

17 maart 2014 om 12:53

Blijkbaar heb je het nu goed gelezen. Uit je commentaar is niet op te maken dat je het had gelezen.
In het stukje staat dus heel duidelijk dat de opleiding van Ajax , sinds Kluivert , geen spits meer heeft voortgebracht. Dus, waar slaat jouw commentaar op?

Bovendien lijkt het op commentaar op de opleiding, van jouw kant. Want je post, Ajax was toch zo goed in het zelf opleiden van spelers? De feiten zeggen JA. Ajax is de beste opleidingsclub van Nederland en staat in de top 5 wereldwijd. Ja, ze hebben nu al een tijd geen spits weten af te leveren, maar spitsen zijn niet de enige spelers die opgeleid worden.

Kijk maar goed rond op de velden, hoeveel spelers een Ajax achtergrond hebben.

Nee, ik ben geen Ajacied.

Kan iemand mij meer over deze Queensy Menig vertellen? Ik ken hem helemaal nog niet..

17 maart 2014 om 10:38

Ik vind het apart dat hij zo opgehemeld wordt door Frank de Boer. Misschien ziet hij dingen die wij niet zien, maar iedere keer als ik die jongen zie voetballen vind ik hem matig ogen. Ik zie in ieder geval geen gelijkenissen met Kluivert. Maar dat zeg ik, ik zie hem niet elke dag. Dus misschien laat hij op trainingen een geweldige indruk achter.

17 maart 2014 om 10:58

De Boer trok ook helemaal geen gelijkenis met de speler Kluivert. Hij gaf aan dat Menig wellicht na Kluivert weer eens een zelfopgeleide spits zou kunnen zijn.

Iedereen kan nu zeggen wat die wil..

De ene vindt het een super aankoop de andere zegt: 'waarom? hij heeft nog niks laten zien'..

Maar er valt simpelweg gewoon nog niks over te vertellen, die jongen speelt geregeld voor Groningen en wisselt mooie momenten af met slechte momenten en we zullen de komende jaren zien of die het waard is geweest!

Frank zei het gister al bij Studio Voetbal: Die jongen wordt vroeg gehaald zodat ze hem nog kunnen omkneden tot het Ajax-Spel!

Dus waarschijnlijk eerst 1 (misschien 2) jaar(tjes) Jong Ajax en dan is die hopelijk klaar voor eindelijk weer een nieuwe Top Spits in Ajax 1!

17 maart 2014 om 10:42

Ja, maar waarom haten jullie Siggi? Omdat hij zoveel kansen mist. Ik vraag je dan met alle liefde in mijn hart om even de samenvattingen van Groningen dit seizoen erbij te halen. Ik denk dat Zivkovic met 1% van de teen van Huntelaar dit seizoen 30 doelpunten had gemaakt. De hoeveelheid grote kansen die hij miste is absurd. Het is dat de Leeuw nog meer kansen mist. Ik weet niet wat er in Amsterdam gaat gebeuren, maar bij Jong Ajax spelen is slechter dan bij Groningen spelen en bij Ajax 1 spelen kost Ajax de titel

17 maart 2014 om 10:47

'siggi' mist een hoop kansen maar krijgt ook ongelooflijk weinig toevoer. Ik blijf erbij dat Ajax geen echte vleugelspelers heeft, behalve Kishna nu dan. Je ziet dat 'siggi' dodelijk effectief is bij een voorzet van de zijkant. Als je kijkt naar alle kansen die hij heeft gehad vanaf de zijkant en door het midden, moet je het rendement vergelijken. Tegen Feyenoord dit seizoen drie keer gescoord, drie keer van een voorzet vanaf de zijkant.

Ik vind Ajacieden ongelooflijk negatief over hem, terwijl in mijn ogen die jongen er niks aan kan doen dat hij met dat systeem niet kan voetballen. Bij AZ wisten ze al dat die jongen én blessuregevoelig was én in het Ajax-systeem niet geweldig kon renderen. Dat had Verbeek toen goed gezien, door hem te verkopen.

17 maart 2014 om 11:02

Ik heb geen haat aan Siggi, ik heb haat aan geen enkele Ajacied. Zivkovic zal de eerste jaren dan waarschijnlijk in Jong Ajax spelen en tegen de tijd dat die is klaargestoomd voor 'ajax 1' denk ik dat Kolbeinn niet meer voor Ajax speelt.

Siggi is gewoon een goede spits en scoort zowat iedere topper wel een doelpuntje.. Ik denk ook dat het probleem momenteel meer op de vleugels ligt. Kishna doet het aardig maar is er ook nog lang niet. Van mij mag er nog een leuke rechtsbuiten worden gehaald met een goede voorzet.

Zonder zoon buitenspeler is Siggi gewoon geen speler voor het systeem, maar hij is niet gehaat. (althans in ieder geval niet door mij)

17 maart 2014 om 11:05

Ajacieden zijn kritisch op alle spelers die niet renderen en zeker als daar 5 miljoen voor is betaald. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Bovendien valt de kritiek ook nog mee. Je kan namelijk veel zeggen over de kwaliteiten van Sightorsson, maar zijn inzet en mentaliteit zijn wel top. En dat wordt door een groot gedeelte van de fans gewoon gewaardeerd.
Sightorsson is geen verkeerde speler. Dat heeft hij bij AZ en het nationale elftal ook laten zien. Echter voor een team dat combinatievoetbal wil spelen is het een drama. Daarvoor is zijn balbehandeling absoluut ondermaats. Hij heeft simpelweg niet de kwaliteiten om te slagen bij Ajax. Daar kan hij inderdaad niks aan doen, maar het is wel een constatering die vrijwel elke supporter wekelijks zelf kan maken.
Voor een team dat opportunistischer speelt zou het een prima spits zijn. Vandaar dat ik verwacht dat Ajax deze zomer nog wel wat kan vangen voor hem. Zou voor iedereen een goede ontwikkeling zijn.

17 maart 2014 om 11:10

Wij haten hem niet, wij hekelen hem, is een nuanceverschil maar toch, moet het gezegd hebben. Daarnaast heeft dat veel meer te maken met het gebrek aan meevoetballen, kaatsen, bal vasthouden en op het juiste moment naar de juiste speler passen met de juiste snelheid, het gebrek aan een individuele actie, dát zijn de redenen waarom we niet graag met Siggi willen spelen. Dat hij daarnaast nog veel teveel kansen mist komt er nog eens bovenop. Ik zie bij Zivkovic deze kwaliteiten ook niet 123, maar goed, laten we hopen dat die jongen dat snel onder de knie krijgt, al vrees ik dat hij gaat falen helaas..

17 maart 2014 om 11:14

haten...wat een dom woord wat je steeds vaker ziet...

sigthorson kan het niveau gewoon niet aan, hij kan niet goed meevoetballen en is niet snel

17 maart 2014 om 11:16

siggy is voetballend niet goed genoeg... Qua doelpunten doet hij het nog niet eens zo heel slecht (loopt bijna 1 op 2)... Maar als hij moet meevoetballen dan zie je zijn gebrek aan techniek... Elke kaats schiet de lucht in, aannames zijn vaak niet goed... Als spits van ajax moet je nou eenmaal meer doen dan scoren... Je moet ook een aanspeelpunt kunnen zijn in de opbouw en medespelers in stelling brengen... En daar ia hij niet zo goed in... Het is een pure afmaker

17 maart 2014 om 12:26

Grunnboy,

Kansen missen hoort erbij.....
Kijk ik naar mijn eigen club.......
Als de aanvallers dielegio kansen die ze elke wedstrrijd krijgen er 30% van hadden benut,dan stond de teller bij depay-locadia ook op 40nu.
Maarja zou dit zo zijn dan speelden ze niet voor psv maa voor real of barca lijkt me ;-)

Niet bepaald een versterking. Wel een leuke speler maar ik dit noem ik nou niet bepaald een aankoop waar Ajax wat aan heeft.

17 maart 2014 om 10:40

Nog niet. Ik denk ook niet dat hij er volgend jaar meteen staat. Hij zal rustig gebracht worden en afwisselend met Sigthorsson in de spits staan. Siem de Jong zal waarschijnlijk vertrekken, tenminste, dat is zijn eigen wens. Al vind hij het niet erg om er nog een jaartje aan vast te plakken. Met zijn huidige blessures zal hij in ieder geval niet lekker in de markt liggen.

Zivkovic is wel een jongen die leergierig is en in mijn ogen positioneel best sterk is. Hij is alleen niet koelbloedig genoeg voor het doel. De ene wedstrijd schiet hij alles erin en de andere wedstrijd krijgt hij vier kansen en mikt hij ze alle vier naast of over. Zo'n spelertje is het.

Over twee jaar zal hij wel 'klaar zijn' om in het eerste te spelen. Misschien eerst een jaartje bij Jong Ajax in de Jupiler League laten spelen. Het hele verhuren is overrated aangezien je nu een belofte elftal in de Jupiler League hebt.

17 maart 2014 om 11:22

Nou ja als hij verhuurt kan worden aan een eredivisieclub, waar hij 1e keus is dan is dat nog altijd beter dan in de jupiler league voetballen...

17 maart 2014 om 10:43

inderdaad, geen directe versterking. Misschien ook niet zo gek als je ziet dat die jongen pas 17 is. Voor een jongen van die leeftijd heeft hij al veel laten zien. Hij zal ook niet voor de basis zijn gehaald, maar de tijd krijgen en waarschijnlijk in een paar jaar uitgroeien tot een belangrijke speler.

Hij tekent vandaag in Amsterdam.

Ik zie het als een goede aankoop. Had hem ook graag naar PSV zien komen.
Het is en blijft een gok. Ajax moet zorgen dat hij niet naast zijn schoenen gaat lopen, wat hij nu schijnbaar al wel doet. Maargoed, hij is pas 17.. Het kan alle kanten op.

17 maart 2014 om 10:44

Dani van der Moot is één jaartje jonger, zou zonde zijn als Zivkovic werd aangetrokken.

Duidelijk dat Ajax dus geen vertrouwen in Walian heeft?

17 maart 2014 om 11:14

Tuurlijk wel, die leggen ze niet voor niets voor 3 jaar vast..

17 maart 2014 om 11:26

K denk dat het duidelijk is dat ajax niet op 1 speler gokt... Je kan nooit met 100% zekerheid voorspellen hoe ver een speler gaat komen...

17 maart 2014 om 11:18

Ik denk dat PSV met Dani van der Moot misschien een net zo goed talent in huis heeft. Die jongen scoort heel makkelijk en wordt en werd al gevolgd door de topclubs.

On: Zivkovic naar Ajax, ik ben benieuwd naar de ontwikkeling hiervan. Ik hoop dat hij snel zijn plekje heeft gevonden daar in Amsterdam en hopelijk ook snel bij het eerste elftal weet aan te sluiten. Hij heeft in ieder geval potentie genoeg en weet haast zeker dat het een succesvolle samenwerking gaat worden.

17 maart 2014 om 11:28

Wie is die van der moot? En in welk elftal schiet hij de ene na de andere goal erin? Niet in het eerste... Dus helaas zegt dat niet zoveel... Even voor de duidelijkheid: bojan is topscorer allertijden in de jeugd van barca... Geen garantie voor succes dus...

zivkovic...tja wat kan je daar over zeggen
heeft mij nog niet overtuigd waarom hij nu al bij ajax zou moeten spelen.
leuk voor over 2 a 3 jaar ofzo.

17 maart 2014 om 10:49

Daarom kan je hem beter nu halen dan voor 10 miljoen over 2 a 3 jaar toch?

''ajax heeft sinds Patrick Kluivert al geen succesvolle centrumspits meer weten op te leiden, maar De Boer hoopt dat daar snel verandering in komt.''

Neem aan dat hij doelt op Zivkovic... Volgens mij heeft Groningen Zivkovic opgeleid en kan Ajax hem hooguit wat bijslijpen... En het is natuurlijk triest voor een club met zo'n ''geweldige jeugdopleiding'' ze zelf sinds Kluivert geen spits meer hebben opgeleid. Enkel en alleen door ze te kopen...

17 maart 2014 om 10:41

Nee, hij doelt op Menig. Dat staat later in de tekst

Hij zegt daarover dat dat de enige is die in de buurt kan komen en de kwaliteiten heeft.

17 maart 2014 om 10:44

Groningen heeft hem inderdaad voor een (groot) deel opgeleid maar je kunt moeilijk ontkennen dat Ajax hem ook voor een groot deel moet gaan opleiden nog. Hij heeft momenteel niet eens een basisplaats bij Groningen dus als het dadelijk een topspits voor Ajax 1 wordt, kan je er niet omheen dat Ajax daar een flink aandeel in heeft. Het is niet zo eenvoudig als je denkt.

Van bankzitter naar de nieuwe Kluivert in slechts een proces van wat bijslijpen? Mogen ze jou bellen om hem zo snel die stap te laten maken van bankzitter Groningen naar de nieuwe Kluivert?

17 maart 2014 om 13:09

Ik snap niet wat er triest aan is? Je kan niet zomaar iemand uitkiezen en zeggen jij word de nieuwe spits van ajax 1! En hem vervolgens als spits opleiden om er achter te komen dat het toch niet zijn plek is. Het is allemaal niet zo makkelijk als mensen er over denken... "ff" een Ajax 1 spits opleiden

Erg goede aankoop voor de toekomst! Hij zal komend seizoen nog wel geen 30+ wedstrijden spelen en een vergelijkbaar aantal doelpunten scoren, maar over 1 a 2 seizoen wel de basisplaats veroverd hebben en de spits kunnen zijn die Ajax nodig heeft. Ik heb er veel vertrouwen in.

17 maart 2014 om 10:45

Ik ook, en had dan liever een 5 jarig contract gezien. 3 jaar is weinig gezien zijn leeftijd, zodra hij 1 goed echt seizoen heeft gedraaid dadelijk loopt zijn contract af..

17 maart 2014 om 10:47

Begrijpelijk, maar helaas niet mogelijk. Een speler van zijn leeftijd mag je maximaal een contract aanbieden van 3 seizoenen, dat is een officiele regel. Als Zivkovic volgend seizoen goed speelt en 18 wordt, kan er volgens mij een nieuw contract aangeboden worden voor 5 jaar, want het zou meer dan zonde zijn als hij anders na 3 jaar weer vertrekt.

Maar dit contract is dus de maximale lengte voor een speler van zijn leeftijd.

Tja, iedereen kan nu wel gaan vragen of Ajax zelf niet wat in de jeugd rond heeft lopen. Maar dat kun je dan toch bij elke aankoop vragen? Ik vind dit juist een verstandige aankoop, zoals Frank het ook aan gaf bij Studio Voetbal gisteren. Je weet nooit zeker van tevoren of een speler zal slagen, maar voor Ajax met de huidige financiële middelen is 2,5 miljoen euro gewoon een gok die ze kunnen nemen. Daarnaast denk ik dat Zivkovic zich bij Ajax beter kan ontwikkelen dan bij Groningen.

Wat natuurlijk wel waar is, is dat Ajax na Kluivert geen fatsoenlijke spits meer heeft opgeleid. Dat is wel een feit wat niet genegeerd kan worden, maar waar ze in Amsterdam wel luchtig mee omgaan.

17 maart 2014 om 11:37

Ik heb de indruk dat dat ook komt door de manier waarop er bij ajax (en volgens mij in de rest van nederland ook) met de grootste talenten werd omgegaan... De beste spelers werden namelijk vaak op 10 gezet, aangezien dat voor het jeugdelftal waar in ze spelen vaak het beste was... Dat wil alleen niet zeggen dat die speler ook de specifieke kwaliteiten van een 10 heeft, maar misschien wel die van een spits of buitenspeler alleen daar werd hij dan niet voor opgeleid... Met de individuele benadering van spelers hoop ik dat daar nu verandering in komt en dan verwacht ik dat ajax weer spitsen en buitenspelers zal gaan opleiden...

Het is te hopen voor ajax en Zivkovic dat een aankoop van ajax eens gaat slagen. Ook voor NL elftal hoop ik dat er een spits door gaat breken. Hunter en Persie zijn toch al aan het einde van hun toptijden aan het raken. Locadia, Castagnos hebben het gewoon (nog) niet. Dost, de Jong en Wolfswinkel zijn het ook niet. Dan maar hopen dat dezze Zivkovic iets gaat worden.

17 maart 2014 om 10:44

Van Persie ben ik met je eens, maar Huntelaar bewijst sinds hij terug is van zijn blessure dat hij nog lang niet aan het einde van zijn 'toptijd' zit.

Ik hoop eigenlijk dat een Luuk de Jong of van Wolfswinkel een opleving krijgt. Castaignos hoop ik nooit in een Oranje tenue te zien en Locadia zou het kunnen, maar vind ik op dit moment niet constant genoeg.

Ik vond laatst bij Voetbal International de opstelling van Hans Kraaij jr. geweldig. Ik ben het nooit met hem eens, maar de opstelling was de eerste waar ik het mee eens was. Voor de mensen die hem hebben gemist, heb ik hem erbij gezet. Dit lijkt me een uitstekend elftal voor het WK. Al weet ik zelf ook wel dat sommige posities twijfels zijn en eentje (van Dijk) waarschijnlijk onmogelijk in van Gaal's oogpunt.

Stekelenburg
Janmaat
Van Dijk
Vlaar
Emanuelson
N. de Jong
Fer / Guzman
Robben
van Persie
Sneijder
Huntelaar
17 maart 2014 om 11:42

Helaas geldt dat bij oranje niet alleen voor de spitspositie ook sneijder vd vaart zijn al over hun top... Robben is inmiddels ook 30... Dus de toppers van die lichting gaan binnen nu en 5 jaar afzwaaien... T is te hopen dat er weer een goede generatie voetballers op staat, anders gaan we vervelende tijden tegemoet...

Van Suarez dacht ik eerst ook ''leuk, maar wel een vage rommelaar met een vreemde mentaliteit'', maar dat bleek ook een gouden aankoop, dus ik geef deze jongen graag een kans.

17 maart 2014 om 10:49

Serieus? Was dat jouw beeld van Suarez? Ik vond het bij Groningen al een geweldige speler en bij Ajax werd het er inderdaad niet minder op. Maar bij Groningen zag je al zijn kwaliteiten naar boven komen. Natuurlijk weet iedereen zijn mentaliteit, maar grappig dat je Suarez een 'leuke voetballer' vond. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan

17 maart 2014 om 11:47

Ik had ook mijn twijfels hoor... Je kan nou niet zeggen dat suarez een typische ajax speler is/was... Maar goed die twijfels waren na 1,5 wedstrijd bij ajax verdwenen :D

17 maart 2014 om 11:59

Suarez heeft zich bij Ajax enorm ontwikkeld. Bij Groningen zag hij er ten eerste wat mollig uit en duikelde hij elke wedstrijd wel een paar keer. Bovendien pakte hij best wat kaarten. Hij wisselde geniale wedstrijden af met luie, irritante wedstrijden. Die minpunten waren er bij Ajax in het begin natuurlijk ook nog, maar verdwenen steeds meer, tot dat bijtincident.

Wat natuurlijk ook nog meespeelt is dat zijn stijl erg rommelig is, en toen we hem bij Groningen leerden kennen leek het veel op geluk. Later begrepen we dat het echt zijn kwaliteit is.

Hij is nog jong maar ik moet het allemaal nog maar zien. Ook Locadia en Castaignos werden op die leeftijd de hemel is geschreven maar hebben zich nauwlijks door ontwikkeld, beide zijn nu degelijke eredivisie spitsen maar niets meer.

Eerder Castaignos dan Kluivert. Vind het eigenlijk wel schattig dat het TH denkt van techniekloze dravertjes voetbalgoden te kunnen maken.

Dit is al de zoveelste speler die met Kluivert wordt vergeleken en weleens de nieuwe kluivert kan worden. Die donkere gozer die toen 2x verhuurd is werd dat ook altijd al. Nu roepen ze met Kishna ook telkens en Zivkovic wordt het ook....eens kijken wie er echt zo ver komen !

Lijkt mij een goede aankoop maar ik denk dat je niet kan verwachten dat deze jongen er volgend jaar al 20 in schopt. hij heeft mee dat ie een goed postuur heeft maar dan moet er nog wel spiermassa bij en nog 1 jaar lekker ontwikkelen volgend jaar dan denk ik dat hij over 2 jaar DE spits kan zijn die Ajax zo graag wilt.

Verder mag ik ook hopen dat ze nog 1 extra spits met ervaring halen en dat spelers als de Jong, Sigghtorson en Bojan vertrekken want die gaan Ajax niet naar een hoger niveau tillen.

Volgend jaar dan Meleg laten aansluiten bij het eerste en dan hebben we een mooie talentvolle aanval met: Fischer, Kishna, Zivkovic, Meleg en dan nog uiteraard een ervaren spits met body erbij kopen.

En voor op het middenveld zou ik nog een Ziyech halen en die ipv Serero want die komt gewoon body tekort voor dit Ajax.

Ik heb wel vertrouwen in die jongen.
Is natuurlijk geen garantie dat die het ook gaat maken.
Maar in Nederlandse competitie komt dat vast wel goed.
Niveau is hier toch niet zo , dus over 2 jaar staat daar complete Ajax spits.

Vind als Groninger supporter wel jammer dat die niet in Euroborg echt een doorbraak heeft gehad.
Had graag willen zien dat hij volgend seizoen 1e spits was , er 15 in knalt en dan verkocht.
Maar snap Ajax dan wel dat die dan duurder is.

Enige jammere dat dit soort praktijken de ondergang van onze competitie betekent.
Teams als Groningen kunnen nooit meer talentvolle jeugd laten doorstromen , zoals bv wel met Robben ging. Die heeft nog 2 seizoenen in eerste gespeeld en toen stap hoger.

Ipv nu spits opleiden die erna in eerste komt , wordt die al ongeveer bij jeugd weggekocht en kan een team als Groningen niet doorgroeien.
Dan blijven wij spartelen in de kweekvijver van Zeefuikjes .
Gezien onze scouts ook niet echt meer toptalent scouten ( met Suarez , Granqvist , Berg , Nevland was het smullen ) , blijft het niveau laag en word kloof tussen Ajax en rest Nederland elk jaar groter.

Vitesse , Twente , Psv proberen het nog bij te benen ...

Vind onze competitie elk jaar minder leuk worden na te kijken.
Waar ik vroeger eredivisie live had ( allang opgezegd ) , kijk ik nu soms geeneens samenvattingen meer.
Ben laatst 2 thuiswedstrijden wezen opzoeken van Groningen tegen Eagles en Feyenoord.
Nou ik heb me nog nooit zo kapot geschaamd van het niveau.

Of ben ik de enige die dat constateer ?

Oei wijk af.
Zivkovic succes en pak je Ajax Pyama maar vast in.
Hopelijk heeft Groningen wel doorkroop percentage afgedwongen.

17 maart 2014 om 11:24

Nee je bent niet de enige. Het niveau van de Eredivisie is aan het dalen. Dat is niet alleen bij clubs als FC Groningen het geval, ook zeker bij de "top" in Nederland. Elk jaar weer leveren clubs aan kwaliteit in en worden er geen grote bedragen meer uitgegeven aan spelers. Dan zal je het met goedkopere spelers of eigen jeugd moeten doen. Logisch dat het niveau dan achteruit gaat. Wanneer er dan een talent als Zivkovic voordoet is het voor een club als Ajax natuurlijk interessant om deze meteen te kopen. Mocht het wel wat wat wordend dan hebben ze een goede spits in huis en een garantie op een mooie winst. Voor Groningen is het gewoon zuur omdat we nu niet kunnen genieten van een eigen jeugdproduct. Waar we in het verleden nog de hoofdprijs konden vragen voor onze spelers lijkt nu alles voor relatief weinig geld te koop te zijn. Dat is jammer omdat wij op deze manier niet kunnen groeien en omdat je niet kan genieten van een speler die je zelf hebt opgeleid.
Als het goed is heeft Groningen een doorverkoop percentage van 10% afgedwongen. Een beetje aan de lage kant als je het mij vraagt.

Technisch is Menig niet op het niveau van Kluivert, maar die jongen is echt wel een afmakertje. Is snel en staat ook vrij vaak op de juiste plek.

Heeft iemand misschien een link voor mij over deze jongen?
Ik ken die hele jongen niet, behalve dat hij van FC Groningen afkomt.

17 maart 2014 om 11:17

http://lmgtfy.com/?q=richairo+zivkovic

Quincy Menig? Nee man, ik vind Walian bv stukken beter.

Is toch prima! Gewoon een talent waarvan je mag hopen dat ie zijn kop erbij houd...groot compliment voor de Groningen opleiding..er zitten gewoon drie a vier jongens aan te komen die het gewoon gaan redden.. Helaas jammer om zulke talenten meteen kwijt te raken...maar in die positie zit de FC nu eenmaal..misschien mogen we wat meer kritischer zijn op de scouting verder..teveel eenheidsworsten. Ik hoop dat Zivkovich het gaat maken. Past prima bij Ajax..persoonlijk had ik meer geld willen zien van Ajax..maar dat is een ander verhaal.

Ik zie het somber in. Zal vast een goede voetballer worden. Maar zeker geen wereldtalent. Op deze leeftijd speelde robben al een jaar basis bij groningen om vervolgens een transfer naar psv te maken (ook voor de basis, een plaats die ik zivkovic niet zie krijgen bij ajax, dit ook nog eens in een sterk verzwakte eredivisie) en een paar jaar later voor 20(?) miljoen naar chelsea te gaan. Ik hoop dat het een wereldtopper wordt, maar ik heb mijn twijfels. Heb hem ook al een aantal kansen zien missen, die een echte goede gewoon er in schiet.

We kunnen niet opleiden dus we kopen maar weer iemand. Dit heeft niks met een jeugdopleiding te maken.

Waarom heeft Groningen niet in de deal besloten om Kolbeinn Sigþórsson naar Groningen te halen win win situatie

Vraag me trouwens af of ze bij Ajax de druk op die jongen nu al belachelijk hoog hebben liggen? Kijk beetje lovend uitlaten over een nieuwe speler is ok, maar krijg nu een steeds meer het idee dat hij als verlosser wordt binnen gehaald. En is dat nou gezond voor een jongen van 17? Hoe gaat hij met deze druk om? Hoe reageert hij als het even tegen zit?

Alles wat goed is komt snel. Ik zie deze jongen daarom meteen bij de selectie aansluiten of heel kort in Jong Ajax spelen. Zeer groot talent die alle aspecten bezit van een spits. Wat er nu loopt is ronduit dramatisch en ik heb in mijn leven nog nooit zo een dramatisch slechte voorhoede gezien bij Ajax. Veel slechter zou Zivkovic het al niet doen. Ajax is dit jaar nog veel slechter dan vorige jaren en er moet nog een heleboel gebeuren om aansluiting bij de subtop van Europa te krijgen. Kishna heeft trouwens wel het talent maar de rest is om te janken zo slecht.

Hele goede aankoop van Ajax! Of het werkelijk een nieuwe Kluivert zal gaan worden zal de tijd gaan leren. Maar dat het een speler is waar Ajax veel plezier aan gaat beleven en ook nog eens de nodige euro's aan kan gaan verdienen lijkt mij duidelijk.

Leuke aankoop, maar we moeten niet te vroeg gaan juichen. Het is nog een jonge gozer, maar er wordt nu al heel veel van verwacht. Als hij er volgend seizoen inderdaad 25 kan inschieten dan ben ik de eerste die zal zeggen dat dit een top aankoop was. Maar laten we eerst gaan kijken hoe zich gaat manifesteren in Amsterdam. Laten we de ladder niet te hoog leggen voor deze jongen, is overigens pas 17 (volgend seizoen 18).

Dan maar ook Patrick halen om hem te trainen. De huidige spitsen trainer lukt het niet om zijn spitsen als echte spitsen te laten spelen. Lopen steeds verkeerd of reageren te traag.

Queensy menig is ook een hele goede, fantastische techniek snel alleen niet groot (in de a1 kreeg die de voorkeur boven kishna)

Laten we maar een slag om de arm houden niet?
volgens mij dachten ze ook dat Castillion de opvolger van Kluivert zou gaan worden, maar ik hoef er denk ik niet meer op te wijzen wat een enorme teleurstelling die kerel is geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren